Xamsix schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:38:
[...]
YouTube: Illuvium Gameplay (Work In Progress) -- Survival Mode [Private Beta 1]
Ik zit redelijk "verdiept" in de crypto metaverse/gaming. Maar als je bovenstaande video bekijkt, dat is de beta gameplay. Ziet het er niet veel te simpel uit? is dit echt iets waarvan jij denkt dat dit een populaire game kan worden? En hoe is dit anders van de andere (al dan niet turn-based) crypto stadium games? Ik heb er op Twitter namelijk echt best wat voorbij zien komen; vergeef me, ik ben ze vergeten omdat ik dit soort type games persoonlijk niet interessant vind.
Beter gezegd; denk je dat dit meer waard kan worden dan 600miljoen, of 6 miljard fully dil?
Dat is het mooie van gaming, ieder zijn meug. En ik speel op HS BG na inmiddels geen autobattle games meer maar dit genre is mega populair. Meerdere kennissen spelen dit soort spellen nog op mobiles en gooien daar ook teveel geld in stelselmatig al gedurende jaren, kijk naar bijvoorbeeld Summoners Wars en alle soortgelijke games.
Wat dit spel extra daarop biedt is dat het "open world" is, op PC gepeeld kan en zal worden, men land kan ownen als verdienmodel en dat er serieus werk gemaakt wordt van de graphics en engine.
De battle ziet er erg simpel uit vooralsnog maar vergeet niet dat wat je laat zien, de RAW gameplay is van alleen het battlesysteem. De kracht van zulke systemen is dat de diversiteit van de te verkrijgen monsters, hoe je ze kunt verkrijgen, en hoe je ze kan optrainen en of er countercombinaties te maken zijn voor de geldende meta vaak bepaald of een spel wel of niet aan zal slaan.
Het is een redelijk groot en ambitieus project en dat is de reden dat ik dit gokje neem. En hoeveel het waard kan worden, werkelijk geen idee. Ik verwacht niet een dusdanige hype als op AXS maar die zitten op een bizarre FDV van 17B.