Isildur is dan een beetje het boegbeeld van de serie

Er worden allemaal impulsieve keuzes gemaakt. Galadriel die van de boot springt, Isildur die expres het touw los laat en waarom dan ook z'n twee maten worden ontslagen kan ik niet anders verklaren dan slecht storywriting: Isildur heeft natuurlijk z'n vrienden nodig in Middle Earth).
De harfoots zijn boosaardiger dan de orcs zo ongeveer (die geven tenminste nog enigszins om elkaar, althans Adar doet dat.
'Just take the wheels'..... excuse me?
Galadriel is een bitch. Isildur een idioot, en de harfoots zijn overwegend onuitstaanbaar. Hebben de showrunners wel de bedoeling gehad dat je als kijker zou willen kunnen connecten met de hoofdpersonen of anders wat sidecharacters?
Ik vind momenteel Halbrand prettiger om naar te kijken. En Adar, en misschien Pharazon als die zich beter ontwikkelt. In de laatste episode had die ook wel opmerkingen die logisch klinken en prima verklaren waarom hij zich gedraagt zoals hij zich gedraagt. Dit in tegenstelling tot de meeste andere karakters die voor mijn gevoel elke scene weer een ander persoon zijn.
Bronwen gaat van een kruidenvrouwtje waar niemand naar luisterde naar een moedige vrouw die alle dorpjes wil beschermen en een seconde later als het even tegen zit duikt ze direct weer de Morgoth-kant op.
Er zit geen consistentie in. Missschien is dat puur realisme, want zo zouden veel mensen reageren, maar ja...
En Durin liegt en steelt dus eigenlijk gewoon een tafel van de elfen... ook heel nobel en vol van vetrouwen, er was niets te zien van zijn missie om te achterhalen wat de elfen wilden.... en eigenlijk al op de terugweg krijgt hij van Elrond pas te horen hoe de vork in de steel zit en hij tuint er met open ogen in. Vind het overigens wel een flinke afstand van Khazad-Dum naar Lindon voor 1 maaltijd en een paar sneren richting Gil-Galad, en daarna weer terug naar huis.
Het is een warrige serie tot nu toe.
Misschien dat anderen het kunnen waarderen maar ik geniet nog het meeste van de mooie plaatjes.
Verhaal lijkt wel eindelijk een beetje los te komen... maar goed dat dacht ik met episode 3 ook.
Ze gaan nu naar Middle Earth, maar hoe lang zullen ze op die drie boten bezig zijn? En als ze straks landen? Wat gaan ze dan doen? Direct op de paarden (waar zijn die paarden eigenlijk? Er is er maar 1 aan bood geladen....) en dan chargen? Chargen op wie? Staat er een verdedigingsleger van orcs op het strand?
Ik heb duidelijk het gevoel dat de achtergrond voornamelijk CGI is.
Voor de rest is alles minimalistisch. 1 paard. Een aantal hoofdpersonen maar voor de rest is er niets.
Ik heb geen leger van Numenor gezien. Een stuk of 5 guards, en misschien nog 5 poppetjes die wat rondrennen. Lijkt erop dat de bevolking van Numenor bestaat uit max 200 personen die soms op een plein samen komen in verschillende samenstellingen. Ik heb totaal niet het idee dat ik naar een groot rijk met een machtige marine zit te kijken. In LotR had je met Rohan tenminste nog tientallen/honderden paarden zodat je het idee kreeg dat er iets substantieels was. In Numenor zijn er welgeteld 200 burgers en 10 soldaten, en 5 schepen. De navy zal buiten beeld zijn? Of standaard op zee? Ik zie voor de rest vooral handelsschepen etc. Of hebben ze die macht nog niet omdat ze de kust van Umbar nog niet hebben geplunderd en bebouwd en alle resources hebben verzwolgen (zie de opmerkingen van Pharazon tegen z'n zoon).
In Lindon net zo. De 'armies of the north' bestaan uit welgeteld 9 soldaten (die nu allemaal in Valinor zijn op Galadriel na). Er is een boom, een plateau en een paar andere bomen. 1 koning, drie servants en een Elrond.
Waar is de rest van Lindon?
Heel erg lean, dat wel, bespaart in de kosten voor de set. Maar het is bijna een klein familiedrama, een sitcom op een besloten set die zo nu en dan wat van uiterlijk wijzigt. Meer personen zijn er niet.
Ik hoop dat dat nog anders gaan worden.