Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is het een idee om ook linkjes via marktplaats hier te plakken? er zitten soms hele goede deals tussen. of is dit tegen de forumregels? je wil natuurlijk niemand doorverwijzen naar een eventuele oplichter. maar iedereen weet ongeveer hoe een vertrouwde verkoper eruit ziet hier.

[ Voor 54% gewijzigd door Farabi op 11-07-2025 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 23:41

MasterCypher25

Miss Patriotic

Farabi schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:15:
is het een idee om ook linkjes via marktplaats hier te plakken? er zitten soms hele goede deals tussen. of is dit tegen de forumregels? je wil natuurlijk niemand doorverwijzen naar een eventuele oplichter. maar iedereen weet ongeveer hoe een vertrouwde verkoper eruit ziet hier.
We plakken hier ook linkjes naar Amazon en Bol, dus denk dat het wel kan. Linkjes zouden betrouwbaar moeten zijn, dus als er hier mensen zijn die met regelmaat op Marktplaats kopen en het wordt netjes geleverd, dan zou de verkoper wel betrouwbaar zijn lijkt mij en dus geschikt zijn om een linkje naartoe te plaatsen.

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:10
Maar een vraag over die amazon.com aankopen, dat zijn natuurlijk Amerikaanse edities, maar ik had ook gelezen dat bijna alle 4k Blu rays regio vrij zijn, klopt dit of moet je hier toch nog wel op letten? Want ik zit er sterk aan te denken om toch wat 4k Blu rays te gaan bestellen bij Amazon.com

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
e6r6i6c schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:27:
Maar een vraag over die amazon.com aankopen, dat zijn natuurlijk Amerikaanse edities, maar ik had ook gelezen dat bijna alle 4k Blu rays regio vrij zijn, klopt dit of moet je hier toch nog wel op letten? Want ik zit er sterk aan te denken om toch wat 4k Blu rays te gaan bestellen bij Amazon.com
dit vraag ik me ook af. ik las tegenstrijdige info over dit. zijn alle uhd-players nu regiovrij of alle films? iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

e6r6i6c schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:27:
Zover ik weet zijn 4K UHD blu-ray's regiovrij, maar je kan het altijd even controleren op blu-ray.com. Ik heb hier in ieder geval nog geen enkele 4K liggen die niet regiovrij is... ;)

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeerolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:23
Bijna alle 4K UHD blu-rays zijn idd regiovrij. Maar als er een 1080p schijf bijzit waar dan meestal ook de extra’s op staan, zijn die meestal niet regiovrij dacht ik. Iets om op te letten als dit belangrijk is voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Farabi schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:29:
[...]

dit vraag ik me ook af. ik las tegenstrijdige info over dit. zijn alle uhd-players nu regiovrij of alle films? iemand?
De spelers zijn niet regiovrij, de schijven 99 999 van de 100 1000 keer wel. Wel kan je een UHD speler regiovrij maken, dit geldt niet voor alle merken en modellen, maar ook hier, een hoop wel :

https://www.rattlebyte.co...select_model&model_id=219

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12-09 13:14
Lijst van regio gelockte UHD's:
https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=334606

"Out of 29,000 worldwide 4K UHD releases, about 30 have been found to be region locked."

Best wel te verwaarlozen dus.

De 1080ps die erbij zitten zijn uit de VS wel redelijk vaak gelockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:22
Z0di4k schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:02:
[...]

IDD niks mis met die prijzen.

The Super Mario Bros. Movie - Power Up Edition 4K Ultra HD + Blu-ray + Digital [4K UHD]

USA Amazon: € 11,11 of -35% $12.99
Bol/MM: € 26,99 Super Mario Bros (4K Ultra HD + Blu-ray)

Echt bizar en irritant. Aanbod op Marktplaats ook laag.
Bol heeft een paar weken terug een 2 voor 30 actie gehad waar ook die film tussen zat. Ze hebben nu een paar kortingen die niet heel erg spannend zijn, al zag ik wel de steelbook van Barbie voor 15 euro. Maar ik denk dat als je nog even kan wachten die actie of korting vanzelf wel weer terugkomt.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:15:
Als het goed is is dat ongewenst op dit forum (zag dezelfde vraag al eens voorbij komen in het Audio topic en dat werd toen niet toegestaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Z0di4k schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:02:
[...]

IDD niks mis met die prijzen.

The Super Mario Bros. Movie - Power Up Edition 4K Ultra HD + Blu-ray + Digital [4K UHD]

USA Amazon: € 11,11 of -35% $12.99
Bol/MM: € 26,99 Super Mario Bros (4K Ultra HD + Blu-ray)

Echt bizar en irritant. Aanbod op Marktplaats ook laag.
Op de Italiaanse amzn is die al zo vaak goedkoop te koop geweest zonder een of andere Prime actie en na verzending en BTW erop is die €11 alweer de prijs zonder Prime korting O-)
Eigenlijk nog niks gekocht wat een Prime aanbieding is, wel wat met deze 3 voor 2 actie
Dingen in andere mandjes zag ik in prijs omhoog gaan om vervolgens voor de oude prijs als Prime aanbieding te koop te zien :+
Back to the Future trilogie als ander voorbeeld is nu $30 in de Prime aanbieding maar dat was die een tijdje geleden ook al als dagaanbieding ...

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 11-07-2025 21:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 01:27

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lj0Q1IlMA6vYMeE4KHoJ2JfkGLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZdgRKj2nRdFdwlBFYxRUGPE.jpg?f=fotoalbum_large

Ook eindelijk binnen. Wel een beetje jammer dat je maar 3 van de 5 token kaartjes krijgt en uiteraard geen kittie kaartje bij die van mij. -O-

Verder wel een mooie uitgave met een boekje, poster, stickers en dus token kaartjes.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Weet iemand welke versie dit is van Dracula

De versie met DV /30th anniversary?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Deruxian schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 09:35:

*Zonde van de tijd, moeite en energie...*

[ Voor 18% gewijzigd door MasterCypher25 op 12-07-2025 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Deruxian schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 09:35:

Dit is de 25th anniversary versie, de 30th anniversary versie is er enkel in steelbook format en deze heeft Dolby Vision. Te krijgen bij diverse Amazon sites

Zie ook

https://www.blu-ray.com/m...racula-4K-Blu-ray/322492/
https://www.blu-ray.com/m...racula-4K-Blu-ray/321718/
https://www.blu-ray.com/m...racula-4K-Blu-ray/320241/

[ Voor 8% gewijzigd door ReVision. op 12-07-2025 10:41 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:36

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gundogan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 01:20:
[Afbeelding]

Ook eindelijk binnen. Wel een beetje jammer dat je maar 3 van de 5 token kaartjes krijgt en uiteraard geen kittie kaartje bij die van mij. -O-

Verder wel een mooie uitgave met een boekje, poster, stickers en dus token kaartjes.
En slechts SDR. Dat vind ik nog het ergste.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

daffie82 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:21:
[...]

Curzon en Criterion hebben inderdaad geen HDR. Er is een Italiaanse versie met HDR10 (hoewel dat geen "as director intented" release is? En geen 7.1 geluid en geen Engelse opties).

[ Voor 7% gewijzigd door Gundogan op 12-07-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Een nieuwe film hoeft sowieso niet persse HDR of DV te hebben want ze kunnen die extra brightnessin post-productie verwerken voordat de film uberhaupt in de bios komt.

HDR/DV is vooral goed voor oudere films die met een lagere brightness zijn gemastered voor home releases omdat tv's destijds lang niet zo'n hoge helderheid hadden in vergelijking met de bioskoop. TV's van nu zijn daarintegen juist een stuk feller dan vroeger en vergelijkbaar tot feller dan je bioskoop scherm dus eigenlijk is HDR helemaal niet meer nodig als de film gewoon netjes wordt bewerkt in post-productie.

Eigenlijk als je de meest waarheidsgetrouwe versie van een moderne film wil zien zoals in de bioskoop moet je helemaal geen HDR/DV gebruiken. Maar goed neemt niet weg dat het er lekker fel een mooi uit ziet en we het allemaal graag willen. Maar ik zie het ontbreken ervan echt niet als een minpunt, zeker niet als het door de director zelf is approved en weg gelaten.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

ReVision. schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:40:
[...]

Dit is de 25th anniversary versie, de 30th anniversary versie is er enkel in steelbook format en deze heeft Dolby Vision. Te krijgen bij diverse Amazon sites

Zie ook

https://www.blu-ray.com/m...racula-4K-Blu-ray/322492/
https://www.blu-ray.com/m...racula-4K-Blu-ray/321718/
https://www.blu-ray.com/m...racula-4K-Blu-ray/320241/
Yes dank!
Beetje aan de prijs 42 euro is goedkoopste die ik vind. Las wel dit deze versie grote verbetering is tov vorige release

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:26:
Een nieuwe film hoeft sowieso niet persse HDR of DV te hebben want ze kunnen die extra brightnessin post-productie verwerken voordat de film uberhaupt in de bios komt.

HDR/DV is vooral goed voor oudere films die met een lagere brightness zijn gemastered voor home releases omdat tv's destijds lang niet zo'n hoge helderheid hadden in vergelijking met de bioskoop. TV's van nu zijn daarintegen juist een stuk feller dan vroeger en vergelijkbaar tot feller dan je bioskoop scherm dus eigenlijk is HDR helemaal niet meer nodig als de film gewoon netjes wordt bewerkt in post-productie.

Eigenlijk als je de meest waarheidsgetrouwe versie van een moderne film wil zien zoals in de bioskoop moet je helemaal geen HDR/DV gebruiken. Maar goed neemt niet weg dat het er lekker fel een mooi uit ziet en we het allemaal graag willen. Maar ik zie het ontbreken ervan echt niet als een minpunt, zeker niet als het door de director zelf is approved en weg gelaten.
Correcte Dolby Vision is helemaal niet fel an sich.
Kijk Sinners in correcte Dolby Vision. Dat is een heel donkere film. DV dimt de rest van je beeld om bepaalde highlights in hogere nits te kunnen laten zien. Het beeld is dus heel vaak over het algemeen donkerder.
Ook afhankelijk of het cmv2.9 of cmv4.0 is en of er een 1000 nits MDL of 4000 nits MDL gebruikt is in de color grading.

De meeste mensen kijken Dolby Vision met Cinema Home presets (LG benaming). Ja, dan is het fel... Maar zo hoor je geen Dolby Vision te kijken.

Natuurlijk moet je Dolby Vision op een OLED ook in een echt DONKERE kamer bekijken. En daar gaat het meestal al mis bij de meeste mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 12-07-2025 12:57 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:44
daffie82 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:21:
[...]

Ik vind het erger dat ik het een behoorlijk slechte film vond. Maar gelukkig heb alleen ik die mening, geloof ik.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

josh-hill schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:56:
[...]

Ik vind het erger dat ik het een behoorlijk slechte film vond. Maar gelukkig heb alleen ik die mening, geloof ik.
Ik vond het een fantastische film. Beste animatie van de laatste jaren (samen met Wild Robot).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:54:
[...]

Correcte Dolby Vision is helemaal niet fel an sich.
Kijk Sinners in correcte Dolby Vision. Dat is een heel donkere film. DV dimt de rest van je beeld om bepaalde highlights in hogere nits te kunnen laten zien. Het beeld is dus heel vaak over het algemeen donkerder.
Ook afhankelijk of het cmv2.9 of cmv4.0 is en of er een 1000 nits MDL of 4000 nits MDL gebruikt is in de color grading.

De meeste mensen kijken Dolby Vision met Cinema Home presets (LG benaming). Ja, dan is het fel... Maar zo hoor je geen Dolby Vision te kijken..
Klopt nderdaad, maar dit is voornamelijk ter compensatie omdat de meeste mensen niet in een echt donkere kamer kijken..Als je in een echt donkere kamer zit zoals in de bioskoop is het eigenlijk helemaal niet nodig daarom worden die technieken ook enkel toegepast op Home releases en niet op DCP of echt film stock wanneer je in de bios kijkt.

Ik heb ook het liefst wel HDR/DV maar het ontbreken ervan (bij nieuwe films) is echt geen min punt voor mij en zou het zeker niet moeten zijn als je een purist ben.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

*knip*
Off-topic rant voegt niets toe.

[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 13-07-2025 18:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
Toch maar weer wat besteld :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l1FQT_nZ07O6z_fvxmyAc2BRFLk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UgrPQVmqZHfGaOzUUsTTPf5B.png?f=fotoalbum_large

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Niet de 4K UHD?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Zo lang 4k overpriced blijft koop ik het niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
CryptoNL schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:47:
Zo lang 4k overpriced blijft koop ik het niet.
De 4K UHD kost evenveel bij Zavvi dan is de bluray toch veel.erger overpriced?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
ReVision. schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:49:
[...]

Is dat zo? Dan heb ik eroverheen gekeken oeps :D
Even annuleren :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
ReVision. schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:49:
[...]

Is niet dezelfde uitvoering. Blu-ray bevat allerlei extras, 4k is enkel de film.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
CryptoNL schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:54:

Is niet dezelfde uitvoering. Blu-ray bevat allerlei extras, 4k is enkel de film.
Had ik als nog de 4K UHD gekocht als het dezelfde prijs was. Maar goed dat ben ik :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
ReVision. schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 16:59:
[...]

Had ik als nog de 4K UHD gekocht als het dezelfde prijs was. Maar goed dat ben ik :)
De standaard blu-ray is €23 dus niet dezelfde prijs zeg maar. Ik weet wel dat deze limited edition er ook in 4k vorm is geweest maar echt voor een belachelijke prijs. Iets van 60€ ofzo geloof ik.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
CryptoNL schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:01:

De standaard blu-ray is €23 dus niet dezelfde prijs zeg maar. Ik weet wel dat deze limited edition er ook in 4k vorm is geweest maar echt voor een belachelijke prijs. Iets van 60€ ofzo geloof ik.
Hij was 35 euro bij Zavvi waar ik hem zelf ook heb gekocht :)

https://www.zavvi.nl/4k/s...4k-ultra-hd/15468494.html

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Ja heb hem wat later gezien, niet bij zavvi overigens en voor iets van €60 dus 35€ uitstekende deal!

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gundogan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:35:
[...]

Curzon en Criterion hebben inderdaad geen HDR. Er is een Italiaanse versie met HDR10 (hoewel dat geen "as director intented" release is? En geen 7.1 geluid en geen Engelse opties).
Ik ben gewoon voor de Italiaanse versie gegaan en heb hem zelf omgezet van hdr10 naar Dolby Vision. Op mijn LG OLED is Dolby Vision een correctere weergave dan hdr10. Dus dat laatste kijk ik zo weinig mogelijk (waar mogelijk uiteraard).

De 5.1 audio track heeft trouwens een gemiddelde bitrate van ruim boven de 4000 mbps. Daar gaat de 7.1 weinig aan toevoegen op mijn Samsung Q990D soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Interstellar is mijn top 5 favoriete film.
Die heb ik onlangs ook omgezet naar Dolby Vision. Binnenkort nog eens herbekijken, heb hem nog niet in UHD gezien. Enkel de (overigens uitstekende) 1080p versie. Meerdere keren.

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 12-07-2025 19:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josh-hill
Vandaag de Before trilogie binnen gekregen. Zat al een tijd op de criterion versie te azen, maar zo is veel goedkoper.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9XVIFWioFP3jHoO4dey75QNarM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuqORVvQjV1KT2NWjoAGLlY2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

daffie82 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 17:51:
[...]

Ik ben gewoon voor de Italiaanse versie gegaan en heb hem zelf omgezet van hdr10 naar Dolby Vision. Op mijn LG OLED is Dolby Vision een correctere weergave dan hdr10. Dus dat laatste kijk ik zo weinig mogelijk (waar mogelijk uiteraard).

De 5.1 audio track heeft trouwens een gemiddelde bitrate van ruim boven de 4000 mbps. Daar gaat de 7.1 weinig aan toevoegen op mijn Samsung Q990D soundbar.
De SDR Curzon versie was in ieder geval erg mooi. En de film zelf blijft uiteraard een aanrader.

Maar wat zou HDR10 -> DV conversie je opleveren? Puur alleen om van de DV optimalisaties gebruik te maken op de TV? Op mijn Sony ziet DV Dark er nou niet drastisch anders uit dan normale 'custom' calibratie met tonemapping (tonemapping/optimalisaties van het DV bronmateriaal uiteraard buiten beschouwing gelaten). DV Bright is uiteraard super-fun-HDR-pop en beter dan een 'vivid' setting maar niet accuraat. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gundogan schreef op zondag 13 juli 2025 @ 12:38:
[...]

De SDR Curzon versie was in ieder geval erg mooi. En de film zelf blijft uiteraard een aanrader.

Maar wat zou HDR10 -> DV concersie je opleveren? Puur alleen om van de DV optimalisaties gebruik te maken op de TV? Op mijn Sony ziet DV Dark er nou niet drastisch anders uit dan normale 'custom' calibratie met tonemapping (tonemapping/optimalisaties van het DV bronmateriaal uiteraard buiten beschouwing gelaten). DV Bright is uiteraard super-fun-HDR-pop en beter dan een 'vivid' setting maar niet accuraat. :*)
Mijn LG doet Dovi beter dan HDR10.
posterization en banding heb ik allemaal geen last van in dolby vision. In HDR10 (gekalibreerd display) wel last van.

In de samples van The Martian heel goed te zien bij mij (banding).
https://drive.google.com/..._HHTqxw5AW4WdbrKkCkKrH3JG

Dat kan bij jou natuurlijk anders zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En het off-topic gekibbel is naar de TC verwijderd.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Weer even geen 4K UHD's die komen eind van de maand pas weer, maar er zijn wel nog twee mooie blu-ray steelbook's binnen gekomen :)

Vooral City of God heel erg blij mij, echt een top film en de blu-ray is niet altijd even makkelijk of voor een fatsoelijke prijs te vinden en toen kwam ik opeens de steelbook tegen dus daar maar gelijk op gedoken. Tevens Enemy van Denis Villeneuve erbij gepakt. Bijzondere en aparte film maar ik vond hem top en met sterk acteer werk van Jake Gyllenhaal.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/G3QL1xHS/IMG-20250709-171500.jpg

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Niiice!

Ik vind Enemy ook echt een van Villeneuve's beste en meest interessante films.

Ben wel een beetje jaloers, want de reguliere blu-ray die ik heb, heeft maar een lelijk hoesje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

ReVision. schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:50:
Weer even geen 4K UHD's die komen eind van de maand pas weer, maar er zijn wel nog twee mooie blu-ray steelbook's binnen gekomen :)

Vooral City of God heel erg blij mij, echt een top film en de blu-ray is niet altijd even makkelijk of voor een fatsoelijke prijs te vinden en toen kwam ik opeens de steelbook tegen dus daar maar gelijk op gedoken. Tevens Enemy van Denis Villeneuve erbij gepakt. Bijzondere en aparte film maar ik vond hem top en met sterk acteer werk van Jake Gyllenhaal.

[Afbeelding]
Voor City of God hoop ik dat er nog een 4K versie komt. Er draaien in ieder geval 4K restoraties in de bios. :) De steelbook is de Zavvi exclusive? De engelse site heeft deze er wel op staan, maar de NL site weer niet.

Enemy is interessant en zal waarschijnlijk geen 4K release krijgen (ook niet echt nodig), dus die had ik ook onlangs op bluray gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Gundogan schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:28:

Voor City of God hoop ik dat er nog een 4K versie komt. Er draaien in ieder geval 4K restoraties in de bios. :) De steelbook is de Zavvi exclusive? De engelse site heeft deze er wel op staan, maar de NL site weer niet.

Enemy is interessant en zal waarschijnlijk geen 4K release krijgen (ook niet echt nodig), dus die had ik ook onlangs op bluray gekocht.
Er weet dat er vorig jaar in mei een 4K restoration in een aantal bioscopen was inderdaad maar sindsdien heb ik er helemaal niets meer over gehoord of over een mogelijke 4K UHD release. Daarom toch maar de blu-ray gekocht, mocht de film uiteindelijk toch op 4K UHD komen dan zal ik die waarschijnlijk ook wel weer kopen hahaha.

Ik denk dat Enemy niet bekend en populair genoeg is voor een 4K UHD al weet je het natuurlijk nooit :)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Is de German release van Enemy van CapeLight een goede transfer?
Deze dus: https://www.blu-ray.com/movies/Enemy-Blu-ray/122944/

Op blu-ray.com forum sprak er iemand over een German release met "severe aliasing/moiree problems throughout. As in it's terribad."

Vandaar dus de vraag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:15:

Op blu-ray.com forum sprak er iemand over een German release met "severe aliasing/moiree problems throughout. As in it's terribad."

De release die ik heb is ook Duits en van Capelight maar dan in steelbook
Ik laat het je weten zodra ik hem heb gezien, moet hem nog kijken namelijk.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

daffie82 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:15:

Ik heb die versie en kan me niet herinneren dat er iets mis mee was. Niet heel kritisch gekeken, maar geen terribad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Hm, ik had eigenlijk de Duitse digibook versie moeten kopen. Daar zit ook nog Polytechnique bij en de Duitse versie heeft ook Engelse subs (volgens mij heeft de UK versie die ik heb die niet).

edit:
Ik lees net op blu-ray.com forum dat de Duitse digibook geen Engelse subs heeft voor Polytechnique, wat wel lastig is, gezien die film in het Frans is.

https://forum.blu-ray.com...?p=10079108&postcount=248

[ Voor 39% gewijzigd door josh-hill op 14-07-2025 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@josh-hill is het een optie voor je om de bluray (Polytechnique) te rippen en de srt subtitle (Engels of NL) er zelf bij te doen?

[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 14-07-2025 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
daffie82 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:52:
@josh-hill is het een optie voor je om de bluray te rippen en de srt subtitle (Engels of NL) er zelf bij te doen?
Ik heb al een rip met ondertitels. Maar volgens mij wordt er ook niet zo veel gesproken in deze film, dus zo heel cruciaal is het niet, behalve dat de film sowieso al wat lastig te volgen is. :D

Ik vind de hoes alleen afgrijselijk lelijk. Maar dat heb ik wel bij meer blu-rays die ik gekocht heb (dat een andere editie echt een veel mooiere hoes heeft).

Ik vind Chris Stuckmann's theorie ogerigens wel een goeie. Toen ik zijn take op het verhaal gezien/gehoord had, heb ik meteen de blu-ray gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
daffie82 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:52:
@josh-hill is het een optie voor je om de bluray (Polytechnique) te rippen en de srt subtitle (Engels of NL) er zelf bij te doen?
Oh, Polytechnique. Ja, dat kan natuurlijk. Al heb ik op het moment geen blu-ray drive bij mijn pc. Maar goed, beetje theoretische discussie, want de Duitse digibook (met Polytechnique) is nu redelijk onbetaalbaar geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Op Amazon US zijn een finke berg Criterion 4K titels flink afgeprijsd. De meesten kosten nu 25 dollar. Ik heb even toegeslagen...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e6r6i6c
Bij coolshop nu 4 4k films.voor 60 euro, heb mooi Full Metal Jacket, Stand By me, Bram Stoker's Dracula en Evil Dead rise besteld, 15 euro per film vind ik een mooie deal. Je kunt niet elke film kiezen, maar er zat voor mij genoeg leuks tussen.

Naast dat ik hier besteld heb, heb ik ook nog 6 films bij amazon.com besteld tijdens de prime dagen, pfff moet mezelf wel wat gaan inhouden, want het loopt zo wel snel op kwa kosten 😝

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CLw8MCK1AzZ7OBdUo-HQyZGCkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9VQWBZa9IywXojAGj29axRz.jpg?f=fotoalbum_large

In een week via amazon.com. Bij Arcane ook netjes alle disks hun eigen plekje ipv alles op elkaar gepropt.

De reservoir dogs slipcover had helaas geen seal en heeft wel betere tijden gezien daardoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Gundogan op 16-07-2025 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:58

freshy98

Atari

Zojuist via Amazon.com Kinddom of Heaven en Fallout, Season 1 binnengekregen.
Kingdom of Heaven was natuurlijk meteen uitverkocht, en afgelopen week was er heel kort weer voorraad, en meteen besteld.
Ik is blij :-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Peter Weir's Master and Commander met Russell Crowe komt eindelijk op 4K UHD.
In ieder geval is de artwork van de Steelbook bekend, er is nog niet duidelijk of en waneer er een reguliere release komt. Deze Amerikaanse 20th Century Fox steelbook komt uit op 5 augustus

https://www.blu-ray.com/m...-World-4K-Blu-ray/392572/

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LEcrzcx.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3zdBp5y.jpeg

[ Voor 28% gewijzigd door ReVision. op 16-07-2025 18:31 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:08

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Zat even in dit topic te zoeken of ik de juiste lord of the rings versie kan vinden in 4K en extended.

Omdat ik het met mijn zoon wil gaan kijken heb ik NL ondertiteling nodig, en Engels gesproken.

Op Amazon zie ik Duitse varianten die rond de 60 euro zijn, iets wat ik er max voor over heb. Staat alleen geen NL ondertiteling bij maar weet van vroeger (dvd tijd) dat het er vaak wel was.

Iemand een suggestie voor een goede versie die enigszins betaalbaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:33
Bigg Balls schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:36:
Zat even in dit topic te zoeken of ik de juiste lord of the rings versie kan vinden in 4K en extended.

Omdat ik het met mijn zoon wil gaan kijken heb ik NL ondertiteling nodig, en Engels gesproken.

Op Amazon zie ik Duitse varianten die rond de 60 euro zijn, iets wat ik er max voor over heb. Staat alleen geen NL ondertiteling bij maar weet van vroeger (dvd tijd) dat het er vaak wel was.

Volgens mij heb ik de duitse versie hier, k zal zo even voor je kijken of er overal NL subs bij zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Bigg Balls schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 19:36:

U vraagt... Wij draaien! :

https://www.marktplaats.n...ltra-hd-extended-editions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

ReVision. schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 18:29:
Peter Weir's Master and Commander met Russell Crowe komt eindelijk op 4K UHD.
In ieder geval is de artwork van de Steelbook bekend, er is nog niet duidelijk of en waneer er een reguliere release komt. Deze Amerikaanse 20th Century Fox steelbook komt uit op 5 augustus

https://www.blu-ray.com/m...-World-4K-Blu-ray/392572/

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Lets goooo! Een van de films die op het schaduwlijstje stond van "die zal vast wel een 4k krijgen".

Hopelijk is het geluid goed, hoewel de DVD al episch is. De soundtrack is _/-\o_

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:29

Twazerty

AVCHDCoder developer

Niet bij die gast kopen. Hij doet aan dropshipping vanuit Amazon. Ik ben er ook een keer ingetuind. Hij zet erbij: diverse doosjes. Je krijgt niet wat er op de foto staat. Ik heb zijn dropshipping niet geaccepteerd en hem zover gekregen dat hij mij geld terug ging betalen. Zijn pakketjes heb ik volgens mij weer geretourneerd naar amazon.

Ik kreeg de Duitse LOTR versie binnen op 4k terwijl hij duidelijk de NL release op de foto had staan. Ik was not amused toen ik amazon pakketjes binnen kreeg.

Edit: hij gebruikt nog steeds dezelfde foto's bij LOTR als jaren geleden. Nu zet hij expres verschillende foto's van verschillende releases erbij. Toen ik hem daar toen op aansprak kon hij er ook niet meer omheen dat hij de boel voor de gek hield.

[ Voor 13% gewijzigd door Twazerty op 16-07-2025 23:17 ]

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Twazerty schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:13:
[...]

Niet bij die gast kopen. Hij doet aan dropshipping vanuit Amazon. Ik ben er ook een keer ingetuind. Hij zet erbij: diverse doosjes. Je krijgt niet wat er op de foto staat. Ik heb zijn dropshipping niet geaccepteerd en hem zover gekregen dat hij mij geld terug ging betalen. Zijn pakketjes heb ik volgens mij weer geretourneerd naar amazon.

Ik kreeg de Duitse LOTR versie binnen op 4k terwijl hij duidelijk de NL release op de foto had staan. Ik was not amused toen ik amazon pakketjes binnen kreeg.

Edit: hij gebruikt nog steeds dezelfde foto's bij LOTR als jaren geleden. Nu zet hij expres verschillende foto's van verschillende releases erbij. Toen ik hem daar toen op aansprak kon hij er ook niet meer omheen dat hij de boel voor de gek hield.
Dank je voor de waarschuwing! Helaas lopen er zulke droogkloothommels rond.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:03
@Twazerty Hoe maakt hij dan winst ?
Laat maar, ik zie het al, je krijgt een goedkopere versie dan je verwacht.

[ Voor 57% gewijzigd door W1ck1e op 17-07-2025 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Toevallig al contact gehad, dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:33
@Bigg Balls Sorry, niet meer gekeken aangezien in die marktplaats advertentie stond “met nederlandse ondertiteling”. Maar nu er twijfel is over de authenticiteit van de advertentie kan ik het vanavond nog voor je controleren als je zou willen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Twazerty schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:13:
[...]

Dank je wel, super irritant zulke gasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Bigg Balls schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 09:38:
[...]

Toevallig al contact gehad, dank je wel
Mijn excuus voor het linkje, gelukkig wist Twazerty dat het foute boel was en een waarschuwing gaf (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Gundogan schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:57:

Lets goooo! Een van de films die op het schaduwlijstje stond van "die zal vast wel een 4k krijgen".

Hopelijk is het geluid goed, hoewel de DVD al episch is. De soundtrack is _/-\o_
Zowel de 4k steelbook als de reguliere 4k versie zijn nu te pre-orderen bij zavvi.nl (release begin september)

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
Voor het eerst een beetje teleurgesteld in een Blu-ray aankoop. Ik had de EAN gecontroleerd van Bol.com en een boxset verwacht, maar in plaats daarvan blijkt het om een grote case met 6 discs te gaan. Op zich niet zo erg, maar ik zie ook niks op de achterkant staan over Dolby Atmos en Dolby Vision, dus ik twijfel nu om hem terug te sturen. Weet iemand misschien meer over deze set voordat ik hem terugstuur of openmaak?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRrXZ-zredbEgRHtDxT4GgRlENw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgj7zoD5NhLXzArSzBWO5dzN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKFXTdj4bb0oWhf7Wo3t7h2lODc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RDrDUo1HFEeF6tZD8HoTEIe.jpg?f=fotoalbum_large

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:06:
Voor het eerst een beetje teleurgesteld in een Blu-ray aankoop. Ik had de EAN gecontroleerd van Bol.com en een boxset verwacht, maar in plaats daarvan blijkt het om een grote case met 6 discs te gaan. Op zich niet zo erg, maar ik zie ook niks op de achterkant staan over Dolby Atmos en Dolby Vision, dus ik twijfel nu om hem terug te sturen. Weet iemand misschien meer over deze set voordat ik hem terugstuur of openmaak?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb hem even bij blu-ray.com er door heen gehaald en het klopt dat de discs geen Dolby Vision en Atmos hebben. De discs zijn HDR10 en het geluid is DTS HD-MA 5.1. Ik hoop dat deze info je verder helpt bij je beslissing.

https://www.blu-ray.com/m...rilogy-4K-Blu-ray/366741/

[ Voor 3% gewijzigd door MasterCypher25 op 17-07-2025 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 09:52
ZesBarkiePK schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:06:
Afgelopen weekend in 1 dag bekeken. Open maken en genieten van de super DTS HDMA geluidsmix en de fantastische IMAX beelden _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
MasterCypher25 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:25:
[...]

Heb hem even bij blu-ray.com er door heen gehaald en het klopt dat de discs geen Dolby Vision en Atmos heeft. De discs zijn HDR10 en het geluid is DTS HD-MA 5.1. Ik hoop dat deze info je verder helpt bij je beslissing.

https://www.blu-ray.com/m...rilogy-4K-Blu-ray/366741/
Dank je wel, die site ga ik onthouden voor een volgende keer.
Ik dacht even slim te zijn en de films dan maar los van elkaar te kopen, maar het lijkt er op dat deze films nooit met Dolby Atmos uitgebracht zijn. Dus het is niet alleen met deze set.
Net ook nog even op HBO Max gekeken en ook daar hebben de films ook geen Dolby Vision of Dolby Atmos.
Geen idee waarom ze daar met deze remaster niet voor gekozen hebben.
Maar ik wil de films evengoed graag hebben dus dan gaat de folie er nu vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
peptalk schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:51:
[...]

Afgelopen weekend in 1 dag bekeken. Open maken en genieten van de super DTS HDMA geluidsmix en de fantastische IMAX beelden _/-\o_
Top! Dank! Ga ik ook zeker doen!

Nu ik hem trouwens opgemaakt heb zie ik dat er maar liefst 9 discs inzitten. Wow!

[ Voor 12% gewijzigd door ZesBarkiePK op 17-07-2025 19:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ZesBarkiePK schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:56:
Net ook nog even op HBO Max gekeken en ook daar hebben de films ook geen Dolby Vision of Dolby Atmos.
Geen idee waarom ze daar met deze remaster niet voor gekozen hebben.
Dat is heel simpel: omdat regisseur Nolan dat niet wil.

Ik heb van the dark knight zelf dolby vision gemaakt trouwens. Maar laten we dat maar niet in dit topic bespreken.

De DTS HD mix is trouwens zeker niet verkeerd. Al is de dialoog te stil in verhouding met de effecten en muziek. Maar ook dat is typisch Nolan. Kijk maar eens naar Tenet. Daar versta je de halve tijd geen hol van zonder subtitles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 18:57:
[...]

Top! Dank! Ga ik ook zeker doen!

Nu ik hem trouwens opgemaakt heb zie ik dat er maar liefst 9 discs inzitten. Wow!
Klopt, had je kunnen zien in het linkje wat ik geplaatst had! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
MasterCypher25 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:06:
[...]

Klopt, had je kunnen zien in het linkje wat ik geplaatst had! ;)
Echt niet normaal 9 discs, dit is wel meteen de mooiste blu-ray die ik heb!

Ik ben alweer helemaal gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

ZesBarkiePK schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 19:08:
[...]

Echt niet normaal 9 discs, dit is wel meteen de mooiste blu-ray die ik heb!

Ik ben alweer helemaal gelukkig.
Het is inderdaad een mooie set, ik heb zelf de "kartonnen doos" uitvoering en bevat ook 9 discs! :Y
Maar wat is normaal? De Star Warsboxset bevat 27 discs! *O* , kost alleen ruim € 400,-... -O-

Een tevreden 4K blu-raykoper is geen onruststoker!!... :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hier inmiddels ook de '.com' bestelling binnen, dit uit de 3 voor 2. Aanleiding om te bestellen was eigenlijk het boek waar ik per toeval op stuitte op Youtube. Had die al toegevoegd op het lijstje/mandje om in de gaten te houden en nog in de week vóór de Prime dagen al een flink stuk goedkoper geworden en met die goedkopere prijs ook nog in de 3 voor 2 beland dus dat was het sein om te bestellen O-) . De 50th Anniversary editie van Jaws stond er volgens mij ook nog in maar bij deze 45ste zit nog een boekje ... En deze Akira versie er nog bij gedaan https://www.blu-ray.com/movies/Akira-4K-Blu-ray/378114/ (was niet al te lang geleden nog een hele goedkope non-steelbook op de Spaanse amzn maar die had volgens mij geen engelstalige audio, enkel japans en spaans)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Luzna7WPDOnamqmXc-DWLD8cBj8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9b5yp7dpazueicSlCj6HyYBz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16klhwAKq0_xwC-NhZ3-skHVEuQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6KAWYF7DiIhGSRnWZ75v0sYG.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 17-07-2025 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
apis29 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:39:
Hier inmiddels ook de '.com' bestelling binnen, dit uit de 3 voor 2. Aanleiding om te bestellen was eigenlijk het boek waar ik per toeval op stuitte op Youtube. Had die al toegevoegd op het lijstje/mandje om in de gaten te houden en nog in de week vóór de Prime dagen al een flink stuk goedkoper geworden en met die goedkopere prijs ook nog in de 3 voor 2 beland dus dat was het sein om te bestellen O-) . De 50th Anniversary editie van Jaws stond er volgens mij ook nog in maar bij deze 45ste zit nog een boekje ... En deze Akira versie er nog bij gedaan https://www.blu-ray.com/movies/Akira-4K-Blu-ray/378114/ (was niet al te lang geleden nog een hele goedkope non-steelbook op de Spaanse amzn maar die had volgens mij geen engelstalige audio, enkel japans en spaans)

[Afbeelding]

[YouTube: TRANSFORMERS: A VISUAL HISTORY | Interview with Jim Sorenson | VIZ]

[Afbeelding]
Ik vind die special edition van Jaws echt heel erg cool, waar heb je die besteld als ik het vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
@ZesBarkiePK de Amerikaanse amazon, zie ook de link die erbij stond https://www.blu-ray.com/movies/Jaws-4K-Blu-ray/265299/ (die linkt weer rechtstreeks naar het product bij 'price')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
apis29 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 23:01:
@ZesBarkiePK de Amerikaanse amazon, zie ook de link die erbij stond https://www.blu-ray.com/movies/Jaws-4K-Blu-ray/265299/ (die linkt weer rechtstreeks naar het product bij 'price')
Bedankt! Wat een bizar prijsverschil met de voor mij bekende winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 23:03:
[...]

Bedankt! Wat een bizar prijsverschil met de voor mij bekende winkels.
Voor zover ik gezien heb is de amerikaanse 45th anniversary editie sowieso de enige waar het boekje bij zit (als het goed is is er iig ook een UK 45th versie maar dan zonder).
Het boekje lijkt op de productfoto wel wat 'indrukwekkender' overigens dan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyS-qvSyohOt_ko1bcWxuiVcXCg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IjqUuRqyacOVlPvae7zTJaHz.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Jurassic Park UHD gezien. Krijgt erg wisselende reviews. Ik vond het dikke prima. Schiet 2 uit de bocht met CGI maar goed, het is 30+ jaren oud !!
Geluid waanzinnig. Beeld eigenlijk ook op dus 2-3 scenes na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westers
Bigg Balls schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:45:
[...]

Dank je wel, super irritant zulke gasten
NL-versie komt geregeld voorbij op Marktplaats voor €40,- tot € 50,- euro. Even een alert op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westers
Deruxian schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 00:32:
Jurassic Park UHD gezien. Krijgt erg wisselende reviews. Ik vond het dikke prima. Schiet 2 uit de bocht met CGI maar goed, het is 30+ jaren oud !!
Geluid waanzinnig. Beeld eigenlijk ook op dus 2-3 scenes na
De nieuwe uitgave met Dolby Vision? Of de uitgave die al wat langer beschikbaar is zonder DV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:44
The Abyss 4K maar eens aangeschaft. Was nu met korting bij bol.com voor €23,38. Deze film had ik helemaal nog niet op DVD op blu-ray.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

westers schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 14:03:
[...]

De nieuwe uitgave met Dolby Vision? Of de uitgave die al wat langer beschikbaar is zonder DV?
Nee wel de oude!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

PatrickC schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 16:41:
The Abyss 4K maar eens aangeschaft. Was nu met korting bij bol.com voor €23,38. Deze film had ik helemaal nog niet op DVD op blu-ray.
Die heb ik onlangs ook gekocht, in de 2 voor € 30,- actie bij Bol, samen met Joker. Heb hem gekeken en heel mooi beeld en geluid EN er staat ook een versie op die 30 minuten langer duurt! oftewel bijna 3 uur! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
MasterCypher25 schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 20:12:
[...]

Die heb ik onlangs ook gekocht, in de 2 voor € 30,- actie bij Bol, samen met Joker. Heb hem gekeken en heel mooi beeld en geluid EN er staat ook een versie op die 30 minuten langer duurt! oftewel bijna 3 uur! ;)
Heeft die in de 2 voor €30 gezeten? Dan heb ik dat gemist! |:(

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

PatrickC schreef op zaterdag 19 juli 2025 @ 21:09:
[...]

Heeft die in de 2 voor €30 gezeten? Dan heb ik dat gemist! |:(
Volgens mij wel, zo'n 4 of 5 weken geleden. Ik koop heel zelden losse blu-ray's bij Bol. Tot nu toe heb ik alleen de laatste 3 Spider-manfilms los gekocht, mooi in een box, 3 voor € 45 nogwat, oftewel € 15 en een beetje per titel, die moet ik nog kijken :D

Vanmiddag Final Destination Bloodlines even bij mijn piratenvriendjes gedownload en ga ik zometeen kijken, hopelijk net zo bizar als de voorgaande delen! >:)

[ Voor 15% gewijzigd door MasterCypher25 op 19-07-2025 21:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• e6r6i6c
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqfL8TXyjATNG9jB01v4Z6POKO4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2Gynl835fMQaxcByn5o6Bha.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn amazon prime en Coolshop bestellingen kwamen vandaag binnen, heerlijk om sommige van deze films eindelijk weer in mijn collectie te hebben, sommige heb ik alleen op VHS gehad, dus dit is een mooie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:58

freshy98

Atari

Gisteren mijn vervangende Titanix disc binnen gekregen.

Kreeg donderdag een mail van PostNL of ik 8 Euro inklaring kosten wilde betalen.
Paramount is niet heel scheutig met informatie, in dit geval helemaal niks sinds een hele tijd geleden waar per mail werd aangegeven da ik een vervangende disc zou ontvangen.

Maar, ik heb nu een US disc voor mijn DE versie :-) Ik vind het prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Vandaag Jurassic Park, de nieuwe uitgave in dolby vision, gekeken.

Echt een sublieme transfer. Zowel qua beeld en geluid (dolby atmos).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

daffie82 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:19:
[...]

Jammer dat deze nieuwe versies niet los te koop zijn. Ik heb de oude versie van Jurassic Park, maar zou wel de nieuwe versie van de Lost World willen. Maar om nou 70 euro neer te leggen daarvoor voor de box is een beetje te veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

daffie82 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 20:19:
[...]

Groot verschil vergeleken met de oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Heb de oude UHD zonder Dovi nooit gezien. Kan ik dus niets over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb deze box: Jurassic World: Ultimate Collection 4K Blu-ray
https://www.blu-ray.com/m...ection-4K-Blu-ray/318288/
Dat is met Dolby Vision zo te zien. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

PatrickC schreef op zondag 20 juli 2025 @ 21:21:
Ik heb deze box: Jurassic World: Ultimate Collection 4K Blu-ray
https://www.blu-ray.com/m...ection-4K-Blu-ray/318288/
Dat is met Dolby Vision zo te zien. 8)
Volgens heeft mij de oude trilogie geen DV in die box? Dat lijkt een verzameling van alle oude releases met de nieuwe trilogie.

Deze zou volledig DV+atmos moeten zijn voor de oude trilogie:

https://www.blu-ray.com/m...rilogy-4K-Blu-ray/386945/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Gundogan schreef op zondag 20 juli 2025 @ 22:10:
[...]

Volgens heeft mij de oude trilogie geen DV in die box? Dat lijkt een verzameling van alle oude releases met de nieuwe trilogie.

Deze zou volledig DV+atmos moeten zijn voor de oude trilogie:

https://www.blu-ray.com/m...rilogy-4K-Blu-ray/386945/
Ik heb het even gecontroleerd en je hebt gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Arcande Season 2 is nu officeel aangekondigd op 4K UHD en de steelbook is nu te pre-orderen bij Zavvi

https://www.zavvi.nl/4k/a...y-steelbook/17170378.html

hoi

Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste