Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is het een idee om ook linkjes via marktplaats hier te plakken? er zitten soms hele goede deals tussen. of is dit tegen de forumregels? je wil natuurlijk niemand doorverwijzen naar een eventuele oplichter. maar iedereen weet ongeveer hoe een vertrouwde verkoper eruit ziet hier.

[ Voor 54% gewijzigd door Farabi op 11-07-2025 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Nu online
Farabi schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:15:
is het een idee om ook linkjes via marktplaats hier te plakken? er zitten soms hele goede deals tussen. of is dit tegen de forumregels? je wil natuurlijk niemand doorverwijzen naar een eventuele oplichter. maar iedereen weet ongeveer hoe een vertrouwde verkoper eruit ziet hier.
We plakken hier ook linkjes naar Amazon en Bol, dus denk dat het wel kan. Linkjes zouden betrouwbaar moeten zijn, dus als er hier mensen zijn die met regelmaat op Marktplaats kopen en het wordt netjes geleverd, dan zou de verkoper wel betrouwbaar zijn lijkt mij en dus geschikt zijn om een linkje naartoe te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Maar een vraag over die amazon.com aankopen, dat zijn natuurlijk Amerikaanse edities, maar ik had ook gelezen dat bijna alle 4k Blu rays regio vrij zijn, klopt dit of moet je hier toch nog wel op letten? Want ik zit er sterk aan te denken om toch wat 4k Blu rays te gaan bestellen bij Amazon.com

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
e6r6i6c schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:27:
Maar een vraag over die amazon.com aankopen, dat zijn natuurlijk Amerikaanse edities, maar ik had ook gelezen dat bijna alle 4k Blu rays regio vrij zijn, klopt dit of moet je hier toch nog wel op letten? Want ik zit er sterk aan te denken om toch wat 4k Blu rays te gaan bestellen bij Amazon.com
dit vraag ik me ook af. ik las tegenstrijdige info over dit. zijn alle uhd-players nu regiovrij of alle films? iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Nu online
e6r6i6c schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:27:
Zover ik weet zijn 4K UHD blu-ray's regiovrij, maar je kan het altijd even controleren op blu-ray.com. Ik heb hier in ieder geval nog geen enkele 4K liggen die niet regiovrij is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgeerolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 14:14
Bijna alle 4K UHD blu-rays zijn idd regiovrij. Maar als er een 1080p schijf bijzit waar dan meestal ook de extra’s op staan, zijn die meestal niet regiovrij dacht ik. Iets om op te letten als dit belangrijk is voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Nu online
Farabi schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 13:29:
[...]

dit vraag ik me ook af. ik las tegenstrijdige info over dit. zijn alle uhd-players nu regiovrij of alle films? iemand?
De spelers zijn niet regiovrij, de schijven 99 999 van de 100 1000 keer wel. Wel kan je een UHD speler regiovrij maken, dit geldt niet voor alle merken en modellen, maar ook hier, een hoop wel :

https://www.rattlebyte.co...select_model&model_id=219

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-07 14:36
Lijst van regio gelockte UHD's:
https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=334606

"Out of 29,000 worldwide 4K UHD releases, about 30 have been found to be region locked."

Best wel te verwaarlozen dus.

De 1080ps die erbij zitten zijn uit de VS wel redelijk vaak gelockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:09
Z0di4k schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:02:
[...]

IDD niks mis met die prijzen.

The Super Mario Bros. Movie - Power Up Edition 4K Ultra HD + Blu-ray + Digital [4K UHD]

USA Amazon: € 11,11 of -35% $12.99
Bol/MM: € 26,99 Super Mario Bros (4K Ultra HD + Blu-ray)

Echt bizar en irritant. Aanbod op Marktplaats ook laag.
Bol heeft een paar weken terug een 2 voor 30 actie gehad waar ook die film tussen zat. Ze hebben nu een paar kortingen die niet heel erg spannend zijn, al zag ik wel de steelbook van Barbie voor 15 euro. Maar ik denk dat als je nog even kan wachten die actie of korting vanzelf wel weer terugkomt.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:15:
Als het goed is is dat ongewenst op dit forum (zag dezelfde vraag al eens voorbij komen in het Audio topic en dat werd toen niet toegestaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Z0di4k schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:02:
[...]

IDD niks mis met die prijzen.

The Super Mario Bros. Movie - Power Up Edition 4K Ultra HD + Blu-ray + Digital [4K UHD]

USA Amazon: € 11,11 of -35% $12.99
Bol/MM: € 26,99 Super Mario Bros (4K Ultra HD + Blu-ray)

Echt bizar en irritant. Aanbod op Marktplaats ook laag.
Op de Italiaanse amzn is die al zo vaak goedkoop te koop geweest zonder een of andere Prime actie en na verzending en BTW erop is die €11 alweer de prijs zonder Prime korting O-)
Eigenlijk nog niks gekocht wat een Prime aanbieding is, wel wat met deze 3 voor 2 actie
Dingen in andere mandjes zag ik in prijs omhoog gaan om vervolgens voor de oude prijs als Prime aanbieding te koop te zien :+
Back to the Future trilogie als ander voorbeeld is nu $30 in de Prime aanbieding maar dat was die een tijdje geleden ook al als dagaanbieding ...

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 11-07-2025 21:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 12:43

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lj0Q1IlMA6vYMeE4KHoJ2JfkGLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kZdgRKj2nRdFdwlBFYxRUGPE.jpg?f=fotoalbum_large

Ook eindelijk binnen. Wel een beetje jammer dat je maar 3 van de 5 token kaartjes krijgt en uiteraard geen kittie kaartje bij die van mij. -O-

Verder wel een mooie uitgave met een boekje, poster, stickers en dus token kaartjes.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Weet iemand welke versie dit is van Dracula

De versie met DV /30th anniversary?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Nu online
Deruxian schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 09:35:

*Zonde van de tijd, moeite en energie...*

[ Voor 18% gewijzigd door MasterCypher25 op 12-07-2025 12:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Deruxian schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 09:35:

Dit is de 25th anniversary versie, de 30th anniversary versie is er enkel in steelbook format en deze heeft Dolby Vision. Te krijgen bij diverse Amazon sites

Zie ook

https://www.blu-ray.com/m...racula-4K-Blu-ray/322492/
https://www.blu-ray.com/m...racula-4K-Blu-ray/321718/
https://www.blu-ray.com/m...racula-4K-Blu-ray/320241/

[ Voor 8% gewijzigd door ReVision. op 12-07-2025 10:41 ]

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gundogan schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 01:20:
[Afbeelding]

Ook eindelijk binnen. Wel een beetje jammer dat je maar 3 van de 5 token kaartjes krijgt en uiteraard geen kittie kaartje bij die van mij. -O-

Verder wel een mooie uitgave met een boekje, poster, stickers en dus token kaartjes.
En slechts SDR. Dat vind ik nog het ergste.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Laatst online: 12:43

Gundogan

Rip and tear, until it is done

daffie82 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:21:
[...]

Curzon en Criterion hebben inderdaad geen HDR. Er is een Italiaanse versie met HDR10 (hoewel dat geen "as director intented" release is? En geen 7.1 geluid en geen Engelse opties).

[ Voor 7% gewijzigd door Gundogan op 12-07-2025 11:41 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Een nieuwe film hoeft sowieso niet persse HDR of DV te hebben want ze kunnen die extra brightnessin post-productie verwerken voordat de film uberhaupt in de bios komt.

HDR/DV is vooral goed voor oudere films die met een lagere brightness zijn gemastered voor home releases omdat tv's destijds lang niet zo'n hoge helderheid hadden in vergelijking met de bioskoop. TV's van nu zijn daarintegen juist een stuk feller dan vroeger en vergelijkbaar tot feller dan je bioskoop scherm dus eigenlijk is HDR helemaal niet meer nodig als de film gewoon netjes wordt bewerkt in post-productie.

Eigenlijk als je de meest waarheidsgetrouwe versie van een moderne film wil zien zoals in de bioskoop moet je helemaal geen HDR/DV gebruiken. Maar goed neemt niet weg dat het er lekker fel een mooi uit ziet en we het allemaal graag willen. Maar ik zie het ontbreken ervan echt niet als een minpunt, zeker niet als het door de director zelf is approved en weg gelaten.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

ReVision. schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 10:40:
[...]

Dit is de 25th anniversary versie, de 30th anniversary versie is er enkel in steelbook format en deze heeft Dolby Vision. Te krijgen bij diverse Amazon sites

Zie ook

https://www.blu-ray.com/m...racula-4K-Blu-ray/322492/
https://www.blu-ray.com/m...racula-4K-Blu-ray/321718/
https://www.blu-ray.com/m...racula-4K-Blu-ray/320241/
Yes dank!
Beetje aan de prijs 42 euro is goedkoopste die ik vind. Las wel dit deze versie grote verbetering is tov vorige release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:26:
Een nieuwe film hoeft sowieso niet persse HDR of DV te hebben want ze kunnen die extra brightnessin post-productie verwerken voordat de film uberhaupt in de bios komt.

HDR/DV is vooral goed voor oudere films die met een lagere brightness zijn gemastered voor home releases omdat tv's destijds lang niet zo'n hoge helderheid hadden in vergelijking met de bioskoop. TV's van nu zijn daarintegen juist een stuk feller dan vroeger en vergelijkbaar tot feller dan je bioskoop scherm dus eigenlijk is HDR helemaal niet meer nodig als de film gewoon netjes wordt bewerkt in post-productie.

Eigenlijk als je de meest waarheidsgetrouwe versie van een moderne film wil zien zoals in de bioskoop moet je helemaal geen HDR/DV gebruiken. Maar goed neemt niet weg dat het er lekker fel een mooi uit ziet en we het allemaal graag willen. Maar ik zie het ontbreken ervan echt niet als een minpunt, zeker niet als het door de director zelf is approved en weg gelaten.
Correcte Dolby Vision is helemaal niet fel an sich.
Kijk Sinners in correcte Dolby Vision. Dat is een heel donkere film. DV dimt de rest van je beeld om bepaalde highlights in hogere nits te kunnen laten zien. Het beeld is dus heel vaak over het algemeen donkerder.
Ook afhankelijk of het cmv2.9 of cmv4.0 is en of er een 1000 nits MDL of 4000 nits MDL gebruikt is in de color grading.

De meeste mensen kijken Dolby Vision met Cinema Home presets (LG benaming). Ja, dan is het fel... Maar zo hoor je geen Dolby Vision te kijken.

Natuurlijk moet je Dolby Vision op een OLED ook in een echt DONKERE kamer bekijken. En daar gaat het meestal al mis bij de meeste mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 12-07-2025 12:57 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
daffie82 schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:21:
[...]

Ik vind het erger dat ik het een behoorlijk slechte film vond. Maar gelukkig heb alleen ik die mening, geloof ik.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online

daffie82

Minisforum UM773 Lite

josh-hill schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 12:56:
[...]

Ik vind het erger dat ik het een behoorlijk slechte film vond. Maar gelukkig heb alleen ik die mening, geloof ik.
Ik vond het een fantastische film. Beste animatie van de laatste jaren (samen met Wild Robot).

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste