[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.031.210 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:43
Skrunsies schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Ach hou op schei uit…

Vorige week een development discussion gehad met mijn General Manager. ( hij zit in Finland … want Fins bedrijf)

Dit goed, dat goed. Alle targets gehaald. 1 en al hosanna. Eindbeoordeling uitmuntend d:)b

Helemaal mooi. Nu zit ik al in het einde van mijn schaal. Maar goed. Zou toch een kleine 2% zijn.

Vervolgens komt mijn eindbeoordeling onder ogen van Nederlands HR. Doordat we al een CAO verhoging krijgen is de factor op 0 gezet. Dus 2.1% x 0 is 0 erbij!

Heb al duidelijk gemaakt dat het bullshit is en CAO los staat van individuele prestaties. Maar ach, blijkbaar is niet alleen de crypto dikke geitenbende!

Dus wen moon }:|
Haha,wij waren zover dat we afspraken hadden gemaakt voor 8% loonsverhoging erbij want we hadden zo’n goed jaar gedraaid en hadden in 2013-2016 alweer 3 jaar een nullijn gehad omdat het zo slecht ging.
De dag voordat er handtekeningen gezet werden kwam de lockdown.

Wel mooi dat in de maanden daarvoor ons hoofd op de werkvloer kwam om een praatje te maken en te zeggen dat wij onszelf niet de markt uit moeten prijzen :o .
Volgens mij was hij niet bekend met vraag en aanbod.

Misschien had ik hem op bitcoin moeten wijzen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:37
Ben ik blij met mijn werkgever als ik dit zo lees. Gewoon Cao stijging op beoordelingsstijging + extra bonus voor extra veel inzet.

Hoe die bij die beoordeling komt is een raadsel, idem voor inzet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:05
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door NiGeLaToR op 17-01-2022 07:50 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Ik combineer zowel werkgever, werknemer, ondernemer als trader in mijn dagelijkse leven. Ik hoop op +200% dit jaar.

* Taro probeert het gesprek daarnaast weer richting crypto te sturen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 16:47
Taro schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:15:
Ik combineer zowel werkgever, werknemer, ondernemer als trader in mijn dagelijkse leven. Ik hoop op +200% dit jaar.

Ik zie weer een groene bull als avatar. Gaan we weer moon in 2022? oOo

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Pelox schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:29:
[...]

Ik zie weer een groene bull als avatar. Gaan we weer moon in 2022? oOo
Wat mij betreft wel, ik zit all-in tot onderin de 45k range, dan piep ik er weer even tussenuit om te kijken of de (Edit: lange termijn) trend weer groen wordt :)

Heb ook een 16x long lopen, mooi in de plus, mocht het richting 42k gaan dan gooi ik de handdoek weer even in de ring.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
nvm

[ Voor 101% gewijzigd door NiGeLaToR op 17-01-2022 07:50 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Madelon Vos ook maar ontvolgd, wordt een lekker rustig jaar zo zonder negatieve afleiding. Kunnen we die extra uurtjes Twitter en YouTube weer mooi aan DeFi projecten en positieve zaken besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:53
NiGeLaToR schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:13:
Werkgever? CAO?

Ik maar denken dat crypto entrepeneurs tenminste wel.. ondernemer zouden zijn? :)

Heel eerlijk: als je in de IT werkt is dat wel een grotere kans op FO dan met crypto handelen - voor de meesten.
stel je voor je bent IT manager van een bedrijf, gewoon op elke pc een CPU mining aanzetten, alle beetjes helpen :*)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Taro schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:15:

feb 2021 begonnen tot januari 2022 +52%
daar tegen ik voor ieder jaar :*)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Kol Nedra schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:59:
[...]

stel je voor je bent IT manager van een bedrijf, gewoon op elke pc een CPU mining aanzetten, alle beetjes helpen :*)
Dat deden wij vroeger al met DPC op alle PC's waar we toegang toe hadden tijdens onze studie :)

Maar als IT manager moet je ook aan het stroomverbruik van het bedrijf waar je werkt denken, dus ga je daar wel anders mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Taro schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:18:
[...]

Dat deden wij vroeger al met DPC op alle PC's waar we toegang toe hadden tijdens onze studie :)

Maar als IT manager moet je ook aan het stroomverbruik van het bedrijf waar je werkt denken, dus ga je daar wel anders mee om.
CPU mining kost nagenoeg geen extra stroom, je mined ook maar $0.10-$.016 per dag ofzo :P

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
** Bij nader inzien: Gewoon een schaamteloze shill. Dit hoort hier niet thuis. **

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 15-01-2022 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:50
Skrunsies schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Ach hou op schei uit…

Vorige week een development discussion gehad met mijn General Manager. ( hij zit in Finland … want Fins bedrijf)

Dit goed, dat goed. Alle targets gehaald. 1 en al hosanna. Eindbeoordeling uitmuntend d:)b

Helemaal mooi. Nu zit ik al in het einde van mijn schaal. Maar goed. Zou toch een kleine 2% zijn.

Vervolgens komt mijn eindbeoordeling onder ogen van Nederlands HR. Doordat we al een CAO verhoging krijgen is de factor op 0 gezet. Dus 2.1% x 0 is 0 erbij!

Heb al duidelijk gemaakt dat het bullshit is en CAO los staat van individuele prestaties. Maar ach, blijkbaar is niet alleen de crypto dikke geitenbende!

Dus wen moon }:|
Wat voor bijzonder beroep doe je dan?

Als IT-er hoef je LinkedIn pagina maar aan te passen en je hebt een mega-pump in views

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
nvm

[ Voor 100% gewijzigd door NiGeLaToR op 17-01-2022 07:50 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
majic schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:56:
Veel geshill
[...]
Goed, ik ben er weer vandoor.
[...] Veel geshill
[..]
DYOR
[...]
Geen financieel advies
[...]
Ok, dus een goed team (jouw mening), een hoge APY (waar niet tegenwoordig) en allemaal pluspunten die vele andere coins ook hebben, al dan niet beter. Fijn dat je daarvoor weer even langskwam en ons met je bezoek kon vereren want je hebt natuurlijk nergens anders meer tijd voor in deze mooie tijden. Man, wat waarderen wij dat. Top!

En door...

Edit: En natuurlijk DYOR, dat maakt deze schaamteloze shill 100% compleet :)
Edit 2: Bij nader inzien verwijderd. Dit hoort hier echt niet thuis, zie ook de topicwarning.

[ Voor 34% gewijzigd door Taro op 15-01-2022 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Taro schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:02:
[...]

Ok, dus een goed team (jouw mening), een hoge APY (waar niet tegenwoordig) en allemaal pluspunten die vele andere coins ook hebben, al dan niet beter. Fijn dat je daarvoor weer even langskwam en ons met je bezoek kon vereren want je hebt natuurlijk nergens anders meer tijd voor in deze mooie tijden. Man, wat waarderen wij dat. Top!

En door...

Edit: En natuurlijk DYOR, dat maakt de schaamteloze shill 100% compleet :)
Ik zeg expliciet nog : Beter niet kopen (risico lopen) dat token, gewoon lekker je bestaande assets staken er er een graantje van meepikken wanneer het token naar $5+ gaat stijgen.

Misschien heb je het niet helemaal door, maar juist door te suggeren dat staken de betere optie is verdun ik mijn eigen APY op de servers (Die gaat omlaag als er méér mensen staken) én is er meer verkoopdruk omdat mensen winst pakken.

Als ik had willen shillen met de intentie om alleen maar er zelf beter van te worden dan had ik :
1) Niet gezegd om je bestaande assets te staken, maar om summit te kopen
2) Geen screenie gepost van het proces en de uitkomst, geen public disclosure van m'n betrekking dus
3) Gewoon weer eens geschreven : wow! ** Knip: Coin X** gaat boomen, v2 komt er aan! En meer niet.

En ja, ik heb het inderdaad heel erg druk - tot op het niveau dat ik 2 bestaande carrieres gedag aan het zeggen ben en geen tijd heb voor leuke dingen. Hier posten doe ik dus inderdaad grotendeels om mensen een graantje te laten meepikken. Van het advies wat ik geef ga ik niet echt beter worden.

Een beetje begrip van DEFI had je dat al kunnen vertellen...maargoed. Je APY staking parels hou je voor je, die deel je niet met anderen. Dat gaat alleen maar ten koste van je eigen stacks.

[ Voor 0% gewijzigd door Taro op 15-01-2022 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@majic Lijkt mij inderdaad beter als men deze coin niet koopt, helemaal mee eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-08 19:58
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 18:18:
[...]

Ik pak er even twee stukjes uit if you don't mind :P

Deze algoritmes/smart contracts staan beschreven in bijvoorbeeld de documentatie van de Beefy vaults . En nee, deze routes hebben niets te maken met arbitrage trading. Het is puur rendement 'farmen' door de manieren die jij met dikgedrukte kopjes beschrijft: lending, staking, liquidity provision, etc.. Als je meer over de inhoud wilt weten, zou @mjoaris je er wellicht meer over kunnen vertellen (sorry voor de tag).

Een yield c.q. APY is niets anders dan de opgetelde returns, zeg maar het resultaat van het compounden van verschillende APRs, waar je één APR het beste met één renteresultaat van één asset kan vergelijken.

[...]

Ik denk dat je moet beginnen met het niet heel DeFi op één hoop gooien. Ik kan bijvoorbeeld op Anchor (een protocol op de Terra blockchain, bekend van $LUNA) tegen de 20% halen op mijn UST stablecoins. Anchor is echter compleet iets anders dan een Beefy vault, waarmee je APY kan farmen door de magische algoritmes die hierboven beschreven staan.

Of alles sustainable is op de lange termijn moet nog blijken, wat wel bekend is is protocols als Beefy tot nu toe ontzettend betrouwbaar zijn geweest en dat er geen hacks hebben plaatsgevonden noch dat de devs met de noorderzon zijn vertrokken inclusief alle funds. Sterker nog, dit soort initiatieven hebben vaak een verzekeringspotje dat ingezet wordt wanneer er sprake is van calamiteiten. Uiteraard geen garantie op succes. Uit interesse: waarom heb je zoveel skepsis jegens dergelijke platforms terwijl Nexo, Celsius en BlockFi ook al jarenlang behoorlijke APRs bieden voor je stablecoins? Waarom is voor jou 20% niet sustainable, maar 8% van Nexo wel?
Zit niet vaak meer hier, maar thanks voor de tag @Jedi_Pimp! Als je wat wilt weten over Beefy, tag mij, ik schrijf die docs ook btw :9.

Beefy doet inderdaad echt alles om DeFi veilig te houden. Het zal je nog verbazen hoeveel projecten er eigenlijk niet veilig zijn ondanks de vele miljoenen / miljarden die er in zitten (less: geen timelocks, onveilige code met migrator functies, geen multisigs, etc.). Voordat een project op Beefy komt is er een vrij grondige DYOR geweest: https://docs.beefy.financ...ocol/beefy-safu-practices

Laatste tijd groeit Beefy sws weer erg hard en gaan er wat meer geavanceerde strategieën / vaults komen! Onder andere strategieën waarmee Beefy in "Curve Wars" kan gaan meedoen van soortgelijke projecten. De TVL van Beefy is trouwens ondanks de markt dip de laatste tijd super stabiel geweest, net als BIFI (Beefy's token). Ik ben erg bullish op Beefy zoals je wel kan merken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majic
Taro schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:20:
@majic Lijkt mij inderdaad beter als men deze coin niet koopt, helemaal mee eens.
Ik vind het niet erg verder, alleen jammer dat ik de indruk heb dat door een tekort aan kennis van degen DEFI principes (zoals : Je gaat niet vertellen waar je je hoge APY staking haalt op publieke forums, rule #1) je denkt dat ik dit voornamelijk/alleen uit eigenbelang heb gedaan.

Het was een vervolgverhaal op een eerder advies wat ik had gegeven om dit token te bekijken. Nogmaals : Het adviseren van mensen om te gaan staken in dezelfde pools als waar ik mijn assets heb is _negatief_ voor mij, netto. Niet positief. En mensen die staken die leveren alleen maar verkoopdruk op - wederom, negatief voor mij. Prima als je dit niet vind passen, maar zou fijn zijn als je ook het stukje begint te begrijpen dat dit niet met de intentie was om [voornamelijk*] als shillpost van mijn eigen bags te dienen.

Enfin, druk druk, ik vlieg er weer vandoor :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

mjoaris schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:20:
[...]

Zit niet vaak meer hier, maar thanks voor de tag @Jedi_Pimp! Als je wat wilt weten over Beefy, tag mij, ik schrijf die docs ook btw :9.

Beefy doet inderdaad echt alles om DeFi veilig te houden. Het zal je nog verbazen hoeveel projecten er eigenlijk niet veilig zijn ondanks de vele miljoenen / miljarden die er in zitten (less: geen timelocks, onveilige code met migrator functies, geen multisigs, etc.). Voordat een project op Beefy komt is er een vrij grondige DYOR geweest: https://docs.beefy.financ...ocol/beefy-safu-practices

Laatste tijd groeit Beefy sws weer erg hard en gaan er wat meer geavanceerde strategieën / vaults komen! Onder andere strategieën waarmee Beefy in "Curve Wars" kan gaan meedoen van soortgelijke projecten. De TVL van Beefy is trouwens ondanks de markt dip de laatste tijd super stabiel geweest, net als BIFI (Beefy's token). Ik ben erg bullish op Beefy zoals je wel kan merken :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iyFkzbHZbHK0dquLYtto43EHcgI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/tYnOCnXvhsNxwphuQuvNhZGO.gif?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
majic schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:24:
[...]

Ik vind het niet erg verder, alleen jammer dat ik de indruk heb dat door een tekort aan kennis van degen DEFI principes (zoals : Je gaat niet vertellen waar je je hoge APY staking haalt op publieke forums, rule #1) je denkt dat ik dit voornamelijk/alleen uit eigenbelang heb gedaan.
Dat tekort aan kennis is van mijn kant niet van toepassing. Ik heb daarnaast voldoende mensenkennis opgedaan om te doorzien wat je hier doet.
majic schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:24:
[...]
Enfin, druk druk, ik vlieg er weer vandoor :)
Exact dit maakt het tot een klassieke en 100% originele shill. Succes verder, krijg er geen burn-out van he, wat een werk moet dat zijn om anderen aan te zetten tot het aankopen van de coin waar je zelf diep in zit d:)b

[ Voor 51% gewijzigd door Taro op 15-01-2022 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Taro schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:32:
[...]

Dat tekort aan kennis is van mijn kant niet van toepassing. Ik heb daarnaast voldoende mensenkennis opgedaan om te doorzien wat je hier doet.

[...]

Exact dit maakt het tot een klassieke en 100% originele shill. Succes verder, krijg er geen burn-out van he, wat een werk moet dat zijn om anderen aan te zetten tot het aankopen van de coin waar je zelf diep in zit d:)b
Ik schreef notabene in mijn tekst : Beter niet kopen ---> Staken met je eigen bestaande assets is het beste advies en de opbrengsten wél verkopen.

M'n woorden verdraaien nadat de post is gedelete is niet heel erg netjes, en makkelijk plusjes scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
majic schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:54:
[...]

Ik schreef notabene in mijn tekst : Beter niet kopen ---> Staken met je eigen bestaande assets is het beste advies en de opbrengsten wél verkopen.

M'n woorden verdraaien nadat de post is gedelete is niet heel erg netjes, en makkelijk plusjes scoren.
Ik verdraai niets en ik zit hier niet voor de plusjes. Als je van mening bent dat ik de boel verdraai dan kan je mijn bericht rapporteren en er iemand anders een oordeel over laten vellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Vroeger hadden we een woordenwisseling in de kroeg en dat werdt dan buiten uitgevochten.

Celr moon!!

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Ik doe het gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8jQ9or_R7vSwXdekO4nYdvKuzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7MVRj9cRyCapaHHqNpINRooO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjrVIGXHPhdvfKW_yw_47SG8Ge8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wxALPCfQQjMpectbhabRCQxz.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XVod9SXRyuVuZRb7fd54rxr4bDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rWV5L1yDyRaTGzUi4e09y5r7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-jntpE_ZzFcgnKMtIAVofIZcIg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/paRApAiSm1bx6VOUGl9GQ2xd.gif?f=user_large

Ok doei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Gaat lekker inderdaad, wel benieuwd of CELR hier doorheen gaat en wat de invloed van Bitcoin daar op gaat worden (kan ook positief uitpakken!):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPGgNjfGlybdy29ICAJgOf1UgJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqgkjIFawUezobQOILoazGFQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Taro schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:56:
[...]

Ik verdraai niets en ik zit hier niet voor de plusjes. Als je van mening bent dat ik de boel verdraai dan kan je mijn bericht rapporteren en er iemand anders een oordeel over laten vellen.
Je schrijft letterlijk wat ik afraadde in mijn tekst, maargoed. Je legt mij dus woorden in de mond, en dat is mooi crowdpleasen (Want mensen kunnen niet zelf de originele tekst meer beoordelen, alleen jou interpretatie er van). Hoe dan ook, ik heb wel betere dingen te doen dan een admin rapporteren op tweakers (alsof dat 1) zin heeft bij tweakers 2) mij me beter laat voelen? Stoute Taro! foei?)

Maar het is niet geheel netjes, even persoon tot persoon, hoe je de post beschrijft. Verder respecteer ik het gewoon dat je de post niet vind passen bij de het draadje, helemaal geen problemen mee (wederom : Ik werd er niet beter van, en zal er nu ook niet slechter van worden nu hij weg is?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@majic Ik leg je niets in de mond, maar ik begrijp dat je hier een negatief gevoel aan over hebt gehouden. Had je jezelf misschien voordat je begon met shillen even moeten bedenken.

Ik ben geen admin, maar een moderator. Als je van mening bent dat ik hier iets aan het verdraaien ben dan kan je mijn bericht rapporteren, of dit melden bij "mijn" admin. Hij kijkt hier dan graag samen met jou naar. Maar doe dat dan aub wel, ipv nu te doen alsof je geen kans hebt. Zal ik hem voor je benaderen of doe je het zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:28

knakworst

Get more sats!

majic schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:09:
[...]

Je schrijft letterlijk wat ik afraadde in mijn tekst, maargoed. Je legt mij dus woorden in de mond, en dat is mooi crowdpleasen (Want mensen kunnen niet zelf de originele tekst meer beoordelen, alleen jou interpretatie er van). Hoe dan ook, ik heb wel betere dingen te doen dan een admin rapporteren op tweakers (alsof dat 1) zin heeft bij tweakers 2) mij me beter laat voelen? Stoute Taro! foei?)

Maar het is niet geheel netjes, even persoon tot persoon, hoe je de post beschrijft. Verder respecteer ik het gewoon dat je de post niet vind passen bij de het draadje, helemaal geen problemen mee (wederom : Ik werd er niet beter van, en zal er nu ook niet slechter van worden nu hij weg is?).
Laat me raden, summit defi. Ik stake daar met veel plezier bifi, dai, 'grand orchestra' en ftm-tomb. De summit dump ik dagelijks voor bifi. Dat gaat als een trein. Ik heb summit op 50 dollar gezien en 60 cent. Nu is er even een pumpje. Ik ben er blij mee, maar blijf dagelijks summit verkopen. Die coins die uit het niets gebakken worden daar moet ik (na cake) niets meer van hebben. Te veel voorbeelden van coins die snel naar nul gingen. Honey anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Niet online
Taro schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:08:
[...]

Gaat lekker inderdaad, wel benieuwd of CELR hier doorheen gaat en wat de invloed van Bitcoin daar op gaat worden (kan ook positief uitpakken!):
[Afbeelding]
Hij gaat nu wel weer lekker maar als onze grote vriend naar beneden dondert kan celr het wel weer schudden.
Vandaag een paar swing trades gemaakt op celr geen dikke profits maar wel weer wat meer celr voor mijn inzet.
Overigens een muntje waar ik het langst inzit sinds mijn crypto avontuur.
Nog even en dan hebben we een taart met 1 kaarsje :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Taro schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:14:
@majic Ik leg je niets in de mond, maar ik begrijp dat je hier een negatief gevoel aan over hebt gehouden. Had je jezelf misschien voordat je begon met shillen even moeten bedenken.

Ik ben geen admin, maar een moderator. Als je van mening bent dat ik hier iets aan het verdraaien ben dan kan je mijn bericht rapporteren, of dit melden bij "mijn" admin. Hij kijkt hier dan graag samen met jou naar. Maar doe dat dan aub wel, ipv nu te doen alsof je geen kans hebt. Zal ik hem voor je benaderen of doe je het zelf?
Admin, moderator, potato potato ;) Ging me er even om dat ik A schrijf en jij claimed dat ik B heb aanbevolen. Jou interpretatie van mijn bericht kan ik niet veranderen, ook je goed recht. Mijn intentie, daar kan je verder ook niets aan veranderen. Ik heb ook geen plezier in "kijk baas van Taro, Taro heeft iets niet niet goed geintepreteerd en nu denkt ie dat ik een boefje ben" verhaaltjes, sorry. Ik ben al heel lang geleden gestopt met kantwoorwerk en in het algemeen die mentaliteit, dus daar doe je me geen plezier mee ;)

Verder was dit gewoon persoonlijk naar jou toe over hoe je het brengt, niet eens vanuit je rol als moderator (nogmaals : jou goed recht om te beslissen of het past of niet in het topic, 0,0 problemen mee).

[ Voor 8% gewijzigd door majic op 16-01-2022 00:33 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon vechten nu, dan is het maar klaar. Schudden jullie elkaar daarna de hand en drinken we er nog 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@majic Je goed recht dat je je gelijk probeert te halen. Maar ik ben erg druk en moet nu door, dus ga mij weer even op andere zaken richten. Zie mijn vorige bericht voor als je het er niet mee eens bent en neem vooral even contact op met de admin van general chat als je dat wil aankaarten, DYOR.

Ik sluit het hier af. Fijne avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
knakworst schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:17:
[...]

Laat me raden, summit defi. Ik stake daar met veel plezier bifi, dai, 'grand orchestra' en ftm-tomb. De summit dump ik dagelijks voor bifi. Dat gaat als een trein. Ik heb summit op 50 dollar gezien en 60 cent. Nu is er even een pumpje. Ik ben er blij mee, maar blijf dagelijks summit verkopen. Die coins die uit het niets gebakken worden daar moet ik (na cake) niets meer van hebben. Te veel voorbeelden van coins die snel naar nul gingen. Honey anyone?
Goed, haal ten eerste die naam ff weg, want dan kan ik gewoon advies geven zonder dat het als 'shill' beken zal worden. Maar, met slaperige oogjes de tip van de dag : Hodl even voorlopig je tokentjes die je farmed. Er komt groot nieuws aan waardoor de prijs flink gaat stijgen. Zit in het beta-test team van de UI dus dan hoor je nog wel eens wat. Audit report komt er aan, V2 functionaliteit komt er aan, en een enorme marketing campagne met flink grote namen die veel ruchtbaarheid gaan geven er aan.

Verder : uit t' niets printen doen vrijwel alle tokens waar hier 24/7 mensen in beleggen. (Behalve zaken als Eth/BTC want die worden gemined). En als je even de backing ratios bekijkt (Dus waarde van de treasury tov de TVL/Marketcap) dan kan je zien dat het token waar we de naam niet van noemen maar waar jij dus je crypto staked er heel rooskleurig voor staat. Maar de markt heeft dat nog niet helemaal door, en heeft ook nog niet echt door wat betreft de aankomende veranderingen komende weken :)

Thank me later! O+

Disclaimer: Ik hodl en farm tokens in dit project, maar ik krijg geen betaling voor het beta-testen (honorary functie). Doe ik alleen omdat ik insider info wil :+

[ Voor 4% gewijzigd door majic op 16-01-2022 00:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2022 @ 00:35:
Gewoon vechten nu, dan is het maar klaar. Schudden jullie elkaar daarna de hand en drinken we er nog 1.

[ Voor 13% gewijzigd door Qunix op 16-01-2022 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
D_Jeff schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 22:58:
[...]

Wat voor bijzonder beroep doe je dan?

Als IT-er hoef je LinkedIn pagina maar aan te passen en je hebt een mega-pump in views
Ik ben manager purchasing. ( al zou je dat misschien niet zeggen als je naar mijn PF kijkt :X )

Aangezien ik door prive omstandigheden veel afwezig ben geweest ( wel thuis gewerkt, maar weinig tot niet aan het reizen ben geweest ) kan ik niet anders concluderen dat mijn werkgever daar echt soepel mee om is gegaan. Vandaar dat er vanuit mij ook nog voldoende loyaliteit is naar mijn werkgever.

Maar neemt niet weg dat die mega pump nu wel mag komen :+

[ Voor 5% gewijzigd door Skrunsies op 16-01-2022 01:03 ]

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 28-09 19:59

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Van diepgaande teksten gisteren over defi tot modder gooien naar elkaar vandaag. Kan echt hard gaan hier in de SC :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-09 02:05
majic schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:54:
[...]

En Cardano (ADA) is mijn meest winstgevende coin :+ _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Urbanus op 16-01-2022 03:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
ADA m00n!

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Net maar een potje VET gekocht eens kijken wat die gaat doen de komende uren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Slux schreef op zondag 16 januari 2022 @ 07:55:
Net maar een potje VET gekocht eens kijken wat die gaat doen de komende uren

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:01

MicroWhale

The problem is choice

Even een evaluatie van afgelopen jaar + lange termijn visie:
Dikke winst gemaakt met crypto natuurlijk 8) en overall genomen (complete pf) ook lekker gegroeid. Belangrijker nog, heb ik ervoor gezorgd dat dik 40% van mijn assets nu gratis geld opleveren. Dat is voor mij belangrijk op weg naar FO en voor later mijn pensioen.

In crypto levert e.e.a. geld op door staken en rente trekken, buiten crypto doe ik dat op andere manieren. Als ik dat met heel mijn PF zou doen, dan zou dat een leuk bedrag opleveren. Kan ik nog lange niet van leven, maar het is een begin. Het gaat om het uiteindelijke doel. En nu ik zie dat het werkt, weet ik dat ik goed zit. d:)b

Ik wil mijn crypto daarom nog een aantal jaar laten groeien (gewoon via HODL) om het vervolgens weg te zetten in lagere risico assets en ook rente te laten trekken. Staken is namelijk wel leuk, maar neemt ook risico met zich mee in prijsschommelingen. Als die schommelingen in de toekomst afvlakken (als S2F waar blijkt te zijn of zo), dan zal ik wel in crypto blijven staken. Zo niet, ga ik toch grotendeels terug naar €. Het zal namelijk nog wel even duren voordat de boel in elkaar stort. >:) Hopelijk ben ik tegen die tijd al FO of zelfs met pensioen.

Vergeet voor jezelf ook niet het grotere plaatje in de gaten te houden als je met crypto aan het werk gaat. Geld is leuk, maar met een plan is het nog leuker. En met een goede balans tussen risico en opbrengst is het genieten. Echt! :D

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2pBBgzIPM3jjMF3Ry1oN3Cs3DQg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yr2FCBcAac6QixMet8dRtI5E.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pxc_UPZO-IzS4qgPyV7_iTQcGRo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vLixR0dy9jIhKiqy7tVS3cOu.png?f=user_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:43
MicroWhale schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:13:
Dikke winst gemaakt met crypto natuurlijk 8) en overall genomen (complete pf) ook lekker gegroeid. Belangrijker nog, heb ik ervoor gezorgd dat dik 40% van mijn assets nu gratis geld opleveren. Dat is voor mij belangrijk op weg naar FO en voor later mijn pensioen.

In crypto levert e.e.a. geld op door staken en rente trekken, buiten crypto doe ik dat op andere manieren. Als ik dat met heel mijn PF zou doen, dan zou dat een leuk bedrag opleveren. Kan ik nog lange niet van leven, maar het is een begin. Het gaat om het uiteindelijke doel. En nu ik zie dat het werkt, weet ik dat ik goed zit. d:)b

Ik wil mijn crypto daarom nog een aantal jaar laten groeien (gewoon via HODL) om het vervolgens weg te zetten in lagere risico assets en ook rente te laten trekken. Staken is namelijk wel leuk, maar neemt ook risico met zich mee in prijsschommelingen. Als die schommelingen in de toekomst afvlakken (als S2F waar blijkt te zijn of zo), dan zal ik wel in crypto blijven staken. Zo niet, ga ik toch grotendeels terug naar €. Het zal namelijk nog wel even duren voordat de boel in elkaar stort. >:) Hopelijk ben ik tegen die tijd al FO of zelfs met pensioen.

Vergeet voor jezelf ook niet het grotere plaatje in de gaten te houden als je met crypto aan het werk gaat. Geld is leuk, maar met een plan is het nog leuker. En met een goede balans tussen risico en opbrengst is het genieten. Echt! :D
Netjes, ik zit nog te wachten op de hele pump van alle coins die zo lang op zich laat wachten :')

Een dagje in de week minder werken met dezelfde luxe behouden zou ook wel fijn zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 09:47
[Afbeelding]
[/quote]

Blijft een dubieus plaatje in een thread die voor het grootste deel bestaat uit boomers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:26

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Prozaq schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:47:
[Afbeelding]
[/quote]

Blijft een dubieus plaatje in een thread die voor het grootste deel bestaat uit boomers
Ha men staat in de rij voor een Bitcoin sugar daddy.
Swag master pimp 8) :7

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7ySGP86/bitcoiner.jpg

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
MicroWhale schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:13:

Ik wil ook wel wat meer crypto actief gaan inzetten, maar durf niet zo goed grote aantallen ergens extern in staking te zetten. :X

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:52

Coldcat

HODL

Pelox schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Ik wil ook wel wat meer crypto actief gaan inzetten, maar durf niet zo goed grote aantallen ergens extern in staking te zetten. :X
Als je het een en ander spreid dan is het risico dat iets misgaat toch al stukken kleiner?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Coldcat schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:30:
[...]

Als je het een en ander spreid dan is het risico dat iets misgaat toch al stukken kleiner?
En de woorden goed backupt van de metamask / trustwallet, en een dedicated toestel gebruiken alleen voor de crypto. Maar het blijft een groter risico dan een CEX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Taro schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:20:
[...]

Ja, maar jij hebt zo te zien ongeveer 10.000.000.000.000.000.000.000.000 BIT? :)
Ik kon het niet laten 😉

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Urbanus schreef op zondag 16 januari 2022 @ 03:16:
[...]

En Cardano (ADA) is mijn meest winstgevende coin :+ _/-\o_
Even uit nieuwsgierigheid:
De coin is van een ATH van $3 naar 1.2x gezakt. Je zal dus lang geleden hebben ingekocht?

Verder...er zijn nouwelijks DEXes op ADA (Geen, al komt er één aan geloof ik). Dus met een dikke APY zal 't ook niet geweest zijn dat je de winst gemaakt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou maar ADA verkocht hebben :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Yup. Tot aan de laatste toe. Prima winst op gepakt, al had het meer kunnen zijn. En dooooorrrrrrrrrrr.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:54
De eerste 2 dexes op ADA zijn al live en het eerste defi platform ook. Donderdag komt er bij beide een grote speler bij waarschijnlijk voor veel traktie gaat zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxSeUHc4gvGYBV2_CNGCMrCmVxo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/TgFgQLPF1nkFeJ88gx4gjIbl.gif?f=user_large

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Oepsje schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:00:
De eerste 2 dexes op ADA zijn al live en het eerste defi platform ook. Donderdag komt er bij beide een grote speler bij waarschijnlijk voor veel traktie gaat zorgen :)
Deze speler toevallig? 1 week wachten op je orders xd nice :X

https://twitter.com/Hatak.../1482520183483027461?s=20

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TC8ONFNnpmwqigpZUEaOPqNg_FM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dcIyOW1uMOi9cQDOg5vAtb2l.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:14

almightyarjen

When does the hurting stop?

Dit soort lange tijden zijn echt niet meer acceptabel is tegenwoordig.

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
almightyarjen schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Dit soort lange tijden zijn echt niet meer acceptabel is tegenwoordig.
Mja, CARDANO ....alles is traag :P zelfs een swapje maken lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
geen haast met Cardano, gaat uiteindelijk toch naar de $6

maar dat komt natuurlijk omdat de dollar geen drol waard wordt 🥲

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:16
Hahaha top tech die sundeaswap. Iemand hier gaf mij laatst de lijst van phd mensen is betrokken waren. Blijkbaar concurrency issue nog niet kunnen fixen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:01

MicroWhale

The problem is choice

elektriekert schreef op zondag 16 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Netjes, ik zit nog te wachten op de hele pump van alle coins die zo lang op zich laat wachten :')

Een dagje in de week minder werken met dezelfde luxe behouden zou ook wel fijn zijn.
Wat houdt je tegen? Wat heeft er voor gezorgd dat je op die pump moet wachten?
Pelox schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Ja, dat is wel een dingetje. Gelukkig is 'grote aantallen' relatief. Als je je PF zo inricht dat het hoge risico op je crypto gebalanceerd wordt door lagere risico assets die wel % opleveren maar niet zoveel dan slaap je een stuk beter.

BTW als ik het over % of staking heb dan praat ik over 5-10% zoals je bij Exchanges, CC of Nexo kan vinden, niet over LPs en dat soort dingen. Het gaat er mijns inziens ook over waar en hoe je e.e.a. vast zet. Ik wil namelijk ook >50% van al mijn assets binnen een week op mijn bankrekening kunnen hebben. En de rest binnen een half jaar. Dus als ik iets vastzet dan is dat voor max 3 maanden.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 13:51
mannowlahn schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Hahaha top tech die sundeaswap. Iemand hier gaf mij laatst de lijst van phd mensen is betrokken waren. Blijkbaar concurrency issue nog niet kunnen fixen. :+
Sundaeswap heeft de aankomende congestion-issues zelf aangekondigd.
https://sundaeswap-financ...innet-launch-e9da5abfd819

Waarin ook aangegeven wordt dat dit initieel extreem zal zijn door de grote hype en verder nog aangewerkt wordt, natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Q0gJQ3.png

Dus is het teleurstellend? Ja.
Kan dit beter? Ja
Ben ik volledig overtuigd van Cardano/Sundaeswap? Nee.
Is het slechte techiek? Zeker niet.

En verder;

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FIjuFZ5X0AEGiOi?format=jpg&name=medium

[ Voor 8% gewijzigd door Valandin op 16-01-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballie2210
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-06 13:26
Taro schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 09:06:
[...]

Kasta bedoel je neem ik aan? Het is ook geen airdrop geweest he, je moest BIT inzetten om KASTA te ontvangen. Heb je wel op de Commit Now knop gedrukt? Bij GGM zie je die nu ook staan, maar nog een paar dagen wachten voordat die enabled wordt:

[Afbeelding]

https://www.bybit.com/en-...etail/?id=202201101600022
Ik heb wel Bit aangeschaft maar deze commit knop heb ik nooit gezien?

Dank voor reactie.

Ballie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:16
Valandin schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Sundaeswap heeft de aankomende congestion-issues zelf aangekondigd.
https://sundaeswap-financ...innet-launch-e9da5abfd819

Waarin ook aangegeven wordt dat dit initieel extreem zal zijn door de grote hype en verder nog aangewerkt wordt, natuurlijk.
[Afbeelding]

Dus is het teleurstellend? Ja.
Kan dit beter? Ja
Ben ik volledig overtuigd van Cardano/Sundaeswap? Nee.
Is het slechte techiek? Zeker niet.

En verder;

[Afbeelding]
Zeg ook niet techniek slecht is, ze werken binnen de mogelijke parameters. Maar denk dat de techniek niet toereikend genoeg is om een benodigde gebruikers ervaring te kunnen bieden wat de meesten gewoon graag hebben. Zodat decentraal de gebruikers ervaring tekort schiet heb je er gewoon weinig aan. Persoonlijk zie ik weinig toegevoegde waarde voor sundeaswap behalve dat het een geinig use case can cardano is. Genoeg swaps in de wereld as we speak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21:50
Heb je nog meer van zulke memes? :o

of wil je 'm00nkruit' niet in 1x verschieten?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-iJzQ2RZEn2_aC-lhlOWt_zvoQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AmPpcshhPKw5e4HvrS6gE0Li.png?f=fotoalbum_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Vraagje, als dit nou een BTC maxi chat zou zijn, zou je het dan schitterend vinden?

Want ik stel me zo voor dat hetgene dat je dan krijgt, dit is:

- oh, hij gaat weer 0,1% omhoog.
- nu gaat hij 0,4% omlaag
- ik heb nog steeds geen lambo
- ik wel
- wen lambo?
- volgens mijn TA gaat hij 182043% omhoog als hij nu van de 1-decade wobbly moving average bouncet
- MOON
- oh, nu gaat het weer 0.2% omlaag.
- Transnistrië heeft BTC tot nationale munteenheid verklaard, bullish!
- Yes, 0,3% erbij
- Tadzjikistan heeft Bitcoin verboden. Bedankt voor niks, Emomali Rahmon!!!11!
- Instadump, REKT!!!

etc. Lijkt me niks aan eigenlijk, en vooral ook niks van te leren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Glenn Hoddle schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Vraagje, als dit nou een BTC maxi chat zou zijn, zou je het dan schitterend vinden?

- ik wel
- wen lambo?
- volgens mijn TA gaat hij 182043% omhoog als hij nu van de 1-decade wobbly moving average bouncet
- MOON
- Yes, 0,3% erbij
- Instadump, REKT!!!

Dat is toch precies deze chat? Alleen gaat het dan niet over BTC maar allerlei muntjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
SundaeSwap donderdag
wen lambo? MOON

Ik vind de DeFi discussies prachtig. Beetje cryptos kopen, voorspellingen maken en hopen op het beste kennen we allemaal wel inmiddels. Dit is (voor mij) onbekend gebied waar ik niks van snap. Des te meer ik lees, des te meer ik leer.

[ Voor 84% gewijzigd door Valandin op 16-01-2022 13:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:52
[...]

- ik wel
- wen lambo?
- MOON
- Yes, 0,3% erbij
- Instadump, REKT!!!

Je vergeet:
- Alle altcoins pumpen, hierdoor krijgen we een bear market.
- Ik hoop dat alle altcoins zo snel mogelijk door het putje gaan, zal ze leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 09:02
Oepsje schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:00:
Week wachten op een swap toch? 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

keepitfrosty schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:48:
[...]

Week wachten op een swap toch? 😂
Geen sundae rijder maar sundae swap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:49:
[...]

Geen sundea rijder maar sundea swap.
Gatverdamme daar gaat weer zon sundea swapper. Aan de kant jung!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 18:50
[...]

- ik wel
- wen lambo?
- MOON
- Yes, 0,3% erbij
- Instadump, REKT!!!

etc. Lijkt me niks aan eigenlijk,
Haha, ik zie daar de lol eigenlijk wel van in :P

Overigens doe je de ook besproken macro economische ontwikkelingen in dit topic nogal tekort daarmee.

Ik ben heel benieuwd hoe het defi topic gaat uitpakken. Ik vind niet dat er een wezenlijk verschil zit tussen een random TA of wat landelijke beslissingen, of dat nu een bepaalde swap weg je nu xx% aan rente geeft. In de basis gaat exact hetzelfde gebeuren als het mainstream wordt :)
en vooral ook niks van te leren
Ik begrijp die focus op 'leren' eigenlijk ook niet zo goed. Ik denk in de basis dat dingen waar je dagelijks voor moet leren, te complex zijn om een succes te worden :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
jvel92 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Je vergeet:
Je vergeet de argumentatie daarvoor.
Das een eigen interpretatie, waarschijnlijk omdat je de argumentatie voor bovenstaande was vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
Richh schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:57:
[...]

Je vergeet de argumentatie daarvoor.

[...]

Das een eigen interpretatie, waarschijnlijk omdat je de argumentatie voor bovenstaande was vergeten.
Het was met een knipoog bedoelt en niet met de bedoeling om hier een discussie over te starten. Daarnaast komen dergelijke uitspraken hier met regelmaat voorbij :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
jvel92 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:05:
[...]

Het was met een knipoog bedoelt en niet met de bedoeling om hier een discussie over te starten. Daarnaast komen dergelijke uitspraken hier met regelmaat voorbij :9B
Ik denk dat de meesten die dat zeggen het met dezelfde knipoog bedoelen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

jvel92 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Je vergeet:
Sinds ik DeFi heb ben ik woke as fuck geworden, alsof mijn restricted maxi brein bevrijd is door vrije gedachten. Open mind FTWM.

Maar zonder gekheid, ik snap de laatste tijd sowieso minder en minder van deze hele clownwereld. Hoe meer ik lees en me erin verdiep, hoe minder logica ik zie. Moderne geopolitieke belangen, monetair beleid, de NL huizenmarkt. Het gaat allemaal nergens meer over. 3 jaar geleden werden je handen nog afgehakt als je CO2 aanraakte, nu vliegen er lege vliegtuigen rondjes zodat ze hun recht op landingsplaatsen niet verliezen. Groningen kapot blijven boren en een nood budget op stellen voor inwoners vanwege leveringscontracten aan Duitsland. Landen die Bitcoin accepteren als legitiem betaalmiddel omdat de voorwaarden van de huidige wereldmunt landen leegzuigt.

Haha, maar echt, serieus. Wie bedenkt deze slapstick? Is dit nu echt gewoon onze realiteit geworden? 'Gratis bij een pak Aldi cornflakes' beleid.

Hoe kleiner ik mijn wereldje houd, hoe prettiger ik me dagelijks voel. Het kan me ook allemaal echt geen donder meer schelen, die hele crypto geitenbende. Of Bitcoin het nu gaat maken of een muntje die pas 3 jaar vanaf nu opgezet wordt, het zal me echt aan m'n reet roesten.

Ik blijf gewoon verbaasd kijken naar de show en hopelijk druk ik op tijd ergens onderweg wat USDT of Euro's in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Dat is toch precies deze chat? Alleen gaat het dan niet over BTC maar allerlei muntjes :+
dit dus idd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Sinds ik DeFi heb ben ik woke as fuck geworden, alsof mijn restricted maxi brein bevrijd is door vrije gedachten. Open mind FTWM.

Maar zonder gekheid, ik snap de laatste tijd sowieso minder en minder van deze hele clownwereld. Hoe meer ik lees en me erin verdiep, hoe minder logica ik zie. Moderne geopolitieke belangen, monetair beleid, de NL huizenmarkt. Het gaat allemaal nergens meer over. 3 jaar geleden werden je handen nog afgehakt als je CO2 aanraakte, nu vliegen er lege vliegtuigen rondjes zodat ze hun recht op landingsplaatsen niet verliezen. Groningen kapot blijven boren en een nood budget op stellen voor inwoners vanwege leveringscontracten aan Duitsland. Landen die Bitcoin accepteren als legitiem betaalmiddel omdat de voorwaarden van de huidige wereldmunt landen leegzuigt.

Haha, maar echt, serieus. Wie bedenkt deze slapstick? Is dit nu echt gewoon onze realiteit geworden? 'Gratis bij een pak Aldi cornflakes' beleid.

Hoe kleiner ik mijn wereldje houd, hoe prettiger ik me dagelijks voel. Het kan me ook allemaal echt geen donder meer schelen, die hele crypto geitenbende. Of Bitcoin het nu gaat maken of een muntje die pas 3 jaar vanaf nu opgezet wordt, het zal me echt aan m'n reet roesten.

Ik blijf gewoon verbaasd kijken naar de show en hopelijk druk ik op tijd ergens onderweg wat USDT of Euro's in.
Eens, crypto en de wereld is een grote clown show geworden. Als je paar jaar terug de huidige ontwikkelingen had voorspeld, was je afgevoerd.

Maar goed er valt voorlopig nog prima geld mee te verdienen, dus we gaan er maar mee door.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUuJMGyTCGL1VwLQdw23Bf97pAY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3DHJPOpvzaXexQW6nSYDiArV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xI8gItDaTVTaSNCs7TVakgiQzsE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/Am2XD2sT7ajg0IPcZLTs5uMX.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
ADA flipped SOL
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7KFi8RH.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Twee coins die je in een bearmarket kan missen als kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Potverdomme en bitcoin nog steeds geen 100k.

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• I am a noob
  • Laatst online: 06-10-2024
De meeste hier hebben echt geen idee waar Cardano allemaal mee bezig is, en waarom het bij de release van de eerste dexen het nog allemaal niet zo snel gaat. Het heeft trouwens niks met het concurrency issue te maken.

Tuurlijk het is allemaal nog niet optimaal op Cardano, maar daar gaat dit jaar echt heel veel ontwikkeling in komen. Veel is al uitgedacht en ze zijn nu druk bezig met het programmeren/implementeren van alle upgrades. Dit jaar komen er 3 hardforks.

https://iohk.io/en/blog/p...-scaling-cardano-in-2022/
https://iohk.io/en/blog/posts/page-1/

Cardano draait momenteel op ongeveer 35% van zijn capaciteit op de huidige versie van consensus protocol. Met nieuwe versies word de capaciteit zelf nog flink verhoogt.

Cardano is een erg schaalbare, veilige, decentrale en upgradeable blockchain. Hun motto is gewoon dat veiligheid voorop staat in de ontwikkeling, daarom zijn de ontwikkelingen nog niet zo snel gegaan ten opzichte van andere blockchains. De basis is nu gelegd en dit jaar staat in het teken van optimalisatie en schaalbaarheid. Hydra komt dit jaar uit wat het mogelijk maakt om meer dan 1miljoen tps te halen.1000TPS per hydra head. En hydra schaalt lineair. Er zijn meer dan 3000 stake pools, dus de potentie is gigantisch.

Cardano staat eind dit jaar minimaal 3de in marketcap. In de toekomst zullen Ethereum en Cardano de grootste blockchains worden. Met daaronder fantom, Polkadot, Avalanche en nog een paar kleine spelers. Solana zal bijna helemaal verdwijnen. Het consensus protocol van Solana heeft echt een fundamenteel probleem (veiligheid) en de hoge tps is ook maar een grote leugen. De werkelijke tps van echte transacties liggen vele malen lager, maar veel mensen trappen er in. Het minen van bitcoin zal in bijna heel de wereld in de toekomst verboden gaan worden vanwege het gigantische stroomverbruik. Bitcoin zal alleen relevant blijven als ze overschakelen naar POS ipv POW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antifon
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:27
I am a noob schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:48:
De meeste hier hebben echt geen idee waar Cardano allemaal mee bezig is, en waarom het bij de release van de eerste dexen het nog allemaal niet zo snel gaat. Het heeft trouwens niks met het concurrency issue te maken.

Tuurlijk het is allemaal nog niet optimaal op Cardano, maar daar gaat dit jaar echt heel veel ontwikkeling in komen. Veel is al uitgedacht en ze zijn nu druk bezig met het programmeren/implementeren van alle upgrades. Dit jaar komen er 3 hardforks.

Cardano draait momenteel op ongeveer 35% van zijn capaciteit op de huidige versie van consensus protocol. Met nieuwe versies word de capaciteit zelf nog flink verhoogt.

Cardano is een erg schaalbare, veilige, decentrale en upgradeable blockchain. Hun motto is gewoon dat veiligheid voorop staat in de ontwikkeling, daarom zijn de ontwikkelingen nog niet zo snel gegaan ten opzichte van andere blockchains. De basis is nu gelegd en dit jaar staat in het teken van optimalisatie en schaalbaarheid. Hydra komt dit jaar uit wat het mogelijk maakt om meer dan 1miljoen tps te halen.1000TPS per hydra head. En hydra schaalt lineair. Er zijn meer dan 3000 stake pools, dus de potentie is gigantisch.

Cardano staat eind dit jaar minimaal 3de in marketcap. In de toekomst zullen Ethereum en Cardano de grootste blockchains worden. Met daaronder fantom, Polkadot, Avalanche en nog een paar kleine spelers. Solana zal bijna helemaal verdwijnen. Het consensus protocol van Solana heeft echt een fundamenteel probleem (veiligheid) en de hoge tps is ook maar een grote leugen. De werkelijke tps van echte transacties liggen vele malen lager, maar veel mensen trappen er in. Het minen van bitcoin zal in bijna heel de wereld in de toekomst verboden gaan worden vanwege het gigantische stroomverbruik. Bitcoin zal alleen relevant blijven als ze overschakelen naar POS ipv POW.
When Sundaeswap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
I am a noob schreef op zondag 16 januari 2022 @ 14:48:

Heb jij een glaze bol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Is echt niet onrealistisch dat ADA eind van het jaar op #3 qua market cap staat hoor..
Uiteindelijk gaan we het zien en weet niemand het, maar er gaat dit jaar een hoop gebeuren.

[ Voor 16% gewijzigd door Valandin op 16-01-2022 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Haha, ik zie daar de lol eigenlijk wel van in :P

Overigens doe je de ook besproken macro economische ontwikkelingen in dit topic nogal tekort daarmee.

Ik ben heel benieuwd hoe het defi topic gaat uitpakken. Ik vind niet dat er een wezenlijk verschil zit tussen een random TA of wat landelijke beslissingen, of dat nu een bepaalde swap weg je nu xx% aan rente geeft. In de basis gaat exact hetzelfde gebeuren als het mainstream wordt :)
Ja, maar wordt ook nog wel eens iets nuttigs gezegd over de wereld in het algemeen hier, al wordt dat ook wel weer eens afgekapt... en een echte BTC maxi rekent natuurlijk alleen maar in sats.

Dat een bepaalde swap xx% aan rente geeft is ook niet waar het op lange termijn om draait, maar op korte termijn weer wel. Ergens is dat inderdaad hetzelfde. Klopt, DeFi is namelijk onderdeel van crypto. Een gigantisch onderdeel zelfs. En crypto gaat winnen.

Wat ik interessanter vind, en waar onze meningen uiteenlopen, is wat de rol van BTC binnen crypto zal zijn over 1, 5 en 10 jaar. Dat kan 2 kanten op:

of de BTC maxi's hebben gelijk, BTC dominance gaat uiteindelijk richting de 90%, crypto is gewoon digitaal goud/geld, DeFi en alles wat op ETH e.d. gebouwd was blijkt een onzinnig experiment. Er zijn miljarden weggepist aan solidity developers, blockchains, stroom, etc , en uiteindelijk is het enige wat er is gebeurd dat een relatief klein aantal mensen er flink wat aan verdiend heeft.

of BTC maxi's zitten er volstrekt naast, BTC dominance gaat omlaag en BTC krijgt gewoon de rol van het goud/reserve currency van crypto, een veilige maar verder weinig interessante belegging. Prijscorrelatie tussen BTC en andere crypto wordt zwak tot amper bestaand.
CEXs worden de nieuwe banken, DeFi maakt de sprong naar de echte mainstream-wereld en dreigt TradFi te bedreigen, er komt regulering en synthese. NFTs blijken helemaal niet alleen leuke jpegs te zijn waar je niet zo goed niet voor kan betalen, maar een digitaal token van eigenaarschap van iets onderliggends te betekenen, waarmee het een oncensureerbare vorm van zowel eigenaarschap als identificatie kan zijn.

Volgens mij zitten we volaan in scenario 2.
En sowieso is er iets aan de hand met BTC als leidend voor de prijs van crypto in het algemeen. Ik zal niet ontkennen dat er best wat mee omlaag gaat als BTC naar beneden duikt, maar als ik kijk naar alle coins die ik minstens 6 maanden in bezit heb (gehad) en minstens 5% van mijn PF zijn, is BTC in dollars de slechtst presterende. Al mijn alts zijn dus meer waard geworden in Sats.
Ik begrijp die focus op 'leren' eigenlijk ook niet zo goed. Ik denk in de basis dat dingen waar je dagelijks voor moet leren, te complex zijn om een succes te worden :)
Je hoeft ook niet elke dag overal van te leren, maar deze stelling is wel heel boud. Het is nou niet zo dat mensen die niks geleerd hebben het meest succesvol zijn in de maatschappij. Als je echt niks kan of weet heb je zelfs een behoorlijk probleem, tenzij je toevallig DJ of BNer bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I am a noob
  • Laatst online: 06-10-2024
Sundaeswap is even leuk voor het begin. Ik verwacht veel meer van Maladex. Maladex gaat technologisch de beste DEX op cardano worden, maar ze zullen niet als eerste zijn.
Was dat maar zo, dan hoefde ik nu niet meer te werken. Het is alleen mij verwachting mocht crypto blijven bestaan in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
Valandin schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:01:
[...]

Is echt niet onrealistisch dat ADA eind van het jaar op #3 qua market cap staat hoor..
Uiteindelijk gaan we het zien en weet niemand het, maar er gaat dit jaar een hoop gebeuren.
Ik geloof niet in ada maarja wie ben ik haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
ik heb wel meer vertrouwen in Cardano dan bijvoorbeeld SOL. eerst was ADA flink gestegen en nu dus SOL.
in 2026 staat ADA op plek 3 marketcap, of misschien BNB nog.....we zullen zien

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Nu online
Glenn Hoddle schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Volgens mij zitten we volaan in scenario 2.
En sowieso is er iets aan de hand met BTC als leidend voor de prijs van crypto in het algemeen. Ik zal niet ontkennen dat er best wat mee omlaag gaat als BTC naar beneden duikt, maar als ik kijk naar alle coins die ik minstens 6 maanden in bezit heb (gehad) en minstens 5% van mijn PF zijn, is BTC in dollars de slechtst presterende. Al mijn alts zijn dus meer waard geworden in Sats.
We hebben nog geen echte bear gehad. Dan spreken we elkaar nog een keer.

Ik gok trouwens op iets tussen jou 2 stellingen in

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roflexx
Kol Nedra schreef op zondag 16 januari 2022 @ 15:25:
ik heb wel meer vertrouwen in Cardano dan bijvoorbeeld SOL. eerst was ADA flink gestegen en nu dus SOL.
in 2026 staat ADA op plek 3 marketcap, of misschien BNB nog.....we zullen zien
Ik denk Matic op 3. Atom op 5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Pagina: 1 ... 10 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!