jvel92 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:48:
[...]
De doelgroep van de Telegraaf en FD of FT is ook natuurlijk ook compleet anders en de inhoud sluit aan op de wensen van de doelgroep. En dat is op zichzelf weinig verrassend, want ja voor velen is wat de nieuwste vriend van Gordon in Dubai doet vele male interessanter dan wat bejaarde mannen in het congres bespreken.
Ben zelf bekend met het gister avond gedeelde Twitter account, Disclose TV. Zou persoonlijk ook niet naar dat account verwijzen voor nieuws. Maar zoals ik ook al aangaf, er is de afgelopen week door verschillende media geschreven over aankomende regulering in de USA.
Regulatie is een mes dat aan twee kanten snijdt. BTC/crypto is juist ontstaan als tegenbeweging van het huidige financiële systeem en overheden. Wil je dan dat de overheid het komt reguleren, zodat het opnieuw volgens hun eigen spelregels gespeeld kan worden waar de rijken rijker worden? Zoals nu ook het geval is met de reguliere financiële markten?
Onafhankelijk nieuws is er helaas niet meer voor zover dat er ooit al was. De laatste jaren loopt het echter de spuigaten uit en ook in de "journalistiek" is er een tweedeling. Maar zelfs de onafhankelijken zoals ze zichzelf noemen, zijn niet meer onafhankelijk. Het bijkomende probleem zoals Malarkan al een keertje aangaf meen ik, is dat om gelezen te worden, het nieuws steeds pakkender en harder gebracht dient te worden, alles voor de clicks, alles voor de advertenties.
Ikzelf ben inmiddels op het punt dat ik de meest schreeuwerige accounts of kanalen in de ban doe, waardoor ik soms goede inzichten en feiten mis maar ik kan gewoon niets met dat extreme. Van beide of meerdere partijen niet. Wat dat betreft merk ik dat je anders naar zaken kijkt wanneer je wat ouder begint te worden, althans bij mij is dat zo. En dus blijf ik zoeken naar nieuwe kanalen en informatie ipv steeds dezelfde accounts en media te lezen en soms zit in dat zoeken daar meer tijd in dan in het nieuws lezen zelf.
TV is al tijden geen nieuws medium voor mij meer en de toestanden rond de Voice, hoe verwerpelijk dan ook, wat een verschrikking hoe men hiermee omging in de media.
Wat voor Crypto vooral eng is, is dat vorig jaar Rusland echt nadacht om crypto volledig in de ban te doen, maar nu het diplomatiek Putin goed uitkomt om wat tegengestelde berichten de wereld in te slingeren draait dat standpunt plots. Voor Crypto is dat echt geen goede zaak, je wilt geen speelbal worden van politiek en daardoor in een bepaald hoekje terechtkomen. Perceptie is a bitch en die weer wegwerken duurt langer als dat de technologie nodig heeft om volwassen te worden. Ik zeg overigens niet dat het klopt wat we nu lezen over Rusland en mining, maar de beeldvorming is er al.
Maar om even terug te komen op het echte nieuws wat je net deelt, heeft Gordon echt weer een nieuwe vriend?