[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.031.300 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:06
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Ja want ik word superblij van al die schulden die ik in m'n schoot krijg geworpen door het eindeloos bijdrukken van geld. Vroeger hoorde je nog de vraag: 'wie gaat dat betalen', tegenwoordig wordt die niet eens meer gesteld. Gratis geld voor iedereen. Oud geld heeft z'n kans gehad, het is 1 groot fiasco geworden.
Denken dat BTC in dit stadium een land kan helpen, is niet heel realistisch. Denk je wel?

De kans dat BTC dit jaar naar 10K gaat is net zo groot als dat het naar 100K gaat. Hoe ga je dat oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:15

watercoolertje

Untertitel

Waah schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:18:
[...]
OF andersom: je kan opeens 3x zoveel kopen in een maand tijd... dus je koopt niets... want je kan misschien straks wel 8x zoveel kopen.
Wil nu al 20 jaar een computer en telefoon kopen maar elke keer blijft het argument geldig dat als ik een maand/jaar wacht ik wat beters kan kopen voor hetzelfde geld!

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 21:24
StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:26:
[...]
Denken dat BTC in dit stadium een land kan helpen, is niet heel realistisch. Denk je wel?

De kans dat BTC dit jaar naar 10K gaat is net zo groot als dat het naar 100K gaat. Hoe ga je dat oplossen?
Ik zeg niet dat BTC El Salvador gaat helpen. Waarschijnlijk niet, het is een wanhoopsdaad van een arm land dat toch al niks te verliezen had. Maar dat belerende vingertje van dezelfde bobo's die ons in deze financiële toestand hebben gebracht ben ik inmiddels goed beu. Categorie boter op hun hoofd.

Men is gewoon bang dat er een economie ontstaat waarbij het huidige stelsel naar huis kan.

[ Voor 6% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 28-01-2022 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:49
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:31:
[...]

Ik zeg niet dat BTC El Salvador gaat helpen. Waarschijnlijk niet, het is een wanhoopsdaad van een arm land dat toch al niks te verliezen had. Maar dat belerende vingertje van dezelfde bobo's die ons in deze financiële toestand hebben gebracht ben ik inmiddels goed beu. Categorie boter op hun hoofd.

Men is gewoon bang dat er een economie ontstaat waarbij het huidige stelsel naar huis kan.
Klopt. Maar daar is men bang voor, omdat als dit stelsel naar huis kan, we op dit moment een enorm probleem hebben. Want een beter alternatief is er (nog!) niet.

Het is een beetje als een democratie. Verschikkelijke bestuursmethode, maar alle alternatieven zijn een stuk slechter (voor de bevolking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 06:50
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:05:
[...]

Ja want ik word superblij van al die schulden die ik in m'n schoot krijg geworpen door het eindeloos bijdrukken van geld. Vroeger hoorde je nog de vraag: 'wie gaat dat betalen', tegenwoordig wordt die niet eens meer gesteld. Gratis geld voor iedereen. Oud geld heeft z'n kans gehad, het is 1 groot fiasco geworden.
Dit is wel leuk om te lezen, een nieuwe economische theorie die het geen enkel probleem vindt dat overheden geld bijdrukken.

https://www.vpro.nl/progr...stekort-bestaat-niet.html

TLDR: een schuld aan jezelf (staatsschuld) is niet erg en inflatie fixt het wel :)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
[...]

Die ''bobo's'' hadden weinig keus, hadden ze het niet gedaan dan zouden we er nog erger voor staan.
Je moet eerder de schuld bij de extreem consumerende mens leggen dan bij die bobo's.

En nogmaals teveel geld op de markt kan er ook weer afgehaald worden, het was beter om er geld bij te doen dan de economie op slot te zetten.

Nu kan je gewoon nog je boodschapjes doen zonder te zorgen of je geld morgen nog wat waard is, met een btc weet je niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 11:57
Niemand verplicht hun toch om enkel met btc te mogen betalen? De dollar wordt daar ook nog aanvaard. En ik neem aan dat ze hun btcs ook gwn even in stablecoins kunnen omzetten.

Dat is een groot verschil met zeggen 'straks kosten boodschappen 10x zoveel'. In btc/usd misschien wel ja, maar nogmaals, het is niet verplicht. BTC is gewoon een wettig betaalmiddel daar. Zover ik het begrijp in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
malarkan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Grappige hieraan is wel dat als de media die je (--algemene je, niet gericht aan jou--) niet aanstaat iets deelt wat bepaalde mensen wel willen lezen het wel serieus bekeken wordt, maar voor de rest is het onzin. Overigens deel ik je mening dat dat de voice gedoe echt alle perken te buiten gaat, maar dat zie ik in het FD ook niet echt langskomen. En lets be honest, alle media, van Joe Rogen tot Telegraaf wordt geregeerd door geld. Van Alex Jones tot Rupert Murdoch. Dus als die berichten meer worden geklikt op de telegraaf... dan is dat omdat de gewone henk en ingrid dat het meest interessante vinden. Zelfde geldt voor de Sportkaterns. Voetbal regeert, maar andere minder in het licht staande sporten worden totaal genegeerd.

Het twitter-account die dit deelde is alleen wel extreem op zoek naar sensatie en deelt alleen headers die op zijn minst ambigue en op zijn hoogst totaal de lading van het artikel niet raken, en ook zonder te kijken naar de bron an sich dit al deelt. Ik heb de bron die bij deze tweet staat gelezen, hierin werd de kop ook al afgezwakt tov wat het twitteraccount al deelde. Daarbij is regulering an sich niet een probleem. sterker nog, dat zou m.i. prima zijn omdat dat alleen maar zorgt voor 1: minder pump en dumps als deze echt strafbaar worden. 2: meer maturity in de asset class en daardoor meer vertrouwen in deze "nieuwe" asset class, 3: minder in de weg staat van adoptie en last but definitely not least: ze gaan het niet verbieden.

Edit: zorgt wel voor minder popcorn momenten zoals afgelopen week met TIME ;)
De doelgroep van de Telegraaf en FD of FT is ook natuurlijk ook compleet anders en de inhoud sluit aan op de wensen van de doelgroep. En dat is op zichzelf weinig verrassend, want ja voor velen is wat de nieuwste vriend van Gordon in Dubai doet vele male interessanter dan wat bejaarde mannen in het congres bespreken.

Ben zelf bekend met het gister avond gedeelde Twitter account, Disclose TV. Zou persoonlijk ook niet naar dat account verwijzen voor nieuws. Maar zoals ik ook al aangaf, er is de afgelopen week door verschillende media geschreven over aankomende regulering in de USA.

Regulatie is een mes dat aan twee kanten snijdt. BTC/crypto is juist ontstaan als tegenbeweging van het huidige financiële systeem en overheden. Wil je dan dat de overheid het komt reguleren, zodat het opnieuw volgens hun eigen spelregels gespeeld kan worden waar de rijken rijker worden? Zoals nu ook het geval is met de reguliere financiële markten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Slux schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:37:
[...]

Die ''bobo's'' hadden weinig keus, hadden ze het niet gedaan dan zouden we er nog erger voor staan.
Je moet eerder de schuld bij de extreem consumerende mens leggen dan bij die bobo's.

En nogmaals teveel geld op de markt kan er ook weer afgehaald worden, het was beter om er geld bij te doen dan de economie op slot te zetten.

Nu kan je gewoon nog je boodschapjes doen zonder te zorgen of je geld morgen nog wat waard is, met een btc weet je niks
Kan me het gevoel wel voorstellen overigens, het is makkelijker roepen dat het de schuld van de overheid is als je elk jaar zoiets ziet oplopen als een staatsschuld. en als je dan wel je gedwongen voelt om elk jaar de nieuwste mac en iphone etc moet kopen dan is dat een makkelijker doelwit. dan naar de samenleving als geheel kijken en het doorgeslagen kapitalisme is dan een lastiger vraagstuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Nu online
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:49:
[...]

Denk je dat kritische senatoren als Cruz hier nog iets in kunnen betekenen? De VS moeten toch ook wel snappen dat ze dit niet kunnen doen omdat ze dan de race om de tech capabilities gaan missen/verliezen? :/
Prioriteit van de VS is de US Dollar en die zullen ze koste wat het kost beschermen. Wat dat op de langere termijn betekend, durf ik niet te zeggen. Behalve dat invloed zullen verliezen, maar dat is al jaren zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
jvel92 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:48:
[...]

De doelgroep van de Telegraaf en FD of FT is ook natuurlijk ook compleet anders en de inhoud sluit aan op de wensen van de doelgroep. En dat is op zichzelf weinig verrassend, want ja voor velen is wat de nieuwste vriend van Gordon in Dubai doet vele male interessanter dan wat bejaarde mannen in het congres bespreken.

Ben zelf bekend met het gister avond gedeelde Twitter account, Disclose TV. Zou persoonlijk ook niet naar dat account verwijzen voor nieuws. Maar zoals ik ook al aangaf, er is de afgelopen week door verschillende media geschreven over aankomende regulering in de USA.

Regulatie is een mes dat aan twee kanten snijdt. BTC/crypto is juist ontstaan als tegenbeweging van het huidige financiële systeem en overheden. Wil je dan dat de overheid het komt reguleren, zodat het opnieuw volgens hun eigen spelregels gespeeld kan worden waar de rijken rijker worden? Zoals nu ook het geval is met de reguliere financiële markten?
Eens, dat is inderdaad wat ik bedoelde. En zoals ik al zei: disclose zelf is een bron die ik nooit maar dan ook nooit zou aanhaken. Als gelijk Bloomberg aangehaakt zou zijn zou dit een directe en betrouwbaardere bron zijn. En zoals ik ook al zei: ik keek wel even naar de bron en ook de bron die hierbij genoemd werd had wel een sensatie-header gekozen voor clicks.

Eens dat regulatie niet de intentie is van crypto, maar als je wil dat dit zorgt voor een adoptie zul je dit gewoon moeten krijgen, regulering is voor mij ook geen vies woord. het zorgt zoals ik al zei ook voor positieve punten, dat idioten niet wegkomen met bs-munten als "squid-game" of shit als bitconeeeeeeeeeeeect. en dan krijg je minder de zweem van "ponzi" er omheen, meer mogelijkheden voor bedrijven en overheden om er ieg in te investeren, mogelijkheden om samen te werken aan een nieuw economisch model die wel long-term houdbaar is, want daar is iedereen het hier wel over eens. Er is iets goed mis. maar zonder regulering gaat crypto dat niet oplossen, maar verergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:36
COTI staking vanaf 1 februari, Djed in februari, hopelijk een mooie toekomst. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
malarkan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:48:
[...]
Kan me het gevoel wel voorstellen overigens, het is makkelijker roepen dat het de schuld van de overheid is als je elk jaar zoiets ziet oplopen als een staatsschuld. en als je dan wel je gedwongen voelt om elk jaar de nieuwste mac en iphone etc moet kopen dan is dat een makkelijker doelwit. dan naar de samenleving als geheel kijken en het doorgeslagen kapitalisme is dan een lastiger vraagstuk.
De overheid heeft de taak om te doen wat het beste is voor de burgers. Als dat betekent de broekriem aantrekken en onpopulaire keuzes maken, dan is dat zo. Thuis stop je met uitgeven zodra het geld op is, waarom zou dat voor een overheid niet gelden? Een jaar minder groei, so what? Waarom moet een volwassen economie elk jaar groeien met minimaal 2%, dat slaat nergens op en is totaal niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:26

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:01:
[...]

De overheid heeft de taak om te doen wat het beste is voor de burgers. Als dat betekent de broekriem aantrekken en onpopulaire keuzes maken, dan is dat zo. Thuis stop je met uitgeven zodra het geld op is, waarom zou dat voor een overheid niet gelden? Een jaar minder groei, so what? Waarom moet een volwassen economie elk jaar groeien met minimaal 2%, dat slaat nergens op en is totaal niet logisch.
Tja waar leg je de grens, bedrijven willen ook blijven investeren met geleend geld, als de overheid dan zegt, solly geld is op, dan stagneerd de hele economie. Een land wil natuurlijk niet achterblijven tegenover concurende landen.

Maar ben het wel eens dat het krom is, alles moeten tegenwoordig maar geleend, gehuurd, geleased, etc. zijn. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:01:
[...]

omdat als je dat niet doet dat de bedrijven dan naar de buren gaan: zie unilever. het is niet zo simpel als jij dit nu stelt. zo werkt een globale economie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
De grote altcoins zijn ook echt niks herstelt met de bitcoin bounce zeg. Slecht teken imo, geeft toch aan dat de markt flink in twijfel is. Mocht bitcoin weer verder dalen komt er echt ultra rektheid.

Behalve voor Bifi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

jvel92 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Onafhankelijk nieuws is er helaas niet meer voor zover dat er ooit al was. De laatste jaren loopt het echter de spuigaten uit en ook in de "journalistiek" is er een tweedeling. Maar zelfs de onafhankelijken zoals ze zichzelf noemen, zijn niet meer onafhankelijk. Het bijkomende probleem zoals Malarkan al een keertje aangaf meen ik, is dat om gelezen te worden, het nieuws steeds pakkender en harder gebracht dient te worden, alles voor de clicks, alles voor de advertenties.

Ikzelf ben inmiddels op het punt dat ik de meest schreeuwerige accounts of kanalen in de ban doe, waardoor ik soms goede inzichten en feiten mis maar ik kan gewoon niets met dat extreme. Van beide of meerdere partijen niet. Wat dat betreft merk ik dat je anders naar zaken kijkt wanneer je wat ouder begint te worden, althans bij mij is dat zo. En dus blijf ik zoeken naar nieuwe kanalen en informatie ipv steeds dezelfde accounts en media te lezen en soms zit in dat zoeken daar meer tijd in dan in het nieuws lezen zelf.

TV is al tijden geen nieuws medium voor mij meer en de toestanden rond de Voice, hoe verwerpelijk dan ook, wat een verschrikking hoe men hiermee omging in de media.

Wat voor Crypto vooral eng is, is dat vorig jaar Rusland echt nadacht om crypto volledig in de ban te doen, maar nu het diplomatiek Putin goed uitkomt om wat tegengestelde berichten de wereld in te slingeren draait dat standpunt plots. Voor Crypto is dat echt geen goede zaak, je wilt geen speelbal worden van politiek en daardoor in een bepaald hoekje terechtkomen. Perceptie is a bitch en die weer wegwerken duurt langer als dat de technologie nodig heeft om volwassen te worden. Ik zeg overigens niet dat het klopt wat we nu lezen over Rusland en mining, maar de beeldvorming is er al.

Maar om even terug te komen op het echte nieuws wat je net deelt, heeft Gordon echt weer een nieuwe vriend?

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:40
malarkan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:48:
[...]

Als ik elk jaar een nieuwe Mac of iPhone wil kopen helpt dat de economie juist. Tenzij ik dat met geleend geld doe wat ik niet kan betalen. En in dat laatste zit het hem nou juist. De buurman wil ook een mooie Mercedes voor de deur die jij hebt en vind ook dat die daar recht op heeft. Alleen diezelfde buurman verdient wel 1000 euro minder.
Ieder mens vind dat die recht heeft op hetzelfde maar hoe hard dat ook is, dat is niet zo (uiteraard wel op de basisbehoeften als voedsel, dak boven je hoofd etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:26

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

malarkan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:08:
[...]

omdat als je dat niet doet dat de bedrijven dan naar de buren gaan: zie unilever. het is niet zo simpel als jij dit nu stelt. zo werkt een globale economie niet.
Qua subsidies/belasting dan denk ik? Volgens mij heeft Unilever voldoende eigen geld voor investeringen. Voorbeeld van Shell ging niet om subsidies. Maar daarin ging het meer over de belasting regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
malarkan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Eens. Ik wil alleen aangeven dat schulden maken een neerwaartse spiraal is. Voor welke entiteit dan ook. Als iedereen alleen maar het zoet wil en niet meer het zuur, dan houdt het ergens een keer op. Maar dat is dus het drijfzand waar we in zitten. Een globale economie werkt alleen als iedereen dezelfde spelregels hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19:44
Heb die frontpage berichten eens doorgelezen en ben zwaar ontmoedigd.

Trekken jullie mij weer even terug in jullie dikke ponzi :/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Eens. Ik wil alleen aangeven dat schulden maken een neerwaartse spiraal is. Voor welke entiteit dan ook. Als iedereen alleen maar het zoet wil en niet meer het zuur, dan houdt het ergens een keer op. Maar dat is dus het drijfzand waar we in zitten. Een globale economie werkt alleen als iedereen dezelfde spelregels hanteert.
ja en zelfs dan vond ik zelf dit een hele interessante: de OESO ism Europese Commissie gaf aan dat er een minimum zou moeten komen op het belastingpercentage voor bedrijven van 15%, dit was voor Ierland maar ook voor Nederland eerst een no-go. omdat er altijd landen zijn die zich heir toch niet aan houden. Moet je het dan maar vrij laten? lijkt mij totaal geen goed idee. of moet je een afspraak globaal met elkaar maken over hoe iets gedaan wordt, en ook hoe dit gereguleerd wordt.

Ik vond dit oprecht een heel interessant standpunt van Ierland. die moesten 2.5 % verhogen, hebben er nog wel een aantal dingen uit laten schrappen (er stond eerst bijvoorbeeld dat het "ten minste naar 15% moest, dat ten minste is weg), maar de initiele projecties lieten alsnog een verlaging van 2 mlrd zien op de verwachte belastinginkomsten van Ierland. maar die miljarden moeten wel ergens terecht komen, er zijn 140 landen die dit hebben ondertekend. dus ook genoeg niet. overigens gaat dit alleen voor de grote bedrijven met meer dan 750 mln omzet per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
Deman23 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Als ik elk jaar een nieuwe Mac of iPhone wil kopen helpt dat de economie juist. Tenzij ik dat met geleend geld doe wat ik niet kan betalen. En in dat laatste zit het hem nou juist. De buurman wil ook een mooie Mercedes voor de deur die jij hebt en vind ook dat die daar recht op heeft. Alleen diezelfde buurman verdient wel 1000 euro minder.
Ieder mens vind dat die recht heeft op hetzelfde maar hoe hard dat ook is, dat is niet zo (uiteraard wel op de basisbehoeften als voedsel, dak boven je hoofd etc)
Dat is precies wat ik bedoel met gedwongen voelt. dat is de samenleving an sich. niet de overheid die je daartoe dwingt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
AlterBridge schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:26:
Heb die frontpage berichten eens doorgelezen en ben zwaar ontmoedigd.

Trekken jullie mij weer even terug in jullie dikke ponzi :/ ?
69k soon!
Een decentraal betaalmiddel waar je niet geneukt kan worden door de overheid en banken!
Defi! Dikke APY tech!
Bifi!
100k! SOON!
Michael Saylor!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik recht op een stokbroodje carpaccio en donuts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:50:
Vandaag heb ik recht op een stokbroodje carpaccio en donuts.
kan jij dat nog betalen? :$
brood en water sinds de dip. besparen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Als je nu zo'n luxe broodje neemt kan je minder fiat omwisselen voor magic internet money waar je later meer broodjes kan kopen. Ik heb liever honger nu dan dat ik minder heb in de toekomst. Het is immers wel je pensioen natuurlijk. Later moet je ook brood kunnen eten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
fRiEtJeSaTe schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:18:
[...]

Dit is overigens wel iets waar ik me al een aantal jaar mee bezig hou, eigenlijk lopen we als mensheid hopeloos achter en zouden we allang een soort wereldregering moeten hebben om juist dat level playing field te creëren. Alleen is dat ook politiek en niet-politiek onmogelijk. Ik heb het ook over de ideale situatie. Wat @Ngangatar net ook al zegt: politiek gezien wordt crypto , maar ook genoeg andere rotzooi gebruikt als speelbal. Als het de leiders maar uitkomt. China trekt zich daar doorgaans wat minder van aan overigens (zie Hong Kong en ook hier weer crypto).

Zolang de mensheid alleen gericht is op meer meer meer zullen dat soort problemen niet opgelost worden, en of je nou wel of niet gelooft in een great reset of alles daaraan gelieerd: er komt een moment waarop deze bubbel ook weer barst, of waarin de wereldpolitieke spanningen ervoor zorgen dat er toch een WWIII gaat starten, dan is crypto the least of our worries.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
malarkan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:52:
[...]

Het twitter-account die dit deelde is alleen wel extreem op zoek naar sensatie en deelt alleen headers die op zijn minst ambigue en op zijn hoogst totaal de lading van het artikel niet raken, en ook zonder te kijken naar de bron an sich dit al deelt. Ik heb de bron die bij deze tweet staat gelezen, hierin werd de kop ook al afgezwakt tov wat het twitteraccount al deelde. Daarbij is regulering an sich niet een probleem. sterker nog, dat zou m.i. prima zijn omdat dat alleen maar zorgt voor 1: minder pump en dumps als deze echt strafbaar worden. 2: meer maturity in de asset class en daardoor meer vertrouwen in deze "nieuwe" asset class, 3: minder in de weg staat van adoptie en last but definitely not least: ze gaan het niet verbieden.

Edit: zorgt wel voor minder popcorn momenten zoals afgelopen week met TIME ;)
Een veelgehoord argument van de mensen die conventionele media verdedigen. Je kan het ook omdraaien: hoe heeft het zo kunnen zijn dat er een enorm vacuüm is ontstaan waar types als Alex Jones en bovengenoemde Twitter accounts op ingesprongen zijn? Als zelfs het hoofd wetenschapsjournalistiek van de Volkskrant regelrechte onzin uitkraamt en talloze journalisten niet meer het vermogen lijken te hebben om de macht op een adequate manier te controleren omdat ze alleen maar bezig zijn met hun angstgegner de complotdenker te bestrijden (die in hun hoofd een factor 100 meer aanwezig is dan in de realiteit), dan krijg je dit soort toestanden. Een (zelf)kritische houding zou niet verkeerd zijn en ik ben allang geleden gestopt met media beoordelen op de vorm. Als een lomp Twitter account mij redirect naar een interessant artikel, ga ik op het artikel af, niet op de container waarin dit artikel zich heeft gepresenteerd.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:19:
[...]

Een veelgehoord argument van de mensen die conventionele media verdedigen. Je kan het ook omdraaien: hoe heeft het zo kunnen zijn dat er een enorm vacuüm is ontstaan waar types als Alex Jones en bovengenoemde Twitter accounts op ingesprongen zijn? Als zelfs het hoofd wetenschapsjournalistiek van de Volkskrant regelrechte onzin uitkraamt en talloze journalisten niet meer het vermogen lijken te hebben om de macht op een adequate manier te controleren omdat ze alleen maar bezig zijn met hun angstgegner de complotdenker te bestrijden (die in hun hoofd een factor 100 meer aanwezig is dan in de realiteit), dan krijg je dit soort toestanden. Een (zelf)kritische houding zou niet verkeerd zijn en ik ben allang geleden gestopt met media beoordelen op de vorm. Als een lomp Twitter account mij redirect naar een interessant artikel, ga ik op het artikel af, niet op de container waarin dit artikel zich heeft gepresenteerd.
Ja maar dat was toch ook wat ik zeg? de twitterpost was als zijnde de waarheid, maar het artikel dat via via gelinkt wordt was veel minder extreem negatief als dat er gemeld werd. dat was ook wat ik bedoelde: als enomiss niet gewoon een link stuurt naar een duidelijk sensatie twitter account maar naar een bloomberg had Taro niet gereageerd op deze post... Overigens hoe dat kan: doordat Alex Jones en de andere kant ook doorhebben dat er genoeg mensen zijn die graag zich laten misleiden door halve info (hetzelfde dus als veel conventionele media, dont get me wrong here) en die net zo graag als Henk en Ingrid hun geld uitgeven. Weet niet of je mij bedoelt met zelfkritische houding overigens, hoop het niet eigenlijk. Ik kijk namelijk doorgaans op allerlei spectra naar nieuws, haal nooit alleen links of rechts nieuws op. of alleen main stream. ik kijk ook als het een onbekende website voor mij is wel even naar de bron ook, wie er achter zit. Als je de media naar zichzelf bedoelt: couldnt agree more.

[ Voor 4% gewijzigd door malarkan op 28-01-2022 12:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 21:47
Op de radio hoorde ik dat meer mensen hun kat(-er)/poes Bifi noemen.

[Inspector Gadget Mode]
Dus dames/heren.. Wie heeft er 2 seconde radio tijd ingekocht?

[/Inspector Gadget Mode]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
malarkan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:37:
Weet niet of je mij bedoelt met zelfkritische houding overigens, hoop het niet eigenlijk.
Nope! Journalisten en opiniemakers inderdaad :)
Ik kijk namelijk doorgaans op allerlei spectra naar nieuws, haal nooit alleen links of rechts nieuws op. of alleen main stream. ik kijk ook als het een onbekende website voor mij is wel even naar de bron ook, wie er achter zit. Als je de media naar zichzelf bedoelt: couldnt agree more.
Dit dus!

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:38:
[...]

Nope! Journalisten en opiniemakers inderdaad :)

[...]

Dit dus!
Nou dan schudden we elkaar de hand!

Wat ik trouwens in mijn directe omgeving heel fijn vond: iedereen was boos op de media over de bs van the voice en hoeveel onzin er over werd geroepen. en hoe vaak het genoemd is/wordt. en dat ze zich meer zorgen maakten en meer info wilden over Rusland/Oekraïne

Blij om te zien dat er toch wel enigszins gekeken wordt in mijn omgeving of er ook gewoon gekeken kan worden wat belangrijker is voor ons zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Nu online
malarkan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:58:
[...]

Eens, dat is inderdaad wat ik bedoelde. En zoals ik al zei: disclose zelf is een bron die ik nooit maar dan ook nooit zou aanhaken. Als gelijk Bloomberg aangehaakt zou zijn zou dit een directe en betrouwbaardere bron zijn. En zoals ik ook al zei: ik keek wel even naar de bron en ook de bron die hierbij genoemd werd had wel een sensatie-header gekozen voor clicks.

Eens dat regulatie niet de intentie is van crypto, maar als je wil dat dit zorgt voor een adoptie zul je dit gewoon moeten krijgen, regulering is voor mij ook geen vies woord. het zorgt zoals ik al zei ook voor positieve punten, dat idioten niet wegkomen met bs-munten als "squid-game" of shit als bitconeeeeeeeeeeeect. en dan krijg je minder de zweem van "ponzi" er omheen, meer mogelijkheden voor bedrijven en overheden om er ieg in te investeren, mogelijkheden om samen te werken aan een nieuw economisch model die wel long-term houdbaar is, want daar is iedereen het hier wel over eens. Er is iets goed mis. maar zonder regulering gaat crypto dat niet oplossen, maar verergeren.
Regulering van crypto is een lastig discussie.

Wanbeleid van overheden en financiële instanties is juist een van de redenen waarom crypto is ontstaan, en waarom het zo succesvol is. Regulering en dus controle door overheden gaat recht tegen fundamentele principes van crypto in.

Ben het met je eens dat er enige vorm van regulering nodig is, maar dat moet uit de community zelf komen en niet worden opgelegd door overheden. Hoe zich dat ontwikkelen, gaan we de komende jaren meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:48
Iemand verkocht net 20 bifi. Prijs 100 dollar omlaag.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
jvel92 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Regulering van crypto is een lastig discussie.

Wanbeleid van overheden en financiële instanties is juist een van de redenen waarom crypto is ontstaan, en waarom het zo succesvol is. Regulering en dus controle door overheden gaat recht tegen fundamentele principes van crypto in.

Ben het met je eens dat er enige vorm van regulering nodig is, maar dat moet uit de community zelf komen en niet worden opgelegd door overheden. Hoe zich dat ontwikkelen, gaan we de komende jaren meemaken.
Oef, snap wel wat je bedoelt maar ik zou de totale community nu absoluut dat stuk niet toevertrouwen. Nog veel meer self-serving idioten die nog veel directer tegen een democratisch besluit in gaan, nog veel meer alleen kijken naar hun eigen stukje.

Wel leuk: zouden we dan een democratie coin krijgen die je stemrecht geeft? moet je kijken hoe snel mensen die verkopen aan de hoogste bieder :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Pelox schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:43:
Iemand verkocht net 20 bifi. Prijs 100 dollar omlaag.
Ja klopt, ben met verbouwing bezig, maar beloof je in de dip weer terug te kopen :+

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Skrunsies schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:54:
[...]

Ja klopt, ben met verbouwing bezig, maar beloof je in de dip weer terug te kopen :+
Lekkere hodler ben jij... Of je verkoopt ze, of je eet ze. Kansloos :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ngangatar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Lekkere hodler ben jij... Of je verkoopt ze, of je eet ze. Kansloos :)
Dat was de schuld van mijn vriendin, we hadden gisteren een gesprek over 'weet-ik-veel-was-een-vrouwen-ding-ofzo'. Dus ik luisterde weer eens niet goed ( volgens haar )

Vervolgens zeg ik keurig "Wattuh?.."

Zegt ze "Of je ook worst lust..." Dus was meteen getriggerd... Nogmaals sorry..

Zal de volgende keer vragen als zij ook een worst(je) lust :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Skrunsies schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Dat was de schuld van mijn vriendin, we hadden gisteren een gesprek over 'weet-ik-veel-was-een-vrouwen-ding-ofzo'. Dus ik luisterde weer eens niet goed ( volgens haar )

Vervolgens zeg ik keurig "Wattuh?.."

Zegt ze "Als je ook worst lust..." Dus was meteen getriggerd... Nogmaals sorry..

Zal de volgende keer vragen als zij ook een worst(je) lust :P
Gelukkig hebben ze BIFI nu ook in een satoshi uitvoering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTUZ81DXGL-C5u8DppKAJcTifX4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0qSS1zLkYPY3DyqVAFq05Y5v.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:44

YES

Moderator General Chat
Skrunsies schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:02:
[...]
Zegt ze "Als je ook worst lust..." Dus was meteen getriggerd... Nogmaals sorry..
Vet belachelijk dat ze dat zegt. Iedereen weet dat het "of je worst lust" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ngangatar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Gelukkig hebben ze BIFI nu ook in een satoshi uitvoering.

[Afbeelding]
Jaha! Pffff... dat bedoelde ik nieeeet... Ik doelde op mijn... ach laat maar }:|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
YES schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Vet belachelijk dat ze dat zegt. Iedereen weet dat het "of je worst lust" is.
Dat staat er nu toch ook ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Nu online
malarkan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:47:
[...]

Oef, snap wel wat je bedoelt maar ik zou de totale community nu absoluut dat stuk niet toevertrouwen. Nog veel meer self-serving idioten die nog veel directer tegen een democratisch besluit in gaan, nog veel meer alleen kijken naar hun eigen stukje.

Wel leuk: zouden we dan een democratie coin krijgen die je stemrecht geeft? moet je kijken hoe snel mensen die verkopen aan de hoogste bieder :P
Precies zoals het huidige systeem ook werkt toch :)

Het is optimistisch, geen garantie op succes en weg van de lange adem. Maar er zijn binnen de crypto community wel degelijk mensen te vinden, die daadwerkelijk werken om het systeem beter te maken voor iedereen en niet alleen hun eigen wallet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 21:47
@Jedi_Pimp Wanneer is eigenlijk het volgende belangrijke moment van de ECB/FED?
Zo'n Turbo Pump-Dump deed de crypto-gekkies @Slowchat in vreugde leven namelijk (en voor mij was het een mooi moment om even aan de DCA te werken)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
jvel92 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Precies zoals het huidige systeem ook werkt toch :)

Het is optimistisch, geen garantie op succes en weg van de lange adem. Maar er zijn binnen de crypto community wel degelijk mensen te vinden, die daadwerkelijk werken om het systeem beter te maken voor iedereen en niet alleen hun eigen wallet.
Ja maar hoe filter je die uit het gros?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Qunix schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 12:00:
Als je nu zo'n luxe broodje neemt kan je minder fiat omwisselen voor magic internet money waar je later meer broodjes kan kopen. Ik heb liever honger nu dan dat ik minder heb in de toekomst. Het is immers wel je pensioen natuurlijk. Later moet je ook brood kunnen eten ;)
Ik leef vandaag, en later misschien niet.

Maar verder een excellent punt, een broodje carpaccio is een uiterst belabberde long term investering.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Ik zie dat tweakers op zoek is naar een social media redacteur. Ik heb A87 getipt als geschikte kandidaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Darrell schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:35:
Ik zie dat tweakers op zoek is naar een social media redacteur. Ik heb A87 getipt als geschikte kandidaat.
Ik denk dat jij die imaginaire crypto bonus voor het aanbrengen van een goede tip al binnen hebt. Al vraag ik me af of hij wellicht niet beter zal functioneren als moderator?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Ik leef vandaag, en later misschien niet.

Maar verder een excellent punt, een broodje carpaccio is een uiterst belabberde long term investering.
Kerel! Vergeet de broodjes... Volgende keer gewoon een lekker pizzatje :9~ En dikke long term investment 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pcMKB1Ord1fmj208Qzsjn-8FIM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xIiC0FFSKFu1Gy5H9pGsPkV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
had gisteravond SEPA boeking gedaan naar crypto.com

het is er nog steeds niet 😢

nothing stops this train

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:44

YES

Moderator General Chat
Skrunsies schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Kerel! Vergeet de broodjes... Volgende keer gewoon een lekker pizzatje :9~ En dikke long term investment 8)

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTv8dLWEOzTt97zJBYs16stKNyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kv8G7Xs4OrK6kjEPCtV1HHu0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:54
Kol Nedra schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:40:

1e boeking? En staat je Iban waarvandaan je het boekt op de zelfde naam als je cdc account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Duurde bij mij onlangs van donderdagavond tot maandagochtend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:15

watercoolertje

Untertitel

[...]

[Afbeelding]
Raar om reclame voor bifi op een condoomverpakking te zetten, is wel het laatste waar ik dan aan denk :+

[ Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 28-01-2022 13:46 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[Afbeelding]
Pizza en crypto lijkt me op 1 of andere manier geen goede combi.

Worstjes en lambo's daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Nu online
malarkan schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:24:
[...]

Ja maar hoe filter je die uit het gros?
Dat is lastig, maar dat weet je buiten crypto ook niet. Mensen die vooral zichzelf dienen vindt je overal, dat is niet alleen een kenmerk die je kunt toebedelen aan crypto en niet een probleem dat je met regulatie gaat oplossen.

Uiteindelijk is het ook belangrijk om kritisch te kijken naar je eigen investeringsgedrag. Door het te investeren in een project, legitimeer je ze. Wil je alleen snel geld verdienen, of wil je ook daadwerkelijk dat het een succes wordt. Iets waar ik overigens zelf ik kritisch naar moet kijken bij mezelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:48:
[...]

[YouTube: Lamborghini Aventador BBQ A Sausage - As Seen On Rude Tube | SCD Extra]
Pffff dat is geen Lambo!

Maar een Opel Corsa! Let maar eens goed op :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmwlHRGxO-fQEPZwzqeJE2P-qbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ncJwe8J2oYYChCUwPIFC8A9F.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleske
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:23

is dit de eerste keer dat je deze overboeking maakt? Die duurt idd wat langer. De volgende keer zal het heel wat sneller gaan (bijna instant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Fleske schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:56:
[...]

is dit de eerste keer dat je deze overboeking maakt? Die duurt idd wat langer. De volgende keer zal het heel wat sneller gaan (bijna instant)
nooit instant geweest, meestal binnen 4 uur.
niet de eerste keer dus.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Ngangatar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:44:
[...]

Duurde bij mij onlangs van donderdagavond tot maandagochtend.
hopelijk niet 👀

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:05
Waarom krijgt ATOM zo'n tik? ;w Omdat die zich tot nu toe redelijk sterk gehouden had en nu schade inhaalt?

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 20:25
Th1x4nG schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:11:
Waarom krijgt ATOM zo'n tik? ;w Omdat die zich tot nu toe redelijk sterk gehouden had en nu schade inhaalt?
Gewoon omDOT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Haha ik moest lachen.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSupraLife
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-09 15:02
Waar is de SEPA optie bij Binance gebleven?
Ik weet toch echt zeker dat ik er gister over had gelezen in dit draadje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 06-10 21:57
StealthyPeanut schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 10:26:
Simpel: Bijkopen, HODL'en en moon roepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

TheSupraLife schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:24:
Zijn ze per land aan het uitrollen. NL is nog niet bekend wanneer.

Hier kan je het makkelijk proberen en dan zie je ofwel foutmelding of dat het weer lukt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHder9VdzTXz_KImtUw_6Zd7bcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hnF0xcA81eeGwvfeAybXOefj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door Ngangatar op 28-01-2022 14:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
  • Laatst online: 30-09 21:56
TheSupraLife schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:24:
Wordt langzaam uitgerold. NL nog niet aan de beurt, zal nog wel ff duren.
Volgens mij wordt de fee wel €2. Maarja, op m'n maandelijkse overboeking is dat alsnog wel even voordelig qua verlies van Exchange -> XLM-> BUSD en een stuk minder moeite.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Valandin schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Volgens mij wordt de fee wel €2. Maarja, op m'n maandelijkse overboeking is dat alsnog wel even voordelig qua verlies van Exchange -> XLM-> BUSD en een stuk minder moeite.
Qua Bitvavo, XLM withdrawal staat weer uit, ik heb gisteren weer de Tron (TRX) route bewandeld.

Fee op Binance, volgens screenie dan, lijkt 1 euro te worden. En ja, liever dat dan die route met evt koersverlies of wachten tot TRX er weer beter voorstaat dan je aankoopmoment.

[ Voor 16% gewijzigd door Ngangatar op 28-01-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Ngangatar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Qua Bitvavo, XLM withdrawal staat weer uit, ik heb gisteren weer de Tron (TRX) route bewandeld.

Fee op Binance, volgens screenie dan, lijkt 1 euro te worden. En ja, liever dat dan die route met evt koersverlies of wachten tot TRX er weer beter voorstaat dan je aankoopmoment.
Bitvavo raak ik met geen vinger meer aan nee :P
Voor een euro is het sowieso wel goed te doen, al zou ik 't liefst geen fee zien voor SEPA natuurlijk.
Maar een €1 flat fee is 0.05-0.1% ofzo op m'n DCA moment dus wel acceptabel. Door koersschommelingen en maker/taker fees raak ik toch altijd wel meer dan dat kwijt.

[ Voor 12% gewijzigd door Valandin op 28-01-2022 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 13:48:
[...]

[YouTube: Lamborghini Aventador BBQ A Sausage - As Seen On Rude Tube | SCD Extra]
Wat een lutser!
Gewoon planken die handel en lekker laten stuiteren op de 8,5K!

Edit: 8,5K RPM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoerTien
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ngangatar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:30:
[...]

Bitvavo heeft geregeld de withdrawals van verschillende netwerken uitstaan of in onderhoud.. Dat maakt het wel lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
BoerTien schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Bitvavo heeft geregeld de withdrawals van verschillende netwerken uitstaan of in onderhoud.. Dat maakt het wel lastig...
Ja joh, dat is om de haverklap. Daarom ver bij bitvavo uit de buurt blijven als je niet alleen HODL op dat platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Vraagje aan de CAKE experts. Die is na zijn ATH in april nooit meer in de buurt van zijn ATH geweest, ook niet in de maanden augustus en september. Inmiddels nog verder weggezakt tot 15% van zijn ATH. Toch is dit natuurlijk nog steeds een mooie groei ten opzichte van de launch.

Ik had zelf echter niet verwacht dat CAKE zo ver terug zou zakken (door die driehoek heen zelfs) en ben benieuwd hoe jullie de toekomst zien van CAKE? En ik bedoel de munt, niet die van oma ;).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jehOaJt4HS7ig_T6KvJq08P8GUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UKPZqYf2pqFlWpTDo80Tx9dV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Niet online
Valandin schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Ja joh, dat is om de haverklap. Daarom ver bij bitvavo uit de buurt blijven als je niet alleen HODL op dat platform.
Ik begin net dus dit soort tips heb je wat aan _/-\o_
thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
BoerTien schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:37:
[...]

die van Bitcoin heb ik nog 0x uit gezien.
en daar is de fee niet hoog vind ik.
alleen nadeel is via Bitcoin netwerk duurt het wel ~4 uren

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:43
De 37k werd direct weer afgewezen. Arme BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Valandin schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Bitvavo is prima voor coins zoals ADA; een prima apy% en ideaal voor positie traden

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Valandin schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Bitvavo raak ik met geen vinger meer aan nee :P
Voor een euro is het sowieso wel goed te doen, al zou ik 't liefst geen fee zien voor SEPA natuurlijk.
Maar een €1 flat fee is 0.05-0.1% ofzo op m'n DCA moment dus wel acceptabel. Door koersschommelingen en maker/taker fees raak ik toch altijd wel meer dan dat kwijt.
Dat zijn leuke DCA's ;),

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
BoerTien schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:40:
[...]

Ik begin net dus dit soort tips heb je wat aan _/-\o_
thnx
Ah. In dat geval kan ik je Kraken of Coinbase Pro aanraden. Coinbase niet gebruiken, maar pro.coinbase.com. Daar kan je ook zonder fee SEPA transfers op doen, Kraken is fantastisch qua beveiliging en heb je nooit gezeur dat er weer wat uitstaat.

Bitvavo, leuk dat het een Nederlands platform is maar de customer support is -vind ik- echt ruk en ze zetten vaak weer withdraw van token X of token Y uit. Dat zie pas nadat je iets hebt overgezet, echt vervelend.
Als je gewoon crypto's wilt kopen en wilt HODL'en is Bitvavo wel oké hoor.

Uiteindelijk zal je vanzelf wel op meerdere exchanges accounts krijgen, omdat je de dan bij exchange A voordeliger token A kan staken en bij exchange B een account omdat je daar alleen token X Y en Z kan kopen. Daarna ontdek je DeFi staken en dan ga je net zoals ons allemaal bifi worstjes shillen.

[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 28-01-2022 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Wat er de laatste tijd van verdampt een stuk minder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoerTien
  • Niet online
Valandin schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Ah. In dat geval kan ik je Kraken of Coinbase Pro aanraden. Coinbase niet gebruiken, maar pro.coinbase.com. Daar kan je ook zonder fee SEPA transfers op doen, Kraken is fantastisch qua beveiliging en heb je nooit gezeur dat er weer wat uitstaat.

Bitvavo, leuk dat het een Nederlands platform is maar de customer support is -vind ik- echt ruk en ze zetten vaak weer withdraw van token X of token Y uit. Dat zie pas nadat je iets hebt overgezet, echt vervelend.

Uiteindelijk zal je vanzelf wel op meerdere exchanges accounts krijgen, omdat je de dan bij exchange A voordeliger token A kan staken en bij exchange B een account omdat je daar alleen token X Y en Z kan kopen.
Ja dat bij meerdere exchanges een account daar had ik me inmiddels aangemeld om te zien hoe het werkt en wat de fees zijn. De eerste overboekingen via ada zijn ook een feit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Valandin schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:27:
[...]

2 euro??? Wat een criminelen daar! Boefjes! Zo ga je natuurlijk nooit zorgen voor een “bank the unbanked”. Jammer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:14
Het lijkt wel alsof er een ATOMbom afgaat in mijn porto. Dat zeg ik omDOT veel in het Reddcoin staat. JezusMINA laat ALstuBliefT een GRTse stijging op de CRyptO koers richting UNIversum. Zak niet langer als een ANKR naar beneden.

-- edit: als ik dit zo teruglees wordt het tijd voor bier en weekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Steefmeister op 28-01-2022 14:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 18:25
Ngangatar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:40:
Vraagje aan de CAKE experts. Die is na zijn ATH in april nooit meer in de buurt van zijn ATH geweest, ook niet in de maanden augustus en september. Inmiddels nog verder weggezakt tot 15% van zijn ATH. Toch is dit natuurlijk nog steeds een mooie groei ten opzichte van de launch.

Ik had zelf echter niet verwacht dat CAKE zo ver terug zou zakken (door die driehoek heen zelfs) en ben benieuwd hoe jullie de toekomst zien van CAKE? En ik bedoel de munt, niet die van oma ;).

[Afbeelding]
Ik ben geen cake expert, alleen als ik naar de chart kijk dan zie ik een munt die een belangrijke support heeft verloren. Ondanks dat hij al sterk gedaald is, kan hij nog veel verder weg zakken.

Hij zit nu op support met een bullish divergence. Als je er al in zit kan je kijken of die uitgespeeld wordt. Verliest hij deze support, dan zie ik op 3,50 pas de eerste support zitten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lub95OvjPEeK6p5zEc-ZK7wtEpk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GboolNqjgiVzfu3AJ4qrFlYW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
Tominatie schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:55:
[...]

2 euro??? Wat een criminelen daar! Boefjes! Zo ga je natuurlijk nooit zorgen voor een “bank the unbanked”. Jammer
Ja wat een schoften :(
Zou ik ook een euroknaller bij de McDonalds voor kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Valandin schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:57:
[...]

Ja wat een schoften :(
Zou ik ook een euroknaller bij de McDonalds voor kunnen halen.
Binance wel greedy zeg. Je zou denken dat ze al genoeg verdienen aan fee’s bij trades. Ach.. gelukkig zijn er alternatieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin

[Afbeelding]
Misschien heb je hier wat aan

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/70389720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:03

[Afbeelding]
Cake had net zoals Sushi en in mindere mate Bake zijn moment te pakken begin vorig jaar. Cake, Bake, Sushi, Sundae, Ape what not swap, het zal allemaal wel.

Persoonlijk vind ik het niet raar dat cake zover gezakt is, er zat een hoop lucht in. Dat heeft 98% van crypto overigens hoor, dus niet zozeer echt en cake ding. Het wordt gewoon compleet opgeblazen in een bull en op momenten zoals nu zie je in hoeverre er nog belangstelling voor is.

Ik verwacht er eerlijk gezegd nog weinig van. tegen de tijd dat we een volgende bullrun hebben is cake meer zo relevant als dat het vorig jaar was. De shitcoin casino hiel natuurlijk een hoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Valandin schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:45:
[...]

Uiteindelijk zal je vanzelf wel op meerdere exchanges accounts krijgen, omdat je de dan bij exchange A voordeliger token A kan staken en bij exchange B een account omdat je daar alleen token X Y en Z kan kopen. Daarna ontdek je DeFi staken en dan ga je net zoals ons allemaal bifi worstjes shillen.
Bitvavo is basic en prima voor starters, maar het gedoe met withdrawals en alles in euro's is inderdaad vervelend als je wat meer wilt na een tijdje. Toch is het 1 van de 2 exchanges welke ik vrienden aanraad die met crypto willen beginnen. Naast Kraken inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:44

[Afbeelding]
Die 44usd ATH kwam door de shitstorm van shitcoins op BSC tijdens de bullrun vorig jaar. Ook leek CAKE altijd mee te gaan met BNB, maar sinds een tijd doet 'ie dat niet meer. Niemand lijkt mee naar CAKE om te kijken.. Er is veel inflatie op CAKE (hoge APY) en er komen niet genoeg nieuwe holders bij. Er zal snel wat moeten veranderen anders zie ik het somber in. Ik hold mijn CAKE sinds begin feb 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:03
[...]

Ik had meer de indruk dat het screenshot dat hier voorbij kwam (waar 2EURO op stond) een photoshopje was, juist omdat bij AdvCash gewoon het euroteken staat. Daarnaast vermoed ik op basis van dat eerdere bericht dat het wel een andere optie is dan AdvCash (want andere partner), maar we zullen het zien. Heb nog niet geprobeerd met een Belgische VPNserver, hoewel ze ook mijn NL account zelf zullen checken.

<aanvulling>
Als het dat trouwens wordt dan blijf ik mogelijk gewoon XLM/TRX/XRP vanaf Bitvavo doen (lukt mij wel altijd), heb anders bij kleine card top-ups weinig aan die 2% cash back

[ Voor 12% gewijzigd door Wiley99 op 28-01-2022 15:04 ]

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Amd RuLuzzz schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:56:
[...]

Ik ben geen cake expert, alleen als ik naar de chart kijk dan zie ik een munt die een belangrijke support heeft verloren. Ondanks dat hij al sterk gedaald is, kan hij nog veel verder weg zakken.

Hij zit nu op support met een bullish divergence. Als je er al in zit kan je kijken of die uitgespeeld wordt. Verliest hij deze support, dan zie ik op 3,50 pas de eerste support zitten. [Afbeelding]
Thanks. Bedankt voor je tijd en bevestiging.

@Valandin @mannowlahn @Raaafie ook jullie bedankt, Tweakers op zijn best. d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Ngangatar op 28-01-2022 15:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A6h8O8h1pN-kDHWFrD7OtNDpvPI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q94TIBlsPbnUtcYBPv94EEfZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerTien
  • Niet online
37K blijft lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Hello 37K :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

En Bye Bye ;). ;w

Lets try again :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Laatst online: 06-10 21:57
Maar dat belerende vingertje van dezelfde bobo's die ons in deze financiële toestand hebben gebracht ben ik inmiddels goed beu. Categorie boter op hun hoofd.

Want het gaat zo slecht met ons? Ik noem hem niet-zo-stiekem toch even; de huizenmarkt. Dat is het enige waar ik als 30-jarige starter op dit moment keihard tegen een muur op loop, maar voor de rest leven we toch in een wereld van rijkdom? Ons land is nog nooit zo rijk, veilig en gezond geweest als vandaag, en morgen zijn we weer een beetje rijker, liggen er weer nieuwe banen voor het oprapen, studies gestart etc. We zijn als land best wel als 'winnaar' uit de coronacrisis gekomen. Je kunt immers op 2 manieren rijk worden; A) door veel meer geld te verdienen dan je peers, of B ) in geval van crisis relatief (veel) minder te verliezen.

Ik ben het zelden eens met het beleid dat gevoerd wordt; inflatie is slecht, pensioenen een aanfluiting (boomers eten alles op), huizenmarkt op z'n gat, OV, energieprijzen, vermogensongelijkheid, onderwijs en zo kan ik nog wel 20 onderwerpen opnoemen. Feit is echter; in mijn directe omgeving 'leven' alle ondernemers nog ondanks deze crisis en ondertussen vliegen de mooiste speeltjes, verbouwingen, nieuwe auto's, dure koffiemachines etc. je om de oren en werkt er bijna niemand nog 40 uur.

Voor een land waarin de financiële bobo's met boter op hun hoofd alles fout doen, doen we het verrassend goed. Volgens mij zitten we vooral in een sociale recessie van rupsje-nooit-genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Please ser go down please.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2mjhKlUiVx8CAUMJ-fdLlO08h8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pu3ed6wtyqTkPPAhcffYqCxF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:48
Ga maar lekker rekt jij met je short.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z3PymdTyCVBF_OqjGy9SG7sU2IU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWYsEnSeKjx4XTWTEWzwsijR.jpg?f=fotoalbum_large

Zero.

Pagina: 1 ... 55 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!