[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 125 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:59:
Wout gelooft echt in zichzelf
Mooie gast
Die gozer leeft zijn droom. Toch mooi.
Wondersloffen van Sjakie mag van mij een remake krijgen.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:32
gaizka schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:01:
[...]

Xavi op 10, dan kan Frimpong of Malen gewoon rechtsbuiten.
En wie er achter? Want ik heb het gevoel dat Koeman nu gaat twijfelen aan de weerbaarheid van het koppel op het middenveld

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:27
pro_6or schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:53:
[...]

Te klein, niet al te zeker en de spelhervattingen zijn matig.

We hebben geen betere helaas.
Ach hij houd de ballen tegen daarom staat die er ook en dat deed die prima

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-01 21:29
hoevenpe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:55:
[...]

Gakpo deed het ook niet verkeerd, vooral Wijnaldum en Depay vielen tegen.
Depay speelde heel behoorlijk. Hij moet er alleen minimaal een maken. Je zag in de rust al aankomen dat je voldoende kansen creëert voor een spits als Weghorst.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-01 11:17
D-e-n schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:02:
[...]

En wie er achter? Want ik heb het gevoel dat Koeman nu gaat twijfelen aan de weerbaarheid van het koppel op het middenveld
Komt ie lekker op tijd mee. Dat heb je elke Europese wedstrijd van PSV kunnen zien. Veerman komt op dit niveau gewoon tekort. Dat is geen schande, maar ook niets nieuws.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• D-e-n
Malfunctions schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:04:
[...]

Komt ie lekker op tijd mee. Dat heb je elke Europese wedstrijd van PSV kunnen zien. Veerman komt op dit niveau gewoon tekort. Dat is geen schande, maar ook niets nieuws.
Maar daar hebben we dus een probleem. We hebben alleen Reijnders die nog een beetje power heeft

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Ik had ergens gelezen dat Veerman de nieuwe Kroos kan worden - ik zie het nog niet hoor..

per aspera ad astra

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
D-e-n schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:06:
[...]

Maar daar hebben we dus een probleem. We hebben alleen Reijnders die nog een beetje power heeft
Dus haal je Reijnders een linie naar achteren en zet je Simons op 10. Dan kan je ook prima met Weghorst in de spits spelen want met Simons heb je minder diepgang dan met Reijnders. Het enige nadeel is dat dit tegen de toplanden niet gaan werken want Weghorst komt dan kwaliteit te kort in de duels en we hebben vleugels die in de 1 op 1 ook niet per se goed zijn. Dan wordt het weer stroperig en voorspelbaar.

Het werd in ieder geval duidelijk vandaag dat het middenveld niet top is.

• bazzemans
[...]

1m93. Veel te klein inderdaad. Schande.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Dat je Wijnaldum meeneemt voor de sfeer in de groep en zo, prima. Dat je hem dan ook nog laat invallen…

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:06
Virgil lult goed uit zijn nek

"Wijnaldum goed..."
"Nee we waren niet bang dat we punten zouden verliezen..."

Tuuuuurlijk

[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 16-06-2024 17:13 ]

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-12-2025

SuBBaSS

-has Ryzen

bazzemans schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:11:
[...]

1m93. Veel te klein inderdaad. Schande.
Da's wel matig ja!

• Harribo
LAD93 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:09:
Ik had ergens gelezen dat Veerman de nieuwe Kroos kan worden - ik zie het nog niet hoor..
Je moet niet alles geloven wat je leest

• D-e-n
donleone83 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:11:
[...]

Het enige nadeel is dat dit tegen de toplanden niet gaan werken
Vandaar ook mijn vraag want Frankrijk is top

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:14:
[...]

Je moet niet alles geloven wat je leest
Ik vond het echt een debiele uitspraak, dus geloven deed ik het al niet. Vond het vooral schaamteloos…

per aspera ad astra

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-01 17:21
D-e-n schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:15:
[...]

Vandaar ook mijn vraag want Frankrijk is top
Zorgen dat je Oostenrijk wint, dan boeit het resultaat tegen Frankrijk niet.

WoT stats

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:42
DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:53:
Keeper = Geweldig
Spits (Weghorst) = Geweldig
Rest van het team = ...
Mwa die keeper van Polen viel me meer op. Verbruggen vond ik in de 1e helft goed met zijn uittrappen.
Weghorst levert tenminste, volgende keer hem al inbrengen in de 65e minuut ipv de 80e.

Heb op RTL Mattheus gekeken, die vond Oranje vrij sterk, maar hij vond middelveld matig.

Denk dat wij blij mogen zijn met 3 punten, Oostenrijk en zelfs Frankrijk gaat nog lastig krijgen met dit Polen.
ElPaco schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:16:
[...]

Zorgen dat je Oostenrijk wint, dan boeit het resultaat tegen Frankrijk niet.
Oostenrijk gelijk moet genoeg zijn, 3e worden mag he. Wel met 4 punten.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 16-06-2024 17:20 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:36

ZieMaar!

Moderator General Chat
Aké was de allerbeste vandaag.

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:52
Als Polen zoals het in de tweede helft stond , gelijkaan het begin haddend gedaan. Had je verloren, zeer matig gespeeld. Gakpo goed, Memphis, Simons, Veerman niet best.

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-01 13:35
piotr123 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:20:
Als Polen zoals het in de tweede helft stond , gelijkaan het begin haddend gedaan. Had je verloren, zeer matig gespeeld. Gakpo goed, Memphis, Simons, Veerman niet best.
Beetje gekke 'wat als' redenering. Polen speelde de 1e helft niet goed omdat Oranje veel te sterk voor ze was.

• Gonadan
  • Laatst online: 22:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Jeroen stelt een vraag, Koeman geeft niet echt antwoord, volgende vraag. Alsof het lijstje afwerken het doel is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 17:59

Rhapsody

In Metal We Trust

piotr123 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:20:
Dat betwijfel ik, Nederland heeft uiteindelijk wel de betere spelers.

Al met al prima wedstrijd voor Nederland, wel met een flinke dip na een uur (alsof ineens iedereen moe was). Maar ook zat mooie acties gezien. We moeten ons wel beseffen dat we geen Frankrijk of Duitsland zijn natuurlijk.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pJpb8x9/IMG-4106.jpg

• bazzemans
ZieMaar! schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:19:
Aké was de allerbeste vandaag.
Eens!

• piotr123
Bao_mi1 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:22:
[...]
Nee omdat Polen verdedigend niet goed stond

Beetje gekke 'wat als' redenering. Polen speelde de 1e helft niet goed omdat Oranje veel te sterk voor ze was.

• bazzemans
@piotr123 ik vermoed dat hier de kleur bril vooral Oranje is en die van jou Pools.

Edit: in het midden latende wat dan klopt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door bazzemans op 16-06-2024 17:38 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik snap het tactisch plan gewoon nog steeds niet. Xavi Simons was naar rechtsvoren geschoven wat niet echt werkte. Gakpo stond op links. Dat ging wel, maar de bal ging er gewoon niet in. Depay was de spits die regelmatig zelf naar voren ging met de bal en vervolgens er nergens mee kwijt kon en dan maar (mis) schoot.

Dan wordt eindelijk iedereen gewisseld en dan trapt Weghorst de bal er zowat meteen in.
Ondertussen draaide het middenveld ook niet bepaald lekker. Ik heb echt zoiets van, draai dan met posities van de spelers. Weghorst erin, Simons naar de aanvallende middenvelder positie en dan heb je een paar keuzes te maken. Wat doe je namelijk met de linker middenvelder en de linker en rechter aanvallers.

En als Weghorst dan zijn ding heeft gedaan, dan kan je hem altijd nog wisselen. Dan laat je bijvoorbeeld Simons zijn positie overnemen, maar dan als valse spits/extra middenvelder en dan zet je er een extra (verdedigende) middenvelder erin om het middenveld te versterken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aJs2GUNkqfGmKULxOBsQ0nk1Xs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zbBePCVBlFXadqJY50Sdncqf.png?f=user_large

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
[...]

Verbruggen is 1.93m, zeker niet klein.
En pas 21, kan dus nog beter worden.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 16-06-2024 17:47 ]

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-01 11:39

pro_6or

amateur_60r

dutchgio schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:47:
[...]

Verbruggen is 1.93m, zeker niet klein.
En pas 21, kan dus nog beter worden.
Natuurlijk, ik zeg ook, we hebben geen betere en hij is idd nog jong. Ik vind de reddingen zelf vandaag allemaal niet zo bijzonder, allemaal binnen bereik, moet je hebben, had ze ook. Bij de 0-1 zou ik graag hebben geroepen, geweldige redding, maar hij zat er niet bij.

Ik zit te kijken, trapt een bal het veld in, onhandig, halfhoog, haalt net aam de middenlijn (Polen had dat al door en speelde er op) zegt de commentator, keeper erg goed, doet niks fout. Zo iets kan zo maar een gevaarlijke kans opleveren.

Ik heb het graag helemaal fout, hij is de beste keuze, maar ik ben verre van overtuigd.

een treffende spreuk

• piotr123
bazzemans schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:36:
@piotr123 ik vermoed dat hier de kleur bril vooral Oranje is en die van jou Pools.

Edit: in het midden latende wat dan klopt ;)
In midden idd , maar mijn bril is ook oranje

• D-e-n
@DaniëlWW2
Je moet het gewoon per wedstrijd bekijken. Tegen de Fransen moet je middenveld gewoon meer weerbaar zijn en dan helpt het niet dat je aanvallende middenvelder dan een pure aanvaller is zoals Xavi Simons. Bovendien zul je wat behoudender spelen dus dan heb je niks aan Weghorst en is hij opgebrand als je hem bij een achterstand nodig hebt.

Het idee van de linkerkant is ook dat die met Gakpo constant bezet is. Dan benut je Aké ook het best. Dat werkt niet met Depay op links. Daarom speelde Depay ook samen met vd Ven tegen Canada.

Ons probleem is gewoon het middenveld. We hadden al niet veel weerbare middenvelders met power maar die spoeling is met alle blessures nog dunner geworden. Voor de positie naast Reijnders en Schouten is eigenlijk geen oplossing die tegen toplanden werkt en een verdediger extra gaat dat ook niet verhelpen, eerder het tegendeel

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 16-06-2024 17:57 ]

• Tk55
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:46:
Dat ging wel, maar de bal ging er gewoon niet in. Depay was de spits die regelmatig zelf naar voren ging met de bal en vervolgens er nergens mee kwijt kon en dan maar (mis) schoot.
Het probleem met Memphis is dat ie altijd maar een dribbel wil maken. Dat werkt matig als spits, zeker als er weinig ruimte is en het kost gewoon tijd waardoor de ruimtes kleiner worden. Bovendien heb je al genoeg van dat soort spelers met Simons, Gakpo, etc. Niet iedereen hoeft het spel te maken.

Iemand als Weghorst is ideaal want die loopt de ruimte in en schiet meteen als ie ‘m krijgt. Die spelmakers hoeven dan alleen een goede pass te geven, ipv eindeloos dribbelen.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32
Is er ook een breed EK draadje? Kan het niet vinden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• donleone83
Ik snap het tactisch plan gewoon nog steeds niet. Xavi Simons was naar rechtsvoren geschoven wat niet echt werkte. Gakpo stond op links. Dat ging wel, maar de bal ging er gewoon niet in. Depay was de spits die regelmatig zelf naar voren ging met de bal en vervolgens er nergens mee kwijt kon en dan maar (mis) schoot.

Dan wordt eindelijk iedereen gewisseld en dan trapt Weghorst de bal er zowat meteen in.
Ondertussen draaide het middenveld ook niet bepaald lekker. Ik heb echt zoiets van, draai dan met posities van de spelers. Weghorst erin, Simons naar de aanvallende middenvelder positie en dan heb je een paar keuzes te maken. Wat doe je namelijk met de linker middenvelder en de linker en rechter aanvallers.

En als Weghorst dan zijn ding heeft gedaan, dan kan je hem altijd nog wisselen. Dan laat je bijvoorbeeld Simons zijn positie overnemen, maar dan als valse spits/extra middenvelder en dan zet je er een extra (verdedigende) middenvelder erin om het middenveld te versterken.

[Afbeelding]
Het tactisch plan is volgens mij gebaseerd op een heel dynamische aanval en een inschuivende 10 die zijn momenten kiest. Dan moet je met een spits spelen die uitzakt, uitwijkt en ruimtes maakt voor de vleugelspelers die allebei ook regelmatig naar binnen willen komen om naar een scoringspositie toe te bewegen in plaats van daar al te zijn. Zo wil Koeman volgens mij spelen omdat hij het absolute topmateriaal op alle posities mist maar wel een team heeft met veel loopvermogen en mensen die een pass tussen de linies door kunnen geven.

Door te starten met Weghorst ga je meer naar een klassieke 4-3-3, maar dan loop je er tegenaan dat Weghorst niet in zijn eentje kan opboksen tegen twee centrale verdedigers en dat je vleugelspitsen niet spelers zijn om buitenom te gaan en te domineren in de 1 tegen 1. Van Gaal had dit ook door en probeerde het alternatief: 5-3-2 met een zwervende spits om een statischere spits heen. Het resultaat is dat het tegen mindere of inzakkende tegenstanders voorin te vol wordt met twee opkomende wingbacks, een centrale aanvaller, een zwervende spits en een of zelfs twee aanvallende middenvelders die geen enkele ruimte meer hebben om in te lopen en in de echt kleine ruimte er niet doorheen gaan komen. Dus dan wordt het veel man voorin en weinig actie: eindeloos breien en voorspelbaar tot en met. Als je dan op de counter gaat gokken tegen toplanden kom je aanvallend weer te kort en ben je ook op het middenveld te kwetsbaar. Als dan je backs opgekomen zijn, heb je altijd een man minder situatie bij een snelle tegenaanval.

Het probleem is dat het middenveld power mist. In een ideale situatie had je met De Jong iemand staan die ook tegen de toplanden met een dribbel een man meer situatie kan creëeren. Met bijvoorbeeld Schouten er naast voor de balans (of Reijnders voor meer kracht) en Koopmeiners/Reijnders in de lopende rol er voor had dit prima kunnen werken. Het liefst zelfs misschien wel met een sterke balafpakker in de selectie naast De Jong. In dat opzicht is het balen dat Gravenberch momenteel niet goed genoeg is en spelers als Wieffer en Timber (die qua profiel ook prima gepast hadden, maar waarschijnlijk ook niet goed genoeg waren geweest tegen de echte top) afgevallen zijn met blessures.

Je hebt gewoon te weinig te kiezen als het net niet loopt. Om dan in het laatste kwart Wijnaldum in te brengen snap ik prima: met Reijnders een linie naar achteren kies je daar voor meer controle en kracht. En, ondanks dat Wijnaldum slecht inviel, weet je dat hij qua power en loopvermogen nooit zal verzaken. Schouten en Veerman konden het samen niet meer aan.

Maar: eigenlijk speelde Nederland natuurlijk gewoon een groot deel van de wedstrijd prima, alleen werden de kansen niet afgemaakt. Zo’n pot kan je altijd hebben. Gelukkig deed Weghorst het wel meteen maar met hem beginnen tegen sterkere landen haalt heel de tactiek onderuit waar Oranje het van moet hebben: diepgang met en zonder bal, positiewisselingen en spelers die vanuit beweging ergens komen in plaats van ergens zijn en daardoor lastiger te verdedigen zijn omdat het voetbal minder statisch wordt.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:38

gws24

Thinking is hard!

hoevenpe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:18:
Is er ook een breed EK draadje? Kan het niet vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjfUBCSrHIozpfKIuerEL-tjiLU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BqGtEI5neL9yTFvy0Zm6ihxh.png?f=fotoalbum_large
;)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-01 17:43
Gaat er iemand kijken naar Denemarken tegen de Slovenen?

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:32
cy-gor25 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:30:
Gaat er iemand kijken naar Denemarken tegen de Slovenen?
Yup :)

EK en Tour de France geeft het vakantiegevoel, vooral als het serieus k*tweer is. Leuke pot met een doelpunt van Eriksen, kippenvel...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:00

FreakNL

Well do ya punk?

Wedstrijd in de kroeg bekeken. Nederland hoort bij de top 10 van Europa maar daar is het wel mee gezegd. De echte top is zeer ver weg. Dat is verder geen schande, als je bij de laatste 8 eindigt doe je het goed. Er zit gewoon niet meer in. Ik hoop dat we ooit weer een generatie topspelers krijgen. Maar dat zit niet in deze groep, je beste spelers zijn bovenkant middelmaat Europa.

• aaaido
  • Laatst online: 21-01 20:22

[Afbeelding]
Verdediging is denk ik heel Nederland het wel over eens. Snap wel dat Koeman begint met middenveld met Schouten, Veerman en Reijnders. Alleen als dat niet werkt wissel dan Simons als 10 met een middenvelder ipv Wijnaldum.
Aanval zou ik ook net als Koeman kiezen voor Gakpo, Depay en Simons (kan ook Frimpong).
Kern: geef Simons eens de kans als 10 op middenveld.

• bie100
FreakNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:15:
Wedstrijd in de kroeg bekeken. Nederland hoort bij de top 10 van Europa maar daar is het wel mee gezegd. De echte top is zeer ver weg. Dat is verder geen schande, als je bij de laatste 8 eindigt doe je het goed. Er zit gewoon niet meer in. Ik hoop dat we ooit weer een generatie topspelers krijgen. Maar dat zit niet in deze groep, je beste spelers zijn bovenkant middelmaat Europa.
Tja dat zegt niet zoveel met zulke toernooien komt ook een hoop geluk bij kijken

Er zijn in het verleden genoeg elftallen geweest waar wereldspelers in zaten die ook geen kampioen zijn geworden het geeft geen garanties iig

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

bie100 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:22:
[...]

Tja dat zegt niet zoveel met zulke toernooien komt ook een hoop geluk bij kijken

Er zijn in het verleden genoeg elftallen geweest waar wereldspelers in zaten die ook geen kampioen zijn geworden het geeft geen garanties iig
Je draait het om. Op elk toernooi zijn er teams met wereldspelers die geen kampioen worden, dat lijkt me logisch :+

Je moet kijken naar wanneer een outsider kampioen werd. Op een WK is dat nog nooit gebeurt en op een EK moeten we ook al 20 jaar terug. Dit oranje wordt natuurlijk nooit kampioen. Veel te weinig kwaliteit.

Overigens ligt de kwartfinale voor het oprapen, dat dan weer wel. En dan lekker ouderwets tegen Portugal eruit :+

[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 16-06-2024 19:37 ]

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:59
een hele beperkte heat map van Wijnaldum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wfVf4-aYTcu2p21Zo-0eF-o3dE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Zfm5Vql9CPz0QyKv3kbAKVgd.png?f=fotoalbum_large

• bie100
FreakNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:31:
[...]

Je draait het om. Op elk toernooi zijn er teams met wereldspelers die geen kampioen worden, dat lijkt me logisch :+

Je moet kijken naar wanneer een outsider kampioen werd. Op een WK is dat nog nooit gebeurt en op een EK moeten we ook al 20 jaar terug. Dit oranje wordt natuurlijk nooit kampioen. Veel te weinig kwaliteit.

Overigens ligt de kwartfinale voor het oprapen, weer wel. En dan lekker ouderwets tegen Portugal eruit :+
Ja goed de grote landen hebben sowieso meer kans dan de kleine landen waar Nederland ook onder valt in mijn ogen

Snap ook nooit waar het enthousiasme vandaan komt als het over het Nederlands elftal gaat vooral dit elftal

Bedoel Wout Weghorst is een prima gozer een cult held maar een goede spits nee dat niet maar goed hij schiet ze er dat kan je over Depay niet zeggen

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

We hebben teveel kansen nodig. Schouten viel tegen. Wijnaldum niet gezien. Leuke keeper hebben we, al vind ik dat hij die 1-0 moest hebben.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• d-vine
We hebben te veel kansen nodig omdat we geen echte top spelers voorin hebben staan.
Eigenlijk ook niet op het middenveld.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Die TW heb ik ook aangevuld met wat tekst. Ik had vanmiddag niet de macht om het aan te pakken :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• D-e-n
FreakNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:31:
[...]

Dit oranje wordt natuurlijk nooit kampioen. Veel te weinig kwaliteit.
Op het middenveld ontberen we vooral fysiek en we missen aanvallend gewoon een speler die wat extra's kan brengen. Xavi zou dat kunnen worden maar nu dus nog niet.

Gek genoeg hebben we verdedigend eigenlijk teveel kwaliteit. Ik zag vandaag ergens een bericht langskomen van een buitenlandse site die onze bank had bekeken met daarop Frimpong, Geertruida, de Ligt, vd Ven en Maatsen en die vroeg zich af hoeveel van de Euro 2024 landen die spelers allemaal op de bank zouden zetten. Ik vermoed dat het antwoord nul is.

• Millie-ano
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:23:
Jeroen stelt een vraag, Koeman geeft niet echt antwoord, volgende vraag. Alsof het lijstje afwerken het doel is.
Jeroen is niveau klokhuis...

Hup Bert!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:02

Quad

Doof

Graag vanaf nu elke avond deze video kijken. Wat een wedstrijd was dit toen om mee te maken trouwens. Vooraf geen enkele kans, en volledig overklast.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Millie-ano
  • Niet online
Quad schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:35:
[YouTube: Highlights: Nederland - Frankrijk 4-1 (13/06/2008) EK 2008]
Graag vanaf nu elke avond deze video kijken. Wat een wedstrijd was dit toen om mee te maken trouwens. Vooraf geen enkele kans, en volledig overklast.
;( krijg heimwee naar die spelers

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:47
Net ook pas terug van de kroeg. 't was niet best. Depay was weer typisch Depay, 't lijkt gevaarlijk maar levert niet veel op. Simons heeft 't ook nog niet echt in 't Nederlands elftal. Hopelijk krijgen Malen en Frimpong snel de kans.

• d-vine
Millie-ano schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:44:
[...]

;( krijg heimwee naar die spelers
Ik ook

We zijn ook heel wat jaartjes achter elkaar verwent met echte top spelers. Vooral middenveld en aanvallers.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
bie100 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:48:
[...]

Ja goed de grote landen hebben sowieso meer kans dan de kleine landen waar Nederland ook onder valt in mijn ogen

Snap ook nooit waar het enthousiasme vandaan komt als het over het Nederlands elftal gaat vooral dit elftal

Bedoel Wout Weghorst is een prima gozer een cult held maar een goede spits nee dat niet maar goed hij schiet ze er dat kan je over Depay niet zeggen
Vind dit echt grappig. Die vent is beslissend in de laatste twee wedstrijden die je op een groot toernooi speelt maar nee, geen goede spits 8)7

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Millie-ano
  • Niet online
Inzaghi van de polder

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:44

Fiber

Beaches are for storming.

Dr. Strangelove schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:09:
[...]

Vind dit echt grappig. Die vent is beslissend in de laatste twee wedstrijden die je op een groot toernooi speelt maar nee, geen goede spits 8)7
Het 'probleem' is dat Weghorst zo goed is als invaller dat hij nooit meer in de basis komt... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

bie100 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:48:
[...]

Weghorst is leuk als invaller maar als je met hem start doet het pijn aan de ogen.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

D-e-n schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:53:
[...]

Op het middenveld ontberen we vooral fysiek en we missen aanvallend gewoon een speler die wat extra's kan brengen. Xavi zou dat kunnen worden maar nu dus nog niet.

Gek genoeg hebben we verdedigend eigenlijk teveel kwaliteit. Ik zag vandaag ergens een bericht langskomen van een buitenlandse site die onze bank had bekeken met daarop Frimpong, Geertruida, de Ligt, vd Ven en Maatsen en die vroeg zich af hoeveel van de Euro 2024 landen die spelers allemaal op de bank zouden zetten. Ik vermoed dat het antwoord nul is.
Dat antwoord is inderdaad nul want ze mogen niet voor een ander land spelen :+

Overigens moeten we niet overdrijven, het zijn ook allemaal geen geweldenaars.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 17:59

Rhapsody

In Metal We Trust

Uiteindelijk was het toch gewoon een prima wedstrijd. Genoeg te verbeteren, maar al met al prima. Met iets meer geluk benut je voor rust nog 1 of 2 kansen, dan maak je het wat eenvoudiger voor jezelf. Maar ja, dan moet het net iets meer meezitten.

Scheids was ook niet de beste van het veld.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Quad schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:35:
[YouTube: Highlights: Nederland - Frankrijk 4-1 (13/06/2008) EK 2008]
Toen hadden we wel een elftal ook zeg. De t*ring. Kijk waar ze allemaal speelden. We hadden ook veel verder moeten komen dat EK. Jammer van de Boulahrouz situatie.

Fun fact , Van Nistelrooij (die die wedstrijd ook speelde) is exact net zo oud als Kluivert (allang uit beeld in 2008).

[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 16-06-2024 21:23 ]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Enorme werklust maar komt in principe te kort voor de basis.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Het enige wat je zou kunnen doen is accepteren dat Weghorst niet meedoet maar ALTIJD zijn goal maakt. Zoals Inzaghi inderdaad. En dan een systeem daaromheen bouwen.

Ik zag hem na zijn goal nog een “actie” maken dichtbij de zijlijn, dat zag er weer niet uit.

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 16-06-2024 21:21 ]

• bie100
[...]

nee geen goede spits Depay ook niet btw

[ Voor 3% gewijzigd door bie100 op 16-06-2024 21:22 ]

• cy-gor25
Engeland speelt niet slecht. Bellingham vooral. Zouden de Duitsers nu flashbacks krijgen wanneer de fans Jude scanderen als hij weer iets geniaals doet?

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:41
Sorry ik heb vandaag 5 uur moeten tennissen, dus eea gemist. Maar blijkbaar is Wijnaldum echt zo bijzonder goed dat hij mee mocht doen.
Welke foute fotos van Koeman heeft deze kerel in bezit?
Ik heb de laatste 15 minuten gezien, gevalletje woestijn...

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Zonder door een oranje bril te kijken Maar deze scheidsrechter was echt slecht.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:03

Clush

Do as I say...

Megupe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:50:
Sorry ik heb vandaag 5 uur moeten tennissen, dus eea gemist. Maar blijkbaar is Wijnaldum echt zo bijzonder goed dat hij mee mocht doen.
Welke foute fotos van Koeman heeft deze kerel in bezit?
Ik heb de laatste 15 minuten gezien, gevalletje woestijn...
Eens, hoor. Maar tegelijkertijd maakt zijn loopactie wel de goal van Weghorst mogelijk. Dus op het beslissende moment leverde ie wel, en dat is toch wel belangrijk.

... not as I do.

• JanW
  • Laatst online: 21:42
FreakNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:18:
[...]

Toen hadden we wel een elftal ook zeg. De t*ring. Kijk waar ze allemaal speelden. We hadden ook veel verder moeten komen dat EK. Jammer van de Boulahrouz situatie.

Fun fact , Van Nistelrooij (die die wedstrijd ook speelde) is exact net zo oud als Kluivert (allang uit beeld in 2008).
En was dat doelpunt van Frankrijk niet buitenspel?

Ik kan me drie van die goals nog zo voor de geest halen. Kopbal van Kuyt. De goal van Robben uit een onmogelijke hoek en het slotakkoord van Sneijder, onderkant lat.

• Harribo
Ik ben niet anti Depay maar ik vind wel dat hij meer druk moet zetten op een keeper.
Kane, Weghorst, Mitrovic, allemaal rennen ze naar een keeper om druk te zetten, daar waar Depay dan weigert er energie in te steken

• Megupe
Harribo schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:14:
Ik ben niet anti Depay maar ik vind wel dat hij meer druk moet zetten op een keeper.
Kane, Weghorst, Mitrovic, allemaal rennen ze naar een keeper om druk te zetten, daar waar Depay dan weigert er energie in te steken
Die zweetband is ook niet bedoeld om vies te worden. En er staan er naast Depay nog 10 in het veld die kunnen werken

• Millie-ano
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:14:
Dikke luie spits hier ... Afhankelijk van de situatie was dat ook 9 van de 10x onzin. Je weet dat ze hem wegschieten.

• Megupe
Hoorden jullie ook "muziek" tijdens ser eng in de 58e minuut?

Yes, pak schaal!
Doei Engeland, gb, vk, weet ik het wat theedrinkers

Excuus, na paar pilsjes ben ik wat uitgesproken.
Ik vind ten Hag, Bellingham, Wenger en Akpom prima.

[ Voor 64% gewijzigd door Megupe op 16-06-2024 22:25 ]

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:22
Ik was mijn vrouw al aan het beschuldigen dat ze met de iPad iets had aangezet… 😂 Hier ook dus.
Megupe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:18:

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Megupe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:18:
Ja.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• aaaido
  • Laatst online: 21-01 20:22
Anyhow, we gaan vrijdag zien hoe dit elftal stand houdt tegen de echte wereldtop. Er zijn echt wel kansen met dit team. Natuurlijk zijn Schouten en Veerman geen wereldtop maar ze hebben zeker potentie om wellicht ooit dat niveau te bereiken. Speelt ook wel wat geluk met je carrière in mee.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Groentenman schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:23:
Ik was mijn vrouw al aan het beschuldigen dat ze met de iPad iets had aangezet… 😂 Hier ook dus.

[...]
Ik was in de keuken bezig en dacht ook dat er iets mis ging met de Bluetooth speaker :D

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

JanW schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:02:
[...]

En was dat doelpunt van Frankrijk niet buitenspel?

Ik kan me drie van die goals nog zo voor de geest halen. Kopbal van Kuyt. De goal van Robben uit een onmogelijke hoek en het slotakkoord van Sneijder, onderkant lat.
En een mooie aanval die door van de persie met wat geluk wordt afgerond. En een prachtgoal van Henry. Heb pas nog gekeken. Samenvatting staat gewoon op YouTube
YouTube: Netherlands 4-1 France - EURO 2008 - Dutch Masterclass - FHD

50% vd samenvatting is het trouwens Frankrijk wat de klok slaat…

Op een gegeven moment speelt NL met Robben, van Persie, Sneijder, Van der Vaart, Van Nistelrooij. Dit was toch wel een gouden generatie hoor. Alhoewel de verdediging dan weer matig was (op papier).

[ Voor 28% gewijzigd door FreakNL op 16-06-2024 22:57 ]

• Megupe
Arme Tadic, heb je verloren en dan moet je daarna nog Joep *knip* Schreuder te woord staan.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 17-06-2024 10:47 . Reden: Dat laten we dus. ]

• cy-gor25
Megupe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:24:
Arme Tadic, heb je verloren en dan moet je daarna nog Joep *knip* Schreuder te woord staan.
Heb ik iets gemist, wat heeft Joep fout gedaan?

De tekst op de site is wel.....raar

Ik ben Joep Schreuder, ik heb geen enkele journalistieke opleiding gevolgd, toch werk ik bij NOS Studio Sport als verslaggever/presentator, waarbij ik de eredivisie nauw vanuit de catacomben en de diepste krochten volg. Af en toe heb ik uitstapjes, zeker wanneer er weer een groot evenement aan zit te komen. Mede daardoor heb ik Zuid Afrika, Oekraïne en Brazilië met mijn vaste cameracrew van binnenuit kunnen laten zien.

de diepste krochten? Hoe zie je een land van binnenuit?

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 17-06-2024 10:47 . Reden: Quote aangepast ]

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 22-01 15:58
Met het risico als "hater" bestempeld te worden, maar Depay hoeft wat mij betreft niet meer op te komen draven. Te veel bezig met randzaken om zichzelf in the picture te zetten, uitgerekend ook weer op een speeldag, met een clown als Akwasi dit keer. Nee, sorry, voor mij is hij echt af. Depay voetbalt niet voor Nederland, Depay voetbalt voor Depay. Dat schot van een meter of 35 was ook weer tekenend.

Een wannabe wereldster met 1 leuk seizoen bij PSV en Lyon en verder overal mislukt, maar wel met de air van Cristiano Ronaldo. Ik denk dat ze hem in Manchester op straat niet eens zouden herkennen.
En dat dreigt dan ook nog topscorer aller tijden te worden in Oranje omdat er tegenwoordig zoveel wedstrijden tegen de lamme en de blinde worden gespeeld. Geef mij maar van Persie als het om dat record gaat. Dat was een echte klasbak. Echte wereldklasse.

Wel genoten van Gakpo, vooral die eerste helft. Speelde echt super en zijn doelpunt was zeer verdiend.
Ik ben benieuwd als Brobbey fit is hoe een aanval Gakpo - Brobbey - Frimpong zou werken. Brobbey met zijn fysiek (bal vasthouden), de andere twee met de actie en de snelheid.

• Agent47
  • Nu online

Agent47

Simons viel ook tegen hoor gisteren. We hadden echt veel kansen nodig. Polen speelde voor een punt.

• Agent47
  • Nu online

Agent47

JEightyFive schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:00:
Met het risico als "hater" bestempeld te worden, maar Depay hoeft wat mij betreft niet meer op te komen draven. Te veel bezig met randzaken om zichzelf in the picture te zetten, uitgerekend ook weer op een speeldag, met een clown als Akwasi dit keer. Nee, sorry, voor mij is hij echt af. Depay voetbalt niet voor Nederland, Depay voetbalt voor Depay. Dat schot van een meter of 35 was ook weer tekenend.

Een wannabe wereldster met 1 leuk seizoen bij PSV en Lyon en verder overal mislukt, maar wel met de air van Cristiano Ronaldo. Ik denk dat ze hem in Manchester op straat niet eens zouden herkennen.
En dat dreigt dan ook nog topscorer aller tijden te worden in Oranje omdat er tegenwoordig zoveel wedstrijden tegen de lamme en de blinde worden gespeeld. Geef mij maar van Persie als het om dat record gaat. Dat was een echte klasbak. Echte wereldklasse.

Wel genoten van Gakpo, vooral die eerste helft. Speelde echt super en zijn doelpunt was zeer verdiend.
Ik ben benieuwd als Brobbey fit is hoe een aanval Gakpo - Brobbey - Frimpong zou werken. Brobbey met zijn fysiek (bal vasthouden), de andere twee met de actie en de snelheid.
Weetje wat het is met Depay, ik voel je hierin, alleen hij gaat gewoon Van Persie voorbij qua doelpunten he... Hij scoort ze toch wel steeds op de een of andere manier.

Van Persie had toen wel Van Nistelrooij, Robben, Huntelaar, Kuijt etc die allemaal op zijn plek kon.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Agent47 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:18:
[...]

Weetje wat het is met Depay, ik voel je hierin, alleen hij gaat gewoon Van Persie voorbij qua doelpunten he... Hij scoort ze toch wel steeds op de een of andere manier.

Van Persie had toen wel Van Nistelrooij, Robben, Huntelaar, Kuijt etc die allemaal op zijn plek kon.
Ik heb de statistieken er eens bijgepakt (ok Wikipedia) maar een paar doelpunten tegen Frankrijk en Duitsland, verder allemaal middelmatige tegenstanders.

Elect a clown, expect a circus.

• JEightyFive
Agent47 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:18:
[...]

Slasher schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:24:
[...]

Ik heb de statistieken er eens bijgepakt (ok Wikipedia) maar een paar doelpunten tegen Frankrijk en Duitsland, verder allemaal middelmatige tegenstanders.
Dit dus.
Er worden veel interlands tegen de lamme en de blinde gespeeld. Zo heeft ie er bijvoorbeeld 5 tegen Gibraltar. Op de momenten dat het moet levert ie zelden.

[ Voor 3% gewijzigd door JEightyFive op 17-06-2024 08:29 ]

• donleone83
aaaido schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:41:
Anyhow, we gaan vrijdag zien hoe dit elftal stand houdt tegen de echte wereldtop. Er zijn echt wel kansen met dit team. Natuurlijk zijn Schouten en Veerman geen wereldtop maar ze hebben zeker potentie om wellicht ooit dat niveau te bereiken. Speelt ook wel wat geluk met je carrière in mee.
Veerman absoluut niet. Heeft een hele mooie specifieke kwaliteit met zijn vermogen om oplossingen te zien en de bal ook nog daar te krijgen, maar komt op handelingssnelheid, kracht, loopvermogen en mentaliteit mijns inziens zwaar tekort voor de wereldtop. Heel erg gehyped in NL, prima voor de Eredivisie maar gaat in een grotere competitie niets klaar spelen. Ik verwacht dat hij finaal door de mand valt tegen Frankrijk, die een supermodern middenveld op kunnen stellen.
JEightyFive schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:27:

Dit dus.
Er worden veel interlands tegen de lamme en de blinde gespeeld. Zo heeft ie er bijvoorbeeld 5 tegen Gibraltar. Op de momenten dat het moet levert ie zelden.
Ik ben groot fan van RvP, maar zijn lijstje goals in Oranje is ook voornamelijk tegen zeer middelmatige tegenstanders. Zoek het maar eens op. Een non-argument dit.

[ Voor 20% gewijzigd door donleone83 op 17-06-2024 08:44 ]

• Agent47
  • Nu online

Agent47

JEightyFive schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:27:
[...]

[...]

Dit dus.
Die ballen die hij, Simons en Gakpo kregen, daar moet je er gewoon 3 van in het netje hebben. Frankrijk maakt die kansen praktisch bijna allemaal af. Zoveel kansen ga je niet krijgen tegen Frankrijk.

• Harribo
Megupe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:16:
[...]

Die zweetband is ook niet bedoeld om vies te worden. En er staan er naast Depay nog 10 in het veld die kunnen werken
:)
Voetbal blijft een teamsport, druk zetten doe je met iedereen.

Hij heeft nu een andere haarband he? Met een 10 erop... Misschien toch maar weer die haarband zonder opdruk weer op doen dan

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Harribo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:49:
[...]

:)
Voetbal blijft een teamsport, druk zetten doe je met iedereen.

Hij heeft nu een andere haarband he? Met een 10 erop... Misschien toch maar weer die haarband zonder opdruk weer op doen dan
Of er 3 inprikken tegen Frankrijk, dan rechtvaardigt het de gouden 10 :)

Elect a clown, expect a circus.

• JEightyFive
donleone83 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:40:
[...]
Ik ben groot fan van RvP, maar zijn lijstje goals in Oranje is ook voornamelijk tegen zeer middelmatige tegenstanders. Zoek het maar eens op. Een non-argument dit.
Aangezien ze beide kwalificaties en eindrondes hebben gespeeld en beide goede en minder goede tegenstanders zijn tegengekomen heb ik de lijstjes opgezocht in welke wedstrijden ze het meest gescoord hebben.

RvP:
Vriendschappelijk: 15 goals
WK kwalificatie: 13 goals
EK kwalificatie: 13 goals
WK eindronde: 6 goals
EK eindronde: 3 goals

Depay:
Vriendschappelijk: 18 goals (waarvan 7 in de Nations League, wat ook veredeld vriendschappelijk is)
WK kwalificatie: 15 goals
EK kwalificatie: 7 goals
WK eindronde: 3 goals
EK eindronde: 2 goals

De top 3 waar RvP het meest tegen heeft gescoord zijn Hongarije (6), San Marino (4) en Roemenië (4).
Depay komt op Gibraltar (5), Montenegro (4) en Wit-Rusland (3).
Persoonlijk sla ik Hongarije en Roemenië (iets) hoger aan dan Montenegro en Wit-Rusland. San Marino en Gibraltar is lood om oud ijzer.

Om nu alle individuele tegenstanders op te zoeken tegen wie ze gescoord hebben is mij een beetje te veel moeite maar in kwalificaties en oefenwedstrijden ontloopt het elkaar niet veel, al wint RvP het wel duidelijk in de EK kwalificaties.
De echte waarde zit 'm qua tegenstand (denk ik) in de goals op eindrondes en daar heeft RvP meer waarde gehad dan Depay tot nu toe en ik verwacht niet dat Depay nog minimaal 3 WK goals gaat maken.

Fijn voor hem als ie er straks tegen landen als Luxemburg weer een paar in jaagt en topscorer aller tijden wordt. Als voetballer (en als persoon) staat RvP mijlenver boven hem.

[ Voor 13% gewijzigd door JEightyFive op 17-06-2024 09:34 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:41
Slasher schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:24:
[...]

Dat was bij v Persie ook.

Die man leverde op het moment dat het echt moest ook nooit. In de tijd van het EK2008/WK 2010 toen het team echt goed was scoorde vooral Robben en Sneijder de goals. Hoe vaak ik niet vloekend voor de tv heb gezeten dat v Basten/v Marwijk m weer opstelde ipv Huntelaar of v Nistelrooij.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:41
JEightyFive schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:28:
[...]

Aangezien ze beide kwalificaties en eindrondes hebben gespeeld en beide goede en minder goede tegenstanders zijn tegengekomen heb ik de lijstjes opgezocht in welke wedstrijden ze het meest gescoord hebben.

RvP:

Depay:
Vriendschappelijk: 18 goals (waarvan 7 in de Nations League, wat ook veredeld vriendschappelijk is)

De top 3 waar RvP het meest tegen heeft gescoord zijn Hongarije (6), San Marino (4) en Roemenië (4).
Persoonlijk sla ik Hongarije en Roemenië (iets) hoger aan dan Montenegro en Wit-Rusland. San Marino en Gibraltar is lood om oud ijzer.

Om nu alle individuele tegenstanders op te zoeken tegen wie ze gescoord hebben is mij een beetje te veel moeite maar in kwalificaties en oefenwedstrijden ontloopt het elkaar niet veel, al wint RvP het wel duidelijk in de EK kwalificaties.
De echte waarde zit 'm qua tegenstand (denk ik) in de goals op eindrondes en daar heeft RvP meer waarde gehad dan Depay tot nu toe en ik verwacht niet dat Depay nog minimaal 3 WK goals gaat maken.

Fijn voor hem als ie er straks tegen landen als Luxemburg weer een paar in jaagt en topscorer aller tijden wordt. Als voetballer (en als persoon) staat RvP mijlenver boven hem.
Depay heeft inderdaad vervelende maniertjes. Inderdaad. Maar het is een prima speler.
Als voetballer vond ik v Persie ook erg goed. Maar goals maken op het moment dat het echt moest deed ie nooit.

Die WK en EK goals? Tegen welke ploegen waren die? Op het WK 2010 heeft ie maar 1 goal gemaakt. Tegen Kameroen, niet echt een spraakmakende tegenstander en ook nog in de groepsfase toen ze al doorwaren....Plus, de Nations league is natuurlijk een veredelde kwalificatie dus imho mag je die wel bij de kwali duels optellen en niet vriendschappelijk

De beste en belangrijkste goal die ik van v Persie ken, is die tegen Spanje (de 1-1) Dat was de enige keer dat ie op een uberbelangrijk moment echt leverde. Verder droeg Robben Oranje dat toernooi.

[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 17-06-2024 09:56 ]

• donleone83
LZ86 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:37:
[...]

Die man leverde op het moment dat het echt moest ook nooit. In de tijd van het EK2008/WK 2010 toen het team echt goed was scoorde vooral Robben en Sneijder de goals. Hoe vaak ik niet vloekend voor de tv heb gezeten dat v Basten/v Marwijk m weer opstelde ipv Huntelaar of v Nistelrooij.
En dit is dus exact hetzelfde als de discussie rond Depay/Weghorst. Ook in 2008 en 2010 hanteerde Oranje een dynamisch systeem. Ik zou zelfs zo ver willen gaan om te zeggen dat Robben en Sneijder voornamelijk in 2010 zo ontzettend konden uitblinken omdat Van Persie zo onzelfzuchtig speelde en overal ruimtes trok voor Robben en Sneijder.
JEightyFive schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:28:
[...]

RvP:

Depay:

Ik ben het met je eens dat RvP als voetballer belangrijker en beter was dan Depay hoor. Ik vind het alleen absurd dat Depay zo ongelooflijk gebashed wordt om wat gemiste kansen terwijl hij overduidelijk al jarenlang ontzettend belangrijk is voor het NL elftal, zowel qua statistieken als wat meerdere bondscoaches en medespelers over hem zeggen.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 14:57
LZ86 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:37:
[...]

Dit was wel een belangrijke hoor. Kantelpunt in de wedstrijd.

Regeren is vooruitschuiven

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:09
Wat een gezeur (en een hoop onzin) in dit topic zeg, dit gaan we maar even mijden tijdens het EK... Wel weer typisch Nederlands natuurlijk...

• Tk55
  • Niet online
Wat een waardeloos filmpje, het is hier geen TikTok.

• JanW
  • Laatst online: 21:42
Wat was Aké goed hé gisteren. Pfoe, zo jammer dat 't een beetje een laatbloeier is. Zag gisteren dat hij "al" 29 is. Voor mijn gevoel komt ie pas net kijken bij het Nederlands elftal.

Er kon nog een hoop beter, een paar spelers speelden ondermaats, terwijl ze in de voorbereiding wel goed waren (Memphis) en anderen speelden wel goed na een slechte voorbereiding (Gakpo). Dumfries, Veerman en Simons vond ik de minste drie aan Nederlandse kant. Aké, Verbruggen en Gakpo waren de positieve uitschieters.

Vandaag Frankrijk - Oostenrijk. Ik ben benieuwd naar het niveau van Frankrijk, maar ook naar Oostenrijk. Lijkt me een stugge tegenstander. In ieder geval fijn dat we deze eerste wedstrijd gewonnen hebben. Belangrijke drie punten. :)F :)F

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-01 09:08
JanW schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:36:
Wat was Aké goed hé gisteren. Pfoe, zo jammer dat 't een beetje een laatbloeier is. Zag gisteren dat hij "al" 29 is. Voor mijn gevoel komt ie pas net kijken bij het Nederlands elftal.

Er kon nog een hoop beter, een paar spelers speelden ondermaats, terwijl ze in de voorbereiding wel goed waren (Memphis) en anderen speelden wel goed na een slechte voorbereiding (Gakpo). Dumfries, Veerman en Simons vond ik de minste drie aan Nederlandse kant. Aké, Verbruggen en Gakpo waren de positieve uitschieters.

Vandaag Frankrijk - Oostenrijk. Ik ben benieuwd naar het niveau van Frankrijk, maar ook naar Oostenrijk. Lijkt me een stugge tegenstander. In ieder geval fijn dat we deze eerste wedstrijd gewonnen hebben. Belangrijke drie punten. :)F :)F
Niet persé een laatbloeier, maar wel een speler die i.m.o. vooral de pech heeft dat voor hem jarenlang van Dijk en Blind (linkscentraal achterin) stonden en dat eigenlijk ook zijn beste/ favoriete positie is.
Blind heeft het daarnaast jarenlang linksachter gedaan, waardoor hij niet aan bod kwam. Maar Aké voetbalt echt al een tijd lang op (erg) hoog niveau, maar tikt de laatste jaren (eigenlijk qua leeftijd in de prime) het voor hem hoogste niveau aan.

Ik ben (oprecht) blij dat hij op linksachter voor Blind in de pikorde staat.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
JEightyFive schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:00:

Over Van Persie werd zo mogelijk nog meer gemauwd dan over Depay. Ook hier op dit forum. Maakte ook een hoop goals tegen mindere goden maar rendeerde in Oranje als het erop aankwam maar matigjes. Kan me alleen die wereldgoal tegen Spanje herinneren.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:37
donleone83 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:56:
[...]

Ik ben het met je eens dat RvP als voetballer belangrijker en beter was dan Depay hoor. Ik vind het alleen absurd dat Depay zo ongelooflijk gebashed wordt om wat gemiste kansen terwijl hij overduidelijk al jarenlang ontzettend belangrijk is voor het NL elftal, zowel qua statistieken als wat meerdere bondscoaches en medespelers over hem zeggen.
Snowdog schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:25:
Wat een gezeur (en een hoop onzin) in dit topic zeg, dit gaan we maar even mijden tijdens het EK... Wel weer typisch Nederlands natuurlijk...
Volledig mee eens. Inderdaad, Depay haalde gisteren geen voldoende, maar werkte wel hard en ging er vol voor. Er lijkt al sinds zijn debuut in het NL elftal een soort hetze gaande te zijn tegen hem. Hij kan werkelijk waar niks goed doen. Ook al maakt ie een dubbele hattrick, dan beginnen mensen nog over z’n slechte muzieksmaak, vreemde tattoo’s, of zoals nu een haarband. Er waren meer spelers die hun niveau niet haalden, maar alle negativiteit trechtert zich, zoals gewoonlijk, naar Depay. Ik vind het persoonlijk nogal vermoeiend.

Ik wil genieten van Oranje, genieten van de saamhorigheid, genieten van een plein in Duitsland vol Oranjesupporters, zoals alleen wij dat kunnen in Nederland.
Genieten van een heel klein sprankje hoop dat het ons na 36 jaar weer gaat lukken om een groot eindtoernooi te winnen.

Van dit gezeik op een speler kan ik niet genieten.

Join het GoT Pulse-Team!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:35
Dr. Strangelove schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:41:
[...]

Over Van Persie werd zo mogelijk nog meer gemauwd dan over Depay. Ook hier op dit forum. Maakte ook een hoop goals tegen mindere goden maar rendeerde in Oranje als het erop aankwam maar matigjes. Kan me alleen die wereldgoal tegen Spanje herinneren.
Dat is typisch nederlands toch, was met Bergkamp toch net zo ?
Gelukkig kunnen we hier lekkah over voetbal zeiken, hoeven we het tenminste niet over het weer te hebben.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Tk55
  • Niet online
Denman schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:42:
[...]

[...]

Ook al maakt ie een dubbele hattrick, dan beginnen mensen nog over z’n slechte muzieksmaak, vreemde tattoo’s, of zoals nu een haarband.
Dat is op de man, en dat hoort hier niet thuis.
Er waren meer spelers die hun niveau niet haalden, maar alle negativiteit trechtert zich, zoals gewoonlijk, naar Depay. Ik vind het persoonlijk nogal vermoeiend.
Klopt. Een niet scorende spits valt echter meer op dan een haperend middenveld.
Pagina: 1 ... 125 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!