[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 126 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Volgens mij heb ik voor Depay nog wel positieve woorden gelezen hier. Over Wijnaldum was er pas echt enkel nativiteit.

Terecht wel hoor, op het en naast het veld wat mij betreft, maar zeggen dat het enkel Depay is, is ook overdreven. Xavi kreeg trouwens ook niet echt de handjes op elkaar hier ;)

Volgens mij scheelt het ook helemaal niet zoveel met het clubvoetbal. Genoeg mensen die hier een heel seizoen lopen te klagen over de spits van hun club.

We kunnen het wel even hebben over Ueda :+

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:27
PWM schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:38:

WWe kunnen het wel even hebben over Ueda :+
Ik moet inmiddels ook bekennen dat ik eigenlijk niet meer zo zeker weet waarom ik nog steeds prima verwachtingen van hem heb 😅

[ Voor 44% gewijzigd door donleone83 op 17-06-2024 11:41 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42
Meest zorgen maak ik me wel om dat middenveld. Veerman is leuk voor de Eredivisie, maar ik heb ook wel het gevoel dat dat z'n plafond is. Ik zie 'm niet zomaar in Engeland of Spanje hetzelfde doen. Misschien subtop Duitsland. Schouten vind ik wat dat betreft toch net wat begaafder. Wijnaldum was ook ingevallen gisteren, maar deed weer z'n uiterste best om maar niet op te vallen en geen bal te krijgen. Ik hoop dat Koeman na dit EK ook inziet dat Gini niet meer kan. Of misschien dat Wijnaldum zelf tot dat inzicht komt.

• donleone83
JanW schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:42:
Meest zorgen maak ik me wel om dat middenveld. Veerman is leuk voor de Eredivisie, maar ik heb ook wel het gevoel dat dat z'n plafond is. Ik zie 'm niet zomaar in Engeland of Spanje hetzelfde doen. Misschien subtop Duitsland. Schouten vind ik wat dat betreft toch net wat begaafder. Wijnaldum was ook ingevallen gisteren, maar deed weer z'n uiterste best om maar niet op te vallen en geen bal te krijgen. Ik hoop dat Koeman na dit EK ook inziet dat Gini niet meer kan. Of misschien dat Wijnaldum zelf tot dat inzicht komt.
Ik denk dat je Gini nodig hebt in de kleedkamer en op de trainingen. Is een onwijs verbindende jongen die in zijn carrière zo’n beetje alles wel meegemaakt heeft. Daarnaast weet je dat hij qua inzet, professionaliteit en mentaliteit nooit zal verzaken. Beetje zoals Strootman en nu De Roon ook ooit gezien werden als “aanvoerder van de wisselspelers” om iedereen scherp en gemotiveerd te houden. Dan gun je zo iemand regelmatig wat minuten of breng je hem in als de wedstrijdfase om iets meer sturing, rust, controle of inzet vraagt. Maar helemaal eens dat we weinig verheffends meer kunnen verwachten van hem.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:45

Agent47

I always close my contracts.

Middenveld is de bottleneck denk ik inderdaad ook. Ik vond Veerman gisteren wel goed spelen. Schouten viel me tegen ook. Xavi op 10 zou denk ik idealiter zijn, dan kan Malen met zijn snelheid op rechts. Dat ging gisteren ook best goed.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• famschopman
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:52
Ik denk in zijn algemeenheid dat het speltempo aan Nederlandse zijde gewoon veel en veels te laag lag.

Weinig snelle combinaties, veel lange ballen. Verbruggen die elke keer stond te wachten bij het uitnemen in de hoop dat de Polen naar voren gingen. Leek wel een theekransje.

Je maakt het voor een tegenstander daarmee ook een stuk eenvoudiger om overzicht te bewaren, posities te behouden en je moet als Nederlands elftal dan echt tegen een defensieve muur opboksen. En dat zag je elke keer als ze probeerden door 4 of 5 man centrale verdediging te beuken en zichzelf elke keer vastliepen.

Dus ik hoop dat we in vervolgwedstrijden iets meer dynamiek gaan zien waarmee je onrust veroorzaakt in de verdediging. Steekpaasjes, snelle combinaties, ruimte creëren, veel beweging in posities, e.d.

Ik vrees dat Frankrijk dit genadeloos gaat afstraffen. Die weten daar wel raad mee.

[ Voor 13% gewijzigd door famschopman op 17-06-2024 12:01 ]

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37
Middenveld is inderdaad kwetsbaar ja. Ik had de indruk dat Veerman toch wel wat last had van zenuwen voor het spelen op een eindtoernooi, op zo’n groot podium. Hoe nuchter en stoïcijns hij ook altijd over mag komen.

Kijk, de vergelijking met Kroos is natuurlijk krankzinnig (buitencategorie), maar er valt nog wel wat te groeien voor Veerman. Hij is van de NL spelers in ieder geval degene die er het meest op lijkt en er bij in de buurt komt. Als hij uit de wind gehouden kan worden en hij geeft een beslissende splijtende pass, dan kan zijn vertrouwen nog wel eens groeien waardoor we nog meer plezier van hem kunnen beleven.

Join het GoT Pulse-Team!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:32
Denman schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Kijk, de vergelijking met Kroos is natuurlijk krankzinnig (buitencategorie), maar er valt nog wel wat te groeien voor Veerman. Hij is van de NL spelers in ieder geval degene die er het meest op lijkt en er bij in de buurt komt. Als hij uit de wind gehouden kan worden en hij geeft een beslissende splijtende pass, dan kan zijn vertrouwen nog wel eens groeien waardoor we nog meer plezier van hem kunnen beleven.
Bij VI hadden ze wel een goede opmerking over die Kroos vergelijking. Kroos is een speler die verbinding brengt, die het middenveld bij elkaar brengt. Conclusie: eigenlijk is Schouten is onze Kroos, alleen ook niet van dat niveau natuurlijk.

• D-e-n
Maar vraag is wie dan tegen Frankrijk? Je kunt Reijnders naast Schouten zetten maar wie wordt dan de derde middenvelder? Blind kan dat fysiek ook niet meer, Xavi kan weliswaar op tien maar dan wordt het alleen maar meer aanvallender en Geertruida kan daar spelen maar die is achterin veel beter. Maatsen? Die heeft daar in Oranje ook nooit gespeeld en is dat de bikkel die we zoeken?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:07:
[...]

Maar vraag is wie dan tegen Frankrijk? Je kunt Reijnders naast Schouten zetten maar wie wordt dan de derde middenvelder? Blind kan dat fysiek ook niet meer, Xavi kan weliswaar op tien maar dan wordt het alleen maar meer aanvallender en Geertruida kan daar spelen maar die is achterin veel beter. Maatsen? Die heeft daar in Oranje ook nooit gespeeld en is dat de bikkel die we zoeken?
Gravenberch is er nog, maar die gaat je natuurlijk ook niet meteen beter maken. Wel een ander type.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik maak mij alleen zorgen over het verdedigen.
Zelfs een Polen creëert ongeveer evenveel kansen als wij. Misschien iets minder groot maar genoeg om te scoren. Tegen een Frankrijk krijg je ze dan om de oren.

En met verdedigen bedoel ik het verdedigen als team. Individueel hebben we hele goede verdedigers.
Maar als team verdedigen... De meesten, vooral middenvelders, kijken toe of doen aan schijn verdedigen.
Ik heb een paar keer de tegenstander er gewoon langs zien lopen en gewoon vrij mogen zien schieten op het doel. We moeten er dan veel meer bovenop zitten, druk uitoefenen. Agressiever.

Dat zit hem bij ons ook in het middenveld, wij missen gewoon mannetjesputters.

Aanvallend loopt het eigenlijk wel. We zijn niet meer afhankelijk van alleen Depay. Ook malen, Gakpo, frimpong, reijnders kunnen gevaarlijk worden. En Weghorst kan scoren.
Afmaken was wel een probleem voor Gakpo en Depay maar we creëren tenminste genoeg.

Nee als team verdedigen, vooral ophet middenveld, dat moet beter mi.

Maar gelukkig hoeven we ons nu weinig zorgen te maken. We hebben 3 punten en zelfs 4 beste nrs 3 gaan door.
Frankrijk als tegenstander komt nu ook zeer gelegen, je mag hem verliezen en ondertussen kan je mooi zien hoe dit oranje het dan doet onder hogere druk.

• JanW
D-e-n schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:07:
[...]

Zie hieronder.
Exocet schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:14:
[...]

Gravenberch is er nog, maar die gaat je natuurlijk ook niet meteen beter maken. Wel een ander type.
Bij gebrek aan beter, waarom niet? Speelt toch regelmatig z'n wedstrijden bij Liverpool, in de Engelse competitie en is fysiek wat beter/verder dan Veerman bijvoorbeeld. Tegen Frankrijk niet onbelangrijk. Op andere vlakken vind ik 'm wel minder. Maar is ook balvast, kan 't spel verleggen. Maar een compleet ander type.

Ik weet 't ook niet hoor. Het is ontzettend zonde dat Koopmeiners, De Jong en in mindere mate De Roon niet mee zijn. Die had je alle drie goed kunnen gebruiken. Qua ervaring en ook als type speler.

[ Voor 40% gewijzigd door JanW op 17-06-2024 12:53 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Bossie schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:54:
[...]

Dat is typisch nederlands toch, was met Bergkamp toch net zo ?
Gelukkig kunnen we hier lekkah over voetbal zeiken, hoeven we het tenminste niet over het weer te hebben.
Klopt. Er waren begin jaren '90 hele volksstammen die Bergkamp afzeken omdat hij alleen maar balletjes zou kunnen afmaken.

En eerlijk is eerlijk, Bergkamp was er een ster in om hele wedstrijden onzichtbaar te zijn. Maar maakte i.t.t. Van Persie het wel waar op kritische momenten.

En vergeet niet hoe het geheugen werkt. Iedereen denk bij de naam Bergkamp aan die goal tegen Argentinië en hoort Jack van Gelder in zijn hoofd. Dat creeërt een bepaald rooskleurig beeld.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Dr. Strangelove
Wijnaldum's best moment was toen hij voor de goal juist geen balcontact maakte.

Wat misschien ook aangeeft dat een speler alleen beoordelen op wat hij met de bal doet niet een 100% helder beeld geeft van zijn bijdrage.

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-01 21:29
Kan mij goed vinden in de opmerkingen van @Harribo over het verdedigen van Oranje. Daarin heb ik tegen Polen ook de leidende rol van Van Dijk gemist. Hij speelde niet slecht maar ook niet naar zijn kwaliteiten. Ik denk dat dit door kan werken in hoe je als elftal verdedigt. Kreeg de indruk dat hij het onvoldoende als leider neerzette en ik vind dat hij een aantal keer door had moeten dekken, waardoor je voorkomt dat de Polen een aanval fatsoenlijk kunnen opzetten. Dat wil je tegen een Frankrijk er ook uit.

Verder vond ik het delen van de eerste helft goed. Daar ontbrak het aan scoren, anders had je 1-3/1-4 met rust voor gestaan. Na rust werd het een stuk matiger, ook doordat Polen in mijn beleving vooral de 1-1 wilde verdedigen en gokten op een uitbraak om de winst te pakken. Als Polen ook voor de winst had gespeeld had je denk ik ook in de 2e helft legio kansen kunnen creëren.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 14:57
Harribo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:18:
Zelfs een Polen creëert ongeveer evenveel kansen als wij. Misschien iets minder groot maar genoeg om te scoren. Tegen een Frankrijk krijg je ze dan om de oren.
Evenveel kansen? Volgens eurosport is het qua kansen 3-8 in het voordeel van Nederland. Bij de schoten is het 21-12. Maar het verschil is wel dat de Polen 7 van de 12 keer tussen de palen schieten. En wij maar 4 van de 21. Tegen Frankrijk ga je geen 21 keer mogen schieten, dan mag het wel een tandje effectiever als je wat wil.

Regeren is vooruitschuiven

• Focus89
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 08:22
Harribo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:18:

En met verdedigen bedoel ik het verdedigen als team. Individueel hebben we hele goede verdedigers.
Maar als team verdedigen... De meesten, vooral middenvelders, kijken toe of doen aan schijn verdedigen.
Ik heb een paar keer de tegenstander er gewoon langs zien lopen en gewoon vrij mogen zien schieten op het doel. We moeten er dan veel meer bovenop zitten, druk uitoefenen. Agressiever.

Dat zit hem bij ons ook in het middenveld, wij missen gewoon mannetjesputters.

Aanvallend loopt het eigenlijk wel. We zijn niet meer afhankelijk van alleen Depay. Ook malen, Gakpo, frimpong, reijnders kunnen gevaarlijk worden. En Weghorst kan scoren.
Afmaken was wel een probleem voor Gakpo en Depay maar we creëren tenminste genoeg.

Nee als team verdedigen, vooral ophet middenveld, dat moet beter mi.

Maar gelukkig hoeven we ons nu weinig zorgen te maken. We hebben 3 punten en zelfs 4 beste nrs 3 gaan door.
Frankrijk als tegenstander komt nu ook zeer gelegen, je mag hem verliezen en ondertussen kan je mooi zien hoe dit oranje het dan doet onder hogere druk.
Eens! Persoonlijk vind ik Van Dijk altijd 'lafjes' verdedigen. Hij roept en wijst veel, maar voor mijn gevoel is het in duels net niet. Het zal de leider van Oranje zijn, maar dan zie ik toch liever De Vrij samen met Van de Ven centraal. Dan heb je Ake als linksback die defensief is ingesteld.

• Harribo
T-MOB schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:04:
[...]

Evenveel kansen? Volgens eurosport is het qua kansen 3-8 in het voordeel van Nederland. Bij de schoten is het 21-12. Maar het verschil is wel dat de Polen 7 van de 12 keer tussen de palen schieten. En wij maar 4 van de 21. Tegen Frankrijk ga je geen 21 keer mogen schieten, dan mag het wel een tandje effectiever als je wat wil.
Het is dus zelfs nog erger. Hoorde op tv zoiets van "evenveel kansen" na afloop... Vandaar dat ik het typte..

Maar... kampioen kansen missen gisteren. Echt schandalig slecht.
Dat is geen toeval, iets tussen de oren als je het mij vraagt. Concentratie zou ik zeggen? Mentaliteit, durf? Wel iets waarbij het aan schort mi.

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 17-06-2024 14:15 ]

• Dr. Strangelove
Misschien wel meer tussen de palen maar het was op 2 keer na niet echt gevaarlijk. Die kansen van Oranje waren van een stuk hoger potentieel. Een rollertje op de keeper is minder dreigend dan een schot vlak naast waar de keeper alleen maar naar kan kijken.

Beetje meer mazzel gaan die ballen er gewoon in. Ik zie wel mogelijkheden tegen Frankrijk en zeker Oostenrijk. Komt goud.

• Harribo
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:16:
Misschien wel meer tussen de palen maar het was op 2 keer na niet echt gevaarlijk. Die kansen van Oranje waren van een stuk hoger potentieel. Een rollertje op de keeper is minder dreigend dan een schot vlak naast waar de keeper alleen maar naar kan kijken.
Klopt. Maar het feit dat Polen zo een paar keer kon schieten en dat dat kon gebeuren terwijl het makkelijk voorkomen had kunnen worden, baart mij zorgen. Een beter team schiet wrs beter.
Sommige spelers van Polen konden bij de 16 kappen en draaien en schieten zonder dat er ingegrepen werd.
Er staan er mij dan teveel toe te kijken op zo'n moment.
Beetje meer mazzel gaan die ballen er gewoon in. Ik zie wel mogelijkheden tegen Frankrijk en zeker Oostenrijk. Komt goud.
Ik denk als je zoveel goede kansen mist als Depay en Gakpo (?) deden, dat dat dan geen toeval meer is maar iets tussen de oren. Mentaal er niet helemaal klaar voor zijn.
Vond ze overigens wel goed spelen

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 17-06-2024 14:22 ]

• bie100
  • Registratie: September 2016
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:16:

Vind Oostenrijk best wel een goed team hebben vooral een goed middenveld

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:58
Harribo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:10:
[...]

Het is dus zelfs nog erger. Hoorde op tv zoiets van "evenveel kansen" na afloop... Vandaar dat ik het typte..

Maar... kampioen kansen missen gisteren. Echt schandalig slecht.
Dat is geen toeval, iets tussen de oren als je het mij vraagt. Concentratie zou ik zeggen? Mentaliteit, durf? Wel iets waarbij het aan schort mi.
Kwaliteit. Het zijn prima voetballers maar geen echte killers.

• Dr. Strangelove
bie100 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:27:
[...]

Vind Oostenrijk best wel een goed team hebben vooral een goed middenveld
Best een lekker track record inderdaad de laatste paar jaar. Gewonnen van Duitsland en Italië.

• donleone83
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:45:
[...]

Best een lekker track record inderdaad de laatste paar jaar. Gewonnen van Duitsland en Italië.
16 wedstrijden op rij geloof ik niet verloren.

• Dr. Strangelove
Nou, vijf. In october thuis van België verloren. Maar zeker geen tegenstander om te onderschatten nee.

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-01 18:52
Wij spelen trouwens, als we 2e worden, tegen de nummer 2 uit de groep van België. Op voorhand had ik Oekraïne verwacht, dat kan nu ook ineens België worden...

Dan zou de route België, Portugal, Duitsland worden... 😅

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:59
gaizka schreef op maandag 17 juni 2024 @ 21:41:

Dan zou de route België, Portugal, Duitsland worden... 😅
Mocht er iemand nog een sprankje hoop hebben gehad dat Nederland ver ging komen is dit bij deze de grond in geboord

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:21
d-vine schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:01:
[...]

Mocht er iemand nog een sprankje hoop hebben gehad dat Nederland ver ging komen is dit bij deze de grond in geboord
Dit België is overigens al lang geen topland meer.
Portugal daarentegen....

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Agent47

Agent47

Daar komt de hele Mbappe soap. Ik zeg dat die gewoon gaat meedoen.

• JEightyFive
Agent47 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:06:
Ronald Koeman, ben jij dat? :P

• Dr. Strangelove
d-vine schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:01:
[...]

Laatste twee keer gewoon van België gewonnen.

Als we daar tegen moeten hebben we er twee wedstrijden tegen van die werkploegen als Polen en Oostenrijk op zitten. Liever België dan Slowakije, dat is weer zo’n pot waarin je het toch nooit goed kan doen. Verlies liever van België dan 0-1 tegen zo’n ploeg die een lucky goal maakt en de bus parkeert.

• Dr. Strangelove
Agent47 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:06:
Better believe it. Ik wed nooit maar durf er heel wat op in te zetten dat hij er gewoon staat.

Verwijderd

De laatste zes interlands waarin Mbappé niet in de basis stond

0-0 Canada
2-2 Griekenland
1-2 Duitsland
0-1 Tunesië
1-1 Oostenrijk
1-1 Kroatië

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:42
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:18:
De laatste zes interlands waarin Mbappé niet in de basis stond

0-0 Canada
2-2 Griekenland
1-2 Duitsland
0-1 Tunesië
1-1 Oostenrijk
1-1 Kroatië
Ging het daar dan om eggie? ;)

• Sjah
JEightyFive schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:34:
[...]

Ronald Koeman, ben jij dat? :P
Nee hij is Willempie, of zou hij nog een 2e pet op hebben.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:02

Quad

Doof

Voorlopig kan hij ook niet trainen, het zal hoe dan ook beter zijn voor Oranje.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:07:
Ging het daar dan om eggie? ;)
0-0 Oefenwedstrijd
2-2 EK-kwalificatie
1-2 Oefenwedstrijd
0-1 WK
1-1 Nations League
1-1 Nations League

• bazzemans
Ach Mbappé-soap daargelaten, Frankrijk heeft ook zonder Mbappé nog gewoon een prima basiself waar een trainer wat mee kan. Gelukkig is Deschamps een schijtbakkenvoetbal-trainer die graag gokt op de individuele klasse van Mbappé. Dat zou in ons voordeel kunnen werken. Heel veel meer vertrouwen in de wedstrijd tegen Frankrijk heb ik n.a.v. de wedstrijd tegen Polen en het uitvallen van Mbappé in ieder geval niet gekregen. Frankrijk blijft w.m.b. de moeilijkste tegenstander waar we een hele kluif aan gaan hebben.

• Harribo
Een vriendin van mij die absoluut niets met voetbal heeft en ook geen speler kent, keek ook naar Polen - Nederland.

Ze riep op een gegeven moment : "Kerel, doe die haarband af en schiet die bal erin!"
:)

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:40
Oke dat zal hem leren

• Harribo
Geloof niet dat Depay het hoorde, vermoed ik

Edit : ik wilde hier mee aangeven dat zelfs mensen die nooit kijken snel aan hem kunnen ergeren omdat hij showt maar niet altijd thuis geeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Harribo op 18-06-2024 19:27 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:19:
Een vriendin van mij die absoluut niets met voetbal heeft en ook geen speler kent, keek ook naar Polen - Nederland.

Ze riep op een gegeven moment : "Kerel, doe die haarband af en schiet die bal erin!"
De discussie over wat Memphis voor keuzes maakt, is zo oud.
Dit filmpje van Makkelijk Scoren is nog steeds actueel:

• JEightyFive
https://www.voetbalzone.n...-nederlands-elftal/436334

Het hele land liep zowat al de polonaise maar je zal zien dat ie gewoon op het veld staat morgen.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:32

Pierre

Van nature lui!

Als het aan hem ligt dan speelt die, ben benieuwd wat de medische staf van Frankrijk daar over zegt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Dr. Strangelove
Lekker boeiend. Een aangeslagen Mbappé is nog beter in het veld dan een vervanger.

Het wordt sowieso een zware pot, met of zonder hem.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:32

Pierre

Van nature lui!

Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:03:
Lekker boeiend. Een aangeslagen Mbappé is nog beter in het veld dan een vervanger.

Het wordt sowieso een zware pot, met of zonder hem.
Mij boeit het inderdaad weinig, maar ik denk dat het niet slim is om met een breuk te spelen, maar goed hij doet maar.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:11:
[...]

Mij boeit het inderdaad weinig, maar ik denk dat het niet slim is om met een breuk te spelen, maar goed hij doet maar.
Van dijk heeft ook brede schouders ... :9

• bazzemans
Het hele land liep zowat de polonaise? Ik zal dan wel in een te nuchter deel van het land wonen...

• Dr. Strangelove
Ja ik heb daar ook weinig van gemerkt. Iedereen die ik bij de koffieautomaat spreek gaat er de hele week al van uit dat hij gewoon speelt.

• Agent47

Agent47

JEightyFive schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:50:
https://www.voetbalzone.n...-nederlands-elftal/436334

Het hele land liep zowat al de polonaise maar je zal zien dat ie gewoon op het veld staat morgen.
Dat riep ik al in het begin. Gewoon er van uitgaan dat hij mee doet. Kan het alleen maar mee vallen.

• bazzemans
Wel of geen Mbappé, Frankrijk zal hoe dan ook met elf sterke spelers aan de start staan. We hebben gezien dat ze spelen op de bespraarstand en daar al jaren succesvol mee zijn mee op eindtoernooien. In die terughoudende speelstijl schuilt mogelijk (hoop ik) ook de kan om Frankrijk pijn te doen. Ogenschijnlijk leek Oostenrijk een sleutel te hebben gevonden, alleen met een vrij fysieke speelstijl die Oranje m.i. niet zo ligt.

Wat dan wel is de vraag? Aanpassen aan Frankrijk of juist niet? Ik twijfel daar over. Veerman is een goede speler, maar tegen Polen was hij ongelukkig en (zoals zovelen) twijfel ik over zijn handelingssnelheid. Met Van de Ven in zijn plaats zou je de verdediging kunnen versterken. Zijn snelheid is zowel verdedigend als aanvallend heel bruikbaar. Plus dat je dan zowel links als rechts een vleugelverdediger hebt die aanvallend mee kan doen en een sterke restverdediging te behouden. Anderzijds vind ik de variant op 1-4-3-3 die Koeman de laatste drie wedstrijden hanteerde een speelwijze die mij wel kan bekoren, passend is bij het spelersmateriaal en in potentie succesvol kan zijn. Simons is een ander discussiepunt wat mij betreft. Zijn talent en kwaliteiten staan wat mij betreft niet ter discussie maar dit is niet de plek waar hij kan excelleren. Gebruik hem dan op een andere plek of als wissel wmb. Scheelt ook dat Frimpong mij wel kan bekoren op die plek, ook in combinatie met Dumfries (hoewel dat maar kort was). Simons (of een andere aanvaller) als de middenvelder achter Depay maakt w.m.b. het middenveld heel licht en dan kies ik weer liever voor een echte middenvelder als Reijnders (en dus Veerman).

Onderaan de streep heb ik nog twee opstellingen in mijn hoofd. Eentje 1-5-2-3 (1-3-4-3 zo je wilt) en eentje 1-4-3-3 (1-4-2-3-1 zo je wilt):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6ObgnTtkqAVsQI59jyAgdaMt_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IymTvltDOHAN1teusdGDM6pd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWm-E7uQYWRncXZr_TMrvz5evA8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/12zbt8SIt3W6pmwehkBXX9ll.png?f=fotoalbum_large

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ik zou deze wedstrijd lekker met Malen Depay en Gakpo beginnen. en verder de boel achterin dicht timmeren met een 5-3-2 dus.

verbruggen
ligt/vrij dijk ake
frimpong ven
schouten gakpo reijnders
malen depay

• d-vine
Denk dat Mbappe gaat spelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b4HWTbmbILIXckjnyc0JbXNgcSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KnWrv2NpE1CwwH6vqJv1GPc5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t21qpLdRoYmluEbk-lykhltNjkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O20dN9vtXSrWLmvo9bs13f3U.jpg?f=fotoalbum_large

De Fransen maken van Mbappe een Ninja Turtle

Gaan diverse vergelijkingen rond op de socials.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdPlvjhKWA_EgdK_fLY0bk3lwA8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJs4nfRzbxEEIHcuEVrAHXQ3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door d-vine op 20-06-2024 19:24 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
d-vine schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:12:
Denk dat Mbappe gaat spelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De Fransen maken van Mbappe een Ninja Turtle

Gaan diverse vergelijkingen rond op de socials.

[Afbeelding]
Fraai met het rood wit blauw van Nederland

• Quad

Quad

Doof

Gewoon je arm een beetje breed maken, sorry tikkie op de neus. :P

nggyu nglyd

• d-vine
Hadden we op het WK 2010 niet Andre ooier die een Braziliaan even in de tang had of wat kneepjes van het vak liet zien.

Misschien nu iemand op Mbappe zetten met een "speciale operatie"

• bazzemans
Megupe schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:44:
[...]

Fraai met het rood wit blauw van Nederland
Als hij veel op de grond ligt wel.

• Dr. Strangelove
Aangeslagen Mbappé is niet beter dan die matige Mbappé van zondag. Kom maar door met die vent.

• bazzemans
d-vine schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 19:49:
Hadden we op het WK 2010 niet Andre ooier die een Braziliaan even in de tang had of wat kneepjes van het vak liet zien.

Misschien nu iemand op Mbappe zetten met een "speciale operatie"
Mooie is dat Ooijer 5 min voor de aftrap pas te horen kreeg dat hij ging spelen omdat Mathijssen tijdens de warming-up geblesseerd uitviel. Als er al sprake was van een speciale operatie dan was het eigenlijk niet voor Ooijer bedoeld.

• Dr. Strangelove
toolkist schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:46:
ik zou deze wedstrijd lekker met Malen Depay en Gakpo beginnen. en verder de boel achterin dicht timmeren met een 5-3-2 dus.

verbruggen
ligt/vrij dijk ake
frimpong ven
schouten gakpo reijnders
malen depay
Full attack. I like it. Zou alleen Depay wisselen voor Weghorst. Genoeg goede pass masters die hem een nuttig balletje kunnen geven.

• Sjah
Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:14:
[...]

Full attack. I like it. Zou alleen Depay wisselen voor Weghorst. Genoeg goede pass masters die hem een nuttig balletje kunnen geven.
tJa, de Telegraaf zegt van niet doen, en ergens hebben ze gelijk, wie is dan je pinchhitter? Maar goed Youri Mulder vindt van wel, en ik eigenlijk ook, vanaf de kwartfinale, dat wel.

• bazzemans
@toolkist ook een opstelling waarmee maar zo gestart zou kunnen worden. Over Malen ipv Frimpong heb ik ook nagedacht. Ik ben niet zo'n fan van Malen, puur gevoel. Zie hem liever invallen, daarin vind ik hem vaak sterker. Op zich vind ik dit wel mooi met twee aanvallers en Gakpo er net achter. Zou je ook nog voor een meer balvastr/fysiek sterkere spits en Depay/Malen te spelen.

• d-vine
bazzemans schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:13:
[...]

Mooie is dat Ooijer 5 min voor de aftrap pas te horen kreeg dat hij ging spelen omdat Mathijssen tijdens de warming-up geblesseerd uitviel. Als er al sprake was van een speciale operatie dan was het eigenlijk niet voor Ooijer bedoeld.
Was dat al weer bijna vergeten, mooie wedstrijd was dat met een geweldige ommekeer

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Misschien meer voetballer dan Weghorst en nu inmiddels weer weekje ongetraind, Zirkzee ? Speel je wel weer met een echte spits.

• bazzemans
d-vine schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:17:
[...]

Was dat al weer bijna vergeten, mooie wedstrijd was dat met een geweldige ommekeer
Ja was prachtig. In een zaaltje in de lokale kroeg gekeken. In de rust zei ik tegen @Nibbz dat we met 2-1 gingen winnen, omdat die Brazilianen nooit met 11 man zouden blijven staan en zeker nog een rode kaart gingen pakken. Eén van de sporadische momenten in mijn leven dat ik een vooruitziende blik had (y)

• D-e-n
toolkist schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 18:46:
verbruggen
ligt/vrij dijk ake
frimpong ven
schouten gakpo reijnders
malen depay
Maar wat is Frimpong dan? Want Koeman ziet Frimpong echt als aanvaller en niet als back. En wie gaat achter Mbappe aanlopen als die op links staat? Dan zou Geertruida naast van Dijk moeten spelen zodat de opbouw met drie ook weer klopt.

• bazzemans
@D-e-n dit is niet hoe @toolkist denkt dat Koeman gaat spelen, maar hoe hij vindt dat de opstelling zou moeten zijn. Hij mag Frimpong toch als wingback zien?

• D-e-n
Probleem blijft sowieso het middenveld. Je moet er drie opstellen maar dat kunnen eigenlijk niet de drie van tegen Polen zijn. Dat gaat gegarandeerd fout.

In een krant suggereerden ze Aké als optie voor verdedigende middenvelder. Klonk eerlijk gezegd nog best interessant. Want je hebt opties linksachter

• bazzemans
Voetbal Primeur meldt inmiddels de verwachte opstelling van Koeman: https://www.voetbalprimeu...door-tegen-frankrijk.html. Die is gelijk aan die ik eerder op de avond postte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6ObgnTtkqAVsQI59jyAgdaMt_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IymTvltDOHAN1teusdGDM6pd.png?f=fotoalbum_large

Edit: als dit klopt is Koeman dus inmiddels van mening dat Frimpong ook samen met Dumfries kan spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door bazzemans op 20-06-2024 20:31 ]

• bazzemans
D-e-n schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:24:
Probleem blijft sowieso het middenveld. Je moet er drie opstellen maar dat kunnen eigenlijk niet de drie van tegen Polen zijn. Dat gaat gegarandeerd fout.

In een krant suggereerden ze Aké als optie voor verdedigende middenvelder. Klonk eerlijk gezegd nog best interessant. Want je hebt opties linksachter
De Aké optie op het middenveld vind ik ook helemaal geen gekke vondst.

• D-e-n
@bazzemans
Ik geloof er eerlijk gezegd geen bal van. Zo'n site gokt ook maar wat. Ik verwacht dat Koeman gaat verrassen. Dumfries en Frimpong samen is wat mij betreft overigens zonde van Dumfries. Die benut je zo totaal niet.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 20-06-2024 20:34 ]

• Quad

Quad

Doof

Ik zie het interview met Ronald Koeman, geen idee waar hij naar kijkt, niet naar de interviewer in elk geval.

nggyu nglyd

• bazzemans
@D-e-n mwah dat hoeft helemaal niet zo te zijn dat Dumfries dan niet tot zijn recht komt. De grootste valkuil in het spel van Dumfries is dat hij er vaak al staat in plaats van dat hij in die ruimte komt. Dat is ook heel verleidelijk met een speler als Simons die steevast naar binnen trekt. Frimpong doet dat minder, waardoor de ruimte voor Dumfries er niet standaard is maar gecreëerd moet worden. Dat kan weleens als bijkomend voordeel hebben dat hij in die ruimte komt ipv er al staat.

Maar goed. We kunnen nog even speculeren over hoe er gespeeld wordt en hoe je denkt dat Koeman gaat spelen. Hoe denk jij dat Koeman gaat spelen en wat zou je zelf doen?

• Dr. Strangelove
d-vine schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:17:
[...]

Damn hoe kan je die wedstrijd vergeten. Subliem.

Zelfde weekend dat mijn vrouw en ik officieel een stelletje werden. Toegegeven, dat helpt het vers in het geheugen te houden :)

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
NRC heeft ff Depay geanalyseerd/gefileerd.
Ik kan me er heel goed in vinden, denk de meesten hier ook wel.

https://www.nrc.nl/nieuws...m=topic&utm_term=20240620

• bazzemans
Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:51:
[...]

Damn hoe kan je die wedstrijd vergeten. Subliem.

Zelfde weekend dat mijn vrouw en ik officieel een stelletje werden. Toegegeven, dat helpt het vers in het geheugen te houden :)
Het worden van een stelletje of de wedstrijd?

• Dr. Strangelove
Megupe schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:54:

Waar zouden we zijn zonder dergelijk goed geïnformeerde journalisten… wat een inzicht, wat een souplesse met de pen.

• Dr. Strangelove
bazzemans schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:58:
[...]

Het worden van een stelletje of de wedstrijd?
Beiden :)

• D-e-n
Dr. Strangelove schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 21:10:
[...]

Waar zouden we zijn zonder dergelijk goed geïnformeerde journalisten… wat een inzicht, wat een souplesse met de pen.
Ik vind het een beetje een goedkoop artikel, zwart-wit, makkelijk scoren. Alles wordt opgehangen aan het wel of niet zijn van een "spits van wereldklasse" maar er is echt geen hond die dat beweert, ook Koeman niet. Dus ja: een spits van wereldklasse is hij niet, nooit geweest. Maar die vergelijking is oneerlijk, net als de vergelijking met pakweg Kluivert of van Nistelrooij.

We kunnen er in Nederland maar niet mee omgaan dat ons middenveld en aanval momenteel hooguit de status hebben van subtop. En Depay is daar onderdeel van. We hebben gewoon niet beter. Dus zolang die Kluivert of van Nistelrooij niet op de bank zitten te wachten is een fitte Depay tegen de toplanden toch nog steeds je "best bet". Die paar keer dat Weghorst in de basis stond de afgelopen jaren vonden we dat met zijn allen ook "armoe".

Jammer dat Zirkzee zo laat is ingevlogen want die heeft echt wel potentie.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 20-06-2024 23:16 ]

• bazzemans
@D-e-n Helemaal met je eens. Alleen staat in het stuk dat Depay degene is die zichzelf ziet en positioneert als "spits van wereldklasse". Onduidelijk wordt mij echter waar ze dat op baseren. Uit het artikel:
Een speler die zichzelf rekent tot de wereldtop en die positie heeft én claimt binnen Oranje maar die niet waarmaakt, dat geeft wrijving.
Het stuk komt op mij vooral over als zoeken naar een bepaalde interne strijdt binnen de selectie (-kamp- Weghorst tegen -kamp- Depay). Misschien hun opmaat naar een verklaring voor als het misgaat? Dan konden zij roepen dat ze het al zo goed hadden voorzien. Ik ben niet onder de indruk van dit stuk.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:47

Terecht ook gewoon. Depay doet alles vooral voor Depay, niet voor het team. Alles moet mooi, z'n 1e instinct is ook altijd proberen te schieten, ook al staan er anderen beter voor. Dit is ook de reden waarom er mensen zijn die nog fan zijn van Depay en in hem geloven ondanks dat hij al een hele lange tijd eigenlijk helemaal niets oplevert voor het Nederlands elftal. Als "spits' in de afgelopen 2 jaar even veel goals als een Van Dijk. Goed zeg.

• Sjah
Ben ik nou de enige die niet bij dat "wereldartikel van NRC" kan..?

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:17:
@toolkist ook een opstelling waarmee maar zo gestart zou kunnen worden. Over Malen ipv Frimpong heb ik ook nagedacht. Ik ben niet zo'n fan van Malen, puur gevoel. Zie hem liever invallen, daarin vind ik hem vaak sterker. Op zich vind ik dit wel mooi met twee aanvallers en Gakpo er net achter. Zou je ook nog voor een meer balvastr/fysiek sterkere spits en Depay/Malen te spelen.
Fysiek ga je niet winnen van die 2 achterin bij Frankrijk, ook Brobbey niet. Dus daarom zou ik 3 bewegelijke snelle spelers opstellen die ook nog eens op elkaars plekken kunnen spelen. Lekker vaak van plek wisselen met elkaar. Laat ze het die Fransen maar moeilijk maken of ze man volgen of zone dekking gaan toepassen.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 20:21:
[...]

Maar wat is Frimpong dan? Want Koeman ziet Frimpong echt als aanvaller en niet als back. En wie gaat achter Mbappe aanlopen als die op links staat? Dan zou Geertruida naast van Dijk moeten spelen zodat de opbouw met drie ook weer klopt.
Geertruida op Mbappé lijkt me geen goed idee, vorige keer ging dat niet bepaald lekker. Zou ook niet weten wat Geertruida qua opbouw kan wat de Vrij of de Ligt niet kunnen.
Verder, als je niet heel hoog gaat staan met de verdediging heb je ook niet veel aan de snelheid van Mbappé.
Niet gaan proberen het spel te maken ofzo, gewoon lekker schijtbakken voetbal en counteren met wingbacks en die 3 voorin.

• toolkist
  • Niet online
1x een bal recht van voren in z'n gezicht en hij gaat meteen kapot van de pijn. Dan wordt z'n neus gewoon nog geraakt door de bal.

• Dr. Strangelove
Sjah schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 00:23:
Ben ik nou de enige die niet bij dat "wereldartikel van NRC" kan..?
Je mist echt helemaal niks. Twee minuten van mijn leven die ik nooit meer terug krijg.

• Dr. Strangelove
toolkist schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 00:53:
[...]

1x een bal recht van voren in z'n gezicht en hij gaat meteen kapot van de pijn. Dan wordt z'n neus gewoon nog geraakt door de bal.
Wij zijn Nederland dus wij doen dat niet.

We missen dat beetje gif dat veel andere landen wel hebben.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:24

St@m

@ Your Service

Wat een beroerd stuk..
Nee, het is niet de beste spits ooit, dat weten we wel, hell dat weet ie zelf ook wel (al beweert deze matige journalist anders). Het is gewoon wat het is, laat die man met rust, doet niemand kwaad, doet altijd zn best.
Dat gezeik altijd, alleen maar omdat hij zich anders kleed dan de gemiddelde Nederlander en het leuk vindt om wat te rappen.

Ik hoop dat ie er 2 inlegt in de finale, wellicht dat de bühne dan eindelijk die man eens in zn waarde laat. Kansloze toetsenbordhelden.

9 jaar verder en nog niets veranderd.. al was er toen ook gezeik op vd Wiel, want die heeft een tatoeage in de nek.
St@m in "[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2015/2016"

Het zou je leven maar zijn (en dan bedoel ik niet het leven van Memphis)

[ Voor 20% gewijzigd door St@m op 21-06-2024 08:01 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• JanW
Dit stuk gaat dus juist wel over t voetbal, niet over randzaken. Ik mis alleen wel de vergelijking met bijvoorbeeld de wedstrijden tegen IJsland en Canada. Voor iedere sporter geldt dat ze wel eens een mindere dag kunnen hebben.

Als Depay vandaag weer zo beroerd speelt, dan mag wat mij betreft de discussie over zijn positie en eventueel basisplaats wel gevoerd worden. Het is niet alsof de journalist hier incidenten beschrijft. Het zijn steeds terugkerende problemen van Memphis. Te frivool willen zijn, kiezen voor moeilijke oplossingen waar t niet nodig is.

• St@m

St@m

@ Your Service

JanW schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:22:
Dit stuk gaat dus juist wel over t voetbal, niet over randzaken. Ik mis alleen wel de vergelijking met bijvoorbeeld de wedstrijden tegen IJsland en Canada. Voor iedere sporter geldt dat ze wel eens een mindere dag kunnen hebben.

Als Depay vandaag weer zo beroerd speelt, dan mag wat mij betreft de discussie over zijn positie en eventueel basisplaats wel gevoerd worden. Het is niet alsof de journalist hier incidenten beschrijft. Het zijn steeds terugkerende problemen van Memphis. Te frivool willen zijn, kiezen voor moeilijke oplossingen waar t niet nodig is.
Het gaat ook over randzaken, z'n haarband en wie z'n vrienden zijn en een heel stuk over zijn status in Oranje. Dat heeft allemaal weinig te maken met objectief kijken naar wat iemand doet in het veld.

Als het nou gewoon helemaal objectief was, prima. Maar dat is het niet, het is gewoon de ongezouten mening van een van de 17 miljoen bondscoaches die toevallig een stukkie mag schrijven in een krant. Op het moment dat je Memphis niet tot de wereldtop rekent.. wat blijft er dan over van z'n verhaal? Dat we een spits hebben die niet alles goed doet op het veld en soms betere keuzes kan maken.. tja, dat geldt voor iedere voetballer in meer of mindere mate.

Het lijkt wel een mattie van Weghorst

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 21-06-2024 08:55 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• JanW
St@m schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:49:
[...]

Het gaat ook over randzaken, z'n haarband en wie z'n vrienden zijn. Als het nou gewoon helemaal objectief was, prima. Maar dat is het niet, het is gewoon de ongezouten mening van een van de 17 miljoen bondscoaches die toevallig een stukkie mag schrijven in een krant. Op het moment dat je Memphis niet tot de wereldtop rekent.. wat blijft er dan over van z'n verhaal? Dat we een spits hebben die niet alles goed doet op het veld en soms betere keuzes kan maken.. tja, dat geldt voor iedere voetballer in meer of mindere mate.
Maar er worden ook gewoon zaken benoemd over z'n voetballende prestaties. Ik vind dat we van Depay meer mogen verwachten, zeker omdat ie op 't punt staat om topscorer aller tijden te worden van Nederland én al 30 jaar is. Dan ben je een ervaren speler. Daar verwachten een heleboel mensen meer van. De fouten die hij nu maakt zijn exact dezelfde fouten die hij nog maakte toen hij als talent bij PSV doorbrak. Veel verder dan dat lijkt hij niet te zijn gekomen, met een incidentele uitschieter de goede kant op.

• JEightyFive
St@m schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:44:
[...]
Nee, het is niet de beste spits ooit, dat weten we wel, hell dat weet ie zelf ook wel
Dat betwijfel ik ten zeerste, zeker als ie straks dat record zou pakken. Hij is behoorlijk vol van zichzelf en compleet los van de realiteit. Die documentaire van 'm was wat dat betreft tekenend en tenenkrommend.
Hij vindt zichzelf een wereldster maar is vrijwel overal gefaald en dat is waar het bij mij schuurt. Die hele houding van 'm, terwijl ie zelden echt levert.
Leuk hoor, 5 goals tegen Gibraltar en dan met je vingertjes in de oren lopen, maak ze nu maar eens tegen Frankrijk.
Met een zweetband het veld op komen, waarbij je weet dat de aandacht (weer) op jou gevestigd wordt. Op de wedstrijddag een nummer met Akwasi releasen. Alles om zelf maar in de picture te staan en ondertussen het slachtoffer spelen van de meningen van anderen, die hem zogenaamd niks doen.

Maar goed, slechts mijn indruk/mening van buitenaf. Ik hoop dat ie mij de mond snoert en er vanavond 3 in jast.

• bie100
  • Registratie: September 2016
JanW schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:22:

Zou het voor die jongen misschien niet een keer beter zijn om op de bank te zitten? Ik heb vaak het gevoel en ik denk hij ook al speel ik slecht ik sta er toch wel in

De beste wedstrijden die gespeeld heeft in Spanje waren vaak als invaller was zijn motivatie beter

• St@m

St@m

@ Your Service

JEightyFive schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:55:
[...]

Dat betwijfel ik ten zeerste, zeker als ie straks dat record zou pakken. Hij is behoorlijk vol van zichzelf en compleet los van de realiteit. Die documentaire van 'm was wat dat betreft tekenend en tenenkrommend.
Hij vindt zichzelf een wereldster maar is vrijwel overal gefaald en dat is waar het bij mij schuurt. Die hele houding van 'm, terwijl ie zelden echt levert.
Leuk hoor, 5 goals tegen Gibraltar en dan met je vingertjes in de oren lopen, maak ze nu maar eens tegen Frankrijk.
Met een zweetband het veld op komen, waarbij je weet dat de aandacht (weer) op jou gevestigd wordt. Op de wedstrijddag een nummer met Akwasi releasen. Alles om zelf maar in de picture te staan en ondertussen het slachtoffer spelen van de meningen van anderen, die hem zogenaamd niks doen.

Maar goed, slechts mijn indruk/mening van buitenaf. Ik hoop dat ie mij de mond snoert en er vanavond 3 in jast.
Ja.. dit dus..
Dit is exact wat ook die journalist in zijn stukje laat doorschemeren. Gewoon jammer.
JanW schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:54:
[...]

Maar er worden ook gewoon zaken benoemd over z'n voetballende prestaties. Ik vind dat we van Depay meer mogen verwachten, zeker omdat ie op 't punt staat om topscorer aller tijden te worden van Nederland én al 30 jaar is. Dan ben je een ervaren speler. Daar verwachten een heleboel mensen meer van. De fouten die hij nu maakt zijn exact dezelfde fouten die hij nog maakte toen hij als talent bij PSV doorbrak. Veel verder dan dat lijkt hij niet te zijn gekomen, met een incidentele uitschieter de goede kant op.
Het is gewoon niet meer dan dit, dat kan ook gewoon he..
Ik vind dat we meer mogen verwachten van Van Dijk en van De Jong, maar het is gewoon niet beter dan wat het is.
Soms heeft iemand gewoon z'n plafond bereikt, niet iedere werknemer wordt directeur toch? Dus waarom zou iedere voetballer uitgroeien tot een Messi, Ronaldo, Haaland of Mbappe?

Dus laten we eens aannemen dat Memphis gewoon zo blijft, en echt niet meer beter wordt. Is dan nú het moment om hem te vervangen? Ik denk het niet, Weghorst is een leuke supersup, maar niet meer dan dat. Die kan gewoon helemaal niet voetballen. Zirkzee zat niet eens bij de selectie, dus die lijkt me sowieso geen aanspraak te maken op een basisplaats. En als het een EK booskijken was, dan zou ik Brobbey (en Dumfries) direct opstellen, maar laten we nou niet doen alsof Brobbey al de verlosser is. Nee, ze zijn allemaal (hoe matig Memphis soms ook is) minder dan hem. Dus lekker laten staan, wellicht heeft ie nog een paar mooie acties in huis. En als het moet gooi je 20 minuten voor tijd Weghorst erin (of een ander als het spel daarom vraagt).
Na dit EK lekker proberen door te selecteren op de spitspositie, maar tijdens het EK zoiets doen slaat nergens op.

[ Voor 47% gewijzigd door St@m op 21-06-2024 09:10 ]

• JanW
St@m schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:00:
[...]

Ja.. dit dus..
Dit is exact wat ook die journalist in zijn stukje laat doorschemeren. Gewoon jammer.

[...]

Het is gewoon niet meer dan dit, dat kan ook gewoon he..
Ik vind dat we meer mogen verwachten van Van Dijk en van De Jong, maar het is gewoon niet beter dan wat het is.
Soms heeft iemand gewoon z'n plafond bereikt, niet iedere werknemer wordt directeur toch? Dus waarom zou iedere voetballer uitgroeien tot een Messi, Ronaldo, Haaland of Mbappe?

Dus laten we eens aannemen dat Memphis gewoon zo blijft, en echt niet meer beter wordt. Is dan nú het moment om hem te vervangen? Ik denk het niet, Weghorst is een leuke supersup, maar niet meer dan dat. Die kan gewoon helemaal niet voetballen. Zirkzee zat niet eens bij de selectie, dus die lijkt me sowieso geen aanspraak te maken op een basisplaats. En als het een EK booskijken was, dan zou ik Brobbey (en Dumfries) direct opstellen, maar laten we nou niet doen alsof Brobbey al de verlosser is. Nee, ze zijn allemaal (hoe matig Memphis soms ook is) minder dan hem. Dus lekker laten staan, wellicht heeft ie nog een paar mooie acties in huis. En als het moet gooi je 20 minuten voor tijd Weghorst erin (of een ander als het spel daarom vraagt).
Na dit EK lekker proberen door te selecteren op de spitspositie, maar tijdens het EK zoiets doen slaat nergens op.
Helemaal mee eens, maar daar moeten we dan ook eerlijk over kunnen zijn. En ergens verwacht ik van spelers dat ze op "latere" leeftijd op basale vlakken wel zich ontwikkelen. Een paar punten die in dat NRC stuk staan, zijn geen zaken die te maken hebben met wel of geen talent hebben. Of dat je op niveautje Messi/Modric moet zitten. Dat zijn punten die je kan trainen en moet ontwikkelen.

Het gevoel wat ik bij Depay eigenlijk altijd wel heb, is dat ie denkt "Pfooh, nou komt het, draai ik in één keer weg van m'n man en geef de bal panklaar op Gakpo of ik ram 'm in de kruising..." 5 seconden later "Kut, bal kwijt, ach ja, proberen we volgende keer gewoon weer hetzelfde".

En als Depay nou écht onomstreden zou zijn, dan zou ik 't met je eens zijn dat je 'm nu nog niet moet vervangen. En wat erachter zit is niet veel beter. Maar zoals hij speelde tegen Polen, zo had Zirkzee ook kunnen spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door JanW op 21-06-2024 09:17 ]

• toolkist
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:00:
[...]

Ja.. dit dus..

Soms heeft iemand gewoon z'n plafond bereikt, niet iedere werknemer wordt directeur toch?
Maar gedraag je dan ook niet als een directeur. Daar gaat het fout bij Depay.

• St@m

St@m

@ Your Service

toolkist schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:59:
[...]

Maar gedraag je dan ook niet als een directeur. Daar gaat het fout bij Depay.
Ik vind niet dat hij zich gedraagt als de directeur van het NL-elftal. Maar dat daarover van mening wordt verschild is al wel > 10 jaar duidelijk :p
Maar om bij iedere wedstrijd van het NL-elftal weer hetzelfde gezeur aan te horen is behoorlijk vermoeiend.

Die man is in >10 jaar geen spat veranderd, en gaat de rest van zijn carrière ook echt niet meer veranderen. Laat het gewoon los. Het is geen crimineel of misdadiger.

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 21-06-2024 10:06 ]

• toolkist
  • Niet online
En laten we nou niet zomaar aannemen dat omdat Koeman je niet meeneemt, je niet goed genoeg bent.
Enige reden dat Zirkzee in 1e instantie niet mee zou gaan is omdat Koeman liever 25man mee wilde nemen dan af te wachten of Zirkzee op tijd fit zou worden (Timber idem)

• toolkist
  • Niet online
St@m schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:04:
[...]

Ik vind niet dat hij zich gedraagt als de directeur van het NL-elftal. Maar dat daarover van mening wordt verschild is al wel 10 jaar duidelijk :p
Maar om bij iedere wedstrijd van het NL-elftal weer hetzelfde gezeur aan te horen is behoorlijk vermoeiend.
Niet? Dus hij eist niet elke vrije trap op bv?
Ik vind Depay vermoeiend, heb ik ook maar mee te dealen.

• JEightyFive
St@m schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:04:
[...]

Ik vind niet dat hij zich gedraagt als de directeur van het NL-elftal. Maar dat daarover van mening wordt verschild is al wel 10 jaar duidelijk :p
Misschien dan eens stoppen met bij iedere training of wedstrijd de aandacht op jezelf vestigen. Hij weet zelf dondersgoed wat hij doet, wanneer hij het doet en wat het uitlokt.
Pagina: 1 ... 126 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!