Snowdog schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 20:11:
[...]
Volgens mij heeft Depay het wel terugbetaald vandaag toch? Wat betreft Wijnaldum, dat is echt een 100x zo groot probleem zou ik zeggen. Hoe vaak heeft die uberhaupt de bal gehad (alweer)? En dan als je hem eens ziet, dan verspeelt 'ie de bal weer eens.
Wat betreft andere spelers, ik weet het niet. In principe heb je verder gewoon vrij goeie spelers in het veld staan, maar het liep gewoon voor geen meter. Ook in de 1e helft, nadat je Veerman eruit haalt voor Xavi, het loopt echt helemaal niks beter. We werden gewoon weggespeeld. 2e helft was wat beter, maar je verliest uiteindelijk wel. Heb ook wel het idee dat onze keep daar 2x de mist in gaat though, 2 goals in de korte hoek... Maar goed dat er een werd afgekeurd, maar dat mag eigenlijk toch ook niet gebeuren, hoewel die eerste wel echt een lekker schot was.
Omdat die toevallig scoort, en dat is werkelijk het irritante, want hij speelde gewoon weer een slechte pot.
Als je onder druk staat kan je hem gewoon niet gebruiken. Hij is niet aanspeelbaar en balvast genoeg om je probleem dan op te lossen. En als die de bal een keer goed aanneemt maakt die veel te vaak de foute keuze. Waar je gewoon de bal aan moet nemen en terug leggen op het middenveld of een speler om je heen, gaat hij voor een actie en balverlies of hij heeft een verkeerde inspeel pass.
De laatste 10/15 minuten begon die beter te spelen, puur omdat die zijn rol als kapstok in de spits niet meer had en Weghorst dat wederom geweldig goed overnam.
Dus in die zin, Depay staat compleet op de verkeerde plek.
Dat Simons de andere wedstrijden de kind van de rekening was sloeg ook al nergens op door hem te wisselen. Hopelijk na vandaag durft die dat niet meer aan, want Simons haalde een goede voldoende.