[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.031.249 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:29

Coldcat

HODL

enomiss schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:00:
Nog meer mensen die Ethereum van de Binance pool niet uitbetaald hebben gekregen in de funding wallet? Eerste keer dat dit niet is gebeurd. Support ticket loopt.
Heb je KYC goedstaan?

Op reddit hebben meer mensen daar last van gehad. Overigens staat het nu in je card (funding) ipv pool wallet.
If the latter, Binance will continue to allow you to mine to their pool but will not transfer any payout.

I, unfortunately, ran into that issue with Binance keeping my mined funds and despite several emails and direct chats was met with the exact same answer - if you are in Ontario you may continue to withdraw funds but can not deposit. Mining is considered a deposit.

So, I'm out the ETH I mined. Lesson learned I guess.

There was "apparently" an email sent to all clients outlining this but I never received it personally (inbox, spam, junk, or otherwise) and came to read said email through others posts.

If you're not in Ontario I apologize if my above statements provided no further insight. I'm sure some others may have more input.
Ik heb een tijd de Binance pool gebruikt. Daarna overgestapt naar 2miners (ook niet de beste verhalen) maar 25% meer pay-outs. Betaling in BTC en dan omzetten naar ETH kost 1% fee. Zoals met veel zaken in Crypto had ik dat veel eerder moeten doen.

[ Voor 55% gewijzigd door Coldcat op 22-01-2022 12:10 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:59:
De president van El-Salvador heeft er vertrouwen in:

[Twitter]

Haha. Toch ook wel bizarre situatie daar.
Je zou maar belasing betalen om dan je president te zien gokken op crypto.
Godnondeju haha kan eigenlijk echt niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:04
Valandin schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Niks verbind zoals gezamenlijk een modaal jaarsalaris te zien verdampen in een paar uurtjes :D
Zo weinig maar, ik ben zojuist het huis kwijt geraakt, was onderpand :+

Haha, nee tuurlijk niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:57
Tominatie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Je zou maar pensioen premie betalen om de pensioenverzekeraar te zien gokken met aandelen?

Geen idee of el salvador nog meer gekocht heeft in de laatste tijd maar dit lijkt me een prima moment om wat in te kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Tominatie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Haha, inderdaad wel bizar.

Maar laten we eerlijk zijn, wie nu nog steeds niet gelooft dat Bitcoin ooit weer zal stijgen heeft toch ook wel een flinke plaat voor zijn harses.

Je hebt tenslotte crypto, en je hebt Bitcoin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Haha, inderdaad wel bizar.

Maar laten we eerlijk zijn, wie nu nog steeds niet gelooft dat Bitcoin ooit weer zal stijgen heeft toch ook wel een flinke plaat voor zijn harses.

Je hebt tenslotte crypto, en je hebt Bitcoin.
Gek genoeg heb ik op de lange lange termijn juist geen vertrouwen in Bitcoin.
Denk dat PoW uiteindelijk verdwijnt. Mocht de ETH 2.0 werken zoals beloofd dan word ik daarin echt een langetermijn gelover. Zie mij dan ook wel 100% Ethjeboy worden, maar voorlopig kijk ik het maar ff aan.

Voor je het weet stellen ze eth 2.0 uit naar 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Coldcat schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:03:
[...]

Heb je KYC goedstaan?

Op reddit hebben meer mensen daar last van gehad. Overigens staat het nu in je card (funding) ipv pool wallet.
Ik had me inderdaad verkeken. Ik had nog wat anders in de funding gezet dus de bijkomst van mining viel me niet op, dus moest naar het tabje funding gaan ipv overview om het te kunnen spotten.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:15
Valandin schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:53:
[...]

Eerder behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, ETH is echt compleet anders dan hoe het er voor stond in die jaren. Die 90% drop heb ik inderdaad gevoeld. Maar onder de 1000$ kan ik me echt niet meer voorstellen. Maar we gaan het zien natuurlijk. Als ETH 500 is zou ik er ook wel enorm veel FIAT in pompen.
Idd, nu zit er ook een hoop eth vast in staking dat doet ook iets en daarnaast zijn bij iedere cycle de stijging en daling in procenten minder extreem. Je zou dus verwachten dat we idd niet meer een 90% drop gaan zien.

Kan wel natuurlijk want het is crypto en dat is een smerige geitenponzi.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:29

Coldcat

HODL

enomiss schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Ik had me inderdaad verkeken. Ik had nog wat anders in de funding gezet dus de bijkomst van mining viel me niet op, dus moest naar het tabje funding gaan ipv overview om het te kunnen spotten.
Ik zou toch eens overwegen naar 2miners of een andere pool over te stappen. Binance betaald MEV niet uit wat al een paar % is. Ik had zelf veel invalid shares bij Binance wat misschien ook van invloed was. In het geval van 2miners kun je in NANO / BTC laten uitbetalen naar je Binance wallet waardoor je het op dezelfde plaats binnen krijgt.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Tominatie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:10:
[...]

Denk dat PoW uiteindelijk verdwijnt. Mocht de ETH 2.0 werken zoals beloofd dan word ik daarin echt een langetermijn gelover. Zie mij dan ook wel 100% Ethjeboy worden, maar voorlopig kijk ik het maar ff aan.

Ik sta er juist compleet andersom in. Ik denk dat in de toekomst pijnlijk duidelijk gaat worden hoe beïnvloedbaar PoS zal blijken.

Maar wie weet pik ik ook wel wat Ethers op met de tijd, het is altijd goed om wat te spreiden mocht ik er naast zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-10 10:45
Terwijl alles door het putje gaat knalt Sol netwerk er ook weer uit, voor de zoveelste keer. Mag lijen dat Sol holders nu eindelijk het licht zien. Die is zo vaak down, dat we Sol binnenkort terug zien in het programma Down the road.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vT9YZ6a-3MNS6KGuI6A7zjjGVko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8T8XgtG1ndhJMEfbLuvdHoDJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:59:
De president van El-Salvador heeft er vertrouwen in:

[Twitter]

Haha. Toch ook wel bizarre situatie daar.
Ondertussen is hun creditwaardigheid ook weer naar beneden bijgesteld :F

Leuk zo crypto dictator, de meerderheid kan daar amper rond komen, en de top koopt crypto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enomiss
Tominatie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:10:
[...]

PoW is onverslaanbaar.
Al het andere wat je verzint is een consessie.
Aya Miyaguchi = WEF. Vitalik Buterin is net zo'n freak als Mark Zuckerberg, die stopt ons nog liever voor eeuwig in een metaverse met buitenbaarmoederlijke voortplanting van de mensheid. Die mensen zijn niet 100% zuiver.
Oftewel, ik vertrouw het zaakje niet helemaal. Uiteindelijk zit je bij een centrale partij. Misschien zelfs bij een nieuwe centrale bank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Slux schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:19:
[...]

Leuk zo crypto dictator, de meerderheid kan daar amper rond komen, en de top koopt crypto.
Klinkt wel een beetje als Tropico - El Salvador edition.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07

HollovVpo1nt

I like gadgets

President van El Salvador.. Is dst die gast die z'n petje achterstevoren draagt en crypto memes deelt? Hoe is die man überhaupt aan de macht gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30
Slux schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:19:
[...]

Kredietwaardigheid afgezet tegen ouderwetse standaarden. Het is een gekke situatie daar, ze hadden eigenlijk niet veel te verliezen dus in die zin snap ik de move.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:14
PWSteal schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:43:
Even longterm plaatje:
Wat zijn voor jullie prijsniveaus waarop je zegt dat je wat groter gaat instappen?

Ik heb het volgende in gedachten;
-BTC 20k
-ETH 500
-ADA 0,30

BTC is een zekerheid dat ik positie opbouw vanwege VCA. ETH en ADA ga ik alleen instappen als die prijsniveaus gehaald worden.
Het spijt me om te zeggen maar ik vind het heerlijk dat we richting de crypto winter gaan. Al moet ik wel zeggen dat het deze keer wel moeilijk is om in te schatten hoe diep we kunnen gaan. Alle signalen wezen er al zo lang op dat we in een beginnende bear market zaten dus de mensen die nu niks hebben verkocht en jaarsalarissen zien verdampen hebben toch iets te weinig aan risk management gedaan.

De prijsniveaus waar ik begin met DCA zijn voor:

ETH 500/600$
DOT < 10$
KSM < 40$
GLMR < 1$
EWT < 1$

Ik kies bewust niet voor BTC. Ik ga voor een meer risicovoller PF.
Daarnaast probeer ik aan zoveel mogelijk ICO's mee te doen die voor een parachain op Polkadot gaan.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:22:
President van El Salvador.. Is dst die gast die z'n petje achterstevoren draagt en crypto memes deelt? Hoe is die man überhaupt aan de macht gekomen?
Beetje hetzelfde als de oranjes waarschijnlijk, tegenstanders omleggen.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
BTC100K2021 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Kredietwaardigheid afgezet tegen ouderwetse standaarden. Het is een gekke situatie daar, ze hadden eigenlijk niet veel te verliezen dus in die zin snap ik de move.
Aan de ene kant snap ik het ook wel, maar imo gaat ie wel te ver om bitcoins te kopen.
Leuk dat het legal tender is maar om als land dat al amper kan rondkomen in een bitcoin te stappen ... te bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
enomiss schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:21:
[...]

PoW is onverslaanbaar.
Aya Miyaguchi = WEF. Vitalik Buterin is net zo'n freak als Mark Zuckerberg, die stopt ons nog liever voor eeuwig in een metaverse met buitenbaarmoederlijke voortplanting van de mensheid. Die mensen zijn niet 100% zuiver.
Oftewel, ik vertrouw het zaakje niet helemaal. Uiteindelijk zit je bij een centrale partij. Misschien zelfs bij een nieuwe centrale bank...
Het ding is, PoW werkt omdat de miners er wat aan verdienen. Naarmate de rewards richting 0 gaat door de halvings verdwijnt die beloning.

Mensen zeggen dan, ja Bitcoin is tegen die tijd een enorm betalingsnetwerk en de miners blijven minen omdat de transactiekosten genoeg opleveren maar daar geloof ik niet in.

De uiteindelijke halveringen zullen in mijn open op termijn de veiligheid van het netwerk in gevaar brengen, waarbij een uiteindelijk 51% aanval op de loer ligt.

Daarom geloof ik niet op de lange lange termijn, denk aan tientallen jaren. Maar misschien is PoS zoals Jaap zegt ook wel een waardeloos concept uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

PoW is onverslaanbaar.
Haha _O-

Ik zie die harses van Vitalik zo voor me. Blijft toch een mooi wereldje, die crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Tominatie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:27:
[...]

Het ding is, PoW werkt omdat de miners er wat aan verdienen. Naarmate de rewards richting 0 gaat door de halvings verdwijnt die beloning.

Mensen zeggen dan, ja Bitcoin is tegen die tijd een enorm betalingsnetwerk en de miners blijven minen omdat de transactiekosten genoeg opleveren maar daar geloof ik niet in.

De uiteindelijke halveringen zullen in mijn open op termijn de veiligheid van het netwerk in gevaar brengen, waarbij een uiteindelijk 51% aanval op de loer ligt.

Daarom geloof ik niet op de lange lange termijn, denk aan tientallen jaren. Maar misschien is PoS zoals Jaap zegt ook wel een waardeloos concept uiteindelijk.
PoS werkt zolang men de markt wil veroveren. Deze fase waar we in zitten is niet realistisch voor het beoogde doel erachter, dat is namelijk niet zo idealistisch als dat van Bitcoin. Uiteindelijk ligt de macht centraal en is het programmeerbaar geld. Waar centrale macht ligt ontstaat onvermijdelijk misbruik van macht ergens op de lange termijn. Extra mining winsten in die eenheid doen er dan niet meer toe als men bijvoorbeeld negatieve rente programmeert of een timer zet op je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:13
Basxt schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:19:
Nog meer mensen problemen met binance? telkens random logouts en fiat en coins niet zichtbaar..
Browser of app? Bij browser (Firefox) moet ik af en toe de cache leeggooien (ik verwijder ook alle cookies dan) omdat anders sommige pagina's van Binance niet meer laden. Waarschijnlijk omdat ik continu veel tabs open heb.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:43
Benieuwd hoe ver BNB gaat zakken, hopelijk genoeg om die cashback eens te verhogen! :9

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slux schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:25:
[...]

Aan de ene kant snap ik het ook wel, maar imo gaat ie wel te ver om bitcoins te kopen.
Leuk dat het legal tender is maar om als land dat al amper kan rondkomen in een bitcoin te stappen ... te bizar
Weet je wat eigenlijk echt bizar is?

Dat de huidige werelmunt het klimaat heeft gecreëerd waarin bovenstaand überhaupt als realiteit heeft plaatsgevonden.

Dat zegt wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Ik verwacht dat de focus naar POS verschuift. POW ligt onder vuur vanwege al die klimaat believers. Het kan zo maar zijn dat men overstapt van BTC naar ETH.

https://www.euronews.com/...-to-save-renewable-energy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:32
BTFD schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:33:
Benieuwd hoe ver BNB gaat zakken, hopelijk genoeg om die cashback eens te verhogen! :9
De laatste keer dat het wijzigde was andersom. Je had minder bnb nodig voor hetzelfde percentage cashback omdat bnb zo duur werd en ze dus minder ‘eur value’ wilden vereisen voor een bepaald level. De omgekeerde beweging nu lijkt me dus enigszins onlogisch/ ik zou er niet té veel op hopen.

That said, what do i know :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
zwembroek schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:35:
Ik verwacht dat de focus naar POS verschuift. POW ligt onder vuur vanwege al die klimaat believers. Het kan zo maar zijn dat men overstapt van BTC naar ETH.

Dat kan zeker gebeuren. Dat is het hele idee, om Bitcoin te kapen van zijn of haar idealistisch doel.
Het zou echt een gemiste kans zijn voor de wereld. Maar helaas wint het beste niet altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

PoW is onverslaanbaar.
En PoW is geen gigantische consessie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
enomiss schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Dat kan zeker gebeuren. Dat is het hele idee, om Bitcoin te kapen van zijn of haar idealistisch doel.
Het zou echt een gemiste kans zijn voor de wereld. Maar helaas wint het beste niet altijd.
Ach er zijn zat andere cryptos gemaakt met een idealitisch doel. Ik vermoed dat bij BTC echt niet meer daarvan over is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:35:

Het kan allemaal, doodbloeden zou heel goed kunnen.

PoW is een bedreiging omdat het werkelijke decentralisatie biedt. De stok achter de deur voor regulatie toejuichende instanties/overheden is de energie consumptie van een groot netwerk als dat van Bitcoin. Win-win natuurlijk, want over dat energie verbruik valt ook echt wel wat te zeggen.

Wanneer de tijd komt dat het Bitcoin netwerk verbannen wordt of over wordt gezet op PoS vanwege regulatie dwang, is voor mij persoonlijk de crypto periode over.

Want als crypto slechts iets is wat bestaanrecht heeft onder sturing van regulerende macht, is het experiment wat mij betreft mislukt.

Speculatie is dan alles wat er overblijft in mijn optiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tominatie schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:47:
Wat een slachting! En dan staat bitcoin nog redelijk “hoog”. De shitcoins gaan echt naar 0 op dit tempo.
Hoe beoordelen jullie het verschil tussen shitcoins en interessante (nieuwe) coins voor lange termijnsinvestering? Ik kijk meestal hoe lang ze al meegaan. De koers zegt niet altijd wat (BTC is ook een alpenlandschap). Volume misschien

Op Binance staan nu bij trends ook namen als DOT, LUNA, MATIC etc. Geen idee wat ik ervan moet denken voor een lange-termijnsinvestering.

==
hoi

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

De 2021 noobs kunnen dadelijk in ieder geval meepraten met de cryptofossielen. Is ook wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
Sissors schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:44:
[...]

En PoW is geen gigantische consessie?
Nee. Bitcoin is pure energie die opgeslagen is. Die energie kan net zo goed weer vrijkomen. Fud over energie verbruik is de grootste misvatting die er bestaat. Overigens kerstverlichting verbruikt ook energie, uiteindelijk heeft iets waarde of niet. Een goed monetair systeem, daar zou iedereen wat voor over moeten hebben, zelfs al kost het energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Darrell schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:49:
De 2021 noobs kunnen dadelijk in ieder geval meepraten met de cryptofossielen. Is ook wat waard.
_O- _O-

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Bitcoin heeft echt weinig support gecreerd tussen 19 en 40K. Het zijn een paar leveltjes maar vooral veel ruimte voor behoorlijke prijsbeweging.

Er moet toch ergens een bounce komen waarna we in iedergeval een tijdlang(paar weken) weer wat herstellen. Ff wat rust in de tent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
Eusebius schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:48:
[...]

Hoe beoordelen jullie het verschil tussen shitcoins en interessante (nieuwe) coins voor lange termijnsinvestering? Ik kijk meestal hoe lang ze al meegaan. De koers zegt niet altijd wat (BTC is ook een alpenlandschap). Volume misschien

Op Binance staan nu bij trends ook namen als DOT, LUNA, MATIC etc. Geen idee wat ik ervan moet denken voor een lange-termijnsinvestering.
Met Jaapio's flowchart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:46:
[...]

Het kan allemaal, doodbloeden zou heel goed kunnen.

PoW is een bedreiging omdat het werkelijke decentralisatie biedt. De stok achter de deur voor regulatie toejuichende instanties/overheden is de energie consumptie van een groot netwerk als dat van Bitcoin. Win-win natuurlijk, want over dat energie verbruik valt ook echt wel wat te zeggen.

Wanneer de tijd komt dat het Bitcoin netwerk verbannen wordt of over wordt gezet op PoS vanwege regulatie dwang, is voor mij persoonlijk de crypto periode over.

Want als crypto slechts iets is wat bestaanrecht heeft onder sturing van regulerende macht, is het experiment wat mij betreft mislukt.

Speculatie is dan alles wat er overblijft in mijn optiek.
Maar juist PoW heeft extra schaalvoordeel voor grote miners versus kleine miners, terwijl bij PoS dat veel minder het geval is. Ja de rijken hebben meer macht, maar laten we wel wezen, dat is bij PoW net zo goed. Als je rijk bent kan je heel veel meer miners hebben draaien dan als je arm bent.

(Overigens laten we niet net doen alsof er nu meer is dan speculatie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xHDir_gBh8SQ2Wpj9m1LpPHEdFA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3ECMXeKKhbGYU415mB0nCC7m.png?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
enomiss schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Nee. Bitcoin is pure energie die opgeslagen is. Die energie kan net zo goed weer vrijkomen. Fud over energie verbruik is de grootste misvatting die er bestaat. Overigens kerstverlichting verbruikt ook energie, uiteindelijk heeft iets waarde of niet. Een goed monetair systeem, daar zou iedereen wat voor over moeten hebben, zelfs al kost het energie.
Dit is sarcasme, toch? Sorry maar is soms lastig uit tekst te halen, gezien ik daadwerkelijk mensen heb gezien die zulk soort dingen geloven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Sissors schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:52:
[...]

Dit is sarcasme, toch? Sorry maar is soms lastig uit tekst te halen, gezien ik daadwerkelijk mensen heb gezien die zulk soort dingen geloven.
Wait for it.....

Wait for it a little bit longer......

You are in for a ride oOo

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
[...]

Pakt een Hertog Jan erbij....

[ Voor 13% gewijzigd door zwembroek op 22-01-2022 12:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gezien jullie reacties ben ik bang dat ik wat sterkers nodig ga hebben dan een Hertog Jan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
[...]

Das lastig man. Je hebt mensen die zeggen alles buiten Bitcoin is shit. Of je hebt Bitcoin en ETH gelovers en derest is shit.

Ik vind shit vooral coins als Doge, Shib etc. Die gewoon 0 toevoegen of iets willen bereiken/innovatief willen zijn.

Cardano vind ik persoonlijk ook shit, omdat het een enorme marketcap heeft zonder enige utility.

BNB vind ik dan wel weer prima, het is gecentraliseerd (helaas) maar het heeft wel meerdere utility’s dus imo wel waarde.

XMR vind ik interessant omdat het wel enorme privacy geeft wat mijn inzicht ook utility heeft. Zeker omdat landen en banken steeds meer macht krijgen over jouw geld.

Zo moet je dat voor jezelf een beetje bekijken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:22:
Omdat hij vrij populair is c.q. was ten tijde van de verkiezingen?

In tegenstelling tot wat velen denken, heeft hij best wat bereikt en is los daarvan zijn verhaal behoorlijk interessant. Als je er meer over wilt weten, kan ik de Cryptocast El Salvador special aanraden van een paar maanden geleden.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Over energie, wat ik al in nieuwstopic zei;

Ik vind dat soort nieuwsberichten wel interessant altijd. Als speerpunt gebruiken ze dan vaak het klimaatdoel, stel iedereen zou stoppen met minen, halen we dan ineens de doelen? Ik denk het niet. In de wereld wordt ongeveer 23845 TWh verbruikt, waarbij bitcoin zo'n 130 TWh totaal. Dan hebben we het dus over zo'n 0.5% van de wereldwijde energieconsumptie. Zijn zat betere slagen die je dan kan maken dus ;)

Als je dan kijkt dat van de world hashrate 42.74% in USA is, 21.85% Kazakhstan, 13.56% russia, 5.54% malasia..
Anyways, in Ierland is er ~4% en in Duitsland ~4% monthly hashrate share. Echter geeft de cambridge bitcoin electricity consumption index hier aan dat de cijfers waarschijnlijk geinflateerd zijn door VPN of proxy services. De overige landen hebben een share van ~0.02%-~0.5% van de world hash rate. Realistisch gezien zijn wij in heel europa waarschijnlijk goed voor zo'n 5% van het aandeel in mining.

De schaal van het energieverbruik van minen is in europa dusdanig laag dat waarschijnlijk het gecombineerde energieverbruik van winkels die s'avonds de lampen in de etalage aan laten staan hoger uitvalt. En dat dient al helemaal geen maatschappelijke baten.

[ Voor 11% gewijzigd door Valandin op 22-01-2022 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:42
[...]

Dit is onderdeel van de big reset _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZc2f0vqW_I1N9EXc7C9SN8VCVI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wLJSYTIOOx4GLBRh0LL310mg.png?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Sissors schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:45:
[...]

Ach er zijn zat andere cryptos gemaakt met een idealitisch doel. Ik vermoed dat bij BTC echt niet meer daarvan over is.
Er zullen zeker andere crypto oplossingen bestaan met een idealistisch doel. Maar dat is verder niet relevant. De centrale partij erachter blijft namelijk niet voor eeuwig de eigenaar. Centralisatie synchroniseert op den duur met macht. En zo bestaat de historie van de mensheid uit vele cyclussen waarbij er in de oorsprong vaak een idealistisch maatschappelijk model was, maar het uiteindelijk altijd uitmondt in zelfvernietiging of een revolutie. En dan ontstaat er weer iets nieuws. In dat daglicht is Bitcoin iets 'nieuws', als antwoord op het zelfvernietigingsbeleid van fiat. Als antwoord op Bitcoin komen er vervolgens weer oplossingen om diezelfde macht toch weer terug te leiden naar de gevestigde orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:13
Bicameral_Mind schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:06:
Zojuist een melding dat de bitfinex app niet in orde is en verwijderd is van mijn telefoon.
Iemand enig idee wat er mis is?
Kan niets vinden in recent nieuws.
App is van de android store gedownload.
kreeg net dezelfde melding over de Nexo app :?
Playprotect zegt niets schadelijks gevonden. Geen idee ook welke app die waarschuwing stuurde. Ff duckducken maar.

[ Voor 13% gewijzigd door Wiley99 op 22-01-2022 13:03 ]

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• enomiss
Ngangatar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Wait for it.....

Wait for it a little bit longer......

You are in for a ride oOo
Nee hier ga ik verder helemaal niet op in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:19
Tsja.. pas geleden schreef ik nog dat het stonk naar een Death Cat Bounce.

"Je hebt geen gelijk, want <bla>"
Een cryptomoment later.... :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 21:48
zwembroek schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:22:
[...]

Het spijt me om te zeggen maar ik vind het heerlijk dat we richting de crypto winter gaan. Al moet ik wel zeggen dat het deze keer wel moeilijk is om in te schatten hoe diep we kunnen gaan. Alle signalen wezen er al zo lang op dat we in een beginnende bear market zaten dus de mensen die nu niks hebben verkocht en jaarsalarissen zien verdampen hebben toch iets te weinig aan risk management gedaan.

De prijsniveaus waar ik begin met DCA zijn voor:

ETH 500/600$
DOT < 10$
KSM < 40$
GLMR < 1$
EWT < 1$

Ik kies bewust niet voor BTC. Ik ga voor een meer risicovoller PF.
Daarnaast probeer ik aan zoveel mogelijk ICO's mee te doen die voor een parachain op Polkadot gaan.
Ik heb mijn positie in mei al verkocht, dus mij hoor je ook niet klagen. Ik had zelfs de pump naar 69k niet verwacht eerlijk gezegd.

Risico management is en blijft gewoon lastig. Vooral nu heel het internet vol zit met allerlei 'experts' die je gouden bergen beloven als je coin x of y koopt. En die komen met allerlei leuke theorieën op de proppen zoals 'lenghtening cycles', 'stock to flow', 'hoge inflatie = crypto moon' die achteraf niet blijken te kloppen.

Het is niet dat ik nu wil zeggen dat ik alles weet, ik doe uiteindelijk ook maar wat. Maar mijn les in crypto de laatste jaren (en ook met losse stocks) is toch echt winst=winst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:56
[...]

Lees de documentatie en let ook op de tokenomics; hoe is de distributie, betrokken VC's, vroege investeerders, vesting schedules, issuance schedules. Daarnaast market cap en FDV (Fully Dilluted Value). Kun je de token eenvoudig farmen? Zo ja, is de token farmen beter dan op de markt kopen? Wordt lid van de Discord en kijk hoe de community is. Kijk of de developers een Twitter account hebben, als ze zich vooral druk maken om de koers i.p.v. het ontwikkelen van het project is dat vaak geen goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 12:00
Same here maar ik dacht dat het de afgelopen week wel weer een mooi moment was wat te gaan kopen op Kucoin naar 6 maanden er niet mee bezig te zijn geweest wel mee gelezen tussen door.

Ik had die 69K niet verwacht en sloeg mezelf voor de kop dat ik toch niet terug gekocht had.

Heb toen in mei echt de top verkocht van $Trias en UBX die munten blijft toch altijd dan een beetje een plekje houden bij je omdat het ons zoveel heeft gebracht financieel gezien wat we anders niet hadden kunnen doen / moeilijk.

Nooit een moment spijt van gehad om te verkopen in ieder geval achter af gezien.

Dus when moon ? _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door JustC op 22-01-2022 13:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ngangatar schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Toppertje, alleen al voor jou hoop ik 100K eind januari.

Maar blijf die dotjes vasthouden en blijf ze ook inkopen, die gaan jou en je meiden ooit van een mooie som geld voorzien.

*edit: oh ja, NFA.
Ach ja, er staat nog wel ergens een potje fiat. Ben nooit all in gegaan. Het zou mooi zijn om bepaalde dromen te kunnen verwezenlijken, mocht dat niet lukken ook goed. Ik kan alleen maar zeggen dat mede door mensen zoals jij ik echt meer plezier in het leven gekregen heb. Dit klinkt erg zwaar allemaal. Maar zorgt net eventjes voor die afleiding. Leuke memes, grappige comments en zeker ook serieuzere zaken komen hier aan bod.

Wanneer ik alleen al kijk naar de likes die zijn gegeven op mijn bericht op een voor mij belangrijk moment echt wauw! Mede door privé berichten die ik gekregen heb, contacten die ik daardoor heb opgedaan, kan ik niet anders dan hier blijven terug keren. En ooit, misschien ooit eens een bbq met wat mensen. Kan daar echt naar uitkijken. In een lambo, Peugeot of bij @Verwijderd achter op de Solex. Ik vind het allemaal mooi :)

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Valandin schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Niks verbind zoals gezamenlijk een modaal jaarsalaris te zien verdampen in een paar uurtjes :D
Gebroederlijk allemaal hè :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Maar juist PoW heeft extra schaalvoordeel voor grote miners versus kleine miners, terwijl bij PoS dat veel minder het geval is. Ja de rijken hebben meer macht, maar laten we wel wezen, dat is bij PoW net zo goed. Als je rijk bent kan je heel veel meer miners hebben draaien dan als je arm bent.

(Overigens laten we niet net doen alsof er nu meer is dan speculatie).
Zolang de hashrate astronomisch is als nu, is dat misschien wel waar. Het is daarmee de kracht maar tevens ook de zwakte van Bitcoin. Atronomische hashrate betekent een veilig netwerk, aanzienlijke verlaging betekent goedkopere 51% attacks. Echter is het nog steeds niet onmogelijk een blockreward te pakken met lage hashing, de kans is slechts erg klein.

De 1 bekijkt dit vanuit het klimaat perspectief, de ander vanuit een radicaler perspectief waarin het draait om vrijheid en macht. Overheden zien Bitcoin wat dat betreft liever gaan dan komen.

Of bedrijfshallen vol loeiende asics een gezond iets zijn, dat is discutabel op zijn minst. Wel zie ik een toekomst met crypto die alleen bestaansrecht hebben op PoS als een verloren financiële revolutie zoals Enomiss ook aangeeft.

Maar misschien is die weg allang ingezet toen de hyperspeculatie zijn intrede deed. Mensen hebben nu eenmaal leiding nodig, overheden en financiële regulaties bieden dat.

Het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Laatst online: 02-10 07:04
Ik dacht, even spelen met Sundaeswap en cardano native tokens, is nou toch niks meer waard, maar zelfs dat lukt niet :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mYH3ukCZS-u0kNuB0VynOFq2wYw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jx5PpOPNygF2m9HxFqEbIiXV.png?f=user_large

:P

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
M'n eerste trade sinds de drops, al m'n solana voor eth geswapped. Wou er al een hele tijd van af. Had gelukkig niet uitgemaakt omdat ETH en SOL even hard rekt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 21:21
mannowlahn schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 10:47:
[...]

Ik heb geen idee wat je instap level is, maar daarentegen heb ik ook geen idee waarom mensen na 2018 nog vertrouwen in alts als Vet of hadden. Vet is exact de alt waar mensen aan refereren, "Als we in een bear komen gaan bepaalde alts naar -70% en komen nooit meer terug". Hoe weet ik dat? omdat ik ook zon optimistische gast was die dacht dat het wel mee viel, er is maar vrij weinig wat die periode overleefd heeft en een tweede bear zal het nog verder brengen. tenzij er stras weer mensen naar oude youtube videos uit 2018 gaan kijken en denken, wow Vet is echt vet.
Kijk, dit had ik precies nodig :O :/ >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWSteal
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Zolang de hashrate astronomisch is als nu, is dat misschien wel waar. Het is daarmee de kracht maar tevens ook de zwakte van Bitcoin. Atronomische hashrate betekent een veilig netwerk, aanzienlijke verlaging betekent goedkopere 51% attacks. Echter is het nog steeds niet onmogelijk een blockreward te pakken met lage hashing, de kans is slechts erg klein.

De 1 bekijkt dit vanuit het klimaat perspectief, de ander vanuit een radicaler perspectief waarin het draait om vrijheid en macht. Overheden zien Bitcoin wat dat betreft liever gaan dan komen.

Of bedrijfshallen vol loeiende asics een gezond iets zijn, dat is discutabel op zijn minst. Wel zie ik een toekomst met crypto die alleen bestaansrecht hebben op PoS als een verloren financiële revolutie zoals Enomiss ook aangeeft.

Maar misschien is die weg allang ingezet toen de hyperspeculatie zijn intrede deed. Mensen hebben nu eenmaal leiding nodig, overheden en financiële regulaties bieden dat.

Het is wat het is.
De 1 na laatste zin ben ik het wel aardig mee eens. We zitten in een periode waar je snelle winsten kan pakken door hyperspeculatie (mooi woord trouwens), maar veel mensen zien de risico's hiervan niet in. De winst gaat nagenoeg altijd naar diegene die er als eerste in zit. De mensen die aan het eind instappen gaan nagenoeg altijd rekt.

Ik zie bijvoorbeeld altcoins als tech-startups. Die komen en gaan met de wind, misschien 1 op de 100 word een volwassen bedrijf wat ook daadwerkelijk winstgevend gaat zijn. Tesla was een goed voorbeeld van zo een 1 in de 100 bedrijf, had in 2012 een market cap van 3~4 miljard. Dan zie je een platform als ADA wat zelfs nu nog 33 miljard market cap heeft. Tesla had toen betalende klanten en eigen productie van hardware. Is er op deze planeet ook maar 1 persoon die ADA in het echte leven gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle_Charles
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
PWSteal schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:31:
[...]

Is er op deze planeet ook maar 1 persoon die ADA in het echte leven gebruikt?
FWIW: Samsung dmv Veritree wat op Cardano loopt

irony > *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:47
AVAX is aan het moonen! d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:34
Jaa bitcoin is opgeslagen energie. Die zo kan vrijkomen.

Jeweetwel, die reverse videokaarten die energie opwekken door bitcoins te verstoken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eldeegee
ondertussen koopt El Salvador weer even voor 15mlj BTC bij......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUCcvUwJISMwHIX5l7K9cUvb6_c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5YaZ1psIM9iu4llWsYOE7AII.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

BTC is leuk als je echt in die wereldverbeteringsdingetjes geloofd. Maar het huidige stroomverbruik is natuurlijk complete waanzin, zeker als je ziet wat je er nu voor terugkrijgt. POW klinkt leuk, maar de huidige uitvoering bij BTC is gewoon slecht.

En hoeveel mensen zitten er nu echt in crypto uit idealistische motieven? Ik heb een niet wetenschappelijk onderzoek gedaan, en hieruit kwam dat er wereldwijd precies 7 mensen zijn die het uit idealistisch oogmerk doen, de rest wil geld (fiat) verdienen.

En het kan best een keer verboden worden, milieu is nu een leuke knuppel om mee te slaan, maar de terrorisme en whatabout the children kaart is ook nog niet echt gebruikt.

Van overheden ga je het niet winnen, dan kun je hopen op een revolutie, maar die kans is gewoon bizar klein. Dan ga ik liever voor ''if you can't beat them, join them" het leven is veel te kort om je over dergelijke zaken echt druk te maken. Dan zit ik liever met wat fiat muntjes (oa verdient met crypto 🥳😎) aan het strand met een cocktail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
eldeegee schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Kijk, dit had ik precies nodig :O :/ >:)
Tja, het is de harde realiteit van crypto. We zijn allemaal naïef geweest in onze begindagen. Denken dat elke token wel naar 1 dollar kan. Denkden dat een alt langer dan 4 jaar zijn waarde zal houden. laten we gewoon eerlijk zijn, iedereen oop van alles met de waan van e dag, dat betekend dat men niet zoveel geeft over de achterliggende tech(hahah 99% heeft dat niet) en dus zijn de token na twee jaar en zeker na een bear geen kut meer waard omdat iedereen alweer bezig is met de nieuwe hype.

Dus ja, ik acht de kans dat jij over blijft met je vette zak zeer groot. Dit overkomt je geen tweede keer hoor. nu snap je waarom iedereen steeds zegt, alle alts sterven in een bear, je moet het gewoon een keer meemaken. Maar alle winstgevende alts worden ook in een bear geboren. Circle of life weet je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:48
eldeegee schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:41:
ondertussen koopt El Salvador weer even voor 15mlj BTC bij......

[Afbeelding]
Die president zit binnenkort in de gevangenis, of erger...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
UniMatrix schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:19:
Ik dacht, even spelen met Sundaeswap en cardano native tokens, is nou toch niks meer waard, maar zelfs dat lukt niet :+

[Afbeelding]

:P
Ik lach een scheur in mijn broek, die sundaeswap is toch de meest kansloze swap ooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:04
enomiss schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:49:
[...]

Hoe haal je de warmte terug die je verstookt hebt met GPU’s of ASICs?
Die energie is in je pand gegaan en daarna naar buiten waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
Wozmro schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:45:
[...]

Die president zit binnenkort in de gevangenis, of erger...
En als BTC ineens toch stijgt naar 100k is hij in één klap de man. _/-\o_ . Gokken met het geld van het volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 17:12

The Chosen One

Zie signature!

Heb mijn matic/ada/sol/link nu allemaal omgezet naar eth/bnb/btc. (wat al de grotere waren)
BTC/ETH/BNB nu alleen over. Wil ook niet elke dag 20 keer kijken naar de koers. Als er geen rust is in de portemonnee misschien wat meer rust voor het hoofd? ;p

(niet dat het effectief veel zou verschillen misschien maar toch]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
Uncle_Charles schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:39:
[...]

FWIW: Samsung dmv Veritree wat op Cardano loopt
En zit er ook al maar 1 boom in de grond? Want het enige wat ik op de website zie is dat ze miljoenen ophalen, NFTs aan het minten zijn maar eigenlijk niets met bomen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
The Chosen One schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:48:
Heb mijn matic/ada/sol/link nu allemaal omgezet naar eth/bnb/btc. (wat al de grotere waren)
BTC/ETH/BNB nu alleen over. Wil ook niet elke dag 20 keer kijken naar de koers. Als er geen rust is in de portemonnee misschien wat meer rust voor het hoofd? ;p

(niet dat het effectief veel zou verschillen misschien maar toch]
Nu pas? Maar je motieven zijn goed, als je teveel stres ervaart kan het geen kwaad om te zorgen dat je dat niet meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle_Charles
PWSteal schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:49:
[...]

En zit er ook al maar 1 boom in de grond? Want het enige wat ik op de website zie is dat ze miljoenen ophalen, NFTs aan het minten zijn maar eigenlijk niets met bomen doen.
Ja. "Planting for the Cardano Forest began in December, over the next month we are preparing to unlock the first redemption period."

irony > *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Laatst online: 17:12

The Chosen One

Zie signature!

mannowlahn schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Nu pas? Maar je motieven zijn goed, als je teveel stres ervaart kan het geen kwaad om te zorgen dat je dat niet meer hebt.
Stress stress.... is misschien iets overdreven, het is niet al mijn spaargeld maar het punt is wel daar.

[ Voor 58% gewijzigd door The Chosen One op 22-01-2022 13:52 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
Tijd voor weer een rondje marketing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNvWKlYVidjMqOtwUsLnpGmpBPA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAY6lN3iDzIV2gwOfNvU3kMi.jpg?f=fotoalbum_large

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-09 13:20
Nopheros schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Je zou maar pensioen premie betalen om de pensioenverzekeraar te zien gokken met aandelen?

Geen idee of el salvador nog meer gekocht heeft in de laatste tijd maar dit lijkt me een prima moment om wat in te kopen?
Gelukkig is de AOW ontkoppelt, betekend dat we nog meer moeten gokken om rond te komen !! Welkom in de grote wereld casino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
Uncle_Charles schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Ja. "Planting for the Cardano Forest began in December, over the next month we are preparing to unlock the first redemption period."
Iets op je website zetten is niet zo lastig. Ik heb even op de twitter van hun rondgekeken en wat verder ge-googled, het komt niet verder dan dat ze zeggen dat ze bomen (gaan) planten. Geen enkele foto of iets die dit daadwerkelijk bevestigd.

Lijkt mij vrij normaal als je verkoopt dat je 500.000 bomen hebt geplant dat je een foto of iets ervan maakt. Dat is uiteindelijk het doel toch. Dat is net zoals als een autofabrikant zijn maar niet laten zien dat je daadwerkelijk auto's maakt. Waar hebben we dat eerder gezien; Nikola Motors.

[ Voor 21% gewijzigd door PWSteal op 22-01-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle_Charles
PWSteal schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Iets op je website zetten is niet zo lastig. Ik heb even op de twitter van hun rondgekeken en wat verder ge-googled, het komt niet verder dan dat ze zeggen dat ze bomen (gaan) planten. Geen enkele foto of iets die dit daadwerkelijk bevestigd.
Moesten er foto's opstaan zou je waarschijnlijk zeggen dat de foto's fake zijn, nietwaar? Een foto kan tenslotte ook gewoon van ergens / iets anders zijn.

En hoogstwaarschijnlijk heeft de multinational Samsung ook geen due diligence gedaan wat Veritree betreft en gaan ze gewoon schaamteloos samenwerken met dit scambedrijf.

(On-the-ground data linked to each tree planted is verified and securely transmitted to your company's private portal to track progress, showing your impact in real time.)

[ Voor 11% gewijzigd door Uncle_Charles op 22-01-2022 14:02 ]

irony > *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
[...]

Nee, je sarcasme radar gaat in dit geval terecht niet af.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
Uncle_Charles schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:59:
[...]

Moesten er foto's opstaan zou je waarschijnlijk zeggen dat de foto's fake zijn, nietwaar? Een foto kan tenslotte ook gewoon van ergens / iets anders zijn.

En hoogstwaarschijnlijk heeft de multinational Samsung ook geen due diligence gedaan wat Veritree betreft en gaan ze gewoon schaamteloos samenwerken met dit scambedrijf.
Het is een enorme red flag dat ze er niet zijn. Nikola Motors had ook grote investeerders en die zijn ook finaal rekt gegaan. Zegt echt heel weinig dat het hier Samsung betreft, voor hun is dit simpelweg reclame zodat het lijkt dat ze wat om de aardbol geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle_Charles
PWSteal schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:04:
[...]

Het is een enorme red flag dat ze er niet zijn. Nikola Motors had ook grote investeerders en die zijn ook finaal rekt gegaan. Zegt echt heel weinig dat het hier Samsung betreft, voor hun is dit simpelweg reclame zodat het lijkt dat ze wat om de aardbol geven.
Als achteraf zou blijken dat ze hun DD niet gedaan hebben en in zee gegaan zijn met een scam komt dat dubbel zo hard terug als negatieve publiciteit. Denk dus niet dat ze in deze tijd, waar dergelijke zaken blijkbaar maatschappelijk belangrijk zijn, dergelijk risico willen nemen.

irony > *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Moon :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
Na de verse reminder van Taro om de DCA van stal te halen, zojuist de nodige DCA-orders ingeschoten.
Rekening houdend met een koersval naar de 27K EUR (~ +10% boven de vorige bodem) voor BTC en ~ 1600 EUR voor ETH. (~ +12,5% boven de vorige bodem).

TLDR: DCA & HODL :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
36K mooooon

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES
  • Laatst online: 00:07

YES

Moderator General Chat
Ah ja daar komt die relieve bounce naar 420k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
YES schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:21:
Ah ja daar komt die relieve bounce naar 420k
My body is ready

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Een dergelijke stijging wordt vaak gebruikt om nog wat restanten overboord te zetten, waardoor de volgende daling er waarschijnlijk wel weer aan komt. Pas dus op met groene candles chasen...

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
17% van de hodlers heeft een longpositie onderwater
Het slimme geld verkoopt vrij weinig aan het domme geld
Er is een dip in de vraag naar bitcoin waardoor de prijs naar beneden gaat (er is geen hype)
Er is een soort van long squeeze gaande bij vooral Binance
Volgende week kan een nog diepere dip verwacht worden, of een short squeeze (waarbij de koers naar boven gaat)
Vooral de eckte hodlers vinden het best en stacken de sats...

Aldus glassnode met on-chain statistieken:

YouTube: Bitcoin: Surveying the 21 Jan Sell-off (On-chain Market Analysis)

[ Voor 7% gewijzigd door Qunix op 22-01-2022 14:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 11:54
Heel even schrikken toen ik vanochtend in Delta keek maar het eerste wat ik dacht was "bijkopen!". Dus eerder vanmiddag toch maar een extra flufje fiat in BTC en ETH geduwd... Met koersen van ongeveer 25% onder mijn GAK vond ik het een mooi moment.

Ik ben pas in mei 2021 ingestapt en heb sinds die tijd netjes maandelijks DCA ingekocht plus soms wat extra bij dips van meer dan 5%. Ik merk dat ik een bear-market veel meer als kans dan als bedreiging zie. Als ik nu nog wat meer fiat had liggen wat ik kon missen zou ik er niet aan twijfelen om bij te kopen.

Voor mezelf ben ik een strategie en afspraken op papier aan het zetten om emotionele beslissingen te voorkomen. Ik neig ernaar om DVA ipv DCA te gaan toepassen. Om mezelf te dwingen ook af en toe een beetje winst af te romen als de koersten stijgen. Dat heb ik het afgelopen halfjaar niet of nauwelijks gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:38
Taro schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:30:
Een dergelijke stijging wordt vaak gebruikt om nog wat restanten overboord te zetten, waardoor de volgende daling er waarschijnlijk wel weer aan komt. Pas dus op met groene candles chasen...
Wie vertelt dat aan mijn bots 😳?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
elektriekert schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Hoe haal je de warmte terug die je verstookt hebt met GPU’s of ASICs?
Die energie is in je pand gegaan en daarna naar buiten waarschijnlijk.
Nergens heb ik gezegd dat er geen energieverlies is. Echter in verhouding tot andere investeringen is het rendement bij Bitcoin het grootst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:41
Ligt het aan mij of is het wel eens drukker geweest na zulke slachtpartijen? Ik merk dat een deel de klappen van de zweep al kent en er niet echt warm of koud meer van wordt. Een ander deel loopt nog tegen diezelfde boom als dat iedereen al een keer aangelopen is, maar ook die lijken wel minder pijn te hebben.

Ik mis een beetje dat gevoel dat we collectief door het putje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Moiety schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Wie vertelt dat aan mijn bots 😳?
Jouw lines of code ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moiety
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:38
Nee, ik ben te lui daarvoor. Gebruik satoshitrading bots. Ongelooflijke domme dingen. Je zou zeggen dat er anno 2022 wel slimme bots bestaan die op basis van goede TA’s kopen en verkopen. Die van mij doen dan niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Moiety schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Nee, ik ben te lui daarvoor. Gebruik satoshitrading bots. Ongelooflijke domme dingen. Je zou zeggen dat er anno 2022 wel slimme bots bestaan die op basis van goede TA’s kopen en verkopen. Die van mij doen dan niet.
Jij hebt tenminste nog iemand/iets die je het op de kop kan geven _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:27
Moiety schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Als die er zijn geven ze die niet weg lijkt me

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Ypuh schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:47:
Ligt het aan mij of is het wel eens drukker geweest na zulke slachtpartijen? Ik merk dat een deel de klappen van de zweep al kent en er niet echt warm of koud meer van wordt. Een ander deel loopt nog tegen diezelfde boom als dat iedereen al een keer aangelopen is, maar ook die lijken wel minder pijn te hebben.

Het komt ook omdat bijvoorbeeld in mei het knetterhard ineens door het putje ging in 1 dag. We zitten nu al een tijdje in een vrij saaie afdaling die doorzet waar men hoopt op een volgende beklimming die maar niet komt. Heel soms wat vals plat maar dat is het dan ook wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reno69
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17-08 11:33
Ypuh schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:47:

Klopt, ik ben er pas ene jaartje mee bezig, maar lees (luister) heel goed naar de ervaren tweakers hier (en vooral Taro) en heb mooie winsten gemaakt en ben al een tijdje voor 92% in FIAT. Ik wacht nu rustig af om weer in te kopen, of dat morgen is of over een jaar....
ik lees dan ook elke dag in stilte alles dankbaar opdit mooie forum _/-\o_
Pagina: 1 ... 32 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!