[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 137 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:27
Snowdog schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:11:
[...]

Dit is wel de grootste grap van het hele EK. Een Memphis die vrij ok speelt wordt totaal verketterd hier, maar die verdediging die ondanks spelers met een grote naam voor geen ruk functioneert, ja, dat is prima en die spelen helemaal top. Gunstig vooruitzicht voor de poule, waarschijnlijk in de RO16 of welke ronde ook de volgende moge zijn er direct uit.

Oh, Memphis was gewoon best goed hoor, hebben jullie Weghorst gezien in zn 15 minuutjes? Fris en fruitig tegen mannen die al de hele wedstrijd hebben gespeeld, maar geen bal aangeraakt volgens mij. Dan kan je toch beter een Memphis hebben die nog wat doet en gewoon de bal kan controleren, maar goed, haarbandje he...
Definieer best goed. Best goed als in leidde veel balverlies en stond als een zak zout op het veld, dan ja, hij was best goed ja.

Best goede imitatie van een speler die dit niveau niet aankan, dat misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 21-06-2024 23:14 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Dit is wel de grootste grap van het hele EK. Een Memphis die vrij ok speelt wordt totaal verketterd hier, maar die verdediging die ondanks spelers met een grote naam voor geen ruk functioneert, ja, dat is prima en die spelen helemaal top. Gunstig vooruitzicht voor de poule, waarschijnlijk in de RO16 of welke ronde ook de volgende moge zijn er direct uit.

Oh, Memphis was gewoon best goed hoor, hebben jullie Weghorst gezien in zn 15 minuutjes? Fris en fruitig tegen mannen die al de hele wedstrijd hebben gespeeld, maar geen bal aangeraakt volgens mij. Dan kan je toch beter een Memphis hebben die nog wat doet en gewoon de bal kan controleren, maar goed, haarbandje he...
Zal wel een andere opvatting hebben van het spelletje. Memphis 'balt lekker' .. totaal nutteloos voor zijn medespelers met zijn zwerfacties. Dan is er eindelijk een mogelijkheid tot voorzet ... Ennnnn spits weg.

Weghorst raakt nu niks. Want niemand durft hem aan te spelen. Alle ballen breed, terug, nog een keer terug.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:19
ephymerous schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:12:
[...]

Zou je dan beginnen met Brobbey of Zirkzee? Want ook jij hebt nu vast gezien dat Depay op de bank hoort.
Ben ik nog niet zo zeker van maar eerder Zirkzee dan Brobbey. Vandaag was Memphis matig, dat wel

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 21-06-2024 23:15 ]

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-01 19:55
[...]

Memphis is zo veel simpele ballen kwijtgeraakt, daarnaast is het werkelijk zo traag als kan. Ik heb mij echt verbaasd over zijn traagheid. Zowel reactievermogen, als explosiviteit. Beide zat er totaal niet in.

Het was niet eens “het stapje extra”, het was gewoon de reactie en start snelheid al wat er totaal niet was.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-01 22:57
PEBKAC schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:12:
[...]

Je moet Weghorst niet laten voetballen, die moet gewoon aangespeeld worden binnen de 16.
In de korte tijd dat hij er in stond hield hij anders wel een paar keer goed de bal vast waarna anderen konden door voetballen. Dat heeft zeker waarde

Flickr PSN ID= cheironnl

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
[...]

De verdediging functioneerde al wel beter anders gingen we er wel harder af vandaag. Uiteraard niet zonder geluk met 1 of 2 momenten, maar verder zag je ook aan Frankrijk dat ze op een gegeven moment niet makkelijk door de organisatie heen speelde. En dat is wel de verdienste van vandaag.

Memphis had veel balverlies en daar ging veel aanval in verloren, terecht dat die kritiek kreeg. Weghorst had ineens Wijnaldum in zijn rug staan, ik vind dat wel een aparte wissel en dat werkte ook niet helemaal lekker. Met dat het middenveld de controle verloor, kwamen we bijna niet meer in de zestien waar Weghorst op zijn plek is. Weghorst is niet het type speler die dan die zwervende rol goed kan invullen. Een zwervende Memphis moet normaal beter zijn en daarom werd met hem gestart, maar hij had veel balverlies en dat nekt zijn prestatie.

Dus als je de aanval kan verbeteren, laten we wel zijn, deze opstelling was haast nieuw in opzet, dan hoeft het nog niet eens meteen klaar te zijn na deze ronde.

Tweakers Discord

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:11

Sport_Life

Solvitur ambulando

Grindtegel schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:10:
zijn de positivo's hierzo voetballiefhebbers of hollandopportunisten? ik snap niet dat je als liefhebber genoegen neemt met deze aanfluiting van slecht spel, ondanks een redelijk resultaat.
Hoe kun je dit slecht spel noemen?! Bij vlagen zag het er goed uit, de enige die teleurstelde was Depay m.i. , verder werd er uitstekend gevoetbald.
En Dumfries die buitenspel stond .. Ook best pijnlijke fout.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:30
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:13:
[...]

Definieer best goed. Best goed als in leidde veel balverlies en stond als een zak zout op het veld, dan ja, hij was best goed ja.
Beter dan het gros, als Memphis slecht was, dan was de rest nog een factor slechter. En ja, ik ben het ermee eens dat we vrij slecht zijn. Het wordt gewoon weer een roemloos EK, maar Memphis is zeker niet de slechtste en we hebben ook zeker geen alternatief voor hem. Je ziet het nu wel weer met Weghorst, maar goed, de haat is zo groot dat hier velen Weghorst nog altijd als een betere starter zullen zien. Dat is gewoon fkn onzin en ook Brobbey die 300 kansen nodig heeft om 1 goal te maken en net een keer aan Europees voetbal heeft geroken is zeker niet op het niveau van een Memphis. Zirkzee... Oh ja, die hebben we ook gezien hier, kijk anders even hoeveel goals die heeft gemaakt het afgelopen seizoen, dan hoeven we het daar ook niet meer over te hebben...

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:10

gws24

Thinking is hard!

[...]

Dan heb jij een totaal andere Memphis gezien dan ik. Ik zie een Memphis die grossierde in balverlies en ook nog eens op gevaarlijke plekken. Daarnaast is zijn drukzetten dramatisch, loopt hij continu uit positie en daarmee anderen in de weg en zijn z'n vrije trappen en corners slecht.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• ephymerous
  • Laatst online: 11:31
[...]

maar goed, haarbandje he...
Kom op zeg, alsof dat maakt dat iedereen negatief is.

Weghorst beoordelen op de laatste 15 minuten is ook niet eerlijk. Het middenveld was inmiddels ook dramatisch. Om eerlijk te zijn heb ik Weghorst geen enkele keer de bal dom zien verspelen. In tegenstelling tot Depay.
Snowdog schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:16:
[...]

Beter dan het gros, als Memphis slecht was, dan was de rest nog een factor slechter.
Weet je zeker dat je de wedstrijd van vandaag hebt gezien?

[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 21-06-2024 23:18 ]

XXXVI

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Bossie schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:06:
[...]
Ik weet niet wie het eerder aangaf, maar doordat er ook veel nummers 3 doorgaan ga je heel veel van dit soort potjes krijgen nu helaas.
Ik vind dat hele beste nummers drie sowieso een aanfluiting, voelt ook een beetje als op geluk doorgaan omdat je compleet afhankelijk bent van resultaten in andere poules en het aantal punten wat de nummer drie daar heeft.

Snel terug naar de beste 16 of uitbreiden naar 32 en daarmee een deel van de kwalificatie schrappen :+

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02-2025
Chelseamarre123 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:11:
Als niet Nederlander vind ik de meeste hier nogal streng. Gewoon een prima resultaat en jullie hebben toch een prima wedstrijd gespeeld? Frankrijk had zijn momenten maar domineerde jullie toch echt niet?

Alleen de wissels waren dramatisch. Wijnaldum is echt verleden tijd en Depay speelde echt een verschrikkelijke wedstrijd maar die bleef dan 80 minuten staan.
we zitten in NL met een ‘88 complex … dat willen we en zo moet en zal het zijn, torenhoge verwachtingen dus; zo niet, en dat is vanzelfsprekend (iets met in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst etc), dan is iedereen in NL bondscoach ;)

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-01 19:55
gws24 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:16:
[...]
Dan heb jij een totaal andere Memphis gezien dan ik. Ik zie een Memphis die grossierde in balverlies en ook nog eens op gevaarlijke plekken. Daarnaast is zijn drukzetten dramatisch, loopt hij continu uit positie en daarmee anderen in de weg en zijn z'n vrije trappen en corners slecht.
Oh ja die was ik nog vergeten. Waarom neemt hij alle vrije trappen? Ze gingen allemaal de muur in? 🤔

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:11
cheiron schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:15:
[...]

In de korte tijd dat hij er in stond hield hij anders wel een paar keer goed de bal vast waarna anderen konden door voetballen. Dat heeft zeker waarde
Klopt, ik ben geen fan van het (gebrek aan) voetballend vermogen van Weghorst, maar hij staat wel altijd op de juiste plek en houdt een bal vast. Dat is precies wat Depay niet deed.

Gakpo was vandaag weer sterk. Daar gebeurde iets als hij de bal kreeg. En Veerman mag van mij in de basis starten tegen Oostenrijk.

• Millie-ano
  • Niet online
Snowdog schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:16:
[...]

Beter dan het gros, als Memphis slecht was, dan was de rest nog een factor slechter. En ja, ik ben het ermee eens dat we vrij slecht zijn. Het wordt gewoon weer een roemloos EK, maar Memphis is zeker niet de slechtste en we hebben ook zeker geen alternatief voor hem. Je ziet het nu wel weer met Weghorst, maar goed, de haat is zo groot dat hier velen Weghorst nog altijd als een betere starter zullen zien. Dat is gewoon fkn onzin en ook Brobbey die 300 kansen nodig heeft om 1 goal te maken en net een keer aan Europees voetbal heeft geroken is zeker niet op het niveau van een Memphis. Zirkzee... Oh ja, die hebben we ook gezien hier, kijk anders even hoeveel goals die heeft gemaakt het afgelopen seizoen, dan hoeven we het daar ook niet meer over te hebben...
Niks mis met Memphis.. maar niet in de spits.. rechtsbuiten, linksbuiten desnoods op 10. Ga daar maar zwerven. Ik persoonlijk hou niet van dat type spelletje.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:10
De 2e helft heb ik vooral 2 ploegen gezien die een gelijkspel wel prima vonden, waarbij Frankrijk wel dreigender was, maar niet gek, want meer individuele kwaliteiten.

Het moet gek lopen wil je nu niet door zijn; best kans dat de wedstrijd tegen Oostenrijk vrij snel richting een gelijkspel gaat omdat die dan weten dat 4 punten genoeg is om door te gaan

• Snowdog
ephymerous schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:17:
[...]

Kom op zeg, alsof dat maakt dat iedereen negatief is.

Weghorst beoordelen op de laatste 15 minuten is ook niet eerlijk. Het middenveld was inmiddels ook dramatisch. Om eerlijk te zijn heb ik Weghorst geen enkele keer de bal dom zien verspelen. In tegenstelling tot Depay.
Dat is waar, maar start met Weghorst en je speelt sowieso niks klaar. Kijk naar het aantal doelpunten dat hij normaal in een seizoen scoort. Ik bedoel, het is bewonderenswaardig wat hij in NL presteert en hij is echt de ideale pinchhitter, maar als hij de wedstrijd start, dan ga je sowieso niet scoren. Team is er op ingesteld en hij heeft de kwaliteit niet.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:05

Quad

Doof

He Koeman, het is fijner voor de interviewer als je diegene aankijkt.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-01 23:25
[...]

Die bal kwam amper bij Weghorst. Weghorst heeft tenminste nog druk gezet, een verdedigende redding gehad en geen bal verlies. Wat heeft Memphis gedaan behalve joggen en op verkeerde plekken staan en de bal te snel verliezen....

• D-e-n
KlaasjeNL schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:18:
[...]

En Veerman mag van mij in de basis starten tegen Oostenrijk.
Op basis waarvan? Ik vind Reijnders met Schouten betrouwbaarder

• Elzavo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01 12:24
Valt me op dat het met Koeman´s tweede termijn zo enorm slordig is in balbezit als er een beetje druk op staat. Gigantisch veel balverlies bij ogenschijnlijk simpele passjes, ook bij een Ake en van Dijk bijvoorbeeld. We dachten even dat het weg was de laatste drie wedstrijden, maar vandaag was het weer terug. Wie dat altijd wel goed doet is er al lange tijd niet bij (Frenkie) maar hij wordt natuurlijk niet gemist volgens velen...

• Snowdog
Palindrome schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:19:
[...]

Die bal kwam amper bij Weghorst. Weghorst heeft tenminste nog druk gezegt, een verdedigende redding gehad en geen bal verlies. Wat heeft Memphis gedaan behalve joggen en op verkeerde plekken staan en de bal te snel verliezen....
Genoeg, maar als je dat zelf niet ziet, dan houdt het wel op denk ik.. Wellicht net zoals ik weinig goeds van Weghorst heb gezien.

• Dr. Strangelove
Weghorst beoordelen op dit kwartier is zinloos omdat er toen al een tactische beslissing gemaakt was om behoudend te gaan spelen. Als je dan geen druk meer zet (wat té weinig wat mij betreft ja) dan wordt hij ook niet meer aangespeeld.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Koeman: “als je zo lang moet kijken of het hinderlijk buitenspel is, dan is het niet duidelijk genoeg, dus moet het een goal zijn”

Hier ben ik het wel mee eens.

• cheiron
  • Laatst online: 18-01 22:57
Realistisch verhal.van Koeman.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:19:
[...]

Op basis waarvan? Ik vind Reijnders met Schouten betrouwbaarder
Blijft opvallen dat Veerman net te veel tijd nodig heeft voor dit niveau. Schouten doet het een stuk beter.

• Millie-ano
  • Niet online
Exocet schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:23:
[...]

Blijft opvallen dat Veerman net te veel tijd nodig heeft voor dit niveau. Schouten doet het een stuk beter.
Die ene counter stoor ik mij aan. Dan wil hij nog ff de bal controleren. Draaien terwijl de rest hem dan voorbij loopt. ... Jenk die bal naar linksbuiten, rennen! Gaan! Toen kon het.. maar lafbakken, terug willen spelen.

• Exocet
  • Niet online
Maar Wijnaldum, dit moet Koeman en de hele staf toch ook zien, echt totaal niet meer het niveau.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:28
Tk55 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:21:
Koeman: “als je zo lang moet kijken of het hinderlijk buitenspel is, dan is het niet duidelijk genoeg, dus moet het een goal zijn”

Hier ben ik het wel mee eens.
Hier zit inderdaad wel wat in. Anderszijds vlagde de gensrechter al en dan kan de VAR eigenlijk alleen maar ingrijpen als het absoluut niet klopt. Dat was hier niet het geval. Als de VAR zonder vlagsignaal van de grensrechter had moeten beslissen, verwacht ik dat die niet had ingegrepen.

• D-e-n
Exocet schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:25:
Maar Wijnaldum, dit moet Koeman en de hele staf toch ook zien, echt totaal niet meer het niveau.
Ben ik met je eens hoor. De sleet zit er wel op. Maar de keuzes zijn beperkt

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18-01 23:25
Snowdog schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:20:
[...]

Genoeg, maar als je dat zelf niet ziet, dan houdt het wel op denk ik.. Wellicht net zoals ik weinig goeds van Weghorst heb gezien.
Nou kom maar even met voorbeelden dan als het zo duidelijk was.

• Bossie
  • Nu online
Volgende pot gewoon een haarband en dan staat minimaal een uur erin.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Exocet
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:26:
[...]

Ben ik met je eens hoor. De sleet zit er wel op. Maar de keuzes zijn beperkt
Gravenberch dan maar, heeft tenminste nog loopvermogen

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
tweakduke schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:01:
[...]

Het is vaak dat als die in de lijn staat waar de bal heen gaat, het eigenlijk bijna altijd als hinderlijk buitenspel wordt gezien.

Je kunt ook redeneren dat de keeper nu niet kon duiken, omdat Dumfries er staat. Staat hij bijvoorbeeld aan de andere kant buitenspel waar de bal niet heen gaat, dan heb je een andere situatie.
In de lijn en het zicht van de keeper belemerd of een poging doet de bal te spelen wat hier ook niet het geval was. In de lijn van de bal alleen is geen reden om voor hinderlijk buitenspel te fluiten en daarbij was die keeper nog uit balans en kon niet eens duiken naar de bal. Het is dat die grensrechter zich ermee moest bemoeien en dan draait de VAR het niet zo snel terug

• HollowGamer
  • Niet online
Dat is juist het probleem, ze zien het niet.

Je kan ze mee nemen, want hij wilde perse 26 spelers (veel te veel, maar ok), maar ze zijn als backup. Depay is geen Giroud, Wijnaldum is geen Kante, en Blind is geen back die nog op een hoog niveau speelt in de PL.

Het is zo zonde dat Koeman in de voorbereiding er een puinhoop van heeft gemaakt. Hij had gewoon die gasten een kans kunnen geven, zo ook bij Frimpong. Die jongen wordt nu afgemaakt, maar mocht pas na een excuses aansluiten, zelfde met Zirkzee.

Had die gasten toen laten spelen. Dan hadden we ze ook eerlijk kunnen beoordelen. Nee, hij geeft 3 spelers de voorkeur die niets presteren. Echt een hekel aan dat soort zaken, altijd dat voortrekken.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:35
In de interviews zijn de antwoorden verstandiger dan de vragen.
Nog maar niet te beginnen over dat neerbuigende toontje tegen Simons.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• bazzemans
Snowdog schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:20:
[...]

Jij claimt dat die momenten er waren. Dan mag jij ook aangeven welke.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Had Pierre wel in de gaten dat we tegen frankrijk speelde met dat gezever van hem?

• bazzemans
JukeboxBill schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:29:
In de interviews zijn de antwoorden verstandiger dan de vragen.
Nog maar niet te beginnen over dat neerbuigende toontje tegen Simons.
Dat is altijd zo. Ik kijk niet meer. Laat me raden Maalderink of Stekelenburg? Zo gek was het niet dat Depay zei dat hij die antwoorden niet ging bevragen.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Maar wat is die Reijnders een heerlijke voetballer zeg. Volgens mij zag ik die aan het einde van de wedstrijd zn eerste verkeer pass geven dit toernooi.

• HollowGamer
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:18:
[...]

Klopt, ik ben geen fan van het (gebrek aan) voetballend vermogen van Weghorst, maar hij staat wel altijd op de juiste plek en houdt een bal vast. Dat is precies wat Depay niet deed.

Gakpo was vandaag weer sterk. Daar gebeurde iets als hij de bal kreeg. En Veerman mag van mij in de basis starten tegen Oostenrijk.
Er wordt lacherig gedaan over Oostenrijk, maar die bijten zich echt helemaal stuk. Die gaan er 100%, t.o.v. sommige bij ons.

Ik zie ons die wedstrijd gewoon verliezen. Het lijkt me moeilijker dan Frankrijk, omdat die toch wel eerste worden, maar Oostenrijk gaat gewoon voor die 2de plek.

Snap nog steeds niet dat 3de plek ook nog mee doet, maar dat is een andere discussie.

• D-e-n
@HollowGamer
Als Koeman Koopmeiners, De Jong, Wieffer of zelfs Timber had gehad was Wijnaldum gewoon op de bank gebleven, of wellicht zelfs thuis.

• CynicRelief
  • Laatst online: 21-02-2025
HollowGamer schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:36:
[...]

Er wordt lacherig gedaan over Oostenrijk, maar die bijten zich echt helemaal stuk. Die gaan er 100%, t.o.v. sommige bij ons.

Ik zie ons die wedstrijd gewoon verliezen. Het lijkt me moeilijker dan Frankrijk, omdat die toch wel eerste worden, maar Oostenrijk gaat gewoon door die 2de plek.

Snap nog steeds niet dat 3de plek ook nog mee doet, maar dat is een andere discussie.
maar wellicht minder berekenend dan de Fransen; all-in gaan geeft vaak ruimte aan de tegenstander

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-01 18:29

pro_6or

amateur_60r

Kenny_026 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:33:
Maar wat is die Reijnders een heerlijke voetballer zeg. Volgens mij zag ik die aan het einde van de wedstrijd zn eerste verkeer pass geven dit toernooi.
Ik ben ook fan, maar hij moet echt veel beter gaan spelen. Veel meer afdwingen. Dat kan hij.

een treffende spreuk

• HollowGamer
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:37:
@HollowGamer
Als Koeman Koopmeiners, De Jong, Wieffer of zelfs Timber had gehad was Wijnaldum gewoon op de bank gebleven, of wellicht zelfs thuis.
De Jong had gespeeld, maar dan nog wist je dat Wijnaldum ging invallen. Volgens mij heeft Koeman al eerder aangegeven hem juist mee te nemen voor zijn kwaliteiten en ervaring (whatever that may be).

Dat Wieffer had gespeeld, geloof ik zeker. Maar met alle respect, die speelt ook nog niet in een top competitie internationaal. Vind hem een goede speler met potentieel, maar soms nog onrustig.

Koopmeiners was niet echt een succes. En Timber had ik echt nog wel willen zien, zelfs zonder de blessure. Of bedoel je zijn broer? Want die wordt ook steeds beter.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

HollowGamer schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:36:
[...]

Ik zie ons die wedstrijd gewoon verliezen. Het lijkt me moeilijker dan Frankrijk, omdat die toch wel eerste worden, maar Oostenrijk gaat gewoon voor die 2de plek.

Oisterwijk?

Tuurlijk bijten die, maar dan komt er ook meer ruimte.

een treffende spreuk

• bazzemans
@D-e-n Je hebt een goed punt dat de spoeling dun is op het middenveld. Ik zit ook te denken aan andere mogelijke keuzes maar dat resulteert bijna altijd in Reijnders doorschuiven en Schouten niet wisselen of Schouten en Simons wisselen. Waarbij je dan Gravenberch (ook niet geweldig gespeeld) of Blind (heeft de snelheid niet mee) erin brengt. Beide middenvelders die meer verdedigend staan wisselen, zou ik ook niet snel voor kiezen. Hele as anders. Als je een gelijke speelwijze wil blijven hanteren is Wijnaldum kiezen gek genoeg bijna de enige keuze. Anders krijg je altijd een enigszins gekunstelde ingreep en meerdere positiewisselingen. Daar zijn trainers niet zo'n fan van (het is geen FIFA).

@HollowGamer Koeman heeft eigenlijk nog niet één interlandperiode gehad waarbij alle beoogde basisspelers fit waren. Dus of het werkt met Koopmeiners (in topvorm) is eigenlijk lastig te zeggen.

[ Voor 12% gewijzigd door bazzemans op 21-06-2024 23:45 ]

• HollowGamer
  • Niet online
bazzemans schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:43:
@D-e-n Je hebt een goed punt dat de spoeling dun is op het middenveld. Ik zit ook te denken aan andere mogelijke keuzes maar dat resulteert bijna altijd in Reijnders doorschuiven en Schouten niet wisselen of Schouten en Simons wisselen. Waarbij je dan Gravenberch (ook niet geweldig gespeeld) of Blind (heeft de snelheid niet mee) erin brengt. Beide middenvelders die meer verdedigend staan wisselen, zou ik ook niet snel voor kiezen. Hele as anders. Als je een gelijke speelwijze wil blijven hanteren is Wijnaldum kiezen gek genoeg bijna de enige keuze. Anders krijg je altijd een enigszins gekunstelde ingreep en meerdere positiewisselingen. Daar zijn trainers niet zo'n fan van (het is geen FIFA).
Gek dat de Duitsers het met een moderne manager het wel kunnen.

• Snowdog
bazzemans schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:30:
[...]

Jij claimt dat die momenten er waren. Dan mag jij ook aangeven welke.
Kijk anders zelf ff de wedstrijd terug, dit is geen discussie-topic met bullshitregels waar je alles mag bewijzen. Jij claimt dat Memphis zuigt, dus geen maar ff voorbeelden op de seconde nauwkeurig met wat hij precies slecht doet, waarom dat slecht is en hoe een andere speler in de selectie dat beter had gedaan. Bedankt man... Stel het op prijs...

• D-e-n
@bazzemans
Ik zou het middenveld nu dus ook gewoon laten staan. Als het tegen Frankrijk met deze drie kan dan tegen Oostenrijk ook. Ik zou wel naar andere plekken kijken

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Wat mij opviel is dat tijdens het juich moment er ineens geschakeld werd naar Tylor en de grensrechter, die aan het overleggen waren. Waarna ineens de grensrechter zijn vlag omhoog deed.

Hoezo moet dat in overleg? Dat doe je toch instant als grensrechter?

Maar jah iig, vlag omhoog, VAR kan geen keus maken, beslissing grensrechter blijft staan.

Welk?

• bazzemans
Snowdog schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:48:
[...]

Kijk anders zelf ff de wedstrijd terug, dit is geen discussie-topic met bullshitregels waar je alles mag bewijzen. Jij claimt dat Memphis zuigt, dus geen maar ff voorbeelden op de seconde nauwkeurig met wat hij precies slecht doet, waarom dat slecht is en hoe een andere speler in de selectie dat beter had gedaan. Bedankt man... Stel het op prijs...
Op de seconde precies af weet ik het niet. Daf ga ik ook zeker niet opzoeken. Depay heeft zeker 5 keer zeer risicovol en onnodig de bal verspeeld, waardoor de Fransen er snel uit konden komen. Precies daar waar Frankrijk bekend om staat om gevaarlijk in te worden, wist Depay keer op keer in te luiden. Hij was veruit de slechtste man op het veld.

Edit: overigens reageerde ik op jou die claimde dat er zoveel goede momenten van Depay waren... Ik ga die niet opzoeken, want die waren er vrijwel niet.

[ Voor 8% gewijzigd door bazzemans op 21-06-2024 23:55 ]

• Millie-ano
  • Niet online
Kenny_026 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:30:
Had Pierre wel in de gaten dat we tegen frankrijk speelde met dat gezever van hem?
Ja. Dan kan je net zo goed niet mee doen? Spanje, Frankrijk, Duitsland, Portugal ... Dat je afwachtend speelt. Prima. Maar je gaat toch niet elke wedstrijd op een gelijkspel spelen? Je hoeft niet naïef te zijn. Maar helemaal niks durven of laten zien is het andere uiterste.

• Snowdog
Boely schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:51:
Wat mij opviel is dat tijdens het juich moment er ineens geschakeld werd naar Tylor en de grensrechter, die aan het overleggen waren. Waarna ineens de grensrechter zijn vlag omhoog deed.

Hoezo moet dat in overleg? Dat doe je toch instant als grensrechter?

Maar jah iig, vlag omhoog, VAR kan geen keus maken, beslissing grensrechter blijft staan.
Geen idee of dat echt zo was, maar dit leek me wel een overduidelijk voorbeeld van hinderlijk buitenspel staan. Het kwam helaas voor NL niet geweldig uit en soms zullen deze goals ook vast nog goedgekeurd worden, maar ik denk dat je hier weinig kritiek op kunt hebben. Hoe dat besluit dan ook genomen is, is niet zo belangrijk lijkt me...

• bazzemans
D-e-n schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:50:
@bazzemans
Ik zou het middenveld nu dus ook gewoon laten staan. Als het tegen Frankrijk met deze drie kan dan tegen Oostenrijk ook. Ik zou wel naar andere plekken kijken
Dat zou ik ook doen hoor. Alleen je komt op een moment in de wedstrijd dat je wil kijken of je met wissels een impuls kan geven aan het spel. Ik heb er niet specifiek op gelet, maar wellicht liep de intensiteit bij Schouten en Simons terug, waardoor hij hen wilde wisselen. Dan is de spoeling dun om ef iets anders van te maken dan Wijnaldum te gebruiken. Lastig lastig.

• Exocet
  • Niet online
[...]

Hier de samenvatting:
9 keer balverlies en 63% pass nauwkeurigheid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnO62GHpbf6dksEPdXpEMil1js4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IfxCNCJzXQPyPgjOiWt18fN5.png?f=fotoalbum_large

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

[...]

Hij claimt dat niet alleen hoor, jij bent zo ongeveer de enige die claimt dat hij wel goed speelde.
Om je uit je droom te helpen, hij speelde ruk. Punt.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:35
Exocet schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:54:
[...]

Hier de samenvatting:

[Afbeelding]
Jammer dat je hem niet kan vergelijken met de speler die eigenlijk op de positie van Depay had moeten spelen.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Snowdog schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:52:
[...]

Geen idee of dat echt zo was, maar dit leek me wel een overduidelijk voorbeeld van hinderlijk buitenspel staan. Het kwam helaas voor NL niet geweldig uit en soms zullen deze goals ook vast nog goedgekeurd worden, maar ik denk dat je hier weinig kritiek op kunt hebben. Hoe dat besluit dan ook genomen is, is niet zo belangrijk lijkt me...
Ik ben het met je eens dat je de goal kan afkeuren. Maar waarom overleg? En waarom moet het zo lang duren? Volgens mij wilde de UEFA dat er binnen 45 sec een beslissing moest worden genomen. Tot aan dit moment was dat ook zo maar mijn idee.

Ik ben het met Koeman eens. Als het zo lang moet duren. En je weet het al niet zeker vanaf het 1e moment. (Waarom anders overleg?) Dan is het gewoon een doelpunt.

Welk?

• Snowdog
bazzemans schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:51:
[...]

Op de seconde precies af weet ik het niet. Daf ga ik ook zeker niet opzoeken. Depay heeft zeker 5 keer zeer risicovol en onnodig de bal verspeeld, waardoor de Fransen er snel uit konden komen. Precies daar waar Frankrijk bekend om staat om gevaarlijk in te worden, wist Depay keer op keer in te luiden. Hij was veruit de slechtste man op het veld.
Veruit de slechte man op het veld, ah ja, jij hebt Wijnaldum sowieso niet zien invallen dan, maar goed, verder denk ik ook dat het nogal loze claims zijn. De Fransen hebben het merendeel van de wedstrijd de bal gehad en iedereen heeft regelmatig de bal verloren.

De defensie zag er vrij matig tot zwak uit en als de Fransen ff hadden aangezet dan was het waarschijnlijk snel tranen voor NL. Komt dat allemaal door Memphis? Ik denk het niet. Ik denk ook dat Memphis in bepaalde situaties juist de bal behoud voor NL waar andere minder technische spelers (als een Weghorst) dat absoluut niet kunnen. Die stats mag je ook wel opnemen in je cijfers, die sowieso meer op basis van gevoel zijn dan wat anders.

Ik denk dat het gewoon een stuk lastiger is om het daadwerkelijk uit te werken, maar zonder Memphis denk ik echt dat we er nog slechter voorstaan, tenzij we met een echte spits spelen, maar dat gaat ook niet werken, want we hebben niemand die die kwaliteit heeft, en nee, ook Weghorst heeft die niet. We hebben imo niks beters en ik denk daarbij dat Memphis ook zwaar overbekritiseerd wordt hier.

• Snowdog
Exocet schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:54:
[...]

Hier de samenvatting:

[Afbeelding]
Als man voorin doe je het natuurlijk altijd slechter dan de mannen achterin, dat is niet zo vreemd, maar post anders even de cijfers van iedereen erbij. Dat maakt het wel wat makkelijker. Al zegt het nog altijd helemaal niks natuurlijk.

• bazzemans
Snowdog schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:59:
[...]

Veruit de slechte man op het veld, ah ja, jij hebt Wijnaldum sowieso niet zien invallen dan, maar goed, verder denk ik ook dat het nogal loze claims zijn. De Fransen hebben het merendeel van de wedstrijd de bal gehad en iedereen heeft regelmatig de bal verloren.

De defensie zag er vrij matig tot zwak uit en als de Fransen ff hadden aangezet dan was het waarschijnlijk snel tranen voor NL. Komt dat allemaal door Memphis? Ik denk het niet. Ik denk ook dat Memphis in bepaalde situaties juist de bal behoud voor NL waar andere minder technische spelers (als een Weghorst) dat absoluut niet kunnen. Die stats mag je ook wel opnemen in je cijfers, die sowieso meer op basis van gevoel zijn dan wat anders.

Ik denk dat het gewoon een stuk lastiger is om het daadwerkelijk uit te werken, maar zonder Memphis denk ik echt dat we er nog slechter voorstaan, tenzij we met een echte spits spelen, maar dat gaat ook niet werken, want we hebben niemand die die kwaliteit heeft, en nee, ook Weghorst heeft die niet. We hebben imo niks beters en ik denk daarbij dat Memphis ook zwaar overbekritiseerd wordt hier.
Nou vooruit, die opmerking over Wijnaldum geef ik je.

Ja. Dat kwam inderdaad vaak door Memphis die de bal verspeelde. Hij was echt ronduit slecht. Zie ook de cijfers hierboven. De verdediging niet zo dramatisch als jij wil doen geloven.

En dit is ronduit lachwekkend:
en als de Fransen ff hadden aangezet dan was het waarschijnlijk snel tranen voor NL.
Je gaat mij toch niet vertellen dat de Fransen dat niet geprobeerd hebben vandaag? Die wilden winnen hoor. De reserve in hun spel is hun speelwijze. Frankrijk heeft gespeeld zoals ze altijd doen.

Ik ga hierna niet meer op je reageren, want je hebt kennelijk een heel andere wedstrijd gezien dan de rest van de wereld.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

kaasaanfiets schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:55:
[...]

Hij claimt dat niet alleen hoor, jij bent zo ongeveer de enige die claimt dat hij wel goed speelde.
Om je uit je droom te helpen, hij speelde ruk. Punt.
Voetbal is een teamsport, als spits ben je enorm afhankelijk van de mensen om je heen. Een aantal keren deden de andere ook niks. De ene keer dat we wel durf en snelheid hadden was Memphis meteen mega goed en scoorde we de 1-0.

Memphis is onze enige kans op echt een mooi resultaat, als het nog gaat lopen met ons team.

een treffende spreuk

• Dr. Strangelove
JukeboxBill schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 23:57:
[...]

Jammer dat je hem niet kan vergelijken met de speler die eigenlijk op de positie van Depay had moeten spelen.
Jawel hoor, Dirk van FC Knudde zat op 64% pass nauwkeurigheid en verloor slechts 8 keer de bal.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:18:
De laatste zes interlands waarin Mbappé niet in de basis stond

0-0 Canada
2-2 Griekenland
1-2 Duitsland
0-1 Tunesië
1-1 Oostenrijk
1-1 Kroatië
0-0 Nederland

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:55
Op de BBC vonden ze het ook een goal.
https://www.bbc.com/sport/football/articles/c722px74pepo

Anyway, we mogen blij zijn met een gelijkspel.

Voor volgende wedstrijd hoop ik echt dat Zirkzee een kans krijgt. Depay staat er nooit op de momenten dat het moet.

Frenkie hadden wij in een wedstrijd zoals vandaag wel kunnen gebruiken om onder de druk uit te voetballen. Verder vind ik dat we het nog geeneens zo slecht doen zonder hem, er zit weer wat muziek in het elftal.

Verwijderd

PEBKAC schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:31:
Voor volgende wedstrijd hoop ik echt dat Zirkzee een kans krijgt. Depay staat er nooit op de momenten dat het moet.
Zirkzee sloot aan met een trainingsachterstand van 2-3 weken en zijn laatste wedstrijd is van begin mei. Depay zal gewoon starten.

• Snowdog
PEBKAC schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:31:
Op de BBC vonden ze het ook een goal.
https://www.bbc.com/sport/football/articles/c722px74pepo

Anyway, we mogen blij zijn met een gelijkspel.

Frenkie hadden wij in een wedstrijd zoals vandaag wel kunnen gebruiken om onder de druk uit te voetballen. Verder vind ik dat we het nog geeneens zo slecht doen zonder hem, er zit weer wat muziek in het elftal.
Zirkzee die in het hele seizoen 11 goals heeft gescoord, ja daar gaan we potten mee breken. Wat realisme zou wel op zijn plaats zijn.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:58
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:37:
[...]

Zirkzee sloot aan met een trainingsachterstand van 2-3 weken en zijn laatste wedstrijd is van begin mei. Depay zal gewoon starten.
Tja zoveel heeft Depay ook niet gespeeld in Spanje maar goed hij zal er wel in staan het is tenslotte een speler die het verschil kan maken :+

• Dr. Strangelove
Snowdog schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 07:50:
[...]

Zirkzee die in het hele seizoen 11 goals heeft gescoord, ja daar gaan we potten mee breken. Wat realisme zou wel op zijn plaats zijn.
Klopt. Twee keer zoveel als Depay. Kom maar door met dat realisme.

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:55
Mja Depay laat het gewoon niet zien en leid keer op keer gevaarlijk balverlies.

Maar van Zirkzee weten we inderdaad niet wat we eraan hebben.l, daar hebben jullie gelijk in.

• Snowdog
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:01:
[...]

Klopt. Twee keer zoveel als Depay. Kom maar door met dat realisme.
Kijk anders even naar het aantal minuten, Depay zit qua minuten p goal nog altijd boven een Zirkzee en dat in een seizoen waarin hij niet eens fit is.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:32
Snowdog schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:14:
[...]

Kijk anders even naar het aantal minuten, Depay zit qua minuten p goal nog altijd boven een Zirkzee en dat in een seizoen waarin hij niet eens fit is.
Met het grote verschil dat Zirkzee bij Bologna ontzettend goed speelt en af en toe scoort en Depay af en toe scoort maar in het spel amper belangrijk is. Nu denk ik niet dat Zirkzee in de basis de oplossing is, maar ik zou hem nog graag minuten zien krijgen.

Ik vind de kritiek op Depay ook absurde vormen aannemen, alsof hij er niets van zou kunnen. Terwijl hij al jarenlang onomstreden is bij medespelers en bondscoaches. Maar feit is wel dat hij gisteren echt niet goed was. Tegen Polen vond ik het nog meevallen - beetje ongelukkig maar zeker zijn waarde. Tegen Frankrijk was het gewoon echt slecht.

[ Voor 6% gewijzigd door donleone83 op 22-06-2024 08:32 ]

• Dr. Strangelove
1200 om 2200 minuten, dus dat is nou niet een doorslaggevend argument zou ik zeggen.

Depay is in de buitenlandse pers ook gefileerd inmiddels.

Maar goed, hou lekker vast aan een proven failure als je wil. Ik zeg niet dat we veel beters hebben op dit moment maar het is op zijn minst tijd om anderen de kansen te geven die Depay al een decennium wel krijgt. Die wedstrijd tegen Oostenrijk is een uitgelezen kans om Zirkzee een helft lang te testen lijkt me.

• Snowdog
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:32:
1200 om 2200 minuten, dus dat is nou niet een doorslaggevend argument zou ik zeggen.

Depay is in de buitenlandse pers ook gefileerd inmiddels.

Maar goed, hou lekker vast aan een proven failure als je wil. Ik zeg niet dat we veel beters hebben op dit moment maar het is op zijn minst tijd om anderen de kansen te geven die Depay al een decennium wel krijgt. Die wedstrijd tegen Oostenrijk is een uitgelezen kans om Zirkzee een helft lang te testen lijkt me.
Proven failure die op weg is naar de titel topscorer aller tijden van het NL-elftal is ... Ja, echt failure man.... En wat betreft buitenlandse pers, het is maar net wat je ziet/leest, de broadcast die ik gisteren keek was niet zo negatief over hem. Maar zet Zirkzee er idd een helftje in en we zien het wel. Denk niet dat het veel beter zal gaan (if at all), het maakt verder niet zoveel uit, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat Depay onze #1 is.

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-01 11:28
Eens hoor. Depay is simpelweg (helaas) het beste wat je momenteel hebt op deze positie. Weghorst is een legende met zijn bepalende acties op ek en wks maar is echt niet beter dan Depay..

• Dr. Strangelove
Die discussie is al heel vaak gevoerd. Depay is goed genoeg om je naar een eindtoernooi te brengen maar heeft het nooit laten zien tegen de grote teams.

Ik weet niet wat jij van Oranje hoopt te zien maar die commentator legde de vinger wel op de zere plek gisteren: Sinds 2019 niet meer gewonnen van een echt groot voetballand. Dat mag je een hoop mensen en omstandigheden aanrekenen maar gisteravond was heel, heel duidelijk dat één daarvan de centrum spits is die gewoon niks creeërt, zijn verdediging in de problemen helpt en belangrijker, NIET SCOORT.

Dit is geen incident, de man is 30 en sinds het vertrek van Van Persie onomstreden. En scoort dus niet tegen de teams waar het tegen telt. Time for change.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr. Strangelove op 22-06-2024 08:45 ]

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:57
Wat mij vooral opviel, is dat de spelers van Oranje bij veroveren van de bal, bijna geen enkele loopbewegingen maken. Ze blijven allemaal staan. Pijnlijkste moment was dat Frimpong laat in wedstrijd rechtsvoor vast zat met 2 Fransen voor zich en echt helemaal nergens de bal af kon spelen.

En de mensen die de prestaties van Memphis gisteren nog steeds verdedigen hebben echt een bril nodig. Hij vertraagde het spel echt continue. Lees dit maar: https://www.nrc.nl/nieuws...-komt-hij-tekort-a4857148

Ook wil ik even over Koeman iets zeggen. Met hem ga je als voetballand/team niet veel verder komen. Koeman is een zeer conservatieve trainer die erg berust is op controle vanuit het verleden. Elke vorm van mogelijke risico sluit hij uit. Het is niet niets voor niets dat Wijnaldum veel minuten krijgt en dat Depay mag blijven staan. Qua spelopvatting/tactiek zie ik nog steeds patronen die ik vroeger bij zijn Ajax-periode (20 jaar geleden) zag: gebaseerd op controle en geen druk op de tegenstander. En hopen op een opvlieging van sommige spelers. Dat doet hij bij Oranje al jaren.

[ Voor 34% gewijzigd door hotymoty op 22-06-2024 09:06 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:55

Pierre

Van nature lui!

@hotymoty Zit helaas achter een betaalmuur

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:57
Doen we het zo: We gaan geen betaalmuren omzeilen

[ Voor 14% gewijzigd door DaniëlWW2 op 22-06-2024 09:02 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:54
Toch snap ik wel dat Koeman daar Depay op stelt. Weghorst is iemand voor in de 16 maar met te weinig snelheid. Malen heeft niet het fysiek om tussen een paar Fransen de bal vast te houden.
Helaas bakte Depay er weinig van. Enige wat hij goed deed was een paar keer de bal afpakken.

Wat dat betreft hadden we beter met meer druk naar voren moeten spelen want de Fransen waren achterin niet heel stabiel aan de bal maar die energie en agressie lijkt dit team nauwelijks te kunnen leveren. Teveel afwacht voetbal.

Ik had graag Zirkzee willen zien al was het maar 10 minuten.

Enfin we hebben extreem veel mazzel gehad. Normaal gesproken hadden we dit verloren.
Dat slappe verdedigen waarbij men niet fel in de duels gaat, breekt ons wrs later wel op

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 22-06-2024 09:08 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:13
Net nog even de samenvatting gekeken, echt wel geluk gehad en Verbruggen heeft een aantal mooie reddingen verricht.

Oostenrijk gaat ook niet makkelijk worden. Een gelijkspel is genoeg maar daar moet je natuurlijk niet op spelen.

• Bossie
  • Nu online
aaaido schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:43:
Eens hoor. Depay is simpelweg (helaas) het beste wat je momenteel hebt op deze positie. Weghorst is een legende met zijn bepalende acties op ek en wks maar is echt niet beter dan Depay..
Klopt, het is verschil is dat weghorst zich kapotwerkt voor het team terwijl Depay met zijn spel de indruk werkt dat werken iets is voor de rest van het team en dat combineert met rare acties/balverlies op plekken waar hij niet moet zijn en waar je de bal niet kan verliezen.

Ik heb Memphis eenmaal? een verdedigende actie zien maken om zijn balverlies te herstellen, ik heb weghorst ook eenmaal vanuit de spits terug zien rennen om een pass op een ongedekte Kante onschadelijk te maken in onze zestien.

Nou is dit natuurlijk erg selectief, misschien is Memphis statisch de betere spits maar ik denk dat Weghorst het team zelf sterker maakt momenteel (of in ieder geval minder in de problemen brengt).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Weghorst houden als invaller, dat doet hij enorm goed en die phase van het spel ligt hem ook het beste.

Memphis maakte ook gisteren weer de actie waarmee hij de goal creeerde. Het kan beter, moet beter, als we wat willen (vond vooral het vertrouwen afwezig bij veel mannen, maar misschien was dat ook de vooral niet verliezen opdracht) maar voor mij stellen we juist wel altijd Memphis op.

een treffende spreuk

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gaat nog best interessant worden tegen Oostenrijk. Zoals we nu spelen, is Oostenrijk gewoon een gelijkwaardige opponent. We hebben mazzel dat zij ook genoeg zullen hebben aan een gelijkspel.

Verwijderd

PWM schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:03:
Gaat nog best interessant worden tegen Oostenrijk. Zoals we nu spelen, is Oostenrijk gewoon een gelijkwaardige opponent. We hebben mazzel dat zij ook genoeg zullen hebben aan een gelijkspel.
Met 4 punten ben je al zo goed als door.

• MaZo
  • Niet online
Memphis dramatisch en laten staan, Dumfries ruim 70 minuten laten aankloten, en dan vervolgens Frimpong wisselen en Dumfries op rechtsbuiten zitten. Zo gaan we nooit die cup winnen, Koeman!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:10

St@m

@ Your Service

PWM schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:03:
Grote kans dat je dinsdag al geplaatst bent (heb het niet uitgerekend).
Gister best een aardige pot gezien. Genoeg passie en strijd. Ze gingen er voor. Dat Frankrijk meer kwaliteit heeft mag duidelijk zijn, maar die zijn ook maar een keer of 3 écht gevaarlijk geworden. 2e helft kabbelt het op het einde wat naar een gelijkspel.
Ik kan prima leven met een 0-0, prima uitslag om door te gaan in de poule. In balbezit mag er echt wel een tandje bij, maar dat snapt Koeman ook gelukkig :p wedstrijd tegen Oostenrijk kun je misschien wat testen, maar ik verwacht gewoon weer (ongeveer) hetzelfde elftal.
Memphis kon zich niet onderscheiden gisteren, maar dat waren er wel meer.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

St@m schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:28:
Grote kans dat je dinsdag al geplaatst bent (heb het niet uitgerekend).
Maandagavond of anders na de avondwedstrijden van dinsdag moet lukken.

A- Schotland wint niet van Hongarije
B- Albanie wint niet van Spanje

C- Engeland verliest niet van Slovenie + geen winnaar bij Denemarken vs. Servie

• bazzemans
Gisteren. Tja. In het eerste kwartier leek het er nog op dat we Frankrijk serieus pijn konden doen. Daarna liet Frankrijk zien wat een ontzettend sterke selectie het heeft en de organisatie goed neer kan zetten. Oranje stelde zich erop in om niet in het doorgaans afwachtende spel van de Fransen te trappen en in de fuik te lopen. Dat is begrijpelijk maar zorgt er soms ook voor dat je denkt dat er meer zou moeten kunnen. We kwamen goed weg dat de Fransen de goede kansen die ze kregen onbenut lieten, hoewel dat ook te danken was aan goed optreden van met name Verbruggen. Aan de andere kant van het veld werd Oranje absoluut niet geholpen door een falende Depay. Die was verreweg het slechtst op het veld. Hier lijkt soms een soort van je bent voor of tegen Depay te heersen (en dan niet zelden ook gebaseerd op de persoon die hij buiten het veld is). Voorin (en op het middenveld) is er helaas geen keuze meer voor de ene of de andere wereldtopper. Depay heeft enerzijds in Oranje fantastische statistieken en is het type speler die in zijn eentje kan (kon) maken. Anderzijds heeft hij dat al enige tijd niet (nergens) laten zien. Na de oefenwedstrijden voor deze campagne gloorde er een sprankje hoop dat hij dat dit toernooi zou kunnen laten zien. Tegen Polen was hij niet slecht maar had minimaal een goal moeten scoren. Tegen Frankrijk gisteren was het dramatisch. Aanvallend weinig gebracht en zoveel gevaarlijk balverlies op posities ver van de spits af. Dat is tegen toplanden echt te gevaarlijk en gisteren hadden we geluk dat het niet afgestraft werd. Toch zou ik tegen Oostenrijk weer voor hem kiezen in de basis. En hopelijk komt Zirkzee lanzaamaan qua fitheid in de buurt van speelminuten.

Helaas zat het ons met de VAR-situatie ook niet mee, anders kan je deze wedstrijd ook maar zo eens winnen. Geheel onterecht was dat besluit echter ook niet. Bruggetje naar Drumfries. Hij was ongelukkig aan de bal gisteren en in het maken van onnodige overtredingen. Dat zou je toe kunnen schrijven aan de combinatie met Frimpong aan de rechterkant maar dat lijkt mij niet geheel terecht. Ik zag met name in het begin momenten waarbij Dumfries offensief meedeed en bij balverlies Frimpong met zijn snelheid op de flank kon verdedigen. Een extra verdedigend wapen die nuttig kan zijn. Nederland werd teruggedrongen en dan speelt Dumfries simpelweg minder in zijn kracht. Hij was samen met Depay m.i. de minste aan Oranje kant.

Bij Simons zag je bij vlagen waarom dit een plek is waar hij beter tot zijn recht komt. Helaas was hij daarnaast ook vaak ongelukkig. Hoewel ik de indruk had dat hij zo snel onder druk kwam met weinig afspeelmogelijkheden, dat dit misschien het beeld wat vertekent.

Gek genoeg na gisteren niet heel erg somber gesteld. Bevestigd gekregen dat Oranje simpelweg niet de kwaliteiten heeft van een topland. Dat wisten we voor het toernooi m.i. ook al. Gisteren was het in mijn hoofd ook een scenario dat we helemaal weggespeeld zouden worden. Dat is ook niet (helemaal) gebeurd. Je zag het kwaliteitsverschil maar het is gelukt om de 0 achterin te houden (zij het met enig fortuin en een goede keeper). In zulke wedstrijden verderop in het toernooi kan zo'n VAR-situatie ook eens in je voordeel uitvallen.

Hoop is een beetje vader van de gedachte. Ik hoop dat Oranje nog wat in het toernooi kan groeien.

• D-e-n
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:44:
Die discussie is al heel vaak gevoerd. Depay is goed genoeg om je naar een eindtoernooi te brengen maar heeft het nooit laten zien tegen de grote teams.
Het hele elftal is gewoon niet goed genoeg om tegen grote teams gelijkwaardig mee te voetballen. Tegen de toplanden zijn we de outsider die het van slim spel en een gelukje moet hebben. Frankrijk, Duitsland, Spanje: ze hebben gewoon beter materiaal.

Als Deschamps de beschikbare aanvallers en middenvelders van Oranje mag selecteren, hoeveel zou hij er dan overwegen? Even los van wat hij nu zelf heeft denk ik dat hij enkel Reijnders, Xavi, Frimpong en Gakpo zou opnemen in een voorselectie.
En scoort dus niet tegen de teams waar het tegen telt. Time for change.
Maar wat wil je dan? Een half uurtje pinchhitter spelen is wel iets anders dan 90 minuten dus Weghorst lijkt me absoluut geen optie. Iemand met nul interlands voor de leeuwen gooien? Iemand opstellen die zelfs in de eredivisie pijntjes krijgt van 90 minuten spelen? Of gaan schuiven met Gakpo of Malen?

[ Voor 5% gewijzigd door D-e-n op 22-06-2024 11:26 ]

• D-e-n
MaZo schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:13:
Memphis dramatisch en laten staan, Dumfries ruim 70 minuten laten aankloten, en dan vervolgens Frimpong wisselen en Dumfries op rechtsbuiten zitten. Zo gaan we nooit die cup winnen, Koeman!
Ik snap dat hij Weghorst niet gelijk brengt maar ik vond het laten staan van Dumfries wel vreemd

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:16
Vond dat Nederland best realistisch speelde. Frankrijk werd goed onschadelijk gemaakt, en Nederland kreeg best wat kansen. En die afgekeurde goal... Ik vond het zwaar, maar kan begrijpen waarom iemand ziet dat hij afgekeurd wordt. Maar aangezien letterlijk iedereen er 50/50 op lijkt te zitten, was iedere uitkomst discutabel geweest. :)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

MaZo schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 10:13:
Koeman komt een beetje over als een bange poepert.
Als coach van de tegenstander heb je toch niets te vrezen qua verrassingen?
Hij laat zijn stokpaardjes toch wel staan.

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-01 13:35
Zo, mijn kater ligt zo langzamerhand achter me en ik kijk terug op een goede avond. We kunnen allemaal negatief zijn maar dit is het team dat we hebben, en we spelen heel goed naar de (on)mogelijkheden van het team. Ik baalde gisteravond dat bijvoorbeeld Malen niet werd gebracht, maar ik kan me ook vinden in de uitleg van Koeman dat hij vond dat er niet meer in zat, en dat je de balans kwijt kan raken bij (te) aanvallende wissels.

Het gaat om resultaat en gelijk tegen een team als Frankrijk is gewoon goed. Vergeet niet dat zij Giroud en Coman in brachten. Wissels bij Frankrijk die bij ons de absolute vedette zouden zijn. En wij brengen met alle respect Wijnaldum en Weghorst. Dat zijn nier per se slechte wissels, maar het is gewoon het beste wat we hebben.

En om op het resultaat terug te komen, ik ben oprecht blij met het punt. Vergeet niet dat je het toernooi niet wint in de 2e groepswedstrijd, maar je kon hem wel verliezen. Als we gister verloren hadden dan stonden we op doelsaldo 3e achter Oostenrijk en moesten we het dinsdag nog maar zien. Dan hadden we moeten winnen om 2e te worden en niet te hoeven gokken op één van de beste nummers 3. En met zoveel druk een laatste wedstrijd in gaan is gewoon onnodig en zou zo fout kunnen gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bao_mi1 op 22-06-2024 12:15 ]

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:39

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik vind een beetje nederigheid wel op zn plaats eigenlijk. Voorafgaand aan het toernooi zou het niks worden en gingen we tegen Frankrijk finaal af.
Nu heeft NL gewoon een punt gepakt en zeurt iedereen alsnog.
Dat Frankrijk niet scoorde is, hoewel ook wat pech, ook gewoon een verdienste van de verdediging. Iets waar Weghorst overigens ook een aandeel in heeft gehad met een uitstekend blok.
Ik weet niet wat je veel meer kunt vragen van dit team en ze hebben het naar mijn mening uitstekend gedaan. Natuurlijk was er veel te veel balverlies, maar dat komt ook mede door de kracht en druk van Frankrijk. Dat kun je niet negeren. Nederland heeft notabene gescoord!
Ik denk dat Koeman het ook uitstekend verwoordde en die analisten zijn een stelletje zeikerds. Pierre was erbij in '98 (zonder minuten, dat wel), maar herinneren we ons die groepsfase nog? Met dat Sterrenteam?
Ik vind echt dat het perspectief van het elftal en de tegenstanders te weinig wordt meegenomen in de analyses.

Edit: @bazzemans wees me erop dat van Hooijdonk weldegelijk gespeeld heeft in '98. Thanks.

[ Voor 4% gewijzigd door DirtyBird op 22-06-2024 12:49 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55
Ik kan mij niet voorstellen dat er mensen zijn die niet fan/club gebonden zijn aan Depay nog kunnen zeggen dat hij het verdient te spelen. Letterlijk de hele kroeg, waar ik was, was aan't juichen toen hij gewisseld werd. Gewoon voor de zoveelste keer niets gebracht(al was hij niet de enige natuurlijk).

Maar dat zegt ook genoeg over Koeman, hij blijft echt vasthouden aan vriendjes. Depay krijgt keer op keer de kans, Wijnaldum is allang met pensioen en mag toch af en toe spelen en dit keer tot 5 balcontacten kwam... Bovendien Dumfries die op een positie mag spelen waar hij nog nooit gespeeld heeft terwijl het net zo'n matige wedstrijd had als Frimpong die wel op die positie kan spelen.

• bazzemans
DirtyBird schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:24:
Natuurlijk was er veel te veel balverlies, maar dat komt ook mede door de kracht en druk van Frankrijk. Dat kun je niet negeren. Nederland heeft notabene gescoord!
Maar ook wel door gewoon slordigheden. Je kan het ook positief zien. Haal je dat uit je spel gedurende het toernooi en je speelt een klasse beter.
Pierre was erbij in '98 (zonder minuten, dat wel), maar herinneren we ons die groepsfase nog? Met dat Sterrenteam?
Pierre deed als supersub/stormram in drie wedstrijden mee, scoorde tegen Zuid-Korea en had een 100% strafschop moeten krijgen in de slotminuten tegen Brazilië. Hij was in 1998 niet één van de sterren maar het afdoen als erbij zonder speelminuten is onterecht.

Geheel terecht is je opmerking over dat het destijds in de poulefase ook nog allesbegalve glorieus was.
Ik vind echt dat het perspectief van het elftal en de tegenstanders te weinig wordt meegenomen in de analyses.
Eens!

• TonyD
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-01 06:34
Bao_mi1 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:13:
Zo, mijn kater ligt zo langzamerhand achter me en ik kijk terug op een goede avond. We kunnen allemaal negatief zijn maar dit is het team dat we hebben, en we spelen heel goed naar de (on)mogelijkheden van het team. Ik baalde gisteravond dat bijvoorbeeld Malen niet werd gebracht, maar ik kan me ook vinden in de uitleg van Koeman dat hij vond dat er niet meer in zat, en dat je de balans kwijt kan raken bij (te) aanvallende wissels.

Het gaat om resultaat en gelijk tegen een team als Frankrijk is gewoon goed. Vergeet niet dat zij Giroud en Coman in brachten. Wissels bij Frankrijk die bij ons de absolute vedette zouden zijn. En wij brengen met alle respect Wijnaldum en Weghorst. Dat zijn nier per se slechte wissels, maar het is gewoon het beste wat we hebben.

En om op het resultaat terug te komen, ik ben oprecht blij met het punt. Vergeet niet dat je het toernooi niet wint in de 2e groepswedstrijd, maar je kon hem wel verliezen. Als we gister verloren hadden dan stonden we op doelsaldo 3e achter Oostenrijk en moesten we het dinsdag nog maar zien. Dan hadden we moeten winnen om 2e te worden en niet te hoeven gokken op één van de beste nummers 3. En met zoveel druk een laatste wedstrijd in gaan is gewoon onnodig en zou zo fout kunnen gaan.
Ik moet zeggen dat ik de inbreng van Wijnaldum niet eens zo slecht idee vond in deze wedstrijd. Bij de wedstrijd tegen Polen was ik stomverbaasd dat hij erin kwam, het elftal had vooral wat nieuwe energie nodig en Wijnaldum deed toen nauwelijks mee. Tegen Frankrijk werden we erg terug gedrukt, en dan kan hij met zijn ervaring nuttig zijn. Hij lokte een aantal keer slim een overtreding uit, dat had je toen wel nodig.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:54
DirtyBird schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 12:24:

Dat Frankrijk niet scoorde is, hoewel ook wat pech, ook gewoon een verdienste van de verdediging.
Twee 100% kansen missen is geen pech en ook geen verdienste van de verdediging. Het is oa de zwakte van Rabiot.

Verdedigend stonden we goed massaal achterin maar het mag wat mij betreft een stuk minder afwachtend en feller.

Jammer dat er dit ek wel zo goed als altijd wordt gefloten als er iemand valt

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 22-06-2024 12:55 ]

Pagina: 1 ... 137 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!