Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:08:
episode gezien.
Zoals anderen al schreven: RoP is begonnen.
Not bad.

Maar net als episode 3 en 4 is deze episode geschreven door Wayne Che Yip
Episodes 1 en 2 waren meh. J. A. Bayona
6 en 7 zijn geschreven door Charlotte Brändström
En 8 weer door Wayne Che Yip.

Ben benieuwd wat de algemene sfeer van 6 en 7 gaan doen.

spoiler:
Wie pakt dat zakje van Halbrand weg? Ik vermoed niet Halbrand zelf. Maar wie wel? Die zoon van Pharazon?
Gewoon hijzelf, scene daarna maakte dat duidelijk toch?

spoiler:
Ik moet zeggen dat ik de uitleg van Mithril en het gevecht van de Balrog nog niet echt snap. Mithril komt uit de boom boven op de berg van Khazam-Dum? En hoe kan dat dan in godsnaam zo wortelen in de berg. Ik snap dat niet haha.

Wat denken jullie over dat stukje waarin The Stranger en Nori bevroor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hotymoty schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:06:
[...]

spoiler:
Ik moet zeggen dat ik de uitleg van Mithril en het gevecht van de Balrog nog niet echt snap. Mithril komt uit de boom boven op de berg van Khazam-Dum? En hoe kan dat dan in godsnaam zo wortelen in de berg. Ik snap dat niet haha.

dat heb ik dan gemist. Zie je m dat bij zich dragen?

spoiler:
blijkbaar is daar een gevecht (deed me eerst denken aan Fingolfin vs Morgoth) waarvan de energie (zowel positief als negatief diep de berg in gaat en diep in de berg de erts aantast waardoor mitirhil ontstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:10:
[...]

dat heb ik dan gemist. Zie je m dat bij zich dragen?

spoiler:
blijkbaar is daar een gevecht (deed me eerst denken aan Fingolfin vs Morgoth) waarvan de energie (zowel positief als negatief diep de berg in gaat en diep in de berg de erts aantast waardoor mitirhil ontstaat
spoiler:
Wie moet hem anders hebben opgepakt?

Zit dat verhaal ergens in de boeken? Wel creatief bedacht iig. Alleen is de kracht van Mithril misschien onvoldoende uitgelegd, of ze weten het zelf ook nog niet.

Ik snap trouwens die scene tussen Bronwyn en Arondir op het plein ook niet helemaal. Heel melodramatisch, maar dat kon ook op de muur toch?

Tot slot zat deze vraag continue in mijn gedachten: Wie the fuck is Sauron en die emo-priester?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hotymoty schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:18:
[...]

spoiler:
Wie moet hem anders hebben opgepakt?

Zit dat verhaal ergens in de boeken? Wel creatief bedacht iig. Alleen is de kracht van Mithril misschien onvoldoende uitgelegd, of ze weten het zelf ook nog niet.

Ik snap trouwens die scene tussen Bronwyn en Arondir op het plein ook niet helemaal. Heel melodramatisch, maar dat kon ook op de muur toch?

Tot slot zat deze vraag continue in mijn gedachten: Wie the fuck is Sauron en die emo-priester?
spoiler:
Wie heeft het zakje gepakt? Halbrand loopt weg (en de subtitles zeggen ook dat de voetstappen verdwijnen).
En ik heb tweemaal teruggeluisterd. Ik hoor geen voetstappen haastig terugkeren.
Uiteraard zegt dit niets.

Mithril?
ik weet het niet. Ik zit niet zo diep in de lore maar ik heb er nog niet eerder over gehoord.
Zoals gezegd: ik dacht vrij snel aan het gevecht tussen Fingolfin en Morgoth.
maar het is blijkbaar op de misty mountains en dan denk ik eerder aan het gevecht tussen Gandalf en de Balrog. Als het toch iets anders is dan heb ik het niet eerder gelezen danwel kan ik het me niet herinneren dus misschien hebben ze het zelf bedacht? een original war? Vind het wel een leuke fanfiction voor het ontstaan van mithril. Alleen de vervolgstap qua fading bevalt me niet.

Die emo-priester lijkt me een volgeling van Morgoth danwel Sauron.
Wie is Sauron? Het haat-gerucht gaat dat in episode 8 wordt onthuld dat Halbrand Sauron is maar sowieso richting het eind van episode 5 zie ik het nog niet zo. Eerste helft wel, maar laatste helft niet.
Wie is Sauron? Misschien al wel in beeld geweest maar nog niet prominent genoeg dat we hem er zo uit kunnen pikken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2022 23:46 ]

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06:01
[...]

spoiler:
spoiler:
Combinatie van de aanwezigheid van een silmaril, bliksem en confrontatie van goed en kwaad. Een freak accident zegmaar. Maar het komt over als een mythologsch verhaal van de elven dus exacte details kunnen vervaagd zijn.

"But Gandalf said that mithril was
found in Moria "alone in the world" (The Fellowship of the Ring II 4)"

Tolkien heeft nooit uitgediept waarom alleen daar mithril aanwezig is. Dus leuk bedacht/gevonden van de schrijvers van de show.
spoiler:
spoiler:
Ik heb geen idee, het lijkt mij een maiar als ik mijn geld ergens op moet inzetten. of het 1 van de istari is weet ik niet. wellicht een vroege incarnatie van gandalf/olorin ? of het is gewoon een stukje compressie van de show en hebben ze de aankomst van gandalf naar voren geschoven.

[ Voor 20% gewijzigd door Palindrome op 24-09-2022 03:02 ]

• Palindrome
Verwijderd schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:29:
Alleen de vervolgstap qua fading bevalt me niet.

Die emo-priester lijkt me een volgeling van Morgoth danwel Sauron.
Wie is Sauron? Het haat-gerucht gaat dat in episode 8 wordt onthuld dat Halbrand Sauron is maar sowieso richting het eind van episode 5 zie ik het nog niet zo. Eerste helft wel, maar laatste helft niet.
Wie is Sauron? Misschien al wel in beeld geweest maar nog niet prominent genoeg dat we hem er zo uit kunnen pikken.[/spoiler]
hoe bedoel je dat met die fading ?

Ja dat met halbrand lijkt me voorspellend. kijk het stukje terug maar bedenk dan dat Halbrand "fair" sauron is, een versie van hem die in principe eerst probeert goed te doen. Dat plaatst de speech van galadriel over dat hij nooit tevredenheid zal vinden daar in een heel ander daglicht :+ Ik weet niet wat ik er van moet vinden als ze de kant uit gaan van "galadriel is de oorzaak dat Sauron weer op het slechte pad beland."

pure speculatie van mijn kant maar kwa hints is het mogelijk.

Geen gekke reden als dit gebeurt voor galadriel om haar terug te trekken en te isoleren in lothrorien uit schaamte :X

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:01

Spooksel

Spooksel!

Spooksel schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:02:
Een aflevering zonder de Harfoots, hoera. Maar daar zullen volgende week dan wel voor gestraft worden ben ik bang :+
Ugh, I hate being right :'(

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Even denkend aan hoe Arwen het leven van de Eldar verloor door de groeiende duisternis van Sauron, is dit wat er nu in ROP gebeurd een leuke twist eraan.

spoiler:
De duisternis groeit immers weer opnieuw, maar we zijn in een eerdere era. De kennis is blijkbaar nog niet zo aanwezig en wellicht dat ze eerst op een verkeerd spoor zitten en uiteindelijk de duisternis moeten verslaan. Er is geen ontkomen aan voor geen enkel ras.

Dat vind ik wel leuk aan Galadriel en Elrond, je ziet ze nu de ervaring opdoen die ze maken tot de persoon in de derde era. Galadriel bleef immers waarschuwen voor de duisternis al trekt ze niet zelf ten strijde als de jongere Galadriel doet.

Daarnaast is the stranger nog een vraagteken. Kan zijn mogelijkheden aan toverkracht nog niet koppelen aan een naam.

Sauron idem dito, maar deze aflevering was duidelijk een opmaat naar de strijd die gaat komen.

Theorieën die ik erover lees: Adar is een corrupte elf die in dienst is van Sauron.

Halbrand gaan theorieën over dat hij uiteindelijk the witch King of Angmar wordt. In ieder geval voelt hij niet ok.

Als dat zou kloppen dan hebben we Sauron nog niet gezien.

[ Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 24-09-2022 16:04 ]

Tweakers Discord

Verwijderd

Palindrome schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 02:57:
[...]

spoiler:
Combinatie van de aanwezigheid van een silmaril, bliksem en confrontatie van goed en kwaad. Een freak accident zegmaar. Maar het komt over als een mythologsch verhaal van de elven dus exacte details kunnen vervaagd zijn.

"But Gandalf said that mithril was
found in Moria "alone in the world" (The Fellowship of the Ring II 4)"

Tolkien heeft nooit uitgediept waarom alleen daar mithril aanwezig is. Dus leuk bedacht/gevonden van de schrijvers van de show.

[...]

spoiler:
Ik heb geen idee, het lijkt mij een maiar als ik mijn geld ergens op moet inzetten. of het 1 van de istari is weet ik niet. wellicht een vroege incarnatie van gandalf/olorin ? of het is gewoon een stukje compressie van de show en hebben ze de aankomst van gandalf naar voren geschoven.
spoiler:
ik vind het mithril verhaal qua ontstaan door die battle in combinatie met de Silmaril inderdaad leuk bedacht.

Dat ijs-gebeuren snap ik niet echt. Het is minimaal een Maia inderdaad, maar waarom hij eerst vuurkrachten heeft en daarna iets met ijs doet kan ik niet goed plaatsen. Het cliche is dat de krachten meestal bij 1 enkel type blijven. Maar goed, wie weet is dit iemand anders. Het zou niet Tom Bombadil zijn. Misschien toch een Maia die verder onbekend blijft, of ze pakken toch Olorin.

Verwijderd

Palindrome schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 03:08:
[...]

hoe bedoel je dat met die fading ?
spoiler:
ik bedoel daarmee dat ik het erg vergezocht vindt dat de elfen dat licht nodig hebben om niet te faden. Ik snap dat het licht van de Bomen de elfen extra macht heeft gegeven en misschien stelt het het faden uit inderdaad.
Maar dat ze daarvoor echt mithril nodig hebben.... als substitute voor de echte Silmaril... tja.
Ik snap dat ze aangetrokken door het licht van de Silmaril en het onstaansverhaal voor mithril is dan een leuke maar ik zou als elf dan eerder gewoon graag daarmee nieuwe dingen willen maken, en het niet afhankelijk laten zijn van het voortbestaan van je ras.
Ze doen net alsof in de lente volgend jaar ze anders praktisch dood zijn. Daarom moest Celebrimbor's forge ook klaar zijn binnen een paar maand. Terwijl de lore dat gewoonweg tegenspreekt... tenzij ze ineens overal mithril in hebben gestopt zodat bijv. ook een Cirdan (de oudste elf in middle earth en die het licht van de bomen nooit heeft gezien) het heeft weten te overleven tot in de Fourth Age.
Misschien is dat 'mithril or fade' een brug te ver. Maar het zal vast de leugen zijn die Annatar de elfen heeft weten aan te praten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:01:
[...]

spoiler:
ik vind het mithril verhaal qua ontstaan door die battle in combinatie met de Silmaril inderdaad leuk bedacht.

Dat ijs-gebeuren snap ik niet echt. Het is minimaal een Maia inderdaad, maar waarom hij eerst vuurkrachten heeft en daarna iets met ijs doet kan ik niet goed plaatsen. Het cliche is dat de krachten meestal bij 1 enkel type blijven. Maar goed, wie weet is dit iemand anders. Het zou niet Tom Bombadil zijn. Misschien toch een Maia die verder onbekend blijft, of ze pakken toch Olorin.
spoiler:
Door zijn ijs-eigenschappen kon hij de vuurzee van de meteor overleven. Gingen vervolgens de vuurvliegjes dood en heeft het genezende eigenschappen blijkbaar.

Verder kan ik geen link leggen anders dan eventueel een blue wizard.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tweakduke schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:47:
[...]

spoiler:
Door zijn ijs-eigenschappen kon hij de vuurzee van de meteor overleven. Gingen vervolgens de vuurvliegjes dood en heeft het genezende eigenschappen blijkbaar.

Verder kan ik geen link leggen anders dan eventueel een blue wizard.
spoiler:
in dat geval is het Morinehtar, de Darkness-slayer. Niet de east-helper.
Het is duidelijk dat alles zich afspeelt rondom de Southlands, in werkelijkheid het toekomstige Mordor.
Via het volgen van de Harfoots komt hij dan in de Southlands terecht alwaar hij Sauron's macht kan ondermijnen.

• Palindrome
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:05:

spoiler:
ik bedoel daarmee dat ik het erg vergezocht vindt dat de elfen dat licht nodig hebben om niet te faden.
Ah oke. Ik vond het persoonlijk erg inhaken op 1 van de 3 ringen van de elfen, Nenya. De ring die verval tegengaat + bescherming tegen kwaad. In het algemeen wordt er geaccepteerd dat die gemaakt werd van mithril waar de de andere ringen allemaal van silver of goud zijn gemaakt.

Verwijderd

Palindrome schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:00:
[...]

Ah oke. Ik vond het persoonlijk erg inhaken op 1 van de 3 ringen van de elfen, Nenya. De ring die verval tegengaat + bescherming tegen kwaad. In het algemeen wordt er geaccepteerd dat die gemaakt werd van mithril waar de de andere ringen allemaal van silver of goud zijn gemaakt.
dragen de ringen niet alle drie bij aan conservation?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:53:
[...]

spoiler:
in dat geval is het Morinehtar, de Darkness-slayer. Niet de east-helper.
Het is duidelijk dat alles zich afspeelt rondom de Southlands, in werkelijkheid het toekomstige Mordor.
Via het volgen van de Harfoots komt hij dan in de Southlands terecht alwaar hij Sauron's macht kan ondermijnen.
Oeh is de rol van saruman al gecast?

Ik zie wel wat zitten in een blue wizard story waarbij saruman uiteindelijk de reden is dat deze zijn verdwenen })

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:07:
[...]

dragen de ringen niet alle drie bij aan conservation?
Ja alle 3 stonden ze in het teken van heal and preserve maar wel alle 3 net wat op een ander manier.

Ga er vanuit dat niet straks al die elven een injectie van mirthril krijgen of ala Telsel een magneet bandje om de pols van mirthril. :') zo hopelijk iets in de vorm van een juweel achtig iets zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Palindrome op 24-09-2022 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ik vind de Harfoots ook een beetje tenenkrommend inderdaad. Nog meer dan de Hobbits, die waren nog enigzins grappig en aandoenlijk.

Vermaak mij voorlopig prima met de serie. Alleen met Isildur kan ik me niet identificeren. Zijn rol en (domme) keuzes gaan nergens heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 10:28:
[...]

Haha, ik vind de Harfoots ook een beetje tenenkrommend inderdaad. Nog meer dan de Hobbits, die waren nog enigzins grappig en aandoenlijk.

Vermaak mij voorlopig prima met de serie. Alleen met Isildur kan ik me niet identificeren. Zijn rol en (domme) keuzes gaan nergens heen.
spoiler:
Isildur is dan een beetje het boegbeeld van de serie :P
Er worden allemaal impulsieve keuzes gemaakt. Galadriel die van de boot springt, Isildur die expres het touw los laat en waarom dan ook z'n twee maten worden ontslagen kan ik niet anders verklaren dan slecht storywriting: Isildur heeft natuurlijk z'n vrienden nodig in Middle Earth).

De harfoots zijn boosaardiger dan de orcs zo ongeveer (die geven tenminste nog enigszins om elkaar, althans Adar doet dat.
'Just take the wheels'..... excuse me?
Galadriel is een bitch. Isildur een idioot, en de harfoots zijn overwegend onuitstaanbaar. Hebben de showrunners wel de bedoeling gehad dat je als kijker zou willen kunnen connecten met de hoofdpersonen of anders wat sidecharacters?
Ik vind momenteel Halbrand prettiger om naar te kijken. En Adar, en misschien Pharazon als die zich beter ontwikkelt. In de laatste episode had die ook wel opmerkingen die logisch klinken en prima verklaren waarom hij zich gedraagt zoals hij zich gedraagt. Dit in tegenstelling tot de meeste andere karakters die voor mijn gevoel elke scene weer een ander persoon zijn.

Bronwen gaat van een kruidenvrouwtje waar niemand naar luisterde naar een moedige vrouw die alle dorpjes wil beschermen en een seconde later als het even tegen zit duikt ze direct weer de Morgoth-kant op.
Er zit geen consistentie in. Missschien is dat puur realisme, want zo zouden veel mensen reageren, maar ja...

En Durin liegt en steelt dus eigenlijk gewoon een tafel van de elfen... ook heel nobel en vol van vetrouwen, er was niets te zien van zijn missie om te achterhalen wat de elfen wilden.... en eigenlijk al op de terugweg krijgt hij van Elrond pas te horen hoe de vork in de steel zit en hij tuint er met open ogen in. Vind het overigens wel een flinke afstand van Khazad-Dum naar Lindon voor 1 maaltijd en een paar sneren richting Gil-Galad, en daarna weer terug naar huis.

Het is een warrige serie tot nu toe.
Misschien dat anderen het kunnen waarderen maar ik geniet nog het meeste van de mooie plaatjes.
Verhaal lijkt wel eindelijk een beetje los te komen... maar goed dat dacht ik met episode 3 ook.
Ze gaan nu naar Middle Earth, maar hoe lang zullen ze op die drie boten bezig zijn? En als ze straks landen? Wat gaan ze dan doen? Direct op de paarden (waar zijn die paarden eigenlijk? Er is er maar 1 aan bood geladen....) en dan chargen? Chargen op wie? Staat er een verdedigingsleger van orcs op het strand? :)

Ik heb duidelijk het gevoel dat de achtergrond voornamelijk CGI is.
Voor de rest is alles minimalistisch. 1 paard. Een aantal hoofdpersonen maar voor de rest is er niets.
Ik heb geen leger van Numenor gezien. Een stuk of 5 guards, en misschien nog 5 poppetjes die wat rondrennen. Lijkt erop dat de bevolking van Numenor bestaat uit max 200 personen die soms op een plein samen komen in verschillende samenstellingen. Ik heb totaal niet het idee dat ik naar een groot rijk met een machtige marine zit te kijken. In LotR had je met Rohan tenminste nog tientallen/honderden paarden zodat je het idee kreeg dat er iets substantieels was. In Numenor zijn er welgeteld 200 burgers en 10 soldaten, en 5 schepen. De navy zal buiten beeld zijn? Of standaard op zee? Ik zie voor de rest vooral handelsschepen etc. Of hebben ze die macht nog niet omdat ze de kust van Umbar nog niet hebben geplunderd en bebouwd en alle resources hebben verzwolgen (zie de opmerkingen van Pharazon tegen z'n zoon).

In Lindon net zo. De 'armies of the north' bestaan uit welgeteld 9 soldaten (die nu allemaal in Valinor zijn op Galadriel na). Er is een boom, een plateau en een paar andere bomen. 1 koning, drie servants en een Elrond.
Waar is de rest van Lindon?

Heel erg lean, dat wel, bespaart in de kosten voor de set. Maar het is bijna een klein familiedrama, een sitcom op een besloten set die zo nu en dan wat van uiterlijk wijzigt. Meer personen zijn er niet.

Ik hoop dat dat nog anders gaan worden.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Deze leuke theorie/observatie zag ik nog voorbijkomen.

De ronde deuren van de hobbits in the shire lijken wel op wielen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Palindrome schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:21:
Deze leuke theorie/observatie zag ik nog voorbijkomen.

De ronde deuren van de hobbits in the shire lijken wel op wielen...
Vind dat voornamelijk wel inlegkunde.
Je kan ook zeggen dat die wielen wel lijken op de deuren van de hobbitholes later :P

dan hebben ze eindelijk na al die nutteloze migraties een plek gevonden waar ze year-round kunnen wonen.
Zou tijd worden, want ben ze nu al zat :P

Op naar de Green Dragon! *O* :9B

Why bank vault doors are round:
Round vault doors are typically round because they provide more secure protections than rectangular ones. A round door doesn't offer any corners to a robber to exploit, and if the door is at least 12 inches thick it will resist most explosives.
of zijn de bankiers vroeger ook nomaden geweest? Rondreizend geldteller?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:23:
[...]

Vind dat voornamelijk wel inlegkunde.
Dat is het ook maar daar is niks mis mee.
Je kan ook zeggen dat die wielen wel lijken op de deuren van de hobbitholes later :P
Ja maar de insteek van de poster is dat het een ode aan hen geschiedenis. Niet officieel natuurlijk

Waarom hobbits dan wel ronde en deuren en ramen gebruiken, geen idee. Wellicht gewoon om ze een aparte look te geven vergeleken met andere volken. Rond is een natuurlijke vorm, en makkelijk te associëren met een hol in de grond. Allemaal speculatie en inleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Jammer dat er geen Nederlandse podcast is waarin ze deze serie bespreken. Wordt i.m.o. echt te weinig aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 22:12
hotymoty schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:39:
Jammer dat er geen Nederlandse podcast is waarin ze deze serie bespreken. Wordt i.m.o. echt te weinig aandacht aan besteed.
Heb je voorbeelden van andere podcasts die de moeite waard zijn om hierover te volgen?

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
Slappyjoez schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:42:
[...]

Heb je voorbeelden van andere podcasts die de moeite waard zijn om hierover te volgen?
Er is er eigenlijk maar een podcast die echt goed is, namelijk: The Rings of Power Wrap-up van The Prancing Pony Podcast. Erg goed met de lore en leggen vele zaken goed uit. Ik denk dat zij momenteel wel mijn referentiepunten zijn of de showrunners goede keuzes maken in combinatie met de boeken. Podcast is wel in het Engels.

Ik snap daarom ook niet dat er geen Nederlandse podcast hierover zijn. Zoveel te vertellen en te speculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
Wat mij een beetje verbaast is dat in de vorige afdeling Durin zeer nadrukkelijk Elrond op het hart drukt dat het geheim van mithril nooit never ever doorverteld mag worden, anders is de vriendschap definitief over. Voor altijd en eeuwig.
Vervolgens zwijgt Elrond tegenover Gil-galad in alle talen, zelfs als 'ie hoort dat mithril een oplossing kan zijn voor zijn volk. Want hij heeft een belofte gemaakt tegenover Durin. Maar in de volgende scene heeft 'ie dit al reeds verteld tegen Celebrimbor. Blijkbaar is een belofte niets waard voor hem? En nog mooier, als hij dan later dit tegen Durin opbiecht, heeft die zoiets van: "ach, kan gebeuren. Zand erover" :?

Ook die bootscene waarbij Isildur een heldendaad moet verrichten, begrijp ik niet. Eerst is Isildur een nobody, loser eerste klas. Ondanks hij loopt te bedelen mag hij niet mee met de experditie richting midden-aarde. Vervolgens zit 'ie op een boot en zowaar, verricht hij een soort van heldendaad-achtig iets... et voila, hij mag meevaren! Ik bedoel, waar komt dat ineens vandaan?

Zelf vind ik de reviews en verhalen van CivilizationEx goed. Niet alleen over LOTR, maar ook Stark Trek en Star Wars en andere sci-fi/fantasy.
[Video: https://www.youtube.com/c/CivilizationEx/videos]

[ Voor 9% gewijzigd door segil op 26-09-2022 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

segil schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:08:
Wat mij een beetje verbaast is dat in de vorige afdeling Durin zeer nadrukkelijk Elrond op het hart drukt dat het geheim van mithril nooit never ever doorverteld mag worden, anders is de vriendschap definitief over. Voor altijd en eeuwig.
Vervolgens zwijgt Elrond tegenover Gil-galad in alle talen, zelfs als 'ie hoort dat mithril een oplossing kan zijn voor zijn volk. Want hij heeft een belofte gemaakt tegenover Durin. Maar in de volgende scene heeft 'ie dit al reeds verteld tegen Celebrimbor. Blijkbaar is een belofte niets waard voor hem? En nog mooier, als hij dan later dit tegen Durin opbiecht, heeft die zoiets van: "ach, kan gebeuren. Zand erover" :?

Ook die bootscene waarbij Isildur een heldendaad moet verrichten, begrijp ik niet. Eerst is Isildur een nobody, loser eerste klas. Ondanks hij loopt te bedelen mag hij niet mee met de experditie richting midden-aarde. Vervolgens zit 'ie op een boot en zowaar, verricht hij een soort van heldendaad-achtig iets... et voila, hij mag meevaren! Ik bedoel, waar komt dat ineens vandaan?
je kan de scriptschrijvers niet beschuldigen van logica inderdaad.
spoiler:
Elrond heeft gezworen. Maar krijgt het steentje wel mee.
Vervolgens krijgt hij specifieke vragen en beroept zich dan op het zwijgrecht, waaruit gewoon blijkt dat het antwoord 'ja' is. Dus die gezworen eed is al niet meer relevant.
En dan de mithril ook nog afgeven aan Celebrimbor.
Het rammelt aan allen kanten.

Isildur en die andere gast waren de enigen die betrokken waren bij de explosie van die schepen, maar komen er met een kutsmoes vanaf en wordt vervolgens ook nog praktisch beloond.
Elendil trekt wel een gezicht van 'hm..' en misschien dat ie Isildur dan vervolgens maar meeneemt om meer schade te voorkomen.
Met een strafje dat ie de paarden moeten verzorgen, althans de mest... alsof dat een straf is voor Isildur. Het is echt zo'n slecht geschreven grap wat mij betreft, uit een kinderboek ofzo. En dan kan je zeggen: ja maar het is geschreven voor alle leeftijden... vertel dat die personen in de southlands die hun ingewanden eruit gegeten kregen door die bad-cgi warg.
Trouwens, welke paarden? Ze zouden 500 man cavalry bij zich hebben, maar er is geen paard te zien, laat staan 500 man. 2 schepen eraf, houd je 300 man en paarden over, maar die schepen hebben dan mogelijk flinke diepgang als die 300 man plus paarden plus resources ook mee kunnen... iets met 'vertellen' en 'laten zien'. Past gewoon niet op die schepen wat mij betreft.

Ik heb geen idee wat ze hebben gerookt in die writing room maar het heeft ze niet bij de les gehouden in elk geval.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2022 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

spoiler:
Die schepen vond ik ook al vreemd ja. Er zouden honderd soldaten per schip mee moeten varen, maar je ziet slechts een handjevol aan dek. Het zou veel logischer zijn dat iedereen aan dek zou staan tijdens het uitvaren. En waar ze de paarden hebben gelaten had ik nog niet eens bij stil gestaan :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

spoiler:
Wat ook gek is, ze zouden met 5 schepen en 500 man gaan, ze raken 2 schepen kwijt en gaan dus dan maar met 3 schepen.
Zitten er nu 500 man op die 3 schepen of gaan er maar 300 man? Was de hele vloot maar 5 schepen?

En al eerder aangegeven, de orks hebben meer medeleven dan de Hobbits euh Harfoots... 8)7
Je breekt je enkel, ja jammer dan :w _O-

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gaan we nou echt dit topic vern**ken met grote zwarte blokken met spoilers?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:08:
Gaan we nou echt dit topic vern**ken met grote zwarte blokken met spoilers?
er is door verschillende personen gevraagd om gelieve informatie uit de serie en de boeken binnen spoiler-tags te zetten, dus ja :)

Dit voor de mensen die nog niet bij zijn in de serie, en niet de boeken gelezen hebben om alvast inschattingen te kunnen maken van wat er zou kunnen gaan gebeuren.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien kan dat dan beter in een ander topic. Hier maakt het alles onleesbaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onleesbaar wel ja, maar wat wil je dat mensen hier nog gaan neerzetten dan?

Dan blijft er weinig anders over dan teksten:

- nieuwe episode gezien, was weer genieten :)

Dan krijg je ellenlange rijen met posts met alleen dat, want inhoudelijk kan je het niet bespreken (zonder zwartlakkerij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:51
Misschien niet dit draadje volgen als je niet bij bent met de afleveringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook eens, maar laat de mods daar maar een uitspraak over doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08
De aflevering is al 3 dagen oud of zo, dus spoiler tags lijken me niet echt nodig.

Dat er meerdere tijdlijnen te zien zijn is wel een goeie keuze. Ik weet nu alleen niet of de harfoots een aparte tijdlijn zijn of niet.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jogai schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:39:
De aflevering is al 3 dagen oud of zo, dus spoiler tags lijken me niet echt nodig.

Dat er meerdere tijdlijnen te zien zijn is wel een goeie keuze. Ik weet nu alleen niet of de harfoots een aparte tijdlijn zijn of niet.
ze hebben allen zitten kijken naar dezelfde komeet dus gemakshalve zitten ze allemaal in dezelfde tijdlijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het beleid hier zou net zo moeten zijn als in elk ander topic over series. Alle informatie uit uitgezonden afleveringen mag besproken worden, informatie uit trailers, boeken,... gaat met spoilertags met een goede beschrijving.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:40:
Het beleid hier zou net zo moeten zijn als in elk ander topic over series. Alle informatie uit uitgezonden afleveringen mag besproken worden, informatie uit trailers, boeken,... gaat met spoilertags met een goede beschrijving.
mensen even de tijd geven om te kijken, dus pas vanaf maandagochtend? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:40:
[...]

ze hebben allen zitten kijken naar dezelfde komeet dus gemakshalve zitten ze allemaal in dezelfde tijdlijn.
Oh, ik dacht even dat die jongen die meeging naar Adar met die Waldreg Rowan dus Halbrand was.
[...]

Dat is zo'n typisch suf TV moment. Dat is puur gedaan om de kijker even heen en weer te laten slingeren tussen oja/onee.

[ Voor 33% gewijzigd door Jogai op 26-09-2022 17:16 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jogai schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:47:
[...]

Oh, ik dacht even dat die jongen die meeging naar Adar met die Waldreg dus Halbrand was.

[...]

Dat is zo'n typisch suf TV moment. Dat is puur gedaan om de kijker even heen en weer te laten slingeren tussen oja/onee.
je bedoelt Rowan? Degene die Waldreg moet doden van Adar, helemaal aan het eind van de episode?
https://lotr.fandom.com/wiki/Rowan_(Southlands)

Dat wegpakken van het zakje, ja je zou denken dat het Halbrand is, maar hij loopt duidelijk weg en ik hoor geen voetstappen terug komen.
Dan kan er wel gezegd worden: 'ja wie anders?' Nou uhm... iemand anders in Numenor?
Ik zie m in daaropvolgende scenes geen zakje om de nek hebben, dus dan moet ie m in z'n broekzak hebben ofzo.
maar ik vind het dan wel een goedkoop effect. Dat zijn de mysterieuze dingen die je als filmmaker doet in de jaren 90 ofzo. Inmiddels is de kijker intelligenter dan zulke goedkope trucs vind ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2022 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:41
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:13:
[...]

Elrond heeft gezworen. Maar krijgt het steentje wel mee.
Vervolgens krijgt hij specifieke vragen en beroept zich dan op het zwijgrecht, waaruit gewoon blijkt dat het antwoord 'ja' is. Dus die gezworen eed is al niet meer relevant.
En dan de mithril ook nog afgeven aan Celebrimbor.
Het rammelt aan allen kanten.
Dit begreep ik ook al niet, best wel slordige knip werk.
Het oohhh zo belangrijke en geheime super resource is opeens niet meer zo geheim en hij wilt het delen met de elven zodat de elven onsterfelijk blijven. Waarom?
Ik snap dat Durin er een aan Elrond wilt geven, want dikke matties. Maar waarom wil je alle elven helpen om onsterfelijk te blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nog een dingetje... ik was onderweg naar huis vanmiddag en dan denk ik nog wel eens :P
Galadriel heeft de Palantir gebruikt. Daar zag ze alleen een visioen, waarschijnlijk ingeprogrammeerd / last dialed visioen...
maar ze zegt zelf dat de Palantir stenen meer kunnen.

Waarom heeft ze niet opnieuw dat ding aangeraakt zodat ze een soort free roam kon doen over Middle Earth om te kijken of ze ergens tekenen van Sauron kon vinden? Of in elk geval geprobeerd? Want ja, dat kunnen de stenen ook.
Het voelt nu weer een beetje alsof ze een checklist afwerken van wat er allemaal in de serie moet zitten maar het optimaal benutten van de eigenschappen hoeft dan blijkbaar niet.
Feanor zou de stenen gemaakt hebben. Denk dat zij die ook wel heeft gezien, en sowieso zonder al teveel problemen mastery er over kan hebben.

- elfen, check
- dwergen, check
- hobbits, check
- palantir, check
- mcguffin, check (wat ga ik lachen als de hilt die Theo heeft letterlijk niets bijzonders gaat doen verder... it's a key, to what? don't know... aldus elfen die minimaal een eeuw de wacht hebben gehouden over het gebied en die wandtekening kennen)
spoiler:
tenzij het een zwaard is die Sauron straks weer opneemt als ie de macht neemt... en in al die jaren/eeuwen hebben diverse southlanders het ding gebruikt en het zwaard heeft hun bloed afgetapt zodat Sauron meer macht heeft over de bloedlijnen van de Southlanders...

en die blade die Halbrand heeft gemaakt in Numenor. Veel meer dan de waardering/verrassing die de lead-smith laat zien krijgen we ook niet te zien, want het script moest verder.
Sorry, maar een of andere lowman Southlander die zo ongeveer op dag 1 dat ie aan het forgen mag zo'n kunstwerk aflevert is verdacht danwel dient meer aandacht op te roepen bij Numenor: hoe de f*ck kan die lowman dit maken? Hier klopt iets niet! Yo, waar heb je dat allemaal geleerd man? En wat kan je allemaal nog meer?
Maar niets van dat alles.
Wederom een scene die daarna in de vergetelheid raakt. Net als de Palantir.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2022 19:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:46:
[...]

mensen even de tijd geven om te kijken, dus pas vanaf maandagochtend? :)
Maw... episode niet gezien -> gewoon even wachten met dit topic te lezen tot je het wel gezien hebt.

Ik vind dat woud van zwarte blokken eerlijk gezegd echt moeilijk irritant.

Als het om inhoud uit de boeken (vergelijkingen) of trailers gaat prima, maar aflevering op Prime = uitgezonden = geen spoilers nodig.

Serieus, nagenoeg alle topics die TV series volgen hanteren dit principe. Waarom moeten hier al die zwarte blokken dan ineens wel opduiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Spooksel op 26-09-2022 21:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Zie het feedback topic over de spoilerblokken. tweakduke in "Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic"

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:45:
en nog een dingetje... ik was onderweg naar huis vanmiddag en dan denk ik nog wel eens :P
Galadriel heeft de Palantir gebruikt. Daar zag ze alleen een visioen, waarschijnlijk ingeprogrammeerd / last dialed visioen...
maar ze zegt zelf dat de Palantir stenen meer kunnen.

Waarom heeft ze niet opnieuw dat ding aangeraakt zodat ze een soort free roam kon doen over Middle Earth om te kijken of ze ergens tekenen van Sauron kon vinden? Of in elk geval geprobeerd? Want ja, dat kunnen de stenen ook.
Het voelt nu weer een beetje alsof ze een checklist afwerken van wat er allemaal in de serie moet zitten maar het optimaal benutten van de eigenschappen hoeft dan blijkbaar niet.
Feanor zou de stenen gemaakt hebben. Denk dat zij die ook wel heeft gezien, en sowieso zonder al teveel problemen mastery er over kan hebben.

- elfen, check
- dwergen, check
- hobbits, check
- palantir, check
- mcguffin, check (wat ga ik lachen als de hilt die Theo heeft letterlijk niets bijzonders gaat doen verder... it's a key, to what? don't know... aldus elfen die minimaal een eeuw de wacht hebben gehouden over het gebied en die wandtekening kennen)
spoiler:
tenzij het een zwaard is die Sauron straks weer opneemt als ie de macht neemt... en in al die jaren/eeuwen hebben diverse southlanders het ding gebruikt en het zwaard heeft hun bloed afgetapt zodat Sauron meer macht heeft over de bloedlijnen van de Southlanders...

en die blade die Halbrand heeft gemaakt in Numenor. Veel meer dan de waardering/verrassing die de lead-smith laat zien krijgen we ook niet te zien, want het script moest verder.
Sorry, maar een of andere lowman Southlander die zo ongeveer op dag 1 dat ie aan het forgen mag zo'n kunstwerk aflevert is verdacht danwel dient meer aandacht op te roepen bij Numenor: hoe de f*ck kan die lowman dit maken? Hier klopt iets niet! Yo, waar heb je dat allemaal geleerd man? En wat kan je allemaal nog meer?
Maar niets van dat alles.
Wederom een scene die daarna in de vergetelheid raakt. Net als de Palantir.
Volgens mij komt veel hiervan gewoon door de nodig compressie van de tijdlijn van het bron materiaal en compressie van het script van de serie zelf

Dit soort discussie vallen ook een beetje in de categorie van "waarom gebruikte ze de Eagles niet om naar Mordor te gaan" in the lord of the rings.

De enige uitleg is dat je dan geen leuk verhaal kan maken en als je krachtige en speciale dingen te vaak of gemakkelijk gebruikt ze juist hun waarde verliezen. "Use it sparingly" aldus Tolkien.

[ Voor 6% gewijzigd door Palindrome op 26-09-2022 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Spooksel schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:08:
[...]

Maw... episode niet gezien -> gewoon even wachten met dit topic te lezen tot je het wel gezien hebt.

Ik vind dat woud van zwarte blokken eerlijk gezegd echt moeilijk irritant.

Als het om inhoud uit de boeken (vergelijkingen) of trailers gaat prima, maar aflevering op Prime = uitgezonden = geen spoilers nodig.

Serieus, nagenoeg alle topics die TV series volgen hanteren dit principe. Waarom moeten hier al die zwarte blokken dan ineens wel opduiken.
Ja dit is echt overal zo. Dat hele "geef mensen de tijd".. Als je allergisch bent voor spoilers, de uitzending is geweest en je opent een discussietopic over een serie en gaat dan moeilijk doen dat je gespoild bent, klopt er iets niet.

Ik kijk uit naar de afsplitsing van de zwarte blokken met de lore / boekendiscussie

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:39:
[...]

Ik kijk uit naar de afsplitsing van de zwarte blokken met de lore / boekendiscussie
bij deze doe ik een poging:
Rings of Power - Verdieping: de boeken en de serie
Draadnaam wijzigingen voorbehouden, ik zie dat ik de tag [Serie] vergeten ben toe te voegen. Onder andere.

Ik ben me bewust van mijn eventuele reputatie in dit topic, en ik zal proberen me zo neutraal mogelijk te houden hierin O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

Slappyjoez schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:42:
[...]

Ik vind zelf de podcast van "Bald Move" die "dug too deep" heet leuk. Maar ik vind die gasten ook gewoon leuk. Ken ze vooral van "Breaking Good"

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik vind de Harfoots helemaal niet erg. Leuk voor de afwisseling vooral.

En dan dat liedje "This Wandering Day", gezongen door Poppy, welke goed bij Tolkien/serie past. Dat zette wel een sfeertje weg wat mij betreft. Echt heel goed.

Tot nu toe erg blij met de serie. Zelfs besloten om nog even te wachten om de concurrent (House of the Dragon) te kijken. Ik wil nu even ondergedompeld zijn in Middle-Earth. O+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:09:
[...]

Ik vind de Harfoots helemaal niet erg. Leuk voor de afwisseling vooral.

En dan dat liedje "This Wandering Day", gezongen door Poppy, welke goed bij Tolkien/serie past. Dat zette wel een sfeertje weg wat mij betreft. Echt heel goed.

Tot nu toe erg blij met de serie. Zelfs besloten om nog even te wachten om de concurrent (House of the Dragon) te kijken.
toen ik het voor het eerst hoorde dacht ik: ze zitten er qua ritme naast. De melodie faalt met de woorden, maakt het niet af, er missen gewoon noten.
Het is gewoon een slecht liedje.
het idee is goed, en ik hoor wat ze er mee willen.
Maar de woorden en tonen zitten er gewoon naast.
Is dat bewust, om het een eigenlijk liedje van Poppie te laten zijn?
En Poppie is niet perfect maar een amateur?
Ik wil nu even ondergedompeld zijn in Middle-Earth. O+
d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:04

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:15:
Maar de woorden en tonen zitten er gewoon naast.
Is dat bewust, om het een eigenlijk liedje van Poppie te laten zijn?
En Poppie is niet perfect maar een amateur?
Is heel bewust gedaan. Het moest lijken alsof Poppy gewoon gaat zingen om te tijd te doden ofzo. Maar de studio-opname van het liedje is een stuk beter hoor.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Je hoort duidelijk wanneer ze in de serie (edit: oh ze doen het dus ook in de albumversie, grappig) overschakelen naar de versie/het gedeelte met toonhoogtecorrectie.
En tonen en noten die ernaast zitten? Eh niet echt. Dat is gebruikelijk in deze muziekstijl. Past perfect en is ook prima uitgevoerd.
Het kan natuurlijk je smaak niet zijn, en dat is prima, maar slecht is niet.

[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 26-09-2022 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:37:
[...]

Is heel bewust gedaan. Het moest lijken alsof Poppy gewoon gaat zingen om te tijd te doden ofzo. Maar de studio-opname van het liedje is een stuk beter hoor.
ik heb dan bij de studio-versie hetzelfde autistische probleem oOo
Ik heb het idee dat ik een 1 2 3 maat moet volgen maar ze zit er elke keer NET voor en NET na als je het mij vraagt.
Dat kan een intelligent moeilijk muziekstuk zijn maar het maakt mijn brein stuk. En het is zeker geen marsmuziek wat zou helpen op het moment wat ze mogelijk nodig hebben tijdens de migratie.

tyrunar is dom. Als hier een logisch muzikaal genie achter zit dan hoor ik het graag.
iets keltisch/pictisch?

Deze is ook gewoon 1,2,3,4 maat:
YouTube: Dúlamán - LYRICS + Translation - Celtic Woman
EDIT schreef op maandag 26 september 2022 @ 22:41:
Je hoort duidelijk wanneer ze in de serie overschakelen naar de versie met toonhoogtecorrectie.
En tonen en noten die ernaast zitten? Eh niet echt. Dat is gebruikelijk in deze muziekstijl. Past perfect en is ook prima uitgevoerd.
Het kan natuurlijk je smaak niet zijn, en dat is prima, maar slecht is niet.
ik probeer continue de maat te houden maar ze zit er NET elke keer NET tegenaan.
Het mag misschien bij een stijl horen maar ik heb er persoonlijk erg veel moeite mee om er de perfecte maat/melodie in te horen :/
Het klopt elke keer NET maar dan ook NET en het is elke keer bewuste OF te vroeg of NET te laat.
Maar het klopt wel

bijvoorbeeld deze.
Deze is letterlijk op 1 2 3 4 te volgen:
misschien de gemakkelijkste hollywood versie in wiens oor het altijd gemakkelijk klinkt?

kan een musicus mij een maat, of verschillende maten aangeven waarmee ik poppies nummer logisch kan volgen? Of is het bedoeld om als verwarrende maat te zingen?

Zelfs bij deze zit ik er soms naast maar deze zit toch vaker in het ritme wat ik probeer (1-2-3):

Ik heb toch echt het idee dat het origineel van Poppy echt bewust overal naast zit :P
Bewust regelmatig NET naast maar wel precies in de maat.
Ik houd daar niet van :(

En dan zeg ik: die van Floor Jansen is van begin tot eind superieur.
En zo vind ik ook die van Poppie minder goed dan die andere.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2022 01:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Als je per se één vaste maat in je muziek wilt hebben, dan zal het inderdaad een lastig nummer zijn. Dan zullen ook bijvoorbeeld bepaalde folkmuziek, klassieke stukken en alle andere genres die gebruik maken van dit soort dingen waarschijnlijk niet voor je weggelegd zijn om gewoon naar te luisteren en van te genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat is het niet.
Ik zoek echt wel een maat, maar wat ik dus merk in het origineel is dat er mogelijk een soort waltz-maat in zit maar waar ze meestal net voor of na inzet qua nieuwe zin.
Dat is op zich niet erg maar vind het hier wel erg nadrukkelijk.
Het klopt globaal gezien met een triple waltz maat maar haar zin begint meestal vlak voor de maatregel of vlak erna.

Sommige klassieke muziekstukken, tja... ik houd wel van Beethoven, heb ik het probleem niet zo mee :)

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2022 16:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hotymoty
Hele vette aflevering! Ben benieuwd waar dit naartoe gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:05
Tja, dat het niet het ritme is wat jij vindt dat het moet zijn betekent niet dat het ritme niet klopt...

Meeste muziek is in bepaalde maten omdat dat het fijnst werkt voor de meeste mensen, maar er zijn genoeg afwijkingen en variaties... Maakt het voor velen (en voor mij ook btw) lastig tot onmogelijk te volgen soms, maar dat wil niet zeggen dat er geen logica of ritme achter zit.

Lijkt me maar lastig als je alles perfect moet kunnen verklaren en verwerken en sowieso... is muziek (maten en akkoorden) niet sowieso historisch en cultureel ontstaan en doorontwikkeld? Zaken die 'we' prettig vinden klinken blijven bestaan enzo...

Dit is een lied uit een fantasiewereld van een fantasievolk, die hoeft helemaal niet aan onze structuur en ideeen te voldoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:01:

Dit is een lied uit een fantasiewereld van een fantasievolk, die hoeft helemaal niet aan onze structuur en ideeen te voldoen ;)
ja zo kan ik het ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:05
Nou, volgens mij kan je dat juist niet zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0ridin schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 13:03:
[...]

Nou, volgens mij kan je dat juist niet zo ;)
ik benoem dus gewoon dat het voor mij dus niet prettig werkt.
En ik vind me nou niet bepaald een muzikaal barbaar :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
hotymoty schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:18:
Hele vette aflevering! Ben benieuwd waar dit naartoe gaat
Enigszins explosieve inhoud :+
Inderdaad, ik ben erg benieuwd naar het vervolg. In de preview voor aflevering 7 leek het
spoiler:
alsof de Harfoots ook op de plek aankwamen, dus ik schat in dat die verhaallijnen daarmee ook samen gaan komen

Ik vond het een hele gave tegenstelling die ze maakten in deze aflevering met Galadriel en Adar. De manier waarop ze Galadriel neerzetten in de serie kwam wat mij betreft daarmee behoorlijk tot z'n recht in alleen al die ene scene.
Met de woorden van Adar zou je ook een tegenstelling kunnen maken met Galadriel en Sauron. Waar Galadriel op zoek gaat naar de duisternis, gaat Sauron op zoek naar het licht. Het zou op een vreemde manier wel aansluiten bij de woorden.

[ Voor 6% gewijzigd door EDIT op 30-09-2022 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
EDIT schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 15:37:
[...]

Ik vond het een hele gave tegenstelling die ze maakten in deze aflevering met Galadriel en Adar. De manier waarop ze Galadriel neerzetten in de serie kwam wat mij betreft daarmee behoorlijk tot z'n recht in alleen al die ene scene.
Met de woorden van Adar zou je ook een tegenstelling kunnen maken met Galadriel en Sauron. Waar Galadriel op zoek gaat naar de duisternis, gaat Sauron op zoek naar het licht. Het zou op een vreemde manier wel aansluiten bij de woorden.
Wat bedoel je precies met dat Galadriel in die scene in haar recht is gezet? Ik snapte die scene en tekst niet helemaal. Het kwam bij mij nog redelijk vaag over, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hotymoty schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:35:
[...]

Wat bedoel je precies met dat Galadriel in die scene in haar recht is gezet? Ik snapte die scene en tekst niet helemaal. Het kwam bij mij nog redelijk vaag over, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk!
wat is er vaag aan een

spoiler:
een moordlustige elf die alle orcs wil doden gewoon omdat het kan en als extra marteling Adar wil bewaren tot het laatst? Of was dat de tekst niet?
Sauron kan wel inpakken. Er is maar 1 dark lord in Middle Earth en het is een Dark Lady.
En dat terwijl de One Ring nog niet bestaat en er geen referentie gemaakt kan worden naar een 'all shall love me and despair'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
hotymoty schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:35:
[...]

Galadriel wordt - zoals ik het interpreteer - in de serie neergezet als een elf die met de oorlog (die we in de intro zagen) kort door de bocht gezegd een vorm van PTSD heeft opgelopen.
Ze wordt aan het begin van de serie geconfronteerd met de verschrikkingen van de oorlog, sterfelijkheid en de dood. Met de dood van Finrod heeft ze zich vastgebeten in de missie om het kwaad uit te roeien, maar daarmee graaft zij zich alleen maar dieper in haar eigen pijn, zelfs zover dat - in haar eigen woorden uit aflevering 5 tegen Halbrand - de anderen haar niet kunnen onderscheiden van de kwaad waarop ze jaagt. Aan de ene kant heb ik het idee dat ze zichzelf haat om wat ze geworden is, aan de andere kant denk ik dat ze het niet aan zichzelf durft toe te geven. Een mooi voorbeeld of een afspiegeling daarvan zagen wij al in aflevering 1, waar ze in helemaal in het begin haar eigen spiegelbeeld inslaat. Ze heeft, zoals Finrod het al zei, de duisternis aangeraakt.
De scene met Adar is een voorzetting van die opzet in de serie, waarbij Adar als menselijk wordt neergezet. Als kijker ga je bijna met hem en de orcs meevoelen: waarom zouden de orcs geen land voor zichzelf moeten kunnen krijgen? Waarom zouden ze geen thuis mogen hebben?

Wat ik met mijn woorden bedoelde was dat ik het heel mooi vond hoe Galadriel daar werkelijk even leek op het kwaad waar zij op jaagt, terwijl Adar daar juist de menselijke kant met compassie vertolkte, dus een spiegeling/tegenstelling van wat beiden werkelijk zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sterker nog: er was even geleden een bericht dat de actrice zelf therapie nodig heeft gehad als gevolg van bepaalde scenes/episodes.
Dat klinkt dus best heftig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
EDIT schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:27:
[...]

Galadriel wordt - zoals ik het interpreteer - in de serie neergezet als een elf die met de oorlog (die we in de intro zagen) kort door de bocht gezegd een vorm van PTSD heeft opgelopen.
Ze wordt aan het begin van de serie geconfronteerd met de verschrikkingen van de oorlog, sterfelijkheid en de dood. Met de dood van Finrod heeft ze zich vastgebeten in de missie om het kwaad uit te roeien, maar daarmee graaft zij zich alleen maar dieper in haar eigen pijn, zelfs zover dat - in haar eigen woorden uit aflevering 5 tegen Halbrand - de anderen haar niet kunnen onderscheiden van de kwaad waarop ze jaagt. Aan de ene kant heb ik het idee dat ze zichzelf haat om wat ze geworden is, aan de andere kant denk ik dat ze het niet aan zichzelf durft toe te geven. Een mooi voorbeeld of een afspiegeling daarvan zagen wij al in aflevering 1, waar ze in helemaal in het begin haar eigen spiegelbeeld inslaat. Ze heeft, zoals Finrod het al zei, de duisternis aangeraakt.
De scene met Adar is een voorzetting van die opzet in de serie, waarbij Adar als menselijk wordt neergezet. Als kijker ga je bijna met hem en de orcs meevoelen: waarom zouden de orcs geen land voor zichzelf moeten kunnen krijgen? Waarom zouden ze geen thuis mogen hebben?

Wat ik met mijn woorden bedoelde was dat ik het heel mooi vond hoe Galadriel daar werkelijk even leek op het kwaad waar zij op jaagt, terwijl Adar daar juist de menselijke kant met compassie vertolkte, dus een spiegeling/tegenstelling van wat beiden werkelijk zouden zijn.
Prachtig verwoord. En prachtig stukje character development!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:32
Apart einde met Mount Doom. Heb het gevoel dat het een visioen kan zijn van Galadriel of de queen regent.
Wel weer een aflevering zonder harfoots, ik kan dat alleen maar toejuichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 22:10
TheBrut3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:29:
Aangezien we de laatste afleveringen beleven van het seizoen gaan ze wss dubbel en dik terug slaan met 45 minuten schermtijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
algalid schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:07:
[...]

Aangezien we de laatste afleveringen beleven van het seizoen gaan ze wss dubbel en dik terug slaan met 45 minuten schermtijd :X
Zou kunnen. Even wat theorycrafting; Dit was het einde van seizoen 1 voor de verhaallijn van Galadriel. Komende week een complete harfoots aflevering (hope not) met het einde van seizoen 1 voor hun en daarna nog een volledige Elrond en Durin aflevering voor dat einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:23
Ik denk dat je theorie de prullenbak in kan :+

spoiler:
De preview van volgende week is ook te bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 21:05
TheBrut3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 20:29:
Apart einde met Mount Doom. Heb het gevoel dat het een visioen kan zijn van Galadriel of de queen regent.
Moet wel een visioen zijn toch of iets dergelijks, anders is 50 % van de main personages van de series dood. Lord of the rings is geen GoT he😜

Playstation 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spooksel

Spooksel

Spooksel!

Gooooo Mt. Doom =D

Trouwens... het is wel heeeeel slecht dat ze niet onmiddellijk bij het gevangen nemen van Adar ook even gecontroleerd hebben of dat zwaard wel echt in die doek gewikkeld zat zeg. Het is wel weer een stukje 'plot driven stupidity' |:( 8)7

[ Voor 87% gewijzigd door Spooksel op 30-09-2022 22:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 21:05
Zeara schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:43:

spoiler:
Kijk je echt die previews van volgende week altijd? Vind dat toch altijd wel teveel spoilen, zeker met zo'n einde aan een aflevering als vandaag.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Zeara schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:43:

spoiler:
Ik kijk geen previews.
Stylze schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 21:55:
Moet wel een visioen zijn toch of iets dergelijks, anders is 50 % van de main personages van de series dood. Lord of the rings is geen GoT he😜
Eens. Als al die personages een pyroclastische wolk overleven kan je het ook niet meer uitleggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrut3 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:11:
[...]

Ik kijk geen previews.

[...]

Eens. Als al die personages een pyroclastische wolk overleven kan je het ook niet meer uitleggen.
ik ben blij dat ik niet de enige ben.

EDIT: cheesy begin, Galadriel flirt met Isildur maar krijgt het deksel op de neus.
Verder een reeks LotR-verwijzingen waarvan 'noro lim' de meest duidelijke is.

beste episode tot nu toe ook al zit het vol met onlogische zaken, maar goed verstand op nul en niet nadenken is de truc. Minder storend dan elke keer de harfoots tussendoor.
Het plot van seizoen had deze climax. Nog twee episodes te gaan voordat we weten dat Halbrand eigenlijk Sauron is. Hoewel, Adar zou ook de broer van Galadriel zijn maar dat lijkt ook van tafel. Wie weet.
Je mag alleen positief zijn anders moet je oprotten uit dit topic. Dus doe ik dat maar.

Galadriel, Halbrand, Elendil, Isildur en Miriel zijn dood. Niemand overleeft zo'n pyroclastic cloud.
Einde serie, roll credits.

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2022 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:23
Stylze schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:06:
[...]

Kijk je echt die previews van volgende week altijd? Vind dat toch altijd wel teveel spoilen, zeker met zo'n einde aan een aflevering als vandaag.
Nee, normaal doe ik dat niet. Maar Amazon starte het nu relatief snel en ik kan het pas weer kijken als de laatste aflevering uit is. Het heeft voor mij in ieder geval niet zo veel gespoiled, alleen dat ik nu weet op welke personages meer focus komt te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

De wreedheid in de serie vind ik dan wel een pluspunt en hoe de goeden nog steeds worden beetgenomen.

Deze versie van Galadriel kan ik wel van genieten. Beetje jong en racuneus en vastberaden, beetje heroïsch voor het filmdoek. Hoe ze bepaalde aanvallen omzeilt, is ook erg overdreven, maar goed de rest maakt het allemaal wel goed.

Nu nog doorkijken om te zien hoe ze dit uiteindelijk helemaal hebben uitgedacht :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakduke schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:54:
De wreedheid in de serie vind ik dan wel een pluspunt en hoe de goeden nog steeds worden beetgenomen.

Deze versie van Galadriel kan ik wel van genieten. Beetje jong en racuneus en vastberaden, beetje heroïsch voor het filmdoek. Hoe ze bepaalde aanvallen omzeilt, is ook erg overdreven, maar goed de rest maakt het allemaal wel goed.

Nu nog doorkijken om te zien hoe ze dit uiteindelijk helemaal hebben uitgedacht :)
ik snap nu ook steeds beter waarom Galadriel verbannen zou zijn geweest om terug te keren naar Valinor door de Valar... praktisch net zo evil als Morgoth zelf _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2022 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:55:
[...]

ik snap nu ook steeds beter waarom Galadriel verbannen zou zijn geweest om terug te keren naar Valinor door de Valar... praktisch net zo evil als Morgoth zelf _O-
Ja haar obsessie om de jacht niet te staken, brengt het slechte in haar naar boven en je ziet nu ook de gevolgen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tweakduke schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:58:
[...]

Ja haar obsessie om de jacht niet te staken, brengt het slechte in haar naar boven en je ziet nu ook de gevolgen.
en dan moet ik direct terugdenken aan haar statement 'because I cannot stop'
I called it: ze is een workaholic.

Maar dat alles is compleet buiten de lore.
Dit is wat de showrunners zelf bedacht hebben.
Ze hebben dit probleem zelf veroorzaakt.
Mijns inziens is dit niet wie Galadriel is.
Conclusie: dit is een ander karakter. Dit is niet Galadriel
And the showrunners can suck on it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wow; wat een fanatisme.
Ik haal de nootjes en de drankjes er vast bij. Heerlijk dit; dat afzeiken. :+

Maar ff iets heel anders, blijkbaar wordt ik al maanden gebrainwashed om TROP te kijken, zonder dat ik het al door had... ;)

Ik gebruik Photoshop nogal intensief (zeker een paar keer per week, enkele uren lang) en wat blijkt; ik krijg die evil mevrouw al maanden voor m'n ogen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iicrSFvv5f6qoL6xo5fW0wrDX_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pnnIf92O3ukh4lWyKmccVvwY.png?f=fotoalbum_large
Het start-splashscreen van PS! :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:05:
Wow; wat een fanatisme.
Ik haal de nootjes en de drankjes er vast bij. Heerlijk dit; dat afzeiken. :+

Maar ff iets heel anders, blijkbaar wordt ik al maanden gebrainwashed om TROP te kijken, zonder dat ik het al door had... ;)

Ik gebruik Photoshop nogal intensief (zeker een paar keer per week, enkele uren lang) en wat blijkt; ik krijg die evil mevrouw al maanden voor m'n ogen:

[Afbeelding]
Het start-splashscreen van PS! :+
maar dat plaatje is toch gewoon gaaf? Dat is Galadriel!
Maar vervolgens moet haar karakter ook nog beschreven worden, en haar acties. En daar gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Whatever.
I don't care...
ehtweak in "[Serie] The Rings of Power"

:) 't Is gewoon leuk en vermakelijk kijkvoer. d:)b
De Harfoots? Prima toch; ik vind weer eens een leuke afwisseling tussen al die andere evil en boze en gewelddadige figuren.
En ja, ik kan zien dat het veel geld gekost heeft. Maar zoveel... https://screenrant.com/lo...t-billion-amazon-details/ dat nou ook weer niet.

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 30-09-2022 23:13 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:11:
[...]

Whatever.
I don't care...
ehtweak in "[Serie] The Rings of Power"

:) 't Is gewoon leuk en vermakelijk kijkvoer. d:)b
En ja, ik kan zien dat het veel geld gekost heeft. Maar zoveel... https://screenrant.com/lo...t-billion-amazon-details/ dat nou ook weer niet.
en daarmee zullen we het dan eens zijn: alsof losstaande fantasy.
Maar dat pretendeert het niet te zijn.
De plaatjes zijn goed.
Maar het script had door mij geschreven kunnen zijn toen ik dronken was.
Meer heb ik er niet tegen.
Maar ze waren arrogant genoeg om te denken dat ze een LotR konden maken, terwijl ze zeiden dat ze dat niet wilden, maar een eigen boek op de plank naast de rest. Maar ze leunen hier en daar zwaar op LotR met al die directe referenties. Ik vind dat een zwaktebod.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:13
Plottwist: deze aflevering was de visioen die de Pran-nogwat steen aan Galadriel toont in Numenor :+

(ik heb een hekel aan visioenen, voorspellingen, droom-scenario's in film/tv/boek)

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edie schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:39:
Plottwist: deze aflevering was de visioen die de Pran-nogwat steen aan Galadriel toont in Numenor :+

(ik heb een hekel aan visioenen, voorspellingen, droom-scenario's in film/tv/boek)
ik zou willen dat het waar was.

Palantir.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 18:38
Goede aflevering. Galadriel krijgt meer vorm en Adar is een sterke karakter. Halbrand begint te veel op de typische fantasy held te lijken, hopelijk wordt dat beter.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:17
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:26:
[...]

En de episode zit vol met bullshit. Serieus.
Dit valt gewoon nauwelijks te kijken als filmfan/bookfan. Zelfs niet met een open mind want je wordt altijd getriggerd door IETS.
Het zit zo vol met referenties dat het nauwelijks meer pretendeert iets nieuws te willen schrijven.
En inderdaad, met name aan het eind.... die pyroclastische cloud overleeft niemand. Ook Galadriel niet. Zelfs Galadriel is niet zo tof.

Maar ja, plot armour. Dus daar krijgen we burrito Galadriel. Of hoe die term ook was met Galadriel vol met as.

Nog twee episodes te gaan voordat we weten of Halbrand inderdaad Sauron is. Amazon is erg vaak erg subtiel geweest.

Deze episode..... leuk als op zichzelf staand verhaal in een eigen wereld.. maar nee.
Als dit de Voice was had ik op de rode knop gedrukt.
Dit is gewoon klaar.

Ik geef het op. Een open mind is bij mij niet meer mogelijk.
Wat.
Een.
Kut.
Serie.

Maar goed, ik beschouw het als een gare fanfiction, dus laat maar zien wat er nu gebeurt.
Misschien moet ik het als comedy beschouwen :+
Blijf hier dan lekker weg i.p.v. pagina's vol tekst schrijven. Er zijn hier mensen die de serie super vet vinden, niet alle boeken/feitjes over alle achtergronden kennen. Man meningen mag je geven, maar ga lekker verder in je eigen ring of power forum topic.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 22:26:
[...]

En de episode zit vol met bullshit. Serieus.
Dit valt gewoon nauwelijks te kijken als filmfan/bookfan. Zelfs niet met een open mind want je wordt altijd getriggerd door IETS.
Het zit zo vol met referenties dat het nauwelijks meer pretendeert iets nieuws te willen schrijven.
En inderdaad, met name aan het eind.... die pyroclastische cloud overleeft niemand. Ook Galadriel niet. Zelfs Galadriel is niet zo tof.

Maar ja, plot armour. Dus daar krijgen we burrito Galadriel. Of hoe die term ook was met Galadriel vol met as.

Nog twee episodes te gaan voordat we weten of Halbrand inderdaad Sauron is. Amazon is erg vaak erg subtiel geweest.

Deze episode..... leuk als op zichzelf staand verhaal in een eigen wereld.. maar nee.
Als dit de Voice was had ik op de rode knop gedrukt.
Dit is gewoon klaar.

Ik geef het op. Een open mind is bij mij niet meer mogelijk.
Wat.
Een.
Kut.
Serie.

Maar goed, ik beschouw het als een gare fanfiction, dus laat maar zien wat er nu gebeurt.
Misschien moet ik het als comedy beschouwen :+
*knip* maak s.v.p. een topic report aan als je iets vind over een andere deelnemer, maar hou dit s.v.p. buiten het topic.

Anyway
Vond het een prima aflevering, serie begint aardig op stoom te raken en fijn dat ze niet de 4 verhaallijnen in elke aflevering proppen maar alles mooi verdelen.

Serie begint ook best wat meer gore te vertonen, (nog) niet GoT level of gore maar zorgt wel voor wat meer “realisme” (als dat uberhaupt mogelijk is bij een fantasy serie)

Als laatste vind ik, als ik na 6 afleveringen de balans opmaak, het hele “woke” gebeuren wel meevallen en hoor dat meer uit m’n omgeving. Prima balans tussen de characters.

[ Voor 22% gewijzigd door defiant op 01-10-2022 23:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Russel88
Henvar schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:06:
[...]

Als laatste vind ik, als ik na 6 afleveringen de balans opmaak, het hele “woke” gebeuren wel meevallen en hoor dat meer uit m’n omgeving. Prima balans tussen de characters.
Woke kritiek is meer afkomstig van mensen die bepaalt hebben dat ze het kut vinden voordat ze ook maar iets hebben gezien, want Amazon, Galadriel met zwaard en donkere acteurs.
Ik denk dat YouTube nu ook volgeplempt worden met haat filmpjes om de actie scenes van Galadriel.

Ik heb de aflevering overdag bekeken kon alles dus niet lekker volgen. Gek dat de regent queen niet aanwezig was bij de ondervraging.
Ook suf dat die elf meteen Galadriel herkende, vroeger hadden ze geen internet of kranten lijkt me. Hoe herkende hij Galadriel dan?
Op zich ook schokkend dat Mordor gecreëerd word in seizoen 1. Het voelt ook zo simpel.
Wel leuk om eindelijk Numenor in actie te zien.

Btw ik vind de huidige Galadriel leuk om te zien. Dapper van de makers om ons een andere Galadriel te tonen dan de versie in LOTR. En blijjbaar is dit niet eens lore brekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Vond deze aflevering een stuk beter als de vorige afleveringen. Het tempo gaat eindelijk wat omhoog. Heb me tot nu toe prima vermaakt met alle afleveringen overigens. Nu weer tot vrijdag wachten 😟

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Leuke aflevering, wel raar dat zelfs Galadriel niet voelt dat het ingepakte evil voorwerp helemaal geen evil vibraties afgeeft.Voor de rest heb ik me prima vermaakt.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
blobber schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 01:25:
Leuke aflevering, wel raar dat zelfs Galadriel niet voelt dat het ingepakte evil voorwerp helemaal geen evil vibraties afgeeft.Voor de rest heb ik me prima vermaakt.
Galadriel wist natuurlijk niet wat erin moest zitten. Alleen dat ze dat ding terug moest pakken,wat ze dus ook gedaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-09 22:58
Russel88 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 06:24:
[...]

Galadriel wist natuurlijk niet wat erin moest zitten. Alleen dat ze dat ding terug moest pakken,wat ze dus ook gedaan heeft.
Kom op zeg.. net als een paar keer slaan met een hamer en direct concluderen dat het onverwoestbaar is. Of het verstoppen op precies dezelfde plek waar ze het hebben gevonden in plaats van heel hard wegrijden :+

De serie is qua uiterlijk vertoon prachtig gemaakt en ik ben zeker benieuwd hoe het verder gaat, maar ik hoop echt dat de scriptschrijvers per direct een ontslag krijgen van Bezos. Het lijkt te vaak op een slechte jaren 80 B film. En dat is zo zonde, want deze serie heeft een enorme potentie.

Dus niet eens met de hetze hier tegen personen die kritiek geven. Laat het auteurs van boeken duidelijk worden dat ze goed nadenken aan wie ze rechten geven om een film/serie te regiseren.

[ Voor 11% gewijzigd door AequitasII op 02-10-2022 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Nergens wordt gezegd dat de sleutel onverwoestbaar is, alleen dat het buiten hun kunnen ligt. Niet dat iemand anders het niet kan doen.
En hoe kom je erbij dat het op dezelfde plek wordt verstopt als waar Theo het gevonden had? Het is een hele andere plek.

Maar los daarvan, dat soort commentaren zijn wat mij betreft gewoon mierengeneuk. Het gaat erom dat de TV serie duidelijk maakt dat de sleutel niet zomaar omgesmolten of verwoest kan worden, en dat het een potentieel zeer gevaarlijk iets is dat niet in handen mag vallen van andere mensen, en daar zijn ze prima in geslaagd.
Daarnaast is uiteraard de scène met de hamer ook een leuke verwijzing naar Gimli en de ring. Zeer passend dus in de serie. Ik neem aan dat de scriptschrijvers van de LOTR trilogie dan ook ontslagen moeten worden omdat zij hetzelfde deden? :+

[ Voor 55% gewijzigd door EDIT op 02-10-2022 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-09 22:58
EDIT schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 07:56:

Maar los daarvan, dat soort commentaren zijn wat mij betreft gewoon mierengeneuk.
Ik hou ook niet van mierenneukerij, zeker niet als het om fantasy gaat, maar deze serie zit gewoon te vol met tenenkrommende zaken om het niet te benoemen. De uitschieters van afgelopen aflevering waren dat de Numerons paarden gebruikten als een zeevolk. Er is hier al gesproken over het überhaupt meekrijgen van 500 paarden in volledig harnas op drie schepen. Weet je, ik had de paarden prima gevonden, maar benoem dan niet een aflevering eerder dat je maar max drie schepen wil laten varen. Het klopt gewoon niet.
Ook onze lieve, knappe Bronwyn die van bijna dood met veel dramatiek naar springlevend gaat in een nacht was voor mij echt even te veel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Er waren ongeveer 120-150 paarden op de drie schepen en dat past prima.
Zie ook deze reddit post daarover, zelfs met papers over het onderwerp van het vervoeren van paarden op schepen:
https://www.reddit.com/r/...about_horses_on_the_ship/
I saw a lot of questions about horses on the ship, here’s some answers

https://www.izs.it/vet_italiana/2008/44_1/19.pdf

https://en-academic.com/dic.nsf/enwiki/5348519

In these two research papers you can see that these kind of ships can host about 40 horses. Even more if the trip is shorter. Considering that Numenor is very advanced in Naval technology, I guess that there is space for about 50 horses per ship. In the scene with Berek we see that there are at least 14 stalls which can hold 1 or 2 horses each. Considering that there are at least 2 decks with stalls, or 2 stables we can say that there is at least space for 40 horses.
In the horse riding scene I counted about 120 to 140 horses that’s exactly the number of horses they had. The other 150 soldiers maybe stayed at the ships or at the villages shown in the map by Miriel or they will arrive later because they are on foot.
Also, if there are really encampments or village or little cities with stables like the ones shown in the map, they could have taken more horses in those villages’ stables.
Maar los daarvan, als je op zo'n manier naar tv series of films gaat kijken, kijk je dan überhaupt wel eens met plezier ernaar? In werkelijk elk verhaal, of het nou een boek of een film/tv serie is, worden er wel van dat soort vrijheden genomen. Het is een verhaal, een vertelling. Geen realiteit.

[ Voor 8% gewijzigd door EDIT op 02-10-2022 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 23:00:
[...]

en dan moet ik direct terugdenken aan haar statement 'because I cannot stop'
I called it: ze is een workaholic.

Maar dat alles is compleet buiten de lore.
Dit is wat de showrunners zelf bedacht hebben.
Ze hebben dit probleem zelf veroorzaakt.
Mijns inziens is dit niet wie Galadriel is.
Conclusie: dit is een ander karakter. Dit is niet Galadriel
And the showrunners can suck on it.
Je bent niet de enige die er zo over denkt.
CivilizationEx heeft dit trouwens op een originele manier opgelost, zie:
YouTube: Rings of Power: Episode 4 Review | The Great Wave | Top 5 Moments
Samenvattend: hij vermoedt dat deze Galadriel niet de Galadriel van de boeken moet voorstellen, maar een verbeelding van andere elven uit de boekenreeks, die wel stuurs/arrogant/brutaal/verwaand zijn.

Aardige aflevering ditmaal. Vooral het ontstaan van mount doom was leuk gedaan. Voor de rest van de aflevering moet je inderdaad maar niet teveel nadenken en gewoon kijken. En hopen dat het volgend seizoen beter wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door segil op 02-10-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Russel88 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 06:24:
[...]
Dan ga je ervan uit dat ze helemaal niet heeft meegekregen wat voor voorwerp dat dan was, dat kan natuurlijk,
Of het logisch is...maar goed ik ben zeker niet aan het mierenneuken, het viel me alleen op.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 08:50:
Er waren ongeveer 120-150 paarden op de drie schepen en dat past prima.
Zie ook deze reddit post daarover, zelfs met papers over het onderwerp van het vervoeren van paarden op schepen:
https://www.reddit.com/r/...about_horses_on_the_ship/

[...]

Maar los daarvan, als je op zo'n manier naar tv series of films gaat kijken, kijk je dan überhaupt wel eens met plezier ernaar? In werkelijk elk verhaal, of het nou een boek of een film/tv serie is, worden er wel van dat soort vrijheden genomen. Het is een verhaal, een vertelling. Geen realiteit.
ik denk dat heel veel mensen prima met veel plezier kunnen kijken naar een verhaal verteld door schrijvers die hun best doen om er iets moois van te maken.
Niet alles hoeft 100% realistisch te zijn maar de kijker is niet dom. Het is niet meer de jaren 80 met The A Team ofzo.

Hadden de villagers maar een prima verdedigbare locatie zoals een wachttoren benaderbaar via 1 toegangsweg.
Adar lijkt al te weten dat er niemand aanwezig is want hij loopt op z'n dooie akkertje zonder verdediging naar binnen. Geen archer die hem zal gaan deren.
En de villagers zijn ineens geteleporteerd naar het dal. Hoe weet niemand. Dat vertelt het verhaal niet. Geen korte scene over een geheime vluchtroute en een plan om die te gebruiken en te laten zien dat de villagers daarheen wegtrekken. Nope, plotseling zijn ze in het dal. Dat is gebrek aan storytelling.

En hun strategie is dat de vijand alleen via de brug het dorp kan aanvallen. Niet links en rechts naast de brug (prima begaanbaar voor uitzwermende infanterie) of via het bos, nee alleen via de brug.
Het hoeft niet realistisch te zijn maar ze kunnen wat mij betreft echt wel wat beter hun best doen.
En toen kwam de tweede golf orcs inderdaad vanuit andere richtingen.
Als er 1 slecht verdedigbare locatie is dan is het zo'n dorpje wel. Maar het script bepaalt anders. Sterker nog: Arondir zegt het zelf: 'we have a strategic advantage'. Welke dat is weet niemand: een dorpje bestaand uit huizen voornamelijk van hout en stro (de tavern heeft nog een paar stenen muurtje) maar als ie die brug bedoelt dat is dat een erg mager strategisch dingetje. Tenzij de tegenstander netjes over de brug moet (wat niet hoeft) inderdaad wel.

Op sommige momenten laten ze diverse karakters iets zeggen wat de kijker al heeft zien gebeuren en op andere momenten laten ze helemaal niets zien maar krijgen we teleportatie zonder vertelling.
Een verhaal vertellen vereist dat je een verhaal vertelt en niet hopt van de ene scene naar de ander zonder te vertellen wat er gebeurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2022 20:53 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Let op:
We houden het hier op de serie zelf, niet over maatschappelijke issues welke huidskleur en gender personages hebben.

Verdieping, achtergronden en daarmee spoilers mogen in: [SPOILERS]Rings of Power - Verdieping: de boeken en de serie