[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 118 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:12
D-e-n schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:42:
[...]

Eeeh nee? In de voorbereiding dus niet. Er is verschil tussen opbouw, wanneer je de bal hebt en wanneer niet.

Koeman speelt nu met vier verdedigers. Koeman wil opbouwen met drie waardoor één van de backs ver vooruit speelt. Tegen Canada was dat Van de Ven, tegen IJsland was dat Dumfries. Aan de kant waar die hoge back speelt speelt de aanvaller (Depay, respectievelijk Xavi) wat meer maar binnen en aan de andere kant puur aan de zijkant (Frimpong en Gakpo).

Je ziet het verschil ook duidelijk wanneer we balverlies hebben. Dan staat die hoge back weer plots naast de andere. De linker en rechteraanvaller hebben dan dezelfde taak.
Precies dit!

• bazzemans
T-MOB schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:58:
[...]

Wie zijn dan de 5 verdedigers? Volgens mij lopen er achterin maar 4. Frimpong wordt als buitenspeler opgesteld.

Overigens vind ik het best raar om het zo statisch uit te drukken als 4-3-3 of 5-3-2 of wat dan ook. In het moderne voetbal blijven de poppetjes nooit op hun positie staan. Je hebt een verdedigende organistatie, en daarnaast een aanvallende. In balbezit gaat bijna elke ploeg naar 3-4-3 of zelfs 3-3-4. Of je nou zoals vroeger bij Ajax een centrale verdediger het middenveld laat inschuiven. Of vanuit 5-3-2 je backs laat opkomen. Of zoals Twente graag speelt, een 4-3-3 waarbij 1 van de backs mee naar voren mag. De uitvoering is uiteindelijk belangrijker dan hoe de opstelling op papier wordt gezet.
Hier ook al een aantal keer betoogd dat we in Nederland een beetje te veel gefixeerd zijn op de formatie (en dan bij voorkeur 1-4-3-3). Terwijl op niveau trainers het veel meer hebben over speelwijzen en -intenties. Dat is inderdaad veel dynamischer en gaat over veel meer dan alleen waar de poppetjes staan. Bijvoorbeeld ook over hoe en wanneer je druk zet, de intensiteit (of temporisering) en op welke manier aanvallen worden opgebouwd.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:18

Fiber

Beaches are for storming.

In theorie willen moderne trainers geloof ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://www.coachesvoice.com/wp-content/webpc-passthru.php?src=https://www.coachesvoice.com/wp-content/uploads/2023/08/Box-Midfield-Tactics-Pitch.jpg&nocache=1

https://www.coachesvoice....otball-tactics-liverpool/

:7

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:58
Juistem, al is het vanuit 4-3-3 eerder zo uitgevoerd:
Afbeeldingslocatie: https://www.coachesvoice.com/wp-content/webpc-passthru.php?src=https://www.coachesvoice.com/wp-content/uploads/2023/08/Box-Midfield-Tactics-Pitch2-160823-1024x800.jpg&nocache=1

Regeren is vooruitschuiven

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-01 10:47
Sjah schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:16:
Zag gister iemand hier zeggen dat Portugal zo sterk is, waar komt dat vandaan?
Portugal is niet zo zeer sterk, maar als wij tegen ze moeten weet je altijd dat we eraf gaan :+
De statistieken laten dat keihard zien. Sinds de Battle of Nuremberg in 2006 heb ik voor Portugal nog de meeste vrees.

Het record qua kaarten staat trouwens ook op onze naam in de kwartfinale op het WK in Qatar tegen Argentinië dus we kunnen er zelf ook wel wat van :P

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Als C. Ronaldo nog mee kan bij Portugal, dan vraag je toch serieus af of we niet de Jong nog een keer hadden moeten meenemen.

Voor mij hadden andere dan Bergwijn, Wijnaldum en Blind erbij mogen zitten. Maar het is al een geluk dat Frimpong een kans krijgt bij Koeman.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
tJa ik weet wel dat Portugal vaak gewonnen heeft tegen ons, maar vroeg me af of we ze moeten betitelen als favo voor dit ek, hebben ze namen dan ... Dat CR7 nog weer meegaat wist ik niet, neemt die wel zijn loopstok mee dan?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:22:
tJa ik weet wel dat Portugal vaak gewonnen heeft tegen ons, maar vroeg me af of we ze moeten betitelen als favo voor dit ek, hebben ze namen dan ... Dat CR7 nog weer meegaat wist ik niet, neemt die wel zijn loopstok mee dan?
Hij moet sowieso eerst zijn schoenen leegkieperen voor ie de kleedkamer in mag, anders wordt het een zandbak.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Moet zeggen dat het allemaal wel erg treurig gesteld is dit jaar. Persoonlijk ben ik sowieso helemaal afgehaakt op het NL elftal. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om te juichen voor spelers als Depay, Wijnaldum, etc. Vond hen al niets, Qatar heeft alles kapot gemaakt.

Maar goed, ik ben 45 en wellicht geen doelgroep meer. Vandaag was ik op school in groep 8 voor wat voorbereidingen voor het eindkamp. De laatste dag is als het Nederlands elftal speelt op 21 juni (wist ik ook niet). Dus we gooiden dat nog even in de groep voor de kinderen....

Een paar wisten dat er iets aankwam van een toernooi, maar dat was het wel. Wie, wat, wanneer, geen idee. Boeide ze ook geen ruk.

Ik heb mijn mooiste avonden gehad met Nederlands voetbal. Begon met EK1988 (lucky basterd), maar ook de toerooien erna van kijken met vriendjes tot later feesten in de kroeg (en daarna treuren). Het staat me allemaal bij. Ik het het idee dat de huidige generatie dit allemaal niet meekrijgt helaas. Ik had het mijn kinderen erg gegund.

Soms zie je het nog wel eens opleven na de eerste winst, maar betwijfel het. Of zoals de cassiere van de AH vanochtend zei: "Wilt u een heel pak spelerskaarten voor uw kinderen? Niemand neemt ze aan".

/opa uit

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11-2025
bazzemans schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:39:
@Advizor Volgens mij heb je dan niet echt lekker opgelet de laatste twee wedstrijden. Frimpong speelde tegen Canada niet als verdediger. En wie was volgens jou de vijfde verdediger tegen IJsland?
O ja tegen IJsland. Een land met 380.000 inwoners, nee je hebt gelijk. Toen hadden we ook 2 verdedigers op kunnen stellen.
Wacht nou maar even tot het EK begint.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59
Advizor schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:03:
[...]

O ja tegen IJsland. Een land met 380.000 inwoners, nee je hebt gelijk. Toen hadden we ook 2 verdedigers op kunnen stellen.
Wacht nou maar even tot het EK begint.
De Engelsen hebben gewoon verloren tegen IJsland. Maar dat was ook het punt niet. Jij stelde dat Koeman met vijf achterin speelde maar dat is de laatste twee interlands dus absoluut niet zo. En ik neem aan dat hij nu oefent wat hij straks wil gaan spelen. Dat je tegen de Fransen wellicht wat voorzichtiger bent lijkt me logisch want die hebben beter materiaal.

• bazzemans
D-e-n schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:16:
[...]

De Engelsen hebben gewoon verloren tegen IJsland. Maar dat was ook het punt niet. Jij stelde dat Koeman met vijf achterin speelde maar dat is de laatste twee interlands dus absoluut niet zo. En ik neem aan dat hij nu oefent wat hij straks wil gaan spelen. Dat je tegen de Fransen wellicht wat voorzichtiger bent lijkt me logisch want die hebben beter materiaal.
Je kan een stap verder gaan dan aannemen. Koeman heeft altijd aangegeven voorstander te zijn van (een vorm van) 1-4-3-3, heeft meermaals aangegeven zo te willen gaan spelen én bevestigd dat we tijdens de oefenwedstrijden de contouren zouden gaan zien van hoe dit Oranje tijdens het EK gaat spelen. Ik ben het met je eens in de verachting dat de speelwijze tegen de Fransen mogelijk wat behoudender gaat zijn. Dat hoeft echter niet per definitie te betekenen dat er dan met 5 verdedigers gespeeld gaat worden. Behoudender kan je ook zijn door je restverdediging te versterken en het drukzetten aan te passen.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Heb het niet opgezocht maar zag toevallig een filmpje voorbij komen vandaag dat ze aan een hele sterke serie bezig zijn, incl. de kwalificatie
Zo speelt Brazilie volgens mij al sinds/ in de jaren '90 O-)

• D-e-n
bazzemans schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:35:
[...]

Behoudender kan je ook zijn door je restverdediging te versterken en het drukzetten aan te passen.
Ik verwacht Frimpong tegen de Fransen. Dan mogen mensen het van mij 532 noemen terwijl het dat niet is ;)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
PWM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:38:
Moet zeggen dat het allemaal wel erg treurig gesteld is dit jaar. Persoonlijk ben ik sowieso helemaal afgehaakt op het NL elftal. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om te juichen voor spelers als Depay, Wijnaldum, etc. Vond hen al niets, Qatar heeft alles kapot gemaakt.

Maar goed, ik ben 45 en wellicht geen doelgroep meer. Vandaag was ik op school in groep 8 voor wat voorbereidingen voor het eindkamp. De laatste dag is als het Nederlands elftal speelt op 21 juni (wist ik ook niet). Dus we gooiden dat nog even in de groep voor de kinderen....

Een paar wisten dat er iets aankwam van een toernooi, maar dat was het wel. Wie, wat, wanneer, geen idee. Boeide ze ook geen ruk.

Ik heb mijn mooiste avonden gehad met Nederlands voetbal. Begon met EK1988 (lucky basterd), maar ook de toerooien erna van kijken met vriendjes tot later feesten in de kroeg (en daarna treuren). Het staat me allemaal bij. Ik het het idee dat de huidige generatie dit allemaal niet meekrijgt helaas. Ik had het mijn kinderen erg gegund.

Soms zie je het nog wel eens opleven na de eerste winst, maar betwijfel het. Of zoals de cassiere van de AH vanochtend zei: "Wilt u een heel pak spelerskaarten voor uw kinderen? Niemand neemt ze aan".

/opa uit
Nou hier leeft het echt wel. In 1988 woonde ik in een wijk met weinig voetbalkinderen en leefde het juist bij de jeugd minder. De ouders wel, in elk geval de burenclub waar wij mee keken.

Nu? Mijn zoontje is acht en fanatiek voetballer. Het gaat over niks anders dan het EK. Schema aan de muur, het eerst Lidl plaatjesboek is al compleet in de hele buurt en de jongens zijn bezig met boek twee. Elke ochtend ‘papa, mag ik de samenvatting van de oefenwedstrijden zien?’.

Dus ja, hier leeft het echt wel bij de jeugd. En mij spreekt deze groep me ook niet echt aan maar dat zie je bij hem niet. Gakpo is voor mijn zoontje net zo’n held als Marco dat was voor ons.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:01
Nou volgens mij heeft Portugal een hele sterke selectie, misschien niet om kampioen te worden maar zeer zeker een kanshebber. Veel meer dan Nederland.

En als ze in de 8e finale daadwerkelijk NL treffen dan is het 1 simpele tactiek voor de Portugezen waar die domme Hollanders altijd in trappen;

Een paar keer "je moeder" roepen en Nederland trapt er altijd in en laat zich gaan. Ieder Zuid-Europees en Zuid-Amerikaans voetballand weet dat inmiddels

De gapers...

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:11
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 23:00:
[...]

Nou hier leeft het echt wel. In 1988 woonde ik in een wijk met weinig voetbalkinderen en leefde het juist bij de jeugd minder. De ouders wel, in elk geval de burenclub waar wij mee keken.

Nu? Mijn zoontje is acht en fanatiek voetballer. Het gaat over niks anders dan het EK. Schema aan de muur, het eerst Lidl plaatjesboek is al compleet in de hele buurt en de jongens zijn bezig met boek twee. Elke ochtend ‘papa, mag ik de samenvatting van de oefenwedstrijden zien?’.

Dus ja, hier leeft het echt wel bij de jeugd. En mij spreekt deze groep me ook niet echt aan maar dat zie je bij hem niet. Gakpo is voor mijn zoontje net zo’n held als Marco dat was voor ons.
Nou ik woon in een echt volksbuurtje waar je tot vervelens toe die Oranje meuk zag en nu maar bij één huis wat Oranje spul

En dat is mijn Marokkaanse overbuurman _/-\o_ nee het leeft hier ook niet zo moet ik zeggen

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:21
Al jaren zo lijkt mij. Zeer taaie ploeg ook.

Ik denk dat Nederland op papier minder is dan Frankrijk, Portugal, Spanje, Italië en vooruit Duitsland.

Daarvan verliezen is niet beschamend.

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 12-06-2024 08:58 ]

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31
PWM schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:38:

/opa uit
Ik hoor en snap wat je zegt maar dit geeft imo ook meer ruimte voor andere sporten wat totaal prima is imo. Denk aan wielrennen (tour), olympische spelen (imo nog interessanter dan een ek) en allemaal andere sporten.

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:31
Iets anders. Met het verlies van Jong en Koopmeinders wordt mijn ideale opstelling:

Gakpo - Depay - Malen
Schouten - Reijnders - Veerman
Ake - Dijk - Vrij - Dumfries
Verbruggen

Subs of tweede keuze (wanneer tegenstander erom vraagt)
-In de aanval heb je dan Simons en Frimpong voor op de flanken. Weghorst en daarna Brobby voor Depay. Je kan zelfs met twee spitsen spelen met Weghorst en Brobby (ook interessant)
-Op het middenveld heb je tevens Simons op 10 en Wijnaldum (helaas) puur als sub voor middenveld om de ander rust te geven.
-In de verdediging heb je dan vd Ven en Frimpong als supersub voor flanken en Ligt en Geertruida als cv.

Helaas is het middenveld met het verlies van Jong en Koopmeinders ook het meest kwestbaar. Laten we hopen dat Schouten, Reijnders en Veerman heel en fit blijven. Je wil gewoon echt niet een Wijnaldum in de basis of uberhaupt op het veld (al zal dat echt wel gaan gebeuren nu...).

Ik zal mij daarom het meest gaan irriteren aan Wijnaldum. Ook al vind ik het een prima gozer..

• bazzemans
Met het spelersmateriaal vind ik het nog best lastig keuzes maken. Je kan voor mijn gevoel meerdere kanten op en bepaalde koppeltjes werken beter met elkaar dan andere. Ik ga uit van een 1-4-2-3-1 opstelling als variant op 1-4-3-3. Onder aan de streep kom ik dan hierop uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_bJfqzOYE9QJDI9rsWD7qMSOcic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CedC2NG6af1Kc7yfX7IuOWOa.png?f=user_large

Voorin:
Spits: Depay, die heeft w.m.b. laten zien fit en steeds beter in vorm te komen. Dan is hij de gevaarlijkste speler die we hebben. Brobbey vind ik nog niet goed genoeg als basisspeler en Weghorst is een ideale speler om in te kunnen brengen als het nodig is (en dan zou ik Depay laten staan aan de linkerkant).
Linksvoor: Gakpo, ondanks dat hij mij nog niet helemaal overtuigd. Er ontbreekt nog net even een stukje. Met een andere centrumspits zou ik hier Depay neerzetten. Bergwijn is niet goed genoeg als basisspeler en komt pas in aanmerking als Depay en Gakpo niet beschikbaar zijn.
Rechtsvoor: Het afgelopen seizoen en beide oefenwedstrijden heeft Frimpong zich dusdanig laten zien dat ik denk dat hij van grotere waarde kan zijn. Het liefste had ik ook een plek voor Xavi ingeruimd, omdat hij m.i. wel echt deel van de toekomst van Oranje is. Malen heeft laten zien fantastisch te kunnen invallen en ik zou hem als dusdanig ook inzetten. Als hij in de basis start, vertraagd hij gevoelsmatig het spel als hij aan de bal komt.

Middenveld:
Overwogen om Xavi dan op het middenveld te plaatsen i.p.v. Reijnders. Alleen heeft Reijnders zich w.m.b. ook bewezen op het middenveld en komt Xavi daar (nog) niet uit de verf. Met het ontbreken van De Jong zijn w.m.b. Schouten en Veerman het juiste koppeltje op het middenveld. Dat hebben ze bij PSV laten zien. Hopelijk kunnen ze het dan ook op het EK laten zien.

Verdediging:
Rechts kies ik Geertruidenberg, omdat ik voor Frimpong kies en ik denk dat die rechterkant meer rendement oplevert en beter functioneert dan het koppeltje Dumfries met Xavi of Frimpong.
Van Dijk en Aké zijn voor mij zeker van hun plek. De afweging was dan dus wie de rechtercentrale verdediger zou worden; De Ligt of De Vrij. Ik kies voor de ervaring van De Vrij. De Ligt heeft een aantal ongelukkige momenten in Oranje gehad en ik hoop dat hij dat toekomstig uit zijn spel krijgt.

Hieronder hoe ik op dit moment denk dat Koeman gaat starten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNavN_M1GqMwPdKOgHGmc_JHuPM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/240nSFZAaUEMXyqLmq89dvhV.png?f=user_large

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-01 12:50
Brobbey ook geblesseerd las ik?

"Een smetje op de training was de mogelijke blessure van Brian Brobbey. De spits greep naar zijn voet en verliet vroegtijdig het veld."
Bron: https://www.nu.nl/ek-voet...se-fans-in-wolfsburg.html

Apple MacBook Air '25 | Apple iPhone 17 Pro | Apple AirPods Pro | Apple Watch Series 10 | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
bazzemans schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:51:
De Ligt of De Vrij. Ik kies voor de ervaring van De Vrij. De Ligt heeft een aantal ongelukkige momenten in Oranje gehad en ik hoop dat hij dat toekomstig uit zijn spel krijgt.
Raar dat je Geertruida daar dan niet op afrekent. Die was, op zn zachts gezegd, uitermate zwak tegen Frankrijk en direct schuldig aan 2 doelpunten.
Aké op links word ik niet warm van, dan zou ik Vd Ven opstellen. Alleen al wegens z'n snelheid, die ontbreekt achterin toch wel in deze opstelling.

[edit] wat mij betreft overigens 2 opstellingen, afhankelijk van de tegenstander.
Oostenrijk/Polen:

-------------------Flekken
Geertruida de Ligt van Dijk vd ven/Aké
------------Schouten Reijnders
-------Frimpong Depay Gakpo/Xavi
------------------Brobbey

Tegen Frankrijk:
---------------Flekken
------De Ligt Van Dijk Aké
Dumfries-------------------Vd Ven
----Veerman Schouten Reijnders
------------- Depay Gakpo

Brobbey als aanspeelpunt tegen de 'zwakkere' tegenstanders, Flekken omdat ik hem beter vind dan Verbruggen in schoten stoppen en daar gaat het uiteindelijk om.

Tegen Frankrijk verdedigender, Drumfries en Vd Ven als wingbacks en Reijnders als box to box, Schouten verdedigende middenvelder die samen met Veerman de passes vooruit moet verzorgen

[ Voor 40% gewijzigd door toolkist op 12-06-2024 16:29 ]

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Jeroenvde89 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:46:

"Een smetje op de training was de mogelijke blessure van Brian Brobbey. De spits greep naar zijn voet en verliet vroegtijdig het veld."
Luuk, kom er maar in… :7

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• bazzemans
@toolkist Daar heb je wellicht een punt. Ik ben heel eerlijk gezegd ook nooit echt fan van Dumfries geweest, ondanks dat hij wel echt belangrijk is geweest in de kwalificatie. Het is voor mij vooral dat ik denk (op gevoel dus) dat de som Geertruida-Frimpong net beter is dan Dumfries-Simons.

Ik werd dan weer niet heel warm van Van de Ven en verkies Aké ook boven hem vanwege de ervaring die hij meebrengt.

Jouw opstellingen zou ik ook prima mee kunnen leven. Je kan met dit Oranje best een aantal kanten op.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:26

Agent47

I always close my contracts.

Die Brobbey heeft ook altijd wat hè. Zelfde dieet als bijlow ofso ? ;P

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:09
Jeroenvde89 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:46:

• Sjah
Brobbey moet mee, die maakt de winnende in de finale, daarna mag hij naar Inter Milaan..

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:17:
@toolkist Daar heb je wellicht een punt. Ik ben heel eerlijk gezegd ook nooit echt fan van Dumfries geweest, ondanks dat hij wel echt belangrijk is geweest in de kwalificatie. Het is voor mij vooral dat ik denk (op gevoel dus) dat de som Geertruida-Frimpong net beter is dan Dumfries-Simons.

Ik werd dan weer niet heel warm van Van de Ven en verkies Aké ook bij en hem vanwege de ervaring die hij meebrengt.

Jouw opstellingen zou ik ook prima mee kunnen leven. Je kan met dit Oranje best een aantal kanten op.
Yep dat is denk ik de kracht van dit Oranje, flexibiliteit en een bank waar je, op wellicht een enkele plek na, niet direct zwakker van wordt. Ookal is het dan misschien geen ultieme wereldklasse zoas bv Kroos, Foden, Bellingham of Musiala. Maar op een goede dag kun je er bijna elk land mee verslaan, alleen Frankrijk blijft echt een maat te groot.

• bazzemans
toolkist schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:39:
[...]

Yep dat is denk ik de kracht van dit Oranje, flexibiliteit en een bank waar je, op wellicht een enkele plek na, niet direct zwakker van wordt. Ookal is het dan misschien geen ultieme wereldklasse zoas bv Kroos, Foden, Bellingham of Musiala. Maar op een goede dag kun je er bijna elk land mee verslaan, alleen Frankrijk blijft echt een maat te groot.
Eens. Hoewel zelfs Frankrijk ooit te verslaan zal zijn. Als ze onachtzaam zijn. Alleen dat gebeurt zelden en de kans dat ze dat tegen Oranje zijn is denk ik nihil.

Ik vind het wel mooi om die verschillende ideeën over de ideale opstelling.

[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 12-06-2024 18:45 ]

• Sjah
Frankrijk kan zich niet opladen voor een Ek, althans heb dat laatste tijd minder gezien, nee die zijn te pakken.

@hieronder >> die Portugezen, bring them on, kom ze graag tegen, lust ze inmiddels rauw.

[ Voor 29% gewijzigd door Sjah op 12-06-2024 20:00 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:04
Portugal is erg sterk en Ronaldo is aan. Hij prikte weer een paar beauties gisteren. Die zie ik ver komen.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:34
Tegen Ierland...

Ze hebben een sterk team, maar Ronnie prikt ze er tegenwoordig in tegen amateurs in Arabië en nu dan tegen Ierland. Ik denk dat hij flink zal moeten wennen aan t niveauverschil.

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:09:
Tegen Ierland...

Ze hebben een sterk team, maar Ronnie prikt ze er tegenwoordig in tegen amateurs in Arabië en nu dan tegen Ierland. Ik denk dat hij flink zal moeten wennen aan t niveauverschil.
Ik denk dat hij daar echt 0,0 problemen mee heeft. Die gast is op en top professional

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:04
En wij? Canada en IJsland. :')
toolkist schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:16:
[...]

Ik denk dat hij daar echt 0,0 problemen mee heeft. Die gast is op en top professional
Wou net zeggen. Ook al is ie een veteraan, die wordt nergens meer koud of warm van behalve de brandere zon in de woestijn.

[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 12-06-2024 23:13 ]

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:50
Zirkzee mag zich gaan melden bij Oranje

[ Voor 81% gewijzigd door Gynnad op 12-06-2024 22:06 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:48

Quad

Doof

Heeft vast met Brobbey te maken.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:50
Quad schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:06:
Heeft vast met Brobbey te maken.
Idd - het blijkt een stijve hamstring te zijn maar Koeman wil geen risico lopen en kan tot vrijdag nog spelers toevoegen aan de selectie, logisch gevolg dus met de vrije plek die door Koopmeiners is ontstaan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• bazzemans
Goede keus van Koeman denk ik. Extra optie die denk ik al verder is dan Brobbey. Zijn blessure vlak voor de definitieve selectie gooide roet in het eten. Op de training kan Zirkzee misschien wat afdwingen.

• Advizor
We hebben zelf ook alleen maar tegen flut voetbal landjes gespeeld, maar toch is de euforie hier groot. We hebben blijkbaar een hele goede en brede selectie...
Feit is, we hebben van ieder serieus voetballand verloren het afgelopen jaar, hebben een fletse coach, geen sterspelers.
Onze 'sterren' zijn het halve seizoen geblesseerd of dragen een haarband.

Een beetje nederigheid is wel op z'n plaats.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Advizor schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:31:
[...]

We hebben zelf ook alleen maar tegen flut voetbal landjes gespeeld, maar toch is de euforie hier groot. We hebben blijkbaar een hele goede en brede selectie...
Feit is, we hebben van ieder serieus voetballand verloren het afgelopen jaar, hebben een fletse coach, geen sterspelers.

Iemand afrekenen op dat 'ie een haarband draagt (y)

[This is what you get when you mess with us]

• bazzemans
Advizor schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:31:
[...]

Ervaar jij vaker dat je dingen anders ziet dan de werkelijkheid? Eerst met de gehanteerde speelwijze van Koeman en nu dit weer...

Ik herken de euforie die jij noemt totaal niet? Sterker nog, over het algemeen zie ik vooral een zure ondertoon die ik ook in jouw bericht herken (vooral vóór de twee oefenwedstrijden); met ongeveer de strekking "laat het maar snel voorbij zijn", "na drie wedstrijden is het over" of "zodra we een topland treffen in de knockout-fase is het gedaan".

Sinds de twee oefenwedstrijden hoor je inderdaad langzaamaan een iets positiever geluid. Het wegvallen van De Jong en Koopmeiners maakt de selectie nog een beetje zwakker en de kansen op een succesvolle campagne kleiner. In de breedte is er best een aardige selectie. Niet top, geen favoriet maar ook geen ploeg die bij voorbaat volledig kansloos is en niks te zoeken heeft op het toernooi. Zie je de nuances die ik aanbreng?

Oh en wat betreft de twee zwakke tegenstanders, daarvan is (nagenoeg) iedereen zich volgens mij wel van bewust. De positieve geluiden zitten hem m.i. dan ook niet in de relatief makkelijke overwinningen op deze landen maar op hoe bepaalde spelers zich in positieve zin hebben kunnen laten zien. Bijvoorbeeld Frimpong en Depay (na jaren die weinig voorstelden en een periode van weinig echt fit zijn), Schouten, Veerman en Van de Ven. Het maakt de opties voor Koeman zoveel groter (in de breedte, niet in de top) dan voorheen en dat is echt wel winst. En tja, er wordt tweemaal makkelijk gewonnen en dat was de afgelopen jaren op wel anders. Twee andere toplanden lukte het iig teven dezelfde tegenstanders niet. Nu zegt dat ook niet zoveel, want het zijn wedstrijden op zich en allerhande factoren spelen een rol. Je kan het m.i. echter onmogelijk negatief uitleggen. Ondanks pogingen van sommigen.

[ Voor 26% gewijzigd door bazzemans op 13-06-2024 05:10 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:33
Ruzor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 01:35:
[...]

Het is nog erger, je rekent iemand af om zijn karaktereigenschappen. Depay is een extravert persoon, hij vind het leuk om opvallende kleding te dragen. Dat is blijkbaar niet toegestaan, hij moet zich kleden net zoals iedereen. Hetzelfde gezeur zie je trouwens ook terug in het F1 topic over Hamilton.

• Advizor
[...]

Ah ja, pak er 1 quote uit en scoor daar mee. (y)

Overigens reken ik niemand af. Feit is dat onze zogenaamd 'beste speler' geblesseerd is.
Depay is het halve seizoen geblesseerd geweest en onderscheid zich vooral door zich opvallend te gedragen.

• Advizor
Miki schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:07:
[...]
Depay is een extravert persoon, hij vind het leuk om opvallende kleding te dragen. Dat is blijkbaar niet toegestaan, hij moet zich kleden net zoals iedereen. Hetzelfde gezeur zie je trouwens ook terug in het F1 topic over Hamilton.
Iedereen mag zich kleden zoals hij wilt. En als iemand dat zeer overdreven wil doen, prima.
Maar dan mag ik daar gelukkig ook een mening over hebben.

• JanW
chim0 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:15:
[...]

En wij? Canada en IJsland. :')
Klopt, maar wij roepen niet dat onze goede spelers aan zijn :D

Mijn voorspelling, let op het eerste woordje, is dat Ronaldo dit EK een harde reality check krijgt en dat Portugal na twee wedstrijden Ronaldo uit de basis haalt.
Advizor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:10:
[...]

Overigens reken ik niemand af. Feit is dat onze zogenaamd 'beste speler' geblesseerd is.
Depay is het halve seizoen geblesseerd geweest en onderscheid zich vooral door zich opvallend te gedragen.
Is Van Dijk geblesseerd? :o

Van mij mag Depay dragen wat ie wil. Ik vond 'm tegen zowel IJsland als Canada eindelijk eens meer dienend spelen en niet voor FC Memphis. Minder vreemde acties op onlogische plaatsen. Als ie die lijn op het EK kan doortrekken, dan gaan we daar veel plezier aan beleven. En hij heeft een extra motivatie om te laten zien dat ie écht wel wat kan en wil zich in de kijker kan spelen bij een nieuwe club.

Deze discussie is ook geweest over Kluivert die steevast met de cornervlag stond te juichen op het EK 2000 (?), over Ronaldo met z'n pakketje haar op z'n voorhoofd. Extraverte personen die met irrelevant "gedrag" (is het gedrag) ineens de mening van de hele natie over zich heen krijgen. Typisch Nederlandse "Doe maar gewoon" mentaliteit :O Wat mij betreft gaat die hele haarband-discussie naar [Voetbal] Randzaken

Opvallend, niemand heeft het over de prestaties van Depay, want die waren gewoon uitstekend.

[ Voor 63% gewijzigd door JanW op 13-06-2024 08:23 ]

• Advizor
bazzemans schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 05:03:
[...]

Ervaar jij vaker dat je dingen anders ziet dan de werkelijkheid? Eerst met de gehanteerde speelwijze van Koeman en nu dit weer...
Je pakt er graag weer 1 dingetje uit, de opstelling. We speelden tegen Duitsland, een serieuze tegenstander, in maart nog gewoon met 5 verdedigers. Dus je kan alles ophangen aan die laatste 2 wedstrijden, maar zo werkt het niet.
Bekijk verder even de resultaten terug van afgelopen jaar.
Gewonnen: IJsland, Canada, Schotland, Gibraltar, Ierland, Griekenland
Verloren: Duitsland, Frankrijk, Italië, Kroatië

Op het WK hadden we overigens een hele makkelijke poule, en daarna kwamen we uit tegen de VS..

Dus nee, ik ben niet positief over de ontwikkeling van het NL elftal. Ik denk dat we geluk hebben dat ook de beste nr.'s 3 doorgaan.
En misschien (hopelijk) zit ik er helemaal naast, gaan ze de pannen van het dak spelen en hebben we 7 of 9 punten in de poule!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:33
Advizor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:12:
[...]

Iedereen mag zich kleden zoals hij wilt. En als iemand dat zeer overdreven wil doen, prima.
Maar dan mag ik daar gelukkig ook een mening over hebben.
Mijn probleem is echter is dat je zijn kledingkeuze en gedrag koppelt aan zijn voetbalkwaliteiten en verdiensten. Het heeft dus weinig met jouw mening te maken eerder met iets anders ;)

• greatmarked
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-01 11:21
Weet ook iemand of er zondag in Hamburg een oranjemars naar het stadion zal zijn? Kan er online niet echt duidelijkheid over vinden - en het stadion ligt nou niet echt om de hoek vanaf de fanzone..

• Dr. Strangelove
Advizor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:10:
[...]

Onze ‘beste speler’ laat het al jaren niet zien in Oranje door blessures. Dus tja. Liever een fitte middenmoter dan een topper die thuis op de bank meekijkt.

Niemand hier die claimt dat we na Canada en IJsland wel even het EK winnen. Maar uiteindelijk is voetbal entertainment en ik ga liever met een positieve instelling naar een feestje dan met een chagrijnige kop dat het toch wel ruk gaat zijn want de organisator is flets, de muziek zuigt, het eten is niet lekker en er wordt alleen maar 0,0 bier geschonken.

Koeman en dat team gaan echt wel 100% hun best doen om dat feestje zo mooi mogelijk te maken voor ons. En feit is dat zij het feestje geven. Dus gewoon gezellig een oranje shirt aandoen, een pruik opzetten en meedoen :)F

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:52

Peetman

Tjah....

greatmarked schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:45:
Weet ook iemand of er zondag in Hamburg een oranjemars naar het stadion zal zijn? Kan er online niet echt duidelijkheid over vinden - en het stadion ligt nou niet echt om de hoek vanaf de fanzone..
Volgens dit artikel wel: https://www.omroepbrabant...n-de-oranjemars-op-het-ek

• Advizor
Miki schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:33:
[...]

Mijn probleem is echter is dat je zijn kledingkeuze en gedrag koppelt aan zijn voetbalkwaliteiten en verdiensten. Het heeft dus weinig met jouw mening te maken eerder met iets anders ;)
En waar koppel ik dit dan aan elkaar? Ik zal het nogmaals even voor je uitleggen;
Los van zijn 'persoonlijkheid', vind ik Depay een overschatte speler die (veel) te vaak geblesseerd is.

• bazzemans
Advizor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:24:
[...]

Je pakt er graag weer 1 dingetje uit, de opstelling. We speelden tegen Duitsland, een serieuze tegenstander, in maart nog gewoon met 5 verdedigers. Dus je kan alles ophangen aan die laatste 2 wedstrijden, maar zo werkt het niet.
Bekijk verder even de resultaten terug van afgelopen jaar.
Gewonnen: IJsland, Canada, Schotland, Gibraltar, Ierland, Griekenland
Verloren: Duitsland, Frankrijk, Italië, Kroatië

Op het WK hadden we overigens een hele makkelijke poule, en daarna kwamen we uit tegen de VS..

Dus nee, ik ben niet positief over de ontwikkeling van het NL elftal. Ik denk dat we geluk hebben dat ook de beste nr.'s 3 doorgaan.
En misschien (hopelijk) zit ik er helemaal naast, gaan ze de pannen van het dak spelen en hebben we 7 of 9 punten in de poule!
Nee, jij pakt er nu één ding uit en reageert daarop ;). Jij beweerde ook over de laatste twee wedstrijden dat er nog gespeeld werd in dezelfde formatie als de wedstrijden die je nu noemt.

Dat laatste ontkent niemand, dat is immer een feit. Dat Koeman nu in de oefenwedstrijden anders speelde is een feit. Dat hij heeft aangegeven voorstander te zijn van (een vorm van) 1-4-3-3 is een feit. Dat hij heeft aangegeven dat we in de oefenwedstrijden meer het systeem zouden gaan zien die hij op het EK wil gaan spelen is een feit. Wat mij betreft kun je er ook niet omheen dat dit systeem redelijk tot goed functioneerde en dat een aantal spelers zich op een positieve manier hebben laten zien. Ondanks dat we tegen niet al te beste tegenstanders speelden. In het recente verleden lukte het Oranje met dit of een ander systeem niet om moeiteloos van dit niveau tegenstanders te winnen. Het staat he vrij in te denken dat Koeman ondanks al deze argumenten vast blijft houden (het liefst) spelen met 5 verdedigers. Zeggen dat hij dat ook in de laatste twee wedstrijden deed (want dat deed je) is feitelijk onjuist.

Het staat je ook volledig vrij om pessimistisch te zijn over de kansen van Oranje. Wat jij echter beweerde is dat er ineens een gigantisch positieve houding rondom Oranje is, gebaseerd op 2 oefenwedstrijden. Ik bestrijd dat en ervaar een hele andere werkelijkheid. Het pessimisme dat jijzelf tentoonspreidt voert m.i. nog altijd de boventoon, zij het dat het iets genuanceerder is geworden door twee goede oefenpotten. In die wedstrijden zat er namelijk meer lijn in het spel dan gedurende de volledige kwalificatie tegen sterkere maar zeker ook tegen mindere tegenstanders.

• Advizor
Dr. Strangelove schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:45:
[...]

Onze ‘beste speler’ laat het al jaren niet zien in Oranje door blessures. Dus tja. Liever een fitte middenmoter dan een topper die thuis op de bank meekijkt.

Niemand hier die claimt dat we na Canada en IJsland wel even het EK winnen. Maar uiteindelijk is voetbal entertainment en ik ga liever met een positieve instelling naar een feestje dan met een chagrijnige kop dat het toch wel ruk gaat zijn want de organisator is flets, de muziek zuigt, het eten is niet lekker en er wordt alleen maar 0,0 bier geschonken.

Koeman en dat team gaan echt wel 100% hun best doen om dat feestje zo mooi mogelijk te maken voor ons. En feit is dat zij het feestje geven. Dus gewoon gezellig een oranje shirt aandoen, een pruik opzetten en meedoen :)F
Absoluut. Ik denk dat Veerman/Schouten gewoon een prima combinatie is. Zijn het hele seizoen constant en gewend aan elkaar.
Naast het voetballende gedeelte voel ik helaas gewoon niet zoveel voor een groot gedeelte van deze spelersgroep. Ik had veel meer met de lichting Sneijder, vd Vaart, v Persie, Robben.
Jongens met soms een grote mond, maar die lieten ook hun voeten spreken.
Met de Depays en Wijnaldums van deze wereld heb ik gewoon een stuk minder. niks

• bazzemans
Advizor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:08:
[...]

En waar koppel ik dit dan aan elkaar? Ik zal het nogmaals even voor je uitleggen;
Los van zijn 'persoonlijkheid', vind ik Depay een overschatte speler die (veel) te vaak geblesseerd is.
Als je dat had geschreven over Depay valt niemand erover. Waarom haal je zijn haarbandje dan überhaupt aan? Het is een onderdeel van zijn persoonlijkheid die in principe geen invloed heeft op zijn spel, toch? Of denk jij van wel?

Verder prima. Zo mag jij denken over Depay. Over zijn blessures heb je ook gelijk. Ik ben ook nooit zo'n grote fan geweest van Depay en erger mij geregeld aan zijn (m.i. onnodige) risicovolle spel met balverlies tot gevolg. Wat voor persoonlijkheid hij qua kledingkeuzes maakt interesseert mij daarbij geen biet.

Bij Oranje is de spoelijf voorin gewoon heel dun en helaas is een Depay dan waar je het van moet hebben. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar daar is het wel op gebaseerd.

• Advizor
bazzemans schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:13:
[...]

Nee, jij pakt er nu één ding uit en reageert daarop ;). Jij beweerde ook over de laatste twee wedstrijden dat er nog gespeeld werd in dezelfde formatie als de wedstrijden die je nu noemt.

Dat laatste ontkent niemand, dat is immer een feit. Dat Koeman nu in de oefenwedstrijden anders speelde is een feit. Dat hij heeft aangegeven voorstander te zijn van (een vorm van) 1-4-3-3 is een feit. Dat hij heeft aangegeven dat we in de oefenwedstrijden meer het systeem zouden gaan zien die hij op het EK wil gaan spelen is een feit. Wat mij betreft kun je er ook niet omheen dat dit systeem redelijk tot goed functioneerde en dat een aantal spelers zich op een positieve manier hebben laten zien. Ondanks dat we tegen niet al te beste tegenstanders speelden. In het recente verleden lukte het Oranje met dit of een ander systeem niet om moeiteloos van dit niveau tegenstanders te winnen. Het staat he vrij in te denken dat Koeman ondanks al deze argumenten vast blijft houden (het liefst) spelen met 5 verdedigers. Zeggen dat hij dat ook in de laatste twee wedstrijden deed (want dat deed je) is feitelijk onjuist.
Ik heb nergens beweerd dat ze de laatste 2 wedstrijden met 5 verdedigers speelden, maar dat wil je wel graag horen geloof ik. Dus nogmaals; tot de laatste 2 wedstrijden speelde Koeman gewoon met 5 verdedigers.
Tegen de nr. 49 en 72 van de FIFA ranglijst speelden we inderdaad 4-3-3. Blij nu ?

• Advizor
bazzemans schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:21:
[...]

Als je dat had geschreven over Depay valt niemand erover. Waarom haal je zijn haarbandje dan überhaupt aan? Het is een onderdeel van zijn persoonlijkheid die in principe geen invloed heeft op zijn spel, toch? Of denk jij van wel?
Het ging er over dat Ronaldo 2x scoorde tegen 'maar' Ierland. Lees het anders even terug.
Daar haakte ik op in. Je trekt het haarband verhaal echt volledig uit de context dus ik laat het hier nu bij.

• bazzemans
Advizor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:23:
[...]

Ik heb nergens beweerd dat ze de laatste 2 wedstrijden met 5 verdedigers speelden, maar dat wil je wel graag horen geloof ik. Dus nogmaals; tot de laatste 2 wedstrijden speelde Koeman gewoon met 5 verdedigers.
Tegen de nr. 49 en 72 van de FIFA ranglijst speelden we inderdaad 4-3-3. Blij nu ?
Deze post is niet van jou?
Advizor schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:31:
[...]

Das een drol heel mooi verpakken, maar het blijft een drol.
Koeman heeft helemaal niks veranderd aan het spel. Hij dacht eerst aan 4-3-3 maar daar kwam hij toen snel van terug al na een paar wedstrijden.
We spelen nu toch gewoon 5-3-2 met opkomende backs net als Van Gaal.

Ik vind het overigens een fantasie loze speelwijze. Dichttimmeren en hopen op de snelheid voorin. Misschien haal je er de halve finale mee, oke prima, maar de man heeft geen enkel nieuw idee gebracht in het elftal.
En na het EK zal ie wel gelijk vertrekken.
Bovendien negeer je ook alle andere feiten. Dat schiet dus weinig op.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 13-06-2024 09:41 ]

• bazzemans
Advizor schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 09:26:
[...]

Het ging er over dat Ronaldo 2x scoorde tegen 'maar' Ierland. Lees het anders even terug.
Daar haakte ik op in. Je trekt het haarband verhaal echt volledig uit de context dus ik laat het hier nu bij.
En wat was de toegevoegde waarde dan volgens jou om i.r.t. het twee keer scoren van Ronaldo de haarband van Depay te noemen? Lekker makkelijk om anderen te zeggen dat ze iets uit context halen, terwijl je zelf gewoon opmerkingen in reacties plaatst die niet relevant zijn in de context waar je op reageert. Als je die opmerking plaatst, kan je er ook reactie op verwachten.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:29
Het lijkt me lastig om goed gericht te koppen met zo'n dikke haarband om je (voor)hoofd.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:39
Sjah schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 19:40:
Frankrijk kan zich niet opladen voor een Ek, althans heb dat laatste tijd minder gezien, nee die zijn te pakken.

@hieronder >> die Portugezen, bring them on, kom ze graag tegen, lust ze inmiddels rauw.
Tja, ik denk dat Frankrijk zich vooral niet kan opladen voor plichtmatige oefenpotjes.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Megupe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:59:
Het lijkt me lastig om goed gericht te koppen met zo'n dikke haarband om je (voor)hoofd.
Depay is toch al geen kopper, hij zal er geen goal minder door maken vermoed ik.

• bazzemans
Bossie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:01:
[...]

Tja, ik denk dat Frankrijk zich vooral niet kan opladen voor plichtmatige oefenpotjes.
Wat @dutchgio zegt ben ik het wel mee eens. Desalniettemin zou dit wel een goed argument kunnen zijn. Dan zou Koeman ertegen moeten optreden. Blijkbaar valt het dus wel mee.

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
[...]

Nah, zal mij de broek niet doen bollen met wat hij op zijn hoofd doet,
maar erg origineel is het nu ook weer niet. Wel retro..

https://www.ed.nl/ek-voet...Fmyprivacy.dpgmedia.nl%2F

Hij kan wel een aardig potje voetballen. Dat dan weer wel.. :)

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:35
Ik ben enorm blij dat Maatsen toch in Duitsland bij NL zit. Nu nog minuten draaien. Normaliter kijk ik de uitslag in de krant maar nu overweeg ik toch te kijken.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:32
Megupe schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:59:
Krijgt hij in ieder geval geen hoofdpijn.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Harribo
Volgens mij werkt die haarband hetzelfde als nicotine pleisters maar dan met speed erin.
Hij ging als de brandweer

• Harribo
bazzemans schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:51:
Met het spelersmateriaal vind ik het nog best lastig keuzes maken. Je kan voor mijn gevoel meerdere kanten op en bepaalde koppeltjes werken beter met elkaar dan andere
[...]
Linksvoor: Gakpo, ondanks dat hij mij nog niet helemaal overtuigd. Er ontbreekt nog net even een stukje.
Ik vind linksvoor bij ons vrij tandenloos. Gakpo is mij eerlijk gezegd veeeel te matig. Net-niet voetballer

Ik zou Depay daar neer zetten, die zie ik nu als onze beste linksvoor. Xavi als aanvallende middenvelder (am) , Frimpong als rechtervleugel aanvaller (rva) en Malen als spits.

Mocht Brobbey terugkomen, dan Xavi eruit en Malen op plek Xavi.
Xavi is denk ik net te licht tegen de grote landen.

Dit zijn mi de beste aanvallende spelers en zo passen ze volgens mij het beste

• Harribo
Voor de volledigheid
Definitieve selectie Oranje voor EK 2024

Keepers
1. Bart Verbruggen (Brighton & Hove Albion)
13. Justin Bijlow (Feyenoord)
23. Mark Flekken (Brentford)

Verdedigers
2. Lutsharel Geertruida (Feyenoord)
3. Matthijs de Ligt (Bayern München)
4. Virgil van Dijk (Liverpool)
5. Nathan Aké (Manchester City)
6. Stefan de Vrij (Inter)
12. Jeremie Frimpong (Bayer 04 Leverkusen)
17. Daley Blind (Girona FC)
15. Micky van de Ven (Tottenham Hotspur)
20. Ian Maatsen (Borussia Dortmund/Chelsea)
22. Denzel Dumfries (Inter)

Middenvelders
8. Georginio Wijnaldum (Al Ettifaq)
14. Tijjani Reijnders (AC Milan)
16. Joey Veerman (PSV)
24. Jerdy Schouten (PSV)
26. Ryan Gravenberch (Liverpool)

Aanvallers
7. Xavi Simons (RB Leipzig)
9. Wout Weghorst (TSG Hoffenheim)
10. Memphis Depay (Atlético Madrid)
11. Cody Gakpo (Liverpool)
18. Donyell Malen (Borussia Dortmund)
19. Brian Brobbey (Ajax)
21. Joshua Zirkzee (Bologna)
25. Steven Bergwijn (Ajax)

Bron

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 13-06-2024 22:33 ]

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:09
Voor de volledigheid
Definitieve selectie Oranje voor EK 2024
Je mist nog de middenvelders ;)

[ Voor 85% gewijzigd door d-vine op 13-06-2024 21:42 ]

• Harribo
d-vine schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:41:
[...]

Je mist nog de middenvelders ;)
Oops }:O :)

• Dr. Strangelove
Zijn ze inmiddels allemaal geblesseerd? :P

Zou dat vernieuwend genoeg zijn voor de Koeman-haters, toernooi zonder middenvelders spelen?

• ZieMaar!
  • Laatst online: 19:23

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zou dit het worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJvAq3r5UrsBFzC43Z5d1_f9Lto=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qN5NwOeJ63iBwYZ7ziQhKK8B.jpg?f=fotoalbum_large

• JanW
Geen Schouten? Ik verwacht eigenlijk Schouten wel in de basis met Reijnders en Veerman op het middenveld en Xavi op de bank.

• toolkist
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 07:55:
Zijn ze inmiddels allemaal geblesseerd? :P

Zou dat vernieuwend genoeg zijn voor de Koeman-haters, toernooi zonder middenvelders spelen?
Nah, liever een toernooi met middenvelders zonder Koeman.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:58
toolkist schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:18:
[...]

Nah, liever een toernooi met middenvelders zonder Koeman.
Met Koeman kan het anders ook best aardig :*)

Regeren is vooruitschuiven

• D-e-n
Ik denk het niet. Schouten-Veerman wordt absoluut het koppeltje op het middenveld en centraal achterin heeft hij steeds gespeeld met Van Dijk links in het centrum dus dat staat ook wel vast. Vraag is alleen wie er naast hem staat: De Ligt, De Vrij of toch Geertruida.

Enige vraagteken lijken me de vleugels. Links voorin heb je de keuze uit Gakpo, Malen en ook nog Xavi. En rechts voorin lijkt Koeman te denken in koppeltjes. Ik vermoed dan Dumfries-Xavi voor de eerste wedstrijd want dan heb je waarschijnlijk minder aan snelheid. En dan Frimpong-Geertruida voor de tweede tegen Frankrijk.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:52:
[...]

Ik denk het niet. Schouten-Veerman wordt absoluut het koppeltje op het middenveld en centraal achterin heeft hij steeds gespeeld met Van Dijk links in het centrum dus dat staat ook wel vast. Vraag is alleen wie er naast hem staat: De Ligt, De Vrij of toch Geertruida.
Lijkt me geen twijfel over, draait het hele seizoen als een tierelier.
Enige vraagteken lijken me de vleugels. Links voorin heb je de keuze uit Gakpo, Malen en ook nog Xavi. En rechts voorin lijkt Koeman te denken in koppeltjes. Ik vermoed dan Dumfries-Xavi voor de eerste wedstrijd want dan heb je waarschijnlijk minder aan snelheid. En dan Frimpong-Geertruida voor de tweede tegen Frankrijk.
Je vergeet (?) dat Memphis in feite ook een (weliswaar gemankeerde) vleugelspeler is, kan bijv. prima in combinatie met een stormram voorin.

Zo 'dienend' als hij zou kunnen spelen (en zo leek hij we degelijk te spelen de afgelopen twee oefenpotjes), kan dat dus bijv. prima met Weghorst in de spits.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 14-06-2024 12:13 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• D-e-n
Ramzzz schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:13:
[...]

Je vergeet (?) dat Memphis in feite ook een (weliswaar gemankeerde) vleugelspeler is, kan bijv. prima in combinatie met een stormram voorin.

Zo 'dienend' als hij zou kunnen spelen (en zo leek hij we degelijk te spelen de afgelopen twee oefenpotjes), kan dat dus bijv. prima met Weghorst in de spits.
Het lijkt me nul twijfel dat Memphis in de spits start. Koeman heeft Weghorst al verteld dat hij hem als invaller ziet en Brobbey als basisspeler lijkt me nu helemaal een gepasseerd station. Je hebt op links zoveel keuze dat het me ook zonde lijkt.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

D-e-n schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:23:
[...]

Het lijkt me nul twijfel dat Memphis in de spits start. Koeman heeft Weghorst al verteld dat hij hem als invaller ziet en Brobbey als basisspeler lijkt me nu helemaal een gepasseerd station. Je hebt op links zoveel keuze dat het me ook zonde lijkt.
Volledig mee eens, maar je kunt Memphis bij gelijke stand of achterstand vanwege zijn briljante onverwachte ingevingen prima laten staan en een ander wisselen voor Weghorst.

Ik vind ‘m vaak zeer ondergewaardeerd als ‘verrassingsfactor’. Zo veel doet hij niet onder voor Mbappé (bijv.) wat mij betreft.

Eigenlijk geldt het in zekere zin ook voor Malen, die ook qua snelheid zijn evenknie is.

• D-e-n
Ramzzz schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:18:
[...]

Volledig mee eens, maar je kunt Memphis bij gelijke stand of achterstand vanwege zijn briljante onverwachte ingevingen prima laten staan en een ander wisselen voor Weghorst.
Uiteraard. Maar ook dat lijkt me logisch. In geval van nood komt Weghorst en geef je Depay een vrije rol
Eigenlijk geldt het in zekere zin ook voor Malen, die ook qua snelheid zijn evenknie is.
Malen lijkt me ook nog een prima optie voor de linkerkant in plaats van Gakpo.

• bazzemans
Enige reden w.m.b. om op links voor Depay te kiezen en dus een andere spits, is omdat Gakpo te flets is en te vaak net-niet. Puur persoonlijke voorkeur zou ik daar niet voor Malen kiezen. Misschien onterecht.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:51
Excuses voor de overlast, met dit is de laatste call voor de enige echte..

Tweakers FC EK 2024 Voetbalpoule

Voor de Tweakers die het gemist hebben, we organiseren een EK voetbalpoule voor iedereen met een Tweakers account. Inmiddels zijn er meer dan 100 aanmeldingen om mee te spelen.

Neem een kijkje Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
in de OP staat hoe dit allemaal werkt. Uiteraard is deelname gratis en hebben we een prijs voor de winnaar.

Doe gezellig mee :)F :)B

Nog 6.5 uurtjes en dan gaan we aftrappen! Alvast veel plezier iedereen :)

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:29
https://nos.nl/l/2524498

Veld in slechte staat, dan is die selectie van Wijnaldum zo gek nog niet.

• Sjah
Zou voor Weghorst kiezen vanaf de kwartfinale, die levert tenminste.

Ach als we maar van de Duitsers winnen, en oja van de Portugezen.

[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 14-06-2024 18:29 ]

• Quad

Quad

Doof

Als we van Portugal winnen is mijn EK al geslaagd.

nggyu nglyd

• Sjah
Ja maar daarnaast ook van de Buren, oja wacht hmm, dan zijn we ongeveer kampioen.

• Quad

Quad

Doof

Zie daar m'n voorspelling. :+

nggyu nglyd

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Memphis Depay brengt gouden detail aan op zijn zweetband

https://www.ad.nl/ek-voet...-zijn-zweetband~a97d5231/

Je kan er maar druk mee zijn. En dan geen potten breken op het EK :')

Elect a clown, expect a circus.

• D-e-n
bazzemans schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:08:
Enige reden w.m.b. om op links voor Depay te kiezen en dus een andere spits, is omdat Gakpo te flets is en te vaak net-niet. Puur persoonlijke voorkeur zou ik daar niet voor Malen kiezen. Misschien onterecht.
Xavi kan ook nog op links. Twee sterren van de Bundesliga op de vleugel ;)

• bazzemans
D-e-n schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:50:
[...]

Xavi kan ook nog op links. Twee sterren van de Bundesliga op de vleugel ;)
Klopt ja. Zat ik later ook nog te denken.

Volgens VP is dit de vermoedelijke opstelling. Gelijk aan de opstelling die ik eerder plaatste als de vermoedelijke opstelling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNavN_M1GqMwPdKOgHGmc_JHuPM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/240nSFZAaUEMXyqLmq89dvhV.png?f=user_large

• Sjah
Die De Vrij loopt ook al tijd mee, was eral bij in '14, evenals Depay en Blind.

Over hoofdband , kan er om grinniken, en t kan weleens DE gadget van de supporters worden dit Ek in ieder geval, en misschien wel komende 10 jaar.

Denkt dat we nog genoeg moeite krijgen om ons te plaatsen voor de volgende ronde, als we morgen slechts gelijk spelen of verliezen, is de boot aan.

• Fiber

Fiber

bazzemans schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:52:
[...]

Klopt ja. Zat ik later ook nog te denken.

Volgens VP is dit de vermoedelijke opstelling. Gelijk aan de opstelling die ik eerder plaatste als de vermoedelijke opstelling:

[Afbeelding]
Niet geheel onlogisch, al zou ik de combi Geertruida - Frimpong ook nog wel een keer willen zien. Wellicht het laatste half uur of zo.

En Van de Ven op linksback was ook een optie geweest. We gaan het zien. Als er maar gewonnen wordt vind ik alles goed.

Blind en Wijnaldum en Bergwijn op de bank is ook vrij uniek trouwens en een stap in de goede richting... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:32
@Fiber Als Koeman 1 van die 3 in de basis zet kan je uberhaupt gewoon beter gelijk de koffers pakken

Twente komt eraan!

• Quad

Quad

Doof

@Sjah de zweetband ís al het item van deze zomer. Lokale sporttoko liet online al weten ze niet meer op voorraad te hebben, zowel witte als oranje.

nggyu nglyd

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 16:41
Slasher schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:01:
Memphis Depay brengt gouden detail aan op zijn zweetband

https://www.ad.nl/ek-voet...-zijn-zweetband~a97d5231/

Je kan er maar druk mee zijn. En dan geen potten breken op het EK :')
Echt hè! Ik begin het nu alweer met zo irritant te vinden als die hoed van hem de vorige keer. En toen was het ook een groot succes. Ik zou een toch wat strenger beleid voeren als KNVB zijnde. Geen poespas eromheen, gewoon focussen op wat echt belangrijk is.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
Tristan schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 23:18:
[...]

Echt hè! Ik begin het nu alweer met zo irritant te vinden als die hoed van hem de vorige keer. En toen was het ook een groot succes. Ik zou een toch wat strenger beleid voeren als KNVB zijnde. Geen poespas eromheen, gewoon focussen op wat echt belangrijk is.
Diergelijke voetballers interesseert het EK ook geen zak. Als ze geld kunnen verdienen met een gimmick, dan zullen ze het niet laten.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Fiber

Fiber

Als hij er morgen drie inkopt dan koop ik er ook een en houd hem de komende vier weken permanent op mijn hoofd tot en met de rondvaart door de grachten... :)F

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Is maar net hoeveel aandacht je (en de media) er zelf aan geeft. Tis ad.nl toch weer gelukt dit gelinkt te krijgen zeg maar.

Als we andersom gaan redeneren als WIJ ons moeten focussen wat echt belangrijk is en we maken ons druk om een hoofdbandje... Moet je je afvragen wat erger is. Ik denk dat ze hun ballen uit de broek lachen om dat ding en de media aandacht. Doet het beter dan het gezeik rondom opstellingen en poppetjes op een plek.

Ik zou er een regenboog band van maken. Weet de Telegraaf al helemaal niet meer wat ze moeten schrijven.

• JanW
[...]

Datzelfde kan je ook zeggen van de media hier in Nederland. Focus eens op het voetbal en wat echt belangrijk is, in plaats van wat iemand op zn hoofd heeft. Kunnen we nu dat geneuzel over die hoofdband verplaatsen naar randzaken. :O
Pagina: 1 ... 118 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!