Netjes! Mijn kastje met 4K's is nog klein

Recent Furiosa en Leon toegevoegd. Leon is uiteraard een klassieker en is een prima 4K transfer. Furiosa is qua 4K bluray 10/10 benchmark transfer, maar als film helaas geen Fury Road.
Nog even een rant over de verpakkingen van tegenwoordig. 4K blurays zijn al fragiel, maar toch worden de meeste 3+ disk versies in een standaard doosje gepropt waar de disks op elkaar zitten of elkaar overlappen. Dat is vragen om krassen, want bij mij hebben alleen in dat soort doosjes de disks kleine krasjes uit de seal. Vaak niet erg om de disk alsnog probleemloos af te spelen (zijn soms ook nauwelijks zichtbaar), maar kan nog wel eens problemen geven voor rippen. Plus vervelend qua tijd en moeite om ze om te ruilen en weer opnieuw hopen op een goede zending.
Andor was nog het ergste. 3 4K disks en 3 normale blurays in een standaard verpakking waar in de UK versie ze allemaal op elkaar zitten links en rechts (dus drie disks op één "klem"). Gevolg: in de eerste zending de bovenste 4K en bluray disk los in het doosje, alle 4K disks gekrast omdat ze lekker over elkaar heen schuren en slechts 6 van de 12 episodes "ripbaar" of überhaupt af te spelen. De omruil was gelukkig beter. Ook hier weer de bovenste disks los in de verpakking, maar alleen één 4K disk had kleine krasjes. Speelt prima af en "slechts" één episode niet ripbaar, maar die kon ik wel van de eerste zending rippen. Dus bij elkaar (hoefde bij Zavvi niks terug te zenden) over 6 disks alles "okay", maar toch....
Waar is toch die goede oude tijd waar alles netjes zijn eigen plekje had in de verpakking. En bij DVD's maakt dat niet eens zo veel uit. Die zijn zelfs met behoorlijke krassen nog prima te rippen en af te spelen. Ik ga dan ook niet meer voor speciale edities van films. Geef mij gewoon de 1 (+ eventueel de bluray) disk versie.
[
Voor 3% gewijzigd door
Gundogan op 24-08-2024 12:28
]