[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.031.236 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

mugenmarco schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:04:
Ik vraag mij af wat nou in de praktijk beter is.

10 crypto van 25 euro per stuk
5 crypto van 50 euro per stuk

elke keer als een crypto de 30 euro aan tikt verkoop ik 5 euro, tikt een crypto de 20 aan dan koop ik 5 euro.

Is dit een goede strategy en is 10 crypto a 25 euro of 5 crypto a 50 euro beter?
De kans dat een munt die €50 waard is naar €55 stijgt (10% groei) is over het algemeen groter dan de kans dat een €25 munt naar €30 stijgt (20% groei).

Dat gezegd hebbende; de prijs van een munt maakt op zichzelf niet veel uit als je instapt, in mijn ogen. Je moet naar de prijs kijken in relatie tot het verleden en wat jij denkt dat de toekomst gaat bieden.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 16:32
Glenn Hoddle schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:11:
[...]

FTM inmiddels ook, maar niet echt op een manier om blij mee te zijn.
Ja FTM zat net zo lekker weer boven de 3 te cruisen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Eerlijk gezegd verbaast me dat helemaal niet _O-

Maar zeker mooi voor @Valandin!
The Beefy rabbithole.

Beef is coming.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_F4FAC56JQgDMa0AQ5GH-jJv8k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DdeAAgGKzyvbT5fg8xeZ5wnA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:56

De prijs van een crypto is to-taal niet relevant voor het groeipotentieel.
Op basis hiervan kan je onmogelijk zeggen wat 'beter' is.

Als er van de 25 euro crypto 1.000.000 coins zijn, en van de 50 euro crypto zijn er 500.000, dan moet er onder de streep evenveel verhandeld worden om een koersbeweging te krijgen.

Vrijwel niemand let echt op de kosten van een coin. Als het te duur is kan je ook 0.1 of 0.001 coin kopen.
elke keer als een crypto de 30 euro aan tikt verkoop ik 5 euro, tikt een crypto de 20 aan dan koop ik 5 euro.
Let bij dergelijke bedragen op de fee die je per aankoop/verkoop moet betalen.

Opzich kan dit prima werken, probleem is echter dat een crypto niet vaak eeuwig tussen de 20 en 30 blijft schommelen. Kans is zeer groot dat hij naar 10 zakt, wat ga je dan doen? Of stel hij gaat naar 40, en dan?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:44
mjoaris schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:08:
Toch leuk voor @Valandin dat er hier op Tweakers een aantal zitten met connecties bij Beefy (235k Twitter volgers) }:O

[Twitter]
Zijn we nu @Valandin aan het shillen?
En mag dat wel?
8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Straks komen ze erachter dat jij me die 2 BIFI stuurde om het hier te shillen...

Kut dit moest via PB...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de fee's buy\sell van Coinbase nou lager als van Bitvavo, kan hier namelijk niks van vinden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Coldcat schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 19:30:
[...]

Voor mijn eigen strategie (long) is het te laat om te verkopen op dit niveau. Natuurlijk is niet verkopen nog steeds kans op 25% verlies, dat is dan maar zo. Grote fout om niet wat verkocht te hebben op de top. Moet je een keer overkomen en dan begrijp je het begrip 'risico' :+. Ik leer door te doen, niet door advies van anderen over te nemen. Vaak over gelezen in post op dit topic, maar nooit verkocht omdat MOON! Dat ga ik een volgende keer anders doen (als die er komt), die les moet je een keer leren. Ik zie het dan ook als investering om eelt op de cryptohanden te krijgen voor in de toekomst. Voorheen kocht ik vaak te duur in groene candles. Dat mag ik van mezelf ook niet meer doen zonder dat BTC net een run achter de rug heeft. De opwaartse potentie is te klein voor het risico.

Ik heb de typische fout van de beginner gemaakt door niet te kopen in slechte tijden. Daardoor wacht je tot het beter is en heb je een euforisch gevoel. Dan investeer je maar is de opwaartse potentie vrij klein. Verkopen heeft dan ook weinig zin omdat de winst gering is terwijl het risico dan aanzienlijk is.

Ik heb niets geinvesteerd in ongure projecten als Doge / Shiba / Floki. Die grootste shitcoins heb ik me van weten te weerhouden. Geen leverage trades ook. Wat beter kan is eerder verkopen en eerder kopen :)

Het grootste gedeelte van mijn portfolio is B/E. Dit hodl ik door. Omdat ik rond dit niveau wel wat risico zie heb ik de posities die ik had in ATOM en LINK verkocht op de lokale top van beiden (meer geluk dan wijsheid, beiden al aanzienlijk gedaald). Bij de dip in september hier een positie in opgebouwd voor de lange termijn. Mocht het nu omhoog schieten dan profiteer ik daar van middels B/E. Door middel van het verkopen van ATOM / LINK heb ik extra cash om in te kopen bij een verdere daling. Dat geeft een gerust gevoel.

Mijn strategie op het moment. Had liever wat meer cash gehad, maar het zij zo. Als ik meer cash had gehad dan had ik dit niveau aardig gevonden om voor de langte termijn wat in te slaan.
Op de top verkopen is ook bijna onmogelijk. Daarnaast, greed is a ....., dus verkopen in een dikke groene candle is moeilijk. Vandaar dat ik tegenwoordig koop en verkoop in percentages ipv 100% van een bepaald muntje.

Bijvoorbeeld met CELR heb ik daardoor een heerlijk scenario meegemaakt, 75% daarvan is in 3 stappen verkocht met geweldige winst (voor mijn doen dan maar niets vergeleken met de early adopters hier) en de overige 25% staat nog in staking en zal daar nog jaren blijven staan. Het is heerlijk om een berg muntjes in je PF te hebben welke je eigenlijk "niets" gekost hebben.

Ik ben pas op 2 april begonnen, op een vrijdagmiddag en heb ergens in de herfst een PF gehad dat 530% x de inleg was. Door te lang vast te houden, zoals de meesten van ons, is dat percentage inmiddels aardig teruggelopen maar nog steeds ruim boven de 300%. Niet interessant genoeg meer om te verkopen, ik hoop nog steeds op die ommekeer. Zo niet, dan hou ik dit gewoon vast als basis.

Mijn winst is dus vanwege muntjes als bijvoorbeeld CELR, FTM en SHIB maar nog veel meer door veel te kopen en te verkopen toen BTC tussen de 30 en 35K in schommelde. Dagelijks meerdere trades van 25% - 50% BTC in mijn PF met vaak maar 1-2% SATS vermeerdering. Overigens dit deed ik ook met ETH. Soms ging dat mis en moest ik 2 a 3 dagen wachten tot het weer zakte maar meestal ging het goed. Puur op basis van Bollinger Bands, MA en RSI strength, zonder enig verstand van zaken, besef ik me achteraf. Leer een aap een kunstje was dat vooral....

Toen het weer fiks ging stijgen werd ik te voorzichtig en deed ik dat niet meer. Inmiddels ben ik weer begonnen met regelmatig wat inleg, 2 a 3 x per week en ik zal binnenkort ook weer wat gaan traden nu we weer in de marge aan het rommelen zijn. Eigenlijk zijn dit (voor mij) de meest spannende weken of maanden, omdat wanneer alles omhoog schiet dan blijf ik overal vanaf blijkbaar en zit ik op mijn luie aars alleen maar naar de omhooggaande PF grafiekjes te staren.

TLDR: kopen en handelen als het laag staat. En ja het kan blijkbaar altijd lager, maar net als de top timen onmogelijk is, is de bodem dat ook. |:(

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +19 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4R3CeKPIMO5KN2kGDaUYAvTZe_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uCFrrtb7g1A5n80Bke8tovBN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:27
Komt er nog een dipje in beefy? Ik heb rond $1100 een eerste flufje gekocht maar was nog niet klaar met de kar inladen.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Xqlus1ve schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:32:
[...]

Poah dat noem ik nou slecht advies, meeste mensen verliezen hier alleen meer geld mee. Iedereen moet het zef weten maar met traden loop je ook ontzettend veel risico's als je niet weet wat je doet.
Volgens mij moet je juist doen waar je je comfortabel bij voelt. Of dat nu traden, Hodlen, een combinatie daarvan of juinen bij de Bruna is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:01:
[...]

Niet? -O-

Ik zat zelf te denken om aankomend weekend de dakgoten te gaan schoonmaken en 'per ongeluk' van de ladder te vallen.

Echter loop ik spaak bij de calculatie van de bijkomende risico variabelen. Een gebroken been heb ik er nog wel voor over, echter kan het alle kanten op met bovenstaand plan.

Lastig.
Probeer wel naast je moestuintje te vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:54

YES

Moderator General Chat
Th1x4nG schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:06:
Komt er nog een dipje in beefy? Ik heb rond $1100 een eerste flufje gekocht maar was nog niet klaar met de kar inladen.
Als iemand dat nou eens met zekerheid kon zeggen.. :+

Ja er komt altijd een dipje, of die nu is en dan naar 1400 of 1200 of 0,06 dipt, geen idee. Kan ook zijn dat ie eerst naar $69k stijgt en dan dipt naar sub $41k wat dan een zeer belangrijk level is geworden voor het voortzetten van de BIFIrun.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:52:
Wellicht ietwat offtopic, maar volgende week heb ik een weekend weg met de vrouw gepland staan. Even geen kinderen om ons heen, gewoon met zijn 2tjes in een hotel.

Heeft iemand de gouden tip hoe ik hier onderuit kan komen?
Je moet goed het forum doorlezen @Verwijderd, 1 van de tips die steeds terug komt is risico spreiding. Niet alles op de dakgoten gooien.
Begin klein, dus tandpasta dopjes er niet goed op, lege bierflesjes laten staan. Afspraken niet na komen, gooi iets van de trap heel hard en ga er zelf bij liggen... Spreek met vrienden voor de telefoon waar ze 'toevallig bij zit'. Zoiets als "Ohhh tof, tuurlijk wil ik met jullie mee chillen... Wanneer is dat?" "Oh, aankomend weekend, gets dan kan ik niet dan MOET ik met mijn vrouwtje weg, een heel fuc**** weekend lang..."

Disclaimer: no relationship advice

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Facts. Het is natuurlijk leuk dat iedereen en z'n moeder nu in BIFI stapt, maar er wordt wel erg veel geshillt.

Sommige users zijn voor minder gemod en dat is toch niet helemaal eerlijk in mijn optiek.
Ik weet niet of h*x minder was. Tja jij kreeg ook geen blauwe letters voor Krill. Ik zie wel een paar verschillen met de summit van @majic. Dat was sowieso een win-win, wel nfa en dyor.

Niemand ontkent dat BIFI naar nul gaat. Niemand ontkent of het nu wel of niet een goed moment is om te investeren. Niemand loopt de boel te FOMO'en door te pochen over beta-testen, voorkennis, etc.

Hooguit T..o met die dunne orderboeken op Binance.
Skrunsies schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:09:
[...]

Disclaimer: no relationship advice
Bedankt voor het delen van jarenlange ervaring mbt relatietherapie maar niet heel erg gerelateerd aan crypto of mis ik een link. Nee niet chainlink.

[ Voor 17% gewijzigd door knakworst op 19-01-2022 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:40:
Zijn de fee's buy\sell van Coinbase nou lager als van Bitvavo, kan hier namelijk niks van vinden?
Coinbase Pro bedoel je dan denk ik? Die heeft een 0.5% maker en 0.5% taker fee.
Coinbase heeft gigantische fees.
Bitvavo heeft een 0.15% maker fee, 0.25% taker fee.
Binance een 0.1% maker fee, 0.1% taker fee.
Crypto.com 0.1% maker fee, 0.16% taker fee.
Kraken.com 0.16% maker fee, 0.26% taker fee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Th1x4nG schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:06:
Gewoon geduld hebben, althans dat doe ik. Wil er zelf ook nog wat meer van.

Wanneer Bitcoin een échte crash maakt dan komen er op termijn vast nog wel instap momentjes. Nu er aan de rente gesleuteld wordt door de FED en er onrust is op andere markten kun je prima ff toekijken.

Fomo moet je compleet proberen te negeren want dat brengt je sowieso nergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:30
knakworst schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:11:
[...]

Ik weet niet of h*x minder was. Tja jij kreeg ook geen blauwe letters voor Krill. Ik zie wel een paar verschillen met de summit van @majic. Dat was sowieso een win-win, wel nfa en dyor.

Niemand ontkent dat BIFI naar nul gaat. Niemand ontkent of het nu wel of niet een goed moment is om te investeren. Niemand loopt de boel te FOMO'en door te pochen over beta-testen, voorkennis, etc.

Die posts van Summit was een schaamteloze zelfpromotie verpakt in een slechte shill. Vond het wel vermakelijk om te lezen :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:00

resusaapje

h less

Is dit een goede strategy en is 10 crypto a 25 euro of 5 crypto a 50 euro beter?
Ik zie dat je ondertussen genoeg kritiek op je verhaaltje hebt gekregen, dus hoef ik niet na te trappen >:)

Onderliggend zie ik echter een valide strategie genaamd Value Averaging die hier verder wordt uitgelegd d:)b

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Mooody schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 01:11:
Inmiddels klaar met cashen en kavel betaald. Echt wel een geluksmomentje :7

Kan inmiddels zeggen dat het gaat om een bedrag van 500k. Fiat inleg was +/- 20k in 2017 en +/- 20k bijgestort in 2018/2019. Wellicht was de markt gunstig, maar ik denk zeker dat behoudend traden (3-4x per jaar) en de markt in de gaten houden de key factors zijn geweest.

edit: uiteraard niet alles gecashed. Ik ga de komende jaren met volle moed verder met o.a. ETH. Jullie gaan nog geen afscheid nemen van me :+
Van harte gefeliciteerd kerel je hebt het meer dan verdiend! Ik weet dat je voorzichtig moet zijn in het benoemen van bedragen maar ik vind het mooi om te zien wat je kan bereiken met een bepaalde inleg. Persoonlijk kan ik deze gegevens spiegelen aan mijn eigen situatie en daarmee kijken of mijn verwachtingen realistisch zijn of veel te positief. Uiteraard is het moment van instappen een belangrijke factor die mede het succes bepaald van je winsten evenals de gekozen projecten en strategie. Ik had eigenlijk verwacht dat je al crypto miljonair zou zijn met al die goed gekozen projecten tegen ICO prijzen. :+ Ik heb nog een lange weg te gaan om überhaupt bij jou in de buurt te komen. Veel geluk in jullie nieuwe paleisje!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Kol Nedra schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:07:
[...]

5 crypto;
-hoef je minder crypto te volgen met nieuws
-5x kans rekt te gaan ipv 10x

maar mag dit niet zeggen, want ik heb +/- 20 verschillende 🥲
Deze? :D https://crypto20.com/en/portal/performance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-08 19:58
[...]

[...]

Bedankt voor het delen van jarenlange ervaring mbt relatietherapie maar niet heel erg gerelateerd aan crypto of mis ik een link. Nee niet chainlink.
Ik weet dat het project met de koeien nu (vrij) veel genoemd wordt hier, en dat doe ik zelf ook uitsluitend omdat ik verder niet echt mee doe hier, maar ik vind wel dat gezegd mag worden dat het project echt totaal geen shill project is. Ik volg ze nu al meer dan een jaar, en het is letterlijk no-nonsense, kop omlaag, en blijven bouwen, innoveren, kluizen maken, zorgen dat de boel veilig blijft (lees SAFU protocol maar eens door), en revenue vergroten voor de bezitters van dat smakelijke worstenmuntje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:15:
[...]

Facts. Het is natuurlijk leuk dat iedereen en z'n moeder nu in BIFI stapt, maar er wordt wel erg veel geshillt.

Sommige users zijn voor minder gemod en dat is toch niet helemaal eerlijk in mijn optiek.
Dat is dus de reden dat de maxiBIFI APY door de helft is gegaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:27
ik zit een beetje in niemandsland met ATOM... heb 50% verkocht op een hogere koers. De andere 50% zou ik ook bij een bepaald % verkocht hebben, maar dit level is niet bereikt vooralsnog. Andersom heb ik een prijslevel in gedachten waarbij ik de fiat weer inzet van de winst om goedkoper terug in te kopen. Ik merk dat dit wel een goede manier is om niet te snel weer terug te FOMO'en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
[...]

[...]

Hey man ga je schamen! Help a brother out!

We hebben het hier over @Verwijderd Zien wij het niet meer zitten, komt hij met grappige memes om ons er doorheen te slaan... De laatste tijd is ie zelfs woordvoerder van dure worstjes om ons financieel bij te staan...

Nu zit de beste broer in nood! Is het dan niet aan ons, om eens iets terug te doen... En dan nu op je strepen staan dat het niet crypto gerelateerd is.. Nou nou egoist.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:46
Wellicht ietwat offtopic, maar volgende week heb ik een weekend weg met de vrouw gepland staan. Even geen kinderen om ons heen, gewoon met zijn 2tjes in een hotel.

Gewoon eerlijk zijn dat je er ff geen zin in hebt en andere datum inplannen. Geen smoesjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Niann-Tsyr schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:55:
[...]

Gewoon eerlijk zijn dat je er ff geen zin in hebt en andere datum inplannen. Geen smoesjes.
Eerlijk zijn ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1wkrWAuJlAlrUjg8ICH7OKMCLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/8yHc7gaUPy4y51qgp1FBPTt5.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

[...]

Eh Jaapio een weekend missen op Slowchat, is een weekend zonder slowchat. Dus wel degelijk cryptogerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:35
Steefmeister schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:45:
ik zit een beetje in niemandsland met ATOM... heb 50% verkocht op een hogere koers. De andere 50% zou ik ook bij een bepaald % verkocht hebben, maar dit level is niet bereikt vooralsnog. Andersom heb ik een prijslevel in gedachten waarbij ik de fiat weer inzet van de winst om goedkoper terug in te kopen. Ik merk dat dit wel een goede manier is om niet te snel weer terug te FOMO'en.
Omzetten naar Osmosis / Chihuahua en staken die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
mjoaris schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:38:
[...]

Ik weet dat het project met de koeien nu (vrij) veel genoemd wordt hier, en dat doe ik zelf ook uitsluitend omdat ik verder niet echt mee doe hier, maar ik vind wel dat gezegd mag worden dat het project echt totaal geen shill project is. Ik volg ze nu al meer dan een jaar, en het is letterlijk no-nonsense, kop omlaag, en blijven bouwen, innoveren, kluizen maken, zorgen dat de boel veilig blijft (lees SAFU protocol maar eens door), en revenue vergroten voor de bezitters van dat smakelijke worstenmuntje.
Je doet nu precies, wat je zegt niet te doen: namelijk het shillen van een project :P

Shillen is letterlijk het promoten van een coin/project. Nu ben ik van mening dat men hier niet bewust Beefy (de token) loopt te shillen voor eigen gewin, men probeert vooral het gebruik van het platform zelf te promoten, wat mijn inziens prima is. Echter kan het onbewust wel overkomen als een shill en je kunt niet ontkennen dat er de laatste dagen onbedoeld een $bifi fomo is ontstaan onder een aantal gebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-09 17:46
Ja. Je bespaart jezelf een hoop bullshit als je eerlijk bent. Vrouwen komen overal achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

jvel92 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Je doet nu precies, wat je zegt niet te doen: namelijk het shillen van een project :P

Shillen is letterlijk het promoten van een coin/project. Nu ben ik van mening dat men hier niet bewust Beefy (de token) loopt te shillen voor eigen gewin, men probeert vooral het gebruik van het platform zelf te promoten, wat mijn inziens prima is. Echter kan het onbewust wel overkomen als een shill en je kunt niet ontkennen dat er de laatste dagen onbedoeld een $bifi fomo is ontstaan onder een aantal gebruikers.
Munten benoemen is in mijn ogen geen shillen tot je het doet vanuit eigen gewin. Natuurlijk is dit moeilijk te bepalen door anderen maar in mijn ogen maakt iemand zich daar schuldig aan wanneer een post duidelijk gericht is op mensen ook te laten aankopen. Of bij herhaaldelijk hetzelfde posten over 1 en dezelfde munt.

Een muntje benoemen omdat het interessant is, er een prima gedachte achter zit en er een open discussie over voeren, dat is in mijn ogen alleen maar wenselijk. Bifi bijvoorbeeld heb ik nu een aantal maal over gesproken en een keer een geintje over gemaakt, maar ik bezit het niet.

Er komt plots een gedachte in me op, als aanzetten tot kopen shillen is, wat is dan aanzetten tot verkopen? Want BIFI mag van mij nog wel een stukje zakken zodat ik aan kan kopen ;). :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Niann-Tsyr schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Ja. Je bespaart jezelf een hoop bullshit als je eerlijk bent. Vrouwen komen overal achter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuxMXOGVB2n9eUfWDKUmbo0MvCY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Unsm7yr8E7tLaALOnFhqFsPn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:45
42K is weer terug, de vraag is alleen voor hoe lang :+

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-z3nbcae14tjj_Z-7B5400fg66ovnu4YNu4xlfXI3FFSHu4r0kaQ-ghZGPOgKCb9_Es9mJ_EdH7iDqR0ygNwvwiDXWyIGk0hZB78T_JZY08v7KM5i4XZGjs2CrzXejeLbMOrhBE5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvel92
Ngangatar schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Munten benoemen is in mijn ogen geen shillen tot je het doet vanuit eigen gewin. Natuurlijk is dit moeilijk te bepalen door anderen maar in mijn ogen maakt iemand zich daar schuldig aan wanneer een post duidelijk gericht is op mensen ook te laten aankopen. Of bij herhaaldelijk hetzelfde posten over 1 en dezelfde munt.

Een muntje benoemen omdat het interessant is, er een prima gedachte achter zit en er een open discussie over voeren, dat is in mijn ogen alleen maar wenselijk. Bifi bijvoorbeeld heb ik nu een aantal maal over gesproken en een keer een geintje over gemaakt, maar ik bezit het niet.
Persoonlijk ervaar ik het ook niet als shillen. Het gaat hierbij ook vooral om het gebruik van een dergelijk protocol. Anderen daarover informeren juich ik alleen maar toe.

Maar de scheidingslijn tussen een de mogelijkheden van een interessant project benoemen en een shill voor eigen gewin is dun. Zeker als je zelf ook een actieve positie hebt in het project. In het kader van een open discussie is het dan ook belangrijk om de risico's te benoemen als gebruiker en/of investeerder.
Er komt plots een gedachte in me op, als aanzetten tot kopen shillen is, wat is dan aanzetten tot verkopen? Want BIFI mag van mij nog wel een stukje zakken zodat ik aan kan kopen ;). :+
Het bewust verspreiden van FUD zou dat zijn. Een beproefde strategie, die door sommigen in crypto heel goed wordt gehanteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ngangatar schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:05:
[...]

Beefy.Finance is een zeer goede DeFi platform, je hebt geen BIFI token nodig je kan daar vanalles en nog wat staken en ook van zeer veel verschillende netwerken. ikzelf heb er niks op staan (nog, gaat veranderen)
zelf ga ik op dit moment geen BIFI aanschaffen, maar stel je hebt FTM en die hou je vast, kun je die beter lekker daar staken om extra passief FTM te ontvangen. Ik ben zelf wel van de single assets, wetende dat ik LP nog beetje apart vind.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 19:36
sjorremans schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:14:
42K is weer terug, de vraag is alleen voor hoe lang :+
Tot de 43k er is toch? Voor deze ene keer misschien upwards de 42k verliezen? Dromen mag zeiden mn ouders vroeger altijd.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat is wel waar, het gaat voornamelijk over BIFI staken op Fantom en hoe meer mensen dat doen hoe lager de APY voor deelnemers. Het gaat dus idd niet om persoonlijk gewin.

Het is anderzijds wellicht wel vervelend voor iedereen die er niets mee heeft om telkens die posts te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
Ik zat zo nog es te kijken, hebben het iedere keer over adoptie... Van het weekend heeft onze wasmachine het begeven...

Maar wanneer je nu wat DOT in de parachain flikkert, krijg je er gewoon meerdere centrifuges voor terug.. Hoeveel adoptie wil een mens hebben *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Dat is wel waar, het gaat voornamelijk over BIFI staken op Fantom en hoe meer mensen dat doen hoe lager de APY voor deelnemers. Het gaat dus idd niet om persoonlijk gewin.

Het is anderzijds wellicht wel vervelend voor iedereen die er niets mee heeft om telkens die posts te lezen.
Maar als @Verwijderd BiFi koopt, is dat ook niet meteen verspreiden van FUD? :X :D

Ik snap wel dat sommige mensen de vele discussie over DeFi de laatste tijd als vervelend kunnen ervaren, gezien het nog best een niche is en niet iedereen er iets mee heeft. Maar we gaan ergens deze week (denk ik) over op een apart DeFi topic dus dan kan het hier weer gewoon ouderwets over memes en rekt gaan :9

Vond deze op reddit wel leuk;

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/15igjhqoaic81.png?width=960&crop=smart&auto=webp&s=7b66ce09e793c88533e6493a3d4e2561028404ef

[ Voor 9% gewijzigd door Valandin op 19-01-2022 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
DeFi gaat verder dan alleen Beefy, dus de nieuwe topic zou ook vast chaotisch worden ^^

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:22
Vorig jaar aardig crypto afgebouwd naar stables en aandelen. Net overzicht gemaakt van mijn crypto PF en zie dat ik 64% in stables heb staan. Wist niet dat ik zover had terug gebracht. 6% high caps (BTC,ETH,BNB,DOT) en de rest buiten de top 100 spul (of erger).

Hoe staan jullie PF's ervoor qua percentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
kun je ook over DeFi maken :)
DeFi wordt vast zeer groot, Beefy zal wellicht blijven kunnen bestaan.

waarom DeFi zeker groot wordt is omdat jij dan zelf de bank bent. en met alle ellende op de wereld en wat ze proberen uit te rollen met de alles in een controle-pas: rijbewijzen, je gezondheid, je bankrekening, je ID onder 1 QR check is de uitweg om je financiën ook in eigen beheer te hebben een factor wat echt groot gaat worden..

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:43
DJ-Promo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:59:
Vorig jaar aardig crypto afgebouwd naar stables en aandelen. Net overzicht gemaakt van mijn crypto PF en zie dat ik 64% in stables heb staan. Wist niet dat ik zover had terug gebracht. 6% high caps (BTC,ETH,BNB,DOT) en de rest buiten de top 100 spul (of erger).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cx9vrRIclFwwPIj5oVXKcCtZwN0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAlpOpU8W9hC2wxoT3KFzH1U.jpg?f=fotoalbum_large

Verder niets in Stables, full hodl modus hier.
Ja een deel Euro of Eurx hoe je het wil noemen op Nexo. En CRO met de kaart natuurlijk 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deman23
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:47
Mooie higher low gezet vergeleken met vorige week 39,6. Nu higher high 45,6 ? (Om vervolgens afgewezen te worden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06:29

Ik zit 40% in BTC 20% in ETH 10% in DOT 10% in BNB 5% in ADA en de rest in smerige ponzi scams :+

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
Kol Nedra schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:00:
[...]

kun je ook over DeFi maken :)
DeFi wordt vast zeer groot, Beefy zal wellicht blijven kunnen bestaan.

waarom DeFi zeker groot wordt is omdat jij dan zelf de bank bent. en met alle ellende op de wereld en wat ze proberen uit te rollen met de alles in een controle-pas: rijbewijzen, je gezondheid, je bankrekening, je ID onder 1 QR check is de uitweg om je financiën ook in eigen beheer te hebben een factor wat echt groot gaat worden..
Haha jazeker. Je hebt een hoop yield aggregators al wel, zoals Harvest ($238m TVL), Alpaca Finance ($679m TVL), Autofarm ($269m TVL), Beefy.Finance ($197m TVL) en de dex'es e.d. vliegen ook uit de grond.
Leuk artikel over yield farming / yield aggregators: https://medium.com/stakin...d-aggregator-8161e7a74b43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Valandin schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Haha jazeker. Je hebt een hoop yield aggregators al wel, zoals Harvest ($238m TVL), Alpaca Finance ($679m TVL), Autofarm ($269m TVL), Beefy.Finance ($197m TVL) en de dex'es e.d. vliegen ook uit de grond.
Leuk artikel over yield farming / yield aggregators: https://medium.com/stakin...d-aggregator-8161e7a74b43
Inderdaad zie soms overzichten van chains en echt bakken met dex'es en farming mogelijkheden. Daarom niet meer de behoefte om die governance coins te investeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59

MicroWhale

The problem is choice

Sinds Oktober 2021:
BTC - 46% (in staking)
ETH - 41%
NEXO - 5% (in staking)
DOT - 5% (in staking)
BNB - 2%

Helemaal blij mee dus dat blijft voorlopig even zo. Als deze markt zo doorgaat heb ik dat in Oktober 2022 nog zo. :)

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-Promo
MicroWhale schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Sinds Oktober 2021:
BTC - 46% (in staking)
ETH - 41%
NEXO - 5% (in staking)
DOT - 5% (in staking)
BNB - 2%

Helemaal blij mee dus dat blijft voorlopig even zo. Als deze markt zo doorgaat heb ik dat in Oktober 2022 nog zo. :)
Ziet er goed uit! Ik heb veel te veel shit. Soms niet te doen qua overzicht (nieuwtjes, koersen etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
[...]

Ik op dit moment maar 3 maar ik ga uitbreiden:
1. PcS
2. RAMPDeFi
3. SpookySwap

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valandin
DJ-Promo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:33:
[...]

Inderdaad zie soms overzichten van chains en echt bakken met dex'es en farming mogelijkheden. Daarom niet meer de behoefte om die governance coins te investeren.
Yep, mijn inziens is het 't veiligst om gewoon in universele coins te zitten.
Of je moet willen gokken of je een blue chip governance coin te pakken hebt.
Plukje USDC/DAI/ETH is niet verkeerd. Maar vind 't zelf wel leuk om te gokken op een boo, ftm of bifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
Valandin schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:41:
[...]

Yep, mijn inziens is het 't veiligst om gewoon in universele coins te zitten.
Of je moet willen gokken of je een blue chip governance coin te pakken hebt.
Plukje USDC/DAI/ETH is niet verkeerd. Maar vind 't zelf wel leuk om te gokken op een boo, ftm of bifi.
Zeker dat gokken stukje heb ik ook. Ga mijn lijstje nog eens goed bekijken of ik nog wat wil aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:59

MicroWhale

The problem is choice

DJ-Promo schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:38:
[...]

Ziet er goed uit! Ik heb veel te veel shit. Soms niet te doen qua overzicht (nieuwtjes, koersen etc.).
Daar word je wel immuun voor hoop ik.

Ik heb vorig jaar (zie vorige topics) wel meer andere coins gehad. Voornamelijk DOT en KSM, maar die heb ik weer afgebouwd richting BTC en ETH omdat ik 'aanvoelde' dat dit richting het einde van het jaar af zou gaan lopen. Heeft me gelukkig wel wat extra's opgeleverd.

Zolang je voor elke investering een doel stelt en er daarna ook naar handelt dan zit je goed. :D

Ter informatie:
Dit jaar wil ik (als de prijs laag genoeg zakt) wat GLMR en ICP inslaan.
En als ze beschikbaar komen ook wat ACA.
Ben nogal fan van het Polkadot netwerk. Dat heeft echt potentie om enorm te gaan groeien.
Voordelen tov andere chains zijn compatibiliteit met alle ETH-shit, mogelijkheid tot cross-chain communicatie, snelheid en lage fees.

[ Voor 21% gewijzigd door MicroWhale op 19-01-2022 13:55 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Deman23 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:22:
Mooie higher low gezet vergeleken met vorige week 39,6. Nu higher high 45,6 ? (Om vervolgens afgewezen te worden)
Ik gok op nog een keertje 39k daarna 50k of hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 20:25

Gouden tip: "Blijf on-topic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:24

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik zit voornamelijk in BTC. Daarna in aflopende percentages BNB, Monero, VET en FTM. Komt er een bull dan schop ik VET er grotendeels uit. :> Ik bedoel koop straks vooral vet veel VET :+

Het meeste is hodl. Alleen FTM en BNB golf ik wat mee. Soms gaat dat goed soms minder. Dus daar waag ik mijn Bitcoin niet meer aan. Die gaat op kleur :+ moonmath.win Blauw is kopen, rood is er uit. Daar tussenin kleine percentages rond kleur top verkopen, lager inkopen. Lekker makkelijk.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:39:
Straks komen ze erachter dat jij me die 2 BIFI stuurde om het hier te shillen...

Kut dit moest via PB...
Je reactie en profielpic op Twitter _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lJsrcOLXpVXIAL4MaIQ42sCwrKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P5aS1duCMffrWj7krCNThB5b.jpg?f=fotoalbum_large
Ondertussen komt btc niet boven 42.6k uit. Uitbreken naar boven of beneden is teveel voor nu.

[ Voor 34% gewijzigd door Joosie200 op 19-01-2022 14:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raaafie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15:52
Kol Nedra schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:00:
[...]

Probleem is alleen dat het gros van de wereldpopulatie het allemaal wel best vindt en zich niet wil bezighouden met privacy, het geldsysteem en wat er allemaal bij komt kijken. Mensen zijn gemakzuchtig, overheden (en bedrijven) spelen hier op in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
Raaafie schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Probleem is alleen dat het gros van de wereldpopulatie het allemaal wel best vindt en zich niet wil bezighouden met privacy, het geldsysteem en wat er allemaal bij komt kijken. Mensen zijn gemakzuchtig, overheden (en bedrijven) spelen hier op in.
Mensen gaan het pas waarderen op het moment dat het eigenlijk te laat is.

Hetzelfde geldt voor decentralisatie. Vaak wordt het argument gemaakt dat decentralisatie onbelangrijk is. Zodra men door heeft dat decentralisatie zeker wel toegevoegde waarde heeft en een premium waard is, is het eigenlijk al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoaris
[...]

En jij zegt nu precies wat ik zelf al zei :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Ik heb een aantal maanden geprobeerd te traden, wat TA te doen en zelfs her en der leveraged lopen aanrommelen. Daar ben ik inmiddels alweer even mee gestopt omdat ik er de tijd niet meer voor heb/wil nemen en het rendement niet hoog genoeg was om het per se door te willen zetten. Dochter, werk en andere dingen nemen meer tijd in beslag en dus ben ik mijn PF ook gaan aanpassen de afgelopen tijd. Ik maak nu een PF wat meer gericht is op HODL, waarbij het grootste deel bestaat uit BTC/ETH en een deel uit enkele alts, namelijk ATOM, BIFI en KSM (en daaruit vloeiende muntjes uit crowdloand).

Ik heb ook vrijwel alles nu ergens staan waar het nog wat oplevert, op een deel na dat op mijn Ledger staat. Alleen ATOM laat ik nog nergens renderen. Ik heb even gezocht maar de beste APY die ik zo snel even vind is het gewoon bij Binance te parkeren voor 60 dagen (10.92% APY). Is dit ook de beste/slimste manier of kennen jullie nog andere/betere opties?

[ Voor 4% gewijzigd door YES op 19-01-2022 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
[...]

Ik kwam er ''laat'' achter pas ~feb 2021 toen begon ik het steeds meer te begrijpen.
Je moet eens weten heb wel eens gesprekken gehad met collega's over financiën, aandelen en ook crypto.

Ze zijn niet eens geïnteresseerd en dat is jammer.
Had wel een collega die ff bitcoin had, voornamelijk VET en Doge.....maar ze is ermee gestopt (met verlies)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjoaris
[...]

Oude info? Beefy zit inmiddels op 6x de TVL. Ohja mag het er niet meer over hebben omdat anderen dit misschien als vervelend ervaren :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
YES schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:40:
Ik heb een aantal maanden geprobeerd te traden, wat TA te doen en zelfs her en der leveraged lopen aanrommelen. Daar ben ik inmiddels alweer even mee gestopt omdat ik er de tijd niet meer voor heb/wil nemen en het rendement niet hoog genoeg was om het per se door te willen zetten. Dochter, werk en andere dingen nemen meer tijd in beslag en dus ben ik mijn PF ook gaan aanpassen de afgelopen tijd. Ik maak nu een PF wat meer gericht is op HODL, waarbij het grootste deel bestaat uit BTC/ETH en een deel uit enkele alts, namelijk ATOM, BIFI en KSM (en daaruit vloeiende muntjes uit crowdloand).

Ik heb ook vrijwel alles nu ergens staan waar het nog wat oplevert, op een deel na dat op mijn Ledger staat. Alleen ATOM laat ik nog nergens renderen. Ik heb even gezocht maar de beste APY die ik zo snel even vind is het gewoon bij Binance te parkeren voor 60 dagen (10.92% APY). Is dit ook de beste/slimste manier of kennen jullie nog andere/betere opties?
Was ATOM niet te staken bij CDC DeFi voor 14. nog wat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15
YES schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:40:

Ik heb atom op de ledger en gedelegeerd voor ca 13,5% apy.
Afgelopen jaar heb daardoor ook airdrop van osmosis en bitsong gekregen.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Skrunsies schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:54:
[...]

Was ATOM niet te staken bij CDC DeFi voor 14. nog wat ?
Geen idee eigenlijk, ik moet dan eerst kijken naar het aanmaken van een CDC account en zo, heb daar nu niets verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
YES schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Geen idee eigenlijk, ik moet dan eerst kijken naar het aanmaken van een CDC account en zo, heb daar nu niets verder ;)
Stuur ze anders maar naar mij, doe ik het wel voor je :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Skrunsies schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:03:
[...]

Stuur ze anders maar naar mij, doe ik het wel voor je :9
Ja is goed, wat is je adres? Of zal ik je gewoon even al mijn account gegevens en 24 woorden van al mijn crypto accounts sturen? Ben ik meteen volledig ontzorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Gondor schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:01:
[...]

Ik heb atom op de ledger en gedelegeerd voor ca 13,5% apy.
Afgelopen jaar heb daardoor ook airdrop van osmosis en bitsong gekregen.
Dat is ook wel een fijne optie wellicht, daar ga ik eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:26
YES schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Daar heb je geen cdc account voor nodig.

Staken van Atom doe je niet in de cdc-app, maar in de defi wallet van cdc. Of, in elke andere wallet die staking van Atom mogelijk maakt (bijv Kepir of Cosmostation).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
YES schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:11:
[...]

Ja is goed, wat is je adres? Of zal ik je gewoon even al mijn account gegevens en 24 woorden van al mijn crypto accounts sturen? Ben ik meteen volledig ontzorgd.
Ja hallo, dan heb ik er alle drukte van :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 21:21
sh4d0wman schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:13:
Ik zit voornamelijk in BTC. Daarna in aflopende percentages BNB, Monero, VET en FTM. Komt er een bull dan schop ik VET er grotendeels uit. :> Ik bedoel koop straks vooral vet veel VET :+

Het meeste is hodl. Alleen FTM en BNB golf ik wat mee. Soms gaat dat goed soms minder. Dus daar waag ik mijn Bitcoin niet meer aan. Die gaat op kleur :+ moonmath.win Blauw is kopen, rood is er uit. Daar tussenin kleine percentages rond kleur top verkopen, lager inkopen. Lekker makkelijk.
VET gaat zeker wel wat doen in 2022. Als BTC even meewerkt gaat die wel knallen. Stablecoin, meerdere updates die eraan komen, ziet er positief uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15
YES schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Dat is ook wel een fijne optie wellicht, daar ga ik eens naar kijken :)
Geen auto compound, moet je zelf doen, redelegate.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Skrunsies schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:16:
[...]

Ja hallo, dan heb ik er alle drukte van :O
Eerst een beetje ATOM CDC DeFi staking shillen dan niet eens al mijn funds in beheer willen nemen? Matige shill.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
YES schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:33:
[...]

Eerst een beetje ATOM CDC DeFi staking shillen dan niet eens al mijn funds in beheer willen nemen? Matige shill.
Je lijkt mijn vriendin wel, iets met vinger en hele hand.. Maar goed, stuur de rommel maar door dan, regel ik het wel..

Dat klonk gekker dan dat ik bedoelde met die vinger en die hand :+

[ Voor 10% gewijzigd door Skrunsies op 19-01-2022 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Skrunsies schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:37:
[...]

Je lijkt mijn vriendin wel, iets met vinger en hele hand.. Maar goed, stuur de rommel maar door dan, regel ik het wel..

Dat klonk gekker dan dat ik bedoelde met die vinger en die hand :+
Ik weet niet wat jij allemaal uitspookt met je vriendin maar laat maar zitten hoor, hier hoef ik niets mee te maken te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Niet online
YES schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Ik weet niet wat jij allemaal uitspookt met je vriendin maar laat maar zitten hoor, hier hoef ik niets mee te maken te hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1wkrWAuJlAlrUjg8ICH7OKMCLI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/8yHc7gaUPy4y51qgp1FBPTt5.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:54
eldeegee schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:23:
[...]

VET gaat zeker wel wat doen in 2022. Als BTC even meewerkt gaat die wel knallen. Stablecoin, meerdere updates die eraan komen, ziet er positief uit.
Probleem is dat dat ook over 2021 gezegd werd, maar ik hoop met je mee. Nog altijd mijn grootste bag, maar het plan is wel om die voor een leuk prijsje van de hand te doen en in te ruilen voor BTC en ETH

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g-Wv3kK3c32phOCZ1ATHyGCZLGs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OFkdSbGUtPOE9AN1NeaBAgLc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Ik heb geen belang bij een manende moonende Jaapio met zn bifiworstje in zn hand. Heb de fomo kunnen weerstaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Darrell op 19-01-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eldeegee
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-09 21:21
Blik1984 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:41:
[...]

Probleem is dat dat ook over 2021 gezegd werd, maar ik hoop met je mee. Nog altijd mijn grootste bag, maar het plan is wel om die voor een leuk prijsje van de hand te doen en in te ruilen voor BTC en ETH
dat is zeker waar, maar dat geldt ook voor de rest. We zouden nu ergens rond de 100k btc hangen, we weten allemaal hoe dat afgelopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
eldeegee schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:27:
[...]

dat is zeker waar, maar dat geldt ook voor de rest. We zouden nu ergens rond de 100k btc hangen, we weten allemaal hoe dat afgelopen is.
6 cent werd ook geroepen, maar dat is ook niet zo :P

nothing stops this train

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

Gemakzuchtig? Absoluut niet mee eens met die stelling. Wacht ff, mijn thuisbezorgd maaltijd komt er aan, ik kom hier zo op terug.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Valandin

Video over Cardano staken via een Cardano Wallet zoals Yoroi (Of Nami/Daedalus) heb ik ook gemaakt :)
Wat kan je verwachten?
4-6% Cardano RoA (Return of Ada) afhankelijk van staking pool & geluk
$SUNDAE airdrops (Aankomende periode i.v.m. SundaeSwap launch morgen)
DeFi Staken via eigen wallet, not your key, not your coin verhaal.
Veilige manier van staken i.v.m. delegatie en niet je crypto's in een vage site dumpen.
Geen lock-up periodes, je kan altijd withdrawen.

Ben niet gigantisch diep de materie in gedoken in de video met alternatieven etc omdat ik het ook weer onder de 10 minuten wou houden. De twee video's waren echt leuk om te maken.
Ik ga binnenkort door met een crypto-basic serie. Maar die zal ik hier niet posten want dan ben ik gewoon m'n kanaal aan het shillen en voegt ook niets toe aan de gesprekken hier ;)

Toevallig vandaag nog een reddit post over;
https://www.reddit.com/r/..._cardano_is_an_unmatched/

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Defi-topic-startpost, deel laatst:

Hoera, de startpost van het defitopic is wmb af - er zal vast nog info bij moeten en verbetred worden, maar met deze toevoeging is het werkbaar; ik stuur alles nu naar @Taro die had aangeboden er nog even naar te kijken, en dan gaat het zsm on-line. Maar ook hier mag er nog op dit deel gereageerd worden:

Het gebruik van een yield optimizer als Beefy.Finance

Let op: net als bij yield farms is het van groot belang op te letten op de veiligheid van een yield optimizer (YO). Bij een exploit kan je je geld kwijtraken; dit is lang niet altijd het gevolg kwade opzet door de yield optimizer zelf: vaak beginnen developers uit winstbejag een YO door de code van een concurren te gebruiken (forken). Vaak begrijpen ze die code minder goed en zijn het minder goede onervarener developers, waardoor na bewerking van de code veiligheidsproblemen ontstaan.
Het gebruik van een YO die een fork is van een bekend project wordt dan ook afgeraden.
YOs gebruiken vaak pools of vaults van andere platformen; de YO moet dus ook de code van die platformen controleren en begrijpen; hier zit nog een laag van mogelijk risico.

Bekende grote veilige YOs zijn beefy.finance, convex en yearn.finance (maar ook hier is geen 100% garantie.) Beefy biedt je bovendien de mogelijkheid een verzekering te nemen tegen fouten in de code.

Let op: in dit voorbeeld wordt Beefy.Finance gebruikt; dit is geen specifiek advies om Beefy te gebruiken, al is het op dit moment (jan 22) wel de goedkoopste van de veilige YOs.

Zoals uitgelegd kan je met staken of yield farmen best een leuk centje verdienen, maar het kost ook weer geld aan transacties. Vooral bij kleinere bedragen telt dit snel op: als je wekelijks $5 aan rente ophaalt, is het vrij jammer als het incasseren en opnieuw staken daarvan $1 kost, en dat kan het best wel eens kosten.

Dit is een van de redenen dat er YOs zijn. In het meest simpele geval werkt een YO zo: jouw coins worden in een grote pool (of vault) stoken, en met veel meer geld erin is het rente incasseren en opnieuw staken natuurlijk veel goedkoper. Dit compounden van rente zorgt ervoor dat de
rente bij een YO vaak hoger is dan op het gebruikte platform zelf. (Sommige vaults bij Beefy compounden elke 10 seconden, daar kun je zelf niet tegenop natuurlijk.)

Net als bij yield farms, zijn er twee soorten yield optimisers:

– Yield optimisers die je meer geven van wat je staket, zoals Beefy: stake je BTC, krijg je meer BTC. Stake je BIFI-FTM LP, krijg je meer BIFI-FTM LP.

– Yield optimisers die hun eigen token weggeven, zoals Alpaca: stake je BTC, krijg je Alpaca.

YOs maken ook complexere strategieen mogelijk; om te beginnen is het al zo dat Beefy de mogelijkheid kan bieden om je rente in dezelfde coin te bieden door de farm tokens die het krijgt meteen te verkopen voor wat je staket. Maar daarnaast hebben sommige vaults onder de motorkap een stelsel van lichte leverage, leningen, uitlenen, etc zitten. Dat is niks om bang van te worden op zich, maar het onderstreept nog eens het belang van een veilige YO, en het verklaart waarom het staken in een vault soms 30 cent kost, en soms ineens 4 dollar. Een complex contract is duurder.
Staken in een vault gaat net zo als staken bij een yield farm.
Een LP maken werkt zelfs zo dat je dat – als het handmatig moet – op het yield farm platform zelf moet doen. Dus voor de stable LP USDC-MAI (Spookyswap) op Beefy op Fantom, moet je handmatig die LP aanmaken op Spookyswap.

Dat is natuurlijk helemaal niet handig, dus daarom heeft Beefy de ZAP-functie bedacht.
Je hoeft nu niet handmatig een LP te maken, je hoeft alleen maar 1 van de 2 coins in je wallet te hebben. Voor USDC-MAI is alleen USDC genoeg, Beefy wisselt dan de helft van je USDC om naar MAI en maakr er automatisch een LP van. Voor BNB en CAKE is het precies hetzelfde, alleen BNB of CAKE hebben is genoeg.
De ZAP functie werkt zo:
Stap 1: Ga naar de LP die je wil en klik op het dropdown-menu naast de balk waar je kan invullen hoeveel je kan storten. Je ziet nu dat je niet alleen de LP kan storten, maar ook de losse coins.
Stap 2: kies de coin die je wil gebruiken voor de LP.
Stap 2a (eventueel): keur het uitgeven van de coin goed (indien nodig zie je knop goedkeuren, anders hoeft het niet)
Stap 3: voer de gewenste hoeveelheid in; nu zie je onderin een uitgelegd dat Beefy bedrag x van coin y zal swappen voor coin z en een LP zal maken. Klik en keur transactie goed in MM en voila, je het de LP.
Stap 4: stake nu de LP in de vault.

Voor wat meer visuals bij deze uitleg, kijk hier: https://docs.beefy.financ...o-guides/how-to-beefy-zap

Let op: Beefy ZAP is (nog) niet beschikbaar voor alle vaults; soms moet het helaas nog handmatig. Je moet dan goed kijken op welk platform de Beefy Vault die je wil zit. Als je de USDC-MAI vault wil hebben, zie je dat er Spookyswap achter staat. Dan moet je de LP dus maken bij Spookyswap. En niet bij bijvoorbeeld Beets.fi, want dan wekt het niet.

Mocht het je na al deze tekst duizelen, Valandin heeft een mooi filmpje gemaakt dat laat zien hoe een en ander in zijn werk gaat.

Overzicht protfolio-trackers

Anders dan bij een cex, is er geen centrale overzichtsplek waar je alle bijelkaar hebt, tenzij je bijvoorbeeld alles bij Beefy staket; en mensen houden van overzicht, dus daar zijn oplossingen gebouwd, zongenaamde portfolio-trackers, waar je je wallet-adres in kan voeren en dan informatie krijgt over wat je allemaal waar hebt staan. En over hoe het eigenlijk met je investeringen gaat.

Voorbeelden van goede wallet trackers zijn:

Tin.network (gedetaileerd, heeft veel maar niet alle platforms en niet alle chains)
Debank.com (aardig overzicht, heeft de meeste platforms en chains)
thetopdefi.com (zeer gedetaileerd, vooralsnog alleen voor Beefy)

Dat was dan de topicstart! Deze post zal worden aangevuld en verbeterd – opmerkingen erop zijn in die zin dan ook welkom. Zoals jullie zien is er een gebrek aan plaatjes – ik had niet ook nog de tijd overal screenshots bij te zoeken, maar goed plaatjes en videomateriaal is van harte welkom. Stuur Glenn Hoddle even een PB als je wat hebt, dan zet hij het er in.

En verder, veel plezier, veel succes, en moge het topic inspirerend, verhelderend en verrijkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
er is een BIT pool op ByBit, dus als je BIT hebt gratissssss shitcoins!! d:)b

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Maar gaat iets als Bitcoin dit oplossen? Overheden zijn natuurlijk ook niet alleen maar slecht. De meeste overheden geven altijd nog veiligheid, vangnetten voor minder bedeelden en regelgeving die de samenleving in toom houdt, hetzij in meer of mindere mate afhankelijk van waar je leeft.

Ik geloof nog steeds in Bitcoin en zal mijn satjes niet snel van de hand doen, maar aan de andere kant vind ik de hype rondom Bitcoin ook wel enorm.

Satoshi kan dit nooit bedoeld hebben als puur speculatieve asset, eerder als alternatieve uitweg voor een monetair systeem vol onderdrukking en ongelijkheid. Wat dat betreft is het goed dat ontwikkeling volop doorgaat.

Zonder ontwikkeling en revolutie was Bitcoin er natuurlijk ook niet geweest. Ik denk dat speculatie hier zowel een voor- als nadeel van is. Voordeel van bewustwording, nadeel voor belangen.

Iets wat kans op rijkdom genereert door middel van speculatie is een aantrekkelijk concept dat breed in de spotlights komt en zodoende veel aandacht genereert, echter ook direct een valkuil voor de morele en idealistische kant van het verhaal.

Geef het volk een solide waardenetwerk in handen kijk wat er mee gebeurd.

Een enorme horde mensen zal altijd min of meer geleid moeten worden, anders zie je wat er van komt; een geitenbende met veel loslopende schapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle_Charles
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
Valandin schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:39:
[[URL="https://www.youtube.com/watch?v=xJNNCVaBQ6s"]YouTube: Veilig DeFi staken op Cardano!
4-8% Cardano RoA (Return of Ada) afhankelijk van staking pool & geluk
>4.5 - 5.0% op jaarbasis kan je vergeten.

irony > *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
op Kraken kun je nu MINA staken, wie was dat ook alweer die hier MINA had? volgens mij is dit nieuw was vorige week nog niet.... MINA 12% tot 20% apy

nothing stops this train

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:34
Hoogste tijd dat ik weer in de WW stap.. ik kan het met mijn huidige baan gewoon echt niet meer bijhouden hier. Dikke ellende.. :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SfYoQkq7uNjMULNR0imIoEUh_kI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rGT4bFiTOXKqRZIWNAUycXzR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Pelox op 19-01-2022 18:28 ]

Zero.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0W9Z-noDL__P5xncszymqvSb4I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRxh8fqNRnrTXWp6roAUF8NM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZOJ4YQhZrcUxNTHSkteK1CTUWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LBj7id8vHf6swdj7T97opuvY.jpg?f=fotoalbum_large

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29

Wacht even, zelfs private time met de missus (zonder kids) is niet leuk? Wordt dit mijn voorland? :/

Forever single here we come.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:41
Jedi_Pimp schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Wacht even, zelfs private time met de missus (zonder kids) is niet leuk? Wordt dit mijn voorland? :/

Daar heb je een maîtresse voor. :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Grapje natuurlijk he. Ik kijk er echt naar uit.

Help

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:20

De dag ervoor met iemand in contact gekomen met Corona. Moet je wel je huis uit maar in principe kan je altijd overal onderuit komen met dit excuus. Succes er mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterBridge
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09:38
eldeegee schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:23:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDkjhRWqXwzT9MjeOGTBCOvvTn0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8u1bFlMOMIt784XgpcM6ZBkw.jpg?f=fotoalbum_large

Stable :-( ! Daar op 19 mei ingestapt. Geen steek verder dus.
Pagina: 1 ... 19 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!