Sydney08 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:46:
[...]
Dit gaat een groot probleem worden. Ook ik vind het veel te clean ogen en daardoor gaat een groot deel van de fantasie verloren. Nu is het net of ze allemaal splinternieuwe kleding aan hebben terwijl ze zich bijna constant buiten bevinden.
Daarnaast valt er weinig nieuws te vertellen en denk ik niet dat er ook maar enige vorm van spanning gaat zijn. Maar we zullen het meemaken zodra hij uit is.
er is weinig nieuws te vertellen. Enerzijds waar (anderszijds is er een prima verhaal te vertellen, zeker als je aan tijdcompressie gaat doen en dat ook goed doet).
Anderszijds komen ze zelf met een verhaal dat niet door Tolkien is geschreven. Een eigen verhaal dat zich afspeelt in de tijdlijn van de Second Age.
Tja... de kleding, hoe clean het oogt.
met name de First Age moet sowieso enorm clean ogen. En Second Age op zich ook wel. Dat zijn namelijk de legendarische era. Het referentiekader is de Third Age, de 'hedendaagse' dag van Lord of the Rings zoals we dat kennen. In die tijd waren de verhalen over de Second- and First Age gewoon een vervlogen tijd. Legendarisch. Episch.
En in de epische heldensagen is alles schitterend en glanzend en pristine en superieur.
Op dat vlak kan ik het persoonlijk wel accepteren.
Ik wil gewoon dat ze de First Age ook gaan verfilmen. Bombastische veldslagen, dat worden blockbusters.
Vindt die harfoots wel heel erg arrogant, ook weer in deze trailer.
Eerst al in de teaser:
- the elves their forests
- dwarves their mines
- humans their fields
- but we have only each other
en in deze trailer ook weer:
- de harfoots zijn weer beter dan alle andere wezens in Middle Earth met elkaar helpen enzo.... hoezo? Staan veel andere rassen ook niet voor elkaar klaar door dik en dun? Wat een zelfingenomen hobbit
Maar goed, ze moeten ook een karaktertje hebben he.
Nee, de Second Age is de era van Numenor en de Elfen tegen Sauron.
De muziek boeit me niet zo. Wat me meer boeit is het verhaal, en de wereld waarin het plaats vindt.
Zoals verwacht beginnen de 'haters' hun filmpjes uit te spugen.
Een ervan is van The One Ring, op zich wel goeie punten. 12 minuten.
Korte samenvatting: het is een (zoals aangekondigd) zelfbedacht verhaal dat niet strookt met diverse zaken die wel bekend zijn over de Second Age en karakters daar in.
Many people don't know that when Galadriel spins her sword at 2:26 in the new trailer
it's actually a reference to J.R.R. Tolkien spinning in his grave.
That's what I call a masterclass in Cinematography.
Dus: nee het lijkt erop dat we een verhaal krijgen dat niet of nauwelijks echt fatsoenlijke connecties heeft met wat Tolkien geschreven heeft. Zo moet het dus ook niet beoordeeld worden.
Voor mij als Tolkien-fan is het wel jammer. Als het een losstaand verhaal was geweest was het misschien interessant geweest. Een nieuwe zelfverzonnen wereld. Maar ze doen alsof het plaatsvindt in de wereld van Tolkien, terwijl er genoeg gezegd kan worden over de legitimiteit van tal van dingen.
Zoals The One Ring zelf ook zegt: een review kan in tweevoud: eentje losstand van Tolkien en gewoon puur wat er in de show gebeurt, en eentje met de Tolkien in het achterhoofd en dan kijken wat er stand houdt.
[
Voor 41% gewijzigd door
Verwijderd op 23-08-2022 21:34
]