[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.031.353 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:26

YES

Moderator General Chat
malarkan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:33:
[...]

eigenlijk een oblate sferoïde..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVrAVyjKsWo504ehqebCNRAU73A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44DqZv7qAS5ydAmsZJ6Gu225.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Gisteren heb ik voor het eerst een paar tientjes aan QI mogen ontvangen, omdat ik een vrijwel gratis lening bij Qi Dao heb lopen - terwijl het onderpand (BTC en BIFI) nog rente staat te trekken.

Ik ben inmiddels wel wat gewend, maar crypto blijft toch maar een rare wereld.

[ Voor 3% gewijzigd door Glenn Hoddle op 04-02-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarryD
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-06 10:38
* En dit valt gewoon onder spam *

[ Voor 85% gewijzigd door .oisyn op 04-02-2022 09:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:10
Vandaag weer 3 dollar crypto gratis bij Coinbase, nu RNDR:

1. A decentralized GPU rendering marketplace.
2. Rendering 3D artwork.
3. Monetization of 3D objects and invironments.

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:09
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:40:
Gisteren heb ik voor het eerst een paar tientjes aan QI mogen ontvangen, omdat ik een vrijwel gratis lening bij Qi Dao heb lopen - terwijl het onderpand (BTC en BIFI) nog rente staat te trekken.

Ik ben inmiddels wel wat gewend, maar crypto blijft toch maar een rare wereld.
Dus je knalt je Moo tokens daarin, en die kan je er op elk moment ook weer uit halen?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
@Kol Nedra wat is er 20-2?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
20-2 komt er 100 miljoen GLMR vrij die gekocht zijn in de ico voor 25ct p/s.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:05
LBV_038 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:23:
[...]

Hoe werkt die BNB-vault precies? Heb het wel eens voorbij zien komen maar eigenlijk altijd alleen launchpad gedaan. Levert die vault een beetje leuk rendament op?
Je staket je BNB in de vault en dan doe je overal een beetje mee:
As a BNB yield aggregator, BNB Vault will combine Flexible Savings, BNB DeFi Staking, and Launchpool to give you the best APY returns. APY up to 20%
Het is niet altijd veel (savings op BNB is maar 0,35%) maar je doet automatisch mee met de pool tokens (nu 0,69% op ANC) en het telt mee met je gemiddelde (belangrijk als je een Binance card hebt of bij sommige launchpad tokens).

Heb nog geen uitsluitsel of je hetzelfde % krijgt als wanneer je direct in een pooltoken staket; Bij ANC is het nu wel hetzelfde (zelfs 0,01 meer).

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Area schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:35:
Er zijn geruchten dat Meta/Facebook, The Sandbox wil overnemen.
Mocht het waar zijn en ook doorgaan. Zal Sandbox 1000x gaan denken jullie?
Pas hiermee op, meestal zijn dit soort geruchten puur door Joetoepers gebracht om prijzen te doen stijgen voor eigen gewin. Mocht het allemaal gaan stijgen, dan wellicht een percentage verkopen en niet te greedy alles blijven vasthouden.

NFA.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Gelukszoekr schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:53:
Waar ik me de laatste tijd aan erger. Niet hier, maar op andere fora of cryptogroepen (FB, Discord, Telegram etc. Ik zie steeds vaker de reactie komen van mensen "Lekker zelf je onderzoek doen, bedankt me later". of "Dat ga ik je niet vertellen, DYOR!".

Wat een pesthekel heb ik aan deze gasten. Ik stel me voor dat deze mensen net 2 maanden hier mee bezig zijn en het ontzettend interessant vinden om even ontzettend stoer over te komen wanneer ze het gevoel hebben iets verder te zijn dan degene die de vraag stelt.

De term "DYOR" (doe je eigen onderzoek) is bedacht omdat het belangrijk is zelf uit te kunnen leggen waarom je iets koopt. Het forceert je zelf na te denken. Als je op basis van wat je hebt geleerd iets koopt dan sta je hier namelijk zelf achter. Dit maakt je weerbaar tegen koersschommelingen en geeft rust. Het zelf onderzoek doen is niet iets wat je even doet, en dat het daarna ophoud. Het is een continu proces.

DYOR betekend niet dat je letterlijk alles zelf moet vinden op internet. Deel informatie met elkaar. Zo help je elkaar en kan iedereen vervolgens voor zichzelf bepalen of je achter het project staat. Reacties als "Dat moet je lekker zelf uitzoeken!" slaat dan ook helemaal nergens op.

En nu koffie...
Wat voor koffie? Of moet ik dat zelf op gaan zoeken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:32:
[...]

Het is vrijwel altijd ook afkomstig van mensen die zelf helemaal niet de hersens hebben om onderzoek te doen naar wat dan ook.

DYOR.
Fixed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

kernie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:50:
Vandaag weer 3 dollar crypto gratis bij Coinbase, nu RNDR:

1. A decentralized GPU rendering marketplace.
2. Rendering 3D artwork.
3. Monetization of 3D objects and invironments.
RNDR ben ik me op aan het inlezen, lijkt een mooi project te zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:27
[...]

Compleet offtopic, maar gefascineerd door deze term ben ik maar even gaan zoeken. Goede uitleg hier: https://www.netinbag.com/...s-an-oblate-spheroid.html

Zo leer je nog eens wat. Helaas liet ik mij verleiden door links te klikken op Wetenschap. Nu heb ik al een half uur geen werk meer verricht, want er staan best interessante vragen tussen. Dat internet gaat nog eens heel groot worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:10
Ngangatar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:10:
[...]

RNDR ben ik me op aan het inlezen, lijkt een mooi project te zijn.
Ik vertrouw op jouw research en laat deze 3$ dan maar staan in RNDR ;)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry1982
  • Registratie: December 2015
StevenzeN schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:56:
[...]

20-2 komt er 100 miljoen GLMR vrij die gekocht zijn in de ico voor 25ct p/s.
Ah nice dan klapt de koers nog verder in elkaar 😕

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1wkrWAuJlAlrUjg8ICH7OKMCLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/8yHc7gaUPy4y51qgp1FBPTt5.gif?f=user_large

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
thierry1982 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:14:
[...]

Goeden kans, max aankoop was 5000$ en die is met de huidige koers bijna 100K waard geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:37
thierry1982 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:14:
[...]

grote kans, mensen gaan zeker de winst nemen.
maar het kan daarna ook weer omhoog, er zullen vast kopers zijn die hierop wachten.

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:20

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ngangatar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:06:
[...]

Pas hiermee op, meestal zijn dit soort geruchten puur door Joetoepers gebracht om prijzen te doen stijgen voor eigen gewin. Mocht het allemaal gaan stijgen, dan wellicht een percentage verkopen en niet te greedy alles blijven vasthouden.

NFA.
Dit soort adviezen zijn toch goud crypto waard(ig) om ff 2 keer achter je oren te krabben voordat je ergens in springt? (y)

Eigenlijk zie ik dit wel als NFA en ben ik altijd verantwoordelijk voor mijn eigen acties :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Gelukszoekr schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:52:
[...]

Dus je knalt je Moo tokens daarin, en die kan je er op elk moment ook weer uit halen?
Dat kan, dat heeft dan wel gevolgen voor je % collateral natuurlijk.
Mits je percentage collateral tussen de 160% en 405% is, krijg je momenteel bijvoorbeeld op je MOOBIFI nog eens 31% apr over het bedrag dat je aan MAI leent.

Rekenvoorbeeld: je stopt $3000 aan MooBIFI in de QI vault en leent $1500 aan de stable $MAI. Je loan-to-collateral value is nu 200%, dus ontvang je over die $1500 nu die 31% apr, oftewel ongeveer een $10 per week aan Qi, wekelijks geairdropped in je wallet. (Dit 'incentive' wordt overigens tweewekelijks over gestemd binnen de Qi Dao community en dat kan dus veranderen. Maar de grootste Qi whale is ook een BIFI whale.)

2 puntjes om op te letten: als colletaral onder de 140% wordt je geliquideerd. (Maar bijstorten en aflossen kan op ieder moment, en je Mootokens dragen natuurlijk zelf rente en daarmee stijgt je onderpand op zich (los van de koers) in waarde.)
Andere punt is de 'renteloze' lening bij Qi Dao. Die is renteloos in de zin dat je 0% apr betaalt, maar eenmalig een opslag van 0.5% bij aflossen:
"Users pay a repayment fee equal to 0.5% of their debt when repaying their stablecoin debt to unlock the underlying collateral. This fee is denominated in the collateral token."Example: A user has 100 USD worth of Matic and 50 MAI (miMatic) in debt. They then repay 10 MAI. The fee paid by the user would be 0.05 USD worth of Matic (10 MAI * 0.5% fee)."
Dat is op zich best gunstig, maar als je bijvoorbeeld al na 2 weken aflost is dat wel een apr van bijna 12%, dus dat is iets om rekening mee te houden.

maar verder is het veel plezier: https://app.mai.finance/
https://docs.mai.finance/introduction-1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Waar ik me de laatste tijd aan erger. Niet hier, maar op andere fora of cryptogroepen (FB, Discord, Telegram etc. Ik zie steeds vaker de reactie komen van mensen "Lekker zelf je onderzoek doen, bedankt me later". of "Dat ga ik je niet vertellen, DYOR!".

Wat een pesthekel heb ik aan deze gasten. Ik stel me voor dat deze mensen net 2 maanden hier mee bezig zijn en het ontzettend interessant vinden om even ontzettend stoer over te komen wanneer ze het gevoel hebben iets verder te zijn dan degene die de vraag stelt.

De term "DYOR" (doe je eigen onderzoek) is bedacht omdat het belangrijk is zelf uit te kunnen leggen waarom je iets koopt. Het forceert je zelf na te denken. Als je op basis van wat je hebt geleerd iets koopt dan sta je hier namelijk zelf achter. Dit maakt je weerbaar tegen koersschommelingen en geeft rust. Het zelf onderzoek doen is niet iets wat je even doet, en dat het daarna ophoud. Het is een continu proces.

DYOR betekend niet dat je letterlijk alles zelf moet vinden op internet. Deel informatie met elkaar. Zo help je elkaar en kan iedereen vervolgens voor zichzelf bepalen of je achter het project staat. Reacties als "Dat moet je lekker zelf uitzoeken!" slaat dan ook helemaal nergens op.

En nu koffie...
Is dit echt iets van de laatste tijd? Ik ben inmiddels een jaar (weer) redelijk actief bezig met crypto en merk dit eigenlijk continue. Voor mijn gevoel zijn dit soort types vaak of te diep ergens ingedoken en doen ze er daarna van alles aan om mee te helpen hype te creëren, 'influencers' die er baat bij hebben koersen te doen stijgen of mensen die op een andere manier baat bij hebben dat mensen blind instappen.

DYOR wordt door die figuren gebruikt als schijn van betrouwbaarheid volgens mij. "Joh ik beveel je deze coin aan want hij is echt geweldig maar ik ga je niet zomaar gouden bergen beloven, kijk er anders zelf even naar, dan zal je zien dat wat ik zeg, klopt."
Mijn gevoel zegt dat dit gewoon een soort psychologisch trucje is:
Coin is top zegt iemand > maar wil je niet blind laten instappen want zegt dat je zelf even onderzoek moet doen > dus als hij/zij er niet bang voor is dat ik zelf onderzoek doe naar deze munt zal het wel betrouwbaar zijn > onderzoek is dus niet meer nodig, ik stap in.

Het is mega dom maar volgens mij wel de manier waarop veel (malafide) crypto-adviseurs/influencers mensen proberen te bewegen tot investeren. En gezien er onnoemelijk veel van dit soort figuren zijn, zal het nog werken ook ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

YES schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:24:
[...]

Is dit echt iets van de laatste tijd? Ik ben inmiddels een jaar (weer) redelijk actief bezig met crypto en merk dit eigenlijk continue. Voor mijn gevoel zijn dit soort types vaak of te diep ergens ingedoken en doen ze er daarna van alles aan om mee te helpen hype te creëren, 'influencers' die er baat bij hebben koersen te doen stijgen of mensen die op een andere manier baat bij hebben dat mensen blind instappen.

DYOR wordt door die figuren gebruikt als schijn van betrouwbaarheid volgens mij. "Joh ik beveel je deze coin aan want hij is echt geweldig maar ik ga je niet zomaar gouden bergen beloven, kijk er anders zelf even naar, dan zal je zien dat wat ik zeg, klopt."
Mijn gevoel zegt dat dit gewoon een soort psychologisch trucje is:
Coin is top zegt iemand > maar wil je niet blind laten instappen want zegt dat je zelf even onderzoek moet doen > dus als hij/zij er niet bang voor is dat ik zelf onderzoek doe naar deze munt zal het wel betrouwbaar zijn > onderzoek is dus niet meer nodig, ik stap in.

Het is mega dom maar volgens mij wel de manier waarop veel (malafide) crypto-adviseurs/influencers mensen proberen te bewegen tot investeren. En gezien er onnoemelijk veel van dit soort figuren zijn, zal het nog werken ook ;(
Een soort van indekken, als het mis gaat kan je zeggen; ik zei toch DYOR? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Xqlus1ve schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:25:
[...]

Een soort van indekken, als het mis gaat kan je zeggen; ik zei toch DYOR? :/
Ja ook dat inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Je kan moeilijk zeggen:

vertrouw me nou maar, ga ALL-IN in!
DYOR is niet nodig 👍

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LBV_038
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 18-08 14:53
Wiley99 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:00:
[...]

Je staket je BNB in de vault en dan doe je overal een beetje mee:

[...]

Het is niet altijd veel (savings op BNB is maar 0,35%) maar je doet automatisch mee met de pool tokens (nu 0,69% op ANC) en het telt mee met je gemiddelde (belangrijk als je een Binance card hebt of bij sommige launchpad tokens).

Heb nog geen uitsluitsel of je hetzelfde % krijgt als wanneer je direct in een pooltoken staket; Bij ANC is het nu wel hetzelfde (zelfs 0,01 meer).
Thanks voor je uitleg! _/-\o_ Ik stake al mega lang in de launchpool en nooit geweten dat ik tegelijkertijd ook nog BNB rewards kon ontvangen. :F Vanaf nu lekker in de vault laten staan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Kol Nedra schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:27:
Je kan moeilijk zeggen:

DYOR is niet nodig 👍
Hoezo niet?

Hadden ze dat maar tegen mij gezegd toen BTC op $100 stond :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ray_
Kol Nedra schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:27:
Je kan moeilijk zeggen:

DYOR is niet nodig 👍
All-in it is!
https://coinmarketcap.com/nl/currencies/dyor-token/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10
Wat zei de helpdesk toen je contact met hun opnam?

CRINGE :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ngangatar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:07:
[...]

Wat voor koffie? Of moet ik dat zelf op gaan zoeken? :P
Ik heb eigenlijk geen idee wat ze hier in de automaat flikkeren :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou wel eens een goede verklaring kunnen zijn voor de pump op Ethereum:
Buterin has furthermore statet developers are planning a fixed hardcap when implementing the new PoS consensus mechanism, making the scarcity of Ethereum equivalent to the Bitcoin scarcity.

Altough the Bitcoin network might be less vulnerable to attacks with its PoW consensus, Buterin believes that scarcity also plays a big role in the adoption of the network.
Meer info in het artikel, linkje hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:11
10% op ETH in de pocket, I'm out..

Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/3o7qDEq2bMbcbPRQ2c/giphy.gif?cid=ecf05e47htmt7sr5daptbigm5556i5qlpgacge3r73xp0xk5&rid=giphy.gif&ct=g

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:33:

[...]

Oftewel, zoveel mogelijk ETH inslaan?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Spollie schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Oftewel, zoveel mogelijk ETH inslaan?
DYOR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BTFD

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
Betrouwbaar team, allemaal chefs, zelfs eentje van Joeptoep en een echte woordkunstenaar die geen chef is. Terecht dat je all-in bent.

https://coinmarketcap.com.../dyor-token/project-info/

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 19:11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:14

[...]

Er wordt meer aan het procotol gesleuteld dan aan roestige Alfa Romeo. Geeft weinig vertrouwen dat er zo veel en zo ingrijpend wordt gemuteerd in de basisparameters :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
BTC100K2021 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:49:
[...]

Er wordt meer aan het procotol gesleuteld dan aan roestige Alfa Romeo. Geeft weinig vertrouwen dat er zo veel en zo ingrijpend wordt gemuteerd in de basisparameters :?
vind je? ik vind het prima als er met voortschrijdend inzicht andere (hopelijk betere) keuzes wordt gemaakt, blind je ogen sluiten en denken dat alles wat je 1x hebt geschreven altijd het beste is is doorgaans een begin van een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
malarkan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:50:
[...]

vind je? ik vind het prima als er met voortschrijdend inzicht andere (hopelijk betere) keuzes wordt gemaakt, blind je ogen sluiten en denken dat alles wat je 1x hebt geschreven altijd het beste is is doorgaans een begin van een ramp
Van PoW naar PoS en van no cap naar hard cap is nogal wat. Stel dat bij BTC ineens de hard cap van 21KK wordt losgelaten, dan breekt (terecht) de pleuris uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

BTC100K2021 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:54:
[...]

Van PoW naar PoS en van no cap naar hard cap is nogal wat. Stel dat bij BTC ineens de hard cap van 21KK wordt losgelaten, dan breekt (terecht) de pleuris uit.
Heb je het artikel gelezen? Zou ik zeker even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:59:
[...]

Heb je het artikel gelezen? Zou ik zeker even doen.
Lezen en een gefundeerde mening vormen, nee dank je :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
[...]

Stel dat bij BTC ineens de hard cap van 21KK wordt losgelaten, dan breekt (terecht) de pleuris uit.
Die twee zijn ook wel wezenlijk anders.
- no cap naar hard cap = deflationair/meer waardevast
- hard cap naar no cap = inflationair/weg waardevastheid

Bij het tweede zou inderdaad de pleuris volledig uitbreken, bij de eerste niet echt.

Ik heb het artikel overigens niet gelezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:50
Glenn Hoddle schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:32:
[...]

Het is vrijwel altijd ook afkomstig van mensen die zelf helemaal niet de hersens hebben om onderzoek te doen naar wat dan ook.
Daarom willen ze ook dat jij onderzoek doet zodat zij daar weer van kunnen leren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:50
Dacuuu schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:30:
[...]

Wat zei de helpdesk toen je contact met hun opnam?

CRINGE :X
Tenenkrommend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online

[...]

Fucking hell, ik ben er nog ingetuind ook.
Niet meer doen he! Foei...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

het lijkt mij met de huidige fees van BTC onvermijdelijk dat op termijn de magische hard cap eraf gehaald wordt.

(duikt weg)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat

[...]

Op YouTube links met twee Q's erin klik ik niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xp0vS3c8Iw5UiunnJwKzrf01oSE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/yNblGlrPpPJ2aszPKXbEVPBZ.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-10 23:25

[...]

Mooi, tijd om een extra hypotheek af te sluiten ALL-IN Eth

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:20
Area schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 08:35:
Er zijn geruchten dat Meta/Facebook, The Sandbox wil overnemen.
Mocht het waar zijn en ook doorgaan. Zal Sandbox 1000x gaan denken jullie?
Van welk geld? Ze zijn gisteren 25% van hun waarde verloren _O-

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat mijn grap iets te geavanceerd was voor de slowchat... Volgende keer post ik wel weer een meme met een huilende dode kat, bikini babe of hide the pain Harold.

Zo blijft het investeringsklimaat veilig voor iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:20
jvel92 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:10:
Kasta mooi project van de themooncarl. Ter info dit draadje:

[Twitter]
Haha paar dagen geleden hier een filmpje van Didi (die gast die z'n huis verkocht en all-in crypto deed) die toevallig Kasta aan het shillen was.

32% naar marketing checks out _O-

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:13:
Ik merk dat mijn grap iets te geavanceerd was voor de slowchat... Volgende keer post ik wel weer een meme met een huilende dode kat, bikini babe of hide the pain Harold.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Umib4Rt1TD8gbALcMgJMGA3-Idc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MLHQGUq0RriuLsDX9j7o4k6S.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkiYH-3RYUyWztQjMHdfxqJaqQg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/NLLPyiI4bhLv52RcGd8QzPwc.gif?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rangatang
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De grote vraag is natuurlijk: wanneer breekt BTC nu eens uit dit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Otqe17u2-SH97tp7n112k_hB_jA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eFGrWDXzcn7vKcMq9KRNAYnN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
BTFD schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:38:
10% op ETH in de pocket, I'm out..

[Afbeelding]
Vandaag ATH confirmed.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ik heb DYOR voor zowel ADA en ETH gedaan.
Nu twijfel ik of het slim is deze 2 projecten 👀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wae-Xsvv4z9pxpRhsMuOOdaGpU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0c153N1GxF3wjeIR8UPeubUX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IslqXfwX3Scw6ZNmO1_IW3uqVKc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmYaIbRAjm5fIU2ypKntOCOk.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Nice, aantal verkooporders ETH aangetikt. Kijken of we weer ergens een procentje of 2 extra kunnen verzamelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:53

Darrell

Fiat moonboy

Nou ja de ene helft heeft geklikt en heeft nu een verziekt youtube algoritme en de andere helft is all in eth gegaan.

Gerapporteerd derhalve en oisyn heeft vandaag dienst zag ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTFD
Ngangatar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:35:
Nice, aantal verkooporders ETH aangetikt. Kijken of we weer ergens een procentje of 2 extra kunnen verzamelen.
Same! Al blijft dit wel gemeen! >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-gCybqZFk1PCoNuEOKckEzA7tIc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Rjo13bSeC369idu3t0Wzx9lc.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ray_
BTC100K2021 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Lezen en een gefundeerde mening vormen
Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/IB97xsNe7-YAAAAC/dont-do-that-avengers.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

BTFD schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:47:
[...]

[Afbeelding]
Die had ik eerder deze week, nu alsnog aangetikt :). Altijd lullig ja.

Half jaar geleden had ik mijn verkoopprijs aangepast, tegenwoordig blijft die gewoon staan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

BTFD schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:47:
[...]

[Afbeelding]
Dat had ik dus bij Bitcoin met de 69k top _O-

Op een kuthaar in de breedte mijn sellorder op 420k gemist. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

YES schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:00:
[...]

Die twee zijn ook wel wezenlijk anders.
- no cap naar hard cap = deflationair/meer waardevast
- hard cap naar no cap = inflationair/weg waardevastheid

Bij het tweede zou inderdaad de pleuris volledig uitbreken, bij de eerste niet echt.

Ik heb het artikel overigens niet gelezen
Het gaat om inflatie, niet persé om een fixed supply. Ethereum bijv. heeft geen fixed supply, maar wel een lagere inflatie dan Bitcoin op dit moment.

Tot ~2140 zullen er nog nieuwe Bitcoins op de markt komen, dat is nog bijna 120 jaar (!)
Kans is heel erg groot dat Bitcoin in 2140 (in deze vorm) niet meer bestaat. Een fixed supply is veelal meer een gimmick (/speculatiewaarde), dan dat het echt zinvol is.

[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 04-02-2022 12:32 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Mooody schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:30:
[...]

Het gaat om inflatie, niet persé om een fixed supply. Ethereum bijv. heeft geen fixed supply, maar wel een lagere inflatie dan Bitcoin op dit moment.

Tot ~2140 zullen er nog nieuwe Bitcoins op de markt komen, dat is nog bijna 120 jaar (!)
Kans is heel erg groot dat Bitcoin in deze vorm niet meer bestaat. Een fixed supply is veelal meer een gimmick, dan dat het echt waarde heeft.
Psychologisch is de fixed supply bij Bitcoin dusdanig meer dan een gimmick dat men hierdoor er toch eerder geld in investeert. Altijd leuk wanneer techniek en de geest met elkaar in "conflict" komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ngangatar schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:32:
[...]

Psychologisch is de fixed supply bij Bitcoin dusdanig meer dan een gimmick dat men hierdoor er toch eerder geld in investeert. Altijd leuk wanneer techniek en de geest met elkaar in "conflict" komen.
Hear hear!

Hier thuis bij mij heeft de 'techniek ook de geest gegeven'.... Droogtrommel naar de gallemiezen, misschien had ik toch wat DOT jes in de 'centrifuge' moeten donderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kans is heel erg groot dat Bitcoin in 2140 (in deze vorm) niet meer bestaat. Een fixed supply is veelal meer een gimmick (/speculatiewaarde), dan dat het echt zinvol is.
Dat is nogal een aanname omtrent Bitcoin die je daar maakt. Mooi hoe je dit weet te vervormen.

Geen fixed supply, geen vaste vormgeving van het consensus mechanisme, hyperbolische adoptie waardoor de netwerk fees onhoudbaar zijn geworden...

In mijn optiek is daarmee het fundament van Ethereum een stuk onzekerder dan die van Bitcoin als we het dan toch over lange termijn hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:42:
[...]

Dat is nogal een aanname omtrent Bitcoin die je daar maakt. Mooi hoe je dit weet te vervormen.

Geen fixed supply, geen vaste vormgeving van het consensus mechanisme, hyperbolische adoptie waardoor de netwerk fees onhoudbaar zijn geworden...

In mijn optiek is daarmee het fundament van Ethereum een stuk onzekerder dan die van Bitcoin als we het dan toch over lange termijn hebben :)
maar dat maakt het punt toch niet anders? of Ethereum meer of minder onzeker is maakt niet de kans kleiner (of groter) dat BTC op dezelfde wijze bestaat over 120 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
[...]

en hoe zie je het bijvoorbeeld bij aandelen?
misschien niet precies hetzelfde maar er zijn bedrijven die hun eigen aandelen terug kopen zodat er steeds minder supply beschikbaar is in aandelen, ook soort van deflationary.....

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kol Nedra
Skrunsies schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:34:
[...]

Hear hear!

Hier thuis bij mij heeft de 'techniek ook de geest gegeven'.... Droogtrommel naar de gallemiezen, misschien had ik toch wat DOT jes in de 'centrifuge' moeten donderen.
deze bedoel je?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHKAid4wYkVBF_xWYFK73zhdkpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRnrbas8NDwAB8FibXr7stDO.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kol Nedra schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:50:
[...]

en hoe zie je het bijvoorbeeld bij aandelen?
misschien niet precies hetzelfde maar er zijn bedrijven die hun eigen aandelen terug kopen zodat er steeds minder supply beschikbaar is in aandelen, ook soort van deflationary.....
Absoluut anders, die kunnen namelijk weer op de markt komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Yes thanks! Dat is geen geld voor een droger!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

malarkan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:44:
[...]

maar dat maakt het punt toch niet anders? of Ethereum meer of minder onzeker is maakt niet de kans kleiner (of groter) dat BTC op dezelfde wijze bestaat over 120 jaar.
Nee dat klopt. Maar het geeft wel heel mooi de hoge mate van flexibiliteit aan waarmee het Ethereum netwerk beïnvloedbaar is voor veranderingen. Dat kun je zien als iets goeds, persoonlijk zie ik het als iets slechts. Vooral in een omgeving waarin eigenbelangen een aanzienlijke rol spelen en waar serieuze regulaties hun intrede nog moeten doen.

Dus om dan te roepen dat Bitcoin vermoedelijk niet meer in huidige vorm bestaat en daarnaast Ethereum te omarmen omtrent tokenomics terwijl de grootste netwerkonzekerheid absoluut bij Ethereum ligt, vind ik wat eigenaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Nu online
Skrunsies schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:55:
[...]

Yes thanks! Dat is geen geld voor een droger!
Das is de prijs per keer. De machine staat bij een pomp in de stad
:+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:07:
[...]

Nee dat klopt. Maar het geeft wel heel mooi de hoge mate van flexibiliteit aan waarmee het Ethereum netwerk beïnvloedbaar is voor veranderingen. Dat kun je zien als iets goeds, persoonlijk zie ik het als iets slechts. Vooral in een omgeving waarin eigenbelangen een aanzienlijke rol spelen en waar serieuze regulaties hun intrede nog moeten doen.

Dus om dan te roepen dat Bitcoin vermoedelijk niet meer in huidige vorm bestaat en daarnaast Ethereum te omarmen omtrent tokenomics terwijl de grootste netwerkonzekerheid abslotuut bij Ethereum ligt, vind ik wat eigenaardig.
Ja dat laatste ben ik met je eens, ik zag het als 2 losse statements. Als je ze linkt dan is dat inderdaad van 2 wallen willen eten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

malarkan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:10:
[...]

Ja dat laatste ben ik met je eens, ik zag het als 2 losse statements. Als je ze linkt dan is dat inderdaad van 2 wallen willen eten :P
Ik zal het wel verkeerd geïnterpreteerd hebben, het is tenslotte vrijdag.

Tijd voor een borrel soon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:41

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Kom op mannen werk aan de winkel, denk ook eens aan de mensen die het minder goed hebben. Gooi jezelf dit jaar in maanstand en maak de werknemers van Lamborghin blij....Koop van elke kleur 1 (vind de vrouw ook leuk, kan ze met kleding matchen) en de bonus is binnen voor de werknemers. 8)

https://www.telegraaf.nl/...-ferrari-bonus-van-12-000

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

https://coinguides.org/ethereum-supply/

Eth past t wel aan, en heeft dus geen harde cap, maar wel gereguleerde maar onzekere supply. De PoS zal het iig sterk reduceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:16:
[...]

Ik zal het wel verkeerd geïnterpreteerd hebben, het is tenslotte vrijdag.

Tijd voor een borrel soon.
nah in dit geval zal ik het niet gekoppeld hebben doordat ik tegelijkertijd een overleg had (dat niet echt interessant was...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:07:
[...]

Dus om dan te roepen dat Bitcoin vermoedelijk niet meer in huidige vorm bestaat en daarnaast Ethereum te omarmen omtrent tokenomics terwijl de grootste netwerkonzekerheid absoluut bij Ethereum ligt, vind ik wat eigenaardig.
Je wil het graag, maar dit was echt geen BTC vs ETH ;) Ik nam ETH als voorbeeld van een token met minder inflatie dan BTC. Er had ook Cardano kunnen staan, als die minder inflatie zou hebben dan Bitcoin. Dat Cardano of Ethereum over 10 jaar nog bestaan, implicier ik niet. Sterker nog, verder dan 2 tot 3 jaar in de tijd ga ik niet kijken, dat betreft voor zowel BTC, ETH, als welke asset dan ook.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mooody schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:37:
[...]

Je wil het graag, maar dit was echt geen BTC vs ETH ;) Ik nam ETH als voorbeeld van een token met minder inflatie dan BTC. Er had ook Cardano kunnen staan, als die minder inflatie zou hebben dan Bitcoin. Dat Cardano of Ethereum over 10 jaar nog bestaan, implicier ik niet. Sterker nog, verder dan 2 tot 3 jaar in de tijd ga ik niet kijken, dat betreft zowel BTC, ETH, als welke asset dan ook.
Is alleen erg lastig in te schatten wanneer je eruit moet springen als je in een project gelooft. Het blijven gokken dat betreft :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Is alleen erg lastig in te schatten wanneer je eruit moet springen als je in een project gelooft. Het blijven gokken dat betreft :P
Je kunt prima in beide of meerdere projecten geloven.

Ben zelf een ETH maxi. Maar vind BTC ook interessant, niet vanwege de ROI. Wel vanwege het statement en de rol die kan het spelen in de toekomst rondom persoonlijke vrijheden. Bezit overigens geen BTC op dit moment, maar zal in de toekomst zeker een gedeelte van mijn PF omzetten naar BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

jvel92 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:52:
[...]

Je kunt prima in beide of meerdere projecten geloven.

Ben zelf een ETH maxi. Maar vind BTC ook interessant, niet vanwege de ROI. Wel vanwege het statement en de rol die kan het spelen in de toekomst rondom persoonlijke vrijheden. Bezit overigens geen BTC op dit moment, maar zal in de toekomst zeker een gedeelte van mijn PF omzetten naar BTC.
Eens maar doelde eerder op overige alts, zelf zit ik in MATIC/FTM/ATOM/CRO, maar wanneer stap je uit en denk je genoeg is genoeg, dat blijft lastig.

Heb zowel BTC als ETH, echter is het maar circa 35% van mij PF momenteel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Xqlus1ve schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Dat heeft te maken met je eigen doel. Als jij 500% waardegroei genoeg vindt, stap je er toch uit?

"Geloven" in een project kan ook beter een momentopname zijn. Als hypes veranderen (zoals vorig jaar van Defi naar NFT), moet je je liefde los kunnen laten. Uiteindelijk draait het niet om liefde, maar om winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Xqlus1ve schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:58:
[...]

Eens maar doelde eerder op overige alts, zelf zit ik in MATIC/FTM/ATOM/CRO, maar wanneer stap je uit en denk je genoeg is genoeg, dat blijft lastig.

Als de genoemde alts het qua ontwikkeling prima doen en je het geld niet nodig hebt, laat je de boel toch staan? Als je ziet dat bijv. FTM het lastig heeft t.o.v. concurrenten, wissel je die in voor "the next best thing". Daar hoeft je maar een paar keer per jaar (bijv. 1x per 3 of 6 maand) de boel voor te evalueren. Echt niet wekelijks :) En ja, je kan de verkeerde keuzes maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Xqlus1ve schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 13:58:
[...]

Dat is afhankelijk van je doel en je eigen gedachte achter de investeringen?

Koop je alternatieve L1's, omdat je denkt dat de toekomst multichain gaat zijn en wilt daarom ook investeren in de alternatieven? Of wil je mee surfen op de trend en uiteindelijk is het doel om meer BTC/ETH te vergaren.

In dat laatste geval zul je op een gegeven moment inderdaad moeten uitschalen en winst nemen in BTC/ETH. Denk je dat toekomst multichain is dan is het verhaal anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Mooody schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:04:
[...]

Als de genoemde alts het qua ontwikkeling prima doen en je het geld niet nodig hebt, laat je de boel toch staan? Als je ziet dat bijv. FTM het lastig heeft t.o.v. concurrenten, wissel je die in voor "the next best thing". Daar hoeft je maar een paar keer per jaar (bijv. 1x per 3 of 6 maand) de boel voor te evalueren. Echt niet wekelijks :) En ja, je kan de verkeerde keuzes maken.
Ja dat is een goede instelling, ik hou ook bepaalde mensen nauw in de gaten waaronder een ene @Mooody omdat ik zelf er nog niet zo diep in zit dat ik van alles op de hoogte ben (maar ook de tijd mis ik qua werk/privé), en is dit forum dus een uitkomst dat betreft.

@Verwijderd staat trouwens op de 2e plek als crypto guru _O-
jvel92 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:06:
[...]

Koop je alternatieve L1's, omdat je denkt dat de toekomst multichain gaat zijn en wilt daarom ook investeren in de alternatieven? Of wil je mee surfen op de trend en uiteindelijk is het doel om meer BTC/ETH te vergaren.

In dat laatste geval zul je op een gegeven moment inderdaad moeten uitschalen en winst nemen in BTC/ETH. Denk je dat toekomst multichain is dan is het verhaal anders.
Uiteindelijk zit ik hier voor 3 dingen:
1. Investering, en dus uiteindelijk wil ik er meer geld/waarde aan over houden.
2. Decentralisatie (met mate), het oude monetaire systeem is over zijn houdbaarheids datum heen.
3. For shits and giggles, omdat ik het leuk vind en wel een risico durft te namen in het leven (zonder er een potje van te maken, uiteindelijk staat mijn gezin op #1) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:53

Darrell

Fiat moonboy

Bifi na eerst een dipje ook weer even flexen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

jvel92 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:06:
[...]

"One chain to rule them all" gaat 'm niet worden, de toekomst zal multichain zijn.
Dus gaat interoperability belangrijk worden. Protocollen die de chains verbinden, "layer-0's" en on-ramps van liquidititeit en data. Je kunt dit proberen te voorspellen en investeren in de infrastructuur. Saai, maar imo een vrij relaxte manier van investeren.

Een andere manier van investeren is "hype hoppen", waarbij je elk jaar kijkt naar de grootste groeimarkten en daarmee mee probeert te stijgen. Je zou nu bijv. gaming-NFT-platforms als SAND, MANA kunnen pakken, maar ook L1's als SOL, FTM e.d. Dit jaar zullen ook bijv. DAO's belangrijker gaan worden naar verwachting. In het geval van hoppen moet je zorgen dat je niet verliefd wordt op je muntjes en bereid zijn om tijdig winst te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Darrell schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:16:
Bifi na eerst een dipje ook weer even flexen.
Sinds ik ben ingestapt met een flufje is het een stable geworden :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 10-10 19:06
Xqlus1ve schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:18:
[...]

Sinds ik ben ingestapt met een flufje is het een stable geworden :O
Je bent gister ingestapt ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Wat een mooie BIFI fakeout. Zou Bitcoin ook eens moeten doen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Mooody schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:16:
[...]

"One chain to rule them all" gaat 'm niet worden, de toekomst zal multichain zijn.
Dus gaat interoperability belangrijk worden. Protocollen die de chains verbinden, "layer-0's" en on-ramps van liquidititeit en data. Je kunt dit proberen te voorspellen en investeren in de infrastructuur. Saai, maar imo een vrij relaxte manier van investeren.

Een andere manier van investeren is "hype hoppen", waarbij je elk jaar kijkt naar de grootste groeimarkten en daarmee mee probeert te stijgen. Je zou nu bijv. gaming-NFT-platforms als SAND, MANA kunnen pakken, maar ook L1's als SOL, FTM e.d. Dit jaar zullen ook bijv. DAO's belangrijker gaan worden naar verwachting. In het geval van hoppen moet je zorgen dat je niet verliefd wordt op je muntjes en bereid zijn om tijdig winst te pakken.
Cosmos dus :)

SDK wordt door diverse andere projecten gebruikt, leidend project wat betreft IBC, ondergewaardeerd, what else you need to know? :P

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Gelukszoekr schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:23:
Wat een mooie BIFI fakeout. Zou Bitcoin ook eens moeten doen...
Met een trading volume van slechts $3 miljoen, is dit soort manipulatie natuurlijk peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Mooody schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Met een trading volume van slechts $3 miljoen, is dit soort manipulatie natuurlijk peanuts.
Eris echt weinig nodig om BIFI te laten stuiteren, klopt.

Heerlijk tegendraads muntje binnen mijn PF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Jedi_Pimp schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:24:
[...]

Cosmos dus :)

SDK wordt door diverse andere projecten gebruikt, leidend project wat betreft IBC, ondergewaardeerd, what else you need to know? :P
Kan het daar wel mee eens zijn. Meer zeg ik niet, anders lijkt het op shillen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Xqlus1ve schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:16:
[...]

@Verwijderd staat trouwens op de 2e plek als crypto guru _O-
Dat is dan mooi klote, ik zit hier niet voor de winst maar om deze wereld te zien branden, en om de tijd te doden tot duidelijk wordt wie de eerste nuke verstuurd tussen Rusland, China en USA.

Niets is tenslotte mooier dan een beetje halfslap over 'crypto' en 'toekomst' lullen terwijl je eigenlijk gewoon best wel beseft dat de mensheid zichzelf langzaam aan het uitroeien is :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VH7JFH3Pm2bA1SoUI_EFoZMqLOA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/pHPTPHqwDOqJpkdLFd7xlc5S.gif?f=user_large

Als Rusland al het 'Bitcoin mining argument' inzet als steek onder water om de Dollar te ondermijnen dan zitten we in interessantere tijden dan sommige hier vermoeden.

En winst in fiat, tja. Je kunt er nog steeds leuke dingen mee doen, maar uiteindelijk zijn meer keutels gewoon meer stront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Bart lijkt er weer zin in te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Mooody schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:25:
[...]

Vanaf wel volume gaat het van manipulatie naar organische groei? Of van een sleeping giant naar een overgewaardeerde pump?

Zoveel termen, de een met een positieve, dan andere een negatieve lading. Voor mij blijven het kopers en verkopers die gezamenlijk een prijs bepalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Gelukszoekr schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 14:31:
[...]

Vanaf wel volume gaat het van manipulatie naar organische groei? Of van een sleeping giant naar een overgewaardeerde pump?

Zoveel termen, de een met een positieve, dan andere een negatieve lading. Voor mij blijven het kopers en verkopers die gezamenlijk een prijs bepalen :)
Zodra het geen BIFI meer heet is het organische groei.

Pagina: 1 ... 74 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!