PilatuS schreef op zondag 23 januari 2022 @ 01:32:
[...]
Hoe meer interesse in coins hoe meer de prijs leuke dingen kan doen. Het maakt opzich niet uit welk project het is, zolang maar genoeg mensen er interesse in hebben kan de prijs leuke dingen doen. Wat dat betreft is interesse ook heel erg tradingvolume. Zie bijvoorbeeld LUNA, FTM en SOL vandaag. Die doen allemaal meer dan een half miljard in USDT op Binance. Ga je dan naar HOT en ZIL kom je uit op tig miljoenen wat een zeer laag volume is, helemaal op dagen als deze met grote swings. Er zijn dus maar weinig mensen die er nog interesse in hebben. Als trader raak ik niets aan onder de 100 miljoen volume. Het kan zijn dat er ergens weer eens meer interesse komt, maar op dit moment is het er gewoon niet.
Helaas zie je in crypto dat iets helemaal hot is (

) alleen dan komt er weer iets nieuws en bloeden coins helemaal dood. Dat is tot nu toe de cyclus van crypto. Bepaalde coins komen uit en iedereen springt er op met mega runs tot gevolg. Dan neemt de interesse af en komt er weer iets nieuws waarna de cyclus zich herhaalt. Uiteindelijk zullen de meeste coins ook zodanig dood bloeden dat ze gedelist worden om vervolgens compleet dood te bloeden. Dat is ook niet onterecht omdat je eigenlijk met geen enkele coin iets kan en de waarde puur hoop is dat het in de toekomst misschien iets gaat worden. Dit geldt voor iedere altcoin. Als trader spring ik van coin naar coin om te handelen in net dat gene dat hot is. Blijf je te lang zitten in coins dan gaan ze van hot naar not. Helaas zijn 99% van de coins complete troep en zolang ze geen real world nut gaan vinden is de waarde 0,0. Niet dat ik weet wat ZIL en HOT gaan doen, maar de kans dat ze bij die 99% is shit, die naar 0 gaat horen is groot. Misschien komt er volgende week een bericht dat ZIL wordt geaccepteerd bij Amazon en gaat ZIL even x100, maar die kans is heel klein. Hier zit gewoon het grote probleem met crypto, als er geen real world toepassing komt is de waarde 0.
Bedankt voor je reactie =)!
Dat is idd naar verhouding een laag volume. Ik denk dat onze geliefde Celr ook een voorbeeld is van een hype munt die inmiddels voorbij is? Of is er wel degelijk een onderscheid te maken in belofte vs use case? Bijvoorbeeld Chainlink (heb ik) en Polkadot (heb ik (nog) niet). Die hebben als ik het goed begrijp al een soort toegepaste waarde.
BTC (-10%) -> Eth (-10%) -> Ada (-20%) -> Chainlink (-30%) -> VeChain (-50%) -> Celr (-60% Don’t chase green candles) -> Holo (-65%) -> Zilliqa (-70%)
Zijn mijn coins naar verhouding en met hun verlies t.o.v. mijn GAK zo ongeveer. Gelukkig zijn BTC en Eth samen 80% van mijn porto, maar een gelukkige Crypto belegger ben ik natuurlijk niet. Over het algemeen zware bleeders, ook al in 2021.
Ik heb dus Diamond Hands

! Maar wat ik nu doe weet ik ff niet meer. Middelen, andere alts kopen, niks kopen, DCA’en, draai in de markt afwachten… Lastig.