grote kans dat het geïnspireerd is door het zwarte zwaard Anglachel/Gurthang uit de First Age, maar aangezien ze daar de rechten niet voor hebben noemen ze het vast anders, en als de erven dat prima vinden boeien de rechten helemaal niet meer en kunnen ze een gigantisch verhaal makenbazzemans schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:26:
[...]
Precies en je zult nu eenmaal ook het verhaal moeten opvullen met karakters die niet in het boek staan of karakters aanpassen (of zelfs samenvoegen) om het filmografisch lopend te kunnen maken. Dat soort dingen zijn onvermijdelijk. Bronwen komt, als ik het goed heb begrepen, ook niet voor in het bronmateriaal. Ze zal zeer waarschijnlijk een rol hebben, gezien haar zoons reactie op een artifact in aflevering 1. Ik vermoed over de rol van de mensen i.r.t. de snode plannen van Sauron voor de ringen en zijn herrijzing. Je ontkomt er dan niet aan om dat verhaal aan te kleden, juist omdat in het bronmateriaal dit niet staan beschreven.
De vraag is natuurlijk hoe ze dat gaan spinnen. Waarom mensen in de Second Age daar überhaupt kennis van zouden hebben. Dat zijn veel interessantere onderwerpen dan de huidskleur of sekse van een acteur.
ik had er al voor gewaarschuwd maar je trapt er nog steeds in: de drogreden 'je hebt waarschijnlijk niet eens gekeken'.bazzemans schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:47:
[...]
van notabene iemand die hoogstwaarschijnlijk nog niet eens heeft gekeken en hier louter zijn uitgebreide kennis van de lore op een hele zure manier tentoonstelt. Zonde.
en als ik wel al gekeken heb, wat dan? Nee, dat doet dus niet ter zake.
Terug naar de details: er is zoveel te zien in de serie van gebouwen tot voorwerpen zoals dit zwaard, alsmede bepaalde citaten... waar ze niet de rechten voor hebben maar waar ze met een omzeiling het toch gewoon over kunnen hebben en verwerken in een verhaal. Daarin zijn ze niet eens gelimiteerd.
Wat mij betreft pakken ze ook gewoon de First Age erbij. De graphics zijn zodanig legendarisch en scherp en prachtig dat dit gewoon uitgebreid moet worden met de First Age.
De geest is uit de fles sinds Christopher dood is en Tolkien draait zich om in z'n graf... de filmserie uitbrengen op de sterfdag van Tolkien is wel erg ironisch, maar goed laat het maar gebeuren.
Ik zeg: First Age. Doen. Nog een miljard erbij!
Ja dat meen ik! De graphics zijn er goed genoeg voor. Eerst even afwachten of de scriptschrijvers vaardig genoeg blijken het komende seizoen. Aan het uiterlijke aankleding ligt het namelijk niet. Wel de storyline/dialogen. En dat kan hier en daar toch echt wel een stukje beter, maar goed misschien moeten ze nog even opwarmen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2022 14:00 ]