[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.031.303 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Valandin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:19:
Moest net even tanken. Mijn hemel, we kunnen beter investeren in benzine i.p.v. bitcoin. Die stijgt tenminste wel rap!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRyG8ytatW-hSq4GTSqaDPmc8m4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2v8v07DeSXeEaaVZwYeBDASY.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JCruijf14
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-06-2022
Wat een lekker begin van Lucky Block zeg X10 in een week. Als crypto.com van de week online komt en de road to binance word succes afgelegd dan hebben we met de 1e loterij trekking eind maart een hele mooie marktwaarde🙉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:49
malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:19:
[...]

Staat duidelijk bij dat het in zijn mening is, daar maak jij van dat het voor iedereen zo geldt?
Sorry Malarkan, mea culpa.

Krijg het gevoel alsof ik iemands favoriete huisdier vermoord heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
  • Laatst online: 18-08-2024
Ypuh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:22:
[...]

Sorry Malarkan, mea culpa.

Krijg het gevoel alsof ik iemands favoriete huisdier vermoord heb.
Ik heb geen eens bifi, dus dat is niet het geval. sterker nog: ik ga niet investeren in BIFI, neemt niet weg dat ik de eerdere argumenten wel met interesse lees en veel opdoe van mogelijke vervolgstappen in crypto die er de komende tijd/maanden/jaren aan zitten te komen en ik ga zeker niet doen alsof BTC the only way is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06:27
Moest net even tanken. Mijn hemel, we kunnen beter investeren in benzine i.p.v. bitcoin. Die stijgt tenminste wel rap!
En ik maar rijden in mijn gti shitbox uit 2005.
1 op 11 houdt het wel op, moet wel toegeven dat ik redelijk door rijd.
Volgende stap is vol elektrisch met eigen zonnepanelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-10 14:44

YES

Moderator General Chat
@Ngangatar dit heb ik kunnen vinden aan draad:

@Ypuh: "Houd eens op te praten over BIFI!"

@malarkan: "Nee, daar mag gewoon over gepraat worden"

@Ypuh: "Ik vind van niet"

@malarkan: "Ja dat kan, maar het mag gewoon"

@Ypuh: "Wauw er wordt gedaan alsof ik iemands favoriete huisdier vermoord heb"

Overigens is het volgens mij heel simpel: veel actieve leden hier hebben BIFI en hij is leuk gestegen de afgelopen tijd, daardoor wordt er automatisch meer over gesproken.

[ Voor 21% gewijzigd door YES op 29-01-2022 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
YES schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:28:

hoor jij niet gewoon memes te plaatsen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 20:11
Jeetje wanneer zal je eindelijk weer een sol kunnen versturen vanaf Bitvavo..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
r6aw schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:29:
Wil je ze ergens in staking zetten? Dan kan je SOL op Bitvavo ook omzetten naar een andere coin, die versturen en daarna weer naar SOL omzetten. Die extra fee verdien je op termijn wel weer terug tov nog enige tijd wachten.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:29:
[...]

hoor jij niet gewoon memes te plaatsen? :P
Nee dat mag niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 20:49
malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:24:
[...]

Ik heb geen eens bifi, dus dat is niet het geval. sterker nog: ik ga niet investeren in BIFI, neemt niet weg dat ik de eerdere argumenten wel met interesse lees en veel opdoe van mogelijke vervolgstappen in crypto die er de komende tijd/maanden/jaren aan zitten te komen en ik ga zeker niet doen alsof BTC the only way is.
Ik heb geen eens BTC, nooit gehad ook, enkel om te traden. Mijn nekharen gaan alleen overeind staan als ik hier 'financieel advies' lees met argumenten waar je het zelfs op een tuinfeest nog niet staande mee houdt.

Mijn waarschuwing is dat lang niet iedereen het vermogen heeft om in te schatten wat er waar is. Uitspraken als 'de beste devs' of 'ze bestaan al 2 jaar' of 'zijn voortgekomen uit bedrijf X wat ook niemand kent' zijn in mijn ogen vrij gevaarlijk, mening of niet, ze worden vol overtuiging gepresenteerd.

Dat het effect heeft in zo'n topic moge duidelijk zijn. 3 weken terug had meer dan de helft van de BIFI eigenaren er waarschijnlijk nog nooit van gehoord en inmiddels wordt met volle geloof en overtuiging het bedrijf verdedigd en geprezen vanwege z'n veiligheid en potentieel. Mijn mening is dat zulke uitspraken vrij toxic zijn of de koers nou omhoog of omlaag gaat. Zelfs al is dit een slowchat en kan/moet je alles met een hele dikke korrel zout nemen, er zijn ook genoeg die dat niet kunnen/doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
r6aw schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:29:
Wanneer tweakers er weer over gaan praten in dit topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 21:47
Even een onderzoekje in dit topic uitvoeren:

Ik heb nog een heel klein flufje fiat over (bnb, sol, eth & btc gingen niet door het 28k ijs) -- wat mag het zijn? :7

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Hier even wat waarschuwingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vLILAeDwApP60As4DFU2RBO36M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C9QLOidVg91Xu8SHu0OpVaej.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxSHd-tOP5svTzWyXfr3_kUAp38=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8wYLuB10mSRQhggjHNteKD9f.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pq2z8nZEXlxoEf2_ci2S6MXbnJA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u0W07dtXibj9EDuuSYYWXqCb.jpg?f=user_large

En daddy Elon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6oWVHRajszlQ-K7SW2QBljNwgZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84BkcU8WYz7bilYpvU4VVM9i.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

YES schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:28:

Overigens is het volgens mij heel simpel: veel actieve leden hier hebben BIFI en hij is leuk gestegen de afgelopen tijd, daardoor wordt er automatisch meer over gesproken.
Thanks goos, ik ben weer bij.

Vervelend mannetje die @malarkan blijkbaar. :*)

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• malarkan
Ypuh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Ik heb geen eens BTC, nooit gehad ook, enkel om te traden. Mijn nekharen gaan alleen overeind staan als ik hier 'financieel advies' lees met argumenten waar je het zelfs op een tuinfeest nog niet staande mee houdt.

Mijn waarschuwing is alleen dat lang niet iedereen het vermogen heeft om in te schatten wat er waar is. Uitspraken als 'de beste devs' of 'ze bestaan al 2 jaar' of 'zijn voortgekomen uit bedrijf X wat ook niemand kent' zijn in mijn ogen vrij gevaarlijk, mening of niet, ze worden vol overtuiging gepresenteerd.

Dat het effect heeft in zo'n topic moge duidelijk zijn. 3 weken terug had meer dan de helft van de BIFI eigenaren er waarschijnlijk nog nooit van gehoord en inmiddels wordt met volle geloof en overtuiging het bedrijf verdedigd en geprezen vanwege z'n veiligheid en potentieel. Mijn mening is dat zulke uitspraken vrij toxic zijn of de koers nou omhoog of omlaag gaat. Zelfs al is dit een slowchat en kan/moet je alles met een hele dikke korrel zout nemen, er zijn ook genoeg die dat niet kunnen/doen.
Bijzonder, want dat is namelijk hier altijd al iets geweest dat iedereen voor zichzelf moet doen, dat is niet aan de poster, dat is in de topicstart zelfs al aangegeven. DYOR en NFA is hier eigenlijk altijd al iets wat verondersteld wordt te doen, vragen stellen over je eigen research wordt dan met open armen ontvangen. Hoddle en Majic hebben hun eigen research gedaan en delen die met dit topic, dat is prima en gaat tegen geen enkele regel in. Dat mensen dan hun eigen research niet doen is volledig voor hun eigen rekening. tegenargumenten zjin dan prima, maar kom dan met goede argumenten. Richh heeft gister een prima discussie gevoerd met Majic en Hoddle. Was scherp maar binnen de lijntjes. heerlijk om te lezen. Geeft beide kanten weer. Geeft nog steeds geen reden om hier niet over Bifi, Shiba of Ripple te praten (oh wacht.. die laatste...)

Als je dan geen argumenten hebt en het is echt een ponzi die niet weerlegd kan worden, dan wordt je daar wel op gewezen met argumenten, zie bijvoorbeeld HEX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ypuh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Mijn waarschuwing is alleen dat lang niet iedereen het vermogen heeft om in te schatten wat er waar is. Uitspraken als 'de beste devs' of 'ze bestaan al 2 jaar' of 'zijn voortgekomen uit bedrijf X wat ook niemand kent' zijn in mijn ogen vrij gevaarlijk, mening of niet, ze worden vol overtuiging gepresenteerd.

Wat bovenstaande betreft, daar ben ik het met je in eens. Maar men moet ook leren om DYOR toe te passen, al is het door schade en schande.

Qua PF, ik zit er in voor de moneyz, niet voor de dikke tech, vooralsnog. Uiteraard hebben sommige projecten bij mij wel meer de gunfactor dan andere, maar dat is meer omdat ik bepaalde hobbies heb en bij sommige geniet hoe actief ze bezig zijn. Zo draag ik een project als CHZ een warm hart toe, al heb ik er daar momenteel geen eentje meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Bijzonder, want dat is namelijk hier altijd al iets geweest dat iedereen voor zichzelf moet doen, dat is niet aan de poster, dat is in de topicstart zelfs al aangegeven. DYOR en NFA is hier eigenlijk altijd al iets wat verondersteld wordt te doen, vragen stellen over je eigen research wordt dan met open armen ontvangen. Hoddle en Majic hebben hun eigen research gedaan en delen die met dit topic, dat is prima en gaat tegen geen enkele regel in. Dat mensen dan hun eigen research niet doen is volledig voor hun eigen rekening. tegenargumenten zjin dan prima, maar kom dan met goede argumenten. Richh heeft gister een prima discussie gevoerd met Majic en Hoddle. Was scherp maar binnen de lijntjes. heerlijk om te lezen. Geeft beide kanten weer. Geeft nog steeds geen reden om hier niet over Bifi, Shiba of Ripple te praten (oh wacht.. die laatste...)

Als je dan geen argumenten hebt en het is echt een ponzi die niet weerlegd kan worden, dan wordt je daar wel op gewezen met argumenten, zie bijvoorbeeld HEX.
Die laatste vecht al een hele tijd tegen de SEC, en nu gaat de SEC waarschijnlijk achter een hoop andere aan.

Ik hoop dat Ripple wint (heb ik ook voordeel mee) en dat de markt niet compleet wordt verziekt door de SEC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
elektriekert schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:41:
[...]

Die laatste vecht al een hele tijd tegen de SEC, en nu gaat de SEC waarschijnlijk achter een hoop andere aan.

Ik hoop dat Ripple wint (heb ik ook voordeel mee) en dat de markt niet compleet wordt verziekt door de SEC
I know :) vind dat wel een interessante rechtzaak om dat laatste wat je zegt. Het is alleen een beetje zo'n muntje die hier al verketterd is door de weinige toepassingen die het oplost/toevoegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Lapa schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 01:28:
[...]

Okay, zo kan je inderdaad elke waarde wegredeneren. Maar dat brood is inderdaad waarde, dat was er eerst niet en jij hebt het nodig om te overleven. Een trui, een auto, een toneelstuk, een nieuw stuk software waarmee ik makkelijker kan navigeren, allemaal een vorm van waarde.

Maar als ik bijvoorbeeld een spelletje poker ga spelen met vrienden en ik verdien 100 euro, dan is dat NIET de gecreëerde waarde, want mijn vrienden zijn dat kwijt. De daar gecreëerde waarde is eventueel het plezier dat we allemaal hadden tijdens het spelen, maar niet die 100 euro.

Met andere woorden, winst is niet gelijk aan gecreëerde waarde.
Met deze visie op economie zou ik zeggen dat winst eigenlijk per definitie lucht is en niks bijdraagt. Valide mening hoor, maar wat zie je uit die optiek überhaupt in crypto? Dat is fiat geld schuiven naar digitaal geld, met 0 waardecreatie anders dan wat techniek als bijvangst, toch?

In specifiek geval van Beefy is het zo dat het platform waarde creëert voor zijn gebruikers en verder niks, en het in elk geval helder is waar die waarde of winst zo je wil vandaan komt. wat je bij de meeste cryptoprojecten niet hebt. Zelfs Bitcoin heeft niks anders dan het geloof van de kopers dat we hier met digital goud te maken hebben.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Zo wat een serieus topic is dit geworden. Het is weekend mannen. Tijd voor bier en.....

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GP4JKfk/Dhq-Kv-AQXk-AEj-SDp.jpg

ps de koers loopt wat achter, RIP tittietracker ;w

Ik heb helaas voor de vrouwen en de *O* geen alternatief. Wellicht past Bifi trekken tracken daar ook beter bij. :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
Zag net de prijs van euro bij een benzinepomp.. 2.14 de liter damn... voor 2x die 2,14 heb ik een volle accu. als de zon niet schijnt dan.. anders voor niks. :D

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:44:
[...]

I know :) vind dat wel een interessante rechtzaak om dat laatste wat je zegt. Het is alleen een beetje zo'n muntje die hier al verketterd is door de weinige toepassingen die het oplost/toevoegt :)
En omdat er een aantal hier volledig REKT op zijn gegaan in de vorige cycle. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

sh4d0wman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:46:
Zo wat een serieus topic is dit geworden. Het is weekend mannen. Tijd voor bier en.....

[Afbeelding]

ps de koers loopt wat achter, RIP tittietracker ;w

Ik heb helaas voor de vrouwen en de *O* geen alternatief. Wellicht past Bifi trekken tracken daar ook beter bij. :P
Hoezo geen alternatief? Kijk eens hoe die nagels gelakt zijn, toch prima studiemateriaal voor de dames?

(hoeveel van jullie gingen nog ff kijken?)

[ Voor 5% gewijzigd door Ngangatar op 29-01-2022 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Joosie200 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:13:
[...]

Kun je zeggen dat je MooBiFi het onderpand is maar zodra BIFI niet immer gerade moon zich meer gedraagt komt je MooBiFi als onderpand wel in het gedrang lijkt mij?
Als hij keldert ligt er een liquidatierisico op de loer. Het aardige hier dat je BIFI gewoon rente blijft harken terwijl hetrente blijft dragen. Dat is zoiets wat in DeFi kan, maar in de fiatwereld alleen de zuidasjongens gegeven is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:18
malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:36:
[...]

Waar ik moeite mee heb is dat men hele lappen tekst schrijft om vooral de positieve punten te belichten, maar zodra het over de mogelijke risico’s gaat wijst men vooral heel snel naar DYOR, NFA en eigen inzet wordt hier gewaardeerd.

Vervolgens komt men met meningen die zo stellig worden gebracht, maar vervolgens niet hard kan maken. Maar DYO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Waar ik moeite mee heb is dat men hele lappen tekst schrijft om vooral de positieve punten te belichten, maar zodra het over de mogelijke risico’s gaat wijst men vooral heel snel naar DYOR, NFA en eigen inzet wordt hier gewaardeerd.

Vervolgens komt men met meningen die zo stellig worden gebracht, maar vervolgens niet hard kan maken. Maar DYO
Hmm ik heb zeker bij Hoddle meerdere risico's aangestipt zien worden, meerdere problemen die kunnen voordoen. was mij in elk geval niet opgevallen op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Hmm ik heb zeker bij Hoddle meerdere risico's aangestipt zien worden, meerdere problemen die kunnen voordoen. was mij in elk geval niet opgevallen op die manier.
Hodl is ook wel riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:54:
[...]

Majic had er zelf bij staan om nu ajb niet te kopen omdat de prijs erg hoog is en groene candles chasen niet verstandig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
[...]

Hoddle is niet de enige, die lappen tekst over Beefy schrijft ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
elektriekert schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:24:
[...]

En ik maar rijden in mijn gti shitbox uit 2005.
1 op 11 houdt het wel op, moet wel toegeven dat ik redelijk door rijd.
Volgende stap is vol elektrisch met eigen zonnepanelen.
Haha, ik heb een tijd in een bakkie met een 2.5L V6 gereden, daar reed ik gemiddeld 1 op 6.5 á 1 op 7 mee.
Sleuteltje omdraaien kost al een frikandelbroodje met blikje energiedrank. Snel maar omgeruild voor een degelijk/net autotje die 1 op 15 doet :') kan ik tenminste weer wat shitcoins kopen.

Alles mooi groen laatste 24 uur. Moon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:59:
[...]

nee maar een discussie maar half lezen is nooit verstandig, als er meerdere mensen wel iets posten en je leest maar van 1 iemand een gedeelte dat is ook niet echt slim natuurlijk ;)+

overigens verder eens met je opmekring hoor, als er alleen maar positief geluld wordt, dan hoort dat aangestipt en opgemerkt te worden, normaliter in discussies als iets niet weerlegd wordt heeft het doorgaans een heikel punt aangestipt.

en bifi heeft nog wel wat te bewijzen, maar aan de andere kant heeft het ook wel een aantal dingen die andere voorgangers niet heeft.

en het is geen Floki.

[ Voor 35% gewijzigd door malarkan op 29-01-2022 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

CornermanNL schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 07:37:

Maar voor wat ik begrijp van beefy finance levert bifi een centraal platform waarop mensen met diverse munten deze kunnen uit lenen aan mensen die ze nodig hebben om projecten mee te bouwen. In ruil voor een percentage (rente als het ware)

Correct me if I am wrong.

Uiteindelijk moeten we crypto en blockchain nog echt zien als de start up waar nog steeds geld bij moet. In die zin niets anders dan wat er in de ‘echte wereld’ ook gebeurd. En ook daar falen de meeste bedrijven.

Het is dus de vraag of dit hele eco systeem daadwerkelijk kan voorzien in het oplossen van alledaagse vraagstukken en problemen of dusdanig processen kan verbeteren van zaken die nu al redelijk tot heel goed geregeld zijn.
Ja,nee, dit is niet helemaal correct, het is lang niet altijd uitlenen, en al zeker niet per se aan mensen die er iets nuttigs mee gaan doen. Het voert wat ver om een hele analyse op het DeFi-landschap hier los te laten, maar er zit/stroomt veel geld in van venturekapitalisten die proberen op een bepaalde chain heel groot te worden - waardoor het inderdaad ponzi-achtige trekken heeft, maar dan op de vreemde manier dat jij een graantje mee kan pikken van slecht investerende/speculerende miljardairs, in plaats van andersom.

Wat verder ook nogal eens onderbelicht blijft is hoeveel % van de TVL in Beefy helemaal niet in shitcoins zit, maar juist in stablecoins. Dat is ook waarom Beefy helemaal niet zal verdwijnen in een bearmarket, het is juist een prima plaats om heen te vluchten en 20% apy op je dollars te trekken als het slecht gaat. We zitten trouwens in een (mini)bear en verdwenen is het zeker niet.

Wat je laatste opmerkingen betreft: ja, dat moeten we inderdaad nog maar eens zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Hodl in his glory days, toen hij nog wel eens een succesje had. Destijds groot fan van deze speler.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvel92
Ngangatar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Majic had er zelf bij staan om nu ajb niet te kopen omdat de prijs erg hoog is en groene candles chasen niet verstandig is.
Dat was puur prijs gerelateerd risico. Je loopt het staken van een token in een smart contract meer risico’s dan alleen koersverlies.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Wel één van de weinigen die er echt inhoudelijk wat over schrijft, ik vind dat de DEFI kenners hier best prima hun zaakjes weten uit te leggen en toe te lichten. En niet per se mega eenzijdig/overdreven optimistisch in mijn ogen.

Er zijn een hoop andere shills voorbijgekomen die nog te min zijn voor het riool, maar wat betreft BIFI zijn er wel zinnige dingen geschreven. Dat we hier nu met een overdreven optimistisch BIFI fanclubje zitten opgescheept is wellicht wel weer waar, maar meer een gevolg van de prijsstijging van de afgelopen tijd dan eventuele shills, denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Het grootste risico vind ik trouwens, voor alles in DeFi en ook pas op de langere termijn een bedreiging, slechte regulering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Dat was puur prijs gerelateerd risico. Je loopt het staken van een token in een smart contract meer risico’s dan alleen koersverlies.
True, maar we hebben het hier over het gevaar van nieuwe gebruikers die hier wellicht gaan kopen door dit soort posts. Die maken nog geen onderscheid tussen koersverlies of staken in een smart contract omdat ze dat nog niet kennen.

Zodra men het spelletje van staken, smart contract en defi doorheeft, mag je ook van ze verwachten dat ze door shills etc heen kunnen lezen?

[ Voor 3% gewijzigd door Ngangatar op 29-01-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ngangatar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:02:
[...]

Hodl in his glory days, toen hij nog wel eens een succesje had. Destijds groot fan van deze speler.

[YouTube: Glenn Hoddle - 10 Great Spurs Goals]
Wel jammer dat ik zo lang bij de shitcoin onder de voetbalclubs ben blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Het grootste risico vind ik trouwens, voor alles in DeFi en ook pas op de langere termijn een bedreiging, slechte regulering.
Eens, wat ik gister zelf ook al aanstipte: er is nu niemand die regulering goed kan doen ter wereld. iedereen misbruikt het nu voor zijn eigen hachje. zie Putin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Wel jammer dat ik zo lang bij de shitcoin onder de voetbalclubs ben blijven hangen.
Helemaal met je eens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:00
When 38K?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Nog even wachten tot Pingo haar inkoopordertjes geraakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:40
Lijkt wel of btc in een channel gevangen zit van 37,6 tm 37,8 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:05
Deman23 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Lijkt wel of btc in een channel gevangen zit van 37,6 tm 37,8 😂
is een driehoekje.....mini bull pannant

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:24
fluffje BOO gekocht 👍
staat nu te staken voor TREEB +xBOO

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Dat Beefy nooit is gehacked biedt natuurlijk geen enkele garantie voor de toekomst. Elk DeFi platform is nog nooit gehacked tot het de eerste keer is. Een platform dat nog nooit is gehacked hoeft ook niet perse veiliger te zijn dan een platform dat wel een keer een exploit heeft gehad.

Op basis waarvan baseer je dat er geen betere developers zijn in DeFi dan bij beefy? Kun je dat hard maken?

Een CEX is minder veilig dan beefy contracten. Nogal een statement naar mijn mening. Wederom kun je dat hard maken.

Wat mij betreft best gevaarlijke uitspraken, stel je voor dat Beefy vandaag een exploit heeft.
Even een paar grote CEX-hacks/exploits dan maar...

MT gox, 2011 ($8.5 miljoen)
MT gox 2014 (850,000 bitcoins...)
Kucoin, 2020 ($281 miljoen)
Upbit, 2019 ($45 miljoen)
Binance, 2019 (7000 bitcoins)
Bitfenex, 2016 ($60 miljoen)

En nog een hele waslijst kleinere CEX'en. Verder aangezien het CEXen betreft weten we niet eens of alle hacks wel gerapporteerd zijn - tenslotte hebben we geen inzage in de wallets/contracten en als er voldoende reserves zijn dan kan dat even 'weggemoffelt' worden om reputatieschade te verkomen.

Verder kan je jezelf ook afvragen:
FIAT munten zijn regelmatig door inflatie ten onder gegaan. Veel banken zijn ten onder gegaan, met verlies van gelden tot gevolg voor vele grote spaarders. Bedrijven zijn failliet gegaan waarbij miljarden zijn verloren door aandeelhouders enz enz enz. NIETS is risicovrij. Ook TradFI oplossingen niet. En dus DEFI ook niet - garanties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst - en dat gaat precies zo op voor de bank waar jij nu je euros aan het stallen bent. Maar het is wel indicator als een project 2 jaar lang smetteloos blijft, en de meeste andere projecten niet. 2 jaar binnen DEFI is een eeuwigheid in TradFI.

Kortom, binnen de wereld van DEFI is Beefy Finance echt een enorme uitblinker qua 'track record'. 100% flawless, ondanks extreme complexiteit van de contracten.

Een aantal projecten hebben Beefy code geforked en hebben zelf minimale aanpassingen gemaakt, en volgens mij allemaal hebben die te maken gehad met exploits en significante bugs :+ En dat is met maar 0.1% codebase veranderingen 8)7 Typisch voor DEFI.

Zelf heb ik in m'n eigen NFT-DEFI project wat ik aan het opstarten ben toegang tot een dev van Obelisk Auditing die voor ons werkt, en ook nog eens hun senior dev. Daar leer je interessante insider info van, zeg maar.

Wellicht snap je dus nu beter waarom ik zo positief ben over BIFI. Overigens was ik al heel lang positief over Beefy als platform, terwijl ik géén platform tokens bezat. Ik ben uiteindelijk door m'n eigen anlyses en observaties er steeds meer van overtuigd geraakt dat het één van de beste long-term investeringen is voor mij, naast BTC.

[ Voor 13% gewijzigd door majic op 29-01-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

majic schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Zelf heb ik in m'n eigen NFT-DEFI project wat ik aan het opstarten ben toegang tot een dev van Obelisk Auditing die voor ons werkt, en ook nog eens hun senior dev. Daar leer je interessante insider info van, zeg maar.
Ja, dat project verdient toch ook misschien een topic? Of niet?
Of een NFT-topic in het algemeen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 12:42
Maar het is wel indicator als een project 2 jaar lang smetteloos blijft, en de meeste andere projecten niet. 2 jaar binnen DEFI is een eeuwigheid in TradFI.
2 jaar is in the end helemaal niks, zelfs Bitcoin is met z'n 10 kaarsjes eigenlijk nog nikszeggend.

Belangrijkste is dat Beefy so far enkel in een groeimarkt heeft geacteerd. Sterker nog, zelfs Bitcoin heeft nog geen crisis gekend nadat het van de grond kwam.
Er zijn talloze coins, ook binnen defi, 2 jaar oud geworden zonder dramatische problemen :P

Laat ik voorop stellen dat ik snap wat je bedoelt en dat ik me er ook best in kan vinden hoor :) wil vooral benadrukken dat, zoals je zelf al stelt, het verleden geen resultaten garandeert voor de toekomst.

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 29-01-2022 13:09 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
Ypuh schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 10:55:
[...]

Nee, maar ga ook niet doen alsof je financieel advies aan het geven bent over één van de 19.000 andere shitcoins.

Als je argument is om niet enkel Bitcoin te bespreken, waarom gaat het dan enkel over Bifi en niet BabySwap, Zimbocash, Bounce Bounce Finance (AUCTION) of Impossible Decentralized Incubator Access (IDIA). Allen die een stuk hoger staan dan BIFI en (ogenschijnlijk) vele malen serieuzere projecten zijn, net als de S.S. Lazio en FC Porto Fan token.

Ter referentie; BIFI staat tussen NoShit, Unicorn Swap en PornRocket.
Je bent marketcap aan het verwarren met kwaliteit. Een begrijpelijke fout maar hoe dan ook een vreemde argumentatie om aan te voeren of project A of B beter is, kwalitatief gezien.

Dogecoin was #4 - terwijl het een compleet onhoudbaar tokenomics model had. Ponzinomics, meer niet.

Enfin, Bounce Bounce Finance is zeker een interessant project. BabySwap is ook een prima project, overigens gebruiker die ook deels Beefy tech gebruiken. Ik hoef andere projecten niet af te branden om Beefy Finance's verdienmodel goed te vinden.

Enfin, het je bent nu aan het schrijven dat "Bol.com is pure troep want TikTok heeft meer marketcap".
Appels - Peren. Pump en dump tokens hebben niks te maken met DEFI Yield optimisation, AMM's die jij beschrijft maken gretig gebruik van Beefy technologie en services om autocompounding aan te bieden voor hun gebruikers, en omgekeerd willen gebruikers graag ook dat gemak. Niet alleen dat maar Beefy geeft ook ruchtbaarheid aan beginnende of middelgrote AMMs en is een enorme boost voor nieuwe chains. Het is geen kleine speler. Elke keer als ze een nieuwe chain toevoegen gaat de native token van die chain de lucht in (zie bijv. Metis, recentelijk).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Glenn Hoddle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Taker fees zijn voor orders die niets bijdragen aan het orderboek, market orders dus. Je neemt alleen, vandaar de term 'taker'.

Maker fees zijn voor orders die wel iets bijdragen aan het orderboek, limit orders dus. Je draagt iets bij aan het orderboek, vandaar de term 'maker'.

Wat vooral erg vreemd is omdat dit natuurlijk helemaal niet je vraag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Glenn Hoddle schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Mja ik heb er geen tijd voor. Betwijfel ook of er veel interesse voor een innovatief NFT+DEFI+Kunst project is bij Tweakers, maar wie weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
Ngangatar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:05:
[...]

True, maar we hebben het hier over het gevaar van nieuwe gebruikers die hier wellicht gaan kopen door dit soort posts. Die maken nog geen onderscheid tussen koersverlies of staken in een smart contract omdat ze dat nog niet kennen.

Zodra men het spelletje van staken, smart contract en defi doorheeft, mag je ook van ze verwachten dat ze door shills etc heen kunnen lezen?
Vind je dat zelf niet een belangrijk verschil om te benadrukken dan?

Van alle BiFi kopers en die deze vervolgens staken in smartcontract de afgelopen weken. Hoeveel hebben daadwerkelijk gekeken naar de risico's die ze lopen naast koersverlies? En kunnen die de risico's ook uitleggen? En nee, dit is niet om mensen te kakken te zetten maar wel om ze bewust te maken van de verschillen in risico's tussen een token aanhouden in je wallet/exchange account of deze staken in een smart contract.

Verwachten dat men door shills heen kan lezen vind ik erg nobel van je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 12:03
Die audits zijn ook helemaal niets waard. Afgelopen jaar zijn er talloze exploits geweest waarbij ze ook geauditeerd waren. Ik zou maar niet zo prat gaan op die audits want het blijft een wassen neus. Na de audit wordt er verder gedeveloped en voila, exploit in the making. Ook bifi is gevoelig voor hack, dat is alles, en meestal is dat gewoon een kwestie van tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:20:
[...]

Van alle BiFi kopers en die deze vervolgens staken in smartcontract de afgelopen weken. Hoeveel hebben daadwerkelijk gekeken naar de risico's die ze lopen naast koersverlies? En kunnen die de risico's ook uitleggen? En nee, dit is niet om mensen te kakken te zetten maar wel om ze bewust te maken van de verschillen in risico's tussen een token aanhouden in je wallet/exchange account of deze staken in een smart contract.

Tja. Als je geld ergens op inzet omdat een of andere anonieme internetposter het zegt, ben je gewoon niet goed bezig. Ik ben mede door de shills in dit topic ingestapt bij beefy, omdat ik wel doorhad dat het over enthousiasme ging, zeker niet mensen die er alleen maar zelf beter van willen worden, vervolgens verder op twitter, reddit, discord, beefy docs gaan lezen om er wat meer feeling/vertrouwen in te krijgen. Maar die verantwoordelijkheid ligt uiteindelijk gewoon bij mij.

Als je afbuigt naar iets dat geen BTC/ETH is neem je altijd het risico dat het kan klappen en volgende maand op €0 staat. Hell, zelfs bij BTC/ETH neem je dat risico. Maar in dit soort gevallen extra.

Verder hoor ik niemand zeggen 'Koop Bifi en ga naar de maan', ik lees veel positieve verwachtingen maar hoor door de weken heen ook zat waarschuwingen dat het allemaal speculatief is. Al zijn er wel een aantal dingen die gewoon in de lijn der verwachtingen liggen.

Verder mag die welles/nietes discussie over Beefy wat mij betreft wel ophouden. Ik ben natuurlijk niet helemaal objectief, maar vind de welles partij wel stevigere argumenten brengen. Als je 't niks vind, doe je er toch gewoon niks mee. Laat de rest d'r lekker enthousiast over zijn joh. Wat maakt dat uit. Daarom is het toch een cryptocurrency slowchat.

Vind wel jammer, best een gezellig topic maar laatste dagen is d'r steeds maar weer gezeik en ge-etter.

[ Voor 22% gewijzigd door Valandin op 29-01-2022 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Ik ben zelf in eerste instantie altijd voorzichtig, om na de eerste voorzichtigheid er meestal vol op te klappen. Lekker tegenstrijdig, i know.

Misschien dat ik die voorzichtigheid niet bij iedereen mag verwachten maar als men met geld zo makkelijk om wil gaan, terwijl de topicstart en tig posts continue waarschuwen, laat ze dan ajb een keer hun vingers branden. Ze zullen het toch een keertje moeten leren.

Anders gaan we hier in elke post van die teksten zien die op elk pakje sigaretten staan, terwijl iedereen die een peuk opsteekt weet dat er een gevaar aan kleeft. Wellicht een slecht voorbeeld maar we zijn het denk ik meer met elkaar eens dan we zelf beseffen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Haha, je BIFI ergens in staken. Deze munt blijft geniaal, zoveel prikkels voor mijn onvolgroeide brein.

Ik ben dan ook een mooi voorbeeld van zo'n iemand die geen enkel idee heeft van de risico's omtrent de staking. Wat ik wel weet is dat wanneer BIFI compleet naar nul gaat of Fantom offline gaat en ik zodoende mijn hele positie kwijt raak, ik er geen boterham minder om hoef te eten.

Dan komt het altijd wel goed denk ik... Toch?

Zolang er maar geen Yieldeisers aan de deur komen om mijn TV mee te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Valandin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Hell, zelfs bij BTC/ETH neem je dat risico. Maar in dit soort gevallen extra.
Dat zegt ie nu.....

Ngan sells all his ETH & BTC in panic! ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Zolang er maar geen Yieldeisers aan de deur komen om mijn TV mee te nemen.
Om dat probleem op te lossen heb ik altijd een oude 17" tv staan in mijn gang op de sidetable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:47

knakworst

Get more sats!

BIFI niet dan :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Benzine coin d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3tWVwbf11J4mYm48-ybeh2gQwvs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DCIXkzimLxvlEFTcesPC68E7.png?f=fotoalbum_large

Wat zullen de gas prijzen van benzine zijn :?

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 09:47
Vond de CELR manie toch gezelliger, maar goed, moet weer door. druk, druk, druk, jwz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Skrunsies schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:35:
Benzine coin d:)b

Wat zullen de gas prijzen van benzine zijn :?
Hey, we hebben het dyslexctisschehe broertje van @Pelox gevonden :'(

Weet niet of deze coin heel fijn is: wikipedia
"Benzene evaporates into the air very quickly" :+

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:47

knakworst

Get more sats!

[...]

En nog een hele waslijst kleinere CEX'en.
Recent ook nog crypto.com.

Verschil is dat uitgezonderd Mt. Gox iedereen schadeloos is gesteld. Met de juiste maatregelen allebei super veilig maar beide heeft zijn risico's. Bij defi is die 12 woorden ook een dingetje. Malware apps die schermprintjes maken. En scamcoins op bsc. Zo vaak verhalen gelezen dat de portefeuille opeens leeggetrokken is. Dat is met een CEX 2FA, whitelist adressen, anti-phishing code, aanzienlijk lastiger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:43

Vis

Prozaq schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:36:
Vond de CELR manie toch gezelliger, maar goed, moet weer door. druk, druk, druk, jwz
Die komt wel weer terug hoor 😉

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Mijn bifi heeft wel veel potentiële growth.. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:24
misschien wilt je vriendin wel je BIFI vasthouden :7

ik hou het voorlopig bij BOO met DeFi, Rekt of Moon niks zit er tussen ;)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Kol Nedra schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:55:
[...]

misschien wilt je vriendin wel je BIFI vasthouden :7

ik hou het voorlopig bij BOO met DeFi, Rekt of Moon niks zit er tussen ;)
Daar zeg je me wat, een vriendin.
Die kan ik niet meer betalen sinds de crash. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb geen bifi ;(
Wel een salami :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momark
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-07 08:37
Pelox schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Zag net de prijs van euro bij een benzinepomp.. 2.14 de liter damn... voor 2x die 2,14 heb ik een volle accu. als de zon niet schijnt dan.. anders voor niks. :D
Verkeerde pomp! Ze zijn er ook die voor 2,04 bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 21:47
@Pelox Je verbruikt te weinig stroom.
Zodra je meer dan 15.000 KW stroom per jaar verbruikt, wordt je aangemerkt als grootgebruiker en je gaat je tarief 'ineens' omlaag naar ~ 10 cent per KW

Met 10 cent de KW worden crypto mining ineens wel interessant hier.

#GeenFinAdvies

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Prozaq schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:36:
Die is voorlopig dood }:O wellicht als btc weer richting ath gaat dat celr zijn ath haalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
knakworst schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Recent ook nog crypto.com.

Verschil is dat uitgezonderd Mt. Gox iedereen schadeloos is gesteld. Met de juiste maatregelen allebei super veilig maar beide heeft zijn risico's. Bij defi is die 12 woorden ook een dingetje. Malware apps die schermprintjes maken. En scamcoins op bsc. Zo vaak verhalen gelezen dat de portefeuille opeens leeggetrokken is. Dat is met een CEX 2FA, whitelist adressen, anti-phishing code, aanzienlijk lastiger.
Vergeten de grootste van vorig jaar, geen cex maar had zomaar flinke rektoni voor een hoop kunnen zijn. De faalhazen van poly.

Drie keer raden welke partij de audit deed. Certik, dezelfde partij die de audit van Beefy gedaan heeft. Die audits zijn net zoals een webshop waarborg keurmerk. Leuk voor gepeupel maar garandeert geen kloot.

[ Voor 13% gewijzigd door mannowlahn op 29-01-2022 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
[...]

En nog een hele waslijst kleinere CEX'en. Verder aangezien het CEXen betreft weten we niet eens of alle hacks wel gerapporteerd zijn - tenslotte hebben we geen inzage in de wallets/contracten en als er voldoende reserves zijn dan kan dat even 'weggemoffelt' worden om reputatieschade te verkomen.

Verder kan je jezelf ook afvragen:
FIAT munten zijn regelmatig door inflatie ten onder gegaan. Veel banken zijn ten onder gegaan, met verlies van gelden tot gevolg voor vele grote spaarders. Bedrijven zijn failliet gegaan waarbij miljarden zijn verloren door aandeelhouders enz enz enz. NIETS is risicovrij. Ook TradFI oplossingen niet. En dus DEFI ook niet - garanties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst - en dat gaat precies zo op voor de bank waar jij nu je euros aan het stallen bent. Maar het is wel indicator als een project 2 jaar lang smetteloos blijft, en de meeste andere projecten niet. 2 jaar binnen DEFI is een eeuwigheid in TradFI.

Kortom, binnen de wereld van DEFI is Beefy Finance echt een enorme uitblinker qua 'track record'. 100% flawless, ondanks extreme complexiteit van de contracten.

Een aantal projecten hebben Beefy code geforked en hebben zelf minimale aanpassingen gemaakt, en volgens mij allemaal hebben die te maken gehad met exploits en significante bugs :+ En dat is met maar 0.1% codebase veranderingen 8)7 Typisch voor DEFI.

Wellicht snap je dus nu beter waarom ik zo positief ben over BIFI. Overigens was ik al heel lang positief over Beefy als platform, terwijl ik géén platform tokens bezat. Ik ben uiteindelijk door m'n eigen anlyses en observaties er steeds meer van overtuigd geraakt dat het één van de beste long-term investeringen is voor mij, naast BTC.
Een vergelijkbare lijst zou je kunnen opstellen van DeFi platformen en vaak wordt de geleden schade ook vergoed. Zie: https://rekt.news/leaderboard/ Ben dan ook benieuwd of je statisch hard kunt maken dat men op een CEX meer risico loopt, dan in een Beefy contract. Want dat was namelijk wat je beweerde of was dat toch iets te enthousiast?

Ondanks dat het track record van Beefy goed is (heb het niet uitgezocht, dus ga ervan uit wat je zegt klopt) kun je niet stellen dat een Beefy smartcontract veiliger is dan een CEX. Iedereen weet dat in DeFi het niet de vraag is of er een exploit komt, maar wanneer. Nu we wellicht richting een bear market gaan zal het aantal exploits, hacks en rugs alleen maar toenemen. Daarnaast hoe complexer de code en hoe meer smartcontract lagen je op elkaar stapelt, hoe groter de attack surface.

Wat betreft banken: tot 100k val je onder het depositogarantiestelsel. Lijkt mij dus redelijk risicovrij. Los van het feit dat er zoiets als inflatie, maar dat is niet relevant in dit verhaal. Dergelijke garanties heb je niet in DeFi.

Ik snap dat je positief en enthousiast bent over je investeringen, want dat is namelijk elke investeerder over zijn eigen investeringen. Ben daar zelf ook geen uitzondering in; projecten zijn uniek, de forks mislukken en de developers waarin ik investeer zijn toevallig ook allemaal de beste in DeFi.

Even wat anders; er is geen inflatie van de BiFi token, er wordt niet meer bij gemint en alle tokens zijn op de markt aankomende zomer. De BiFi stakers in de maxi vault worden uitbetaald in BiFi. Waar zijn de APY's op gebaseerd, is dat protocol revenue? Als protocol revenue wordt uitgekeerd in BiFi aan de stakers, waar komen die tokens dan vandaan? Zijn dat de tokens, die worden opgekocht op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Wat betreft banken: tot 100k val je onder het depositogarantiestelsel. Lijkt mij dus redelijk risicovrij. Los van het feit dat er zoiets als inflatie, maar dat is niet relevant in dit verhaal. Dergelijke garanties heb je niet in DeFi.
Je kan je beefy vault (ook andere DeFi dingen) verzekeren via https://www.insurace.io/
https://files.insurace.io...artContractCover_v2.0.pdf
Al dekt dat natuurlijk lang niet alles.

[ Voor 5% gewijzigd door Valandin op 29-01-2022 14:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
Valandin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:25:
Verder mag die welles/nietes discussie over Beefy wat mij betreft wel ophouden. Ik ben natuurlijk niet helemaal objectief, maar vind de welles partij wel stevigere argumenten brengen. Als je 't niks vind, doe je er toch gewoon niks mee. Laat de rest d'r lekker enthousiast over zijn joh. Wat maakt dat uit. Daarom is het toch een cryptocurrency slowchat.

Vind wel jammer, best een gezellig topic maar laatste dagen is d'r steeds maar weer gezeik en ge-etter.
Als je het niks vindt dat er kritische vragen worden gesteld over het project waar jij in investeert, dan kun je toch ook besluiten om die posts te negeren? En precies zoals je zegt: het is een crypto slow chat en geen Beefy moonboys slowchat.

De kracht van een forum is juist dat je met elkaar in discussie kunt gaan over dergelijke onderwerpen. Vind het juist altijd wel prettig dat er hier een aantal mensen zitten die enorm kritisch zijn over DeFi en scherpe vragen stellen. Dit zorgt ervoor dat ik zelf ook kritisch blijf denken over mijn investeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
malarkan schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Ripple zelf natuurlijk heeft als hoofddoel Crossborder bridgecurrency, daarnaast kan de XRPL voor nog veel meer gebruikt worden.

Misschien dat er ooit nog een paar devs komen met een geniaal idee waarvoor de XRPL nog meer gebruikt kan worden.
Maar dan ga je usecases verzinnen.

Ben wel erg benieuwd wat eruit gaat rollen.
Met YT video’s ben ik ook voorzichtig, voor je het weet krijg je allerlei kanalen die elkaar na praten waardoor je er helemaal in mee gaat. (Dat gebeurt nu wel vaker in deze tijd ook :9 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
mannowlahn schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:13:
[...]

Vergeten de grootste van vorig jaar, geen cex maar had zomaar flinke rektoni voor een hoop kunnen zijn. De faalhazen van poly.

Drie keer raden welke partij de audit deed. Certik, dezelfde partij die de audit van Beefy gedaan heeft. Die audits zijn net zoals een webshop waarborg keurmerk. Leuk voor gepeupel maar garandeert geen kloot.
Certik is niets meer dan een spellings- en grammatica controle door een derde partij. Ze komen niet voor niets 5x voor op het rekt leaderboard https://rekt.news/leaderboard/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:36
D_Jeff schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:11:
@Pelox Je verbruikt te weinig stroom.
Zodra je meer dan 15.000 KW stroom per jaar verbruikt, wordt je aangemerkt als grootgebruiker en je gaat je tarief 'ineens' omlaag naar ~ 10 cent per KW

Met 10 cent de KW worden crypto mining ineens wel interessant hier.

#GeenFinAdvies
We zitten nu net boven de 10.000.. hmm. Toch maar eens wat miners aansluiten dan >:)

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
Valandin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Haha, ik heb een tijd in een bakkie met een 2.5L V6 gereden, daar reed ik gemiddeld 1 op 6.5 á 1 op 7 mee.
Sleuteltje omdraaien kost al een frikandelbroodje met blikje energiedrank. Snel maar omgeruild voor een degelijk/net autotje die 1 op 15 doet :') kan ik tenminste weer wat shitcoins kopen.

Alles mooi groen laatste 24 uur. Moon!
Wat en voedingskeuze ook :+ , dan mag je blij zijn dat je zo’n onzuinige auto had _O-

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvVDdVFt-AJezm0I7_iupwPjL0Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PgOWgwhTwaykzWTqRuhhpKwI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
jvel92 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Als je het niks vindt dat er kritische vragen worden gesteld over het project waar jij in investeert, dan kun je toch ook besluiten om die posts te negeren? En precies zoals je zegt: het is een crypto slow chat en geen Beefy moonboys slowchat.

De kracht van een forum is juist dat je met elkaar in discussie kunt gaan over dergelijke onderwerpen. Vind het juist altijd wel prettig dat er hier een aantal mensen zitten die enorm kritisch zijn over DeFi en scherpe vragen stellen. Dit zorgt ervoor dat ik zelf ook kritisch blijf denken over mijn investeringen.
Ik juich kritische vragen alleen maar toe, onderbouwde discussies al helemaal. Maar ~10 pagina's van onderbouwde uitleg van @majic en @Glenn Hoddle waar elke keer min of meer alleen 'lol no' op gereageerd wordt, wat gevoelsmatig alleen maar is om ze uit de tent te lokken en de sfeer te vergallen is, dat vind ik minder.

Hoe @Richh bijvoorbeeld in discussie gaat maakt het wel interessant om te lezen. Maar ook is er een moment waar het punt gewoon gemaakt is en de discussie klaar is. Vanaf dat punt is het alleen maar de voors- en tegens herhalen en eerder gemaakte punten herhalen. Daar zijn we nu gewoon op aangekomen. Vind je niet?

Maar dat ik het voorderest ook kan negeren, dat klopt natuurlijk ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Interessante discussies de laatste pagina's. Om ook maar even een duit in het zakje te doen (wellicht totale mosterd na de maaltijd): wanneer ik hier lees over altcoins, heb ik niet het idee dat men als een soort Billy Mays (rip) zijn of haar eigen coins aan het shillen is zonder enige vorm van bijsluiter. Volgens mij staat ook duidelijk in de topicwarning dat dat niet mag.

Nu hoor ik je al denken: "Ja, leuk, jij zit twee uur per dag met je snufferd in de materie. Het gaat om het beschermen van newbies die hier meelezen en wellicht overgaan op onverstandige acties naar aanleiding van ongefundeerde, niet volledige posts."

Je mag, of nee, moet (imo) uitgaan van een bepaalde mate van due diligence en zelfonderzoek bij demense. Ik vind het daarnaast ook een beetje krom om een aan ideologie grenzend geloof in Bitcoin te pushen als de ultieme langetermijninvestering, terwijl je met altcoins of staking platforms een factor 10 voorzichtiger moet zijn. Wie zegt dat we met Bitcoin niet een 7-jarige bear market tegemoet treden waardoor allerlei nieuwe investeerders ontzettend keihard in de aap logeren?
Tuurlijk is het verstandig om bij DeFi protocols altijd goed de risico's in kaart te brengen, dat is niet meer dan eerlijk en eigenlijk gewoon een must als je het over dergelijke platforms hebt. Bovendien, stellen Beefy veiliger is dan een CEX is natuurlijk veel te grof geformuleerd, in de mate dat je daar niet eens een goede discussie over kan voeren. At the end of the day geldt de topicwaarschuwing: beleg met wat je kan missen, lees je goed in en neem niet alles aan voor zoete koek. Dat geldt dus ook voor random posts die stellen dat je nu in FTM, LUNA of whatever moet stappen, omdat de grafiek er puik uit ziet.

Dat gezegd hebbende, ik ben van plan om een % van mijn stables op een CeFi platform als Nexo te zetten. Hoeveel procent van jullie crypto vermogen zouden jullie comfortabel mee zijn om op een dergelijk platform te zetten? Note: ik zet er USDC neer en ik meet het percentage als hetgeen ik daar neerzet, gedeeld door mijn gehele crypto portfolio, wat momenteel voor het overgrote deel uit stables bestaat.

Poll: Ik zou een x % van mijn PF op een CeFi durven te zetten
100-90
89-70
69-50
49-30
29-0
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=404213&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootler
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
D_Jeff schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:12:
@Jedi_Pimp Wanneer is eigenlijk het volgende belangrijke moment van de ECB/FED?
Zo'n Turbo Pump-Dump deed de crypto-gekkies @Slowchat in vreugde leven namelijk (en voor mij was het een mooi moment om even aan de DCA te werken)
ECB: komende donderdag komen we wellicht iets meer te weten, sowieso is er nu meer druk op vlak van rentebeslissingen gezien de laatste inflatiecijfers.
Zie https://www.ecb.europa.eu.../mgcgc/html/index.en.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Ngangatar schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:02:
[...]

[YouTube: Glenn Hoddle - 10 Great Spurs Goals]
Off-topic!
Reported :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

Wom

Hoe lager BTC staat des te hoger het niveau van de postings hier? Het is dat ik die 62K babe ooit nog hoop te zien hier (je kunt maar een favo hebben he), maar bedankt voor alle nuttige postings 😎

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Je report maar lekker een eind weg :+ .

Maar als je goed gekeken had stond er op de achtergrond bij die wedstrijd tussen de Spurs en Watford (destijds nog gesponsord door Elton John en Rod Stewart) iemand op de tribune met een heel klein spandoek "Hup BTC".

Dus wat nou off-topic!

Reported right back at ya voor niet goed opletten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Wom schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:49:
Hoe lager BTC staat des te hoger het niveau van de postings hier? Het is dat ik die 62K babe ooit nog hoop te zien hier (je kunt maar een favo hebben he), maar bedankt voor alle nuttige postings 😎
Vergeet niet, soms komt er nog een nasty surprise want dat vond meneer @Verwijderd soms lollig :/ Ik slaap nog steeds slecht van sommige gedrochten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

sh4d0wman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Vergeet niet, soms komt er nog een nasty surprise want dat vond meneer @Verwijderd soms lollig :/ Ik slaap nog steeds slecht van sommige gedrochten :'(
De 44K bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
sh4d0wman schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 14:52:
[...]

Pardon :/

Het is 2022, iedereen is op zijn, haar of they eigen manier mooi.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:08
Tominatie schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Daar zeg je me wat, een vriendin.
Die kan ik niet meer betalen sinds de crash. :+
BTC Jan 2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1S406PFRoglFrt4JUqYpwZzkGEo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OuUj2eK4vFnHglktoMVgLGrQ.png?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:13:
[...]

Zo ken ik er ook nog 1:

Bitcoin wandelt een bar binnen met zijn huisdier, BIFI. Hij bestelt een goudgele rakker en terwijl hij het opdrinkt, springt BIFI wild door het hele café. BIFI neemt wat olijven van de bar en eet ze op. Dan neemt hij enkele schijfjes citroen, en eet ze op. Daarna springt hij op de pooltafel, neemt een van de biljartballen, en tot ieders verbazing, slikt hij die compleet door. De barman schreeuwt naar Bitcoin: "Heb je gezien wat die BIFI van jou net deed!?" "Nee, wat deed ie nou weer?" Zegt Bitcoin. "Hij at net een biljartbal van m'n pooltafel, volledig!"

"Ja, dat verbaast me niets", antwoordt Bitcoin, "Hij eet alles wat ie ziet. Het is nu eenmaal een ponzi... Sorry, ik zal voor alles betalen."

Bitcoin drinkt zijn bier op, betaalt alles super traag met een enorme fee als de superieure store of value die hij is, en vertrekt.

Twee weken later komt Bitcoin terug in de bar met zijn BIFI, bestelt een goudgele rakker, en weer begint BIFI wild rond te springen! Terwijl Bitcoin zijn glas aan het leegdrinken is, vindt BIFI een kers op de bar. Hij neemt de kers, duwt 'm in zijn achterste, haalt hem er weer uit en eet 'm op. Dan vindt BIFI een nootje, stopt deze opnieuw in zijn achterste, haalt hem er uit en eet het nootje op.

De barman, al walgend: "Heb je gezien wat die BIFI van je nu weer deed?"

"Nee, wat dan?" antwoordt Bitcoin.

"Nou, hij nam een kers en een nootje, duwde die in zijn achterste, haalde die er uit, en at ze op."

"Ach ja, dat verbaast me niets", antwoordt Bitcoin, "Het is nog steeds een smerige ponzi en eet nog steeds gulzig alles wat ie ziet, maar sinds die biljartbal meet ie alles eerst even."
_O-

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
38k beste babe.

Wie deed er een market buy? Dikke groene kaars naar 38.9k van heb ik jou daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Wel lekker deze moon zeg. Snap dat er mensen zijn die een beetje gek worden van de BIFI hype. Persoonlijk denk ik dat de meeste(waaronder ik) hem ook gewoon koopt voor de meme, wetende dat er risico’s aan verbonden zijn zoals bij elke altcoin.

Maar als je naar de FA kijkt heeft BIFI echt wel mooie potentie om een x10 te doen.

Tot op heden blijft hij moonen + je pakt nog een mooie APY ook.

Het had slechter kunnen uitpakken al zeg ik het zelf! HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Joosie200 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:00:
[...]

38k beste babe.

Wie deed er een market buy? Dikke groene kaars naar 38.9k van heb ik jou daar.
Diegene zat niet op Binance iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiepfoud
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22:53
Waar blijft die dead 🐈 bounce!

Tell me I made a Tiepfoud, I dare ya!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LAncHYj.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een x100 long geopend op 38049.

Nu even douchen, als ik terugkom mag het wel op 39k staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:46:
Ik heb een x100 long geopend op 38049.

Nu even douchen, als ik terugkom mag het wel op 39k staan.
bluf!
Pagina: 1 ... 59 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!