[Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 110 ... 262 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 13 mei 2024 @ 06:38:
[...]

Bijvoorbeeld Zirkzee (als z’n blessure meevalt), Noa Lang en Xavi Simons om er zo eens nog drie uit de mouw te schudden ;)

Bergwijn heeft dit seizoen echt weinig laten zien. Een hattrick tegen een gedegradeerde tegenstander doet daar weinig aan af. Ik zou nog eerder Sem Steijn meenemen.
Ik wist niet dat Almere gedegradeerd was.

Maar Bergwijn moet je inderdaad niet meenemen. Heel af en toe laat ie momenten van klasse zien, maar 90% van de tijd geeft ie niet thuis.

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Bergwijn is typisch een speler die beter wordt met betere spelers om zich heen. Daar ontbrak het nogal aan bij Ajax dit seizoen. :+ Ik zou Bergwijn altijd meenemen.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Bij de Spurs ging het ook wisselend, met betere spelers om hem heen.
Niet constant genoeg om mee te nemen, al is de keus voorin niet heel ruim.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:55
dutchgio schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:14:
Bij de Spurs ging het ook wisselend, met betere spelers om hem heen.
Niet constant genoeg om mee te nemen, al is de keus voorin niet heel ruim.
Ik zou zowel Zirkzee als Brobbey meenemen, pinchhitter Weghorst zal er ook bij zitten. Koeman zal Depay altijd meenemen, hetzij voor in de spits hetzij voor zwervend vanaf links. Daar kunnen ook Xavi en Gakpo spelen en voor de zijkant hebben we Malen ook nog. Dus dan zitten we al aardig vol

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:37
Exocet schreef op maandag 13 mei 2024 @ 09:49:
[...]

Ik wist niet dat Almere gedegradeerd was.
Je hebt gelijk, ik verwarde ze met Voldendam. In ieder geval een ploeg die een rol in de marge van het Nederlandse voetbal speelt.

XXXVI

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

D-e-n schreef op maandag 13 mei 2024 @ 15:39:
[...]

Ik zou zowel Zirkzee als Brobbey meenemen, pinchhitter Weghorst zal er ook bij zitten. Koeman zal Depay altijd meenemen, hetzij voor in de spits hetzij voor zwervend vanaf links. Daar kunnen ook Xavi en Gakpo spelen en voor de zijkant hebben we Malen ook nog. Dus dan zitten we al aardig vol
Koeman moet met een heeeeeel goed voorstel naar Luuk de Jong en hem 1e spits maken.

In een systeem zoals PSV speelt, en met spelers waar hij volop mee gespeeld heeft, wil je hem als spits. :9

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:55:
[...]

Koeman moet met een heeeeeel goed voorstel naar Luuk de Jong en hem 1e spits maken.

In een systeem zoals PSV speelt, en met spelers waar hij volop mee gespeeld heeft, wil je hem als spits. :9
Alleen heb je geen spelers in de basis waar ie dit seizoen mee gespeeld heeft, dus dat is zinloos. Tis ook niet dat hij dan meteen even de grote verlosser gaat zijn ofzo.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:34:
[...]

Alleen heb je geen spelers in de basis waar ie dit seizoen mee gespeeld heeft, dus dat is zinloos. Tis ook niet dat hij dan meteen even de grote verlosser gaat zijn ofzo.
Hij. Heeft. Er. 27. Inliggen.

Er is Europees geen kopsterkere spits te vinden, en hij is veel completer dan dat.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:41:
[...]

Hij. Heeft. Er. 27. Inliggen.

Er is Europees geen kopsterkere spits te vinden, en hij is veel completer dan dat.
In DE EREDIVISIE :w

Hij is al jaren kopsterk en nooit een groot succes geweesr in Oranje, dus zie niet in waarom dat nu wel ineens zo zou zijn.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:47:
[...]

In DE EREDIVISIE :w

Hij is al jaren kopsterk en nooit een groot succes geweesr in Oranje, dus zie niet in waarom dat nu wel ineens zo zou zijn.
"Hij heeft ook echt heel veel kansen gehad?"

O nee, toch niet.

• D-e-n
Ramzzz schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:55:
[...]

Oranje kan echter niet zo spelen als PSV. Wie gaat bijvoorbeeld de rol van Bakayoko vervullen? En hoe denk je dat spel er in zo'n korte voorbereiding in te slijpen? En belangrijker: PSV kon zo spelen omdat de tegenstanders minder of op zijn hoogst gelijkwaardig waren. Op moment dat Oranje tegen Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Engeland zijn we de underdog, de onderliggende partij. Dan hebben we ineens een ander spelletje.

Wanneer leren we in Nederland eens dat onze positie in het mondiale voetbal er eentje is van de subtop? We zijn niet zoveel beter dan pakweg Oostenrijk als we denken. We hebben inderdaad toppers achterin maar voor de rest? De Jong maakt het nog altijd niet vaak genoeg waar en verder is alleen Xavi een Europese topper in spe. Als Koeman echt een team weet te kweken kunnen we verrassen maar elke tegenstander onze wil opleggen: dat moeten we gewoon vergeten.

• SterqVerhael
L. de Jong gaat tegen de defensie van Frankrijk niets klaarspelen. Te traag en die Franse verdedigers zijn lang, fysiek sterk en snel. Dan heb je gewoon te weinig wapens. Brobbey en Depay of Gakpo en Brobbey of Depay en Gakpo gaat dan veel beter werken en levert je meer wapens op, i.p.v. vooral 'koppen/kopgoals'.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U4p-Sl0cF5v4zHXnSTDhhHNz0mA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qR1TdhM40TYKZsOd3UG87xkf.png?f=user_large

Missen we iemand?

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:21
Een echte goede spits

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Het is geen populaire na-apen, maar ik snap echt niet waarom Blind en Wijnaldum mee moeten. Misschien Blind nog, aangezien hij het redelijk goed doet, maar met beide heb ik gewoon niet veel.

Vraag mij ook af of Ajax spelers het wel verdienen. Misschien toch eerder uit de Championship.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:36
Waarom Wijnaldum ipv Wieffer? Voor in de kleedkamer?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-01 11:30
Ik geef ons 33% kans dat we door de poule heenkomen. Frankrijk schaal ik als kampioenskandidaat in (dus 100% dat ze doorgaan), Polen en Oostenrijk schat ik even goed als Oranje in (allen 33% kans op #2 positie in poule).

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-01 11:30
Maarten_E schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:39:
Blessure?

• HollowGamer
  • Niet online
We hebben nu eenmaal een manager dat meer vertrouwen heeft in Blind, dan bijvoorbeeld een Frimpong. Wordt uitgeroepen meerdere malen tot talent, maar Koeman blijft liever bij de oude garde.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 25-01 18:35
Wieffer is geblesseerd, en of hij goed genoeg is om zonder ritme aan het EK deel te nemen (als hij het redt) dat vraag ik me af.

Tevens valt De Roon wellicht nog af, klonk ook niet al te best.

• HollowGamer
  • Niet online
Waarschijnlijk omdat hij erdoor heeft gekregen dat hij 52 spelers mag meenemen.

• HollowGamer
  • Niet online
eric.1 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:41:
[...]

Wieffer is geblesseerd, en of hij goed genoeg is om zonder ritme aan het EK deel te nemen (als hij het redt) dat vraag ik me af.

Tevens valt De Roon wellicht nog af, klonk ook niet al te best.
Over blessures gesproken; ik mag toch wel hopen dat Timber (Arsenal) thuisblijft. Sowieso niet wedstrijdfit en weer nu al hoe hij terugkomt.

Verwijderd

HollowGamer schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:41:
We hebben nu eenmaal een manager dat meer vertrouwen heeft in Blind, dan bijvoorbeeld een Frimpong. Wordt uitgeroepen meerdere malen tot talent, maar Koeman blijft liever bij de oude garde.
Een afvaller per linie.

- Olij
- v/d Ven
- Wijnaldum
- Bergwijn

• HollowGamer
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 13 mei 2024 @ 06:38:
[...]

Bijvoorbeeld Zirkzee (als z’n blessure meevalt), Noa Lang en Xavi Simons om er zo eens nog drie uit de mouw te schudden ;)

Bergwijn heeft dit seizoen echt weinig laten zien. Een hattrick tegen een potentiële degradant doet daar weinig aan af. Ik zou nog eerder Sem Steijn meenemen.
Dat geld ook voor Depay, maar ook die zal meegaan.

We weten nu toch al hoe er ongeveer gespeeld gaat worden (helaas). En ik verwacht ook niet dat we heel ver komen.

Ik heb er ook niet zo heel veel zin in. Interland voetbal is gewoon saai en zakelijk geworden. Alles is heel voorzichtig en je krijgt gewoon teams die op de counter spelen.

Denk dat ik nog het meeste uitkijk naar een land dat tenminste aanvallend speelt en ook daarmee ver komt. Maar zie helaas weer super veel saai voetbal in mijn glazen bol.

• HollowGamer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:48:
[...]

Een afvaller per linie.

- Olij
- v/d Ven
- Wijnaldum
- Bergwijn
Ik denk dat de laatste twee echt wel meegaan. Al is het maar voor ervaring.

Ik volg sommige competities te weinig om een echt oordeel te hebben. Maar we hebben nu eenmaal niet zo'n aanvallende coach. Zelfde als de Franse, die goede spelers hebben, maar oh zo saai spelen.

• ephymerous
HollowGamer schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:48:
[...]

Dat geld ook voor Depay, maar ook die zal meegaan.
Klopt, in een ding is Koeman reuze consequent; het tolereren van structureel onderpresteren.

XXXVI

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09:46
HollowGamer schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:37:
[...]

Vraag mij ook af of Ajax spelers het wel verdienen. Misschien toch eerder uit de Championship.
Dan kom je al vrij snel uit bij Summervile. Ik zat gisteren Leeds - Norwich te kijken en hij speelde fantastisch. Verkozen tot Championship speler van het seizoen, maar heeft de laatste maanden ook genoeg waardeloze wedstrijden gespeeld. Hij heeft een goed lopend team nodig, en het NL elftal is dat ook niet op dit moment.

Er zijn een paar spelers die er van mij niet bij hoefde te zijn, maar eerlijk gezegd is er ook geen naam die ik erg mis. Zirkzee of Summervile enzo komen nog wel. Nieuwe talenten inpassen (zeker vlak voor een eindtoernooi) is zo makkelijk nog niet. Kijk maar naar Simons, laat ook nog geen reet zien in Oranje.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXYn19OjGfFq363COP039mJEMRQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqehGNcTPCA53JvZLFRAuZHm.jpg?f=fotoalbum_large

Bron: https://www.ek2024voetbal.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 17-05-2024 16:23 ]

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:48:
[...]

Een afvaller per linie.

- Olij
- v/d Ven
- Wijnaldum
- Bergwijn
Vd Ven niet meenemen zou echt uiterst dom zijn. De enige CV die we hebben die echt snel is.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10:17
[...]

Hij wil geen risico nemen jammer genoeg

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:38:
Vd Ven niet meenemen zou echt uiterst dom zijn. De enige CV die we hebben die echt snel is.
Zijn concurrenten als CV zijn v.Dijk en Ake. Op veel speeltijd als CV hoef je dan niet rekenen.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:11
[...]

Frimpong zit toch ook gewoon in de voorselectie ?

Blind heeft dit seizoen 3.033 minuten gemaakt in La Liga / Copa del Rey in een team wat in de top 4 eindigt in de competitie, dus zo gek is de keuze voor Blind niet - heeft gewoon een topseizoen waar hij een groot aandeel in heeft - verwacht hem niet per se in de basis trouwens.
Verdedigers: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Girona), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Jeremie Frimpong (Bayer Leverkusen), Lutsharel Geertruida (Feyenoord), Matthijs de Ligt (Bayern München), Ian Maatsen (Borussia Dortmund), Micky van de Ven (Tottenham Hotspur), Stefan de Vrij (Internazionale)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 17:26

gws24

Thinking is hard!

HollowGamer schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:42:
[...]

Over blessures gesproken; ik mag toch wel hopen dat Timber (Arsenal) thuisblijft. Sowieso niet wedstrijdfit en weer nu al hoe hij terugkomt.
Vrees niet, hij zit niet eens bij de voorselectie ;) . Zijn broer Quinten (Feyenoord) zit er wel bij.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• D-e-n
Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 16:40:
[...]

Zijn concurrenten als CV zijn v.Dijk en Ake. Op veel speeltijd als CV hoef je dan niet rekenen.
Koeman speelt tegen de top landen met drie centrale verdedigers dus dan Vd Ven als backup voor Aké toch wel heel noodzakelijk. En bij vier verdedigers kan hij ook gewoon als linksback spelen. Het zou me niets verbazen als alle verdedigers gewoon mee gaan eerlijk gezegd

Verwijderd

D-e-n schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:33:
Koeman speelt tegen de top landen met drie centrale verdedigers dus dan Vd Ven als backup voor Aké toch wel heel noodzakelijk. En bij vier verdedigers kan hij ook gewoon als linksback spelen. Het zou me niets verbazen als alle verdedigers gewoon mee gaan eerlijk gezegd
Ook met 3 CV's is de kans op speeltijd voor Vd Ven als LCV gering. Van Dijk speelt altijd en hij wordt nooit gewisseld.

• D-e-n
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:06:
[...]

Ook met 3 CV's is de kans op speeltijd voor Vd Ven als LCV gering. Van Dijk speelt altijd en hij wordt nooit gewisseld.
De basis was vooralsnog altijd De Ligt/Geertruida, van Dijk en Aké. Dan gaat het erom wat Koeman als backup wil

• toolkist
  • Niet online
[...]

Aké zal meer linksback spelen dan LCV. Vd Ven erachter zou echt absoluut niet verkeerd zijn. Daar heb je 10x meer aan dan bv Blind.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Gezien de blessure van Hartman zal er een andere LB spelen. Aardige kans dat dat toch Blind gaat zijn. Dan is vd Ven als backup LB/LCV niet vreemd.

In dat licht bezien vind ik het vreemd dat J. Timber niet in de voorselectie zit. Die kan op alle plaatsen uit de voeten en is weer fit aan het worden. Zeker omdat er andere spelers die maar net fit zijn wel bij zitten.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• D-e-n
Malfunctions schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:41:
Gezien de blessure van Hartman zal er een andere LB spelen. Aardige kans dat dat toch Blind gaat zijn. Dan is vd Ven als backup LB/LCV niet vreemd.

In dat licht bezien vind ik het vreemd dat J. Timber niet in de voorselectie zit. Die kan op alle plaatsen uit de voeten en is weer fit aan het worden. Zeker omdat er andere spelers die maar net fit zijn wel bij zitten.
Centraal heb je Geertruida en De Ligt, op rechtsback Geertruida en Dumfries. En die hebben gewoon wedstrijdritme

• bie100

J. Timber is er maanden uit geweest die zou ik ook niet meenemen je moet ook maar afwachten of die het niveau voor de blessure nog kan aan tikken

En daarbij kan je beter spelers meenemen die een heel seizoen hebben gespeeld we hebben het over het Nederlands elftal niet over de kozakken boys

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01 20:12

Die andere spelers die net fit zijn hadden een blessure die van een hele andere ernst is dan die van J. Timber. Hij is 8 maanden aan het herstellen geweest. Voor het herstel van een afgescheurde kruisband staat 9 tot 12 maanden. Bij topsporters gaat het vaak iets sneller maar als je de resultaten van een (te) snel herstel van een dergelijke blessure opzoekt, zul je constateren dat de kans op een terugval of nieuw knieletsel heel groot is. Het is wat mij betreft niet meer dan logisch dat je dan eerst wil zien dat die speler weer een aantal wedstrijden op het hoogste niveau heeft gespeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door bazzemans op 18-05-2024 20:33 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 15:32
D-e-n schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 16:24:
[...]

Centraal heb je Geertruida en De Ligt, op rechtsback Geertruida en Dumfries. En die hebben gewoon wedstrijdritme
Mag toch hopen dat Dumfries niet gaan spelen. Frimpong is geweldig in vorm en veel beter dan Dumfries dit jaar.

En stel dat je Frimpong verder naar voren speelt heb je een verdediger nodig op rechtsbac, niet een Dumfries.

Maar ja dit gezegd hebben, Koeman + vriendjes is een ding helaas.

• D-e-n
Terranova schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:27:
[...]

Mag toch hopen dat Dumfries niet gaan spelen. Frimpong is geweldig in vorm en veel beter dan Dumfries dit jaar.

En stel dat je Frimpong verder naar voren speelt heb je een verdediger nodig op rechtsbac, niet een Dumfries.

Maar ja dit gezegd hebben, Koeman + vriendjes is een ding helaas.
Dumfries heeft toch meestal geleverd in Oranje en Frimpong had de laatste keer heel veel moeite met zijn rol als wingback.

Los daarvan neem je ze allebei mee en is Geertruida als backup ook wel noodzakelijk als meer verdedigende optie.

• Terranova
D-e-n schreef op zondag 19 mei 2024 @ 11:30:
[...]

Dumfries heeft toch meestal geleverd in Oranje en Frimpong had de laatste keer heel veel moeite met zijn rol als wingback.

Los daarvan neem je ze allebei mee en is Geertruida als backup ook wel noodzakelijk als meer verdedigende optie.
Frimpong heeft amper de kans gehad. Dumfries heeft zeker wel geleverd, maar 't Frimpong is 1 van de belangrijkste spelers van een voorlopig ongeslagen kampioen van Duitsland en staat op 14 goals en 12 assists dit seizoen. Dus die moet wat mij betreft gewoon initieel de kans krijgen in de vriendschappelijke wedstrijden, maar ik heb er een hard hoofd in met Koeman.

• bazzemans
@Terranova Helemaal mee eens! Frimpong moet nu beide wedstrijden de kans krijgen. Dumfries heeft zich al laten zien en bewezen op deze positie. Die kent de speelwijze en weet wat er van hem verwacht wordt. Zonder hem (in de basis) op te stellen de komende oefenwedstrijden kan je hem gerust op het EK opstellen. Dan kan je in de oefenwedstrijden zien hoe Frimpong ervoor staat. Nadeel van Frimpong is zijn gebrek aan het spreken van Nederlands, waarvan het logisch is dat dit de voertaal is bij Oranje. Dat is te overkomen door hem in de oefenwedstrijden de kans te geven, zodat hij de voor voetbal benodigde basis oppakt (waarvan een deel herkenbaar moet zijn vanuit vertegenwoordigende jeugdteams).

De competitie in Duitsland is uitgespeeld dus Leverkusen is dit seizoen ongeslagen kampioen. Ze kunnen ook nog de beker en Europese beker winnen, dan is prestatie helemaal uniek.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
Hmm, net een Andere Tijden Sport gekeken, over EK 80, dus eens iets dat bepaald nooit overbelicht was. Scheelde nog weinig of we hadden gelijk gespeeld tegen de Duitsers, wie weet had er dan een finale Belgie - NL geweest.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Alvast één speler minder om over te zeuren...: https://nos.nl/artikel/25...nder-geblesseerde-de-roon

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ephymerous
De kans op succes gaat hiermee omhoog. Sneu voor hem natuurlijk.

XXXVI

• bie100
ephymerous schreef op maandag 27 mei 2024 @ 20:43:
[...]

De kans op succes gaat hiermee omhoog. Sneu voor hem natuurlijk.
Aan de speelwijze zal er wel niks veranderen Koeman kennende :O

• SterqVerhael
[...]

Dan heb jij de Premier League of in ieder geval Tottenham dit seizoen niet gevolgd. Vd Ven moet je altijd meenemen. Is de snelste van het hele stel en (gemeten) de snelste van de PL dit seizoen. Nog even los van het feit dat hij in vorm is.

Vd Ven kan bovendien op twee posities uit de voeten: LCV en L(W)B. Ik denk dat hij zelfs nog op 6 kan spelen. Tegen Frankrijk zou ik 'm zelfs op RB zetten, omdat hij de enige is die Mbappe bij kan houden.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-01 18:48
SterqVerhael schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 08:47:
[...]

Dan heb jij de Premier League of in ieder geval Tottenham dit seizoen niet gevolgd. Vd Ven moet je altijd meenemen. Is de snelste van het hele stel en (gemeten) de snelste van de PL dit seizoen. Nog even los van het feit dat hij in vorm is.

Vd Ven kan bovendien op twee posities uit de voeten: LCV en L(W)B. Ik denk dat hij zelfs nog op 6 kan spelen. Tegen Frankrijk zou ik 'm zelfs op RB zetten, omdat hij de enige is die Mbappe bij kan houden.
ik zou hem ook meenemen, maar om nou te zeggen dat we niemand hebben voor rechts gaat me wat ver. Gewoon een van de vele uitstekende verdedigers die we hebben, helaas kan je er maar 4 (of 5) opstellen.
Bao_mi1 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:08:
Dan kom je al vrij snel uit bij Summervile. Ik zat gisteren Leeds - Norwich te kijken en hij speelde fantastisch. Verkozen tot Championship speler van het seizoen, maar heeft de laatste maanden ook genoeg waardeloze wedstrijden gespeeld. Hij heeft een goed lopend team nodig, en het NL elftal is dat ook niet op dit moment.
Summervile is inderdaad erg onderschat. We hebben amper spelers die een man kunnen uitspelen en uit het niets iets kunnen creëren. Dit zijn ook vaak spelers die je een poos niet ziet en dan ineens een wedstrijd voor je beslissen. Ook met het oog op de toekomst zou ik hem meenemen.

[ Voor 31% gewijzigd door ph4ge op 28-05-2024 14:24 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• SterqVerhael
ph4ge schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:21:
[...]
ik zou hem ook meenemen, maar om nou te zeggen dat we niemand hebben voor rechts gaat me wat ver. Gewoon een van de vele uitstekende verdedigers die we hebben, helaas kan je er maar 4 (of 5) opstellen.
Ik zeg niet dat we niemand hebben voor rechts. Alleen tegen Frankrijk moet je iemand hebben die Mbappé op snelheid bij kan houden. Dat is in deze Oranje selectie enkel Vd Ven. Laat Vd Ven vervolgens ook nog eens een uitstekende mandekker en verdediger zijn; 1+1 = 2.

[ Voor 8% gewijzigd door SterqVerhael op 28-05-2024 14:39 ]

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Maatsen valt dus af. Weer lekker met Blind op LB? |:( ;w

Wijnaldum en Bergwijn erbij is toch ook lachwekkend.

https://www.voetbalzone.n...ands-elftal-bekend/435451

[ Voor 64% gewijzigd door JEightyFive op 29-05-2024 15:26 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Blind, Ake en Van de Ven voor LB. In een systeem met 5 verdedigers heb je daar toch helemaal niets aan als back...
Daar had je juist Maatsen goed kunnen gebruiken.
Koeman is weer te behoudend en houd vast aan zijn vriendjes.

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:29
JEightyFive schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:25:
Maatsen valt dus af. Weer lekker met Blind op LB? |:( ;w

Wijnaldum en Bergwijn erbij is toch ook lachwekkend.

https://www.voetbalzone.n...ands-elftal-bekend/435451
Precies mijn gedachte. Vriendjespolitiek dit.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:20

Fiber

Beaches are for storming.

Als Maatsen straks met zijn ploeg de Champions League wint zal hij er vast niet om treuren en lekker op vakantie gaan... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:16

Agent47

I always close my contracts.

Hoe kan een Bergwijn mee? Hahaha wat een grap

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• silmaril8
  • Niet online
Inderdaad echt belachelijk dat Maatsen niet wordt meegenomen. Voor een 5-3-2 (of 3232) opstelling (wat Koeman geheid gaat spelen tegen Frankrijk en in de volgende rondes), past Maatsen daar perfect in als linksback.

Maar goed, afvallen van Olij en Timer (vanwege blessure) is daarentegen wel weer begrijpelijk. En met De Roon afwezig, is het ook gewoon logisch dat Gravenberch er zit.

Alleen het blijft natuurlijk nog wel volkomen onlogisch dat Wijnaldum er wel bij zit... zul je zien dat hij ook nog eens zal starten...

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Agent47 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:41:
Het enige positieve wat ik hieruit kan halen is dat ik hoop dat ie per ongeluk een bal de kruising in jaagt en een of andere gekke Engelse/Saoedische club nog een mooi bedrag op tafel legt en ons bij Ajax verlost.

• SterqVerhael
Bergwijn is typisch een speler die beter rendeert met betere spelers om zich heen. Geen aanvoerder, wel een buitenspeler met een zeer goede techniek en met name een hele goede eerste aanname. Iets wat in je aanvalsopbouw en -voortgang essentieel is. Ik begrijp de keuze voor Bergwijn zeker.

Onbegrijpelijk vind ik de keuze voor Wijnaldum, i.p.v. Timber. Die in een veel betere competitie (ook Europees) veel beter heeft gepresteerd en in vorm is. Koeman kiest voor 'oude lieverdjes'.

Ook echt heel jammer dat Maatsen niet meegaat. Iemand die je veel meer opties had gegeven. Had dan De Vrij thuis gelaten. Ik denk dat het feit dat Vd Ven ook linksback kan spelen de selectie van Maatsen teniet heeft gedaan.

• toolkist
  • Niet online
Megupe schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:27:
[...]

Precies mijn gedachte. Vriendjespolitiek dit.
Maatsen ipv Bergwijn
Olij ipv Bijlow (pas net fit)
Timber ipv Wijnaldum

Dit was voor mij zoveel logischer geweest (obv voorselectie)

• bie100
Ja gaat nergens meer over Ryan Gravenberch meenemen en Quinten Timber thuis laten man man man
SterqVerhael schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:59:
[...]

Bergwijn is typisch een speler die beter rendeert met betere spelers om zich heen. Geen aanvoerder, wel een buitenspeler met een zeer goede techniek en met name een hele goede eerste aanname. Iets wat in je aanvalsopbouw en -voortgang essentieel is. Ik begrijp de keuze voor Bergwijn zeker.
Die jongen heeft geen knikker geraakt man ja 3 goals tegen het wereldelftal Almere City FC

• SterqVerhael
bie100 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:04:
[...]
Die jongen heeft geen knikker geraakt man ja 3 goals tegen het wereldelftal Almere City FC
Statistieken dit Eredivisie seizoen: 24 wedstrijden, 12 goals en 4 assists.

• toolkist
  • Niet online
Hoogstaand artikel trouwens hier...
https://www.meemetoranje....e-van-oranje-lijkt-bekend
Timber speelde afgelopen seizoen 44 officiële wedstrijden voor de Rotterdammers, verdeeld over 44 optredens.

• ephymerous
toolkist schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:03:
[...]

Maatsen ipv Bergwijn
Timber ipv Wijnaldum

Inderdaad, dit gaat helemaal nergens over.

Wijnaldum mee? Sjaak Swart speelt ook nog iedere zaterdag }:O

XXXVI

• bie100
SterqVerhael schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:06:
[...]

Statistieken dit Eredivisie seizoen: 24 wedstrijden, 12 goals en 4 assists.
Ja heel imponerend :)

• toolkist
  • Niet online
bie100 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:04:
[...]

Ja gaat nergens meer over Ryan Gravenberch meenemen en Quinten Timber thuis laten man man man
Die heeft bij elkaar 1800 minuten PL/CL/EL/FA/EFL cup gespeeld, dus op hoog niveau. Dus zo bijzonder gek is het nou ook weer niet dat ie opgeroepen wordt.
Wijnaldum is hier het probleemgeval.

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-11-2025
Timber schijnt een vrij lichte blessure te hebben maar toch..

• toolkist
  • Niet online
Dus de statistieken van Timber zijn ook niks? Of die ineens wel omdat die van Feyenoord is?

• toolkist
  • Niet online
Advizor schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:14:
Timber schijnt een vrij lichte blessure te hebben maar toch..
Koeman zal z'n oude maatjes wel willen bedanken hiermee, tijdens z'n laatste toernooi. Ben er 100% van overtuigd dat Koeman meteen na dit EK met pensioen gaat.

• Advizor
toolkist schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:18:
[...]

Koeman zal z'n oude maatjes wel willen bedanken hiermee, tijdens z'n laatste toernooi. Ben er 100% van overtuigd dat Koeman meteen na dit EK met pensioen gaat.
Dat sowieso, want ik vermoed (en vrees) dat het na de poulefase heel snel afgelopen zal zijn.

• bie100
toolkist schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:15:
[...]

Dus de statistieken van Timber zijn ook niks? Of die ineens wel omdat die van Feyenoord is?
We hebben het over het Nederlands elftal niet over Feyenoord waar ik btw geen fan ben of van elke club dan ook in Nederland :)

Vind hem gewoon niks dat kan toch ben geen fanboy iig

• Advizor
bie100 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:23:
[...]

We hebben het over het Nederlands elftal niet over Feyenoord waar ik ben btw geen fan van welke club dan ook in Nederland :)

Vind hem gewoon niks dat kan toch ben geen fanboy iig
Tsja ik vind de kleding van Depay ook niks, maar om hem daarom thuis te laten.

• eric.1
toolkist schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:03:
[...]

Maatsen ipv Bergwijn
Timber ipv Wijnaldum

Is het dan niet logischer om Blind te passeren voor Maatsen? Voorin lopen we niet over van de bezetting, ongeacht wat we van de precieze namen vinden. Depay is kwetsbaar...dan hou je opeens weinig ruimte over om te schuiven voorin...

• bie100
Advizor schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:29:
[...]

Tsja ik vind de kleding van Depay ook niks, maar om hem daarom thuis te laten.
Dat zou wel een goede reden zijn _O-

• d-vine
Dat maatsen niet mee gaat snap ik echt niet evenals dat Bergwijn en Wijnaldum mee gaan

Zoals de laatste jaren is het aanvallend erg matig en dat gaat Oranje opbreken.

Het verbaasd me hoe weinig echte top aanvallers er nog doorbreken.

spits vleugel aanvallers waar zijn ze

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-01 20:35
?? Geen Maatsen mee? Heeft Koeman ogen? Die jongen heeft toch echt voor een groot deel Dortmund in de Champions League finale gespeeld. Echt in bloedvorm met mega fitness. Kilometers beter dan Blind. Kilometers sneller ook. DE full back die de hele flank kan bestrijken. Ik vind het echt een hele hele domme zet. Maar Ik vind Koeman als bondscoach sowieso al erg bedenkelijk. Zon beperkte coach. Nergens als club coach echt gepresteerd op hoog niveau. Dit laat zien waarom.

• Harribo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lERZ9uSOWHshEOunrCP7MRlCypo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o73JUWzDXy1oJngBFFrPsfK2.jpg?f=user_large

• Harribo
Raar beleid van Koeman. Het lijkt wel vriendjespolitiek.
We hebben dus nu geen opkomende linksback maar wel een Bergwijn die al jaren bijna niks presteert. Wijnaldum kan ik dan nog zien als opvulling voor het middenveld.
Niet uit te leggen dit en voor zover ik het lees, legt Koeman het ook niet uit. Zwak

Ik vind Koeman geen slechte trainer maar hier begrijp ik weinig van.
Wel fijn dat Brobbey mee is, iemand met doorzettingsvermogen

[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 29-05-2024 17:27 ]

Verwijderd

Harribo schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:24:
Raar beleid van Koeman. Het lijkt wel vriendjespolitiek.
We hebben dus nu geen opkomende linksback maar wel een Bergwijn die al jaren bijna niks presteert. Wijnaldum kan ik dan nog zien als opvulling voor het middenveld.
Niet uit te leggen dit en voor zover ik het lees, legt Koeman het ook niet uit. Zwak

Ik vind Koeman geen slechte trainer maar hier begrijp ik weinig van.
Wel fijn dat Brobbey mee is, iemand met doorzettingsvermogen
Ook het journaille kreeg te horen wat de beweegredenen was. 'De reden is dat er meerdere jongens op zijn positie zijn. Die krijgen de voorkeur. Nathan Aké, Micky van de Ven, Daley Blind. Dat geeft mij ook de gelegenheid een aanvaller meer mee te nemen', sprak Koeman, die de keuze voor Blind nog kort toelichtte. 'Blind heeft veel ervaring, is fit, heeft een rol in de groep. Daar maken we deze cyclus mee af.'

• toolkist
  • Niet online
eric.1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:31:
[...]

Is het dan niet logischer om Blind te passeren voor Maatsen? Voorin lopen we niet over van de bezetting, ongeacht wat we van de precieze namen vinden. Depay is kwetsbaar...dan hou je opeens weinig ruimte over om te schuiven voorin...
Maatsen kan ook op middenveld en ik meen zelfs linksbuiten spelen.

[edit]en daarom had ie Summerville ofzo ook wel mee mogen nemen. Hopelijk na de zomer een bondscoach die gaat bouwen aan een team ipv alleen naar de eerstvolgende wedstrijd te kijken zelfs als die vriendschappelijk is.

[ Voor 21% gewijzigd door toolkist op 29-05-2024 17:31 ]

• Harribo
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:28:
[...]

Ook het journaille kreeg te horen wat de beweegredenen was. 'De reden is dat er meerdere jongens op zijn positie zijn. Die krijgen de voorkeur. Nathan Aké, Micky van de Ven, Daley Blind. Dat geeft mij ook de gelegenheid een aanvaller meer mee te nemen', sprak Koeman, die de keuze voor Blind nog kort toelichtte. 'Blind heeft veel ervaring, is fit, heeft een rol in de groep. Daar maken we deze cyclus mee af.'
Ja heb ik gelezen. Dat is dus geen echte uitleg. De "voorkeur"... Ja dat snapt iedereen...
Waarom de voorkeur? Wat is het plan?
Daarom riekt het iets naar vriendjespolitiek of iets anders wat niet te begrijpen is, anders had hij dat gewoon kunnen uitleggen lijkt me.
Ik begrijp het in ieder geval niet.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Dat nog steeds mensen raar opkijken van het selectie beleid van Koeman.

De man is ongeschikt als bondscoach, wat verwacht men dan van hem.

• Terranova
eric.1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:31:
[...]

Ik ben absoluut geen fan van Blind, eerder een Blind hater. Maar je kan 't goede seizoen van Blind in de top van de La Liga niet negeren

• D-e-n
Terranova schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 17:48:
[...]

Ik ben absoluut geen fan van Blind, eerder een Blind hater. Maar je kan 't goede seizoen van Blind in de top van de La Liga niet negeren
Maar als we uitgaan van 343/352 tegen de top landen hebben we in principe geen vervanging voor Blind want Aké en vd Ven zijn geen wingbacks. Dat is namelijk een heel ander spelletje dan back in een 433.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01 17:09
Voor Koeman betekend de "cyclus afmaken" eigenlijk gewoon hun afscheidstour/pensionado tour voltooien en daar is een EK niet voor bedoeld. Hoe kan zoals hierboven al gesteld is in hemelsnaam Wijnaldum mee die nauwelijks mee heeft gedaan aan deze "cyclus"
[...]

Dat was alleen wel op CV en niet LB, wat wel zou gelden voor het Nederlands elftal en daar heeft Blind zeker het loop vermogen niet meer voor. Daarnaast vind ik het een beetje overdreven hoe mensen doen over Girona, want veel lijken niet te weten of te negeren dat Girona onderdeel is van de City Group en dus gewoon een Man City B is.

• eric.1
[...]

Dat is allemaal prima, maar hoe wij Blind binnen het Nederlands Elftal inzetten (ik ga er niet van uit dat dat verandert) ... dat kan eigenlijk niet meer. Centraal achterin zitten we prima, en aan de flanken moet je gewoon snelheid hebben. En dat heeft Blind met alle respect niet meer. Dan kan je toch beter een jongere speler meenemen, een speler die eveneens bewezen heeft (ietwat kort maar toch) op een degelijk niveau mee te kunnen?

• Sjah
Deze selectie is echt weinig, ik vind zelfs Frenkie niet meer wat die ooit zou gaan worden. Hopen op Brobbey dan maar, maar sorry die zie ik ons niet naar de titel schieten.

Waarop te wedden, Engeland staat op 1 in de odds. tJa sinds wanneer presteert Engeland buiten London, whats going on?

• toolkist
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:57:
Deze selectie is echt weinig, ik vind zelfs Frenkie niet meer wat die ooit zou gaan worden. Hopen op Brobbey dan maar, maar sorry die zie ik ons niet naar de titel schieten.

Waarop te wedden, Engeland staat op 1 in de odds. tJa sinds wanneer presteert Engeland buiten London, whats going on?
Die gaan prijzen winnen zodra ze Southgate eruit donderen en een manager neerzetten die wel uit durft te gaan van de aanvallende kracht van Engeland.
Met die spelers is het een schande dat ze nog geen prijzen hebben gepakt, linksback is de enige plek waar ze niet een super bezetting hebben.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:17
eric.1 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:47:
[...]

Dat is allemaal prima, maar hoe wij Blind binnen het Nederlands Elftal inzetten (ik ga er niet van uit dat dat verandert) ... dat kan eigenlijk niet meer. Centraal achterin zitten we prima, en aan de flanken moet je gewoon snelheid hebben. En dat heeft Blind met alle respect niet meer. Dan kan je toch beter een jongere speler meenemen, een speler die eveneens bewezen heeft (ietwat kort maar toch) op een degelijk niveau mee te kunnen?
In La Liga derde worden met Blind als steevast basisspeler bewijst dan wel jouw ongelijk. Bij Girona had Blind een groot aandeel in de ploeg, met name om het spel te verplaatsen. Het is een erg nuttige speler ondanks dat hij niet meer de jongste is.

Laat duidelijk zijn dat als ik een FIFA 24 opstelling zou maken dat Bergwijn, Wijnaldum en Blind er zeker niet bij zouden zijn maar er zijn wel meer factoren waarom deze spelers er wel bij zitten. Samenhang en balans in een elftal zijn net zo belangrijk. Bepaalde spelers kunnen beter passen in een spelsysteem icm andere spelers ondanks dat er op papier voor dezelfde positie betere spelers zijn. Ook heeft een trainer vaak verlengstukken in het veld, die de speelwijze begrijpen en deze kunnen vertalen. Koeman zal waarschijnlijk nooit precies vertellen waarom hij deze afwegingen heeft gemaakt maar zoals hier vriendjespolitiek wordt gesuggereerd is niet fair. Hier zit veel meer achter.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Weer die vertrouwde namen die keer op keer tegenvallen. Het WK was ook al weinig aan om te kijken, een beetje vernieuwing kunnen we wel gebruiken.

Valt me erg tegen, hopelijk kunnen jongens ala Dumfries en Brobbey nog wat brengen, die zijn wel gegroeid.

Tweakers Discord

• bazzemans
D-e-n schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 18:13:
[...]

Maar als we uitgaan van 343/352 tegen de top landen hebben we in principe geen vervanging voor Blind want Aké en vd Ven zijn geen wingbacks. Dat is namelijk een heel ander spelletje dan back in een 433.
Dan zitten er in mijn beleving 0 wingbacks in de selectie want Blind is dat net zo goed als Aké en Van der Ven niet.

Edit: aan de linkerkant. Thanks @toolkist.

[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 29-05-2024 19:42 ]

• toolkist
  • Niet online
bazzemans schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:25:
[...]

Dan zitten er in mijn beleving 0 wingbacks in de selectie xwanr Blind is dat net zo goed als Aké en Van der Ven niet.
Voor links dan he, op rechts hebben we er 2 ;)

• bazzemans
toolkist schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:40:
[...]

Voor links dan he, op rechts hebben we er 2 ;)
Ja klopt. Ik had er eerst nog iets staan, waardoor het duidelijk was dat ik aan de linkerkant bedoelde maar verwijderd omdat het te weinig toegevoegde waarde had. Dan klopt het niet meer natuurlijk 8)7

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:29
Misschien kan blind het beste pilsjes tappen na de 3 verliespartijen die er aan komen. Verzorgt Wijnaldum spetterende karaoke en Bergwijn neemt broodjes kip mee.

• bazzemans
Ah de verwachtingen zijn zo laag, dat het alleen maar mee kan vallen. Ik heb er zin in!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:36
Kan aan mij liggen, maar leeft het EK nog helemaal niet?
EK is in een buurland (de poulefase wedstrijden worden dan weer gek genoeg niet dichtbij Nederland gespeeld, had Dortmund gedaan ipv Leipzig en Berlijn), maar het voelt allemaal gezapig aan heb ik zo het idee.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• d-vine
Zolang er geen buitencategorie aanvallers doorbreken zal het voorlopig blijven worstelen met het Nederlands Elftal.

Denk mede door de lage verwachtingen dat het niet echt nog leeft

• Sjah
Nou de reclamemakers (maarja die worden betaald :r ) die doen al aan de Oranje prullaria voor de supers aanprijzen.
Pagina: 1 ... 110 ... 262 Laatste

Let op:
Poule: Tweakers F.C. EK Voetbalpoule 2024
Algemeen topic: [Voetbal] Centraal EK 2024 topic
Vrouwenvoetbal: [Voetbal] Het algemene vrouwenvoetbal topic

Gedoe over het haarbandje van Memphis, commentaar over het commentaar of het eindeloos herkauwen van scheidsrechterlijke dwalingen zijn hier niet nodig!