[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.031.320 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Mooody schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:11:
[...]

Yield optimizers in deze mate zie ik niet als iets dat we over een paar jaar nog gaan zien. Hoe meer mensen instromen, hoe lager de yield wordt. Het is mooi voor early adopters, maar geen usecase op zichzelf.

Daarbij kan elke geniale gek een dergelijk platform bouwen. De toekomst van BIFI hangt uiteraard volledig af van de adoptie die het kan pakken de komende tijd. Ik ga er zelf niet op gokken, maar hopelijk straks alle credits voor mensen die dat wel durven :)
Geniale gekken zijn er alleen weinig, getuige hoeveeel exploits de concurrentie heeft gehad imho.

En qua use case, Beefy rekent tussen de 1% en 4,5% fees per vault, en die winst wordt grotendeels verdeeld over de BIFI-houders. Er zijn 80.000 BIFI (alles al op de markt, non-inflationair) die dus recht geven op een aandeel van de winst. Winst is erg hoog tov prijs van het token met een apy van 20% tot gevolg.

Verder wordt het platform als dusdanig betrouwbaar gezien dat je een verzekering kan nemen als je dat wil tegen hacks, en BIFI is gewild onderpand: je kan (rentedragende) BIFI gebruiken om bij stables te lenen waarvoor je dan nog een 40% apy betaald wordt. Dit laatste illustreert vooral de complete gekte binnen crypto af en toe, maar bedoel ik in dit geval vooral om aan te geven dat het token als zeer sterk wordt gezien door anderen die crypto als hun werk hebben. (Zoals je schrijvers hebt die vooral bij schrijvers populair zijn, en rappers die dat bij rappers zijn, is dit misschien zo'n geval een crypto die vooral bij andere crypto-pros op de radar staat.) In iedere geval denk ik dat Beefy een goede kans heeft een van de 3 grootste spelers in DeFi te blijven - maar de vraag of DeFi er over 10 jaar nog is staat natuurlijk nog open.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5LvkTgvqLiE0i30QqRWxiwZDT4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RQgCwGpqK9OVe52YlNKVwfo2.png?f=fotoalbum_large

En kijk die P/E ratio even, als dat je wat zegt.

[ Voor 9% gewijzigd door Glenn Hoddle op 01-02-2022 00:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Mooody schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:11:
[...]

edit: Het voordeel en tevens nadeel van yield platform is dat je er niet een groot deel van je vermogen in durft te steken. Veel mensen gaan er flufjes in steken met de hoop dat hun flufje een überflufje wordt. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Imo blijft het allemaal gerommel in de marge, beetje blaffen, maar niet bijten. Op "yield gebied" vrees ik dat we meer naar cefi moeten kijken.
Hier kan ik alleen maar van zeggen dat dit niet klopt. Yearn is echt een whalefeest, Beefy heeft best veel kleinere gebruikers, maar die $1,2 miljard locked value komt niet van mensen die allemaal max $2k staken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Glenn Hoddle schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:19:
[...]

Geniale gekken zijn er alleen weinig, getuige hoeveeel exploits de concurrentie heeft gehad imho.

En qua use case, Beefy rekent tussen de 1% en 4,5% fees per vault, en die winst wordt grotendeels verdeeld over de BIFI-houders. Er zijn 80.000 BIFI (alles al op de markt, non-inflationair) die dus recht geven op een aandeel van de winst. Winst is erg hoog tov prijs van het token met een apy van 20% tot gevolg.

Verder wordt het platform als dusdanig betrouwbaar gezien dat je een verzekering kan nemen als je dat wil tegen hacks, en BIFI is gewild onderpand: je kan (rentedragende) BIFI gebruiken om bij stables te lenen waarvoor je dan nog een 40% apy betaald wordt. Dit laatste illustreert vooral de complete gekte binnen crypto af en toe, maar bedoel ik in dit geval vooral om aan te geven dat het token als zeer sterk wordt gezien door anderen die crypto als hun werk hebben. (Zoals je schrijvers hebt die vooral bij schrijvers populair zijn, en rappers die dat bij rappers zijn, is dit misschien zo'n geval een crypto die vooral bij andere crypto-pros op de radar staat.) In iedere geval denk ik dat Beefy een goede kans heeft een van de 3 grootste spelers in DeFi te blijven - maar de vraag of DeFi er over 10 jaar nog is staat natuurlijk nog open.

[Afbeelding]

En kijk die P/E ratio even, als dat je wat zegt.
P/E zegt mij zeker wel wat. Ik heb een tijdje geleden op o.a. Aave en Uniswap al flink wat testwerk gedaan :)

Ik zie dat het overgrote deel van de liquiditeit van FTM komt. Dat moet natuurlijk wel niveleren, als het platform zichzelf serieus wil gaan nemen. Eens?

Ik vind dat je je content mbt BIFI met volle overgave brengt. Dat is lovenswaardig _/-\o_ Kan het zeker waarderen, ondanks dat ik je mening (cq keuze/inzicht) niet helemaal deel.

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 01-02-2022 00:31 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Mooody schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:26:
[...]

P/E zegt mij zeker wel wat. Ik heb een tijdje geleden op o.a. Aave en Uniswap al flink wat testwerk gedaan :)

Ik zie dat het overgrote deel van de liquiditeit van FTM komt. Dat moet natuurlijk wel niveleren, als het platform zichzelf serieus wil gaan nemen. Eens?

Ik vind dat je content mbt BIFI met volle overgave brengt. Dat is lovenswaardig. Kan het zeker waarderen, ondanks dat ik je mening niet helemaal deel.
Wat je met FTM ziet gebeuren is deels juist de nivellering: als je BIFI staket is dat natuurlijk op een chain, en dan krijg je een deel van de winst van die chain - bij FTM is die nu hoog, dus trekt de BIFI daarheen, waardoor je zou verwachten dat de %apy dan omlaag gaat.
Beefy is overigens begonnen als BSC-project en in die zin vind ik een hoge tvl op FTM niet zo zeer een probleem, en sowieso, de zitten op 12 chains, en als er dan eentje de populairste is? 3 maanden geleden was het nog BSC als populairste met Polygon als nummer 2.

Misschien snap ik je niet helemaal goed hoor, maar voor Yearn was het ook geen probleem dat ze alleen op ETH zaten, toch? Of Aave in het begin. Bij Beefy is het nu 35% tvl op Fantom, maar dat is denk ik vooral omdat de rente op Stables en op Bifi daar het hoogste is - ik zie er in elk geval geen reden in waarom dit het tot een niet serieus te nemen platform maakt. Het feit dat ze niet op ETH zitten misschien wel, maar dat heeft een goede reden m.i. (Te duur voor normale mensen)

EDIT: Die chart toont waar de BIFI gestaked staat - niet op welke chain hun totale TVL staat. Als dat met overmacht FTM was geweest zou ik het deels met je eens zijn.

En ik waardeer dat je dat zegt.

[ Voor 5% gewijzigd door Glenn Hoddle op 01-02-2022 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Mana is ook lekker aan’t gaan zeg. Zie die zomaar nog een ritje maken. Twijfel om voor de nacht wat te halen.
Ach waarom ook niet.

Slaaplekker allemaal, hopelijk doet bitcoin snel een biem naar boven. Of iedergeval een test van 40K.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik shill liever dit soort projecten: https://coinmarketcap.com/currencies/get-protocol/

Kans is groot dat GET zelf rond die $8 heeft gecashed en daardoor flink wat ruimte heeft gecreeerd om zich te ontwikkelen. Het mag allemaal.

Meer info: https://www.get-protocol....t-protocol's-2022-roadmap

Heb zelf nog geen GET gekocht, maar een interessant (Nederlands) project is het absoluut.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Glenn Hoddle schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:35:
[...]

Wat je met FTM ziet gebeuren is deels juist de nivellering: als je BIFI staket is dat natuurlijk op een chain, en dan krijg je een deel van de winst van die chain - bij FTM is die nu hoog, dus trekt de BIFI daarheen, waardoor je zou verwachten dat de %apy dan omlaag gaat.
Beefy is overigens begonnen als BSC-project en in die zin vind ik een hoge tvl op FTM niet zo zeer een probleem, en sowieso, de zitten op 12 chains, en als er dan eentje de populairste is? 3 maanden geleden was het nog BSC als populairste met Polygon als nummer 2.

Misschien snap ik je niet helemaal goed hoor, maar voor Yearn was het ook geen probleem dat ze alleen op ETH zaten, toch? Of Aave in het begin. Bij Beefy is het nu 35% tvl op Fantom, maar dat is denk ik vooral omdat de rente op Stables en op Bifi daar het hoogste is - ik zie er in elk geval geen reden in waarom dit het tot een niet serieus te nemen platform maakt. Het feit dat ze niet op ETH zitten misschien wel, maar dat heeft een goede reden m.i. (Te duur voor normale mensen)

EDIT: Die chart toont waar de BIFI gestaked staat - niet op welke chain hun totale TVL staat. Als dat met overmacht FTM was geweest zou ik het deels met je eens zijn.

En ik waardeer dat je dat zegt.
Ik zie Polygon in je post, dus ik ga me er absoluut een keer in verdiepen :P

Schrijf Aave en Yearn overigens nog niet af. "Ondanks" dat deze projecten op Ethereum draaien, hebben ze wel het veelvoud van de liquiditeit van BIFI.

https://www.defipulse.com/

Aave 10 miljard
Ethereum defi totaal: 80 miljard
Vrij veilige investeringen imo. Ethereum staat er natuurlijk niet alleen voor, ze hebben een legertje aan layer-2 oplossingen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 01-02-2022 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Bifi wordt de next, na al die geshilde coins hier die van alles beloofden maar niet waargemaakt hebben.
Heb er al de jaren hier al teveel van voorbij zien te komen.
Niet omdat ik er geen belang bij heb want ik gun alle bezitters hun winst.
Misschien omdat ik te "boomer" ben.

Maar we gaan het beleven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 21:59
Mooody schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:37:
Ik shill liever dit soort projecten: https://coinmarketcap.com/currencies/get-protocol/

Kans is groot dat GET zelf rond die $8 heeft gecashed en daardoor flink wat ruimte heeft gecreeerd om zich te ontwikkelen. Het mag allemaal.

Meer info: https://www.get-protocol....t-protocol's-2022-roadmap

Heb zelf nog geen GET gekocht, maar een interessant (Nederlands) project is het absoluut.
Ik heb al 2x daadwerkelijk gebruik gemaakt van GET, in de zin van dat mijn ticket daar in stond. Mooi spul. Geen idee hoe het de komende jaren ermee door gaat natuurlijk, ooit veel te weinig naar tokenomics gekeken. Maar GET werkt daadwerkelijk.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nou de maand januari afgesloten rondom 38.5k en nog steeds onder de 42/44k. Wel 5.5k hersteld na de dip op 33k. It's something.gif

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptie-5Mv2I5H4_QbaKx6ynyIl0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6pSLaZVjpcA6J06wYkSHAZV7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eP-hfNmIdZ86d8wa4UhDHBM4nWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItHgAT0xVBC8L6XdivCtbgjA.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, dat mag ook wel eens gezegd worden....
LTC naar de maan!

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
StevenzeN schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:42:
Die NFT onzin tast de hele geloofwaardigheid van Crypto aan imo, bulten gekke internetmunten voor nog gekkere internetplaatjes.
De uitwassen van NFTs tasten wellicht de geloofwaardigheid van crypto aan. NFTs als fenomeen zijn juist een uiting van hetgeen crypto in de kern voor staat: eigenaarschap (van data), tot stand gekomen door een (decentraal) concensus mechanisme. Toen het internet kwam, en Amazon als online winkel begon, was men ook niet meteen enthousiast. Welke 'uiting' van internet het meest succesvol zou worden, bijvoorbeeld chatten, winkelen of pr0n, was toen ook nog niet bekend.

Ja, ik ben dus van mening dat NFTs stiekem best belangrijk c.q. waardevol kunnen zijn, en dat Justin Bieber die (betaald wordt om) een aap koopt (te kopen) niet veel met de kern van waar NFTs voor staan, te maken heeft.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Hey mijn Bifi alarmpje gaat af. Hij is weer onder de 2K. Dat betekent bijhalen.

Moon soon. ETH gaat trouwens wel lekker, dus denk dat t een mooie dag gaat worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Kol Nedra schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:09:
[Afbeelding]

LTC naar de maan!
Vroegah hadden we A87 nog om LTC te shillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Kol Nedra schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:09:
[Afbeelding]

LTC naar de maan!
Lekkere timing wel. Meer richting privacy gaan daar waar toezichthouders crypto meer dulden en mee te dealen hebben zolang de trail maar inzichtelijk is op de blockchain.

Maar ach ik heb nog een flufje ltc aan jaarlijks ongebruikt tegoed bij Hollandsnieuwe. Dus gaan met die banaan!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Darrell schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5_o-E9m_q5ncpQddxqFk8EstdZc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aP8iY7DVnqRY9YaWpDuqpm9p.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Ik was litecoin allang vergeten. Wat een rekt cointje. Net als bitcoin cash wel heel erg naar de achtergrond gedreven door andere altcoins die populair zijn nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:37
Iemand enig idee wat USD/EUR de komende tijd gaat doen? Ik twijfel om m'n USDT's om te zetten naar EURS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Tominatie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:38:
Hey mijn Bifi alarmpje gaat af. Hij is weer onder de 2K. Dat betekent bijhalen.

Moon soon. ETH gaat trouwens wel lekker, dus denk dat t een mooie dag gaat worden
rond de $1100 - $1400 BIFI krijg ik pas interesse....
dit moment focus ik meer op Bitcoin...

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Spollie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:47:
Iemand enig idee wat USD/EUR de komende tijd gaat doen? Ik twijfel om m'n USDT's om te zetten naar EURS.
mijn gevoel/verwachting is dat dollar sterker voorlopig zou zijn tegenover eur.
mijn voorkeur is eerder gewoon bitcoin/goud/zilver of ETF en geen fiat

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
LTC heeft toch nog de 400 dollar aangetikt afgelopen jaar. Je zou toen maar ingestapt zijn (maar zo zijn er nog wel meer voorbeelden..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kol Nedra schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:49:
[...]

rond de $1100 - $1400 BIFI krijg ik pas interesse....
dit moment focus ik meer op Bitcoin...
Haha same here. 1e kratjes kooporder staat op 1400.

Ingeladderd tot 800, komt het daaronder dan is het handmatig kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:52:
[...]

Haha same here. 1e kratjes kooporder staat op 1400.

Ingeladderd tot 800, komt het daaronder dan is het handmatig kopen.
komt het onder de 600, dan is het voedselbank...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Morning folks, nieuwe maand, nieuwe kansen. Februari is normaal nog geen voorjaar, maar zal toch graag al wat groene blaadjes zien op de charts.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Deman23 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:51:
LTC heeft toch nog de 400 dollar aangetikt afgelopen jaar. Je zou toen maar ingestapt zijn (maar zo zijn er nog wel meer voorbeelden..)
Nou idd. Ada ook boven de $3 en nu weer $1. Tis wel echt lijp hoe sommige coins zijn gestegen en daarna direct weer rekt. Toch wel parabolische retardness met zieke correcties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:37
Kol Nedra schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:51:
[...]

mijn gevoel/verwachting is dat dollar sterker voorlopig zou zijn tegenover eur.
mijn voorkeur is eerder gewoon bitcoin/goud/zilver of ETF en geen fiat
Op stablecoins krijg ik 12%, dat is een mooi vast passief inkomen met laag risico. Is ongeveer 30% van m'n PF, de rest is BTC en altcoins.

Ik zit ook nog in gewone aandelen maar daar verwacht ik weinig van dit jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deman23
  • Nu online
Tominatie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:54:
[...]

Nou idd. Ada ook boven de $3 en nu weer $1. Tis wel echt lijp hoe sommige coins zijn gestegen en daarna direct weer rekt. Toch wel parabolische retardness met zieke correcties.
Ja die zou volgens iedereen nu ook al op 10 dollar hebben gestaan. En ADA kan je waarschijnlijk zelfs voor 50 cent oppikken bij een volgende Bitcoin scheet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:16
StevenzeN schreef op maandag 31 januari 2022 @ 23:42:
Die NFT onzin tast de hele geloofwaardigheid van Crypto aan imo, bulten gekke internetmunten voor nog gekkere internetplaatjes.
In de wereld buiten crypto, wordt kunst ook voor astronomische bedragen verhandeld. Dat dit nu ook met NFT's gebeurt is mijn inziens niet iets dat afbreuk doet aan de geloofwaardigheid. Als men de geloofwaardigheid van crypto wilt aantasten, zal er altijd wel een stok gevonden worden om mee te slaan; energie consumptie, witwassen, belastingontduiking, anonimiteit etc.

Denk dat NFT's juist adoptie van crypto zullen versnellen. Verzamelen van objecten/plaatjes is iets van alle tijden; postzegels, pokemon plaatjes, kunst etc. Het is ook iets dat vele malen makkelijker te begrijpen valt voor het grote publiek dan Bitcoin, Ethereum of DeFi. Als zo iemand als Justin Bieber een NFT koopt en dit vervolgens deelt met zijn publiek, zijn er altijd mensen die onderzoek gaan doen naar het fenomeen en de rest van crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Deman23 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:59:
[...]

Ja die zou volgens iedereen nu ook al op 10 dollar hebben gestaan. En ADA kan je waarschijnlijk zelfs voor 50 cent oppikken bij een volgende Bitcoin scheet..
Haha kan zeker, 50 cent vind ik nog steeds duur voor iets als Ada. Het heeft echt nog alles te bewijzen en tot op heden gaat het niet goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 11:29
Darrell schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:39:
[...]

Of @Slux, maar die woont sindsdien onder een brug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:45

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

jvel92 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:00:
[...]

In de wereld buiten crypto, wordt kunst ook voor astronomische bedragen verhandeld. Dat dit nu ook met NFT's gebeurt is mijn inziens niet iets dat afbreuk doet aan de geloofwaardigheid. Als men de geloofwaardigheid van crypto wilt aantasten, zal er altijd wel een stok gevonden worden om mee te slaan; energie consumptie, witwassen, belastingontduiking, anonimiteit etc.

Denk dat NFT's juist adoptie van crypto zullen versnellen. Verzamelen van objecten/plaatjes is iets van alle tijden; postzegels, pokemon plaatjes, kunst etc. Het is ook iets dat vele malen makkelijker te begrijpen valt voor het grote publiek dan Bitcoin, Ethereum of DeFi. Als zo iemand als Justin Bieber een NFT koopt en dit vervolgens deelt met zijn publiek, zijn er altijd mensen die onderzoek gaan doen naar het fenomeen en de rest van crypto.
Een banaan met ducktapte tegen de muur, een banksy schilderij die door de schredder gaat en daarna meer waard wordt, drollen van brons 3 meter hoog, goh kijk eens in je eigen wijk of stad :r

het is gewoon wat een gek er voor geeft en zo is dat ook met NFTs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:07:
[...]

Een banaan met ducktapte tegen de muur, een banksy schilderij die door de schredder gaat en daarna meer waard wordt, drollen van brons 3 meter hoog, goh kijk eens in je eigen wijk of stad :r

het is gewoon wat een gek er voor geeft en zo is dat ook met NFTs.
Of een pindakaasvloer. Dat niemand die nog als NFT heeft gefixt.

Heb ik liever pindakaas met banaan op mijn brood. Net als Bifi bij het bier op de vrijmibo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:32:
[...]

De uitwassen van NFTs tasten wellicht de geloofwaardigheid van crypto aan. NFTs als fenomeen zijn juist een uiting van hetgeen crypto in de kern voor staat: eigenaarschap (van data), tot stand gekomen door een (decentraal) concensus mechanisme. Toen het internet kwam, en Amazon als online winkel begon, was men ook niet meteen enthousiast. Welke 'uiting' van internet het meest succesvol zou worden, bijvoorbeeld chatten, winkelen of pr0n, was toen ook nog niet bekend.

Ja, ik ben dus van mening dat NFTs stiekem best belangrijk c.q. waardevol kunnen zijn, en dat Justin Bieber die (betaald wordt om) een aap koopt (te kopen) niet veel met de kern van waar NFTs voor staan, te maken heeft.
Dat weten wij, maar Henk en Ingrid die uiteindelijk voor de adoptie moeten gaan zorgen zien dit anders denk ik. Ik snap dat er heel veel potentie in NFT's zit betreffende o.a het ticketingsysteem en games en dergelijke alleen tot op heden zijn het alleen maar de supreme hypeboys die rare apenplaatjes kopen voor belachelijk veel geld en dat komt in het nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:32
Wat hebben jullie toch met die BIFI, zit ook nauwelijks volume (1,5 miljoen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 16:27
BTC100K2021 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:48:
Zat ook te kijken idd.. vind het niet echt heel bijzonder :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
A good project and strong team in a predictable and transparent roadmap, planned and projected. I think in the near future we will see an unprecedented growth of this project.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTINWGLd4DgABbjCISg2Uz3o6ns=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLNHEeGXEVDRAP1AeRDInKer.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Tja, wat hebben sommigen toch met Ada? Nauwelijks bruikbaarheid, Haskell, giga marketcap en soms idem volumes.

Een ieder maakt zijn eigen keuzes op basis van bepaalde selectiecriteria.

[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 01-02-2022 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben jullie toch met die BIFI,
1. Een worstennaam
2. Logo van een koe
3. Fixed supply van 80k muntjes
zit ook nauwelijks volume (1,5 miljoen).
Volume op Binance is idd laag, weet niet hoe het zit met het totaal volume inclusief swaps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
Verwijderd schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:53:
[...]

Volume op Binance is idd laag, weet niet hoe het zit met het totaal volume inclusief swaps.
Volume is niet relevant in dit verhaal, omdat het niet echt een token is waar je actief mee gaat traden. Belangrijker is dat er genoeg exit liquiditeit is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Van mijn part wordt het bespreken van BIFI overigens verbannen naar de krochten van het tweakers forum.

Hahaha.

Het was een grapje want daar zitten we natuurlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Deman23 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 08:51:
Met een kortzichtig investerings perspectief natuurlijk wel ja. Maar iedere moonboy denkt natuurlijk dat alles alleen maar omhoog gaat in crypto terwijl je gewoon geduld moet hebben ipv denken dat je als je nu ergens in stapt morgen miljonair bent.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Laatst online: 16:32
Mooi dat er binnen 5 minuten meerdere BIFI-boys happen (haha, want worst) op mijn opmerking :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Even voorbij de 39k geweest, @Verwijderd ? Doe je werk eens als modeLrator.

[ Voor 29% gewijzigd door Ngangatar op 01-02-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Vandaag 40k babe???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ngangatar schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:07:
Nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
BTC100K2021 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:05:
Mooi dat er binnen 5 minuten meerdere BIFI-boys happen (haha, want worst) op mijn opmerking :D
Ben overigens geen BiFI fanboy, mocht dat niet duidelijk worden uit mijn post (wil dat misverstand snel de wereld uit helpen :) ). Houdt wel van worst, maar niet van dit worstje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• malarkan
  • Laatst online: 18-08-2024
jvel92 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Ben overigens geen BiFI fanboy, mocht dat niet duidelijk worden uit mijn post (wil dat misverstand snel de wereld uit helpen :) ). Houdt wel van worst, maar niet van dit worstje.
Te laat, je bent nu gemarkeerd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

malarkan schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:09:
[...]

Te laat, je bent nu gemarkeerd :P
One of us, one of us.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ngangatar schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:07:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPfQFdYGANKZdYlhvDTVpvsUagk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FmmbMIXmSB4eWtE3xWasyNkQ.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rep7
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09-2024
Crypto.com biedt nu BIFI in de " Earn" aan. Geen goede rates wat mij betreft... maar geeft wel weer wat exposure.

We are pleased to announce that we have added TONIC and BIFI to Crypto Earn. You can find the earn rates below:

Cryptocurrency Earn Rates
Tectonic (TONIC) Up to 3% p.a.
Beefy Finance (BIFI) Up to 3% p.a.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Niemand?

Moon.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfX-IRZbBukpJLwe7Xx8L2s9IqY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k7CT16qCmYPHEF8TRYtNfg1T.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Rep7 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:11:
Crypto.com biedt nu BIFI in de " Earn" aan. Geen goede rates wat mij betreft... maar geeft wel weer wat exposure.

We are pleased to announce that we have added TONIC and BIFI to Crypto Earn. You can find the earn rates below:

Cryptocurrency Earn Rates
Tectonic (TONIC) Up to 3% p.a.
Beefy Finance (BIFI) Up to 3% p.a.
3% is niks, cdc verdient er dan goed aan als jij je BIFI-worstjes daar plaatst! het is prima natuurlijk dat een CEX eraan verdient, maar dit lijken wel bank praktijken! bijvoorbeeld voor ETH geven ze 5.5% dat is nog een goede deal...

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

jvel92 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:08:
[...]

Dat is wat mijn vrouw ook zegt :o :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 12:04
Xqlus1ve schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:18:
[...]

Dat is wat mijn vrouw ook zegt :o :9
Die haalt haar worst dus ergens anders? Ai

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10 20:10
Kol Nedra schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:14:
[...]
3% is niks, cdc verdient er dan goed aan als jij je BIFI-worstjes daar plaatst! het is prima natuurlijk dat een CEX eraan verdient, maar dit lijken wel bank praktijken! bijvoorbeeld voor ETH geven ze 5.5% dat is nog een goede deal...
Ze verdienen er altijd goed aan. Hier is niks nieuws toch?

Bij Binance krijg je een vergelijkbaar percentage wat overeenkomt met het percentage dat je zou krijgen als je het zelf op de BSC chain in de maxi vault zet. Wanneer je BIFI koopt bij cdc dan staat het op dat moment in elk geval op de BSC. Maar wie weet, dat ze achter de schermen allebei het wel wegzetten op de Fantom chain tegen een hoge APY?

Ze bieden in elk geval een laagdrempelige dienst voor mensen, en in ruil daarvoor pakken ze een deel. Je kan meer krijgen, maar dan moet je er dus zelf meer moeite voor doen.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Nu online
39k says no (for now)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 07:01
MOON! :P

Zow, da's lang geleden :+

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:41

YES

Moderator General Chat
Mis ik iets? De daily candle is miniscuul en momenteel zelfs weer ff rood.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

YES schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:33:
Mis ik iets? De daily candle is miniscuul en momenteel zelfs weer ff rood.
Het begint zelfs een beetje saai te worden, stonks moonen nog meer als dit. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Gelukszoekr schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:21:
[...]

Ze verdienen er altijd goed aan. Hier is niks nieuws toch?

Bij Binance krijg je een vergelijkbaar percentage wat overeenkomt met het percentage dat je zou krijgen als je het zelf op de BSC chain in de maxi vault zet. Wanneer je BIFI koopt bij cdc dan staat het op dat moment in elk geval op de BSC. Maar wie weet, dat ze achter de schermen allebei het wel wegzetten op de Fantom chain tegen een hoge APY?

Ze bieden in elk geval een laagdrempelige dienst voor mensen, en in ruil daarvoor pakken ze een deel. Je kan meer krijgen, maar dan moet je er dus zelf meer moeite voor doen.
Dit inderdaad, gemak dient betaald te worden en je bepaald zelf wanneer de maat vol is en je zelf achter de knoppen gaat zitten. Ik heb zowel op Kraken als via de Polkawallet wat dotjes in parachains gegooid als test. Ik kan mij best voorstellen dat men liever bijvoorbeeld Kraken (of Binance etc etc) gebruikt al scheelt dit 10% in rewards, niet iedereen is zo handig met dit soort materie.

En dat is voor alles zo. Zeker weten dat sommige hier wel alles zelf geheel uitzoeken en geen percentage afstaan aan een 3e partij als Kraken of Binance, maar dat diezelfde personen wel 's avonds eten bestellen online voor veel geld terwijl zelf maken net zo makkelijk en vaak lekkerder is ;).

Zo maakt ieder zijn keuzes.

[ Voor 12% gewijzigd door Ngangatar op 01-02-2022 10:40 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Moiety
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkXQrGMMGdPSx4kkvGw8vf1CWJo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/bT5saaWwXFsv4aRJCvxJj5si.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-10 22:55
Ngangatar schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:38:
[...]

Dit inderdaad, gemak dient betaald te worden en je bepaald zelf wanneer de maat vol is en je zelf achter de knoppen gaat zitten. Ik heb zowel op Kraken als via de Polkawallet wat dotjes in parachains gegooid als test. Ik kan mij best voorstellen dat men liever bijvoorbeeld Kraken (of Binance etc etc) gebruikt al scheelt dit 10% in rewards, niet iedereen is zo handig met dit soort materie.

En dat is voor alles zo. Zeker weten dat sommige hier wel alles zelf geheel uitzoeken en geen percentage afstaan aan een 3e partij als Kraken of Binance, maar dat diezelfde personen wel 's avonds eten bestellen online voor veel geld terwijl zelf maken net zo makkelijk en vaak lekkerder is ;).

Zo maakt ieder zijn keuzes.
You talking to me?! :P Maar inderdaad, ik geef mijn geld fiat liever aan die arme sloeber op zen brommer, dan aan een hoop rijke stinkerds :+

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Laatst online: 25-05 21:59
Ik zie heel langzaam weer een positief sentiment terugkeren, zowel in cryptoland als bij de aandelen. Hoera! Februari was vorig jaar ook zeer positief, dus wie weet.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Nu online
zzzzz schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:45:
Ik zie heel langzaam weer een positief sentiment terugkeren, zowel in cryptoland als bij de aandelen. Hoera! Februari was vorig jaar ook zeer positief, dus wie weet.
Einde van februari was niet zo positief toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Laatst online: 25-05 21:59
Deman23 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:47:
Einde van februari was niet zo positief toch?
De laatste week was wat onstuimiger, maar over het algemeen toch 5-6% gepakt die maand.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Tiepfoud schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:45:
[...]

You talking to me?! :P Maar inderdaad, ik geef mijn geld fiat liever aan die arme sloeber op zen brommer, dan aan een hoop rijke stinkerds :+
Dan hoop ik dat je rechtstreeks bij de patat of pizzaboer besteld want thuisbezorgd.nl pakt een hoger percentage dan die 10% van Kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

lachen, werdt net opgebeld met telefoonnummer 06-** Knip ** en het begon gelijk in het engels met 'This is the Ministry of Justice we have seen some suspicious activity...'

Tuut tuut tuut, gelijk opgehangen, zou mij niks verbazen als ze ergens mijn nummer gevonden hebben van internet of dan al niet crypto gerelateerd :P

[ Voor 4% gewijzigd door Taro op 01-02-2022 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Xqlus1ve schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:51:
lachen, werdt net opgebeld met telefoonnummer 06-** Knip ** en het begon gelijk in het engels met 'This is the Ministry of Justice we have seen some suspicious activity...'

Tuut tuut tuut, gelijk opgehangen, zou mij niks verbazen als ze ergens mijn nummer gevonden hebben van internet of dan al niet crypto gerelateerd :P
Klopt, dit staat bij jou nog aan bij je persoonlijke tweakers gegevens. Samen met je woonplaats en betrekking.

[ Voor 2% gewijzigd door Taro op 01-02-2022 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 15:42
lachen, werdt net opgebeld met telefoonnummer 06-xxxxxxxxen het begon gelijk in het engels met 'This is the Ministry of Justice we have seen some suspicious activity...'

Ik zou even dat nummer weg halen als ik jou was.
Grote kans dat ze een willekeurig nummer spoofen en dan gooi jij nu het nummer van een onschuldig persoon online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42

Goed om te zien dat ik niet de enige was. En ja, ook gelijk opgehangen. Als het officieel is, stuur je maar een aangetekende brief naar mijn huis. Niet zo een halfbakken Engels automated message.
Al helemaal niet als het over Crypto gaat.

[ Voor 2% gewijzigd door Taro op 01-02-2022 11:01 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
dat jullie zomaar telefoon opnemen....
ik ben zeer slecht bereikbaar;
1. anonieme nummers neem ik nooit op
2. nummers die niet in mijn persoonlijke telefoonboek staan neem ik 9 van de 10x niet op, alleen rond een bepaalde tijd als ik verwacht dat iemand mij belt.
3. ik doe niet aan voicemail, alleen via de mail goed bereikbaar.

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Sorry voor de jinx....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kol Nedra schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:59:
2. nummers die niet in mijn persoonlijke telefoonboek staan neem ik 9 van de 10x niet op, alleen rond een bepaalde tijd als ik verwacht dat iemand mij belt.
Tja, de helft van de telefoontjes welke ik krijg, zijn werkgerelateerd, met nummers welke ik niet herken. En zo zullen er nog velen zijn hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ach het zwangerschap van mij vrouw alleen al zorgt voor een wekelijkse onbekende nummer. Het kan ook nog eens werk gerelateerd zijn aangezien ik nog even zonder werk telefoon zit.

Maar het zou wel sieren als er eens een ID tag meegezonden wordt tijdens bellen zodat je vooraf weet wie of waarmee je temaken heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:27
Same :) Daarbij heb ik ook op een of andere manier echt een hekel aan bellen dus het liefst bel ik zo min mogelijk tot niet :')

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Mooody schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:48:
[...]

Ik zie Polygon in je post, dus ik ga me er absoluut een keer in verdiepen :P

Schrijf Aave en Yearn overigens nog niet af. "Ondanks" dat deze projecten op Ethereum draaien, hebben ze wel het veelvoud van de liquiditeit van BIFI.

https://www.defipulse.com/

Aave 10 miljard
Ethereum defi totaal: 80 miljard
Vrij veilige investeringen imo. Ethereum staat er natuurlijk niet alleen voor, ze hebben een legertje aan layer-2 oplossingen :)
Ik vind Aave en Yearn op zich prima solide projecten, ik denk alleen dat ze wel overgewaardeerd worden omdat ze van ETH afkomen, waar inmiddels een soort financiële elite zit die niks hoeft te geven om fees van $200 per tx en dus niet verder kijkt dan de neus lang is en dus ook nooit zal zien als er op andere chains iets veel beters wordt gebouwd.
En die layer-2 oplossingen doen m.i. nog niet wat er beloofd werd. Niet dat ik er iets tegen heb, maar ETH is voor mij te duur om te gebruiken en dat je op Arbitrum maar $5 betaalt is een vooruitgang, maar heel veel projecten zitten daar niet en het is nog steeds 15x zo duur als Fantom en 500x als polygon.

Overigens zou Beefy je in die zin moeten bevallen dat ze (naast geen eigen shitcoin weggeven) fundamenteel chain-agnostisch zijn: als ze op een chain kunnen bouwen en hem enigszins interessant vidnen, zullen ze het doen. (ETH zal er ook aankomen hoor, maar pas met ETH 2.0) Voor iemand die REN en andere multichain-oplosssingen heeft geshilled hier zou een platform dat zulke zaken gebruikt toch een pré moeten zijn?

Wat me toch opvalt, je noemt AAVE en Yearn vrij veilige investeringen, wat ik prima begrijp, maar BIFI valt precies in dezelfde categorie lijkt me. (Nou ja, Yearn heeft een exploit gehad, Beefy niet, maar daar kijk ik dan even overheen.) Of zie jij er iets fundamenteel anders aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 00:23:
[...]

Hier kan ik alleen maar van zeggen dat dit niet klopt. Yearn is echt een whalefeest, Beefy heeft best veel kleinere gebruikers, maar die $1,2 miljard locked value komt niet van mensen die allemaal max $2k staken.
Uiteindelijk gaat het om de lange termijn visie, die je hebt met DeFi. Het huidige DeFi landschap is vooral geschikt voor de crypto-pro's en de liefhebber. De manier waarop we nu gebruik maken van DeFi heeft niet de toekomst en staat grootschalige adoptie in de weg. Over een aantal jaar kun je zeggen dat je nog handmatig transacties hebt gedaan op de blockchain, zoals je nu zegt dat we vroeger nog moesten inbellen om het internet te gebruiken.

Het is nu al mogelijk d.m.v. de Argent wallet app om binnen enkele seconden geld van je bankrekening naar ETH L2 (zkSync) te krijgen. Hiermee te traden of om yield te krijgen in bijvoorbeeld een Yearn vault en dat tegen minimale fees. Een gebruiksvriendelijke oplossing, die ik zelfs aan mijn ouders zou kunnen uitleggen. Uiteindelijk zijn dat soort apps, die DeFi oplossingen integreren in hun interface, de oplossing voor de toekomst.

Een heel landschap aan alternatieve Layer 1's, die met elkaar verbonden zijn d.m.v. kwetsbare cross chain bridges, gaat niet de toekomst zijn. Protocollen die weten te integreren in gebruiksvriendelijke apps geschikt voor de massa, zullen dat wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Tartarus schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:55:
[...]

Goed om te zien dat ik niet de enige was. En ja, ook gelijk opgehangen. Als het officieel is, stuur je maar een aangetekende brief naar mijn huis. Niet zo een halfbakken Engels automated message.
Al helemaal niet als het over Crypto gaat.
Sowieso zal de Nederlandse overheid je nooit bellen in het Engels, en mocht je verdacht worden van een strafbaar feit, zal het ook nooit het ministrie van Justitie zijn dat je belt. Vrij onvoorstelbaar dat mensen daar in trappen ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

jvel92 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Uiteindelijk gaat het om de lange termijn visie, die je hebt met DeFi. Het huidige DeFi landschap is vooral geschikt voor de crypto-pro's en de liefhebber. De manier waarop we nu gebruik maken van DeFi heeft niet de toekomst en staat grootschalige adoptie in de weg. Over een aantal jaar kun je zeggen dat je nog handmatig transacties hebt gedaan op de blockchain, zoals je nu zegt dat we vroeger nog moesten inbellen om het internet te gebruiken.

Het is nu al mogelijk d.m.v. de Argent wallet app om binnen enkele seconden geld van je bankrekening naar ETH L2 (zkSync) te krijgen. Hiermee te traden of om yield te krijgen in bijvoorbeeld een Yearn vault en dat tegen minimale fees. Een gebruiksvriendelijke oplossing, die ik zelfs aan mijn ouders zou kunnen uitleggen. Uiteindelijk zijn dat soort apps, die DeFi oplossingen integreren in hun interface, de oplossing voor de toekomst.

Een heel landschap aan alternatieve Layer 1's, die met elkaar verbonden zijn d.m.v. kwetsbare cross chain bridges, gaat niet de toekomst zijn. Protocollen die weten te integreren in gebruiksvriendelijke apps geschikt voor de massa, zullen dat wel zijn.
DIt ben ik helemaal met je eens, alleen zie ik niet helemaal hoe dat relateert aan mijn opmerking dat er wel degelijk grote bedragen door mensen in DeFi worden gestoken.
Mainstream adoptie heeft precies wat jij schetst nodig, maar het niet zo dat er nu alleen wat nerds met hun zakgeld aan het spelen zijn, figuren als Mark Cuban zijn gewoon met honderden miljoenen bezig hier en daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

jvel92 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:00:
[...]

'Echte' kunst wordt ook enorm vaak gebruikt voor zowel witwassen als belastingontduiking. Crypto krijgt hier ergens juist meer geloofwaardigheid mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:27:
[...]

'Echte' kunst wordt ook enorm vaak gebruikt voor zowel witwassen als belastingontduiking. Crypto krijgt hier ergens juist meer geloofwaardigheid mee.
Als men een stok wil vinden om mee te slaan, vinden ze er wel eentje. Of die nu terecht of ontrecht is, helaas. En dat zal niet meer veranderen in de wereld waar we tegenwoordig in leven. Niet iedereen kan of wil overtuigd worden, hoe goed iets ook is of kan wezen.

En dat is helemaal prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Same, tenzij het m'n werktelefoon is natuurlijk.
Als iemand me moet hebben bellen ze wel een 2e keer of appen ze. Sowieso is een onbekend nummer 9 van de 10 keer spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-10 22:55
jvel92 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:21:
[...]

Het is nu al mogelijk d.m.v. de Argent wallet app om binnen enkele seconden geld van je bankrekening naar ETH L2 (zkSync) te krijgen. Hiermee te traden of om yield te krijgen in bijvoorbeeld een Yearn vault en dat tegen minimale fees.
Dat is ook het typische: cash -> zksync, met paar %fee, is kinderspel.
Probeer maar eens het omgekeerde zonder: eth L1 fees, zksync activatie en conversion, te betalen.

Nu wordt aan een bridge met okex en nog enkelen gewerkt, maar zolang die er niet is, kan je er ook niet 100% op vertrouwen dat die er komt...

Zo al enkele keren mooie pieken van storj gemist :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Tiepfoud op 01-02-2022 11:40 ]

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
Glenn Hoddle schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:25:
[...]

DIt ben ik helemaal met je eens, alleen zie ik niet helemaal hoe dat relateert aan mijn opmerking dat er wel degelijk grote bedragen door mensen in DeFi worden gestoken.
Mainstream adoptie heeft precies wat jij schetst nodig, maar het niet zo dat er nu alleen wat nerds met hun zakgeld aan het spelen zijn, figuren als Mark Cuban zijn gewoon met honderden miljoenen bezig hier en daar.
My bad, had eigenlijk een andere post van je willen quoten. Het ging ook wat meer om de bredere discussie rondom yield optimisers en dat goedkope fees wel steeds minder een "unique selling point" gaan worden voor de alternatieven op ETH.

Wat je aangeeft over bedragen klopt. Zie zelf ook regelmatig bedragen in de miljoenen voorbijkomen. Het gaat dus zeker niet meer alleen om wat klein geld. Wel is het zo dat kapitaal in DeFi niet sticky of loyaal is, zodra er een beter alternatief trekt het kapitaal weer verder als een stel plunderende Vikingen.

Haha Mark Cuban is toch dezelfde vent die vorig jaar werd gerugged door het Iron/Titan? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:19
Hier hetzelfde. Ik neem eigenlijk nooit op, als ik je wil spreken bel ik wel terug.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

jvel92 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:46:
[...]

My bad, had eigenlijk een andere post van je willen quoten. Het ging ook wat meer om de bredere discussie rondom yield optimisers en dat goedkope fees wel steeds minder een "unique selling point" gaan worden voor de alternatieven op ETH.

Wat je aangeeft over bedragen klopt. Zie zelf ook regelmatig bedragen in de miljoenen voorbijkomen. Het gaat dus zeker niet meer alleen om wat klein geld. Wel is het zo dat kapitaal in DeFi niet sticky of loyaal is, zodra er een beter alternatief trekt het kapitaal weer verder als een stel plunderende Vikingen.

Haha Mark Cuban is toch dezelfde vent die vorig jaar werd gerugged door het Iron/Titan? :o
Ja, en toen om regulering begon te janken. Echt gerugged was dat overigens niet, dat was gewoon een stable die z'n peg verloor uiteindelijk.

En inderdaad, als de fees om ETH te gebruiken omlaag gaan is dat argument om ETH net te gebruiken wel weg, dus dan is de vraag wat hun unique selling point eigenlijk is. En of ETH wel zo aantrekkelijk is als ze zelf denken. Wordt leuk om te zien. Ik verwacht een multichain-toekomst waarbij niet echt 1 chain heel dominant meer zal zijn, maar het meer een beetje van technische en culturele verschillen afhangt wat je het liefst gebruikt.

Of gewoon wat het hoogste rendement biedt, want als er een soort curve wars op chain-niveau ontstaan krijg je pas echt dat het huurlingen-kapitaal blijkt. Ik weet nog niet of ik nu echt iets vind van het feit dat men zich zo gedraagt. (Dit is overigens wel waarom ik vooral inzet op projecten die multichain zijn - anders loop je toch een groter risico op een pancakeswap.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
Tiepfoud schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:39:
[...]

Dat is ook het typische: cash -> zksync, met paar %fee, is kinderspel.
Probeer maar eens het omgekeerde zonder: eth L1 fees, zksync activatie en conversion, te betalen.

Nu wordt aan een bridge met okex en nog enkelen gewerkt, maar zolang die er niet is, kan je er ook niet 100% op vertrouwen dat die er komt...

Zo al enkele keren mooie pieken van storj gemist :'(
Klopt, wordt overigens ook nog gewerkt aan directe fiat off-ramp vanuit zkSync. Maar geld terug naar je bank is ook eigenlijk niet de bedoeling :P. Het is mijn inziens al een behoorlijke stap in de goede richting, dat je dit allemaal op je telefoon kunt doen zonder 300 handelingen en bridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rangatang
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zullen we het vandaag eens over worstenbroodjes hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
rangatang schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:05:
Zullen we het vandaag eens over worstenbroodjes hebben?
Je bedoelt het verstandelijk beperkte broertje van het saucijzenbroodje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Vandaag is het Chinese nieuwjaar, het jaar van de Tijger hoor ik net.
Wat gaan de crypto koersen doen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rangatang
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:09:
[...]

Je bedoelt die kleffe vette kruising tussen een worstenbroodje en een appelflap?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

YES schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:09:
[...]

En daarnaast ook nog eens te droog. Maar ik doe een stap terug voor er weer een zinloze discussie komt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rangatang
  • Niet online
Bifiworstenbroodje misschien?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er volgens mij nogal wat onduidelijkheid is omtrent DeFi, NFT´s, Coins, Tokens, yield optimizers en ander crypto gerelateerde onzin heb ik ff een flowchart gemaakt, de BigBrains chart.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHAcf1HeS1XWTF9_EQ2vWuksNas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ImJrTMGnD2H953LZOUqL5MIK.jpg?f=fotoalbum_large

Zo kunnen we 90% van de vragen en discussies schrappen! Dat scheelt een boel gedoe.

Je kunt deze BigBrains chart ook voor andere investeringen gebruiken, zoals Pokémon kaarten, gedroogde paraguayaanse vingertoppen of postzegels. Wel op eigen risico, voor andere markten dan crypto is het model nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
Als je echt belangrijk bent, dan heb je helemaal geen telefoon nodig.
Pagina: 1 ... 66 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!