[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 173 ... 246 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:13
Anoniem: 1837118 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:05:
[...]

Dacht dat Nederland-Brazilië in 1974 en Nederland-Italië in 1978 toch aardige vechtwedstrijden waren? Wel vreselijk lang geleden.
Toen hadden we een van Hanegem, Krol, Neeskens en consorten rondlopen.. Als het moest konden die iemand door midden schoppen. En dat was toen ook nodig.

Ik zie Reijnders niet iemands enkels door midden zagen. En we hebben ook geen van Bommel of de Jong meer.

Er is ook een statistiek van kaarten op eindtoernooien, 3 van de 5 wedstrijden met de meeste kaarten waren tijdens een wedstrijd van Nederland. En de rode draad is dat we al die wedstrijden hebben verloren. Over mijn lijk mentaliteit zit niet in onze cultuur en dat kun je ook niet aanleren. Als het op zulke wedstrijden aankomt zullen we het al-tijd blijven afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1837118

Justevo schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:51:
[...]
Toen hadden we een van Hanegem, Krol, Neeskens en consorten rondlopen.. Als het moest konden die iemand door midden schoppen. En dat was toen ook nodig.

Ik zie Reijnders niet iemands enkels door midden zagen. En we hebben ook geen van Bommel of de Jong meer.

Er is ook een statistiek van kaarten op eindtoernooien, 3 van de 5 wedstrijden met de meeste kaarten waren tijdens een wedstrijd van Nederland. En de rode draad is dat we al die wedstrijden hebben verloren. Over mijn lijk mentaliteit zit niet in onze cultuur en dat kun je ook niet aanleren. Als het op zulke wedstrijden aankomt zullen we het al-tijd blijven afleggen.
Als het niet in onze cultuur zit blijft het wel de vraag waarom we dan wel in staat waren om zo ontzettend smerig te spelen?

Vind het altijd een beetje scorebordjournalistiek. Er zit best wat grinta in de Nederlander, in ieder geval meer dan in bijvoorbeeld een België of de Scandinavische landen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:47
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xV1EkRNeQ19NSTzmFIKhroT2fJM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzBVNREF10c7tTCUcetBARNM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Finale Nederland-Portugal graag. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cTclzU6HEd0uAYQtdeTdxpwBO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uyWhOi6ilduQA2kuPnZxT5QB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:47
Anoniem: 1837118 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 09:28:
[...]

Een beetje wel maar het geeft wel aan dat Nederland een hele grote kans heeft de finale te halen en dat is natuurlijk al best wel speciaal.
Ik vind 16,9% geen grote kans, het geeft vooral aan dat kansen vrij verdeeld zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-06 19:57
The day after. Zit voor werk in de VS en gelukkig hebben we ons klant overtuigd een lange lunch te nemen en hebben we de wedstrijd kunnen zien, hoewel tennis op het grote scherm was en voetbal op het kleine scherm waar wij zaten. Leuk om met een klein groepje Nederlanders de enige te zijn die het wat kan schelen wat op het scherm gebeurt. :) En vreemd om zo'n wedstrijd te kijken zonder geluid noch commentaar.

Al met al volgens mij gewoon een goede wedstrijd, meer kunnen we echt niet verwachten van deze ploeg. Een aantal positieve ontwikkelingen die mij doen denken dat we toch in het toernooi aan het groeien zijn: Schouten en Reijnders een prima koppeltje, Simons die los komt, Gakpo in bloedvorm, Veerman die prima inviel, verdediging die stabiel was, geen schorsingen en zelfs wat gevaar uit spelhervattingen.

We scoren moeilijk, maar het belangrijkste is dat je kansen creeert en dan komen die goals vanzelf. Natuurlijk is Roemenie geen top, maar het is een stugge ploeg die niet voor niets zn groep gewonnen heeft hoewel die hele groep nu al uitgeschakeld is en dus niet het sterkste was.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ph4ge schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:14:
The day after. Zit voor werk in de VS en gelukkig hebben we ons klant overtuigd een lange lunch te nemen en hebben we de wedstrijd kunnen zien, hoewel tennis op het grote scherm was en voetbal op het kleine scherm waar wij zaten. Leuk om met een klein groepje Nederlanders de enige te zijn die het wat kan schelen wat op het scherm gebeurt. :) En vreemd om zo'n wedstrijd te kijken zonder geluid noch commentaar.

Al met al volgens mij gewoon een goede wedstrijd, meer kunnen we echt niet verwachten van deze ploeg. Een aantal positieve ontwikkelingen die mij doen denken dat we toch in het toernooi aan het groeien zijn: Schouten en Reijnders een prima koppeltje, Simons die los komt, Gakpo in bloedvorm, Veerman die prima inviel, verdediging die stabiel was, geen schorsingen en zelfs wat gevaar uit spelhervattingen.

We scoren moeilijk, maar het belangrijkste is dat je kansen creeert en dan komen die goals vanzelf. Natuurlijk is Roemenie geen top, maar het is een stugge ploeg die niet voor niets zn groep gewonnen heeft hoewel die hele groep nu al uitgeschakeld is en dus niet het sterkste was.
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat we moeilijk scoren, onze aanvallers hebben er al 7 gemaakt. Gisteren was ook een van de eerste wedstrijden onder Koeman waarbij we qua kansen echt heel inefficiënt waren.

De ploeg mist op de counter vaak wel een goede laatste pass maar dat is meer een kwalitatief probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:46
ElPaco schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Speciaal voor jou:
[YouTube: Direct Corner Kick Goals]
Die keeper stond echt ver voor zijn goal, ik vond het een prima poging.
Die zei ik gisteen ook direct, mijn schoonzus zei direct, 'wat een slechte corner', waarop ik reageerde dat de keeper ver voor de goal stond en ik wel begrijp dat hij het ineens probeerde.
Met buitenkant voet leek me ook gezien zijn status als 'zuiver rechtsbenig' de meest logische keuze, want met links had hij die bal denk ik niet eens bij de goal gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Anoniem: 1837118 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:19:
[...]

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat we moeilijk scoren, onze aanvallers hebben er al 7 gemaakt. Gisteren was ook een van de eerste wedstrijden onder Koeman waarbij we qua kansen echt heel inefficiënt waren.

De ploeg mist op de counter vaak wel een goede laatste pass maar dat is meer een kwalitatief probleem.
Klopt, ik denk ook niet dat het een structureel probleem is, maar gisteren bleef het veel te lang spannend.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 13:42
Hebben wij het record voor meeste corners inmiddels?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
Laten we eerst Turkije maar eens verslaan niet?

Ik bedoel als we niet gemotiveerd en slap zijn zoals tegen Oostenrijk en er verdedigend niet opgaan, kan je ook tegen Turkije verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harribo schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:33:
[...]

Laten we eerst Turkije maar eens verslaan niet?

Ik bedoel als we niet gemotiveerd en slap zijn zoals tegen Oostenrijk en er verdedigend niet opgaan, kan je ook tegen Turkije verliezen.
Dat zie ik niet gebeuren, we winnen ruim van Turkije.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 15:16

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Oostenrijk had zwaar overwicht op Turkije. Er vliegen wat ballen in en ze vechten voor hun leven om de voorsprong te behouden. Prachtig om te zien, maar ik schat Oranje hoger in. De wedstrijd tegen Oostenrijk van Nederland moet je gewoon vergeten. Tegen Polen waren we fases top, gisteren waren we goed en tegen Frankrijk ook zeker niet slecht. Komt wel goed. Eens met @Anoniem: 1837118

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:55
Wat denken jullie word het een schorsing voor Demiral? Hij zegt zelf dat het niks te maken heeft met de extreem-rechtse beweging.
Reactie Demiral op 'wolvengroet'
Na zijn tweede doelpunt in de met 2-1 gewonnen tegen Oostenrijk deed de Turkse voetballer Merih Demiral de 'wolvengroet'. Een omstreden gebaar. Het is een symbool van de ultranationalistische en extreemrechtse Turkse groepering Grijze Wolven. De groepering is in Frankrijk sinds 2020 verboden en staat in Duitsland onder toezicht.

De Grijze Wolven hebben banden met de ultranationalistische MHP-partij in Turkije, die daar een regering vormt met de AK-partij van president Erdogan.

"De manier waarop ik feestvierde, heeft iets te maken met mijn Turkse identiteit", verklaarde Demiral. "Daarom maakte ik dit gebaar. Ik zag mensen in het stadion die ook dit gebaar maakten. Er was geen verborgen boodschap. We zijn allemaal Turken, ik ben erg trots om Turk te zijn en dat is het doel van dit gebaar."

Bron: NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:12
PEBKAC schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:39:
Wat denken jullie word het een schorsing voor Demiral? Hij zegt zelf dat het niks te maken heeft met de extreem-rechtse beweging.

[...]
Zijn politieke uitingen verboden op het veld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

N1ckk schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:38:
Oostenrijk had zwaar overwicht op Turkije. Er vliegen wat ballen in en ze vechten voor hun leven om de voorsprong te behouden. Prachtig om te zien, maar ik schat Oranje hoger in. De wedstrijd tegen Oostenrijk van Nederland moet je gewoon vergeten. Tegen Polen waren we fases top, gisteren waren we goed en tegen Frankrijk ook zeker niet slecht. Komt wel goed. Eens met @Anoniem: 1837118
Mensen vergeten voor het gemak dat de kansenverhouding tegen Oostenrijk ook zwaar in ons voordeel was. Ondanks dat we kut speelden hadden we ook die pot makkelijk kunnen winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:21
eric.1 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:51:
[...]

In 2018 op het WK leverde het enkel een boete op.
https://www.theguardian.c...kan-politics-to-world-cup

[ Voor 24% gewijzigd door JanW op 03-07-2024 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:55
eric.1 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:51:
[...]

De UEFA meldt dat het inmiddels een onderzoek heeft gestart. De Europese voetbalbond is zeer gespitst op ongewenste politieke uitingen tijdens het toernooi. Zo werd eerder dit toernooi de Albanees Mirlind Daku voor twee EK-duels geschorst, omdat hij na het duel met Kroatië de Albanese fans aanspoorde om beledigende teksten over Servie en Noord-Macedonië te uiten.

Bron: Voetbalzone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
PEBKAC schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:39:

[...]
Moet je echt zeggen dat het mij de broek niet doet bollen

Dan is het kruisgebaar van Bellingham richting het vak van de Slovenen wel iets om iets om achter je oren te krabben. Obceen en vernederend. Nu ken ik best wel wat mensen die hetzelfde graag bij Bellingham zouden willen doen en dat lekker zouden vinden. Bellingham stiekum wellicht ook.. 8)

Noot: Politiek en sport zijn onafscheidelijk. Men doet daar zelf aan door i.e. de Russische sporters te bannen van deelname aan 'sportiviteiten'... Hoe verachtelijk de handelingen van Putin ook zijn/moge zijn

[ Voor 11% gewijzigd door RCBL op 03-07-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:32:
[...]

Speciaal voor jou:
[YouTube: Direct Corner Kick Goals]
Die keeper stond echt ver voor zijn goal, ik vond het een prima poging.
Chapeau, mooi gevonden!
Je bewijst mijn punt, :P . Er staat een bestelbusje achter de achterlijn, straalt nou niet direct de ambiance van de wereldtop uit.

*edit: het schijnt Corinthians te zijn volgens de comments.

[ Voor 6% gewijzigd door desmond op 03-07-2024 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:13
Anoniem: 1837118 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:56:
[...]

Als het niet in onze cultuur zit blijft het wel de vraag waarom we dan wel in staat waren om zo ontzettend smerig te spelen?

Vind het altijd een beetje scorebordjournalistiek. Er zit best wat grinta in de Nederlander, in ieder geval meer dan in bijvoorbeeld een België of de Scandinavische landen.
Tsja, goede vraag. In mijn optiek is dat compensatiegedrag en je mee laten slepen door de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Justevo schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:23:
[...]
Tsja, goede vraag. In mijn optiek is dat compensatiegedrag en je mee laten slepen door de tegenstander.
Zit ook in het type speler. Een van Bommel veranderd gewoon van persoonlijkheid zodra hij die lijn overstapt. Vergelijk dat met een type de Vrij... dan is dat een tijger vs een kitten.

Andere invloeden met type competitie / medespelers bij je club in de ervaring die je oppikt. Zelfs het land van herkomst van de scheidsrechter kan invloed hebben, de competitie die hij fluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:45
Zo, kan nu pas reageren. Maar knap dat we met 10 man hebben kunnen winnen van Roemenië, had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

Terranova schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:45:
Zo, kan nu pas reageren. Maar knap dat we met 10 man hebben kunnen winnen van Roemenië, had ik niet verwacht.
12. Volgens de Roemenen. Neem ik de gulden middenweg, 11.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:57
desmond schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 13:03:
[...]

Chapeau, mooi gevonden!
Je bewijst mijn punt, :P . Er staat een bestelbusje achter de achterlijn, straalt nou niet direct de ambiance van de wereldtop uit.

*edit: het schijnt Corinthians te zijn volgens de comments.
Nou ja, ik blijf er bij, die keeper stond ver voor zijn goal, je zag ook dat hij sowieso te laat was geweest als de bal wel goed was geweest.

Liever zoiets wat een keer niet lukt (het was toch maar 1 van 352 corners die we kregen), dan een Simons die 12 minuten voor open goal nodig heeft om de bal onder control te krijgen en te schieten, omdat hij te bang is om met links te schieten.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
ElPaco schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:30:
[...]

.....dan een Simons die 12 minuten voor open goal nodig heeft om de bal onder control te krijgen en te schieten, omdat hij te bang is om met links te schieten.
Vond dat hij zeker in de 2de helft ver weg zakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:45
pro_6or schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:23:
[...]

12. Volgens de Roemenen. Neem ik de gulden middenweg, 11.
Vraag mij echt af waarom. De enige 3 "fouten" van de scheids waren dat gevaarlijk spel + geel moment wat totaal niet gevaarlijk was. De niet gegeven penalty aan Dumfries en die 3e goal met die schoenen door laten gaan.

Niets wat ook maar de uitslag zou hebben beinvloed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
RCBL schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 12:30:
[...]

Moet je echt zeggen dat het mij de broek niet doet bollen

Dan is het kruisgebaar van Bellingham richting het vak van de Slovenen wel iets om iets om achter je oren te krabben. Obceen en vernederend. Nu ken ik best wel wat mensen die hetzelfde graag bij Bellingham zouden willen doen en dat lekker zouden vinden. Bellingham stiekum wellicht ook.. 8)

Noot: Politiek en sport zijn onafscheidelijk. Men doet daar zelf aan door i.e. de Russische sporters te bannen van deelname aan 'sportiviteiten'... Hoe verachtelijk de handelingen van Putin ook zijn/moge zijn
Die van Bellingham wordt dan ook onderzocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 15:40

pro_6or

amateur_60r

Terranova schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:40:
[...]

Vraag mij echt af waarom. De enige 3 "fouten" van de scheids waren dat gevaarlijk spel + geel moment wat totaal niet gevaarlijk was. De niet gegeven penalty aan Dumfries en die 3e goal met die schoenen door laten gaan.

Niets wat ook maar de uitslag zou hebben beinvloed
idd. en die schoenen kwamen uit het roemeense vak. Dus die kun je niet belonen met afkeuren goal. of stilleggen veelbelovende aanval.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:08
Anoniem: 1837118 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 06:20:
Tjongejonge wat een geluk hebben we weer met die Turken. Eigenlijk een best wel vergelijkbare ploeg met Roemenië, een stuntploeg die met veel geluk tot hier is gekomen.

Dat wordt minimaal 2-0 voor Nederland als het niet meer wordt. Ben minder blij dat de Engelsen nog in het toernooi zitten. Daar kunnen we wel lacherig over doen maar hun potentieel is gewoon veel groter dan de kleinere landen die we nu tegenkomen.
Nou zolang wij "verplicht zijn" om Depay nog mee te laten doen, zijn we ook niet zo goed. Maar mijn echte punt is, dat mochten we in de finale komen, nooit dat we DIE tegenstander pakken. En je hebt wel een punt met Engeland, die kunnen ons aan. En oja, ik mis Frenkie toch wel hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
Anoniem: 1837118 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 06:20:
Ben minder blij dat de Engelsen nog in het toernooi zitten. Daar kunnen we wel lacherig over doen maar hun potentieel is gewoon veel groter dan de kleinere landen die we nu tegenkomen.
Het zou me echt verbazen als Engeland van Zwitserland gaat winnen.. Tegen Slowakije al zo enorm gezwijnd en met heel veel geluk een verlenging afgedwongen, het blijft geen feest..

Al is mijn voorkeur voor de halve finale (als we het halen) liever Engeland dan Zwitserland. Meestal tegen dat soort grote landen komt er toch wat extra's naar boven, terwijl Zwitserland toch onbewust wat kleiner is.

[ Voor 13% gewijzigd door M@cer op 03-07-2024 15:36 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44
pro_6or schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:04:
[...]

idd. en die schoenen kwamen uit het roemeense vak. Dus die kun je niet belonen met afkeuren goal. of stilleggen veelbelovende aanval.
Waren die niet van de veldbestormer?

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 13:46
T-MOB schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 16:08:
[...]
Waren die niet van de veldbestormer?
Dat idee had ik ook ja!

En die corner van Depay op goal vond ik ook wel leuk en het proberen waard. Al die mooie wegdraaiende ballen kwam ook geen goal uit. Ze werden echter ook nooit door de keeper gepakt viel me op.

Verder vond ik bij de wedstrijd(en) van Turkije het publiek echt heel vervelende met het constante gefluit en meerdere mensen in het publiek met een scheidsrechter fluit. Verschrikkelijk. Hoop tegen beter weten in dat dit zaterdag niet zo is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:34
M@cer schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 15:34:
[...]

Het zou me echt verbazen als Engeland van Zwitserland gaat winnen.. Tegen Slowakije al zo enorm gezwijnd en met heel veel geluk een verlenging afgedwongen, het blijft geen feest..

Al is mijn voorkeur voor de halve finale (als we het halen) liever Engeland dan Zwitserland. Meestal tegen dat soort grote landen komt er toch wat extra's naar boven, terwijl Zwitserland toch onbewust wat kleiner is.
Zoals ik het zie zijn dit de opties vanaf hier.

- Verliezen van Turkije -> slecht toernooi gespeeld.
- Verliezen van Zwitserland -> slecht toernooi gespeeld.
- Verliezen van Engeland -> slecht toernooi gespeeld.
- Winnen van Zwitserland, verliezen in de finale -> slecht toernooi gespeeld.
- Winnen van Engeland, verliezen in de finale -> goed toernooi gespeeld.
- Finale winnen -> HOOOOOOOOOOOOOOLLAAAAAAAAAAND!!!!!!!!!!!

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:39
Als Oranje de halve finale haalt kan je (qua resultaat) toch niet spreken van een slecht toernooi? Vooraf gaf vrijwel niemand er een cent voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:19
Na de wedstrijd tegen Oostenrijk is alles al een bonus wat mij betreft. Enige waar ik op hoop is dat ze strijdend ten onder gaan en niet zonder vechtlust zoals Italië (en zo zielloos als ze tegen Oostenrijk speelde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
bazzemans schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:42:
Als Oranje de halve finale haalt kan je (qua resultaat) toch niet spreken van een slecht toernooi? Vooraf gaf vrijwel niemand er een cent voor.
Ok misschien niet slecht. Maar dan blijft het wel een toernooi zonder aansprekende overwinningen toch? Daarvoor moet je toch minimaal één grote jongen verslaan vind ik en Turkije en Zwitserland zijn dat niet m.i. Het blijft dan toch dat toernooi waarin je ver gekomen bent door een godsmazzeltje van een gruwelijk slechte wedstrijd in de poulefase.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-07-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tegen zulke slechte tegenstanders interesseert men het hier over een paar maanden echt niet meer hoor. Daar moet je eerst weer eens een topland voor verslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Maar die toplanden zijn gewoon beter als je naar het materiaal kijkt. Dus dat is een rare eis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:12
Anoniem: 1837118 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:34:
[...]

Tegen zulke slechte tegenstanders interesseert men het hier over een paar maanden echt niet meer hoor. Daar moet je eerst weer eens een topland voor verslaan.
Toch moet je ook die wedstrijden maar weer zien te winnen. Vraag het de Portugezen en Engelsen maar. Dat valt niet altijd mee.

En tegen een topland winnen...mja...wat zegt het om van een Frankrijk in de huidige 'staat' te winnen? Niets. Ze zijn een schim van wat ze kunnen zijn. In een toernooi telt maar één ding; eindresultaat.

offtopic:
Om daarop voort te borduren, ik denk persoonlijk dat vrijdag om 18:00 de finale al is :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 03-07-2024 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
eric.1 schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:29:
[...]

ik denk persoonlijk dat vrijdag om 18:00 de finale al is :Y)
Net zoals in 2010 de halve finale Spa-Dui al de finale was...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
D-e-n schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:13:
Maar die toplanden zijn gewoon beter als je naar het materiaal kijkt. Dus dat is een rare eis
Heeft niks met een eis te maken. Ik kijk voetbal om entertained te worden en de most entertaining wedstrijden zijn, puur persoonlijk voor mij, degene die we spelen tegen grote voetballanden.

Voorbeeld - als je me vraagt wat ik van het WK 2014 het beste herinner, dan is het die eerste poulewedstrijd en niet het feit dat we uiteindelijk derde werden, wat natuurlijk een fantastisch resultaat was (en ja dat was met een laatste wedstrijd tegen Brazilië maar wie gaf daar nou een moer om, die waren mentaal al volledig geknakt door Duitsland).

Dus de finale halen via Turkije en Zwitserland, tuurlijk, hartstikke goed resultaat. Zal het dan een memorabel toernooi zijn? Ik denk het niet.

Verder gaat het er niet om of toplanden beter of slechter zijn en wat voor materiaal ze hebben; ik heb inmiddels zoveel potjes voetbal gezien dat de schaduwen van al die voorgaande wedstrijden altijd op de achtergrond meespelen. Dat is puur mijn gevoel hoor, kan me voorstellen dat dat voor anderen niet geldt. Maar als we straks tegen Engeland zouden staan dan denk ik terug aan 1988. Of aan deze pot uit 1993.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
@eric.1 Dit laat Frankrijk toch al jaren zien? Sinds Deschamps spelen ze schijtbakkenvoetbal. Het interesseert ze in Frankrijk geen moer, zolang er maar resultaat is.

2016: verliezend finalist EK
2018: wereldkampioen
2021: winnaar Nations League
2022: verliezend finalist WK

Alleen EK 2020 (2021 ivm corona) kregen ze vroegtijdig de deksel op de neus. Geen van deze prestaties werden behaald met het voetbal dat je hoopt te zien met de selectie die ze hebben/hadden.

Dit is niet de huidige 'staat' van Frankrijk maar hun speelwijze. By design dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:47
bazzemans schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:47:
@eric.1 Dit laat Frankrijk toch al jaren zien? Sinds Deschamps spelen ze schijtbakkenvoetbal. Het interesseert ze in Frankrijk geen moer, zolang er maar resultaat is.

Alleen EK 2020 (2021 ivm corona) kregen ze vroegtijdig de deksel op de neus. Geen van deze prestaties werden behaald met het voetbal dat je hoopt te zien met de selectie die ze hebben/hadden.

Dit is niet de huidige 'staat' van Frankrijk maar hun speelwijze. By design dus.
Toch kan ik wel genieten van Kante bij de Fransen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dr. Strangelove schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:43:
[...]

Heeft niks met een eis te maken. Ik kijk voetbal om entertained te worden en de most entertaining wedstrijden zijn, puur persoonlijk voor mij, degene die we spelen tegen grote voetballanden.

Voorbeeld - als je me vraagt wat ik van het WK 2014 het beste herinner, dan is het die eerste poulewedstrijd en niet het feit dat we uiteindelijk derde werden, wat natuurlijk een fantastisch resultaat was (en ja dat was met een laatste wedstrijd tegen Brazilië maar wie gaf daar nou een moer om, die waren mentaal al volledig geknakt door Duitsland).

Dus de finale halen via Turkije en Zwitserland, tuurlijk, hartstikke goed resultaat. Zal het dan een memorabel toernooi zijn? Ik denk het niet.

Verder gaat het er niet om of toplanden beter of slechter zijn en wat voor materiaal ze hebben; ik heb inmiddels zoveel potjes voetbal gezien dat de schaduwen van al die voorgaande wedstrijden altijd op de achtergrond meespelen. Dat is puur mijn gevoel hoor, kan me voorstellen dat dat voor andere niet geldt. Maar als we straks tegen Engeland zouden staan dan denk ik terug aan 1988. Of aan deze pot uit 1993.
Ik vind dit echt een hele mooie post. Als toplanden worden traditioneel de 8 wereldkampioenen (min Uruguay) plus Nederland en Portugal gezien.

Ook bij mij spelen historische duels altijd in mijn achterhoofd mee. Tegen de Engelsen bijvoorbeeld nog gewonnen in de Nations League 2019 en laatste 10 jaar ook tweemaal op Wembley. Dat blijven toch altijd speciale potjes.

We doen het historisch goed tegen de Engelsen dus ik heb er stiekem best een goed gevoel over als we ze zouden treffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zeker. Is een ploeg die ons ligt en het zijn altijd leuke open wedstrijden. Kan echt heel mooi worden.

Maar goed, eerst Turkije.

En Engeland moet dan ook nog winnen van Zwitserland. En die kans acht ik eerlijk gezegd kleiner dan 50%.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr. Strangelove op 03-07-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou Wk 14 heb ik amper superherinneringen aan, t was geen finale, en die Spanje wedstrijd had 4 jaar daarvoor moeten gebeuren. Enige supertoernooien waren voor mij die waar we finales haalden, en vooruit 1998 pak ik ook mee, omdat we toen dik in de finale hadden moeten staan. Dit toernooi moeten we gewoon winnen, want de weg naar de finale is te onindrukwekkend. Maar idd, eerst maar eens ontzag opbrengen voor de Turken, al is dat moeilijk, ze hebben verloren met 0-3 tegen Portugezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
bazzemans schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:47:

WK2018 was toch geen schijtbakken voetbal. 14 goals, mooie KO wedstrijden tegen Argentinië, Uruguay, België en Kroatië. Verdiende winnaar zeker. Alles daarna inderdaad wel minder ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Dr. Strangelove schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 23:06:
[...]

WK2018 was toch geen schijtbakken voetbal. 14 goals, mooie KO wedstrijden tegen Argentinië, Uruguay, België en Kroatië. Verdiende winnaar zeker. Alles daarna inderdaad wel minder ja.
Heb je gelijk in ja. Hoe dan ook. De laatste jaren is het niet anders. Heel zakelijk, op de reserve en niet leuk om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
't is niet het voetbal dat je met dat team speelt als je PES op je Playstation aanslingert nee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:16
Ik ben blij dat ik zo'n slecht geheugen heb voor dat soort dingen. Ik kan een paar verschillende toernooien alleen uit elkaar houden door de randverschijnselen.
1974 uiteraard omdat we toen kampioen hadden moeten worden en ik alleen thuis was omdat de rest van de familie op vakantie was. Finale nog gezien bij mijn zus en zwager met een stel van hun vrienden.
1988 omdat ik in de USA op vakantie was en niets meekreeg van de stand, maar wel net op tijd thuis was om de finale te zien bij mijn broer.
2006 omdat ik toen op vakantie was in Ierland en 1 keer een wedstrijd heb gezien in een pub.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Jammer dat je in die pub dan blijkbaar niet voldoende gezopen heb want die laatste was er nou echt een om te vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@Sjah Wat voor 1998 geldt, geldt ook voor 2000 toch? Toernooi in eigen land die je eigenlijk had moeten winnen of in ieder geval de finale halen. Bizarre wedstrijd tegen Italië, waar je absoluut de beste was. Profetische woorden van Cruyff vooraf die uitkwamen: "Italianen kennen niet van je winnen maar je ken wel van ze verliezen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
2000 is wel m'n eerste voetbaltrauma. 1998 was ik nog te jong voor om 't zo mee te maken, maar 2000 en die vervelende Toldo op goal bij de Italianen. Verschrikkelijk. Stam die die bal huizenhoog over jaagt. De Boer die twee keer mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wel een finale die je - denk ik - verloren had van Frankrijk. We hadden in de groepsfase al moeite met hun B-garnituur. Enige echt goede wedstrijd dat toernooi was tegen Joegoslavië.

[ Voor 21% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-07-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
JanW schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 07:56:
2000 is wel m'n eerste voetbaltrauma. 1998 was ik nog te jong voor om 't zo mee te maken, maar 2000 en die vervelende Toldo op goal bij de Italianen. Verschrikkelijk. Stam die die bal huizenhoog over jaagt. De Boer die twee keer mist.
In 1998 hebben we pech gehad (en een penal niet gekregen) tegen Brazilië maar het is niet zo dat we de finale tegen Frankrijk zomaar hadden gewonnen.

Mijn grootste trauma blijft 1990. Toen had Oranje echt de beste selectie en was het spel van veel toplanden juist bedroevend (echt het saaiste slechtste WK wat ik heb gezien). Maar door geruzie hebben ze die unieke kans op WK winst toen helemaal te grabbel gegooid.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 04-07-2024 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:40

Shabbaman

Got love?

D-e-n schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:05:
[...]

In 1998 hebben we pech gehad (en een penal niet gekregen) tegen Brazilië maar het is niet zo dat we de finale tegen Frankrijk zomaar hadden gewonnen.

Mijn grootste trauma blijft 1990. Toen had Oranje echt de beste selectie en was het spel van veel toplanden juist bedroevend (echt het saaiste slechtste WK wat ik heb gezien). Maar door geruzie hebben ze die unieke kans op WK winst toen helemaal te grabbel gegooid.
Ik heb het woord kabel ondertussen al twee decennia niet meer gehoord, maar bedankt voor de reminder.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
D-e-n schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:05:
[...]

1990 nooit zo'n problemen mee gehad, omdat het spel al de hele kwaliticatie en de groepsfase echt slecht was. We zijn er gewoon verdiend afgegaan in de tweede ronde.

Wel een might have been gevoel van 'wat als Cruyff op de bank had gezeten'...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Shabbaman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:51:
[...]

Ik heb het woord kabel ondertussen al twee decennia niet meer gehoord, maar bedankt voor de reminder.
Dat had helemaal niks van doen met de kabel. Dat was de generatie van Basten-Gullit die graag Cruyff als bondscoach wilden maar Beenhakker kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:09:
[...]

1990 nooit zo'n problemen mee gehad, omdat het spel al de hele kwaliticatie en de groepsfase echt slecht was. We zijn er gewoon verdiend afgegaan in de tweede ronde.

Wel een might have been gevoel van 'wat als Cruyff op de bank had gezeten'...
Het was de beste kans om wereldkampioen te worden die we ooit kregen. Veel matige ploegen terwijl wij het trio van de Europacup winnaar in de ploeg hadden met een van Basten in bloedvorm. Dan hadden we dat gedoe met de bondscoach dus inderdaad niet moeten hebben.

Die kwalificatie was zo slecht niet overigens, ondanks dat de spelers het niet zagen zitten in bondscoach Libregts. Finland uit was moeizaam maar we werden gewoon eerste in de groep met Duitsland na twee gelijke spelen in München en Rotterdam.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

We krijgen Turpin als scheidsrechter _O- Als we doorgaan, hebben we in ieder geval 3 geschorsten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
PWM schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:34:
We krijgen Turpin als scheidsrechter _O- Als we doorgaan, hebben we in ieder geval 3 geschorsten :+
Ik las het ook net. Hebben wij weer: met afstand de slechtste scheidsrechter in het korps. Alleen al zijn optreden bij Feyenoord-Roma destijds had wat mij betreft genoeg moeten zijn om hem voortaan alleen nog bij wedstrijden van kinderen tot 10 jaar in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:56

Agent47

I always close my contracts.

PWM schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:34:
Ik voorzie 10 gele kaarten, een penalty tegen en een opblaasbanaan op het veld. :+

Nee, dit wordt echt kut zaterdag.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Schouten mag echt geen kaart krijgen. Die wil je niet missen mocht je doorgaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

D-e-n schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:34:
Depay rood, dan moet Koeman wel iemand anders opstellen mochten ze doorgaan. O-)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Jammer dat ze Wieffer niet bij de selectie hebben. Die is nu fit en hadden ze in deze fase prima kunnen gebruiken als backup of extra slot op de deur als de wedstrijd daar om vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Och neeeee Turpin... Pffff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuluKing
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-05 15:05
Sjah schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 22:19:
Nou Wk 14 heb ik amper superherinneringen aan, t was geen finale, en die Spanje wedstrijd had 4 jaar daarvoor moeten gebeuren. Enige supertoernooien waren voor mij die waar we finales haalden, en vooruit 1998 pak ik ook mee, omdat we toen dik in de finale hadden moeten staan. Dit toernooi moeten we gewoon winnen, want de weg naar de finale is te onindrukwekkend. Maar idd, eerst maar eens ontzag opbrengen voor de Turken, al is dat moeilijk, ze hebben verloren met 0-3 tegen Portugezen.
Nou eigenlijk 2-0 want die domme verdedigingsfout moet je niet rekenen aan de kracht van de Portugezen.
Dat is nou puur wat het probleem is bij Turkije. Ze spelen of de sterren van de hemel of ze maken de meest amateuristische fouten. En dan kan zelfs in dezelfde wedstrijd gebeuren.

Dus in de hoop dat NL eens wel goed begint met snelle goals. Dan staan ze gevoelsmatig achter en gaan ze fouten maken. Voor NL dus om niet een vroege tegen goal te krijgen. Sowieso moet het rendement op de kansen omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Dacht dat er nu al een streep door de kaarten ging maar dat is pas na de kwartfinale dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Met zo'n scheids en tegen Turkije bereid ik me alvast voor op een NL - Portugal scenario. Duw en trek potje met een record aan gele kaarten. En dan zie ik Turkse spelers er geslepen mee omgaan en de Nederlandse spelers niet. Dus worst case zo'n heksenketel pot en op zijn best een beetje richting die 6-1 (meer realistisch 3-1 ish) van 2021. Ben benieuwd zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
@Dr. Strangelove Dat klopt.
Ná de kwartfinales van het EK 2024 worden alle voorgaande gele kaarten kwijtgescholden om te voorkomen dat veel spelers de halve finale of finale van het EK voetbal moeten missen.

Maar krijgt een speler in de kwartfinales een rode kaart, dan is die speler wel geschorst in een eventuele halve finale. Dus als een speler in de achtste finales én in de kwartfinale een gele kaart gekregen heeft, is hij niet geschorst voor de halve finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Klopt niet (@Dr. Strangelove)
Wanneer vervallen de gele kaarten?
Alle gele kaarten die niet tot een schorsing hebben geleid, vervallen na afloop van de kwartfinale. In de halve finale beginnen de spelers dus met een schone lei indien ze niet tegen een schorsing zijn opgelopen in de kwartfinale. Daarnaast vervallen alle kaarten die tijdens het EK niet tot een schorsing hebben geleid na afloop van de finale.
Bron: https://www.vi.nl/nieuws/...n-deze-ronde-vervallen-ze
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in VI als bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Maar hier staan twee verschillende dingen:
Ná de kwartfinales van het EK 2024 worden alle voorgaande gele kaarten kwijtgescholden om te voorkomen dat veel spelers de halve finale of finale van het EK voetbal moeten missen.
Dat staat haaks op
Dus als een speler in de achtste finales én in de kwartfinale een gele kaart gekregen heeft, is hij niet geschorst voor de halve finale.
Ff googlen zegt overal inderdaad na QFs. Dus geen kaarten pakken tegen Turkije nee.

Ben er niet zo bang voor. Oranje is of te suf of te lief om veel geel te pakken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-07-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Oh wacht, we zitten nu pas in de kwartfinale ja. Ná de kwartfinale worden ze kwijtgescholden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Ik heb geprobeerd te zoeken in de regels van de uefa, maar daar is ook geen touw aan vat te knopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2094984

garriej schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:43:
Ik heb geprobeerd te zoeken in de regels van de uefa, maar daar is ook geen touw aan vat te knopen.
54.06 Cautions from matches in the final tournament that have not resulted in a suspension expire on completion of the quarter-finals. They are not carried forward to the semi-finals

Lijkt mij vrij duidelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 2094984 op 04-07-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 15-05 13:19

garriej

Ik las ondertieten.

Anoniem: 2094984 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:50:
[...]

54.06 Cautions from matches in the final tournament that have not resulted in a suspension expire on completion of the quarter-finals. They are not carried forward to the semi-finals

Lijkt mij vrij duidelijk.
Mij niet, mag nou iedereen gewoon spelen in de halve finale of niet? Want een tweede caution in de kwartfinale zou betekenen dat je de halve mist.

Want op het moment dat je een tweede caution krijgt resulteert dat in een suspension en wordt dat dus volgens die regel niet kwijt gescholden.

[ Voor 10% gewijzigd door garriej op 04-07-2024 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2094984

garriej schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:55:
Mij niet, mag nou iedereen gewoon spelen in de halve finale of niet? Want een tweede caution in de kwartfinale zou betekenen dat je de halve mist.

Want op het moment dat je een tweede caution krijgt resulteert dat in een suspension en wordt dat dus volgens die regel niet kwijt gescholden.
Waarschuwingen uit wedstrijden in het eindtoernooi die niet tot een schorsing hebben geleid vervallen na afloop van de kwartfinales. Ze worden niet meegenomen naar de halve finales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Als je geel hebt nu en je krijgt geel in de kwartfinale doe je niet mee in de halve finale.

Als je na de kwartfinale geel hebt wordt dat kwijtgescholden. Als je er dan 1 pakt in de halve heeft dat dus geen effect meer voor de finale.

‘t is simpel, ging mij alleen om het moment van kwijtschelden.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-07-2024 15:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Anoniem: 2094984 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:59:
[...]

Waarschuwingen uit wedstrijden in het eindtoernooi die niet tot een schorsing hebben geleid vervallen na afloop van de kwartfinales. Ze worden niet meegenomen naar de halve finales.
Oftewel een tweede gele kaart ín de kwartfinale leidt tot een schorsing en dat wordt dus niet kwijtgescholden.

[ Voor 4% gewijzigd door bazzemans op 04-07-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-05 21:29
Dit is nu gewoon al een zekerheidje hoor. Die Turken (met alle respect) kunnen er echt geen hout van!

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
Korkss schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:50:
[...]

Dit is nu gewoon al een zekerheidje hoor. Die Turken (met alle respect) kunnen er echt geen hout van!
Bravo om in één post aan te geven waar het risico op een flater aanstaande zaterdag ligt: onderschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
bazzemans schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:52:
[...]

Bravo om in één post aan te geven waar het risico op een flater aanstaande zaterdag ligt: onderschatting.
Met daarnaast de andere olifant in de kamer, het stadion zal voor 90% gevuld zitten met boeroepende Turkjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
shoombak schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:58:
[...]

Met daarnaast de andere olifant in de kamer, het stadion zal voor 90% gevuld zitten met boeroepende Turkjes.
Heeft Berlijn dan veel Turken? Nee maar whatever, die krijgt Depay snel stil met zijn 2 goals binnen 40 mninuten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
shoombak schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:58:
[...]

Als je de Turken niet onderschat en speelt naar kunnen dan heb je daar niet zo'n last van. In 2010 lukte het ook met vuvuzela's op de achtergrond. Het is vooral irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Heb er nog niemand over gehoord, maar ik erger me nu al een paar toernooien dat NL niet meer met witte/danwel zwarte broek speelt. Heb het gehad met dat Oranje/Oranje tenue. Sinds wanneer is dat ingevoerd (louter Oranje).... kan me het ook herinneren van de Wk-finale '10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Een geheel Oranje tenue vind ik juist prachtig. Over smaak valt niet te twisten, denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:46

Fiber

Beaches are for storming.

Sjah schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:47:
Heb er nog niemand over gehoord, maar ik erger me nu al een paar toernooien dat NL niet meer met witte/danwel zwarte broek speelt. Heb het gehad met dat Oranje/Oranje tenue. Sinds wanneer is dat ingevoerd (louter Oranje).... kan me het ook herinneren van de Wk-finale '10.
Helemaal mee eens.

Maar ik heb het idee dat het een beetje een trend is bij meer landen. En bij meer sporten. Vandaag had die gast in de bollentrui bij het wielrennen ook een bolletjesbroek aan ipv een zwarte koersbroek. Vond ik er ook niet uitzien. Die trui is prachtig, zo'n broek is lelijk. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:50
Sjah schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:47:
Mode trends komen en gaan.

Paar toernooien verder en de zwarte broek zal er komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:05

Superkiwi

Hoi doei

bazzemans schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:58:
Een geheel Oranje tenue vind ik juist prachtig. Over smaak valt niet te twisten, denk ik ;)
Ik vind het ook niet lelijk, al doet het me wel een beetje denken aan de pyjama van Kweetniet :+
Waarom? Kweetniet.

Gefeliciteerd trouwens! :9B

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 04-07-2024 20:44 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:44
Demiral kriijgt 2 wedstrijden schorsing

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Superkiwi schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:43:
[...]

Ik vind het ook niet lelijk, al doet het me wel een beetje denken aan de pyjama van Kweetniet :+
Waarom? Kweetniet.

Gefeliciteerd trouwens! :9B
Dat was een geel pak toch? Kweetniet zeker :?

En thanks :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Geen Demiral dus. Is dat in ons voordeel of extra motivatie voor de Turken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
bazzemans schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:06:
Zal je net zien dat de vervanger er 1 inprikt in de 4e minuut. Nah, voetbal is een gelukspelletje, erger ken ik niet in alle takken van sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:55

Quad

Doof

bazzemans schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:06:
In elk geval een potentiële wisselspeler minder op die positie omdat de wissel nu moet spelen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:44
Nee hé, Turpin wordt de scheid bij "ons"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:02:
Demiral kriijgt 2 wedstrijden schorsing

[Embed]
Wordt ontkend door de Turkse bond, volgens de NOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
DutchOwnage schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:43:
Nee hé, Turpin wordt de scheid bij "ons"....
Explain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Sjah schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:10:
[...]

Zal je net zien dat de vervanger er 1 inprikt in de 4e minuut. Nah, voetbal is een gelukspelletje, erger ken ik niet in alle takken van sport.
Er zijn echt te veel technische en tactische vaardigheden betrokken bij voetbal, dat je het echt onmogelijk als geluksspelletje kan betitelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
bazzemans schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:54:
[...]

Er zijn echt te veel technische en tactische vaardigheden betrokken bij voetbal, dat je het echt onmogelijk als geluksspelletje kan betitelen.
Nou daar heb je grotendeels gelijk in, maar jij zegt onmogelijk. Nou de verloren wkfinale van 74, hadden de Duitsers gewoon geluk, wij waren beter. En zo kan ik ook voor 1954 Hongarije redeneren. Over het algemeen is het niet zo, maar toernooi voetbal waar de sterksten tegen elkaar komen vind ik de factor geluk, ERG groot.
Pagina: 1 ... 173 ... 246 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!