JCruijf14 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:57:
Lucky Block komt morgen online op Pancakeswap 😍
:fill(white):strip_exif()/f/image/42kDB2sWdosvNMn42pUI4Nc9.png?f=user_large)
Yeah right..
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
JCruijf14 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:57:
Lucky Block komt morgen online op Pancakeswap 😍
Haha, ja dat is dus precies volledig onmogelijk
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Lucky Block... laatst was er iemand die met solo-mining en 2GH een 170 ETH block gemined had... dat is lucky
Van een tweet:
Ik zit erin voor de dikke-tech!the most undervalued token ever!
- twitter account over 230k followers
- CZ invo
- 13 different blockchains supported and counting
- a dao (with millions in treasury)
- meme token
- supply is limited (on all exchanges there is less than 2% of CS)
- 0 inflation (defl)
[ Voor 46% gewijzigd door Coldcat op 25-01-2022 10:16 ]
No one can predict the market! - Who the hell knows!
- Niet geshort is altijd misTaro schreef op maandag 24 januari 2022 @ 23:28:
Shorten moet je altijd 1x teveel doen, als dat misgaat is dat een teken dat er een trend reversal plaatsvindt en moet je dus weer instappen. Daar gaat ie, 19x short entry @ 36678 USD...
Edit: Al +6% 11% maar ik twijfel of dit een goede zet was.
Al gaat een short nog zo snel, het liquidatie-mailtje achterhaalt hem wel.Ypuh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:18:
[...]
- Niet geshort is altijd mis
- Zelfs een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde short
- Spreken is zilver, shorten is goud
- Shorten stinkt niet
- Wie de kleine short niet eert, is de grote short niet weerd
- Wat de boer niet kent, dat short ie niet
- Wie A short moet ook B shorten
- Beter een goede short dan een verre vriend
- Tel wat je short en niet wat je mist
- Niet alle short leiden naar Rome
- Wie het laatst short, short het best
- Beter één short in de hand, dan 10 in de lucht
Wie terecht met een short wordt geliquideerd, is BTC niet weerd.Ypuh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:18:
[...]
- Niet geshort is altijd mis
- Zelfs een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde short
- Spreken is zilver, shorten is goud
- Shorten stinkt niet
- Wie de kleine short niet eert, is de grote short niet weerd
- Wat de boer niet kent, dat short ie niet
- Wie A short moet ook B shorten
- Beter een goede short dan een verre vriend
- Tel wat je short en niet wat je mist
- Niet alle short leiden naar Rome
- Wie het laatst short, short het best
- Beter één short in de hand, dan 10 in de lucht
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Klopt, tot er geen koper meer tussen zit... Dan moet je opeens langer op de markt staan.... De prijs omlaag. En als kopers door hebben dat de prijzen dalen, dan wachten de mensen die niet per sé binnen een jaar hoeven te verhuizen.Dacuuu schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:43:
[...]
Minder bezichtigingen maakt niet uit joh, je hebt maar 1 koper nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 25-01-2022 10:27 ]
en BOO uiteraard ook flinke stijging +28.5% 🙌knakworst schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:24:
FTM strong. FTM plus 17 procent vandaag, nu boven de 1 januari stand.
Nu TSHARE nog weer even terugpampen naar de 20k!Kol Nedra schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:27:
[...]
en BOO uiteraard ook flinke stijging +28.5% 🙌
Dat is geen vraag, DCA = DCA
Als ik dat roep, krijg ik altijd tegengas hier, want dan neem ik de richtlijnen te nauw
Waarom?Anoniem: 1420638 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:41:
Pff me handen kriebellen om wat shorts te gaan neerzetten
Anoniem: 1032405
Gelukkig heb ik mijn huis niet als investering maar gewoon als fijn plekje om te leven.Waah schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:27:
[...]
Klopt, tot er geen koper meer tussen zit... Dan moet je opeens langer op de markt staan.... De prijs omlaag. En als kopers door hebben dat de prijzen dalen, dan wachten de mensen die niet per sé binnen een jaar hoeven te verhuizen.
Een huizen-bearmarkt![]()
Dus je kunt nu je huis shorten!
Huis op de piek verkopen,
gaan huren (borrow fee)
Kopen op een lager prijspunt![]()
profit!
Alleen hopen dat je niet geliquideerd wordt
VET! Heb je wel gecheckt dat het geen namaak is? Kan met VET. Nu extra goedkoop: VETWaah schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:44:
Na de short van 69K naar 35K heb ik vanochtend ff de Bugatti opgehaald.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Oh ik ook niet hoorAnoniem: 1032405 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:46:
[...]
Gelukkig heb ik mijn huis niet als investering maar gewoon als fijn plekje om te leven.
Zal mij verder worst wezen als er 40% vanaf gaat. In fact: laat maar ploppen die meuk. Schrikt hopelijk al die investeerders ook een beetje af, en krijgen starters misschien weer een kans.
Hou die speculatie wat mij betreft maar op assets die niet onder de eerste levensbehoefte vallen.
1 huis = 1 huis is hetzelfde als zeggenKol Nedra schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:02:
of huizen stijgen of dalen maakt niet uit
1 huis = 1 huis.
stel je wilt verhuizen en je huis is nog maar €40.000 waard dat boeit niet zo toch, want je koopt een ander huis ook van ongeveer €40.000
huizenbubbel is een vieze geitenbende voor starters, zeker voor mensen met een studieschuld. kinderen en jong volwassenen hebben echt een slechte toekomst tegemoet.
mijn kinderen zullen het hopelijk wel goed hebben, want de bitcoin die ik overhou gaat naar hun...
[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 25-01-2022 11:10 ]
Kol Nedra schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:02:
1 huis = 1 huis.
stel je wilt verhuizen en je huis is nog maar €40.000 waard dat boeit niet zo toch, want je koopt een ander huis ook van ongeveer €40.000
huizenbubbel is een vieze geitenbende voor starters, zeker voor mensen met een studieschuld. kinderen en jong volwassenen hebben echt een slechte toekomst tegemoet.
mijn kinderen zullen het hopelijk wel goed hebben, want de bitcoin die ik overhou gaat naar hun...
Wellicht tijd om eens over VA na te denken ipv DCA?Xqlus1ve schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:35:
[...]
Als ik dat roep, krijg ik altijd tegengas hier, want dan neem ik de richtlijnen te nauw
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
vertel wat is je beweegreden? Geeft de clown aan dat je dan juist eigenlijk long moet zitten en de mensen die shorten dom zijn? of juist dat je wil shorten omdat je zelf dan de verkeerde keuze maakt? of juist om de mensen die bullish zijn? of nog iets anders?Anoniem: 1420638 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:41:
Pff me handen kriebellen om wat shorts te gaan neerzetten
Precies wat ik vanaf deze maand ook doe. Ik deed al maandelijks op de 26e een vast bedrag DCA-en in BTC. Vanaf dit jaar ga ik over op DVA. Wat effectief betekent dat als de koersen stijgen in een maand mijn inleg minder zal zijn, of zelfs negatief kan zijn (tot een vaste grens). Hiermee hoop ik gaandeweg af en toe een beetje winst af te romen zonder dat ik daar bewust keuzes over hoef te maken. Hiermee hoop ik vooral emotie geen kans te geven. Ik heb het afgelopen halfjaar gemerkt dat ik het fijn vindt om me aan dit soort simpele afspraken te houden. Ik ben geen trader maar een lange-termijn investeerder. Ik hoop dat DVA mij gaat helpen om op termijn er ook wat winst uit te halen in plaats van puur te HODL-en.Ngangatar schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:18:
[...]
Wellicht tijd om eens over VA na te denken ipv DCA?
https://www.investopedia.com/articles/stocks/07/dcavsva.asp
[Afbeelding]
Omdat we groene cijfers zien, je weet wel, greed fear blabla what goes up what does down blabla en 'de band' waarin we heen en weer stuiteren tot er een break komt, ik vermoed dat hij de break omhoog nog niet verwacht en daarom denkt dat we straks weer omlaag stuiteren tot de volgende bounce up. Bij de ultieme TA had hij wss al geklikt ipv jeukende vingersmalarkan schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:23:
[...]
vertel wat is je beweegreden? Geeft de clown aan dat je dan juist eigenlijk long moet zitten en de mensen die shorten dom zijn? of juist dat je wil shorten omdat je zelf dan de verkeerde keuze maakt? of juist om de mensen die bullish zijn? of nog iets anders?
of heb jij de ultieme TA?
[ Voor 4% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-01-2022 11:30 ]
Denk dat het makkelijkste is om je VA af te laten hangen van Fear/Greed index. https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/Ngangatar schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:18:
[...]
[Afbeelding]
Ik had ook een studieschuld, er is geen betere lening geweest dan deze studieschuld, en ja ik had een forse schuld liggen. In Nederland is dit echter prima terug te betalen, ook als je niet direct een goed betalende baan hebt. in een paar jaar goed sparen en verstandig omgaan met geld heb ik dit af kunnen betalen toen ik wel een redelijke baan had, ondanks dat in principe ik dat cf de voorwaarden nog niet hoefde te doen. ik had ook genoeg geld gespaard om een huis te kunnen kopen die aan mijn voorwaarden voldeed. Als je nu gaat vergelijken met de macro-economische omstandigheden van vlak voor 2008 dan is er weer een bubbel aan het ontstaan, en over 10 jaar kun je misschien weer veel goedkoper huizen bouwen en kopen. Er is aan alle kanten een beweging aan het ontstaan om kopers te weren die het als investering zien. om appartementen te bouwen in leegstaande bedrijfspanden (waar een enorme wildgroei in is geweest laatste jaren).Kol Nedra schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:02:
1 huis = 1 huis.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Heb niet echt zin en tijd om een Investopedia te lezen, kan je in één (of twee) zin (zinnen) uitleggen wat het verschil is tussen VA en DCA?Ngangatar schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:18:
[...]
[Afbeelding]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Lekker je vaste moment aanhouden. Wat je wel kan doen, is je bedrag ophogen, naarmate de prijs lager wordt
Totaal van deze week is nog -30%Ypuh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:38:
Zie toch weer percentages van 10-20% in de plus vandaag. Paniek om niks.
Whoops, ik merk nu een nieuwe toevoeging aan de topic warning toe: Huizen en hypotheken zijn geen crypto. Dus TLDR versie: Iemand die in 2012 richting de eerste woning ging heeft net als vroege coiners easy mode inmiddels. Iemand die nu 4 jaar oud is kan dat best ook hebben in de toekomst who knows. Mensen die nu een studieschuld hebben en daardoor moeten huren kunnen een enorme achterstand oplopen en totaal ander leven gaan hebben puur door 8-9 jaar jonger te zijn dan die mensen van 2012. Om nog maar niet te spreken over dat de prestatiebeurs foetsie is (maar wss weer terug komt). Zit je net bij de genaaide mensen.malarkan schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:32:
[...]
Ik had ook een studieschuld, er is geen betere lening geweest dan deze studieschuld, en ja ik had een forse schuld liggen. In Nederland is dit echter prima terug te betalen, ook als je niet direct een goed betalende baan hebt. in een paar jaar goed sparen en verstandig omgaan met geld heb ik dit af kunnen betalen toen ik wel een redelijke baan had, ondanks dat in principe ik dat cf de voorwaarden nog niet hoefde te doen. ik had ook genoeg geld gespaard om een huis te kunnen kopen die aan mijn voorwaarden voldeed. Als je nu gaat vergelijken met de macro-economische omstandigheden van vlak voor 2008 dan is er weer een bubbel aan het ontstaan, en over 10 jaar kun je misschien weer veel goedkoper huizen bouwen en kopen. Er is aan alle kanten een beweging aan het ontstaan om kopers te weren die het als investering zien. om appartementen te bouwen in leegstaande bedrijfspanden (waar een enorme wildgroei in is geweest laatste jaren).
Ik vind het zo enorm eenzijdig gedacht dat je echt niets kunt als je nu een studieschuld hebt, alsof dat echt het zwaard van Damocles is. Is het anders tov de vorige generaties? ja, maar vergeet ook niet dat wij in het langste interbellum leven sinds mensenheugenis, dat er ook geen betere levensomstandigheden zijn geweest in de mensheid, dat de medische en technologische wereld niet beter is geweest dan dat deze ooit geweest is. Gaan we dan naar een soort basis-inkomen toe met een maximale werkweek van 24 uur, ik verwacht dat de automatisering voor niets meer gaat stoppen en alleen de echte ambachten nog zullen gaan bestaan en voor de rest toch een soort bijsturen etc gaat zijn. Ik zie dat niet als een slecht iets, mits dit te dragen is voor een economie. En de NL economie is op dit moment een geweldig sterke economie.
[ Voor 37% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-01-2022 11:50 ]
Met VA bepaal je op basis van wat je gemiddeld wilt investeren t.o.v. wat je eerdere investering waard is, hoeveel je op dat moment inlegt.Jedi_Pimp schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:34:
[...]
Heb niet echt zin en tijd om een Investopedia te lezen, kan je in één (of twee) zin (zinnen) uitleggen wat het verschil is tussen VA en DCA?
[ Voor 5% gewijzigd door YES op 25-01-2022 11:47 ]
Op welk niveau kijk je dan? Totale PF, of per munt? Ik wil dit principe ook toepassen (als we ooit weer groen wordenMetalman schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:26:
[...]
Precies wat ik vanaf deze maand ook doe. Ik deed al maandelijks op de 26e een vast bedrag DCA-en in BTC. Vanaf dit jaar ga ik over op DVA. Wat effectief betekent dat als de koersen stijgen in een maand mijn inleg minder zal zijn, of zelfs negatief kan zijn (tot een vaste grens). Hiermee hoop ik gaandeweg af en toe een beetje winst af te romen zonder dat ik daar bewust keuzes over hoef te maken. Hiermee hoop ik vooral emotie geen kans te geven. Ik heb het afgelopen halfjaar gemerkt dat ik het fijn vindt om me aan dit soort simpele afspraken te houden. Ik ben geen trader maar een lange-termijn investeerder. Ik hoop dat DVA mij gaat helpen om op termijn er ook wat winst uit te halen in plaats van puur te HODL-en.
Anoniem: 454358
Dat zijn knakworsten geen BIFI. Ik kan het weten. Sausage Inu iets minder strong.
Ik heb er tot nu toe voor gekozen om mijn DVA te beperken tot alleen BTC om het eenvoudig te houden. Ik heb ook een ETH positie maar daar heb ik de afgelopen tijd eigenlijk nauwelijks iets mee gedaan. Ik wil ETH wel graag gaan toevoegen aan mijn DVA strategie. In dat geval zou ik voor beiden een apart maandelijks doel hebben qua waardestijging (bijv. ik wil dat beiden 100 euro per maand extra waard worden).PureLOOD schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:46:
[...]
Op welk niveau kijk je dan? Totale PF, of per munt? Ik wil dit principe ook toepassen (als we ooit weer groen worden), maar ik vind het zelf lastig om hier concrete invulling aan te geven. Een aantal opties waar ik zelf tegenaan kijk:
1. Stijging alts inleggen in BTC (winst niet afromen op korte termijn, hooguit over enkele jaren)
2. Totale stijging wegzetten in stablecoins en staken
3. Stijging alts inzetten om andere alts te kopen en deze te staken (meer focus op maandelijkse staking inkomsten = passief inkomen en dit maandelijks uitcashen)
Of een mix van bovenstaande. Tot op heden nog nooit iets in 'absolute zin' verkocht, maar altijd weer in BTC of andere alts gestoken
Time to fomo back inAnoniem: 454358 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:55:
Hoezo gaat dat rotmuntje nou weer omhoog? Ik had toch afgesproken dat die naar 12k zou gaan? Wat een onbetrouwbare geitenbende.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Klopt haha maar you get the point. Iemand zou deze gif opnieuw moeten maken met BIFI to the face.knakworst schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:56:
[...]
Dat zijn knakworsten geen BIFI. Ik kan het weten. Sausage Inu iets minder strong.
https://sausageinu.com/
Helder, thanks!YES schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:45:
[...]
Met VA bepaal je op basis van wat je gemiddeld wilt investeren t.o.v. wat je eerdere investering waard is, hoeveel je op dat moment inlegt.
Stel je investeert €100,- in SAFEMOON (laten we het nl. wel gewoon op solide projecten baseren ipv op shitcoins) en die prijs stijgt in de maand er na met 50%, dan is je oorspronkelijke investering €150,- waard en hoef je maar €50,- te investeren.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Wen BIFI dip?Tominatie schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:30:
Daily reminder dat BIFI echt hele dikke tech is. Wauw!
UberLurker Departement #GG.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Leuk plaatje en interessante discussie hierboven over DCA versus VA. Maar volgens mij moet je ook een doel hebben waar je naartoe spaart of wat je wil met je portefeuille.
[ Voor 11% gewijzigd door Eusebius op 25-01-2022 17:22 ]
==
hoi
(a) je mag gewoon een dikkere aansluiting aanvragen voor je huisUniMatrix schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:33:
"Buurman wil Bitcoin minen"
https://joop.bnnvara.nl/o...-hele-straat-moet-bloeden
==
hoi
Yep! Ik heb zeker een doel voor ogen. Die was ver weg toen ik begon. En nu nog verder wegEusebius schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:34:
[...]
Leuk plaatje en interessante discussie hierboven over DCA versus VA. Maar volgens mij moet je ook een doel hebben waar je naartoe spaart of wat je wil met je portefeuille.
Relevant voor mij: zat al te wachten sinds september, ben net ingestapt in crypto en probeer mijn exit te beredeneren. Kan gaan voor een groot meerjarendoel namelijk hypotheek afbetalen. Of heel concreet afromen voor maandelijks extra inkomsten.
Analoog: je doet (onverwacht) mee aan een spelshow. Je kunt 10k mee naar huis nemen of een riskante gok wagen en 50k mee naar huis nemen. Door fomo ben je al snel geneigd om voor de 50k te gaan. Maar als je het rationeel bekijkt: als je nu uitstapt met 10k ben je 10k rijker.
Ben wel benieuwd hoe jullie erin staan: blijf je doorgaan en zie je alles stijgen of heb je een doel voor ogen?
UberLurker Departement #GG.
Haha, same here. Nou ja, horizon is nog 3 tot 5 jaar, maar het eerste jaar in crypto wordt over twee maanden waarschijnlijk (dik) negatief afgesloten.Skrunsies schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:37:
[...]
Yep! Ik heb zeker een doel voor ogen. Die was ver weg toen ik begon. En nu nog verder weg
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Er spelen 2 factoren mee bij de spelshow:Eusebius schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:34:
[...]
Relevant voor mij: zat al te wachten sinds september, ben net ingestapt in crypto en probeer mijn exit te beredeneren. Kan gaan voor een groot meerjarendoel namelijk hypotheek afbetalen. Of heel concreet afromen voor maandelijks extra inkomsten.
Analoog: je doet (onverwacht) mee aan een spelshow. Je kunt 10k mee naar huis nemen of een riskante gok wagen en 50k mee naar huis nemen. Door fomo ben je al snel geneigd om voor de 50k te gaan. Maar als je het rationeel bekijkt: als je nu uitstapt met 10k ben je 10k rijker.
Ben wel benieuwd hoe jullie erin staan: blijf je doorgaan en zie je alles stijgen of heb je een doel voor ogen?
[ Voor 11% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-01-2022 12:48 ]
Met enig gevoel voor drama.UniMatrix schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:33:
Goh dat is al de 4e of 5e buurman die hier langskomt, heb ik iets gemist, toch een verdienmodelletje? Allemaal naar Eindhoven verhuizen?UniMatrix schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:33:
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Ja ik snap het ook niet echt, mensen verbouwen nou eenmaal af en toe en dat moet gewoon kunnen, ook als het een iets grotere impact heeft voor de buren, dit is niet iets jaarlijks maar once or twice in a lifetime. Die kerel mag gewoon veel stroom trekken en omdat hij dat doet hebben de buren last van de levering van hun eigen stroom, nu betaald die buurman dus vermoedelijk zo'n 20k om dat probleem voor de buren op te lossen. Ze praten alsof hij een vuurwerkbunker in de woonwijk bouwt.Ypuh schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:48:
[...]
Met enig gevoel voor drama.
Mensen kunnen 2 dagen niet bij hun garage of moeten 200m omfietsen > bloed, overal bloed, de lijken stapelen zich op.
[ Voor 22% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-01-2022 12:56 ]
Stick to the plan inderdaad, in goede en in slechte tijden.PureLOOD schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:40:
[...]
Lekker je vaste moment aanhouden. Wat je wel kan doen, is je bedrag ophogen, naarmate de prijs lager wordt
De tijd leert of het tij keert
Zelfde buurman. Ondertussen heeft die al 5x2 kabels liggen blijkbaar, en 3000 ampere aan vermogen tot zijn beschikkingWiley99 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:51:
[...]
Goh dat is al de 4e of 5e buurman die hier langskomt, heb ik iets gemist, toch een verdienmodelletje? Allemaal naar Eindhoven verhuizen?
Natuurlijk even een versimpeling; het ging mij om de FOMO. Stel nou dat ik 50k zou hebben .. Bij dat spel met die koffertjes op TV laten ze aan het einde (als kandidaat stopt bv) ook nog even zien wat er in het laatste koffertje zit .. ja, zo jut je de kijkers even op. Terwijl je beter rationeel besluiten kunt nemen.TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:44:
[...]
Er spelen 2 factoren mee bij de spelshow:
1. Wat is 10k voor mij (Is dat 3x mijn spaarsaldo of is dat 3 weken salaris?)
2. Wat is riskant. (een dobbelsteen gooien en 6 moeten hebben is wat anders dan kop en munt bijv, gaat het om iets abstracters zoals een spelshow met vragen dan begint punt 1 belangrijker te worden)
Zonder deze minimaal 1 van deze 2 gegevens is een antwoord geven op je vraag onmogelijk. Mensen die wel makkelijk een antwoord kunnen geven.. good luck in life.
DOT zou op de mouw komen. Ik koop wat extra's, want ik verwacht 2 pieken: eerst als het nieuws bekend wordt en vervolgens als alle fans hun voetballers zien lopen. Die gaan dan uitzoeken wat DOT is en ook kopenhenkebek schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:18:
Nu DOT op t shirt van Barça?
https://www.vi.nl/nieuws/...el-meer-waard-dan-gedacht
Crypto en bettingsites overal als hoofdsponsor. Lang leve de zero-sum-game...
==
hoi
Als daardoor ook dat BAggeR-token nog even kortstondig moont zodat mijn miskoopzakje eruit vliegt, ben ik blij.henkebek schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:18:
Nu DOT op t shirt van Barça?
https://www.vi.nl/nieuws/...el-meer-waard-dan-gedacht
Crypto en bettingsites overal als hoofdsponsor. Lang leve de zero-sum-game...
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Baggertoken DOT? Ik denk niet zozeer dat DOT bagger is, misschien op het verkeerde moment gekocht.Wiley99 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:29:
[...]
Als daardoor ook dat BAggeR-token nog even kortstondig moont zodat mijn miskoopzakje eruit vliegt, ben ik blij.
Nee, BAR (let op de hoofdletters)Coldcat schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:31:
[...]
Baggertoken DOT? Ik denk niet zozeer dat DOT bagger is, misschien op het verkeerde moment gekocht.
Ah ik zie het, dat zie ik niet als coins maar als speelgoed
Bij de koffertjes telt voor mij alleen punt 1. Als het bod voor mij een lachtertje is, ongeacht dat het kanstechnisch berekend een eerlijk bod is, ga ik gewoon lekker yolo.Hoewel FOMO en YOLO raakvlakken hebben zijn ze beduidend verschillend en jij haalt ze een beetje door elkaar bij je uitleg. Rationele beslissingen maak je vooral aan de hand van kansberekening. De kans dat bitcoin nieuwere ATH's gaat neerzetten zien we eigenlijk bijna allemaal wel als heel hoog (ondanks je het niet een berekening kan noemen), dan is dus juist wachten op die 50k technisch gezien rationeel en de 10k nu nemen juist niet toch? Rationeel is gaan voor de beste realistische uitkomst (die dus wel of niet kan uitkomen), en niet 'voor zekerheid' gaan zoals je het nu doet klinken. Die beste realistische uitkomst kan in je hoofd die 10k nu zijn maar ook die 50k later. Maar 'zekerheid' is niet rationeel. 1k in je zak of een 6 gooien voor 1 mil, dan is het heel rationeel om te gooien. Bij 100k of 1 mil ook. Dat heeft niks met FOMO te maken. Maar dan is het altijd nog wel te begrijpen dat 100k dusdanig veel voor je is dat die rationeel betere gok het niet waard is. Dan komt mijn punt 1 dus toch weer om de hoek kijken.Eusebius schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Natuurlijk even een versimpeling; het ging mij om de FOMO. Stel nou dat ik 50k zou hebben .. Bij dat spel met die koffertjes op TV laten ze aan het einde (als kandidaat stopt bv) ook nog even zien wat er in het laatste koffertje zit .. ja, zo jut je de kijkers even op. Terwijl je beter rationeel besluiten kunt nemen.
[ Voor 14% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-01-2022 13:42 ]
Mooi voor inbrekers,UniMatrix schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:33:
je hoeft niet eens meer te zoeken.Het Bretagnehof in Woensel, bij Eindhoven
Laat je hem eerst nog even een paar weekjes minen voordat je met de boormachine langsgaat?Valandin schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:37:
[...]
Mooi voor inbrekers,
[...]
je hoeft niet eens meer te zoeken.
Eens, maar mijn beginvraag was: wanneer verzilver je? Je kunt wel HODL'en naar de maan (en weer terug en weer omhoog), maar waar beleg je dan voor? Dat 1 BTC = 1500k is als je 85 bent? Heb je er ook niet veel aanTWeaKLeGeND schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:36:
[...]
Rationeel is gaan voor de beste realistische uitkomst (die dus wel of niet kan uitkomen), en niet 'voor zekerheid' gaan zoals je het nu doet klinken.
==
hoi
Daarom altijd veilig op andermans computer minen. Bespaart ook stroomkosten, hardware investering en afschrijvingValandin schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:37:
[...]
Mooi voor inbrekers,
[...]
Gewoon naar binnen sluipen en een keylogger op al z'n machines zetten, kan hij rustig doorminen en kost 't mij geen energie.knakworst schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:38:
[...]
Laat je hem eerst nog even een paar weekjes minen voordat je met de boormachine langsgaat?
Wel weer typische berichtgeving:Valandin schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:37:
[...]
Mooi voor inbrekers,
[...]
Ik denk dat dit trouwens om ETH mining gaat. Ik geloof niet dat iemand in NL met BTC miners aan de slag gaat in een woonhuis.Terwijl honderdduizenden gezinnen in energiearmoede leven, kan deze buurman vanaf februari gaan cashen. Als zijn computer als eerste een rekensom oplost, ontvangt hij met een groep andere miners 6,25 bitcoins. Tegen de huidige koers is dat ruim 230.000 euro. Elke tien minuten.
Best wel lucratief, zo’n Gemeenteloket.. Voor energierijkdom.
Jij misschien niet maar ik wel.Eusebius schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:41:
[...]
Eens, maar mijn beginvraag was: wanneer verzilver je? Je kunt wel HODL'en naar de maan (en weer terug en weer omhoog), maar waar beleg je dan voor? Dat 1 BTC = 1500k is als je 85 bent? Heb je er ook niet veel aan
[ Voor 11% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 25-01-2022 13:48 ]
Denk dat het ook om ETH mining gaat, maar 600 ampère stroom is volgens mij 600x230 = 138.000 watt..Coldcat schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:42:
[...]
Wel weer typische berichtgeving:
[...]
Ik denk dat dit trouwens om ETH mining gaat. Ik geloof niet dat iemand in NL met BTC miners aan de slag gaat in een woonhuis.
Ik volg je even niet. Zeg je nou hetzelfde als mij (verzilveren op zo hoog mogelijk punt - wanneer is een tweede)? Of mis ik een mogelijkheid om de BTC rendement uit te laten betalen?TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:47:
[...]
Jij misschien niet maar ik wel.
Kan ik een 'hypotheek' nemen op mijn BTC terwijl die BTC rente trekt die mijn lening betaald. Wanneer je verzilvert is wanneer de markt hoog zit het liefst. Wat mee speelt is mijn eerste punt dat ik maakte, wat is die 10k voor jou, maakt of breekt jou dat, en de markt zit op greed, dan is verkopen een prima optie. Zou wel kut zijn als een btc maar 1,5 mil is als ik 85 ben.
==
hoi
HODLr0bb schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:50:
Ik heb nog een tientje ETH ERC20 in mn Trust Wallet staan wat over is van transacties. Iemand een idee wat ik daarmee kan doen want verplaatsen kost 34$ 🤪
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Het gaat in stappen hé .. 600 ampere hebben =/= 600 draaien. Misschien gewoon 1x aanvragen en dan er vanaf willen zijn.Valandin schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:48:
[...]
Denk dat het ook om ETH mining gaat, maar 600 ampère stroom is volgens mij 600x230 = 138.000 watt..
Flinke mining rig(s) heb je dan wel hoor. Ik mine hier thuis een beetje als hobby en verbuik er maar net 600 watt mee. Met 6000-10.000 watt zou ik wel echt serieus spul hebben staan. Laat staan 100.000 watt++
[ Voor 15% gewijzigd door Eusebius op 25-01-2022 13:55 ]
==
hoi
Ergens klopt er iets niet in het verhaal. Misschien een rekentfout van de miner voor het benodigde vermogenValandin schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:48:
[...]
Denk dat het ook om ETH mining gaat, maar 600 ampère stroom is volgens mij 600x230 = 138000 watt..
Flinke mining rig(s) heb je dan wel hoor. Ik mine hier thuis een beetje als hobby en verbuik er maar net 600 watt mee. Met 6000-10000 watt zou ik wel echt serieus spul hebben staan. Laat staan 100.000 watt++
[ Voor 7% gewijzigd door Coldcat op 25-01-2022 13:59 ]
Allereerst, verzilveren is een smerige term hier. Verzilver je ook als je je huis verkoopt? Dacht het niet. Een staatslot kan je 'verzilveren'.Eusebius schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:50:
[...]
Ik volg je even niet. Zeg je nou hetzelfde als mij (verzilveren op zo hoog mogelijk punt - wanneer is een tweede)? Of mis ik een mogelijkheid om de BTC rendement uit te laten betalen?
Duidelijk. Tweede alinea is wat de bedoeling is. Derde alinea is nieuw voor mij (zo lang draai ik nog niet mee)TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:57:
[...]
Allereerst, verzilveren is een smerige term hier. Verzilver je ook als je je huis verkoopt? Dacht het niet. Een staatslot kan je 'verzilveren'.
Ja het liefst VERKOOP je op een zo hoog mogelijk punt, of vaker tijdens tijden dat de markt in de greed stand staat, en koop je weer terug tijdens fear tijden of in ieder geval laag. Wat hoog en laag is weet je pas achteraf.
BTC is een asset die je kan uitlenen voor rente ja, eventueel kan je liquidity pools funden en daar te stake mee verdienen, ook kan je op lightning je centjes verdienen op liquidity, ook zijn er PoS cryptos waarbij je betaald krijgt voor verifieren van transacties waarbij des te meer coin je hebt des te hoger je 'verifieermacht' en dus inkomen zal zijn.
==
hoi
Stel je hebt 1000 ETH die samen 2 mil waard zijn nu, je kan die staken op eth2 en bijv 50 eth per jaar aan 'rente' trekken. Je sluit nu ook een lening af bij een crypto bank die je 2 mil aan eth2 als onderpand aanneemt met een 1:3 leverage, ofwel, elke euro die je leent moet ten alle tijden 3 euro aan eth tegenover staan. Je zou dan dus 400k euro kunnen lenen en pas problemen hebben als die 2 mil aan eth richting de 1.2 mil aan waarde gaat. Gaat het gewoon lekker goed, dan heb je elk jaar 5% meer eth, en is eth elk jaar 10% meer waard. Die waardesteiging en die extra eth dekken gemakkelijk de 400k lening op 4% af en zodra dat is afbetaald koop je er nog een woning bij om te verhuren ook bijv. Als je dan ook nog eens vastgoed aankoopt met die 400k die je leent en je dat als onderpand toevoegt naast alleen de eth betaal je ineens nog maar 2% ipv 4% op de lening en krijg je waarschijnlijk een dikkere leverage dan 1:3 omdat de geldverstrekker dan een totaal ander risicoprofiel ziet.Eusebius schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:58:
[...]
Duidelijk. Tweede alinea is wat de bedoeling is. Derde alinea is nieuw voor mij (zo lang draai ik nog niet mee)
Eusebius schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:53:
[...]
Het gaat in stappen hé .. 600 ampere hebben =/= 600 draaien. Misschien gewoon 1x aanvragen en dan er vanaf willen zijn.
https://www.mijnaansluiting.nl/bepalen-benodigde-capaciteit
Maar 600A staat er niet eens opIs voor particulieren. Zal wel een grootzakelijke aansluiting zijn.
Brengt me bij de vraag: hoe kan de gemeente dat goedkeuren in een woonwijk?
600A aansluiting in een woonhuis kan ik me ook niet inbeelden, lijkt me dat dat niet in het omgevingsplan(?) staat. Met dusdanig verbruik is het inderdaad voor bedrijfsmatig gebruik en niet hobbyen als particulier. Anders zou ik ook gewoon een volledig datacenter kunnen opzetten in m'n garage.Coldcat schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:54:
[...]
Ergens klopt er iets niet in het verhaal. Misschien een rekentfout van de miner voor het benodigde vermogenDat zou helemaal mooi zijn.
Als je namelijk zoveel apparatuur hebt woon je niet in die wijk. Met zo'n investering zet je niet alles weg in ETH mining. Met PoS op komt, ASIC miners erbij en de hoge stroomkosten hier maken dat risico te groot.
Maar je weet het niet. Hier kwam ook een man een maand geleden een kaart ophalen voor veel te veel geld. En hij wilde er 20 gaan opkopen in totaal, allemaal tegen de hoofdprijs. Daarna 2 andere kaarten verkocht voor 750 aan iemand in een flat in Amsterdam. Voor die prijzen moet je bijna een jaar minen als je electra moet betalen. Ik snap dat je wilt beginnen maar doe dat dan niet meteen all-in met een onzekere toekomst.
Met deze temperaturen mis ik wel m'n voetenwarmer. In combinatie met een blower 5700 was dat genieten
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Valandin op 25-01-2022 14:18 ]
Je maakt dezelfde fout als al die HODLR'sknakworst schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:38:
[...]
Laat je hem eerst nog even een paar weekjes minen voordat je met de boormachine langsgaat?
Zo benieuwd wat deze gaat doen wanneer de rest van de markt weer een sterk bullish sentiment gaat krijgenXqlus1ve schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:16:
ATOM houd zich sterk zeg, te sterk eigenlijk(wil bijkopen maar vind hem eventjes te duur
)
Van mij mag ie eerst nog iets omlaag, ik wil er nog wat meer van verzamelenSteefmeister schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:29:
[...]
Zo benieuwd wat deze gaat doen wanneer de rest van de markt weer een sterk bullish sentiment gaat krijgen
ja gisteren werd er zwaar agressief gekocht vanuit GDAX (coinbase pro) waar eigenlijk vooral grote jongens zitten. Benieuwd hoe dit aankomende dagen gaat zijnTominatie schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:30:
Ik lees wel overal dat grote spelers behoorlijk aan het inslaan zijn deze dip. Dus maybe is dit toch nog een gouden kans om in te slaan met vers fiat. Twijfels. Achja soms moet je ook maar tevreden zijn met de bags die je hebt. BIFI gasten, staat gewoon weer knetterhoog - blij dat ik daar nog extra bitcoin in heb gestoken.
Ik verwacht BIFI $15000 EOY en dan met pensioen. Grapje daar ben ik nog te jong voor.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq