[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 257 Laatste
Acties:
  • 1.031.215 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:58:
Speciaal voor wie zich verveelt op de zondagavond, nog een stukje van wat morgen het DeFi-topic gaat zijn. Nog wel steeds over veiligheid. Saai. Maar het moet.

Veiligheid: het activeren van je wallet

Als je eenmaal een wallet hebt, is het activeren eigenlijk kinderspel. Het is bij iedere wallet een beetje anders, dus je moet de documentatie van de wallet die je gekozen hebt lezen, maar 1 ding is overal hetzelfde:
bij het activeren van je wallet krijg je een geheime code/secret recovery phrase van 12 of 24 Engelse woorden.

Deze geheime code heb je nodig om bij je coins te kunnen als je bijvoorbeeld je wallet opnieuw moet installeren. Niemand anders heeft deze code, dus als je hem kwijt bent, en je computer gaat bijvoorbeeld stuk, ben je ook je coins kwijt.
Andersom geldt: als iemand anders je code heeft, heeft die persoon toegang tot al jouw crypto.

Bewaar deze code dus goed, en houd hem voor jezelf. Geef hem nooit aan iemand anders. Vanwege de kwetsbaarheid van digitale opslag is aan te raden deze code gewoon offline op papier op te slaan, of op bijvoorbeeld heel goed beveiligde USB-sticks.

Tip: gebruik een aparte browser puur voor je wallet en crypto. Een aparte computer/telefoon zou nog beter zijn, maar dat is misschien wat veel gevraagd. Een aparte browser kan ook vrijwel alle ellende tegenhouden. Surf je bijvoorbeeld met Firefox, kan je Chrome installeren puur voor crypto. Sites die je niet vertrouwt of projecten die je nog niet kent kan je dan best openen met je 'gewone' browser.

Tip: Chrome geeft je de optie om browserplugins standaard uit te schakelen op nieuwe tabs/nieuwe adressen. Dit maakt het mogelijk om bijvoorbeeld er voor te zorgen dat sites tijdens het surfen niet standaard toegang hebben tot je wallet - want als metamask toegang heeft tot een site, is dat altijd twee kanten op. Door deze toegang standaard op uit te zetten, ben je veel veiliger bezig.

Tip: Veel wallets beschikken over een time-out instelling. Stel in dat je wallet zich bijvoorbeeld na 5 minuten vergrendelt.

Veiligheid: vertrouw niemand, vooral jezelf niet

Zoals reeds opgemerkt heeft minstens 98% van de mensen die coins of tokens kwijtraakt zelf iets stoms gedaan en is niet gehackt. Maar om niks stoms te doen, moet je natuurlijk wel weten welke dingen oerstom zijn, dus hieronder een lijst van de meest voorkomende crypto-blunders en problemen en hoe ze te vermijden:

- Voer nooit ergens de geheime code van je wallet in.

Nooit. Nergens.

- Ga nooit in op ongevraagd aangeboden hulp door vreemden.

Klinkt misschien logisch, maar toch gaat het vaak fout. Tegenwoordig zijn er redelijk wat DeFi-protocollen met actieve gemeenschappen op bijvoorbeeld Discord en/of Telegram, waar ook technische hulp wordt geboden. Mocht je daar met een probleem aankomen, is er zo'n 90% kans dat je binnen 5 minuten een PB/Direct message krijg van iemand die 'dev' of 'tech help' in zijn naam heeft, met een keurig logo van het project waar je zit. Ga hier niet op in, negeer deze mensen en deel nooit informatie met ze. Het zijn oplichters. Altijd.
Echte devs of community managers sturen om deze reden nooit zelf een eerste privébericht. De meeste hulp kan publiek op een forum gedaan worden trouwens.

- Kijk altijd of je de goede website/app hebt en 'approve' nooit zomaar contracten die je niet snapt of zomaar in je wallet oppoppen.

Ook dit klinkt voor de hand liggend, maar ook hiermee raken mensen vaak coins kwijt.
Als je zoekt naar een bepaald DeFi-protocol, is de eerste hit van de zoekmachine meestal een advertentie die naar een scam-site leidt. Het komt vaak voor dat sites worden gekloond door kwaadwillenden, let altijd op of je het juiste adres hebt. Let extra op als je naar een site met de letter l er in wil. Scammers kunnen zomaar een hoofdletter I hebben gebruikt.
Tip: als je zeker wil zijn van de juiste site, zoek het protocol of de bijbehorende coin dan op, op coingecko.com of coinmarketcap.com. Zij hebben altijd een link naar de juiste site.

Als een site die je op zich wel vertrouwt ineens iets raars vraagt, bijvoorbeeld de geheime code van je wallet, dan is de site gehackt. Sluit de site/app en zoek naar meer informatie via bijvoorbeeld twitter of discord.

- Als je rare coins in je wallet ziet die je niet herkent, blijf er van af.

Je wallet-adres hoort bij de blockchain, de blockchain is publiek, dus is het mogelijk scam-coins naar alle adressen te sturen. Je raadt het al: als je rare coins in je wallet ziet, zijn het scam-coins. De oplichters hopen er op dat je je afvraagt wat die 700.000 Minerium ineens in je wallet doet en je ze gaat proberen te verkopen. En dan is ineens je hele wallet leeg omdat er een malafide contract aan die token-pool vasthangt.
Er bestaan verder wel legitieme airdrops, dus als je het echt niet zeker weet, dan is 5 minuten googlen genoeg om het zeker te weten.
Ik ga het morgenavond even lezen op het gemak. Inmiddels dusdanig druk geweest dat ik alleen nog ff lichte kost binnen comfortzone op ga nemen :). Oftewel muziek en een boek.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:09
Ngangatar schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:55:
[...]

Hier niet, @YES slaat ons er zo vaak mee om de oren, gesneden koek inmiddels. ;)
Dan begrijp ik je advies niet. Ik denk dat er weinig 67plussers in dit forum zitten. Wel een paar X (tips hat) en misschien een of twee Verlorenen.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 20:34
Benieuwd naar het DeFi-topic morgen 👍

Wat is als complete Beefy noob de beste/meest betrouwbare optie om stablecoins te staken?

Als in een alternatief voor Nexo (eurX) en CDC (usdc) waar ik best een groot bedrag heb staan maar graag eens een gokje neem met een kleiner bedrag maar hogere APY. Op Beefy dus.
Tnx alvast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ngangatar schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:06:
Vraagje over BiFi, heeft het nut (naast HODL) om BiFi te hebben wanneer je niet een account op Beefy hebt?

Specifiek: wegen de staking vergoedingen op Binance (30d 4.35%, 60D 5.06%, 90D 6,25%) op tegen de mogelijke opbrengsten op Beefy?

Ik zit er aan te denken om het aan mijn PF toe te voegen, maar wil niet nog een platform toevoegen eigenlijk.
Allereerst: BiFi is niet hetzelfde als BIFI. De BIFI die jij bedoelt is BIFI, momenteel ongeveer $1440 waard. (BiFi is 3 cent ofzo.)

Ik begrijp je vraag niet helemaal goed. Het moge duidelijk zijn dat ik BIFI een geweldige token acht, en zowel ikzelf als @mjoaris hebben recent een paar keer uitgelegd waarom BIFI ondergewaardeerd is.

Maar wegen ze op tegen de mogelijk opbrengsten op Beefy zelf: enerzijds nee, want je krijgt momenteel op de Fantom chain 35% apy op je BIFI, dus dat is wel heel veel meer dan bij Binance.
Anderzijds zeg je zelf dat je geen zin hebt in nog een platform, ja, goed, dan kun je ook eerst even kiezen voor die 4,35% en kijken of je daar over een maand anders over denkt. Het is altijd beter dan 0% natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Alpina schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:14:
Benieuwd naar het DeFi-topic morgen 👍

Wat is als complete Beefy noob de beste/meest betrouwbare optie om stablecoins te staken?

Als in een alternatief voor Nexo (eurX) en CDC (usdc) waar ik best een groot bedrag heb staan maar graag eens een gokje neem met een kleiner bedrag maar hogere APY. Op Beefy dus.
Tnx alvast.
Dit hangt van 3 dingen af:

- hoe betrouwbaar is je stablecoin?
- welke chain zit je liefst?
- hoeveel geld steek je erin?

Momenteel zijn de hoogste percentages op Beefy voor TUSD en Frax op Fantom, 52% en 54%.
Dat zijn beide wel betrouwbare stables. Dola is zelfs 68%, maar die vertrouw ik persoonlijk wat minder.
Punt is wel dat als onderliggende platform Scream wordt gebruikt, en contracten op Scream vrij prijzig zijn (richting de $6 tot 8 ), dus het heeft weinig zin om er zeg maar €20 in te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUwoWAmRz-f3-R5fTIaG56UXysE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9eiG63eZtwWl38jXBPCJ0PtI.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Efkes kijken of de weekly close nog wat doet met de crypto's.
Saaie bende is het vergeleken met het TVOH roddelnieuws. ;) :O

Uit het nieuws: {FD}
Van onze redacteur 16 jan 20:37
De Amerikaanse warenhuisgigant Walmart is van plan zijn eigen cryptomunt uit te geven, en zogenoemde non-fungible tokens (NFT's), waarmee iemand eigenaar kan worden van een digitaal object.

[ Voor 52% gewijzigd door RaptorXS op 17-01-2022 00:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ngangatar schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:06:
Vraagje over BiFi, heeft het nut (naast HODL) om BiFi te hebben wanneer je niet een account op Beefy hebt?

Specifiek: wegen de staking vergoedingen op Binance (30d 4.35%, 60D 5.06%, 90D 6,25%) op tegen de mogelijke opbrengsten op Beefy?

Ik zit er aan te denken om het aan mijn PF toe te voegen, maar wil niet nog een platform toevoegen eigenlijk.
Je kan via trustwallet bijna alle chains op, zonder KYC of al die ongein. Is best simpel.

Enige irritante is dat je voor elke chain wat plukjes native tokens moet hebben voor de fees van smartcontracts.

BIFI ga ik vanaf nu kopen in de dips en op Fantom drukken.

Die supply van BIFI is wat mij het meeste triggered. Wordt het niks, jammer dan. Maar als die token ooit gaat moonen dan gaat het hard.

Wel erg illiquide muntje op Binance, jammer.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 00:07:
[...]

Die supply van BIFI is wat mij het meeste triggered. Wordt het niks, jammer dan. Maar als die token ooit gaat moonen dan gaat het hard.
Je hebt het prima begrepen. Ik denk dat het harde moonen wel eens rap kan gebeuren. Los van die supply squeeze die er sowieso wel aan lijkt te komen, ziet het er naar uit dat ze straks zelf $300k aan BIFI nodig hebben voor een of ander samenwerkingsproject met een CEX (ik gok crypto.com), en dat betekent extra BIFI van de markt kopen, want zoveel hebben ze niet in hun eigen treasury.

rest mij af te sluiten met een vreemd stukje Beefy fanfiction: YouTube: Doja Cat - "Mooo!" (Official Video)

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Goed, en hier heb ik echt even jullie hulp nodig. Is dit iets voor de DeFi-topic-startpost?

Ik heb zelf wat te veel kennis om te weten hoe zinvol, behulpzaam en nuttig deze info is. Moet er meer bij? Juist minder? Geen idee.

Beginnen met DeFi

Eindelijk. Goed, we hebben een wallet, weten de basis van veiligheid, en hebben geld of coins op een exchange staan. We kunnen beginnen.

Alleen is er nog wat basiskennis nodig. Je moet natuurlijk wat coins van de exchange naar je wallet halen, en dan kunnen we lekker swappen, staken, in een liquidity pool gaan, en/of coins uitlenen bijvoorbeeld.
Maar dat is niet zo simpel als het lijkt. Allereerst zijn er vele verschillende blockchains, die compleet los van elkaar opereren.

Een aantal bekende blockchains waarop smart contracts kunnen draaien die in DeFi gebruikt worden zijn Ethereum (ERC-20), de Binance Smart Chain (BSC), Fantom (FTM), Polygon, Cronos, Solana en Avalanche.
Hieronder zal een korte vergelijking van verschillende chains worden gemaakt, vooral focussend op wat voor de meeste mensen het interessantste zal zijn: de kosten en kwaliteit van de projecten. Maar bovenal is het noodzakelijk te begrijpen dat deze blockchains los van elkaar opereren: stel je hebt 2000 USDT op de Binance Smart Chain, maar je ziet nu dat je op Polygon wel 2x zoveel rente krijgt voor het staken, kan je die USDT niet zomaar even staken op een Polygon-app. Een blockchain is immers in de basis een publieke database, en volgens de Polygon-database heb jij helemaal geen 2000 USDT, die staat immers op de BSC-database opgeslagen. Je zou deze USDT dan moeten bridgen - overzetten - een proces dat steeds makkelijker en goedkoper wordt, maar het kan dus niet automatisch vooralsnog.

Het Blockchain-overzicht

Hier volgt dus een overzicht van de populairdere blockchains, qua kosten, projecten e.d.
Bij kosten is belangrijk te bedenken dat (bijna) alles dat je op de blockchain doet een 'fee' draagt, oftewel geld kost. En dat kan vrijwel gratis zijn, maar ook behoorlijk veel geld kosten.
Vrijwel alle chains hieronder genoemd zijn Ethereum Virtual Machines (EVM) - wat betekent dat ze compatibel zijn met ERC-20 en je hetzelfde walletadres kan gebruiken (die adressen die er uit zien als 0xJ4ap1o0i5e3n8o0mer) - als het niet zo is staat dat er bij.

Ethereum (ERC-20) is de oudste blockchain, de grondlegger voor smart contracts en DeFi. We hebben er veel aan te danken, maar doordat de originele 'oude' (trage) techniek niet berekend is op de huidige populariteit is Ethereum in de praktijk nu vooral gillend duur.
Dat wordt ook door de ETH-gemeenschap erkend, maar het ETH 2.0 dat de oplossing zou moeten bieden duurt en duurt maar.
Ethereum is als proof-of-work-chain wel erg veilig, maar dit is voor de gemiddelde huis-tuin-en-keukengebruiker geen extra functionele veiligheid vergeleken met andere blockchains.

Native Coin: ETH
Kostenklasse: exorbitant
Prijs gemiddelde swap: $70 tot $200
Snelheid: Matig, gemiddeld 10 minuten
Grootste DEX: Uniswap
Grootste Yield-Optimiser Convex.finance
Aantal DeFi-projecten: gigantisch
Kwaliteit DeFi projecten: Zeer goed, Ethereum heeft het hoogste aantal innovatieve projecten
Vooruitzichten: Vanwege de hoge kosten neemt de populariteit van Ethereum als chain vrij
snel af. ETH 2.0 zou dit moeten oplossen, maar dit project kampt met
behoorlijk veel vertraging.

Binance Smart Chain (BSC) is als de naam al zegt een vinding van Binance. Actief sinds 2019 en het was eigenlijk het eerste behoorlijke alternatief voor Ethereum. Hoewel er enige kritiek was op de vermeende 'centralisering' van de BSC werd de chain door de lage kosten en snelheid alras razend populair, met name in Azië.

Native coin: BNB
Kostenklasse: laag
Prijs gemiddelde swap: $ 0,25 tot 0,6
Snelheid: Gemiddeld, tussen de 15 seconden en 1 minuut
Grootste DEX: Pancakeswap
Grootste Yield-Optimiser:Beefy.finance
Aantal Defi-projecten: veel
Kwaliteit DeFi-projecten: gemiddeld, na een zeer veelbelovend begin lijkt de klad er
recent een beetje ingekomen qua innovatie.
Vooruitzichten: BSC is nog steeds de grootste chain na ERC-20 en groeit ook nog steeds, maar
steeds meer nieuwe non-erc-20 projecten verkiezen andere chains als basis.

Fantom is in de laatste week van 2019 live gegaan en was in den beginne een beetje een niche-chain voor crypto-nerds en liefhebbers. Inmiddels flink gegroeid door een paar spraakmakende projecten en het feit dat een flink aantal bekende projecten van de ERC-20 chain Fantom kozen als eerste andere chain om op uit te breiden. Technisch redelijk sterk, maar het unique selling point lijkt vooral de sterke Fantom foundation die er achter zit en de sterke gemeenschap van bouwers op Fantom - waarmee er nog voldoende veelbelovende projecten in de pijplijn zitten. 2022 zou wel eens hun grote jaar kunnen worden door een fundamentele upgrade van de blockchain die ze van EVM naar compleet eigen ontwerp dat sneller, goedkoper en veiliger zou moeten zijn gaat brengen ergens in april of mei.

Native coin: FTM
Grootste DEX: Spookyswap
Kwaliteit DeFi-projecten: goed
Vooruitzichten: erg goed. Los van de komende technische upgrade zijn er enkele grote namen in
DeFi als Andre Cronjé overgestapt van ERC-20 naar Fantom, met de grote
projecten die daarbij horen.

Polygon

Ja, geen idee eigenlijk. Een snelle ERC-20 knock off - proof of stake in plaats van proof of work. Een beetje de 3-es Cola onder de blockchains.

Native Coin: Matic
Kostenklasse: zeer laag
Prijs gemiddelde swap: 0,5 tot 2 dollarcent
Grootste DEX: Quickswap
Kwaliteit DeFi-projecten: matig
Vooruitzichten: Lastig in te schatten; door de lagen kosten heeft Polygon een bepaalde
aantrekkingskracht, maar veel projecten komen er niet echt van de grond. Vrijwel
alle grote multichain projecten zijn wel op Polygon aanwezig, maar niet per se erg
actief.

(meer chains volgen.)

Werkt dit zo een beetje? Of niet echt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:17
Glenn Hoddle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 01:40:
Goed, en hier heb ik echt even jullie hulp nodig. Is dit iets voor de DeFi-topic-startpost?

Ik heb zelf wat te veel kennis om te weten hoe zinvol, behulpzaam en nuttig deze info is. Moet er meer bij? Juist minder? Geen idee.

Beginnen met DeFi

Ik vind t heel erg verhelderend!
Ben benieuwd naar t stuk over swappen, liquidity en loans

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20:26
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:04:
[Afbeelding]

Ik mis A87.

Zie dat zijn account niet meer bestaat?

Verdomme. Die kill is heengegaan met de Bogdanoffs.

Bah.

FUD. Zijn account is out there, kan hem alleen niet taggen. Er is dus hoop. Saaie tijden zonder zulke mensen. Discussies enzo.

M'n memes zijn ook op.
A87, de zoon van de Bogdanoffs, die is gewoon onder een andere Alias terug gekomen net zoals dat Mooyal z’n naam had veranderd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Glenn Hoddle schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:58:
Speciaal voor wie zich verveelt op de zondagavond, nog een stukje van wat morgen het DeFi-topic gaat zijn. Nog wel steeds over veiligheid. Saai. Maar het moet.

Veiligheid: het activeren van je wallet

Als je eenmaal een wallet hebt, is het activeren eigenlijk kinderspel. Het is bij iedere wallet een beetje anders, dus je moet de documentatie van de wallet die je gekozen hebt lezen, maar 1 ding is overal hetzelfde:
bij het activeren van je wallet krijg je een geheime code/secret recovery phrase van 12 of 24 Engelse woorden.

Deze geheime code heb je nodig om bij je coins te kunnen als je bijvoorbeeld je wallet opnieuw moet installeren. Niemand anders heeft deze code, dus als je hem kwijt bent, en je computer gaat bijvoorbeeld stuk, ben je ook je coins kwijt.
Andersom geldt: als iemand anders je code heeft, heeft die persoon toegang tot al jouw crypto.

Bewaar deze code dus goed, en houd hem voor jezelf. Geef hem nooit aan iemand anders. Vanwege de kwetsbaarheid van digitale opslag is aan te raden deze code gewoon offline op papier op te slaan, of op bijvoorbeeld heel goed beveiligde USB-sticks.

Tip: gebruik een aparte browser puur voor je wallet en crypto. Een aparte computer/telefoon zou nog beter zijn, maar dat is misschien wat veel gevraagd. Een aparte browser kan ook vrijwel alle ellende tegenhouden. Surf je bijvoorbeeld met Firefox, kan je Chrome installeren puur voor crypto. Sites die je niet vertrouwt of projecten die je nog niet kent kan je dan best openen met je 'gewone' browser.

Tip: Chrome geeft je de optie om browserplugins standaard uit te schakelen op nieuwe tabs/nieuwe adressen. Dit maakt het mogelijk om bijvoorbeeld er voor te zorgen dat sites tijdens het surfen niet standaard toegang hebben tot je wallet - want als metamask toegang heeft tot een site, is dat altijd twee kanten op. Door deze toegang standaard op uit te zetten, ben je veel veiliger bezig.

Tip: Veel wallets beschikken over een time-out instelling. Stel in dat je wallet zich bijvoorbeeld na 5 minuten vergrendelt.

Veiligheid: vertrouw niemand, vooral jezelf niet

Zoals reeds opgemerkt heeft minstens 98% van de mensen die coins of tokens kwijtraakt zelf iets stoms gedaan en is niet gehackt. Maar om niks stoms te doen, moet je natuurlijk wel weten welke dingen oerstom zijn, dus hieronder een lijst van de meest voorkomende crypto-blunders en problemen en hoe ze te vermijden:

- Voer nooit ergens de geheime code van je wallet in.

Nooit. Nergens.

- Ga nooit in op ongevraagd aangeboden hulp door vreemden.

Klinkt misschien logisch, maar toch gaat het vaak fout. Tegenwoordig zijn er redelijk wat DeFi-protocollen met actieve gemeenschappen op bijvoorbeeld Discord en/of Telegram, waar ook technische hulp wordt geboden. Mocht je daar met een probleem aankomen, is er zo'n 90% kans dat je binnen 5 minuten een PB/Direct message krijg van iemand die 'dev' of 'tech help' in zijn naam heeft, met een keurig logo van het project waar je zit. Ga hier niet op in, negeer deze mensen en deel nooit informatie met ze. Het zijn oplichters. Altijd.
Echte devs of community managers sturen om deze reden nooit zelf een eerste privébericht. De meeste hulp kan publiek op een forum gedaan worden trouwens.

- Kijk altijd of je de goede website/app hebt en 'approve' nooit zomaar contracten die je niet snapt of zomaar in je wallet oppoppen.

Ook dit klinkt voor de hand liggend, maar ook hiermee raken mensen vaak coins kwijt.
Als je zoekt naar een bepaald DeFi-protocol, is de eerste hit van de zoekmachine meestal een advertentie die naar een scam-site leidt. Het komt vaak voor dat sites worden gekloond door kwaadwillenden, let altijd op of je het juiste adres hebt. Let extra op als je naar een site met de letter l er in wil. Scammers kunnen zomaar een hoofdletter I hebben gebruikt.
Tip: als je zeker wil zijn van de juiste site, zoek het protocol of de bijbehorende coin dan op, op coingecko.com of coinmarketcap.com. Zij hebben altijd een link naar de juiste site.

Als een site die je op zich wel vertrouwt ineens iets raars vraagt, bijvoorbeeld de geheime code van je wallet, dan is de site gehackt. Sluit de site/app en zoek naar meer informatie via bijvoorbeeld twitter of discord.

- Als je rare coins in je wallet ziet die je niet herkent, blijf er van af.

Je wallet-adres hoort bij de blockchain, de blockchain is publiek, dus is het mogelijk scam-coins naar alle adressen te sturen. Je raadt het al: als je rare coins in je wallet ziet, zijn het scam-coins. De oplichters hopen er op dat je je afvraagt wat die 700.000 Minerium ineens in je wallet doet en je ze gaat proberen te verkopen. En dan is ineens je hele wallet leeg omdat er een malafide contract aan die token-pool vasthangt.
Er bestaan verder wel legitieme airdrops, dus als je het echt niet zeker weet, dan is 5 minuten googlen genoeg om het zeker te weten.
Lekker bezig DeFi Glenn!

Ik had geen idee van die contracten die dan je hele wallet kunnen legen.

Ik heb ooit weleens een paar accounts die “gedust” zijn, bijvoorbeeld XRP account.
Dan staat er een random adres bij met een website erbij.
Daar blijf ik altijd veilig van weg.

Wel een keer via bįthomp (zie de neppe i) zogenaamd mijn seed ingevoerd.
Natuurlijk had ik een hoop slechts te wensen.
Dat voelde wel lekker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanus
  • Laatst online: 15-09 02:05
majic schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:47:
[...]

Even uit nieuwsgierigheid:
De coin is van een ATH van $3 naar 1.2x gezakt. Je zal dus lang geleden hebben ingekocht?

Verder...er zijn nouwelijks DEXes op ADA (Geen, al komt er één aan geloof ik). Dus met een dikke APY zal 't ook niet geweest zijn dat je de winst gemaakt hebt?
Laag inkopen en hoger verkopen. Iedere keer weer. Het is net de zee. De golven hebben toppen en ze hebben dalen. En het gaat maar door. Geduld en discipline. Dan rendeert bijna alles :+ De stijgingen en dalingen zijn soms echt groot, procentueel gezien.
Ik snap ook niets van het begrip Hodl. Winst is winst. Time je geluk en vindt het soms. Hodl vind ik meer een iets voor aandelen of voor de vroege kopers van BTC. Maar bij shitcoins/altcoins vind ik het beter steeds winst te pakken en dan weer te wachten tot er weer een bericht in de wereld komt die alles laat zakken. Dan koop ik weer. Natuurlijk pak je dan geen 10 x of 100 x winst. 10 x is al bijna onmogelijk. En natuurlijk verkoop ik bijna altijd iets te vroeg, maar zoals gezegd: winst=winst.
Momenteel ben ik erg voorzichtig. Stel je voor dat Rusland/Putin het op zijn heupen krijgt en Oekraine binnenvalt. Dat je kan de altcoins van de straat rapen. En dat zal ik dan zeker weer doen. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:24
_O-

Alvast erg bedankt voor de moeite die je erin aan het steken bent. Bij de teksten die ik tot nu toe heb gelezen is je taal duidelijk en je houdt goed rekening met mensen die wel iets van crypto weten maar totaal niet thuis zijn in defi.

Nu even verder lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
ADA moooon op de 15m!

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Door naar de $9 of $12 wat was het!? $20!

Volgens de clickbait video’s dan hè ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
elektriekert schreef op maandag 17 januari 2022 @ 05:36:
[...]

Koop ik het Noordelijk halfrond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
ArtPhil-Flower schreef op maandag 17 januari 2022 @ 06:36:
[...]

Koop ik het Noordelijk halfrond!
Ik het zuidelijke :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
Verklaar ik jullie uit verveling de oorlog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
elektriekert schreef op maandag 17 januari 2022 @ 05:36:
[...]

589 EOY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:12
ADA moet door de belangrijke weerstand van 1.49-1.5$ heen😵‍💫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
keanu_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 06:58:
ADA moet door de belangrijke weerstand van 1.49-1.5$ heen😵‍💫
Done.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 16:47
Willen jullie een ada fanboy ada army shill chat maken aub. Kan je daar ook gezamenlijk afspreken bij de Bruna etc.

[ Voor 40% gewijzigd door Pelox op 17-01-2022 07:22 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
komen de ADA moonboys weer langs?
buy high anyone? 👌

nothing stops this train

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Glenn, bedankt voor deze eer. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bs7missnw_g4jdx8EYdxCIT-ReQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6lf6ruuk4H8W1bHXTlNoEYyq.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Pelox schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:20:
Willen jullie een ada fanboy ada army shill chat maken aub. Kan je daar ook gezamenlijk afspreken bij de Bruna etc.
Het is de nieuwe XRP alleen met een nog irritanter army, nog even dan vallen ze ook in het ravijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
Slux schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:39:
[...]

Het is de nieuwe XRP alleen met een nog irritanter army, nog even dan vallen ze ook in het ravijn
Niks tegen xrp he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:49

BeyondThunder

Lost Lightning

@Glenn Hoddle Top initiatief!
Wellicht kan je deze meenemen in de OP
https://chainlist.org/ gebruik ik vaak en super handig

Welke blockchains je moet geen benoemen, geen idee. Erg lastig. Het zijn er zoveel.
Ik vermoed dat Sovryn op RSK een belangrijke speler gaat worden in 2022 (DeFi op Bitcoin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:30

LankHoar

Langharig tuig

Beginnen met DeFi

Eindelijk. Goed, we hebben een wallet, weten de basis van veiligheid, en hebben geld of coins op een exchange staan. We kunnen beginnen.

Alleen is er nog wat basiskennis nodig. Je moet natuurlijk wat coins van de exchange naar je wallet halen, en dan kunnen we lekker swappen, staken, in een liquidity pool gaan, en/of coins uitlenen bijvoorbeeld.
Maar dat is niet zo simpel als het lijkt. Allereerst zijn er vele verschillende blockchains, die compleet los van elkaar opereren.

Een aantal bekende blockchains waarop smart contracts kunnen draaien die in DeFi gebruikt worden zijn Ethereum (ERC-20), de Binance Smart Chain (BSC), Fantom (FTM), Polygon, Cronos, Solana en Avalanche.
Hieronder zal een korte vergelijking van verschillende chains worden gemaakt, vooral focussend op wat voor de meeste mensen het interessantste zal zijn: de kosten en kwaliteit van de projecten. Maar bovenal is het noodzakelijk te begrijpen dat deze blockchains los van elkaar opereren: stel je hebt 2000 USDT op de Binance Smart Chain, maar je ziet nu dat je op Polygon wel 2x zoveel rente krijgt voor het staken, kan je die USDT niet zomaar even staken op een Polygon-app. Een blockchain is immers in de basis een publieke database, en volgens de Polygon-database heb jij helemaal geen 2000 USDT, die staat immers op de BSC-database opgeslagen. Je zou deze USDT dan moeten bridgen - overzetten - een proces dat steeds makkelijker en goedkoper wordt, maar het kan dus niet automatisch vooralsnog.

Het Blockchain-overzicht

Hier volgt dus een overzicht van de populairdere blockchains, qua kosten, projecten e.d.
Bij kosten is belangrijk te bedenken dat (bijna) alles dat je op de blockchain doet een 'fee' draagt, oftewel geld kost. En dat kan vrijwel gratis zijn, maar ook behoorlijk veel geld kosten.
Vrijwel alle chains hieronder genoemd zijn Ethereum Virtual Machines (EVM) - wat betekent dat ze compatibel zijn met ERC-20 en je hetzelfde walletadres kan gebruiken (die adressen die er uit zien als 0xJ4ap1o0i5e3n8o0mer) - als het niet zo is staat dat er bij.

Ethereum (ERC-20) is de oudste blockchain, de grondlegger voor smart contracts en DeFi. We hebben er veel aan te danken, maar doordat de originele 'oude' (trage) techniek niet berekend is op de huidige populariteit is Ethereum in de praktijk nu vooral gillend duur.
Dat wordt ook door de ETH-gemeenschap erkend, maar het ETH 2.0 dat de oplossing zou moeten bieden duurt en duurt maar.
Ethereum is als proof-of-work-chain wel erg veilig, maar dit is voor de gemiddelde huis-tuin-en-keukengebruiker geen extra functionele veiligheid vergeleken met andere blockchains.

Kwaliteit DeFi projecten: Zeer goed, Ethereum heeft het hoogste aantal innovatieve projecten
Vooruitzichten: Vanwege de hoge kosten neemt de populariteit van Ethereum als chain vrij

Binance Smart Chain (BSC) is als de naam al zegt een vinding van Binance. Actief sinds 2019 en het was eigenlijk het eerste behoorlijke alternatief voor Ethereum. Hoewel er enige kritiek was op de vermeende 'centralisering' van de BSC werd de chain door de lage kosten en snelheid alras razend populair, met name in Azië.

Native coin: BNB
Grootste DEX: Pancakeswap
Kwaliteit DeFi-projecten: gemiddeld, na een zeer veelbelovend begin lijkt de klad er
recent een beetje ingekomen qua innovatie.
Vooruitzichten: BSC is nog steeds de grootste chain na ERC-20 en groeit ook nog steeds, maar
steeds meer nieuwe non-erc-20 projecten verkiezen andere chains als basis.

Fantom is in de laatste week van 2019 live gegaan en was in den beginne een beetje een niche-chain voor crypto-nerds en liefhebbers. Inmiddels flink gegroeid door een paar spraakmakende projecten en het feit dat een flink aantal bekende projecten van de ERC-20 chain Fantom kozen als eerste andere chain om op uit te breiden. Technisch redelijk sterk, maar het unique selling point lijkt vooral de sterke Fantom foundation die er achter zit en de sterke gemeenschap van bouwers op Fantom - waarmee er nog voldoende veelbelovende projecten in de pijplijn zitten. 2022 zou wel eens hun grote jaar kunnen worden door een fundamentele upgrade van de blockchain die ze van EVM naar compleet eigen ontwerp dat sneller, goedkoper en veiliger zou moeten zijn gaat brengen ergens in april of mei.

Native coin: FTM
Grootste DEX: Spookyswap
Kwaliteit DeFi-projecten: goed
Vooruitzichten: erg goed. Los van de komende technische upgrade zijn er enkele grote namen in
DeFi als Andre Cronjé overgestapt van ERC-20 naar Fantom, met de grote
projecten die daarbij horen.

Polygon

Ja, geen idee eigenlijk. Een snelle ERC-20 knock off - proof of stake in plaats van proof of work. Een beetje de 3-es Cola onder de blockchains.

Native Coin: Matic
Kostenklasse: zeer laag
Prijs gemiddelde swap: 0,5 tot 2 dollarcent
Grootste DEX: Quickswap
Kwaliteit DeFi-projecten: matig
Vooruitzichten: Lastig in te schatten; door de lagen kosten heeft Polygon een bepaalde
aantrekkingskracht, maar veel projecten komen er niet echt van de grond. Vrijwel
alle grote multichain projecten zijn wel op Polygon aanwezig, maar niet per se erg
actief.

(meer chains volgen.)

Ik mis een beetje de hamvraag: wat is DeFi? Een paar korte zinnen die dit als eerste uitlegt. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit eerder van DeFi gehoord tot deze slowchat, en uit de rest van de tekst kan ik redelijk wat afleiden, maar het verzadigd die vraag niet helemaal :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

LankHoar schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:57:
[...]

Ik mis een beetje de hamvraag: wat is DeFi? Een paar korte zinnen die dit als eerste uitlegt. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit eerder van DeFi gehoord tot deze slowchat, en uit de rest van de tekst kan ik redelijk wat afleiden, maar het verzadigd die vraag niet helemaal :)
DeFi staat voor 'decentralized finance'. Het is een relatief nieuwe manier om extra vraag te creëren voor ponzi coins zodat de markt wederom verwaterd kan worden met duizenden nieuwe muntjes zonder dat hier enige directe noodzaak voor is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:34

resusaapje

h less

Beings, not being's O-)
Being's is een samentrekking van 'being is'

En zeg niet dat ik aan het miereneuken ben, want het is miereNneuken >:)

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

resusaapje schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:07:
[...]

Beings, not being's O-)
Being's is een samentrekking van 'being is'

En zeg niet dat ik aan het mierenneuken ben, want het is miereNneuken >:)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIExLyfxH0l5cWNSqSPCZFVm0hg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9NxRKaiQe3yVHOtQCNDTLH89.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:27

MicroWhale

The problem is choice

Beginnen met DeFi
[...]

Ja! d:)b en daarna volgt een uitleg over liquidity pools (inclusief risico's)? En daarna over hoe je aan zo'n LP deelneemt?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Wiley99 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:12:
[...]

Dan begrijp ik je advies niet. Ik denk dat er weinig 67plussers in dit forum zitten. Wel een paar X (tips hat) en misschien een of twee Verlorenen.
Je hebt Boomers en (baby)Boomers, vaak ook de 2e generatie boomers genoemd. Die zijn nu ouder dan 58. Daar lopen er hier meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:21:
[...]

Allereerst: BiFi is niet hetzelfde als BIFI. De BIFI die jij bedoelt is BIFI, momenteel ongeveer $1440 waard. (BiFi is 3 cent ofzo.)

Ik begrijp je vraag niet helemaal goed. Het moge duidelijk zijn dat ik BIFI een geweldige token acht, en zowel ikzelf als @mjoaris hebben recent een paar keer uitgelegd waarom BIFI ondergewaardeerd is.

Maar wegen ze op tegen de mogelijk opbrengsten op Beefy zelf: enerzijds nee, want je krijgt momenteel op de Fantom chain 35% apy op je BIFI, dus dat is wel heel veel meer dan bij Binance.
Anderzijds zeg je zelf dat je geen zin hebt in nog een platform, ja, goed, dan kun je ook eerst even kiezen voor die 4,35% en kijken of je daar over een maand anders over denkt. Het is altijd beter dan 0% natuurlijk.
Fijn, munten met dezelfde abbrev... Daar had ik geen idee van en ik zie nu dat dat wel een redelijk prijsverschil in zit ;). Afijn, ik had het inderdaad over die van 1440.

Qua info en uitleg zal ik vanavond even terugzoeken, die discussie heb ik gemist waarschijnlijk, na een half jaar dagelijks alles gelezen te hebben heb ik een minder actieve maand achter de rug vanwege andere prioriteiten en minder tijd voor tweakers.

Qua platform, dat groeit al zo snel met versplintering tot gevolg, dus liever niet. Maar mocht ik mezelf daarmee (flink) te kort doen, dan moet ik dat heroverwegen, daarom mijn vraag.

TLDR: ik lees ff terug, thanks. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

28 januari komt er blijkbaar wat uit voor ADA dus ben benieuwd wat dat met de huidige prijs doet voor ADA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 00:07:
[...]

Je kan via trustwallet bijna alle chains op, zonder KYC of al die ongein. Is best simpel.

Enige irritante is dat je voor elke chain wat plukjes native tokens moet hebben voor de fees van smartcontracts.

Wel erg illiquide muntje op Binance, jammer.
Ik zal ook inlezen wat TW betreft. En ja, de supply is ook waardoor het in mijn hoofd blijft spoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ngangatar schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:37:
[...]

Ik zal ook inlezen wat TW betreft. En ja, de supply is ook waardoor het in mijn hoofd blijft spoken.
Als ik het kan, kan iedereen het.

Laaggeleide G hier, beetje digitale knoppen rammen en je hebt ineens APY.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crypto-mdk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-02-2022
Gelukszoekr schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Investeren via DCA geeft geen mogelijkheid tot variatie. Dat is juist het hele idee van DCA. Je koopt met een vast bedrag op een vast moment
DCA is zo flexibel als het zelf maakt natuurlijk. Het lijkt me niet meer dan normaal dat rondom je gekozen moment van investeren, je een gunstig moment kiest. Als BTC net aan het instorten is dan hou je natuurlijk niet vast aan ik moet vrijdagmiddag om 16.00 investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Ik kijk uit naar je topic over DeFi, was even nieuwsgierig, https deed het niet en http://convex.finance gaat naar een domein die is opgeheven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

ADA blijft maar omhoog vliegen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:32
zenith schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:02:
[...]

Ik kijk uit naar je topic over DeFi, was even nieuwsgierig, https deed het niet en http://convex.finance gaat naar een domein die is opgeheven?
Correcte link is https://www.convexfinance.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Laatst online: 28-09 21:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pREQaOPUq7Z3clRI9Fm3-5WKG_4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y8WCCxLeBlr9Z1jJbEHTtWuo.png?f=user_large

O-)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
over dca; je moet het niet zo strikt nemen dat je het perse bijvoorbeelf elke bv de 15e van de maand doet op tijdstip15:30
een beetje TA erop loslaten is geen gek idee; stel het heeft die week een dikke moon gehad van 15% kun je best wachten en inschalen na correctie.

bij mij is dca dit: ik heb een x bedrag aan fiat en het moet die maand op. ik dca soms dagelijks, soms per dag meerdere keren etc etc....
wel zet ik fiat zodanig weg dat het trapjes heeft tussen de -10% en -15%

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:16
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:36:
28 januari komt er blijkbaar wat uit voor ADA dus ben benieuwd wat dat met de huidige prijs doet voor ADA.
Nou bij anderen is de spanning ook om te snijden hoor, tis net een advent kalender met Ada

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:58

knakworst

Get more sats!

mannowlahn schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:12:
[...]

Nou bij anderen is de spanning ook om te snijden hoor, tis net een advent kalender met Ada
Ik ben benieuwd of ADA het tablletje van @Glenn Hoddle haalt. Projecten: in de toekomst heel veel. Snelheid transacties: paar dagen. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kol Nedra schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:09:
over dca; je moet het niet zo strikt nemen dat je het perse bijvoorbeelf elke bv de 15e van de maand doet op tijdstip15:30
een beetje TA erop loslaten is geen gek idee; stel het heeft die week een dikke moon gehad van 15% kun je best wachten en inschalen na correctie.

bij mij is dca dit: ik heb een x bedrag aan fiat en het moet die maand op. ik dca soms dagelijks, soms per dag meerdere keren etc etc....
wel zet ik fiat zodanig weg dat het trapjes heeft tussen de -10% en -15%
DCA is ruim te interpreteren inderdaad. Mocht men dat niet willen, inmiddels zijn er meerdere exchanges die je terugkerende inkoopmomenten laten instellen. Easypeasy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:36:
20 Januari gaat Sundaeswap live ("in beta" :P ) en is de ISO (airdrop SUNDAE token voor mensen die staken in de aangesloten pools) die 3 epochs (15 dagen) duurt.

Denk dat dat de vraag opdrijft.

31 januari gaat MELD (lending/borrowing) live + airdrop van tokens van mensen die bij hun gestaked hebben.

Minswap MIN en MINt tokenz zijn ook te claimen maar zijn nog niet live op het mainnet, Moet wel binnenkort worden.

Benieuwd of het net het houdt :)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
ADA :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UniMatrix
knakworst schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:15:
[...]

Ik ben benieuwd of ADA het tablletje van @Glenn Hoddle haalt. Projecten: in de toekomst heel veel. Snelheid transacties: paar dagen. O-)
In the last 24 hours or so #cardano has had similar or higher transaction volume compared to #ethereum.
https://twitter.com/EdnStuff/status/1482792931140546562

<even naar de Bruna ;) >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
DOT :Z

Voorlopig slow bleed mijn potje GLMR richting vergetelheid :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

knakworst schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:15:
[...]

ADA is daarmee natuurlijk wel een prachtige indicatie hoe het marktsentiment er voor staat.

Met een matig werkend product en mooie regenboog en eenhoorn plannen kom je als muntje blijkbaar nog steeds makkelijk de top 5 binnen. En dat terwijl er meer dan voldoende concurrentie is.

Dat kun je prima gebruiken als indicator dat voorzichtigheid nog altijd geboden is, ook al is de onderliggende tech van je faforietje nog zo dik.

Want wanneer een muntje als ADA met de huidige tech al in de top 5 kan staan dan is het gewoon nog steeds 90% luchthandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of Binance nog van plan is om Ideal ooit weer te activeren op hun platform? ik kan hier niks over vinden online?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 11:25
Gister zat ik met een vriend te praten en hij vertelde mij dat hij maandelijks een beetje "belegd" in Crypto.

Ik dacht dat het misschien een goed moment zou zijn (met de lage koers), om ook in te stappen, daarom maar een account aangemaakt op Bitvavo en wat geld wat ik kan missen overgemaakt (lees paar honderd euro).

Ik overweeg nu om van het ingelegde bedrag te investeren in:

70% BTC
20% ETH
10% in wat andere zaken

Ik wil het voorlopig laten staan en niet aanraken. Wat zouden jullie mij adviseren? Is dit een goede keuze?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
Net toch wat dwaas gedaan, maar als het toch werkt is het meester :o Via socialgood krijg je nu 100% aliexpress cashback uitbetaald in SG coin. En als je via een andere manier krijg je nog eens een shitload aan SG tokens extra. Ik ben erg benieuwd of de crypto goden mij gunstig gezind zijn vandaag. Wat denken jullie? In de verte hoor ik... "BitConneeeeeeect" 8)

https://www.coingecko.com/nl/coins/socialgood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
merauder schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 10:05:
Voor de mensen die in VVS zitten. Iemand de roadmap al gezien?

https://medium.com/vvs-fi...dmap-preview-4b34e730adc0

Lijkt erop dat ze terug zijn gekomen op de tokenomics.

TLDR; REKT
Zeker, ik heb een flufje in de auto-compounding zitten van vvs en een flufje vvs om tonic te genereren, tot nu toe is vvs nog geen success (klein beetje inzet verloren). Het startmoment was ook niet ideaal toen BTC aan het droppen was.

Als ik het goed begrijp is de nieuwe xVVS coin meer om te kunnen stemmen welke items op de roadmap moeten komen voor vvs.

Morgen is de tonic airdrop snapshot in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:19
Protax schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:37:
Gister zat ik met een vriend te praten en hij vertelde mij dat hij maandelijks een beetje "belegd" in Crypto.

Ik dacht dat het misschien een goed moment zou zijn (met de lage koers), om ook in te stappen, daarom maar een account aangemaakt op Bitvavo en wat geld wat ik kan missen overgemaakt (lees paar honderd euro).

70% BTC
20% ETH
10% in wat andere zaken

Ik wil het voorlopig laten staan en niet aanraken. Wat zouden jullie mij adviseren? Is dit een goede keuze?

Of dit een goed moment is kan ik je alleen over 3-4 weken vertellen ;)
Maar ik zou "persoonlijk" dit doen.

60% BTC
30% ETH
10% in wat andere zaken

Maar ziet er goed uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
mentalozzie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Of dit een goed moment is kan ik je alleen over 3-4 weken vertellen ;)
Maar ik zou "persoonlijk" dit doen.

60% BTC
30% ETH
10% in wat andere zaken

Maar ziet er goed uit hoor!
Thanks! En die 10%, is dat gewoon gokken op iets? Of zijn er op dit moment zaken die HOT zijn?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Uncle_Charles
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-09-2023
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:36:
[...]

Want wanneer een muntje als ADA met de huidige tech al in de top 5 kan staan dan is het gewoon nog steeds 90% 99% luchthandel.
Fixed it for you.

Moet tevens iets rechtzetten ivm onderstaande tweet.

't is slechts een kleine typo, maar 2022 moet 2202 zijn!

irony > *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:19
Protax schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:40:
[...]

Thanks! En die 10%, is dat gewoon gokken op iets? Of zijn er op dit moment zaken die HOT zijn?
Tja dat moet je zelf even onderzoeken.
Ik ben wel fan van:
SOL / DOT / MATIC / FANTOM

En SANDBOX maar die is al flink moon gegaan, maar ik hou van het spel en de roadmap.

Lees je in hoe en wat.
Ik kijk zelf graag filmpjes van Coin Bureau.

[ Voor 9% gewijzigd door mentalozzie op 17-01-2022 09:43 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:34

Darrell

Fiat moonboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1sxIBQJRBbk35-PRGSlSq_0HIQI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzwaW4BLREoot43BWtuTxUP5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

70% BTC
20% ETH
10% in wat andere zaken

Veilige verdeling. Kan haast niet fout gaan >:)

Persoonlijk zit ik nog dik in fiat. Wachtende op een signaal van boven welke richting we kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het misschien een goed moment zou zijn (met de lage koers), om ook in te stappen, daarom maar een account aangemaakt op Bitvavo en wat geld wat ik kan missen overgemaakt.

70% BTC
20% ETH
10% in wat andere zaken

Zolang je maar in acht neemt dat de prijzen juist behoorlijk hoog staan en zeker niet laag.

Nog niet zo heel lang geleden kon je een Bitcoin kopen voor zo'n 4k dollar namelijk.

Kan het omhoog, natuurlijk. Maar ook zeker nog heel ver omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
resusaapje schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Veilige verdeling. Kan haast niet fout gaan >:)

Persoonlijk zit ik nog dik in fiat. Wachtende op een signaal van boven welke richting we kiezen
Dat is spijtig om te horen... Hopelijk komt het goed :) Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn, vind het heel eerlijk best spannend. Mede doordat het niet tastbaar is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 28-09 22:31
crypto-mdk schreef op maandag 17 januari 2022 @ 08:55:
[...]

DCA is zo flexibel als het zelf maakt natuurlijk. Het lijkt me niet meer dan normaal dat rondom je gekozen moment van investeren, je een gunstig moment kiest. Als BTC net aan het instorten is dan hou je natuurlijk niet vast aan ik moet vrijdagmiddag om 16.00 investeren.
Je mag doen wat je wilt natuurlijk. Maar dan is het geen DCA meer.

De definitie van DCA is helder: "Dollar Cost Averaging (DCA) is een strategie waarbij posities worden opgebouwd door met regelmatige tussenpozen gelijke sommen geld te beleggen, ongeacht de prijs van het product of wat er op de financiële markten gebeurt."

Als je hier aan gaat sleutelen, dus bijvoorbeeld eerder of later investeren omdat je denk dat dit een beter moment is, dan ben je dus niet meer bezig met DCA.

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Gelukszoekr schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:59:
[...]

De definitie van DCA is helder: "Dollar Cost Averaging (DCA) is een strategie waarbij posities worden opgebouwd door met regelmatige tussenpozen gelijke sommen geld te beleggen, ongeacht de prijs van het product of wat er op de financiële markten gebeurt."

Als je hier aan gaat sleutelen, dus bijvoorbeeld eerder of later investeren omdat je denk dat dit een beter moment is, dan ben je dus niet meer bezig met DCA.
Ben ik heel antwoord aan het tikken.... ben jij me net voor.
Weer 5 minuten van me leven kwijt die ik niet meer terugkrijg. :|

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Gelukszoekr schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:59:
[...]

toch niet helemaal mee eens.
ik koop dca per maand, kijk wel naar de huidige prijs.

als het geen dca mag heten, hoe noemen we het dan? traden doe ik niet, want ik koop en daarna is het hodl....

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMrq
  • Laatst online: 20:07
FijneKerst schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:00:
[...]

Ben ik heel antwoord aan het tikken.... ben jij me net voor.
Weer 5 minuten van me leven kwijt die ik niet meer terugkrijg. :|
Wacht maar tot je mijn reactie gelezen hebt.
Ben je weer 15 seconden kwijt voor niks.

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:58

knakworst

Get more sats!

Het is vandaag Blue Monday, meest deprimerende dag van het jaar. Moet crypto in stijl natuurlijk wel lekker dalen, anders klopt het niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wiley99
Wat is het toch met de DCA afkorting en betekenis, die wordt met harde hand gehandhaafd terwijl de oorspronkelijke betekenis van zoveel andere afkortingen en begrippen (ik noem spelling en grammatica van zowel Nederlands als Engels maar niet) ruimhartig gedoogd worden.
Lopen we direct gevaar als we niet precies de juiste techniek toepassen als we denken dat we 'DCA-en'?

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
Kol Nedra schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:06:
[...]

als het geen dca mag heten, hoe noemen we het dan? traden doe ik niet, want ik koop en daarna is het hodl....
Dollar Value Averaging https://www.investopedia.com/articles/stocks/07/dcavsva.asp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Wiley99 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:12:
Wat is het toch met de DCA afkorting en betekenis, die wordt met harde hand gehandhaafd terwijl de oorspronkelijke betekenis van zoveel andere afkortingen en begrippen (ik noem spelling en grammatica van zowel Nederlands als Engels maar niet) ruimhartig gedoogd worden.
Lopen we direct gevaar als we niet precies de juiste techniek toepassen als we denken dat we 'DCA-en'?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajEaTNtOfY-x33D9RzGtLUmgeqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aEVTn6vdhNOpL9sgzvCgDZjr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Kol Nedra schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:06:
[...]

Achter DCA zit een specifiek idee. Als je daarvan afwijkt kan jet het geen DCA meer noemen.
Dan ben je gewoon "periodiek crypto aan het kopen wanneer het jou het beste lijkt uit te komen"
Verder ook goed hoor... ieder zijn ding :)

"Dollar Cost Averaging (DCA) is een strategie waarbij posities worden opgebouwd door met regelmatige tussenpozen gelijke sommen geld te beleggen, ongeacht de prijs van het product of wat er op de financiële markten gebeurt."

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GioStyle
  • Nu online
Floki doet het erg goed afgelopen tijd. Sta momenteel op -75%. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
De gedachte achter DCA is dat het een passieve investeringsstrategie is waarbij je juist niet de markt probeert te timen. Op moment dat je zegt "Ik ben de dip aan het DCA'en" ben je aan het proberen om de markt te timen en dat is nu juist wat DCA niet is.

Lopen we gevaar omdat we de juiste techniek niet toepassen? Nee, maar sommigen zijn de dip al aan het DCA'en sinds 69k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik sta met ADA op dit moment 32,12% verlies. :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
OkkE schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Ik heb ze in de buurt van de ATH van de hand gedaan. Als ik gebakken lucht en mooie praatjes wil dan haal ik wel een slice n dicer van tell sell.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
jvel92 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:22:
[...]

De gedachte achter DCA is dat het een passieve investeringsstrategie is waarbij je juist niet de markt probeert te timen. Op moment dat je zegt "Ik ben de dip aan het DCA'en" ben je aan het proberen om de markt te timen en dat is nu juist wat DCA niet is.

Lopen we gevaar omdat we de juiste techniek niet toepassen? Nee, maar sommigen zijn de dip al aan het DCA'en sinds 69k.
Ik weet het, hoor, en niet alleen omdat ik hier elke 5 pagina's de goede definitie lees. Misschien ben ik te kritisch en moet ik dit ook maar gewoon in het rijtje 'slowchatcycli' zetten. Het is immers aardig om nieuwe lezers ook gewoon te helpen in plaats van elke keer hooghartig 'gebruik de zoekfunctie' te roepen.
Het valt me alleen op dat het zo vaak met die specifieke afkorting gebeurt. Misschien omdat de definitie juist zo makkelijk uit te leggen is...

[ Voor 8% gewijzigd door Wiley99 op 17-01-2022 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

GioStyle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:19:
Floki doet het erg goed afgelopen tijd. Sta momenteel op -75%. :D
Goed bezig!

In maart zei een zeker iemand: 'Bij GRT maak ik me niet druk over de prijs. Zal de komende tijd geen m00nshot zijn, maar project is zo zinvol dat het (bijna) niet mis kan gaan'

Sindsdien ben ik aan het staken en sta momenteel op -60%

Gelukkig gaat het maar om een flufje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:45
rjong5 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:59:
[...]

Dat had ik dus eerst ook, tot hij ineens stopte met oplopen. Inmiddels al bijna een maand voorbij nadat ik eigenlijk het level had moeten halen.

We gaan het zien
Ik zit intussen > 1 BNB en ook cashback level 2, ben jij nog verder gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Misschien een noob vraag, maar ik heb ooit wat BTC gemined met NiceHash (paar tientjes), hoe transfer ik dit naar Bitvavo? Of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Protax schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:38:
Misschien een noob vraag, maar ik heb ooit wat BTC gemined met NiceHash (paar tientjes), hoe transfer ik dit naar Bitvavo? Of is dit niet mogelijk?
withraw knop bij NiceHash en voer de bitvavo Bitcoin adres in....

let wel op dat je het Bitcoin netwerk gebruikt, maar volgens mij is dit standaard.

[ Voor 11% gewijzigd door Kol Nedra op 17-01-2022 10:44 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:23:
[...]

Te hoog ingekocht? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Google werkt vaak ook erg goed voor zulke vragen :)

Tijdje terug was LTC een goede optie voor het transferren naar Binance. Omzetten BTC > LTC. Vervolgens kun je LTC naar je wallet versturen en daarna converten naar BTC. Volgens mij was hier wel een 2FA of KYC voor nodig.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thargix
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07:24
Zoals de andere Tweaker al zei, via withdraw knop. Hierbij zit er wel een limiet op dat je minimaal 0,001 bitcoin moet withdrawen.
Bij Coinbase zat hier tijd geleden geen minimum op, weet niet of dat ondertussen anders is. Was de enige waar ik van wist dat er ook kleinere hoeveelheden heen konden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Thargix schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Zoals de andere Tweaker al zei, via withdraw knop. Hierbij zit er wel een limiet op dat je minimaal 0,001 bitcoin moet withdrawen.
Bij Coinbase zat hier tijd geleden geen minimum op, weet niet of dat ondertussen anders is. Was de enige waar ik van wist dat er ook kleinere hoeveelheden heen konden gaan.
Beide bedankt, krijg echter:

Withdraw address is temporarily locked. Learn why.

Edit: Gevonden, zojuist 2FA aangezet, dan kan je tijdelijk niks doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Protax op 17-01-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thargix
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07:24
Coldcat schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:44:
[...]

Google werkt vaak ook erg goed voor zulke vragen :)

Tijdje terug was LTC een goede optie voor het transferren naar Binance. Omzetten BTC > LTC. Vervolgens kun je LTC naar je wallet versturen en daarna converten naar BTC. Volgens mij was hier wel een 2FA of KYC voor nodig.
Wat waren de fees voor die LTC conversie en transfer? Wellicht interessanter dan losse bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Protax schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:45:
[...]

en LTC?
ik verkoop mijn BTC voor LTC op NiceHash en dit verstuur ik dan naar Binance. Kosten LTC versturen van NiceHash is extreem goedkoop (€0.002)

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Zeker. 8) Buy high, sell low. Toch? :+

Maar het is ongeveer 5% van mijn totale inleg in crypto, dus het maakt niet uit. Totale portfolio staat netjes in de plus.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
perspectief; in 2026 is dit spotgoedkoop 👍

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:25

Vis

Protax schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:45:
[...]

Edit: Gevonden, zojuist 2FA aangezet, dan kan je tijdelijk niks doen.
Bij de eerste keer withdrawen vanuit Nicehash moet je 24 uur wachten dacht ik.. cool off periode.

Daarbij idd, overzetten naar LTC en die versturen, is goedkoper.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Protax
Vis schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:50:
[...]

Bij de eerste keer withdrawen vanuit Nicehash moet je 24 uur wachten dacht ik.. cool off periode.

Daarbij idd, overzetten naar LTC en die versturen, is goedkoper.
Thanks, heb hem maar weer aangezet. Nu ik een beetje in die wereld ben gestapt, kan mijn 3080 ook weer een beetje aan het werk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle_Charles
  • Laatst online: 25-09-2023
Kol Nedra schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:48:
[...]

perspectief; in 2026 is dit spotgoedkoop 👍
Dat zal de tijd uitwijzen.

irony > *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Laatst online: 28-09 22:31
Natuurlijk worden allerlei termen soms wat ruimer geïnterpreteerd. Net zoals ik ook talloze grammaticale fouten maak.

Echter, Een kernwaarde van DCA is dat je investeert zonder zelf na te denken. De essentie is dat het een manier van investeren is die ont zorgt. Ga je toch zelf nadenken dat ben je niet meer met DCA bezig. Dat je bijvoorbeeld de ene week een uurtje later koopt dan een andere week, dat lijkt me gesjoemel in de marge en zal iedereen begrijpen.

DCA wordt gezien als een makkelijke laagdrempelige en vaak ook goede manier van investeren. Dat betekend niet dat het heilig is. De meeste mensen zullen meer variatie toepassen, en dat is ook helemaal prima, maar dan is het geen DCA meer. Zelf heb ik ook jaren lang maandelijks crypto gekocht. De ene maand wat meer dan de andere, en ook lang niet altijd dezelfde coins. Ik denk dat de meesten mensen dit doen. En dat is dus geen DCA.

Er zijn veel verschillende auto's. Met 3 wielen, 4 wielen, 6 wielen enzovoorts. Maar zodra je een fiets een auto gaat noemen dan gaat het mis :P

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Protax schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:52:
[...]

Thanks, heb hem maar weer aangezet. Nu ik een beetje in die wereld ben gestapt, kan mijn 3080 ook weer een beetje aan het werk :P
Wel even aan de temperaturen van die kaart denken, loopt nogal warm standaard.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Coldcat schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:56:
[...]

Wel even aan de temperaturen van die kaart denken, loopt nogal warm standaard.
GeForce RTX 3080
DaggerHashimoto: 89.07 MH/s
Status
Mining
Temp.
53ºC
VRAM T.
88ºC
Load
100%
MemCtrl Load
100%
Fan
58%
Power
204W
Efficiency
0.44 MH/J

Spannend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
mentalozzie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:43:
[...]

Tja dat moet je zelf even onderzoeken.
Ik ben wel fan van:
SOL / DOT / MATIC / FANTOM

En SANDBOX maar die is al flink moon gegaan, maar ik hou van het spel en de roadmap.

Lees je in hoe en wat.
Ik kijk zelf graag filmpjes van Coin Bureau.
Ik zou zelf op Fantom netwerk en FTM gokken. Small market cap en zeker niet minder i.v.m. de andere voorbeelden met zeer veel ruimte voor groei.
Pagina: 1 ... 12 ... 257 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen en hypotheken zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!