Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:09

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Deruxian schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 13:15:
Zojuist voor het eerst Alien UHD gezien (tot de helft ivm tijd) maar wat een prachtige transfer zeg. Het schaduwspel en het licht zijn fantastisch. Geluid ook erg goed alleen zijn de stemmen soms opvallend “hard” (wel zuiver) maar dat is denk ik omdat het een wat oudere film is.

Weet iemand het volgende; zoek Apocalypse Now The Final Cut met Engelse audio en NLD subs. Kom aantal versies om Amazon tegen maar daar is of Duitse Audio of Italiaanse ondertiteling. Iemand toevallig een idee?
Ik heb mijn studio canal versie van zavvi (engelse verpakking), maar ook daar geen NL subs.

Wel een mooie 4k transfer, ook al krijg je niet de cinematic of redux cut erbij.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Gundogan schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:06:

Ik heb mijn studio canal versie van zavvi (engelse verpakking), maar ook daar geen NL subs.

Wel een mooie 4k transfer, ook al krijg je niet de cinematic of redux cut erbij.
Heeft de engelse versie dat niet? Die duitse versie die ik heb heeft wel alle drie de cuts in 4K
Had eigenlijk wel verwacht dat elke Studio Canal 4K release dat wel zou hebben maar daar zit dus ook nog verschil in bljkbaar

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:51

daffie82

Minisforum UM773 Lite

The Ring (2002) krijgt in oktober een 4k release. Kijk ik erg naar uit om in 4k terug te zien!

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

ReVision. schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:56:
[...]

Heeft de engelse versie dat niet? Die duitse versie die ik heb heeft wel alle drie de cuts in 4K
Had eigenlijk wel verwacht dat elke Studio Canal 4K release dat wel zou hebben maar daar zit dus ook nog verschil in bljkbaar
Dan moet ik dat even nog een keer checken. :+
Edit: de duitse heeft alledrie, de engelse versie is de standaard versie met alleen de final cut.

Zou inderdaad prima kunnen (op één disk). De redux versie is iets van twee scenes extra en de cinematic cut is korter. Dus veel extra ruimte neemt het niet in.

[ Voor 11% gewijzigd door Gundogan op 05-08-2024 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

ReVision. schreef op maandag 29 juli 2024 @ 07:49:
[...]

Hier precies hetzelfde, had ze natuurlijk liever zonder de AI DNR gezien maar er wordt echt gedaan alsof de films totaal onkijkbaar zijn. Wat een onzin.
Na deel 1 te hebben gezien smaakt deze serie naar meer. AlienS UHD krijgt op zich nog best goede recensies. Op Reddit echter kommer en kwel. Iemand die deze toevallig in huis heeft? Of jijzelf ?

En wat grappig zeg, nu ik voor het eerst Alien zie lijkt het alsof je tig films/games erin herkent!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Deruxian schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:57:

Na deel 1 te hebben gezien smaakt deze serie naar meer. AlienS UHD krijgt op zich nog best goede recensies. Op Reddit echter kommer en kwel. Iemand die deze toevallig in huis heeft? Of jijzelf ?

En wat grappig zeg, nu ik voor het eerst Alien zie lijkt het alsof je tig films/games erin herkent!
Ik heb hem inderdaad hier liggen en volgens mij zijn er nog een aantal andere tweakers in dit topic die hem hadden. Zoals ik zei ik had het liever gezien zonder de AI DNR maar het is nog steeds een geweldige film en hij ziet er gewoon top uit en voor mij ook beter dan de oude blu-ray.

Ik zou hem dus gewoon kopen als het eerste deel je ook beviel :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Deruxian schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:57:
[...]

Aliens is ook top hoor.
Misschien net iets minder goed dan Alien maar nog steeds dikke upgrade tov de 1080p bluray.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Om mezelf nogmaals te quoteren wat betreft de Aliens 4k remaster:

De anthology bluray heeft een beter filmisch effect door de filmgrain, maar de 4K versie is veel scherper. Maar omdat die versie bijna geen grain heeft, lijkt het soms alsof je op de set bent toen ze aan het filmen waren in plaats van dat je in de filmwereld zelf zit.
Gundogan schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:34:
[Afbeelding]

De Aliens 4k remaster met AI DNR technieken is binnen 8)

Het is..... weird om te zien. Het oogt super scherp en clean wat je niet verwacht van een relatief oude film. De "wax" look vind ik nog wel meevallen.

Verschillen (de 4k en bluray zijn qua kleuren hetzelfde, enige verschillen in kleur en helderheid komen door de HDR -> SDR conversie waar ik geen idee van heb :D):

Kantine op het schip:
4K
Bluray
DVD
Meer detail en een stuk minder ruis.

Newt:
4K
Bluray
DVD
Vooral ingezoomd een stuk meer detail en de DNR haalt eigenlijk geen detail weg.

Bij de aliens:
4K
Bluray
DVD
Bij donkere scenes zie je nog best wat ruis, maar valt vooral op dat het een stuk scherper is. Vooral in beweging valt dit heel erg op.

DVD is uiteraard gewoon DVD kwaliteit, maar ook een stuk minder blauw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
tot 50% korting op Arrow films bij iMusic

https://imusic.nl/exposur...iedingen-voor-arrow-films

Gratis verzending vanaf 100 euro en wordt verzonden vanuit Denemarken dus geen invoerkosten en btw etc (heb er al meerdere keren besteld)

Nu ook weer een mooie lijst met films besteld :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Is er eigenlijk een app/website waar je pricetrackers kan instellen voor specifieke 4k bluray uitgaves (bijvoorbeeld alleen voor 4Kult Total Recall, Kino Lorber The Good the Bad and the Ugly)? Nu snuffel ik handmatig de websites na en uiteraard via dit topic, maar een soort pricewatch zou superhandig zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Gundogan
Camelcamelcamel.com voor Amazon.

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 06-08-2024 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ReVision. schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:23:
tot 50% korting op Arrow films bij iMusic

https://imusic.nl/exposur...iedingen-voor-arrow-films

Gratis verzending vanaf 100 euro en wordt verzonden vanuit Denemarken dus geen invoerkosten en btw etc (heb er al meerdere keren besteld)

Nu ook weer een mooie lijst met films besteld :)
Op het eerste oog ziet het er bepaald niet goedkoper uit dan de aanbieding die Arrow zelf had afgelopen maand (en aldus de meest recente ervaring van daffie82 komen er daar ook geen extra BTW en inklaringskosten op). Die is inmiddels weer afgelopen zie ik (die van Arrow zelf, en was ik een beetje uit het oog verloren :F ) ... deze box was toen 70 pond en als je deel drie in de pre-order kocht ging er nog 30% af: https://www.arrowfilms.co...ion-blu-ray/13941079.html <-> https://imusic.nl/movies/...o-limited-edition-blu-ray

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wg-dWw7j04uyXoQy3qctRAX4ooU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ofb2fwe5et3EIkQzH5dtYqSn.png?f=user_large

Maar de losse titels zitten wel ongeveer in dezelfde prijsrange (en je hoeft niet te wachten tot het voorbij de inklaring is) ...

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 07-08-2024 02:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Thanks.

Van mijn musthave 4k lijstje worden de volgende wel pijnlijk qua prijs:

The Good the Bad and the Ugly Kino Lorber
Face Off Kino Lorber
Starship Troopers 25th anniversary steelbook
The Raid

Deze zijn 20 tot 25 dollar op amazon.com, maar met shipping and taxes is het alsnog tegen de 150 euro in totaal. En dan is het alsnog goedkooper dan in europa bestellen waar het per stuk 40 tot 80 euro aftikken is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 23:04
Gundogan schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 05:59:
[...]

Thanks.

Face Off Kino Lorber
The Raid

Deze zijn 20 tot 25 dollar op amazon.com, maar met shipping and taxes is het alsnog tegen de 150 euro in totaal. En dan is het alsnog goedkooper dan in europa bestellen waar het per stuk 40 tot 80 euro aftikken is.
Om in Europa prijzen te vergelijken heb je ook https://www.hagglezon.com (wel geen tracking denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Gundogan schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 05:59:

Thanks.

Face Off Kino Lorber
The Raid

Die Starship Troopers steelbook was niet zo lang geleden nog in de aanbieding bij Amazon.com voor 14 euro die heb ik toen direct met een andere bestelling mee besteld en mijn reguliere versie op marktplaats gezet.

The Raid en TGTBTU heb ik ook en zijn beide top maar inderdaad wel wat prijzig. Ik heb sowieso de hele Dollars trilogy van Kino Lorber op 4K :9~

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

ReVision. schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 07:03:
[...]

Die Starship Troopers steelbook was niet zo lang geleden nog in de aanbieding bij Amazon.com voor 14 euro die heb ik toen direct met een andere bestelling mee besteld en mijn reguliere versie op marktplaats gezet.
Ik had gelezen dat die versie inderdaad een flinke aanbieding kan hebben op Amazon. Maar even wachten en dan het hele zwikkie bestellen. :*)

Akira bd100 + Godzilla Minus One (hoewel die ook een internationale release krijgt) is ook al 110 euro op Amazon.jp. Dure hobby. :X

Oh en ze hebben Akira Kurosawa films in 4K op amazon.jp. :9~ Alleen met japanse ondertitels, maar dat is niet zo boeiend.

Voor Seven Samurai komt er ook een internationale 4k release op 21 oktober. :9~

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRwFvB6mAq4BM3MS_lZwGBqyvck=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/HfRIsW6aOnohHC8VDPnXviAk.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Gundogan op 08-08-2024 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Gundogan schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 04:34:
[...]

Oh en ze hebben Akira Kurosawa films in 4K op amazon.jp. :9~ Alleen met japanse ondertitels, maar dat is niet zo boeiend.

Voor Seven Samurai komt er ook een internationale 4k release op 21 oktober. :9~

[Afbeelding]
Seven Samurai van BFI heb ik ook in de pre-order staan *O* Overigens heb ik heb de meeste andere Kurosawa films die ik tof vind wel al op Criterion Blu-ray maar daar hoop ik nog steeds van dat die eindelijk een keer naar 4K UHD in andere regio's komt met ondertitels inderdaad.

Criterion komt als het goed is ook nog met een eigen 4K UHD van Seven Samurai maar daar is nog geen release datum van bekend.

Van Akira kan ik je trouwens van harte onderstaande versie aanraden. Is geen BD100 maar het is serieus een prachtige release. Staat in mijn top 3 mooiste 4K UHD films die ik heb of heb gezien :)

https://www.blu-ray.com/movies/Akira-4K-Blu-ray/303375/

[ Voor 11% gewijzigd door ReVision. op 08-08-2024 08:43 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Die BD100 is mogelijk in de 'aanbieding' geweest tijdens de Prime Dagen, zie dat ik die nog in mijn mandje heb zitten ... kwam er alleen niet helemaal uit waar ik alles precies in moest vullen qua adres van de reshipper (komt niet 1:1 overeen met de vakjes op de amzn site).
Maar blijf het vreemd vinden dat zelfs met deze historisch (zéér) gunstige wisselkoers alles nog stervensduur is daar. Ik bestelde 10+ jaar geleden nog wel eens met iets van regelmaat dingen uit Japan, met een wisselkoers die weliswaar gunstig was, maar dan was het verhoudingsgewijs nog wel redelijk te noemen vanwege exclusiviteit of betere kwaliteit (toen rond de 130 yen voor een euro, nu 160 en vorige maand nog 170+ tijdens die Prime Dagen. Denk dat die Akira tegen de 40 euro aan zat, exclusief verzenden en BTW, dus denk dat het meer een in de gaten houden actie was dan dat ik daadwerkelijk overwoog ook maar €40 te betalen)

Maar ik geloof best dat de BD66 er evengoed uitmuntend uitziet, niet lang geleden mijn dvd nog even getest en van normale kijkafstand ziet zelfs die er niet verouderd uit.

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 09-08-2024 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

apis29 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 13:08:
Die BD100 is mogelijk in de 'aanbieding' geweest tijdens de Prime Dagen, zie dat ik die nog in mijn mandje heb zitten ... kwam er alleen niet helemaal uit waar ik alles precies in moest vullen qua adres van de reshipper (komt niet 1:1 overeen met de vakjes op de amzn site).
Maar blijf het vreemd vinden dat zelfs met deze historisch (zéér) gunstige wisselkoers alles nog stervensduur is daar. Ik bestelde 10+ jaar geleden nog wel eens met iets van regelmaat dingen uit Japan, met een wisselkoers die weliswaar gunstig was, maar dan was het verhoudingsgewijs nog wel redelijk te noemen vanwege exclusiviteit of betere kwaliteit (toen rond de 130 yen voor een euro, nu 160 en vorige maand nog 170+ tijdens die Prime Dagen. Denk dat die Akira tegen de 40 euro aan zat, exclusief verzenden en BTW, dus denk dat het meer een in de gaten houden actie was dan dat ik daadwerkelijk overwoog ook maar €40 te betalen)

Maar ik geloof best dat de BD66 er evengoed uitmuntend uitziet, niet lang geleden mijn dvd nog even getest en van normale kijkafstand ziet zelfs die er niet verouderd uit.
Nu zit je op zo'n 50 euro inclusief alles. Er is ook Duitse BD100 versie die ook goed schijnt te zijn:

https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

Maar dan moet je uiteraard iets verzinnen qua ondertitels.

Als je Amazon Prime hebt: er worden weer 5 euro kortingen op bestellingen uitgegeven.

Verder zit ik ook achter de 4 disk versie van The Mist aan. Dan heb je ook de zwart wit versie (zoals de film ook bedoeld is) in 4k. Maarja, 20 dollar op Amazon.com en 40-50 euro in Europa. 7(8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Gundogan op 09-08-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Gundogan schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Nu zit je op zo'n 50 euro inclusief alles. Er is ook Duitse BD100 versie die ook goed schijnt te zijn:

https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

Maar dan moet je uiteraard iets verzinnen qua ondertitels.
Het was de 3-disc versie die bij de Prime dagen in de aanbieding was (/die ik op blurayforum voorbij zag komen bij de aanbiedingen) https://www.amazon.co.jp/-/en/gp/product/B07TXPBD2M/
Die 2-disc zal wel gezakt zijn in prijs want ik meen me te herinneren dat het prijsverschil te verwaarlozen was (zo niet dat de 2-disc versie zelfs duurder was)
Als je Amazon Prime hebt: er worden weer 5 euro kortingen op bestellingen uitgegeven.
Bij de Duitse Prime? Dat heb ik daar niet meer nee, wel laatst nog een stapel blurays uit de 6 voor €30 besteld en nog een paar erbij, waaronder deze (eigenlijk vooral omdat die schijnbaar nog maar moeilijk aan te komen is; was ook min of meer een aanleiding een half jaar of langer nog terug om het schijfjes verzamelen weer wat actiever te doen toen het zeldzaam worden van bepaalde titels op schijf of ook maar streaming in wat Youtube videos voorbij kwam):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vExS5pa7YoBgJslub0zk--kyZj8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rLWiz6MJkrpaUFrq2VSEKsIW.jpg?f=user_large

Heb wel deze 90's guilty pleasure nog altijd op het verlanglijstje staan dus moet er sowieso nog meerdere dingen bestellen: https://www.amazon.de/gp/product/B0BS8NT922/

Zie hier wel op de italiaanse site die promo (via https://bluray-disc.de/bl...sgewaehlte_amazonkunden): https://www.amazon.it/you...a9405?tag=bluraydisc04-21

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 09-08-2024 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Nederlandse. Daar heb ik ook een doorlopend abbo lopen, die uiteraard niet geldt voor de shops van andere landen. Bij de Italiaanse Amazon krijg ik de melding dat ik niet aan de voowaarden voldoe.

[ Voor 14% gewijzigd door Gundogan op 09-08-2024 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ach ja. Iedereen doet wel eens gek. Heb zelf ook band of Brothers uit Japan laten komen voor €80 of zo. De Amuse versie.
Die is echt een pak beter dan de WB versies die ze vol hebben gestoken met DNR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Gundogan schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:10:
[...]

Nederlandse. Daar heb ik ook een doorlopend abbo lopen, die uiteraard niet geldt voor de shops van andere landen. Bij de Italiaanse Amazon krijg ik de melding dat ik niet aan de voowaarden voldoe.
Bij NL heb ik juist nog niets gehad (misschien omdat ik recent nog wat besteld heb en ze me niet hoeven te verleiden om 'weer eens wat te kopen'), de IT promo daarentegen werkte juist wel ...

En er lopen twee verschillende kortingsacties (maar dan zit je [qua 4K] al gauw in het kopen omdat het goedkoop is gebied. De Gene Wilder Willy Wonka zit er wel tussen, zowel in normale als steelbook versie):

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 10-08-2024 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@apis29
Thanks voor die acties op Amazon.it te delen.

Star Trek Picard volledige 3 seizoenen voor 26 euro kunnen oppikken op deze manier :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• McRagefit
Ik weet dat dit forum voor net iets hogere resolutie bedoeld is, maar wou het toch eens delen onder collega filmliefhebbers: ik heb uit de VS de originele star wars trilogie besteld op laserdisc en deze hangt nu aan mijn muur!

Ik vind de art van deze tof en wou eerst posters hangen, maar dit leek me toch net iets uniekers 🙂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0o5AnZQJKDubFmIxRANBj3lN34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oJpub07KHTrY11saK7uQMCv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@McRagefit
Cool 😎
Jij hebt ook iets om laserdisc af te spelen, neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
daffie82 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:32:
@McRagefit
Cool 😎
Jij hebt ook iets om laserdisc af te spelen, neem ik aan? :)
Helaas nog niet! Ben op zoek, maar spelers zijn best wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

McRagefit schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:23:
[...]

Helaas nog niet! Ben op zoek, maar spelers zijn best wel duur.
Zag er onlangs hier 1 in V&A te koop staan voor het lieve sommetje van € 750,-. Redelijk aan de prijs dus.

Deze dus :

v&a aangeboden: Sony Laserdisc MDP 850D speler met afstandbediening en demodu...

[ Voor 37% gewijzigd door MeesKees21 op 10-08-2024 20:31 ]

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Waanzin imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Mee eens, het is wat de gek ervoor geeft. Apparaat zal ongeveer zo'n 25 jaar oud zijn en dan is het natuurlijk wel "retro" en bijzonder, dus duur...

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
MeesKees21 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 20:29:
[...]

Zag er onlangs hier 1 in V&A te koop staan voor het lieve sommetje van € 750,-. Redelijk aan de prijs dus.

Deze dus :

v&a aangeboden: Sony Laserdisc MDP 850D speler met afstandbediening en demodu...
Bedankt voor de tip, maar ik kijk wel nog even verder haha!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

McRagefit schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 00:35:
[...]

Bedankt voor de tip, maar ik kijk wel nog even verder haha!
Gelijk heb je! Die denkt zeker dat hij het laatst werkende apparaat heeft..... :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:54
Als aanbieder van de laserdisc speler + demodulator + laserdics verzameling wil ik wel reageren op de prijsopbouw.
Heb de prijs op 750 gezet maar bij goed bod zou ie ook weg gaan.
Daar valt over te praten. Alle waar naar zijn geld als alles een goed plekje zou krijgen bij een verzamelaar

Als je dit type laserdisc onder de 450 inclusief invoer vind in europa dan heb je geluk. (zie ebay)
Het is een top model die alle soorten laserdisc afspeeld zowel PAL als NTSC. wat niet gegeven is bij meeste laserdisc spelers en best wel uniek maakt en meerdere laserdiscs spelers overbodig maakt.
Een demodulator om je geluid fatsoenlijk naar de stereo set te leiden ook nog z'n gemiddeld 100 euro toen ik hem jaren geleden kocht in duitsland. Die zijn ook niet goedkoop op ebay! ze gaan nu voor rond de 250!.
Bij de collectie laserdiscs zitten DTS laserdiscs tussen al gauw tussen de 50 a 75 euro opleveren. (zoals jurassic park DTS / Apollo 13 DTS / Crimson Tide DTS.)
Het gaat om totaal pakketje die de prijs maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
Cybermage schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:26:
...
Het gaat om totaal pakketje die de prijs maakt.
Begrijp ik zeker! Ik heb niet direct interesse om een hele LD verzameling te starten, het is meer uit interesse in de technologie, dus is de prijs voor mij aan de hoge kant. Zeker na jouw uitleg denk ik wel dat het een faire prijs is dat je vraagt. Excuses als je je beledigd voelde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Fair of niet, het is een flink bedrag. Wel interessant om de prijsopbouw onderbouwing te lezen. Ik denk dat ik maar geen laserdisc verzameling ga aanleggen ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 20:12
daffie82 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 12:15:
Nog paar op amazon UK besteld in de actie.
Komt neer op EUR 19 per release.

[Afbeelding]
Sicario! <3
Geweldige film - zeer knap geschoten door de meester (Roger Deakins).
De cast doet het super en Denis heeft er een underrated masterpiece van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
€5 coupon + twee uit de 50% bak = €62,xx totaal. Volgens zeggen zou de 4Kult versie van Total Recall zo'n beetje de best uitgave zijn dus dit was een mooi moment om die te pakken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NXPvFSSqNImKbn9imM9A5A0Geac=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hzN32NNkm4Bphi7DVrRWUTXW.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 14-08-2024 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

apis29 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:57:
€5 coupon + twee uit de 50% bak = €62,xx totaal

[Afbeelding]
Bij?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@rockhopper -> apis29 in "4K UHD blu-rays kopen"

De bovenste twee (uiteraard) uit de 50% bak ...; Fugitive bij een van de andere verkopers, was ook mooi in bubblewrap verpakt. Van €20,77 voor uiteindelijk €18,56 ...

[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 14-08-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zijn er mensen die de originele Batman uit 1989 op UHD hebben en ook al gezien hebben?
Hoe is het Dolby Atmos geluid van die release? Op bluray.com een 5/5.

Ik keek namelijk gisteren de UHD release van dezelfde film op streamingdienst HBO Max. Beeld was prima.
Geluid was Dolby Digital Plus en trok echt op geen kloten. Super stil en leek wel opgenomen in een vissenkom.
Nog iemand dit euvel met dezelfde film op HBO Max?

Vraag me af of de Atmos release van de bluray dan wel veel beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
daffie82 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:49:
Zijn er mensen die de originele Batman uit 1989 op UHD hebben en ook al gezien hebben?
Hoe is het Dolby Atmos geluid van die release? Op bluray.com een 5/5.

Ik keek namelijk gisteren de UHD release van dezelfde film op streamingdienst HBO Max. Beeld was prima.
Geluid was Dolby Digital Plus en trok echt op geen kloten. Super stil en leek wel opgenomen in een vissenkom.
Nog iemand dit euvel met dezelfde film op HBO Max?

Ik heb de box met alle 4 de oude Batmans.

Wij hebben de eerste enkele weken geleden bekeken en er is me eigenlijk niets bij gebleven van het geluid. Moest het zo slecht zijn als jij zegt, zou ik het wel nog weten. Ik herinner me wel dat ik het stukje luider gezet heb dan anders (beetje zoals bij de Disney Atmos mixes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

McRagefit schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:17:
[...]

Ik heb de box met alle 4 de oude Batmans.

Wij hebben de eerste enkele weken geleden bekeken en er is me eigenlijk niets bij gebleven van het geluid. Moest het zo slecht zijn als jij zegt, zou ik het wel nog weten. Ik herinner me wel dat ik het stukje luider gezet heb dan anders (beetje zoals bij de Disney Atmos mixes).
Thanks!
Heb je toevallig HBO Max en wil/kan je het daar eens checken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
daffie82 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:25:
[...]

Thanks!
Heb je toevallig HBO Max en wil/kan je het daar eens checken?
Heb ik niet, anders graag 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:34
daffie82 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:49:
...
Nog iemand dit euvel met dezelfde film op HBO

Ja, alles klinkt mega slecht en zacht op HBO Max. Volume harder lost het niet op. Wereld van verschil met een bluray of andere streaming dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Semetrix schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:13:
[...]

Ja, alles klinkt mega slecht en zacht op HBO Max. Volume harder lost het niet op. Wereld van verschil met een bluray of andere streaming dienst.
Ook met een Dolby Atmos track op HBO Max?
Zoals bij de nieuwe Furiosa Mad Max. Klinkt het daar ook slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:34
daffie82 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 23:03:
[...]

Ook met een Dolby Atmos track op HBO Max?
Zoals bij de nieuwe Furiosa Mad Max. Klinkt het daar ook slecht?
Ja, ik heb gisteren opnieuw getest met Mad Max Fury Road op HBO Max met Dolby Atmos vs 4k blu ray. Wereld van verschil.

Ik wacht nu ook bewust zelf op de Furosia 4k blu ray release ipv de film te verpesten door deze op HBO Max te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Semetrix schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:16:
[...]

Ja, ik heb gisteren opnieuw getest met Mad Max Fury Road op HBO Max met Dolby Atmos vs 4k blu ray. Wereld van verschil.

Ik wacht nu ook bewust zelf op de Furosia 4k blu ray release ipv de film te verpesten door deze op HBO Max te kijken.
Shit zeg. Wist niet dat dit zo erg was op HBO Max.
In België is het pas beschikbaar.
Denk dat ik het maar ga stopzetten. Dit slaat nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
Dat is de reden dat dit topic bestaat zeker? 😁

Gisteren naar Blade Runner 2049 gekeken. Is hier al te sprake gekomen dat het niet echt HDR heeft, maar vind het zowel qua beeld als geluid toch echt wel heel goed. En de film zelf ook 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

McRagefit schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:32:
Dat is de reden dat dit topic bestaat zeker? 😁

Gisteren naar Blade Runner 2049 gekeken. Is hier al te sprake gekomen dat het niet echt HDR heeft, maar vind het zowel qua beeld als geluid toch echt wel heel goed. En de film zelf ook 😉
Dat een streaming dienst inferieur is qua beeld en geluid begrijp ik. Netflix vind ik nog doenbaar.
Maar HBO is echt verschrikkelijk qua geluid.

BR 2049 Heeft toch HDR10 volgens Blu-ray.com ?
Heel goede film inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 11:41:

Dat een streaming dienst inferieur is qua beeld en geluid begrijp ik. Netflix vind ik nog doenbaar.
Maar HBO is echt verschrikkelijk qua geluid.

BR 2049 Heeft toch HDR10 volgens Blu-ray.com ?
Heel goede film inderdaad.
Het is geen echte HDR enkel een container die een TV doet denken dat het een HDR disc is.

Meer hierover in deze analyse:

Overigens nog steeds inderdaad een prachtige film om te zien ondanks de nep HDR.

[ Voor 12% gewijzigd door ReVision. op 19-08-2024 12:03 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Vanmiddag Mad Max - Furiosa zitten kijken, goed geluid waarbij de motoren en auto's je links en rechts passeren. Van het beeld kan ik weinig zeggen, het is goed, maar de monitor waarop ik keek ondersteund geen Dolby Vision en Profile 7, wel kon ik genieten van Dolby Atmos geluid. De 4K Blu-ray is 66.7GB groot en heeft NL subs, de 1080P Blu-ray is 29.8GB groot, heeft veel subs, maar geen NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MeesKees21 schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:18:
Vanmiddag Mad Max - Furiosa zitten kijken, goed geluid waarbij de motoren en auto's je links en rechts passeren. Van het beeld kan ik weinig zeggen, het is goed, maar de monitor waarop ik keek ondersteund geen Dolby Vision en Profile 7, wel kon ik genieten van Dolby Atmos geluid. De 4K Blu-ray is 66.7GB groot en heeft NL subs, de 1080P Blu-ray is 29.8GB groot, heeft veel subs, maar geen NL.
Ja fantastische release. Zowel het Dolby Atmos geluid als het Dolby Vision beeld is echt reference materiaal. 100/100 voor beide IMO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

daffie82 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 02:23:
[...]

Ja fantastische release. Zowel het Dolby Atmos geluid als het Dolby Vision beeld is echt reference materiaal. 100/100 voor beide IMO.
Jammer dat Fury Road 'maar' upscaled naar 4K is. Geeft mij toch een onderbuik gevoel dat de stap van de uitstekende bluray niet zo groot is.

Furiosa komt er uiteraard wel op 4K in. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gundogan schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:32:
[...]

Jammer dat Fury Road 'maar' upscaled naar 4K is. Geeft mij toch een onderbuik gevoel dat de stap van de uitstekende bluray niet zo groot is.

Furiosa komt er uiteraard wel op 4K in. :Y
Fury Road heb ik ook enkel op bluray. 4k voegt te weinig toe voor die release.

Furiosa is inderdaad een ander verhaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ReVision. schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:03:
[...]

Het is geen echte HDR enkel een container die een TV doet denken dat het een HDR disc is.

Meer hierover in deze analyse:

[YouTube: Blade Runner 2049 4K Blu-ray Analysis: Should We Call It "Fake HDR"? [SPOILERS]]

Overigens nog steeds inderdaad een prachtige film om te zien ondanks de nep HDR.
toch geen nep HDR op de disc? alleen op streaming bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Farabi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:55:
[...]

toch geen nep HDR op de disc? alleen op streaming bedoel je?
Volgens mij is de disk ook nep HDR. Kan ik nog wel checken wat de output is. Het is ieder geval geen OLED torture brightness test zoals The Matrix. :+

Wat volgens mij vaker gebeurd, of wat mijn gevoel zegt, is dat juist de streaming veries nep Dolby Vision hebben als in statisch ipv van dynamische tone mapping. Dan kan je beter je tv het laten doen als ie goed genoeg is. Of via mpv of madvr op een htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waarom geeft bluray.com dan zo'n hoge kwaliteitsbeoordeling aan de film?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Farabi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:15:
waarom geeft bluray.com dan zo'n hoge kwaliteitsbeoordeling aan de film?
Omdat de film er nog steeds geweldig uitziet en verder nagenoeg foutloos is qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Gundogan schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:16:
[...]

Omdat de film er nog steeds geweldig uitziet en verder nagenoeg foutloos is qua beeldkwaliteit.
toch wel merkwaardig dat er geen punt afgaat ivm tegenvallende highlights. Ik vind het gek dat ze het als een soort SDR-schijfje beoordelen. Bij een fatsoenlijke UHD release hoort ook een degelijke HDR weegave bij, mits ze aangeven dat het ondersteund wordt iig. En als dit niet geimplenteerd is zoals het hoort, mogen ze wat kritischer zijn in mijn optiek.

[ Voor 31% gewijzigd door Farabi op 20-08-2024 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:58:
[...]

toch wel merkwaardig dat er geen punt afgaat ivm tegenvallende highlights. Ik vind het gek dat ze het als een soort SDR-schijfje beoordelen. Bij een fatsoenlijke UHD release hoort ook een degelijke HDR weegave bij, mits ze aangeven dat het ondersteund wordt iig. En als dit niet geimplenteerd is zoals het hoort, mogen ze wat kritischer zijn in mijn optiek.
De highlights zijn prima. Er geen geen punten af omdat de reviewers het niet eens weten.

Deze geeft ook bijna perfecte score:
https://www.avsforum.com/...d-blu-ray-review.2948674/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Dan is dit geen nep HDR? Beetje tegenstrijdig allemaal maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:22:
Dan is dit geen nep HDR? Beetje tegenstrijdig allemaal maar goed.
Als je TV zegt HDR en het ziet uit als HDR, waarom zou je dan als reviewer slechte punten geven voor de HDR? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
daffie82 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:24:
[...]

Als je TV zegt HDR en het ziet uit als HDR, waarom zou je dan als reviewer slechte punten geven voor de HDR? ;)
*knip* Kijk eens naar Terminator 2. De tv zegt HDR, maar het heeft niets met HDR te maken. Alle reviews hebben het bestempeld als nep HDR. Ga je zeggen dat dit ook HDR heeft?

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 21-08-2024 15:40 . Reden: Onvriendelijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 18:31:
[...]

*knip* Kijk eens naar Terminator 2. De tv zegt HDR, maar het heeft niets met HDR te maken. Alle reviews hebben het bestempeld als nep HDR. Ga je zeggen dat dit ook HDR heeft?
*knip*
Onvriendelijk en daar is de topic report voor.

[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 21-08-2024 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Farabi schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 16:58:
[...]

De meeste reviews zijn bijna volledig subjectief. Ze stoppen de schijf in de speler, kijken de film en beoordelen het dan. Ze hebben niet zoals hdtvtest tienduizenden aan meetapparatuur liggen of digitaliseren de film niet om het via een pc te analyseren. Dan komt bij een film als Bladerunner 2049 de gebrekkige HDR niet aan het licht omdat de film er verder goed uitziet (een goed geschoten film + transfer helpt enorm) en ook niet echt veeleisende scenes heeft waar HDR heel veel toevoegt.

Ze zouden het eventueel met de bluray kunnen vergelijken (geen idee of er veel verschil tussen de 4k en 2k bluray zit).

Overigens kan je HDR op een pc via madvr weer omzetten naar SDR zonder dat het er anders uitziet (met de juiste instellingen qua peak nits voor je tv/beamer). Erg handig voor mensen met beamers die nooit zo fel kunnen als tvs. Maar dan heb je dus ook geen HDR icoontje meer op je apparatuur. :+ (hoewel je die check ook weer kan sturen in je output)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Gisteren een nieuwe kast voor mijn films in elkaar gezet, hele simpele goedkope kast maar als hij eenmaal vol staat ziet het er best prima uit.

Vanochtend begonnen met uitzoeken en vullen van de kast.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/bHgVpVW/IMG-20240824-091644.jpg

Bovenop aan aantal random boxsets

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/g9CBv57/IMG-20240824-091656.jpg

Daarna bijna twee volle rijen met Criterion en nog een aantal van Arrow

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/m49b0YH/IMG-20240824-091716.jpg

Dan nog meer Arrow en Arrow Academy. vervolgens Kino Lorber en Eureka
en daaronder nog allemaal 4K Steelbooks en paar digibooks

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/2KYkbGP/IMG-20240824-091734.jpg

Nu moet ik al mijn reguliere 4K films nog uitzoeken. Ik denk dat de kast bijna helemaal vol gaat raken. Wordt vervolgd :)

hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Netjes! Mijn kastje met 4K's is nog klein :D Recent Furiosa en Leon toegevoegd. Leon is uiteraard een klassieker en is een prima 4K transfer. Furiosa is qua 4K bluray 10/10 benchmark transfer, maar als film helaas geen Fury Road.

Nog even een rant over de verpakkingen van tegenwoordig. 4K blurays zijn al fragiel, maar toch worden de meeste 3+ disk versies in een standaard doosje gepropt waar de disks op elkaar zitten of elkaar overlappen. Dat is vragen om krassen, want bij mij hebben alleen in dat soort doosjes de disks kleine krasjes uit de seal. Vaak niet erg om de disk alsnog probleemloos af te spelen (zijn soms ook nauwelijks zichtbaar), maar kan nog wel eens problemen geven voor rippen. Plus vervelend qua tijd en moeite om ze om te ruilen en weer opnieuw hopen op een goede zending.

Andor was nog het ergste. 3 4K disks en 3 normale blurays in een standaard verpakking waar in de UK versie ze allemaal op elkaar zitten links en rechts (dus drie disks op één "klem"). Gevolg: in de eerste zending de bovenste 4K en bluray disk los in het doosje, alle 4K disks gekrast omdat ze lekker over elkaar heen schuren en slechts 6 van de 12 episodes "ripbaar" of überhaupt af te spelen. De omruil was gelukkig beter. Ook hier weer de bovenste disks los in de verpakking, maar alleen één 4K disk had kleine krasjes. Speelt prima af en "slechts" één episode niet ripbaar, maar die kon ik wel van de eerste zending rippen. Dus bij elkaar (hoefde bij Zavvi niks terug te zenden) over 6 disks alles "okay", maar toch....

Waar is toch die goede oude tijd waar alles netjes zijn eigen plekje had in de verpakking. En bij DVD's maakt dat niet eens zo veel uit. Die zijn zelfs met behoorlijke krassen nog prima te rippen en af te spelen. Ik ga dan ook niet meer voor speciale edities van films. Geef mij gewoon de 1 (+ eventueel de bluray) disk versie.

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 24-08-2024 12:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Done :)

Toch nog meer ruimte over dan ik had verwacht, dat is wel het enige voordeel van die NL doosjes die zijn hoewel fragiel en inderdaad soms te vol wel erg smal dus er past meer in de kast. Zo te zien kan ik nog zo'n 120 tot 160 extra films kwijt afhankelijk van het formaat doosje.

Overigens zijn het niet allemaal 4K's, het zijn nu +/- 260 4K films en +/- 180 Blu-ray films.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dc4xk4x/IMG-20240824-131850.jpg

Twijfel wel om alvast een tweede kast te kopen, niet zozeer omdat ik hem snel verwacht nodig te hebben maar meer voor het geval dat die over een paar jaar of hoe lang dan ook niet meer leverbaar is. Heb ook echt precies voldoende ruimte langs deze muur om er twee naast elkaar te zetten.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:14
@ReVision. Netjes! Waar heb heb je die kast gekocht?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:37:
@ReVision. Netjes! Waar heb heb je die kast gekocht?
https://www.bol.com/nl/nl...-401702/9200000056333983/

of

https://www.amazon.nl/-/e...D6GKB?_encoding=UTF8&th=1

Heb hem zelf bij bol.com gekocht omdat ik daar goede ervaringen met hun service heb en Select heb en mocht er iets mis zijn met de kast dan kon ik hem gratis laten ophalen voor retour.

[ Voor 20% gewijzigd door ReVision. op 24-08-2024 13:50 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Gundogan
Ja heel herkenbaar. Laatste tijd ook vijftal UHD kapotte doosjes binnen gekregen.
Uiteindelijk mijn beklag gedaan bij Amazon UK. Wel netjes een voucher van 40 pond gekregen.

Probleem hier is ook vaak bij bezorgdienst "prive colis". Die gasten doen er alles aan om dit in je brievenbus gleuf te duwen. Ook al zijn het soms 3 of 4 films. Met alle gevolgen vandien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:06
daffie82 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:50:
@Gundogan
Ja heel herkenbaar. Laatste tijd ook vijftal UHD kapotte doosjes binnen gekregen.
Uiteindelijk mijn beklag gedaan bij Amazon UK. Wel netjes een voucher van 40 pond gekregen.

Probleem hier is ook vaak bij bezorgdienst "prive colis". Die gasten doen er alles aan om dit in je brievenbus gleuf te duwen. Ook al zijn het soms 3 of 4 films. Met alle gevolgen vandien...
Heb ik een keer met een vinyl gehad.

En ja, een brievenbus is minder dan 12" breed.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:14
daffie82 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:50:
@Gundogan

Aha… daarom is levering naar België zo goedkoop… het is allemaal brievenbus post! :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McRagefit
Zonet Scarface besteld op Belgische Amazon voor net onder de €15 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@McRagefit
die had ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Geen idee, nog niet gezien :+

Veel van mijn catalogus heb ik geupgrade naar 4K. Maar veel daarvan nog niet gekeken.

[ Voor 20% gewijzigd door daffie82 op 26-08-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

McRagefit schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:54:
Zonet Scarface besteld op Belgische Amazon voor net onder de €15 🙂
Nvm heb al!

Wellicht ook interessant: chernobyl 4k

Weet niet hoe die zich verhoudt tot de Blu-Ray ( die ook erg mooi is)

Bezorgd niet in NLD?

[ Voor 65% gewijzigd door Deruxian op 26-08-2024 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Deruxian schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:06:
[...]

Nvm heb al!

Wellicht ook interessant: chernobyl 4k

Weet niet hoe die zich verhoudt tot de Blu-Ray ( die ook erg mooi is)

@McRagefit Bezorgd niet in NLD?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McRagefit
Ah weet ik niet. Heb ik in België geen last van natuurlijk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

McRagefit schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 06:40:
[...]

Ah weet ik niet. Heb ik in België geen last van natuurlijk 😉
Helaas, dan hebben ze dus ook dode mussen..;)
Zitten leuke titels bij: Braveheart/gladiator/scarface alleen net onder 15e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Op Amazon.fr mooie titels allemaal onder 15 euro;

Gladiator
Braveheart
Waterworld
Snatch
Jurassic Park
Heat

Weet iemand of Heat en jurassic park NL subs hebben? Blu ray zegt van niet of heeft geen info

Rest van de titels heeft nl subs volgens Blu-Ray.com

[ Voor 3% gewijzigd door Deruxian op 30-08-2024 08:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgeerolf
  • Laatst online: 18:04
Deruxian schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:34:
Jurassic Park
Heat

Weet iemand of Heat en jurassic park NL subs hebben? Blu ray zegt van niet of heeft geen info
Iemand heeft een foto van de achterkant geplaatst in z'n review (https://m.media-amazon.com/images/I/81BQVUBT9jL.jpg). NL staat er niet direct tussen maar aangezien deze versie naast FR ook voor BE en NL lijkt bestemd te zijn, kan het haast niet anders van wel. Soit, ik heb hem zelf, zal vanavond eens kijken door de disk zelf af te spelen.

Voor Jurassic Park zie ik bij Détails sur le produit:
Sous-titres : Russe, Finnois, Mandarin, Cantonais, Néerlandais, Français, Grec, Coréen, Norvégien, Polonais, Tchèque, Suédois, Danois
Dus lijkt me van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jammer dat Jurassic Park wat tegenvalt qua beeldkwaliteit. Had hem anders wel gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

rgeerolf schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:23:
[...]

Iemand heeft een foto van de achterkant geplaatst in z'n review (https://m.media-amazon.com/images/I/81BQVUBT9jL.jpg). NL staat er niet direct tussen maar aangezien deze versie naast FR ook voor BE en NL lijkt bestemd te zijn, kan het haast niet anders van wel. Soit, ik heb hem zelf, zal vanavond eens kijken door de disk zelf af te spelen.

Voor Jurassic Park zie ik bij Détails sur le produit:
[...]

Dus lijkt me van wel.
Dank!
@daffie82 heb noch de dvd noch de blu-ray dus hoop de moeite waard, lees inderdaad wat gemixte reviews.

Wellicht nog een leuke deal: Indiana Jones UHD 4 films via Bol 45 euro incl verzenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 21:03
Zou er van eXistenZ ook nog een Benelux release komen? Zie dat er een Franse release gaat komen. De Amerikaanse release heeft een mooiere art work, maar de verzend- en invoerkosten zijn mij iets teveel van het goede.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46
De kleine man wordt langzaamaan oud genoeg voor de eerste klassiekers, dus een paar weken geleden gestart met Back To The Future. Uiteraard in (native) 4K. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4QH7noeFdEzRiFPpt5jCf9jrS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMeFKAIOkvsjpHt8rVc7Az68.jpg?f=fotoalbum_large

Hij vond ze fantastisch! Tijdens deel 3 werd het hardst gelachen. :D

Binnenkort eens kijken of ik de Ghostbusters-films (I en II) ergens op de kop kan tikken. (y)

Trouwens, ander vraagje: ik heb hier de Sony UBP-X700 staan en heb wel eens last van ‘vastlopers’ - zo ook tijdens BTTF. Soms gaat de speler vanzelf verder en op andere momenten is een herstart nodig. Het ligt niet aan de discs, want die zijn doorgaan schoon en vrij van krassen / vuiltjes.

Wat zijn jullie ervaringen met spelers en dit soort bijzondere gedragingen?

[ Voor 39% gewijzigd door Yonix op 01-09-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb zelf de UBP-X800M2 en nog geen last gehad van vastlopers.
En anders rip ik ze lekker en speel ik ze op mijn Ugoos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:20

Twazerty

AVCHDCoder developer

Vastlopers met 4k heb ik alleen meegemaakt in Dolby Vision mode op mijn LG 4k blu-ray speler. Na een hard reboot liep hij vervolgens niet vast op hetzelfde punt. Het is een speler waar achteraf Dolby Vision middels een firmware is toegevoegd/geactiveerd.
Op mijn Samsung non DV nooit gebeurd. Ook op mijn Panasonic 4k met dolby vision nooit meer vastgelopen. Ook op mijn Giec heb ik het nog niet meegemaakt.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Even een tip voor mensen die, net zoals ik, 4K schijfjes buiten Nederland kopen en per land willen weten welke ondertiteling (en welke audio en de rest van de inhoud) er op zo'n schijfje staat: https://dvdcompare.net. Deze gebruik ik vaker dan https://www.blu-ray.com omdat blu-ray.com niet altijd de juiste/complete info heeft. De gegevens op dvdcompare komen vanuit de community op basis van de daadwerkelijke inhoud van de schijf (en dus niet perse wat er op het hoesje staat). Ik moet wel toegeven dat het mij een enkele keer is overkomen dat die info niet correct was |:(

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:20

Twazerty

AVCHDCoder developer

yodeluxe schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:52:
Even een tip voor mensen die, net zoals ik, 4K schijfjes buiten Nederland kopen en per land willen weten welke ondertiteling (en welke audio en de rest van de inhoud) er op zo'n schijfje staat: https://dvdcompare.net. Deze gebruik ik vaker dan https://www.blu-ray.com omdat blu-ray.com niet altijd de juiste/complete info heeft. De gegevens op dvdcompare komen vanuit de community op basis van de daadwerkelijke inhoud van de schijf (en dus niet perse wat er op het hoesje staat). Ik moet wel toegeven dat het mij een enkele keer is overkomen dat die info niet correct was |:(
Alle updates die ik doorvoer op blu-ray.com haal ik niet van het hoesje maar wat er effectief op het schijfje staat.
Wat ik vaak zie is dat vele lui zijn en enkel invoeren wat er op het doosje vernoemd staat. Vaak worden titels al toegevoegd met de algemeen bekende info. Dus disc is nog niet uitgebracht.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
Yonix schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:21:
Trouwens, ander vraagje: ik heb hier de Sony UBP-X700 staan en heb wel eens last van ‘vastlopers’ - zo ook tijdens BTTF. Soms gaat de speler vanzelf verder en op andere momenten is een herstart nodig. Het ligt niet aan de discs, want die zijn doorgaan schoon en vrij van krassen / vuiltjes.

Ik heb de mijne om die reden uiteindelijk weg gedaan. Heb dan vergeleken tussen twee Panasonic spelers, de ub450 en ub420. Die laatste mist DV, maar vond ik toch de betere speler (HDR optimiser, stiller, optie om ondertitels te dimmen, zou betere upscaler moeten zijn ook, ...) De 450 had ook de vervelende eigenschap om na pauze heel even te spelen, dan vast te lopen tot de buffer weer ingehaald had. De ub820 combineert alles, maar vond ik te duur.

Sindsdien speelt alles hier probleemloos af!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:37

Vrijdag

De Zwarte

Ik zag dat er een speciale 30th anniversary uitgave was van The Crow bij Amazon in een mooie steelbook. Helaas is die daar al lang uitverkocht. Bij Bol kon ik nog wel de gewone versie vinden. Deze heeft blijkbaar wel de 4k én een FHD blu-ray in de box.

Tja, toch maar gewoon gekocht. Voor nog geen twee tientjes wilde ik dit niet laten liggen. Ondanks dat ik The Crow al twee keer op dvd heb (een special edition uit de VS en de Europese/Benelux SE) én ook al "gewoon" op blu-ray.

En ik heb niet eens een 4k speler... :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Yonix schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:21:
De kleine man wordt langzaamaan oud genoeg voor de eerste klassiekers, dus een paar weken geleden gestart met Back To The Future. Uiteraard in (native) 4K. 8)

[Afbeelding]

Hij vond ze fantastisch! Tijdens deel 3 werd het hardst gelachen. :D

Binnenkort eens kijken of ik de Ghostbusters-films (I en II) ergens op de kop kan tikken. (y)

Op nieuwe schijfjes wil nog wel een soort van vettig laagje zitten wat afspelen kan bemoeilijken. Eigenlijk moet je altijd eerst (voorzichtig) je schijfjes poetsen met een doekje.

(Hoewel ik ook schijfjes met afwasmiddel heb schoongemaakt voordat ze te rippen waren :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Vrijdag schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:50:
Ik zag dat er een speciale 30th anniversary uitgave was van The Crow bij Amazon in een mooie steelbook. Helaas is die daar al lang uitverkocht. Bij Bol kon ik nog wel de gewone versie vinden. Deze heeft blijkbaar wel de 4k én een FHD blu-ray in de box.

Tja, toch maar gewoon gekocht. Voor nog geen twee tientjes wilde ik dit niet laten liggen. Ondanks dat ik The Crow al twee keer op dvd heb (een special edition uit de VS en de Europese/Benelux SE) én ook al "gewoon" op blu-ray.

En ik heb niet eens een 4k speler... :+
altijd zuur als ik een film pas in 1080P heb bekeken en een aantal maanden later de UHD versie uitkomt.

(BTW verschrikkelijke slechte film in mijn ogen)

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 02-09-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Ik zoek een blu-ray, (geen 4k) van Good Time(2017) met engelse subs of eventueel nederlands, maar vooral niet alleen engels HoH. dvdcompare.net geeft alleen releases aan met engels hoh, ik kom bij bol.com bijv wel de 'dvd' tegen met nl ondertitels. krijg niet duidelijk of er uberhaupt een blu-ray van uit is met alleen engelse en/of nederlandse ondertitels, gezocht op oa bol.com, amazon, zavvi, cdwow, iemand hier nog een idee waar te zoeken of de film in bezit heeft met genoemde ondertitels en zoja waar gekocht?

[ Voor 3% gewijzigd door Veertien14 op 02-09-2024 17:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McRagefit
Veertien14 schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:12:
Ik zoek een blu-ray, (geen 4k) van Good Time(2017) met engelse subs of eventueel nederlands, maar vooral niet alleen engels HoH. dvdcompare.net geeft alleen releases aan met engels hoh, ik kom bij bol.com bijv wel de 'dvd' tegen met nl ondertitels. krijg niet duidelijk of er uberhaupt een blu-ray van uit is met alleen engelse en/of nederlandse ondertitels, gezocht op oa bol.com, amazon, zavvi, cdwow, iemand hier nog een idee waar te zoeken of de film in bezit heeft met genoemde ondertitels en zoja waar gekocht?
Tja, niet altijd eenvoudig inderdaad. Hij is in Frankrijk en Duitsland uitgebracht, maar weinig info over de ondertiteling. Eventueel gokje wagen op Franse Amazon? Daar acht ik de kans het grootst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Farabi schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:20:
[...]

altijd zuur als ik een film pas in 1080P heb bekeken en een aantal maanden later de UHD versie uitkomt.

(BTW verschrikkelijke slechte film in mijn ogen)
Het is ook meer cult en brandon lee worship dan "omg wat een film". Ik verbaas me daarom juist dat ze met veel bombarie een remake uitgebracht hebben dit jaar, en verbaas me helemaal niet dat de film nu al geflopt is.

Echt slecht is het origineel nou ook weer niet, het past goed in de zeitgeist van toen. Maar het is geen enorm gemis als je 'm nooit gezien hebt. Het heeft een beetje hetzelfde "voordeel" gehad wat "the dark knight" ook had doordat Heath Ledger stierf, met diens verschil dat TDK wel een goede film was en Heath's performance ook een stuk beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Sicario op UHD is prachtig. Subliem beeld en geluid.
Jammer dat de subtitles op disc niet kunnen aangepast worden op de UBP-X800M2.
Die zijn echt te bright in dit soort films. Echt een manko van deze speler.
Je zou bijna de disc gaan rippen gewoon om dit te omzeilen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:06
Veertien14 schreef op maandag 2 september 2024 @ 17:12:
Ik heb de blu-ray van Cineart. Heeft Nederlandse en Franse subs.

Het is alweer lang geleden (januari 2018), maar heb die toen bij bol.com gekocht (die kan deze zo te zien niet meer leveren). Wellicht kan ik hem nog een keer kijken (pas 1 keer gezien) en dan doorverkopen, want zo'n fantastische film vond ik het eigenlijk niet. Maar ja, wellicht vind ik hem bij tweede viewing wel goed. :P

Ik vond Uncut Gems vele malen beter.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste