Valandin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:19:
Moest net even tanken. Mijn hemel, we kunnen beter investeren in benzine i.p.v. bitcoin. Die stijgt tenminste wel rap!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2v8v07DeSXeEaaVZwYeBDASY.jpg?f=user_large)
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Valandin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:19:
Moest net even tanken. Mijn hemel, we kunnen beter investeren in benzine i.p.v. bitcoin. Die stijgt tenminste wel rap!
Sorry Malarkan, mea culpa.malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:19:
[...]
Staat duidelijk bij dat het in zijn mening is, daar maak jij van dat het voor iedereen zo geldt?
Ik heb geen eens bifi, dus dat is niet het geval. sterker nog: ik ga niet investeren in BIFI, neemt niet weg dat ik de eerdere argumenten wel met interesse lees en veel opdoe van mogelijke vervolgstappen in crypto die er de komende tijd/maanden/jaren aan zitten te komen en ik ga zeker niet doen alsof BTC the only way is.Ypuh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:22:
[...]
Sorry Malarkan, mea culpa.
Krijg het gevoel alsof ik iemands favoriete huisdier vermoord heb.
En ik maar rijden in mijn gti shitbox uit 2005.Valandin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:19:
[ Voor 21% gewijzigd door YES op 29-01-2022 11:33 ]
hoor jij niet gewoon memes te plaatsen?YES schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:28:
@Ngangatar dit heb ik kunnen vinden aan draad:
@Ypuh: "Houd eens op te praten over BIFI!"
@malarkan: "Nee, daar mag gewoon over gepraat worden"
@Ypuh: "Ik vind van niet"
@malarkan: "Ja dat kan, maar het mag gewoon"
@Ypuh: "Wauw er wordt gedaan alsof ik iemands favoriete huisdier vermoord heb"
Wil je ze ergens in staking zetten? Dan kan je SOL op Bitvavo ook omzetten naar een andere coin, die versturen en daarna weer naar SOL omzetten. Die extra fee verdien je op termijn wel weer terug tov nog enige tijd wachten.r6aw schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:29:
Jeetje wanneer zal je eindelijk weer een sol kunnen versturen vanaf Bitvavo..
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Ik heb geen eens BTC, nooit gehad ook, enkel om te traden. Mijn nekharen gaan alleen overeind staan als ik hier 'financieel advies' lees met argumenten waar je het zelfs op een tuinfeest nog niet staande mee houdt.malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:24:
[...]
Ik heb geen eens bifi, dus dat is niet het geval. sterker nog: ik ga niet investeren in BIFI, neemt niet weg dat ik de eerdere argumenten wel met interesse lees en veel opdoe van mogelijke vervolgstappen in crypto die er de komende tijd/maanden/jaren aan zitten te komen en ik ga zeker niet doen alsof BTC the only way is.
Wanneer tweakers er weer over gaan praten in dit topicr6aw schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:29:
Jeetje wanneer zal je eindelijk weer een sol kunnen versturen vanaf Bitvavo..
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Thanks goos, ik ben weer bij.YES schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:28:
@Ngangatar dit heb ik kunnen vinden aan draad:
@Ypuh: "Houd eens op te praten over BIFI!"
@malarkan: "Nee, daar mag gewoon over gepraat worden"
@Ypuh: "Ik vind van niet"
@malarkan: "Ja dat kan, maar het mag gewoon"
@Ypuh: "Wauw er wordt gedaan alsof ik iemands favoriete huisdier vermoord heb"
Overigens is het volgens mij heel simpel: veel actieve leden hier hebben BIFI en hij is leuk gestegen de afgelopen tijd, daardoor wordt er automatisch meer over gesproken.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Bijzonder, want dat is namelijk hier altijd al iets geweest dat iedereen voor zichzelf moet doen, dat is niet aan de poster, dat is in de topicstart zelfs al aangegeven. DYOR en NFA is hier eigenlijk altijd al iets wat verondersteld wordt te doen, vragen stellen over je eigen research wordt dan met open armen ontvangen. Hoddle en Majic hebben hun eigen research gedaan en delen die met dit topic, dat is prima en gaat tegen geen enkele regel in. Dat mensen dan hun eigen research niet doen is volledig voor hun eigen rekening. tegenargumenten zjin dan prima, maar kom dan met goede argumenten. Richh heeft gister een prima discussie gevoerd met Majic en Hoddle. Was scherp maar binnen de lijntjes. heerlijk om te lezen. Geeft beide kanten weer. Geeft nog steeds geen reden om hier niet over Bifi, Shiba of Ripple te praten (oh wacht.. die laatste...)Ypuh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:32:
[...]
Ik heb geen eens BTC, nooit gehad ook, enkel om te traden. Mijn nekharen gaan alleen overeind staan als ik hier 'financieel advies' lees met argumenten waar je het zelfs op een tuinfeest nog niet staande mee houdt.
Mijn waarschuwing is alleen dat lang niet iedereen het vermogen heeft om in te schatten wat er waar is. Uitspraken als 'de beste devs' of 'ze bestaan al 2 jaar' of 'zijn voortgekomen uit bedrijf X wat ook niemand kent' zijn in mijn ogen vrij gevaarlijk, mening of niet, ze worden vol overtuiging gepresenteerd.
Dat het effect heeft in zo'n topic moge duidelijk zijn. 3 weken terug had meer dan de helft van de BIFI eigenaren er waarschijnlijk nog nooit van gehoord en inmiddels wordt met volle geloof en overtuiging het bedrijf verdedigd en geprezen vanwege z'n veiligheid en potentieel. Mijn mening is dat zulke uitspraken vrij toxic zijn of de koers nou omhoog of omlaag gaat. Zelfs al is dit een slowchat en kan/moet je alles met een hele dikke korrel zout nemen, er zijn ook genoeg die dat niet kunnen/doen.
Wat bovenstaande betreft, daar ben ik het met je in eens. Maar men moet ook leren om DYOR toe te passen, al is het door schade en schande.Ypuh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:32:
[...]
Ik heb geen eens BTC, nooit gehad ook, enkel om te traden. Mijn nekharen gaan alleen overeind staan als ik hier 'financieel advies' lees met argumenten waar je het zelfs op een tuinfeest nog niet staande mee houdt.
Mijn waarschuwing is alleen dat lang niet iedereen het vermogen heeft om in te schatten wat er waar is. Uitspraken als 'de beste devs' of 'ze bestaan al 2 jaar' of 'zijn voortgekomen uit bedrijf X wat ook niemand kent' zijn in mijn ogen vrij gevaarlijk, mening of niet, ze worden vol overtuiging gepresenteerd.
Dat het effect heeft in zo'n topic moge duidelijk zijn. 3 weken terug had meer dan de helft van de BIFI eigenaren er waarschijnlijk nog nooit van gehoord en inmiddels wordt met volle geloof en overtuiging het bedrijf verdedigd en geprezen vanwege z'n veiligheid en potentieel. Mijn mening is dat zulke uitspraken vrij toxic zijn of de koers nou omhoog of omlaag gaat. Zelfs al is dit een slowchat en kan/moet je alles met een hele dikke korrel zout nemen, er zijn ook genoeg die dat niet kunnen/doen.
Die laatste vecht al een hele tijd tegen de SEC, en nu gaat de SEC waarschijnlijk achter een hoop andere aan.malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:36:
[...]
Bijzonder, want dat is namelijk hier altijd al iets geweest dat iedereen voor zichzelf moet doen, dat is niet aan de poster, dat is in de topicstart zelfs al aangegeven. DYOR en NFA is hier eigenlijk altijd al iets wat verondersteld wordt te doen, vragen stellen over je eigen research wordt dan met open armen ontvangen. Hoddle en Majic hebben hun eigen research gedaan en delen die met dit topic, dat is prima en gaat tegen geen enkele regel in. Dat mensen dan hun eigen research niet doen is volledig voor hun eigen rekening. tegenargumenten zjin dan prima, maar kom dan met goede argumenten. Richh heeft gister een prima discussie gevoerd met Majic en Hoddle. Was scherp maar binnen de lijntjes. heerlijk om te lezen. Geeft beide kanten weer. Geeft nog steeds geen reden om hier niet over Bifi, Shiba of Ripple te praten (oh wacht.. die laatste...)
Als je dan geen argumenten hebt en het is echt een ponzi die niet weerlegd kan worden, dan wordt je daar wel op gewezen met argumenten, zie bijvoorbeeld HEX.
I knowelektriekert schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:41:
[...]
Die laatste vecht al een hele tijd tegen de SEC, en nu gaat de SEC waarschijnlijk achter een hoop andere aan.
Ik hoop dat Ripple wint (heb ik ook voordeel mee) en dat de markt niet compleet wordt verziekt door de SEC
Met deze visie op economie zou ik zeggen dat winst eigenlijk per definitie lucht is en niks bijdraagt. Valide mening hoor, maar wat zie je uit die optiek überhaupt in crypto? Dat is fiat geld schuiven naar digitaal geld, met 0 waardecreatie anders dan wat techniek als bijvangst, toch?Lapa schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:28:
[...]
Okay, zo kan je inderdaad elke waarde wegredeneren. Maar dat brood is inderdaad waarde, dat was er eerst niet en jij hebt het nodig om te overleven. Een trui, een auto, een toneelstuk, een nieuw stuk software waarmee ik makkelijker kan navigeren, allemaal een vorm van waarde.
Maar als ik bijvoorbeeld een spelletje poker ga spelen met vrienden en ik verdien 100 euro, dan is dat NIET de gecreëerde waarde, want mijn vrienden zijn dat kwijt. De daar gecreëerde waarde is eventueel het plezier dat we allemaal hadden tijdens het spelen, maar niet die 100 euro.
Met andere woorden, winst is niet gelijk aan gecreëerde waarde.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Zag net de prijs van euro bij een benzinepomp.. 2.14 de liter damn... voor 2x die 2,14 heb ik een volle accu. als de zon niet schijnt dan.. anders voor niks.Valandin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:19:
Zero.
En omdat er een aantal hier volledig REKT op zijn gegaan in de vorige cycle.malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:44:
[...]
I knowvind dat wel een interessante rechtzaak om dat laatste wat je zegt. Het is alleen een beetje zo'n muntje die hier al verketterd is door de weinige toepassingen die het oplost/toevoegt
Hoezo geen alternatief? Kijk eens hoe die nagels gelakt zijn, toch prima studiemateriaal voor de dames?sh4d0wman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:46:
Zo wat een serieus topic is dit geworden. Het is weekend mannen. Tijd voor bier en.....
[Afbeelding]
ps de koers loopt wat achter, RIP tittietracker![]()
Ik heb helaas voor de vrouwen en degeen alternatief. Wellicht past Bifi trekken tracken daar ook beter bij.
[ Voor 5% gewijzigd door Ngangatar op 29-01-2022 11:51 ]
Als hij keldert ligt er een liquidatierisico op de loer. Het aardige hier dat je BIFI gewoon rente blijft harken terwijl hetrente blijft dragen. Dat is zoiets wat in DeFi kan, maar in de fiatwereld alleen de zuidasjongens gegeven is.Joosie200 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:13:
[...]
Kun je zeggen dat je MooBiFi het onderpand is maar zodra BIFI niet immer gerade moon zich meer gedraagt komt je MooBiFi als onderpand wel in het gedrang lijkt mij?
Waar ik moeite mee heb is dat men hele lappen tekst schrijft om vooral de positieve punten te belichten, maar zodra het over de mogelijke risico’s gaat wijst men vooral heel snel naar DYOR, NFA en eigen inzet wordt hier gewaardeerd.malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:36:
[...]
Bijzonder, want dat is namelijk hier altijd al iets geweest dat iedereen voor zichzelf moet doen, dat is niet aan de poster, dat is in de topicstart zelfs al aangegeven. DYOR en NFA is hier eigenlijk altijd al iets wat verondersteld wordt te doen, vragen stellen over je eigen research wordt dan met open armen ontvangen. Hoddle en Majic hebben hun eigen research gedaan en delen die met dit topic, dat is prima en gaat tegen geen enkele regel in. Dat mensen dan hun eigen research niet doen is volledig voor hun eigen rekening. tegenargumenten zjin dan prima, maar kom dan met goede argumenten. Richh heeft gister een prima discussie gevoerd met Majic en Hoddle. Was scherp maar binnen de lijntjes. heerlijk om te lezen. Geeft beide kanten weer. Geeft nog steeds geen reden om hier niet over Bifi, Shiba of Ripple te praten (oh wacht.. die laatste...)
Als je dan geen argumenten hebt en het is echt een ponzi die niet weerlegd kan worden, dan wordt je daar wel op gewezen met argumenten, zie bijvoorbeeld HEX.
Hmm ik heb zeker bij Hoddle meerdere risico's aangestipt zien worden, meerdere problemen die kunnen voordoen. was mij in elk geval niet opgevallen op die manier.jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:54:
[...]
Waar ik moeite mee heb is dat men hele lappen tekst schrijft om vooral de positieve punten te belichten, maar zodra het over de mogelijke risico’s gaat wijst men vooral heel snel naar DYOR, NFA en eigen inzet wordt hier gewaardeerd.
Vervolgens komt men met meningen die zo stellig worden gebracht, maar vervolgens niet hard kan maken. Maar DYO
Verwijderd
Hodl is ook wel riskant.malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Hmm ik heb zeker bij Hoddle meerdere risico's aangestipt zien worden, meerdere problemen die kunnen voordoen. was mij in elk geval niet opgevallen op die manier.
Majic had er zelf bij staan om nu ajb niet te kopen omdat de prijs erg hoog is en groene candles chasen niet verstandig is.jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:54:
[...]
Waar ik moeite mee heb is dat men hele lappen tekst schrijft om vooral de positieve punten te belichten, maar zodra het over de mogelijke risico’s gaat wijst men vooral heel snel naar DYOR, NFA en eigen inzet wordt hier gewaardeerd.
Vervolgens komt men met meningen die zo stellig worden gebracht, maar vervolgens niet hard kan maken. Maar DYO
Hoddle is niet de enige, die lappen tekst over Beefy schrijftmalarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Hmm ik heb zeker bij Hoddle meerdere risico's aangestipt zien worden, meerdere problemen die kunnen voordoen. was mij in elk geval niet opgevallen op die manier.
Haha, ik heb een tijd in een bakkie met een 2.5L V6 gereden, daar reed ik gemiddeld 1 op 6.5 á 1 op 7 mee.elektriekert schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:24:
[...]
En ik maar rijden in mijn gti shitbox uit 2005.
1 op 11 houdt het wel op, moet wel toegeven dat ik redelijk door rijd.
Volgende stap is vol elektrisch met eigen zonnepanelen.
nee maar een discussie maar half lezen is nooit verstandig, als er meerdere mensen wel iets posten en je leest maar van 1 iemand een gedeelte dat is ook niet echt slim natuurlijk ;)+jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:59:
[...]
Hoddle is niet de enige, die lappen tekst over Beefy schrijft
[ Voor 35% gewijzigd door malarkan op 29-01-2022 12:03 ]
Ja,nee, dit is niet helemaal correct, het is lang niet altijd uitlenen, en al zeker niet per se aan mensen die er iets nuttigs mee gaan doen. Het voert wat ver om een hele analyse op het DeFi-landschap hier los te laten, maar er zit/stroomt veel geld in van venturekapitalisten die proberen op een bepaalde chain heel groot te worden - waardoor het inderdaad ponzi-achtige trekken heeft, maar dan op de vreemde manier dat jij een graantje mee kan pikken van slecht investerende/speculerende miljardairs, in plaats van andersom.CornermanNL schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 07:37:
Maar voor wat ik begrijp van beefy finance levert bifi een centraal platform waarop mensen met diverse munten deze kunnen uit lenen aan mensen die ze nodig hebben om projecten mee te bouwen. In ruil voor een percentage (rente als het ware)
Correct me if I am wrong.
Uiteindelijk moeten we crypto en blockchain nog echt zien als de start up waar nog steeds geld bij moet. In die zin niets anders dan wat er in de ‘echte wereld’ ook gebeurd. En ook daar falen de meeste bedrijven.
Het is dus de vraag of dit hele eco systeem daadwerkelijk kan voorzien in het oplossen van alledaagse vraagstukken en problemen of dusdanig processen kan verbeteren van zaken die nu al redelijk tot heel goed geregeld zijn.
Hodl in his glory days, toen hij nog wel eens een succesje had. Destijds groot fan van deze speler.
Dat was puur prijs gerelateerd risico. Je loopt het staken van een token in een smart contract meer risico’s dan alleen koersverlies.Ngangatar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:59:
[...]
Majic had er zelf bij staan om nu ajb niet te kopen omdat de prijs erg hoog is en groene candles chasen niet verstandig is.
Wel één van de weinigen die er echt inhoudelijk wat over schrijft, ik vind dat de DEFI kenners hier best prima hun zaakjes weten uit te leggen en toe te lichten. En niet per se mega eenzijdig/overdreven optimistisch in mijn ogen.jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:59:
[...]
Hoddle is niet de enige, die lappen tekst over Beefy schrijft
Het grootste risico vind ik trouwens, voor alles in DeFi en ook pas op de langere termijn een bedreiging, slechte regulering.malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:56:
[...]
True, maar we hebben het hier over het gevaar van nieuwe gebruikers die hier wellicht gaan kopen door dit soort posts. Die maken nog geen onderscheid tussen koersverlies of staken in een smart contract omdat ze dat nog niet kennen.jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:03:
[...]
Dat was puur prijs gerelateerd risico. Je loopt het staken van een token in een smart contract meer risico’s dan alleen koersverlies.
[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 29-01-2022 12:06 ]
Wel jammer dat ik zo lang bij de shitcoin onder de voetbalclubs ben blijven hangen.Ngangatar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:02:
[...]
Hodl in his glory days, toen hij nog wel eens een succesje had. Destijds groot fan van deze speler.
[YouTube: Glenn Hoddle - 10 Great Spurs Goals]
Eens, wat ik gister zelf ook al aanstipte: er is nu niemand die regulering goed kan doen ter wereld. iedereen misbruikt het nu voor zijn eigen hachje. zie Putin.Glenn Hoddle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:05:
[...]
Het grootste risico vind ik trouwens, voor alles in DeFi en ook pas op de langere termijn een bedreiging, slechte regulering.
Helemaal met je eens.....Glenn Hoddle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:06:
[...]
Wel jammer dat ik zo lang bij de shitcoin onder de voetbalclubs ben blijven hangen.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Nog even wachten tot Pingo haar inkoopordertjes geraakt zijn.
Lijkt wel of btc in een channel gevangen zit van 37,6 tm 37,8 😂
is een driehoekje.....mini bull pannantDeman23 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:42:
[...]
Lijkt wel of btc in een channel gevangen zit van 37,6 tm 37,8 😂
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
nothing stops this train
Even een paar grote CEX-hacks/exploits dan maar...jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:26:
[...]
Dat Beefy nooit is gehacked biedt natuurlijk geen enkele garantie voor de toekomst. Elk DeFi platform is nog nooit gehacked tot het de eerste keer is. Een platform dat nog nooit is gehacked hoeft ook niet perse veiliger te zijn dan een platform dat wel een keer een exploit heeft gehad.
Op basis waarvan baseer je dat er geen betere developers zijn in DeFi dan bij beefy? Kun je dat hard maken?
Een CEX is minder veilig dan beefy contracten. Nogal een statement naar mijn mening. Wederom kun je dat hard maken.
Wat mij betreft best gevaarlijke uitspraken, stel je voor dat Beefy vandaag een exploit heeft.
[ Voor 13% gewijzigd door majic op 29-01-2022 12:58 ]
Ja, dat project verdient toch ook misschien een topic? Of niet?majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:54:
[...]
Zelf heb ik in m'n eigen NFT-DEFI project wat ik aan het opstarten ben toegang tot een dev van Obelisk Auditing die voor ons werkt, en ook nog eens hun senior dev. Daar leer je interessante insider info van, zeg maar.
2 jaar is in the end helemaal niks, zelfs Bitcoin is met z'n 10 kaarsjes eigenlijk nog nikszeggend.majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:54:
Maar het is wel indicator als een project 2 jaar lang smetteloos blijft, en de meeste andere projecten niet. 2 jaar binnen DEFI is een eeuwigheid in TradFI.
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 29-01-2022 13:09 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Je bent marketcap aan het verwarren met kwaliteit. Een begrijpelijke fout maar hoe dan ook een vreemde argumentatie om aan te voeren of project A of B beter is, kwalitatief gezien.Ypuh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:55:
[...]
Nee, maar ga ook niet doen alsof je financieel advies aan het geven bent over één van de 19.000 andere shitcoins.
Als je argument is om niet enkel Bitcoin te bespreken, waarom gaat het dan enkel over Bifi en niet BabySwap, Zimbocash, Bounce Bounce Finance (AUCTION) of Impossible Decentralized Incubator Access (IDIA). Allen die een stuk hoger staan dan BIFI en (ogenschijnlijk) vele malen serieuzere projecten zijn, net als de S.S. Lazio en FC Porto Fan token.
Ter referentie; BIFI staat tussen NoShit, Unicorn Swap en PornRocket.
Verwijderd
Taker fees zijn voor orders die niets bijdragen aan het orderboek, market orders dus. Je neemt alleen, vandaar de term 'taker'.Glenn Hoddle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:02:
[...]
Ja, dat project verdient toch ook misschien een topic? Of niet?
Of een NFT-topic in het algemeen?
Mja ik heb er geen tijd voor. Betwijfel ook of er veel interesse voor een innovatief NFT+DEFI+Kunst project is bij Tweakers, maar wie weet?Glenn Hoddle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:02:
[...]
Ja, dat project verdient toch ook misschien een topic? Of niet?
Of een NFT-topic in het algemeen?
Vind je dat zelf niet een belangrijk verschil om te benadrukken dan?Ngangatar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:05:
[...]
True, maar we hebben het hier over het gevaar van nieuwe gebruikers die hier wellicht gaan kopen door dit soort posts. Die maken nog geen onderscheid tussen koersverlies of staken in een smart contract omdat ze dat nog niet kennen.
Zodra men het spelletje van staken, smart contract en defi doorheeft, mag je ook van ze verwachten dat ze door shills etc heen kunnen lezen?
Tja. Als je geld ergens op inzet omdat een of andere anonieme internetposter het zegt, ben je gewoon niet goed bezig. Ik ben mede door de shills in dit topic ingestapt bij beefy, omdat ik wel doorhad dat het over enthousiasme ging, zeker niet mensen die er alleen maar zelf beter van willen worden, vervolgens verder op twitter, reddit, discord, beefy docs gaan lezen om er wat meer feeling/vertrouwen in te krijgen. Maar die verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk gewoon bij mij.jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:20:
[...]
Vind je dat zelf niet een belangrijk verschil om te benadrukken dan?
Van alle BiFi kopers en die deze vervolgens staken in smartcontract de afgelopen weken. Hoeveel hebben daadwerkelijk gekeken naar de risico's die ze lopen naast koersverlies? En kunnen die de risico's ook uitleggen? En nee, dit is niet om mensen te kakken te zetten maar wel om ze bewust te maken van de verschillen in risico's tussen een token aanhouden in je wallet/exchange account of deze staken in een smart contract.
Verwachten dat men door shills heen kan lezen vind ik erg nobel van je
[ Voor 22% gewijzigd door Valandin op 29-01-2022 13:40 ]
Ik ben zelf in eerste instantie altijd voorzichtig, om na de eerste voorzichtigheid er meestal vol op te klappen. Lekker tegenstrijdig, i know.jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:20:
[...]
Van alle BiFi kopers en die deze vervolgens staken in smartcontract de afgelopen weken. Hoeveel hebben daadwerkelijk gekeken naar de risico's die ze lopen naast koersverlies? En kunnen die de risico's ook uitleggen? En nee, dit is niet om mensen te kakken te zetten maar wel om ze bewust te maken van de verschillen in risico's tussen een token aanhouden in je wallet/exchange account of deze staken in een smart contract.
Verwijderd
Haha, je BIFI ergens in staken. Deze munt blijft geniaal, zoveel prikkels voor mijn onvolgroeide brein.jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:20:
[...]
Dat zegt ie nu.....Valandin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Hell, zelfs bij BTC/ETH neem je dat risico. Maar in dit soort gevallen extra.
Om dat probleem op te lossen heb ik altijd een oude 17" tv staan in mijn gang op de sidetable.Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:26:
[...]
Zolang er maar geen Yieldeisers aan de deur komen om mijn TV mee te nemen.
BIFI niet danValandin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:19:
Hey, we hebben het dyslexctisschehe broertje van @Pelox gevondenSkrunsies schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:35:
Benzine coin![]()
Wat zullen de gas prijzen van benzine zijn
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Recent ook nog crypto.com.majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:54:
[...]
Even een paar grote CEX-hacks/exploits dan maar...
MT gox, 2011 ($8.5 miljoen)
MT gox 2014 (850,000 bitcoins...)
Kucoin, 2020 ($281 miljoen)
Upbit, 2019 ($45 miljoen)
Binance, 2019 (7000 bitcoins)
Bitfenex, 2016 ($60 miljoen)
En nog een hele waslijst kleinere CEX'en.
Die komt wel weer terug hoor 😉Prozaq schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:36:
Vond de CELR manie toch gezelliger, maar goed, moet weer door. druk, druk, druk, jwz
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
misschien wilt je vriendin wel je BIFI vasthouden
nothing stops this train
Daar zeg je me wat, een vriendin.Kol Nedra schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:55:
[...]
misschien wilt je vriendin wel je BIFI vasthouden![]()
ik hou het voorlopig bij BOO met DeFi, Rekt of Moon niks zit er tussen
Verkeerde pomp! Ze zijn er ook die voor 2,04 biedenPelox schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:47:
[...]
Zag net de prijs van euro bij een benzinepomp.. 2.14 de liter damn... voor 2x die 2,14 heb ik een volle accu. als de zon niet schijnt dan.. anders voor niks.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Die is voorlopig doodProzaq schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:36:
Vond de CELR manie toch gezelliger, maar goed, moet weer door. druk, druk, druk, jwz
Vergeten de grootste van vorig jaar, geen cex maar had zomaar flinke rektoni voor een hoop kunnen zijn. De faalhazen van poly.knakworst schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:44:
[...]
Recent ook nog crypto.com.
Verschil is dat uitgezonderd Mt. Gox iedereen schadeloos is gesteld. Met de juiste maatregelen allebei super veilig maar beide heeft zijn risico's. Bij defi is die 12 woorden ook een dingetje. Malware apps die schermprintjes maken. En scamcoins op bsc. Zo vaak verhalen gelezen dat de portefeuille opeens leeggetrokken is. Dat is met een CEX 2FA, whitelist adressen, anti-phishing code, aanzienlijk lastiger.
[ Voor 13% gewijzigd door mannowlahn op 29-01-2022 14:17 ]
Een vergelijkbare lijst zou je kunnen opstellen van DeFi platformen en vaak wordt de geleden schade ook vergoed. Zie: https://rekt.news/leaderboard/ Ben dan ook benieuwd of je statisch hard kunt maken dat men op een CEX meer risico loopt, dan in een Beefy contract. Want dat was namelijk wat je beweerde of was dat toch iets te enthousiast?majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:54:
[...]
Even een paar grote CEX-hacks/exploits dan maar...
MT gox, 2011 ($8.5 miljoen)
MT gox 2014 (850,000 bitcoins...)
Kucoin, 2020 ($281 miljoen)
Upbit, 2019 ($45 miljoen)
Binance, 2019 (7000 bitcoins)
Bitfenex, 2016 ($60 miljoen)
En nog een hele waslijst kleinere CEX'en. Verder aangezien het CEXen betreft weten we niet eens of alle hacks wel gerapporteerd zijn - tenslotte hebben we geen inzage in de wallets/contracten en als er voldoende reserves zijn dan kan dat even 'weggemoffelt' worden om reputatieschade te verkomen.
Verder kan je jezelf ook afvragen:
FIAT munten zijn regelmatig door inflatie ten onder gegaan. Veel banken zijn ten onder gegaan, met verlies van gelden tot gevolg voor vele grote spaarders. Bedrijven zijn failliet gegaan waarbij miljarden zijn verloren door aandeelhouders enz enz enz. NIETS is risicovrij. Ook TradFI oplossingen niet. En dus DEFI ook niet - garanties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst - en dat gaat precies zo op voor de bank waar jij nu je euros aan het stallen bent. Maar het is wel indicator als een project 2 jaar lang smetteloos blijft, en de meeste andere projecten niet. 2 jaar binnen DEFI is een eeuwigheid in TradFI.
Kortom, binnen de wereld van DEFI is Beefy Finance echt een enorme uitblinker qua 'track record'. 100% flawless, ondanks extreme complexiteit van de contracten.
Een aantal projecten hebben Beefy code geforked en hebben zelf minimale aanpassingen gemaakt, en volgens mij allemaal hebben die te maken gehad met exploits en significante bugsEn dat is met maar 0.1% codebase veranderingen
Typisch voor DEFI.
Zelf heb ik in m'n eigen NFT-DEFI project wat ik aan het opstarten ben toegang tot een dev van Obelisk Auditing die voor ons werkt, en ook nog eens hun senior dev. Daar leer je interessante insider info van, zeg maar.
Wellicht snap je dus nu beter waarom ik zo positief ben over BIFI. Overigens was ik al heel lang positief over Beefy als platform, terwijl ik géén platform tokens bezat. Ik ben uiteindelijk door m'n eigen anlyses en observaties er steeds meer van overtuigd geraakt dat het één van de beste long-term investeringen is voor mij, naast BTC.
Je kan je beefy vault (ook andere DeFi dingen) verzekeren via https://www.insurace.io/jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:23:
[...]
Wat betreft banken: tot 100k val je onder het depositogarantiestelsel. Lijkt mij dus redelijk risicovrij. Los van het feit dat er zoiets als inflatie, maar dat is niet relevant in dit verhaal. Dergelijke garanties heb je niet in DeFi.
[ Voor 5% gewijzigd door Valandin op 29-01-2022 14:30 ]
Als je het niks vindt dat er kritische vragen worden gesteld over het project waar jij in investeert, dan kun je toch ook besluiten om die posts te negeren? En precies zoals je zegt: het is een crypto slow chat en geen Beefy moonboys slowchat.Valandin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:25:
Verder mag die welles/nietes discussie over Beefy wat mij betreft wel ophouden. Ik ben natuurlijk niet helemaal objectief, maar vind de welles partij wel stevigere argumenten brengen. Als je 't niks vind, doe je er toch gewoon niks mee. Laat de rest d'r lekker enthousiast over zijn joh. Wat maakt dat uit. Daarom is het toch een cryptocurrency slowchat.
Vind wel jammer, best een gezellig topic maar laatste dagen is d'r steeds maar weer gezeik en ge-etter.
Ripple zelf natuurlijk heeft als hoofddoel Crossborder bridgecurrency, daarnaast kan de XRPL voor nog veel meer gebruikt worden.malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:44:
[...]
I knowvind dat wel een interessante rechtzaak om dat laatste wat je zegt. Het is alleen een beetje zo'n muntje die hier al verketterd is door de weinige toepassingen die het oplost/toevoegt
Certik is niets meer dan een spellings- en grammatica controle door een derde partij. Ze komen niet voor niets 5x voor op het rekt leaderboard https://rekt.news/leaderboard/mannowlahn schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:13:
[...]
Vergeten de grootste van vorig jaar, geen cex maar had zomaar flinke rektoni voor een hoop kunnen zijn. De faalhazen van poly.
Drie keer raden welke partij de audit deed. Certik, dezelfde partij die de audit van Beefy gedaan heeft. Die audits zijn net zoals een webshop waarborg keurmerk. Leuk voor gepeupel maar garandeert geen kloot.
We zitten nu net boven de 10.000.. hmm. Toch maar eens wat miners aansluiten danD_Jeff schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:11:
@Pelox Je verbruikt te weinig stroom.
Zodra je meer dan 15.000 KW stroom per jaar verbruikt, wordt je aangemerkt als grootgebruiker en je gaat je tarief 'ineens' omlaag naar ~ 10 cent per KW
Met 10 cent de KW worden crypto mining ineens wel interessant hier.
#GeenFinAdvies
Zero.
Wat en voedingskeuze ookValandin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:59:
[...]
Haha, ik heb een tijd in een bakkie met een 2.5L V6 gereden, daar reed ik gemiddeld 1 op 6.5 á 1 op 7 mee.
Sleuteltje omdraaien kost al een frikandelbroodje met blikje energiedrank. Snel maar omgeruild voor een degelijk/net autotje die 1 op 15 doetkan ik tenminste weer wat shitcoins kopen.
Alles mooi groen laatste 24 uur. Moon!
Strak op tijd rakker.
Ik juich kritische vragen alleen maar toe, onderbouwde discussies al helemaal. Maar ~10 pagina's van onderbouwde uitleg van @majic en @Glenn Hoddle waar elke keer min of meer alleen 'lol no' op gereageerd wordt, wat gevoelsmatig alleen maar is om ze uit de tent te lokken en de sfeer te vergallen is, dat vind ik minder.jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:34:
[...]
Als je het niks vindt dat er kritische vragen worden gesteld over het project waar jij in investeert, dan kun je toch ook besluiten om die posts te negeren? En precies zoals je zegt: het is een crypto slow chat en geen Beefy moonboys slowchat.
De kracht van een forum is juist dat je met elkaar in discussie kunt gaan over dergelijke onderwerpen. Vind het juist altijd wel prettig dat er hier een aantal mensen zitten die enorm kritisch zijn over DeFi en scherpe vragen stellen. Dit zorgt ervoor dat ik zelf ook kritisch blijf denken over mijn investeringen.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
ECB: komende donderdag komen we wellicht iets meer te weten, sowieso is er nu meer druk op vlak van rentebeslissingen gezien de laatste inflatiecijfers.D_Jeff schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:12:
@Jedi_Pimp Wanneer is eigenlijk het volgende belangrijke moment van de ECB/FED?
Zo'n Turbo Pump-Dump deed de crypto-gekkies @Slowchat in vreugde leven namelijk (en voor mij was het een mooi moment om even aan de DCA te werken)
Off-topic!Ngangatar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:02:
[...]
[YouTube: Glenn Hoddle - 10 Great Spurs Goals]
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Je report maar lekker een eind weg
Vergeet niet, soms komt er nog een nasty surprise want dat vond meneer @Verwijderd soms lolligWom schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:49:
Hoe lager BTC staat des te hoger het niveau van de postings hier? Het is dat ik die 62K babe ooit nog hoop te zien hier (je kunt maar een favo hebben he), maar bedankt voor alle nuttige postings 😎
De 44K bijvoorbeeld.sh4d0wman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:52:
[...]
Vergeet niet, soms komt er nog een nasty surprise want dat vond meneer @Verwijderd soms lolligIk slaap nog steeds slecht van sommige gedrochten
Pardonsh4d0wman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:52:
[...]
Vergeet niet, soms komt er nog een nasty surprise want dat vond meneer @Verwijderd soms lolligIk slaap nog steeds slecht van sommige gedrochten
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
BTC Jan 2022Tominatie schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:58:
[...]
Daar zeg je me wat, een vriendin.
Die kan ik niet meer betalen sinds de crash.
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:13:
[...]
Zo ken ik er ook nog 1:
Bitcoin wandelt een bar binnen met zijn huisdier, BIFI. Hij bestelt een goudgele rakker en terwijl hij het opdrinkt, springt BIFI wild door het hele café. BIFI neemt wat olijven van de bar en eet ze op. Dan neemt hij enkele schijfjes citroen, en eet ze op. Daarna springt hij op de pooltafel, neemt een van de biljartballen, en tot ieders verbazing, slikt hij die compleet door. De barman schreeuwt naar Bitcoin: "Heb je gezien wat die BIFI van jou net deed!?" "Nee, wat deed ie nou weer?" Zegt Bitcoin. "Hij at net een biljartbal van m'n pooltafel, volledig!"
"Ja, dat verbaast me niets", antwoordt Bitcoin, "Hij eet alles wat ie ziet. Het is nu eenmaal een ponzi... Sorry, ik zal voor alles betalen."
Bitcoin drinkt zijn bier op, betaalt alles super traag met een enorme fee als de superieure store of value die hij is, en vertrekt.
Twee weken later komt Bitcoin terug in de bar met zijn BIFI, bestelt een goudgele rakker, en weer begint BIFI wild rond te springen! Terwijl Bitcoin zijn glas aan het leegdrinken is, vindt BIFI een kers op de bar. Hij neemt de kers, duwt 'm in zijn achterste, haalt hem er weer uit en eet 'm op. Dan vindt BIFI een nootje, stopt deze opnieuw in zijn achterste, haalt hem er uit en eet het nootje op.
De barman, al walgend: "Heb je gezien wat die BIFI van je nu weer deed?"
"Nee, wat dan?" antwoordt Bitcoin.
"Nou, hij nam een kers en een nootje, duwde die in zijn achterste, haalde die er uit, en at ze op."
"Ach ja, dat verbaast me niets", antwoordt Bitcoin, "Het is nog steeds een smerige ponzi en eet nog steeds gulzig alles wat ie ziet, maar sinds die biljartbal meet ie alles eerst even."
https://opensea.io/seaart
Diegene zat niet op Binance iig.Joosie200 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:00:
[...]
38k beste babe.
Wie deed er een market buy? Dikke groene kaars naar 38.9k van heb ik jou daar.
Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!
Verwijderd
bluf!Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:46:
Ik heb een x100 long geopend op 38049.
Nu even douchen, als ik terugkom mag het wel op 39k staan.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq