Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 06:37

OmeJoyo

This is me

Het gaat sowieso over afbouwen, er staat nergens stoppen. Ze willen ook niet stoppen, maar als je minder schijfjes verkoopt, zul je ook de fabrieken langzaam moeten verkleinen of sluiten.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
OmeJoyo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:31:
Het gaat sowieso over afbouwen, er staat nergens stoppen. Ze willen ook niet stoppen, maar als je minder schijfjes verkoopt, zul je ook de fabrieken langzaam moeten verkleinen of sluiten.
Afbouwen vertaal ik naar geleidelijk stoppen, anders was het wel krimpen of bezuinigingen geweest. Maar goed als het inderdaad enkel om herschrijfbare media gaat zoals in die Reddit post voorbij komt dan is het sowieso allemaal redelijk loos alarm :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:04
aandeel mensen die nog echte 4k kopen is natuurlijk al echt minimaal. Het is toch gewoon de vraag hoelang producenten nog überhaupt denken schijfjes te verkopen? Ik vind t zelf nog redelijk knap dat die markt er überhaupt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:42

daffie82

Minisforum UM773 Lite

dfbt schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:26:
aandeel mensen die nog echte 4k kopen is natuurlijk al echt minimaal. Het is toch gewoon de vraag hoelang producenten nog überhaupt denken schijfjes te verkopen? Ik vind t zelf nog redelijk knap dat die markt er überhaupt is.
Zolang er vraag naar is en streaming diensten deze brakke kwaliteit blijven brengen, zal er ook vraag naar blijven. Ook al is die vraag vrij beperkt.

EDIT : het belangrijkste vind ik nog het feit dat ik de film in mijn bezit wil. Dat kan niet via streamingdiensten. Ook niet als je het aankoopt. Als de dienst daarna niet meer bestaat of de titel uit hun gamma haalt, kan je hem ook niet meer afspelen. Ook al is het GEKOCHT.
Zolang digitale diensten dit niet op orde krijgen, zal er fysieke media blijven bestaan.

[ Voor 30% gewijzigd door daffie82 op 01-07-2024 15:39 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-08 16:42
daffie82 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:31:
[...]

[...]
Zolang digitale diensten dit niet op orde krijgen, zal er fysieke media blijven bestaan.
En dan nog, het fysiek bezitten en dat kunnen doorgeven aan de jongere generatie is ook wat waard. Hier doen we nu opnieuw filmavonden, met 4K classics voor het jonge volkje. Eerstvolgende: Labyrinth met David Bowie :+ .

En ja, je zou dat ook kunnen streamen, maar het fysiek "opleggen" van een schijfje, is quasi een ritueel dat ik graag deel met de jeugd.

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:39
Vanmiddag is deze binnengekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVMBmhcpOrXjmDbo-SVCsadWyww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QqgVhR1GzzlKxsI4SFU7icOj.jpg?f=fotoalbum_large

Een heel goede ‘4k transfer’, als ik AVforums mag geloven. 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:56

Gundogan

Rip and tear, until it is done

daffie82 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 15:31:
EDIT : het belangrijkste vind ik nog het feit dat ik de film in mijn bezit wil. Dat kan niet via streamingdiensten. Ook niet als je het aankoopt. Als de dienst daarna niet meer bestaat of de titel uit hun gamma haalt, kan je hem ook niet meer afspelen. Ook al is het GEKOCHT.
Dat is voor mij ook de reden om in ieder geval de, voor mij, klassiekers fysiek in huis te hebben. Bij games zie je al dat ze in een "licentie hel" terecht kunnen komen en daardoor niet meer verkoopbaar zijn omdat niemand de licentie daartoe meer heeft of er niks mee doet. Met films en streamingdiensten is dat nog een veel groter gevaar denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 06-07-2024 17:27 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Yonix schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 15:55:
Vanmiddag is deze binnengekomen:
[Afbeelding]

Een heel goede ‘4k transfer’, als ik AVforums mag geloven. 8)
Vanavond gekeken met de missus en wat blijft het toch een toffe film! 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lhis8lj1dWceYYFV4SFoDrqvoNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZgOyEuqmXVXhZE2b9A1EqKMl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Yonix schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:30:
[...]

Vanavond gekeken met de missus en wat blijft het toch een toffe film! 8)

[Afbeelding]
Nog niet gezien, staat wel in de watchlist op IMDb. Echter maar een mager 7-tje, of is dit typisch zo’n cultfilm ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Deruxian schreef op maandag 8 juli 2024 @ 23:59:
[...]

Nog niet gezien, staat wel in de watchlist op IMDb. Echter maar een mager 7-tje, of is dit typisch zo’n cultfilm ?
Meer cult en een guilty pleasure, maar daardoor uitstekend vermaak.

"Some mfers are always trying to iceskate uphill!" :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
[...]

Meer cult, maar de openingsscène is alleen al een 7 (of hoger) waard. :*)

Het vervolg, ‘Blade II’, komt er ook aan:

_/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Yonix op 09-07-2024 07:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
[...]

Dankzij de Blade verfilming en het succes die het had hebben we nu al die Marvel meuk

Cult zeker maar deze film deed de stripboek verfilmingen weer opleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Yonix schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 07:21:
[...]

Meer cult, maar de openingsscène is alleen al een 7 (of hoger) waard. :*)

Het vervolg, ‘Blade II’, komt er ook aan:
[Twitter]
_/-\o_
Blade II is zo mogelijk nog meer pulp dan de eerste film.

Guillermo del Toro _/-\o_

En toen kwam deel 3 -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 09-07-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

bie100 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 07:52:
[...]

Dankzij de Blade verfilming en het succes die het had hebben we nu al die Marvel meuk

Cult zeker maar deze film deed de stripboek verfilmingen weer opleven
En dat is een goede zaak? 8)7

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 16:15
daffie82 schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:15:
[...]

En dat is een goede zaak? 8)7
Dat zeg ik toch niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
Vandaag de vervangende schijven voor Queen Rock Montreal 4K ontvangen van Mercury Records. Ik had hun doorgegeven dat 1 disc niet goed werkte. Krijg ik 2 doosjes, met elk 2 discs, dus 2 x de complete set discs! Ze zullen wel het zekere voor het onzekere hebben gekozen? :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Weer 3 voor €30 bij het Franse Amazon met een redelijk aantal 4K titels nu (meeste die ook in de Bol 2 voor €30 zaten): https://www.amazon.fr/promotion/psp/A100SC4PSA9APD? Eindelijk de knoop doorgehakt en een paar titels besteld (jammer dat veel van de gewone blurays enkel Franse ondertiteling hebben, is ook bij de Duitse releases vaak het geval).

Misschien nog wat uit de sale bij Arrow halen maar vraag me af hoe het zit met verzendkosten wanneer een deel van je bestelling uit een pre-order bestaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@apis29 dank voor het delen! Ik tel maar een dikke 30 4k titels waarvan ik elke film die ik interessant vind, al heb.
Dacht even 12 monkeys in 4k te zien maar dat is de gewone bluray. Helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
30 is in ieder geval al een stuk meer dan de vorige keer (y) . Ik had het voordeel dat ik veel van die titels nog steeds niet had gekocht en uiteindelijk op dit lijstje uitgekomen (waarvan eentje niet in de actie, die Reign of Fire). (edit:) 12 Monkeys wel gezien bij Arrow voor 15 GBP ... en zelfs Gladiator heb ik nog niet. Wel de deluxe versie op Amzn IT in het mandje wachtend op een niet te weerstane aanbieding maar misschien komt er wel een Dolby Vision versie uit nu deel 2 er aan zit te komen O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtGeUDh4Y7WzqN2qXxP-8YrVU1I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YQvuh0CjoiKYt5qGcwAkPW38.png?f=user_large

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 12-07-2024 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bij de amerikaanse Amzn twee verschillende 3 voor 2 acties:Op het eerste oog ook her en der prijsdalingen (uiteraard niet zoveel als wordt aangegeven want ze stonden er niet/nooit voor de volle prijs op) plus nog een couponkorting erbovenop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5LkXU0mCBcIHDwoaOPD1m9nIGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ehSqeR22025INdmBhpjdNR35.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYC6tzrErEVIR7pUBMJrNmxh2Go=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UVvhJWwIJG1MM5xNbMmTYaym.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sA0iWsQ3uzSRLXBmn0dMeRKSFe8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O6Hv8fV1ywQ4nQzishqW5D4U.png?f=user_large

(verzending binnen Amerika is gratis vanaf $35)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 12-07-2024 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Bedankt! Ik heb weer een hele lading besteld :D

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Het is vandaag en morgen Prime Day op de diverse Amazon sites. op de NL site is het aanbod zeer karig zoals altijd. bij .co.uk en .com is er wel veel tofs te krijgen. Ik heb wederom weer wat leuke titels besteld.

Er komen nu echt heel veel 4K discs binnen voor mij deze maand :D

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@ReVision. wat heb je precies besteld dan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Ik zal nog even foto's posten als het allemaal binnen is maar dit is wat er nu in bestelling staat of al onderweg is.

Do the Right Thing
The Big Lebowski
The Fifth Element (Steelbook)
The Matrix Resurrections (Steelbook)
The Boy and the Heron
Invasion of the Body Snatchers
The Man From Nowhere
Monkey Man
Parasite
Duel
Jaws
American Graffiti
Stalag 17
Pan's Labyrinth
The Magnificent Seven
Close Encounters of the Third Kind
Starship Troopers
JoJo Rabbit
Upgrade
Baby Driver
Black Hawk Down
Casablanca (Steelbook)
Cinema Paradiso
Wild Things (Limited Edition)
Army of Shadows
Chinatown
High Noon
Carlito's Way
Dune Part Two (Steelbook)
American Gangster
Bad Boys 1 + 2
TMNT Mutant Mayhem (Steelbook)
The Mummy
The Quick and the Dead
Gunfight at the OK Coral
Alita Battle Angel
Creature from the Black Lagoon
Rope
Scarlet Street
Fear and Desire
Prey
Collateral
Whiplash
Scream
Scott Pilgrim vs. The World
Psycho
Nostlaghia
Platoon
Requiem for a Dream
The Wicker-man
Hacksaw Ridge

OEPS :+

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

owkeeeeeeee :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limefresh2011
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07:55
Jezus haha, wat een lijst! Allemaal incl NL subs of maakt je dat niet uit?
ReVision. schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:02:
[...]

Ik zal nog even foto's posten als het allemaal binnen is maar dit is wat er nu in bestelling staat of al onderweg is.

Do the Right Thing
The Big Lebowski
The Fifth Element (Steelbook)
The Matrix Resurrections (Steelbook)
The Boy and the Heron
Invasion of the Body Snatchers
The Man From Nowhere
Monkey Man
Parasite
Duel
Jaws
American Graffiti
Stalag 17
Pan's Labyrinth
The Magnificent Seven
Close Encounters of the Third Kind
Starship Troopers
JoJo Rabbit
Upgrade
Baby Driver
Black Hawk Down
Casablanca (Steelbook)
Cinema Paradiso
Wild Things (Limited Edition)
Army of Shadows
Chinatown
High Noon
Carlito's Way
Dune Part Two (Steelbook)
American Gangster
Bad Boys 1 + 2
TMNT Mutant Mayhem (Steelbook)
The Mummy
The Quick and the Dead
Gunfight at the OK Coral
Alita Battle Angel
Creature from the Black Lagoon
Rope
Scarlet Street
Fear and Desire
Prey
Collateral
Whiplash
Scream
Scott Pilgrim vs. The World
Psycho
Nostlaghia
Platoon
Requiem for a Dream
The Wicker-man
Hacksaw Ridge

OEPS :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:33
Damn, wat een waslijst!

Do The Right Thing moet ik eigenlijk ook nog hebben.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
limefresh2011 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 14:27:
Jezus haha, wat een lijst! Allemaal incl NL subs of maakt je dat niet uit?
Er zitten er misschien een paar tussen met NL ondertitels, maar dat boeit me niet zoveel zolang er Engelse ondertitels bij zitten is het prima. Meestal zet ik als ik een film al een paar keer eerder heb gezien de ondertitels sowieso ook uit.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ReVision. schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:42:
[...]

Er zitten er misschien een paar tussen met NL ondertitels, maar dat boeit me niet zoveel zolang er Engelse ondertitels bij zitten is het prima. Meestal zet ik als ik een film al een paar keer eerder heb gezien de ondertitels sowieso ook uit.
The Quick and the Dead heb ik ook nog op het lijstje maar de US versie is iets in gecensureerd las ik. Enige andere versie die bestaat is dan de Franse maar die is allang niet meer op voorraad bij Amzn en de rest verstuurd niet naar het buitenland |:(

Verder weinig interessants gezien tot nu toe vandaag, enkel bij de amerikaanse en italiaanse amzn zijn wel aardige aanbiedingen (nog even uitvogelen hoe ik Prime actief krijg bij de ITA, bij de amerikaanse geen probleem)

Do The Right Thing moet hier idd ook nog komen, Criterion versie zag er wel interessant uit maar misschien gewoon voor de standaard UK versie gaan. 'Gunfight at the OK Coral' had al zo'n gevoel dat die in het rijtje zou zitten O-)

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 16-07-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Pfff leuke prijzen bij Amazon.com maar voor 3 Blu-ray's UHD zit ik aan nog geen 45 euro voor de discs zelf maar na verzending en tax zit ik ruim boven de €70. De groeten.... Dat is veel te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
daffie82 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:06:
Pfff leuke prijzen bij Amazon.com maar voor 3 Blu-ray's UHD zit ik aan nog geen 45 euro voor de discs zelf maar na verzending en tax zit ik ruim boven de €70. De groeten.... Dat is veel te veel.
:D Ja zo kijk ik er al naar sinds ik die 3 voor 2 actie had gepost afgelopen vrijdag. Ik probeer ook zoveel mogelijk te kijken naar titels die niet in Europa uit zijn en mogelijk ook niet gaan komen. Op zich nu een mandje van 35 euro met eindtotaal 58, iets onder de €20 per titel (en dan heb je slechts drie titels die nu tussen de $12-13 zijn. [edit:] Eigenlijk is en was het alleen maar interessant als je het als extra mee laat sturen via de reshipper met een of meerdere andere bestellingen)

[ Voor 42% gewijzigd door apis29 op 17-07-2024 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@apis29 naja, dat reshipper gedoe ga ik niet mee beginnen. Is me te veel gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

''Lone survivor'' en ''Prey'' heb ik trouwens via amazon.com.be voor 14 euro per stuk gekocht. Daar nog wat speelgoed voor mijn zoon bij gedaan, zodat ik de 10 euro kortingcode vanaf 50 euro kon gebruiken.

En op amazon.it heb ik nog ''The Dark Knight Rises'' gekocht voor 15 euro inclusief verzending.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
daffie82 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:41:
@apis29 naja, dat reshipper gedoe ga ik niet mee beginnen. Is me te veel gedoe.
Grappig genoeg heb ik uiteindelijk toch voor deze optie gekozen nadat ik deze aanbiedingen tegenkwam: https://www.ebay.com/str/pleaserewindus (nog 20% korting bij 3 of meer artikelen. Was eerder bij dat 4th of July weekend ook al een hele scherpe actie maar dan pas bij een bestelling van $75 nog x aantal dollar korting, iets van $17 als ik het goed herinner). Dan ook maar meteen een paar andere titels van Amzn besteld en dan heb ik nog 30 dagen nadat ze aangekomen zijn om wat andere zaken te verzinnen om mee te bestellen :) .

Volgens zeggen is de eBay winkel van Sony (las het bij toeval in de comments op het forum gedeelte op bluray.com van een of andere film )

(edit: nadeel van amzn is wel dat ze dingen apart verzenden, gisteren zou het nog in twee delen verzonden worden maar inmiddels is de eerste titel al verstuurd dus krijg ik drie pakketjes binnen en als ik die laat combineren moet ik voor drie betalen :+ . Maar je kunt het ook laten 'consolideren' en dan blijft het in de bestaande verpakking maar telt het wel als één zending voor de inklaring ... met al die opties waar je rekening mee moet houden wordt het idd al snel 'gedoe')

[ Voor 31% gewijzigd door apis29 op 17-07-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
@daffie82

Als ik ergens On The Waterfront los zou kunnen scoren dan wil ik die wel graag hebben. Maar verwacht dat het lastig wordt want dat zal ook direct de meest gewilde film van de hele boxset zijn. Als aparte release zie ik het niet gebeuren of het moet nog een paar jaar duren.

Volgens mij is tot nu toe enkel Taxi Driver eindelijk als stand-alone gereleased van alle Columbia boxsets films.

Overigens zijn Tootsie en The Age of Innocence ook de moeite waard om te zien, alleen ik hoef ze niet perse zelf in mijn collectie te hebben.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

The Fugitive 4K UHD
Leon 4K UHD - ik wil enkel de Sony release ! Zie https://www.blu-ray.com/m...sional-4K-Blu-ray/179592/
Requiem for a Dream 4K UHD
The Fifth Element 4K UHD - ik wil enkel de Studio Canal release ! Zie https://www.blu-ray.com/m...lement-4K-Blu-ray/271846/

Ik zoek deze releases, maar die zijn alleen maar aan absurde prijzen te krijgen. Iemand suggesties of tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
@daffie82 marktplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Daar vind de verkoper het niet nodig om barcodes door te sturen, want dat kan je zo vinden op bluray.com...

Dan ben ik meteen uitgepraat. Marktplaats is dus geen optie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Misschien flauw maar heb slechts twee suggesties
1. Genoegen nemen met een minder dure versie?
2. Nog even doorsparen

Helaas geen andere tips voor je, die films zijn inderdaad niet goedkoop en moet je net met veel geluk tegenkomen voor een scherpe prijs.

Ik heb zelf de Steelbook van Fifth Element en de UK versie van Requiem, beide ook rond de 20 euro voor betaald.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:15
daffie82 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:26:

Leon 4K UHD - ik wil enkel de Sony release ! Zie https://www.blu-ray.com/m...sional-4K-Blu-ray/179592/

Ik zoek deze releases, maar die zijn alleen maar aan absurde prijzen te krijgen. Iemand suggesties of tips?
Ik heb deze versie. Mag ik vragen waarom je per se die release wil? Allebei Native 4K namelijk.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
daffie82 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Daar vind de verkoper het niet nodig om barcodes door te sturen, want dat kan je zo vinden op bluray.com...

Dan ben ik meteen uitgepraat. Marktplaats is dus geen optie helaas.
Die 4k film die jij graag wilt van de uitgever met dat logotje beneden, staat momenteel op marktplaats van 1 aanbieder met duizende reviews.. wel 22.50 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

dfbt schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:49:
[...]

Die 4k film die jij graag wilt van de uitgever met dat logotje beneden, staat momenteel op marktplaats van 1 aanbieder met duizende reviews.. wel 22.50 dacht ik.
Ja weet ik. Die is op vakantie en wil geen fotos van de achterkant sturen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hmm, ben eens aan het kijken op amazon.

op amazon.com :
Leon + The fugitive + Training day = 65 euro all in

op amazon.co.uk :
Requiem + 5th element : 52 euro all in

Is eigenlijk nog best OK, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 15:24:
Hmm, ben eens aan het kijken op amazon.

op amazon.com :
Leon + The fugitive + Training day = 65 euro all in

op amazon.co.uk :
Requiem + 5th element : 52 euro all in

Is eigenlijk nog best OK, toch?
Lijken mij prima prijzen, ik zou het doen. Maar heel eerlijk ik koop alles wat los en vast zit dus luister vooral niet naar mij ;)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@ReVision. toch maar de knoop doorgehakt.

Leon + The fugitive + Eternal sunshine of the spotless mind = 73 euro all in
Requiem + 5th element = 52 euro all in

Training day wou ik eigenlijk niet echt, Eternal sunshine daarentegen wel.

Eigenlijk veel meer dan ik wil geven aan een UHD, maar ok, goed voor een keertje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jeroenvde89 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:48:
[...]

Ik heb deze versie. Mag ik vragen waarom je per se die release wil? Allebei Native 4K namelijk.
De Sony release zou beter zijn dan de Studio Canal. Heb er tijdje terug over gelezen op de bluray.com forums en op Reddit.
als je het echt gaat zien is een ander verhaal, maar als ik toch zo veel geld uitgeef voor een release wil ik ook wel de beste die er beschikbaar is :+
Bij 5th element is het net de Studio Canal die de beste versie is.

[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 18-07-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:17

Twazerty

AVCHDCoder developer

Net zoals ReVision koop ik ook zo'n beetje alles wat los en vast zit. Ik lees dat sommigen van jullie niet meer dan 15 euro per film willen betalen. Echter kijk ik daar iets anders tegenaan.

Oudere titels die al jaren geleden zijn uitgegeven, daar wil ik op marktplaats geen 20 euro + voor betalen, maar meer uit principe. Het zijn dan vaak handelaren die de hoofdprijs willen hebben. Daar ben ik een beetje allergisch voor geworden. Daarentegen koop ik nieuwe titels voor 35 euro in UHD. Ook koop ik regelmatig tweedehands. Resultaat is dat ik gemiddeld zo'n 10-11 per film betaal. Dus daar zit spul tussen dat mij 1 of 2 euro heeft gekost, maar ook 35 euro +. Zo kijk ik dus meer naar gemiddelde per film over een jaar bekeken. Door er op deze manier naar te kijken doet het toch een stukje minder pijn in de portemonnee :)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgeerolf
  • Laatst online: 18:04
Ik heb deze gisteren toevallig op Amazon IT besteld: https://www.amazon.it/FUG...tra-Blu-Ray/dp/B0CJCLM2DK
Met 22.47 niet heel goedkoop maar is wel een steelbook. Verzendkosten kunnen delen over 5 andere UHD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
rgeerolf schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:26:
[...]

Ik heb deze gisteren toevallig op Amazon IT besteld: https://www.amazon.it/FUG...tra-Blu-Ray/dp/B0CJCLM2DK
Met 22.47 niet heel goedkoop maar is wel een steelbook. Verzendkosten kunnen delen over 5 andere UHD's.
Die is idd al een hele tijd rond de 22 euro daar, ooit bijna besteld bij de Franse Amzn voor meer maar tot nu toe ook nog niet aangeschaft aangezien ik niet per se de steelbook versie hoef (maar het is wel een stuk mooiere cover dan de gewone uitgave).
daffie82 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:33:
[...]

De Sony release zou beter zijn dan de Studio Canal. Heb er tijdje terug over gelezen op de bluray.com forums en op Reddit.
als je het echt gaat zien is een ander verhaal, maar als ik toch zo veel geld uitgeef voor een release wil ik ook wel de beste die er beschikbaar is :+
Bij 5th element is het net de Studio Canal die de beste versie is.
Goed dat het voorbij komt, die had ik over het hoofd gezien en was tot de conclusie gekomen dat de Spaanse versie de beste zou moeten zijn. Ik had hem met de amerikaanse steelbook en japanse uitgave vergeleken (en de allernieuwste Franse uitgave)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Eerste paar bestellingen zijn vandaag binnen gekomen :*)
Helaas is het doosje van JoJo rabbit flink beschadigd, heb gelukkig nog een aantal lege reserve doosjes liggen dus geen enorme ramp. Heb er wel even melding van gemaakt bij Amazon, kijken of die er nog iets mee doen.

Alle andere films zijn netjes aangekomen, zitten zelfs nog een paar films tussen die niet in mijn lijstje stonden en ik helemaal was vergeten dat die ook nog kwamen ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/0cffhBw/IMG-20240719-192536.jpg

Als het goed is komt er morgen en begin volgende week ook nog het een en ander binnen.

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Was net bijna aan het afrekenen bij HMV om nog wat toe te voegen aan mijn Zavvi bestelling van een tijdje terug (voor ik het laat doorsturen) aangezien ze via hun website enkel binnen het VK versturen. Kom ik nu ook van hen een eBay winkel tegen met een actie van 'Buy 1, get 1 at 50% off (add 2 to basket)' en die wel naar vrijwel heel Europa verstuurd https://www.ebay.co.uk/str/hmvofficialstore , voor de twee titels die ik mijn mandje had kom je alleen op vrijwel hetzelfde bedrag uit. Ik zag eerste lagere prijzen maar dat zal dan wel exclusief VAT zijn geweest (en ongetwijfeld zijn het dezelfde titels die op de website in een 2 voor £30 actie zitten).
Via de eigen website hebben ze overigens ook een 20% Refer a Friend korting, wordt alleen van de oorspronkelijk prijs afgehaald en met de 2 voor 30 actie schiet dat niet op (uiteraard wel bij titels die niet in die actie zitten, de 12 Monkeys van Arrow bijv. zou dan op ~£12 uitkomen)
Ook wel een aardige 2 voor 15 Bluray actie https://hmv.com/store/promotions/2for_15blu-ray

Bij UK Amzn nu overigens ook een 2 voor £30 actie (en bij Zavvi was er al een tijd eentje)

De goedkoopste shipping optie bij de doorstuurservice was overigens van DPD en nu staat er dat die niet beschikbaar is (terwijl dat een paar weken terug nog wel het geval was :+ ; scheelt ook 'maar' een pond or 3-4 tov Fedex dus nog redelijk beperkte onvoorziene extra kosten ...)

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 20-07-2024 01:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C-be9tK2Xuyb1ZlhG9kvYdPwZ8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62q1yfK720s0u6ccrhBn3HoM.jpg?f=fotoalbum_large

Series zijn niet de meest goedkope 4K releases uiteraard, maar Andor is het voor mij waard. :*)

Nu moet Netflix nog van z'n luie reet afkomen en Dark een fysieke release geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik loop op blu-ray.com toch wel regelmatig tegen het probleem aan dat de release die ik probeer toe te voegen aan mijn verzameling, niet in de database staat. Dus ik op zoek naar een manier om die toe te voegen, maar zie nergens een optie om dat te doen. Na wat zoekwerk blijkt dat je eerst minimaal 10 posts gedaan moet hebben op het forum daar. Wat is dat nou weer voor onzin! :?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@PatrickC even aan @ReVision. doorgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
@PatrickC

Om welke film en welke versie gaat het precies? Het kan ook nog zijn dat de film er wel tussen staan maar dat er een fout in de informatie staat overigens.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Ik weet niet of dit al gepost is, maar HMV ziet weer een stijging van de fysieke verkoop. Dus dat is goed nieuws.

https://www.whathifi.com/...t-entertainment-retailers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
apis29 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 01:06:
Was net bijna aan het afrekenen bij HMV om nog wat toe te voegen aan mijn Zavvi bestelling van een tijdje terug (voor ik het laat doorsturen) aangezien ze via hun website enkel binnen het VK versturen. Kom ik nu ook van hen een eBay winkel tegen met een actie van 'Buy 1, get 1 at 50% off (add 2 to basket)' en die wel naar vrijwel heel Europa verstuurd https://www.ebay.co.uk/str/hmvofficialstore , voor de twee titels die ik mijn mandje had kom je alleen op vrijwel hetzelfde bedrag uit. Ik zag eerste lagere prijzen maar dat zal dan wel exclusief VAT zijn geweest (en ongetwijfeld zijn het dezelfde titels die op de website in een 2 voor £30 actie zitten).
Via de eigen website hebben ze overigens ook een 20% Refer a Friend korting, wordt alleen van de oorspronkelijk prijs afgehaald en met de 2 voor 30 actie schiet dat niet op (uiteraard wel bij titels die niet in die actie zitten, de 12 Monkeys van Arrow bijv. zou dan op ~£12 uitkomen)
Ook wel een aardige 2 voor 15 Bluray actie https://hmv.com/store/promotions/2for_15blu-ray

Bij UK Amzn nu overigens ook een 2 voor £30 actie (en bij Zavvi was er al een tijd eentje)

De goedkoopste shipping optie bij de doorstuurservice was overigens van DPD en nu staat er dat die niet beschikbaar is (terwijl dat een paar weken terug nog wel het geval was :+ ; scheelt ook 'maar' een pond or 3-4 tov Fedex dus nog redelijk beperkte onvoorziene extra kosten ...)
Dat HMV niet buiten UK verzend is echt extreem lachwekkend. Zavvi.nl heeft echt nul aanbiedingen meer, terwijl dat twee jaar geleden wel anders was. Rip i guess

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Dat komt door Brexit, denk ik. Zal ze te veel gezeik hebben gegeven en bovendien een daling in verkoop, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
josh-hill schreef op maandag 22 juli 2024 @ 14:43:
Dat komt door Brexit, denk ik. Zal ze te veel gezeik hebben gegeven en bovendien een daling in verkoop, vermoed ik.
En te veel kosten.

Bij Zavvi hoefde je geen btw en invoer kosten te betalen dat regelde Zavvi voor je. Maar in de praktijk kregen veel mensen via de post alsnog dat ze btw en invoerkosten moesten betalen. Die maakte Zavvi dan weer zelf over naar je als je die rekening weer ging overleggen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
ReVision. schreef op maandag 22 juli 2024 @ 08:00:
@PatrickC

Om welke film en welke versie gaat het precies? Het kan ook nog zijn dat de film er wel tussen staan maar dat er een fout in de informatie staat overigens.
Ik gebruik altijd de barcode scan. In dit geval was het een in NL gekochte versie van Edge of Tomorrow met barcode 5051889711544. De releases die ik kon vinden op blu-ray.com via de search waren andere versies voor zover ik kon zien.

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 22-07-2024 15:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:11:
[...]

Ik gebruik altijd de barcode scan. In dit geval was het een in NL gekochte versie van Edge of Tomorrow met barcode 5051889711544. De releases die ik kon vinden op blu-ray.com via de search waren andere versies voor zover ik kon zien.
Ik heb hem toegevoegd met alle basis info die ik kon vinden (kan wel aantal dagen/week duren voor hij zichtbaar is) Zodra hij er dan tussen staat, kan ik de ontbrekende info toevoegen maar die zal jij dan even moeten doorgeven.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
ReVision. schreef op maandag 22 juli 2024 @ 15:30:
[...]

Ik heb hem toegevoegd met alle basis info die ik kon vinden (kan wel aantal dagen/week duren voor hij zichtbaar is) Zodra hij er dan tussen staat, kan ik de ontbrekende info toevoegen maar die zal jij dan even moeten doorgeven.
Dankjewel. Makkelijker zou zijn als ik dat gewoon zelf kon doen natuurlijk. Vreemd dat wanneer je er al een collectie hebt staan van meer dan 100 4K blu-rays, dat niet kan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:07:
[...]

Dankjewel. Makkelijker zou zijn als ik dat gewoon zelf kon doen natuurlijk. Vreemd dat wanneer je er al een collectie hebt staan van meer dan 100 4K blu-rays, dat niet kan...
Hij staat er al tussen, is nu ook vindbaar met de barcode. Heb net ook de frontcover geupload maar die moet nog even bijgewerkt worden denk ik.

https://www.blu-ray.com/m...morrow-4K-Blu-ray/366647/

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Nieuwe lading films binnen gekomen gister middag :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/47PhFT3/IMG-20240720-201330.jpg

Helaas weer een doosje kapot (achterkant van Whiplash), dus weer melding van maken. Wel bijzonder, ik had van JoJo Rabbit gemeld dat deze beschadigd was bij Amazon, ik heb gewoon het volledige bedrag van de film + btw/invoerkosten en percentage verzendkosten terug gekregen.Meer dan netjes dus, ben benieuwd of ze dat ook een tweede keer gaan doen nu.

Komt verder nog steeds wel het een en ander aan films hier naartoe, er zijn er inmiddels ook een paar vertraagd naar de tweede week van Augustus.

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Mijn te dure aankopen van Amazon UK zijn al binnen. Alsook Batman van Amazon Italië.
De 3 releases van Amazon.com zouden uiterlijk de 29ste moeten hier zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drrzIOi0i1216fjIoGd5SdpgmW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v59uMKoJgMt2pcgwvysHHvCN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De steelbook Dolby Vision versie van Starship Troopers is nu voor ~€29 in huis te halen vanaf Amzn US: https://www.amazon.com/gp/product/B0B7XWRQDL . Meen me ter herinneren dat er over gevraagd was in dit topic en het toen nog een stuk prijziger was. Is alleen niet op voorraad dus kan nog een tijdje duren voor je die binnen hebt, las ook dat bij sommigen die deze bij de Prime Days gekocht hadden de levertijd nu ook veel langer is geworden. Gelukkig zelf niet bij Amzn besteld maar bij die eBay winkel en die is inmiddels ook al bij de reshipper binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGo8EJ_KwJzjbcM7QTBgOQmxvJ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/od89U4g7WyAG2XO6DKokfPuZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 24-07-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Trouwens wel heel bijzonder dat ''Dark Knight Rises'' een HDR10 UHD Bluray release is, terwijl de film op HBO Max Dolby Vision heeft...
Toch vrij bizar, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenjw
  • Registratie: Augustus 2007
Zie dit ook bij bijna alle discs van Disney. Disc HDR10 en op Disney+ Dolby Vision. Zal wel met licentiekosten te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:01:
@daffie82

Vlak onder de cover heb je een aantal knoppen (overview, blu-ray review, packaging) etc...
Daar staat ook 'edit movie' tussen. Je moet echter wel minimaal 10 posts op het forum hebben en de afgelopen 30 dagen actief zijn geweest voor je hier deze optie krijgt

Ik heb het in iedergeval voor je aangepast

[Afbeelding]
Zou je voor deze zelfde release nog een aanpassing kunnen doen voor me svp?
bij subtitles ''Engels'' toevoegen svp.
https://www.blu-ray.com/m...Hunter-4K-Blu-ray/332727/

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

korenjw schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:22:
Zie dit ook bij bijna alle discs van Disney. Disc HDR10 en op Disney+ Dolby Vision. Zal wel met licentiekosten te maken hebben.
Betekent trouwens niet dat de HDR/kleuren op Disney+ beter is/zijn dan op de fysieke disk. Andor is erg flets op Disney+, de disks zijn stukken beter qua HDR pop en kleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

daffie82 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:59:
Mijn te dure aankopen van Amazon UK zijn al binnen. Alsook Batman van Amazon Italië.
De 3 releases van Amazon.com zouden uiterlijk de 29ste moeten hier zijn.
[Afbeelding]
Gaaf! Requiem for a dream extreem goed maar wel een depressie te pakken na het kijken.

Kon je the Dark Knight niet voordeliger scoren in zo’n Nolan Box? (Tenzij je dat allemaal al hebt;))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Deruxian schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:30:
[...]

Gaaf! Requiem for a dream extreem goed maar wel een depressie te pakken na het kijken.

Kon je the Dark Knight niet voordeliger scoren in zo’n Nolan Box? (Tenzij je dat allemaal al hebt;))
Ik wil alleen de 3de film in UHD, heb die voor 14 euro inclusief verzending gekocht. Dus dat valt nog mee.
Begins en The Dark Knight hoef ik niet op UHD, daar heb ik voldoende aan de Bluray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zo, net de UK aankopen laten doorsturen en waar het enkele weken terug nog zo'n 18 pond zou zijn met DPD zit ik nu ergens tussen de 22 en 28 met Fedex (Met UPS zou het tussen de 22 en 25 zijn maar als het goed is zijn daar de inklaringskosten weer een stuk hoger). Maar sinds eind vorige maand zijn dus ook de her-inpakkosten bij Forward 2 Me verhoogd van £/$ 2 naar 3 per pakketje en Amzn heeft het weer eens in delen verstuurd en mag ik nu voor drie pakketjes nog eens £9 extra aftikken (die van Amzn waren in de welbekende enveloppen verstuurd, en uiteraard geopend ter inspectie dus er stond bij dat aangeraden werd deze te laten herinpakken anders had ik ze gewoon 'als is' verstuurd). In het slechtste scenario dus bijna 37 pond aan (door)verzendkosten alleen al en dan komen er nog inklaringskosten en BTW bovenop 8)7 . Maar het wordt tenminste verdeeld over 19 titels ...

Wordt nog leuk met de amerikaanse zending waar amzn elke titel apart heeft verstuurd en ik nu dus al op minstens $12 aan herinpak kosten zit. Maar de verzendkosten zijn wel een stuk goedkoper geworden, meer in lijn met Stackry en MyUS (zelfs nog wat goedkoper, die zending waar ik laatst $45 aan enkel verzendkosten kwijt was zou nu $32,50 moeten kosten volgens de calculator. In mijn vorige voorbeeld was het nog verhoogd naar $46)

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 24-07-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:55:

Zou je voor deze zelfde release nog een aanpassing kunnen doen voor me svp?
bij subtitles ''Engels'' toevoegen svp.
https://www.blu-ray.com/m...Hunter-4K-Blu-ray/332727/

thanks!
Zijn het reguliere of SDH ondertitels?

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:14:
[...]

Zijn het reguliere of SDH ondertitels?
SDH

Hier het bewijs trouwens :
https://digitalcine.fr/4k...-lenfer-la-4k-du-paradis/

[ Voor 29% gewijzigd door daffie82 op 25-07-2024 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Toch maar weer eens een bestelling gedaan bij amazon.co.uk. Zaten een paar mooie kortingen tussen en normale prijzen zijn ook een stuk lager. Met 4 artikelen zijn dan de hogere verzendkosten nog te doen…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Qa938oaeLK7EJSaPD-c0S2CLVc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2K8KVLq2DqC6aLPxU8lwOLJb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HqZBImdZJN4Ry2v-KJFxmsCacfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNiX5i2i99kbjTBTeuLBCkmp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkgqEO_kgLsZQsP5D11ZvsZCmM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fhDpEd6YdE3nBmpP3Z7DCIDu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wh5bseeevYS1b8CrFeItn4JQdmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzLxXLDT0RPuFVrKHuIRt57x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@PatrickC dat is balen... Toen ik op amazon.co.uk keek voor The fugitive en The 5th Element kwam die laatste niet in de actie ''2 voor 30 pond''. Of het was The fugitive die toen niet in de actie zat.

Nu dus wel. Dat was dan 20 euro per disc incl. verzending.
Ik heb uiteindelijk 26 euro per disc betaald.

Oh well...

[ Voor 9% gewijzigd door daffie82 op 26-07-2024 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
daffie82 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 16:13:
@PatrickC dat is balen... Toen ik op amazon.co.uk keek voor The fugitive en The 5th Element kwam die laatste niet in de actie ''2 voor 30 pond''. Of het was The fugitive die toen niet in de actie zat.

Nu dus wel. Dat was dan 20 euro per disc incl. verzending.
Ik heb uiteindelijk 26 euro per disc betaald.

Oh well...
Zou best kunnen dat het Fifth Element was, daarom ook in eerste instantie van plan die via de HMV 2 voor 30 actie te kopen. Maar ik zag een paar dagen later dat die nu ook bij Amzn in de 2 voor 30 was en dan maar daar met Prime besteld zodat het iig op tijd binnen zou zijn voor ik voor de opslag zou moeten gaan betalen.
Uiteindelijk was ik beter afgeweest wanneer ik de Amzn bestelling direct naar NL had laten sturen :+ (geen 9 pond repacking fee, 7-8 pond lagere verzendkosten en geen dubbele BTW)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 26-07-2024 17:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

2 UHD releases gekeken waar veel kritiek op was. Aliens en The Abyss.

Ik snap de kritiek maar deze releases zijn toch echt wel de beste versies die op dit moment beschikbaar zijn. Zonder twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

daffie82 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:24:

Ik snap de kritiek maar deze releases zijn toch echt wel de beste versies die op dit moment beschikbaar zijn. Zonder twijfel.
Je bedoeld de Alien 40th anniversary versie? Wat moet daar zo "verkeerd" aan zijn?

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MeesKees21 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:53:
[...]

Je bedoeld de Alien 40th anniversary versie? Wat moet daar zo "verkeerd" aan zijn?
Neen ik bedoel AlienS, zoals ik het schreef. De tweede film dus.

Gaat vooral over het AI opschonen waardoor heel veel grain weggehaald is. Tot een punt waar het soms te artificieel glad is.

[ Voor 19% gewijzigd door daffie82 op 29-07-2024 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op zondag 28 juli 2024 @ 22:24:

Hier precies hetzelfde, had ze natuurlijk liever zonder de AI DNR gezien maar er wordt echt gedaan alsof de films totaal onkijkbaar zijn. Wat een onzin.

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
De geestverruimende middelen zijn aangekomen uit het VK :+ . (halve kliko vol aan verpakkingsmateriaal)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N2QsUEgpMH3g2mbmPVR5ljekXq0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QB4Z1rtsJomTfhZeAdtCjm70.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nvely0WFacaSGuLkSgFf7T3myBw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iQ4aNpRIqSW0pftzLnBA2A4s.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 30-07-2024 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 23:04
Volgende keer misschien ook een foto van de inhoud, want nu ziet het er best triestig uit 😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
(Was ik idd al mee bezig (y) ) De eigenlijke aanleiding die ik in de 3 voor £15 gewone bluray actie op Zavvi tegenkwam:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RL-9u7-K83g4uV3gyuE6hQ9QTq8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XASjhgoGSbzYop1Tr0HaLuRx.png?f=user_large

Deze uit de 2 voor £30 (was ondertussen allang weer vergeten dat Deer Hunter de tweede was):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YNQm3nhqEZvkb02cLpV8vILcAY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YNfRz7cZJZ1S9hg4daeNYk1S.png?f=user_large

En hier de stapel 10 voor £50 die het prijsgemiddelde nog altijd draagbaar maken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiCY7MiOEXK0Aekb7fnmrBAOFdI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KCnZHDuwdsv51WXDhToJ3CIP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dan nog de (prijstechnisch onnodige) aanvullig van Amzn: had Parasite nog niet op schijf en deze uitgave was wel interessant met een zwart-wit versie van de film als bluray

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kxjRgbWUltNn_yWepoIBGSdwHw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XxRW9WRnKgMnoHO6tb2FA8ZJ.png?f=user_large

Nog een paar aanvullende blurays waaronder de derde uit de 3 voor 15 van Zavvi (de FM docu):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA_HEXUPegXkn6kAwLXg3fasuCU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hPDQdkTPnhmBMudbBqfJWi4D.png?f=user_large

(dit zou de 'beste' standaard bluray versie van Pan's Labyrinth moeten zijn*; maar ik heb net als ReVision ook de 4K versie uit Amerika besteld. Ligt alleen nog bij de reshipper en laat ik pas over een paar weken versturen)
(* eigenlijk deze waar het over gezegd is https://www.blu-ray.com/movies/Pans-Labyrinth-Blu-ray/1932/ maar deze nieuwere 10th year anniversary uitgave zou nog dezelfde moeten zijn met wat meer extra's DTS audio ipv Dolby https://www.blu-ray.com/movies/Pans-Labyrinth-Blu-ray/18496/)

How it started: de eerste aankopen van zo'n 2 1/2 jaar geleden, met oorspronkelijk het idee voornamelijk sci-fi/ ruimtefilms met aanvullend wat eye-candy titels en wat (~een tiental) favorieten maar ook toen al gauw wat extra's opgepikt bij de 3 voor £30 actie van Zavvi destijds (en uiteraard is er sindsdien echt een hele hoop meer uitgebracht)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C66kzmwdR9xBIToIR_APGYvt-Gg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RALKYbt8mEDe7pEs2cVWSg5o.png?f=user_large

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 31-07-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Nog paar op amazon UK besteld in de actie.
Komt neer op EUR 19 per release.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsQY1GEDh8FJeF9h3D1j8-aWat4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CcZsecQaf17D4BZUQFMbtBLf.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 01-08-2024 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Helaas zijn de verzendkosten naar Nederland bij Amazon.co.uk veel duurder dus ik koop er niet zo veel meer.
Sicario en Hacksaw ridge wil ik beide ook nog wel een keer kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door ReVision. op 01-08-2024 12:22 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik krijg die lage verzendkosten niet te zien bij amazon uk. Woon je niet in Nederland?

Het valt me sowieso erg tegen dat er bijna niks in Nederland te krijgen is, behalve voor 30€ + voor films die al meer dan 10 jaar oud zijn. En 11 pond verzendkosten meh.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

rockhopper schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:11:
Ik krijg die lage verzendkosten niet te zien bij amazon uk. Woon je niet in Nederland?

Het valt me sowieso erg tegen dat er bijna niks in Nederland te krijgen is, behalve voor 30€ + voor films die al meer dan 10 jaar oud zijn. En 11 pond verzendkosten meh.
Nope, BE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik blijf het opvallend vinden dat ondanks dat de shipping rates “£10.49 per delivery” zijn naar België, jij veel lagere verzendkosten betaalt. Hopelijk blijft dat zo voor jou. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
rockhopper schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:11:

Koop de laatste maanden het meeste op amazon.fr en amazon.it. amazon.nl is erg brak als het gaat om 4K blu-rays. Vaak ook Duitse releases.Verder is het aanbod in NL verder echt diep triest. Veel komt niet eens uit of is enorm duur tov prijzen in het buitenland. Naar België emigreren dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@PatrickC je bent welkom wat mij betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik woon op nog geen 50km van de grens met België, voor Amazon UK is dat schijnbaar op een ander werelddeel! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

PatrickC schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 15:31:
[...]

Ik woon op nog geen 50km van de grens met België, voor Amazon UK is dat schijnbaar op een ander werelddeel! :+
Ik woon 1 km van de grens met NL :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
@daffie82 wordt tijd dat jij wat inkoopt met die lage verzendkosten in grote bundels, en naar ons kleine landje verstuurd voor de echte tweaker ervaring :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@dfbt op voorhand betalen en enkel afhaling bij mijn thuis. Dan wil ik dat gerust af en toe doen voor een medetweaker ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zojuist voor het eerst Alien UHD gezien (tot de helft ivm tijd) maar wat een prachtige transfer zeg. Het schaduwspel en het licht zijn fantastisch. Geluid ook erg goed alleen zijn de stemmen soms opvallend “hard” (wel zuiver) maar dat is denk ik omdat het een wat oudere film is.

Weet iemand het volgende; zoek Apocalypse Now The Final Cut met Engelse audio en NLD subs. Kom aantal versies om Amazon tegen maar daar is of Duitse Audio of Italiaanse ondertiteling. Iemand toevallig een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Deruxian schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:15:
Zojuist voor het eerst Alien UHD gezien (tot de helft ivm tijd) maar wat een prachtige transfer zeg. Het schaduwspel en het licht zijn fantastisch. Geluid ook erg goed alleen zijn de stemmen soms opvallend “hard” (wel zuiver) maar dat is denk ik omdat het een wat oudere film is.

Weet iemand het volgende; zoek Apocalypse Now The Final Cut met Engelse audio en NLD subs. Kom aantal versies om Amazon tegen maar daar is of Duitse Audio of Italiaanse ondertiteling. Iemand toevallig een idee?
Hier vind je ze allemaal. ik heb even gekeken maar die lijkt er niet te zijn (of niet op blu-ray.com te staan)

https://www.blu-ray.com/s...w+4k&section=bluraymovies

Ik zelf heb de duitse Studio Canal versie met Engelse taal en Engelse Subs

https://www.blu-ray.com/m...se-Now-4K-Blu-ray/283493/

[ Voor 5% gewijzigd door ReVision. op 04-08-2024 13:20 ]

hoi

Pagina: 1 ... 9 ... 32 Laatste