Cointrackr doet het ook weer

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bij mij lijken de waarden nog niet helemaal te kloppen..
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Verwijderd
Dat moet hier wel lukken toch, ik hou me dan wel ff stilSkalders schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:46:
Weer heel wat moeten bijlezen. Weet niet meer wie het zei maar DCA in vooral btc on the way down en pas wanneer btc terug bullish begint te worden terug in alts lijkt me best een goede strategie.
Verder begin ik soms te wensen dat ik Nederlander was met jullie enorm gunstige belastingsregels betreffend crypto. DCA in btc en dan alles omzetten naar eth, dan naar andere alts, winst pakken in stables om die de volgende maand weer in te kunnen zetten en repeat,... is in de meeste landen niet mogelijk zonder serieuze belastingen. Betreffende de bovengenoemde strategie zal het voor mij dus vooral de dca zijn die verandert en niet de hele bag die ik switch van btc -> eth -> alts. Maar als ik Nederlander was wist ik het wel, dan is het idee om telkens tijdig winst af te romen, wat swing traden op de medium termijn, zoals Taro & co preken, gewoon overduidelijk de betere strategie t.o.v. hodl.
Alts behalve eth bepalen is natuurlijk wel een moeilijke. Wou dat we hier eens over konden brainstormen en dit op zo een objectief mogelijk manier kunnen bespreken en vergelijken - Tweakers lijkt me hier een van de enige communities voor want al de rest is echt 100% shill.
De topics hier lijken mij ook steeds meer volwassen te worden. Maar komt ook wel omdat de community redelijk uniek is. Wie ziet er nu nog op klassieke forums? De grote meerderheid van de posters hier hebben al minstens 10 jaar een account. Zo filter je er direct heel wat moonboys uit die je in elk ander kanaal zou vinden. Daarnaast zijn Tweakers gemiddeld al technisch aangelegd voordat ze ooit in aanmerking kwamen met crypto. Best een unieke plek anno '22.
Verwijderd
Bij mij ook niet volgens mij, ben behoorlijk wat waarde kwijt sinds eergisteren...Coldcat schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:53:
[...]
Dat probeer ik mezelf ook al een paar dagen wijs te maken...Coldcat schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:53:
[...]
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 22-01-2022 19:01 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Oei, die zitten er toch altijd naast?WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:03:
Bloomberg 🤔...zegt dat we de 'bodem' hebben bereikt ?
https://newsbit.nl/bitcoi...chtbij-volgens-bloomberg/
nothing stops this train
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
We gaan de 32k zeker nog zien dit weekend, al is het maar voor korte duur.sjorremans schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:07:
Nou zal de 34k het gaan houden? Of bloeden we dit weekend gewoon langzaam dood tot aan de 30k 😂
Klopt, wellicht was ik iets te kritischenomiss schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:45:
[...]
Nergens heb ik gezegd dat er geen energieverlies is. Echter in verhouding tot andere investeringen is het rendement bij Bitcoin het grootst.
Ja ik heb vandaag ook nog niet gekeken. Leek me beter.Tominatie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:02:
Ahjoh je kan beter je portfolio niet tracken. Zolang je niet weet hoe erg de schade is, blijft holden ook makkelijker.
Heb je dat geld nodig voor een boormachine?WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 18:17:
Vraagje over de App BLOX kan je daar maar €25K per dag naar overmaken ? Of is dat de max. per keer ?
Natuurlijk geen glazen bol, maar we zitten in een storm van klimaatdoelstellingen en hoge elektriciteitsprijzen wereldwijd. Veel overheden die het willen verbieden, veel overheden die groene energie willen stimuleren.Roodey schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:16:
Even een open vraag. Er zit natuurlijk erg veel geld in cryptocurrency, maar Firefox (browser) heeft het betalen met crypto munten teruggedraaid vanwege een storm aan kritiek. De maker van Vivaldi (browser) heeft aangekondigd nooit te gaan starten met het aannemen van betalingen met crypto munten.
Zo zijn er natuurlijk wel meer instanties die het cryptocurrency moeilijk willen maken.
Nu hebben jullie uiteraard bias, maar hebben jullie nooit het idee dat het eindig is en deze dip naar 0 gaat? Dat het simpelweg niet geadopteerd gaat worden vanwege de hoeveelheid energie dat het kost (als voorbeeld)? Niet aankomen met bewijs dat het niet veel energie kost, dit is namelijk de kritiek die Firefox kreeg. Erg benieuwd hoe jullie hier naar kijken.
[ Voor 4% gewijzigd door Skalders op 22-01-2022 19:24 ]
Energie gaat vooral over PoW (Proof of Work), bij PoS (Proof of Stake) gaat dat niet op. Dat kost vééél minder energie. Dus het stukje energie zal niet in de weg gaan zitten. Verder weten wij wel dat de dip niet naar 0 gaat, maar niet of crypto een universeel betaalmiddel zal zijn. Al zijn er inmiddels al wel workarounds. Of de crypto-space er over 10 jaar nog is, dat weten wij ook niet.Roodey schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:16:
Even een open vraag. Er zit natuurlijk erg veel geld in cryptocurrency, maar Firefox (browser) heeft het betalen met crypto munten teruggedraaid vanwege een storm aan kritiek. De maker van Vivaldi (browser) heeft aangekondigd nooit te gaan starten met het aannemen van betalingen met crypto munten.
Zo zijn er natuurlijk wel meer instanties die het cryptocurrency moeilijk willen maken.
Nu hebben jullie uiteraard bias, maar hebben jullie nooit het idee dat het eindig is en deze dip naar 0 gaat? Dat het simpelweg niet geadopteerd gaat worden vanwege de hoeveelheid energie dat het kost (als voorbeeld)? Niet aankomen met bewijs dat het niet veel energie kost, dit is namelijk de kritiek die Firefox kreeg. Erg benieuwd hoe jullie hier naar kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Valandin op 22-01-2022 19:23 ]
Verwijderd
Dat kan idd. Maar wij gokken (van niet).Roodey schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:16:
[ Voor 26% gewijzigd door Coldcat op 22-01-2022 19:31 ]
cryptomunten thuis minen heeft een positieve return on investment. Dus in plaats van een dikke gasrekening, heb je gewoon geld verdient + je huis verwarmt.Coldcat schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:31:
Ik zet twee extra elektrische kachels aan om dat % wat omlaag te halen
[ Voor 3% gewijzigd door Immutable op 22-01-2022 19:33 ]
En dan constant in die pleuris herrie zitten??Immutable schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:33:
[...]
cryptomunten thuis minen heeft een positieve return on investment. Dus in plaats van een dikke gasrekening, heb je gewoon geld verdient + je huis verwarmt.
Wat wil je nog meer??
De plek die ik huur is echt niet te verwarmen. Vorig jaar koste dat zo'n 60kWh per dag met een warmtepomp. Aangezien elektra inclusief is heb ik vorige winter wat extra kaarten gehaald voor warmte. Nu werkt de warmtepomp iets beter en heb ik 2 kaarten voor de basis hitte en de warmtepomp voor de rest. Bijverwarmen gaat echt met een elektrische kachel dus 0 uitstoot met minen hierImmutable schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:33:
[...]
cryptomunten thuis minen heeft een positieve return on investment. Dus in plaats van een dikke gasrekening, heb je gewoon geld verdient + je huis verwarmt.
Ja daar moet je ff wat noise cancelling technologie tegen aan gooien.Tominatie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:34:
[...]
En dan constant in die pleuris herrie zitten??
In een hoek zetten met een plank met akoestisch materiaal ervoor en geen overlast meerImmutable schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:36:
[...]
Ja daar moet je ff wat noise cancelling technologie tegen aan gooien.
Als er iets revolutionairs komt zoals bitcoin dat was, dan zie ik het nog wel gebeuren ja. Maar tot nu toe is dat nog niet het geval.... En ook dan zal het geleidelijk zijn denk ik.Roodey schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:16:
Verwijderd
Eigenlijk zou iemand een kant en klaar design kacheltje met grafische kaarten en noice canceling moeten ontwikkelen.Coldcat schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:37:
[...]
In een hoek zetten met een plank met akoestisch materiaal ervoor en geen overlast meer
Ik denk niet dat het maatschappelijk zonder slag of stoot gaat. De argumenten tegen crypto herken ik ook. Platgeslagen: je kunt er niks mee en het is milieu belastend. Natuurlijk valt er iets voor te zeggen. Maar, als je eenmaal die weg op gaat dan is er geen grens. Het is sowieso al hypocriet dat alleen crypto mining zo onder vuur staat in het waarde vs. Milieubelasting debat.Skalders schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:20:
[...]
Natuurlijk geen glazen bol, maar we zitten in een storm van klimaatdoelstellingen en hoge elektriciteitsprijzen wereldwijd. Veel overheden die het willen verbieden, veel overheden die groene energie willen stimuleren.
Als ik een politieker was: maak wereldwijde afspraken dat mining voor minstens ~80% met groene energie moet gebeuren. Belast alles wat niet met hernieuwbare energie gebeurt extra hoog, maar geef die 80% dan wel een zekerheid op een geregulariseerd wettelijk kader waar grote bedrijven/investeerders op kunnen vertrouwen. Op deze manier stimuleer je zowel de economie als de klimaatdoelstellingen, eigenlijk is dat een perfecte vorm van subsidiëring voor een groene toekomst.
In dat geval zou het verhaal omdraaien: dan zorgen de grote investeringen in mining net voor subsidiëring van groene technologie, wat voor iedereen een feest zou zijn.
Ik denk dat we dit jaar zulke uitspraken gaan horen en dat er beslissingen zullen vallen hierover. Maar tot nu toe is er nog geen zekerheid welke kant dat op zal gaan.
Eens.Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:14:
[...]
Ik sta er juist compleet andersom in. Ik denk dat in de toekomst pijnlijk duidelijk gaat worden hoe beïnvloedbaar PoS zal blijken.
Maar wie weet pik ik ook wel wat Ethers op met de tijd, het is altijd goed om wat te spreiden mocht ik er naast zitten
Begrijpend lezen is ook niet meer wat het was...elektriekert schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:19:
[...]
Heb je dat geld nodig voor een boormachine?
Ik kom er gratis een brengen
Sidenote: Ethereum is gestart met POW en dan POS -> Dus de verdeling van munten is veel beter. Dus de kans op dat een bepaalde groep heeeel rijk wordt en alleen maar rijker zal worden is veel kleiner.BTC100K2021 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:44:
[...]
Eens.
Alles wat geen PoW is, is uiteindelijk ten dode opgeschreven en is ook niet waar crypto (Bitcoin) voor staat.
PoS werkt centralisatie in de hand en is per definitie onveiliger voor 51% attacks.
ETH kiest enkel voor PoS als makkelijke maar inferieure oplossing voor de hoge transactiekosten en congestion.
Er zijn mogelijkheden om schaalbaarheid en snelheid te verbeteren en fees betaalbaar te houden zonder PoW de rug toe te keren.
Zijn er alVerwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:43:
[...]
Eigenlijk zou iemand een kant en klaar design kacheltje met grafische kaarten en noice canceling moeten ontwikkelen.
Gat in de markt lijkt me, lekker je huis op standje sambal terwijl de munten je wallet instromen.
Pak een tweedehands rig van marktplaats, daar krijg je over een paar dagen ook geld bij als je hem komt ophalenJeaust schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:49:
Wie heeft er nog een warm dekentje waar ik bij kan liggen onder de brug?
[ Voor 19% gewijzigd door Coldcat op 22-01-2022 19:51 ]
Verwijderd
Kost da?Coldcat schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:50:
[...]
Zijn er al
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
Pak een tweedehands rig van marktplaats, daar krijg je over een paar dagen ook geld bij als je hem komt ophalen
Ohw is dat dan gewoon een 3D kaart met heatsink in soort van vloeistof ?
[ Voor 6% gewijzigd door Immutable op 22-01-2022 19:54 ]
Ik vroeg het voor een vriendWiLLoW_TieN schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:48:
[...]
Begrijpend lezen is ook niet meer wat het was...
Ontopic het was een oprechte vraag !
[ Voor 63% gewijzigd door Coldcat op 22-01-2022 19:57 ]
Bouw toch liever zoiets uit grafische kaarten, omdat je die weer kan verkopen. Want de hashrates veranderen natuurlijk dus je ROI op ten duur ook.Coldcat schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:54:
Net boven de 1000 dollar:
https://heatbit.com/#preorder
Die is trouwens gemaakt voor het S2F model. Verkrijgbaar in Februari ($100,000). Met de huidige prijzen levert het $438 op terwijl je er $1,400 aan elektra kosten hebt. Lijkt net een goede shitcoin.
Wat een walgelijk voorbeeld van cultural appropriation om een quasi-humoristische lolpost te maken. Dit kan niet meer anno 2022
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Oh laat maar, we zakken nog verder.. wen bounce?Don Guacamole schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:58:
Op cm is het wel Echt bloedrood zeg die 24uurs koersen.. sol voor 91$ haha wat een uitverkoop..
Meer fiat erin? Of lekker wachten of schiff gelijk krijgt en btc de 10k gaat opzoeken, want dan gaat er van die alts nog een digit af..
Verwijderd
Haha dat vind ik een lijp ding.Coldcat schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:54:
Net boven de 1000 dollar:
https://heatbit.com/#preorder
Die is trouwens gemaakt voor het S2F model. Verkrijgbaar in Februari ($100,000). Met de huidige prijzen levert het $438 op terwijl je er $1,400 aan elektra kosten hebt. Lijkt net een goede shitcoin.
Strijdend gaan we ten onderJackson6 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:08:
169 k soon, gewoon HODLen als een strijder.
oke thanks nocoinercontinue12345 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:15:
Als niet bezitter van coins volg ik toch wel af en toe de markt. Vanuit mijn perspectief staan de coins nog huizenhoog hoor,
Verwijderd
Is ook zeker waar, huidige prijzen zijn nog steeds allemachtig hoog.continue12345 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:15:
Als niet bezitter van coins volg ik toch wel af en toe de markt. Vanuit mijn perspectief staan de coins nog huizenhoog hoor,
De huizen prijzen zijn zeker allemachtig hoog.Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:16:
[...]
Is ook zeker waar, huidige prijzen zijn nog steeds allemachtig hoog.
Goed om dat in het achterhoofd te houden.
Zero.
Verwijderd
Dat is nog eens een markt waar van mij een 20~30% correctie op mag treden zodat anderen een instap kunnen maken om een toekomst op te bouwen voor zichzelf en hun eventuele gezin.Pelox schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:23:
[...]
De huizen prijzen zijn zeker allemachtig hoog.
Dat zeg ik als huiseigenaar.
Lekker duur als je het wel moet betalen, dan kun je nog beter gas stoken.Coldcat schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:35:
[...]
De plek die ik huur is echt niet te verwarmen. Vorig jaar koste dat zo'n 60kWh per dag met een warmtepomp.
XRP = trash
Moet je nagaan hoe hoog je ze vindt staan als ze vanaf hier weer x4 zijn gegaan en je ze nog steeds niet bezit.continue12345 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:15:
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Verwijderd
Groene kaarsen incoming, Tarostrategy is buying.Taro schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:41:
Goed, ik haal mijn BUSD deels uit de MC pool en ga toch maar alvast langzaam aan wat inslaan. Al die DCA'ers moeten toch enig effect hebben
Als Taro begint in te slaan zal retail en institutioneel geld snel volgen.Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:50:
[...]
Groene kaarsen incoming, Tarostrategy is buying.
Verwijderd
Geef deze man even een Twitteraccount met laseroogjes en rainbowcharts, gauw!YES schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:50:
[...]
Als Taro begint in te slaan zal retail en institutioneel geld snel volgen.
Ik ga alleen niet die 10k daily groene candles beloven, dat is vragen om gedonder. Wel heb ik een model wat tot nu toe elke keer dat het getest is, uitgekomen is (nul keer exact).Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:51:
[...]
Geef deze man even een Twitteraccount met laseroogjes en rainbowcharts, gauw!
Altijd zelf blijven nadenken
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
De bal ligt nu bij retail.
Financieel advies? Kopen!Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:51:
[...]
Geef deze man even een Twitteraccount met laseroogjes en rainbowcharts, gauw!
[ Voor 32% gewijzigd door Taro op 22-01-2022 21:25 ]
Hoor je dat gerommel in de verte? Dat is een rennende stier!Joosie200 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:37:
[...]
Ik herhaal: Taro heeft gekocht.
Code taal voor: to the moon and beyond.
PlanB ben jij het?MaStar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:09:
Gewoon lekker inkopen iongens. Niet al je fiat want komende weken blijven we zakken.
Gewoon vasthouden en hopen dat het goedkomt. Eind dit jaar 100k
Denk 't niet. PlanB staat tegenwoordig met z'n gele parapluutje op het Museumplein te juinen...
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Verwijderd
Maar natuurlijk.Pelox schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:43:
Insert bullrun video @Verwijderd.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:19:
[...]
Maar natuurlijk.
[YouTube: The Run of the Golden Bull]
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:19:
[...]
Maar natuurlijk.
[YouTube: The Run of the Golden Bull]
[ Voor 6% gewijzigd door Pelox op 22-01-2022 22:36 ]
Zero.
Jij hebt nog een bank? Patser!
Ga eens weg met je lijntjes.The Redman schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:43:
Ff wat TA gedaan. REKT. En daarna moon.
[Afbeelding]
Zero.
Elliot en cyclesThe Redman schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:43:
[Afbeelding]
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Even een vraag/opmerking. Je twee blauwe lijnen suggereren dat de bodem van de huidige dalende trend op de vorige top ligt. Dat was niet het geval bij de tweede piek en daaropvolgende bodem t.o.v. de eerste piek. Waarom denk je dat nu wel? Is dat omdat elke 'cycle' wat meer af vlakt of?The Redman schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:43:
[Afbeelding]
Ik doe maar watYES schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:00:
[...]
Even een vraag/opmerking. Je twee blauwe lijnen suggereren dat de bodem van de huidige dalende trend op de vorige top ligt. Dat was niet het geval bij de tweede piek en daaropvolgende bodem t.o.v. de eerste piek. Waarom denk je dat nu wel? Is dat omdat elke 'cycle' wat meer af vlakt of?
Dan kunnen wij elkaar de hand schudden
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq