Man man man, dan had je ze moeten verkopen. Klinkt niet echt alsof je er vertrouwen in heb voor de lange termijnUniMatrix schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:33:
DOT![]()
Voorlopig slow bleed mijn potje GLMR richting vergetelheid

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Man man man, dan had je ze moeten verkopen. Klinkt niet echt alsof je er vertrouwen in heb voor de lange termijnUniMatrix schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:33:
DOT![]()
Voorlopig slow bleed mijn potje GLMR richting vergetelheid
Mwach, het zijn er maar 10Xqlus1ve schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:13:
[...]
Man man man, dan had je ze moeten verkopen. Klinkt niet echt alsof je er vertrouwen in heb voor de lange termijn
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Maar waarom verkocht je ze dan niet, toen ze op hun hoogste punt stonden
UberLurker Departement #GG.
"maar 10", oftewel voor jou is het een schijntje, nog geen % van je totale PF:
BTC staat op de 24ste plek, wat een shitcoinMaZo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:58:
[...]
Ik zou zelf op Fantom netwerk en FTM gokken. Small market cap en zeker niet minder i.v.m. de andere voorbeelden met zeer veel ruimte voor groei.
Daar gaat die goed meeProtax schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:58:
[...]
GeForce RTX 3080
DaggerHashimoto: 89.07 MH/s
Status
Mining
Temp.
53ºC
VRAM T.
88ºC
Load
100%
MemCtrl Load
100%
Fan
58%
Power
204W
Efficiency
0.44 MH/J
Spannend?
[ Voor 8% gewijzigd door Coldcat op 17-01-2022 11:32 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
BTC heeft met name de naam mee, verder is het realistisch gezien gewoon legacy tech.Xqlus1ve schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:29:
[...]
BTC staat op de 24ste plek, wat een shitcoin
Het is natuurlijk maar een metadiscussie maar omdat het maandag is vraag ik toch nog eens naar aanleiding van je laatste zin:Gelukszoekr schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:55:
[...]
Er zijn veel verschillende auto's. Met 3 wielen, 4 wielen, 6 wielen enzovoorts. Maar zodra je een fiets een auto gaat noemen dan gaat het mis
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Even relativeren hoor. 10 GLMR is net geen 90 Euro waard.YES schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:28:
[...]
"maar 10", oftewel voor jou is het een schijntje, nog geen % van je totale PF:
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Ray_ op 17-01-2022 11:37 ]
Lol waar zijn de cijfers bij "utility" op gebaseerd? ADA op de tweede plek op basis van utility? En Avalanche op plek op plek 15?MaZo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:58:
[...]
Ik zou zelf op Fantom netwerk en FTM gokken. Small market cap en zeker niet minder i.v.m. de andere voorbeelden met zeer veel ruimte voor groei.
Ja, voor hetzelfde geld heeft iemand 10 DOT gefomo'd en in Moonbeam gedaan. En verder niks.Ray_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:35:
[...]
Even relativeren hoor. 10 GLMR is net geen 90 Euro waard.
Kosten bestaan uit:
Opladen 1 Makita accu
Tank benzine om naar het adres rijden.
Risico nemen van het doen van een strafbaar feit
En dan heb ik de tijd nog niet berekend voor het uitzoeken van het adres van @UniMatrix. Ik ben geen rekenwonder, maar ik kom nog niet uit op een winstgevende operatie. Ik zoek wel even verder naar een meer vermogend slachtoffer.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Verklaar je naderMaZo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:32:
[...]
BTC heeft met name de naam mee, verder is het realistisch gezien gewoon legacy tech.
https://coinexams.com/compare/avalanche-vs-cardanojvel92 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:37:
[...]
Lol waar zijn de cijfers bij "utility" op gebaseerd? ADA op de tweede plek op basis van utility? En Avalanche op plek op plek 15?
De laatste keer dat ik checkte heeft Avalanche een netwerk, dat ook gewoon bruikbaar is. En ADA *checks notes* heeft paar dagen nodig om je transactie te verwerken.
Wat er mis gaat is dat het dus niet meer overeenkomt met de definitie. Niet zo spannend natuurlijk. Maar het is gewoon wat andersWiley99 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:35:
[...]
Het is natuurlijk maar een metadiscussie maar omdat het maandag is vraag ik toch nog eens naar aanleiding van je laatste zin:
Wat gaat er mis als je één van de onderdelen van de definitie een beetje oprekt?
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Er is altijd wat nieuwers en beters. Op een gegeven moment moet je ergens mee in zee gaan en moet er vertrouwen ontstaan. ADA heeft dat, AVAX (nog) niet.jvel92 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:37:
[...]
Lol waar zijn de cijfers bij "utility" op gebaseerd? ADA op de tweede plek op basis van utility? En Avalanche op plek op plek 15?
De laatste keer dat ik checkte heeft Avalanche een netwerk, dat ook gewoon bruikbaar is. En ADA *checks notes* heeft paar dagen nodig om je transactie te verwerken.
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Utility: the state of being useful, profitable, or beneficial.
his might explain why it is less popular among users, although that might be because it is relatively newer compared to Cardano. Given Avalanche's utility and despite its lower market cap of €19.09b, it is most probably overvalued compared to Cardano which has a market cap of €43.62b.
Verwijderd
MaZo schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:51:
[...]
Matige scalability en block size limiet, geen tokens, privacy is ruk, Segwit, etc.
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
nothing stops this train
Nee. ADA is geen serieus cryptoproject. ADA is een schoonheidsproject van een rare narcist die wil laten zien wat er allemaal technisch misschien mogelijk is met blockchain, en een rare obsessie heeft met Afrika.knakworst schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:15:
[...]
Ik ben benieuwd of ADA het tablletje van @Glenn Hoddle haalt. Projecten: in de toekomst heel veel. Snelheid transacties: paar dagen.
Die uitleg zit ergens in de vorige slowchat. Maar geen zorgen, in de topicstart van het toekomstige DeFi-topic zit dat gewoon natuurlijk.LankHoar schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:57:
[...]
Ik mis een beetje de hamvraag: wat is DeFi? Een paar korte zinnen die dit als eerste uitlegt. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit eerder van DeFi gehoord tot deze slowchat, en uit de rest van de tekst kan ik redelijk wat afleiden, maar het verzadigd die vraag niet helemaal
Je kan chainlist zo te zien direct gebruiken om de juiste instellingen voor een chain in je wallet te krijgen, klopt dat?BeyondThunder schreef op maandag 17 januari 2022 @ 07:53:
@Glenn Hoddle Top initiatief!
Wellicht kan je deze meenemen in de OP
https://chainlist.org/ gebruik ik vaak en super handig
Welke blockchains je moet geen benoemen, geen idee. Erg lastig. Het zijn er zoveel.
Ik vermoed dat Sovryn op RSK een belangrijke speler gaat worden in 2022 (DeFi op Bitcoin).
Verwijderd
Ik merk dat er veel enthousiasme is voor de uitrol van het DeFi topic.Glenn Hoddle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:18:
[...]
Die uitleg zit ergens in de vorige slowchat. Maar geen zorgen, in de topicstart van het toekomstige DeFi-topic zit dat gewoon natuurlijk.
- geen serieus cryptoproject: Klopt, ik betaal de 367 (of meer) mensen op de loonlijst gewoon voor de lol.Glenn Hoddle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:16:
[...]
Nee. ADA is geen serieus cryptoproject. ADA is een schoonheidsproject van een rare narcist die wil laten zien wat er allemaal technisch misschien mogelijk is met blockchain, en een rare obsessie heeft met Afrika.
Daarmee kan je het overigens vergelijken met Apple begin jaren tachtig, dus misschien moet ik over 30 jaar mijn ongelijk erkennen, maar ik acht de kans groter dat we ome Charles ergens in 2030 terugzien op het nieuws omdat hij een staatsgreep pleegt in Guinee-Bissau.
irony > *
jazeker, in eerste instantie liep ie langzaam terug om toch ineens over de 1 te komen.rnark schreef op maandag 17 januari 2022 @ 10:31:
[...]
Ik zit intussen > 1 BNB en ook cashback level 2, ben jij nog verder gekomen?
Zou aangenaam zijn moest je de nadelen van POS dan ook even listen, leren we misschien ook wat bij.Immutable schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:36:
Mensen die denken dat POW legacy tech is, en denken dat POS heilig is... snappen niet dat er ook heel veel nadelen aan POS hangen. Maar goed je hebt altijd zoveel van die ongeïnformeerde anti-POW mensen.
irony > *
Verwijderd
Haha true, ik zou er nog op reageren maar ik heb echt zoiets van: prima joh zoek het maar lekker uit.Immutable schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:36:
Mensen die denken dat POW legacy tech is, en denken dat POS heilig is... snappen niet dat er ook heel veel nadelen aan POS hangen. Maar goed je hebt altijd zoveel van die ongeïnformeerde anti-POW mensen.
Ah, niet helemaal goed gelezen, dacht dat het DOT betrof.Ray_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 11:35:
[...]
Even relativeren hoor. 10 GLMR is net geen 90 Euro waard.
Kosten bestaan uit:
Opladen 1 Makita accu
Tank benzine om naar het adres rijden.
Risico nemen van het doen van een strafbaar feit
En dan heb ik de tijd nog niet berekend voor het uitzoeken van het adres van @UniMatrix. Slijtage van 1 10mm metaalboortje neem ik dan maar voor mijn rekening. Ik ben geen rekenwonder, maar ik kom nog niet uit op een winstgevende operatie. Ik zoek wel even verder naar een meer vermogend slachtoffer.
10 dot is ook niet echt de moeite waardYES schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:46:
[...]
Ah, niet helemaal goed gelezen, dacht dat het DOT betrof.
Abort operation, I repeat, abort operation!
Te laat:YES schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:46:
[...]
Daarom dat ik ook refereerde naar dat het volgens de poster niets voorstelde en zijn PF dus vele malen groter moest zijn.
Waarom wil je uitbetalen? Crypto is for life.Geertwa schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:56:
Ik heb misschien een domme vraag, maar kom er niet helemaal uit. Ik wil mijn usdt omzetten naar USD op Binance om uit te cashen, maar een USDT/USD pair bestaat blijkbaar niet op binance. Iemand een tip hoe ik dit het beste op mijn bankrekening kan krijgen?
ook mijn gedachte, crypto is uitbetalen, over 5 jaar is de euro veel minder waard dan vandaag.... dat is een feit!Don Guacamole schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:59:
[...]
Waarom wil je uitbetalen? Crypto is for life.
nothing stops this train
Ja, dat is al 230 Euro. Dikke kassa, nooit meer werkenYES schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:46:
[...]
Vandaar mijn opmerking dat als je er zo makkelijk over spreekt, het waarschijnlijk nog geen % van je PF is, jezus je moet (slechte) grapjes ook niet kapot analyserenRay_ schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:08:
[...]
Ja, dat is al 230 Euro. Dikke kassa, nooit meer werken
Ik heb dit altijd via Kraken gedaanGeertwa schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:56:
Ik heb misschien een domme vraag, maar kom er niet helemaal uit. Ik wil mijn usdt omzetten naar USD op Binance om uit te cashen, maar een USDT/USD pair bestaat blijkbaar niet op binance. Iemand een tip hoe ik dit het beste op mijn bankrekening kan krijgen?
Sterker nog, in 2 jaar tijd is de Euro een kleine 7% minder waard geworden.Kol Nedra schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:01:
[...]
ook mijn gedachte, crypto is uitbetalen, over 5 jaar is de euro veel minder waard dan vandaag.... dat is een feit!
Complexe versie:Uncle_Charles schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:40:
[...]
Zou aangenaam zijn moest je de nadelen van POS dan ook even listen, leren we misschien ook wat bij.
Verwijderd
Withdraw het naar een exchange die fiat transacties ondersteund zoals Coinbase, Bitvavo of Kraken.Geertwa schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:56:
Shiver with fear! Ik zit niet in de ponzi, ik heb de ponzi gemaakt!Immutable schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:14:
[...]
Dat jij je er nooit in verdiept hebt beangstigd mij. Of je zit in de Ponzi en je zit vast, en hoopt dat mensen die na jou komen jou fout afkopen.
irony > *
Uncle_Charles schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:20:
[...]
Shiver with fear! Ik zit niet in de ponzi, ik heb de ponzi gemaakt!
Uiteraard het laatste, lachen is en blijft tenslotte belangrijk voor de mentale gezondheidImmutable schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:25:
[...]
Prima. Dan heb je dus geld zat, en is juist 'tijd' veel waardevoller. En dat verdoe je hier op het forum in de slowchat.
Of deze topic is voor jou persoonlijk van onschatbare waarde.
irony > *
gezondheid? pardon?Uncle_Charles schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:26:
[...]
Uiteraard het laatste, lachen is en blijft tenslotte belangrijk voor de mentale gezondheid
nothing stops this train
Wacht, kan je het nog eens uitleggen? Snap 'm niet..YES schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:09:
[...]
Vandaar mijn opmerking dat als je er zo makkelijk over spreekt, het waarschijnlijk nog geen % van je PF is, jezus je moet (slechte) grapjes ook niet kapot analyseren
Nee ik ben zelf ook de draad kwijt inmiddels. Wel een mooie ongebruikte boormachine in de schuur, dat dan weer wel!Raaafie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:41:
[...]
Wacht, kan je het nog eens uitleggen? Snap 'm niet..
Boormachine.... draad kwijt ....YES schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:47:
[...]
Nee ik ben zelf ook de draad kwijt inmiddels. Wel een mooie ongebruikte boormachine in de schuur, dat dan weer wel!
Accu?? Waar heb jij het nou weer over. Verwarrend al die crypto-jargon!Skrunsies schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:49:
[...]
Boormachine.... draad kwijt ....![]()
Ah!
Je bedoelt een accu boormachine
Moet het echt USD zijn? De gebruikelijke route is omzetten naar XLM en versturen naar een toko die uit kan betalen in Euro's.Geertwa schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:56:
[ Voor 9% gewijzigd door crypto-mdk op 17-01-2022 13:55 ]
ACCU COIN!!! dikke tech!YES schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:51:
[...]
Accu?? Waar heb jij het nou weer over. Verwarrend al die crypto-jargon!
Als je maar lang genoeg wacht wordt euro vanzelf een goedkoop cointjeDon Guacamole schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:56:
Volgens mij heeft binance geen usd, omdat ze daar ook niet van gediend zijn. Idd in euro kan je evt uitbetalen maar beter even omzetten naar een goedkoop muntje en naar coinbase of kraken sturen
...mentale...(Zoals geschreven)
irony > *
En niemand komt op het idee om een cardano logo onder zijn rechterhand te photoshoppen?
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Dus jij bent met $200 aan ETH validator daar?Immutable schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:14:
[...]
Het is te vergelijken met de huizenmarkt. De verhuurders worden rijker, de huurders worden armer en kunnen moeilijk vermogen opbouwen.
POS is SUPER oneerlijk. Simpel gezegd: The rich getting richer. POS is overduidelijk een scam.
POS is een piramide spel, POW niet. Want met POS moet je je "inkopen" en alle winst komt uit de mensen die later instappen. En de mensen die de meeste munten hebben, hebben ook nog eens de macht over het netwerk. En er zijn gigantisch veel meer problemen met POS die POW gewoonweg niet heeft.
Verwijderd
Bij ons op de zaak draait alles nog op PoW.Glenn Hoddle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:16:
[...]
Dus jij bent met $200 aan ETH validator daar?
Afijn, PoS zou trekjes van een piramidespel hebben als het draaien van een chain en het hebben van de native coin een doel op zich was. Maar dat is het niet, het succes van een chain hangt af van het gebruik ervan, en de waarde van de munt daarmee ook.
Voor zover het 'de rijken worden rijker' hier opgaat is dat geen probleem voor de gebruikers hier. Je mag het natuurlijk oprecht erg vinden dat die arme multimiljonairs hier gepiepeld worden door een stel gemene miljardairs, maar mij interesseert dat natuurlijk helemaal geen biet.
Op zich ben ik het wel met een dat PoW een fraaiere oplossing is, maar kijk eens om je heen, los van een paar zure programmeurs geeft blijkbaar niemand er echt om. Developers niet, investeerders niet, ETH 2.0 niet, iedereen omarmt PoS. Zou iedereen er dan naast zitten en met inherent onveilige rommel willen werken?
De echte wereld is trouwens ook PoS - als ik een brood bij de bakker koop, gaat de bank van de bakker echt niet controleren of de Rabobank echt het geld wel heeft dat op mijn rekening staat. Dat is maar goed ook, want dat hebben ze niet. Eigenlijk is het niet eens proof of stake; de fiat-fictional reserve bankiersponzi draait op Illusion of Stake. Daarom crypto.
Ach kerel, ik weet nog geen eens hoe paint werktMicroWhale schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:15:
[...]
En niemand komt op het idee om een cardano logo onder zijn rechterhand te photoshoppen?
Zolang het niet op een stakepartij uitdraait moet dat kunnen.Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:22:
[...]
Sommige collega´s geven elkaar graag een stake onder water, dat wel.
Is je rekening gewoon een NL rekening? Waarom dan niet direct de BTC van waar het nu ook staat uitcashen naar je bankrekening via een service als BTCdirect?Geertwa schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:56:
[ Voor 5% gewijzigd door Lapa op 17-01-2022 14:27 ]
Sjongejongejonge... hier dan. Kies maar:Skrunsies schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:22:
[...]
Ach kerel, ik weet nog geen eens hoe paint werkt
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Heb je er ook 1 tje dat ie een DOT vashoudtMicroWhale schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:43:
[...]
Sjongejongejonge... hier dan. Kies maar:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee, wat moet Charles nu met DOT? Die zit compleet in zijn eigen bubbel onder het mom "Eat your own shitcoin"Skrunsies schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:45:
[...]
Heb je er ook 1 tje dat ie een DOT vashoudt
Niet mijn eigen shitcoin, my own shoeMicroWhale schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:47:
[...]
Nee, wat moet Charles nu met DOT? Die zit compleet in zijn eigen bubbel onder het mom "Eat your own shitcoin"
irony > *
1/2
— Crypto.com (@cryptocom) 17 januari 2022
Earlier today a small number of users experienced unauthorized activity in their accounts. All funds are safe.
In an abundance of caution, security on all accounts is being enhanced, requiring users to:
-Sign back into their App & Exchange accounts
-Reset their 2FA
2/2
— Crypto.com (@cryptocom) 17 januari 2022
This update will be rolled out to users progressively over the next few hours.
Once complete, withdrawals will be re-enabled.
We understand this may be an inconvenience, but security comes first.
Thank you for your support.
Ja heerlijk, maar vervolgens 2FA aanzetten geeft een errorGelukszoekr schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:26:
Problemen met je Crypto.com app? Ja, je MOET een nieuwe 2FA aanmaken...
[Twitter]
[Twitter]
Na een paar keer is het hier wel weer gelukt. Even geduld denk ikJero_B schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:29:
[...]
Ja heerlijk, maar vervolgens 2FA aanzetten geeft een error
Das zonde .. een steak onder water ...Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:22:
[...]
Bij ons op de zaak draait alles nog op PoW.
Als ik bijvoorbeeld zit te roken met een bak koffie terwijl mijn machientje in puin staat te draaien dan zwaait er wat.
Sommige collega´s geven elkaar graag een stake onder water, dat wel.
Ik zou de broodjes nog wel tonen en de tekst op achtergrond veranderen in Rektoni since 2017MicroWhale schreef op maandag 17 januari 2022 @ 14:43:
[...]
Sjongejongejonge... hier dan. Kies maar:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Thanks, op twitter is er iemand die mist 20 ETHGelukszoekr schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:26:
Problemen met je Crypto.com app? Ja, je MOET een nieuwe 2FA aanmaken...
[Twitter]
[Twitter]
[ Voor 8% gewijzigd door almightyarjen op 17-01-2022 16:13 ]
Ziet er goed uit toch! Alleen mis je nog wel wat coins, kijk bijvoorbeeld ook is naar Algorand die heel intressant en snel is.Glenn Hoddle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:07:
Vervolg Defi-topic-startpost
Als ik er ergens naast zit hoor ik het ook graag. En nu kan ik beginnen met de pratijk en wat voorbeeld. Maar welke chain zal ik als voorbeeld gebruiken? De BSC want handig voor noobs? Polygon wegens het goedkoopste? Fantom want die gebruik ik zelf het meest? Zeg het maar.
Afijn:
Arbitrum is een blockchain die probeert de veiligheid van ETH te combineren met de snelheid en prijs van goedkopere chains. Leuk bedacht, maar in de praktijk niet echt een groot succes, want het mist eigenlijk zowel de voordelen van ETH (veiligheid, grote gemeenschap) als de voordelen van een Polygon of Fantom (goedkoop en snel).
Native Coin: ETH
Kostenklasse: gemiddeld
Prijs gemiddelde swap: $2,5 tot $6
Snelheid: gemiddeld, tussen de 15 seconden en 1 minuut
Grootste DEX: 1inch
Grootste Yield-Optimiser Beefy.finance
Aantal Defi-projecten: matig
Kwaliteit DeFi-projecten: matig
Vooruitzichten: niet best. Arbitrum is ergens het beste te vergelijken met de V&D. De V&D ging failliet omdat mensen voor de eenvoudige producten naar de HEMA gingen en voor luxe naar de Bijenkorf. Arbitrum zal niet failliet gaan, maar mensen en DeFi-projecten zullen eerder Polygon of Fantom kiezen als snelheid, prijs en mainstream-gebruik er toe doet, en eerder ETH als ze bij de rijke crème-de-la-crème van de cryptorijken willen zitten.
Cronos is de blockchain van Crypto.com, dat net als Binance een eigen chain is begonnen. Dezer chain is nieuw, live sinds eind 2021, en het is lastig te zeggen hoe deze zich zal ontwikkelen. Door de relatief hoge prijzen is deze chain vooral interessant voor gebruikers van Crypto.com
Native Coin: CRO
Kostenklasse: best duur voor een goedkope chain
Prijs gemiddelde swap: $0,8 tot $2
Snelheid: snel, tussen de 5 de 15 seconden
Grootste DEX: VVS
Aantal Defi-projecten: matig
Kwaliteit DeFi-projecten: behoorlijk
Vooruitzichten: Goed. De chain werkt naar behoren en is op zich niet bijster interessant, maar crypto.com kennende zullen ze er als het moet miljarden tegenaan gooien om er een succes van te maken. Deze chain zal ook veel nieuwe gebruikers blijven trekken die via de wallet van crypto.com hun eerste stappen in DeFi zetten.
Fuse is een hypersnelle ultragoedkope blockchain van Israëlische makelij die begin 2022 live is gegaan. Het is nog niet helemaal duidelijk was er van verwacht mag worden in termen van grootte en succes, maar met transacties van maximaal 1 dollarcent en is dit een serieuze kandidaat voor beste chain om met weinig geld DeFi eens te proberen, alleen is geld erheen krijgen momenteel enigszins omslachtig. (dwz, 2 stappen in plaats van 1.)
Native Coin: Fuse
Kostenklasse: extreem goedkoop
Prijs gemiddelde swap: $0,000001 tot $0,000003
Snelheid: zeer snel, onder de seconde
Grootste DEX: Fuse.fi
Aantal Defi-projecten: laag
Kwaliteit DeFi-projecten: behoorlijk
Vooruitzichten: Goed. Los van dat Fuse extreem goedkoop en snel is, ziet het team achter Fuse een wereld voor zich waarin het makkelijk van de ene naar de andere chain overstappen is, en ze hebben hierom zelf een bridge (brug) naar BSC en ETH gebouwd, wat naar eigen zeggen nog maar het begin is.
Solana is een non-evm blockchain. Hiervoor is een aparte wallet nodig als Phantom (niet te verwarren met Fantom, de blockchain.) Solana wil graag een volwaardig alternatief zijn voor Ethereum dat sneller en goedkoper maar net zo veilig is. Dat laatste wil het verkrijgen door een 'proof-of-history-systeem, dat momenteel uniek is voor crypto. Leuk, maar zit jij er in voor de tech? Goedkoop en snel is Solana echter wel, behalve die 2 keer dat de blockchain vastliep.
Native Coin: SOL
Kostenklasse: extreem goedkoop
Prijs gemiddelde swap: $0,00001 tot $0,00003
Snelheid: zeer snel, onder de 3 seconden
Grootste DEX: TerraLuna
Grootste Yield-Optimiser Tulip
Aantal Defi-projecten: aardig
Kwaliteit DeFi-projecten: ???
Vooruitzichten: Lastig in te schatten. Anders dan alle EVM-chains hierboven is Solana uniek in veel opzichten. Het is bijvoorbeeld geschreven in RUST in plaats van in Solidity. Dat maakt het leuk voor tech-freaks misschien, maar het draait natuurlijk om de projecten en de gebruikers. Wat dat betreft ziet het er voor Solana op dit moment goed uit, maar waar het als project vrij gemakkelijk is om op je project op Fantom te bouwen en dan ook naar de BSC uit te breiden, moet voor Solana alles opnieuw worden gedaan.
En tja, er was ook een tijd dat Betamax, de Minidisc, Rita Verdonk en de CD-i een gouden toekomst tegemoet leken te gaan.
Let op: bovenstaande lijst is als voorbeeld bedoeld, niet uitputtend, er zijn nog veel meer chains, en opname in deze lijst is op zich geenszins een advies om specifiek deze chains te gebruiken en andere niet.
Welke blockchain moet ik kiezen?
Dat is natuurlijk helemaal aan jezelf. En je kan zoveel chains gebruiken als je wil, met elk hun voors en tegens. Qua user interface zijn de chains overigens vrijwel identiek.
De vooruitzichten hierboven moet je trouwens vooral zien als een stukje achtergrondinformatie, het is niet nodig daarop je keuze voor een chain te baseren.
Let op: niet elke coin bestaat op elke chain, niet elk project bestaat op elke chain, etc. Vergelijk het met supermarkten; dat zijn allemaal supermarkten waar je levensmiddelen kan halen, maar als je graag LaPlace thee drinkt, zit je bij de Albert Heijn verkeerd.
Als beginner zijn er een aantal overwegingen om DeFi wat makkelijker dan wel minder overweldigend te maken. Het is aan te raden te beginnen bij 1 chain.
Als je een Binance account hebt, dan is de Binance Smart Chain een voor de hand liggende keuze; Binance biedt namelijk de mogelijkheid veel coins naar de BSC over te maken en de BSC is uitgebreid en relatief goedkoop.
Ook Fantom en Polygon zijn goede opties, alleen geeft Binance slechts de mogelijkheid op respectievelijk FTM en Matic, de native coins op te nemen (en te storten).
Matic is de beste optie als je met echt weinig geld het allemaal eens even wil proberen, met zijn transacties van 2 cent, en tegelijkertijd een redelijk groot aantal DeFi-projecten.
Mocht je een fervent gebruiker van Crypto.com zijn, is de Cronos chain waarschijnlijk het eenvoudigst, wegens de goede integratie met andere Crypto.com producten. Deze chain is wel relatief duur, maar als je het niet echt erg vindt om iets van 30 euro uit te geven aan het leren omgaan met DeFi scheelt het je waarschijnlijk een boel gedoe.
Het ETH netwerk is koste wat het kost te vermijden, wegens zeer duur. Tenzij je een miljoen op de bank hebt staan natuurlijk, maar dan is het ook eerder aan te raden wat leuks te gaan doen met je leven in plaats van op vage cryptosubfora rondhangen.
Let op: veel exchanges bieden alleen de mogeliijk om coins op te nemen als 'ERC-20'-coin. Dat is dus op het Ethereum netwerk. Als je bijvoorbeeld FTM opneemt als ERC-20, dan kan je dat niet gebruiken op het Fantom netwerk. Let er altijd goed op dat je coin naar de juiste chain stuurt, als mensen zeggen dat hun coins ineens verdwenen zijn bij opname is dit vaak verkeerd gegaan.
Let op: Als je een chain gekozen hebt, kan het zijn dat je je wallet nog hiervoor moet instellen. Sommige wallets doen dit automatisch voor je, maar op bijvoorbeeld Metamask desktop moet je elke andere chain dan ETH handmatig toevoegen. Dit is overigens wel eenvoudig, het is 5 velden invullen. Hier zie je hoe dat bijvoorbeeld moet voor Fantom: https://docs.fantom.foundation/tutorials/set-up-metamask
Op https://chainlist.org/ vind je een overzicht van alle EVM blockchains.
Funds are SAFU bij de hackerzenith schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:05:
[...]
Thanks, op twitter is er iemand die mist 20 ETH
[ Voor 12% gewijzigd door knakworst op 17-01-2022 16:14 ]
Afgezien van het hele verhaal. Vervelend en helaas enzo..almightyarjen schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:09:
Ik ben gisteravond even heel erg dom geweest. Ik zag een Facebook ad over een artikel op, wat ik dacht (kan het niet terugvinden), Cointelegraph dat Zweden was begonnen met de uitrol van de E-krona en dat je daarin kon investeren. Ik weet niet waarom er geen bellen gingen rinkelen, maar er werd doorverwezen naar ekrona.com waar ik een wallet heb aangemaakt. Hier heb ik vanaf mijn coinbase account een kleine hoeveelheid BTC naar toe gestuurd. Deze sats zijn nooit aangekomen in de E-krona wallet. Ik ben me erin gaan verdiepen en inderdaad, er bestaat een E-krona, maar die zit nog in de onderzoeksfase. Ik vermoed dat het een scam is waar ik ingetrapt ben, dat zie ik ook als ik erop google (ja, dat had ik eerst moeten doen; klassiek gevalletje van ff snel nog wat regelen en totaal niet nadenken).
Ik werd vandaag door die gasten gebeld (India's accent, uiteraard) en werd erg lang aan de telefoon gehouden, het financial department zou de transactie nog moeten goedkeuren blablabla. Ik ga er vanuit dat ik mijn sats kwijt ben, maar ik maak me een beetje zorgen over hoe lang ik aan de telefoon gehouden werd (ik stond 5 a 10 minuten in de wacht). De verbinding was via de normale telefoonverbinding, niet via wifi/whatsapp o.i.d. Mijn vraag: hebben ze via die telefoonverbinding op mijn wifi netwerk kunnen inbreken? De wifi op de telefoon stond aan, maar daarover vond het telefoongesprek dus niet plaats.
Ik voel me echt zo dom
Edit:
Toevallig komt de ad op FB net weer voorbij en linkt naar het volgende. LET OP: SCAM
Die gecentraliseerde database die ze af en toe eens opnieuw opstarten?Glenn Hoddle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:07:
Vervolg Defi-topic-startpost
Solana wil graag een volwaardig alternatief zijn voor Ethereum dat sneller en goedkoper maar net zo veilig is.
irony > *
Staat er ook in, hè? Ik probeer een beetje het landschap te schetsen, zoals jouw avatar, niet mensen te vertellen wat ze met hun geld moeten doen; dan had ik wel gezegd dat je gewoon BIFI moet steken op Fantom en gelukzalig kan toekijken hoe je vermogen groeit.Uncle_Charles schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:19:
[...]
Die gecentraliseerde database die ze af en toe eens opnieuw opstarten?
fair enough!Glenn Hoddle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:22:
[...]
Staat er ook in, hè? Ik probeer een beetje het landschap te schetsen, zoals jouw avatar, niet mensen te vertellen wat ze met hun geld moeten doen; dan had ik wel gezegd dat je gewoon BIFI moet steken op Fantom en gelukzalig kan toekijken hoe je vermogen groeit.
irony > *
Kijk, dan kan jij als ht topic straks live is een mooi verhaal doen over Algorand, want daar weet ik niks over behalve dan het bestaan ervan.micmulder schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:10:
[...]
Ziet er goed uit toch! Alleen mis je nog wel wat coins, kijk bijvoorbeeld ook is naar Algorand die heel intressant en snel is.
Amerika is dicht wegens het herdenken van hun koning.Tominatie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:25:
qua volume in de markt heb ik het in tijden niet zo rustig gezien voor een maandag
Verwijderd
Glenn Hoddle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:22:
[...]
Staat er ook in, hè? Ik probeer een beetje het landschap te schetsen, zoals jouw avatar, niet mensen te vertellen wat ze met hun geld moeten doen; dan had ik wel gezegd dat je gewoon BIFI moet steken op Fantom en gelukzalig kan toekijken hoe je vermogen groeit.
oh zo, lijp dat de US zo’n grote invloed heeft. Tis echt saai zonder die luiGlenn Hoddle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:26:
[...]
Amerika is dicht wegens het herdenken van hun koning.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Chinezen weg.. Amerikanen weg...Tominatie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:37:
[...]
oh zo, lijp dat de US zo’n grote invloed heeft. Tis echt saai zonder die lui
Wat @atomix9 ook al zei, heb nog niet gehoord/gelezen dat ze je hacken alléén door je te bellen / doordat je opneemt op een reguliere (mobiele of vaste) lijn. Ben wel benieuwd waarom ze je belden, wat ze nog van je wilden. Want het zal niet alleen zijn geweest om ff door te geven dat je nog even moet wachten met het opmerken van hun diefstal, tenzij ze het openbaar worden van de scam nog willen rekken.almightyarjen schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:09:
Ik werd vandaag door die gasten gebeld (India's accent, uiteraard) en werd erg lang aan de telefoon gehouden, het financial department zou de transactie nog moeten goedkeuren blablabla.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
En toch is het dit vandaag.Skrunsies schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:39:
[...]
Chinezen weg.. Amerikanen weg...
Zijn wij de enigen nog dan
Dan valt Poetin vandaag nog Oekraine binnen, dus doe maar niet
Koning?🤔Glenn Hoddle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:26:
[...]
Amerika is dicht wegens het herdenken van hun koning.
Jaha!
Owwww die king:)Skrunsies schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:01:
[...]
Jaha!
Ik weet alleen niet meer hoe hij heet..
Maarten of Luther.. Maar zoiets was het wel.
happymoon schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:02:
iemand al gehoord over LuckyBlock of verwachtingen van deze nieuwe coin? Ben echt op zoek naar een coin die x 1000 doet
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq