LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Ik kreeg 2 keer dezelfde inklaringskosten van PostNL dus ik in overleg met hun 1 keer betaald (wat de kosten voor beide films waren zoals aangegeven op de factuur) en de andere geweigerd. Blijkt dat Rarewares het in 2 pakketten heeft gestuurd (wat ik niet kon weten want een tracking heb ik nooit gehad). Dus nu heb ik 1 van de 2 films

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Op zich kom ik nu op €150 en wisselgeld voor alle 11 films ... (incl. €10 korting bij een mandje vanaf €50)
Star Wars 1 t/m 6 zijn volgens mij niet native 4K, dus ik vraag me af hoe groot de upgrade is tov de standaard blu-ray versie. ik heb zelf alleen 7-9 en Rogue One in 4K aangeschaft. Solo vind ik niet interessant genoeg om naast blu-ray ook in 4K aan te schaffen.apis29 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:14:
In het kader van misleidende aanbiedingen: ik neem net een kijkje op amzn frankrijk en zie een 'flash' aanbieding van een aantal Star Wars films die om middernacht afloopt. Nu voor 'slechts' €13,75 bij een stuk of vijf titels ... maar ik bedenk me net dat de afgelopen weken bijna alle titels in de 2 voor €25 actie zaten
![]()
Op zich kom ik nu op €150 en wisselgeld voor alle 11 films ... (incl. €10 korting bij een mandje vanaf €50)
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat zal inderdaad vast niet veel schelen nee (meen me ook zoiets te herinneren van de reviews), maar ik heb tot nu toe alleen de originele drie op dvd. Ooit nog een abo op Disney Plus genomen met de intentie ze allemaal achter elkaar te gaan kijken (in de 'juiste volgorde') maar dat kwam er ook niet echt van.PatrickC schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 22:21:
[...]
Star Wars 1 t/m 6 zijn volgens mij niet native 4K, dus ik vraag me af hoe groot de upgrade is tov de standaard blu-ray versie. ik heb zelf alleen 7-9 en Rogue One in 4K aangeschaft. Solo vind ik niet interessant genoeg om naast blu-ray ook in 4K aan te schaffen.
Hier is ook weer zo'n HDR analyse van gemaakt en qua dynamic range is het niet bepaald HDR te noemen bij de oudere delen (aannemende dat het op disc niet anders is)
En ja... 7 tem 9 vind ik gewoon geen geweldige films, dus die hoef ik gewoon helemaal niet.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
daffie82 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:37:
[...]
Wishful thinking, vrees ik.
Ik wil de Ugoos AM6B Plus wel kopen.
Maar ik zie het niet zitten om al die stappen te doorlopen en het op die manier werkend te krijgen
Nu in CoreELEC ook ondersteuning voor DV Profile 7 FEL in ISO/BDMV formaat. Aangezien het hier offtopic is, heb ik de info hier geplaatst:
Mr Magic in "[Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic"
mooie collectie. altijd interessant om te zien dat iemand niche-titels verzameld dan de zoveelste Nolan-film.ReVision. schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:49:
Zo ik heb de laatste twee weken weer wat leuke klassieke films op UHD verzameld
Echt super blij mee en allemaal stuk voor stuk fantastische films, al snap ik dat het misschien niet voor iedereen is.
[Afbeelding]
Anatomy of Murder en It Happened One Night zijn wel gaaf ook, deze zijn namelijk enkel te krijgen in de Columbia Classics box sets, maar met veel geluk heb ik ze beide los gevonden (marktplaats en ebay)
[Afbeelding]
Ook bijzonder trouwens, Anatomy of Murder is vanuit Australië gekomen en was hier in 16 dagen bij mij thuis. Geen gedoe met douane en ook zeer snel (ondanks regulier economy shipping)
Daar kan de UK nog wat van leren
4K Blu-ray met als resolutie: Resolution: Native 1080p?daffie82 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:06:
Wie hem wil combineren, Schindler's list is ook voor EUR 13,90 te koop op amazon.it :
https://www.blu-ray.com/m...s-List-4K-Blu-ray/263418/
Whut?!

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
ik heb ondertussen deze op de kop getikt op amazon.fr :
https://www.blu-ray.com/m...ection-4K-Blu-ray/301144/
Net geen 50 euro, dus Rogue One er ook bij gedaan voor 15 euro , zodat ik de korting van 10 euro nog had. Leuke deal.
Misschien door dit soort gevallen: https://www.blu-ray.com/m...dyssey-4K-Blu-ray/342833/ Hier wel de specs goed ingevuld overigens, maar ik zie heel vaak producten zo op de site staan (als je er via een externe link komt iig):Jeroenvde89 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:53:
[...]
4K Blu-ray met als resolutie: Resolution: Native 1080p?
Whut?!
/f/image/XsoMpEpnjl63cw8YxptPf1Ae.png?f=fotoalbum_large)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Je recente Amazon-bestelling is vertraagd bezorgd. Om deze reden hebben we een terugbetaling van € 1,94, overeenkomend met de gemaakte verzendkosten, uitgevoerd via de betaalmethode die voor de bestelling is gebruikt.
En dat was op Amazon.it waar ik geen Prime heb. Niet naar gevraagd, automatisch gekregen.
Ik heb de topic hier wat doorbladerd en kwam geen verrassingen tegen.
Mijn lijstje aanbieders:
- bol.com
- amazon.nl
- amazon.com.be
- amazon.fr
- amazon.de
- mediamarkt.be
Heb ik nog wat gemist?
Voor mij van belang:
* Prijs: ik kijk meestal alleen, dus ik geef echt geen +€20 voor een film. Max rond de €15. Ongeveer de prijs van een cinematicketje dus.
* NL ondertitels: voor mezelf niet écht noodzakelijk, mijn Engels is sterk genoeg. Maar als ik betaal voor een film wil kunnen kiezen om de subs al dan niet aan te zetten. Zeker voor als ik eens niet alleen kijk.
* Verzending: geen/lage verzendkosten naar BE, geen importkosten (sinds Brexit viel Zavvi en amazon.co.uk dus af)
Rest van de UK inderdaad best mijden. Goldendiscs is ook nog een goede. Dat is Iers.
En amazon.it. Recent nog alle 8 de HPs voor €45 gekocht. En zoals al aangehaald door anderen: goede prijzen voor steelbooks!freeco schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:22:
Heb ik nog wat gemist?
Tsja… de ene Amazon (it) is de andere Amazon (fr) niet het schijnt. 2 x €4 aan verzendkosten rekenen terwijl je het in 1 verpakking verstuurd.daffie82 schreef op zondag 12 mei 2024 @ 10:01:
Ja, wat een boevenbende...
Je recente Amazon-bestelling is vertraagd bezorgd. Om deze reden hebben we een terugbetaling van € 1,94, overeenkomend met de gemaakte verzendkosten, uitgevoerd via de betaalmethode die voor de bestelling is gebruikt.
En dat was op Amazon.it waar ik geen Prime heb. Niet naar gevraagd, automatisch gekregen.
Kwamen beide artikelen wel echt van Amazon en niet een derde partij?PatrickC schreef op zondag 12 mei 2024 @ 16:56:
[...]
Tsja… de ene Amazon (it) is de andere Amazon (fr) niet het schijnt. 2 x €4 aan verzendkosten rekenen terwijl je het in 1 verpakking verstuurd.
Ik heb Bij amazon.co.uk wel eens een bestelling geplaatst van 6 films en die kwamen in 5 verschillende pakketten. Maar allemaal van Amazon zelf en betaalde maar 1x verzendkosten.
hoi
Ja, beide van Amazon zelf. Het verschil met wat jij noemt is dat het bij mij 2 verschillende bestellingen waren en Amazon ze in 1 pakket gestuurd heeft. Zij hebben dus maar 1 keer verzendkosten gemaakt, maar ik heb 2 x verzendkosten betaald.ReVision. schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:02:
[...]
Kwamen beide artikelen wel echt van Amazon en niet een derde partij?
Ik heb Bij amazon.co.uk wel eens een bestelling geplaatst van 6 films en die kwamen in 5 verschillende pakketten. Maar allemaal van Amazon zelf en betaalde maar 1x verzendkosten.
Ik snap jouw frustratie, maar ergens ook normaal als je twee aparte bestellingen plaatst? Heb je hen erover gecontacteerd? Het zou me verbazen dat je niets van tegemoetkoming krijgt.PatrickC schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:05:
[...]
Ja, beide van Amazon zelf. Het verschil met wat jij noemt is dat het bij mij 2 verschillende bestellingen waren en Amazon ze in 1 pakket gestuurd heeft. Zij hebben dus maar 1 keer verzendkosten gemaakt, maar ik heb 2 x verzendkosten betaald.
Normaal snap ik dat je bij losse bestellingen gewoon voor elke bestelling verzendkosten betaalt, maar hun systeem was wel zo slim om beide bestellingen te cobineren in één doos/zending en je creditcard betaling wordt pas uitgevoerd bij verzending. Ik heb nog even gedacht om contact met hun op te nemen, maar na mijn discussies eerder met hun (amazon.co.uk) een paar weken geleden, had ik hier even geen trek in voor die €4.McRagefit schreef op zondag 12 mei 2024 @ 18:10:
[...]
Ik snap jouw frustratie, maar ergens ook normaal als je twee aparte bestellingen plaatst? Heb je hen erover gecontacteerd? Het zou me verbazen dat je niets van tegemoetkoming krijgt.
Edit:
Zojuist even beide discs getest. Disc 1 bevat de full frame versie, disc 2 de widescreen versie. Disc 2 heeft echter een probleem. Na het laden speelt de disc intro in een loop en het disc menu verschijnt niet. Andere opties om direct een titel te selecteren werken ook niet. Op Amazon lees ik al berichten van meerdere personen met hetzelfde probleem.
Volgens mij waren hier ook andere kopers van deze 4k blu-ray. Werkt bij jullie disc 2 wel?
[ Voor 33% gewijzigd door PatrickC op 14-05-2024 19:57 ]
Ik heb een keer een heel zeldzame vinyl plaat die ik via eBay had gekocht door mijn brievenbus gevrot gekregen.
Maar 12" > breedte brievenbus, dus je kunt wel begrijpen dat ik die (gevouwen) plaat niet meer kon afspelen.
Is een heel gedoe geweest om van de post een schadevergoeding te krijgen.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Vervelend!PatrickC schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:49:
Queen - Rock Montreal + Live Aid 4K vandaag ontvangen, maar wat is dat nou weer voor verpakking? Een dunne kartonnen sleeve (schat zo’n 5mm dik) waarin de 2 schijven geschoven zitten, elkaar overlappend. Erg kras gevoelig en daar kunnen 4K schijven niet zo goed tegen. En dan wordt deze ook nog eens verstuurd in een dunne kartonnen doosje, die heel makkelijk buigt (doos is ook licht verbogen) . Ben benieuwd of die schijven zonder problemen gaan werken.
Edit:
Zojuist even beide discs getest. Disc 1 bevat de full frame versie, disc 2 de widescreen versie. Disc 2 heeft echter een probleem. Na het laden speelt de disc intro in een loop en het disc menu verschijnt niet. Andere opties om direct een titel te selecteren werken ook niet. Op Amazon lees ik al berichten van meerdere personen met hetzelfde probleem.
Volgens mij waren hier ook andere kopers van deze 4k blu-ray. Werkt bij jullie disc 2 wel?
Ik heb zo'n soort afspeelprobleem met mijn blu-ray van There Will Be Blood. Er lijkt geen menu te zijn (of deze is dus niet vindbaar). Toen ik hem voor het eerst afspeelde, begon hij ook ergens halverwege de film te spelen.
Iemand een idee of dat een probleem met de speler kan zijn of dat mijn exemplaar om zeep is? Geen krassen. Blu-ray pas jaren nadat ik hem gekocht heb afgespeeld, dus garantie had geen zin. Het is zo'n geweldige film dat ik wel een nieuwe exemplaar had willen kopen, maar gezien het ontbreken van krassen ben ik bang dat het bij andere exemplaren ook speelt.
De full frame versie in 4K HDR ziet er erg goed uit. Ik moet de standaard blu-ray ook nog eens bekijken, maar eerste indruk was erg goed van deze nieuwe 4K HDR. Helaas kan ik de widescreen versie dus niet afspelen.daffie82 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:29:
@PatrickC en hoe is de kwaliteit vergeleken met de gewone bluray?
Ik heb ook even de audiosporen geprobeerd, maar vindt de DTS HD Master beter (veel voller en ook meer zang op de center) klinken dan de Dolby Atmos, die ruimtelijker klinkt, maar ook veel ‘ieler’. Ik heb geen Atmos speaker setup, dus daar zou het ook aan kunnen liggen. Ik heb het bij andere blu-rays ook al eens gehad, maar het verschilt echt per blu-ray.
Ik miss altijd wel een beetje bass, ook bij de vorige bluray.
[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 14-05-2024 20:53 ]
2 manieren om dit te testen.josh-hill schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:05:
Iemand een idee of dat een probleem met de speler kan zijn of dat mijn exemplaar om zeep is? Geen krassen. Blu-ray pas jaren nadat ik hem gekocht heb afgespeeld, dus garantie had geen zin. Het is zo'n geweldige film dat ik wel een nieuwe exemplaar had willen kopen, maar gezien het ontbreken van krassen ben ik bang dat het bij andere exemplaren ook speelt.
1. Speel de disc af op een totaal andere BD speler. Liefst ander merk. Is het daar ook een probleem is de kans heel groot dat er iets met de disc is.
2. Maak een 1:1 remux digitale kopie van de disc met de gekende software. Lukt het rippen en afspelen hiervan zonder problemen dan lijkt het mij niet aan de disc te liggen.
Hiervoor moet je wel de hardware hebben om te rippen en de hardware hebben om het bestand daarna te kunnen afspelen.
Merci voor de tips.daffie82 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 21:03:
[...]
2 manieren om dit te testen.
1. Speel de disc af op een totaal andere BD speler. Liefst ander merk. Is het daar ook een probleem is de kans heel groot dat er iets met de disc is.
2. Maak een 1:1 remux digitale kopie van de disc met de gekende software. Lukt het rippen en afspelen hiervan zonder problemen dan lijkt het mij niet aan de disc te liggen.
Hiervoor moet je wel de hardware hebben om te rippen en de hardware hebben om het daarna te kunnen afspelen.
Ik had de disc idd bij een vriend op zijn game console willen uitproberen. Nooit gedaan.
Heb geen blu-ray speler bij mijn computer, dus kan ik deze niet rippen. Maar dat is inderdaad wel iets om te doen, al was het alleen al om een backup kopie te hebben van enkele van mijn favoriete titels.
Was even benieuwd of je ‘m ook al binnen hebt en of disc 2 bij jou werkt?Goudstalen schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:21:
[...]
Bij Amazon.fr, weet niet of dat de goedkoopste plek is om te halen maar had daar toevallig wat andere discs te bestellen.
Vraag over disc 2 is ook voor @Farabi .
[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 15-05-2024 00:00 ]
Nog niet, verwacht die vanavond of morgen, zal dan even kijken of de discs werken.PatrickC schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 23:57:
[...]
Was even benieuwd of je ‘m ook al binnen hebt en of disc 2 bij jou werkt?
Vraag over disc 2 is ook voor @Farabi .
Edit: net binnen gekregen. Nog maar even snel getest maar heb in ieder geval de volgende bevindingen:
- Rock Montreal ziet er erg goed uit en klinkt erg goed (in ieder geval DTS-HD 5.1 track, de rest nog niet geprobeerd)
- Live Aid ziet er ruk uit, maar klinkt wel goed
- Bonus disc werkt bij mij @PatrickC . Vind ik overigens niet heel interessant, widescreen versie ga ik toch nooit op zetten t.o.v. de full screen versie en de bonus is zover ik zo snel zag alleen een oefen optreden/voorbereiding voor Live Aid waarvan het beeld en geluid niet veel soeps is. Leuk als extra maar meer ook niet. Misschien wel voor de echte die-hard fans.
- Wel jammer van de verpakking verder, dun kartonnen hoesje valt wel tegen en zal niet lang onbeschadigd blijven na paar keer discs er uit halen en in stoppen. Gelukkig wel zonder beschadigingen ontvangen.
- Ik ben wel tevreden. Rock Montreal zeer goede kwaliteit, zowel beeld als geluid, en Live Aid ook goed geluid. Eigenlijk totaal naar wat mijn verwachting was. Moet verder wel complimenten geven voor titelscherm/menu, ziet er goed uit en werkt (bij mij) goed.
[ Voor 70% gewijzigd door Goudstalen op 15-05-2024 21:11 ]
Dank voor de terugkoppeling. Het maakt dus uit welke blu-ray speler je gebruikt wil disc 2 werken, want ik lees ook gemixte reacties op Amazon. Bij de ene persoon werkt het wel, bij de andere niet. Ik heb een LG UBK90. Ik vind disc 1 ook de belangrijkste, omdat dat de full frame versie is wat de originele beeldverhouding is van de opname. Ik ga de blu-ray dus ook niet terugsturen. Misschien komt er wel een vervangende disc voor kopers die problemen hebben.
Meeste wat ik wil, heb ik alGundogan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 11:32:
Weer wat nieuwe 2 voor 30 aanbiedingen bij bol.com. Wil nog wel eens (zeer) snel wisselen. Zitten nu nieuwe films als Alien, Heat en Jurassic Park bij. En Independence Day, maar dat is een persoonlijke guilty pleasure.
Alleen Logan is eventueel een optie maar ik heb dus geen tweede die erbij kan
Ja daar loop je op een gegeven moment tegenaan.daffie82 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 12:01:
[...]
Meeste wat ik wil, heb ik al![]()
Alleen Logan is eventueel een optie maar ik heb dus geen tweede die erbij kan
Als ik er geen 2 kan vinden, dan laat ik het ook zo. Ik hoef geen grabbelton 4K films, die heb ik al genoeg op DVD.
Die Alien is wel import zonder NL subs toch?PatrickC schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:15:
BOL heeft weer een 2 voor €30 actie. Zitten deze keer wel wat nieuwe titels tussen. Alien en Die Hard maar op de kop getikt.
De Die Hard heb ik ook. Beeldkwaliteit is aardig. Had ook een goede blu ray upscale kunnen zijn. Geluid wel super. Maar ik begreep dat vooral het voorgaande schijfje van een zeer matige kwaliteit was dus vergeleken daarmee is de UHD erg goed.
Heb me nog nooit gewaagd aan Alien trouwens, kan dat nu nog of is dit dan toch wel echt een oude film?
Man, Alien is fucking geweldig. Die UHD ervan is de beste transfer die ik ooit gezien hebt. Lijkt wel een hele nieuwe film. DIKKE DIKKE aanrader.Deruxian schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:22:
[...]
Die Alien is wel import zonder NL subs toch?
De Die Hard heb ik ook. Beeldkwaliteit is aardig. Had ook een goede blu ray upscale kunnen zijn. Geluid wel super. Maar ik begreep dat vooral het voorgaande schijfje van een zeer matige kwaliteit was dus vergeleken daarmee is de UHD erg goed.
Heb me nog nooit gewaagd aan Alien trouwens, kan dat nu nog of is dit dan toch wel echt een oude film?
Ok! Is die ook met nl subs uitgebracht? Volgens blu ray wel maar die van bol is import zonder nl subs?daffie82 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:56:
[...]
Man, Alien is fucking geweldig. Die UHD ervan is de beste transfer die ik ooit gezien hebt. Lijkt wel een hele nieuwe film. DIKKE DIKKE aanrader.
Yes, ook met NL subs uitgebracht.Deruxian schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:01:
[...]
Ok! Is die ook met nl subs uitgebracht? Volgens blu ray wel maar die van bol is import zonder nl subs?
ik heb deze thuis liggen : https://www.blu-ray.com/movies/Alien-4K-Blu-ray/230404/
https://www.blu-ray.com/m...4K-Blu-ray/357501/#Review
Enkele specifieke instructies :
To view this Blu-ray as intended it is recommended turning off any settings on your TV that may add extra sharpening, motion compensation or picture enhancement.
The insert booklet also contains some "fine print" called a "4K Technical Advisory", as follows:
Disc 1 features the full frame version of the Montreal concert, as it was originally intended to be viewed at the time of filming.
If your television can display HDR, please select the HDR option, as it will maximize the detail of this concert.
The SDR option is optimized for peak viewing on TVs that do not display HDR images.
Disc 2 features the Widescreen version of the concert, with both the HDR and SDR option available.
Ben het volledig eens met de review.daffie82 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:40:
Review van Queen Rock Montreal.
https://www.blu-ray.com/m...4K-Blu-ray/357501/#Review
Enkele specifieke instructies :
To view this Blu-ray as intended it is recommended turning off any settings on your TV that may add extra sharpening, motion compensation or picture enhancement.
The insert booklet also contains some "fine print" called a "4K Technical Advisory", as follows:
Disc 1 features the full frame version of the Montreal concert, as it was originally intended to be viewed at the time of filming.
If your television can display HDR, please select the HDR option, as it will maximize the detail of this concert.
The SDR option is optimized for peak viewing on TVs that do not display HDR images.
Disc 2 features the Widescreen version of the concert, with both the HDR and SDR option available.
Het forum op blu-ray.com staat echter vol met problemen. Met name het probleem dat ik ook ervaren heb met disc 2, maar er zijn meer issues.
De bol.com versie van Alien is de Franse versie met NL en ENG subs. En de letterlijke anthology bluray als bluray disk. Zowel de bluray als de 4k bluray hebben de directors en de cinematic cut op de disk.Deruxian schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:01:
[...]
Ok! Is die ook met nl subs uitgebracht? Volgens blu ray wel maar die van bol is import zonder nl subs?
Once Upon a Time in the West op 4K bluray ook binnen. Alleen geript en een paar stukjes gekeken. Het is helaas geen BD-100 versie (film is zo'n 60gb), maar ziet er wel ok uit. Ik had de film wat grover verwacht, dus ik denk dat ze redelijk wat DNR hebben toegepast. Hoewel er nog voldoende filmgrain aanwezig is en er geen wax effecten zijn.
[ Voor 46% gewijzigd door Gundogan op 18-05-2024 11:22 ]
Ik las dat Eagle pictures waarschijnlijk een BD-100 zou gaan uitbrengen. Daar wacht ik op.Gundogan schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:12:
Once Upon a Time in the West op 4K bluray ook binnen. Alleen geript en een paar stukjes gekeken. Het is helaas geen BD-100 versie (film is zo'n 60gb), maar ziet er wel ok uit. Ik had de film wat grover verwacht, dus ik denk dat ze redelijk wat DNR hebben toegepast. Hoewel er nog voldoende filmgrain aanwezig is en er geen wax effecten zijn.
Hebben we het dan over deze?Gundogan schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:12:
[...]
De bol.com versie van Alien is de Franse versie met NL en ENG subs. En de letterlijke anthology bluray als bluray disk. Zowel de bluray als de 4k bluray hebben de directors en de cinematic cut op de disk.
Dan toch wel met nl subs?
Ik heb ‘m al binnen van BOL. Alleen Engels, Frans en Spaanse ondertiteling. De info op blu-ray.com klopt dus niet.Deruxian schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:18:
[...]
Hebben we het dan over deze?
Ja ik kreeg de Franse verpakking met een hele hoop talen en ondertitels waaronder Nederlandse ondertitels.Deruxian schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:18:
[...]
Hebben we het dan over deze?
Dan stuurt bol verschillende versies rond.PatrickC schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:39:
[...]
Ik heb ‘m al binnen van BOL. Alleen Engels, Frans en Spaanse ondertiteling. De info op blu-ray.com klopt dus niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Gundogan op 18-05-2024 13:28 ]
Ja die heb ik ook. En ook al staat er op de doos 'double couche', is het toch een 3laags blu-ray.daffie82 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:45:
Je moet de Franse hebben. Ik heb de link hier gezet. €15
Ik heb de disc even geprobeerd. En inderdaad… toch gewoon NL ondertiteling… staat dus niet op de hoes, maar wel selecteerbaar.Gundogan schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:26:
[...]
Ja ik kreeg de Franse verpakking met een hele hoop talen en ondertitels waaronder Nederlandse ondertitels.
[...]
Dan stuurt bol verschillende versies rond.
Klopt de hoes niet haha. Het is inderdaad ook een bd-100 disk.PatrickC schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:32:
[...]
Ik heb de disc even geprobeerd. En inderdaad… toch gewoon NL ondertiteling… staat dus niet op de hoes, maar wel selecteerbaar.
3 UHD voor nog geen €31
https://www.amazon.com/pr...&ref=psp_aw_cart_collapse
Dan ga ik de alien uhd maar bestellen en mij wagen aan deze klassiekerGundogan schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:35:
[...]
Klopt de hoes niet haha. Het is inderdaad ook een bd-100 disk.
Ik heb er zo al enkele, waar op de achterkant enkel Engels en Frans staat, maar die dan minstens 5 audiotracks en 10 ondertitels hebben... Meestal helpt blu-ray.comGundogan schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:35:
[...]
Klopt de hoes niet haha. Het is inderdaad ook een bd-100 disk.
Hoe zit dat met import en verzendkosten dan?daffie82 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:54:
Tot 27 mei op Amazon.com
3 UHD voor nog geen €31
Er is trouwens ook een 3 voor €30 actie bij amazon.fr, maar voornamelijk blu-rays (ik zie bv wel Interstellar, Full Metal Jacket en The Goonies in 4K): https://www.amazon.fr/promotion/psp/AMZWYJ2V18FBW
Goeie vraag. Gewoon eens in je mandje gooien en naar de afrekening gaan. Dan zie je het.
Ik heb er even 3 in mijn mandje gelegd. Na de korting en berekening van BTW en verzendkosten kost het dan €52,06. Niet echt een koopje.daffie82 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:54:
Tot 27 mei op Amazon.com
3 UHD voor nog geen €31
Die Hard ook nog eens bekeken in UHD. Geluid vond ik iets minder, beeld wel vrij goed. Veel beter gaat deze film niet meer worden, denk ik. Source materiaal is ook bepalend natuurlijk.
Jammer genoeg een selectie aan titels die op de europese uitverkoop lijkt, in januari was er nog een 3 voor $30 actie en toen zat deze er ook nog in https://www.amazon.com/gp/product/B07RG2XR16 (maar zo te zien wordt die alleen nog maar door derde partijen aangeboden). Ik moet toch al wat uit Amerika laten opsturen dus wat dat betreft zullen een paar schijfjes niet veel aan extra kosten opleveren. Deze Starship Troopers met Dolby Vision is ook nog steeds niet terug op voorraad bij amzn zelf: https://www.amazon.com/gp/product/B0B7XWRQDLdaffie82 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 15:54:
Tot 27 mei op Amazon.com
3 UHD voor nog geen €31
@apis29
[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 19-05-2024 17:22 ]
In ieder geval nog een interessante bluray ertussen ook (wel enkel franstalige subs zie ik): https://www.amazon.nl/Cry...tra-Blu-ray/dp/B088YBBG83 (verkeerde link) -> https://www.amazon.fr/dp/B07YTDY9B6 al baal ik er wel van dat ik deze 4K release compleet gemist heb: https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=328227 (maar die is dan ook al van bijna vier jaar geleden ondertussen en toen schonk ik er nog geen/weinig aandacht aan)McRagefit schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 19:22:
[...]
Er is trouwens ook een 3 voor €30 actie bij amazon.fr, maar voornamelijk blu-rays (ik zie bv wel Interstellar, Full Metal Jacket en The Goonies in 4K): https://www.amazon.fr/promotion/psp/AMZWYJ2V18FBW
:fill(white):strip_exif()/f/image/kHapncwubX1aXV9CtugdqylD.png?f=user_large)
Realistischer:
:fill(white):strip_exif()/f/image/bkgxEe92ESxtIWCd1GL8pqA2.png?f=user_large)
[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 19-05-2024 21:54 ]
Ik heb 'maar' een 5.1 setup, maar qua geluidskwaliteit en hoe sterk ik de effecten ervaar, springt DTS X er wel telkens uit. Ik heb wel niet zo veel discs, al zeker niet met DTS X, dus kan ook aan de mix liggen.daffie82 schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:03:
Casino voor het eerst gezien. Meteen de UHD gekeken. Was onder de indruk van de kwaliteit. Erg goed beeld. Ook de DTS X audio was erg netjes.
Was de eerste keer dat ik DTS X gehoord heb. Op mijn 990D klinkt een goede Atmos mix vaak nog beter maar dit kwam aardig in de buurt. Zeker voor een relatief oudere film uit 1995.McRagefit schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:28:
[...]
Ik heb 'maar' een 5.1 setup, maar qua geluidskwaliteit en hoe sterk ik de effecten ervaar, springt DTS X er wel telkens uit. Ik heb wel niet zo veel discs, al zeker niet met DTS X, dus kan ook aan de mix liggen.
"Die Hard" uit 1988 had bijvoorbeeld geen nieuwe mix gekregen en had de oude DTS HD 5.1, dat was echt een stukje minder.
[ Voor 11% gewijzigd door daffie82 op 20-05-2024 10:33 ]
Mijn versterker kan Dolby Atmos, maar kan met de object georiënteerde info waarschijnlijk niets doen op een 5.1 systeem. Ik dacht dat DTS X anders werkte op dat vlak, wil me daar nog eens in verdiepen.daffie82 schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:31:
[...]
Was de eerste keer dat ik DTS X gehoord heb. Op mijn 990D klinkt een goede Atmos mix vaak nog beter maar dit kwam aardig in de buurt. Zeker voor een relatief oudere film uit 1995.
Jouw 990D heeft als ik me niet vergis Dolby Atmos ingebouwd? Misschien kan die er net meer uithalen dan.
Ja klopt. De 990D heeft ook up-firing speakers. Zowel front als back en kan ook Atmos verwerken. Nu was dat up-firing effect in casino wel heel beperkt, dus denk niet dat het bij deze film zoveel verschil maakt.McRagefit schreef op maandag 20 mei 2024 @ 10:36:
Jouw 990D heeft als ik me niet vergis Dolby Atmos ingebouwd? Misschien kan die er net meer uithalen dan.
[ Voor 19% gewijzigd door daffie82 op 20-05-2024 11:23 ]
Er zitten er inderdaad een aantal tussen zonder NL titels op de UHD schijf, ... maar de gewone bluray heeft dan wel NL ondertitels viel me op bij nadere inspectie van de achterkanten.PatrickC schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:39:
[...]
Ik heb ‘m al binnen van BOL. Alleen Engels, Frans en Spaanse ondertiteling. De info op blu-ray.com klopt dus niet.
Zelf de eerste bestelling van Amzn Italië binnen (wat achterstallig onderhoud wegwerken

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KILxztSgxkk0bZVMWyFivBVa.jpg?f=user_large)
(wilde eigenlijk de gewone Potter bluray halen van de Franse site voor €25 maar na wat lezen van reviews toch maar voor de UHD versie gegaan. Bij deze ook geen NL ondertitels op de UHD schijf maar wel op de gewone; edit: volgens de specs iig géén NL ondertiteling op de UHD schijf, zelf nog niet bekeken dus wie weet zitten die hier ook gewoon op in de praktijk)
Eerder nog deze films opgepikt
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9Q66L3hl5GWKXSNNCKWSkzX0.jpg?f=user_large)
En naast de 2 voor €30 UHD actie bij Bol was/is er ook een 3 voor €25 bluray actie. Bij gebrek aan vooruitzicht op een UHD versie dan toch maar de bluray versie van Gravity en de Last Samurai opgepikt + een filler
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kKWRZYN4DpfOu8NqV4Yh1K26.jpg?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 27-05-2024 10:55 ]
Wat betreft de BOL actie 2 voor €30. Het vreemde was als ik 4 blu-ray’s in mijn mandje legde, maar één keer de korting werd berekend. Dus uiteindelijk 4 losse bestellingen van 2 blu-rays gedaan, dan wel 4 keer de korting. Nog niet eerder meegemaakt bij dit soort acties.
De score was:
- Kingsman The Secret Service
- The Revenant
- Bohemian Rhapsody *
- Last Night In Soho
- Die Hard *
- The Northman
- The Shining *
- Alien *
De titels met * had ik al op normale blu-rays, maar wou ik ook graag in 4K UHD hebben.
Ah, misschien was dat wat ik ook zag en daardoor nog niet besteld heb. Inmiddels zitten Alien en Heat o.a. al niet meer in de actie maar worden nog wel door Bol zelf verkocht (iirc). Zo nog maar eens even proberen dan en idd per twee bestellen was ik ook van plan (ware het niet dat ze niet meer in de lijst staan).PatrickC schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:57:
@apis29 Wat betreft de BOL actie 2 voor €30. Het vreemde was als ik 4 blu-ray’s in mijn mandje legde, maar één keer de korting werd berekend. Dus uiteindelijk 4 losse bestellingen van 2 blu-rays gedaan, dan wel 4 keer de korting. Nog niet eerder meegemaakt bij dit soort acties.
Op dit forum zag ik ook een misschien wel interessante aanbieding van WowHD: https://www.avforums.com/...ead.2032081/post-32278549
Edit: blijkbaar staan ze er allang om bekend import versies te verkopen dus dan ligt het misschien al op voorraad over het hoofd gezien, wordt dus toch gewoon vanuit Amerika verstuurd naar de klant:
/f/image/RysPMeDVyGjihJK2cl2aXLvl.png?f=fotoalbum_large)
Wel gratis verzending/ geen verzendkosten gerekend in ieder geval
[ Voor 45% gewijzigd door apis29 op 25-05-2024 03:47 ]
Nice, voorlopig enkel US aangekondigd zo te zien. Ik heb de huidige UK standard al ma ga toch twijfelen als er ook een goede Europese steelbook release komt.daffie82 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:03:
Steelbook Drive UHD komt eraan :
https://www.avsforum.com/...ultra-hd-blu-ray.3301740/
Het zou me niets verbazen dat Bol.com nu eerst de steelbook aanbiedt, waar ze meer marge op maken.
Ik heb van de eerste wel de steelbook, dus voor part 2 wil ik eigenlijk ook wel weer de steelbook versie, maar €42 vind ik toch wel echt te gortig. Ik kijk de film voorlopig wel in 4K op HBO Max en wacht geduldig af op een mooie aanbieding.XBWillem schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:28:
Hoi mensen! Wat is volgens jullie een goede bron om Nederlandse/Benelux uitgaves van 4K discs te checken? Ik zie namelijk op Bol.com al lang een (voor mij) veel te dure steelbook van Dune: Part Two staan. En ik wil de 'gewone', omdat ik van de eerste ook een 'gewone' heb. Maar ik kan dus nergens vinden of zo'n uitgave volgt.
Het zou me niets verbazen dat Bol.com nu eerst de steelbook aanbiedt, waar ze meer marge op maken.
Hoe zie je daar de verschillende releases?daffie82 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:15:
Blu-ray.com
Alien 4k werd al genoemd. John Wick 4 en pulp fiction zitten er ook bij
[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 31-05-2024 09:45 ]
Qua audio en video wel ''state of the art'' natuurlijk.
Dat is persoonlijke smaak natuurlijk, maar op video en audio gebied is het toch wel een 4K topper.daffie82 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:47:
Avatar Way of Water is zo een slechte film, daar pas ik toch voor.
Qua audio en video wel ''state of the art'' natuurlijk.
Heb eigenlijk alles al. Valt me op, wat tijd ervoor in promo was op verschillende amazon sites, komt uiteindelijk vaak ook bij bol in die actie terecht. Welliswaar later.
Haha wauw, ik had het vlaggetje nooit gezien!daffie82 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 20:26:
Er is een zoekveld... Release ingeven. Als je enkel naar NL versies zoekt, vlagje rechts van het zoekveld op NL zetten.
En bedankt hè! Weer €60 uitgegeven hahaDeruxian schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:09:
Bol.com heeft weer wat nieuwe titels in de aanbieding : 2 voor 30, geen verzendkosten (of douanekosten 😛😛)
Alien 4k werd al genoemd. John Wick 4 en pulp fiction zitten er ook bij
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Welke zijn het geworden?Jeroenvde89 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:35:
[...]
En bedankt hè! Weer €60 uitgegeven haha. Heb nu inmiddels écht bijna alles wat ik wil al uit die lijst van 2 voor €30
The Revenant, Dunkirk, Le Mans '66 en Mad Max: Fury Road, geen echte ultieme toppers/musthaves voor mij op 4K Blu-ray, maar vakantiegeld doet blijkbaar gekke dingen met een mens
Ja mooi! Dunkirk vooral een uhd showcase. Audiovisueel schitterend. Verhaal; tja..🙃Jeroenvde89 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:48:
[...]
The Revenant, Dunkirk, Le Mans '66 en Mad Max: Fury Road, geen echte ultieme toppers/musthaves voor mij op 4K Blu-ray, maar vakantiegeld doet blijkbaar gekke dingen met een mens.
Met stip de minste van Nolan IMO.
The Revenant en Le Mans ‘66 had ik al. Mad Max : Fury Road is een upscaled 4K, dus vind ik niet interessant als je de standaard blu-ray versie al hebt. Dunkirk is prachtig qua beeld en geluid, maar vindt de film niet het aankijken waard.Jeroenvde89 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:48:
[...]
The Revenant, Dunkirk, Le Mans '66 en Mad Max: Fury Road, geen echte ultieme toppers/musthaves voor mij op 4K Blu-ray, maar vakantiegeld doet blijkbaar gekke dingen met een mens.
Het kan goed zijn dat de cgi effecten een upscale zijn. De film zelf kan opgenomen zijn in hoge resolutie (4k+), terwijl de cgi effecten op 2k gerenderd zijn. En de Hobbit gebruikte sowieso meer cgi dan de LOTR trilogie wat veel praktische effecten had.Deruxian schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 07:54:
Zojuist laatste deel van Hobbit trilogie UHD gekeken. Waanzinnig audiovisueel spektakel. Enige wat mij opviel; ik zat op mijn telefoon op YouTube alle extended scenes te bekijken en overal waar CGI was gebruikt leek op de mobiel wat indrukwekkender dan op de tv. Terugkijkend viel dit ook al tijdens de film op; de scènes zonder of met bijna geen GGI spatten van je scherm maar met CGI (muv Gollum) had ook een upscale kunnen zijn.
De Once Upon a Time in the West 4k release ook helemaal gekeken. Helaas net te veel ruisonderdrukking toegepast waardoor het storend wordt. De rest is prima. Hopelijk in de toekomst een mooie bd-100 release met meer filmische ruis.
Qua verhaal vind ik het wel ok met veel spannende momenten. Alleen de niet-chronologische vertelling is onnodig. Misschien eens in de vakantie proberen een eigen fanedit te maken.Deruxian schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 11:58:
[...]
Ja mooi! Dunkirk vooral een uhd showcase. Audiovisueel schitterend. Verhaal; tja..🙃
[ Voor 29% gewijzigd door Gundogan op 01-06-2024 08:57 ]
Maar genoeg over deze k film :-)
Deze titel heeft Dolby Vision.
Net zelf gecheckt.
Kan iemand dit corrigeren bij Blu-Ray.com of mij zeggen hoe ik dit moet doen?
Vlak onder de cover heb je een aantal knoppen (overview, blu-ray review, packaging) etc...
Daar staat ook 'edit movie' tussen. Je moet echter wel minimaal 10 posts op het forum hebben en de afgelopen 30 dagen actief zijn geweest voor je hier deze optie krijgt
Ik heb het in iedergeval voor je aangepast

[ Voor 8% gewijzigd door ReVision. op 01-06-2024 16:03 ]
hoi
Opletten dat je wel de optie “verkocht door bol.com” selecteert bij het toevoegen aan je mandje. Standaard doet hij nog wel eens een andere en daar telt de korting niet.Pimmetjuuh schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 23:07:
Hebben anderen hier ook problemen met de 2 voor 30 actie op bol? Heb al verschillende disk combinaties geprobeerd vanuit de actie pagina maar de korting wordt steeds niet verrekend in het mandje.