[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.031.360 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Gelukszoekr schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:23:
Wat een mooie BIFI fakeout. Zou Bitcoin ook eens moeten doen...
Alweer terug boven de 2300 hoor. BTC ging alleen weer eens naar beneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:59
Mooody schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:16:
[...]

"One chain to rule them all" gaat 'm niet worden, de toekomst zal multichain zijn.
Dus gaat interoperability belangrijk worden. Protocollen die de chains verbinden, "layer-0's" en on-ramps van liquidititeit en data. Je kunt dit proberen te voorspellen en investeren in de infrastructuur. Saai, maar imo een vrij relaxte manier van investeren.

Een andere manier van investeren is "hype hoppen", waarbij je elk jaar kijkt naar de grootste groeimarkten en daarmee mee probeert te stijgen. Je zou nu bijv. gaming-NFT-platforms als SAND, MANA kunnen pakken, maar ook L1's als SOL, FTM e.d. Dit jaar zullen ook bijv. DAO's belangrijker gaan worden naar verwachting. In het geval van hoppen moet je zorgen dat je niet verliefd wordt op je muntjes en bereid zijn om tijdig winst te pakken.
Ongetwijfeld, maar het zal er niet uit zien zoals de huidige infrastructuur met verschillende L1's verbonden met elkaar d.m.v. cross-chain bridges. Dat laatste brengt ook een enorm veiligheidsrisico met zich mee, zie de diverse bridge exploits van afgelopen twee weken. Daarnaast zijn de huidige alternatieve L1's verre van decentraal. Dan kun je je afvragen is dat wel zo belangrijk, maar is dat nou juist niet een van de fundamentals van crypto?

Naast Ethereum, is het enige alternatieve ecosysteem waar ik lange termijn in zou investeren Cosmos. De rest is nog maar de vraag of het een bear overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:21

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Raaafie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:22:
[...]

Je bent gister ingestapt ofzo?
29/01, heb jij BIFI veel zien doen sinds dan of trend ik de verkeerde soms?

en nee geen BiFi maar toch echt BIFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Mooody schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Met een trading volume van slechts $3 miljoen, is dit soort manipulatie natuurlijk peanuts.
Dat gaat binnenkort overigens ook veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenn Hoddle schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:36:
[...]

Dat gaat binnenkort overigens ook veranderen.
Ga je bijkopen dan ofzo? :+

Of heb je inside info? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Xqlus1ve schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:36:
[...]

29/01, heb jij BIFI veel zien doen sinds dan of trend ik de verkeerde soms?

en nee geen BiFi maar toch echt BIFI
Geen idee wat je verstaat onder een stablecoin, maar vanaf de 29e heeft BIFI de lage $1900 2 x aangetikt, de $2300 3 x en schommelt tussendoor regelmatig 10% omhoog en omlaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Os3Styy0TafAp0ZDmEvAUwwa-UQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dYWLvNBSwzMyPwNcwqVhn2kC.png?f=fotoalbum_large

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:40:
[...]

Ga je bijkopen dan ofzo? :+

Of heb je inside info? >:)
Haha, mocht ik willen.

En inside niet echt, is gewoon publiek te vinden, Beefy gaat een eigen market maker pool via een aantal CEX opstarten om meer liquiditeit te krijgen en daarmee de prijs stabieler. ( https://snapshot.org/#/be...1DoNiSCizX7hH4N1U1Gx2P4fb )

In eerste instantie mag je daar nog wel een spike van verwachten aangezien ze die BIFI zelf van de markt moeten halen (die al niet zo liquide is) maar daarna zou het niet meer van die gekke pieken moeten geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ngangatar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:41:
[...]

Geen idee wat je verstaat onder een stablecoin, maar vanaf de 29e heeft BIFI de lage $1900 2 x aangetikt, de $2300 3 x en schommelt tussendoor regelmatig 10% omhoog en omlaag.

[Afbeelding]
BIFI/BTC is misschien duidelijker:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ns89SnkOqyDeAvqgVK8fqEwRFBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fo4zlaSX6Ik4LSwgwu2pvlkA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ngangatar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:41:
[...]

[Afbeelding]
En ondertussen in mijn ingelegde flufje (exclusief rente) nog steeds hetzelfde waard als waar ik het op de 29ste heb ingekocht. :P

iets met onderschrift...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:01
Gelukszoekr schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:23:
Wat een mooie BIFI fakeout. Zou Bitcoin ook eens moeten doen...
Sinds je post $500 van de BTC koers af, daar heb je je fakeout :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:24
Richh schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:54:
[...]

techstonks gaan verder het putje in......paar pleuris janks in paniek en drukken ook bij btc op sell

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
anti elppa schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:55:
[...]

techstonks gaan verder het putje in......paar pleuris janks in paniek en drukken ook bij btc op sell
het zat er ook wel aan te komen he, even de driehoek terug testen en dan weer verder naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:35

knakworst

Get more sats!

Ik heb nu behoorlijk wat liquidity pools op fabtom maar ben niet echt tevreden over de performance van het fantom netwerk. Op de meest rustige momenten krijg ik errors en worden transacties niet gevalideerd. Gas fees vervijfvoudigen maakt geen enkel verschil. Meer mensen zelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
jorwas schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:58:
[...]

het zat er ook wel aan te komen he, even de driehoek terug testen en dan weer verder naar beneden.
je kan TA nu volledig overboord gooien verder. Als nasdaq door de schredder gaat boeien de lijntje op je scherm totaal niet. We moeten eerst los raken van stonks. tot die tijd gewoon achterover hangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
knakworst schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:59:
Ik heb nu behoorlijk wat liquidity pools op fabtom maar ben niet echt tevreden over de performance van het fantom netwerk. Op de meest rustige momenten krijg ik errors en worden transacties niet gevalideerd. Gas fees vervijfvoudigen maakt geen enkel verschil. Meer mensen zelfde ervaring?
Welke RPC host gebruik je ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Xqlus1ve schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:51:
[...]

En ondertussen in mijn ingelegde flufje (exclusief rente) nog steeds hetzelfde waard als waar ik het op de 29ste heb ingekocht. :P

iets met onderschrift...
Oftewel het maakt je niet uit, want HODL, of ernaar handelen en extra kleine worstjes scoren op weg naar die wholecoin of je 2e, 3e etc etc.

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen, in een zijwaartse markt zitten meer verdien momenten als dat het lijkt op het eerste gezicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
[...]

Allemaal kapitaal van gastjes die er zonder enige strategie short term veel geld aan willen verdienen. Die gaan bij iedere scheet toch verkopen. Sowieso zorgt alle economische onzekerheid voor een 'sell low buy lower' wens denk ik.

Meanwhile is 0,25% meer rente nog altijd geen goede plek om je spaargeld te stallen zolang er >5% inflatie is. Kwestie van tijd tot ze toch weer terug investeren.

Of dit keer stort de boel eindelijk wél echt in elkaar, dan hebben ze groot gelijk natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

zenith schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:00:
[...]

Welke RPC host gebruik je ?
Ik gebruik Trustwallet waar je de RPC host helaas niet kan aanpassen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCs_h7aXkTOiB458ilU3urJJIXs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RIhtNgHzEN7uKu1DbNJQQlcY.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Richh schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:02:
[...]

Allemaal kapitaal van gastjes die er zonder enige strategie short term veel geld aan willen verdienen. Die gaan bij iedere scheet toch verkopen. Sowieso zorgt alle economische onzekerheid voor een 'sell low buy lower' wens denk ik.

Meanwhile is 0,25% meer rente nog altijd geen goede plek om je spaargeld te stallen zolang er >5% inflatie is. Kwestie van tijd tot ze toch weer terug investeren.

Of dit keer stort de boel eindelijk wél echt in elkaar, dan hebben ze groot gelijk natuurlijk.
nee helemaal eens. Maar ben wel benieuwd waar het heen gaat. Die inflatie gaan ze er echt niet onder krijgen. niet met wat ze nu van plan zijn. Stikte iig gisteren in mijn lunch toen ik zag dat die grijze gerimpelde franse tante sidonia toch wellicht aan de rente verhoging wil......4 weken terug was dat ondenkbaar en pas op het plan voor 2023.....onberekenbaar spul daar bij de ECB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Niets aan de hand jongens het is maar 22 triljard schuld :p

https://qz.com/2121442/no...have-30-trillion-in-debt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:09
Richh schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:54:
[...]

Ja, ik zeg al niks meer..

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
knakworst schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:02:
[...]

Met jou misschien nog 100000-en, heb zelf geen issues met metamask en de balancer RPC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

knakworst schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat dat het is. Ik vind dat fantom relatief veel haperingen heeft hoor, maar wat je nu beschrijft ken ik alleen uit tijden van extreme drukte.

Hopelijk dat hun upgrade dit verhelpt... da's over een maand of 2 a 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://jirafeau.pmklaassen.com/f.php?h=18ss&p=1

Afbeeldingslocatie: https://jirafeau.pmklaassen.com/f.php?h=3FUp&p=1

Afbeeldingslocatie: https://jirafeau.pmklaassen.com/f.php?h=2MBb&p=1

Ik zie een patroon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:38
gaat te hard helaas. na teveel schuld komt meestal oorlog/revolutie 😟

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Inderdaad. Bij $600k alles verkopen dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Dan vind ik deze nog het leukst om naar te kijken:

Kiek em goan mien jung! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:32
Wow, je kunt hem zelfs al op 2026 zetten! Resultaat wordt er niet beter op..

$52 Trillion.. :/

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

[...]

De renteverhoging (in Amerika) samen met tegenvallende kwartaalcijfers van een aantal grote tech-bedrijven zorgen er voor dat het vertrouwen minder wordt en dat betekend vaak: verkopen.

En aangezien crypto nog riskanter is dan tech-bedrijven, wordt vaak ook het geld daar uitgehaald als het vertrouwen in aandelen daalt.

Het is geen leuke tijd voor mensen die net zijn ingestapt en nu in de min staan, maar ik heb er vertrouwn in dat de algehele markt dit jaar weer zal gaan stijgen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
OkkE schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:26:
[...]

De renteverhoging (in Amerika) samen met tegenvallende kwartaalcijfers van een aantal grote tech-bedrijven zorgen er voor dat het vertrouwen minder wordt en dat betekend vaak: verkopen.

En aangezien crypto nog riskanter is dan tech-bedrijven, wordt vaak ook het geld daar uitgehaald als het vertrouwen in aandelen daalt.

Het is geen leuke tijd voor mensen die net zijn ingestapt en nu in de min staan, maar ik heb er vertrouwn in dat de algehele markt dit jaar weer zal gaan stijgen.
ik vind het allemaal prima verder. Maar idd kut voor mensen die buy high gedaan hebben 4 maanden terug

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Richh
anti elppa schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:08:
[...]

nee helemaal eens. Maar ben wel benieuwd waar het heen gaat. Die inflatie gaan ze er echt niet onder krijgen. niet met wat ze nu van plan zijn. Stikte iig gisteren in mijn lunch toen ik zag dat die grijze gerimpelde franse tante sidonia toch wellicht aan de rente verhoging wil......4 weken terug was dat ondenkbaar en pas op het plan voor 2023.....onberekenbaar spul daar bij de ECB
ECB zit volledig in een hoek gedreven.

Eigenlijk willen ze de rente niet verhogen, want dan zitten verschillende landen écht diep in de shit. Liever focust men op groei (BBP laten stijgen). Stimuleringsbeleid ondanks inflatie is best een begrijpelijke 'gok' om dat voor elkaar te krijgen, momenteel komt er niks bij de burgers van terecht maar gekeken naar economische therorieen snap ik de keuze wel. En daar kom je ook mee weg zolang de rest van de wereldeconomieen hetzelfde doet. Is niet voor niks dat die Franse Gucci Chanel fangirl eigenlijk al een tijdje de FED volgt, ze heeft weinig andere keuze.

Maar ja, nu lijkt de FED wel iets te gaan veranderen. Tuurlijk, de vraag is voor hoe lang en hoe ver. Maar hoe dan ook: verhogingen elders zijn niet fijn voor de ECB.

Want voorlopig is de gehele EU economisch helemaal niet zo sterk. We produceren hier haast niks en zijn voor talloze dingen afhankelijk van Azie en de VS. Onze vergrijzing is door iets wat nu precies een generatie geleden gebeurd is, natuurlijk een groot probleem. Oh, en de EU is veel verdeelder dan de staten in de VS of China, dus alles wat je wil veranderen duurt veel te lang.

Dus ja, kiezen of delen. Hoe komen we van die torenhoge schulden af?
  • Schulden in eurobonds drukken? Politiek onhaalbaar (hoop ik...)
  • Inflatie toelaten? Onwenselijk, maar door structureel te ontkennen dat dit aan ECB-beleid ligt, is imho wel de eerste stap gezet.
  • Inzetten op groei? Is natuurlijk het mooiste plan, maar ik vrees dat een economie niet zo maakbaar is en dit gaat falen, met inflatie tot gevolg. Japan is een goed voorbeeld hoe dat afloopt.
Nee heel eerlijk, ik zou ook niet weten wat ik als Lagarde zijnde zou doen. De rente op 5% zetten en half inmiddels werkloos Europa achter me aan krijgen omdat ik ze in een meerjarige recessie heb gedrukt gaat toch niemand doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rep7
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09-2024
anti elppa schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:08:
[...]

Vraag voor allen... Wat zou nou de beste strategie zijn voor ons om hierop te anticiperen:
hoge inflatie gedurende langere termijn/ zeer waarschijnlijk renteverhogingen van ECB en FED etc.

Natuurlijk hebben we allemaal crypto/ Btc of is er nog een andere slimme hedge (naast Bifi :+ )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa

[ Voor 100% gewijzigd door anti elppa op 04-02-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rep7 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:29:
[...]

Vraag voor allen... Wat zou nou de beste strategie zijn voor ons om hierop te anticiperen:
hoge inflatie gedurende langere termijn/ zeer waarschijnlijk renteverhogingen van ECB en FED etc.

Natuurlijk hebben we allemaal crypto/ Btc of is er nog een andere slimme hedge (naast Bifi :+ )?
Fysiek goud.

Kijk maar eens naar de chart van de laatste 50 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:55
Waar kijk jij dan? Ik zie hier een vlakke opening namelijk?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:59
Richh schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:28:
[...]

Eigenlijk willen ze de rente niet verhogen, want dan zitten verschillende landen écht diep in de shit. Liever focust men op groei (BBP laten stijgen). Stimuleringsbeleid ondanks inflatie is best een begrijpelijke 'gok' om dat voor elkaar te krijgen, momenteel komt er niks bij de burgers van terecht maar gekeken naar economische therorieen snap ik de keuze wel. En daar kom je ook mee weg zolang de rest van de wereldeconomieen hetzelfde doet. Is niet voor niks dat die Franse Gucci fangirl eigenlijk al een tijdje de FED volgt, ze heeft weinig andere keuze.

Maar ja, nu lijkt de FED wel iets te gaan veranderen. Tuurlijk, de vraag is voor hoe lang en hoe ver. Maar hoe dan ook: verhogingen elders zijn niet fijn voor de ECB.

Want voorlopig is de gehele EU economisch helemaal niet zo sterk. We produceren hier haast niks en zijn voor talloze dingen afhankelijk van Azie en de VS. Onze vergrijzing is door iets wat nu precies een generatie geleden gebeurd is, natuurlijk een groot probleem. Oh, en de EU is veel verdeelder dan de staten in de VS of China, dus alles wat je wil veranderen duurt veel te lang.

• Inflatie toelaten? Onwenselijk, maar door structureel te ontkennen dat dit aan ECB-beleid ligt, is imho wel de eerste stap gezet.
  • Inzetten op groei? Is natuurlijk het mooiste plan, maar ik vrees dat een economie niet zo haalbaar is en dit gaat falen, met inflatie tot gevolg. Japan is een goed voorbeeld hoe dat afloopt.
Nee heel eerlijk, ik zou ook niet weten wat ik als Lagarde zijnde zou doen. De rente op 5% zetten en half inmiddels werkloos Europa achter me aan krijgen omdat ik ze in een meerjarige recessie heb gedrukt gaat toch niemand doen :P
Eens met je verhaal. Het is alleen Chanel, en geen Gucci :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
OkkE schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:26:
En aangezien crypto nog riskanter is dan tech-bedrijven
-25% heeft Bitcoin al een tijdje niet gedaan in 24u hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorwas
Richh schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:34:
[...]

-25% heeft Bitcoin al een tijdje niet gedaan in 24u hoor :P
careful what you wish for :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
jvel92 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:34:
[...]

Eens met je verhaal. Het is alleen Chanel, en geen Gucci :P
Fair enough :X

Echt totaal geen verstand van, vind het beide lelijk _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
sjorremans schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:34:
[...]

Waar kijk jij dan? Ik zie hier een vlakke opening namelijk?
ah moest ff op f5 douwen. excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 14:34

MicroWhale

The problem is choice

Wie riep hier pas geleden nog zo hard dat Crypto gevaarlijk was en zo? Was dat niet ECB?
Zo ken ik nog wel een muntje dat extreem gevaarlijk is. >:)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
[...]

Dure horloges.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
[...]

Ironisch genoeg is de beste weg om je te 'beschermen' tegen inflatie om nu maar vast te kopen wat je anders met de gespaarde euro's zou kopen. Immers over een tijdje is het duurder... Da's echter een belangrijke reden waarom de vraag zo hoog is en sterkt precies inflatie aan :P

Ik ben er zelf niet al te bang voor, zelfs 1% renteverhoging is eigenlijk nog peanuts en brengt de boel bij lange na niet in balans. Sowieso is de vraag daarna nog steeds hoe ze dan verder moeten.

Zou wat minder short term kijken naar hoe je de markt kan verslaan, en juist wat meer spreiden. ETF's die meerdere bedrijven over meerdere sectoren pakken, goud, vastgoed, bitcoin en een stukje cash aanhouden. Geen financieel advies :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:25
In ander nieuws, in 2024 gaan we nog niet naar de maan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Eigenlijk willen ze de rente niet verhogen, want dan zitten verschillende landen écht diep in de shit. Liever focust men op groei (BBP laten stijgen). Stimuleringsbeleid ondanks inflatie is best een begrijpelijke 'gok' om dat voor elkaar te krijgen, momenteel komt er niks bij de burgers van terecht maar gekeken naar economische therorieen snap ik de keuze wel. En daar kom je ook mee weg zolang de rest van de wereldeconomieen hetzelfde doet. Is niet voor niks dat die Franse Gucci Chanel fangirl eigenlijk al een tijdje de FED volgt, ze heeft weinig andere keuze.

• Inzetten op groei? Is natuurlijk het mooiste plan, maar ik vrees dat een economie niet zo maakbaar is en dit gaat falen, met inflatie tot gevolg. Japan is een goed voorbeeld hoe dat afloopt.
Dat er niks van bij de burger terecht komt is natuurlijk ook een keuze, met hoeveel geld er wordt bijgedrukt kunnen we ook gewoon elke burger boven de 18 iets van €400 per maand geven.

Die inflatie is trouwens ook niet overal gelijk, dat maakt het nog moeilijker.
Ook nog een oplossing: stoppen met de Euro. Dan moeten NL, DE, AT, BE, LUX, FI en de Balten er uitstappen, dan kun je daarmee eventueel een eigen munt beginnen.

Maar goed, gewoon erkennen dat je Japan bent maar dan groter is ook best een optie. Weet iedereen wat er gebeurt, en echt slecht gaat het met Japan natuurlijk ook niet.

Overigens produceert de EU meer dan de VS, dus dat gaat niet helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Europa is gewoon de shitcoin van de continenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorwas
Blijkbaar wil BTC toch niet de NASDAQ volgen en trekt z'n eigen plan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
[...]

dat is het gevolg van jarenlange falende beleid ook. Van die landen zelf ook he, weinig hervormen, op de pof leven, tegen beter weten in.

Ik zou ook niet graag in haar schoenen staan. Maar de enige uitweg is nu flink pijnlijden en die rente omhoog tyfen, anders krijgen we turkse taferelen hier met de inflatie.

Ook hier gaat dat voor vele tranen zorgen. Wie hier heeft zijn hypotheekrente niet voor 30 jaar vast gezet met de historisch lage tarieven, maar voor 10 jaar zodat men maximaal kon lenen om net die krot te kunnen betalen. Die gaan straks over +-7 jaar allemaal nat. Hier zal het wat later komen, maar ook in Nederland gaan we flink pijnlijden.

Dus beter kopen we allemaal toch maar een halve btc met al ons spaargeld, dan kunnen we nog een beetje leven straks. 8)

[ Voor 5% gewijzigd door mannowlahn op 04-02-2022 16:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
Het huidige beleid gaat prima toch? Iedereen is rijker dan ooit, oneindig geld bijprinten heeft in de praktijk nauwelijks negatieve gevolgen, het aantal werklozen is nog nooit zo laag geweest en de gemiddelde inwoner nog nooit zo gezond. BBP neemt toe, salarissen nemen toe, zelfs de corona crisis heeft ons geen windeieren gelegd. Bij vrijwel iedere politieke keuze zijn wel statistieken te vinden die beleidsvoerders in kunnen zetten voor verantwoording en bevestiging van het gekozen beleid.

Hoe langer het duurt, des te minder heb ik het gevoel dat de bom echt gaat vallen (Doe Maar maakte er in 1983 een lied over, maar 40 jaar verder zijn we alleen maar 'vooruit' gegaan). Volgens mij kunnen we gewoon nog heel lang veel geld bijprinten, schulden creëren, loon-/prijsspiralen opvangen etc. voordat er écht iets gebeurd. Iedere keer dat ik denk; het kan niet gekker, gebeurd dat toch, of het nou huizenprijzen zijn, tech stonks of Bitcoin. Inmiddels probeer ik te accepteren dat onze economie losgekoppeld is van rationele ideeën.

Vandaag lees ik weer dat horeca medewerkers er flink op vooruit gaan; die horecazaken waarvan de meeste klagen dat ze al 2 jaar dicht zijn terwijl er nog nooit zo weinig failliet gegaan (250) en nog nooit zoveel bijgekomen zijn (4.300). Ik gun het ze allemaal van harte hoor, kan het alleen niet rijmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:19

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uOD-KAAhqw6ghFQFfq3nC9ArKhQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/BGVTe9ypCmsBieI36vqezPV7.gif?f=user_large

Bifi deed het gewoon even voor @Gelukszoekr

[ Voor 10% gewijzigd door Darrell op 04-02-2022 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Nu ff doorstoten naar de 40-41K graag :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Richh schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:44:
[...]

Ironisch genoeg is de beste weg om je te 'beschermen' tegen inflatie om nu maar vast te kopen wat je anders met de gespaarde euro's zou kopen.
Dit zeker, dus dit jaar nieuwe kozijnen, boven ook dubbelglas en zonnepanelen 👍

verder blikken soep, pakken rijst van 5kg, blikken groenten en fruit..... en natuurlijk Bitcoin!

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 15:19
Kol Nedra schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:08:
[...]

Dit zeker, dus dit jaar nieuwe kozijnen, boven ook dubbelglas en zonnepanelen 👍

verder blikken soep, pakken rijst van 5kg, blikken groenten en fruit..... en natuurlijk Bitcoin!
Maar als die dingen niet duurder worden dan doe je niets tegen inflatie. Je moet goedkoop brandstof en energie kopen :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
Ypuh schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:04:
[...]

Het huidige beleid gaat prima toch? Iedereen is rijker dan ooit, oneindig geld bijprinten heeft in de praktijk nauwelijks negatieve gevolgen, het aantal werklozen is nog nooit zo laag geweest en de gemiddelde inwoner nog nooit zo gezond. BBP neemt toe, salarissen nemen toe, zelfs de corona crisis heeft ons geen windeieren gelegd. Bij vrijwel iedere politieke keuze zijn wel statistieken te vinden die beleidsvoerders in kunnen zetten voor verantwoording en bevestiging van het gekozen beleid.

Hoe langer het duurt, des te minder heb ik het gevoel dat de bom echt gaat vallen (Doe Maar maakte er in 1983 een lied over, maar 40 jaar verder zijn we alleen maar 'vooruit' gegaan). Volgens mij kunnen we gewoon nog heel lang veel geld bijprinten, schulden creëren, loon-/prijsspiralen opvangen etc. voordat er écht iets gebeurd. Iedere keer dat ik denk; het kan niet gekker, gebeurd dat toch, of het nou huizenprijzen zijn, tech stonks of Bitcoin. Inmiddels probeer ik te accepteren dat onze economie losgekoppeld is van rationele ideeën.

Vandaag lees ik weer dat horeca medewerkers er flink op vooruit gaan; die horecazaken waarvan de meeste klagen dat ze al 2 jaar dicht zijn terwijl er nog nooit zo weinig failliet gegaan (250) en nog nooit zoveel bijgekomen zijn (4.300). Ik gun het ze allemaal van harte hoor, kan het alleen niet rijmen.
Hahaha sorry hoor, maar zelfs de corona heeft ons geen windeieren gelegd. Heb je gezien hoeveel dollars er sinds die periode bij geprint zijn? Wat we nu zien is echt struisvogel politiek mbt onze economie. We doen allemaal maar als of er geen probleem is, maar in feite is het echt los zand. Die bom gaat straks echt barsten.

Ik moet op mijn vingers bijten met wat je allemaal zegt en je conclusies. Nog nooit zo weinig failliet gegaan? Waar denk je dat al dat geld vandaan kwam? Het is allemaal uitstel van het onvermijdelijke. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
NiGeLaToR schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Maar als die dingen niet duurder worden dan doe je niets tegen inflatie. Je moet goedkoop brandstof en energie kopen :+
jij denkt dat het niet duurder wordt? vooral nu truckers gaan staken en massaal naar Brussel gaan om te gaan toeteren (zoals in Canada)
als dit vaak genoeg gebeurd zal er veel vertraging oplopen op alles en dus dat veel dingen duurder worden.....

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Dat er niks van bij de burger terecht komt is natuurlijk ook een keuze, met hoeveel geld er wordt bijgedrukt kunnen we ook gewoon elke burger boven de 18 iets van €400 per maand geven.
Dat kan je doen, maar dat zal uiteindelijk misschien nog wel meer inflatie tot gevolg hebben, lijkt mij.
Die inflatie is trouwens ook niet overal gelijk, dat maakt het nog moeilijker.
Ook nog een oplossing: stoppen met de Euro. Dan moeten NL, DE, AT, BE, LUX, FI en de Balten er uitstappen, dan kun je daarmee eventueel een eigen munt beginnen.

Maar goed, gewoon erkennen dat je Japan bent maar dan groter is ook best een optie. Weet iedereen wat er gebeurt, en echt slecht gaat het met Japan natuurlijk ook niet.
Klopt, maar ook dat is politiek best een uitdaging. Zeker als individuele landen eruit stappen zorgt dat op korte termijn vooral voor meer instabiliteit, de vraag is of ze daarna elkaar weer kunnen vinden. De UK heeft die weg gekozen, helaas. Ik denk eerder dat er allemaal 'exits' ontstaan dan dat het noord-westen gezamenlijk naar een oplossing zoekt.
Overigens produceert de EU meer dan de VS, dus dat gaat niet helemaal op.
Qua voedsel is het prima in orde hier zo, zeker. Maar qua economische bedrijvigheid hebben we niet de slagkracht van een VS of een China, qua innovatie zijn we verre van een frontrunner. Buiten ASML is er eigenlijk niks wat bezig is met semiconductors, en buiten Spotify is er bijzonder weinig 'tech' in de EU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:14

resusaapje

h less

Moooon!

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-c-2b7uGBy1MFW1zFSNrMkA8VI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZZJQCHCyfSaza5wu5If9We3O.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorremans
Lekker volume ook, genieten zo vlak voor het weekend gaat beginnen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Kiek 'm goan dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Shorters liquidation incoming.

Aggr.trade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Laatst online: 01:14

resusaapje

h less

BTC: tussen Kucoin en Binance $1000 verschil :9

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Zal lekker zijn, in ruk doorstoten naar die 40-41K! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
mannowlahn schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:10:
[...]

Hahaha sorry hoor, maar zelfs de corona heeft ons geen windeieren gelegd. Heb je gezien hoeveel dollars er sinds die periode bij geprint zijn? Wat we nu zien is echt struisvogel politiek mbt onze economie. We doen allemaal maar als of er geen probleem is, maar in feite is het echt los zand. Die bom gaat straks echt barsten.

Ik moet op mijn vingers bijten met wat je allemaal zegt en je conclusies. Nog nooit zo weinig failliet gegaan? Waar denk je dat al dat geld vandaan kwam? Het is allemaal uitstel van het onvermijdelijke. :X
Haha, ja. Ik kan je geen ongelijk geven, maar dat de bom gaat barsten is ook een uitspraak van alle jaren. Als het 'te goed' gaat roept iedereen dat de bom gaat barsten en als het even tegen zit roepen mensen dat 'de bom gaat barsten'. Op de huizenmarkt na heb ik er nog nooit iets van gemerkt, maar daar liggen als je het mij vraagt andere oorzaken ten grondslag.

Verder denk ik dat de Nederlandse economie zeker als grote winnaar uit de corona crisis komt. Je kunt op 2 manieren winnen; door meer/beter te presteren dan al je concurrenten, of zoals in dit geval; door relatief het minst te verliezen t.o.v. de landen om je heen. Onze staatsschuld is nauwelijks toegenomen en onze BBP nauwelijks gekrompen. We zitten dus ook in een positie dat we het minst verloren hebben qua geld/banen en dus ook het snelste weer kunnen herstellen. Dat kun je van landen als Italië niet stellen.

Dat de Eurozone ons naar beneden trekt zou kunnen, maar hetzelfde geldt voor de VS waar ook niet alle 52 lidstaten even goed presteren. Ten opzichte van continenten als Zuid Amerika, Afrika of Zuid-Azie doen we het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
40k babe soon?

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Ypuh schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:04:
[...]

Wellicht heb je gelijk.

Ik denk overigens ook wel dat het erg lang vol te houden is hoor, er zijn nog talloze mogelijkheden om te 'rekken' :P Echter heeft dat wel maatschappelijke tweedeling tot gevolg, want door dit allemaal worden vooral de rijken rijker en de armen armer. De gevolgen van de woningmarkt zijn offtopic, maar zijn een perfect voorbeeld van de gevolgen van dergelijk beleid. Zoiets kan je heel lang volhouden - totdat er electoraal doelgroepen verschuiven en er onrust ontstaat in een samenleving.

Maargoed, wellicht heb ik het fout. Ook dan zit je met Bitcoin niet verkeerd denk ik trouwens :+
8)7 dat kan ik ook niet rijmen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
zooo, 69k soon?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

sjorremans schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:21:
Zal lekker zijn, in ruk doorstoten naar die 40-41K! :+
39.5 blijkt toch lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:58
Numark Mixstream Pro soon!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 21:20
Dag cryptovrienden. Ik kom even euforie opsnuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
De 1h is al $1500 groen, dat gaat nu sowieso niet meer in 1x :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
hoe zag die 40k babe er ook alweer uit? posten mag nog niet helaas 🥲

nothing stops this train

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkLK8yyP-I6aL2i7kzN778YyMKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/34ENWYGYQ7N0e6d8y2c5KASc.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
[...]

Grotendeels eens, een paar nuances. Ten eerste is 'de inflatie' niet zomaar geheel toe te rekenen aan ECB beleid. Inflatie is een veelkoppig complex monster en de oorzaken van inflatie zijn niet zo eenvoudig als de memes doen overkomen ('printer goes brrr'). De huidige inflatie heeft grotendeels te maken met energieprijzen enerzijds en supply chain problematiek anderzijds. Verder is het beleid van de ECB van de laatste jaren na de kredietcrisis en opeenvolgende schuldencrisis gedreven door politieke afwegingen ('anything it takes') en is het lastig om een waardeoordeel te geven over de situatie van 2013 met de huidige omstandigheden. Het is evident dat de opzet van de EMU en de euro op veel vlakken tekortschiet en daar zijn we nu de vruchten van aan het plukken. Anderzijds heeft de euro de deur opengezet naar veel (extra) welvaart en is ook dat weer een geheel andere discussie die je niet los kan zien van de 'nadelen' van de euro.

Eurobonds doen we de facto al maar mogen we het niet zo noemen (ESM, PEPP, coronabonds). Hoekstra wilde voor het thuispubliek scoren door Eurobonds af te schieten en dat is semantisch gezien gelukt.

Inflatie toelaten op lange termijn is geen optie met als hoofdreden dat dit simpelweg niet door de bevolkingen van de lidstaten geaccepteerd wordt en omdat de EU niet wil dat populisten hier hun kans schoon gaan ruiken. Verder is de vraag niet zozeer 'wat doen we met die torenhoge schulden', die schulden vallen met een uitzondering hier en daar (Italië) reuze mee. Waar de EU en de ECB langzaam op aan het voorsorteren zijn is een nieuw monetair-economisch paradigma waarin het doel niet wordt om schulden af te lossen, maar om schulden in een ander perspectief te gaan plaatsen. Hoge schulden worden de nieuwe norm (60% gaan we loslaten). Waarom zou Europa het beste jongetje van de klas moeten spelen terwijl talloze landen er qua schuldenberg veel slechter voor staan?

Wat een uitdaging zal blijven, is de problematiek van de Zuid-Europese zorgenkindjes. Spanje en vooral Italië moeten echt gaan hervormen en duurzame groei in hun economieën moeten bewerkstelligen. Met de vergrijzing daar en talloze andere uitdagingen kan dat nog weleens spannend gaan worden. Het is de vraag in hoeverre de Duitsers bereid zijn om weg te bewegen van hun strenge Bundesbank discipline. Als Lagarde de Duitsers kan overtuigen, heeft ze vrij spel om te doen en laten wat ze wil de komende jaren. Klaas Knot gaat daar geen pepernoot aan kunnen veranderen :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Wow wat is deze pump

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 20:17
Shorters getting pimp slapped

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Kol Nedra schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:27:
hoe zag die 40k babe er ook alweer uit? posten mag nog niet helaas 🥲
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYjhQIw_hXPDvifKJKt7bmz13hA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/0iny8QqrvqQvOLsnggjj7lYU.gif?f=user_large

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray_
  • Laatst online: 11-10 10:27
Traders die alvast aan de vrijmibo zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Toen ik de groene candles zag kreeg ik meteen zin om deze te draaien YouTube: Danzel - Pump It Up (OFFICIAL VIDEO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

Lekker heur. Vrijmibo en koersen kijken.

Prettig weekend!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Eth blijft aardig bij. Bnb heeft meer moeite.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VnF6ZeUO2DQ2zaPrOXysVFoWW-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YuntXiau1hGk6BdcPqfLOyV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:54

YES

Moderator General Chat
Als je de log scale ff uitzet op de 1D chart, rammen we vandaag dwars door de neergaande trendlijn die vanaf de 69k ingezet is.

Moon soon, wen 420k??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Seuw. Even een dagje niet op m'n portfolio gekeken. Dat was even een aangename refresh :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ypuh
Darrell schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:35:
Lekker heur. Vrijmibo en koersen kijken.

Prettig weekend!
Saudi Tour of Ronde van Valencia?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Overigens zie ik op meerdere coins/charts nu trendlijnen sneuvelen, ook met log aan, reversal met die hap. Of de ultieme dead cat bounce, kan ook natuurlijk :+

MA25 op de 1D is nu aangetikt en daar zitten we nu nog vlak boven.

[ Voor 26% gewijzigd door YES op 04-02-2022 16:40 ]

Acties:
  • +61 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Allemaal leuk en aardig, net opgehangen met het ziekenhuis. Ik stap in de auto… want….

Dochterlief komt na 4 weken weer thuis!!

Aan iedereen een geweldig groen en fijn weekend toegewenst *O* :9B

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Skrunsies schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:40:
Allemaal leuk en aardig, net opgehangen met het ziekenhuis. Ik stap in de auto… want….

Godverdomme dat is pas goed nieuws!

Geniet ervan kerel, goed weekend! *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Dat is nog fijner nieuws. Geniet van het weekend d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell

Darrell

Fiat moonboy

YES schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:36:
Als je de log scale ff uitzet op de 1D chart, rammen we vandaag dwars door de neergaande trendlijn die vanaf de 69k ingezet is.

Moon soon, wen 420k??
Had je hem niet gelijk in je post kunnen verwerken ipv ons aan het werk te zetten?

Edit: mooi nieuws @Skrunsies !

[ Voor 4% gewijzigd door Darrell op 04-02-2022 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012

Absoluut bullish nieuws! Geniet er van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_

Prachtig nieuws man, een mega mooi weekend toegewenst d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56

Goed om te horen! Fijn weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:28:
Grotendeels eens, een paar nuances. Ten eerste is 'de inflatie' niet zomaar geheel toe te rekenen aan ECB beleid. Inflatie is een veelkoppig complex monster en de oorzaken van inflatie zijn niet zo eenvoudig als de memes doen overkomen ('printer goes brrr').
Mwah, ik denk dat dat wel mee valt eigenlijk. Dat geldcreatie (of het gebrek aan schaarste) redelijk hand in hand gaan met inflatie lijkt me niet meer dan logisch, en centrale banken staan daarbij aan het voortouw.
De huidige inflatie heeft grotendeels te maken met energieprijzen enerzijds en supply chain problematiek anderzijds.
Punt is dat voor vrijwel alles wat wij consumeren, er 'energie' voor gebruikt is - van productie, tot transport, tot het verwarmen van het kantoor. Die prijzen zullen allemaal doorgerekend moeten worden en zullen niet snel weg-ebben. Tot op zekere hoogte vind ik de oliecrisis van 50 jaar geleden een interessant gegeven om te kijken naar hoe de komende jaren eruit kunnen zien.

Supply chain problematiek is inderdaad op termijn oplosbaar, maar lijkt mij verre van de oorzaak van de huidige problemen.

Maar belangrijker: het inflatiecijfer waar we het vaak over hebben, is inderdaad sterk afhankelijk van energie. Maar: vrijwel niet van de prijzen van een auto, een huis, meubels, enzovoort. Terwijl we dat ook kopen, en iedereen kan zien dat dat niet echt goedkoper wordt.
Verder is het beleid van de ECB van de laatste jaren na de kredietcrisis en opeenvolgende schuldencrisis gedreven door politieke afwegingen ('anything it takes') en is het lastig om een waardeoordeel te geven over de situatie van 2013 met de huidige omstandigheden. Het is evident dat de opzet van de EMU en de euro op veel vlakken tekortschiet en daar zijn we nu de vruchten van aan het plukken. Anderzijds heeft de euro de deur opengezet naar veel (extra) welvaart en is ook dat weer een geheel andere discussie die je niet los kan zien van de 'nadelen' van de euro.

Eurobonds doen we de facto al maar mogen we het niet zo noemen (ESM, PEPP, coronabonds). Hoekstra wilde voor het thuispubliek scoren door Eurobonds af te schieten en dat is semantisch gezien gelukt.
Geheel mee eens.
Verder is de vraag niet zozeer 'wat doen we met die torenhoge schulden', die schulden vallen met een uitzondering hier en daar (Italië) reuze mee. Waar de EU en de ECB langzaam op aan het voorsorteren zijn is een nieuw monetair-economisch paradigma waarin het doel niet wordt om schulden af te lossen, maar om schulden in een ander perspectief te gaan plaatsen. Hoge schulden worden de nieuwe norm (60% gaan we loslaten). Waarom zou Europa het beste jongetje van de klas moeten spelen terwijl talloze landen er qua schuldenberg veel slechter voor staan?
Is dat een nieuw paradigma? Volgens mij is dat al decennia geleden gestart :P die staatsschulden worden nooit afgelost.

Desalniettemin heeft het wel nut om lage schulden te hebben, immers de rentelast moet wel betaald blijven worden. Maar zolang die rente laag is stelt dat ook weer weinig voor - en voila, je munt wordt langzamerhand wel waardeloos, met alle gevolgen van dien.
Je hoeft niet het beste jongetje van de klas te zijn, maar voor internationale handel sta je sterker, wat voor meer groei kan zorgen.
Wat een uitdaging zal blijven, is de problematiek van de Zuid-Europese zorgenkindjes. Spanje en vooral Italië moeten echt gaan hervormen en duurzame groei in hun economieën moeten bewerkstelligen. Met de vergrijzing daar en talloze andere uitdagingen kan dat nog weleens spannend gaan worden. Het is de vraag in hoeverre de Duitsers bereid zijn om weg te bewegen van hun strenge Bundesbank discipline. Als Lagarde de Duitsers kan overtuigen, heeft ze vrij spel om te doen en laten wat ze wil de komende jaren. Klaas Knot gaat daar geen pepernoot aan kunnen veranderen :)
Eens. Ik betwijfel of dat probleem op te lossen is, maar de toekomst zal het uitwijzen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:27
[...]

Begin 2020 had men de kans om een stevige correctie te laten uitvoeren (deflatie, yeps) -- maar men begon "en masse" met stutten. Alles om de inflatie maar aan te jagen. Daar is het misgegaan.

Nu is de inflatie aangejaagd en dreigt zelfs een 'roll over', waarbij de ECB zichzelf langzaam aan schaakmat zet. Gemaakte keuzes hebben altijd een keer consequenties -- ook bij laksheid

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:19

Beste bericht dat vandaag in de slowchat voorbij is gekomen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Darrell schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:41:
[...]

Had je hem niet gelijk in je post kunnen verwerken ipv ons aan het werk te zetten?

Edit: mooi nieuws @Skrunsies !
Ik heb ook VrijMiBo, dus nee :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh

Goed nieuws d:)b

Pagina: 1 ... 75 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!