[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 112 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:31:
Als Koeman oprecht met Wijnaldum gaat beginnen dan heeft die echt een plaat voor zijn hoofd. Wijnaldum heeft een mooie carriere gehad maar is totaal geen basisspeler bij het NL elftal vind ik.

Reijnders, De jong en Koopmeiners is het meest logisch. Je zou Xavi Simons ook nog op 10 kunnen zetten mocht je met de punt naar voren spelen. Ik vind het ook wel gek dat Bizot niet is meegenomen, die keepte het hele seizoen steady op een plek 4 in Frankrijk.

Ik ben bang dat we er vrij vroeg uitliggen. Ik denk ook dat ik me weer ga ergeren aan Memphis vanwege zijn ego acties in het veld. We gaan het zien.
Bizot heeft er zelf voor gekozen om vanwege privéomstandigheden niet beschikbaar te zijn:
https://www.espn.nl/voetb...niet-naar-ek-in-duitsland

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:01
Agent47 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:31:
Ik ben bang dat we er vrij vroeg uitliggen.
Wat dat betreft wordt die eerste pot tegen Polen imo al cruciaal. Als je die niet wint, van Frankrijk verliest en de Fransen staan na 2 op 6, dan heb je best kans dat ze in de laatste wedstrijd tegen Polen met een B elftal op de proppen komen (voor zover je daarvan kan spreken met hun selectie).

Edit: zie ik nu goed dat nummers 3 ook doorgaan? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door JEightyFive op 04-06-2024 13:11 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JEightyFive schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:10:
Edit: zie ik nu goed dat nummers 3 ook doorgaan? 8)7
Heel standaard, vier van de beste nr 3's. Zes groepen, dwz 12 door naar de 8e finales, daar moeten er dan nog 4 bij. Was ook zo bij de Afrika cup, en ook bij het WK?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• JEightyFive
gambieter schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:30:
[...]

Heel standaard, vier van de beste nr 3's. Zes groepen, dwz 12 door naar de 8e finales, daar moeten er dan nog 4 bij. Was ook zo bij de Afrika cup, en ook bij het WK?
Ja, ik denk dat ik nog ergens in de vorige eeuw zat in mijn hoofd. Al dat gemijmer ook over de jaren 90 ;)

Verwijderd

JEightyFive schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:33:
Ja, ik denk dat ik nog ergens in de vorige eeuw zat in mijn hoofd. Al dat gemijmer ook over de jaren 90 ;)
Bij het WK van 1990 ging Oranje door als een van de beste nummers 3. Dit systeem werd gebruikt bij de WK's van 86, 90 en 94. Op de EK's sinds 2016.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:53
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:50:
[...]

Bij het WK van 1990 ging Oranje door als een van de beste nummers 3. Dit systeem werd gebruikt bij de WK's van 86, 90 en 94. Op de EK's sinds 2016.
Via een loting als ik het me goed herinner, met Ierland.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:57
aaaido schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 11:38:
[...]

Frankrijk verslikt zich in Engeland. Iets met hoogmoed want denken nu al dat ze het ek gaan winnen.
Belgie doet het uiteindelijk altijd ruk en verliezen helaas van Frankrijk in de kwart
Italie gaat er al uit tegen Portugal in de achtste..
No ff-ing way dat wij met dit efltal van Portugal winnen.

Ik weet niet of ze daar tegen moeten maar normaal gezien is de kwartfinale de eerste keer dat je tegen een topland moet dus dat zie ik als eindpunt, wij zijn tegen alle toplanden de underdog wat mij betreft. Dat betekent niet dat je ze niet kan hebben maar de winstkans ligt ver onder de 50%.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• JEightyFive
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 13:50:
[...]

90 en 94 heb ik niet bewust meegemaakt. Ik had 98 opgezocht en daar (lijkt het) gingen wel alleen de nr's 1 en 2 door. Tenzij ik ook daar niet goed gekeken heb :P

Anyway, als we als nummer 3 ook nog kans maken dan zie ik NL de groep wel overleven. Daarna verwacht ik er weinig van.

Verwijderd

Er waren 32 landen op het WK 98. Op de WK's van 82, 86, 90 en 94 waren dat er nog 24.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

bazzemans schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 09:05:
[...]

Ooijer speelde precies 0 minuten in 1998. De verdedigers (centraal) waren Jaap Stam en Frank de Boer. Ze speelden alle 7 wedstrijden vanaf de start en werden niet gewisseld. Jonk speelde als (defensief ingestelde) middenvelder. Cocu speelde de meeste wedstrijden als spits i.p.v. Kluivert, die een rode kaart kreeg in de eerste wedstrijd tegen België.

Edit: laatst gaf Ooijer in een podcast aan dat hij pech had qua Oranje, omdat hij Stam en F. de Boer voor zich had.
Het gaat mij om het materiaal dat er was… solide en compleet, én alle sterke koppers.

Pech voor Ooijer toen, maar hij was toen ook in bloedvorm.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 20:12
Ramzzz schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:00:
[...]

Het gaat mij om het materiaal dat er was… solide en compleet, én alle sterke koppers.

Pech voor Ooijer toen, maar hij was toen ook in bloedvorm.
Je geeft er een mooie draai aan. In een andere reactie geef je aan dat je doelde op de centrale verdedigers. Ik geef aan dat van het rijtje dat je opnoemde er eentje niet speelde en twee andere geen centrale verdedigers waren.

Dat het team in 1998 kwalitatief fantastisch was, ben ik het met je eens.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:54

DirtyBird

Praktiserend denker

JEightyFive schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:38:
[...]

90 en 94 heb ik niet bewust meegemaakt. Ik had 98 opgezocht en daar (lijkt het) gingen wel alleen de nr's 1 en 2 door. Tenzij ik ook daar niet goed gekeken heb :P

Anyway, als we als nummer 3 ook nog kans maken dan zie ik NL de groep wel overleven. Daarna verwacht ik er weinig van.
Underdogs kunnen ook verrassen en doorgaans speelt NL best goed tegen goede tegenstanders en slecht tegen slechte.
Ik zie het dus wel gebeuren dat NL in de 8e (en misschien zelfs 4e) finale wordt onderschat, maar er een ronde later pas uitvliegt.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Volgens mij is het helemaal niet zo zeker dat we de 1e ronde overleven.

Iets anders, je ziet dat Ek echt wel beetje leeft. Vergelijk dat eens met de Nations League dat nooit zal leven.

• Dr. Strangelove
Het leeft niet bij de 'oude' generatie omdat die er niet mee is opgegroeid; en omdat het zo overduidelijk een geldmachine is.

Het EK en WK wil je winnen omdat achter dat toernooi van volgende maand 30 of 40 jaar herinneringen zit en een nog langere geschiedenis van topvoetbal. Het spreekt aan. Ik zie een wedstrijd van Oranje nooit helemaal los van al die mooie potjes uit het verleden.

Om dezelfde reden geef ik weinig om damesvoetbal. Niet omdat het minder is, maar omdat het me gewoon niet aanspreekt. Er zit geen geschiedenis, geen emotie, geen gevoel van 'ooit gaan we die titel wél pakken' achter.

En ik baal van al die fake competities. Zelfde reden dat ik geen CL en UEFA Cup en al die opvolgers meer kijk. Alleen maar toernooien die verzonnen zijn om de rijke clubs zoveel mogelijk TV-gelden te laten genereren.

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:01
Volgende week begint het EK alweer, maar hebben jullie, net als ik, ook echt 0.0 binding met dit elftal?

Vele spelers lijken allemaal slappe vaatdoeken te zijn die helemaal niet 200% voor hun land willen geven. EK 2020 en WK 2022 was ook echt niet om aan te gluren. Er zit geen enkele ziel in het elftal, alleen maar ideale schoonzonen of gangster-rappers.

• Dr. Strangelove
Eensch. Je mist dat gevoel van verwachting. Een geniale actie en een wereldgoal van Robben of Bergkamp, een Van Bommel of een Stam die de beuk er eens even ingooit, een wereldpass of afstandsschot van Koeman of Sneijder. Jongens die het verschil maken op zo'n toernooi.

Maar vergeet niet dat iedereen klein begonnen is en toernooien als dit maken juist ook de reputatie van spelers. Maar dan moet de potentie er al wel zijn en dat zie ik niet echt in het huidige Oranje, maar ik kijk ook vrijwel geen clubvoetbal meer dus dat zegt exact nada.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Sjah schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:59:
Volgens mij is het helemaal niet zo zeker dat we de 1e ronde overleven.

Iets anders, je ziet dat Ek echt wel beetje leeft. Vergelijk dat eens met de Nations League dat nooit zal leven.
Je moet het anders wel belachelijk slecht doen wil je ook nog niet bij de beste nr's 3 eindigen

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:41:
En ik baal van al die fake competities. Zelfde reden dat ik geen CL en UEFA Cup en al die opvolgers meer kijk. Alleen maar toernooien die verzonnen zijn om de rijke clubs zoveel mogelijk TV-gelden te laten genereren.
Er doen inmiddels 24 landen mee aan het EK. Het WK 2026 gaat naar 48 landen.

Durf je nog te kijken?

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:14

ZieMaar!

Moderator General Chat
Een EK (of WK) moet het hebben van de spanning, zelden van heel goed voetbal. De meeste teams hebben krap 2 weken qua voorbereiding, veel te weinig tijd om echt automatismen en patronen in te slijpen. Dat betekent dat je begint met het op orde brengen van je defensieve organisatie en dan inzet op corners, vrije trappen of geniale momenten van je topspelers.

Uitzonderingen zijn ploegen die al lang met min of meer dezelfde basis spelen, maar voor toplanden is dat met de grote hoeveelheid wedstrijden lastig.

Qua verdediging hebben we het natuurlijk prima voor elkaar en op de flanken (van achteruit) ook wel, maar daarvoor is het hopen dat het rondom De Jong goed werkt en eventueel momenten van Depay. Maar voor Frankrijk is dat niet heel anders, daar is het hopen op momenten van Griezman en Mbappe. Die zijn zo goed, dat komt altijd. Dat hebben wij niet, maar we zijn nogal altijd wel een klasse beter dan Oostenrijk en Polen. Het is echt jammer dat we nog geen goede vleugelaanvallers meer hebben.

• Sjah
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:22:
[...]

Je moet het anders wel belachelijk slecht doen wil je ook nog niet bij de beste nr's 3 eindigen
Nou het kan, ik ken Oostenrijk en Polen niet, en vermoed dat niemand hier veel van hen weet.
Weet niet wat er aan de hand was in 2012 , toen gingen we er ook kansloos af.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 04-06-2024 19:42 ]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Sjah schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:41:
[...]

Nou het kan, ik ken Oostenrijk en Polen niet, en vermoed dat niemand hier veel van hen weet.
Weet niet wat er aan de hand was in 2012 , toen gingen we er ook kansloos af.
Onderlinge ruzies en Van Marwijk was niet meer de baas.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:16
ZieMaar! schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:37:
Het is echt jammer dat we nog geen goede vleugelaanvallers meer hebben.
Wacht maar, op het WK'26 staat Daan Rots op de flank :P

Maar goed, "echte" vleugelaanvallers zie je tegenwoordig toch sowieso een stuk minder. Er komt altijd een back helpen om erlangs te komen.

Regeren is vooruitschuiven

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
T-MOB schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:17:
[...]

Wacht maar, op het WK'26 staat Daan Rots op de flank :P

Maar goed, "echte" vleugelaanvallers zie je tegenwoordig toch sowieso een stuk minder. Er komt altijd een back helpen om erlangs te komen.
Wie weet, heeft heel goed seizoen gebruikt maar oogt wel alsof nog een beetje meer “body” zou kunnen kweken. Komt over als een vrij nuchtere en normale jongen. Wie weet, wie weet…Sem Steijn en Daan Rots dan gelijk allebei :).

• Dr. Strangelove
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:24:
[...]

Er doen inmiddels 24 landen mee aan het EK. Het WK 2026 gaat naar 48 landen.

Durf je nog te kijken?
Ik ben afgehaakt toen ze de nummers 3 van de CL groepsfase lieten instromen in de Europa League. Toen was wat mij betreft alle pretense ouf of the window en de sell-out compleet.

Dus dan heb je je antwoord. Als de eerste 8 landen op de FIFA ranking een beschermde status gaan krijgen tijdens de groepsfase, ja, dan haak ik ook af met nationale elftallen. En ik sluit niet uit dat het gebeurt.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:55
toolkist schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:22:
[...]

Als je Oostenrijk en Frankrijk verliest ben je toch niet direct veilig lijkt me? En dat is niet ondenkbaar

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

bazzemans schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:41:
[...]

Je geeft er een mooie draai aan. In een andere reactie geef je aan dat je doelde op de centrale verdedigers. Ik geef aan dat van het rijtje dat je opnoemde er eentje niet speelde en twee andere geen centrale verdedigers waren.

Dat het team in 1998 kwalitatief fantastisch was, ben ik het met je eens.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen? :?

Ik was in elk geval al wel 27 jaar uit de luiers, heb alles tamelijk bewust meegemaakt.

En ik weet (net zoals vrijwel iedereen) niet alles perfect meer, maar wat ik zeg klopt in elk geval wel. :z

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:39
D-e-n schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 21:43:
[...]

Als je Oostenrijk en Frankrijk verliest ben je toch niet direct veilig lijkt me? En dat is niet ondenkbaar
Ik maak me meer zorgen dat als we tweede worden, we waarschijnlijk tegen Portugal spelen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• bazzemans
Ramzzz schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:12:
[...]

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? :?

Ik was in elk geval al wel 27 jaar uit de luiers, heb alles tamelijk bewust meegemaakt.

En ik weet (net zoals vrijwel iedereen) niet alles perfect meer, maar wat ik zeg klopt in elk geval wel. :z
Dat je verhaal dus niet klopt, omdat je 2 verdedigers noemt die geen verdedigers waren. Cocu stond het merendeel van de wedstrijden in de spits ;). Jonk speelde echt als middenvelder en Ooijer (ook al was hij in vorm) speelde in dat toernooi totaal niet.

Dat je er nu een draai aan geeft dat er een geweldig team stond, daar kan ik het helemaal mee eens zijn.

Ik heb dit toernooi ook helemaal bewust meegemaakt. Overmars was mijn persoonlijke favoriet destijds, omdat ik zelf ook een rechtspoot was die op linksbuiten speelde. Bij lange na niet zo verdienstelijk uiteraard. Net hersteld van een zware knieblessure en helaas besloot Hiddink na de kwartfinale hem te passeren. Overmars werd ooit nog eens de duurste Nederlander ooit (op dat moment). Bergkamp (teamgenoot van Overmars) was dat jaar in Engeland fenomenaal (hij werd bij Arsenal "God" genoemd) en nam die vorm mee naar Oranje. Centraal achterin was dit het eerste toernooi waarbij Frank de Boer en Stam als vast duo opereerde, het begin van een tijdperk. Jonk (verbinder) en Davids (de pitbull) centraal op het middenveld. Hasselbaink die het een wedstrijd voorin mocht proberen en daarna niet meer gebruikt werd. Van Hooijdonk als stormram. Ontzettend goede herinneringen hieraan.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

bazzemans schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:42:
[...]

Dat je verhaal dus niet klopt, omdat je 2 verdedigers noemt die geen verdedigers waren. Cocu stond het merendeel van de wedstrijden in de spits ;). Jonk speelde echt als middenvelder en Ooijer (ook al was hij in vorm) speelde in dat toernooi totaal niet.

Dat je er nu een draai aan geeft dat er een geweldig team stond, daar kan ik het helemaal mee eens zijn.

Ik heb dit toernooi ook helemaal bewust meegemaakt. Overmars was mijn persoonlijke favoriet destijds, omdat ik zelf ook een rechtspoot was die op linksbuiten speelde. Bij lange na niet zo verdienstelijk uiteraard. Net hersteld van een zware knieblessure en helaas besloot Hiddink na de kwartfinale hem te passeren. Overmars werd ooit nog eens de duurste Nederlander ooit (op dat moment). Bergkamp (teamgenoot van Overmars) was dat jaar in Engeland fenomenaal (hij werd bij Arsenal "God" genoemd) en nam die vorm mee naar Oranje. Centraal achterin was dit het eerste toernooi waarbij Frank de Boer en Stam als vast duo opereerde, het begin van een tijdperk. Jonk (verbinder) en Davids (de pitbull) centraal op het middenveld. Hasselbaink die het een wedstrijd voorin mocht proberen en daarna niet meer gebruikt werd. Van Hooijdonk als stormram. Ontzettend goede herinneringen hieraan.
Ik zeg nergens dat Cocu verdediger was. Jonk al evenmin.

Hij heeft echter wel overal gestaan, afgezien van in het doel.

Denk je echt dat ik als PSV-fan zoiets zou beweren? Ik geef helemaal nergens 'een draai aan'... :z

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 04-06-2024 22:45 ]

• bazzemans
Ramzzz schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:44:
[...]

Ik zeg nergens dat Cocu verdediger was. Jonk al evenmin.

Hij heeft echter wel overal gestaan, afgezien van in het doel.

Denk je echt dat ik als PSV-fan zoiets zou beweren? Ik geef helemaal nergens 'een draai aan'... :z
Onderstaand bericht niet van jou?
Ramzzz schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:39:
[...]

En iedereen lijkt vooral de defensie te vergeten, met o.a. Ooijer, Stam, F. de Boer, en de stille krachten: Jonk, Cocu.

Vooral die laatste wordt nogal eens - zeer onterecht - onderschat.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

bazzemans schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:46:
[...]

Onderstaand bericht niet van jou?

[...]
Ja, ooit van interpunctie gehoord?

• bazzemans
Ramzzz schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:49:
[...]

Ja, ooit van interpunctie gehoord?
Potverdomme, excuus man. Vanaf de eerste keer dat ik je post las in de veronderstelling dat je Jonk en Cocu in één adem met de defensie noemde. Terwijl ik mij nog zo goed herinnerde dat juist Cocu dat toernooi vooral voorop gebruikt was. Zonder gemor.

Edit: mijn verbazing over jouw reacties waren oprecht, maar compleet verkeerd gefundeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door bazzemans op 04-06-2024 23:03 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

bazzemans schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:02:
[...]

Potverdomme, excuus man. Vanaf de eerste keer dat ik je post las in de veronderstelling dat je Jonk en Cocu in één adem met de defensie noemde. Terwijl ik mij nog zo goed herinnerde dat juist Cocu dat toernooi vooral voorop gebruikt was. Zonder gemor.

Edit: mijn verbazing over jouw reacties waren oprecht, maar compleet verkeerd gefundeerd.
No problemo... ik houd ervan als hetgeen ik schrijf of zeg ook op de juiste manier wordt begrepen. :D

• bazzemans
@Ramzzz dat ging in mijn geval dan even mis.

Anyhow. Laten we het erop houden dat we delen dat het in 1998 een mooi team was. Ik onderschrijf volledig dat Jonk en Cocu stille, maar oh zo belangrijke, krachten waren.

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:32:
@Ramzzz dat ging in mijn geval dan even mis.

Anyhow. Laten we het erop houden dat we delen dat het in 1998 een mooi team was. Ik onderschrijf volledig dat Jonk en Cocu stille, maar oh zo belangrijke, krachten waren.
Voor wat het waard is, ik zou het precies zo als jou gelezen/begrepen hebben

• Sjah
  • Nu online
Heb net de "beruchte" Duitse docu gekeken op de ARD tussen 2130-2215, over racisme tav de Mannschaft. Zeker weten dat ze op gegeven moment de cijfers noemden (van hoevelen vonden dat er teveel niet-Duitsers (van origine) speelden in de Mannschaft), maar dan nog ik vond dat ze zeer beschaafd waren en goeie reflectie gaven. Precies zoals ik de Duitsers ken, een beschaafd volk, op die donkere tijd ooit na.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjah op 05-06-2024 22:45 ]

• bazzemans
De docu niet gezien, dus alleen kennis genomen van de resultaten uit de Enquête. Als ik het goed begrijp geeft ruim 20% van de ondervraagden aan liever meer witte spelers in het Duitse nationale elftal te zien. Wat mij vooral verbaast is de verbazing hierover. Dat percentage is wat mij betreft geen enkele verrassing; de 80-20 regel bleek al vaker van toepassing op dergelijke vraagstukken. Wat m.i. vooral veranderd is, is dat mensen er open over zijn. Racisme of nationalisme is salonfähig geworden.

• JanOverweg
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 18-07-2024
Sjah schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:38:
Heb net de "beruchte" Duitse docu gekeken op de ARD tussen 2130-2215, over racisme tav de Mannschaft. Zeker weten dat ze op gegeven moment de cijfers noemden (van hoevelen vonden dat er teveel niet-Duitsers (van origine) speelden in de Mannschaft), maar dan nog ik vond dat ze zeer beschaafd waren en goeie reflectie gaven. Precies zoals ik de Duitsers ken, een beschaafd volk, op die donkere tijd ooit na.
Oei.

Racisme was ooit 'not done'. Dit klinkt best eng :-(

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
Canada en Oostenrijk, beiden zijn teams die Oranje moet kunnen hebben
Anders heb je mi weinig op een EK te zoeken

• bazzemans
@Harribo En Polen ook ;)

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 17:42:
Canada en Oostenrijk, beiden zijn teams die Oranje moet kunnen hebben
Anders heb je mi weinig op een EK te zoeken
Zo'n oefenwedstrijd zegt natuurlijk niet zoveel, de druk staat er niet op en er zal behoorlijk veel gewisseld worden.

• D-e-n
shoombak schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:50:
[...]

Zo'n oefenwedstrijd zegt natuurlijk niet zoveel, de druk staat er niet op en er zal behoorlijk veel gewisseld worden.
En Koopmeiners, Reijnders en De Jong zijn er niet dus dikke kans dat Wijnaldum nu speeltijd krijgt. Dus ik hoop dat we het beste middenveld dan ook tegen IJsland zien.

• bazzemans
Ben wel oprecht benieuwd naar hoe Koeman straks gaat spelen. Ondanks de afwezigheid van een aantal spelers, hoop ik dat we daar vandaag al wat inzicht in krijgen.

Opstelling voor vanavond zojuist bekend gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSF-0aPWkahztsEFTnlQkybHTF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CmQpBIEDjd0bC49EqRiEt5vZ.jpg?f=fotoalbum_large
Bron: Nu.nl

1-5-3-2. Op Verbruggen, De Ligt en Memphis na lijken mij dit spelers waarvan (vooralsnog) de verwachting is dat ze niet starten op het EK.

[ Voor 64% gewijzigd door bazzemans op 06-06-2024 20:05 ]

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11-2025
bazzemans schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:31:
Ben wel oprecht benieuwd naar hoe Koeman straks gaat spelen. Ondanks de afwezigheid van een aantal spelers, hoop ik dat we daar vandaag al wat inzicht in krijgen.
Hij begint in ieder geval niet met de basis 11 die ik voor ogen had op het EK.
Koeman is nog een beetje zoekende volgens mij.

• D-e-n
bazzemans schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:31:

1-5-3-2. Op Verbruggen en Memphis na lijken mij dit spelers waarvan (vooralsnog) de verwachting is dat ze niet starten op het EK.
De Ligt of Geertruida zal rechts in het centrum staan en Blind zal linker wingback zijn bij de eerste wedstrijd. Ook Schouten lijkt me nog niet afgeschreven.

• bazzemans
@Advizor Je post kruiste de wijziging van mijn post met de opstelling er nu in.

Lijkt er inderdaad op. Hij wil graag een aantal spelers aan het werk zien, denk ik. Persoonlijk weet ik niet of ik dat verstandig vindt. Als (bonds)coach zou ik nu de wedstrijden gebruiken om het systeem en zoveel mogelijk met de beschikbare spelers voor dat systeem te spelen. Anderzijds. Een aantal kandidaten voor de basis zijn er niet.

• D-e-n
Advizor schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:43:
[...]

Dat kan ook niet. Reijnders is op zeker basis en Koopmeiners zal toch ook een reëele kans maken

• bazzemans
D-e-n schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:44:
[...]

De Ligt of Geertruida zal rechts in het centrum staan en Blind zal linker wingback zijn bij de eerste wedstrijd. Ook Schouten lijkt me nog niet afgeschreven.
Bij 1-4-3-3 verwacht ik dat zowel Geertruida als Blind buiten de basis vallen, ten faveure van De Ligt en Ake. Bij 1-5-2-3 (1-3-4-3 zo je wilt) verwacht ik De Ligt ipv Geertruida.

Edit: verwachting van wat Koeman doet. Niet per se mijn voorkeur.

[ Voor 7% gewijzigd door bazzemans op 06-06-2024 20:00 ]

• D-e-n
bazzemans schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:48:
[...]

Bij 1-4-3-3 verwacht ik dat zowel Geertruida als Blind buiten de basis vallen, ten faveure van De Ligt en Ake. Bij 1-5-2-3 (1-3-4-3 zo je wilt) verwacht ik De Ligt ipv Geertruida.
Maar hij gaat gewoon niet met vier verdedigers spelen verwacht ik.

• bazzemans
D-e-n schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:09:
[...]

Door zijn selectiebeleid, Frimpong als optie voor rechtsvoor noemen en wetende dat hij altijd voorstander van 1-4-3-3 was/is, stond die optie nog open leek het. Als ik de opstelling van vandaag zie, betwijfel ik het echter ook.

En ik noem steeds De Ligt maar aan de opstelling lijkt De Vrij meer kandidaat om te gaan starten.

• bazzemans
D-e-n schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:09:
[...]

Toch 1-4-3-3 volgens Koeman. Hoewel hij het nu ook 1-4-2-3-1 noemt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0I3VGp7WPKtgGPyAvXJofVVq14I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dkhc6EskTGeZ7Si8AjpPWYmO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door bazzemans op 06-06-2024 20:24 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:33
Advizor schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:43:
[...]

Koeman is nog een beetje zoekende volgens mij.
Op het Ek zal hij ook gewoon zoekende zijn.
Betwijfel vaak dat hij enig idee heeft waar hij mee bezig is.

Enige waar je echt zeker van kunt zijn is dat Depay basis zal staan dit ek

• bazzemans
Deadsy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:30:
[...]

Enige waar je echt zeker van kunt zijn is dat Depay Verbruggen basis zal staan dit ek
FIFY ;)

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:50
Ehm, betekend oranje vanavond nu dat we dit weekend weer geen eredivisie hebben...

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Megupe schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:40:
Ehm, betekend oranje vanavond nu dat we dit weekend weer geen eredivisie hebben...
Ik heb het idee dat de komende weken geen eredivisie is :+

• toolkist
  • Niet online
Tis wel eens drukker geweest in het stadion tijdens wedstrijden van Oranje

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:30:
[...]

Enige waar je echt zeker van kunt zijn is dat Depay basis zal staan dit ek
Wijnaldum idem. Lieverdje van Koeman

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 23:13

Shabbaman

Got love?

Dit is toch geen 4-3-3?

Edit:

3-2-4-1... of 3-4-3

[ Voor 69% gewijzigd door Shabbaman op 06-06-2024 20:51 ]

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• d-vine
  • Nu online
Depay geeft een nieuwe look voor het EK met zijn hoofdband

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:46
Ze beginnen weer goed!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• toolkist
  • Niet online
Lekkere bal Blind....

• bazzemans
Shabbaman schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 20:46:
Dit is toch geen 4-3-3?

Edit:

[Twitter]

3-2-4-1... of 3-4-3
Koeman noemde het 1-4-3-3 of 1-4-2-3-1. Van de Ven staat echt linksachter en Frimpong speelt als rechtsbuiten. Wat Pieter Zwart er van maakt, komt niet overeen met wat ik op TV zie.

• d-vine
  • Nu online
Ze kunnen maar beter matig spelen deze oefenwedstrijden straks gaan mensen nog denken dat we kampioen kunnen worden

• Dr. Strangelove
Nederlandse shirt ziet eruit als Frankrijk. Jammer dat de vergelijking daar ophoudt.

• carpebios
Die speelt op hoog niveau Wijnaldum

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:50
Die rode lopers op de trappen in de kuip en Wijnaldum op het veld, is dat voor de tegenstander gedaan?

• d-vine
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:01:
Nederlandse shirt ziet eruit als Frankrijk. Jammer dat de vergelijking daar ophoudt.
Welke vergelijking

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EDrpJ3kY2ptmHb1vcI5l_2v75r4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TNgs5aSfrG80QbEvgxk4f3ET.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1i4AMMp2yo0OPjzCjxENDJatLFo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j5h9x9bQVl3Wiki1y7wpaSQF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door d-vine op 06-06-2024 21:08 ]

• toolkist
  • Niet online
Lekkere scheidsrechter hebben ze weer gevonden, en een schele grens.

• carpebios
Depay was verteld dat ze streetfighter gingen spelen, de hele groep lachen toen hij op het veld kwam!

• Dr. Strangelove
Dat zeg ik, allebei blauw :P

Enne ik kijk op een laptop via NPO, die digitale camo op dat shirt was me niet eens opgevallen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-06-2024 21:13 ]

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:04

Agent47

I always close my contracts.

Wat een sukkel die Depay

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:39
Beetje de luie trage vedette uithangen, daar word je als team toch ook niet vrolijk van ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-01 15:31
Ik stel alles bij. Mogelijk derde in poule en dan kwart eruit.

• Dr. Strangelove
Frimpong… Robben had die bal in de kruising gejaagd.

• nocalimero
  • Laatst online: 16:45
Van der Ven, Frimpong en Schouten spelen lekker. Maar wat doet Wijnaldum in dit elftal?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• carpebios
nocalimero schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:20:
Van der Ven, Frimpong en Schouten spelen lekker. Maar wat doet Wijnaldum in dit elftal?
Wat doet geweldenaar Koeman daar als bondscoach, die ging toch naar Barcelona?

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12:30
Wij zijn ook gewoon het enige nationale elftal die een speler heeft die niet in de moedertaal spreekt. Het is ook met geen pen te beschrijven allemaal, en dan zwijg ik nog even over Wijnaldum

Twente komt eraan!

• carpebios
JoteW schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:22:
Wij zijn ook gewoon het enige nationale elftal die een speler heeft die niet in de moedertaal spreekt. Het is ook met geen pen te beschrijven allemaal, en dan zwijg ik nog even over Wijnaldum
Welke is dat?

• dutchgio
  • Niet online

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:04

Agent47

I always close my contracts.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• aaaido
Alsjeblieft zeg eruit die Wijnaldum

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Wat een slappe hap van Wijnaldum. Rossen, komop zeg.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Dr. Strangelove
Wijnaldum. Ja, naar huis die gast.

• toolkist
  • Niet online
Frimpong. Maar er zijn genoeg landen die aan het zoeken gaan tot de opa van de oma van de moeder van de zus van de achteroom een bepaald paspoort heeft.
Of, om het bij wat top landen te laten, diverse Italiaanse/Argentijnse gevallen, die spreken ook echt niet beide talen.

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-01 23:50
Van de Ven is wel een lichtpuntje, als Ake daarnaast staat heb je op links een ijzersterk blok.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Brobbey is hard aan het werk, maar totaal nutteloos omdat Depay telkens in de weg loopt.

nggyu nglyd

• Dr. Strangelove
Dobby had die bal er wel in mogen toveren.

• dutchgio
  • Niet online
JoteW schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:22:
Laten we die discussie hier ook gaan voeren, in Duitsland hebben ze ook liever blanke spelers en mag Gundogan geen aanvoerder zijn.

• Dr. Strangelove
Wat is dat voor gebrek aan egoïsme bij Brobbey en Frimpong. Gewoon 100% kansen zijn dit, je moet wel de cojones hebben om de eer op te eisen.

• carpebios
toolkist schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:25:
[...]

Frimpong. Maar er zijn genoeg landen die aan het zoeken gaan tot de opa van de oma van de moeder van de zus van de achteroom een bepaald paspoort heeft.
Of, om het bij wat top landen te laten, diverse Italiaanse/Argentijnse gevallen, die spreken ook echt niet beide talen.
Nou ja, ik zie dat Canadese elftal, ik dacht dat het in het noorden lag, maar het ligt blijkbaar dicht bij de evenaar. Niet racistisch bedoeld hoor, maar zouden die allemaal Engels praten of een andere moedertaal hebben?

Nu is Engels natuurlijk snel te leren, in tegenstelling tot Nederlands.

[ Voor 5% gewijzigd door carpebios op 06-06-2024 21:28 ]

• aaaido
Dat is nog een lichtpuntje frimpong

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:28:
[...]

Nou ja, ik zie dat Canadese elftal, ik dacht dat het in het noorden lag, maar het ligt blijkbaar dicht bij de evenaar. Niet racistisch bedoeld hoor, maar zouden die allemaal Engels praten of een andere moedertaal hebben?
Zeker nog nooit in Noord Amerika geweest? Allemachtig zeg.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Brobbey en Frimpong laten zich wel zien

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Canada heeft veel Franse invloeden, zou me niet verbazen als daar ook (deels) Frans wordt gesproken.

Brobbey even lekker bezig als aanspeelpunt. Dat is wel lekker.

nggyu nglyd

• bazzemans
carpebios schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:28:
[...]

Nu is Engels natuurlijk snel te leren, in tegenstelling tot Nederlands.
Een deel van de Canadezen spreekt denk ik Frans :w

• toolkist
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:27:
Wat is dat voor gebrek aan egoïsme bij Brobbey en Frimpong. Gewoon 100% kansen zijn dit, je moet wel de cojones hebben om de eer op te eisen.
Zou me niks verbazen als Depay buiten het veld vertelt dat hij dat hij alle ballen uiteindelijk moet krijgen ;)

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 23:13

Shabbaman

Got love?

Depay heeft die hoofdband in ieder geval niet om beter te spelen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• carpebios
Alleen Quebec toch?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarom neemt Depay alle spelhervattingen? Gaat niet zo best

• bazzemans
Quad schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:29:
Canada heeft veel Franse invloeden, zou me niet verbazen als daar ook (deels) Frans wordt gesproken.
Understatement. Canada kent twee officiële talen; Frans en Engels.
Pagina: 1 ... 112 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!