A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ga jou toch maar eens in het vizier houden en mijzelf verdiepen in hetgeen dat jij allemaal roept!
Al had ik maar 5% kennis van wat jij allemaal aanhaalt, maar zelfs dat begrijp ik nog niet!
Heb van Taro mogen leren hoe MA's werken en daardoor mooie buy/sell orders kunnen bepalen, maar nu dmv jouw inbreng (en de mensen die zich mengen in deze discissies) eens leren wat er allemaal achter die magische muntjes schuilt..
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
ETH heeft al meerdere bear markten en veel FUD weten te overleven. Wat er met andere netwerken gebeurt in een mogelijke bear moeten we nog gaan meemaken, maar dat geldt overigens ook voor DeFi in het algemeen. Daarnaast is decentralisatie van het netwerk ook wel punt. Niet iedereen vindt dat even belangrijk, maar het is net als privacy iets wat men pas belangrijk gaat vinden op moment dat het te laat is. In de toekomst zullen er inderdaad meerdere chains bestaan, maar niet in de huidige samenstelling.Glenn Hoddle schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:55:
[...]
Ja, en toen om regulering begon te janken. Echt gerugged was dat overigens niet, dat was gewoon een stable die z'n peg verloor uiteindelijk.
En inderdaad, als de fees om ETH te gebruiken omlaag gaan is dat argument om ETH net te gebruiken wel weg, dus dan is de vraag wat hun unique selling point eigenlijk is. En of ETH wel zo aantrekkelijk is als ze zelf denken. Wordt leuk om te zien. Ik verwacht een multichain-toekomst waarbij niet echt 1 chain heel dominant meer zal zijn, maar het meer een beetje van technische en culturele verschillen afhangt wat je het liefst gebruikt.
Of gewoon wat het hoogste rendement biedt, want als er een soort curve wars op chain-niveau ontstaan krijg je pas echt dat het huurlingen-kapitaal blijkt. Ik weet nog niet of ik nu echt iets vind van het feit dat men zich zo gedraagt. (Dit is overigens wel waarom ik vooral inzet op projecten die multichain zijn - anders loop je toch een groter risico op een pancakeswap.)
De vraag is of een simpele random DEX überhaupt interessant is om in te investeren. Sushiswap is bijvoorbeeld multichain, maar als investeerder wordt je niet vrolijk van de behaalde rendementen. Als DEX heb je enorm veel concurrentie en elke chain heeft ook weer zijn eigen "lokale" DEX. Uiteindelijk is de komst van nieuwe chains, met nieuwe projecten, nieuwe tokens de ondergang geweest van BSC.
Ah, je bent dus gewoon een TweakerKol Nedra schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:59:
dat jullie zomaar telefoon opnemen....
ik ben zeer slecht bereikbaar;
1. anonieme nummers neem ik nooit op
2. nummers die niet in mijn persoonlijke telefoonboek staan neem ik 9 van de 10x niet op, alleen rond een bepaalde tijd als ik verwacht dat iemand mij belt.
3. ik doe niet aan voicemail, alleen via de mail goed bereikbaar.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Moet ie wel geslaagd zijn voor "bouw je eigen pc" examen
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Daarom Rubic. Een shill op 4chan/biz/ van begin 2021 waarvan niemand snapt hoe de waardering zo laag kan zijn. Nog amper rendement op behaald, maar ik hodl tot moon of 0jvel92 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:47:
[...]
ETH heeft al meerdere bear markten en veel FUD weten te overleven. Wat er met andere netwerken gebeurt in een mogelijke bear moeten we nog gaan meemaken, maar dat geldt overigens ook voor DeFi in het algemeen. Daarnaast is decentralisatie van het netwerk ook wel punt. Niet iedereen vindt dat even belangrijk, maar het is net als privacy iets wat men pas belangrijk gaat vinden op moment dat het te laat is. In de toekomst zullen er inderdaad meerdere chains bestaan, maar niet in de huidige samenstelling.
De vraag is of een simpele random DEX überhaupt interessant is om in te investeren. Sushiswap is bijvoorbeeld multichain, maar als investeerder wordt je niet vrolijk van de behaalde rendementen. Als DEX heb je enorm veel concurrentie en elke chain heeft ook weer zijn eigen "lokale" DEX. Uiteindelijk is de komst van nieuwe chains, met nieuwe projecten, nieuwe tokens de ondergang geweest van BSC.
Overigens echt een goed project met een werkend product dat ik zelf ook regelmatig gebruik. Jammer dat ze matige marketing hebben en voorbijgestreefd lijken te worden door een gedrocht van een concurrent, AnySwap.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ja, lang verhaal kort: transacties worden gebundeld en gevalideerd op Ethereum L1. Voor wat technisch leesvoer: https://hackmd.io/@canti/rkUT0BD8KWiley99 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:40:
[...]
Ik raakte geïnteresseerd in Argent en zkSync door je opmerking, dus even een klein beetje rondgelezen. Blijkt dat de zkSync validator een Nederlandse stichting is "Stichting ZK Sync".
Ben er nog niet achter hoe die onafhankelijkheid van (nu nog) één centrale validator werkt: ze zeggen dat je altijd kan withdrawen naar L1 ook als de validators uitvallen, maar hoe weet die L1 dan dat jouw L2 kasboekje/wallet klopt? Of valideert die alleen L2 transacties en is je wallet uiteindelijk altijd op L1 gevalideerd na een roll-up?
Wat betreft Argent; het draait nu nog op zkSync maar zal overgaan op zkSync 2.0. Een wallet om Starknet te ondersteunen is ook in ontwikkeling. Persoonlijk vindt ik het altijd interessant om dat soort dingen uit te proberen, op die manier begrijp je ook beter waar je in investeert en zie je dat ETH scalabiltiy niet alleen een droom is.
Edit: als ik jouw username Willy zie moet ik altijd even lachen. Willy87 is een bekend/berucht persoon die in Discord's actief is en heel fanatiek FUD aan het verspreiden is met allerlei vergezochte theoriën. Op Twitter ook wel bekend onder de naam @napgener
[ Voor 10% gewijzigd door jvel92 op 01-02-2022 13:10 ]
Waarschijnlijk omhoog of naar beneden.jesperber schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:07:
Erg benieuwd wat er gaat gebeuren als de Amerikanen weer actief worden..
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Wellicht zelfs ook gewoon naar rechts.
Het scherpe is er wel vanaf tegenwoordig ja. Voor zover het er ......
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
En de concurrentie van ZKsync en Polygon Zerojvel92 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:05:
[...]
Ja, lang verhaal kort: transacties worden gebundeld en gevalideerd op Ethereum L1. Voor wat technisch leesvoer: https://hackmd.io/@canti/rkUT0BD8K
Wat betreft Argent; het draait nu nog op zkSync maar zal overgaan op zkSync 2.0. Een wallet om Starknet te ondersteunen is ook in ontwikkeling. Persoonlijk vindt ik het altijd interessant om dat soort dingen uit te proberen, op die manier begrijp je ook beter waar je in investeert en zie je dat ETH scalabiltiy niet alleen een droom is.
Edit: als ik jouw username Willy zie moet ik altijd even lachen. Willy87 is een bekend/berucht persoon die in Discord's actief is en heel fanatiek FUD aan het verspreiden is met allerlei vergezochte theoriën. Op Twitter ook wel bekend onder de naam @napgener
https://www.coindesk.com/...er-2-with-plonky2-launch/
Verwijderd
Vaak gaan ze dan op bed.Ngangatar schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:14:
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren zodra Azië gaat slapen.
Gelukkig altijd nog een stuk scherper dan bepaalde bejaarden hier..Ngangatar schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:12:
[...]
Het scherpe is er wel vanaf tegenwoordig ja. Voor zover het er ......
Het is zo kinderachtig om altijd @Skrunsies in de discussie te betrekken....YES schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:16:
[...]
Gelukkig altijd nog een stuk scherper dan bepaalde bejaarden hier..
Daar is een futon ook populair om op te slapen.
In het kort even de prestaties van €BTC & $BTC:
Absolute dip: €29.500 / $33.500 @ 24 jan
Avr dip: €32.000 / $36.000
Huidige prijs @ 1 feb: € 34.100 / $ 38.500
ongeveer 15% (dip) of 6,5% winst in een dikke week tijd. Met zo'n resultaat is een belegger van de beurs al blij mee met 1 jaar!
Wat gaan we heerlijk toch! Prachtige gains.D_Jeff schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:28:
Oke, stelletje ongeduldige B00mers:
ongeveer 15% (dip) of 6,5% winst in een dikke week tijd. Met zo'n resultaat is een belegger van de beurs al blij mee met 1 jaar!
ja? 🙃
ik heb wel alle onderdelen los gekocht en iemand anders in elkaar laten zetten (een tweaker) telt dat ook? 😊D_Jeff schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:52:
[...]
Moet ie wel geslaagd zijn voor "bouw je eigen pc" examen
[ Voor 15% gewijzigd door Kol Nedra op 01-02-2022 13:39 ]
nothing stops this train
Ben gestopt met lezen bij €D_Jeff schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:28:
Dit vind ik dus oprecht jammer, maar de beste techniek wint het niet met pure mnd-op-mond-reclame.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:57:
[...]
Daarom Rubic. Een shill op 4chan/biz/ van begin 2021 waarvan niemand snapt hoe de waardering zo laag kan zijn. Nog amper rendement op behaald, maar ik hodl tot moon of 0
Overigens echt een goed project met een werkend product dat ik zelf ook regelmatig gebruik. Jammer dat ze matige marketing hebben en voorbijgestreefd lijken te worden door een gedrocht van een concurrent, AnySwap.
Terwijl
A.) De limit orders voor $1200-$1800 stonden
B.) Op dat moment de koers lager dan $2000/bifi stond.
Ik vin raar.
Bitcoin is de Ron Jeremy onder de Crypto's.Tominatie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:51:
bitcoin heeft wel een heel lang voorspel. Ik zou zelf allang zijn geëxplodeerd maargoed, ieder zo zijn eigen tempo.
Veel plezier met nu nog meer Bitcoin kopen
[ Voor 8% gewijzigd door Ngangatar op 01-02-2022 13:54 ]
Samenvatting staat in de laatste regel -- de rest is voor jouw situatie niet boeiend
Wow. Die beveiliging alleen al 😂
[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic
Heb sowieso een hekel aan mond-op-mond reclame. Blijf van mijn mond af..Glenn Hoddle schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:47:
[...]
Dit vind ik dus oprecht jammer, maar de beste techniek wint het niet met pure mnd-op-mond-reclame.
Stack Sats
Ligt eraan wie het geeftStovirpi schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:58:
[...]
Heb sowieso een hekel aan mond-op-mond reclame. Blijf van mijn mond af..

Op tweakers? nee dan 100% liever niet
69K babe mag het wel doen inderdaadWaah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:59:
[...]
Ligt eraan wie het geeft![]()
Op tweakers? nee dan 100% liever niet
Stack Sats
Als de 69K babe het mond op mond doet, wordt ik toch verdrietig hoor
Lippen op lippen, ja.
Mond op mond: nee.
* Waah gaat maar vrijwillig uitloggen op Tweakers voor vandaag. Voordat die naar buiten wordt geholpen met een hamer
[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 01-02-2022 14:02 ]
Dat had ik al begrepen (zat op https://zksync.io/userdocs/decentralization.html). Die validator is dus alleen nodig voor het valideren van de L2 transactie direct op L1. Dan zijn de funds in je L2 wallet dus gevalideerd en daarom kunnen ze later altijd, ook zonder validator, terug naar L1?jvel92 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:05:
[...]
Ja, lang verhaal kort: transacties worden gebundeld en gevalideerd op Ethereum L1. Voor wat technisch leesvoer: https://hackmd.io/@canti/rkUT0BD8K
Dat doen sommige usernames voor mij ook, ondanks verschillende spellingen. Geinig hoe zo iets simpels als een naam iedereen meteen een (vaak ander) beeld geeft van de persoon.Edit: als ik jouw username Willy zie moet ik altijd even lachen. Willy87 is een bekend/berucht persoon die in Discord's actief is en heel fanatiek FUD aan het verspreiden is met allerlei vergezochte theoriën. Op Twitter ook wel bekend onder de naam @napgener
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Eens.. al heeft mijn shell +92% gedaan maar mijn plug power -64% en dan zeggen ze dat crypto volatile isD_Jeff schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:28:

Maar jij bent dan ook <25Tominatie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:51:
bitcoin heeft wel een heel lang voorspel. Ik zou zelf allang zijn geëxplodeerd maargoed, ieder zo zijn eigen tempo.
Solar Panels kopen & aansluitenJoebarRC schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:20:
[...]
Eens.. al heeft mijn shell +92% gedaan maar mijn plug power -64% en dan zeggen ze dat crypto volatile is. Cryptoi is mijn hedge tegen de normale markt haha
Dit is inderdaad erg raar. Ik zou het eens navragen. (Overigens, die koers op Binance was door een dump daar, die is op FTM nooit zo laag gekomen.)Valandin schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 13:52:
Wel bijzonder. Ik had op spookyswap een hele reeks limit orders voor BIFI. Die zijn vannacht om 02:00 allemaal afgegaan en heeft hij ze op dat moment op market gekocht voor $2000/bifi.
Terwijl
A.) De limit orders voor $1200-$1800 stonden
B.) Op dat moment de koers lager dan $2000/bifi stond.
Ik vin raar.
(als we 'm ooit nog gaan testen op dit tempo)..
Ja, dat is inderdaad gewoon mogelijk, zelfs als het L2 netwerk offline is. Of het ook een proces is dat voor zichzelf spreekt is een ander verhaal.Wiley99 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:16:
[...]
Dat had ik al begrepen (zat op https://zksync.io/userdocs/decentralization.html). Die validator is dus alleen nodig voor het valideren van de L2 transactie direct op L1. Dan zijn de funds in je L2 wallet dus gevalideerd en daarom kunnen ze later altijd, ook zonder validator, terug naar L1?
Amateur
(ingekocht op 9,98 en verkocht op 21,60

Never sell shell.Blik1984 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:41:
[...]
Amateur
(ingekocht op 9,98 en verkocht op 21,60)
Beter nooit die boomer zooi kopen
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
lol. ik lurk vooral, maar het is me al eerder opgevallen dat jij jezelf goed kent. complimenten!Waah schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:01:
[...]
* Waah gaat maar vrijwillig uitloggen op Tweakers voor vandaag. Voordat die naar buiten wordt geholpen met een BAN? hamer
moest maar eens gezegd worden.
Deze specifieke stonk is dan wel weer een van de grootste vergassers sinds Hitler, ik zou daar niet zo mee te koop lopen eigenlijk.rangatang schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:50:
[...]
Spreiden, spreiden.. beetje crypto, beetje stonks, beetje papieren doekoes
En wie levert al die brandstof voor die mining hardware dan? :-)Glenn Hoddle schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:52:
[...]
Deze specifieke stonk is dan wel weer een van de grootste vergassers sinds Hitler, ik zou daar niet zo mee te koop lopen eigenlijk.
eens, wij als bitcoin holders zijn ook geen heilige boontjes. Wij doen ook mee aan het systeem van enorme hoeveelheden energie verspilling aan het oplossen van rekensommetjes.rangatang schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:56:
[...]
En wie levert al die brandstof voor die mining hardware dan? :-)
Idealiter de goedkoopste energie, en dat is voornamelijk overschot van groene stroom.rangatang schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:56:
[...]
En wie levert al die brandstof voor die mining hardware dan? :-)
Daarop zal het een en ander verbeterd moeten worden, zeker. Maar ik zal nooit in fossiele energie 'investeren'
:strip_exif()/f/image/0zzfsIzMX5Ft3RKhKZb2vYXO.png?f=user_large)
Als we dan toch de gym in gaan, zoeken we met Crypto dan niet meer een tekst als: "PUMP IT"?
Warning: watch this once, and your ears & eyes will burn forever.
[ Voor 25% gewijzigd door Ngangatar op 01-02-2022 15:15 ]
HeerlijkRichh schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:01:
[...]
Idealiter de goedkoopste energie, en dat is voornamelijk overschot van groene stroom.
Daarop zal het een en ander verbeterd moeten worden, zeker. Maar ik zal nooit in fossiele energie 'investeren'en zo zijn er wel meer klassen waar ik het immoreel vind om geld in te stoppen.
Snapt men dat iedereen producten of services gebruikt of koopt welk draaien, onderhouden of gemaakt worden met fosiele brandstoffen.
Zelfs al zou je veganist zijn worden jou producten gemaakt met machines en processen die draaien en afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen, maar lekker blijven afzeiken joh.
Edit: niet persoonlijk naar jou maar naar iedereen die boe roept zodra het over een bedrijf gaat welke als core business hebben fossiele brandstoffen. misschien ook inlezen of deze bedrijven toevallig ook innoveren in toekomstige en schonere oplossingen welk jaren (tientalle) nodig hebben omdat de maatschappij zich te afhankelijk heeft gemaakt.
[ Voor 19% gewijzigd door Xqlus1ve op 01-02-2022 15:22 ]
Over 5 minuten weten we hopelijk meerTominatie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:15:
ETH, BTC, S&P het zit allemaal tegen weerstand aan. Dit gaat een hele interessante dag worden, mochten de weerstanden reclaimed worden ben ik wel weer richting bullish voor de komende tijd.
Natuurlijk snap ik dat wel.Xqlus1ve schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:16:
[...]
Heerlijk![]()
Snapt men dat iedereen producten of services gebruikt of koopt welk draaien, onderhouden of gemaakt worden met fosiele brandstoffen.![]()
Zelfs al zou je veganist zijn worden jou producten gemaakt met machines en processen die draaien en afhankelijk zijn van fossiele brandstoffen, maar lekker blijven afzeiken joh.
Maar ja, zolang je je nutteloze fiat in behoud van het domme systeem blijft investeren, zal er ook nooit wat veranderen. Ja, totdat de pleuris uiteindelijk wel uitbreekt. Dan kan je je greed met een 'wir haben es nicht gewust' verstoppen.
Veruit de makkelijkste manier van verandering is door ons kapitalistische systeem te triggeren door geldstromen te bekijken. En een betere wereld begint bij jezelf, hoe klein je impact ook is. Aanpassen waar je in belegt of investeert is zo'n kleine verandering die helemaal niks beperkt in je leven. Terwijl de impact gigantisch zou zijn als iedereen het zou doen.
Want het kan best anders. Maar dat gaat pas gebeuren als mensen met hun portemonnee gaan stemmen (eg anders beleggen) of wanneer de uitputbare bron van fossiele energie op een gegeven moment is uitgeput. Maar waarom zou je daar op wachten?
Of ben je een egoïst die denkt 'na mij de zondvloed' en denk je in short term gains ten koste van anderen? Dan snap ik prima dat je Shell koopt
Shell investeert procentueel gezien vrijwel niet in groene energie. Ze nemen eens een laadpalenbedrijfje over als dat leuk in de boeken kan.misschien ook inlezen of deze bedrijven toevallig ook innoveren in toekomstige en schonere oplossingen welk jaren (tientalle) nodig hebben omdat de maatschappij zich te afhankelijk heeft gemaakt.
De maatschappij, dat ben jij
[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 01-02-2022 15:31 ]
Uh de BTC weerstand ligt toch bij 42k?Tominatie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:15:
ETH, BTC, S&P het zit allemaal tegen weerstand aan. Dit gaat een hele interessante dag worden, mochten de weerstanden reclaimed worden ben ik wel weer richting bullish voor de komende tijd.
En weer ge-FOMO-t rond de 25?Blik1984 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:41:
[...]Amateur
(ingekocht op 9,98 en verkocht op 21,60)
Daar ligt idd een grote weerstand, maar je ziet ook altijd dat hele getallen vaak ook een weerstand zijn (40,50,60 K en 69K natuurlijk)
Nee, vastgezet in vastgoed (Moest huis financieren)
Verwijderd
Komt door de wet van Ohm.Don Guacamole schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:32:
[...]
Daar ligt idd een grote weerstand, maar je ziet ook altijd dat hele getallen vaak ook een weerstand zijn (40,50,60 K en 69K natuurlijk)
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AzU0LqouHV6eYBxXZBjOYJh8.webp?f=user_large)
Ook zo'n ponzi piramide. Toeval? Dacht het niet.
Tot ik dit lijstje zag, alles staat gewoon diep in het rood.......
:fill(white):strip_exif()/f/image/2bGzH1drCslws87EFDiDrY43.png?f=user_large)
Of er ligt een behoorlijke resistance op $38.751,28
Zeker geen toeval, het wordt bepaald door andere krachten..Verwijderd schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:39:
[...]
Komt door de wet van Ohm.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IaCwgA9tNA8XRrXWkiM7KISC.jpg?f=user_large)
brr in welke wereld is Voltage E?Verwijderd schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:39:
[...]
Komt door de wet van Ohm.
[Afbeelding]
* natuurkundehart huilt *
Al eens gekeken waar zulke grote jongens als Shell hun geld momenteel in investeren voordat we gaan roepen dat het een slecht bedrijf is?Richh schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:28:
[...]
Natuurlijk snap ik dat wel.
Maar ja, zolang je je nutteloze fiat in behoud van het domme systeem blijft investeren, zal er ook nooit wat veranderen. Ja, totdat de pleuris uiteindelijk wel uitbreekt. Dan kan je je greed met een 'wir haben es nicht gewust' verstoppen.
Veruit de makkelijkste manier van verandering is door ons kapitalistische systeem te triggeren door geldstromen te bekijken. En een betere wereld begint bij jezelf, hoe klein je impact ook is. Aanpassen waar je in belegt of investeert is zo'n kleine verandering die helemaal niks beperkt in je leven. Terwijl de impact gigantisch zou zijn als iedereen het zou doen.
Want het kan best anders. Maar dat gaat pas gebeuren als mensen met hun portemonnee gaan stemmen (eg anders beleggen) of wanneer de uitputbare bron van fossiele energie op een gegeven moment is uitgeput. Maar waarom zou je daar op wachten?
Of ben je een egoïst die denkt 'na mij de zondvloed' en denk je in short term gains ten koste van anderen? Dan snap ik prima dat je Shell kooptheeft echter niks met afzeiken te maken.
[...]
Shell investeert procentueel gezien vrijwel niet in groene energie. Ze nemen eens een laadpalenbedrijfje over als dat leuk in de boeken kan.
De maatschappij, dat ben jij
[YouTube: De maatschappij dat ben jij 4 | Tram | SIRE | 2002]
Kan je ook vertellen dat als je zulke bedrijven kapot laat gaan dat ze over genomen worden door bedrijven die echt helemaal geen ene reet om de burger en het klimaat geeft maar enkel geld verdienen.
Dit soort bedrijven staan altijd in het slechte daglicht maar zodra goede investeringen doen lezen we er allemaal overheen of het wordt nogeneens genoemd want dat is niet interresant of geloofwaardig genoeg.
Ik denk dus dat bedrijven als Shell wel degelijk belangrijk zijn om in te investeren, maar alles heeft tijd nodig en moeten ze ook gegund worden binnen normale tijdslimieten. Kan je een voorbeeld geven dat als bijvoorbeeld dat europa stopt met de petro-chemie je producten uit continenten gaan komen zoals Azie, afrika, Amerika (Zuid en Noord), Siberie etc. en kan je vertellen dat we dan nog veel slechter af zijn.
Dit toont maar weer aan hoe weinig je er eigenlijk vanaf weet, iets waar ik dan weer bloed-sjagerijnig van wordt. Shell is met ontzettend veel projecten bezig om te veranderen naar groene brandstoffen, reclycing, biobrandtof, etc. Nogmaals als een bedrijf als Shell binnen 10 jaar stopt met fossiele brandstoffen, denk je dat dat gat dan al opgevuld is met groene oplossingen? Nee want de vraag naar fossiele brandstoffen groeit nog elke dag. En dat gat wordt dan opgevuld door bedrijven die het nog veel slechter doen.Shell investeert procentueel gezien vrijwel niet in groene energie. Ze nemen eens een laadpalenbedrijfje over als dat leuk in de boeken kan.
[ Voor 20% gewijzigd door Xqlus1ve op 01-02-2022 16:12 ]
Alles? wat is dit voor een obscuur lijstje met shitcoins? Of koop je standaard alles wat elke dag in de toplosers staat?Ngangatar schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:41:
Ik had best een goed gevoel over vandaag, wat crypto betreft.
Tot ik dit lijstje zag, alles staat gewoon diep in het rood.......
[Afbeelding]
mannowlahn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:54:
[...]
Alles? wat is dit voor een obscuur lijstje met shitcoins? Of koop je standaard alles wat elke dag in de toplosers staat?

Nee prutser
Rekt. Kut shitcoins
I don't think so 👀
nothing stops this train
Momenteel is het meer: Nasdaq rood, BTC dood.
Verwijderd
Eindelijk iemand die het snapt!Tominatie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:53:
[...]
what if i told you
bitcoin heeft geen weerstand!
100K soon.
De enige weerstand die er theoretisch zou kunnen zijn is wanneer de complete fiat omloop uit alle bestaande assets wordt gezogen en in Bitcoin gepompt wordt. Dan zit je wel met een klein plafond.
En zelfs dan is het plafond geen absolute weerstand want fiat printer gaat BRRRRRR, echter is tegen die tijd Bitcoin toch al lang absoluut dus doet fiat er niet meer toe omdat de wereld op sats draait.
Verwijderd schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:00:
[...]
Eindelijk iemand die het snapt!
De enige weerstand die er theoretisch zou kunnen zijn is wanneer de complete fiat omloop uit alle bestaande assets wordt gezogen en in Bitcoin gepompt wordt. Dan zit je wel met een klein plafond.
En zelfs dan is het plafond geen absolute weerstand want fiat printer gaat BRRRRRR, echter is tegen die tijd Bitcoin toch al lang absoluut dus doet fiat er niet meer toe omdat de wereld op sats draait.

Dat zei ik toch? Amper 10% gaat naar groene energie. En dan hopen dat ze de budgetten dit maal wel daadwerkelijk investeren.Xqlus1ve schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:52:
[...]
Al eens gekeken waar zulke grote jongens als Shell hun geld momenteel in investeren voordat we gaan roepen dat het een slecht bedrijf is?
Shell gaat niet kapot als ik geen stonks van ze koop? Sowieso, ik tank er heus wel eens hoorKan je ook vertellen dat als je zulke bedrijven kapot laat gaan dat ze over genomen worden door bedrijven die echt helemaal geen ene reet om de burger en het klimaat geeft maar enkel geld verdienen.
Ik probeer je mijn denkwijze uit te leggen, ik stop mijn zuurverdiende euro's niet in een product of belegging
waar ik niet achter sta. Laten we trouwens niet doen alsof Shell wel een reet geeft om burgers en het klimaat.
Vertel, wat voor baanbrekende investeringen doen ze dan? Voorbeeldje, de belangrijkste reden dat Shell in waterstof 'investeert' is natuurlijk omdat hetgene wat ze nu slijten een gratis restproduct is uit hun eigen olieproducite. Kan mooi als groene investering de boeken in, en ondertussen komt het al letterlijk decennia niet van de grond af, heel raar... Kijktip.Dit soort bedrijven staan altijd in het slechte daglicht maar zodra goede investeringen doen lezen we er allemaal overheen of het wordt nogeneens genoemd want dat is niet interresant of geloofwaardig genoeg.
Wat is dan een normaal tijdslimiet? Ze weten al ruim 30 jaar dat er iets moet gebeuren. Voor mij heeft Shell, net als talloze andere oliebedrijven, al lang een keuze gemaakt: door met boren zolang het goed gaat, en ondertussen zo groen mogelijke beeldvorming realiseren. Ik zie gewoon niet in waarom ik daarin zou moeten investeren en waarom we dat moeten willen. Net als dat ik óók niet investeer in andere bedrijven uit andere continenten actief in de petro-chemie.Ik denk dus dat bedrijven als Shell wel degelijk belangrijk zijn om in te investeren, maar alles heeft tijd nodig en moeten ze ook gegund worden binnen normale tijdslimieten.
Dan investeer ik liever in startups die iets nieuws proberen, die het anders willen doen. Zowel bij het opwekken van energie, als het gebruik daarvan.
Ik ben trouwens oprecht benieuwd hoe dat zou uitpakken na 1 jaarmannowlahn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:54:
[...]
Alles? wat is dit voor een obscuur lijstje met shitcoins? Of koop je standaard alles wat elke dag in de toplosers staat?

Is wel de techniek aan het begin van het nieuwe jaar met de losers van de dow jones (enhanced laggard model). Misschien ook van toepassing op de cryptos op dagbasis danmannowlahn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Verwijderd
Hahaha. Je moet zelf weten waar je je geld in stopt natuurlijk, dat gaat niemand ene flikker aan. Maar qua normen en waarden is Shell het type bedrijf dat nog crystal meth met aardbeiensmaak aan kinderen zou verkopen.Xqlus1ve schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:52:
[...]
Al eens gekeken waar zulke grote jongens als Shell hun geld momenteel in investeren voordat we gaan roepen dat het een slecht bedrijf is?
Kan je ook vertellen dat als je zulke bedrijven kapot laat gaan dat ze over genomen worden door bedrijven die echt helemaal geen ene reet om de burger en het klimaat geeft maar enkel geld verdienen.
Dit soort bedrijven staan altijd in het slechte daglicht maar zodra goede investeringen doen lezen we er allemaal overheen of het wordt nogeneens genoemd want dat is niet interresant of geloofwaardig genoeg.
Ik denk dus dat bedrijven als Shell wel degelijk belangrijk zijn om in te investeren, maar alles heeft tijd nodig en moeten ze ook gegund worden binnen normale tijdslimieten. Kan je een voorbeeld geven dat als bijvoorbeeld dat europa stopt met de petro-chemie je producten uit continenten gaan komen zoals Azie, afrika, Amerika (Zuid en Noord), Siberie etc. en kan je vertellen dat we dan nog veel slechter af zijn.
Die lui hun core business is letterlijk geld verdienen met deze planeet kapot boren, leeg slurpen en opstoken.

Ik ben trouwens nog slechter dan Shell, want ik heb Bitcoin én tank benzine. Ik ben dus zo'n debiel die deze waanzin in stand houdt. Maar als je gewoon een beetje hypocriet bent, valt dat allemaal wel mee heb ik ondervonden.
Dit topic is gesloten.
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!