Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
De UHD versies van Godzilla Minus One en van American Psycho.
Die eerste is echt een meesterwerk. Als je dan nog bedenkt hoe low budget die is. 10x beter dan de meeste crap uit Hollywood met 10x dat budget.
American Psycho is ook verbluffend gerestaureerd qua video en audio (Atmos).
Ook nog naar Hans Zimmer live in Praag in Dolby Atmos geluisterd. Gewoon 1080p maar ook verbluffend goed. Wat een magistrale muziek.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Godzilla Minus One is alleen nog maar op streaming te zien toch? Goede film inderdaad, maar voorlopig alleen nog maar hoop op een, weliswaar goede, japanse UHD bluray uitgave. De Netflix had wat zichtbare compressie artifacts, maar dat was te verwachten.daffie82 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 00:18:
Paar fantastische films in Dolby Vision gezien vandaag.
De UHD versies van Godzilla Minus One en van American Psycho.
Die eerste is echt een meesterwerk. Als je dan nog bedenkt hoe low budget die is. 10x beter dan de meeste crap uit Hollywood met 10x dat budget.
American Psycho is ook verbluffend gerestaureerd qua video en audio (Atmos).
Ook nog naar Hans Zimmer live in Praag in Dolby Atmos geluisterd. Gewoon 1080p maar ook verbluffend goed. Wat een magistrale muziek.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
Als je bepaalde wegen bewandeld, is die ook in UHD te zienGundogan schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:21:
[...]
Godzilla Minus One is alleen nog maar op streaming te zien toch? Goede film inderdaad, maar voorlopig alleen nog maar hoop op een, weliswaar goede, japanse UHD bluray uitgave. De Netflix had wat zichtbare compressie artifacts, maar dat was te verwachten.
Die goede Japanse release is er namelijk al sinds begin mei.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Ahhhh....daffie82 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:23:
[...]
Als je bepaalde wegen bewandeld, is die ook in UHD te zien![]()
Die goede Japanse release is er namelijk al sinds begin mei.
Die versie kan ik natuurlijk ook gewoon kopen en zelf NL/EN ondertitels bij zetten.
Hier doet t die nog welPimmetjuuh schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:07:
Hebben anderen hier ook problemen met de 2 voor 30 actie op bol? Heb al verschillende disk combinaties geprobeerd vanuit de actie pagina maar de korting wordt steeds niet verrekend in het mandje.
Let op dat bij bol t alleen werkt bij eerste 2 films. Je moet steeds een nieuwe bestelling als je 2 films al heb geselecteerd.
/f/image/TP8iX8yi4ttuTUekSqF8R9gb.png?f=fotoalbum_large)
Nu bij mij ookdfbt schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:01:
[...]
Hier doet t die nog wel
Let op dat bij bol t alleen werkt bij eerste 2 films. Je moet steeds een nieuwe bestelling als je 2 films al heb geselecteerd.
[Afbeelding]
Gister op verschillende momenten met inderdaad alleen twee films vanuit de actie in het mandje werkte die steeds niet.
Via AndroidTV kan je waarschijnlijk wel externe ondertitels bij je media files laden. Of inderdaad via de PC doen. Rippen met een BD speler die te flashen is naar een UHD BD speler. Dan heb je ook een mkv file waar je alles mee kan doen. Met mkvtoolnix zou je zelfs nog nieuwe audiotracks kunnen toevoegen.Pimmetjuuh schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:14:
[...]
Wist niet dat dit mogelijk was, hoe gaat dit in z'n werk? Kun je (uhd) blurays op je pc zetten ofzo? Zou een leuke home cinema nas kunnen worden dan
Ik heb een UHD player waarbij ik srt files via een usb stick kan inladen. Gewoon dus met fysieke discs. Binnenkort mijn tweede UHD player ook aanpassen zodat ik srt's kan inladen.Pimmetjuuh schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 10:14:
[...]
Wist niet dat dit mogelijk was, hoe gaat dit in z'n werk? Kun je (uhd) blurays op je pc zetten ofzo? Zou een leuke home cinema nas kunnen worden dan
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Wat bedoel je juist met aanpassen? Andere firmware of echt de chip?Twazerty schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:44:
[...]
Ik heb een UHD player waarbij ik srt files via een usb stick kan inladen. Gewoon dus met fysieke discs. Binnenkort mijn tweede UHD player ook aanpassen zodat ik srt's kan inladen.
Allebei, voor mijn Panasonic UB820 is een custom printplaat beschikbaar die custom subs mogelijk maakt. Die zal ik er dan in moeten solderen. Hier wordt dan een custom firmware in geladen.McRagefit schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:40:
[...]
Wat bedoel je juist met aanpassen? Andere firmware of echt de chip?
Daarnaast gebruik ik mijn Giec UHD player die ik vanuit china heb geïmporteerd. Bijna niets over de vinden, heeft een paar nadelen, maar een verdomd goede laser zit daar in.
Ja de Giec G5300, maar je hebt wel degene nodig met de jailbreak mod (anders mis je volgens mij de subtitle features). In heb hem destijds via AliExpress gekocht incl mod. De alternatieve firmware moest ik volgens mij wel zelf nog flashen.
Voor mij persoonlijk wat veel gedoe voor een subje toe te voegen...
Als ik een srt wil toevoegen, maak ik zelf gewoon snel een rip van de disc en voeg ik de srt er handmatig bij. Genoeg subtitles te vinden online.
De Ugoos speelt toch alles af, wat ik er tegenaan gooi :-)
Ik ben nog op zoek naar een mooie manier om alles naast elkaar te kunnen zetten (soort rek of opbergdoos). Iemand tips/suggesties?
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Pakt minste plaats in
Erg benieuwd naar de kwaliteit
Zal het laten weten
Ik heb het systeem van cdrek.nl. 230cm x 5250cm + nog wat eigen brouwsels van hout (spaanplaat). Totaal plek voor iets van 6000+ blu-ray's. (gelukkig) heb ik er nog niet zo veel, maar ben wel aardig op weg met 3300+.Jeroenvde89 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:10:
Wellicht lichtelijk OT en/of al eerder gevraagd, maar ik wil het toch even vragen: Hoe hebben de 4K-Blu-ray/verzamelaars alhier hun collectie opgeslagen c.q. tentoongesteld?
Ik ben nog op zoek naar een mooie manier om alles naast elkaar te kunnen zetten (soort rek of opbergdoos). Iemand tips/suggesties?
damn dat is een behoorlijke verzamelingTwazerty schreef op maandag 10 juni 2024 @ 16:48:
[...]
Ik heb het systeem van cdrek.nl. 230cm x 5250cm + nog wat eigen brouwsels van hout (spaanplaat). Totaal plek voor iets van 6000+ blu-ray's. (gelukkig) heb ik er nog niet zo veel, maar ben wel aardig op weg met 3300+.
Al mag een hobby ongetwijfeld veel geld kosten.. heb je met veel hobby's/verzamelingen dat t redelijk waarde vast is/blijft en of zelfs stijgt. Hoe zie jij je collectie in waarde? Ooit met intentie om te verkopen? Wellicht dat Blu-ray 4k schijfjes over een jaar of 15-20 ook verdampt zijn tot niks?
Komt er binnenkort remasters van films in 8k? Alle oude dvd's en dvd collecties kan je overal bijna gratis meenemen en zijn mensen blij dat ze er vanaf zijn.
Geen intentie om te verkopen. Ik koop de films echt voor mijzelf. Ik kan regelmatig films kopen waarvan ik weet dat ik er meer voor kan krijgen als ik ze doorverkoop, maar dat doe ik niet.dfbt schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:14:
[...]
damn dat is een behoorlijke verzameling![]()
Al mag een hobby ongetwijfeld veel geld kosten.. heb je met veel hobby's/verzamelingen dat t redelijk waarde vast is/blijft en of zelfs stijgt. Hoe zie jij je collectie in waarde? Ooit met intentie om te verkopen? Wellicht dat Blu-ray 4k schijfjes over een jaar of 15-20 ook verdampt zijn tot niks?
Komt er binnenkort remasters van films in 8k? Alle oude dvd's en dvd collecties kan je overal bijna gratis meenemen en zijn mensen blij dat ze er vanaf zijn.
Ik ga er van uit de verzameling geen waarde heeft. Op korte termijn heeft een deel van de verzameling wel waarde (zelfs meer dan de aanschafprijs), maar op lange termijn zal dit naar mijn idee 0 zijn.
DVD's zijn maar een heel klein deel van mijn verzameling. Ik kan zo 1000 dvds aan mijn verzameling toevoegen vanuit de kringloop, maar dat doe ik niet. Ik ga voor minimaal Blu-ray en als het niet anders kan soms nog een dvd.
In zo'n grote verzameling (eigenlijk nog maar klein) kan ik wel iets zeggen over uitvalpercentages. Tot nu toe heb ik iets van 10 discs gehad met disc rot. Het zijn voornamelijk de oudere uitgaves van Entertainment One die problemen geven. Kan daar wel eens verder op ingaan. Het zullen er uiteindelijk meer dan 10 zijn aangezien je ze moet controleren voordat je erachter komt.
Dus ik ga er van uit dat het uitvalpercentage nog hoger is, maar aan de andere kant zijn de meeste Blu-ray's uit de begintijd nog steeds goed. Inmiddels toch alweer 17 jaar geleden.
ik heb het idee dat het DVD-volkje allang op streamingsdiensten moet zitten.
[ Voor 35% gewijzigd door Farabi op 11-06-2024 14:08 ]
Van Dune pt. 2: https://x.com/UltraHDBluray/status/1795782371263824160Farabi schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:05:
Ik zie films als Dune op DVD uitkomen. Kopen mensen nog DVD's? aangezien bluray al een beetje begint dood te bloeden. Waarom zou je dune in 480P willen bekijken![]()
ik heb het idee dat het DVD-volkje allang op streamingsdiensten moet zitten.
General: https://www.mediaplaynews...Home+Entertainment+Charts
Ik denk wel dat de cijfers US only zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door rgeerolf op 11-06-2024 14:24 ]
ik ben geshockeerd.rgeerolf schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:22:
[...]
Van Dune pt. 2: https://x.com/UltraHDBluray/status/1795782371263824160
40% nog dvd voor Dunergeerolf schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:22:
[...]
Van Dune pt. 2: https://x.com/UltraHDBluray/status/1795782371263824160

En 73% alles in totaal. Dat kan toch niet lol
Heb je ook de cijfers voor VHS ?

[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 11-06-2024 15:13 ]

Toevallig vandaag in het nieuws nog dat enkele webwinkels boetes hadden gekregen voor misleidende kortingen en vorige week kwam dit voorbij bij mij op Amzn US
:fill(white):strip_exif()/f/image/2sQUUc1pyRAGrbQDwPMJI4TA.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/BhEhw2KB4IxgrzMtO45sNrZa.png?f=user_large)
En nu is die nog steeds deze prijs, dus niet alleen niet bepaald een limited time deal maar ook nog eens een heel misleidende korting
[ Voor 115% gewijzigd door apis29 op 12-06-2024 17:13 ]
Fysieke media is sowieso een hopeloze zaak, lijkt het.
https://www.statista.com/...venue-in-the-netherlands/
[ Voor 19% gewijzigd door josh-hill op 12-06-2024 00:01 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
[ Voor 10% gewijzigd door ReVision. op 12-06-2024 07:48 ]
hoi
Daaruit kan ik de conclusie trekken dat de meeste mensen (althans die ik ken) niks geven om het beste beeld en geluid. Als ze goed beeld en geluid willen dan gaan die mensen nog naar de bioscoop. Iets wat ik al heel lang niet meer heb gedaan.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Terwijl je net leest dat de bioscopen ook in een flinke crisis zitten met serieus dalende bezoeker aantallen. Blijkbaar kijken mensen dus graag op een 40 inch in 720p kwaliteit. Of zelfs op een tablet of telefoon.DutchKel schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:49:
Ik moet ook zeggen dat van mijn vriendenkring de meeste een dvd speler in huis hebben en geen 55+ inch tv maar nog een 40 inch tv. Het zijn echt de uitzonderingen die een bluray speler hebben en ik ken naast mezelf niemand die een uhd br speler heeft.
Daaruit kan ik de conclusie trekken dat de meeste mensen (althans die ik ken) niks geven om het beste beeld en geluid. Als ze goed beeld en geluid willen dan gaan die mensen nog naar de bioscoop. Iets wat ik al heel lang niet meer heb gedaan.
Leuke vooruitzichten voor de echte filmliefhebbers (zoals wij).
Hier een simple Bluray speler via marktplaats. €15,- daar gaan op dit moment DVD's in voor de kleineDutchKel schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:49:
Ik moet ook zeggen dat van mijn vriendenkring de meeste een dvd speler in huis hebben en geen 55+ inch tv maar nog een 40 inch tv. Het zijn echt de uitzonderingen die een bluray speler hebben en ik ken naast mezelf niemand die een uhd br speler heeft.
DVD's bij de kringloop zijn hier in de omgeving ongeveer 0,50 cent het stuk. Daar kan geen disney abonnement tegenop + ik kan makkelijker bepalen hoelang hij kijkt en wat hij kijkt.
Misschien dat 'het virus' op latere leeftijd nog/weer overspringt. Voor wat betreft de kijkervaring van papa en mama voldoet de quick en dirty streamingdienst helaas. fysieke media is op dit moment een rabbithole wat nog dicht blijft. Al ik heb soms nog spijt dat ik mijn DVD collectie á 300+ films heb weggegeven. Had simpelweg de ruimte niet meer en zou nu ook niet weten waar ik het kwijt moet.
Dat van de bioscoop bezoeken zal vast wel afhankelijk zijn waar je in het land zit of welke films er draaien. De laatste 3 keren dat ik naar de bioscoop ben gegaan was de zaal uitverkocht. Waarvan de laatste keer ongeveer 2 maanden geleden is.daffie82 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:11:
[...]
Terwijl je net leest dat de bioscopen ook in een flinke crisis zitten met serieus dalende bezoeker aantallen. Blijkbaar kijken mensen dus graag op een 40 inch in 720p kwaliteit. Of zelfs op een tablet of telefoon.
Leuke vooruitzichten voor de echte filmliefhebbers (zoals wij).
Als er een periode is waar geen goede films uit komen dan klagen de bioscopen heel snel.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
en ik als liefhebber moet ook heel eerlijk bekennen, dat alles best complex is..
buiten om t feit dat je een 4K TV heb en een 4k speler zit je met allerlei verschillende termen en budgetten om rekening weer mee te houden.(niet alleen in 4k wereld) maar in algemeen beeld en geluid
Zo heb je :
Upscale
Native
Dolby Vision
Dolby Vision IQ
HDR 10
HDR 10+
HDR 10+ ADAPTIVE
8-10-12 bits
HDMI 1.4 HDMI 2.0 HDMI 2.1 HDMI 2.2
G-SYNC
Free-SYNC
Free-SYNC premium pro
refreshrate
reactietijd
OLED
QLED
MINI LED
NEO QLED
Full Array LED
HLG
QD-OLED
Dolby Atmos
Dolby Digital Plus
Edge-Lit
Direct-Led
(CD/m2) Beeldhelderheid
Local Dimming
Global Dimming
Full Array Dimming met Direct-lit en miniled)
IPS
VA
En je kan nog wel even doorgaan.
Goed dat er concurrentie is met televisies en dat er nieuwe dingen komen op de markt om beeld/geluid kwaliteit te verbeteren. Maar wat de actually fck?
Mensen weten gewoon niet eens meer wat het allemaal is, wat ze moeten kopen..
Probeer dit maar eens allemaal bij je vader en of moeder, of kennisen/vrienden uit te leggen
[ Voor 9% gewijzigd door dfbt op 12-06-2024 13:49 ]
Het is slechts zo ingewikkeld als dat je het zelf wil maken.
hoi
Er is niemand die een 4k speler kooptReVision. schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:17:
Voor de casual is het nu net zo complex als dat het vroeger was. Die kopen gewoon een 4K TV met eventueel een soundbar, gooien er een 4K speler bij en kopen wat films. Uiteindelijk kun je prima films kijken zonder ook maar iets van al die termen te weten. Daarnaast zijn 4K discs vrijwel allemaal regiovrij dus iemand die iets wat avontuurlijker is kan ook lekker films uit het buitenland meenemen.
Het is slechts zo ingewikkeld als dat je het zelf wil maken.
De meeste zitten nog naar dvd te kijken.
Wel bijzonder dat we hier dan 19 pagina's over 4K films en spelers zitten te praten.daffie82 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:20:
Er is niemand die een 4k speler koopt
De meeste zitten nog naar dvd te kijken.
Je moet voor de grap ook eens in de verschillende home cinema topics hier lezen.
Ik ken in tegenstelling tot andere juist weer meerdere mensen persoonlijk met een 4K UHD speler.. Allemaal casuals, gewoon gekocht bij de mediamarkt/coolblue en lekker plug&play.
Dat er heel weinig mensen 4K UHD kopen vergeleken met DVD heeft niets met complexiteit te maken, uiteindelijk draait die keuze enkel om geld.
hoi
naja, 19 pagina's waarvan 90% door 5 verschillende mensen geschreven is...
Er zijn echt niet veel mensen die regelmatig UHD discs kopen, vanuit dit topic een 5-tal mensen. Dat is niks op een heel forum als tweakers...
Mijn punt is niet dat er veel mensen 4K discs kopen, ik zeg net al dat het veel minder is vergeleken met DVD. Het punt wat ik maakte is dat die lage aantallen niets met complexiteit te maken heeft en enkel met geld.daffie82 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:30:
@ReVision.
naja, 19 pagina's waarvan 90% door 5 verschillende mensen geschreven is...
Er zijn echt niet veel mensen die regelmatig UHD discs kopen, vanuit dit topic een 5-tal mensen. Dat is niks op een heel forum als tweakers...
hoi
Nou ja, dat weet ik niet 100% zeker.
Mijn vader was vroeger echt iemand die met de tijd mee ging, zorgde dat hij pc's met branders in huis had, nieuwste dvd speler en stereo set. We hadden ook een DVD collectie waarvan je dacht, hoe dan.
Maar met ouder worden, HEEL veel nieuws in een hele korte tijd..
Want vroeger had je binnen DVD's wel een beetje verschil, en binnen de tv's ook wel, maar niet zoveel als hierboven.
Hij probeerde laats een beetje te begrijpen wat er momenteel speelt, maar vond t na lezen van wat topics over welke tv en of 4k speler hij al moest kopen erg inwikkeld en complex worden om t 1x goed te doen.
Want zeg nou eerlijk, welke TV moet je nu hebben voor beste beeld/kwalteit/budget verhouding?
Als je beste beeld/kwaliteit/budget verhouding wil dan kan je twee dingen doen, of je erop inlezen en alles zelf uitzoeken. Of naar een winkel gaan en je laten adviseren. Vroeger was dat precies hetzelfde en daarom kochten de meeste mensen gewoon lekker makkelijk een tv en dvd speler in een fysieke winkel op advies van en verkoper en dat kan dus nog steeds.dfbt schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:58:
@ReVision.
Maar met ouder worden, HEEL veel nieuws in een hele korte tijd..
Want vroeger had je binnen DVD's wel een beetje verschil, en binnen de tv's ook wel, maar niet zoveel als hierboven.
Hij probeerde laatst een beetje te begrijpen wat er momenteel speelt, maar vond t na lezen van wat topics over welke tv en of 4k speler hij al moest kopen erg ingewikkeld en complex worden om t 1x goed te doen.
Want zeg nou eerlijk, welke TV moet je nu hebben voor beste beeld/kwaliteit/budget verhouding?
Zoals ik zei, het is echt enkel zo ingewikkeld als je het zelf wil maken. Wil je dat niet dan laat je je adviseren in de winkel. Wat de meeste casual huishoudens bij het kopen van elektronica vaak toch ook doen.
hoi
https://www.amazon.fr/promotion/psp/AR7BI2Q5S699Q
Jammer dat je ze 1 voor 1 moet bekijken om te weten of ze NL subs hebben of nietMcRagefit schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:28:
En als jullie de 4k verkoop willen recht houden, terug 2 voor €25 op Franse Amazon:
Klopt, ik heb altijd Amazon en blu-ray.com naast elkaar open :-)limefresh2011 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:09:
[...]
Jammer dat je ze 1 voor 1 moet bekijken om te weten of ze NL subs hebben of niet
Zijn jammer genoeg altijd dezelfde. Bijna 1 op 1 zelfde actie als in november vorig jaar. En helaas bijna zelden eens een steelbook (ik tel er 1?).McRagefit schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:28:
En als jullie de 4k verkoop willen recht houden, terug 2 voor €25 op Franse Amazon:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zt36wMUkgmhpMLG36DpriqeB.jpg?f=user_large)
(had ze beiden allang kunnen hebben en goedkoper via Amzn NL maar het leek of schijven richting de €10 gingen dus toen nog afgewacht, om uiteindelijk de prijzen alleen maar omhoog te zien gaan
Twee schijfjes. Eentje in breedbeeld en een in oorspronkelijke formaat. Twee concerten: Rock
Montreal en Live Aid. Rock Montreal zeer indrukwekkend qua beeld. Prachtig diepe zwarte kleuren en het detail van Freddy is bizar. Live Aid is van een wat mindere kwaliteit qua beeld maar dat ligt -volgens mij”- aan de oorspronkelijke opname.
Geluid is fantastisch. Enige wat mij opvalt dat ik bij momenten de neiging heb om de centre dat op te plussen met 2-3dB. Of ik moet het geluid echt goed luid zetten (nog niet getest), het is immers een live concert. Maar goed ik geniet altijd het meest van de vocalen dus wellicht is dit echt persoonlijk.
Zit trouwens een stereo, 5.1 en Atmos 7.1 op. Ik vind laatstgenoemde het beste klinken (ook al heb ik slechts een 5.1).
En het excuus van een kartonnen doosje (bierviltje) is inderdaad schandalig, hoewel het zeker niet lelijk is
Mijn voorkeur is de DTS HD Master 5.1 track, want inderdaad, de Dolby Atmos mist wat wat center en volume, wat wellicht komt omdat ik oook maar een 5.1 setup heb, dus zonder Atmos. Zal deze nog eens proberen met wat meer center en volume en of die dan beter klinkt.Deruxian schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:56:
Heb de Queen UHD binnen.
Twee schijfjes. Eentje in breedbeeld en een in oorspronkelijke formaat. Twee concerten: Rock
Montreal en Live Aid. Rock Montreal zeer indrukwekkend qua beeld. Prachtig diepe zwarte kleuren en het detail van Freddy is bizar. Live Aid is van een wat mindere kwaliteit qua beeld maar dat ligt -volgens mij”- aan de oorspronkelijke opname.
Geluid is fantastisch. Enige wat mij opvalt dat ik bij momenten de neiging heb om de centre dat op te plussen met 2-3dB. Of ik moet het geluid echt goed luid zetten (nog niet getest), het is immers een live concert. Maar goed ik geniet altijd het meest van de vocalen dus wellicht is dit echt persoonlijk.
Zit trouwens een stereo, 5.1 en Atmos 7.1 op. Ik vind laatstgenoemde het beste klinken (ook al heb ik slechts een 5.1).
En het excuus van een kartonnen doosje (bierviltje) is inderdaad schandalig, hoewel het zeker niet lelijk is
Grootste probleem met het 'doosje' is om de schijven weer erin te krijgen. Krassen en vingers maken op een 4K disc, zeker gezien hoe 'gevoelig' deze release is, is al snel een probleem.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Paprika in Steelbook (een van mijn favoriete Anime films samen met Perfect Blue en Akira)
Verder Eternal Sunshine of the Spotless Mind, welke al een tijdje op de wenslijst stond.

Dan nog een heleboel klassiekers, Carpenter, Hitchcock, Wilder en nog een paar andere meesterwerkjes

hoi
Op eBay kan je van iedere film wel een steelbook vinden, vaak ook wel redelijk geprijsd. En dan upgrade ik de HD discs naar 4k, maar ik koop de steelbooks ook meer voor de verzameling.De Nelis schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 10:31:
Ik ben ook maar begonnen met schijfjes verzamelen, hierbij de loot van afgelopen 2 maanden bij Amazon en Bol. Het liefst zou ik alles steelbook willen, maar helaas. Terminator 2 komt met de soundtrack op vinyl, vandaar het afwijkende formaat[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thanks voor de tip, staat inderdaad een hoop op.BiaggioLuciano schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:20:
[...]
Op eBay kan je van iedere film wel een steelbook vinden, vaak ook wel redelijk geprijsd. En dan upgrade ik de HD discs naar 4k, maar ik koop de steelbooks ook meer voor de verzameling.
time is infinite, but each week is ten hours short..
Hello Patrick,
We are sorry to hear about the playback issues you are encountering with the Queen Rock Montreal + Live Aid 4K UHD disc, and apologise for the delays getting back to you while we have been resolving the issue.
We have manufactured new discs that we can send to replace the ones that have not been able to play correctly. It will be a couple of weeks before the new discs are delivered to us, but we'll get back to you with shipping confirmation as soon as we receive them.
Please reply to this email with:
1. Your name & address
2. A photo of the problematic disc(s)
You will not need to return the old discs, and we will send the new ones to you as soon as possible.
Again, we apologise for the issues you are having with the release and any frustration this has caused.
Mercury Studios
Ben wel benieuwd hoe aangezien ik gisteren inlogde en enkel United Kingdom als land kon kiezen bij de checkout als verzendadres (betreft Zavvi; uiteraard kan het nog via een doorstuurservice maar klinkt/klonk alsof sommigen het nog rechtstreeks kregen).Yonix schreef op maandag 11 maart 2024 @ 07:05:
[...]
Heb laatst nog ‘RoboCop’ bij hen besteld en dat ging prima. 👌
Zavvi.nl verkoopt ook nog 4K UHD's alleen ze zijn daar niet zo goedkoop.apis29 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:11:
[...]
Ben wel benieuwd hoe aangezien ik gisteren inlogde en enkel United Kingdom als land kon kiezen bij de checkout als verzendadres (betreft Zavvi; uiteraard kan het nog via een doorstuurservice maar klinkt/klonk alsof sommigen het nog rechtstreeks kregen).
https://www.zavvi.nl/4k/r...4k-ultra-hd/13864290.html
hoi
Dat is dan zeker pas weer terug want ten tijden van die posts eerder in het jaar stond er qua films en series helemaal niks op de NL site(?)* ... Qua prijzen inderdaad al helemaal niet interessant om het via de .nl site te bestellen.ReVision. schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:19:
[...]
Zavvi.nl verkoopt ook nog 4K UHD's alleen ze zijn daar niet zo goedkoop.
https://www.zavvi.nl/4k/r...4k-ultra-hd/13864290.html
* op de voorpagina was toen in ieder geval geen spoor van films/series te bekennen zoals dat op dit moment wel te zien is
[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 19-06-2024 01:48 ]
Films hebben er altijd wel gestaan maar ze staan heel erg verstopt, je moet echt zoeken op titel van de film of op 4K UHD. Elke andere zoekterm vind niets.apis29 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:45:
Dat is dan zeker pas weer terug want ten tijden van die posts eerder in het jaar stond er qua films en series helemaal niks op de NL site(?) ... Qua prijzen inderdaad al helemaal niet interessant om het via de .nl site te bestellen.
https://www.zavvi.nl/elysium.search?search=4K+UHD
hoi
Toevallig vorige week op de site aan het zoeken maar er staat nu echt helemaal niks meer op aan films en series. Bij Black Friday/ Kerst was er nog een grote uitverkoop (toen stond daar namelijk ook die John Wick Trilogy steelbook op die @De Nelis ook heeft en idd een hele mooie set is, ging dan ook even kijken of die er misschien nog was maar echt helemaal niks meer dus [wat ook al aangekondigd was natuurlijk dat ze ermee gingen stoppen])
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/eJdFLL7r6dWRSBzlfhGwgqNa.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/myT6zqQM4ymy3gXsYDwP8kNV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 21-06-2024 13:53 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/jrOCNKw9svijeUHBWE4o71ZR.png?f=user_large)
Die Disney actie moet de extra kosten dan maar goedmaken

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 21-06-2024 14:05 ]
Welke doorstuurservice gebruik je? En rekenen zij extra kosten?(via een doorstuurservice)
Beetje off-topic wellicht, maar toch ter informatie:daffie82 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:53:
Voor mij is het heel simpel : meer dan 15 euro geef ik niet aan een film. Niet in DVD, niet in bluray en niet in UHD.
Ik heb via email contact gehad met BoekenVoordeel, zo'n beetje de enige winkelketen in Nederland waar je fysieke mediadragers kan kopen.
Mijn vraag was of het niet handiger was om de prijsstelling van alle (afgeprijsde) blu-rays op bijv. € 8,50 te zetten, in plaats van verschillende prijsstellingen als 3 voor 25, 2 voor 20, 2 voor 15. Omdat ik nooit een tweede of derde kan kiezen vanwege het kleine assortiment, loop ik vaak de winkel uit zonder wat gekocht te hebben. Voor 8,50 euro per stuk is de kans groot dat ik dan wel zou kunnen slagen.
Maar dat kon niet was het antwoord, ze waren gehouden aan de vastgestelde verkoopprijzen door de leveranciers. Spijtig
Nice!Gundogan schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:13:
[Afbeelding]
Helaas een bootleg van ebay. Wel Dolby Atmos en Vision, maar de film is maar 40gb, terwijl deze 88ish gb moet zijn.
Met Engelse ondertiteling?
Ja dat wel, maar verder is het denk ik een digitale versie die ze in China op een UHD BD disk hebben gedrukt. Dus helaas niet de moeite waard achteraf.
Ik wacht wel op een internationale release.

zal straks een voor je checken hoe groot die is, dacht iets van 60GB.
Ze verkopen ze toch ook gewoon los? Of ben ik nou gek?Eastend schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:39:
[...]
Beetje off-topic wellicht, maar toch ter informatie:
Ik heb via email contact gehad met BoekenVoordeel, zo'n beetje de enige winkelketen in Nederland waar je fysieke mediadragers kan kopen.
Mijn vraag was of het niet handiger was om de prijsstelling van alle (afgeprijsde) blu-rays op bijv. € 8,50 te zetten, in plaats van verschillende prijsstellingen als 3 voor 25, 2 voor 20, 2 voor 15. Omdat ik nooit een tweede of derde kan kiezen vanwege het kleine assortiment, loop ik vaak de winkel uit zonder wat gekocht te hebben. Voor 8,50 euro per stuk is de kans groot dat ik dan wel zou kunnen slagen.
Maar dat kon niet was het antwoord, ze waren gehouden aan de vastgestelde verkoopprijzen door de leveranciers. Spijtig
Is nog altijd goedkoper dan er 2 kopen met een kortingactie.
Forward2Me, geen vaste maandelijkse kosten en wat ze er zelf aan verdienen zal wel in de verzendkosten zitten want verder hoef je in principe geen kosten te betalen. Ik gebruik het voor bestellingen in Amerika en dan doe ik vaak wel alles in één pakket versturen en daavoor (het 'repacken') betaal je wel iets.Pimmetjuuh schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:34:
[...]
Welke doorstuurservice gebruik je? En rekenen zij extra kosten?
Op deze pagina kun je ook een beetje uitrekenen wat de verzendkosten worden: https://www.forward2me.com/pricing/
Laatst kwam alleen deze als tip voorbij https://www.myus.com/where-we-ship/netherlands/ en dat kwam volgens mij (iirc) op nog lagere verzendkosten uit. Ook beiden zonder sales tax dus dat betaal je in ieder geval niet dubbel bij bestellingen in Amerika ... oja en beiden ook de eerste 30 dagen gratis opslag.
[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 21-06-2024 15:59 ]
Ik heb alleen deel 3 kunnen vinden hiervan. Maar dat verklaart het, als ze ermee gingen stoppen.apis29 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:48:
DVD and Blu-ray prices shot up after Best Buy exit
Toevallig vorige week op de site aan het zoeken maar er staat nu echt helemaal niks meer op aan films en series. Bij Black Friday/ Kerst was er nog een grote uitverkoop (toen stond daar namelijk ook die John Wick Trilogy steelbook op die @De Nelis ook heeft en idd een hele mooie set is, ging dan ook even kijken of die er misschien nog was maar echt helemaal niks meer dus [wat ook al aangekondigd was natuurlijk dat ze ermee gingen stoppen])
[ Voor 5% gewijzigd door De Nelis op 21-06-2024 16:17 ]
time is infinite, but each week is ten hours short..
Ik speur inderdaad meestal eerst de site af of er iets te combineren valt én ook nog eens allemaal op voorraad ligt bij die betreffende winkel. Als ik zomaar even de winkel binnen ga kom ik er meestal ook niet aan toe een goede combi te vinden ...Eastend schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:39:
[...]
Beetje off-topic wellicht, maar toch ter informatie:
65,2 GB dus...
Type: Video
Taal: Japanese
Codec: MpegH HEVC Main10@L5.1 (dvhe.07.06 BL+FEL+RPU)
Resolutie: 3840x2160
Beeldverhouding: 16:9
Beeldsnelheid: 23.976 (480000/20020)
Format: Matroska
Format version: Version 4
File size: 65.2 GiB
Duration: 2 h 4 min
Overall bit rate mode: Variable
Overall bit rate: 74.8 Mb/s
Type: Audio
Naam: Surround 7.1
Codec: TrueHD Atmos
Kanalen: 8
Channel layout: 7.1
Sample snelheid: 48000
Bits per sample: 24
Commercial name: Dolby TrueHD with Dolby Atmos
Codec ID: A_TRUEHD
Bit rate mode: Variable
Bit rate: 4 230 kb/s
Maximum bit rate: 8 556 kb/s
Channel(s): 8 channels
Dat zit redelijk dicht bij de bitrate van de originele UHD disk welke 89,2 Mb/s is (77gb film op een 88gb disk). Mijn versie is slechts 35,9 Mb/s (30ish gb op een 40gb disk).daffie82 schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:02:
@Gundogan
65,2 GB dus...
Type: Video
Codec: MpegH HEVC Main10@L5.1 (dvhe.07.06 BL+FEL+RPU)
Resolutie: 3840x2160
Beeldverhouding: 16:9
Beeldsnelheid: 23.976 (480000/20020)
Format: Matroska
Format version: Version 4
File size: 65.2 GiB
Overall bit rate mode: Variable
Overall bit rate: 74.8 Mb/s
Type: Audio
Naam: Surround 7.1
Codec: TrueHD Atmos
Kanalen: 8
Channel layout: 7.1
Sample snelheid: 48000
Bits per sample: 24
Commercial name: Dolby TrueHD with Dolby Atmos
Codec ID: A_TRUEHD
Bit rate mode: Variable
Bit rate: 4 230 kb/s
Maximum bit rate: 8 556 kb/s
Channel(s): 8 channels

https://www.blu-ray.com/movies/The-Thing-4K-Blu-ray/293470/
Die Duitse release zou slechts op een BD-66 zijn (volgens blu-ray.com), terwijl de US release een BD-100 heeft met een avg bitrate van 85 mbps (https://www.blu-ray.com/movies/The-Thing-4K-Blu-ray/272403/)
[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 24-06-2024 13:46 ]
https://www.blu-ray.com/m...4K-Blu-ray/357839/#Review
Purple rain in 4k
[ Voor 25% gewijzigd door daffie82 op 24-06-2024 15:46 ]
Wat gek, ze waren toch juist redelijk recent gestopt? Sinds wanneer zijn ze weer begonnen met (een selectie) films op de Nederlandse markt?ReVision. schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:54:
[...]
Films hebben er altijd wel gestaan maar ze staan heel erg verstopt, je moet echt zoeken op titel van de film of op 4K UHD. Elke andere zoekterm vind niets.
https://www.zavvi.nl/elysium.search?search=4K+UHD
Ik kwam een comment gepost op reddit tegen van vijf maanden geleden die het toen opmerkte dat er mondjesmaat wat bij kwam ...Roi schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:36:
[...]
Wat gek, ze waren toch juist redelijk recent gestopt? Sinds wanneer zijn ze weer begonnen met (een selectie) films op de Nederlandse markt?
De Duitse versie van Amazon is 72ish gb met een bitrate van 85,5 Mb/s. Dus hetzelfde.daffie82 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:32:
Hoe is de bitrate van de Duitse 4k release van ''The Thing''?
https://www.blu-ray.com/movies/The-Thing-4K-Blu-ray/293470/
Die Duitse release zou slechts op een BD-66 zijn (volgens blu-ray.com), terwijl de US release een BD-100 heeft met een avg bitrate van 85 mbps (https://www.blu-ray.com/movies/The-Thing-4K-Blu-ray/272403/)
Enige nadeel van alle 4k releases is het ontbreken van de originele soundmix. Hoewel ik de DTS:X mix beter vind. Sowieso een mooie release om te hebben. Sterk contrast met genoeg pop momenten van vuur, rood en blauw voor HDR, scherp filmisch beeld met een goede filmgrain. En de film zelf is natuurlijk ook geweldig.
[ Voor 22% gewijzigd door Gundogan op 25-06-2024 06:08 ]
kan iemand dit aanpassen bij hun? Ik heb die rechten niet. Thx!
Ik zie bij de Duitse versie überhaupt nergens een bitrate staan en als ik edit movie doe is er ook negens echt plek om het in te vullen.daffie82 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:41:
@Gundogan thanks! Dan is die info BD-66 op Blu-ray.com dus niet correct voor de Duitse release.
kan iemand dit aanpassen bij hun? Ik heb die rechten niet. Thx!
edit: nevermind heb het gevonden en aangepast.
[ Voor 5% gewijzigd door ReVision. op 25-06-2024 08:51 ]
hoi
Wat ik uit bovenstaande haal: De kwaliteit (bitrate in dit geval) kan verschillen per land waar de disc uit komt?Gundogan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 05:55:
[...]
De Duitse versie van Amazon is 72ish gb met een bitrate van 85,5 Mb/s. Dus hetzelfde.
Enige nadeel van alle 4k releases is het ontbreken van de originele soundmix. Hoewel ik de DTS:X mix beter vind. Sowieso een mooie release om te hebben. Sterk contrast met genoeg pop momenten van vuur, rood en blauw voor HDR, scherp filmisch beeld met een goede filmgrain. En de film zelf is natuurlijk ook geweldig.
Dus in theorie (en dus praktijk) is het dus mogelijk dat een Engelse release er potentieel slechter uit ziet als een Duitse release?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
hoi
Tenzij er andere masters gebruikt worden natuurlijk. Soms is er echt wel veel verschil in kwaliteit tussen verschillende releases.ReVision. schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:04:
Maak je vooral niet druk om die bitrate, letterlijk niemand op geen enkel toestel die dat verschil in de praktijk merkt.
Bij verschillende releases met verschillende masters, tuurlijk dan kan er absoluut een verschil in zitten. Maar daar ging dit voorbeeld niet overdaffie82 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:11:
Tenzij er andere masters gebruikt worden natuurlijk. Soms is er echt wel veel verschil in kwaliteit tussen verschillende releases.
hoi
Nu, als ze een BD-100 release zouden proppen op een BD-66 release (stel dat de info op blu-ray.com wel correct was) , zou je dat verschil niet zien ?
Maar belangrijker, er is letterlijk maar 1 manier hoe je een mogelijk verschil kan zien, en dat is als je twee exact dezelfde tv's hebt met precies dezelfde settings en ouderdom aangesloten op twee precies dezelfde 4K spelers en ze tegelijk side bij side aanzet en vergelijkt. Maar er is letterlijk niemand die dat ooit doet dus mensen die zeggen dat er een verschil is die weten dat helemaal niet.
Als je echt het beste uit het beeld wil halen, dan heeft het geen zin om die paar euro duurdere BD100 te kopen i.p.v. de BD66. Maar dan moet je gewoon een paar 1000 euro meer uitgeven aan een betere TV. Maar dat wil natuurlijk niemand horen
hoi
Mag ik vragen waarom je voor F2M hebt gekozen en bijv. niet Stackry?apis29 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:39:
[...]
Forward2Me, geen vaste maandelijkse kosten en wat ze er zelf aan verdienen zal wel in de verzendkosten zitten want verder hoef je in principe geen kosten te betalen. Ik gebruik het voor bestellingen in Amerika en dan doe ik vaak wel alles in één pakket versturen en daavoor (het 'repacken') betaal je wel iets.
Op deze pagina kun je ook een beetje uitrekenen wat de verzendkosten worden: https://www.forward2me.com/pricing/
Laatst kwam alleen deze als tip voorbij https://www.myus.com/where-we-ship/netherlands/ en dat kwam volgens mij (iirc) op nog lagere verzendkosten uit. Ook beiden zonder sales tax dus dat betaal je in ieder geval niet dubbel bij bestellingen in Amerika ... oja en beiden ook de eerste 30 dagen gratis opslag.
Zit een beetje te oriënteren nu we richting korting-tijd van Criterion komen
Krijgt love de recensies, dus waarschijnlijk licht het aan mij, maar ik vind er een beetje een aparte “grain” overheen zitten bij momenten. Op andere momenten weer haarscherp. alsnog wel dikke voldoende maar niet lyrisch
Denk dat F2M er bij mij vooral uitsprong omdat ze een Brits bedrijf zijn en daarbij dat je ook nog meteen een Duits en Japans adres krijgt. Het Amerikaanse warehouse bestaat overigens pas sinds vorig jaar ...Roi schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 21:39:
[...]Mag ik vragen waarom je voor F2M hebt gekozen en bijv. niet Stackry?
Zit een beetje te oriënteren nu we richting korting-tijd van Criterion komen
F2M kwam in eerste instantie ook min of meer naar voren als tip voor Amerikanen om uit Europa te bestellen op een andere 'community' omdat ineens de regionale verkoop restricties strikter opgelegd werden en een van de weinige winkels in Europa niet meer naar Noord-Amerika mocht verzenden. Ik had eerst zelf een andere reshipper getipt die hun europese warehouse in hetzelfde land als die winkel hadden [Oostenrijk] (maar daarvan kreeg het amerikaanse warehouse destijds slechte reviews dus die sloeg ik zelf dan maar over. Stond hier wel ergens op Tweakers als tip maar ik ben de naam allang weer kwijt, niet Stackry in ieder geval)
Maar als ik zo de calculators vergelijk kost wat ik net binnengekregen heb bij Stackry ~$37 en bij F2M ~$47 aan verzendkosten met Fedex Connect. Bij F2M bieden ze wel een eigen verzendmethode aan en dat kost maar $20 (zal waarschijnlijk bij PostNL belanden uiteindelijk en misschien heb je het over een maand binnen
Zie wel dit op de site van F2M staan:
:fill(white):strip_exif()/f/image/vIFoxvxVrQCbsdAHHwHz7r6B.png?f=user_large)
Wel grappig dat ik redelijk veel comments zie klagen over de verzendkosten bij Stackry vergeleken met de concurrentie (terwijl ze al een stuk goedkoper zijn dan F2M blijkbaar): https://www.trustpilot.com/review/stackry.com Dan ben ik wel benieuwd wie dat allemaal wel niet zijn als het nog goedkoper kan ... (al zal het ook van de bestemming afhangen. Van Amerika naar Europa met F2M is bijv. ook een flink stuk goedkoper dan andersom)
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 28-06-2024 15:05 ]
Dit is geen goed nieuws, zeker aangezien ze nog verder willen afbouwen, ben benieuwd of Sony over een paar jaar nog 4K UHD schijfjes gaat uitbrengen. Overigens wel een beetje apart want in Japan zelf leeft fysieke media juist weer wel heel erg.
hoi
Aan mij zal het niet liggen in ieder geval. De rest heb ik helaas niet in de hand.
In het Reddit topic hierover werd er geopperd dat het hier meer ging om rewritable schijfjes en niet zozeer om de schijfjes met content waar wij zo van houden.ReVision. schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:21:
nieuws: 'Sony wil productie optische media afbouwen en ontslaat 250 Japanse w...
Dit is geen goed nieuws, zeker aangezien ze nog verder willen afbouwen, ben benieuwd of Sony over een paar jaar nog 4K UHD schijfjes gaat uitbrengen. Overigens wel een beetje apart want in Japan zelf leeft fysieke media juist weer wel heel erg.
https://www.reddit.com/r/...jobs_from_the_recordable/
- Spes consilium non est -