[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.031.300 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:39
Coldcat schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:34:
[...]

Waarom denk je dat?

Ik heb de beefy finance gebruikt toen ik voor het eerst iets met Defi op Cronos deed. Als Defi gaat groeien zullen daar ongetwijfeld meer mensen gebruik van maken. Meer volume is meer profit zou je toch zeggen? Door de groei van Defi heb je extra vraag naar zulke producten.
ALS.....bij een goede bear......have fun

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
hallon ik heb een raybus gemaakt hoop dat jullie 'm leuk vinden als je het antwoord weet niet meteen hier verklappen oké vijne avond gr henriette

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8ohJGtsniraRHzQwcO1cqQ4GJk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aPI2X6oOKeMgwgmj5VNU7JOd.png?f=user_large

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Richh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:27:
[...]

Want daar draait het om?

Safemoon kent ook geen inflatie, als dat de maatstaf zou zijn... :P
Safermoon kent geen inflatie, maar heeft ook geen inkomsten die gegenereerd worden buiten het token om. Het is dus allemaal vraag & aanbod geld, de nieuwe gebruikers betalen voor de winst van de eerdere gebruikers.

Dat heet een ponzi.

Bifi heeft inkomsten uit het platform. Een % gaat naar de gebruikers als APY en om dat te doen kopen ze zelf hun eigen token terug. Echt geld wat van zowel DEFI als FIAT wordt omgezet naar winst voor Beefy Platform (passthrough fees) ---> uitgekeerd aan BIFI houders.

DEFI begint volwassen te worden en dit soort constructies zijn welliswaar niet zo hip en pump-fahig als Safermoon of Ohm forks of Tomb forks maar ze zijn wel toekomstbestendig.

Ze opereren als bedrijf, niet als standaard DEFI token.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
anti elppa schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:32:
[...]

Ik weet hoe bifi werkt. Niet nieuw, niet revolutionair, klapt vanzelf in elkaar.....

Blijkbaar hebben ze iig goede marketing
Het klapt in elkaar als er geen gebruikers meer het platform gebruiken én geen vertrouwen meer in de toekomst van het platform.

Dat kan komen omdat er een concurent komt die revolutionairder beter is, of heel Crypto in elkaar zakt.

Hoe dan ook je argumenten zijn inhoudsloos en komen niet verder dan "vind ik niet".
Het staat je in je recht om het een 'standaard' of 'zwak' inkomstenmodel te vinden maar dat gaat dan ook zo precies op voor heel, héél veel bedrijven in de echte wereld waar je aandelen van kunt kopen.

Vind je aandelen ook onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:29:
[...]

nee maar zelfde argumentatie als "het is geen BTC dus niets waard" :P
Vind je?

Ik vind de opmerking 'want het heeft geen inflatie' überhaupt geen argument, dat is alles wat ik zeg. Dat is niet waar het om draait. Niet financieel/dikke tech gezien, maar ook niet qua 'goeie investering' is de factor inflatie (helaas!!) geen bepalende factor. Zie Doge.

Heb helemaal geen zin om nogmaals een alt tegenover btc of eth te zetten, dat heb ik hier wel vaak genoeg gedaan :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:36:
hallon ik heb een raybus gemaakt hoop dat jullie 'm leuk vinden als je het antwoord weet niet meteen hier verklappen oké vijne avond gr henriette

[Afbeelding]
Ha. Ik weet em!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Richh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:39:
[...]

Vind je?

Ik vind de opmerking 'want het heeft geen inflatie' überhaupt geen argument, dat is alles wat ik zeg. Dat is niet waar het om draait. Niet financieel/dikke tech gezien, maar ook niet qua 'goeie investering' is de factor inflatie (helaas!!) geen bepalende factor. Zie Doge.

Heb helemaal geen zin om nogmaals een alt tegenover btc of eth te zetten, dat heb ik hier wel vaak genoeg gedaan :)
ik bedoel dat het een reactie op een reactie was. dus als het eerste argument al niet erg sterk was, dan is dit argument ook niet sterk, maar hoeft ook niet, want volgens mij was Elppa nou niet op uit om overtuigd te worden van de sterke kanten van Bifi ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:29:
[...] BIFI inkomsten genereert [...]
Geen enkele crypto genereert inkomsten.

Alle waarde die er uit wordt gehaald, is door een ander betaald. Dat je persoonlijk een hoop kan verdienen, dat klopt, maar er is dan geen sprake van 'genereren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:58

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik moest duckduckgo-en :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
Richh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:42:
[...]

Alle waarde die er uit wordt gehaald, is door een ander betaald. Dat je persoonlijk een hoop kan verdienen, dat klopt, maar er is dan geen sprake van 'genereren'.
dat geldt toch voor werkelijk waar alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:43:
[...]

Inderdaad. Daarom is een vergelijking tussen Doge en BIFI niet op z'n plaats.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:43:
[...]

Als je het plaatje groot genoeg trekt, uiteindelijk wel.

Echter, mensen zijn bereid om te betalen voor een huis, omdat dat ze (ondanks het verlies) ze wel een vorm van onderdak oplevert. Mensen zijn bereid extra betalen voor een product, omdat het zelf maken tijd en arbeid kost. Enzovoort.

Een cryptocurrency die we massaal zien als een manier om gezamenlijk, allemaal rijker van te worden, ontbreekt een stabiele vorm van 'betalers' omdat zij eigenlijk niet echt iets van waarde terug krijgen voor hun betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:52:
[...]

Inderdaad. Daarom is een vergelijking tussen Doge en BIFI niet op z'n plaats.
Huh?

Niemand vergelijkt Doge met bifi?

Waar slaat het woordje 'daarom' op in deze context? Waar zit de gevolgtrekking überhaupt?
malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:41:
dus als het eerste argument al niet erg sterk was
Zijn we dat met elkaar eens :) dat was ook het enige wat ik wou aantonen.
want volgens mij was Elppa nou niet op uit om overtuigd te worden van de sterke kanten van Bifi ;)
Ik reageer hier sowieso meer voor de lurkers dan voor de shillers zelf. Op shillers heeft helemaal niemand invloed muv een bearmarket.
Hoop de lurkers aan het denken te zetten :)

[ Voor 44% gewijzigd door Richh op 29-01-2022 01:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majic
Richh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:42:
[...]

Eh? Als een bedrijf een dienst gaat aanbieden waarbij er inkomsten worden gegenereerd door klanten die hun fiat bij hen stallen en het bedrijf geeft een % van de winst aan hun aandeelhouders dan is dat dus geen 'genereren' volgens jou? :?

Het zijn échte inkomsten. Jij kunt nu stables kopen met je Euros. Die stables die zet je of rechtstreeks op Beefy en gaat er APY mee generen. Die APY komt niet van beefy,maar van andere crypto bedrijven (die wel of niet levensvatbare tokenomics hebben, irrelevant, maar even ter compleetheid). Beefy is een auto-compounder, ze zijn een tussenman, ze bieden zelf *niets* aan.

Jou stables die generen dus een inkomstenstroom voor BIFI, waar een 3de voor betaald (bijvoorbeeld Scream, Tomb, Grim, Summit enz). De inflatie zit bij de 3de, niet bij Beefy.

Vervolgens roomt Beefy 4.5% fee af maar door hun autocompounding krijg jij nog steeds meer bij Beefy dan als je het zelf moet gaan compounden, met de hand. Reden hiervoor is simpel : poolen van crypto geeft dezelfde gas-fee als dat jij het in je eentje doet. Na een korte tijd is handmatig zelf compounden dus véééél duurder dan 4.5% performance fee betalen.

Die 4.5% die Beefy dus incasseert op alle vaults op hun platform (waar ze dus nogmaals, géén cent aan uitgeven) krijgen BIFI houders weer een percentage van uitgekeerd als gratis APY.

Een aandeel dus met dividend.

Het enige verschil is dat de dividend komt in de vorm van méér van dat aandeel (ook al kan je in principe ook een niet-maxi vault gebruiken en dan krijg je het in de vorm van het netwerk-token uitgekeerd, daar zitten weer andere mechanismen achter overigens).

Het is dus gewoon pure winst van het platform wat NIET komt door vraag of aanbod van z'n BIFI tokens. Staat er compleet los van. Zelfs als BIFI naar 0 gaat krijg jij gewoon je % uitgekeerd, kan je alleen beter dat niet doen in de Maxi maar in de andere vaults waar je dus het netwerk native token krijgt uitgekeerd 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet alweer precies waar dit op uit gaat draaien.

De slimme jongens hebben straks een afbetaald huis en een lambo, en ik blijf achter met een winkelkar vol bedorven bierworstjes.

Gelukkig heb ik ook nog Bitcoin, die beschermd mij in deze markt van: mezelf.

Complex maar waar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• majic
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:59:
Ik weet alweer precies waar dit op uit gaat draaien.

De slimme jongens hebben straks een afbetaald huis en een lambo, en ik blijf achter met een winkelkar vol bedorven bierworstjes.

Gelukkig heb ik ook nog Bitcoin, die beschermd mij in deze markt van: mezelf.

Complex maar waar.
Leuk weetje : 2 BIFI verkocht en 0.7 Eth voor teruggekocht, maandje geleden ongeveer.
Denk, ach, in deze barre tijden beter m'n Venus lening even wat aansterken hé.

Resultaat:
Eth 50% minder waard
BIFI 100% meer waard

Ergo : 2500 eur weggegooid 8)7

Oké eth is geen btc. Maar toch xD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Richh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:27:
[...]

Want daar draait het om?

Safemoon kent ook geen inflatie, als dat de maatstaf zou zijn... :P
Nee, daar draait het zeker niet alleen om. Het feit dat het platfrom dikke winst maakt, en de token goedkoop is, zoals te zien aan de P/E ratio in het plaatje dat ik een paar posts eerder toonde, daar draait het om uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:01:
[...]

Leuk weetje : 2 BIFI verkocht en 0.7 Eth voor teruggekocht, maandje geleden ongeveer.

Resultaat:
Eth 50% minder waard
BIFI 100% meer waard

Zoiets had ik ook maar dan met DOGE.

Iets met 3 maanden en ruim 35k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 14:02
majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:58:
[...]

Eh? Als een bedrijf een dienst gaat aanbieden waarbij er inkomsten worden gegenereerd door klanten die hun fiat bij hen stallen en het bedrijf geeft een % van de winst aan hun aandeelhouders dan is dat dus geen 'genereren' volgens jou? :?

Het zijn échte inkomsten. Jij kunt nu stables kopen met je Euros. Die stables die zet je of rechtstreeks op Beefy en gaat er APY mee generen. Die APY komt niet van beefy,maar van andere crypto bedrijven (die wel of niet levensvatbare tokenomics hebben, irrelevant, maar even ter compleetheid). Beefy is een auto-compounder, ze zijn een tussenman, ze bieden zelf *niets* aan.

Jou stables die generen dus een inkomstenstroom voor BIFI, waar een 3de voor betaald (bijvoorbeeld Scream, Tomb, Grim, Summit enz). De inflatie zit bij de 3de, niet bij Beefy.

Vervolgens roomt Beefy 4.5% fee af maar door hun autocompounding krijg jij nog steeds meer bij Beefy dan als je het zelf moet gaan compounden, met de hand. Reden hiervoor is simpel : poolen van crypto geeft dezelfde gas-fee als dat jij het in je eentje doet. Na een korte tijd is handmatig zelf compounden dus véééél duurder dan 4.5% performance fee betalen.

Die 4.5% die Beefy dus incasseert op alle vaults op hun platform (waar ze dus nogmaals, géén cent aan uitgeven) krijgen BIFI houders weer een percentage van uitgekeerd als gratis APY.

Het enige verschil is dat de dividend komt in de vorm van méér van dat aandeel (ook al kan je in principe ook een niet-maxi vault gebruiken en dan krijg je het in de vorm van het netwerk-token uitgekeerd, daar zitten weer andere mechanismen achter overigens).

Het is dus gewoon pure winst van het platform wat NIET komt door vraag of aanbod van z'n BIFI tokens. Staat er compleet los van. Zelfs als BIFI naar 0 gaat krijg jij gewoon je % uitgekeerd, kan je alleen beter dat niet doen in de Maxi maar in de andere vaults waar je dus het netwerk native token krijgt uitgekeerd 8)
Prima betoog, klopt ongetwijfeld helemaal. Maar waar in dit verhaal wordt er waarde gecreëerd?

(disclaimer: ja je kan er toch een hoop geld mee verdienen: ja, er zijn ook allerlei andere industrieën waarvan je kan beargumenteren dat ze geen echte waarde creëren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44
majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:01:
[...]

Resultaat:
Eth 50% minder waard
BIFI 100% meer waard

We kunnen elkaar de hand schudden...

5 bifi verkocht voor quidd... Want 400% APY op quidd-bnb LP op beefy.

Bifi +50%
Quidd -75%
En mijn IL inmiddels rond de 7%

You live and learn. Terwijl ik juist al op bifi zat toen de meeste hier nog nooit van defi hadden gehoord :+ dat laatste is een grapje natuurlijk, wil niemand op de tenen trappen ;)

Maar een beetje zuur is het wel!

Maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
Lapa schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:03:
[...]

Prima betoog, klopt ongetwijfeld helemaal. Maar waar in dit verhaal wordt er waarde gecreëerd?

(disclaimer: ja je kan er toch een hoop geld mee verdienen: ja, er zijn ook allerlei andere industrieën waarvan je kan beargumenteren dat ze geen echte waarde creëren)
het aanbieden van het platform is toch wat waarde creeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Richh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:57:
[...]

Huh?

Niemand vergelijkt Doge met bifi?

Waar slaat het woordje 'daarom' op in deze context? Waar zit de gevolgtrekking überhaupt?
Hmm, verkeerd gelezen. Het is laat en ik ben moe van een lange week, tijd om onder de klamme lappen te gaan liggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:07:
[...]

het aanbieden van het platform is toch wat waarde creeert?
Financiële diensten kunnen inderdaad een vorm van waarde bieden. Als ik een huis kan kopen doordat een bank mij een hypotheek verkoopt, levert mij dat waarde.

Maar ook heel veel financiële diensten zijn een vorm van "rent seeking", geld verdienen door juist waarde te onttrekken aan de maatschappij.

Ik zie nog niet waar in het verhaal van @majic de waarde gecreëerd wordt. Het biedt een platform voor weer allerlei andere financiële diensten die ook geen intrinsieke waarde creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Lapa schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:03:
[...]

Hoe creëert een bank winst voor haar aandeelhouders?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:58:
[...]

Lees m nog eens. Inkomsten worden 'genenereert' door klanten (...) dan is dat geen 'genereren' volgens mij.

Mooie zin waar niet in staat waar het geld vandaan komt. So far kan je niet spreken van genereren vind ik.
Geld verdienen (en dat doen ze momenteel, en veel) is namelijk iets anders dan genereren. Genereren is een bijzonder woord wat je niet te pas en onpas kan gebruiken.

Maar ik snap het als je daar wellicht anders over denkt :)
Het zijn échte inkomsten.
Zeker. Zolang er mensen voor willen betalen.
Betaal jij 20% rente zodat je met meer leverage op crypto's kan gokken? Dit vereist toch geen uitleg?
Jij kunt nu stables kopen met je Euros. Die stables die zet je of rechtstreeks op Beefy en gaat er APY mee generen. Die APY komt niet van beefy,maar van andere crypto bedrijven (die wel of niet levensvatbare tokenomics hebben, irrelevant, maar even ter compleetheid).
Irrelevant? Maar dat is het dus wel! Die crypto's pumpen enorm veel geld in het systeem voor liquidity. Dat gaat lekker als daarna weer iemand anders liquidity erin pompt. Het piramidespel hier is iets verplaatst, en nu afhankelijk van andere nieuwe crypto's die liquidity zoeken. Overigens zonder het risico voor de investeerder, begrijp me goed, daarmee is het toch iets anders dan een echt piramidespel. Vraag is of er geld 'gegenereerd' wordt of toch eigenlijk verplaatst wordt, en hoe lang de betalers zullen blijven betalen.
Beefy is een auto-compounder, ze zijn een tussenman, ze bieden zelf *niets* aan.
Klopt, waarbij de waarde van het 'genereren' dus niet bij Beefy zit, maar bij anderen die uiteindelijk de APYs betalen.
Waarbij het dividend afhankelijk is van de presentaties van het achterliggende bedrijf. Wat in de basis niks aanbiedt, maar afhankelijk is van hoe de achterliggende markt bereid is om te investeren.

Het is een mooie laag complexiteit, maar uiteindelijk geen genereren van waarde. Daarvoor is er geen added value, met uitzondering van het uitlenen van crypto (en aan geld is überhaupt geen tekort dus eigenlijk zou dat niet zoveel moeten opleveren).
Het is dus gewoon pure winst van het platform
En die worden door iemand betaald :) en niet out of thin air 'gegenereerd'.

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 29-01-2022 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:14:
[...]

Hoe creëert een bank winst voor haar aandeelhouders?
Op allerlei verschillende manieren, sommige daarvan creëren waarde, andere niet. Waarom de diensten van Beefy niet op een duidelijke manier waarde creëren legt @Richh hierboven beter uit dan waar ik nu de puf voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Lapa schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:13:
[...]

Financiële diensten kunnen inderdaad een vorm van waarde bieden. Als ik een huis kan kopen doordat een bank mij een hypotheek verkoopt, levert mij dat waarde.

Maar ook heel veel financiële diensten zijn een vorm van "rent seeking", geld verdienen door juist waarde te onttrekken aan de maatschappij.

Ik zie nog niet waar in het verhaal van @majic de waarde gecreëerd wordt. Het biedt een platform voor weer allerlei andere financiële diensten die ook geen intrinsieke waarde creëren.
het is niet zo dat al die onderliggende diensten geen waarde creëren, maar het is ergens zo dat Beefy heel veel dingen beter maakt ongeacht de zinnigheid of bestaansrecht van onderliggende platforms. Maar je hoeft dan ook niet elke shitcoin te farmen daar. BIFI biedt daarentegen exposure aan het succes van het platform op zich.

Wat creeert er volgens jou eigenlijk wel waarde? Want het is leuk dat de bakker mij een brood verkoopt, maar dat eet ik ook alleen maar op en zet ik om in energie en stront. Creëert eigenlijk geen waarde en vervuilt de aarde alleen maar.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qtjdbw6NbMkEgy5TOvLMh-Oi5jk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wANGEgBERnkogRZUvfT7HW5K.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lapa
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:20:
[...]

het is niet zo dat al die onderliggende diensten geen waarde creëren, maar het is ergens zo dat Beefy heel veel dingen beter maakt ongeacht de zinnigheid of bestaansrecht van onderliggende platforms. Maar je hoeft dan ook niet elke shitcoin te farmen daar. BIFI biedt daarentegen exposure aan het succes van het platform op zich.

Wat creeert er volgens jou eigenlijk wel waarde? Want het is leuk dat de bakker mij een brood verkoopt, maar dat eet ik ook alleen maar op en zet ik om in energie en stront. Creëert eigenlijk geen waarde en vervuilt de aarde alleen maar.
Okay, zo kan je inderdaad elke waarde wegredeneren. Maar dat brood is inderdaad waarde, dat was er eerst niet en jij hebt het nodig om te overleven. Een trui, een auto, een toneelstuk, een nieuw stuk software waarmee ik makkelijker kan navigeren, allemaal een vorm van waarde.

Maar als ik bijvoorbeeld een spelletje poker ga spelen met vrienden en ik verdien 100 euro, dan is dat NIET de gecreëerde waarde, want mijn vrienden zijn dat kwijt. De daar gecreëerde waarde is eventueel het plezier dat we allemaal hadden tijdens het spelen, maar niet die 100 euro.

Met andere woorden, winst is niet gelijk aan gecreëerde waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
Richh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:15:
[...]

Lees m nog eens. Inkomsten worden 'genenereert' door klanten (...) dan is dat geen 'genereren' volgens mij.

Mooie zin waar niet in staat waar het geld vandaan komt. So far kan je niet spreken van genereren vind ik.
Geld verdienen (en dat doen ze momenteel, en veel) is namelijk iets anders dan genereren. Genereren is een bijzonder woord wat je niet te pas en onpas kan gebruiken.

Maar ik snap het als je daar wellicht anders over denkt :)

[...]

Zeker. Zolang er mensen voor willen betalen.
Betaal jij 20% rente zodat je met meer leverage op crypto's kan gokken? Dit vereist toch geen uitleg?

[...]

Irrelevant? Maar dat is het dus wel! Die crypto's pumpen enorm veel geld in het systeem voor liquidity. Dat gaat lekker als daarna weer iemand anders liquidity erin pompt. Het piramidespel hier is iets verplaatst, en nu afhankelijk van andere nieuwe crypto's die liquidity zoeken. Overigens zonder het risico voor de investeerder, begrijp me goed. Vraag is of er geld 'gegenereerd' wordt of toch eigenlijk verplaatst wordt, en hoe lang de betalers zullen blijven betalen.

[...]

Klopt, waarbij de waarde van het 'genereren' dus niet bij Beefy zit, maar bij anderen die uiteindelijk de APYs betalen.

[...]

Waarbij het dividend afhankelijk is van de presentaties van het achterliggende bedrijf. Wat in de basis niks aanbiedt, maar afhankelijk is van hoe de achterliggende markt bereid is om te investeren.

Het is een mooie laag complexiteit, maar uiteindelijk geen genereren van waarde. Daarvoor is er geen added value, met uitzondering van het uitlenen van crypto (en aan geld is überhaupt geen tekort dus eigenlijk zou dat niet zoveel moeten opleveren).

[...]

En die worden door iemand betaald :) en niet out of thin air 'gegenereerd'.
Inkomsten genereren is gewoon correct. Ze verdienen geld aan de ene kant en genereren daarmee APY aan de andere kant, waar BIFI stakers dus van profiteren.

Verder : Bifi is letterlijk niets anders dan een soort Amazon.com met crypto.
Aandelen Amazon dus ook maar onzin? Tenslotte is een hoop wat er op verkocht wordt gewoon pump en dump zooi wat niet toekomstbestendig is, en feitelijk doen ze niks meer dan verkoper en koper met elkaar in contact brengen + een % afromen van de verkoop + support deels opzich nemen.

Oh wacht...misschien toch wel inventief.

Verder doe je alsof er géén fiat geld het systeem in gaat terwijl er MILJARDEN aan fiat in crypto gepompt wordt. In essentie komt het er op neer dat je Crypto in z'n geheel als Ponzi aanmerkt en daardoor dat alle crypto services die gewoon hele normale businessmodels gebruiken om waarde te generen (jawel!) voor hn aandeelhouders ook maar meteen afdoet als ponzis.

Tsja...dan is de discussie snel afgelopen. Ik bedoel, tsja, misschien stoppen we allemaal collectief met Crypto. En Youtube. En Netflix. En sigarenwinkeltjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:20:
Als mens moet ik nou eenmaal eten, anders sterf ik.

Ik kan de hele dag jagen, een dier slachten en savonds een kampvuur maken om mijn vlees op te bakken.

Ik kan ook in de supermarkt een BIFI kopen.

De toegevoegde waarde van het BIFI worstje is de tijdsbesparing, moeite en dat ik niet het emotionele moment door hoef om dat arme dier om te brengen :) ik ben best bereid daar iets extra's voor te betalen.

Financiële producten creëren in die basis eigenlijk niet echt veel waarde.
Kijk, de toegevoegde waarde van een lening is wel degelijk te kwalificeren (om op moment X over een groot geldbedrag te kunnen beschikken, zodat ik bijvoorbeeld een huis kan kopen, is toegevoegde waarde. Ik wil wel wat extra's terug betalen. Immers anders kon ik dat huis niet kopen).
Maar verder vind ik die hele Zuidas niet zoveel toegevoegde waarde bieden, nee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
[...]

Ik weet hoe bifi werkt. Niet nieuw, niet revolutionair, klapt vanzelf in elkaar.....

Het is nu wachten op vegan.finance, waar elke woke slet hongerig opspringt om lab-grown-knakworst-coin te pairen met wortel-paprika-dipsaus coin. Om zo liquiditeit te creëren voor een biologische gekweekte mierenkolonie op Mars.

We hoeven de bifi roast niet heel complex te maken. De kernvraag is simpel. Heeft bifi nut als systeem op zich, oftewel, kun je je een wereld voorstellen waarbij er geen fiat meer bestaat, en de spelregels van dit systeem een gezond monetair systeem faciliteren voor een samenleving? Het antwoord is waarschijnlijk nee, want Bitcoin is perfect, en al het andere is dus imperfect.

Heeft bifi dan geen bestaansrecht? Zolang we nog niet in een Bitcoin wereld leven kun je alles wat los en vast zit misbruiken om er fiat uit te slaan. Als je er maar op tijd uit bent, want als Kim Kardashian live op Instagram een nier uit haar siliconen bil trekt dan wordt organdonor.finance helemaal de shit. Van de een op andere dag is vegan.finance passé. Je kan nooit meer relax op de plee zitten. Dat is pas shit.

Trouwens, DeFi is wel cool hoor. Zit echt wel toekomst in.

[ Voor 57% gewijzigd door enomiss op 29-01-2022 02:05 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:30:
[...]

Inkomsten genereren is gewoon correct. Ze verdienen geld aan de ene kant en genereren daarmee APY aan de andere kant, waar BIFI stakers dus van profiteren.
Mja, ze verdienen geld. De vraag is voor hoe lang en bijvoorbeeld hoe risicovol de investering is.
Amazon verkoopt dingen aan consumenten. Dat is een bijna onuitputtelijke bron van mensen die eenvoud zoeken (toegevoegde waarde) en bereid zijn daarvoor te betalen.

Is de bron van 'betalers' groot genoeg om alle bifi aandeelhouders van nog meer winst te voorzien dan dat Amazon haar aandeelhouders geeft?
Hoeveel 'betalers' zijn er in de crypto wereld, waarbij mensen toch vooralsnog betalen omdat ze allemaal denken dat ze meer geld terug krijgen na hun betaling?
Aandelen Amazon dus ook maar onzin?
Nee. Hoewel ik snap wat je zegt doen die twee nou eenmaal iets wezenlijk anders.
Overigens is heel veel DeFi super inventief en belangrijk. Heb het al heel vaak gezegd, DeFi is veel groter dan de focus op APY's en alleen maar geld verdienen, wat helaas toch de main focus is van 'investeerders'.
Verder doe je alsof er géén fiat geld het systeem in gaat terwijl er MILJARDEN aan fiat in crypto gepompt wordt.
Dat doe ik niet. Ik zeg juist dat er NU enorm veel ingepompt wordt. Daardoor werkt het nu ook zo lekker.

Punt is dat al die miljarden erin worden gepompt, door mensen, met het idee dat ze er allemaal meer geld uit zullen halen.

Dat. Kan. Niet.
In essentie komt het er op neer dat je Crypto in z'n geheel als Ponzi aanmerkt en daardoor dat alle crypto services die gewoon hele normale businessmodels gebruiken om waarde te generen (jawel!) voor hn aandeelhouders ook maar meteen afdoet als ponzis.
In essentie is het een asset zonder toegevoegde waarde. De economische geschiedenis zit propvol asset bubbels met vergelijkbare kenmerken. Da's geen 'ponzi', maar wel een recept voor financiële ellende voor een deel van de investeerders (en de rest verdient eraan).
Crypto is zo meer vergelijkbaar met tulpenbollen (ook zeer beperkte toegevoegde waarde) dan met een ponzi of een piramide. Al waren tulpenbollen niet schaars en geen legal tender :P

Ik zeg sowieso nergens dat de businessmodellen niet kloppen hè. Ik zeg alleen maar dat iemand het geld moet gaan betalen. Krijgt diegene genoeg toegevoegde waarde voor zijn betaling terug?
Tsja...dan is de discussie snel afgelopen. Ik bedoel, tsja, misschien stoppen we allemaal collectief met Crypto.
Natuurlijk stopt de mens niet zomaar met een systeem waarmee men geld kan verdienen, daar zijn we massaal te egoïstisch voor. Dat betekent echter niet dat de groei van nieuw geld in 'crypto' de komende jaren voldoende zal blijven om alle zittende investeerders mee te laten delen in het nieuw ingebrachte geld om de hoge APY's mee te financieren.
En Youtube. En Netflix. En sigarenwinkeltjes.
Hey, allemaal voorbeelden die wél enige toegevoegde waarde kennen! d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Richh op 29-01-2022 02:07 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Bifi, Bitcoin en Dollar zaten aan een bar.

Opeens roept Bifi de ober bij zich, "Ik geef een rondje! Schenk mijn coinies maar glaasje in!".

Er wordt geproost, "Op de toekomst!", roept men eenstemmig.

Bicoin tikt per ongeluk tegen het glas, weg drankje. Bifi en Dollar knipogen naar elkaar en nemen en stevige slok.

Nog voor de glaasjes leeg zijn roept Bifi alweer, "Ober nog een rondje voor ons alle drie!".

Er wordt weer geproost, "Op de toekomst!" roept men eenstemmig.

Bitcoin laat per ongeluk z'n glas vallen, weg drankje. Bifi en Dollar kijken elkaar aan en halen hun schouders op.

Vele glaasjes vloeien en stuiteren over de vloer...

Aan het einde van de avond buigt Bifi zich voorover naar Dollar en zegt, "Betaal jij? Ik heb mijn beurs vergeten.".

Bifi en Bitcoin verlaten het café terwijl Dollar de flappen tussen zijn vingers zit te tellen. Eenmaal buiten slingert BiFi over de weg en vraagt Bitcoin, "Hé, hoe kan het dat je zoveel pech had en niet hebt kunnen meedrinken?".

Waarop Bitcoin zegt, "Pas op voor die truck!". Bam!

Einde.

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 29-01-2022 02:52 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Bedankt @enomiss, toch maar na een tijdje afwezigheid weer ingelogd hier.
Kon hier eindelijk weer eens lachen en natuurlijk ook dankzij de postings van @Jaapio. d:)b
*knip*

[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 29-01-2022 12:07 . Reden: Sneren naar de moderatie mogen achterwege blijven. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-10 07:20
Ik kreeg deze vanochtend binnen in mijn inbox.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2qnqhvn5z2y32nnimRsKabSJhY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUTGliOukUnR4MRIS3vg9Ptm.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien we hier druk zijn met BIFI/Metamask wil ik deze niet onthouden voor die tweakers die het even gemist hebben. Dit is SCAM, zie hieronder de reactie van Metamask via Twitter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_hPDRBHn88WntzwogPzInGgDTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L38a84bKL4kDRdxqfBbtekCQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:04
Ik lees de discussie over BIFI en zie dat er veel gesproken wordt ever (gegenereerde) waarde. Ik zag ook ergens de enige juiste term voorbij komen.

Toegevoegde waarde , de waarde die een producent of leverancier van een product of dienst toevoegt aan het eindproduct tijdens het productie proces.
Marktwaarde - Kosten van het productieproces = bruto toegevoegde waarde.

Nu kan je je afvragen of er binnen crypto DeFi en blockchain al genoeg adoptie en producten zijn om überhaupt over toegevoegde waarde te kunnen praten.

Maar voor wat ik begrijp van beefy finance levert bifi een centraal platform waarop mensen met diverse munten deze kunnen uit lenen aan mensen die ze nodig hebben om projecten mee te bouwen. In ruil voor een percentage (rente als het ware)

Correct me if I am wrong.

Uiteindelijk moeten we crypto en blockchain nog echt zien als de start up waar nog steeds geld bij moet. In die zin niets anders dan wat er in de ‘echte wereld’ ook gebeurd. En ook daar falen de meeste bedrijven.

Het is dus de vraag of dit hele eco systeem daadwerkelijk kan voorzien in het oplossen van alledaagse vraagstukken en problemen of dusdanig processen kan verbeteren van zaken die nu al redelijk tot heel goed geregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:58
TheBrut3 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 10:14:
[...]

Nee, dat wist ik niet... Vertel!
Al valt de BTC wel mee, heb ook SAND en die staat op het dubbele aan verlies vannacht :o
En nu is het andersom met SAND:) *O*

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anti elppa
majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:30:
[...]

Aandelen Amazon dus ook maar onzin? Tenslotte is een hoop wat er op verkocht wordt gewoon pump en dump zooi wat niet toekomstbestendig is, en feitelijk doen ze niks meer dan verkoper en koper met elkaar in contact brengen + een % afromen van de verkoop + support deels opzich nemen.

Oh wacht...misschien toch wel inventief.
dat is niet inventief, is niets anders dan een dorp supertje, de SRV man, een exchange, je zegt het al, een amazon, als er iets niet geniaal is, dan is dat het wel. wellicht zie ik het niet hoor, maar als BTC-E of MTgox een token gemaakt had, en (dividend uit gekeerd had) was dat dan ook geniaal? Als al die shitcoins in de bear naar 0 gaan of -99% doen is bifi dood. Klaar uit. Reden waarom ik niet serieus in ga op de discussie is puur mijn ervaring met crypto van ruim 9 jaar. Dit soort "geniale"projecten komen en gaan, sneller dan dat de zon opkomt en ondergaat. En tuurlijk blijft er wel eens 1 plakken.....en misschien heb je gelijk, en is dat bifi. happy for you. Sowieso heb ik liever dat die winst niet in tokens gaat zitten maar dat ze dat geld achter de hand houden voor als ze gehacked/ gescamed worden (wat zelfs nu nog steeds gebeurd anno 2022)
En voor hetzelfde geld is 1 van die hondenstrontshiba achtige munten met een rendement van +5000000000%. De wereld is oneerlijk, tech zegt meestal niet veel in crypto land........

[ Voor 9% gewijzigd door anti elppa op 29-01-2022 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
enomiss schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 02:50:

Opeens roept Bifi de ober bij zich, "Ik geef een rondje! Schenk mijn coinies maar glaasje in!".

Bicoin tikt per ongeluk tegen het glas, weg drankje. Bifi en Dollar knipogen naar elkaar en nemen en stevige slok.

Nog voor de glaasjes leeg zijn roept Bifi alweer, "Ober nog een rondje voor ons alle drie!".

Bitcoin laat per ongeluk z'n glas vallen, weg drankje. Bifi en Dollar kijken elkaar aan en halen hun schouders op.

Aan het einde van de avond buigt Bifi zich voorover naar Dollar en zegt, "Betaal jij? Ik heb mijn beurs vergeten.".

Bifi en Bitcoin verlaten het café terwijl Dollar de flappen tussen zijn vingers zit te tellen. Eenmaal buiten slingert BiFi over de weg en vraagt Bitcoin, "Hé, hoe kan het dat je zoveel pech had en niet hebt kunnen meedrinken?".

Einde.
AMEN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:33
LoBbY_1 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 07:51:
[...]

En nu is het andersom met SAND:) *O*
*O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:47

knakworst

Get more sats!

RaptorXS schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 03:09:

De goedgekeurde Bifi postings dankzij de mod die er belang bij heeft.
Het is blijkbaar? geen shitcoin dus dan mag het.
Volgens mij heeft de mod met weak hands alweer verkocht 8)

Tuurlijk is het een shitcoin, check op google shitcoin flowchart. Ooit op een alpenweide gelopen tussen de koeien?

Shitcoins mogen hier ook. Degen bsc pump en dumps met fabeltastische vooruitzichten kunnen in het memetopic. Ada ook.

Beefy finance heeft bestaansrecht door middel van een tvl van 1 miljard, inkomsten van een percentage van de yields resulterend in buy-backs, en een solide tokenomics van 80k. Vergelijk dat eens met een inflatoire token als btc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
knakworst schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:45:
[...]

Volgens mij heeft de mod met weak hands alweer verkocht 8)

Tuurlijk is het een shitcoin, check op google shitcoin flowchart. Ooit op een alpenweide gelopen tussen de koeien?

Shitcoins mogen hier ook. Degen bsc pump en dumps met fabeltastische vooruitzichten kunnen in het memetopic. Ada ook.

Beefy finance heeft bestaansrecht door middel van een tvl van 1 miljard, inkomsten van een percentage van de yields resulterend in buy-backs, en een solide tokenomics van 80k. Vergelijk dat eens met een inflatoire token als btc.
ik had je een +1 gegeven, tot ik je laatste zin las.....waar zijn de -1's mods?????

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:42
[...]

Why so salty

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

[...]

Had je mijn sokken nog niet gezien }:O

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tbc2W0nyk-WGmK_cU3Ow67F5Gz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EEYPEeTK4kdVhEqblpKDB2u2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

knakworst schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:11:
[...]

Lol ik durf mijn ergste vijand nog geen BIFI aan te raden en jij loopt onder collega's te shillen.
Collega's of maatjes vragen wel eens of ik nog iets heb gekocht de afgelopen tijd. Als ik dan een munt (altijd onder de noemer NFA) noem van tussen de 5 cent tot pak hem beet een euro of 5, dan stappen ze nog wel eens in.

Is het een muntje zoals DOT of LINK, dan haken ze wat sneller af.

Bij BIFI kreeg ik 1 enthousiasteling die er meteen eentje kocht vanwege het 80k beschikbaar gedeelte (familie van jou denk ik @Verwijderd ) en de rest had heel grote ogen toen ze na onderzoek achter de prijs kwamen.

Somehow denken velen nog steeds dat het beter is om een heeeeeeel goedkoop shib etc muntje te kopen dan een percentage van een duurdere munt met dezelfde inleg. Daarmee zijn dan ook heel makkelijk de goudzoekers zonder research te scheiden van de beleggers die zich op minimaal een aantal punten inlezen.

Als je dan ook vraagt waarom iemand shib koopt ipv bijvoorbeeld DOT: Stel je toch eens voor dat zo'n muntje een dollar waard wordt, dan ben ik gelijk miljonair. Op de wedervraag of ze dan op 10 cent allang niet verkocht hebben omdat ze dan bijv een ton hebben, krijg je dan een vragende blik, zover denkt men niet vooruit.

Tegelijkertijd vind ik dit de charme van crypto net als bij andere hobby's, iedereen duikt er net zo diep in als dat ze er tijd voor vrij willen maken. En als je helemaal geen onderzoek wilt doen, dan is Shib wellicht wel de meest spannende investering. :)

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ray_ schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:24:
Ik heb vanmiddag deze candles uitgeblazen. Ik had hele andere gedachten bij het getalletje, dus ik hoop dat ze dit weekend nog wat toepasselijker worden.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Mocht dat jouw eigen achtertuin zijn die we zien, mooi plekkie man.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

Verwijderd

enomiss schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 02:50:

Einde.
Zo ken ik er ook nog 1:

Bitcoin wandelt een bar binnen met zijn huisdier, BIFI. Hij bestelt een goudgele rakker en terwijl hij het opdrinkt, springt BIFI wild door het hele café. BIFI neemt wat olijven van de bar en eet ze op. Dan neemt hij enkele schijfjes citroen, en eet ze op. Daarna springt hij op de pooltafel, neemt een van de biljartballen, en tot ieders verbazing, slikt hij die compleet door. De barman schreeuwt naar Bitcoin: "Heb je gezien wat die BIFI van jou net deed!?" "Nee, wat deed ie nou weer?" Zegt Bitcoin. "Hij at net een biljartbal van m'n pooltafel, volledig!"

"Ja, dat verbaast me niets", antwoordt Bitcoin, "Hij eet alles wat ie ziet. Het is nu eenmaal een ponzi... Sorry, ik zal voor alles betalen."

Bitcoin drinkt zijn bier op, betaalt alles super traag met een enorme fee als de superieure store of value die hij is, en vertrekt.

Twee weken later komt Bitcoin terug in de bar met zijn BIFI, bestelt een goudgele rakker, en weer begint BIFI wild rond te springen! Terwijl Bitcoin zijn glas aan het leegdrinken is, vindt BIFI een kers op de bar. Hij neemt de kers, duwt 'm in zijn achterste, haalt hem er weer uit en eet 'm op. Dan vindt BIFI een nootje, stopt deze opnieuw in zijn achterste, haalt hem er uit en eet het nootje op.

De barman, al walgend: "Heb je gezien wat die BIFI van je nu weer deed?"

"Nee, wat dan?" antwoordt Bitcoin.

"Nou, hij nam een kers en een nootje, duwde die in zijn achterste, haalde die er uit, en at ze op."

"Ach ja, dat verbaast me niets", antwoordt Bitcoin, "Het is nog steeds een smerige ponzi en eet nog steeds gulzig alles wat ie ziet, maar sinds die biljartbal meet ie alles eerst even."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
majic schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:28:

d) je gebruikt die MooBifi als collateral om MAI stables te lenen (je _krijgt_ daar 40-80% APR voor terug!)
e) Je leent verantwoordelijk! Prijs het zo dat als BIFI naar 50% gaat je nog niet liquidated bent
f) Koop meer BIFI met je MAI tokens 8)
Dus je leent iets wat je niet in eigendom hebt om meer bifi te kunnen kopen. Klinkt als Dexialease met geleend geld aandelen kopen en dat ging ook aardig verkeerd.

Kun je zeggen dat je MooBiFi het onderpand is maar zodra BIFI niet immer gerade moon zich meer gedraagt komt je MooBiFi als onderpand wel in het gedrang lijkt mij?

Je e) is de disclaimer verkapte dyor / lenen kost geld jadieja. Ongetwijfeld genoeg die het verkeerd insteken en dus wel geliquideerd worden.

High risk high reward. Leuk zolang het goed gaat denk ik dan. Maargoed zo waar een interessante discussie tussen 23u en 02u. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

majic schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:28:
[Afbeelding]

De reden:

1) Beefy Finance redelijk gestaag aan het groeien als project = meer BIFI demand
2) maar 80,000 tokens waarvan vrijwel alles (78k) gemint is en de laatste 2k over een tijd pas vrijkomen
3) Flinterdunne orderboeken voor BIFI
4) BIFI buybacks (% revenue ---> BIFI terugkopen --> teruggeven als APY aan BIFI stakers)

En natuurlijk....de nieuwe telg in het BIFI-groei-bos :

Mai Finance. Een lending platform waar BIFI sinds niet al te lang als collateral kan dienen. Dat gaat zo:
a) Stake je BIFI in Fantom (maxi) voor 20-50% APY gemiddeld.
b) Je krijgt daarvoor terug MooBifi 'tickets' (bewijsje van stalling)
c) Je gaat naar Mai.fi en je maakt een nieuwe vault met die tickets
d) je gebruikt die MooBifi als collateral om MAI stables te lenen (je _krijgt_ daar 40-80% APR voor terug!)
e) Je leent verantwoordelijk! Prijs het zo dat als BIFI naar 50% gaat je nog niet liquidated bent
f) Koop meer BIFI met je MAI tokens 8)

Afhankelijk van hoe ervaren je bent met DEFI kan je dit c.a. 2-3x doen (aka 'loopen') (ik doe het 1.5x omdat ik graag m'n risico beperkt wil houden).

Uiteindelijk heb je dus veel BIFI's in je bezit, krijg je 'graties' QI (op Polygon gedropped elke week!) voor het lenen van MAI én je originele APY op je Fantom BIFI tokens.

Door deze deal is er dus een relatief oneindige vraag naar BIFI en dat terwijl er niet zoveel tokens van zijn 8)

Edit : Mocht je niet ervaren zijn met DEFI / leverage (want dat is het uiteindelijk) kan je beter gewoon de stables lenen, MAI omzetten naar een andere stable of stable pair (DAI, of DAI-usdt bijv.) en daar dan 15-50% APY op krijgen. Of de stables in steeds nieuwe projecten gooien om er mee te farmen. Mits de projecten van redelijke huize zijn, natuurlijk.
Ik ga me iets verder inlezen. Niet om mee te doen, wel om het wereldje iets meer door te krijgen. Mijn BIFI staat in ouderwetse staking waar ik mezelf zoals altijd tekort mee doe en dat voelt heerlijk.

Thanks for posting.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• majic
anti elppa schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 08:09:
[...]

Als al die shitcoins in de bear naar 0 gaan of -99% doen is bifi dood. Klaar uit. Reden waarom ik niet serieus in ga op de discussie is puur mijn ervaring met crypto van ruim 9 jaar. Dit soort "geniale"projecten komen en gaan, sneller dan dat de zon opkomt en ondergaat. En tuurlijk blijft er wel eens 1 plakken.....en misschien heb je gelijk, en is dat bifi. happy for you. Sowieso heb ik liever dat die winst niet in tokens gaat zitten maar dat ze dat geld achter de hand houden voor als ze gehacked/ gescamed worden (wat zelfs nu nog steeds gebeurd anno 2022)
En voor hetzelfde geld is 1 van die hondenstrontshiba achtige munten met een rendement van +5000000000%. De wereld is oneerlijk, tech zegt meestal niet veel in crypto land........
Goed, even stuk voor stuk :)

1) Beefy finance bestaat al meer dan 2 jaar..

2) Ze hebben 6 miljoen in de treasury (en rap groeiende)

3) Beefy heeft naast shitcoins ook gewoon fatsoenlijke blue chip crypto in z'n assortiment. Er wordt ook merch verkocht, ze zijn bezig met andere diensten voor de toekomst én ze dienen als platform voor 3den om auto-compounding aan te bieden op diens websites. Dit zijn maar een paar vormen van revenue die het platform binnen harkt. Ze krijgen bijvoorbeeld ook constant nieuwe incentives van de netwerken, bijv. 500,000 van FTM gehad om hun innovatie en binnengehaalde TVL, een maand of wat geleden. Binnenkort worden ze ook Node validator voor FTM en ook dáár krijg je weer flinke inkomsten van.

4) Beefy is nog nooit gehacked. Er is nog nooit twijfelachtige code aangetroffen door een derde, ondanks diverse audits. Ze zijn tot nu toe flawless. Ze zijn hiermee vrijwel uniek in de DEFI sector. Sterker nog, hun team is deels afgesplitst in een auditing firm (Obelisk Audit). Er zijn imho geen betere devs in DEFI dan die van Beefy. Dat hebben ze wel bewezen. CEX'en zijn minder veilig dan de Beefy contracten tot nu toe, statistisch gezien.

Als bitcoin en eth naar 0 gaan, zal BIFI het goed doen? nee. Ook rekt. Maar dat soort extreme doemscenarios is natuurlijk een dooddoener.

Je hebt de oudgediende kaart getrokken - gefeliciteerd, ik ben er ook al bij sinds 2013 (dogecoin minen). Maar toch zie ik dat je echt in een pre-defi mindset bent blijven hangen, waar ik mij er meer in ben gaan verdiepen. Er is heéél veel troep in DEFI, absoluut mee eens. Maar Beefy? Nah, niet er één van.

Ga je eens inlezen in het platform, ipv standaard anti-defi visie er op te projecteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Taro schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 23:46:
[...]

Sterker nog, ik vond het een goed onderbouwd bericht en heb hem zelfs een plusje gegeven. Gewoon inhoudelijk, niet afgegeven op anderen, verfrissend.
Thanks voor het in staat zijn tot beoordelen op inhoud in plaats van te kijken naar de poster zelf en vervolgens daar de post op af te rekenen/moderaten. Niet iedereen hier is ervan overtuigd dat de mods hiertoe in staat zijn op Tweakers.

Prima post van Majic.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

De grote vraag blijft echter:

Gaan we long of short vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Goed, even stuk voor stuk :)

1) Beefy finance bestaat al meer dan 2 jaar..

2) Ze hebben 6 miljoen in de treasury (en rap groeiende)

3) Beefy heeft naast shitcoins ook gewoon fatsoenlijke blue chip crypto in z'n assortiment. Er wordt ook merch verkocht, ze zijn bezig met andere diensten voor de toekomst én ze dienen als platform voor 3den om auto-compounding aan te bieden op diens websites. Dit zijn maar een paar vormen van revenue die het platform binnen harkt. Ze krijgen bijvoorbeeld ook constant nieuwe incentives van de netwerken, bijv. 500,000 van FTM gehad om hun innovatie en binnengehaalde TVL, een maand of wat geleden. Binnenkort worden ze ook Node validator voor FTM en ook dáár krijg je weer flinke inkomsten van.

4) Beefy is nog nooit gehacked. Er is nog nooit twijfelachtige code aangetroffen door een derde, ondanks diverse audits. Ze zijn tot nu toe flawless. Ze zijn hiermee vrijwel uniek in de DEFI sector. Sterker nog, hun team is deels afgesplitst in een auditing firm (Obelisk Audit). Er zijn imho geen betere devs in DEFI dan die van Beefy. Dat hebben ze wel bewezen. CEX'en zijn minder veilig dan de Beefy contracten tot nu toe, statistisch gezien.

Als bitcoin en eth naar 0 gaan, zal BIFI het goed doen? nee. Ook rekt. Maar dat soort extreme doemscenarios is natuurlijk een dooddoener.

Je hebt de oudgediende kaart getrokken - gefeliciteerd, ik ben er ook al bij sinds 2013 (dogecoin minen). Maar toch zie ik dat je echt in een pre-defi mindset bent blijven hangen, waar ik mij er meer in ben gaan verdiepen. Er is heéél veel troep in DEFI, absoluut mee eens. Maar Beefy? Nah, niet er één van.

Ga je eens inlezen in het platform, ipv standaard anti-defi visie er op te projecteren.
1, 2 jaar is niets, want geen bear meegemaakt
2 6meur is niets, ik ken meerdere personen in mijn omgeving die dit soort bedragen traden op een dag.......Als een platform dat achter de hand heeft ren ik er met een monster boog omheen.
3 leuk allemaal, mooi verhaal, maar zie 1
4 dat iets nog nooit gebeurd is, is geen garantie.

dat laatste stukkie, als je me wat beter kent weet je dat ik zo nu en dan ook gewoon in de shitcoins zit. Ook defi projecten, ook staking etc etc Ik maak gewoon een kritische noot bij het zoveelste wonder kind in de klas. En als ze 1 bear overleven zal ik dat een prestatie noemen, en schuift Bifi wat omhoog op mijn shitcoin ladder. Tot die tijd ben ik gewoon erg kritisch/ realistisch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 00:41:
[...]

ik bedoel dat het een reactie op een reactie was. dus als het eerste argument al niet erg sterk was, dan is dit argument ook niet sterk, maar hoeft ook niet, want volgens mij was Elppa nou niet op uit om overtuigd te worden van de sterke kanten van Bifi ;)
Ik probeer hem via DM's al 3 maanden te overtuigen zijn bedrijf te verkopen om een kindercreche te beginnen, luistert hij ook niet naar. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:22:

Captain longdong of course vandaag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Ngangatar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:25:
[...]

Ik probeer hem via DM's al 3 maanden te overtuigen zijn bedrijf te verkopen om een kindercreche te beginnen, luistert hij ook niet naar. |:(
hahahahahhahha blijft mooi dit soort posts _O-

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Rete irritant dat shillen....

Toen ik net hier kwam liep Taro Ontology te shillen, leuke kleine winst om op tip van een ander iets te kopen.
Half jaar geleden liep Mooody CELR te shillen, gevolg, dikke winst in mijn PF.
Vervolgens Majic met zijn FTM, FFS, weer dikke winst.
Nu weer dat gejank om BIFI, zelfde resultaat, weer dikke winst...

Ik ga die "shillers" met hun goed onderbouwde adviezen echt nog een keertje opzoeken om ze hard op hun falie te geven. Ik bedoel, een lekker flesje wijn te overhandigen.

Misschien had ik toch ook naar Lazyke moeten luisteren... :+

[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 29-01-2022 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:13:
[...]

Zo ken ik er ook nog 1:

Bitcoin wandelt een bar binnen met zijn huisdier, BIFI. Hij bestelt een goudgele rakker en terwijl hij het opdrinkt, springt BIFI wild door het hele café. BIFI neemt wat olijven van de bar en eet ze op. Dan neemt hij enkele schijfjes citroen, en eet ze op. Daarna springt hij op de pooltafel, neemt een van de biljartballen, en tot ieders verbazing, slikt hij die compleet door. De barman schreeuwt naar Bitcoin: "Heb je gezien wat die BIFI van jou net deed!?" "Nee, wat deed ie nou weer?" Zegt Bitcoin. "Hij at net een biljartbal van m'n pooltafel, volledig!"

"Ja, dat verbaast me niets", antwoordt Bitcoin, "Hij eet alles wat ie ziet. Het is nu eenmaal een ponzi... Sorry, ik zal voor alles betalen."

Bitcoin drinkt zijn bier op, betaalt alles super traag met een enorme fee als de superieure store of value die hij is, en vertrekt.

Twee weken later komt Bitcoin terug in de bar met zijn BIFI, bestelt een goudgele rakker, en weer begint BIFI wild rond te springen! Terwijl Bitcoin zijn glas aan het leegdrinken is, vindt BIFI een kers op de bar. Hij neemt de kers, duwt 'm in zijn achterste, haalt hem er weer uit en eet 'm op. Dan vindt BIFI een nootje, stopt deze opnieuw in zijn achterste, haalt hem er uit en eet het nootje op.

De barman, al walgend: "Heb je gezien wat die BIFI van je nu weer deed?"

"Nee, wat dan?" antwoordt Bitcoin.

"Nou, hij nam een kers en een nootje, duwde die in zijn achterste, haalde die er uit, en at ze op."

"Ach ja, dat verbaast me niets", antwoordt Bitcoin, "Het is nog steeds een smerige ponzi en eet nog steeds gulzig alles wat ie ziet, maar sinds die biljartbal meet ie alles eerst even."
FFS Jaapio, ik heb letterlijk een espresso machiatto van mijn toetsenbord en bovenlip mogen vegen. Nu nog ontdekken hoe ik de espressogeur aan binnenkant van mijn neus weg krijg.... _O- _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Voor de BIFI haters. Noshit doet het nu erg goed. Nfa.

https://coinmarketcap.com/nl/currencies/noshit/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ngangatar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:32:
[...]

Toen ik net hier kwam liep Taro Ontology te shillen, leuke kleine winst om op tip van een ander iets te kopen.

Ik ga die "shillers" met hun goed onderbouwde adviezen echt nog een keertje opzoeken om ze hard op hun falie te geven. Ik bedoel, een lekker flesje wijn te overhandigen.
Haha zo is het ook. Echter zullen er ook altijd een paar mensen meedoen die uiteindelijk niet verkopen en achterblijven met de bags.

Gister nog kwam hier iemand langs die CELR had gekocht in de hype pump op 15? cent. Ik neem aan in de periode dat de selderij je hier om de oren vloog.

En dat is helaas de andere kant. Niet dat er iemand anders verantwoordelijk voor is, maar toch weegt het wel mee in mijn optiek.

Maargoed, Majic gaf gister ook al aan geduldig te zijn met BIFI en niet in te fomo'en na groene kaarsen. Geduldig zijn en naar langere termijn kijken.

Zolang dat er zo nu en dan maar bij vermeld blijft. Al is het alleen maar voor de nieuwkomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Als je die staked krijg je toch Sherlocks als airdrop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

[...]

CELR lijkt mij trouwens uutgebodemd. Binnenkort moon?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHoMWjmithVV6TGje17kRJ_cXj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hbXfRN0TlzwdqN6K0ulq3Hae.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:48:
[...]

Haha zo is het ook. Echter zullen er ook altijd een paar mensen meedoen die uiteindelijk niet verkopen en achterblijven met de bags.

Gister nog kwam hier iemand langs die CELR had gekocht in de hype pump op 15? cent. Ik neem aan in de periode dat de selderij je hier om de oren vloog.

En dat is helaas de andere kant. Niet dat er iemand anders verantwoordelijk voor is, maar toch weegt het wel mee in mijn optiek.

Maargoed, Majic gaf gister ook al aan geduldig te zijn met BIFI en niet in te fomo'en na groene kaarsen. Geduldig zijn en naar langere termijn kijken.

Zolang dat er zo nu en dan maar bij vermeld blijft. Al is het alleen maar voor de nieuwkomers.
Tja.... Mooody begon CELR te noemen toen het muntje op 0,04 cent stond ofzo. Als je dan na 2 weken met memes op 0,15 begint te kopen......
Majic begon FTM te noemen in de 0,50 cent regionen bijvoorbeeld terwijl het naar de 3,00 ging.

Moeten we dan de eerste noemers er op aan kijken dat het topic er mee aan de haal gaat, moeten we de meme posters er op aankijken dat bij een meme geen NFA staat of de uiteindelijke koper die na wekenlang denken "ik stap niet in" alsnog instapt op een ATH?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:22:

Altijd long !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

knakworst schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:49:
[...]

CELR lijkt mij trouwens uutgebodemd. Binnenkort moon?

[Afbeelding]
Mag ;). Heb buiten de winsten nog een flinke fluf in staking staan voor als het ooit toch nog een vlucht neemt naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:20
40k 40k 40k!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ngangatar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Tja.... Mooody begon CELR te noemen toen het muntje op 0,04 cent stond ofzo. Als je dan na 2 weken met memes op 0,15 begint te kopen......
Majic begon FTM te noemen in de 0,50 cent regionen bijvoorbeeld terwijl het naar de 3,00 ging.

Moeten we dan de eerste noemers er op aan kijken dat het topic er mee aan de haal gaat, moeten we de meme posters er op aankijken dat bij een meme geen NFA staat of de uiteindelijke koper die na wekenlang denken "ik stap niet in" alsnog instapt op een ATH?
Nee zoals ik al zei is dat niemands verantwoording, behalve van degene die besluit op de koopknop te drukken.

Ik ben zelf ook totaal ongevoelig geworden voor fomo over de jaren maar kan me wel voorstellen dat wanneer het hier wekenlang over een muntje gaat sommige mensen wel getriggerd kunnen raken, als je dan als nieuwkomer de valkuilen nog niet kent en geen risicoproporties aanhoud kan dat vervelend uitpakken.

Het is wat het is, post zelf ook continu memes maar probeer toch in de serieuzere berichten ook aan te geven geduld te hebben met instappen, BIFI kan over 3 maanden op 1k staan of 10k, wie het weet mag het zeggen...

Gewoon een gedachte denk ik, waarschijnlijk overbezorgd misplaatst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
[...]

Misschien had ik toch ook naar Lazyke moeten luisteren... :+
Leuk verhaal, maar je vergeet de andere tigduizend shillcoins te benoemen die niet hebben gemooned. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 20:49
Kunnen we weer kappen met die Bifi shit? Ik vind de grappen en meme's wel echt leuk, maar er zijn ook gewoon mensen die veel te serieus op zo'n shitcoin ingaan.

Snap best dat mensen geld over kunnen houden aan meme-stocks en shitcoins, maar als argumenten als "1) Beefy finance bestaat al meer dan 2 jaar.." of 'het enige niet gehackte DeFi platform' als positieve redenen om te kopen aangehaald worden, dan haak ik echt af. Doet me echt denken aan van die 23-jarigen op LinkedIn met de titel: "Senior Financial Consultant".

[ Voor 4% gewijzigd door Ypuh op 29-01-2022 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:02:
[...]

Nee zoals ik al zei is dat niemands verantwoording, behalve van degene die besluit op de koopknop te drukken.

Ik ben zelf ook totaal ongevoelig geworden voor fomo over de jaren maar kan me wel voorstellen dat wanneer het hier wekenlang over een muntje gaat sommige mensen wel getriggerd kunnen raken, als je dan als nieuwkomer de valkuilen nog niet kent en geen risicoproporties aanhoud kan dat vervelend uitpakken.

Het is wat het is, post zelf ook continu memes maar probeer toch in de serieuzere berichten ook aan te geven geduld te hebben met instappen, BIFI kan over 3 maanden op 1k staan of 10k, wie het weet mag het zeggen...

Gewoon een gedachte denk ik, waarschijnlijk overbezorgd misplaatst. :+
Lets agree to agree :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW04
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 06-10 08:48
Ypuh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:13:
Kunnen we een keer kappen met die Bifi shit? Ik vind de grappen en meme's wel echt leuk, maar er zijn ook gewoon mensen die veel te serieus op zo'n shitcoin ingaan.

Snap best dat mensen geld over kunnen houden aan meme-stocks en shitcoins, maar als argumenten als "1) Beefy finance bestaat al meer dan 2 jaar.." als positieve reden om te kopen aangehaald worden, dan haak ik echt af. Doet me echt denken aan van die 23-jarigen op LinkedIn met de titel: "Senior Financial Consultant".
Op basis van die argumentatie heb ik net LTC aangeschaft, gaat hard moonen, bestaat al 1000 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

PHPResource schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:10:
[...]

Leuk verhaal, maar je vergeet de andere tigduizend shillcoins te benoemen die niet hebben gemooned. :+
Waarom ben ik die vergeten? Die heb ik doelbewust weggelaten.

Ik heb de munten genoemd waarop ik ben ingestapt, de andere kan ik niets over zeggen. Daarmee bedoel ik te zeggen waar het mij om ging, als iemand hier een munt noemt, moet je altijd zelf je onderzoek nog gaan doen ipv blind op de koopknop te rammen, zoals @Verwijderd terecht ook aangeeft.

En dat was dus ook precies de reden waarom ik HEX van Lazyke niet gekocht heb, omdat DYOR heel snel vertelde daar ver van weg te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:40
Ben ik erg negatief of zie ik een bearflag op de daily?..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UTMfMMzEUx7ZFN-ZK1VEW8Sfhuc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s1lnyx36gsHCzJI9KG5fkcuR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kunnen we weer kappen met die Bifi shit? Ik vind de grappen en meme's wel echt leuk, maar er zijn ook gewoon mensen die veel te serieus op zo'n shitcoin ingaan.

Snap best dat mensen geld over kunnen houden aan meme-stocks en shitcoins, maar als argumenten als "1) Beefy finance bestaat al meer dan 2 jaar.." of 'het enige niet gehackte DeFi platform' als positieve redenen om te kopen aangehaald worden, dan haak ik echt af. Doet me echt denken aan van die 23-jarigen op LinkedIn met de titel: "Senior Financial Consultant".
Wat dan? Met zijn allen weer weken praten over BTC vandaag 35, 36 37 of 38k?

Ik ben blij dat er soms andere munten zijn om te bediscussiëren, ik werd vanmorgen wakker, heb haarbal uitgelaten en ben daarna met een paar bakkies koffie lekker "aan de lees" gegaan en heb weer wat inzichten opgedaan.

Dolblij dat het niet alleen nog maar memes en chicks zijn maar soms goede gesprekken over crypto en finance in het algemeen en de afgelopen dagen over BIFI. Volgende week zal er vast weer een andere smaak zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 11:57
Ngangatar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:19:
[...]

Wat dan? Met zijn allen weer weken praten over BTC vandaag 35, 36 37 of 38k?

Ik ben blij dat er soms andere munten zijn om te bediscussiëren, ik werd vanmorgen wakker, heb haarbal uitgelaten en ben daarna met een paar bakkies koffie lekker "aan de lees" gegaan en heb weer wat inzichten opgedaan.

Dolblij dat het niet alleen nog maar memes en chicks zijn maar soms goede gesprekken over crypto en finance in het algemeen en de afgelopen dagen over BIFI. Volgende week zal er vast ween een andere smaak zijn.
pics van haarbal aub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Uit privacy overwegingen mag ik dat niet van hem, maar hij is niet al te groot, bruin met wit, een kruising tussen een Jack Russel (pa) en een Yorkshire Terrier (ma), is erg goed in slapen en heeft een flinke bos haar die ik tegenwoordig zelf afscheer. Die 60 euro van de trimmer gooi ik dan zelf wel in crypto elke 2 maanden ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic

Even een serieuze vraag:
Wil je dat mensen hier gewoon hard roepen :

CELER!!!!!
ADA MOON!!!
DOGE!!!!

En zoniet, wat stel je voor als alternatief hoe mensen hier discussies aan gaan over interessante tokens in de DEFI / crypto wereld?

Wil je alleen Bitcoin bespreken vanaf nu?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:18
majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:16:
[...]

Dat Beefy nooit is gehacked biedt natuurlijk geen enkele garantie voor de toekomst. Elk DeFi platform is nog nooit gehacked tot het de eerste keer is. Een platform dat nog nooit is gehacked hoeft ook niet perse veiliger te zijn dan een platform dat wel een keer een exploit heeft gehad.

Op basis waarvan baseer je dat er geen betere developers zijn in DeFi dan bij beefy? Kun je dat hard maken?

Een CEX is minder veilig dan beefy contracten. Nogal een statement naar mijn mening. Wederom kun je dat hard maken.

Wat mij betreft best gevaarlijke uitspraken, stel je voor dat Beefy vandaag een exploit heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty

Waar zou je het over willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Dat Beefy nooit is gehacked biedt natuurlijk geen enkele garantie voor de toekomst. Elk DeFi platform is nog nooit gehacked tot het de eerste keer is. Een platform dat nog nooit is gehacked hoeft ook niet perse veiliger te zijn dan een platform dat wel een keer een exploit heeft gehad.

Op basis waarvan baseer je dat er geen betere developers zijn in DeFi dan bij beefy? Kun je dat hard maken?

Een CEX is minder veilig dan beefy contracten. Nogal een statement naar mijn mening. Wederom kun je dat hard maken.

Wat mij betreft best gevaarlijke uitspraken, stel je voor dat Beefy vandaag een exploit heeft.
Ik denk dat je het even breder moet zien : Nog nooit exploits, nog nooit bugs in de core code aangetroffen (welke verantwoordelijk is of je geld veilig staat of niet daar).

En er zijn talloze succesvolle DEFI projecten die nog steeds op volle toeren draaien nu, maar wél flinke problemen hebben gehad. Het feit dat Bifi één van de meest complexe oplossingen is die er bestaan (Men forked Beefy code maar niemand heeft ooit iets vergelijkbaars weten te maken, stand-alone) en op 12 chains actief is en nog stééds zijn er geen noemenswaardige bugs gevonden na 2 jaar is echt wel zeer uniek te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
RaptorXS schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 03:09:
Bedankt @enomiss, toch maar na een tijdje afwezigheid weer ingelogd hier.
Kon hier eindelijk weer eens lachen en natuurlijk ook dankzij de postings van @Jaapio. d:)b
De goedgekeurde Bifi postings dankzij de mod die er belang bij heeft.
Het is blijkbaar? geen shitcoin dus dan mag het.
Je krijgt binnenkort wel een 3 maanden time -out hier want van een mod win je niet, ben ervaringsdeskundige.

Gewoon nog efkes mijn mening ;)
je mag hier prima discussieren over welke coin dan ook, dit is geen "btc-maxi" topic. Het staat je vrij om die wel te maken, er wordt hier door beide kanten gewoon normaal gediscussieerd en daar hoeft geen enkele mod tussen te komen, ongeacht of deze mod wel of geen BiFi of Shiba of whatever heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Net de Bitvavo app update geforceerd. Prima update, een iets meer eigentijds gezicht en de mogelijkheid om nightmode aan te zetten, al zat dat wellicht ook al in de vorige en ben ik gewoon blind geweest?

De developers geven aan dat deze update nodig was om nieuwe functionaliteiten uit te rollen in future updates. Eigenlijk is dat het meest interessante nieuws, ben benieuwd wat dat zal gaan worden. Advanced mode in app? Dollars? Zou tijd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:18
majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:29:
[...]

Ik denk dat je het even breder moet zien : Nog nooit exploits, nog nooit bugs in de core code aangetroffen (welke verantwoordelijk is of je geld veilig staat of niet daar).

En er zijn talloze succesvolle DEFI projecten die nog steeds op volle toeren draaien nu, maar wél flinke problemen hebben gehad. Het feit dat Bifi één van de meest complexe oplossingen is die er bestaan (Men forked Beefy code maar niemand heeft ooit iets vergelijkbaars weten te maken, stand-alone) en op 12 chains actief is en nog stééds zijn er geen noemenswaardige bugs gevonden na 2 jaar is echt wel zeer uniek te noemen.
Oke, het blijft dus bij algemeenheden?

Wederom; waarom en waarop baseer je dat de beefy developers de beste in de DeFi space zijn? Je hebt namelijk nogal wat concurrentie en Beefy is echt niet het enige platform met complexe code en succesvol is. Heb je weleens de whitepaper gelezen van Curve Finance om maar een voorbeeld te noemen? Dat Beefy veel geforked wordt zegt weinig, want het forken van protocollen is gemeengoed in DeFi.

Wederom het nooit vinden van bugs of exploits maakt jouw platform niet veiliger in de toekomst, dan een platform dat wel bugs of exploits vind of heeft gehad. Enige verschil is trackrecord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 21:47
Ada discussie dan maar? :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnc-
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 01-07 15:49
Hallo iedereen, allereerst bedankt voor de vermakelijke discussies en jullie adviezen. Ik ben begonnen met mijn eerste stapjes in het traden, maar ik zou graag wat hulp willen vragen (als dat hier mag)...

Stel dat ik een buy order op Kraken plaats (x ETH) met een limit van 2301 Euro. Wat betekent dit precies als ik een Leverage instel van 2 (of meer)? Is het ook mogelijk om een buy order direct te combineren met een sell order, dus stel de koers veranderd naar 2301+1% dan verkopen?

bedankt!

[ Voor 0% gewijzigd door dnc- op 29-01-2022 10:54 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Even een serieuze vraag:
Wil je dat mensen hier gewoon hard roepen :

CELER!!!!!
ADA MOON!!!
DOGE!!!!

En zoniet, wat stel je voor als alternatief hoe mensen hier discussies aan gaan over interessante tokens in de DEFI / crypto wereld?

Wil je alleen Bitcoin bespreken vanaf nu?
Nee, maar ga ook niet doen alsof je financieel advies aan het geven bent over één van de 19.000 andere shitcoins.

Als je argument is om niet enkel Bitcoin te bespreken, waarom gaat het dan enkel over Bifi en niet BabySwap, Zimbocash, Bounce Bounce Finance (AUCTION) of Impossible Decentralized Incubator Access (IDIA). Allen die een stuk hoger staan dan BIFI en (ogenschijnlijk) vele malen serieuzere projecten zijn, net als de S.S. Lazio en FC Porto Fan token.

Ter referentie; BIFI staat tussen NoShit, Unicorn Swap en PornRocket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

dnc- schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:53:
Hallo iedereen, allereerst bedankt voor de vermakelijke discussies en jullie adviezen. Ik ben begonnen met mijn eerste stapjes in het traden, maar ik zou graag wat hulp willen vragen (als dat hier mag)...

Stel dat ik een buy order op Kraken plaats (x ETH) met een limit van 2301 Euro. Wat betekent dit precies als ik een Leverage instel van 2 (of meer)? Is het ook mogelijk om een buy order direct te combineren met een sell order, dus stel de koers veranderd naar 2301+1% dan verkopen?

bedankt!
De belangrijkste les voor je is om alles met Leverage de eerstkomende maanden niet aan te raken. En dat is geen geintje, ajb, NIET aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
All-in !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ypuh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Nee, maar ga ook niet doen alsof je financieel advies aan het geven bent over één van de 19.000 andere shitcoins.

Als je argument is om niet enkel Bitcoin te bespreken, waarom gaat het dan enkel over Bifi en niet BabySwap, Zimbocash, Bounce Bounce Finance (AUCTION) of Impossible Decentralized Incubator Access (IDIA). Allen die een stuk hoger staan dan BIFI en (ogenschijnlijk) vele malen serieuzere projecten zijn, net als de S.S. Lazio en FC Porto Fan token.

Volgens mij geeft Majic geen financieel advies, hij geeft een onderbouwing. Hoe je die opvat, is aan jou.

En het gaat niet enkel over BIFI, het gaat over veel meer munten en de smaak van afgelopen dagen is BIFI. Zo ging het hier maanden over ADA, weken over CELR, dagen over SHIBA etc etc. Wat verwacht je dan van een topic over crypto?

En als iemand munt A noemt, is het wel heel erg raar om te vragen waarom hij het niet heeft over munt B. Blijkbaar geeft diegene ergens antwoord op OF heeft het over iets waar hij of zij enthousiast over is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

dnc- schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:53:

Stel dat ik een buy order op Kraken plaats (x ETH) met een limit van 2301 Euro.
Dat betekent dat je op 2301 Euro ETH koopt. Je limit order komt in het orderboek te staan en wordt gevuld zodra de koers overeen komt.
Wat betekent dit precies als ik een Leverage instel van 2 (of meer)?
Leverage betekent dat je een hefboom toepast. Je leent dan geld om meer Ethereum te kunnen kopen dan voor alleen je eigen inzet. Zo kun je meer of sneller winst maken, de winst over het geleende bedrag is voor jou. Maar je kunt ook meer verlies maken of zelfs alles kwijtraken wanneer je niet goed oplet. Je schuld moet namelijk worden afgelost, kraken staat daar garant voor en als je positie te ver onder water komt te staan wordt hij automatisch geliquideerd.

Ik zou het als beginner absoluut bij spot trading houden en ver weg blijven van margin of future posities.
Is het ook mogelijk om een buy order direct te combineren met een sell order, dus stel de koers veranderd naar 2301+1% dan verkopen?
Ik weet niet of dat mogelijk is op kraken. Over het algemeen zul je nadat een kooporder gevuld is handmatig een verkoop order moeten inschieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
Ypuh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Ik heb jou ook nog geen argument horen geven waarom het niet zou mogen? er staat duidelijk in de topictitel dat dit het cryptocurrency slowchat topic is niet het BTC topic.
Het gaat hier nu toevallig over Bifi, en hiervoor ging het over een hele lading andere coins, shit of niet. en of BIFI tussen die coins staat is natuurlijk ook geen argument, dat is maar net welk rijtje je pakt.
Ter referentie: in een rijtje crypto staat Bifi tussen ETH en BTC. maar ook naast Floki en Shiba of Safemoon, dat argument raakt kant noch wal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Zitten we hier BIFI te juinen had je gewoon een rare moeten kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ky-7e3IdYNpRds08Cvdfppggw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EMt6BBZPgQMprTyOWIdJs83S.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Nou ja, het zal wel aan mij liggen. Fijn om te weten dat er geen betere devs zijn in DEFI dan die van Beefy. Dat hebben ze wel bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

knakworst schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:08:
Zitten we hier BIFI te juinen had je gewoon een rare moeten kopen.

[Afbeelding]
Mij werd van de week verteld dat ik absoluut RNDR moest kopen. Gelukkig ook niet naar geluisterd :). 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
Ypuh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:11:
Nou ja, het zal wel aan mij liggen. Fijn om te weten dat er geen betere devs zijn in DEFI dan die van Beefy. Dat hebben ze wel bewezen.
Kun jij aangeven waar dat gezegd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:13:
[...]

Kun jij aangeven waar dat gezegd is?
Ik vind het knap dat jij in deze "discussie" nog een draad weet te vinden, ik ben hem kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
Staat duidelijk bij dat het in zijn mening is, daar maak jij van dat het voor iedereen zo geldt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Moest net even tanken. Mijn hemel, we kunnen beter investeren in benzine i.p.v. bitcoin. Die stijgt tenminste wel rap!
Pagina: 1 ... 58 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!