Eens hoor, Wijnaldum was iets nuttiger nu vond ikTonyD schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:39:
[...]
Ik moet zeggen dat ik de inbreng van Wijnaldum niet eens zo slecht idee vond in deze wedstrijd....
Niet eens voor mij, hij had 5 balcontacten in 17 minuten. Toegegeven, die 5x deed weinig verkeerd, maar 5x in 17 minuten(in totaal nu 11 balcontacten in 45 minuten dit EK) is gewoon veeeeeeeeel te weinig voor een middenvelder. Dit komt over alsof het zoontje van de trainer af en toe mee mag doen, zoals veel te vaak gebeurd in jeugdeftallen bij amateurclubs enzoHarribo schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:53:
[...]
Eens hoor, Wijnaldum was iets nuttiger nu vond ik
‘Het was voor mij lastig om de bal vast te houden. Ik denk dat Frankrijk het goed deed’, keek Depay terug. ‘Ze probeerden mij te omcirkelen en ik kon de bal niet echt kaatsen naar iemand om mij heen. Ook konden we geen driehoekjes spelen. We zullen dit analyseren.’
Ik kijk niet uit naar een Depay die zich nog nadrukkelijker wil laten gelden.‘Voordat het toernooi begon, had ik het wel’, aldus Depay. ‘Nu krijg ik weinig ballen en kom ik weinig in het spel voor. Dat hoop ik te verbeteren. Ik wil een betere bijdrage leveren. Hopelijk kunnen mijn ploeggenoten daarbij helpen.’
https://www.volkskrant.nl...n-op-bekerboete~bf8e193e/
Het leek gisteren wel alsof hij overal wilde zijn, alles wilde doen maar er het grootste deel van de tijd in faalde.
Maar goed, het ligt 'dus' aan de ballen die hij niet kreeg.
Hij moet uitkijken dat als het tegen Oostenrijk weer zo gaat dat zijn medespelers hem niet gaan overslaan.SuBBaSS schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:12:
[...]
[...]
Ik kijk niet uit naar een Depay die zich nog nadrukkelijker wil laten gelden.
Het leek gisteren wel alsof hij overal wilde zijn, alles wilde doen maar er het grootste deel van de tijd in faalde.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hij moet accepteren dat hij geen echte 9 is.SuBBaSS schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:12:
[...]
[...]
En gewoon 1 ding goed doen.
Maar daar is het te laat voor.
Iemand die weet waarom Italie/RAI niet uitzendt in ons land tijdens wedstrijd. Dat dat niet mag vanwege rechten snap ik ook, maar wat is de rechtsgang hierachter, wie weet vd hoed en de rand?
[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 22-06-2024 22:21 ]
Frankrijk zette zeker goed druk, maar ook met weinig/geen druk was hij ontzettend slordig.SuBBaSS schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 13:12:
[...]
[...]
Misschien kan hij de druk van op de bank beginnen wel goed gebruiken.
Koeman moet hem niet op 9 zetten maar vlak erachter. Hij is wel het type speler welke een ander met een steekpass vrij voor de goal weet te zetten.Deadsy schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 17:50:
[...]
Hij moet accepteren dat hij geen echte 9 is.
En gewoon 1 ding goed doen.
Maar daar is het te laat voor.
Qua type speler helemaal mee eens. Op basis van het vele onnodige en risicovolle balverlies van Depay, liever niet. Dan zie ik daar, ondanks dat er nog genoeg te verbeteren is, liever Simons.toolkist schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:26:
[...]
Koeman moet hem niet op 9 zetten maar vlak erachter. Hij is wel het type speler welke een ander met een steekpass vrij voor de goal weet te zetten.
Maar dan moet er een vleugelspeler sneuvelen. Want we kunnen echt niet met twee middenvelders spelen. Memphis blijft in zijn denken een aanvallertoolkist schreef op zondag 23 juni 2024 @ 14:26:
[...]
Koeman moet hem niet op 9 zetten maar vlak erachter. Hij is wel het type speler welke een ander met een steekpass vrij voor de goal weet te zetten.
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 23-06-2024 15:31 ]
In alles is Simons meer een middenvelder dan Memphis. En die deed het echt niet slecht tegen de Fransen. Ik denk dat je hoe verder je komt meer hebt aan Simons dan aan Veerman. Want hoe beter de tegenstander hoe meer het draait om momenten, hoe minder we een klassiek spel met overwicht kunnen creëren.bazzemans schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:23:
[...]
Dan zie ik daar, ondanks dat er nog genoeg te verbeteren is, liever Simons.
Hier ben ik het helemaal mee eens hoor. Alleen Simons kan nog beter dan hij tot noch toe heeft laten zien, ben ik van overtuigd. In positieve zin dus.D-e-n schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:30:
[...]
In alles is Simons meer een middenvelder dan Memphis. En die deed het echt niet slecht tegen de Fransen. Ik denk dat je hoe verder je komt meer hebt aan Simons dan aan Veerman. Want hoe beter de tegenstander hoe meer het draait om momenten, hoe minder we een klassiek spel met overwicht kunnen creëren.
(Nb. Ook Simons kan bij sommigen niks goed doen, omdat hij "zulke moeilijke gezichten" trekt en "zich aanstelt".)
Ach, ook bij Richard Krajicek zeurden mensen altijd dat hij zijn best niet deed, futloos was en geen karakter had. Maar die gast had gewoon een slungelig lang lijf dat niet explosief oogde. Maar Wimbledon win je niet zonder mentaliteit en in de Bundesliga blijf je ook niet overeind zonder.bazzemans schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:36:
[...]
(Nb. Ook Simons kan bij sommigen niks goed doen, omdat hij "zulke moeilijke gezichten" trekt en "zich aanstelt".)
Precies @D-e-n. Ik vind het prima om kritisch te zijn op prestatie dan spelers. Moeite heb ik op de mening over spelers omwille van hun uiterlijk of gedrag buiten het veld (lees: randzaken). Tuurlijk kunnen sommige dingen afleidend zijn maar in veel gevallen gaat het nergens over. Kijk gewoon hoe iemand presteert.
Zo vind ik het onzin hoeveel aandacht er besteed wordt aan hoe Simons kijkt, maar kan je best kritisch zijn op sommige keuzes die hij in het veld maakt. Het overdreven duidelijk maken van het onrecht dat hen wordt aangedaan bij een overtreding is niet mijn stijl en zijn we hier niet gewend. In Spanje doen niet anders. Er lijkt in Oranje nog wat spanning op te staan, een soort bewijsdrang, waarvan ik hoop dat hij die van zich af kan schudden. Bij Depay heb ik niks met zijn keuzes qua kledingstijl en muziek maar als voetballer heb ik van hem kunnen genieten. Helaas valt het dit toernooi nog tegen. Toch hoop ik nog steeds dat het bij hem gaat lopen, dan hebben we er absoluut een belangrijke speler aan.
We gaan het dinsdag weer zien. Ik ben benieuwd of Koeman wat gaat aanpassen. Verwacht persoonlijk dat we dezelfde spelers aan de aftrap zullen zien als tegen Polen en Frankrijk, dus dat hij niet nog andere spelers nu op gaat stellen zoals Brobbey of Zirkzee. Stick to the plan zou ik heel begrijpelijk vinden in een wedstrijd waar er nog genoeg te winnen is. (Los van of je het eens bent met Koemans plan.)
Zo vind ik het onzin hoeveel aandacht er besteed wordt aan hoe Simons kijkt, maar kan je best kritisch zijn op sommige keuzes die hij in het veld maakt. Het overdreven duidelijk maken van het onrecht dat hen wordt aangedaan bij een overtreding is niet mijn stijl en zijn we hier niet gewend. In Spanje doen niet anders. Er lijkt in Oranje nog wat spanning op te staan, een soort bewijsdrang, waarvan ik hoop dat hij die van zich af kan schudden. Bij Depay heb ik niks met zijn keuzes qua kledingstijl en muziek maar als voetballer heb ik van hem kunnen genieten. Helaas valt het dit toernooi nog tegen. Toch hoop ik nog steeds dat het bij hem gaat lopen, dan hebben we er absoluut een belangrijke speler aan.
We gaan het dinsdag weer zien. Ik ben benieuwd of Koeman wat gaat aanpassen. Verwacht persoonlijk dat we dezelfde spelers aan de aftrap zullen zien als tegen Polen en Frankrijk, dus dat hij niet nog andere spelers nu op gaat stellen zoals Brobbey of Zirkzee. Stick to the plan zou ik heel begrijpelijk vinden in een wedstrijd waar er nog genoeg te winnen is. (Los van of je het eens bent met Koemans plan.)
[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 23-06-2024 15:53 ]
Hij kan toch prima als 1 van de vleugelspelers spelen die verder naar binnen staat, wat dan ruimte maakt voor een opkomende back?D-e-n schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:27:
[...]
Maar dan moet er een vleugelspeler sneuvelen. Want we kunnen echt niet met twee middenvelders spelen. Memphis blijft in zijn denken een aanvaller
Wat "gekanteld" dus, in die zin dat Geertruida achterin blijft en Aké dus vaker mee naar voren kan.
-------------------Verbruggen
Geertruida - Vrij/Ligt - Van Dijk - Aké
---------Schouten----Reijnders
Frimpong-----Xavi----Depay
-----------------Gakpo
Oh, ik dacht dat jij hem op tien wilde zetten. Je draait feitelijk Gakpo en Depay om. Ik vraag me af of Aké daar blij van wordt maar voorin kan dat natuurlijktoolkist schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:02:
[...]
Hij kan toch prima als 1 van de vleugelspelers spelen die verder naar binnen staat, wat dan ruimte maakt voor een opkomende back?
Wat "gekanteld" dus, in die zin dat Geertruida achterin blijft en Aké dus vaker mee naar voren kan.
-----------------Gakpo
Oh, dus hij kan prima spelen op de plek van WijnaldumD-e-n schreef op zondag 23 juni 2024 @ 15:27:
[...]
Maar dan moet er een vleugelspeler sneuvelen. Want we kunnen echt niet met twee middenvelders spelen. Memphis blijft in zijn denken een aanvaller
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Die linkerkant van het bracket is echt pittig met Spanje, Duitsland & Portugal. Als wij 2e worden wat ik verwacht, komen wij ook aan die kant terecht 😬
Soort van 2e 10 dus, in balbezit.. Al kan ie ook gewoon regelmatig van positie wisselen met Xavi, die heeft bij PSV ook genoeg vanaf linksbuiten gespeeld toch?D-e-n schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:33:
[...]
Oh, ik dacht dat jij hem op tien wilde zetten. Je draait feitelijk Gakpo en Depay om. Ik vraag me af of Aké daar blij van wordt maar voorin kan dat natuurlijk
Aké heeft volgens mij genoeg wedstrijden gespeeld waarin ie veel naar voren kon, denk niet dat ie daar veel problemen mee heeft.
En als we 3e worden? Want dat zie ik nog zomaar gebeurengaizka schreef op maandag 24 juni 2024 @ 00:01:
Die linkerkant van het bracket is echt pittig met Spanje, Duitsland & Portugal. Als wij 2e worden wat ik verwacht, komen wij ook aan die kant terecht 😬
Dan heb je kans op beide helften dacht ik, ook op een directe ontmoeting met Spanje. Misschien is daar dinsdag meer duidelijkheid over.toolkist schreef op maandag 24 juni 2024 @ 00:07:
[...]
En als we 3e worden? Want dat zie ik nog zomaar gebeuren
Verwijderd
Als je ervan uitgaat dat Hongarije het niet redt met drie punten en een negatief doelsaldo van -3 dan speelt de #3 van groep D tegen de #1 van C of E. Dat zijn de groepen van Engeland en Belgie.D-e-n schreef op maandag 24 juni 2024 @ 00:12:
Dan heb je kans op beide helften dacht ik, ook op een directe ontmoeting met Spanje. Misschien is daar dinsdag meer duidelijkheid over.
En dan kom je terecht aan de rechterkant.
Spanje is alleen mogelijk bij de combinaties ABDE of ABDF.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2024 06:43 ]
Tweede worden betekent wel dichtbij Nederland spelen. Düsseldorf en bij goede resultaten Dortmundgaizka schreef op maandag 24 juni 2024 @ 00:01:
XXXVI
3e lijkt dan gunstiger, Engeland en België zijn niet onverslaanbaar. Een kwartfinale tegen Portugal heeft niet mijn voorkeur.Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2024 @ 06:38:
[...]
Als je ervan uitgaat dat Hongarije het niet redt met drie punten en een negatief doelsaldo van -3 dan speelt de #3 van groep D tegen de #1 van C of E. Dat zijn de groepen van Engeland en Belgie.
Maar Nederland zal niet bewust 3e willen worden, denk ik.
‘Nu krijg ik weinig ballen en kom ik weinig in het spel voor.'
Memphis ziet ze echt vliegen, dit betekent alleen maar dat hij nog meer ballen op gaat eisen. Het grote probleem is Koeman in deze. Hij heeft niet het lef om in te grijpen en dat maakt hem een matige coach. We moeten na dit toernooi echt afscheid van hem nemen inclusief een paar spelers.
Memphis spreekt voor zich, 30 jaar en geen club. Transfervrij mogen vertrekken dat zegt alles. De reden dat hij steeds uitzakt en in de bal komt is omdat hij zijn snelheid kwijt is, hij is al jaren niet meer de diepte ingestuurd. Kan hij simpelweg niet meer. En wie heeft ooit bepaald dat Memphis zo'n geweldige trap heeft? Wanneer heeft hij voor het laatste een vrije trap erin geschoten? Stop daar eens mee.
Dumfries is een veel te beperkte voetballer en past niet bij het type voetbal dat Nederland speelt. Dumfries is de makkelijkste speler om uit te schakelen en elk team weet dat. Hij heeft niet de voetballende capaciteiten om zich vrij te spelen, heeft geen voorzet (alles laag en wordt geblokt), kan geen man uitspelen en niet kaatsen in de kleine ruimte. Tegen topteams is hij altijd onzichtbaar. Zet hem vast en het is klaar met hem.
Wijnaldum behoeft verder geen uitleg en zal na dit toernooi ook klaar zijn. Schouten, Reijnders, Koopmeiners, de Jong, Gravenberch zijn voldoende voor de toekomst.
Het grootste probleem is dat we sinds Sneijder geen echte nummer 10 meer hebben gehad, geen absolute leider die de lijnen uitzet. Net als dat Nederland altijd heeft kunnen teren op een echte spits; van Basten, Bergkamp, Kluivert, van Nistelrooij, van Persie. Nu hebben we niks met die kwaliteit voorin. We hebben gewoon geen echte nummer 9 en 10. Zonder ga je de oorlog gewoon niet winnen.
Memphis ziet ze echt vliegen, dit betekent alleen maar dat hij nog meer ballen op gaat eisen. Het grote probleem is Koeman in deze. Hij heeft niet het lef om in te grijpen en dat maakt hem een matige coach. We moeten na dit toernooi echt afscheid van hem nemen inclusief een paar spelers.
Memphis spreekt voor zich, 30 jaar en geen club. Transfervrij mogen vertrekken dat zegt alles. De reden dat hij steeds uitzakt en in de bal komt is omdat hij zijn snelheid kwijt is, hij is al jaren niet meer de diepte ingestuurd. Kan hij simpelweg niet meer. En wie heeft ooit bepaald dat Memphis zo'n geweldige trap heeft? Wanneer heeft hij voor het laatste een vrije trap erin geschoten? Stop daar eens mee.
Dumfries is een veel te beperkte voetballer en past niet bij het type voetbal dat Nederland speelt. Dumfries is de makkelijkste speler om uit te schakelen en elk team weet dat. Hij heeft niet de voetballende capaciteiten om zich vrij te spelen, heeft geen voorzet (alles laag en wordt geblokt), kan geen man uitspelen en niet kaatsen in de kleine ruimte. Tegen topteams is hij altijd onzichtbaar. Zet hem vast en het is klaar met hem.
Wijnaldum behoeft verder geen uitleg en zal na dit toernooi ook klaar zijn. Schouten, Reijnders, Koopmeiners, de Jong, Gravenberch zijn voldoende voor de toekomst.
Het grootste probleem is dat we sinds Sneijder geen echte nummer 10 meer hebben gehad, geen absolute leider die de lijnen uitzet. Net als dat Nederland altijd heeft kunnen teren op een echte spits; van Basten, Bergkamp, Kluivert, van Nistelrooij, van Persie. Nu hebben we niks met die kwaliteit voorin. We hebben gewoon geen echte nummer 9 en 10. Zonder ga je de oorlog gewoon niet winnen.
Ik weet niet of je hem bewust weglaat maar Veerman kan imo ook een waardevolle middenvelder worden. Moet ie wel de volgende stap gaan zetten. Ik denk dat hij er goed aan doet om naar het buitenland te gaan zodat hij wekelijks meer tegenstand krijgt en die handelingssnelheid omhoog gaat.Justevo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:32:
In de eredivisie geven de meeste tegenstanders je de tijd om 3x rond te draaien en een keuze te maken, afgelopen wedstrijd krijg je gewoon direct Kante in je nek.
In de spits denk ik dat we met Brobbey en Zirkzee best wel talent hebben lopen. De vraag is alleen even hoe ze zich zullen ontwikkelen maar ze zijn beide nog jong. Malen kunnen we er eventueel ook nog opstellen.
Ik denk dat we met een sterke spits als Brobbey en beweeglijke spelers als Gakpo en Frimpong echt een mooie aanval kunnen hebben.
Helemaal eens verder dat het na dit EK wel klaar mag zijn met Depay. Tijd om hierna afscheid te nemen en te gaan bouwen aan een nieuw Oranje. Wijnaldum (en Blind en Bergwijn) idem.
[ Voor 4% gewijzigd door JEightyFive op 24-06-2024 08:57 ]
Nee, niet echt bewust. Maar ik zie in hem geen vaste waarde. Hij heeft een geweldige pass maar tegen toplanden gaat hij niet de tijd krijgen die hij in de Eredivisie krijgt. Ik herinner me nog wel die wedstrijden tegen Arsenal. Daar kwam zijn handelinssnelheid pijnlijk naar voren, hij werd compleet overlopen.JEightyFive schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:54:
[...]
Ik weet niet of je hem bewust weglaat maar Veerman kan imo ook een waardevolle middenvelder worden. Moet ie wel de volgende stap gaan zetten. Ik denk dat hij er goed aan doet om naar het buitenland te gaan zodat hij wekelijks meer tegenstand krijgt en die handelingssnelheid omhoog gaat.
In de eredivisie geven de meeste tegenstanders je de tijd om 3x rond te draaien en een keuze te maken, afgelopen wedstrijd krijg je gewoon direct Kante in je nek.
Zirkzee weet ik te weinig van dit seizoen, heb hem amper zien spelen. Brobbey is ook niet de spits waar we op kunnen bouwen. Zijn kwaliteiten in de afronding zijn gewoon niet goed genoeg. Je ziet vaak dat zijn motoriek hem in de weg zit, hij kan nooit de bal vloeiend meenemen als hij de diepte in gaat. Het is altijd met horten en stoten en de bal hobbelt alle kanten op. Dat werkt hem dan tegen in de afronding. In die oefenwedstrijd zag je dat heel goed.In de spits denk ik dat we met Brobbey en Zirkzee best wel talent hebben lopen. De vraag is alleen even hoe ze zich zullen ontwikkelen maar ze zijn beide nog jong. Malen kunnen we er eventueel ook nog opstellen.
Ik denk dat we met een sterke spits als Brobbey en beweeglijke spelers als Gakpo en Frimpong echt een mooie aanval kunnen hebben.
Helemaal eens verder dat het na dit EK wel klaar mag zijn met Depay. Tijd om hierna afscheid te nemen en te gaan bouwen aan een nieuw Oranje. Wijnaldum (en Blind en Bergwijn) idem.
Bergwijn helemaal mee eens. Die jongen heeft niet de kwaliteiten, er is een reden dat je op je piek leeftijd weer bij Ajax speelt. Heeft een waardeloze mentaliteit en is geen winnaar. De Spurs laten hem niet voor niets gaan natuurlijk.
Brobbey is net 22, die wil ik nog niet afschrijven. Ja, er is nog meer dan genoeg te verbeteren (en al zijn blessures baren me ook wel lichte zorgen) maar bij Ajax heeft hij zich in de 2e seizoenshelft ook echt wel flink verbeterd t.o.v. de eerste. Extra training heeft daarbij wel zijn ding gedaan. Hij is de enige die Ajax nog een beetje overeind hield dit seizoen.Justevo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:12:
[...]
Zirkzee weet ik te weinig van dit seizoen, heb hem amper zien spelen. Brobbey is ook niet de spits waar we op kunnen bouwen. Zijn kwaliteiten in de afronding zijn gewoon niet goed genoeg. Je ziet vaak dat zijn motoriek hem in de weg zit, hij kan nooit de bal vloeiend meenemen als hij de diepte in gaat. Het is altijd met horten en stoten en de bal hobbelt alle kanten op. Dat werkt hem dan tegen in de afronding. In die oefenwedstrijd zag je dat heel goed.
Of er achter Brobbey en Zirkzee nog wat loopt aan talent weet ik eigenlijk niet, dat volg ik allemaal niet meer zo. Ik weet dat Ajax Rijkhof heeft teruggehaald van Dortmund maar of dat wat wordt durf ik niet te zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door JEightyFive op 24-06-2024 09:27 ]
Hij is absoluut verbeterd, heb je gelijk in. Maar op je 22e nog bij Ajax spelen vind ik geen goed voorteken en heb niet het idee dat clubs voor hem in de rij staan. Spitsen als die we voorheen hadden lieten het al zien op 18/19 jarige leeftijd. Ik denk alleen dat Brobbey altijd een spits in de marge zal blijven.JEightyFive schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:26:
[...]
Brobbey is net 22, die wil ik nog niet afschrijven. Ja, er is nog meer dan genoeg te verbeteren (en al zijn blessures baren me ook wel lichte zorgen) maar bij Ajax heeft hij zich in de 2e seizoenshelft ook echt wel flink verbeterd t.o.v. de eerste. Extra training heeft daarbij wel zijn ding gedaan. Hij is de enige die Ajax nog een beetje overeind hield dit seizoen.
Of er achter Brobbey en Zirkzee nog wat loopt aan talent weet ik eigenlijk niet, dat volg ik allemaal niet meer zo. Ik weet dat Ajax Rijkhof heeft teruggehaald van Dortmund maar of dat wat wordt durf ik niet te zeggen.
Laten we hopen dat Zirkzee het waar kan maken!
Justevo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:42:
[...]
Maar op je 22e nog bij Ajax spelen vind ik geen goed voorteken
22 is nog piepjong. Hij heeft echt nog tijd zat om zich te ontwikkelen.
De NL-competitie met de huidige stand in EU .. als we dat vasthouden is elke TOP-5 club in NL een perfect podium voor spelers tot 24-25j.Justevo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:42:
[...]
Hij is absoluut verbeterd, heb je gelijk in. Maar op je 22e nog bij Ajax spelen vind ik geen goed voorteken en heb niet het idee dat clubs voor hem in de rij staan. Spitsen als die we voorheen hadden lieten het al zien op 18/19 jarige leeftijd. Ik denk alleen dat Brobbey altijd een spits in de marge zal blijven.
Laten we hopen dat Zirkzee het waar kan maken!
In het huidige voetbal is 21/22 een leeftijd waarbij je al lang en breed kunt zien of iemand de Europese top gaat halen. Als je kijkt naar de vorige generatie topspelers in Oranje waren die op die leeftijd al topspelers.JEightyFive schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:49:
[...]
moeten spelers tegenwoordig op hun 16e in het eerste staan en op hun 21e in de wereldtop spelen? Ze heten niet allemaal Yamal.
22 is nog piepjong. Hij heeft echt nog tijd zat om zich te ontwikkelen.
Zijn fijne motoriek is gewoon niet voldoende, dat is niet iets wat je nog verder kan ontwikkelen. Kijk eens hoe hij handelt als hij 1-op-1 op de keeper af gaat en hoe vaak hij dan de controle verliest en mist. Dat is tekenend voor Brobbey.
Verwijderd
Dit lijkt mij ook geen hogere wiskunde inderdaad. Denken dat Brobbey nog een serieuze topspeler wordt is wel heel erg hopen tegen beter weten in.Justevo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:08:
[...]
In het huidige voetbal is 21/22 een leeftijd waarbij je al lang en breed kunt zien of iemand de Europese top gaat halen. Als je kijkt naar de vorige generatie topspelers in Oranje waren die op die leeftijd al topspelers.
Zijn fijne motoriek is gewoon niet voldoende, dat is niet iets wat je nog verder kan ontwikkelen. Kijk eens hoe hij handelt als hij 1-op-1 op de keeper af gaat en hoe vaak hij dan de controle verliest en mist. Dat is tekenend voor Brobbey.
Bij Ajax in een paar seizoenen ook hooguit wat intikkers gescoord, dat wordt toch nooit een klassespits. Zijn techniek laat hem in de steek.
Europese top zal hij niet gaan halen denk ik nee. Maar dat wil niet zeggen dat hij geen verdienstelijke spits (voor Oranje) kan worden. Iemand op z'n 22e al afschrijven vind ik wel erg voorbarig.Justevo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:08:
[...]
In het huidige voetbal is 21/22 een leeftijd waarbij je al lang en breed kunt zien of iemand de Europese top gaat halen. Als je kijkt naar de vorige generatie topspelers in Oranje waren die op die leeftijd al topspelers.
Een Luis Suarez vertrok op zijn 24e bij Ajax. Huntelaar was 25.
Verwijderd
Het voetbal is ook wel wat veranderd en het ligt er ook wel wat voor type toplanden je treft. Voorbeeldje: Ik denk dat we tegen Spanje of Duitsland weleens een beter figuur kunnen slaan dan we tegen de Fransen deden.Justevo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:32:
‘Nu krijg ik weinig ballen en kom ik weinig in het spel voor.'
Fysieke elftallen liggen ons echt niet met dit elftal. Schouten, Veerman en Reijnders zijn fysiek veel te zwak om op je middenveld serieus tegenstand te kunnen bieden aan fysiek sterke teams.
Verder is het een beetje een cliché om de technische toppers van weleer (Sneijder en Van Persie) serieus te vergelijken met moderne voetballers. Er zijn nog heel weinige echt technische spelers over, het voetbal is veranderd. Zelfs jongens als Mbappe moeten het meer van kracht en snelheid hebben dan van de pure techniek. Ik durf de stelling wel aan dat Van Persie, Van Basten en Bergkamp een betere techniek dan Mbappe hadden.
Uiteindelijk is het in het moderne voetbal veel meer inhoud en duelkracht.
Dat is eerder uitzondering dan regel.Justevo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:42:
[...]
Spitsen als die we voorheen hadden lieten het al zien op 18/19 jarige leeftijd.
Van Nistelrooij ging op zijn 22e van Heerenveen naar PSV. Op zijn 25e naar Man Utd, hoewel dat ook een jaar eerder had kunnen zijn.
Makaay belandde pas op zijn 28ste bij een Europese topclub (Bayern).
Bergkamp ging op zijn 24ste naar het buitenland.
Van Persie was 21 toen hij naar Arsenal ging.
Kluivert was 21 toen hij naar AC Milan ging. Maar pas later bij Barcelona zette hij een volgende stap in zijn ontwikkeling.
Het valt dus allemaal wel mee. Ook Brobbey ging al transfervrij naar het buitenland. Dat heeft hem mogelijk juist een achterstand in zijn ontwikkeling opgeleverd.
Nb. Ik heb heel makkelijk de leeftijden berekend dus het kan zijn dat het een jaartje verschilt doordat een speler later in het jaar pas jarig is.
Verwijderd
Beetje onzinnige vergelijkingen. In de tijd van Bergkamp, Makaay en Van Nistelrooy stelde de Eredivisie echt nog veel meer voor. Clubs kwamen geregeld ver in Europa.bazzemans schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:16:
[...]
Dat is eerder uitzondering dan regel.
Van Nistelrooij ging op zijn 22e van Heerenveen naar PSV. Op zijn 25e naar Man Utd, hoewel dat ook een jaar eerder had kunnen zijn.
Kluivert was 21 toen hij naar AC Milan ging. Maar pas later bij Barcelona zette hij een volgende stap in zijn ontwikkeling.
Het valt dus allemaal wel mee. Ook Brobbey ging al transfervrij naar het buitenland. Dat heeft hem mogelijk juist een achterstand in zijn ontwikkeling opgeleverd.
Nb. Ik heb heel makkelijk de leeftijden berekend dus het kan zijn dat het een jaartje verschilt doordat een speler later in het jaar pas jarig is.
De Nederlandse competitie van afgelopen jaar was ongekend slecht. Als je daar dan zoals Brobbey nauwelijks uitblinkt zegt dat echt wel wat.
Als die oudere voorbeelden je niks zeggen kan je ook naar Joselu kijken. Speelde een paar jaar geleden bij Deportivo Alaves en daarna Español. Ging op zijn 33e naar Real Madrid en heeft daar genoeg wedstrijden en doelpunten meegepakt.Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:29:
[...]
Beetje onzinnige vergelijkingen. In de tijd van Bergkamp, Makaay en Van Nistelrooy stelde de Eredivisie echt nog veel meer voor. Clubs kwamen geregeld ver in Europa.
De Nederlandse competitie van afgelopen jaar was ongekend slecht. Als je daar dan zoals Brobbey nauwelijks uitblinkt zegt dat echt wel wat.
Even ter verduidelijking : (mij was het niet duidelijk, misschien andere ook niet)
1.Worden we eerste dan moeten we tegen de tweede plaats uit groep F (2F/ Por, Tur, Tsj, Geo). Wedstrijd op dinsdag 2 juli om 21:00.
2.Worden we tweede dan moeten we tegen de tweede plaats uit groep E (2E/ Rom, Bel, Slw, Oek). Wedstrijd op maandag 1 juli om 18:00.
Volgens mij is dit anders dan bijvoorbeeld een wk met meer groepen waarbij de eerste tegen een tweede uit een groep moeten en de tweede uit een groep tegen de eerste uit een andere groep. Kruislings.
Nu dus sowieso tegen een tweede plaats ongeacht of we eerste of tweede worden.
Door tweede te worden, ontwijk je voorlopig Portugal.
Bron
1.Worden we eerste dan moeten we tegen de tweede plaats uit groep F (2F/ Por, Tur, Tsj, Geo). Wedstrijd op dinsdag 2 juli om 21:00.
2.Worden we tweede dan moeten we tegen de tweede plaats uit groep E (2E/ Rom, Bel, Slw, Oek). Wedstrijd op maandag 1 juli om 18:00.
Volgens mij is dit anders dan bijvoorbeeld een wk met meer groepen waarbij de eerste tegen een tweede uit een groep moeten en de tweede uit een groep tegen de eerste uit een andere groep. Kruislings.
Bron
[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 24-06-2024 11:50 ]
Verwijderd
En wat als we derde worden? (wat prima kan bij een 1-0 nederlaag)Harribo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:46:
Even ter verduidelijking : (mij was het niet duidelijk, misschien andere ook niet)
Bron
Ach, ik vind dat we iedereen moeten kunnen verslaan als je kampioen wil worden.
Kijk liever naar een toernooi waarin we allemaal mooie wedstrijden op papier en televisie hebben. Dan dus liever een NL - Portugal dan een respectievelijk Albanie/Slowakije etc.
Kijk liever naar een toernooi waarin we allemaal mooie wedstrijden op papier en televisie hebben. Dan dus liever een NL - Portugal dan een respectievelijk Albanie/Slowakije etc.
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:50:
En wat als we derde worden? (wat prima kan bij een 1-0 nederlaag)
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2024 @ 06:38:
Als je ervan uitgaat dat Hongarije het niet redt met drie punten en een negatief doelsaldo van -3 dan speelt de #3 van groep D tegen de #1 van C of E. Dat zijn de groepen van Engeland en Belgie.
NOS heeft een wat overzichtelijker schema. Om bij Portugal uit de buurt te blijven moet je juist eerste of derde worden. Als je tweede wordt is Portugal de mogelijke tegenstander in een eventuele kwartfinale.Harribo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:46:
Bron
Regeren is vooruitschuiven
Niet dan tegen Portugal in ieder geval.Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:50:
[...]
En wat als we derde worden? (wat prima kan bij een 1-0 nederlaag)
Het zal wrs afhankelijk zijn van hoe hoog je eindigt in de tabel met de nrs 3(?).
We zijn dan 3D in onderstaand schema :
Zo 30 juni 18:00 : 1C - 3D/E/F
Zo 30 juni 21:00 : Spanje - 3A/D/E/F
Di 2 juli 18:00 : 1E - 3A/B/C/D
UEFA ranking tot en met 2001, het jaar dat Van Nistelrooij nog bij PSV speelde.Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:29:
[...]
Beetje onzinnige vergelijkingen. In de tijd van Bergkamp, Makaay en Van Nistelrooy stelde de Eredivisie echt nog veel meer voor. Clubs kwamen geregeld ver in Europa.
| # | country | 96/97 | 97/98 | 98/99 | 99/00 | 00/01 | ranking | teams | |
| 1 | Spain | 11.600 | 8.428 | 10.000 | 18.571 | 16.611 | 65.210 | 9 | |
| 2 | Italy | 10.142 | 12.285 | 12.000 | 12.000 | 9.812 | 56.239 | 8 | |
| 3 | England | 7.400 | 7.785 | 7.437 | 14.500 | 14.166 | 51.288 | 6 | |
| 4 | Germany | 9.142 | 11.000 | 6.357 | 11.071 | 11.062 | 48.632 | 8 | |
| 5 | France | 7.125 | 6.800 | 8.642 | 10.285 | 9.500 | 42.352 | 6 | |
| 6 | Netherlands | 6.250 | 6.833 | 4.833 | 6.250 | 6.083 | 30.249 | 6 |
Huidige ranking
| # | country | 19/20 | 20/21 | 21/22 | 22/23 | 23/24 | ranking | teams | |
| 1 | England | 18.571 | 24.357 | 21.000 | 23.000 | 17.375 | 104.303 | 8 | |
| 2 | Italy | 14.928 | 16.285 | 15.714 | 22.357 | 21.000 | 90.284 | 7 | |
| 3 | Spain | 18.928 | 19.500 | 18.428 | 16.571 | 16.062 | 89.489 | 8 | |
| 4 | Germany | 18.714 | 15.214 | 16.214 | 17.125 | 19.357 | 86.624 | 7 | |
| 5 | France | 11.666 | 7.916 | 18.416 | 12.583 | 16.250 | 66.831 | 6 | |
| 6 | Netherlands | 9.400 | 9.200 | 19.200 | 13.500 | 10.000 | 61.300 | 5 |
De puntentelling is intussen wat veranderd, maar de stelling dat de Eredivisie toen veel meer zou voorstellen kan wel in de prullenbak. Toen en nu 6de, subtop Europa. Niks geks, maar ook niks om je voor te schamen.
22 doelpunten (assists zie ik zo snel ff niet op Wikipedia) in 43 wedstrijden afgelopen seizoen, in een historisch slecht Ajax. Op je 21/22e. Noem het maar nauwelijks uitblinken.Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:29:
[...]
Edit: nog een interessant feitje:
Op 3 februari was hij voor het twaalfde opeenvolgende duel in de eredivisie betrokken bij een goal, waarmee hij het clubrecord van Ruud Geels overtrof.
Nogmaals, die jongen is net 22.
[ Voor 20% gewijzigd door JEightyFive op 24-06-2024 12:00 ]
Ik denk dat het juist wel goed is als we tegen een topland moeten. Op de een of andere manier doen we het daar voor m’n gevoel altijd goed tegen op een eindtoernooi. En wat @Millie-ano ook zegt: uiteindelijk moet je tegen iedereen kunnen winnen. Portugal treffen is wel iets minder aangezien het een angstgegner is, maar goed…
Mooi voetbal is een goede bonus, maar kan me dan weer minder schelen. Ik wil dat we na 36 jaar die cup verdorie weer eens mee naar huis nemen!
Mooi voetbal is een goede bonus, maar kan me dan weer minder schelen. Ik wil dat we na 36 jaar die cup verdorie weer eens mee naar huis nemen!
Verwijderd
JanW schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:56:
[...]
UEFA ranking tot en met 2001, het jaar dat Van Nistelrooij nog bij PSV speelde.
# country 96/97 97/98 98/99 99/00 00/01 ranking teams 1 Spain 11.600 8.428 10.000 18.571 16.611 65.210 9 2 Italy 10.142 12.285 12.000 12.000 9.812 56.239 8 3 England 7.400 7.785 7.437 14.500 14.166 51.288 6 4 Germany 9.142 11.000 6.357 11.071 11.062 48.632 8 5 France 7.125 6.800 8.642 10.285 9.500 42.352 6 6 Netherlands 6.250 6.833 4.833 6.250 6.083 30.249 6
Huidige ranking
# country 19/20 20/21 21/22 22/23 23/24 ranking teams 1 England 18.571 24.357 21.000 23.000 17.375 104.303 8 2 Italy 14.928 16.285 15.714 22.357 21.000 90.284 7 3 Spain 18.928 19.500 18.428 16.571 16.062 89.489 8 4 Germany 18.714 15.214 16.214 17.125 19.357 86.624 7 5 France 11.666 7.916 18.416 12.583 16.250 66.831 6 6 Netherlands 9.400 9.200 19.200 13.500 10.000 61.300 5
De puntentelling is intussen wat veranderd, maar de stelling dat de Eredivisie toen veel meer zou voorstellen kan wel in de prullenbak. Toen en nu 6de, subtop Europa. Niks geks, maar ook niks om je voor te schamen.
Jullie verslaan me hier op data mannen. (niet heel veel zin om hier een uitgebreide data-discussie van te maken) Maar toch ga ik er vanuit dat mijn voorspelling dat Brobbey niet veel gaat worden uit gaat komen.JEightyFive schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:57:
[...]
22 doelpunten (assists zie ik zo snel ff niet op Wikipedia) in 43 wedstrijden afgelopen seizoen, in een historisch slecht Ajax. Op je 21/22e. Noem het maar nauwelijks uitblinken.
Edit: nog een interessant feitje:
Op 3 februari was hij voor het twaalfde opeenvolgende duel in de eredivisie betrokken bij een goal, waarmee hij het clubrecord van Ruud Geels overtrof.
Nogmaals, die jongen is net 22.
Gakpo zou ik niet van de linksbuitenpositie weghalen. Hij doet het daar erg goed. Dan zie ik liever Malen in plaats van Depay. Veel minder balverlies en zwerven, en kun je later nog altijd Weghorst laten invallen, Malen naar rechts (Frimpong eruit) en Veerman inbrengen voor Xavi voor de passjes.toolkist schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:02:
[...]
Hij kan toch prima als 1 van de vleugelspelers spelen die verder naar binnen staat, wat dan ruimte maakt voor een opkomende back?
-----------------Gakpo
Verwijderd
Echt gelul. Nederland heeft de laatste jaren ontzettend veel subtoplanden verslagen (veel vaker dan toplanden) dus de kans dat je doorgaat tegen een Tsjechië is nog altijd veel groter dan tegen een Portugal.Denman schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:01:
Ik denk dat het juist wel goed is als we tegen een topland moeten. Op de een of andere manier doen we het daar voor m’n gevoel altijd goed tegen op een eindtoernooi. En wat @Millie-ano ook zegt: uiteindelijk moet je tegen iedereen kunnen winnen. Portugal treffen is wel iets minder aangezien het een angstgegner is, maar goed…
Tenzij je al in de 55ste minuut bij een 0-0 stand een rode kaart pakt, dan wordt het inderdaad wel lastig ja.
Laatste EK uitgeschakeld door Tsjechië... dus of dat nou een goed voorbeeld isVerwijderd schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:03:
[...]
Echt gelul. Nederland heeft de laatste jaren ontzettend veel subtoplanden verslagen (veel vaker dan toplanden) dus de kans dat je doorgaat tegen een Tsjechië is nog altijd veel groter dan tegen een Portugal.
Tenzij je al in de 55ste minuut bij een 0-0 stand een rode kaart pakt, dan wordt het inderdaad wel lastig ja.
Verwijderd
Als je goed had opgelet hint ik daar ook op in mijn post. (iets met 55ste minuut een rode kaart bij een 0-0 stand)Denman schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:08:
[...]
Laatste EK uitgeschakeld door Tsjechië... dus of dat nou een goed voorbeeld is
De eredivisie is wel degelijk in aanzien en kwaliteit gezakt. De punten in de tabel zijn geflatteerd, door de conference league scores van Nederland.JanW schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:56:
[...]
UEFA ranking tot en met 2001, het jaar dat Van Nistelrooij nog bij PSV speelde.
# country 96/97 97/98 98/99 99/00 00/01 ranking teams 1 Spain 11.600 8.428 10.000 18.571 16.611 65.210 9 2 Italy 10.142 12.285 12.000 12.000 9.812 56.239 8 3 England 7.400 7.785 7.437 14.500 14.166 51.288 6 4 Germany 9.142 11.000 6.357 11.071 11.062 48.632 8 5 France 7.125 6.800 8.642 10.285 9.500 42.352 6 6 Netherlands 6.250 6.833 4.833 6.250 6.083 30.249 6
Huidige ranking
# country 19/20 20/21 21/22 22/23 23/24 ranking teams 1 England 18.571 24.357 21.000 23.000 17.375 104.303 8 2 Italy 14.928 16.285 15.714 22.357 21.000 90.284 7 3 Spain 18.928 19.500 18.428 16.571 16.062 89.489 8 4 Germany 18.714 15.214 16.214 17.125 19.357 86.624 7 5 France 11.666 7.916 18.416 12.583 16.250 66.831 6 6 Netherlands 9.400 9.200 19.200 13.500 10.000 61.300 5
De eredivisie is nog steeds een respectabele competitie, maar het gat met de toplanden is groter dan destijds. En dat is precies waar de discussie om ging.
Overigens denk ik dat je met een modale spits in vorm en het nodige geluk ook best het EK kan winnen. De kans is alleen wat kleiner.
Maar wat is het issue met het dalen van aanzien/ kwaliteit van de Eredivisie in de context waar het hier om gaat? Voor het produceren van een fatsoenlijke spits lijkt het me niet een noodzaak (er zijn genoeg landen waar een goede spits wordt voortgebracht, maar die echt geen toplanden op zichzelf zijn (Haaland bijvoorbeeld)), idem voor goede spelers.DeKever schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:12:
[...]
De eredivisie is wel degelijk in aanzien en kwaliteit gezakt. De punten in de tabel zijn geflatteerd, door de conference league scores van Nederland.
De eredivisie is nog steeds een respectabele competitie, maar het gat met de toplanden is groter dan destijds. En dat is precies waar de discussie om ging.
Overigens denk ik dat je met een modale spits in vorm en het nodige geluk ook best het EK kan winnen. De kans is alleen wat kleiner.
Nederland staat er internationaal (nog steeds) goed op, al is dat veelal wel een historische benadering en niet in de huidige situatie.
Dat het gat groter wordt met de grote competities is omdat de verhoudingen zo scheef liggen qua mogelijkheden en inkomsten. En de UEFA er alles aan doet om de grote clubs en landen aan zich gebonden te houden. De grote landen/ clubs krijgen altijd meer inkomsten dan de kleinere clubs/ landen, voor dezelfde competitie en die verhouding wordt alleen maar schever, dus dat de verschillen groter worden is een logisch gevolg.
Maargoed, het gaat hier om het NL'se elftal. Ik zal voor jullie allemaal opschrijven dat Zwitserland wint, want in de poule gaat het nog niet erg goed (zo'n beetje alles wat ik voorspel komt anders(om) uit
Nederland moet zelf gewoon winnen en helemaal niet kijken naar 'of ze al geplaatst zijn vanavond'. Wel fijn als dat wel zo is natuurlijk, want dat geeft misschien ook al wel een boost. En daarnaast is de linkerkant van het schema enorm veel gunstiger om ver te komen.
[ Voor 7% gewijzigd door jbdeiman op 24-06-2024 12:28 ]
Veerman vond het PSV niks om achter de spits te spelen. Dus lijkt me geen strak plan. Of je moet weer met Reijnders gaan schuiven maar die heb je als loper gewoon nodig naast Schouten
En Van Nistelrooij en Kluivert zijn ook nog eens exact even oud.bazzemans schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:16:
[...]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Zirkzee is helaas geen optie voor Depay want nu weer ziek mist die de training. Geen goede voorbode. Als hij nou fit was dan was dat misschien een mogelijkheid voor Koeman.
En dat mag je zeker vindenVerwijderd schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:02:
[...]
[...]
Jullie verslaan me hier op data mannen. (niet heel veel zin om hier een uitgebreide data-discussie van te maken) Maar toch ga ik er vanuit dat mijn voorspelling dat Brobbey niet veel gaat worden uit gaat komen.
Ik zou Brobbey in ieder geval nog niet afschrijven. Zijn statistieken over afgelopen seizoen zijn niet slecht en in een slecht draaiend team zelfs goed te noemen.
Waarbij van Persie bij Arsenal echt voor de opleiding ging, technisch was hij nog niet zover en zeker in het begin geen basisspeler.bazzemans schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:16:
[...]
Kluivert was met 21 jaar verder dan van Persie maar Milaan was dat jaar niet al te best en dachten met de de groep Ajaxieden de jaren van van Basten, Gullit en Rijkaard te doen herleven
Depay speelt toch als false 9? En Zirkzee, Brobbey en Weghorst zijn spitsen. Volgens mij kunnen Malen en Gakpo die false 9 rol ook invullen. Maar, misschien zit ik er wel helemaal naastZuluKing schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:38:
Zirkzee is helaas geen optie voor Depay want nu weer ziek mist die de training. Geen goede voorbode. Als hij nou fit was dan was dat misschien een mogelijkheid voor Koeman.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
pff wat een pech. Bijna zonde dat je die alsnog mee hebt. Maar wie weet.ZuluKing schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:38:
Blijft toch ook jammer van de opties Luuk de Jong (geen fan), Jansen of eigenlijk ook Dallinga.
Dit is heel handig, tnx.... Als je eerste wordt in de poule (lastig, maar je weet het nooit) is het wel de redelijk begaanbare weg zonder landen als Portugal, Duitsland en Spanje (zoals het nu lijkt).T-MOB schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:54:
[...]
NOS heeft een wat overzichtelijker schema. Om bij Portugal uit de buurt te blijven moet je juist eerste of derde worden. Als je tweede wordt is Portugal de mogelijke tegenstander in een eventuele kwartfinale.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Dit had ik er eerst nog bijstaan als extra context maar haalde het weg. Context doet er toe. Bergkamp was in Italië ook geen schim van de absolute wereldtop die hij bij Arsenal liet zien. Van der Sar had ook een dip voordat hij weer top werd bij Fulham en daarna Manchester United.Togi schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:45:
[...]
Waarbij van Persie bij Arsenal echt voor de opleiding ging, technisch was hij nog niet zover en zeker in het begin geen basisspeler.
Kluivert was met 21 jaar verder dan van Persie maar Milaan was dat jaar niet al te best en dachten met de de groep Ajaxieden de jaren van van Basten, Gullit en Rijkaard te doen herleven
De ontwikkeling van een speler is zelden lineair. Nooit zo geweest en zal het ook nooit worden. De keuze voor Leipzig bleek voor Brobbey geen goede. Dat zet een hold op je ontwikkeling. Het is een groeiende tendens dat jonge spelers voor de handel worden gekocht. Een speler uit de Ajax-jeugdopleiding leent zich daar perfect voor. Zeker als ze transfervrij zijn. De aankoop van Brobbey heeft Leipzig geen windeieren gelegd. Nu was het weliswaar Ajax zelf die in de buidel tastte maar anders was het een andere club geweest. Ze zouden er gegarandeerd aan verdiend hebben. Zie ook het voorbeeld van Gravenberch. Makkelijk verdiend door Bayern.
Juist. Een andere speler in het huidige NL elftal is hier een voorbeeld van: Jerdy Schouten.bazzemans schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:43:
[...]
En dat mag je zeker vinden. Alleen je onderbouwing dat hij anders als niet meer in de Eredivisie speelde, houdt niet zo stand. Je hebt ook altijd laatbloeiers die pas op latere leeftijd ineens nog grote stappen maken. Soms zelfs na een positiewisseling. Hoe een talentvolle speler zich ontwikkelt is niet rechtlijnig en ook niet zo goed te voorspellen. Er zijn tal van onbekende factoren van invloed waar je onvoldoende zicht op hebt.
Ik zou Brobbey in ieder geval nog niet afschrijven. Zijn statistieken over afgelopen seizoen zijn niet slecht en in een slecht draaiend team zelfs goed te noemen.
Die is (vooral door langslepend blessureleed) ook relatief laat doorgebroken, maar heeft nu onomstreden een basisplek in het NL-elftal en PSV, “pas” op zijn 27e.
Of Brobbey nog grote stappen gaat zetten weet ik niet, maar hij is 5 jaar jonger dan Schouten en heeft het inderdaad niet slecht gedaan gezien de situatie bij zijn club. Ik zie hem in ieder geval liever in de spits dan Depay op dit moment
Had je de indruk dat hij voor Koeman wel een optie zou zijn als hij niet ziek was?ZuluKing schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:38:
Het issue is dat de overstap naar de top vauit de eredivisie lastiger is. Een speler uit de eredivisie staat dus verder van de top dan vroegah. Iemand die op zijn 22e bij Ajax speelt is dus minder ontwikkeld dan iemand die 20 jaar geleden bij Ajax speelde.jbdeiman schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:27:
[...]
Maar wat is het issue met het dalen van aanzien/ kwaliteit van de Eredivisie in de context waar het hier om gaat? Voor het produceren van een fatsoenlijke spits lijkt het me niet een noodzaak (er zijn genoeg landen waar een goede spits wordt voortgebracht, maar die echt geen toplanden op zichzelf zijn (Haaland bijvoorbeeld)), idem voor goede spelers.
Nederland staat er internationaal (nog steeds) goed op, al is dat veelal wel een historische benadering en niet in de huidige situatie.
Ik zou een fitte Brobbey overigens wel opstellen innplaats van Depay.
@DeKever volgens mij romantisceren we de stap vanuit de Eredivisie naar de top. Degenen die het ineens vanuit de Eredivisie in de Europese top maakten zijn de uitzondering, niet de regel.
Bergkamp, Kluivert, Van der Sar en Van Persie werden als voorbeeld al genoemd.
Van der Vaart ging eerst naar HSV, daarna naar Madrid. Sneijder ging gelijk naar Madrid. Beide waren pas bij hun club ná Real echt onomstreden.
Zo makkelijk is die stap direct naar de Europese top nooit geweest. Robben was 23 en die slaagde ineens bij Chelsea. Stam was 24 en slaagde ineens. Dat zijn m.i. eerder uitzonderingen.
Edit: en in de tijd van Bergkamp, Kluiver en Van der Sar was Ajax ook nog eens absolute top van Europa.
Bergkamp, Kluivert, Van der Sar en Van Persie werden als voorbeeld al genoemd.
Van der Vaart ging eerst naar HSV, daarna naar Madrid. Sneijder ging gelijk naar Madrid. Beide waren pas bij hun club ná Real echt onomstreden.
Zo makkelijk is die stap direct naar de Europese top nooit geweest. Robben was 23 en die slaagde ineens bij Chelsea. Stam was 24 en slaagde ineens. Dat zijn m.i. eerder uitzonderingen.
Edit: en in de tijd van Bergkamp, Kluiver en Van der Sar was Ajax ook nog eens absolute top van Europa.
[ Voor 8% gewijzigd door bazzemans op 24-06-2024 16:11 ]
Tja, wat is "slagen" en wat is "de top"? Reijnders doet het uitstekend bij Milan, maar is dat tegenwoordig nog de top? F. De Jong ging naar Barcelona, maar is dat wel echte top en is hij daar echt geslaagd, en zoja wanneer?
Volgens mij doet het er allemaal weinig toe. Aan de ene kant kijk je altijd door een roze bril naar je jeugdidolen en aan de andere kant hebben we nou eenmaal geen supersterren zoals we die in het verleden wel hebben. Maarja, in 2014 behaalden we de halve van het WK met een team wat echt niet overliep van kwaliteit, terwijl we ons in 2002 niet eens plaatste met een elftal vol toppers.
Volgens mij doet het er allemaal weinig toe. Aan de ene kant kijk je altijd door een roze bril naar je jeugdidolen en aan de andere kant hebben we nou eenmaal geen supersterren zoals we die in het verleden wel hebben. Maarja, in 2014 behaalden we de halve van het WK met een team wat echt niet overliep van kwaliteit, terwijl we ons in 2002 niet eens plaatste met een elftal vol toppers.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Verwijderd
Top is: Bepalende speler in een team dat op dat moment top is. Dus Barcelona 2024 is iets anders dan Barcelona 2009. Manchester United 2024 is iets anders dan Manchester United 2008. Inter Milan nu is iets anders dan Inter in 2010.ph4ge schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:35:
Tja, wat is "slagen" en wat is "de top"? Reijnders doet het uitstekend bij Milan, maar is dat tegenwoordig nog de top? F. De Jong ging naar Barcelona, maar is dat wel echte top en is hij daar echt geslaagd, en zoja wanneer?
Voor aanvallers geldt dan ook dat ze beslissend moeten zijn in goals en assists. Gakpo is bij een Engelse topploeg bijvoorbeeld lang niet slecht. Maakt dit jaar 8 goals en 5 assists, dan zit je best heel dicht tegen de absolute top aan als aanvaller. (Ik vind hem ook ontzettend onderbelicht in Oranje, qua status is het misschien wel onze beste aanvaller)
Robben was in dat opzicht sensationeel goed voor een vrij lange periode, waarin hij misschien wel de beste rechtsbuiten van Europa was in een team dat constant nummer 1 van Duitsland was en ook vaak ver kwam in de Champions League.
Robben stond bij Bayern eigenlijk steevast als rechtsbuiten opgesteld. En bij Oranje ook.
[ Voor 11% gewijzigd door bazzemans op 24-06-2024 17:12 ]
Die heeft denk ik bij Chelsea zijn laatste wedstrijden als linksbuiten gespeeld inderdaad, maar hij was inderdaad bij Bayern absolute top. Jaar in jaar uit. Dat niveau hebben we nu voorin niet helaas.
Je bent volgens mij van Beukering vergeten, misschien dat die nog even een comeback wil maken om Depay te vervangen. Die past prima in je lijstje.Millie-ano schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:47:
[...]
pff wat een pech. Bijna zonde dat je die alsnog mee hebt. Maar wie weet.
Blijft toch ook jammer van de opties Luuk de Jong (geen fan), Jansen of eigenlijk ook Dallinga.
Verwijderd
Dat was een ietwat ongelukkige verspreking van mij want natuurlijk wist ik dat.bazzemans schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:12:
Robben stond bij Bayern eigenlijk steevast als rechtsbuiten opgesteld. En bij Oranje ook.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2024 17:28 ]
Ik denk dat 2014 vooral duidelijk heeft gemaakt dat een goed team (organisatie, tactiek, werklust etc) veel belangrijker zijn dan zogenaamde supersterren bij toernooi voetbal.ph4ge schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:35:
Had Van Gaal toen ook niet een trainingskamp van een paar weken ingelast ter voorbereiding om zijn speelwijzes erin te rammen?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
T.o.v. de huidige (3) spitsen heb je ze daarmee ook allemaal gehad. Depay niet meegerekend want is mijn optiek geen spits. Dus ja. Het is helaas armoe troef.Snowdog schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:25:
[...]
Je bent volgens mij van Beukering vergeten, misschien dat die nog even een comeback wil maken om Depay te vervangen. Die past prima in je lijstje.
Verwijderd
Ik vind het nog steeds bizar wat Van Gaal in 2014 en in iets mindere mate ook in 2022 heeft neergezet dus daar heb je een goed punt. Geen idee wat er in die man gevaren was maar als hij langs de lijn stond vloog alles binnen en stond de verdediging ineens als een huis.Bossie schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:35:
[...]
Ik denk dat 2014 vooral duidelijk heeft gemaakt dat een goed team (organisatie, tactiek, werklust etc) veel belangrijker zijn dan zogenaamde supersterren bij toernooi voetbal.
Had Van Gaal toen ook niet een trainingskamp van een paar weken ingelast ter voorbereiding om zijn speelwijzes erin te rammen?
Zijn laatste campagne was achteraf gezien ook geweldig, hij heeft objectief veel beter gepresteerd dan Koeman. Geen enkele van de 20 wedstrijden verloren, België met 4-1 in eigen stadion wegspelen, Turkije met 6-1 wegspelen, Argentinië op 2-2 houden, veel goals maken.
En toch was zelfs een Louis zeker ook het laatste WK wel echt geschrokken van de magere kwaliteit die we in huis hebben. Tegen Senegal, Ecuador en de VS kwamen we de middenlijn nauwelijks over en gingen we enkel door omdat werkelijk elk schot op doel er in ging. Dus dat zegt echt wel iets over het gebrek aan aanvallende kwaliteit waar we al veel langer mee worstelen.
In 2014 hadden we die wel. Je hebt gewoon topaanvallers nodig om het verschil te maken.
Op de NOS staat dat Depay gewoon in de basis staat morgen. Koeman kiest ervoor de vrede te bewaren gok ik. Wat een armoe.
Naast alles wat al gezegd is, zag ik nog eens de 1-0 tegen polen terug. Die hoekschop die er in ging. Depay blijft gewoon staan terwijl hij als stoorder staat opgesteld. Hij laat ze allemaal gaan… Ok, hij is een spits maar is wel weer tekenend.
Naast alles wat al gezegd is, zag ik nog eens de 1-0 tegen polen terug. Die hoekschop die er in ging. Depay blijft gewoon staan terwijl hij als stoorder staat opgesteld. Hij laat ze allemaal gaan… Ok, hij is een spits maar is wel weer tekenend.
Depay mag van mij best in de basis maar niet als spits. Daar moet een echte spits als Zirkzee of Weghorst. Dan mag Depay op links of op 10. En hij moet van de vrije trappen en zo afblijven, alleen inkoppen of schieten als een ander ze neemt...
En wie moet er dan uit voor die spit?. Ik ben bang dat dat Simons zal moeten worden. Die mag dan het laatste half uur of zo als finisher, zoals dat tegenwoordig zo mooi heet...
En wie moet er dan uit voor die spit?. Ik ben bang dat dat Simons zal moeten worden. Die mag dan het laatste half uur of zo als finisher, zoals dat tegenwoordig zo mooi heet...
[ Voor 27% gewijzigd door Fiber op 24-06-2024 20:41 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ga je maar vast voorbereiden op een hoop ergernis morgen. Die gaat echt niet beter spelenGalen2850 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:12:
Op de NOS staat dat Depay gewoon in de basis staat morgen. Koeman kiest ervoor de vrede te bewaren gok ik. Wat een armoe.
XXXVI
Ik snap het ook niet, hij moet in het toernooi groeien zegt Koeman. Daar krijg je toch helemaal niet de tijd voor?Galen2850 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:12:
Na 3 wedstrijden kan het afgelopen zijn. De afgelopen 2 wedstrijden had je niets aan hem. Natuurlijk is het makkelijk om een filmpje te monteren met al zijn fouten, en er zijn genoeg momenten geweest waarop dat uitgebreid belicht is, maar je speelt nu gewoon 10 tegen 11.
Het is natuurlijk zijn lievelingetje en kijkt teveel naar het verleden, maar volgens mij moet je naar de toekomst kijken. In een volgende ronde tegen een sterkere tegenstander moet je gewoon je topvorm hebben, en niet iemand de kans geven om "in het toernooi te groeien" Niet in vorm, of slecht spelen is gewoon vervangen.
Maar het is gewoon armoe inderdaad.
Elect a clown, expect a circus.
Depay op tien is zelfmoord. Ons middenveld is fysiek al matig maar dan heb je er ook nog maar twee over. En Zirkzee is ziek dus niet beschikbaar.Fiber schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:38:
Daar moet een echte spits als Zirkzee of Weghorst. Dan mag Depay op links of op 10.
En bekijk het ook eens van de andere kant. Begin je met Weghorst dan heb je geen plan B meer. En op het moment dat je hem dan nodig hebt is hij leeg gespeeld. En Brobbey is gewoon te vaak geblesseerd. Daar kun je gewoon niet op rekenen.
Je wilt er ook geen duiventil van maken. Spits erin, spits eruit, spits erin. Dan brandt je ze allemaal af. Als je je spits wisselt moet je ook zeker weten dat de vervanger het de rest van het toernooi kan doen. En dat geldt in mijn ogen alleen voor Zirkzee maar dan zal hij morgen eerst moeten invallen
Je wilt er ook geen duiventil van maken. Spits erin, spits eruit, spits erin. Dan brandt je ze allemaal af. Als je je spits wisselt moet je ook zeker weten dat de vervanger het de rest van het toernooi kan doen. En dat geldt in mijn ogen alleen voor Zirkzee maar dan zal hij morgen eerst moeten invallen
Wat ik in dit topic lees is dat maar weinig mensen Weghorst in de basis willen. Men wil Depay gewoon eruit. Dan maar eens wat anders proberen, en dan heb je Weghorst altijd nog achter de hand.D-e-n schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:02:
En bekijk het ook eens van de andere kant. Begin je met Weghorst dan heb je geen plan B meer. En op het moment dat je hem dan nodig hebt is hij leeg gespeeld. En Brobbey is gewoon te vaak geblesseerd. Daar kun je gewoon niet op rekenen.
Zelf denk ik dat Depay ook niet beter gaat spelen met het vertrouwen als basisspeler. Misschien moet ie maar eens op de bank plaatsnemen om eens goed na te denken hoe het beter moet. Want het lijkt er niet op dat ie dat nu doet.
Depay is, op dat goaltje op WK 2014 na tegen Australie, echt nog nooit van toegevoegde waarde geweest voor Oranje. Elke keer weer een teleurstelling. Net zoals Depay bij de kwalificatiecampagnes van EK 2016 en WK 2018 echt volledig onzichtbaar was. Het is bij hem echt alles of niets, waarvan 70% niets.
Die wedstrijd tegen Oostenrijk gaat bijna negens meer om dus een mooie kans om te experimenteren met iets of iemand anders...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Man man man, ik mocht het van sommigen geen vriendjespolitiek noemen. Maar Koeman kan toch niet serieus denken dat Depay de beste optie is.
Zelfs als Depay een betere speler zou zijn dan de andere aanvallers in de selectie, dan nog is het niet de beste optie. Want Depay speelt voor Depay, de anderen spelen voor Oranje. Ik ben ook geen fan van Weghorst en van mij hoeft hij ook niet in de basis, maar hij werkt tenminste wel voor het team en houdt zich gewoon aan zijn rol.
Zelfs als Depay een betere speler zou zijn dan de andere aanvallers in de selectie, dan nog is het niet de beste optie. Want Depay speelt voor Depay, de anderen spelen voor Oranje. Ik ben ook geen fan van Weghorst en van mij hoeft hij ook niet in de basis, maar hij werkt tenminste wel voor het team en houdt zich gewoon aan zijn rol.
nvm
[ Voor 77% gewijzigd door Fiber op 24-06-2024 22:12 ]
Ik mag toch hopen dat de meest fanatieke Depay fanboys nu ook eindelijk inzien dat het klaar is met ‘m. Iets anders dan nepotisme is het opstellen van Depay en Wijnaldum niet.Terranova schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:09:
Man man man, ik mocht het van sommigen geen vriendjespolitiek noemen. Maar Koeman kan toch niet serieus denken dat Depay de beste optie is.
XXXVI
Oranje heeft zich geplaatst voor de achtste finales.
[verkeerde topic]
[ Voor 89% gewijzigd door Joosie200 op 24-06-2024 22:57 ]
toen was hij nog snel omdat hij niet de verkeerde spieren trainde en bleef hij keurig in zijn positie zijn taak uitvoeren. Van mij mag hij, bij gebrek aan beter, nu ook basis, maar dan wel met uitdrukkelijke opdracht in zijn positie te blijven lopen. En liever zie ik hem nog van links (met dezelfde instructie), maar ik weet niet wie dan in de spits zou moeten.hotymoty schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:44:
Depay is, op dat goaltje op WK 2014 na tegen Australie, echt nog nooit van toegevoegde waarde geweest voor Oranje.
Dan ook graag de instructie dat hij geen vrije trappen (en corners) neemt. Aan de linkerkant doet Gakpo het gewoon goed dus die zou ik niet laten wijken voor Depay.
Laat Brobbey het naar eens proberen. Sterk, balvast en neemt minder risico vergeleken met Depay. Zeker nu de volgende ronde al behaald is.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ibrahim Afellay doet een pleidooi voor Malen. Zie ik de beelden erbij en dan snap ik dat wel. Dat zou ik wel een goede optie vinden om te proberen. Die heeft op een hoger niveau gespeeld en gehaald afgelopen seizoen dat Brobbey.
Edit: voor de oplettende lezer. Ik gaf eerder aan niet zo gecharmeerd te zijn van Malen als basisspeler. Ik zie graag het tegendeel bewezen.
Edit: voor de oplettende lezer. Ik gaf eerder aan niet zo gecharmeerd te zijn van Malen als basisspeler. Ik zie graag het tegendeel bewezen.
[ Voor 24% gewijzigd door bazzemans op 24-06-2024 23:34 ]
Dat gaat die niet doen de werkt bij de mooiste club van Nederland als portier een stripclub
Helaas, die heeft al interlands gespeeld voor Indonesië en is niet meer inzetbaar voor het Nederlands elftalSnowdog schreef op maandag 24 juni 2024 @ 17:25:
[...]
Je bent volgens mij van Beukering vergeten, misschien dat die nog even een comeback wil maken om Depay te vervangen. Die past prima in je lijstje.
Verwijderd
Uiteindelijk als ik goed tel nog 5 goals gemaakt op toernooien toch? Australië, Chili, (in die tijd echt een goed land) Oostenrijk, Macedonië en dan vorig WK tegen de VS.hotymoty schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:44:
Depay is, op dat goaltje op WK 2014 na tegen Australie, echt nog nooit van toegevoegde waarde geweest voor Oranje. Elke keer weer een teleurstelling. Net zoals Depay bij de kwalificatiecampagnes van EK 2016 en WK 2018 echt volledig onzichtbaar was. Het is bij hem echt alles of niets, waarvan 70% niets.
Nou goed, het is qua tegenstand allemaal een stuk minder dan de grote jongens zoals Robben, Sneijder en Van Persie die ze tegen Spanje en Brazilië maakten. Maar dat wisten we toch al wel?
Verder ben ik ook zeker geen fan van de man maar dit nog wel even ter nuancering.
Uiteindelijk draait het niet om het individu maar als team. Kijk gisteren maar naar Italië, ze maakten de gelijkmaker wel met een prachtige goal, maar ze gingen er vol voor als team. Dat heeft nu de 2e plaats gegeven.
Nederland heeft geen geweldige grootheden zoals 10 jaar geleden, maar ze kunnen allemaal nog altijd goed voetballen en als ze als team spelen, kan er echt wel iets ontstaan. Maar dan moet Koeman ze wel goed neerzetten en moeten de spelers in hun spel en samenwerking geloven.
Het kán best.
Nederland heeft geen geweldige grootheden zoals 10 jaar geleden, maar ze kunnen allemaal nog altijd goed voetballen en als ze als team spelen, kan er echt wel iets ontstaan. Maar dan moet Koeman ze wel goed neerzetten en moeten de spelers in hun spel en samenwerking geloven.
Het kán best.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
NL (en andere teams in het algemeen) moet nog aan het verstand worden gebracht dat dat "vol ervoor gaan" niet in de laatste minuten moet gebeuren, maar vanaf minuut 1 al. Weghorst is een gigantisch goede pinchhitter maar het zou beter zijn als hij helemaal niet noodgedwongen (!) in hoeft te vallen.Quad schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:25:
Uiteindelijk draait het niet om het individu maar als team. Kijk gisteren maar naar Italië, ze maakten de gelijkmaker wel met een prachtige goal, maar ze gingen er vol voor als team. Dat heeft nu de 2e plaats gegeven.
Het kán best.
Dus niks afwachtend voetballen, maar hup het gas erop. "langzaam opbouwen" en "rondtikken" kan altijd nog in de eindfase.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic
Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!