[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.031.400 views

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mB3tSRKGXD0QgOzzmm36OAoFUr0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2j3uUwbHnw1p8PoTiQnRFNS9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Taro schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:38:
Bij ASML eindigt een soortgelijke chart als die van Bitcoin niet zo positief. Double top, higher low, nieuwe low...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Uitstappen bij 75k dus als ik het extrapoleer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X_aBFZOT4f2keapxdDN34TCjtHU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/odjl5ywhwZeet74E97PyOkqE.png?f=user_large

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Kut crypto :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Net “sander en de kloof” gekeken op npo3, kwam ook crypto in ter sprake. Leuke aflevering, madelon vos zat er ook bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:33
Net ook gekeken. Zeker mooi programma. Niet alleen deze maar de voorgaande waren ook zeker interessant. Blijft krom hoe dat het hier met het belastingstelsel gesteld is. Tjah, werken word hier nier beloond dus vallen mensen terug op andere dingen, zoals crypto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:38:
Bij ASML eindigt een soortgelijke chart als die van Bitcoin niet zo positief. Double top, higher low, nieuwe low...
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nogal een belangrijke zone waar BTC nu zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3uctoJcZyREoy8dYgZN9ctJZ2U4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/e3cwlIkHaYXoAn2ltyalUuAn.png?f=fotoalbum_medium

Misschien nog een nieuwe poging iets later, maar die rode zone moet support worden.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bart-sss schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:27:
Tjah, werken word hier nier beloond dus vallen mensen terug op andere dingen, zoals crypto.
Té kort door de bocht. Werken wordt op zich wel beloond, maar die drempel is relatief groot. Maar ook als het in alle situaties goed beloond zou worden, zouden dezelfde mensen op crypto terugvallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 10-02-2022 22:32 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:30:
[...]

Té kort door de bocht. Werken wordt op zich wel beloond, maar die drempel is relatief groot. Maar ook als het in alle situaties goed beloond zou worden, zouden dezelfde mensen crypto hebben.
50k met BTC verdienen en je betaald geen reet belasting. 50k met heel veel uren werken verdienen en je mag flink veel inleveren. Belasting op vermogen en rendement is niets tegenover werken. Dit terwijl je met rendement op je reet zit en met werken het tegenovergestelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Bart-sss schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:27:
Net ook gekeken. Zeker mooi programma. Niet alleen deze maar de voorgaande waren ook zeker interessant. Blijft krom hoe dat het hier met het belastingstelsel gesteld is. Tjah, werken word hier nier beloond dus vallen mensen terug op andere dingen, zoals crypto.
Met dat werken wordt hier niet beloond, ben ik het niet eens. Ik ben geen grootverdiener, en ja, er gaat veel naar de belasting, maar dat betaal ik met plezier voor zaken als onderwijs, zorg, politieke immigratie en klimaat.

En zoals al gezegd, zou ik meer verdienen, ging er meer in crypto.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
zenith schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:20:
Net “sander en de kloof” gekeken op npo3, kwam ook crypto in ter sprake. Leuke aflevering, madelon vos zat er ook bij.
Die trucker zou zijn truck moeten verkopen, ervan uitgaande dat het zijn afbetaalde truck is, en alles in DOT moeten steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:47

YES

Moderator General Chat
Gewoon braaf jullie belasting betalen stelletje schobbejakken, financieren jullie mooi mijn salaris mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:33:
[...]

50k met BTC verdienen en je betaald geen reet belasting. 50k met heel veel uren werken verdienen en je mag flink veel inleveren. Belasting op vermogen en rendement is niets tegenover werken. Dit terwijl je met rendement op je reet zit en met werken het tegenovergestelde.
Maar voordat je 50k met BTC kunt verdienen had je er of heel vroeg bij moeten zijn, of met een groot bedrag in moeten stappen. Als je in de situatie zit dat werken niet loont, dan heb je ook niet voldoende geld om mee in te stappen en klappers te maken. En als je veel geld verdient kan je met meer instappen, maar zit je dus in de situatie dat werken wel loont. Ja ok, ook een beetje kort door de bocht, maar ik zie dit daarom als 2 losstaande zaken.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-sss
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:33
Ngangatar schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:33:
[...]

Met dat werken wordt hier niet beloond, ben ik het niet eens. Ik ben geen grootverdiener, en ja, er gaat veel naar de belasting, maar dat betaal ik met plezier voor zaken als onderwijs, zorg, politieke immigratie en klimaat.

En zoals al gezegd, zou ik meer verdienen, ging er meer in crypto.
Zeker waar, en daar wil ik zeker voor betalen. Iedereen plukt daar de vruchten van. Maar toch krom dat er over elke euro die verdiend word bij een baas bijna 40% belasting af gaat. Waarbij dat over gekregen vermogen uit aandelen/crypto bijna niks betaald wordt.
Zou daarin het graag ook anders zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Dat werken niet beloont dreigt te worden, is iets waar Klaas Knot het afgelopen zondag ook overhad in Buitenhof. Waarin hij aanhaalde dat Nederland een rentenierseconomie dreigt te worden. Zijn afgelopen week ook in meerdere dagbladen wel een en ander overgeschreven.

FD: https://fd.nl/politiek/14...age-belasting-op-vermogen

Edit: Ja, paywall maar die zijn wel te omzeilen. Anders ook andere dagbladen of het kijkt het bewuste stuk op Buitenhof terug.

[ Voor 15% gewijzigd door jvel92 op 10-02-2022 22:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bart-sss schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Zeker waar, en daar wil ik zeker voor betalen. Iedereen plukt daar de vruchten van. Maar toch krom dat er over elke 1 die verdiend word bij een baas bijna 40% belasting af gaat. Waarbij dat over gekregen vermogen uit aandelen/crypto bijna niks betaald wordt.
Zou daarin het graag ook anders zien.
In veel gevallen kan je die "bijna" ook prima door een ">" vervangen.

Maar daarom is aanvullend op je werk traden een mooie bijkomstigheid. Op een gemiddelde dag verdien je gemakkelijk meer dan je op diezelfde dag verdient door te werken en je houdt er meer aan over. Wat mij betreft prima verhouding zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:36:
[...]

Maar voordat je 50k met BTC kunt verdienen had je er of heel vroeg bij moeten zijn, of met een groot bedrag in moeten stappen. Als je in de situatie zit dat werken niet loont, dan heb je ook niet voldoende geld om mee in te stappen en klappers te maken. En als je veel geld verdient kan je met meer instappen, maar zit je dus in de situatie dat werken wel loont. Ja ok, ook een beetje kort door de bocht, maar ik zie dit daarom als 2 losstaande zaken.
Ik kijk puur naar hoeveel moeite je voor iets moet doen en hoeveel je daar op wordt belast. De mensen die hard werken betalen vrijwel alles terwijl de mensen die niet meer werken weinig betalen. Tuurlijk moet je eerst geld hebben voordat je rendement op iets kan maken, maar genoeg mensen worden in rijkdom geboren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moiety
PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:40:
[...]

Ik kijk puur naar hoeveel moeite je voor iets moet doen en hoeveel je daar op wordt belast. De mensen die hard werken betalen vrijwel alles terwijl de mensen die niet meer werken weinig betalen. Tuurlijk moet je eerst geld hebben voordat je rendement op iets kan maken, maar genoeg mensen worden in rijkdom geboren.
Voor die rijkdom is ooit hard gewerkt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Moiety schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:43:
[...]

Ja, maar als je de 2e generatie bent die er van profiteert heb je het over mensen die nog nooit een dag hebben gewerkt. Los van dat zijn de mensen die het meeste geld hebben juist de mensen die anderen hard laten werken en profiteren van het werk van anderen. Laten we niet doen alsof iedereen die veel geld heeft daar eerlijk aan gekomen is door hard te werken.

• Moiety
PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:46:
[...]

Ja, maar als je de 2e generatie bent die er van profiteert heb je het over mensen die nog nooit een dag hebben gewerkt. Los van dat zijn de mensen die het meeste geld hebben juist de mensen die anderen hard laten werken en profiteren van het werk van anderen. Laten we niet doen alsof iedereen die veel geld heeft daar eerlijk aan gekomen is door hard te werken.
Ik vind dat de 2e generatie best mag profiteren. Dan heeft de 1e generatie het niet voor niets gedaan. De 3e generatie zal moeten boeten door veel belasting te betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Moiety schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:48:
[...]

Ik vind dat de 2e generatie best mag profiteren. Dan heeft de 1e generatie het niet voor niets gedaan. De 3e generatie zal moeten boeten door veel belasting te betalen.
Met genoeg dingen is ook niets of weinig mis hoor, alleen er zijn families die miljarden verdienen terwijl de mensen die het werk doen om die miljarden binnen te halen moeten leven in armoede, dan is er toch echt iets heel erg mis hoor.

• Moiety
PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:50:
[...]

Met genoeg dingen is ook niets of weinig mis hoor, alleen er zijn families die miljarden verdienen terwijl de mensen die het werk doen om die miljarden binnen te halen moeten leven in armoede, dan is er toch echt iets heel erg mis hoor.
Maar die families hebben m.i. dan ook iets meer dan “waar hun wiegje stond”. Lef, uithoudingsvermogen, olifantenhuid, nieuwsgierig en ga zo maar door. E.o.a. Slappe lul kan zo’n erfenis ook verspillen aan 10 lambo’s. Daarover gesproken: wen moon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:04
Gentlemen, één van de onderwerpen kiezen die wel ter zake zijn en waar je op inhoud kunt discussiëren?
zoeken naar 'inkomensongelijkheid'
(dit topic staat verbazingwekkend genoeg bijna bovenaan, dat mag je dus overslaan)

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• Moiety
Wiley99 schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:56:
Gentlemen, één van de onderwerpen kiezen die wel ter zake zijn en waar je op inhoud kunt discussiëren?
zoeken naar 'inkomensongelijkheid'
(dit topic staat verbazingwekkend genoeg bijna bovenaan, dat mag je dus overslaan)
Dank Wiley99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:00
[...]

En belasting over betaald, waarschijnlijk meerdere keren.

Kunnen we voortaan niet de woensdag en donderdag overslaan?

[ Voor 12% gewijzigd door Pelox op 10-02-2022 22:58 ]

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Moiety schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:54:
[...]
Lef, uithoudingsvermogen, olifantenhuid, nieuwsgierig en ga zo maar door.
Mensen onderbetalen, vakbonden slopen, de planeet bewust kapot maken, lobbyen om belasting voor zichzelf te verlagen, concurenten kapot maken of opkopen als ze de goede weg op gaan. Zo kan je nog wel even doorgaan. Iedere ondernemer zien als iemand die hard werkt en risico neemt is nogal onzin. Ze zijn er wel, maar met enorme bedragen en meerdere generaties wordt het vaak heel anders.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51

Darrell

Fiat moonboy

Prima om winst uit beleggen te belasten maar dan wil ik ook graag teruggaaf als ik rekt ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
Pelox schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:57:
[...]

En belasting over betaald, waarschijnlijk meerdere keren.

Kunnen we voortaan niet de woensdag en donderdag overslaan?
Goed punt. De belastingdienst “verdient” meer aan vermogen dat generaties lang in families rendeert, dan aan 1 zo’n vrachtwagenchauffeurfamilie die generaties lang het minimumloon binnenharkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moiety
PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:59:
[...]

Mensen onderbetalen, vakbonden slopen, de planeet bewust kapot maken
Daar kan ik het niet mee oneens zijn natuurlijk. Maar dan heb je het over niet zo’n heel hoog percentage van de rijke bevolking. “De meeste mensen deugen”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moiety
Nu slapen, morgen Moon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bbp30dA0JNVjbYx8558Cj0Oc8HI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYOwzilhhEyteUOnSIQ61xJK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:59:
[...]

Mensen onderbetalen, vakbonden slopen, de planeet bewust kapot maken, lobbyen om belasting voor zichzelf te verlagen, concurenten kapot maken of opkopen als ze de goede weg op gaan. Zo kan je nog wel even doorgaan. Iedere ondernemer zien als iemand die hard werkt en risico neemt is nogal onzin. Ze zijn er wel, maar met enorme bedragen en meerdere generaties wordt het vaak heel anders.
Iets in de manier van je betoog triggert me. Ik vermoed dat het komt door overmatig gebruik van woorden als "bewust, enorme, meerdere en vaak". Hiermee probeer je waarschijnlijk je argument kracht bij te zetten, maar dat doe je op dusdanige manier dat je complete alinea voor mij aan waarde verliest eerlijk gezegd.

Hierdoor komt het ook behoorlijk generaliserend over, just my 2 cents.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Darrell schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:01:
Prima om winst uit beleggen te belasten maar dan wil ik ook graag teruggaaf als ik rekt ga.
Eerst dacht ik, prima idee! Maar toen zag ik jouw naam er bij staan en een snelle rekensom leerde me dat de belastingen dan verdubbeld moeten worden. :+ ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ngangatar schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:14:
[...]

Iets in de manier van je betoog triggert me. Ik vermoed dat het komt door overmatig gebruik van woorden als "bewust, enorme, meerdere en vaak". Hiermee probeer je waarschijnlijk je argument kracht bij te zetten, maar dat doe je op dusdanige manier dat je complete alinea voor mij aan waarde verliest eerlijk gezegd.

Hierdoor komt het ook behoorlijk generaliserend over, just my 2 cents.
Vind je niet dat het woord "bewust" een enorm verschil is ? Iets kapot maken of iets bewust kapot maken. Er voor kiezen dat je iets kapot maakt, je weet dat je het kapot maakt en schade veroorzaakt, maar je doet het toch. Als je daar over valt, tsja.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:23:
[...]

Vind je niet dat het woord "bewust" een enorm verschil is ? Iets kapot maken of iets bewust kapot maken. Er voor kieze dat je iets kapot maakt, je weet dat je het kapot maakt en schade veroorzaakt, maar je doet het toch. Als je daar over valt, tsja.
En juist dat woordje bewust maakt het zo generaliserend.

*edit: we drijven weer eens ver af van het topic. Ik kap ff aangezien Taro al genoeg heeft mogen verwijderen van mij gisteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Ngangatar op 10-02-2022 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ngangatar schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:23:
[...]
En juist dat woordje bewust maakt het zo generaliserend.
Ik gebruik de woorden juist om bepaalde dingen uit te sluiten. Ik geef met al die woorden de uitschieters aan in plaats van het over iedereen te hebben. Als met bepaalde woorden het over een kleinere groep gaat weet ik niet hoe dat dan generaliserend is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Ngangatar schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:15:
[...]

Eerst dacht ik, prima idee! Maar toen zag ik jouw naam er bij staan en een snelle rekensom leerde me dat de belastingen dan verdubbeld moeten worden. :+ ;)
Persoonlijke aanval.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9YMPzqIVFlmAoWODxLZDue9GqE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/4EmBa2fuN6osXg9tgubPvZEV.gif?f=user_large

Gerapporteerd })

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Lekkere rollercoaster vandaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Darrell schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:35:
[...]

Persoonlijke aanval.
[Afbeelding]

Gerapporteerd })
Geel, thats all? pffff. Bijna net zo teleurstellend als die geitenmunten vanavond.
Tijd om de hond lekker uit te laten en de mand op te zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ngangatar schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:46:
[...]

Tijd om de hond lekker uit te laten en de mand op te zoeken.
Kan je hond dat zelf niet :?

UberLurker Departement #GG.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06
Bram Krikke probeert 3700 NFT’s verkopen voor €29,00 per stuk. Link: https://mint.boredbramyachtclub.com/.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
@PilatuS ik vind dat je de dingen te zwart-wit neerzet/ziet. Er zit een heleboel nuance tussen denk ik. Echter waar je wel gelijk in hebt, naar mijn mening dan, is dat er veel regels/wetten/mogelijkheden zijn die rijk blijven of rijker worden, relatief makkelijker maakt dan onder de armoedegrens uitkomen als je er eenmaal onder zit. De balans vinden is daarin voor een overheid denk ik de sleutel. Je wilt de rijken niet wegjagen/kapot maken want ze betalen een leuke duit aan belasting maar je wilt tegelijkertijd de minder bedeelden stimuleren of in ieder geval de ruimte geven om hun financiële positie te kunnen verbeteren.

En dan de link naar crypto, want die is er wel degelijk: er zijn er hier enkelen die in crypto investeren omdat ze echt in iets nieuws geloven en dat steunen, de rest zit er puur en alleen voor winst in vieze smerige fiat. Het is, voor veel mensen, gewoon een nieuwe manier om hun financiële positie te verbeteren. Wanneer het makkelijker was om vanuit een relatief laag inkomen (in bijvoorbeeld Nederland) jezelf 'rijk' te werken, was het een minder groot succes geweest dan het nu is. Kon je bijvoorbeeld door trouw je uurtjes te maken gewoon op je 63e zeggen: joh de spaarpot zit vol genoeg, ik stop er mee (ipv nu extra lang door te moeten werken), dan zouden veel minder van ons in crypto zitten, denk ik.
Maar ook in dit topic is het alsnog: geld maakt geld. Veel leden hier zitten er echt niet met een paar tientjes in en hebben dus al ruimte om leuk te investeren. De echte onderlaag van de samenleving komt niet eens toe aan crypto of gokt met een paar tientjes op FLOKI.

Wat ik hierboven bedoel te zeggen is: zonder dat Satoshi het ooit bedoelt heeft, is ook BTC/crypto vooralsnog een (nieuwe) manier om de relatief rijken, rijker te laten worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rangatang
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zo'n links-lullend rechts-vullende dame uit de Amsterdamse culturele elite met haar grachtenpandje die steeds anderen de maat moet nemen. Nu weer over die Schimmelpenninck uitzending van vanavond... '#metjeordinairebitcoins'

https://twitter.com/claud...tatus/1491869416140812297

• YES

YES

Moderator General Chat
Darrell schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:35:
[...]

Persoonlijke aanval.
[Afbeelding]

Gerapporteerd })
Doet me goed om te zien dat je mijn tactiek omarmt hebt.

• Moiety
rangatang schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:56:
Zo'n links-lullend rechts-vullende dame uit de Amsterdamse culturele elite met haar grachtenpandje die steeds anderen de maat moet nemen. Nu weer over die Schimmelpenninck uitzending van vanavond... '#metjeordinairebitcoins'

*wakker* ik dacht dat zij in Utrecht woonde?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
rangatang schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:56:

Ik heb zijn vorige aflevering deels gezien en hij leek alles best open in te gaan, zonder van tevoren een duidelijke mening te hebben en die na te jagen. Maar is hij dezelfde Schimmelpenninck die hier regematig uitgekotst werd omdat hij crypto-kritisch was?

Overigens vind ik die reactie van die dame echt sneu, puur gericht op de boel uit elkaar te drijven :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rangatang
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Moiety schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:58:
[...]

*wakker* ik dacht dat zij in Utrecht woonde?
Zou zomaar kunnen, maar je snapt mijn punt neem ik aan.

Edit: dit effe gauw gevonden (2018):

Beschrijving: een smaakvol gerestaureerde monumentale stadsvilla van 188m² met vlaggenstok in Utrecht, met een zonnige tuin op het zuidwesten. De woning (anno 1903) ligt tussen het bruisende stadscentrum en het lommerrijke Wilhelminapark.
Betaald: € 895.000 (2011).
https://www.story.nl/arti...c5-4483-809f-e4659a2d353b

[ Voor 64% gewijzigd door rangatang op 11-02-2022 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
YES schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:56:
[...]

Doet me goed om te zien dat je mijn tactiek omarmt hebt.
Off topic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RHVo1xfLmYgUsW5QvJ2dVOQFzoA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/O5dEoV1yUR9XGtKWvoK7RURq.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Gewoon ff reporten ipv off-topics GIFs te posten aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
rangatang schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 00:00:
[...]

Zou zomaar kunnen, maar je snapt mijn punt neem ik aan.
Dat mag je idd zomaar aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
YES schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 00:02:
[...]

Gewoon ff reporten ipv off-topics GIFs te posten aub.
Ftfy

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
YES schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 23:53:
@PilatuS ik vind dat je de dingen te zwart-wit neerzet/ziet. Er zit een heleboel nuance tussen denk ik. Echter waar je wel gelijk in hebt, naar mijn mening dan, is dat er veel regels/wetten/mogelijkheden zijn die rijk blijven of rijker worden, relatief makkelijker maakt dan onder de armoedegrens uitkomen als je er eenmaal onder zit. De balans vinden is daarin voor een overheid denk ik de sleutel. Je wilt de rijken niet wegjagen/kapot maken want ze betalen een leuke duit aan belasting maar je wilt tegelijkertijd de minder bedeelden stimuleren of in ieder geval de ruimte geven om hun financiële positie te kunnen verbeteren.

En dan de link naar crypto, want die is er wel degelijk: er zijn er hier enkelen die in crypto investeren omdat ze echt in iets nieuws geloven en dat steunen, de rest zit er puur en alleen voor winst in vieze smerige fiat. Het is, voor veel mensen, gewoon een nieuwe manier om hun financiële positie te verbeteren. Wanneer het makkelijker was om vanuit een relatief laag inkomen (in bijvoorbeeld Nederland) jezelf 'rijk' te werken, was het een minder groot succes geweest dan het nu is. Kon je bijvoorbeeld door trouw je uurtjes te maken gewoon op je 63e zeggen: joh de spaarpot zit vol genoeg, ik stop er mee (ipv nu extra lang door te moeten werken), dan zouden veel minder van ons in crypto zitten, denk ik.
Maar ook in dit topic is het alsnog: geld maakt geld. Veel leden hier zitten er echt niet met een paar tientjes in en hebben dus al ruimte om leuk te investeren. De echte onderlaag van de samenleving komt niet eens toe aan crypto of gokt met een paar tientjes op FLOKI.

Wat ik hierboven bedoel te zeggen is: zonder dat Satoshi het ooit bedoelt heeft, is ook BTC/crypto vooralsnog een (nieuwe) manier om de relatief rijken, rijker te laten worden.
Tuurlijk is er een enorme nuance. Ik heb het nu alleen over de extermen gehad en dat is maar een klein deel. Als iemand risico neemt en een mooi bedrijf neerzet wat goed voor zijn werknemers zorgt en iemand daarmee flink wat verdient is dat prima. Het is alleen ook zo dat de uitschieters steeds groter worden naar mate we mega bedrijven krijgen. Als je kijkt naar hoeveel geld er in 1950 naar de onderste 50% ging en naar de bovenste 5% tegenover vandaag wordt je daar niet blij van. Wat je zegt over de overheid en de rijkste mensen niet kwijt willen raken is dat juist het grote probleem. Overheden buigen voor de grote jongens die daar heel erg misbruik van maken. Een oplossing moet dan ook gevonden worden op globale schaal zodat er geen landen meer zijn die liever 2% van heel veel willen dan 20% van weinig. Nederland is ook gewoon een belastingparadijs. Als ze dan ook nog eens gaan praten over dividendbelasting afschaffen dan gaat er iets niet helemaal de goede kant op.

Wat betreft crypto is dit helaas ook een grote jongens ding geworden. Zeker als je ziet hoe BTC tegenwoordig mee beweegt met de beurs dan is de visie van Satoshi wel over. Helaas zie je dat bij alles waar geld mee te verdienen valt. In de begin jaren had BTC daar geen last van, maar sinds de 20k ATH is het compleet anders geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:19

resusaapje

h less

Interessant! Ik vermoedde al dat je om een Kusama parachain te verkrijgen helemaal geen crowdfunding hoeft op te starten.

KICO heeft een bod van 5251 KSM ($951.563) gedaan op Auction Slot #26 (leasing February 22, 2022 - January 31, 2023) met 349 crowdfunders, maar ook een grote onbekende doet mee: Parathread 2108 met 5000 KSM ($906.000) met blijkbaar eigen funding. Niks over te vinden...

Ben benieuwd!

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:33:
[...]
Dit terwijl je met rendement op je reet zit en met werken het tegenovergestelde.
Ik snap je strekking maar zat Tweakers (ik inclusief) die juist door op onze reet te zitten met werk het geld verdiend. Iets met bureauwerk :+

Sander en de Kloof moet ik nog kijken. Ik heb de afgelopen weken ze al wel gezien. Het valt me ook hoe Brand new Day met Sander erin het stukje over Crypto cowboys eruit hebben gelaten. In de eerste week van de reclame zat die er nog in. :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 21:40
zenith schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 22:20:
Sowieso super interessante en relevante serie. Deze aflevering is ontopic door crypto en Madelon, maar alle afleveringen zijn denk ik belangrijk :)

Valt me echt tegen hoe een crypto investeerder als Madelon Vos kan volhouden dat het systeem zou kunnen werken met alleen maar renteniers. Dat kan natuurlijk niet. En hoe jammer is het dat degenen die echt tekort wordt gedaan, zoals de vrachtwagenchauffeur, weigeren het systeem te begrijpen. Of de zorgmedewerker, die het systeem maar accepteert.

Omdat we stiekem allemaal met het idee 'geld maakt geld' zijn opgevoed, hebben we het systeem ook zo gevormd. Met alle gevolgen van dien :/

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-10 21:40
[...]

De vraag is, 'is dat genoeg'? Destijds zag onze bevolkingspiramide er heel anders uit, evenals de kosten van ons sociale vangnet. Is het 'fair' om dat tegen dermate lage belasting (en soms zelfs ondanks torenhoge winsten) te belonen in ons systeem ten opzichte van de huidige schaarste op de arbeidsmarkt - waar we steeds meer belasting heffen?

Ik snap je punt wel, maar ik denk toch dat het niet in verhouding is om bezit helemaal niet te belasten.

Nog los van dat onze economische machine misschien wel veel stabieler en eerlijker zou werken als mensen allemaal waarde toevoegen aan het systeem in plaats van zoveel op te potten en dit te laten renderen. Dan heb je misschien wel helemaal geen negatieve rente en inflatie nodig ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:00
Dikke bifi.. dunne rest.

Zero.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:29

MicroWhale

The problem is choice

Wat een discussie over geld verdienen en moeite doen. Volgens mij is het heel eenvoudig:

3 manieren om geld te verdienen:
  1. Do something for other people who will pay you money. Called a job.
  2. Make something or provide a service and charge money. Called a business.
  3. Use your money to make money. Called investing.
Zie je het patroon? Nee? Dit is het:
Hoe minder risico je wilt lopen, hoe meer belasting je betaalt over het verdiende geld.
Zo werkt het met alles. Mensen die in loondienst werken hebben een sociaal vangnet waar die andere twee geen gebruik van kunnen/mogen maken als het mis gaat. Dat is imo een vrije keuze, maar we krijgen eigenlijk aangeleerd dat eigenlijk alleen 1 bestaat en dat 2 en 3 voor een ander soort mens zijn, maar niet jij. Met onze 'instant gratification'-economie blijven de meesten ook in 1 hangen omdat ze: a. nooit genoeg geld hebben om 3 te doen, of b. niet 2 willen doen omdat ze dan een aantal jaar moeten wachten op hun beloning... als het al lukt.

Dat betekent ook: Hoe meer risico je wilt lopen, hoe meer je op jezelf aangewezen bent om jezelf te redden. Dit laatste vergeten heel veel mensen als ze iets roepen over veel belasting betalen en oneerlijkheid.

Ik ben ZZP-er (nummer 2). Eerste opmerking die ik krijg als ik dat vertel is: Lekker! Veel geld verdienen. Jij moet wel kei rijk zijn. Mijn antwoord is dan steevast: Ja, super! Ik mag zelf mijn WW-premie, pensioensparen en ZK betalen. Daarnaast MOET ik mijn belasting VOORAF betalen omdat de Belastingdienst zelfstandigen wantrouwt (Die hebben vast het geld niet meer als de blauwe envelop komt)
Ondernemen en investeren is ook écht anders: Je hebt meer zorgen, je moet meer aan jezelf denken als het gaat om een vangnet en risico's nemen en je moet veel, veel meer zelf doen.

Ongelijk: JA en met goede redenen!
Oneerlijk: Nee.

*edit*
Mijn vangnet: Ik kan altijd nog in loondienst gaan werken. :+

[ Voor 5% gewijzigd door MicroWhale op 11-02-2022 07:29 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

MicroWhale schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:25:
Wat een discussie over geld verdienen en moeite doen. Volgens mij is het heel eenvoudig:

3 manieren om geld te verdienen:

[...]

Zie je het patroon? Nee? Dit is het:
Hoe minder risico je wilt lopen, hoe meer belasting je betaalt over het verdiende geld.
Zo werkt het met alles. Mensen die in loondienst werken hebben een sociaal vangnet waar die andere twee geen gebruik van kunnen/mogen maken als het mis gaat. Dat is imo een vrije keuze, maar we krijgen eigenlijk aangeleerd dat eigenlijk alleen 1 bestaat en dat 2 en 3 voor een ander soort mens zijn, maar niet jij. Met onze 'instant gratification'-economie blijven de meesten ook in 1 hangen omdat ze: a. nooit genoeg geld hebben om 3 te doen, of b. niet 2 willen doen omdat ze dan een aantal jaar moeten wachten op hun beloning... als het al lukt.

Dat betekent ook: Hoe meer risico je wilt lopen, hoe meer je op jezelf aangewezen bent om jezelf te redden. Dit laatste vergeten heel veel mensen als ze iets roepen over veel belasting betalen en oneerlijkheid.

Ik ben ZZP-er (nummer 2). Eerste opmerking die ik krijg als ik dat vertel is: Lekker! Veel geld verdienen. Jij moet wel kei rijk zijn. Mijn antwoord is dan steevast: Ja, super! Ik mag zelf mijn WW-premie, pensioensparen en ZK betalen. Daarnaast MOET ik mijn belasting VOORAF betalen omdat de Belastingdienst zelfstandigen wantrouwt (Die hebben vast het geld niet meer als de blauwe envelop komt)
Ondernemen en investeren is ook écht anders: Je hebt meer zorgen, je moet meer aan jezelf denken als het gaat om een vangnet en risico's nemen en je moet veel, veel meer zelf doen.

Ongelijk: JA en met goede redenen!
Oneerlijk: Nee.

*edit*
Eens. Alleen dat punt over vooraf belasting voldoen als zelfstandige. Hoe is dit anders dan iemand in loondienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rengdxng
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-08 02:30
Darrell schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:33:
[...]

Eens. Alleen dat punt over vooraf belasting voldoen als zelfstandige. Hoe is dit anders dan iemand in loondienst?
Omdat het bij loondienst ingehouden wordt op het loon, dus het gaat van de verdiensten af.

Het is niet zo dat je als werknemer in een nieuwe functie start en in de eerste maand het verzoek krijgt om 11.000 euro over te boeken naar de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:56
MicroWhale schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:25:.

*edit*
pfff hou op, toen ik even geen werk kon vinden heb ik even ongeschoold werk gedaan (want werk is er altijd wel) ; dat is echt dicht tegen slavernij aan... nooit meer lol. liever geen werk dan.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Darrell schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:33:
[...]

In loondienst houdt een werkgever verplicht de (verwachte*) Loonheffing in op het loon. Hierdoor ontvangt de werknemer een NETTO loon waarover niks meer afgedragen hoeft te worden.

Een ZZP-er ontvangt een BRUTO loon. Een ZZP-er is echter verplicht zijn verwachte inkomsten bij de Belastingdienst op te geven. Probleem: Hij weet echter nog niet wat zijn totale inkomsten gaan zijn over dat jaar. Ja, je kunt dat naar 0 zetten, maar dan komt de Belastingdienst even controleren of bellen ze op, want het is wel vreemd dat iemand bijvoorbeeld 100k binnenharkt en 0 opgeeft bij zijn loonheffing. Met de betaalde Loonheffing van jaar x-1 berekent Belastingdienst ook vrolijk de nieuwe Loonheffing voor jaar x en gooit de aanslag door de deur alsof je precies hetzelfde (of meer) gaat verdienen. Die zekerheid heb je als ZZP-er niet. Iets met vertrouwen.

*dat is eenvoudig te voorspellen want weinig tot geen verandering

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
MicroWhale schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:52:
[...]

In loondienst houdt een werkgever verplicht de (verwachte*) Loonheffing in op het loon. Hierdoor ontvangt de werknemer een NETTO loon waarover niks meer afgedragen hoeft te worden.

Een ZZP-er ontvangt een BRUTO loon. Een ZZP-er is echter verplicht zijn verwachte inkomsten bij de Belastingdienst op te geven. Probleem: Hij weet echter nog niet wat zijn totale inkomsten gaan zijn over dat jaar. Ja, je kunt dat naar 0 zetten, maar dan komt de Belastingdienst even controleren of bellen ze op, want het is wel vreemd dat iemand bijvoorbeeld 100k binnenharkt en 0 opgeeft bij zijn loonheffing. Met de betaalde Loonheffing van jaar x-1 berekent Belastingdienst ook vrolijk de nieuwe Loonheffing voor jaar x en gooit de aanslag door de deur alsof je precies hetzelfde (of meer) gaat verdienen. Die zekerheid heb je als ZZP-er niet. Iets met vertrouwen.

Triest eigenlijk, toen ik ging werken bij een club waar ik nog steeds voor werk, werd mij verteld dat ze echt gaan voor compliancy van de burger, wat ze uitleggen als: als de burger de juiste tools en mogelijkheden voorgeschoteld krijgt, zullen veruit de meesten ook daadwerkelijk trouw de boel naar waarheid invullen en opgeven. In de praktijk lijkt dit alleen voor burgers in loondienst zo te werken, helaas.

Ik merk eigenlijk elke keer als ik iets lees over mijn werkgever dat er meestal aan alle kanten blijkt dat ze de burger niet vertrouwen. Helaas.

Maar ik zeg niet waar ik voor werk hoor 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:27
Zit niet zo die 1m chart te eyeballen en spreek aub met 2 woorden! :>

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:28

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Kol Nedra schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 07:45:
[...]

pfff hou op, toen ik even geen werk kon vinden heb ik even ongeschoold werk gedaan (want werk is er altijd wel) ; dat is echt dicht tegen slavernij aan... nooit meer lol. liever geen werk dan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmYdL-R5_a4dHJD6NQFdXdvfqjg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eegQUeTkT9sp0A7Vb4eNhGjl.jpg?f=user_large

Ja, wil je even met mijn schoonouders praten? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

[...]

Ik weet niet of het een kwestie van vertrouwen is maar het hele jaar niets voldoen en de overheid in laten teren op de reserves en de belastingplichtige een reserve op laten bouwen is ook krom.

Naar mijn mening is het een samenspel tussen zzp en belastingdienst waarbij de zzp aan de bel trekt als de voorlopige aanslag te hoog of te laag is. Dat is namelijk geen bedrag in steen voor zover ik weet.

Ik zeg dit als loonslaaf maar wel met de ervaring van vpb afdracht en deze is tussentijds aanpasbaar in de voorlopige aanslag. Of loonbelasting wel vaststaat in de voorlopige aanslag daarvan doe ik de aanname dat dat hetzelfde werkt als vpb en dus tussentijds aanpasbaar.

Voor beide partijen zou een afdracht zo dicht mogelijk bij de waarheid het doel moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45
Niet heel lang geleden heeft Sander zich onder de cryptofanaten behoorlijk onpopulair gemaakt door wat ongenuanceerde tweets. Wat ik mij er van herinner tenminste.

Gaaf om te lezen dat hier toch ook een eerlijke discussie gevoerd kan worden over over "Sander en de kloof" Zonder het op de man te spelen! respect!

Ik ben het ook zeer met Sander eens. vermogen zou veel zwaarder belast moeten worden, waardoor de belasting op arbeid naar beneden kan.

En Madelon... ze is best wel wat ge-edit in het eindresultaat, maar beweren dat de beloning voor de zorgmedewerkster omhoog moet, maar er niet meer belast moet worden op vermogen was een beetje dom.

[ Voor 5% gewijzigd door Gelukszoekr op 11-02-2022 08:28 ]

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Gelukszoekr schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:28:
Niet heel lang geleden heeft Sander zich onder de cryptofanaten behoorlijk onpopulair gemaakt door wat ongenuanceerde tweets. Wat ik mij er van herinner tenminste.

Gaaf om te lezen dat hier toch ook een eerlijke discussie gevoerd kan worden over over "Sander en de kloof" Zonder het op de man te spelen! respect!

Ik ben het ook zeer met Sander eens. vermogen zou veel zwaarder belast moeten worden, waardoor de belasting op arbeid naar beneden kan.

En Madelon... ze is best wel wat ge-edit in het eindresultaat, maar beweren dat de beloning voor de zorgmedewerkster omhoog moet, maar er niet meer belast moet worden op vermogen was een beetje dom.
En hier blijkt maar weer dat zodra het iemand zijn eigen portemonnee raakt dat het dan opeens niet leuk meer is en hebben ze het liever niet (zij zal wel een leuk vermogen hebben haha). En zo hypocriet ben ik dan ook, want als ik opeens 70% belasting moet betalen omdat ik 2x modaal verdien ga ik ook wel mopperen :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Lieve CZ van Binance,

Ik verzoek u vriendelijk doch dringend om uw shitcoin katapult rijkelijk te vullen met meerdere solide shitcoin projecten en deze de cryptosphere in te lanceren met de snelheid van layer zero´s.

Dan kan mijn dikke BNB misschien weer lekker dik gaan lopen doen.

Bij voorbaat dank,

Jaapio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Wat wel heel duidelijk naar voren kwam uit die aflevering van gisteren is dat wanneer je de mogelijkheden hebt om je geld (al is het maar een klein gedeelte van je inkomen, ipv op de bank zet) voor je te laten werken, als in te renderen in crypto of aandelen, je een stukje meer vrijheid krijgt zodat je wellicht in de nabije toekomst meer dingen kunt doen die je ambieert. Ik vond dat Madelon daar wel een punt had toen ze zei dat er meer educatie moet komen voor de "normale" mens die het systeem nog niet heel duidelijk snapt.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 07:05
Newbie vraag, hoewel ik hodl sinds 2017. Als ik met Binance Lite app wil uitcashen is dat tegenwoordig zo simpel als Sell > BTC > SEPA? Daar lijkt het naar als ik rondklik. Vroeger moest je eerst traden naar USDT meen ik en dan fiat opnemen.

Nu doet binance dus de conversies voor je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja tuurlijk. Lekker investeren met zijn allen in 'dode' speculatieve producten die uiteindelijk niets toevoegen aan de arbeidsmarkt of economische draagkracht.

Dan komen we er wel joh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

[...]

Leer ik toch weer wat nuttigs. Ik ben net begonnen als ZZP'er dit jaar maar nooit bij stilgestaan dat je verplicht inkomsten moet opgeven. Wel al minimaal 5 blauwe enveloppen gekregen voor BTW maar niets over inkomstenbelasting. Ik had het idee zelf maandelijks wat opzij te zetten om het meest negatieve scenario te kunnen betalen volgend jaar. Zo simpel werkt het dus blijkbaar niet. Waarom die vrijheid niet gewoon bij de mensen laten in plaats van vooraf moeilijk te doen. Raar dat ik best veel gelezen heb maar dit dan weer gemist heb :+

Van het weekend maar eens uitzoeken hoe dat precies zit.

Zoveel regels hier in Nederland, je bent voor je een euro verdiend hebt al weet ik hoeveel kwijt om alles uit te zoeken.

Ik moet zeggen doordat ik in Crypto gestapt ben eens kritischer ben gaan kijken naar alles. Met de hoge inflatie van tegenwoordig ben ik blij dat ik hier wat kennis van heb opgedaan om in ieder geval wat mee te kunnen gaan in inflatie. Door enkel te werken zonder huis te bezitten zit je met een normaal inkomen in een situatie die weinig kansen geeft in de toekomst. Zonder crypto wordt je dan echt niet vrolijk omdat je niet hard genoeg kan werken om de stijging in alles op te vangen.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Coldcat schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:50:
[...]

Ik ben net begonnen als ZZP'er dit jaar maar nooit bij stilgestaan dat je verplicht inkomsten moet opgeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tPLRfbjlDtJpDNSmgAjOzUOyWI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/B1YAl6K9JLuDQDPlXYFdRIB6.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Ik vul ieder jaar de belasting netjes in. In mijn logica zou ik dus in maart 2023 de inkomsten van 2022 moeten gaan invullen. Anders hadden we toch wel maandelijkse belasting gehad 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:45
Vis schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:47:
Ik vond dat Madelon daar wel een punt had toen ze zei dat er meer educatie moet komen voor de "normale" mens die het systeem nog niet heel duidelijk snapt.
Moeten we mensen leren over hoe ze slimmer met hun geld om kunnen gaan? Hoe ze een beetje kunnen "cheaten" met het systeem? Of zullen we het systeem aanpassen dat het eerlijker is voor iedereen?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:42
@Coldcat als je je 'ingelezen hebt' en dit gemist hebt, dan heb je je dus absoluut niet ingelezen :)

Voor de rekensommen die je nodig hebt kun je op sites zoals deze terecht:

https://www.berekenhet.nl/ondernemen/index.html

Tip: zoek een goede boekhouder/accountant, laat je voorlichten.
Gelukszoekr schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:56:
[...]

Moeten we mensen leren over hoe ze slimmer met hun geld om kunnen gaan? Hoe ze een beetje kunnen "cheaten" met het systeem? Of zullen we het systeem aanpassen dat het eerlijker is voor iedereen?
Dat 'cheaten' van het systeem maakt uiteraard het probleem erger en de meeste mensen falen er hopeloos in. Voor elke crypto-miljonair verloren duizenden anderen geld :+

Ben het helemaal eens met je opmerking over eerlijker systeem. Dit topic (van mij) is al eens voorbij gekomen.

[ Voor 52% gewijzigd door NiGeLaToR op 11-02-2022 09:00 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:41
[...]

Leer ik toch weer wat nuttigs. Ik ben net begonnen als ZZP'er dit jaar maar nooit bij stilgestaan dat je verplicht inkomsten moet opgeven.
:+ Dit snap ik dan weer niet, maar het zal aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:25
Haha heerlijk die ophef over die madelon. Bevestigd mijn vermoeden dat dit wijf wereldvreemd is.

Beetje op de crypto hype train gesprongen en een crypto thot geworden. Met die sneule laserogen avatar ook :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

NiGeLaToR schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:58:
@Coldcat als je je 'ingelezen hebt' en dit gemist hebt, dan heb je je dus absoluut niet ingelezen :)

Voor de rekensommen die je nodig hebt kun je op sites zoals deze terecht:

https://www.berekenhet.nl/ondernemen/index.html

Tip: zoek een goede boekhouder/accountant, laat je voorlichten.

[...]

Dat 'cheaten' van het systeem maakt uiteraard het probleem erger en de meeste mensen falen er hopeloos in. Voor elke crypto-miljonair verloren duizenden anderen geld :+

Ben het helemaal eens met je opmerking over eerlijker systeem. Dit topic (van mij) is al eens voorbij gekomen.
Daar staat toch nergens groot geschreven dat je vooraf belasting moet betalen? Tuurlijk moet je belastingen betalen. Echter dacht ik dat dat achteraf ging als de grote optelsom gemaakt is. Ik ga uit van 40% voor onze vrienden in Den Haag zodat ik voldoende kan betalen. Absoluut niet naief om te denken dat ik niets hoef te betalen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Coldcat op 11-02-2022 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Coldcat schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:56:
[...]

Ik vul ieder jaar de belasting netjes in. In mijn logica zou ik dus in maart 2023 de inkomsten van 2022 moeten gaan invullen. Anders hadden we toch wel maandelijkse belasting gehad 8)7
En zo is het. Als je netjes geld opzij zet en in maart 2023 afrekent, is er NIETS aan de hand.

Toegegeven, de belastingdienst schrijft het wel redelijk dwingend:
Wilt u uw aangifte inkomstenbelasting wijzigen? Dan kunt u opnieuw aangifte doen. Geef een verandering in uw situatie altijd door aan de Belastingdienst. Zo voorkomt u bijvoorbeeld dat u achteraf geld moet bijbetalen als u een voorlopige aanslag heeft.

Maar dan zou je ook door moeten geven als je crypto moont. Want meer box3 belasting. Ik denk niet dat ze dagelijks een update van je delta app willen hebben O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06
Skrunsies schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:51:
[...]

Is jou vriendin toevallig een NFT :?
Ik hoop het niet voor hem.

An NFT is like everyone fucking your wife and using her, but you don't have to worry because you have the paperwork which says you are married to her.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

knakworst schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:01:
[...]

En zo is het. Als je netjes geld opzij zet en in maart 2023 afrekent, is er NIETS aan de hand.

Toegegeven, de belastingdienst schrijft het wel redelijk dwingend:
Wilt u uw aangifte inkomstenbelasting wijzigen? Dan kunt u opnieuw aangifte doen. Geef een verandering in uw situatie altijd door aan de Belastingdienst. Zo voorkomt u bijvoorbeeld dat u achteraf geld moet bijbetalen als u een voorlopige aanslag heeft.

Maar dan zou je ook door moeten geven als je crypto moont. Want meer box3 belasting. Ik denk niet dat ze dagelijks een update van je delta app willen hebben O-)
Zo als ik het lees is het bedoelt voor mensen die er minder kennis van hebben en die opeens met een grote rekening komen te zitten volgend jaar. Die alle euro's meteen uitgeven. Om de burger te beschermen tegen financiele onkunde.

Ik ga uit van worst case en zet het maximale opzij dat ik zou moeten betalen. Daarnaast zet ik precies hetzelfde opzij (netto) dat ik in loondienst in het pensioen stopte. Onder aan de streep ben ik een stuk minder af hierdoor maar liever aan de veilige kant dan het geld uitgeven dat er niet is :)

Die BIFI is ook weer los. Ik ga binnenkort wat worsten verkopen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:42

[quote]Coldcat schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Daar staat toch nergens groot geschreven dat je vooraf belasting moet betalen? Tuurlijk moet je belastingen betalen. Echter dacht ik dat dat achteraf ging als de grote optelsom gemaakt is. Ik ga uit van 40% voor onze vrienden in Den Haag zodat ik voldoende kan betalen. Absoluut niet naief om te denken dat ik niets hoef te betalen :P
[/quote]

Oh zo, dan kun je de Voorlopige Aanslag uitzoeken. Die krijg je als je net gestart bent in principe niet zover ik weet, maar is op basis van je omzet vorig jaar. Ik pas die naar hartelust gedurende het jaar aan - bijv omdat er negatieve rente op de rekening kwam heb ik zoveel mogelijk alvast betaald. Je kunt daar prima mee 'spelen'. En 40% is inderdaad een aardig percentage - onder de 100k omzet valt het lager uit, boven de 100k en afhankelijk van je bedrijf/kosten loopt dan vanzelf op.

Maar daar helpen die rekendingetjes bij :)

Crypto. Rekt. Moon. On topic :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

[...]

Leer ik toch weer wat nuttigs. Ik ben net begonnen als ZZP'er dit jaar maar nooit bij stilgestaan dat je verplicht inkomsten moet opgeven. Wel al minimaal 5 blauwe enveloppen gekregen voor BTW maar niets over inkomstenbelasting. Ik had het idee zelf maandelijks wat opzij te zetten om het meest negatieve scenario te kunnen betalen volgend jaar. Zo simpel werkt het dus blijkbaar niet. Waarom die vrijheid niet gewoon bij de mensen laten in plaats van vooraf moeilijk te doen. Raar dat ik best veel gelezen heb maar dit dan weer gemist heb :+

Van het weekend maar eens uitzoeken hoe dat precies zit.

Zoveel regels hier in Nederland, je bent voor je een euro verdiend hebt al weet ik hoeveel kwijt om alles uit te zoeken.

Ik moet zeggen doordat ik in Crypto gestapt ben eens kritischer ben gaan kijken naar alles. Met de hoge inflatie van tegenwoordig ben ik blij dat ik hier wat kennis van heb opgedaan om in ieder geval wat mee te kunnen gaan in inflatie. Door enkel te werken zonder huis te bezitten zit je met een normaal inkomen in een situatie die weinig kansen geeft in de toekomst. Zonder crypto wordt je dan echt niet vrolijk omdat je niet hard genoeg kan werken om de stijging in alles op te vangen.
Voor je eigen veiligheid en als je nog niet lang (een paar maanden) bezig bent: Vul die voorlopige teruggaaf in, want het gaat je helpen om e.e.a. in perspectief te plaatsen (wat is van mij en wat moet ik afdragen) en het zorgt ervoor dat je je (pijnlijk) bewust ben van je afdracht aan de Belastingdienst. En volgens mij is het min of meer verplicht, dus wel verstandig om het even te melden. Als je e.e.a. niet zeker weet, bel even de Belastingtelefoon. Dat heb ik toen ook gedaan.

Bovenstaande is overigens een positief punt. Dus ik ben het eens met @Darrell dat het een samenspel is dat wederzijds vertrouwen opwekt en er voor zorgt dat beide partijen krijgen wat ze verdienen. Al ben ik ook van mening dat je als ondernemer voor moet kunnen kiezen om het verschuldigde bedrag in mei van het daarop volgende jaar in één keer te voldoen.

Feit is helaas ook dat veel mensen totale "financiële analfabeten" zijn. Dus ook eens met @Vis dat er (wat mij betreft vanaf de basisschool groep 7) geleerd wordt wat geld is, hoe geld werkt en wat de mogelijkheden ermee zijn. Zo niet, leer je kinderen het in ieder geval. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 15:29
[...]

Alleen in de situatie dat je vanuit een BV zzp-er bent heb je te maken met LH, anders is het IH. Als ZZP-er ontvang je ook geen loon, je ontvangt een vergoeding voor een geleverde prestatie.

Verder heb je nog zoiets als een voorlopige aanslag die je zelf kan bijstellen als je denkt dat je de door de Belastingdienst berekende schatting (inderdaad vaak vorig jaar + een indexatie) niet gaat halen.

Een goede ZZP-er heeft veelal weldegelijk een stabiel inkomen, zeker aan de onderkant van de bandbreedte. Schilders, timmermannen etc. komen om in het werk.

Zoals met veel: regeren is vooruitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Coldcat schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:06:
[...]

Zo als ik het lees is het bedoelt voor mensen die er minder kennis van hebben en die opeens met een grote rekening komen te zitten volgend jaar. Die alle euro's meteen uitgeven. Om de burger te beschermen tegen financiele onkunde.

Ik ga uit van worst case en zet het maximale opzij dat ik zou moeten betalen. Daarnaast zet ik precies hetzelfde opzij (netto) dat ik in loondienst in het pensioen stopte. Onder aan de streep ben ik een stuk minder af hierdoor maar liever aan de veilige kant dan het geld uitgeven dat er niet is :)

Die BIFI is ook weer los. Ik ga binnenkort wat worsten verkopen denk ik.
Lees dit even door: https://www.ikwordzzper.n...pige-aanslag-bij-zzp-ers/

Daar staan ook links in naar de Belastingdienst. Het MOET inderdaad niet, maar ze vinden het erg fijn als je het wel doet. Is voor je eigen gemoedsrust en slaapgedrag ook erg fijn kan ik je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-10 07:05
Of je wel of niet voorlopige aanslag moet invullen bericht de belastingdienst je toch over? Kan nl zijn dat het niet meteen hoeft, maar dat je voor een volgend jaar blauwe brief krijgt dat je die moet invullen.

Ik heb als zzper brief gekregen dat ik geen voorlopige aanslag hoef te doen, of ik moet de brief verkeerd begrepen hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

BTC100K2021 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:15:
[...]

Een goede ZZP-er heeft veelal weldegelijk een stabiel inkomen, zeker aan de onderkant van de bandbreedte. Schilders, timmermannen etc. komen om in het werk.
QFT: ik probeer al weken een schilder te vinden voor schilderwerk binnen dit voorjaar of deze zomer, allen al vol tot minimaal begin 2023. Jammer voor mij, maar erg fijn om te horen dat deze vakgroepen zoveel werk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:08
Wanneer ramt BiFi nu eens goed door die 2300usd heen? Zit er voor de zoveelste keer tegenaan te hikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

paul-s83 schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:29:
Wanneer ramt BiFi nu eens goed door die 2300usd heen? Zit er voor de zoveelste keer tegenaan te hikken.
Soon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 15:29
Afbeeldingslocatie: https://yourcustomerss-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2019/02/not-gonna-happen.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Kanter schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:00:
Haha heerlijk die ophef over die madelon. Bevestigd mijn vermoeden dat dit wijf wereldvreemd is.

Beetje op de crypto hype train gesprongen en een crypto thot geworden. Met die sneule laserogen avatar ook :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMG7hxmwv8EHe53LD13uFZqKO48=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Fgew5FQVHz0qjnlhNP7LFHsB.jpg?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Modbreak:De discussie over belastingaangifte lijkt me hier redelijk off-topic :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:40:
[modbreak]De discussie over belastingaangifte lijkt me hier redelijk off-topic :)[/]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGvr1-80cAcjY6uZF9Hvrjqaiqg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/zrLi3NWqotNscvySmCKztNeP.gif?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-10 23:57

filthy rich

löp wa los

Vis schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 08:47:
Wat wel heel duidelijk naar voren kwam uit die aflevering van gisteren is dat wanneer je de mogelijkheden hebt om je geld (al is het maar een klein gedeelte van je inkomen, ipv op de bank zet) voor je te laten werken, als in te renderen in crypto of aandelen, je een stukje meer vrijheid krijgt zodat je wellicht in de nabije toekomst meer dingen kunt doen die je ambieert. Ik vond dat Madelon daar wel een punt had toen ze zei dat er meer educatie moet komen voor de "normale" mens die het systeem nog niet heel duidelijk snapt.
Het is toch vreemd dat je naast je baan moet gaan nadenken hoe je tegen inflatie moet vechten door te investeren in allerlei gare zooi, die alleen maar in waarde stijgt omdat banken de geldpers aangezet hebben. En als je het niet doet besteel je jezelf, als je t wel doet besteel je een ander en dat zijn dus de 'normale' mensen, waarvoor het elk jaar alsmaar duurder wordt. Die kloof wordt alsmaar groter.

https://blog.onsgeld.nu/

Ontopic:
MOoOOooONN

en aans löpt wa vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Wat betreft TA: op de 1D hebben we nog wel ff te gaan voor de weerstand en huidige trendlijn echt bij elkaar komen. Bovendien is BIFI al flink gestegen de afgelopen tijd. Als BTC een scheet laat is het even afwachten wat BIFI doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gi9bvLkNQc2Ik3c9r__gFvq6vL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jOs0yRvrnbxGfpPvEguP2XAM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-06 10:38

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

filthy rich schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:46:
[...]

Het is toch vreemd dat je naast je baan moet gaan nadenken hoe je tegen inflatie moet vechten door te investeren in allerlei gare zooi, die alleen maar in waarde stijgt omdat banken de geldpers aangezet hebben. En als je het niet doet besteel je jezelf, als je t wel doet besteel je een ander en dat zijn dus de 'normale' mensen, waarvoor het elk jaar alsmaar duurder wordt. Die kloof wordt alsmaar groter.

https://blog.onsgeld.nu/

Ontopic:
MOoOOooONN
Ik vraag mij werkelijk af of mensen het de afgelopen 100 jaar het daadwerkelijk slechter hebben gekregen. Volgens mij is de welvaart hier alleen maar gestegen. Ik kan meer kopen en financeel doen tegenover mijn ouders met dezelfde baan op dezelfde leeftijd.

Dat het nu even tegen zit wil niet zeggen dat dit ook zo zal blijven. Als moet ik toegeven dat de huizenmarkt nu echt een geitenponzi geworden is.
Pagina: 1 ... 92 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!