Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:36
Weer een mooie aflevering, ik zou het verhaal anders vertellen en vooral wat minder snel, maar goed men kiest hiervoor en dan is het stuk voor stuk prima te pruimen als je het niet te serieus neemt.
In ieder geval de bevestiging dat men van diverse verhalen verspreid over de second age een verhaal heeft gemaakt en dat maakt het ook logisch dat men de boeken niet al te nauw volgt.
Weer een week wachten, ik heb niet vaak bij een serie dat ik daar moeite mee heb..

En ik trek een half puntje af van de score omdat Galadriel zo klein is, dat ziet me er net te dom uit op sommige momenten. :P
Verwijderd schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:18:
spoiler:
Het is wel minimalistisch ja. Het plot vereist dat ze Halbrand tegen komt maar die extra's worden wel erg snel afgeserveerd, praktisch binnen een minuut volgens mij. Waarbij alleen de noodzakelijke anime-hoofdrolkarakters overblijven en de rest verdwijnt.
Zoiets zie je een stuk minder in bijv. Game of Thrones, waardoor dat er 'echter'/realistischer uit ziet.
Dit ziet er iets te gerushed en gemaakt uit. Alsof het slechts een 'musical' is waarbij alleen de hoofdpersonen op het podium staan en de rest wordt uitgefilterd.
HotD spoiler:
spoiler:
Ondertussen in HotD praat men einde van een aflevering over een leger en vloot, waar ze die crabgozer mee gaan aanpakken, volgende aflevering = 1 scene later liggen ze allemaal dood op het strand, volgende scene praat men over 700 voetsoldaten en 16 schepen die ze nog overhebben. Daar gaan de bijfiguren toch iets sneller dood.. :)
Verwijderd schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:37:
[...]
spoiler:
wel jammer dat de theorie over Sauron's sigil klopt, beetje goedkoop... en waarom zou Sauron dat in het lichaam van Finrod kerven? Da's nogal het verraden van je eigen plan
Misschien heeft ie dat wel zelf gedaan als hint naar degene die hem vonden, denkt men alleen dat Sauron dat gedaan heeft.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We are harfoots, we only have each other, we are safe.
spoiler:
tenzij iemand in de problemen zit, dan is het lastig en ben je voor de wolven

spoiler:
Wat is Galadriel een onbeleefde bitch, serieus. Karen indeed.
Halbrand heeft tenminste nog enige sociale vaardigheden.
YouTube: Galadriel Meets Queen Tar-Miriel in Numenor | The Rings of Power Epi...

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2022 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Wederom genoten van deze aflevering. Het is ontzettend mooi gemaakt. Soms wel wat cringe momenten in de aflevering, zoals sommige scènes van de Harfoots (hoewel het wel het verschil met andere volken benadrukt) en de paardrijdscene. Ik ben erg benieuwd waar het naartoe gaat en dat is een goed teken.

Ik vind het leuk om nu al allerhande theorieën hier te lezen, alsmede de verschillen met de lore. Eerder al aangegeven dat de verschillen t.o.v. de lore voor mij niet bepalend zijn voor mijn oordeel, maar het interesseert mij wel. Er worden dus meerdere nieuwe karakters geïntroduceerd die niet in de lore zijn verwerkt. Van een aantal van die karakters weet je dan eigenlijk ook al wel dat ze inwisselbaar zijn, of althans dat verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mag Halbrand wel in deze episode :D

De harfoots zijn meh.
De paardrijscene is wenkbrauwfronsend. Much wow, such amaze de cameramensen hebben de slowmo knop gevonden maar voegt het iets toe?
En ja, Galadriel vindt het blijkbaar leuk om paard te rijden, goed om te weten dat ze ook kan lachen naast bitchface.

spoiler:
kan iemand de wereld uitleggen hoe AL die elfen die de Southlands aan het bewaken waren gevangen genomen konden worden? #youhadonejob

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2022 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:47
Voor de fans die nog wat tijd over hebben is dit misschien een interessante analyse van o.a. de thema's die voorbijkomen in de eerste twee afleveringen door twee Tolkien experts:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Disparu heeft wel een leuke review. Wel negatief over de inhoudelijke zaken met name de harfoots krijgen er flinks van langs. En galadriel uiteraard, en terecht. Ze is echt over het algemeen een bitch. Totaal niet adaptief in haar positie, heel arrogant en veeleisend daar waar ze niets te eisen heeft. Opmerkelijk dat de showrunners dit een goed idee vonden. Galadriel gedraagt zich als een soort Feanor. Een wonder dat ze zo lang in leven heeft kunnen blijven met die attitude.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2022 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:43:
ik mag Halbrand wel in deze episode :D

De harfoots zijn meh.
De paardrijscene is wenkbrauwfronsend. Much wow, such amaze de cameramensen hebben de slowmo knop gevonden maar voegt het iets toe?
En ja, Galadriel vindt het blijkbaar leuk om paard te rijden, goed om te weten dat ze ook kan lachen naast bitchface.
Je hoopt bijna dat het enige relevantie gaat hebben dat ze van paardrijden houdt. Anders is het niet meer dan opvulling geweest, die ze wat mij betreft achterwege hadden mogen laten.
[Quote]
spoiler:
kan iemand de wereld uitleggen hoe AL die elfen die de Southlands aan het bewaken waren gevangen genomen konden worden? #youhadonejob
Bedoel je dan die vier/vijf elfen? Dat valt mij niet op als heel veel. Ik ga er daarbij wel vanuit dat de rest (die zich ook makkelijk laat afslachten) van het menselijk ras was.

In mijn vorige post vergeten te benoemen. Ik meende in een aantal scènes met Halbrand (waaronder in het gevang) weer een aantal keer Aragorn te herkennen. Eenzelfde houding, blik. Ik meende dit uit scènes uit de trilogie te herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazzemans schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:08:
[...]

Je hoopt bijna dat het enige relevantie gaat hebben dat ze van paardrijden houdt. Anders is het niet meer dan opvulling geweest, die ze wat mij betreft achterwege hadden mogen laten.
[Quote]

[...]

Bedoel je dan die vier/vijf elfen? Dat valt mij niet op als heel veel. Ik ga er daarbij wel vanuit dat de rest (die zich ook makkelijk laat afslachten) van het menselijk ras was.

In mijn vorige post vergeten te benoemen. Ik meende in een aantal scènes met Halbrand (waaronder in het gevang) weer een aantal keer Aragorn te herkennen. Eenzelfde houding, blik. Ik meende dit uit scènes uit de trilogie te herkennen.
en dat is vast om een reden. Herkenbaarheid.
Een stuk of 5 elfen, waarvan er maar 1 in leven blijft. Wederom de plot-armour zoals Disparu ook noemt.
Het is allemaal te makkelijk.

Onderstaand een review van In Deep Geek. Over het algemeen minder agressief en gematigd positief:

[YouTube: The Rings of Power Episode 3 Breakdown]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:10:
[...]

en dat is vast om een reden. Herkenbaarheid.
Een stuk of 5 elfen, waarvan er maar 1 in leven blijft. Wederom de plot-armour zoals Disparu ook noemt.
Het is allemaal te makkelijk.
Zo heb ik dat niet ervaren de twee keer dat ik het nu gekeken heb. In mijn beleving een duidelijk verschil tussen mensen en elfen in vaardigheden. Dat vind ik wel passend.

Dat Arondir het overleeft kon je wel zien aankomen. Ik hoop dat het een reden heeft dat hij gespaard wordt en niet random is, want dat zou ik wel matig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazzemans schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:14:
[...]

Zo heb ik dat niet ervaren de twee keer dat ik het nu gekeken heb. In mijn beleving een duidelijk verschil tussen mensen en elfen in vaardigheden. Dat vind ik wel passend.

Dat Arondir het overleeft kon je wel zien aankomen. Ik hoop dat het een reden heeft dat hij gespaard wordt en niet random is, want dat zou ik wel matig vinden.
spoiler:
waarom issie gespaard? omdat. in episode 8 krijgen we te horen dat hij Sauron is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Je theorie daarover had ik gelezen. Zou niet mijn eerste gok zijn, maar zou ook wel een toffe wending zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazzemans schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:24:
Je theorie daarover had ik gelezen. Zou niet mijn eerste gok zijn, maar zou ook wel een toffe wending zijn.
misschien, maar wat doet dat met het oorspronkelijke verhaal?

Sauron komt in principe pas naar Numenor nadat hij vernederend verslagen is in z'n eigen land (southlands).
Ok, het concept is dat Sauron zich mogelijk opzettelijk gevangen heeft laten nemen om Numenor te kunnen infiltreren.
Maar dat zou dus betekenen dat ze op dat punt afwijken van de lore.
Tot zover 'back to the book, back to the book, back to the book'.
En dat is niet de eerste keer dat ik dit schrijf, en ongetwijfeld niet de laatste keer.

Ze konden er gewoon voor kiezen om generiek de storyline van de boeken te volgen, maar ja het begon al met het probleem dat ze een hoofdpersoon nodig hadden. En vervolgens kiezen ze uitgerekend een karakter die welgeteld NIETS doet in de Second Age.
Ze hadden ook Celebrimbor kunnen kiezen, letterlijk de key figure in de Second Age en de veroorzaker van Lord of the Rings, but they didn't.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2022 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:01:
Disparu heeft wel een leuke review. Wel negatief over de inhoudelijke zaken met name de harfoots krijgen er flinks van langs. En galadriel uiteraard, en terecht. Ze is echt over het algemeen een bitch. Totaal niet adaptief in haar positie, heel arrogant en veeleisend daar waar ze niets te eisen heeft. Opmerkelijk dat de showrunners dit een goed idee vonden. Galadriel gedraagt zich als een soort Feanor. Een wonder dat ze zo lang in leven heeft kunnen blijven met die attitude.

[YouTube: Rings of Power Review Episode 3 - Galadriel HORROR]
Ik kan me niet voorstellen dat Galadriel de gehele serie zo blijft. Ik neem aan dat ze langzaam maar zeker transformeert naar een wat statigere elf. Waarschijnlijk zal ze dan ook vaker magie gebruiken ipv een zwaard.
Als ze van plan zijn om x seizoenen te schieten, dan wil je toch iets van karakter development hebben.
Ze is nu zeker niet de Galadriel die we kennen vam lotr, maar daar zal ze vast en zeker in transformeren.
Ik heb begrepen dat Galadriel weinig voorkomt 8n de 2nd age boeken, dus ze hebben genoeg artistieke vrijheden om niet al te lore brekend te zijn.

Verwijderd

Russel88 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:34:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat Galadriel de gehele serie zo blijft. Ik neem aan dat ze langzaam maar zeker transformeert naar een wat statigere elf. Waarschijnlijk zal ze dan ook vaker magie gebruiken ipv een zwaard.
Als ze van plan zijn om x seizoenen te schieten, dan wil je toch iets van karakter development hebben.
Ze is nu zeker niet de Galadriel die we kennen vam lotr, maar daar zal ze vast en zeker in transformeren.
Ik heb begrepen dat Galadriel weinig voorkomt 8n de 2nd age boeken, dus ze hebben genoeg artistieke vrijheden om niet al te lore brekend te zijn.
de reden waarom ze weinig voorkomt in de 2nd age is omdat ze weinig deed.
Ze zat over een stukje bos te heersen. Dat is wat ze wilde.

Nee, ik kan me ook niet voorstellen dat ze de gehele serie zo blijft. Vind het echter wel wat goedkope scriptschrijving. Ze hebben zelf gezegd: de jongere Galadriel was anders dan de statige Galadriel in de Third Age. Maar om dan het complete uiterste te pakken van een Third Age Galadriel en haar zo'n arrogante bitch te maken vind ik wat te veel van het goede :)
Maar goed, ze beloven ons daarmee karakterbuilding: kijk we laten haar nu een complete bitch zijn en in de loop van de serie wordt dat minder. Oh, ok...

spoiler:
en de harfoots zorgen er in elk geval voor dat alleen de minst pechhebbende hobbits uiteindelijk aanbelanden in de Shire... survival of the fittest, maar het staat haaks op de houding in de eerdere episodes waarin ze deden alsof ze allemaal voor elkaar zorgden

• EDIT
Alle dingen die jij negatief vind kunnen ook op een positieve manier uitgelegd worden. Kijk eens die breakdown over de thema's in de serie die ik gisteravond postte. Dan worden opeens een heleboel dingen duidelijk daarover.
Uiteraard kan je het dan nog steeds niets vinden, maar dan weet je in ieder geval dat het niet zomaar gedaan wordt, maar werkelijk relevant is voor de thema's die in Tolkiens schrijven terugkomen.

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:53
Is het niet normaal dat ze zo arrogant is? Wat had ze moeten zeggen? "Sorry mevrouw, ik zal uw ring kussen"? Het is een relatief jonge elf met een sterke afkomst en hoge positie. Wat Elendil zei was tekenend, ze lijkt een puber. De Galadriel in LotR is uiteraard ietsje ouder en wijzer. Wat me wel stoort is de lengte van de actrice, dat past niet.

[ Voor 7% gewijzigd door mister_S op 10-09-2022 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
Verwijderd schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 23:01:

[YouTube: Rings of Power Review Episode 3 - Galadriel HORROR]
Zo een thumbnail dan weet je al wat voor gekleurde crap je krijgt voorgeschoteld, ik heb het overigens niet gekeken, vanwege die thumbnail. Mensen die negativiteit opzoeken zullen het vinden.

Bijv.
Even rekening houdend met dat men de boektijdlijn compleet niet volgt en de tijdlijn in de serie dus nog wat onduidelijk is (men combineert diverse eeuwen in 1), de Numenoreanen zijn de arrogante partij in de boeken en in deze scenes.
spoiler:
(mede dankzij Sauron in de boeken)
Dat land is opgebouwd met dank aan de hulp, sturing, giften en vriendschap van de elven.
Zelfde geldt voor hun voorouders in Beleriand, die zijn gegroeid dankzij het mentorschap van de elfen. Het zijn de Numenoreanen die die relatie hebben laten knappen met hun arrogantie, jaloezie op onsterfelijkheid e.d.

Dan rekening houdend dat Galadriel een van de oudste, meest wijze, hoogst geplaatste elven is en men behandeld haar zoals ze doen, dan is haar gedrag naar hen toe logisch. Waarom zou zij die waarschijnlijk al zoveel heeft gedaan in het verleden, deze arrogante mensen (Behandeld als half-gevangene, "speak elf, name thyself") anders behandelen dan ze doet, tot de Numenoreanen de eerste stap nemen voor een vriendschappelijker treffen. Wat is er mis met vragen om één simpele bootreis voor een van de hooggeplaatste elven ooit, na alles wat de elven hebben gedaan voor Numenor.
Je ziet haar ook bij Elendil al direct een stuk vriendelijker zijn, zodra zij doorheeft dat hij er anders in staat.

erutangiS

• MrOleo
mister_S schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:51:
Is het niet normaal dat ze zo arrogant is? Wat had ze moeten zeggen? "Sorry mevrouw, ik zal uw ring kussen"? Het is een relatief jonge elf met een sterke afkomst en hoge positie. Wat Elendil zei was tekenend, ze lijkt een puber. De Galadriel in LotR is uiteraard ietsje ouder en wijzer. Wat me wel stoort is de lengte van de actrice, dat past niet.
Naast de lengte ziet ze er dan ook te jong uit, want ze hoort een van de oudste elven te zijn. :)
Relatief jong in vergelijk met LotR inderdaad, maar relatief oud t.o.v. de meeste elven in de wereld.
De ene scene ziet ze er prima uit, de andere scene te jong en klein. Ik vind het een aparte ervaring.

erutangiS

• mister_S
  • Laatst online: 12:53
@MrOleo dat is inderdaad een mooie uitleg. Wel komt Galadriel op mij vooral behoorlijk arrogant over bij de meeste scenes. Of dat opzettelijk zo geschreven is, of dat de actrices dit zo overbrengt weet ik niet. Ze lijkt me uiterst gedreven (end justifies the means) en overtuigd van haar kwaliteiten. Een beetje als een prinses die altijd kreeg te horen hoe geweldig ze is.
Ik vond haar gedrag tegenover de queen regent in ieder geval niet abormaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
Sta er negatief in en je kan alles afkraken. Rings of power is een prequal. Serie gaat nog jaren duren, dan zou het dus suf zijn dat we dezelfde Galadriel zijn als in Lotr.
In Better Call Saul zie je ook een heel andere Jimmy dan degene in Breaking Bad.
Rings of Power is een serie die vermaak moet bieden. En niet een droge documentaire die de feiten verfilmt.
Is Galadriel soms irritant ja, is dat erg, nee. Dit is een jongere versie. Waarschijnlijk heeft ze in de serie haar latere man nog niet ontmoet. Kans is dat hij haar karakter zal beïnvloeden.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08
Wbt een 'jonge' galadriel denk ik dat iedereen op het verkeerde been gezet wordt door de actrice. Ze is meer dan 5.000 (of 20.000) jaar oud, en als ze ME verlaat in LoTR is dat 'maar' 3000 jaar later. Dus imo een vreemde interpretatie om ze nu nog als jong neer te zetten. Op die leeftijd zou je toch al wat wijzer moeten zijn, en zo is ze ook beschreven door Tolkien. Ze was niet voor niets voorzichtig met haar vertrouwen
spoiler:
naar Sauron, als gids bij het creeren van de ringen, en daarna een van de beschermvrouwen van een ring.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Verwijderd

Russel88 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:14:
Sta er negatief in en je kan alles afkraken. Rings of power is een prequal. Serie gaat nog jaren duren, dan zou het dus suf zijn dat we dezelfde Galadriel zijn als in Lotr.
In Better Call Saul zie je ook een heel andere Jimmy dan degene in Breaking Bad.
Rings of Power is een serie die vermaak moet bieden. En niet een droge documentaire die de feiten verfilmt.
Is Galadriel soms irritant ja, is dat erg, nee. Dit is een jongere versie. Waarschijnlijk heeft ze in de serie haar latere man nog niet ontmoet. Kans is dat hij haar karakter zal beïnvloeden.
de serie hoort zich af te spelen in de Second Age. Daar is ze allang getrouwdt met Celebrimbor. Ze heeft hem ontmoet in Doriath in Beleriand en is daar getrouwd en samen zijn ze naar Lindon verhuisd (en daarna naar Nenuial, Eregion, tijdelijk Rivendell waar Galadriel's dochter met Elrond trouwt, en uiteindelijk Lothlorien)
Dus of de serie laat hem gewoon nog niet zien (de kijker weet het nog niet) of ze wijken af van het verhaal.
MrOleo schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 11:50:
de Numenoreanen zijn de arrogante partij in de boeken en in deze scenes.
spoiler:
(mede dankzij Sauron in de boeken)
Dat land is opgebouwd met dank aan de hulp, sturing, giften en vriendschap van de elven.
Zelfde geldt voor hun voorouders in Beleriand, die zijn gegroeid dankzij het mentorschap van de elfen. Het zijn de Numenoreanen die die relatie hebben laten knappen met hun arrogantie, jaloezie op onsterfelijkheid e.d.
klopt helemaal dat ze hier erg vijandig overkomen richting elfen. Dat klopt met het verhaal.
Overigens hebben de Mensen uit de First Age echt hun eigen plekje wel verdiend tijdens de oorlogen samen met de elfen. Dat is ook waar Tar-Miriel op doelt.
Maar voor de rest is het een tantalus-kwelling: je woont praktisch in het zicht van het paradijs maar je mag er niet heen. Wederom een blunder van de Valar. De eerste blunder was dat ze dachten dat ze de elfen wel konden beschermen en naar Valinor toe halen. De tweede blunder was Numenor geven aan de Edain. Let wel: de elfen hebben Numenor niet gegeven aan de mensen, maar de Valar.
Pas nadat het gruwelijk mis ging heeft Iluvatar de fout van de Valar pas hersteld door Valinor weg te halen van Arda. Tot die tijd was het gewoon een kwestie van 'je mag ons wel zien maar niet naar ons toe komen'.
Ik snap de Numenoreans wel. En Sauron heeft olie op het vuur gegooid.
Dan rekening houdend dat Galadriel een van de oudste, meest wijze, hoogst geplaatste elven is en men behandeld haar zoals ze doen, dan is haar gedrag naar hen toe logisch. Waarom zou zij die waarschijnlijk al zoveel heeft gedaan in het verleden, deze arrogante mensen (Behandeld als half-gevangene, "speak elf, name thyself") anders behandelen dan ze doet, tot de Numenoreanen de eerste stap nemen voor een vriendschappelijker treffen. Wat is er mis met vragen om één simpele bootreis voor een van de hooggeplaatste elven ooit, na alles wat de elven hebben gedaan voor Numenor.
Je ziet haar ook bij Elendil al direct een stuk vriendelijker zijn, zodra zij doorheeft dat hij er anders in staat.
als Galadriel zou oud en wijs is, waarom trekt ze dan zo'n brutale bek open terwijl zij compleet afhankelijk is van degenen die voor haar staan? Dat is niet wijs, dat is dwaas.
Wat Elendil siert het Elendil en niet Galadriel, die hem zelf bedreigt met haar dagger, terwijl Elendil juist open en vriendelijk blifjt.

Wat is er mis met vragen om 1 simpele bootreis? Niets. Maar wel met de manier waarop. Halbrand is de enige die dat begreep...
Iets met diplomatie. Inzien dat je overgeleverd bent aan de personen in de royal courtroom... een toontje lager zingen en een diplomatieke toon is dan verstandiger, ongeacht wat je eigenlijk echt denkt.
Survival is prio #1. Ze zegt het zelf: 'saved from certain death' (had je eerder moet verzinnen voordat je van de boot afsprong, meid.)

Ik voel me verplicht om toch een disclaimer in te voegen: ja ik kan negatief zijn over inhoudelijke zaken en ik had vele zaken anders gedaan, en zie ook wel de haatschreeuwers en bekijk soms hun filmpjes, heeft soms ook wel wat om details te zien in een ander licht dan ik zelf eerst zag. Ik wil alles weten namelijk, alle invalshoeken, alle details.
Neemt niet weg dat ik het alsnog wel leuk vindt om te kijken. Het is inderdaad weer een stukje van de wereld van Tolkien, ook al is het misschien een flop van een show geschreven door figuren die weggehouden zouden moeten zijn van het werk van Tolkien totdat ze zelf wat meer zaken op hun CV hebben staan waaruit geprezen kwaliteit blijkt.

Maar het is in elk geval weer een stukje Middle Earth.
De een zegt: beter dan niets.
De ander zegt: liever niets dan dit.

Tja. Ik zie nu in elk geval Numenor. En Lindon.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2022 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 14:09:
als Galadriel zou oud en wijs is, waarom trekt ze dan zo'n brutale bek open terwijl zij compleet afhankelijk is van degenen die voor haar staan? Dat is niet wijs, dat is dwaas.
Wat Elendil siert het Elendil en niet Galadriel, die hem zelf bedreigt met haar dagger, terwijl Elendil juist open en vriendelijk blifjt.
Ze vragen wie ze is en geeft antwoord en vraagt om een kleine gunst. De toon zou vriendelijker kunnen zijn, maar waarom zou zij door het stof moeten kruipen. Op basis van haar behandeling tot dan toe lijkt het niet dat het veel verschil zal uitmaken, de houding naar elven in dat land is duidelijk. Ik vind haar weinig brutaal.
Wat is er mis met vragen om 1 simpele bootreis? Niets. Maar wel met de manier waarop. Halbrand is de enige die dat begreep...
Iets met diplomatie. Inzien dat je overgeleverd bent aan de personen in de royal courtroom... een toontje lager zingen en een diplomatieke toon is dan verstandiger, ongeacht wat je eigenlijk echt denkt.
Survival is prio #1. Ze zegt het zelf: 'saved from certain death' (had je eerder moet verzinnen voordat je van de boot afsprong, meid.)
Je weet nog wie ze is? Ik bedoel ze noemde het zelf op, ze hoeft geen toontje lager te zingen en ze weet prima met wie ze te maken heeft en dat dat lagere toontje niks zal helpen. Tuurlijk wist ze dat toen ze van de boot afsprong, en toch sprong ze, er op vertrouwend dat het goed zou komen. Die opmerking is de diplomatie waar je om vraagt: Uw kapitein redde ons van de dood, u wil ik vragen om dezelfde genade te tonen en ons per boot naar middle-earth te brengen (ook al lijk ik sinds ik uit de zee ben gevist een gevangene te zijn). Klinkt mij netjes, beleefd en weinig brutaal genoeg voor haar positie.
Ik voel me verplicht om toch een disclaimer in te voegen: ja ik kan negatief zijn over inhoudelijke zaken en ik had vele zaken anders gedaan, en zie ook wel de haatschreeuwers en bekijk soms hun filmpjes, heeft soms ook wel wat om details te zien in een ander licht dan ik zelf eerst zag. Ik wil alles weten namelijk, alle invalshoeken, alle details.
Mijn opmerking over negativiteit zoeken was primair gericht op die youtubers. Die zoeken het ook specifiek op omdat controverse, afzeiken views oplevert. :)

erutangiS

Verwijderd

MrOleo schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:02:
[...]

Ze vragen wie ze is en geeft antwoord en vraagt om een kleine gunst. De toon zou vriendelijker kunnen zijn, maar waarom zou zij door het stof moeten kruipen. Op basis van haar behandeling tot dan toe lijkt het niet dat het veel verschil zal uitmaken, de houding naar elven in dat land is duidelijk. Ik vind haar weinig brutaal.

[...]

Je weet nog wie ze is? Ik bedoel ze noemde het zelf op, ze hoeft geen toontje lager te zingen en ze weet prima met wie ze te maken heeft en dat dat lagere toontje niks zal helpen. Tuurlijk wist ze dat toen ze van de boot afsprong, en toch sprong ze, er op vertrouwend dat het goed zou komen. Die opmerking is de diplomatie waar je om vraagt: Uw kapitein redde ons van de dood, u wil ik vragen om dezelfde genade te tonen en ons per boot naar middle-earth te brengen (ook al lijk ik sinds ik uit de zee ben gevist een gevangene te zijn). Klinkt mij netjes, beleefd en weinig brutaal genoeg voor haar positie.
dan nog had ze een vriendelijker toon kunnen gebruiken en het is ook wat ze zegt wat eea verder escaleert (ze wil ook betalen in bloed, maar krijgt als antwoord dat ze dat prima mag proberen...).
Ze faalt in diplomatie. Je benoemt inderdaad die opmerking over Elendil maar het blijft een giftige toon.
Les #1 voor diplomatie lijkt mij toch de toon en de woordkeuze, die Galadriel hier ondanks haar status fout doet en ze wordt slechts gered door ingrijpen van Halbrand.
'ook al lijk ik een gevangene'? Nee ze heeft dezelfde giftige toon en weigert een gevangene te zijn. Daar zit helemaal geen diplomatie in. Niet netjes, niet beleefd en heel brutaal.
De manier waarop ze het zegt en de woordkeuze zijn totaal niet diplomatiek maar vooral eisend en arrogant: I will not be a prisoner.
Een plank en een zeil is toch niet teveel gevraagd? De hele woordkeuze is gewoon zwaar ondiplomatiek en veroorzaakt terecht irritatie aan de kant van Numenor.

Maar goed, we gaan zien wat er verder van komt.
Ze zal overduidelijk Tar-Miriel weten over te halen (ze mag de palantir zelfs aanraken dus de situatie zal snel veranderen).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2022 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:26
Zijn the rings of power in de serie al gesmeed of moet dat nog gebeuren? Ik dacht dat Galadriel er namelijk ook 1 had in de films. Zie je voorlopig nog niks van in de serie.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Hulleman schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:23:
Zijn the rings of power in de serie al gesmeed of moet dat nog gebeuren? Ik dacht dat Galadriel er namelijk ook 1 had in de films. Zie je voorlopig nog niks van in de serie.
nog niet gebeurd.
Sauron Halbrand heeft wel even heel subtiel met een schuin oog naar een smidse gekeken :P
Celebrimbor is nog niet in beeld geweest sinds episode 2 en hij moet eerst de elfen smithy nog gaan bouwen en krijgt daar vermoedelijk nog hulp van de dwergen van Khazad Dum.

Ik heb begrepen dat de Ringen in elk geval nog niet in seizoen 1 gesmeed zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:32:
[...]

Sauron Halbrand heeft wel even heel subtiel met een schuin oog naar een smidse gekeken :P
(Cherry picking, weet ik..)

Zit je volledig op Halbrand = Sauron? Of hou je nog andere opties open?

In de serie zitten wel een aantal hints die daarop wijzen. Het zou ook maar zo kunnen zijn dat ze ons in een bepaalde denkrichting willen krijgen. Ik vind de puzzel van wie-is-wie en hoe gaat dit zich ontwikkelen, het meest interessant aan de serie. Daarbij ook leuk om te lezen hoe anderen erover denken, ook door vergelijkingen te maken met wat wel (of juist niet in de lore staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bazzemans schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:14:
[...]

(Cherry picking, weet ik..)

Zit je volledig op Halbrand = Sauron? Of hou je nog andere opties open?

In de serie zitten wel een aantal hints die daarop wijzen. Het zou ook maar zo kunnen zijn dat ze ons in een bepaalde denkrichting willen krijgen. Ik vind de puzzel van wie-is-wie en hoe gaat dit zich ontwikkelen, het meest interessant aan de serie. Daarbij ook leuk om te lezen hoe anderen erover denken, ook door vergelijkingen te maken met wat wel (of juist niet in de lore staat.
in de geruchtenmolen werd aangegeven dat het Sauron is, maar goed het is natuurlijk wel uit 'hater-hoek'.
Ik houd alle opties open, ik zit helemaal nergens op vast, ik zie wel wat er gebeurt, maar voorlopig houd ik voor lol inderdaad de Halbrand-optie open. Ik geloof wel dat het waar kan zijn.
Wat gaat dat een storm worden in de reviews van episode 8 als het toch waar is :+
In de hedendaagse 'subverting expectations' past het wel, maar als scriptschrijver zou ik ook gewoon zwaar inspelen op zoiets en uiteindelijk alsnog als grote verrassing NIET doen wat je eerst uit hebt laten lekken.

Spoilers doen me weinig, vind het altijd wel leuk om te kijken waar het heen gaat, inclusief hele alternatieve verhaallijnen bedenken, gokken/raden wat er zou kunnen gaan gebeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2022 12:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EDIT
De details in het ontwerp van Númenor zijn werkelijk fantastisch O+
Onderstaande dingen waren mij niet eens opgevallen, maar andere mensen natuurlijk wel :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0Ss1toOJX5JXCmAfttqBF9ezvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7pQ7MSq4wz8y129UJDzeoqE.jpg?f=fotoalbum_large

Waarop iemand anders nog meer opmerkte in die richting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHpuY0s7szxPGtvZ-rhDYa_sTCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e9YdRZ76xS9kFKzuNDvtzEr6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Ik vond de derde episode veruit de beste tot nu toe. Eerste twee toch een beetje matig, Khazad-Dûm wel gaaf om te zien in z'n gloriedagen.
Númenor schitterend gedaan.

Sowieso wel veel respect voor alle details die er stiekem toch inzitten, die je tijdens het kijken eigenlijk niet/nauwelijks opvallen, maar door de analyses van bijv. Nerd of The Rings dan aangestipt worden.

Ik blijf het wel jammer vinden van de hobbits, dat voegt vooralsnog helemaal niks toe behalve irritatie :P Ik ben er nog niet uit wie meteor man uiteindelijk gaat zijn, ik blijf tot nu toe toch op Gandalf zitten.

Halbrand = Sauron? Misschien, ik hoop het eigenlijk van niet, ik heb toch liever dat ie uiteindelijk een van de ring wraiths wordt. Maar subtiele hints mbt het smeden lijken toch wel sterk in die richting te wijzen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de details die erin zitten zijn inderdaad erg mooi, ik had die vervallen elven circle inderdaad ook al gezien en dat komt inderdaad overeen met de teksten.
wat dat betreft snappen ze de lore. Niet qua storytelling maar wel qua artwork.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EDIT
Ook qua verhaal snappen ze de lore prima, echter snappen ze ook dat een TV serie een heel ander medium is dan een boek en daardoor een andere aanpak en een ander verhaal vereist.
Gelukkig gaan de boeken niet weg omdat er een TV serie bestaat en kunnen beiden prima naast elkaar bestaan zonder dat de een de ander aantast en vice versa.

[ Voor 16% gewijzigd door EDIT op 12-09-2022 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op maandag 12 september 2022 @ 16:37:
Ook qua verhaal snappen ze de lore prima, echter snappen ze ook dat een TV serie een heel ander medium is dan een boek en daardoor een andere aanpak en een ander verhaal vereist.
Gelukkig gaan de boeken niet weg omdat er een TV serie bestaat en kunnen beiden prima naast elkaar bestaan zonder dat de een de ander aantast en vice versa.
ik zou niet weten waarom het relevant is dat het een TV-serie is en dat dat anders zou zijn dan een film of een boek. Sommige dingen uit een boek zijn moeilijk te verfilmen maar een serie beeldt ook gewoon een verhaal uit.
Een verhaal is een verhaal :P

Als het niet logisch is dat een elf (onder de valar-ban) niet naar Valinor kan, en dat zeker niet afhankelijk is van Gil-Galad qua toestemming/beloning, dan maakt het niet uit of het een boek, film of serie is.

Hooguit, en dat is de enige uitweg die ik zo kan ophoesten, is dat er een beperkt aantal resources is voor schepen die naar Valinor kunnen/mogen en dat dan een koning er over gaat.
Maar pas aan het eind van de Second Age wordt Valinor weggenomen van Arda, dus de manier waarop het in de serie wordt uitgebeeld klopt niet met het boek (en dan maakt een film of serie niet uit :P)

Maar dat boeit verder niet. De CGI is goed gedaan over het algemeen en er zitten details in die om van te smullen zijn. Die spiegels in Khazad Dum bijvoorbeeld, en ook die vervallen elven circle.

Kritiekpuntje daarop is dat het over het algemeen CGI blijft, aangezien er een beperkt aantal fysieke sets zijn gemaakt.
Waar die 1 miljard dan naar toe gegaan is weet ik niet. Waarschijnlijk toch de CGI? Niet naar de props en filmsets in elk geval >:)

Lindon bijv. bestaat nauwelijks. Volgens mij hebben die twee sets en is de overview van die bergen met grote elfen architecture niet echt nagebouwd. Logisch, maar toch een teleurstelling :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2022 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
Een 1 op 1 kopie wil je ook gewoon niet hebben, dan is dr compleet niks wat kan verrassen. Naast dat het idd een ander medium is en sommige dingen ook gewoon niet goed werken op scherm.

[ Voor 34% gewijzigd door iekue op 12-09-2022 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claas792
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 25-07 21:22
Ik begrijp iets niet, en ben in verwarring.
In de serie wordt in eerste (of 2e) deel Celembrior geïntroduceerd. SPOILER hij maakt de 3 elfenringen en wordt rond 1700 vermoord door Sauron.
In deel 3 worden Elendil en zijn zoon Isildur geïntroduceerd. Ellendil is geboren in 3119, Isildur in 3209. De laatste zal uiteindelijk de ene Ring van Saurons hand afhakken.

Dit klopt toch niet? Of heb ik het mis.
Iemand die het me kan verklren ?

Overigens, als ik daar allemaal niet op let vind ik de serie mooi gemaakt en onderhoudend en spannend genoeg om iedere vrijdag weer uit te kijken naar een volgend deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
De tijdslijnen zijn vereenvoudigd en gecomprimeerd zodat de serie de hele 2e era kan omvatten.
Dat is een van de vele wijzigingen die het verhaal moest ondergaan om het geschikt te maken voor een TV serie.

[ Voor 43% gewijzigd door EDIT op 12-09-2022 17:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:40:
De tijdslijnen zijn vereenvoudigd en gecomprimeerd zodat de serie de hele 2e era kan omvatten.
Dat is een van de vele wijzigingen die het verhaal moest ondergaan om het geschikt te maken voor een TV serie.
tja, ik blijf er vijandig tegenover staan. Het hoeft helemaal niet. Het 'moet' helemaal niet.

In Game of Thrones krijg je in latere seizoenen ook compleet nieuwe karakters te zien terwijl eerdere karakters al dood zijn. En sommige hoofdpersonen blijven leven tot het laatste seizoen.

Dat kan je met hoofdpersonen in RoP ook doen: Galadriel, Gil-Galad, Elrond, Celebrimbor.
Dat zijn karakters die door de hele serie heen kunnen blijven (Gil-Galad gaat pas helemaal op het eind dood).
O-)

Maar goed, compressed tijdlijn inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claas792
Ik vind dit ook erg jammer want het hoeft inderdaad niet, helemaal niet zelfs.
De echte tijdlijn is namelijk heel logisch en niet erg ingewikkeld.
Nu wordt het voor mij net als GOT: serie gaat erg afwijken van de boeken, waardoor de verhaallijn in de serie erg verwarrend wordt.
Tja het is zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 22:10
Ze wilden alle karakters "geloofwaardig" laten overleven. Andere series zoals Last Kingdom en Vikings laten nieuwe generaties opdraven.

Elven en mensen uit Numenor kunnen nu wel 150-200 jaar overspannen, ik weet niet of de Harfoots zo belangrijk zijn dat we de huidige acteurs kunnen vervangen, er waren mogelijkheden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EDIT
Niemand dwingt mensen om te kijken gelukkig :)
Iedereen kan voor zichzelf beslissen of ze een nieuwe vertelling naast de bestaande boeken prima vinden, ook al is het verhaal wat anders, of dat ze de hervertelling te ver vinden gaan in de wijzigingen.
Zoals ik hierboven ook al zei: gelukkig gaan de boeken niet weg en blijft de oorspronkelijke tekst evenveel waarde houden.

Ik ben zelf iemand die er totaal geen problemen mee heeft om TV serie en boeken op zichzelf te laten staan. Beiden zijn voor mij onderdeel van de wereld van Tolkien en ik geniet in ieder geval van de serie, maar ik begrijp ook dat andere mensen daar anders in staan en dat is natuurlijk prima

Tenzij die mensen uiteraard proberen om het kijkplezier van anderen te vergallen met alleen maar negativiteit. En ja, je kan ook prima kritisch zijn op iets zonder direct in negativiteit te vervallen.

[ Voor 40% gewijzigd door EDIT op 12-09-2022 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
Ze hebben toch alleen maar de rechten van de lotr en de appendices?
Dan kun je toch geen chronologische verhaal opzetten?
Dat is een vraag, ik heb de boeken nooit gelezen. De 2 boekenlezers die ik ooit heb gesproken hebben ook alleen maar lotr en de hobbit gelezen. De rest was te saai zeiden ze. Met dat gegeven lijkt het me heel goed dat ze afwijken om een verhaal te kunnen vertellen ipv droog feiten verfilmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claas792
@EDIT uiteraard heb je gelijk, ik kan ook niet kijken :-). Ik vind / vond het alleen erg verwarrend. Maar heb er vrede mee want ik vind de serie tot nu toe boeiend genoeg om te blijven kijken. Al met al toch een knap staaltje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ep 1 gekeken, keek prima weg. Ik heb de LotR films allemaal wel 10x gezien, maar de boeken nooit gelezen. Wat dat betreft stap ik er lekker neutraal in.
Het heeft in ieder geval veel potentie, vanavond ep 2 kijken !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:32

Spooksel

Spooksel!

Spooksel schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:11:
...ik merk dat ik soms mijn telefoon er weer eens bij pak en dan een beetje nieuws ga zitten lezen of Twitteren ofzo. Met name bij de stukjes met de Harfoots...
Gisteravond eindelijk tijd gehad voor aflevering 3 en meteen ook weer last gehad van bovenstaande. Die Harfoots/hobbits, pff...

Weet iemand trouwens wie of wat die onbekende man bij hun nou eigenlijk is? De blik op zijn gezicht is soms wel heel erg alsof het een jongere Olorin/Gandalf zou kunnen zijn, maar ja... die arriveert pas ergens in de 1e 1000 jaar van de 3rd age in Middle Earth en bovendien per schip vanuit Valinor :P

Anyway, Galariel mag wel ff iets minder 'high en mighty bitchmode' hoor, pff.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
Spooksel schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:54:
[...]

Gisteravond eindelijk tijd gehad voor aflevering 3 en meteen ook weer last gehad van bovenstaande. Die Harfoots/hobbits, pff...

Weet iemand trouwens wie of wat die onbekende man bij hun nou eigenlijk is? De blik op zijn gezicht is soms wel heel erg alsof het een jongere Olorin/Gandalf zou kunnen zijn, maar ja... die arriveert pas ergens in de 1e 1000 jaar van de 3rd age in Middle Earth en bovendien per schip vanuit Valinor :P

Anyway, Galariel mag wel ff iets minder 'high en mighty bitchmode' hoor, pff.
Ze passen meerdere tijdlijnen aan voor herkenbaarheid dus een paar duizend jaar verschil is geen probleem voor ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Ja I know, maar tot nu toe lijkt het op een ineenkrimping van het 2e tijdperk. Gandalf komt echt letterlijk pas 1000 jaar nadat Sauron voor het eerst verslagen is om de hoek kijken ofzo :P

Hoe dan ook, met de introductie van Numenor in deze aflevering:

Video's van dit kanaal zijn sowieso echt een dikke aanrader! Die kerel maakt echt top content om de wereld van Tolkien uit te leggen!

[ Voor 45% gewijzigd door Spooksel op 13-09-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:26
Spooksel schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:54:
[...]
Als die man Gandalf is ben ik wel enigzins verbaasd. Die man lijkt wel seniel.
Aan de andere kant, het zou wel kunnen, omdat Gandalf een istari is en de istari weer maiar zijn. Maiar zijn geesten, die geen vaste gedaante hebben of hadden. Gandalf zoals we die uit de films kennen was niet altijd Gandalf.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

het zou Gandalf kunnen zijn, want Amazon kan doen wat ze willen and they don't give a fuck.
Ze kunnen ook gewoon een random andere Maia naar Middle Earth sturen waar Tolkien niets van wist en dus niets over geschreven heeft. Aka Amazon kan verzinnen wat ze willen want als het niet beschreven is in de Akkalabeth dan hebben ze de fanfiction vrijheid om te verzinnen wat ze willen zolang het maar niet het grotere narratief dwarszit.

Onderstaand een interessant filmpje over wie Meteor Man zou kunnen zijn:

[YouTube: Who is The Stranger? (The Rings of Power)]

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2022 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 16:25
EDIT schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:48:
De details in het ontwerp van Númenor zijn werkelijk fantastisch O+
Onderstaande dingen waren mij niet eens opgevallen, maar andere mensen natuurlijk wel :P
[...]
Echt geweldige details inderdaad! Als toekomstig architect gaat mijn passie hier gedeeltelijk naar uit en let ik er automatisch ook meer op. Soms zijn fantasy settings naar mijn gevoel te gesaneerd, eentonig of over de top. Dan heb je een gigantische stad, maar elk gebouw heeft precies dezelfde bouwstijl, of is overduidelijk een kopie van dezelfde asset. Hierdoor komt het over alsof de stad in één keer gebouwd is, of erger dat het compleet nep lijkt. Je wilt juist dat een setting echt overkomt, alsof het een geschiedenis en gebruikt wordt los van het verhaal wat je ziet.
Hierin is LOTR overduidelijk vaak aan de extreme kant, ook in de originele films, de hallen van de mines of Moria zijn echt eindeloos monotoon, en Minas Tirith is enorm onpraktisch en huist echt veel te weinig gebouwen voor de hoeveelheid dure verdedigingswerken. Echter, omdat beide settings toch goed ontworpen zijn (ze zien er echt gebruikt uit door scheuren, vuil en meer), en omdat de film al vooraf zo'n over de top stijl vastgesteld heeft, breekt het nooit mijn suspension of disbelief.
Dit vond ik juist wel een probleem in The Hobbit. Tijdens veel scenes dacht ik echt zoiets van "deze locatie slaat in-universe nergens op, dit is puur ontworpen voor deze respectieve scene", wat wel mijn immersie brak.
Gelukkig doet TROP dit wel erg goed, de locaties zijn prachtig, levendig en vol detail. Ze zijn zeker grootst zodat alles dient als een mooi visueel spektakel, maar alles is nog steeds geloofwaardig.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik ben geen grote LotR fan (het kostte me moeite de films te kijken!), maar ik kijk de eerste afleveringen met plezier :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
Ik vond persoonlijk de vierde aflevering wat minder dan de vorige drie. Nog steeds een goede aflevering, maar geen geweldige. Opnieuw die slomo was ietsjes over-the-top vond ik, maar die transitie naar de dwergen was dan wel weer heel erg gaaf gedaan.
Een aantal dingen zijn inmiddels onthuld, en er wordt nog steeds behoorlijk gehint naar diverse andere dingen, maar er lijkt nu wel wat meer vaart te komen in het verhaal zelf, in plaats van alleen maar set-up. Dat zal voor veel mensen wel een verbetering zijn, en ik zag ook al veel positieve geluiden over deze aflevering.

De promo voor aflevering 5 toonde al een aantal dingen waar ik wel nieuwsgierig naar ben, dus laat het maar weer snel vrijdag worden :P

[ Voor 14% gewijzigd door EDIT op 16-09-2022 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
Yep mee eens, weer een goede aflevering, ik vond hem niet echt minder, maar bepaalde verhaallijnen werken niet echt lekker en als die er te veel inzitten doet dat wel wat af aan de aflevering (Isildur drama, Theo)

Heel apart gevoel dat ik heel veel compleet anders zou willen zien, maar toch vind ik elke aflevering gewoon vet. Het is op de een of andere manier gewoon heel mooi gemaakt en dat compenseert de irritaties ruim.

Kom maar op met nr. 5, graag met zoveel mogelijk dwergen. :)
Een week wachten... :(

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
Yep. Tijdens het kijken van aflevering 4 zei m'n vrouw ook dat ze naar boven ging om naar Britse detectives te kijken. Aflevering 4 vond ze dus ook saai.
Ik betrap mezelf erop dat ik de Galadriel verhaallijn het interessants vind. Elrond vond ik in LOTR al een sufferd en hier is het de karakter die alles kan en gewoon perfect is. Boring toen en boring nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en voor de losers (zoals ik) die nog niet gekeken hebben en toch willen weten waar het over gaat:

[YouTube: The Rings of Power Episode 4 Explained]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

MrOleo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:59:

maar toch vind ik elke aflevering gewoon vet. Het is op de een of andere manier gewoon heel mooi gemaakt en dat compenseert de irritaties ruim.
Vooral dat ja. 8) d:)b

Het is gewoon een fabeltastisch fantasy landschap. En het verhaal? Het interesseert me bar weinig of dat nou precies, volgens wiens richtlijnen dan ook, gevolgd wordt... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:55:
[...]

Vooral dat ja. 8) d:)b

Het is gewoon een fabeltastisch fantasy landschap. En het verhaal? Het interesseert me bar weinig of dat nou precies, volgens wiens richtlijnen dan ook, gevolgd wordt... :+
persoonlijk zou ik dan hyped zijn geweest als ze het verhaal geskipped hadden en er een epische historische documentaire van gemaakt hadden.
Ik zou grof geld betalen voor zoiets.
De plaatjes zijn er inderdaad. Het verhaal is vooralsnog meh maar de plaatjes zien er goed uit en mogen ze meer utmelken. Het liefst zonder vage slowmo's of wazige visioenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Een aflevering zonder de Harfoots, hoera. Maar daar zullen volgende week dan wel voor gestraft worden ben ik bang :+

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Prima serie, qua verhaal nog wat gammel, zal wel opbouw zijn. Mooie beelden van landschappen maar vind de sets (dorpjes, steden, zalen, grotten) klein aanvoelen. Daarin waren de films groter

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 22:10
Spooksel schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:02:
Een aflevering zonder de Harfoots, hoera. Maar daar zullen volgende week dan wel voor gestraft worden ben ik bang :+
Ik ben niet echt mee of die Harfoots nodig zijn. Ze zijn meer decoratie. Ik heb ze alleszins niet gemist, maar als ik de cast en crew hoor die laaiend enthousiast zijn vrees ik dat we nog heel veel scènes met hen mogen verwachten.

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
In tegenstelling tot de vorige afleveringen, vond ik deze goed te pruimen. Het verhaal wordt interessanter en het wordt beter verteld. Heb het idee dat ik als kijker weer wat serieuzer wordt genomen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Naamloos-
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16-11-2024
Ook een tevreden kijker hier. Ik denk dat we RoW los moeten zien van LotR. Simpelweg verschillende verhaallijnen en verschillende makers.

Even off-topic. RoW heeft me getriggerd om de boeken weer te lezen over Middle-Earth.

Kan iemand mij een overzicht bieden van ALLE boeken die te maken hebben over Middle-Earth?

En eventueel of ze ergens als een bundel te koop zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ERMAWG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 14:46
Ik vermaak me ook prima met deze serie, mooi gemaakt en ik vermoed dat het verhaal pas na de eerste 10 afleveringen echt op stoom komt.

Wat ik alleen erg jammer vind, is hoe 'menselijk' de elven overkomen of ligt dat aan mij? In LOTR vond ik de elven magisch en mysterieus overkomen. Als ze met elkaar praatten, was dat een soort gefluister. Hier, in deze serie mis ik dat detail. Of valt alleen mij dat op?

• MrOleo
-Naamloos- schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:55:
Ook een tevreden kijker hier. Ik denk dat we RoW los moeten zien van LotR. Simpelweg verschillende verhaallijnen en verschillende makers.

Even off-topic. RoW heeft me getriggerd om de boeken weer te lezen over Middle-Earth.

Kan iemand mij een overzicht bieden van ALLE boeken die te maken hebben over Middle-Earth?

Alle boeken? Christopher Tolkien heeft de laatste jaren van van alles en nog wat dat JRR Tolkien heeft geschreven in een boek omgezet dus zijn er nogal wat..
Er zijn online wel overzichten te vinden, maar geen idee hoe accuraat dat is, bijv:
https://www.esquire.com/e...the-rings-books-in-order/
ERMAWG schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:56:
Ik vermaak me ook prima met deze serie, mooi gemaakt en ik vermoed dat het verhaal pas na de eerste 10 afleveringen echt op stoom komt.

Wat ik alleen erg jammer vind, is hoe 'menselijk' de elven overkomen of ligt dat aan mij? In LOTR vond ik de elven magisch en mysterieus overkomen. Als ze met elkaar praatten, was dat een soort gefluister. Hier, in deze serie mis ik dat detail. Of valt alleen mij dat op?
Tja ik vind dat wel een verbetering elven en mensen verschillen niet super veel volgens mij, buiten de onsterfelijkheid en beperkte vatbaarheid voor ziekte. Door hun leeftijd, kennis en omgang met de Valar zijn ze natuurlijk wel wat magischer en mysterieuzer, maar LotR is toch een beetje een verhaal vanuit hobbitperspectief en RoP meer een verhaal van allerlei perspectief en waar de hobbits de elven zien op die manier zoals je beschrijft, zullen de dwergen en Numenorianen dat een stuk minder op die manier zien. Plus de elven zijn in LotR snel weer een jaar of 3000 ouder en leven een stuk meer teruggetrokken van de rest van de wereld. Waar in het huidige verhaal de elven met alle volken veel meer interactie hebben.

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

de Second Age is dan weer een soort tussenjaar.
Tolkien benoemt dat in de First Age de Edain soms nauwelijks onderscheiden konden worden van de elfen (of eigenlijk andersom).
Maar geldt dat ook voor 'Middle Men' of zelfs lagere mensen zoals bijv. in de Southlands?

Het perspectief is natuurlijk erg belangrijk. Elfen onderling zien elkaar vanzelfsprekend als 'normaal'.

In ander nieuws:

'you have not seen what I have seen'
'I've seen my share'
'you have not seen what I have seen'

'do not touch that'
'I have touched palantiri before'
'you have not touched this one'

Disparu heeft ook weer een video met een heleboel negatieve zaken over het script/plot etc. die best wel hout snijden.
Zaken die je normaal tijdens het kijken niet echt ziet omdat je meer gefocused bent op de beelden.
Het is gewoon een slecht geschreven script. En dat had dan de next Game of Thrones moeten zijn.

Episode 1 en 2 gezien. Ik wacht wel op episode 8 en ga dan maar eens alles bingewatchen. Het verhaal vind ik belangrijker om te weten dan de episodes zelf te zien dus het kan wel wachten.

Episode 4 begon met het statement dat 'no elf will lead Numenor' en de episode eindigt met 'de elf leading Numenor'.
De vorige koning wilde de elfen volgen maar is afgezet omdat het volk dat niet wilde.
1 brakke speech brengt de mensen op andere gedachten. Tja, omdat het script dat dicteert.
En het script dicteert wel meer zaken die niet altijd even logisch zijn.

Mooie plaatjes, maar een script geschreven door fan-fiction tieners.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2022 20:48 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EDIT
Dus je kijkt niet eens de afleveringen, maar levert commentaar op basis van clickbait video's en denkt op basis daarvan te moeten en kunnen oordelen, en dit topic te moeten vervuilen met dat gezeur? Right... 8)7
Als er nog enige reden was om jouw posts serieus te nemen dan is dat voor mij inmiddels wel verdwenen |:(

[ Voor 33% gewijzigd door EDIT op 17-09-2022 20:57 ]

Verwijderd

EDIT schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:55:
Dus je kijkt niet eens de afleveringen, maar levert commentaar op basis van clickbait video's en denkt op basis daarvan te moeten en kunnen oordelen? Right... 8)7
ik heb aflevering 1 en 2 gekeken, en ga de rest ook kijken.
Maar de 'clickbait' over episode 1 en 2 klopten ook.
Overigens kijk ik ook gewoon de episode breakdowns van In Deep Geek en Nerd of the Rings vol met zaken die ik wil zien op het moment dat ik zelf kijk. Heeft me ook geholpen in ep 1 en 2.

Of ga je vertellen dat bovenstaande video het script compleet verkeerd heeft en dat allemaal niet gebeurt?
Ik ga het echt wel allemaal bekijken, maak je niet druk. Vind het alleen grappig om te zien.

Het voelt overigens wel weer als een aanval of niet?
Kritiek is niet mogelijk? Wat als ik het zelf allemaal bedacht had? Is ook niet goed waarschijnlijk maar het is nu natuurlijk erg makkelijk omdat ik andermans filmpje erover citeer.

Als ik een en al 'praise' post, is dat niet 'vervuilen'?
ook dat gegeven is behoorlijk subjectief.

Ik heb je niet gevraagd om mijn posts serieus te nemen. Dus voel je niet bezwaard. Je kan me ook negeren, de wereld is simpel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2022 21:27 ]

• MrOleo
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:15:
Disparu heeft ook weer een video met een heleboel negatieve zaken over het script/plot etc. die best wel hout snijden.
Zaken die je normaal tijdens het kijken niet echt ziet omdat je meer gefocused bent op de beelden.
Het is gewoon een slecht geschreven script. En dat had dan de next Game of Thrones moeten zijn.
Tja als je je op scripts gaat focussen dan geldt dat voor vrijwel elke serie en film tegenwoordig, ook bijv Hotd, gezien je GoT noemt, zeker nu alles actie/CGI etc. georienteerd is om de aandacht vast te houden.

erutangiS

Verwijderd

MrOleo schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:59:
[...]

Tja als je je op scripts gaat focussen dan geldt dat voor vrijwel elke serie en film tegenwoordig, ook bijv Hotd, gezien je GoT noemt, zeker nu alles actie/CGI etc. georienteerd is om de aandacht vast te houden.
GoT heeft goede reviews. Ik heb officieel alleen seizoen 1 gekeken, maar ook heel veel fragmenten van de rest.
Er is een reden waarom het laatste seizoen niet populair is. Ik denk dat dat de valkuil is waar RoP ook in valt.
Logica is erg belangrijk, en het publiek is echt niet dom. Never underestimate your viewers.

Wat RoP erg goed doet zijn de mooie shots. En daar zit heel veel aandacht voor de lore in.
Waar RoP mijns inziens faalt is geloofwaardige storyline.
Neemt niet weg dat ik, indien uitgebracht, gewoon zoveel mogelijk de director's cut special extended epic legendary steelbox editions ga kopen, want Tolkien collectie ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2022 21:03 ]

• MrOleo
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:00:
[...]

GoT heeft goede reviews. Ik heb officieel alleen seizoen 1 gekeken, maar ook heel veel fragmenten van de rest.
Er is een reden waarom het laatste seizoen niet populair is. Ik denk dat dat de valkuil is waar RoP ook in valt.
Logica is erg belangrijk, en het publiek is echt niet dom. Never underestimate your viewers.
GoT was goed zo lang men het boek volgde, toen was het materiaal op en daarna was de verhaallijn steeds meer een opeenstapeling van troep. Met HotD heeft men het al een stuk moeilijker, al ben ik niet bekend met het boek waar dat op gebaseerd is en hoeveel bronmateriaal men daar dan heeft, het is duidelijk dat men daar een einddoel heeft en de karakters daarnaar toe ontwikkelt, maar daar mist de logica soms vergelijkbaar zoals die hier soms mist. Ook LotR had diverse issues met het script als je er op gaat letten, ondanks het duidelijke boek met duidelijke verhaallijn. Dus ja GoT bewijst dat een goed script moeilijk is zonder duidelijk bronmateriaal

Dus de kwaliteit van het script is niet super, zeker als je te weinig afleveringen maakt en moet rushen en dan kan er vrij makkelijk als een negative nancy in youtube videos overal de negatieve uitleg aan geven worden voor de clicks, terwijl het uiteindelijk best wel meevalt met dat gebrek aan logica. :O

erutangiS

Verwijderd

MrOleo schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:12:
[...]

GoT was goed zo lang men het boek volgde, toen was het materiaal op en daarna was de verhaallijn steeds meer een opeenstapeling van troep. Met HotD heeft men het al een stuk moeilijker, al ben ik niet bekend met het boek waar dat op gebaseerd is en hoeveel bronmateriaal men daar dan heeft, het is duidelijk dat men daar een einddoel heeft en de karakters daarnaar toe ontwikkelt, maar daar mist de logica soms vergelijkbaar zoals die hier soms mist. Ook LotR had diverse issues met het script als je er op gaat letten, ondanks het duidelijke boek met duidelijke verhaallijn. Dus ja GoT bewijst dat een goed script moeilijk is zonder duidelijk bronmateriaal

Dus de kwaliteit van het script is niet super, zeker als je te weinig afleveringen maakt en moet rushen en dan kan er vrij makkelijk als een negative nancy in youtube videos overal de negatieve uitleg aan geven worden voor de clicks, terwijl het uiteindelijk best wel meevalt met dat gebrek aan logica. :O
ik vond de opmerkingen van Disparu echter wel goed klinken:

- waarom zou het volk van Numenor aan het eind van de episode ineens wel een elf volgen terwijl het begin duidelijk maakt dat dat niet ging werken, ook gezien de vorige koning was afgezet juist om die reden? Ik -ben echt niet overtuigd. Allemaal erg plot-scripted en niet echt geloofwaardig qua verandering van mindset.

- waarom kunnen orcs in sommige gevallen (als het script het vereist) wel in zonlicht lopen (met cloak) maar op andere gunstige scriptmomenten ze zo'n cloak niet bij zich hebben?

- waarom moet Elrond zweren op geheimhouding over mithril omdat het allemaal zo geheim is, maar krijgt hij vervolgens het stukje mithril gewoon mee? (want friendship)

- waarom zitten ze in die Southlands tower settlement zo te prutsen aangaande eten en denkt Theo en z'n maat eventjes dat 1 wheelcart genoeg zal gaan zijn om al die mensen eten te geven? Z'n moeder wil niet dat ie gaat maar controleert verder niets? Er is verder geen bewaking die ervoor zorgt dat Theo niet zomaar weg kan sneaken?

- waarom heeft Arondir ineens boog/arrows? Wat is de logica van niet Adar aanvallen met die pijlpunt? Tja... wat betreft Adar is het natuurlijk het default cliche van bad guys die hun boosaardige plot vertellen aan de good guys zodat het voorkomen kan worden 8)7

Meanwhile is Halbrand de meest sociale en logisch nadenkende persoonlijkheid in de show.
Maar dat wordt in episode 8 allemaal duidelijk, dat dat allemaal erg evil is waarschijnlijk (als het gerucht klopt) en moet Galadriel voorlopig nogsteeds als de supreme asociale bitch worden neergezet om ons straks de shock te geven O-)

Ik mag toch hopen dat het allemaal wel beter wordt in nieuwe episodes. Dat de schrijvers volwassen worden en de kijkers als volwaardige mensen beschouwen en niet alles voorkauwen of opzadelen met onlogische zaken.

Waarom zou een palantir trouwens altijd hetzelfde laten zien? Is dat wat een palantir is? Nee toch zeker? Wie zit er aan de andere kant? Het zijn communicatiestenen, en een soort surveillance drones gecontroleerd bij degene die m aanraakt.
Is deze palantir anders? Zit er een videotape in dit altijd hetzelfde laat zien met als enige uitzondering het erin plakken van de persoon die m aanraakt? Iets zegt mij dat ze de palantiri andere eigenschappen toekennen dan waar ze voor bedoeld waren.

Ik vond Disparu wel grappig over de zus van Isildur. Is dat echt alles wat ze doet in de episode? Basically geen verhaal? Op die botsing met die gast na dan, staat ze echt alleen maar een beetje te kijken? Zegt en doet verders niets?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2022 21:26 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Russel88
Tja, ik snap het wel hoor. Uren besteden om de "review" filmpjes te bekijken, maar niet de aflevering zelf. Stel je voor dat je iets gaat bekijken voordat iemand anders tegen je heb gezegd wat je ervan moet vinden. Dadelijk moet je zelf een mening vormen, de horror....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Russel88 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:33:
Tja, ik snap het wel hoor. Uren besteden om de "review" filmpjes te bekijken, maar niet de aflevering zelf. Stel je voor dat je iets gaat bekijken voordat iemand anders tegen je heb gezegd wat je ervan moet vinden. Dadelijk moet je zelf een mening vormen, de horror....
ik heb episodes 1 en 2 gekeken voordat ik naar andere filmpjes keek.
Of telt dat ook niet. Maar aangezien het me niet gehooked heeft boeit het me niet zo meer. Denk overigens niet dat ik zelf geen eigen mening heb of zal hebben als ik de episodes uiteindelijk wel allemaal gezien heb. Ik ben prima in staat om ondanks de reviews zelf toch iets anders te vinden.
Het gaat me nu meer over de storyline zelf, dat kan ik ook wel lezen/zien in reviews.
Ik bingewatch straks de rest van de episodes, misschien kijk ik morgen wel een paar episodes maar dat is dan impulsief. Ik had eigenlijk ook direct al episode 3 en 4 willen kijken toen ze uit kwamen maar ik had er eigenlijk helemaal geen zin meer in. En de reviews die ik heb gezien hebben me ook wel overtuigd dat ik daarin weinig gemist heb :P
Anderen alhier schrijven dat ze het prima spul vinden tot nu toe. Dat kan en dat mag. Daar zeg ik niets over.
Daar is echter geen commentaar op. Alleen op mij, omdat ik er anders in sta en ook negatieve zaken benoem. Overduidelijk ongewenst, maar dat wisten we al. Wederom een bewijs dat je alleen positieve zaken mag benoemen en anders je mond zou moeten houden want dat vindt men niet leuk. Ben benieuwd waarom dat precies is. Mag je het alleen maar fantastisch vinden? Is kritiek/negativiteit echt ongewenst? Omdat het onterecht is? Zo ja, waarom dan precies? Argumenten zijn er niet echt meer anders dan 'als je het niet leuk vindt, kijk dan iets anders'. Dat is geen discussie over de inhoud.

Ik ga liever de diepte in en bekijk ook zoveel mogelijk zaken die anderen wel of niet zien. Dat vind ik veel leuker dan simpelweg zelf kijken en verder niets. Ik zie graag details die ik zelf mis.

Adar being Maglor is trouwens ook wel een interessante theorie. (uit filmpje van Nerd of the Rings)
Ik heb Maglor in mijn eigen 'Lord of the Rings Online' fanfiction ook over geschreven. Dat ie nog rond zou kunnen lopen en dat we hem moeten vinden.

Ik heb het flimpje van Nerd of the Rings hierboven neergezet. wat je daar onder andere in ziet zijn zaken als mogelijk het zwaard Anduril en de draken-helm op de achtergrond. De reden waarom ik dat zo leuk vind is omdat het zelf waarschijnlijk niet of nauwelijks zou zien. Omdat ik nu weet dat het er in zit, zal ik er extra nar kijken en het gaaf vinden. Er zit zo enorm veel lore in de achtergrondinfo van RoP dat ik juist dat wil zien. Van het script, zoals ik al zei, moeten we het vooralsnog niet hebben maar het is gaaf om al die easter-eggs te zien. Daar focus ik dan liever op. Dat zijn de zaken die ik als Silmarillion-verslinder graag zie en waarom ik de show kijk en zal gaan en blijven kijken: voor de lore-eastereggs. Die zijn echt epic. En die haal ik juist extra uit de review-filmpjes want zelf zal ik de helft waarschijnlijk niet eens bewust opmerken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2022 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:58
Vind het wel apart ja eerst de reviews kijken, dan is het toch ook niet leuk meer om later nog de afleveringe te kijken? Je moet het zelf weten maar dan ga je er natuurlijk ook wel lekker biased in.

Ik vind het steeds beter worden en ben echt aan het genieten, sinds GoT geen serie meer gehad die me zo ongeduldig maakt met wachten op de volgende aflevering. Met house of dragons heb ik dat totaal niet, rings of power vind ik wel echt wat niveautjes daarboven. Vind het ook tof dat zelfs alle lotr nerds niet weten wie wie nou precies is omdat ze lekker afwijken van boeken en hey bron materiaal waardoor er nog veel geheimzinnig is.

6.9 op imdb slaat nergens op dit is minstens een 8 waard, zou het zelf langzamerhand op een 8.5 zetten als ze dit vol blijven houden komende afleveringen.

Playstation 5

Verwijderd

Stylze schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:13:
Vind het wel apart ja eerst de reviews kijken, dan is het toch ook niet leuk meer om later nog de afleveringe te kijken? Je moet het zelf weten maar dan ga je er natuurlijk ook wel lekker biased in.

Ik vind het steeds beter worden en ben echt aan het genieten, sinds GoT geen serie meer gehad die me zo ongeduldig maakt met wachten op de volgende aflevering. Met house of dragons heb ik dat totaal niet, rings of power vind ik wel echt wat niveautjes daarboven. Vind het ook tof dat zelfs alle lotr nerds niet weten wie wie nou precies is omdat ze lekker afwijken van boeken en hey bron materiaal waardoor er nog veel geheimzinnig is.

6.9 op imdb slaat nergens op dit is minstens een 8 waard, zou het zelf langzamerhand op een 8.5 zetten als ze dit vol blijven houden komende afleveringen.
en weer iemand. Dat verrast me dan eigenlijk best wel.
Tof om te zien dat de serie blijkbaar toch mensen trekt. Ligt er waarschijnlijk maar net aan in welke bubble je zit. In mijn bubble zitten meer enthousiasten voor house of dragons dan voor RoP.

Leuk om te zien dat het mensen trekt. Oprecht plezier van mijn kant.

Lotr nerds weten niet wie wie is omdat niets beschreven is. Er wordt niet afgeweken van de boeken omdat boeken figuren als Halbrand of Theo niet beschrijven dus dat is geen verrassing. De boeken schrijven er niet over want het is nieuwe fanfiction. ;)
En dan staat of valt het met de kwaliteit van dat script, en daar val ik over want ik vind het maar middelmatig sowieso in ep1 en 2 die ik wel degelijk zelf gezien heb :P

Een interessant karakter an sich is Adar zelf. Overduidelijk een elf, maar er zit veel meer achter, en het feit dat ze hem quenya laten spreken is ook on point. Als karakter is hij voor mij in een klap interessanter dan Arondir ooit zou kunnen zijn. Ben benieuwd wat ze met hem gaan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2022 23:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Russel88
Stylze schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 23:13:
Heel veel mensen hebben het gewoon een 1 gegeven zonder de serie ooit gezien te hebben.
Voordat de serie getoond werd, was er al een enorme negatieve sentiment. Men heeft een afkeer tegen Amazon en we zien acteurs met een kleurtje.
Op YouTube zie je dan ook enorm veel haat filmpjes. Als content maker moet je hiermee doorgaan, ook als de serie uitgebracht word, want je zit in een algoritme en clicks = inkomen.
Als je de titels ook ziet lig je helemaal dubbel. Rings of power even worst than we expected, it keeps getting worst and worst.

Is de serie perfect? Nope. M'n zuster vind de serie te traag en heeft moeite om alle namen te onthouden. Ik kijk achteraf de review van nerd of the rings, hierdoor krijg ik extra info en zie dan wat voor een balanceer act de makers moeten doorstaan. Je moet de casual kijkers vasthouden en de lotr nerds pleasen.
Ik ben het wel eens met je cijfer, een 8 zou ik het ook geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 21:21:
[...]

ik vond de opmerkingen van Disparu echter wel goed klinken:

- waarom zou het volk van Numenor aan het eind van de episode ineens wel een elf volgen terwijl het begin duidelijk maakt dat dat niet ging werken, ook gezien de vorige koning was afgezet juist om die reden? Ik -ben echt niet overtuigd. Allemaal erg plot-scripted en niet echt geloofwaardig qua verandering van mindset.

- waarom kunnen orcs in sommige gevallen (als het script het vereist) wel in zonlicht lopen (met cloak) maar op andere gunstige scriptmomenten ze zo'n cloak niet bij zich hebben?

- waarom moet Elrond zweren op geheimhouding over mithril omdat het allemaal zo geheim is, maar krijgt hij vervolgens het stukje mithril gewoon mee? (want friendship)

- waarom zitten ze in die Southlands tower settlement zo te prutsen aangaande eten en denkt Theo en z'n maat eventjes dat 1 wheelcart genoeg zal gaan zijn om al die mensen eten te geven? Z'n moeder wil niet dat ie gaat maar controleert verder niets? Er is verder geen bewaking die ervoor zorgt dat Theo niet zomaar weg kan sneaken?

- waarom heeft Arondir ineens boog/arrows? Wat is de logica van niet Adar aanvallen met die pijlpunt? Tja... wat betreft Adar is het natuurlijk het default cliche van bad guys die hun boosaardige plot vertellen aan de good guys zodat het voorkomen kan worden 8)7

Meanwhile is Halbrand de meest sociale en logisch nadenkende persoonlijkheid in de show.
Maar dat wordt in episode 8 allemaal duidelijk, dat dat allemaal erg evil is waarschijnlijk (als het gerucht klopt) en moet Galadriel voorlopig nogsteeds als de supreme asociale bitch worden neergezet om ons straks de shock te geven O-)

Ik mag toch hopen dat het allemaal wel beter wordt in nieuwe episodes. Dat de schrijvers volwassen worden en de kijkers als volwaardige mensen beschouwen en niet alles voorkauwen of opzadelen met onlogische zaken.

Waarom zou een palantir trouwens altijd hetzelfde laten zien? Is dat wat een palantir is? Nee toch zeker? Wie zit er aan de andere kant? Het zijn communicatiestenen, en een soort surveillance drones gecontroleerd bij degene die m aanraakt.
Is deze palantir anders? Zit er een videotape in dit altijd hetzelfde laat zien met als enige uitzondering het erin plakken van de persoon die m aanraakt? Iets zegt mij dat ze de palantiri andere eigenschappen toekennen dan waar ze voor bedoeld waren.

Ik vond Disparu wel grappig over de zus van Isildur. Is dat echt alles wat ze doet in de episode? Basically geen verhaal? Op die botsing met die gast na dan, staat ze echt alleen maar een beetje te kijken? Zegt en doet verders niets?
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt, een en ander is prima te verklaren, ik ga er geen tijd aan verspillen, heeft toch geen zin. Ik en anderen hebben onze menning gegeven over dat soort afzeikkanalen. Hetzelfde kan je doen bij HotD wat jouw cirkel blijkbaar beter vind, maar waarom zou je, het is een tv serie, een balancing act tussen diverse eisen en dan gaat het script soms ten koste van actie of snelheid van het verhaal. Als men bijv. een scene doet waar Arondir langs een verborgen weapons cache gaat is de serie weer te traag en dan zeiken al die youtoobers weer dat er geen reden is om weapons caches te verbergen in vrede o.i.d.

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb gisteravond de achterstand ingehaald door de eerste 4 afleveringen in 1 keer te bekijken.

De hele opzet is anders dan we gewend zijn, maar het feit dat ik bleef kijken, zegt voor mij genoeg.
Je wil dingen gaan weten en ik ging tussendoor af en toe toch even dingen nalezen, hoe het origineel ook alweer zat.

Dat is precies waar ik op hoopte. Wel is het voor een kijker die er helemaal blanco instapt misschien wat veel informatie om te verwerken, voordat je het verhaal echt kan gaan volgen. Maar goed, zelf vind ik het prima dat ze de tijd nemen en niet snel door het verhaal willen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
Ik word in dit topic een beetje moe van de fans die elke vorm van kritiek af doen met: "dan kijk je toch lekker niet". Of "jij hebt zeker alleen negatieve reviews ziten kijken"

Kunnen we hier aub gewoon accepteren dat er mensen zijn, zoals tyrunar en ik, die kritisch zijn, en dat er fans zijn zoals EDIT, en dat is goed? Het lijkt wel dat sommige mensen gewoon niet meer tegen kritiek kunnen tegenwoordig.

Ik heb nu alle 4 de afleveringen gekeken en ben nog steeds kritisch. Kritisch omdat dit een reboot is, en de schrijvers zo'n beetje alles kunnen doen en je het (blijkbaar) niet kan/mag vergelijken met de boeken. Maar wat is dan het nut van het maken van zo'n serie? Het doet mij denken aan de reboot films van Star Trek door JJ Abrams.
Verder vind ik nog steeds dat teveel focus gelegd wordt op constant actie/drama/emotie/opzwellende muziek en filofosofische overpijnzingen. Ik vind het daardoor vermoeiend om te kijken, eerlijk gezegd en wordt er (helaas) ook een beetje kriegelig van. Ik hoop dat ook dat de schrijvers voor de volgende seizoenen een andere aanpak gaan volgen. De personages kunnen me nog weinig boeien eigenlijk. Het interesseert me eigenlijk niet echt wat er gebeurt met Galadriel, wie meteorietman is (wederom, omdat het gewoon volledig kan afwijken van de boeken, dus het kan net zo goed sinterklaas zijn). Misschien de enige waarvoor ik een beetje wil weten hoe z'n verhaallijn verder gaat, is Arondir. En zoals sommigen hier ook zeggen, het is saai en ik spoel sommige scenes door omdat je toch wel weet hoe dat gaat aflopen.
Visueel is het allemaal prachtig gedaan, echt fantastisch! Maar dat is voor alsnog het enige positieve en dat vind ik jammer. Ik heb in het topic over HOTD geschreven dat CGI en sets ondersteunend moeten zijn voor een verhaal, niet een doel op zich. Als ik veel reacties hier (en in de media) lees gaat het vooral om hoe fantastisch mooi het wel niet is. Maar is dat het enige wat telt? Nee toch, hoop ik. Om een vergelijking te maken met HOTD (die 2 series worden momenteel vergeleken met elkaar), ik ben veel meer hooked, omdat de karakters mij interesseren en ik wil weten hoe het verhaal verder gaat. Door het hoge tempo van RoP en het vele switchen tussen verhaallijnen, krijg ik geen gevoel van hechting met de personages.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
-Naamloos- schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:55:

Check deze (briljante) post ;)
Melkunie in "[Serie] The Rings of Power"

Heb zelf overigens laatst die tweede set gekocht met de bijpassende Silmarillion, want ik had blijkbaar nog niet genoeg versies :X . Die was twee weken terug nog 20 euro goedkoper, lijkt er op dat de serie wel effect heeft op de verkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

segil schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:35:
Ik word in dit topic een beetje moe van de fans die elke vorm van kritiek af doen met: "dan kijk je toch lekker niet". Of "jij hebt zeker alleen negatieve reviews ziten kijken"

Kunnen we hier aub gewoon accepteren dat er mensen zijn, zoals tyrunar en ik, die kritisch zijn, en dat er fans zijn zoals EDIT, en dat is goed? Het lijkt wel dat sommige mensen gewoon niet meer tegen kritiek kunnen tegenwoordig.

Ik heb nu alle 4 de afleveringen gekeken en ben nog steeds kritisch. Kritisch omdat dit een reboot is, en de schrijvers zo'n beetje alles kunnen doen en je het (blijkbaar) niet kan/mag vergelijken met de boeken. Maar wat is dan het nut van het maken van zo'n serie? Het doet mij denken aan de reboot films van Star Trek door JJ Abrams.
Verder vind ik nog steeds dat teveel focus gelegd wordt op constant actie/drama/emotie/opzwellende muziek en filofosofische overpijnzingen. Ik vind het daardoor vermoeiend om te kijken, eerlijk gezegd en wordt er (helaas) ook een beetje kriegelig van. Ik hoop dat ook dat de schrijvers voor de volgende seizoenen een andere aanpak gaan volgen. De personages kunnen me nog weinig boeien eigenlijk. Het interesseert me eigenlijk niet echt wat er gebeurt met Galadriel, wie meteorietman is (wederom, omdat het gewoon volledig kan afwijken van de boeken, dus het kan net zo goed sinterklaas zijn). Misschien de enige waarvoor ik een beetje wil weten hoe z'n verhaallijn verder gaat, is Arondir. En zoals sommigen hier ook zeggen, het is saai en ik spoel sommige scenes door omdat je toch wel weet hoe dat gaat aflopen.
Visueel is het allemaal prachtig gedaan, echt fantastisch! Maar dat is voor alsnog het enige positieve en dat vind ik jammer. Ik heb in het topic over HOTD geschreven dat CGI en sets ondersteunend moeten zijn voor een verhaal, niet een doel op zich. Als ik veel reacties hier (en in de media) lees gaat het vooral om hoe fantastisch mooi het wel niet is. Maar is dat het enige wat telt? Nee toch, hoop ik. Om een vergelijking te maken met HOTD (die 2 series worden momenteel vergeleken met elkaar), ik ben veel meer hooked, omdat de karakters mij interesseren en ik wil weten hoe het verhaal verder gaat. Door het hoge tempo van RoP en het vele switchen tussen verhaallijnen, krijg ik geen gevoel van hechting met de personages.
RoP kijkt bij mij ook niet echt prettig weg. Het lijkt vaak te veel op een soort toneelstukje waarbij mensen te veel en te duidelijk een karakter spelen. Het komt niet natuurlijk en echt over. (beter kan ik het niet uitleggen)

Het helpt ook niet mee dat de serie tegelijkertijd met HOTD wordt uitgezonden. HOTD vind ik trouwens wel prettig wegkijken, komt ook een stuk meer volwassen en echt over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:20:
[...]

RoP kijkt bij mij ook niet echt prettig weg. Het lijkt vaak te veel op een soort toneelstukje waarbij mensen te veel en te duidelijk een karakter spelen. Het komt niet natuurlijk en echt over. (beter kan ik het niet uitleggen)

Het helpt ook niet mee dat de serie tegelijkertijd met HOTD wordt uitgezonden. HOTD vind ik trouwens wel prettig wegkijken, komt ook een stuk meer volwassen en echt over.
Herkenbaar... de dialogen in HOTD zijn realistisch, die mensen onderling kunnen voeren. Terwijl in RoP lijkt onderhand elk dialoog wel een vergezicht of mooie overpeinzing te moeten zijn. Ik mis het normale, spontane gesprek tussen karakters. En ik denk dat ik daarom ook geen binding krijg met ze, ik kan mezelf niet tot ze verhouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrOleo
Ik kijk beide series met plezier, maar de gesprekkenen scenes in hotd vind ik dan weer minder geloofwaardig. Ik denk dat dat komt omdat men daar een realistischer/donkerder setting probeert neer te zetten en faalt, terwijl RoP luchtiger en fantasy setting is en ik het dan minder erg vindt als het gesprek niet helemaal realistisch is. (En misschien kijk ik wat geirriteerder naar HotD, omdat HotD vaak te donker is voor mijn goedkope tv. :X )

Maar ja zoals met alles, de een houdt van A, de ander van B en dat is prima en dat kan prima gepost worden. Ik heb vooral een hekel aan clickbait muggenziften, terwijl een en ander prima te verklaren is met dat elke serie gedwongen een compromis van belangen (tempo, verschillende soorten kijkers, beperkte tijd en afleveringen etc.) moet zijn en dat mensen liever hun gelijk bewijzen dan iets neutraal te beoordelen.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Nouja, de fans beoordelen het natuurlijk ook niet neutraal, die zijn alleen maar positief. Raar genoeg mag je wel zeggen dat je het geweldig vindt en alles is prachtig. Dat krijgt geen kritiek. Maar zeggen dat je het niets vindt, en niet gaat volgens de boeken, dan kan je rekenen op kritiek. Een neutraal publiek is hier lastig te vinden. Het zijn toch vooral de voorstanders die willen bepalen hoe de toon is die hier gevoerd mag worden.
Althans, ik heb niemand horen bekritiseren dat een post overdreven positief is.

Juist met een enorm verhaal als LOTR met alle achtergronden, boeken, fans wereldwijd, films, computerspellen, moet er wat mij betreft voldoende ruimte zijn voor emoties (positief of negatief). LOTR is gewoon voor velen een belangrijk verhaal in hun leven, waar ze al hun fantasie in kwijt kunnen. Verwachten dat men hun teleurstellingen achterwege laten en hun mond houden, is niet heel realistisch.
Ik bedoel, het is geen serie zoals the Expanse, dat slechts enkele boeken en seizoenen omvat. (niets tegen die serie overigens. Slechts een voorbeeld) Het is een fantasy verhaal dat al 70+ jaar oud is en heeft de grootste fanbase wereldwijd ever.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

MrOleo schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:28:
[...]

Bedankt voor het bewijzen van mijn punt, een en ander is prima te verklaren, ik ga er geen tijd aan verspillen, heeft toch geen zin. Ik en anderen hebben onze menning gegeven over dat soort afzeikkanalen. Hetzelfde kan je doen bij HotD wat jouw cirkel blijkbaar beter vind, maar waarom zou je, het is een tv serie, een balancing act tussen diverse eisen en dan gaat het script soms ten koste van actie of snelheid van het verhaal. Als men bijv. een scene doet waar Arondir langs een verborgen weapons cache gaat is de serie weer te traag en dan zeiken al die youtoobers weer dat er geen reden is om weapons caches te verbergen in vrede o.i.d.
HoD boeit me niets. Heb meer interesse in Tolkien producten.
Het probleem wat ik heb met het script is niet vanwege de actie of snelheid van het verhaal maar of het lekker weg kijkt. En dat is lang niet altijd het geval. Vage dialogen, plotselingen overgangen die te abrupt over komen en zaken die worden getoond alsof we zouden moeten weten hoe het zo gekomen is. Laat het verhaal zichzelf vertellen, met aandacht voor details zodat het logischer over komt.

Disparu benoemt het in elk geval: hoe komt Arondir ineens aan die boog? Heeft ie z'n wapens terug gekregen?
Ik heb gewacht met reageren tot ik daar meer over wist.
Je noemt weapons caches.. En dat is een plausibel argument. Ik wist echter niet of het wel of niet in de episode zat. En ik heb net 3 en 4 gekeken en ik heb het niet gezien.
De episode laat niet zien dat Arondir gebruik maakt van een weapons cache. Het is gewoonweg niet getoond hoe hij aan de wapens komt.
Voor de missie van deze Silvan elfen vind ik het overigens niet verwonderlijk dat ze hidden weapons caches hebben. Als de joetoepers daarover beginnen te mauwen is dat hun eigen keus.
Maar in een goed verhaal zou ik graag willen zien hoe hij aan die boog komt, al was het maar in drie seconden dat ie even stilhoudt en die cache onthult tijdens die slowmo in het bos.
Nu is het wederom, net zoals veel scenes in de serie, van de hak op de tak, allemaal losse scenes aan elkaar geplakt zonder een vloeiend verloop. Bijv. die grappige banter tussen Elrond en Durin hoe ze elkaar ontmoet hebben. Direct de volgende seconde staat ie bij de vorige Durin in de kamer. Geef het verdorie even een extra seconde voor de overgang... vind al dat soort momenten erg storend tijdens het kijken. Eerst al Bronwen met dat hoofd van die orc. Zit ook geen seconde overgang tussen.

Dat is ook een manier van storytelling natuurlijk: gewoon heel veel zaken NIET laten zien.
Een andere manier van storytelling is zaken laten zien, en vervolgens karakters het ook nog eens hardop vertellen wat de kijker gezien heeft.
En op andere momenten weer de logica: waarom komt alleen Bronwen naar hen toe? Durfde niemand anders? Geen search party met een paar sterke mannen erbij? Wederom alleen de main characters in de belangrijke scenes :P
Waarom is die watchtower leeg? Zijn daar nog elfen? Hoe zijn die andere drie elfen eigenlijk gevangen genomen? Wordt niet verteld. Ze zijn er gewoon. Ik vind dat gewoon jammer. Misschien is ervoor gekozen om het vanuit het perspectief van Arondir te laten zien: ineens ziet ie ook z'n maten daar gevangen al weet ie natuurlijk niet hoe en waarom. Maar wij zijn Arondir niet. Mogen wij het wel weten hoe het zo gekomen is?
Maar het boeit niet want het zijn side-karakters zonder plotarmour dus het hoeft niet verteld te worden.

Hoezo loopt Halbrand ineens weer vrij? Ik ga er vanuit dat hij gratie gekregen heeft van Ar-Pharazon, maar waarom precies? En wanneer? Ook duidelijk dat die ene oproerkraaier eigenlijk in dienst was van Ar-Pharazon zodat die de show kan stelen.
Een logisch vervolg is dat Ar-Pharazon de regie overneemt als Miriel weg is naar Middle Earth, samen met al die mensen die vrijwillig mee gaan. Dat zijn blijkbaar een heleboel stiekeme faithful die Pharazon daarmee gratis kwijt is :)

Adar is een interessant karakter. Een beetje een 'king beyond the wall' vibe.
Samen met Halbrand tot nu toe karakters waar ik met plezier naar kijk.
Galadriel is een ontzettende bitch maar is in de laatste scenes weer een stukje opgevoed door Halbrand en dat merk je. Ze kan zowaar 'I'm sorry' (oid) zeggen _O-

De dwarven storyline heeft ook wel leuke stukjes. Ook daar gaat veel van de hak op de tak. Celebrimbor die uit het niets ineens twijfel uit, en zonder verdere storybuilding schakelen we direct over naar Khazad-Dum zelf waar Elrond dan direct al weer is. Geen verdere conversatie tussen Elrond en Celebrimbor over wat Celebrimbor precies bedoelt. Wat is de opdracht die Elrond mee krijgt?
De opmerking van Elrond richting Durin over vriendschap voelt direct als een leugen. Hij is niet terug vanwege vriendschap maar om te achterhalen wat de dwergen verbergen. Dus we moeten geloven dat Elrond een leugenaar is? (politician, true) Dat ie straks ondanks de gezworen eed gewoon terugbanjert naar Celebrimbor om hem te vertellen over mithril?
En hoezo zijn de dwergen begonnen met bouwen voor Celebrimbor? Ik dacht dat ze afgewezen waren en Elrond verbannen was? Hoezo kan ie zomaar weer de bergen binnen banjeren en vragen waar Durin is?
Ik vind al dat soort zaken echt gemiste kansen om een vloeiend verhaal van te maken. Het zijn nu heel veel losse scenes soms zonder natuurlijke overgang.

Andere kritiekpunten zie ik ook wel: de muziek is er praktisch ALTIJD. Mag het ook een keer wat rustiger?

Episode 4 in Numenor en Khazad-Dum was wel leuk om naar te kijken. Te snel afgelopen moet ik zeggen, had nog wel een half uur extra mogen duren..
Krijgen we nu die westkant van Numenor te zien? Krijgt Anarion een interessante rol nog? Ze zijn nu telkens genoemd maar we krijgen ze nog niet te zien.
Ik zit te wachten op dikke rijen stampende legers van Numenor :P
Maar dat zal wel niet.
Galadriel gaat Adar ontmoeten
spoiler:
en hem herkennen als haar verloren gewaande broer, niet Finrod maar een andere die nog niet genoemd is in het verhaal, of toch Finrod maar resurrected door Sauron oid... of Aegnor, zie de linkerhand)
en Halbrand wordt adviseur van Pharazon
Adar verklapt aan Galadriel wie Halbrand is en dat wordt dan een mooie cliffhanger in episode 8 ofzo >:)

ik ben gewoon meer benieuwd naar de storyline zelf, wat gaan ze er van maken? *O*

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2022 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien en me redelijk vermaakt, maar kan het nog niet opbrengen om de rest te gaan kijken. Zoals eerder hier omschreven voelen veel karakters behoorlijk leeg en zien we altijd een beetje dezelfde gezichtsuitdrukkingen. Ook het schrijfwerk is gewoon matig en laten ze veel te veel achterwege. Alsof je als kijker soms gewoon niet serieus genomen wordt.

Jammer dat de mooie muziek en beelden niet ondersteund worden door een leuk of spannend verhaal en ze maar wat lijken te doen soms.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sydney08 schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:40:
Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien en me redelijk vermaakt, maar kan het nog niet opbrengen om de rest te gaan kijken. Zoals eerder hier omschreven voelen veel karakters behoorlijk leeg en zien we altijd een beetje dezelfde gezichtsuitdrukkingen. Ook het schrijfwerk is gewoon matig en laten ze veel te veel achterwege. Alsof je als kijker soms gewoon niet serieus genomen wordt.

Jammer dat de mooie muziek en beelden niet ondersteund worden door een leuk of spannend verhaal en ze maar wat lijken te doen soms.
episode 4 is wel interessant om te kijken hoor.
Pluspunt: geen meedogenloze harfoots die elkaar laten vallen als een baksteen als er even iets tegen zit (and nobody walks alone! behalve als ze lastig zijn).

Veel Numenor, en Adar was een leuke scene om te zien.
En het plot verschuift weer een stukje verder met nieuwe ontwikkelingen. Die overigens heel snel kunnen escaleren in de komende episodes. Het ging ineens wel erg snel qua stappen zetten. Ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.

spoiler:
Ik ga er vanuit dat Galadriel rechtstreeks naar de Southlands gaat en niet eerst via Lindon.
Ze heeft nu namelijk een nieuw leger en heeft Lindon mogelijk niet meer nodig.
Elrond gaat met Durin naar Lindon en krijgt daar mogelijk een onthulling van wat Gil-Galad eigenlijk van plan is in Eregion

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2022 15:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:20:
[...]

Het probleem wat ik heb met het script is niet vanwege de actie of snelheid van het verhaal maar of het lekker weg kijkt. En dat is lang niet altijd het geval. Vage dialogen, plotselingen overgangen die te abrupt over komen en zaken die worden getoond alsof we zouden moeten weten hoe het zo gekomen is. Laat het verhaal zichzelf vertellen, met aandacht voor details zodat het logischer over komt.
Ik had dat E04 met Galadriel op het einde. Misschien heb ik iets gemist, maar eerst wordt ze weggestuurd op een boot, en in de volgende scene komt ze tevoorschijn bij de regentes. Wat moet ik daaruit concluderen? Dat het wegzeilen een afleidingstactiek is van die regentes? Of is de regentes veranderd van mening vanwege die vallende blaadjes, Galadriel offscreen terughaalt en dan naar voren haalt in haar toespraak? Ik volgde dat stukje niet.

Maar ook met die 4 dwergen die bij die aardbeving vermist raken. De berg begint te schudden, Durin rent erheen, Elrond probeert hem tegen te houden. En het volgende wat we hiervan zien is een tijdje later wanneer Durin's vrouw een lied zingt, en Durin weer tevoorschijn komt. Waardoor schudde die berg, was dat een aanval of kwam het door het delven? Hoeveel tijd is er verstreken tussen die aardbeving en dat Durin terugkomt? Zal wel geen minuten zijn geweest, om een hele ceremonie te organiseren, ter gunste van de reddingsoperatie.

Ik krijg dan in ieder geval het gevoel dat scenes worden weggehalten om het verhaal niet te lang te maken. Maar kan ook gewoon slordig schrijfwerk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2022 @ 10:20:
[...]

Ik heb HOTD nog niet bekeken, maar Game of Thrones is wel een andere categorie dan LOTR.
Ik vind Lotr meer een sprookje voor volwassenen. Waarbij de slechteriken slecht zijn, omdat ze euhhh slecht zijn.
Game of Thrones is een fantasy met echte personages. De scheiding tussen slecht en goed is veel minder duidelijk. Plot armour is bij GOT ook minder sterk dan andere series.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

segil schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:14:
[...]

Ik had dat E04 met Galadriel op het einde. Misschien heb ik iets gemist, maar eerst wordt ze weggestuurd op een boot, en in de volgende scene komt ze tevoorschijn bij de regentes. Wat moet ik daaruit concluderen? Dat het wegzeilen een afleidingstactiek is van die regentes? Of is de regentes veranderd van mening vanwege die vallende blaadjes, Galadriel offscreen terughaalt en dan naar voren haalt in haar toespraak? Ik volgde dat stukje niet.
klopt, het is denk ik een soort 'subverting our expectations'. We moeten denken dat dit is wat het oorspronkelijke plan was. Dus laten ze dat zien, en in het volgende moment inderdaad dat.
Miriel is van gedachten veranderd. Is Galadriel teruggeroepen oid? Of is die eerste vertrekscene nooit gebeurd? Het is erg verwarrend om daar over na te moeten denken als kijker. Het loopt niet, het klopt niet.
En eerst zit de hele episode vol met 'we will die elf niet, we zijn Numenor en de elfen bepalen onze zaken niet'. Tot en met de laatste seconde. En nu is hetzelfde volk ineens om gepraat en melden ze zich aan als vrijwiliger? Ook Pharazon staat er elke keer met z'n neus bovenop.
Het is duidelijk dat hij plannen heeft en de macht grijpt zodra Miriel het eiland verlaat.
Maar ook met die 4 dwergen die bij die aardbeving vermist raken. De berg begint te schudden, Durin rent erheen, Elrond probeert hem tegen te houden. En het volgende wat we hiervan zien is een tijdje later wanneer Durin's vrouw een lied zingt, en Durin weer tevoorschijn komt. Waardoor schudde die berg, was dat een aanval of kwam het door het delven? Hoeveel tijd is er verstreken tussen die aardbeving en dat Durin terugkomt? Zal wel geen minuten zijn geweest, om een hele ceremonie te organiseren, ter gunste van de reddingsoperatie.
het concept is dat de berg een waarschuwing stuurde naar de dwergen: laat mithril met rust!
En de oude Durin begreep dat. Sluiten die handel!
Ik krijg dan in ieder geval het gevoel dat scenes worden weggehalten om het verhaal niet te lang te maken. Maar kan ook gewoon slordig schrijfwerk zijn.
ik vermoed het eerste: ik heb het gevoel dat er scenes zijn weggelaten, en op sommige momenten is dat storend en verwarrend. Dat is geen slordig schrijfwerk maar slordig plakwerk.
In dat laatste geval zou ik verwachten dat Miriel van gedachten verandert en alsnog Galadriel terugroept.
Maar dat laten ze niet zien. Het is gewoon van de een op de andere seconde ineens een compleet andere werkelijkheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2022 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Vooralsnog vind ik het wel lekker weg kijken, maar het is irritant dat je elke week maar 1 uurtje krijgt. Maak gewoon lekker alle afleveringen van het eerste seizoen in 1 keer beschikbaar. Ik wil doorrr 😁

Het verschil in beleving met LotR en The Hobbit blijft, andere regisseur en andere componist van de muziek. 3 versies van een Warg gezien en die in LotR was nog de beste in vergelijking met deze chihuahua.

Het verhaal begint nu wel vorm te krijgen, hoop op wat meer spektakel en battles. Het is nog een beetje tam allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:20:
[...]

Disparu benoemt het in elk geval: hoe komt Arondir ineens aan die boog? Heeft ie z'n wapens terug gekregen?
Ik heb gewacht met reageren tot ik daar meer over wist.
Je noemt weapons caches.. En dat is een plausibel argument. Ik wist echter niet of het wel of niet in de episode zat. En ik heb net 3 en 4 gekeken en ik heb het niet gezien.
De episode laat niet zien dat Arondir gebruik maakt van een weapons cache. Het is gewoonweg niet getoond hoe hij aan de wapens komt.
Voor de missie van deze Silvan elfen vind ik het overigens niet verwonderlijk dat ze hidden weapons caches hebben. Als de joetoepers daarover beginnen te mauwen is dat hun eigen keus.
Maar in een goed verhaal zou ik graag willen zien hoe hij aan die boog komt, al was het maar in drie seconden dat ie even stilhoudt en die cache onthult tijdens die slowmo in het bos.
Nu is het wederom, net zoals veel scenes in de serie, van de hak op de tak, allemaal losse scenes aan elkaar geplakt zonder een vloeiend verloop. Bijv. die grappige banter tussen Elrond en Durin hoe ze elkaar ontmoet hebben. Direct de volgende seconde staat ie bij de vorige Durin in de kamer. Geef het verdorie even een extra seconde voor de overgang... vind al dat soort momenten erg storend tijdens het kijken. Eerst al Bronwen met dat hoofd van die orc. Zit ook geen seconde overgang tussen.

Dat is ook een manier van storytelling natuurlijk: gewoon heel veel zaken NIET laten zien.
Een andere manier van storytelling is zaken laten zien, en vervolgens karakters het ook nog eens hardop vertellen wat de kijker gezien heeft.
En op andere momenten weer de logica: waarom komt alleen Bronwen naar hen toe? Durfde niemand anders? Geen search party met een paar sterke mannen erbij? Wederom alleen de main characters in de belangrijke scenes :P
Waarom is die watchtower leeg? Zijn daar nog elfen? Hoe zijn die andere drie elfen eigenlijk gevangen genomen? Wordt niet verteld. Ze zijn er gewoon. Ik vind dat gewoon jammer. Misschien is ervoor gekozen om het vanuit het perspectief van Arondir te laten zien: ineens ziet ie ook z'n maten daar gevangen al weet ie natuurlijk niet hoe en waarom. Maar wij zijn Arondir niet. Mogen wij het wel weten hoe het zo gekomen is?
Maar het boeit niet want het zijn side-karakters zonder plotarmour dus het hoeft niet verteld te worden.

Hoezo loopt Halbrand ineens weer vrij? Ik ga er vanuit dat hij gratie gekregen heeft van Ar-Pharazon, maar waarom precies? En wanneer? Ook duidelijk dat die ene oproerkraaier eigenlijk in dienst was van Ar-Pharazon zodat die de show kan stelen.
Een logisch vervolg is dat Ar-Pharazon de regie overneemt als Miriel weg is naar Middle Earth, samen met al die mensen die vrijwillig mee gaan. Dat zijn blijkbaar een heleboel stiekeme faithful die Pharazon daarmee gratis kwijt is :)

Adar is een interessant karakter. Een beetje een 'king beyond the wall' vibe.
Samen met Halbrand tot nu toe karakters waar ik met plezier naar kijk.
Galadriel is een ontzettende bitch maar is in de laatste scenes weer een stukje opgevoed door Halbrand en dat merk je. Ze kan zowaar 'I'm sorry' (oid) zeggen _O-

De dwarven storyline heeft ook wel leuke stukjes. Ook daar gaat veel van de hak op de tak. Celebrimbor die uit het niets ineens twijfel uit, en zonder verdere storybuilding schakelen we direct over naar Khazad-Dum zelf waar Elrond dan direct al weer is. Geen verdere conversatie tussen Elrond en Celebrimbor over wat Celebrimbor precies bedoelt. Wat is de opdracht die Elrond mee krijgt?
De opmerking van Elrond richting Durin over vriendschap voelt direct als een leugen. Hij is niet terug vanwege vriendschap maar om te achterhalen wat de dwergen verbergen. Dus we moeten geloven dat Elrond een leugenaar is? (politician, true) Dat ie straks ondanks de gezworen eed gewoon terugbanjert naar Celebrimbor om hem te vertellen over mithril?
En hoezo zijn de dwergen begonnen met bouwen voor Celebrimbor? Ik dacht dat ze afgewezen waren en Elrond verbannen was? Hoezo kan ie zomaar weer de bergen binnen banjeren en vragen waar Durin is?
Ik vind al dat soort zaken echt gemiste kansen om een vloeiend verhaal van te maken. Het zijn nu heel veel losse scenes soms zonder natuurlijke overgang.

Andere kritiekpunten zie ik ook wel: de muziek is er praktisch ALTIJD. Mag het ook een keer wat rustiger?

Episode 4 in Numenor en Khazad-Dum was wel leuk om naar te kijken. Te snel afgelopen moet ik zeggen, had nog wel een half uur extra mogen duren..
Krijgen we nu die westkant van Numenor te zien? Krijgt Anarion een interessante rol nog? Ze zijn nu telkens genoemd maar we krijgen ze nog niet te zien.
Ik zit te wachten op dikke rijen stampende legers van Numenor :P
Maar dat zal wel niet.
Galadriel gaat Adar ontmoeten
spoiler:
en hem herkennen als haar verloren gewaande broer, niet Finrod maar een andere die nog niet genoemd is in het verhaal, of toch Finrod maar resurrected door Sauron oid... of Aegnor, zie de linkerhand)
en Halbrand wordt adviseur van Pharazon
Adar verklapt aan Galadriel wie Halbrand is en dat wordt dan een mooie cliffhanger in episode 8 ofzo >:)

ik ben gewoon meer benieuwd naar de storyline zelf, wat gaan ze er van maken? *O*
Tja ik mis het ook hoor, maar dat is gewoon de realiteit die de kijker voor zichzelf heeft gecreëerd, dat is voor mij gewoon een fact of life geworden en als je dat eenmaal accepteert en je eigen fantasie erbij aanzet dan is de serie gewoon leuk om te kijken.

8 afleveringen.
Men vindt het nu al traag en tijd voor wat actie.
Balans tussen grote publiek met weinig kennis en de fans die alles gelezen hebben.
Etc.

Vroeger duurde een seizoen van een serie gewoon lekker 24 episodes en kon je een verhaal vertellen. Nu is het 8 a 10 episodes en heb je nergens tijd voor, zeker als je meerdere invalshoeken hebt zoals RoP.
Tegenwoordig zijn er zoveel series overal te zien als je de aandacht niet vast houdt als producent, gaat men wel wat anders kijken en dan krijg je inderdaad dit soort verhalen waar je de saaie scenes er bij moet bedenken. Ik mis ze ook, maar zoals zoveel leuke dingen wordt dit verpest door het gedrag van de kijker zelf.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
MrOleo schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:05:
[...]

Tja ik mis het ook hoor, maar dat is gewoon de realiteit die de kijker voor zichzelf heeft gecreëerd, dat is voor mij gewoon een fact of life geworden en als je dat eenmaal accepteert en je eigen fantasie erbij aanzet dan is de serie gewoon leuk om te kijken.

8 afleveringen.
Balans tussen grote publiek met weinig kennis en de fans die alles gelezen hebben.
Etc.

Vroeger duurde een seizoen van een serie gewoon lekker 24 episodes en kon je een verhaal vertellen. Nu is het 8 a 10 episodes en heb je nergens tijd voor, zeker als je meerdere invalshoeken hebt zoals RoP.
Tegenwoordig zijn er zoveel series overal te zien als je de aandacht niet vast houdt als producent, gaat men wel wat anders kijken en dan krijg je inderdaad dit soort verhalen waar je de saaie scenes er bij moet bedenken. Ik mis ze ook, maar zoals zoveel leuke dingen wordt dit verpest door het gedrag van de kijker zelf.
Daar ben ik het niet mee eens. GoT is ook traag, en hen lukte wel om met 10 aflevering per seizoen ontzettend boeiend te zijn. Sterker nog, in S01 was ik na de eerste paar afleveringen volledig hooked en werden al redelijk snel verschillende verhaallijnen geïntroduceerd.

Andere trage series die succesvol zijn: Mr. Robot, Breaking Bad, Better Call Saul, The Expanse, Dark.

Kijkers blijven echt wel kijken als een verhaal goed geschreven is, en voldoende wordt geïnvesteerd in karakterontwikkelingen. Het hoeft echt niet alleen maar snelle actie en veel drama te zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door segil op 18-09-2022 17:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-02 12:07
[...]
Hmwah die 24 episodes van series hadden/hebben veel minder verhaalvertelling dan deze serie (en vele anderen) in 8-12 afleveringen doet. Vooral case of the week meuk met dan 1-2 minuutjes aan progressie qua hoofdverhaallijn lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

8 afleveringen.
Etc.

wow het ligt dus aan de kijker zelf, en niet aan degene die voor de entertainment moet zorgen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
Één van de problemen is natuurlijk dat ze hebben gezegd dat de serie een miljard gaat kosten en de duurste serie ooit wordt. Dan verwacht je gewoon een stukje kwaliteit.

De films hadden veel sfeer, spanning en een heel mooi verhaal. Bij deze serie ontbreken deze belangrijkste aspecten tot nu toe volledig. Met alleen mooie muziek en beelden blijft het een lege bedoeling allemaal.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
-

[ Voor 100% gewijzigd door Sydney08 op 18-09-2022 18:13 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
segil schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:28:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. GoT is ook traag, en hen lukte wel om met 10 aflevering per seizoen ontzettend boeiend te zijn. Sterker nog, in S01 was ik na de eerste paar afleveringen volledig hooked en werden al redelijk snel verschillende verhaallijnen geïntroduceerd.

Andere trage series die succesvol zijn: Mr. Robot, Breaking Bad, Better Call Saul, The Expanse, Dark.

Kijkers blijven echt wel kijken als een verhaal goed geschreven is, en voldoende wordt geïnvesteerd in karakterontwikkelingen. Het hoeft echt niet alleen maar snelle actie en veel drama te zijn.
Ik zie in GoT + HotD en LotR + RoP dezelfde problemen, ondanks dat is beide goed entertainment.

Breaking Bad en Better Call Saul zijn compleet ander genre, opzet. Series die het echt van een goed verhaal moeten hebben.
The Expanse, breek me daar de bek niet over hoe slecht die verhaallijn is uitgewerkt, nog steeds een goeie serie hoor. Maar damn wat hebben ze daar gekozen voor fake drama over logisch verhaal. Het gedrag van de crew onderling is voor mij ongeloofwaardig t.o.v. het boek. Over traagheid gesproken, ik zou graag de versie willen zien waarin reistijden realistisch waren weergegeven zoals in het boek. :X
Anderen ken ik niet.
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:57:
[...]

wow het ligt dus aan de kijker zelf, en niet aan degene die voor de entertainment moet zorgen? :P
|:( |:(
Sydney08 schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:08:
Één van de problemen is natuurlijk dat ze hebben gezegd dat de serie een miljard gaat kosten en de duurste serie ooit wordt. Dan verwacht je gewoon een stukje kwaliteit.

De films hadden veel sfeer, spanning en een heel mooi verhaal. Bij deze serie ontbreken deze belangrijkste aspecten tot nu toe volledig. Met alleen mooie muziek en beelden blijft het een lege bedoeling allemaal.
En die verwachting maken ze prima waar, je kan best de mening hebben dat je geen spanning ervaart of dat er gaten in het verhaal zitten, maar "ontbreken deze belangrijkste aspecten tot nu toe volledig." is feitelijk incorrect.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MrOleo schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:46:
[...]

Ik zie in GoT + HotD en LotR + RoP dezelfde problemen, ondanks dat is beide goed entertainment.

Breaking Bad en Better Call Saul zijn compleet ander genre, opzet. Series die het echt van een goed verhaal moeten hebben.
The Expanse, breek me daar de bek niet over hoe slecht die verhaallijn is uitgewerkt, nog steeds een goeie serie hoor. Maar damn wat hebben ze daar gekozen voor fake drama over logisch verhaal. Het gedrag van de crew onderling is voor mij ongeloofwaardig t.o.v. het boek. Over traagheid gesproken, ik zou graag de versie willen zien waarin reistijden realistisch waren weergegeven zoals in het boek. :X
Anderen ken ik niet.

[...]

|:( |:(

[...]

En die verwachting maken ze prima waar, je kan best de mening hebben dat je geen spanning ervaart of dat er gaten in het verhaal zitten, maar "ontbreken deze belangrijkste aspecten tot nu toe volledig." is feitelijk incorrect.
het geld zit overduidelijk in de mooie plaatjes en misschien de muziek.
De dialogen (met name die van de elfen) en het script qua verhaal vind ik vooralsnog maar matig.
Hadden ze degelijke scriptschrijvers gekozen voor dit project en geen derde rangs flop star trek film noobs dan had het legendarisch kunnen zijn.
Dit moet echt beter, wil de serie echt een succes worden. tot nu toe zijn er dus genoeg mensen die blijven kijken vanwege de mooie plaatjes en een matig vehaal. Dat is mooi, maar het had perfect kunnen zijn. Dat het de blockbuster zou zijn geworden. Nu moeten ze keihard concurreren met House of Dragons. Een fatsoenlijke Tolkien productie had HoD al met de eerste episode uit het water moeten blazen.
Kan je nagaan wat het had kunnen zijn als er fatsoelijke schrijvers/directors zouden zijn geweest op dit project.
Zoals gezegd: dit moet de komende episodes echt beter.

De manier waarop ze Galadriel neerzetten is om van te janken. Ze zullen vast met het concept aan de haal zijn gegaan: ze is arrogant enzo. Maar dan nog kan je een likeable karakter maken. Is er iemand die galadriel een interessant karakter vindt? Ik niet. 2 tot 4 episodes Galadriel en ik mag haar nog steeds niet. 1 minuut Adar en ik mag m nu al. Arrogant en arrogant is twee. Je kan prima arrogant zijn als karakter maar Galadriel's default modus is boos en arrogant. Altijd. Gewoon altijd en overal. En dat is uitermate irritant. Ze worden opgevangen op dat Numenorean schip. Haar hele houding en gezichtsuitdrukking is praktisch 100% van de boos, geirriteerd, arrogant en afwijzend. Zonder reden. Gewoon altijd.
Er zit een tempest in haar (volgens de teaser/interview).... maar wie dacht dat het een goed idee was om haar dat letterlijk te laten zeggen? Echt de fucking cringe.... Je hebt arrogant en je hebt arrogant. Een tussenweg is beter.
Dit kan zoveel beter, dit moet zoveel beter. Dan wordt dit een perfecte serie. Maar alleen dan.
Stoppen met die goedkope filosofische quotes. Ze zijn geen shakespeare. :'(

Ja ik ben boos. Omdat ik wil dat het echt een succes wordt.
En ik ben boos omdat ik inzie dat de haters deels gelijk hebben gekregen.

Alleen al in het begin: look out people, the elves are coming for our jobs!
Wat een achterlijk goedkooop statement uit real life. Ja is dat waar Numenor zich mee bezig hield ja? Een soort Ar-Pharazon Trump argument? Maar dan anders? Ik heb echt met verbazing zitten kijken. Ja, is dit echt wat ze doen? Zie ik dit werkelijk? OMG!
Het is gewoon ziekelijk dat ze dat concept in de serie hebben gestopt. Het slaat werkelijk kant noch wal. Een real-life hedendaags standpunt van domme extreem rechtse figuren, maar het werkt totaal niet in de werkelijkheid van Middle Earth.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:36
Aflevering 1 net gezien…

Tja prachtige beelden hoor!

Maar verder wel erg sloom/saai naar mijn mening…..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• segil
MrOleo schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:46:
[...]

Anderen ken ik niet.
Jij zegt dat spanning en actie nodig is, want anders haakt het publiek af. Je zegt dat dit de schuld is van het publiek. Ik laat zien dat een langzame serie als GoT (en andere series) prima langzaam kunnen zijn, als de uitwerking maar goed is. En dat wordt o.a. gedaan door je als kijker te kunnen binden met een karakter. Iets dat in GoT al vanaf het begin goed is uitgewerkt en wat ik tot nu toe mis in RoP. En dus moeten ze het maar hebben van actie en drama.
Je zegt dat Sydney08 een mening verkondigt en dat dit geen feit is. Maar vervolgens verkondig je zelf een mening als een feit? Dat ze de verwachting waarmaken is jouw mening, ook geen feit.
Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Let op:
We houden het hier op de serie zelf, niet over maatschappelijke issues welke huidskleur en gender personages hebben.

Verdieping, achtergronden en daarmee spoilers mogen in: [SPOILERS]Rings of Power - Verdieping: de boeken en de serie