LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)
Prachtige film inderdaad die een wat verfijnder plot verdient want dan was het een gemakkelijk een klassieker geweest.daffie82 schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:41:
Sicario op UHD is prachtig. Subliem beeld en geluid.
Jammer dat de subtitles op disc niet kunnen aangepast worden op de UBP-X800M2.
Die zijn echt te bright in dit soort films. Echt een manko van deze speler.
Je zou bijna de disc gaan rippen gewoon om dit te omzeilen
Ja ik heb ook de x800m2, onbegrijpelijk inderdaad dat je de subs niet kan aanpassen. Ik kijk niet elk moment naar subs maar heb ze eigenlijk wel altijd nodig. Vind ze vaak zo groot ook! Maar zijn er wel spelers waarbij je de subs kan aanpassen?
Maar goed, op de Shield/Kodi vaak ook genoeg kleine ergernissen met sommige rips.
En dan brengt zo’n speler wel heel veel gemak. Tenzij er geen dolby vision op het schijfje staat;)
De Panasonic DP U820 kan het volgens mij. Wel een stuk duurder.Deruxian schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:32:
Ja ik heb ook de x800m2, onbegrijpelijk inderdaad dat je de subs niet kan aanpassen. Ik kijk niet elk moment naar subs maar heb ze eigenlijk wel altijd nodig. Vind ze vaak zo groot ook! Maar zijn er wel spelers waarbij je de subs kan aanpassen?
Onlangs the 4K uitgave van The Raid binnengekregen. Wat een upgrade ten opzichte van de bluray.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JWR8Pdki94RQLkwoC0Cfwijg.jpg?f=user_large)
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
Welke dics heb je hiervoor gekocht?Yonix schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:21:
De kleine man wordt langzaamaan oud genoeg voor de eerste klassiekers, dus een paar weken geleden gestart met Back To The Future. Uiteraard in (native) 4K.
Ik heb zelf de blu ray versie en ben eigenlijk nog wel op zoek naar een goede 4K blu ray versie. Ik ben er wat terughoudend in gezien ik niet goed weet of ik dan de native 4k in huis haal of dat ik naar een veredelde 1080P versie zit te kijken (Wat in mijn geval zonde zou zijn van het geld)
eigenlijk is een 4K-remaster altijd wel een upgrade. of het soms minimaal is of niet. het heeft geen nut om op 1080P te blijven zodra een 4K versie is uitgekomen.rickie19 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:48:
[...]
Welke dics heb je hiervoor gekocht?
Ik heb zelf de blu ray versie en ben eigenlijk nog wel op zoek naar een goede 4K blu ray versie. Ik ben er wat terughoudend in gezien ik niet goed weet of ik dan de native 4k in huis haal of dat ik naar een veredelde 1080P versie zit te kijken (Wat in mijn geval zonde zou zijn van het geld)
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 09-09-2024 09:51 ]
Tja... De Shield is ook een bejaard stukje hardware. Met de speler uit mijn handtekening nog nooit een probleem gehadDeruxian schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:32:
Maar goed, op de Shield/Kodi vaak ook genoeg kleine ergernissen met sommige rips.
Met mijn Oppo kon het vroeger ook, maar dat is/was een speler van bijna 1K.Gundogan schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:25:
De Panasonic DP U820 kan het volgens mij. Wel een stuk duurder.
[ Voor 22% gewijzigd door daffie82 op 09-09-2024 09:56 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v1.0.15.0 (UMOEUXM)
Mijn ub420 kan het ook (dimmen bedoel ik), maar heeft dan weer geen DVdaffie82 schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:52:
Met mijn Oppo kon het vroeger ook, maar dat is/was een speler van bijna 1K.
de normale, de steelbook, en de hobbit steelbook.
Zijn dit dezelfde remasters als in de middle-earth collection? Ik lees namelijk verschillende verhalen over de (te agressieve) DNR, dat ie zo heftig is dat ie gandalf z'n witte staf weghaalt op een witte achtergrond. En dat gezichten erg wax lijken etc.
Ik heb precies hetzelfde met deze UHD-player. Af en toe volledig terugzetten naar de fabrieksinstellingen helpt enigszins.Yonix schreef op zondag 1 september 2024 @ 18:21:
De kleine man wordt langzaamaan oud genoeg voor de eerste klassiekers, dus een paar weken geleden gestart met Back To The Future. Uiteraard in (native) 4K.
[Afbeelding]
Hij vond ze fantastisch! Tijdens deel 3 werd het hardst gelachen.
Binnenkort eens kijken of ik de Ghostbusters-films (I en II) ergens op de kop kan tikken.
Trouwens, ander vraagje: ik heb hier de Sony UBP-X700 staan en heb wel eens last van ‘vastlopers’ - zo ook tijdens BTTF. Soms gaat de speler vanzelf verder en op andere momenten is een herstart nodig. Het ligt niet aan de discs, want die zijn doorgaan schoon en vrij van krassen / vuiltjes.
Wat zijn jullie ervaringen met spelers en dit soort bijzondere gedragingen?
De huidige 4k van LotR heeft inderdaad wel last van het wax effect door een iets te agressieve DNR in combinatie met films die van zichzelf al een softe en daarmee wax look hebben.Pimmetjuuh schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:27:
Ik zie dat op zavvi nieuwe lord of the rings box sets te pre-orderen zijn. Weet een van jullie hier meer van?
Zijn dit dezelfde remasters als in de middle-earth collection? Ik lees namelijk verschillende verhalen over de (te agressieve) DNR, dat ie zo heftig is dat ie gandalf z'n witte staf weghaalt op een witte achtergrond. En dat gezichten erg wax lijken etc.
Ik denk niet dat deze nieuwe versie iets daaraan gaat veranderen. Het zal denk ik een rerelease zijn.
LOTR cover is hetzelfde als mij huidige uhd. Volgens mij is nieuw het bonusmateriaal dat eerder nog niet bij de UHD alsook de steelcover?Pimmetjuuh schreef op maandag 9 september 2024 @ 17:27:
Ik zie dat op zavvi nieuwe lord of the rings box sets te pre-orderen zijn. Weet een van jullie hier meer van?
Hobbitcover ziet er wel anders uit maar lijkt mij dezelfde versie?
Lotr moet ik nog zien in UHD. Hobbit recent gezien: weergaloos.
Wat soms ook kan helpen is een Filmmakermodus te gebruiken op de tv. Dan is het vaak al een stuk minder wit.
Overigens, ondanks dat de huidige 4K versie wat last heeft van DNR/wax effect, vindt ik het toch een zeer grote upgrade t.o.v. de standaard Blu-Ray, zowel in resolutie, kleur (Vision) en geluid (Atmos). Ik zou het daar niet voor laten.
Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden qua speler? Ik wil blu ray, maar liefst 4k films kopen fysiek en die afspelen via de player die is aangesloten op mijn tv.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik ben ook recent begonnen en zat in een soortgelijke situatie, 4k tv, het liefst alleen 4k blurays. Ik heb dan wel een ps5 waar ik ze op af kan spelen (xbox series x of hoe die koelkast ook heet kan dat ook), dus als je een van die twee heb zou ik geen aparte speler kopen als k jou was. Sure de bediening is niet al te handig met een controller maar ik heb verder echt niets te klagen. Hij speelt ze af, met ondertiteling, voor nu prima.Agent47 schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 11:42:
Ik ben helemaal nieuw hier. Ik heb een 4K TV. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag films die ik persée zou willen zien en niet afhankelijk van streaming wil zijn, kijken op mijn 4k tv.
Is er nog iets waar ik rekening mee moet houden qua speler? Ik wil blu ray, maar liefst 4k films kopen fysiek en die afspelen via de player die is aangesloten op mijn tv.
Verder zijn alle 4k blurays overal te bekijken in tegenstelling tot de regio’s die sommige niet 4k blurays hebben (regios A,b,c). Daarnaast is niet elke 4k “echt 4k” maar soms een upscale van 2k. Zoek reviews en vergelijkingen op om er achter te komen of de 4k het waard is voor je en wat er over het algemeen van gedacht wordt (al blijft het je eigen keuze natuurlijk, wat iemand anders lelijk vind maakt jou misschien niets uit) Volgensmij hebben wel alle 4k’s standaard HDR ondersteuning.
Ik zou zeggen hou bol.com en amazon in de gaten, ook andere europese amazons, check marktplaats als je wat zoekt. Lellodvd.nl is een particulier die ook blurays verkoopt. Zavvi wil ook nog wel eens wat hebben maar zoeken op zavvi vind ik zelf echt een kriem
Verder is het opletten of het import is, waardoor je niet altijd een engelstalige cover hebt of soms geen nederlandse ondertiteling, als je dat wat uitmaakt.
Spelers heb ik zelf niet echt ervaring mee aangezien ik alles voor nu op mn ps5 afspeel. Misschien dat anderen hier je daar over kunnen informeren.
[ Voor 3% gewijzigd door Pimmetjuuh op 10-09-2024 12:21 ]
ben wel tevreden van mijn Sony UBP-X800M2 om schijfjes af te spelen.
Speelt Dolby Vision correct af, alleen moet je er aan denken om dit aan en uit te zetten in de instellingen. Dus ik plak altijd iets op het doosje als het een Dolby Vision uitvoering is :-)
Enige minpuntje is dat je de helderheid van de ondertitels niet kan aanpassen. Je kan ze wel lager of hoger zetten, wat ook al veel helpt.
Bij mediamarkt BE op dit moment 4k UHD Bluray titels aan leuke prijzen. Veel goede films met korting die dan nog 15 euro per stuk kosten.
https://www.mediamarkt.be/nl/category/4k-films-331.html
Links kan je makkelijk selecteren op prijs en dan zijn er 75 titels met een prijs tot maximaal 15 euro. Directe link hiernaar is deze : https://www.mediamarkt.be...?filter=currentprice:9-15
Heb zelf The Dark Knight, Batman Begins, Interstellar en Mad Max 2 : The Road Warrior opgepikt.
2,99 euro verzending, vanaf 50 euro gratis verzending.
In NL is er ook een actie bij MM, wel maar 28 titels.daffie82 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 09:49:
Voor de Belgen hier, want enkel verzending naar België.
Bij mediamarkt BE op dit moment 4k UHD Bluray titels aan leuke prijzen. Veel goede films met korting die dan nog 15 euro per stuk kosten.
https://www.mediamarkt.be/nl/category/4k-films-331.html
Links kan je makkelijk selecteren op prijs en dan zijn er 75 titels met een prijs tot maximaal 15 euro. Directe link hiernaar is deze : https://www.mediamarkt.be...?filter=currentprice:9-15
Heb zelf The Dark Knight, Batman Begins, Interstellar en Mad Max 2 : The Road Warrior opgepikt.
2,99 euro verzending, vanaf 50 euro gratis verzending.
https://www.mediamarkt.nl...filter=currentprice:15-15
Maar de interessante films in die lijst had ik al in mijn bezit, maar dat geldt wellicht niet voor iedereen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Kan ik niet bevestigen hoor. De 4 titels die ik besteld heb, zijn reeds onderweg. Morgen in de bus.Pimmetjuuh schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:51:
Het nadeel van de MM acties vind ik dat ze nagenoeg nooit beschikbaar zijn voor verzending, en 90% van de filialen ze niet op voorraad heeft
ik zie ook bij 99% van de films dat ze niet online beschikbaar zijn.daffie82 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:44:
[...]
Kan ik niet bevestigen hoor. De 4 titels die ik besteld heb, zijn reeds onderweg. Morgen in de bus.
En belgie is leuk, maar die verzenden niet naar Nederland helaas.
Dat heb ik er ook expliciet bijgezetlimefresh2011 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:19:
[...]
ik zie ook bij 99% van de films dat ze niet online beschikbaar zijn.
En belgie is leuk, maar die verzenden niet naar Nederland helaas.
Er zijn hier ook wat Belgen die er wel wat aan hebben

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik heb het idee dat de MediaMarkt helemaal gaat stoppen met de verkoop van fysieke media (film / muziek).limefresh2011 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 16:00:
Morgen eens langs de lokale MM lopen, kijken of ze er wat hebben liggen wat ze ook voor 15eu wegdoen. 10-15 per film vind ik toch wel een max eigenlijk.
Amersfoort: heeft bijna niets meer
Utrecht: heeft nog redelijk aanbod
Den Bosch: heeft volgens mij ook (nagenoeg) niets meer als ik mij niet vergis.
Tilburg: Ook een heel stuk kleiner.
Eindhoven: paar jaar geleden was een gehele verdieping voor film/muziek. Was er vorige week, maar gewoon helemaal niets meer, compleet verdwenen. Enige wat ze nog hadden waren een paar restantjes... Echt waardeloos.
De afgelopen jaren koop ik het meest bij BoekenVoordeel. Die hebben niet zo gek veel, maar in ieder geval meer dan MediaMarkt Eindhoven...
bol.com vind ik alleen maar interessant bij aanbiedingen, anders zijn ze te duur tov BoekenVoordeel.
Amazon is al helemaal een drama. Ik koop hier eigenlijk alleen maar op .de en co.uk voor de buitenlandse releases die hier niet te koop zijn.
BookSpot is een tijd terug ook al gestopt met de verkoop.
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Hagglezon.com is je vriend in deze!
Dat moeten we allemaal doen anders is het inderdaad vrij karig.
MediaMarkt Braine l'Alleud
+32 2 808 68 16
https://g.co/kgs/UHXTSqP
Blijkbaar hebben ze daar dus wel nog een hele collectie.
Geluid ook zeer goed op 5.1. Af en toe kwamen de stemmen wel iets zacht door maar ik twijfelde of dit soms een bewuste keuze was want grotendeels was de audio goed in balans
Gekeken op LGG2 met DV op “Cinema-Home”
[ Voor 4% gewijzigd door Deruxian op 15-09-2024 08:43 ]
hoi
Heeft meer dan 3 weken gelegen bij de douane in België maar ik heb geen extra kosten moeten betalen.ReVision. schreef op maandag 16 september 2024 @ 10:35:
Wie hadden hier ook wel eens direct bij Arrow UK iets besteld? Kwam daar toen btw en importkosten bij via de douane? Ik zie dat die namelijk niet berekend worden in de webshop zelf.
Mogelijk inderdaad, maar ik wil niet maar 1 film bestellen dus twijfel nog een beetje welke films ik erbij neemdaffie82 schreef op maandag 16 september 2024 @ 11:42:
The Chronicles of Riddick toevallig aan het kopen?
hoi
https://deadline.com/2024...e-pace-tarsem-1236010225/
Hopelijk komt er nu ook eindelijk een 4k fysieke release !
[ Voor 23% gewijzigd door daffie82 op 18-09-2024 09:25 ]
FTFYTwazerty schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:02:
[...]
Ik heb het idee dat de MediaMarkt helemaal gaat stoppen met de verkoop van fysieke media (film / muziek).
Vorige week bij MediaMarkt Ekkersrijt (Eindhoven) geweest en gauw weer weggevlucht en een ECHTE winkel binnen gegaan. Wat een armoe. En het personeel wist duidelijk ook niet wat ze moesten doen. Kan me niet voorstellen dat de winkel op deze manier levensvatbaar is. Ik kom er vanaf nu iig niet meer. Het was een zooitje, de prijzen en labels en specificaties klopten niet, halve winkel leeg, en personeel zit uit neus te vreten (niet dat je daar bij de MediaMarkt al ooit iets aan had).
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ben blij dat ik er een paar goedkopere UHD discs heb kunnen kopen, maar verder zou ik er NOOIT iets kopen.
Service is gewoon niet bestaande.
heb er nog nooit iets gekocht en puur daarvoor.. Personeel die iets weet, zullen wel te snel stappen maken naar management of dergelijke en dan sterft t goede volk in zo'n zaak snel uit..
dat is al heel wat service.dfbt schreef op woensdag 18 september 2024 @ 14:15:
Dan komen er medewerkers naar mij toe om producten te verkopen
https://www.bol.com/nl/nl...3920_discount___500099046
makkelijker kan het niet :
https://www.blu-ray.com/m...4K-Blu-ray/340009/#Review
[ Voor 67% gewijzigd door daffie82 op 23-09-2024 16:56 ]
Hier nog eens op terugkomen: vorige week naar Batman Returns gekeken en was prima geluid. Lijkt dus wel aan de stream te liggen.daffie82 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 18:49:
Zijn er mensen die de originele Batman uit 1989 op UHD hebben en ook al gezien hebben?
Hoe is het Dolby Atmos geluid van die release? Op bluray.com een 5/5.
Ik keek namelijk gisteren de UHD release van dezelfde film op streamingdienst HBO Max. Beeld was prima.
Geluid was Dolby Digital Plus en trok echt op geen kloten. Super stil en leek wel opgenomen in een vissenkom.
Nog iemand dit euvel met dezelfde film op HBO Max?
Vraag me af of de Atmos release van de bluray dan wel veel beter is.
Vandaag ook gezien. Beeld was inderdaad uitstekend. Dikke upgrade.Gundogan schreef op maandag 9 september 2024 @ 09:25:
[...]
De Panasonic DP U820 kan het volgens mij. Wel een stuk duurder.
Onlangs the 4K uitgave van The Raid binnengekregen. Wat een upgrade ten opzichte van de bluray.Het blijft natuurlijk een budget productie, maar de nieuwe color grading ziet er veel beter en natuurlijker uit. En past daarmee veel beter bij de setting van de film dan de vrij kleurloze en contrast lage presentatie van de bluray. Plus de Atmos/TrueHD track is ook geweldig.
[Afbeelding]
Dolby Atmos track viel mij ook uiterst positief op. Ook top dat er 2 audio tracks zijn: eentje met de originele muziek en eentje met de "internationale" muziek.
Mijn overigens eerste aanschaf van fysieke Bluray's bestaat uit de klassiekers The Blues Brothers en Who Framed Roger Rabbit, de actiefilm Justice League en een film die ik onlangs op tv heb gezien, genaamd The Northman, welke ik zeer goed vond (tv stond aan als achtergrondgeluid, maar trok mij toch aan om te kijken).
:strip_exif()/f/image/vacGCPIZw2MrLNaZXCKrDkzi.jpg?f=fotoalbum_large)
@Pimmetjuuh Zover ik weet zijn vrijwel bijna alle 4K bluray's regiocode vrij, al kan je dus af en toe wel eens eentje treffen die een regiocode heeft.
Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...
Ik weet dus niet of het live aid concert ook op 4k staat, of dat deze op normale bluray meegeleverd wordt.Zover ik weet zijn vrijwel bijna alle 4K bluray's regiocode vrij, al kan je dus af en toe wel eens eentje treffen die een regiocode heeft.
Meestal is de 1080p disc een kopie van de 4K disc en zit er (soms) een 3e disc bij met de extra's. Helaas kan ik het je verder niet vertellen, ik heb de bluray namelijk nietPimmetjuuh schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:50:
[...]
Ik weet dus niet of het live aid concert ook op 4k staat, of dat deze op normale bluray meegeleverd wordt.

Bij Bol.com is die nu in de aanbieding en bestaat uit 2 schijven. Je kan hem natuurlijk bestellen en altijd weer terugsturen als het niet goed is, alleen niet het folie eraf halen, want dan kan dat niet meer
https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle
[ Voor 30% gewijzigd door MeesKees21 op 25-09-2024 19:57 ]
Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...
De versie die ik heb wel.Pimmetjuuh schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:11:
Weten jullie of elke versie van 4k Bohemian rhapsody het live aid concert heeft? En of deze regio vrij is?
:strip_exif()/f/image/jkACLewDI7f5k8Mk9xcRh52p.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/cEsp8ElKIJzDfjkQZ4TOY3Rh.png?f=fotoalbum_large)
Wel apart, alles werkt totdat je gaat afrekenen één stap eerder al dat het verwijderd wordt, bij 'verder naar bestellen' ... https://www.bol.com/nl/nl/p/spartacus/9300000001685671
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zgPAh8E4Og74nHLGEYyMi9iV.jpg?f=user_large)
[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 25-09-2024 21:36 ]
Dat is mij ook opgevallen, maar dan met een Jason Bourne bluray. Toevoegen geen enkel probleem, maar bij het overzicht de melding krijgen dat het er niet meer is. Zeker teveel goedkope blurays willen aanschaffen?apis29 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:29:
[Afbeelding]
Wel apart, alles werkt totdat je gaat afrekenen één stap eerder al dat het verwijderd wordt, bij 'verder naar bestellen' ... https://www.bol.com/nl/nl/p/spartacus/9300000001685671
[Afbeelding]
Dit klopt. Alleen is de Live Aid niet in dezelfde beeldkwaliteit als Montréal volgens mijPatrickC schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:03:
[...]
De versie die ik heb wel.
[Afbeelding]
Wat bedoel je precies? Zowel op de Montreal blu-ray als op de Bohemian Rhapsody blu-ray staat het Live Aid concert. Zit er verschil tussen deze 2? Of bedoel je dat de beeldkwaliteit van Live Aid lager is dan het Montreal concert in 4K? Dat kan ook niet anders want ze hebben geen betere master van dat Live Aid concert volgens mij. Voor normale blu-ray is die beeldkwaliteit zelfs een stuk minder.Deruxian schreef op donderdag 26 september 2024 @ 07:26:
[...]
Dit klopt. Alleen is de Live Aid niet in dezelfde beeldkwaliteit als Montréal volgens mij
in de BeNeLux shops, vond ik enkel maar de versies terug van Century Fox en Walt Disney, met HDR10.
Heb wel net de bluray opgepikt op marktplaats voor 13 euro maar dan wacht ik lekker tot volgend jaar om dit pareltje een rewatch te geven.
Tarsem Singh on ‘The Fall’ Streaming and Coming to Blu-Ray
https://www.vulture.com/a...nd-coming-to-blu-ray.html
Die heb ik vanavond eindelijk gekeken, heb hem al sinds 23/08 liggen en compleet met NL subs
Waar kan ik die bestellen?MeesKees21 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 06:23:
@Eastend
Die heb ik vanavond eindelijk gekeken, heb hem al sinds 23/08 liggen en compleet met NL subs
Japanse 4k versie is uit sinds mei van dit jaar.
https://www.amazon.co.jp/...E%E8%B2%B4/dp/B0CWZYLJ4B/
Ik denk niet dat dat de versie met Nederlandse ondertiteling is die MeesKees21 heeft.daffie82 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:28:
[...]
Japanse 4k versie is uit sinds mei van dit jaar.
https://www.amazon.co.jp/...E%E8%B2%B4/dp/B0CWZYLJ4B/
NL/ENG ondertiteling kan je er ook zelf bijzettenEastend schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:00:
[...]
Ik denk niet dat dat de versie met Nederlandse ondertiteling is die MeesKees21 heeft.
Dat heb ik ook gedaan.
Hoe werkt dat, NL ondertiteling bij een 4k disc zetten?daffie82 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:04:
[...]
NL/ENG ondertiteling kan je er ook zelf bijzetten![]()
Dat heb ik ook gedaan.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
hoi
[ Voor 18% gewijzigd door Farabi op 03-10-2024 16:45 ]
Dat rippen heb ik weinig zin in, dit klinkt al een stuk interessanter. Maar "aangepaste firmware" klinkt ook weer als een grijs gebied.ReVision. schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:41:
Of een 4K UHD speler met aangepaste firmware zodat je jou eigen ondertitels kan toevoegen via een USB stick
Ik heb helaas een partner die nogal moeite heeft met Engelse subs en het is maar pover gesteld met wat er allemaal te koop is in Nederland. Dus een oplossing als "sub erbij" klonk wel goed, maar is zo te lezen in de praktijk weer wat lastiger.
Mocht het met mijn apparaat mogelijk zijn wil ik er wel induiken, hier staat een Sony UBP-X800
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Waar ik de file vandaan heb, laat ik verder even in het midden...(DM is altijd een optie!).
Edit 01:
Owww, en ik heb ook een 1080p versie die English synchronized is. Japanners die Engels spreken....
[ Voor 12% gewijzigd door MeesKees21 op 03-10-2024 18:43 ]
Via mkvtoolnix is niet eens nodig.
Dank je voor de tip! Ga het zeker eens proberen, ben net met deze "hobby" begonnnen.....daffie82 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:48:
File en sub dezelfde naam geven is meestal al voldoende.
Via mkvtoolnix is niet eens nodig.
Got it! Sir!daffie82 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:54:
Alleen de extensie is anders uiteraard ;-)
Edit 01:
De tip werkt!

[ Voor 10% gewijzigd door MeesKees21 op 03-10-2024 19:41 ]
Scheelt mij weer om zo'n 20TB door MKVToolnix te halen....

Kijk dan eens hier:
[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic
[ Voor 26% gewijzigd door daffie82 op 03-10-2024 20:08 ]
Een mediaspeler heb ik al gevonden en wordt naar alle waarschijnlijkheid eind deze maand aangeschaft.
https://www.amazon.nl/Dun...645&psc=1#customerReviews
Of het kleinere broertje ervan, waar geen 2,5" harddisk in kan. Dolby Atmos en Vision (P7 MEL en FEL, DTS:X en Dolby MAT en uiteraard 4K, afijn, lees zelf maar
@dfbt
Klopt, die gebruik ik ook, 99% kans dat je een correcte sub hebt
[ Voor 3% gewijzigd door MeesKees21 op 04-10-2024 02:26 ]
Jup, de s905x4-k SoC in die speler wordt nu ook ondersteund in CoreELEC.
Moet je dus wel nog CE-NG 20.5+ of 21+ versie erop zetten. Meer info in die link naar mediaspelers die ik gepost had.
Hoewel deze nu mijn eerste keuze is, kan het nog een ander worden, maar op dit moment voldoet deze zich aan alle eisen. CoreELEC of Dune app, ik zie het wel als ik daaraan begin, misschien voldoet die wel met Andriod TV 11 of 12. De link staat er in ieder geval, dus kan het altijd nakijken als dat nodig is.daffie82 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:15:
@MeesKees21
Jup, de s905x4-k SoC in die speler wordt nu ook ondersteund in CoreELEC.
Moet je dus wel nog CE-NG 20.5+ of 21+ versie erop zetten. Meer info in die link naar mediaspelers die ik gepost had.
Zonder CoreELEC speelt ook die Dune geen Dolby Vision profile 7 FEL in mkv af, zoals het hoort. Geen enkele speler doet dat native out of the box.MeesKees21 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:20:
[...]
Hoewel deze nu mijn eerste keuze is, kan het nog een ander worden, maar op dit moment voldoet deze zich aan alle eisen. CoreELEC of Dune app, ik zie het wel als ik daaraan begin, misschien voldoet die wel met Andriod TV 11 of 12. De link staat er in ieder geval, dus kan het altijd nakijken als dat nodig is.
Sowieso dus CoreELEC erop zetten, zou ik aanraden.
[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 04-10-2024 11:51 ]
Ok, ik hou dat in gedachte, thnx for the info!daffie82 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:49:
[...]
Zonder CoreELEC speelt ook die Dune geen Dolby Vision profile 7 FEL in mkv af, zoals het hoort. Geen enkele speler doet dat native out of the box.
Sowieso dus CoreELEC erop zetten, zou ik aanraden.
Denk dat ik dan voor een dualboot ga...
[ Voor 5% gewijzigd door MeesKees21 op 04-10-2024 12:03 ]
YouTube: 6 different things FEL Dolby Vision Profile 7 Can Do (P7 FEL is not ...
Het verschil is duidelijk te zien, dus je hebt mij overtuigt!daffie82 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:02:
En dit is wat je kan missen zonder FEL in Dolby Vision profile 7.
YouTube: 6 different things FEL Dolby Vision Profile 7 Can Do (P7 FEL is not ...
Maar het zal voornamelijk streamen worden de komende tijd, m'n reciever is afgelopen weekend overleden. Dus ik moet het met het geluid van de tv doen
Door er hier over te lezen deze dan ook maar besteld 😉 Ben er benieuwd naar!MeesKees21 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:54:
[...]
Bij Bol.com is die nu in de aanbieding en bestaat uit 2 schijven. Je kan hem natuurlijk bestellen en altijd weer terugsturen als het niet goed is, alleen niet het folie eraf halen, want dan kan dat niet meer
Helaas is de actie nu net voorbij... Had toch weer wat knikkers gescheeld.McRagefit schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:07:
[...]
Door er hier over te lezen deze dan ook maar besteld 😉 Ben er benieuwd naar!
Edit 01:
€ 12,46 voor de 4K, nog steeds niet duur...
[ Voor 10% gewijzigd door MeesKees21 op 04-10-2024 18:13 ]
Ah ja, ik dacht dat die €12 de actieprijs wasMeesKees21 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:10:
[...]
Helaas is de actie nu net voorbij... Had toch weer wat knikkers gescheeld.
Edit 01:
€ 12,46 voor de 4K, nog steeds niet duur...
Ik weet niet meer wat de prijs was tijdens de actie, maar veel minder zal het niet zijn geweest. De goedkoopste 4K Bluray die je toen kon kopen, was volgens mij € 9,76. Echt veel meer betaal je dus niet.....McRagefit schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:38:
[...]
Ah ja, ik dacht dat die €12 de actieprijs was

En tja, het was gewoon brievenbus post EN ik was thuis, dus waarom dat dan in de brievenbus van iemand anders (die er ook nog eens niet is) moet... geen idee.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Totaal geen klachten over.
iemand kan natuurlijk ook gewoon op vakantie zijn voor 1-2-3 weken. of misschien is die 6 maanden aan het backpackenjosh-hill schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:03:
Altijd fijn die DHL van Amazon. Blu-rays liggen al de hele week bij een buurman, die niet thuis was/is. Geen idee of die nog ooit terug komt. Al zoveel keer aangebeld en briefje achter gelaten e.d.
En tja, het was gewoon brievenbus post EN ik was thuis, dus waarom dat dan in de brievenbus van iemand anders (die er ook nog eens niet is) moet... geen idee.
Die heb je dan voor een scherpe pijs kunnen krijgen, zo laag heb ik ze nog niet voorbij zien komen.PatrickC schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:55:
Gisteren toch maar Dune Part 2 4K steelbook aangeschaft voor €28,89 bij BOL. Wel veel voor 1 blu-ray, maar ik wou graag de steelbook, omdat ik die voor Part 1 ook heb. En of deze in de toekomst nog beschikbaar blijft en tegen wat voor prijs is tegenwoordig twijfelachtig. Hij is nu ook al weer €30,95 zie ik, maar op andere plekken nog veel duurder.
De prijzen van Dune 2 Steelbook veranderen dan best wel veel op Bol.com. Ik heb deze voor €33,99 Besteld wel via Bol zelf, van de week was die iets van €41,- en afgelopen weekend zat de prijs rond de €38,-
Die nu beschikbaar is van dvdoutlet.nl
Het is inderdaad wel een hoog bedrag voor 1 schijfje. Net als jij heb ik ook de steelbook van deel 1 en dan wil je natuurlijk ook deel 2 in steelbook.
Ik heb een 4K verlanglijstje op BOL en daar kijk ik wel bijna dagelijks op en toen viel me meteen op dat hij ‘goedkoper’ was dan normaal, dus meteen maar toegeslagen.Sithlord76 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 12:13:
[...]
Die heb je dan voor een scherpe pijs kunnen krijgen, zo laag heb ik ze nog niet voorbij zien komen.
De prijzen van Dune 2 Steelbook veranderen dan best wel veel op Bol.com. Ik heb deze voor €33,99 Besteld wel via Bol zelf, van de week was die iets van €41,- en afgelopen weekend zat de prijs rond de €38,-
Die nu beschikbaar is van dvdoutlet.nl
Het is inderdaad wel een hoog bedrag voor 1 schijfje. Net als jij heb ik ook de steelbook van deel 1 en dan wil je natuurlijk ook deel 2 in steelbook.
Baal er dus van dat ik dat niet kan aankopen aan die prijs.
Heb zelfs een nieuwe account proberen aan te maken met een andere creditcard en ander adres maar hij geeft telkens foutmelding als ik Prime lid wil worden op Amazon.it
Ah wauw, wel zeer goede prijs inderdaaddaffie82 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:38:
Op Amazon.it staat game of Thrones voor 105€ in de Prime deal.
Baal er dus van dat ik dat niet kan aankopen aan die prijs.
Heb zelfs een nieuwe account proberen aan te maken met een andere creditcard en ander adres maar hij geeft telkens foutmelding als ik Prime lid wil worden op Amazon.it
Zit niks anders op dan te wachten tot het nog eens die prijs heeft als een niet Prime deal.