Die gozer leeft zijn droom. Toch mooi.
Wondersloffen van Sjakie mag van mij een remake krijgen.
En wie er achter? Want ik heb het gevoel dat Koeman nu gaat twijfelen aan de weerbaarheid van het koppel op het middenveldgaizka schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:01:
[...]
Xavi op 10, dan kan Frimpong of Malen gewoon rechtsbuiten.
Ach hij houd de ballen tegen daarom staat die er ook en dat deed die primapro_6or schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:53:
[...]
Te klein, niet al te zeker en de spelhervattingen zijn matig.
We hebben geen betere helaas.
Depay speelde heel behoorlijk. Hij moet er alleen minimaal een maken. Je zag in de rust al aankomen dat je voldoende kansen creëert voor een spits als Weghorst.hoevenpe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:55:
[...]
Gakpo deed het ook niet verkeerd, vooral Wijnaldum en Depay vielen tegen.
Komt ie lekker op tijd mee. Dat heb je elke Europese wedstrijd van PSV kunnen zien. Veerman komt op dit niveau gewoon tekort. Dat is geen schande, maar ook niets nieuws.D-e-n schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:02:
[...]
En wie er achter? Want ik heb het gevoel dat Koeman nu gaat twijfelen aan de weerbaarheid van het koppel op het middenveld
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Maar daar hebben we dus een probleem. We hebben alleen Reijnders die nog een beetje power heeftMalfunctions schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:04:
[...]
Komt ie lekker op tijd mee. Dat heb je elke Europese wedstrijd van PSV kunnen zien. Veerman komt op dit niveau gewoon tekort. Dat is geen schande, maar ook niets nieuws.
per aspera ad astra
Dus haal je Reijnders een linie naar achteren en zet je Simons op 10. Dan kan je ook prima met Weghorst in de spits spelen want met Simons heb je minder diepgang dan met Reijnders. Het enige nadeel is dat dit tegen de toplanden niet gaan werken want Weghorst komt dan kwaliteit te kort in de duels en we hebben vleugels die in de 1 op 1 ook niet per se goed zijn. Dan wordt het weer stroperig en voorspelbaar.D-e-n schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:06:
[...]
Maar daar hebben we dus een probleem. We hebben alleen Reijnders die nog een beetje power heeft
1m93. Veel te klein inderdaad. Schande.pro_6or schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:53:
[...]
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 16-06-2024 17:13 ]
Je moet niet alles geloven wat je leestLAD93 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:09:
Ik had ergens gelezen dat Veerman de nieuwe Kroos kan worden - ik zie het nog niet hoor..
Vandaar ook mijn vraag want Frankrijk is topdonleone83 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:11:
[...]
Het enige nadeel is dat dit tegen de toplanden niet gaan werken
Ik vond het echt een debiele uitspraak, dus geloven deed ik het al niet. Vond het vooral schaamteloos…
per aspera ad astra
Zorgen dat je Oostenrijk wint, dan boeit het resultaat tegen Frankrijk niet.
Mwa die keeper van Polen viel me meer op. Verbruggen vond ik in de 1e helft goed met zijn uittrappen.DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:53:
Keeper = Geweldig
Spits (Weghorst) = Geweldig
Rest van het team = ...
Oostenrijk gelijk moet genoeg zijn, 3e worden mag he. Wel met 4 punten.ElPaco schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:16:
[...]
Zorgen dat je Oostenrijk wint, dan boeit het resultaat tegen Frankrijk niet.
[ Voor 18% gewijzigd door Sjah op 16-06-2024 17:20 ]
Beetje gekke 'wat als' redenering. Polen speelde de 1e helft niet goed omdat Oranje veel te sterk voor ze was.piotr123 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:20:
Als Polen zoals het in de tweede helft stond , gelijkaan het begin haddend gedaan. Had je verloren, zeer matig gespeeld. Gakpo goed, Memphis, Simons, Veerman niet best.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat betwijfel ik, Nederland heeft uiteindelijk wel de betere spelers.piotr123 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:20:
Als Polen zoals het in de tweede helft stond , gelijkaan het begin haddend gedaan. Had je verloren, zeer matig gespeeld. Gakpo goed, Memphis, Simons, Veerman niet best.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Eens!ZieMaar! schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:19:
Aké was de allerbeste vandaag.
Bao_mi1 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:22:
[...]
Nee omdat Polen verdedigend niet goed stond
Beetje gekke 'wat als' redenering. Polen speelde de 1e helft niet goed omdat Oranje veel te sterk voor ze was.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verbruggen is 1.93m, zeker niet klein.pro_6or schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:53:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 16-06-2024 17:47 ]
Natuurlijk, ik zeg ook, we hebben geen betere en hij is idd nog jong. Ik vind de reddingen zelf vandaag allemaal niet zo bijzonder, allemaal binnen bereik, moet je hebben, had ze ook. Bij de 0-1 zou ik graag hebben geroepen, geweldige redding, maar hij zat er niet bij.dutchgio schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:47:
[...]
Verbruggen is 1.93m, zeker niet klein.
En pas 21, kan dus nog beter worden.
een treffende spreuk
In midden idd , maar mijn bril is ook oranjebazzemans schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:36:
@piotr123 ik vermoed dat hier de kleur bril vooral Oranje is en die van jou Pools.
Edit: in het midden latende wat dan klopt
[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 16-06-2024 17:57 ]
Het probleem met Memphis is dat ie altijd maar een dribbel wil maken. Dat werkt matig als spits, zeker als er weinig ruimte is en het kost gewoon tijd waardoor de ruimtes kleiner worden. Bovendien heb je al genoeg van dat soort spelers met Simons, Gakpo, etc. Niet iedereen hoeft het spel te maken.DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:46:
Dat ging wel, maar de bal ging er gewoon niet in. Depay was de spits die regelmatig zelf naar voren ging met de bal en vervolgens er nergens mee kwijt kon en dan maar (mis) schoot.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het tactisch plan is volgens mij gebaseerd op een heel dynamische aanval en een inschuivende 10 die zijn momenten kiest. Dan moet je met een spits spelen die uitzakt, uitwijkt en ruimtes maakt voor de vleugelspelers die allebei ook regelmatig naar binnen willen komen om naar een scoringspositie toe te bewegen in plaats van daar al te zijn. Zo wil Koeman volgens mij spelen omdat hij het absolute topmateriaal op alle posities mist maar wel een team heeft met veel loopvermogen en mensen die een pass tussen de linies door kunnen geven.DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:46:
Ik snap het tactisch plan gewoon nog steeds niet. Xavi Simons was naar rechtsvoren geschoven wat niet echt werkte. Gakpo stond op links. Dat ging wel, maar de bal ging er gewoon niet in. Depay was de spits die regelmatig zelf naar voren ging met de bal en vervolgens er nergens mee kwijt kon en dan maar (mis) schoot.
Dan wordt eindelijk iedereen gewisseld en dan trapt Weghorst de bal er zowat meteen in.
Ondertussen draaide het middenveld ook niet bepaald lekker. Ik heb echt zoiets van, draai dan met posities van de spelers. Weghorst erin, Simons naar de aanvallende middenvelder positie en dan heb je een paar keuzes te maken. Wat doe je namelijk met de linker middenvelder en de linker en rechter aanvallers.
En als Weghorst dan zijn ding heeft gedaan, dan kan je hem altijd nog wisselen. Dan laat je bijvoorbeeld Simons zijn positie overnemen, maar dan als valse spits/extra middenvelder en dan zet je er een extra (verdedigende) middenvelder erin om het middenveld te versterken.
[Afbeelding]
hoevenpe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:18:
Is er ook een breed EK draadje? Kan het niet vinden.
/f/image/BqGtEI5neL9yTFvy0Zm6ihxh.png?f=fotoalbum_large)
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Yupcy-gor25 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 18:30:
Gaat er iemand kijken naar Denemarken tegen de Slovenen?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Verdediging is denk ik heel Nederland het wel over eens. Snap wel dat Koeman begint met middenveld met Schouten, Veerman en Reijnders. Alleen als dat niet werkt wissel dan Simons als 10 met een middenvelder ipv Wijnaldum.DaniëlWW2 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:46:
Ik snap het tactisch plan gewoon nog steeds niet. Xavi Simons was naar rechtsvoren geschoven wat niet echt werkte. Gakpo stond op links. Dat ging wel, maar de bal ging er gewoon niet in. Depay was de spits die regelmatig zelf naar voren ging met de bal en vervolgens er nergens mee kwijt kon en dan maar (mis) schoot.
Dan wordt eindelijk iedereen gewisseld en dan trapt Weghorst de bal er zowat meteen in.
Ondertussen draaide het middenveld ook niet bepaald lekker. Ik heb echt zoiets van, draai dan met posities van de spelers. Weghorst erin, Simons naar de aanvallende middenvelder positie en dan heb je een paar keuzes te maken. Wat doe je namelijk met de linker middenvelder en de linker en rechter aanvallers.
En als Weghorst dan zijn ding heeft gedaan, dan kan je hem altijd nog wisselen. Dan laat je bijvoorbeeld Simons zijn positie overnemen, maar dan als valse spits/extra middenvelder en dan zet je er een extra (verdedigende) middenvelder erin om het middenveld te versterken.
[Afbeelding]
Tja dat zegt niet zoveel met zulke toernooien komt ook een hoop geluk bij kijkenFreakNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:15:
Wedstrijd in de kroeg bekeken. Nederland hoort bij de top 10 van Europa maar daar is het wel mee gezegd. De echte top is zeer ver weg. Dat is verder geen schande, als je bij de laatste 8 eindigt doe je het goed. Er zit gewoon niet meer in. Ik hoop dat we ooit weer een generatie topspelers krijgen. Maar dat zit niet in deze groep, je beste spelers zijn bovenkant middelmaat Europa.
Je draait het om. Op elk toernooi zijn er teams met wereldspelers die geen kampioen worden, dat lijkt me logischbie100 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:22:
[...]
Tja dat zegt niet zoveel met zulke toernooien komt ook een hoop geluk bij kijken
Er zijn in het verleden genoeg elftallen geweest waar wereldspelers in zaten die ook geen kampioen zijn geworden het geeft geen garanties iig
[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 16-06-2024 19:37 ]
Ja goed de grote landen hebben sowieso meer kans dan de kleine landen waar Nederland ook onder valt in mijn ogenFreakNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:31:
[...]
Je draait het om. Op elk toernooi zijn er teams met wereldspelers die geen kampioen worden, dat lijkt me logisch
Je moet kijken naar wanneer een outsider kampioen werd. Op een WK is dat nog nooit gebeurt en op een EK moeten we ook al 20 jaar terug. Dit oranje wordt natuurlijk nooit kampioen. Veel te weinig kwaliteit.
Overigens ligt de kwartfinale voor het oprapen, weer wel. En dan lekker ouderwets tegen Portugal eruit
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Die TW heb ik ook aangevuld met wat tekst. Ik had vanmiddag niet de macht om het aan te pakken
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Op het middenveld ontberen we vooral fysiek en we missen aanvallend gewoon een speler die wat extra's kan brengen. Xavi zou dat kunnen worden maar nu dus nog niet.FreakNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:31:
[...]
Dit oranje wordt natuurlijk nooit kampioen. Veel te weinig kwaliteit.
Jeroen is niveau klokhuis...Gonadan schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:23:
Jeroen stelt een vraag, Koeman geeft niet echt antwoord, volgende vraag. Alsof het lijstje afwerken het doel is.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Quad schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:35:
[YouTube: Highlights: Nederland - Frankrijk 4-1 (13/06/2008) EK 2008]
Graag vanaf nu elke avond deze video kijken. Wat een wedstrijd was dit toen om mee te maken trouwens. Vooraf geen enkele kans, en volledig overklast.
Ik ook
Vind dit echt grappig. Die vent is beslissend in de laatste twee wedstrijden die je op een groot toernooi speelt maar nee, geen goede spitsbie100 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:48:
[...]
Ja goed de grote landen hebben sowieso meer kans dan de kleine landen waar Nederland ook onder valt in mijn ogen
Snap ook nooit waar het enthousiasme vandaan komt als het over het Nederlands elftal gaat vooral dit elftal
Bedoel Wout Weghorst is een prima gozer een cult held maar een goede spits nee dat niet maar goed hij schiet ze er dat kan je over Depay niet zeggen
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Het 'probleem' is dat Weghorst zo goed is als invaller dat hij nooit meer in de basis komt...Dr. Strangelove schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:09:
[...]
Vind dit echt grappig. Die vent is beslissend in de laatste twee wedstrijden die je op een groot toernooi speelt maar nee, geen goede spits
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Weghorst is leuk als invaller maar als je met hem start doet het pijn aan de ogen.bie100 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:48:
[...]
Ja goed de grote landen hebben sowieso meer kans dan de kleine landen waar Nederland ook onder valt in mijn ogen
Snap ook nooit waar het enthousiasme vandaan komt als het over het Nederlands elftal gaat vooral dit elftal
Bedoel Wout Weghorst is een prima gozer een cult held maar een goede spits nee dat niet maar goed hij schiet ze er dat kan je over Depay niet zeggen
Dat antwoord is inderdaad nul want ze mogen niet voor een ander land spelenD-e-n schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:53:
[...]
Op het middenveld ontberen we vooral fysiek en we missen aanvallend gewoon een speler die wat extra's kan brengen. Xavi zou dat kunnen worden maar nu dus nog niet.
Gek genoeg hebben we verdedigend eigenlijk teveel kwaliteit. Ik zag vandaag ergens een bericht langskomen van een buitenlandse site die onze bank had bekeken met daarop Frimpong, Geertruida, de Ligt, vd Ven en Maatsen en die vroeg zich af hoeveel van de Euro 2024 landen die spelers allemaal op de bank zouden zetten. Ik vermoed dat het antwoord nul is.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Toen hadden we wel een elftal ook zeg. De t*ring. Kijk waar ze allemaal speelden. We hadden ook veel verder moeten komen dat EK. Jammer van de Boulahrouz situatie.Quad schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:35:
[YouTube: Highlights: Nederland - Frankrijk 4-1 (13/06/2008) EK 2008]
Graag vanaf nu elke avond deze video kijken. Wat een wedstrijd was dit toen om mee te maken trouwens. Vooraf geen enkele kans, en volledig overklast.
[ Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 16-06-2024 21:23 ]
Enorme werklust maar komt in principe te kort voor de basis.Dr. Strangelove schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:09:
[...]
Vind dit echt grappig. Die vent is beslissend in de laatste twee wedstrijden die je op een groot toernooi speelt maar nee, geen goede spits
[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 16-06-2024 21:21 ]
nee geen goede spits Depay ook niet btwDr. Strangelove schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:09:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door bie100 op 16-06-2024 21:22 ]
Eens, hoor. Maar tegelijkertijd maakt zijn loopactie wel de goal van Weghorst mogelijk. Dus op het beslissende moment leverde ie wel, en dat is toch wel belangrijk.Megupe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:50:
Sorry ik heb vandaag 5 uur moeten tennissen, dus eea gemist. Maar blijkbaar is Wijnaldum echt zo bijzonder goed dat hij mee mocht doen.
Welke foute fotos van Koeman heeft deze kerel in bezit?
Ik heb de laatste 15 minuten gezien, gevalletje woestijn...
... not as I do.
En was dat doelpunt van Frankrijk niet buitenspel?FreakNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 21:18:
[...]
Toen hadden we wel een elftal ook zeg. De t*ring. Kijk waar ze allemaal speelden. We hadden ook veel verder moeten komen dat EK. Jammer van de Boulahrouz situatie.
Fun fact , Van Nistelrooij (die die wedstrijd ook speelde) is exact net zo oud als Kluivert (allang uit beeld in 2008).
Die zweetband is ook niet bedoeld om vies te worden. En er staan er naast Depay nog 10 in het veld die kunnen werkenHarribo schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:14:
Ik ben niet anti Depay maar ik vind wel dat hij meer druk moet zetten op een keeper.
Kane, Weghorst, Mitrovic, allemaal rennen ze naar een keeper om druk te zetten, daar waar Depay dan weigert er energie in te steken
Dikke luie spits hier ... Afhankelijk van de situatie was dat ook 9 van de 10x onzin. Je weet dat ze hem wegschieten.Harribo schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:14:
Ik ben niet anti Depay maar ik vind wel dat hij meer druk moet zetten op een keeper.
Kane, Weghorst, Mitrovic, allemaal rennen ze naar een keeper om druk te zetten, daar waar Depay dan weigert er energie in te steken
[ Voor 64% gewijzigd door Megupe op 16-06-2024 22:25 ]
Megupe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:18:
Hoorden jullie ook "muziek" tijdens ser eng in de 58e minuut?
Ja.Megupe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:18:
Hoorden jullie ook "muziek" tijdens ser eng in de 58e minuut?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik was in de keuken bezig en dacht ook dat er iets mis ging met de Bluetooth speakerGroentenman schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:23:
Ik was mijn vrouw al aan het beschuldigen dat ze met de iPad iets had aangezet… 😂 Hier ook dus.
[...]
En een mooie aanval die door van de persie met wat geluk wordt afgerond. En een prachtgoal van Henry. Heb pas nog gekeken. Samenvatting staat gewoon op YouTubeJanW schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:02:
[...]
En was dat doelpunt van Frankrijk niet buitenspel?
Ik kan me drie van die goals nog zo voor de geest halen. Kopbal van Kuyt. De goal van Robben uit een onmogelijke hoek en het slotakkoord van Sneijder, onderkant lat.
[ Voor 28% gewijzigd door FreakNL op 16-06-2024 22:57 ]
[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 17-06-2024 10:47 . Reden: Dat laten we dus. ]
Heb ik iets gemist, wat heeft Joep fout gedaan?Megupe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 23:24:
Arme Tadic, heb je verloren en dan moet je daarna nog Joep *knip* Schreuder te woord staan.
[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 17-06-2024 10:47 . Reden: Quote aangepast ]
Weetje wat het is met Depay, ik voel je hierin, alleen hij gaat gewoon Van Persie voorbij qua doelpunten he... Hij scoort ze toch wel steeds op de een of andere manier.JEightyFive schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:00:
Met het risico als "hater" bestempeld te worden, maar Depay hoeft wat mij betreft niet meer op te komen draven. Te veel bezig met randzaken om zichzelf in the picture te zetten, uitgerekend ook weer op een speeldag, met een clown als Akwasi dit keer. Nee, sorry, voor mij is hij echt af. Depay voetbalt niet voor Nederland, Depay voetbalt voor Depay. Dat schot van een meter of 35 was ook weer tekenend.
Een wannabe wereldster met 1 leuk seizoen bij PSV en Lyon en verder overal mislukt, maar wel met de air van Cristiano Ronaldo. Ik denk dat ze hem in Manchester op straat niet eens zouden herkennen.
En dat dreigt dan ook nog topscorer aller tijden te worden in Oranje omdat er tegenwoordig zoveel wedstrijden tegen de lamme en de blinde worden gespeeld. Geef mij maar van Persie als het om dat record gaat. Dat was een echte klasbak. Echte wereldklasse.
Wel genoten van Gakpo, vooral die eerste helft. Speelde echt super en zijn doelpunt was zeer verdiend.
Ik ben benieuwd als Brobbey fit is hoe een aanval Gakpo - Brobbey - Frimpong zou werken. Brobbey met zijn fysiek (bal vasthouden), de andere twee met de actie en de snelheid.
Ik heb de statistieken er eens bijgepakt (ok Wikipedia) maar een paar doelpunten tegen Frankrijk en Duitsland, verder allemaal middelmatige tegenstanders.Agent47 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:18:
[...]
Weetje wat het is met Depay, ik voel je hierin, alleen hij gaat gewoon Van Persie voorbij qua doelpunten he... Hij scoort ze toch wel steeds op de een of andere manier.
Van Persie had toen wel Van Nistelrooij, Robben, Huntelaar, Kuijt etc die allemaal op zijn plek kon.
Elect a clown, expect a circus.
Agent47 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:18:
[...]
Weetje wat het is met Depay, ik voel je hierin, alleen hij gaat gewoon Van Persie voorbij qua doelpunten he... Hij scoort ze toch wel steeds op de een of andere manier.
Dit dus.Slasher schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:24:
[...]
Ik heb de statistieken er eens bijgepakt (ok Wikipedia) maar een paar doelpunten tegen Frankrijk en Duitsland, verder allemaal middelmatige tegenstanders.
[ Voor 3% gewijzigd door JEightyFive op 17-06-2024 08:29 ]
Veerman absoluut niet. Heeft een hele mooie specifieke kwaliteit met zijn vermogen om oplossingen te zien en de bal ook nog daar te krijgen, maar komt op handelingssnelheid, kracht, loopvermogen en mentaliteit mijns inziens zwaar tekort voor de wereldtop. Heel erg gehyped in NL, prima voor de Eredivisie maar gaat in een grotere competitie niets klaar spelen. Ik verwacht dat hij finaal door de mand valt tegen Frankrijk, die een supermodern middenveld op kunnen stellen.aaaido schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:41:
Anyhow, we gaan vrijdag zien hoe dit elftal stand houdt tegen de echte wereldtop. Er zijn echt wel kansen met dit team. Natuurlijk zijn Schouten en Veerman geen wereldtop maar ze hebben zeker potentie om wellicht ooit dat niveau te bereiken. Speelt ook wel wat geluk met je carrière in mee.
Ik ben groot fan van RvP, maar zijn lijstje goals in Oranje is ook voornamelijk tegen zeer middelmatige tegenstanders. Zoek het maar eens op. Een non-argument dit.JEightyFive schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:27:
Dit dus.
Er worden veel interlands tegen de lamme en de blinde gespeeld. Zo heeft ie er bijvoorbeeld 5 tegen Gibraltar. Op de momenten dat het moet levert ie zelden.
[ Voor 20% gewijzigd door donleone83 op 17-06-2024 08:44 ]
Die ballen die hij, Simons en Gakpo kregen, daar moet je er gewoon 3 van in het netje hebben. Frankrijk maakt die kansen praktisch bijna allemaal af. Zoveel kansen ga je niet krijgen tegen Frankrijk.JEightyFive schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:27:
[...]
[...]
Dit dus.
Er worden veel interlands tegen de lamme en de blinde gespeeld. Zo heeft ie er bijvoorbeeld 5 tegen Gibraltar. Op de momenten dat het moet levert ie zelden.
Megupe schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:16:
[...]
Die zweetband is ook niet bedoeld om vies te worden. En er staan er naast Depay nog 10 in het veld die kunnen werken
Of er 3 inprikken tegen Frankrijk, dan rechtvaardigt het de gouden 10Harribo schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:49:
[...]
Voetbal blijft een teamsport, druk zetten doe je met iedereen.
Hij heeft nu een andere haarband he? Met een 10 erop... Misschien toch maar weer die haarband zonder opdruk weer op doen dan
Elect a clown, expect a circus.
Aangezien ze beide kwalificaties en eindrondes hebben gespeeld en beide goede en minder goede tegenstanders zijn tegengekomen heb ik de lijstjes opgezocht in welke wedstrijden ze het meest gescoord hebben.donleone83 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:40:
[...]
Ik ben groot fan van RvP, maar zijn lijstje goals in Oranje is ook voornamelijk tegen zeer middelmatige tegenstanders. Zoek het maar eens op. Een non-argument dit.
[ Voor 13% gewijzigd door JEightyFive op 17-06-2024 09:34 ]
Dat was bij v Persie ook.Slasher schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:24:
[...]
Ik heb de statistieken er eens bijgepakt (ok Wikipedia) maar een paar doelpunten tegen Frankrijk en Duitsland, verder allemaal middelmatige tegenstanders.
Depay heeft inderdaad vervelende maniertjes. Inderdaad. Maar het is een prima speler.JEightyFive schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:28:
[...]
Aangezien ze beide kwalificaties en eindrondes hebben gespeeld en beide goede en minder goede tegenstanders zijn tegengekomen heb ik de lijstjes opgezocht in welke wedstrijden ze het meest gescoord hebben.
RvP:
Vriendschappelijk: 15 goals
WK kwalificatie: 13 goals
EK kwalificatie: 13 goals
WK eindronde: 6 goals
EK eindronde: 3 goals
Depay:
Vriendschappelijk: 18 goals (waarvan 7 in de Nations League, wat ook veredeld vriendschappelijk is)
WK kwalificatie: 15 goals
EK kwalificatie: 7 goals
WK eindronde: 3 goals
EK eindronde: 2 goals
De top 3 waar RvP het meest tegen heeft gescoord zijn Hongarije (6), San Marino (4) en Roemenië (4).
Depay komt op Gibraltar (5), Montenegro (4) en Wit-Rusland (3).
Persoonlijk sla ik Hongarije en Roemenië (iets) hoger aan dan Montenegro en Wit-Rusland. San Marino en Gibraltar is lood om oud ijzer.
Om nu alle individuele tegenstanders op te zoeken tegen wie ze gescoord hebben is mij een beetje te veel moeite maar in kwalificaties en oefenwedstrijden ontloopt het elkaar niet veel, al wint RvP het wel duidelijk in de EK kwalificaties.
De echte waarde zit 'm qua tegenstand (denk ik) in de goals op eindrondes en daar heeft RvP meer waarde gehad dan Depay tot nu toe en ik verwacht niet dat Depay nog minimaal 3 WK goals gaat maken.
Fijn voor hem als ie er straks tegen landen als Luxemburg weer een paar in jaagt en topscorer aller tijden wordt. Als voetballer (en als persoon) staat RvP mijlenver boven hem.
[ Voor 11% gewijzigd door LZ86 op 17-06-2024 09:56 ]
En dit is dus exact hetzelfde als de discussie rond Depay/Weghorst. Ook in 2008 en 2010 hanteerde Oranje een dynamisch systeem. Ik zou zelfs zo ver willen gaan om te zeggen dat Robben en Sneijder voornamelijk in 2010 zo ontzettend konden uitblinken omdat Van Persie zo onzelfzuchtig speelde en overal ruimtes trok voor Robben en Sneijder.LZ86 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:37:
[...]
Dat was bij v Persie ook.
Die man leverde op het moment dat het echt moest ook nooit. In de tijd van het EK2008/WK 2010 toen het team echt goed was scoorde vooral Robben en Sneijder de goals. Hoe vaak ik niet vloekend voor de tv heb gezeten dat v Basten/v Marwijk m weer opstelde ipv Huntelaar of v Nistelrooij.
Ik ben het met je eens dat RvP als voetballer belangrijker en beter was dan Depay hoor. Ik vind het alleen absurd dat Depay zo ongelooflijk gebashed wordt om wat gemiste kansen terwijl hij overduidelijk al jarenlang ontzettend belangrijk is voor het NL elftal, zowel qua statistieken als wat meerdere bondscoaches en medespelers over hem zeggen.JEightyFive schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:28:
[...]
Aangezien ze beide kwalificaties en eindrondes hebben gespeeld en beide goede en minder goede tegenstanders zijn tegengekomen heb ik de lijstjes opgezocht in welke wedstrijden ze het meest gescoord hebben.
RvP:
Vriendschappelijk: 15 goals
WK kwalificatie: 13 goals
EK kwalificatie: 13 goals
WK eindronde: 6 goals
EK eindronde: 3 goals
Depay:
Vriendschappelijk: 18 goals (waarvan 7 in de Nations League, wat ook veredeld vriendschappelijk is)
WK kwalificatie: 15 goals
EK kwalificatie: 7 goals
WK eindronde: 3 goals
EK eindronde: 2 goals
De top 3 waar RvP het meest tegen heeft gescoord zijn Hongarije (6), San Marino (4) en Roemenië (4).
Depay komt op Gibraltar (5), Montenegro (4) en Wit-Rusland (3).
Persoonlijk sla ik Hongarije en Roemenië (iets) hoger aan dan Montenegro en Wit-Rusland. San Marino en Gibraltar is lood om oud ijzer.
Om nu alle individuele tegenstanders op te zoeken tegen wie ze gescoord hebben is mij een beetje te veel moeite maar in kwalificaties en oefenwedstrijden ontloopt het elkaar niet veel, al wint RvP het wel duidelijk in de EK kwalificaties.
De echte waarde zit 'm qua tegenstand (denk ik) in de goals op eindrondes en daar heeft RvP meer waarde gehad dan Depay tot nu toe en ik verwacht niet dat Depay nog minimaal 3 WK goals gaat maken.
Fijn voor hem als ie er straks tegen landen als Luxemburg weer een paar in jaagt en topscorer aller tijden wordt. Als voetballer (en als persoon) staat RvP mijlenver boven hem.
LZ86 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:37:
[...]
Dat was bij v Persie ook.
Die man leverde op het moment dat het echt moest ook nooit. In de tijd van het EK2008/WK 2010 toen het team echt goed was scoorde vooral Robben en Sneijder de goals. Hoe vaak ik niet vloekend voor de tv heb gezeten dat v Basten/v Marwijk m weer opstelde ipv Huntelaar of v Nistelrooij.
Regeren is vooruitschuiven
Wat een waardeloos filmpje, het is hier geen TikTok.T-MOB schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:14:
[...]
[YouTube: Robin van Persie ● World Cup ● the flying Dutchman ● Robin van Persie ● 2014 ● HD]
Dit was wel een belangrijke hoor. Kantelpunt in de wedstrijd.
Niet persé een laatbloeier, maar wel een speler die i.m.o. vooral de pech heeft dat voor hem jarenlang van Dijk en Blind (linkscentraal achterin) stonden en dat eigenlijk ook zijn beste/ favoriete positie is.JanW schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:36:
Wat was Aké goed hé gisteren. Pfoe, zo jammer dat 't een beetje een laatbloeier is. Zag gisteren dat hij "al" 29 is. Voor mijn gevoel komt ie pas net kijken bij het Nederlands elftal.
Er kon nog een hoop beter, een paar spelers speelden ondermaats, terwijl ze in de voorbereiding wel goed waren (Memphis) en anderen speelden wel goed na een slechte voorbereiding (Gakpo). Dumfries, Veerman en Simons vond ik de minste drie aan Nederlandse kant. Aké, Verbruggen en Gakpo waren de positieve uitschieters.
Vandaag Frankrijk - Oostenrijk. Ik ben benieuwd naar het niveau van Frankrijk, maar ook naar Oostenrijk. Lijkt me een stugge tegenstander. In ieder geval fijn dat we deze eerste wedstrijd gewonnen hebben. Belangrijke drie punten.![]()
Over Van Persie werd zo mogelijk nog meer gemauwd dan over Depay. Ook hier op dit forum. Maakte ook een hoop goals tegen mindere goden maar rendeerde in Oranje als het erop aankwam maar matigjes. Kan me alleen die wereldgoal tegen Spanje herinneren.JEightyFive schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:00:
Met het risico als "hater" bestempeld te worden, maar Depay hoeft wat mij betreft niet meer op te komen draven. Te veel bezig met randzaken om zichzelf in the picture te zetten, uitgerekend ook weer op een speeldag, met een clown als Akwasi dit keer. Nee, sorry, voor mij is hij echt af. Depay voetbalt niet voor Nederland, Depay voetbalt voor Depay. Dat schot van een meter of 35 was ook weer tekenend.
Een wannabe wereldster met 1 leuk seizoen bij PSV en Lyon en verder overal mislukt, maar wel met de air van Cristiano Ronaldo. Ik denk dat ze hem in Manchester op straat niet eens zouden herkennen.
En dat dreigt dan ook nog topscorer aller tijden te worden in Oranje omdat er tegenwoordig zoveel wedstrijden tegen de lamme en de blinde worden gespeeld. Geef mij maar van Persie als het om dat record gaat. Dat was een echte klasbak. Echte wereldklasse.
Wel genoten van Gakpo, vooral die eerste helft. Speelde echt super en zijn doelpunt was zeer verdiend.
Ik ben benieuwd als Brobbey fit is hoe een aanval Gakpo - Brobbey - Frimpong zou werken. Brobbey met zijn fysiek (bal vasthouden), de andere twee met de actie en de snelheid.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
donleone83 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:56:
[...]
Ik ben het met je eens dat RvP als voetballer belangrijker en beter was dan Depay hoor. Ik vind het alleen absurd dat Depay zo ongelooflijk gebashed wordt om wat gemiste kansen terwijl hij overduidelijk al jarenlang ontzettend belangrijk is voor het NL elftal, zowel qua statistieken als wat meerdere bondscoaches en medespelers over hem zeggen.
Volledig mee eens. Inderdaad, Depay haalde gisteren geen voldoende, maar werkte wel hard en ging er vol voor. Er lijkt al sinds zijn debuut in het NL elftal een soort hetze gaande te zijn tegen hem. Hij kan werkelijk waar niks goed doen. Ook al maakt ie een dubbele hattrick, dan beginnen mensen nog over z’n slechte muzieksmaak, vreemde tattoo’s, of zoals nu een haarband. Er waren meer spelers die hun niveau niet haalden, maar alle negativiteit trechtert zich, zoals gewoonlijk, naar Depay. Ik vind het persoonlijk nogal vermoeiend.Snowdog schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:25:
Wat een gezeur (en een hoop onzin) in dit topic zeg, dit gaan we maar even mijden tijdens het EK... Wel weer typisch Nederlands natuurlijk...
Dat is typisch nederlands toch, was met Bergkamp toch net zo ?Dr. Strangelove schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:41:
[...]
Over Van Persie werd zo mogelijk nog meer gemauwd dan over Depay. Ook hier op dit forum. Maakte ook een hoop goals tegen mindere goden maar rendeerde in Oranje als het erop aankwam maar matigjes. Kan me alleen die wereldgoal tegen Spanje herinneren.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat is op de man, en dat hoort hier niet thuis.Denman schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:42:
[...]
[...]
Ook al maakt ie een dubbele hattrick, dan beginnen mensen nog over z’n slechte muzieksmaak, vreemde tattoo’s, of zoals nu een haarband.
Klopt. Een niet scorende spits valt echter meer op dan een haperend middenveld.Er waren meer spelers die hun niveau niet haalden, maar alle negativiteit trechtert zich, zoals gewoonlijk, naar Depay. Ik vind het persoonlijk nogal vermoeiend.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq