Als je even door
https://coinmarketcap.com gaat dan zie je toch wel wat pareltjes in de uitverkoop. Zo, wat zijn sommigen hard gedaald. Iedereen met ervaring van eerdere bear markets weet dat het nog >99,99% lager kan. Maar ik zie wel steeds meer mensen om mij heen DCA'en die voorheen nog nooit wat met crypto hebben gedaan. Hier zie je het natuurlijk ook wel meer en meer terugkomen.
Ik verwacht geen <18k Bitcoin te zien, maar dan zijn de alts echt nog wel >75% verder gedaald.
Daarom: Wat DCA strategie betreft moet je keuzes maken. Tijdens een bullrun gaat eerst Bitcoin, daarna Ethereum, daarna altseason. Aan het begin van de bullrun kunnen alts vaak niet meekomen en verliezen ze waarde tov Bitcoin.
Het is ook erg verleidelijk om alts te gaan DCA'en, maar die selectie is zo groot... Denk dat ik een lijstje met maximaal 5 alts opstel en dan 35% in BTC, 25% in ETH en de rest in die 5 alts steek.
Zou het volgende overigens een optimale aanpak kunnen zijn?
- Allleen Bitcoin DCA'en als alles daalt, de alts dalen immers harder
- Tijdens het begin van de bullrun Bitcoin nog even holden
- Tijdig overstappen naar ETH
- Tijdig overstappen naar alts
- Tijdig overstappen naar shitcoins
- Als ETH het ook minder gaat doen, dan overstappen naar fiat
- Repeat
Met als doel zoveel mogelijk fiat en Bitcoin te vergaren door op het juiste moment te wisselen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen