LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Goed om te weten. Wel relatief duur om welke reden dan ook.peptalk schreef op zondag 29 juni 2025 @ 15:56:
[...]
Iets goedkoper bij tectake zelf:
https://www.tectake.nl/ka...-5cm-800212?tec_color=276
Ik vind de prijs van 129 per rek nog wel meevallen. Wat ik heb gedaan is het helemaal terugrekenen naar de capaciteit en prijs per cm ruimte. Ik wilde optimaal gebruik maken van de ruimte door het maximaal te benutten. Deze rekjes kwam ik ook tegen, maar ik vond dat ik daarmee te veel loze ruimte had. Ik heb uiteindelijk 1090 euro betaald voor 63 meter plankruimte. Plek voor 4800-5000 blu-ray doosjes 1,3cm per stuk gemiddeld). Ofwel 17,3 euro per meterCryptoNL schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:24:
[...]
Goed om te weten. Wel relatief duur om welke reden dan ook.
Impressie toen ik bezig was met inrichten:
:strip_exif()/f/image/7eCEKbSYDFLY7yaRCGfJpWys.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Twazerty op 29-06-2025 19:34 ]
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.
Grappig ik kocht ze toen ze in de aanbieding waren voor 109 euro en vond ze juist super goedkoop.CryptoNL schreef op zondag 29 juni 2025 @ 17:24:
Goed om te weten. Wel relatief duur om welke reden dan ook.
Ook 129 euro vind ik nog steeds heel erg goedkoop. Ik heb echt lang gezocht naar betaalbare kasten waarbij je dus geen loze ruimte had en dan was het vrijwel altijd 300 tot 500 EUR en soms zelf boven de 800 euro voor een beetje redelijke kast.
hoi
Als je kijkt wat het materiaal kost is zelf maken de beste oplossing denk ik. Die kasten van Jysk en Ikea kosten geen drol.ReVision. schreef op zondag 29 juni 2025 @ 19:17:
[...]
Grappig ik kocht ze toen ze in de aanbieding waren voor 109 euro en vond ze juist super goedkoop.
Ook 129 euro vind ik nog steeds heel erg goedkoop. Ik heb echt lang gezocht naar betaalbare kasten waarbij je dus geen loze ruimte had en dan was het vrijwel altijd 300 tot 500 EUR en soms zelf boven de 800 euro voor een beetje redelijke kast.
Ik heb vandaag de blurays en uhd blurays moeten verhuizen (van de woonkamer naar de zolder). Ik kom naar schatting tot ongeveer 75 tot 100 4k blurays.Farabi schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 20:47:
hebben jullie deze koop-neiging ook bij andere spullen? of is het echt alleen bij films?
En nu komt het leukste, we kijken ze op een 55 inch full hd tv

Dan zul je denken, wat heb je eraan? Maar het is gekocht op de toekomst. We hebben nu een 55 inch lg oled tv (ik geloof van de 2e generatie, aangeschaft in 2016) en om eerlijk te bekennen had ik niet verwacht dat de tv zo lang prima zou werken. De volgende tv wordt sowieso een 4k tv omdat je bijna niks anders meer kunt krijgen. Aangezien de kijkafstand dadelijk ongeveer 6 meter wordt (in september/oktober), zijn we dan gedwongen om een grotere tv aan te schaffen, het zal waarschijnlijk 85 inch of groter worden.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Verhuizen was echt een hell hier haha. De grap is mijn meeste blurays zitten gewoon nog in de seal. Kijk meestal via iptvDutchKel schreef op zondag 29 juni 2025 @ 22:30:
[...]
Ik heb vandaag de blurays en uhd blurays moeten verhuizen (van de woonkamer naar de zolder). Ik kom naar schatting tot ongeveer 75 tot 100 4k blurays.
En nu komt het leukste, we kijken ze op een 55 inch full hd tv. Wel met een PS5 omdat we nog geen dedicated 4k blurays speler hebben.
Dan zul je denken, wat heb je eraan? Maar het is gekocht op de toekomst. We hebben nu een 55 inch lg oled tv (ik geloof van de 2e generatie, aangeschaft in 2016) en om eerlijk te bekennen had ik niet verwacht dat de tv zo lang prima zou werken. De volgende tv wordt sowieso een 4k tv omdat je bijna niks anders meer kunt krijgen. Aangezien de kijkafstand dadelijk ongeveer 6 meter wordt (in september/oktober), zijn we dan gedwongen om een grotere tv aan te schaffen, het zal waarschijnlijk 85 inch of groter worden.
Hier was het ook een hel, ik ben er toch 2 middagen mee bezig geweest.CryptoNL schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:16:
[...]
Verhuizen was echt een hell hier haha. De grap is mijn meeste blurays zitten gewoon nog in de seal. Kijk meestal via iptvEnkel de Boutique labels, series en tekenfilms gaan uit de verpakking, omdat die niet te vinden zijn bij de streamingsdiensten
Ik heb ook nog veel in de seals zitten. Meestal is het inderdaad vanwege het gemak van de streamingdiensten. Je hoeft dan niet op te staan en een schijfje te wisselen. Maar ook omdat ik nog een full hd tv heb en het verschil dan ook minder zie.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Qua kopen ben ik weer echt gegrepen door een virus, het klikken op een knopje is zo gedaan en dan weet ik ook weer dat ik niet op de streamingdiensten hoef te rekenen/gokken in de toekomst. Maar met nu nog 7 films onderweg vind ik het eigenlijk ook wel eventjes echt mooi geweest.
You look like I need a drink.
Gemak OK. Verschil in kwaliteit is vaak echter enorm op mijn 4k OLED TV. Daar wissel ik graag een schijfje voor om.DutchKel schreef op maandag 30 juni 2025 @ 10:58:
[...]
Meestal is het inderdaad vanwege het gemak van de streamingdiensten. Je hoeft dan niet op te staan en een schijfje te wisselen. Maar ook omdat ik nog een full hd tv heb en het verschil dan ook minder zie.
[ Voor 13% gewijzigd door daffie82 op 30-06-2025 15:12 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Dit is inderdaad een hele mooie oplossing voor het opslaan an de schijfjes.
You look like I need a drink.
Dune 1 4k voor 11 euro ook leuk prijsje.
Verder viel het me op dat de 2 voor 30 actie voorbij was. Dus hopelijk snel nieuwe actie met andere titels!
Bij Boekenvoordeel nog steeds 2 voor 30,=.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:45:
Verder viel het me op dat de 2 voor 30 actie voorbij was.
Bwaahh.. Niet echt. Is al meerdere malen goedkoper geweest op Amazon.itLekkerboeie86 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:45:
4K box game of thrones 8 seizoenen voor 137.20 lijkt me een goeie deal? Heb hem zelf al. Maar voor de liefhebber bij bol.com
Zelf had ik 105€ betaald in Italië.
Nu 118 zonder verzending:
https://www.amazon.it/TRO...A-Ultra-HD/dp/B09P4K9TT5/
BB is vrijwel altijd goedkoper dan Bol
Al maanden geen 10 voor €50 meer bij Bol
Behalve bij hun Amadeus prijsfout
Vrijwel dezelfde titels als Bol in hun 2 voor € 30,- aanbieding.CryptoNL schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:59:
[...]
BB is vrijwel altijd goedkoper dan Bol
Al maanden geen 10 voor €50 meer bij Bol
Hun 2 voor 12,50 bevat vaak titels die bij Bol 3 voor 25 zijnwesters schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 19:19:
[...]
Vrijwel dezelfde titels als Bol in hun 2 voor € 30,- aanbieding.
Ik heb er een hekel aan om 4K UHD's bij Amazon te kopen, vrijwel alles daar is Duits of Italiaans. En dan ook de tekst op de covers.daffie82 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 18:56:
[...]
Bwaahh.. Niet echt. Is al meerdere malen goedkoper geweest op Amazon.it
Zelf had ik 105€ betaald in Italië.
Nu 118 zonder verzending:
https://www.amazon.it/TRO...A-Ultra-HD/dp/B09P4K9TT5/
Bij Bol is er ook veel import, maar komt het meestal uit Frankrijk en heb je ook NL tekst op de covers.
Voor het kijken van de film maakt het niet zoveel uit, die kan je altijd wel op Engels zetten.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Het was een leuke actie bij Bol, maar toch was ik helaas te laat met een tweede bestelling. Ik had nog 6 4K UHD's uitgezocht voor de actie prijs van 90 euro, maar de actie was van zondag op maandag afgelopen volgens mij. Het is jammer dat je niet altijd weet hoe lang je er gebruik van kan maken, ik ben niet altijd even snel met uitzoeken en bestellen.Lekkerboeie86 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:45:
4K box game of thrones 8 seizoenen voor 137.20 lijkt me een goeie deal? Heb hem zelf al. Maar voor de liefhebber bij bol.com
Verder viel het me op dat de 2 voor 30 actie voorbij was. Dus hopelijk snel nieuwe actie met andere titels!
Ik heb wel de Batman en Joker dubbelpack voor 25 euro gekocht, vond ik ook wel een leuke prijs.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Gelukkig is er nog genoeg tegen een redelijke prijs te krijgen bij Bol. The Matrix collection bv, nog geen € 42,- voor 4x 4K Blu-ray oftewel nog geen € 10,50 per deel. Van de week heb ik de volgende 4K Blu-ray's besteld voor nog geen € 36,- bij elkaar.ZesBarkiePK schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:00:
[...]
Het was een leuke actie bij Bol, maar toch was ik helaas te laat met een tweede bestelling. Ik had nog 6 4K UHD's uitgezocht voor de actie prijs van 90 euro, maar de actie was van zondag op maandag afgelopen volgens mij. Het is jammer dat je niet altijd weet hoe lang je er gebruik van kan maken, ik ben niet altijd even snel met uitzoeken en bestellen.
Ik heb wel de Batman en Joker dubbelpack voor 25 euro gekocht, vond ik ook wel een leuke prijs.
https://www.bol.com/nl/nl...ET9GWA_0_1.4.ProductImage
en
https://www.bol.com/nl/nl...ZMgA.2_35.38.ProductImage
Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...
[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 03-07-2025 13:16 ]
Thanks! Miss Peregrine’s is echt een koopje voor 12 euro. Ik vind Eva Green een goede actrice, dus leuk om aan de verzameling toe te voegen.MasterCypher25 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 10:07:
[...]
Gelukkig is er nog genoeg tegen een redelijke prijs te krijgen bij Bol. The Matrix collection bv, nog geen € 42,- voor 4x 4K Blu-ray oftewel nog geen € 10,50 per deel. Van de week heb ik de volgende 4K Blu-ray's besteld voor nog geen € 36,- bij elkaar.
https://www.bol.com/nl/nl...ET9GWA_0_1.4.ProductImage
en
https://www.bol.com/nl/nl...ZMgA.2_35.38.ProductImage
Aquaman zou ik ook wel willen kopen, maar ik wil eerst m'n Marvel collectie uitbreiden voordat ik aan DC begin.
De Matrix quadrilogie voor iets meer dan 40 euro is ook geen geld, ik twijfel nog of ik die meeneem.
[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 03-07-2025 14:46 ]
You're welcome! Dat vond ik dus ook, hij staat al maanden te koop voor die prijs en nu kon ik de film mooi combineren met Aquaman, door deze 2 te combineren kreeg ik 1 puntje meer dan door beiden los te bestellen.ZesBarkiePK schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:31:
[...]
Thanks! Miss Peregrine’s is echt een koopje voor 12 euro. Ik vind Eva Green een goede actrice, dus leuk om aan de verzameling toe te voegen.
Aquaman zou ik ook wel willen kopen, maar ik wil eerst m'n Marvel collectie uitbreiden voordat ik aan DC begin.
De Matrix quadrilogie voor iets meer dan 40 euro is ook geen geld, ik twijfel nog of ik die meeneem.
Bij mij loopt het gewoon door elkaar heen, als ik het hebben wil, dan koop ik het gewoon. Zo had ik eerst Beetlejuice Beetlejuice (deel 2 dus) en enkele weken geleden is daar Beetlejuice (deel 1) bij gekomen. Vaak bestel ik ook per serie, zo heb ik Fantastic Beast alle 3 de steelbooks in 1x aangeschaft. Ik hou dus geen specifieke aankoopvolgorde aan.
The Matrix staat voor binnenkort op de lijst, net zoals de 8 Spider-man films. Linkje naar The Matrix voor € 41,17 :
https://www.bol.com/nl/nl...9F4A.4_55.56.ProductImage
Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...
Hogere bitrate en ook meer audio talen.Farabi schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:44:
ik vind het apart dat matrix reloaded veel groter is qua opslag dan 1 en 3. volgens mij is dit deel niet echt langer dan de rest? revolutions is alleen iets korter. Reloaded is een stuk groter op een MKV-file. waar zou het zitten?
67 vs 51 (revolutions) vs 48 (matrix)
Allemaal op blu-ray.com terug te vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 03-07-2025 16:44 ]
Tip van flip; Focus eerst op DC. Die oude DC titels zijn veel moeilijker te vinden en vaak ook duurder. Bijvoorbeeld:ZesBarkiePK schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 14:31:
[...]
Thanks! Miss Peregrine’s is echt een koopje voor 12 euro. Ik vind Eva Green een goede actrice, dus leuk om aan de verzameling toe te voegen.
Adventures of Superboy serie DVD. Hele set kost je zo'n 300-500 euro
Adventures of Superman DVD serie kost je 200-400 euro 6 seizoenen ( enkel seizoen 1 t/m 4 zijn als UK en NL release te krijgen ).
Enzovoorts
29,31 zonder verzending op Amazon.it
33,02 incl verzending naar BE.
[ Voor 14% gewijzigd door daffie82 op 03-07-2025 16:51 ]
Misschien heb je gelijk hoor, maar ik ging net kijken en op dit moment kosten ze allebei precies hetzelfde. Of heb jij een andere EAN? Ik heb wel altijd graag Engelse tekst op de covers.daffie82 schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:49:
Ook the matrix 4k (4 films) is goedkoper op Amazon. Ook hier is bol dus niet de goedkoopste.
29,31 zonder verzending op Amazon.it
33,02 incl verzending naar BE.
https://www.amazon.nl/MAT...9Q8YV/ref=tmm_blu_title_0
https://www.bol.com/nl/nl...ctCardItem_2.ProductImage
Verzamel je zelf ook Marvel of DC? En kan je dan eens wat laten zien? Ik vind dat altijd leuk om te zien.CryptoNL schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 16:49:
[...]
Tip van flip; Focus eerst op DC. Die oude DC titels zijn veel moeilijker te vinden en vaak ook duurder. Bijvoorbeeld:
Adventures of Superboy serie DVD. Hele set kost je zo'n 300-500 euro
Adventures of Superman DVD serie kost je 200-400 euro 6 seizoenen ( enkel seizoen 1 t/m 4 zijn als UK en NL release te krijgen ).
Enzovoorts
Super gaaf man, ik woon in een appartement dus de ruimte is beperkt. Maar anders zou ik ook zulke kasten willen hebben.ReVision. schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:41:
Juiste diepte en niet te veel speling tussen de planken
[Afbeelding]
https://www.bol.com/nl/nl...eatureOption#productTitle
Jazeker. Heb vrijwel alles van DC. Marvel ook maar ben een DC manZesBarkiePK schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:43:
[...]
Verzamel je zelf ook Marvel of DC? En kan je dan eens wat laten zien? Ik vind dat altijd leuk om te zien.
Hier staan wat oude fotos vd collectie. Zal binnenkort nieuwe maken
https://www.instagram.com..._nl?igsh=ejQ0dmdla2d6MTFr
Ik had het over amazon.itZesBarkiePK schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 18:34:
[...]
Misschien heb je gelijk hoor, maar ik ging net kijken en op dit moment kosten ze allebei precies hetzelfde. Of heb jij een andere EAN? Ik heb wel altijd graag Engelse tekst op de covers.
https://www.amazon.nl/MAT...9Q8YV/ref=tmm_blu_title_0
https://www.bol.com/nl/nl...ctCardItem_2.ProductImage
Italië dus.
https://www.amazon.it/gp/aw/d/B09RBGVNS1
Geen Engelse tekst volgens mij.
[ Voor 6% gewijzigd door daffie82 op 03-07-2025 19:35 ]
Op vrijdag 27/06 bestelling gedaan. Op 29/06 verzonden en vandaag al geleverd. Op 1 week na bestelling al in de bus vanuit Amerika.
Bij mij staat nu ‘Arriving Thursday’, ook op 27/06 besteld. Komt waarschijnlijk door één blu-ray (Reservoir Dogs) die een 2 dagen latere levertijd had tov de andere 3. Of… klanten in België krijgen gewoon sneller geleverd!?daffie82 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:34:
Crazy hoe snel iets hier is vanuit amazon.com
Op vrijdag 27/06 bestelling gedaan. Op 29/06 verzonden en vandaag al geleverd. Op 1 week na bestelling al in de bus vanuit Amerika.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Als Belg verdienen we net dat beetje extra natuurlijkPatrickC schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:41:
[...]
Of… klanten in België krijgen gewoon sneller geleverd!?
Jullie hebben gewoon Bezos tijdens zijn 3 daagse huwelijksfeest in Venetië de catering gedaan en hem bedolven onder jullie befaamde Vlaamse frieten!McRagefit schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 14:52:
[...]
Als Belg verdienen we net dat beetje extra natuurlijk
Vergeet de Belgische speciaalbiertjes niet!MasterCypher25 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 15:08:
[...]
Jullie hebben gewoon Bezos tijdens zijn 3 daagse huwelijksfeest in Venetië de catering gedaan en hem bedolven onder jullie befaamde Vlaamse frieten!![]()
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Excuse moi! Daar heb je helemaal gelijk in! Ook heerlijk in een stoofpotje!
Hoezo? Het gaat naar binnen, misschien niet direct, maar naar binnen gaat het! En om eerlijk te zijn, ik ben nog geen Vlaams stoofpotje tegengekomen die mij niet bevallen is!
/f/image/k1uTiOFqDWGdvhZVbMXfxitF.png?f=fotoalbum_large)
Dat zijn inderdaad leuke prijzen! Gisteren zijn Miss Peregine en de 2 Aquaman blu-ray's binnen gekomen en The Abbys, Joker en de eerste 3 delen van Spider-man zijn onderweg! En wie weet wat er met de Prime Days nog bij komt...ZesBarkiePK schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:46:
Vandaag twee UHD’s opgepikt met een leuke korting via de app van Amazon. Morbius gaat de Marvel collectie in. Maverick heb ik alleen nog in de bioscoop gezien en wilde ik al een tijdje thuis op m’n OLED kijken. Ik hoop dat er met de Prime Days nog een paar leuke UHD aanbiedingen voorbij komen. [Afbeelding]
Oh wat goed! Hoe ziet de Aquaman bundel er trouwens uit? Zijn het twee losse doosjes? Of hebben ze beide films in een doosje gedaan? Geniet van je films!MasterCypher25 schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 19:56:
[...]
Dat zijn inderdaad leuke prijzen! Gisteren zijn Miss Peregine en de 2 Aquaman blu-ray's binnen gekomen en The Abbys, Joker en de eerste 3 delen van Spider-man zijn onderweg! En wie weet wat er met de Prime Days nog bij komt...
Het zijn 2 films in 1 doosje met een kartonnen hoesje er omheen. Ik zal vanavond of morgen er even een fotootje van trekken, al zou je het ook kunnen zien in de eerder geplaatste linkjes. Denk dat ik vanavond een film ga kijken op mijn 120" schermZesBarkiePK schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 20:05:
[...]
Oh wat goed! Hoe ziet de Aquaman bundel er trouwens uit? Zijn het twee losse doosjes? Of hebben ze beide films in een doosje gedaan? Geniet van je films!
Grote blij 🥳
:strip_exif()/f/image/keK19vXTcszwo91HDMnmfCVX.png?f=user_large)
Grootte is exact hetzelfde en ook de chapters exact hetzelfde (je hebt wel vaker dubbele entries maar dan is er ene met chapters en de andere zonder).
Of bij Blade Runner 2049 heb je er ook verschillende maar dat ligt aan de tekst die in het begin van de film wordt weergegeven. Die is in verschillende talen en vandaar dus meerdere (4 dacht ik) opties bij het rippen.
Enige verschil tussen de 2 opties is dat optie 1 veel meer talen heeft (zowel qua audio en subs) terwijl optie 2 slechts deze talen heeft :
:strip_exif()/f/image/19fcChOc1dfZm8LA4Ir8g7Ix.png?f=user_large)
Ik heb dus optie 1 genomen en enkel de talen geselecteerd die voor mij belangrijk zijn.
Neem aan dat beide opties voor de rest exact hetzelfde zijn?
Tijdens het testen met MakeMKV wel eens gezien dat er meerdere titels op stonden, maar dan ging het bijvoorbeeld om een theatrical version en een director's cut, je zag dat de ene titel dan wat groter was dan de andere. In jouw geval denk ik dat het om het aantal subs en geluidssporen gaat, maar geheel zeker ben ik daar ook niet van. Misschien heb je een bioscoopversie en een director's cut, waar scene's zijn vervangen om aan een PG rating te voldoen en de andere geweldadiger/bloederiger is en daarom niet aan dezelfde PG rating voldoet. In Amerika zijn ze daar nogal streng in. Het vergelijken van titel 1 en 2 zou daar duidelijkheid in moeten geven, ik hoop dat je hier wat mee kan.daffie82 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:48:
Ik ben mijn Interstellar UHD aan het rippen. Iemand een idee wat het verschil is tussen die eerste 2 opties in MakeMKV ?
[Afbeelding]
Grootte is exact hetzelfde en ook de chapters exact hetzelfde (je hebt wel vaker dubbele entries maar dan is er ene met chapters en de andere zonder).
Of bij Blade Runner 2049 heb je er ook verschillende maar dat ligt aan de tekst die in het begin van de film wordt weergegeven. Die is in verschillende talen en vandaar dus meerdere (4 dacht ik) opties bij het rippen.
Enige verschil tussen de 2 opties is dat optie 1 veel meer talen heeft (zowel qua audio en subs) terwijl optie 2 slechts deze talen heeft :
[Afbeelding]
Ik heb dus optie 1 genomen en enkel de talen geselecteerd die voor mij belangrijk zijn.
Maar dat is bij deze interstellar niet het geval. Er is maar 1 versie op de disc. Daarom vind ik ook het zo raar en vraag ik het hier.
[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 07-07-2025 16:27 ]
De tweede optie is waarschijnlijk de Japanse release. Vandaar ook alleen Japanse taal en ondertitels naast Engels. Zal ook wel Japans hebben voor de tekst in de film zelf. Zie je wel meer bij films dat ze naast de gewone versie de JPN versie erbij doen (zonder dit te vermelden op de verpakking).daffie82 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:48:
Ik ben mijn Interstellar UHD aan het rippen. Iemand een idee wat het verschil is tussen die eerste 2 opties in MakeMKV ?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Klopt. Je kan er vaak vanuit gaan dat de 800.mpls de Engelse teksten heeft i.t.t. 801.mpls, 802.mpls etc.
https://www.amazon.fr/-/e...NB96&ref_=chk_typ_imgToDpLekkerboeie86 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 17:45:
108 (incl verzenden) bij Amazon Frankrijk
Kijk aan, deze is net binnen gekomen. Staat inderdaad netjes Nederlandse ondertiteling op het doosje.MasterCypher25 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:41:
[...]
Zo te zien wel, zie onderstaand linkje :
https://www.blu-ray.com/m...rilogy-4K-Blu-ray/387518/
De Jurassic World Trilogy Steelbook, zelfde editie dus, op hetzelfde moment uitgekomen heeft géén Nederlandse ondertiteling zie ik nu... Wat is dit nou weer voor iets raars..
Edit:
En bij de Jurassic World Trilogy staat er mooi op de voorkant dat het newly remastered is met Dolby Atmos. Dat geldt dus alleen voor Jurassic World, de andere twee zijn DTS:X.
Nou, dit krijg je er van als je dus slecht leest/te snel besteld
[ Voor 19% gewijzigd door Speculaes op 08-07-2025 16:46 ]
Bij sommige films wil er wel eens een vertaling in zitten.daffie82 schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:48:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoals bij de Blu-ray van Up (Pixar) zijn er tig versies op de disc.
0800 is eigenlijk altijd het origineel, maar zoals in geval van Up zat er dus een versie tussen waar bij bepaalde teksten die je kan lezen (dus niet de ondertitels, maar echt in de film) die dan ook in het Nederlands zijn.
Het plakboek in het begin is dat dan bijvoorbeeld.
Don't make me use myself on ya baby!
DTS:X hoeft dacht ik niet echt onder te doen voor Atmos?Speculaes schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 16:39:
[...]
Edit:
En bij de Jurassic World Trilogy staat er mooi op de voorkant dat het newly remastered is met Dolby Atmos. Dat geldt dus alleen voor Jurassic World, de andere twee zijn DTS:X.
Nou, dit krijg je er van als je dus slecht leest/te snel besteld
Nee alleen heb ik een Sonos set staan en die weet niet wat DTS:X isMcRagefit schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 20:42:
[...]
DTS:X hoeft dacht ik niet echt onder te doen voor Atmos?
Beetje jammer inderdaad, op Reddit zie ik wel een paar leuke deals voorbij komen, maar die gaan wij niet krijgen helaas. Sowieso valt het mij op dat Amazon NL eigenlijk alleen maar Duitse of Italiaanse 4K UHD’s verkoopt. De films kan je natuurlijk wel gewoon in het Engels kijken, maar ik ben geen fan van buitenlandse teksten op de voorkant van de Blu-Ray’s.e6r6i6c schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:08:
Wat hebben die Amerikanen toch een mazzel met die deals op Amazon.com, hier op Amazon.nl valt het allemaal maar vies tegen, en dan moet je nog uitkijken ook dat je geen Duitse versie koopt.
Dat heb ik dus ook.ZesBarkiePK schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 00:44:
[...]
Beetje jammer inderdaad, op Reddit zie ik wel een paar leuke deals voorbij komen, maar die gaan wij niet krijgen helaas. Sowieso valt het mij op dat Amazon NL eigenlijk alleen maar Duitse of Italiaanse 4K UHD’s verkoopt. De films kan je natuurlijk wel gewoon in het Engels kijken, maar ik ben geen fan van buitenlandse teksten op de voorkant van de Blu-Ray’s.
En de Amazon NL deals zijn niet interssant. 10 Euro korting terwijl ze in de USA fatsoenlijke korting per film geven.
:strip_exif()/f/image/WYZqNqhURsU2Eb5g3x1lgBWQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Arcane Season 1 4K steelbook zit ook in de Prime deals (kan je gratis voor een maand afnemen). 34 euro in totaal is een stuk goedkoper dan in Europa voor zover ik kan vinden.PatrickC schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:56:
Mijn bestelling van amazon.con is nu ook binnen. Gaat best snel en verzendkosten zijn een stuk lager dan voor de UK. Belachelijk eigenlijk…
[Afbeelding]
Reservoir Dogs er ook maar bij genomen.
Zo te zien nog nergens confirmed.
[ Voor 34% gewijzigd door daffie82 op 09-07-2025 11:25 ]
https://www.blu-ray.com/m...on-Two-4K-Blu-ray/382630/ alleen een placeholder.daffie82 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 11:23:
Komt Seizoen 2 ook uit op 4K disc ?
Zo te zien nog nergens confirmed.
Met welke mediaspeler spelen jullie .mkv-bestanden af op de tv?
Sommige zweren bij dit model :JAnWeeNi schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:28:
Hallo,
https://www.amazon.nl/AM6...=operapc-def-sp-co2-nl-21
En sommige bij dit model :
https://www.amazon.nl/Dun...=operapc-def-sp-co2-nl-21
Ik heb de Ugoos AM6B+ en kan bevestigen dat dat heel vlot werkt. Speelt werkelijk alles af inclusief Dolby Vision.MasterCypher25 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:32:
[...]
Sommige zweren bij dit model :
https://www.amazon.nl/AM6...=operapc-def-sp-co2-nl-21
En sommige bij dit model :
https://www.amazon.nl/Dun...=operapc-def-sp-co2-nl-21
Meer info : https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82101098
10 redenen om de AM6B+ te gebruiken :
YouTube: 10 REASONS Why You Should Get The Ugoos AM6B Plus For 4K Dolby Visio...
[ Voor 37% gewijzigd door daffie82 op 09-07-2025 14:22 ]
Ik keek voorheen altijd films via streaming diensten of gedownload via een externe SSD maar sinds ik de kwaliteit van Blu-ray heb ervaren wil ik niet meer terug. Ook vind ik het leuk om de films te verzamelen en ik heb er dan ook een aparte kast voor ingericht.
Maar iets zit me dwars. Ik maak nog gebruik van mijn PS5 Pro om de Blu-rays af te spelen, het is fijn dat mijn console dubbel dienst kan doen op deze manier, maar de PS5 ondersteund geen HDR10+ en Dolby Vision en dus ben ik op zoek gegaan naar een aparte Blu-ray speler. Ik wil graag het maximale uit mijn films halen en ik heb een goede OLED TV die het ook waard is.
Je komt eigenlijk automatisch bij Panasonic uit, het valt me een beetje tegen, want veel fabrikanten van Blu-ray spelers zijn er niet meer. Ik snap ook wel dat de markt klein is geworden, alles is tegenwoordig digitaal beschikbaar. Maar ik had iets meer keuze verwacht en ik wist ook niet dat Blu-ray spelers nog zo duur konden zijn.
Ik heb nu de Panasonic DP UB-820 op het oog, deze speler heeft eigenlijk alles wat ik wil, de heilige graal is volgens mij de Panasonic DP UB-9000, het stalen frame spreekt mij erg aan, maar de 9000 is bijna drie keer zo duur en verder volgens mij niet heel erg veel beter. De dure audio componenten die er in zitten zijn niet voor mij, want ik heb een Sonos Soundbar. Zo lang ik Dolby Atmos krijg is het goed genoeg.
Wat voor Blu-ray speler gebruiken jullie? En is er eventueel nog een goed alternatief voor de Panasonic DP UB-820? Liever koop ik meteen een speler die bewezen en goed is, dan dat ik later dit jaar misschien toch weer wil upgraden. Tips zijn welkom!
Ik gebruik zelf zowel de LG UBK-90 alsook de Panasonic UB450, beiden zijn goede UHD spelers, alleen is de LG niet makkelijk meer te vinden. De Panasonic is redelijk geprijst en speelt heel goed af.ZesBarkiePK schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:56:
Ik volg sinds kort dit topic omdat ik begonnen ben met het verzamelen van 4K Uhd's, ik heb inmiddels een kleine maar leuke verzameling met zo’n 35 van m’n favoriete films. Het gaat best hard, maar ik hou alle aanbiedingen dan ook goed in de gaten.
Ik keek voorheen altijd films via streaming diensten of gedownload via een externe SSD maar sinds ik de kwaliteit van Blu-ray heb ervaren wil ik niet meer terug. Ook vind ik het leuk om de films te verzamelen en ik heb er dan ook een aparte kast voor ingericht.
Maar iets zit me dwars. Ik maak nog gebruik van mijn PS5 Pro om de Blu-rays af te spelen, het is fijn dat mijn console dubbel dienst kan doen op deze manier, maar de PS5 ondersteund geen HDR10+ en Dolby Vision en dus ben ik op zoek gegaan naar een aparte Blu-ray speler. Ik wil graag het maximale uit mijn films halen en ik heb een goede OLED TV die het ook waard is.
Je komt eigenlijk automatisch bij Panasonic uit, het valt me een beetje tegen, want veel fabrikanten van Blu-ray spelers zijn er niet meer. Ik snap ook wel dat de markt klein is geworden, alles is tegenwoordig digitaal beschikbaar. Maar ik had iets meer keuze verwacht en ik wist ook niet dat Blu-ray spelers nog zo duur konden zijn.
Ik heb nu de Panasonic DP UB-820 op het oog, deze speler heeft eigenlijk alles wat ik wil, de heilige graal is volgens mij de Panasonic DP UB-9000, het stalen frame spreekt mij erg aan, maar de 9000 is bijna drie keer zo duur en verder volgens mij niet heel erg veel beter. De dure audio componenten die er in zitten zijn niet voor mij, want ik heb een Sonos Soundbar. Zo lang ik Dolby Atmos krijg is het goed genoeg.
Wat voor Blu-ray speler gebruiken jullie? En is er eventueel nog een goed alternatief voor de Panasonic DP UB-820? Liever koop ik meteen een speler die bewezen en goed is, dan dat ik later dit jaar misschien toch weer wil upgraden. Tips zijn welkom!
uitvoering: Panasonic DP-UB450
Dank! Ik zit even naar de specificaties te kijken, klopt het dat deze speler ook Dolby Vision ondersteund? Op Tweakers staat van wel. Op de site van Panasonic zie ik dit weer niet terug. Als er Dolby Vision op zit dan is dit een goede keuze denk ik. De reden dat ik dit zo graag wil is omdat ik een OLED van LG heb. Die doen het met Dolby Vision heel erg goed.MasterCypher25 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:07:
[...]
Ik gebruik zelf zowel de LG UBK-90 alsook de Panasonic UB450, beiden zijn goede UHD spelers, alleen is de LG niet makkelijk meer te vinden. De Panasonic is redelijk geprijst en speelt heel goed af.
uitvoering: Panasonic DP-UB450
[ Voor 7% gewijzigd door ZesBarkiePK op 09-07-2025 15:22 ]
Ik kan ze van LG niet meer vinden inderdaad, Sony zou nog een optie zijn.PatrickC schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:18:
@ZesBarkiePK Ook hier een LG UBK-90, maar die wordt niet meer verkocht nieuw volgens mij.
You're welcome again!ZesBarkiePK schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:19:
[...]
Dank! Ik zit even naar de specificaties te kijken, klopt het dat deze speler ook Dolby Vision ondersteund? Op Tweakers staat van wel. Op de site van Panasonic zie ik dit weer niet terug. Als er Dolby Vision op zit dan is dit een goede keuze denk ik. De reden dat ik dit zo graag wil is omdat ik een OLED van LG heb. Die doen het met Dolby Vision heel erg goed.
Ja, hij ondersteund Dolby Vision en daarnaast ondersteund hij ook Dolby Atmos en DTS : X. Zowel op beeld als op het gebied van geluid zit je dus goed
Oke perfect, dan hebben we een winner!MasterCypher25 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 15:26:
[...]
You're welcome again!![]()
Ja, hij ondersteund Dolby Vision en daarnaast ondersteund hij ook Dolby Atmos en DTS : X. Zowel op beeld als op het gebied van geluid zit je dus goed
Heb gisteren Aquaman and the lost kingdom gekeken en ik kan concluderen dat beiden delen top zijn!ZesBarkiePK schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 16:39:
Super cool, ik krijg hem als het goed is morgen binnen! Kon het niet laten liggen voor die prijs. Geniet er van!
Voor nog geen € 12,- per stuk is het zeker geen miskoop!
[ Voor 8% gewijzigd door MasterCypher25 op 09-07-2025 16:46 ]
De Ugoos AM6B+ lijkt mij de beste keuze door DV FEL. CoreELEC erop en Kodi ben ik al gewend van de Shield, dus dat is prima. Iemand een idee waar dit het beste aan te schaffen? Zie hem wel op Amazon.nl staan voor €209, maar bedrijf dat verzend is gevestigd in Hongkong. Dus ik verwacht dan nog wel een naheffing van de BTW en dan wordt het wel heel prijzig.
Bedankt alvast.
https://ugoos.store/products/ugoos-am6b-plus-2021korenjw schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:41:
Nu mijn Shield naar andere kamer verhuisd is ivm F1TV ben ik ook op zoek naar een nieuwe mediaplayer voor in de huiskamer.
De Ugoos AM6B+ lijkt mij de beste keuze door DV FEL. CoreELEC erop en Kodi ben ik al gewend van de Shield, dus dat is prima. Iemand een idee waar dit het beste aan te schaffen? Zie hem wel op Amazon.nl staan voor €209, maar bedrijf dat verzend is gevestigd in Hongkong. Dus ik verwacht dan nog wel een naheffing van de BTW en dan wordt het wel heel prijzig.
Bedankt alvast.
hier 2x besteld. tot nu toe geen extra kosten aan de deur gehad.
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 09-07-2025 19:43 ]
Ik ben erg blij met de losse Blu-ray spelers welke ik gebruik.ZesBarkiePK schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 14:56:
Ik volg sinds kort dit topic omdat ik begonnen ben met het verzamelen van 4K Uhd's, ik heb inmiddels een kleine maar leuke verzameling met zo’n 35 van m’n favoriete films. Het gaat best hard, maar ik hou alle aanbiedingen dan ook goed in de gaten.
Zelf zie ik geen verschil qua beeld tussen de Panasonic 9004 en 824 welke ik heb.
Wel is de 9004 veel zwaarder, groter (dieper) en heeft deze een betere ab. qua bedienen etc. is er geen echt verschil.
Vergelijk ik ze met de PS5 of Xbox welke ik eerst gebruikte dan valt mij vooral het stukje bedienings gemak op en het beeld lijkt beter, wat scherper en wat meer diepgang qua kleur.
Niet dat ik dit kan meten maar het lijkt allemaal net iets beter.
Wil je de absolute top, ga dan voor de 9004, tijdens het uitpakken ervaar je direct het gewicht en voel je de kwaliteitsbeleving. Het openen van de Blu-ray lade, het front van de speler, allemaal erg degelijk.
De 824 voelt veel meer plastic aan.
Qua beeld zie ik geen verschil tussen de twee.
Succes!
Hier ook meer dan een jaar geleden besteld. Heel tevreden van. Correct verzonden en geen extra kosten.Farabi schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:42:
[...]
https://ugoos.store/products/ugoos-am6b-plus-2021
hier 2x besteld. tot nu toe geen extra kosten aan de deur gehad.
Ik had toen 161€ betaald. Huidige prijs is dus een no-brainer.
Edit: waarom heb je er 2 besteld trouwens?
[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 09-07-2025 22:34 ]
op de ATV 4K met Infuse erop. Kost een eurotje per maand aan Infuse pro abbo, maar meer dan waard.JAnWeeNi schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 13:28:
Hallo,
@ZesBarkiePK @AllanBrek
Ik heb zelf de 824. maar dacht ook gelezen te hebben in verschillende reviews dat de 450, 824 en 9004 allemaal dezelfde media chip hebben en verschil voornamelijk te vinden is in bouwkwaliteit en een verschil in aansluitingen.
Ik vond het prijsverschil tussen de 824 en 9004 te groot voor de, voor mij, minimale extra's, om dit verschil te rechtvaardigen. Dat geld geef ik dan liever aan films uit
Ik vond het niet gemakkelijk om een Blu-ray speler uit te kiezen. Ondanks dat er niet eens zoveel keuze is. Ik was geneigd om meteen voor een Panasonic 824 of 9004 te gaan omdat ik niks anders dan goede verhalen over deze spelers lees. Bij Smits Arnhem zijn ze op dit moment ook scherp geprijsd, maar het is toch de 450 geworden.AllanBrek schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 19:46:
[...]
Ik ben erg blij met de losse Blu-ray spelers welke ik gebruik.
Zelf zie ik geen verschil qua beeld tussen de Panasonic 9004 en 824 welke ik heb.
Wel is de 9004 veel zwaarder, groter (dieper) en heeft deze een betere ab. qua bedienen etc. is er geen echt verschil.
Vergelijk ik ze met de PS5 of Xbox welke ik eerst gebruikte dan valt mij vooral het stukje bedienings gemak op en het beeld lijkt beter, wat scherper en wat meer diepgang qua kleur.
Niet dat ik dit kan meten maar het lijkt allemaal net iets beter.
Wil je de absolute top, ga dan voor de 9004, tijdens het uitpakken ervaar je direct het gewicht en voel je de kwaliteitsbeleving. Het openen van de Blu-ray lade, het front van de speler, allemaal erg degelijk.
De 824 voelt veel meer plastic aan.
Qua beeld zie ik geen verschil tussen de twee.
Succes!
De prijs speelde natuurlijk een rol, maar ook mijn kleine verzameling 4K UHD's films die ik alleen maar in Dolby Vision wil kijken. De 450 lijkt me een fijne kleine speler die dit precies doet. Dus ik ben blij met deze keuze en verwacht ook geen wereld van verschil met mijn PlayStation 5. Maar aangezien ik net een nieuwe LG G5 heb staan wilde ik graag een upgrade naar een speler met Dolby Vision. LG OLED doet het gewoon het beste in Dolby Vision weergave.
Nu heb ik in ieder geval nog voldoende vakantie geld over voor een stapel Blu-ray's en als deze hobby blijft zal ik in de toekomst waarschijnlijk nog wel een keer upgraden. Hopelijk komen fabrikanten ook weer eens met een nieuw en goed model BR speler. Ik blijf het zeker in de gaten houden.
Morgen kan ik hem verwachten, ik heb er in ieder geval super veel zin in!
Maar krijg je dan geen extra invoer kosten er boven op?PatrickC schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 10:56:
Mijn bestelling van amazon.com is nu ook binnen. Gaat best snel en verzendkosten zijn een stuk lager dan voor de UK. Belachelijk eigenlijk…
[Afbeelding]
Don't make me use myself on ya baby!
Daarna ben ik overgestapt op de Dune HD Pro Vision 4K, de beeldkwaliteit komt nu bijna perfect overeen met die van de Panasonic-speler.
Ik heb ook even gekeken naar de Ugoos AM6B+, maar dat is zeker geen plug-and-play oplossing.
Omdat ik met 2 externe 2TB SSD al snel aan opslaglimieten zit, overweeg ik nu de aanschaf van een NAS. Mijn vraag is: kan ik een NAS rechtstreeks verbinden met de Dune, of maakt dat de Dune overbodig?
Neen. Zit in je prijs.e6r6i6c schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 17:22:
Maar krijg je dan geen extra invoer kosten er boven op?
Tja, je bent een tweaker of je bent het niet natuurlijk. Is niets moeilijk aan om de AM6B+ te configureren. Er staan duidelijke videos op YouTube. Kind kan de was doen. Heb ze hier recent nog gepost.JAnWeeNi schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 17:34:
Ik heb ook even gekeken naar de Ugoos AM6B+, maar dat is zeker geen plug-and-play oplossing.
Neen, het is geen plug/play. Maar moeilijk is het ECHT niet.
[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 10-07-2025 19:30 ]
Zag een review op letterboxd van een gewaardeerde tweaker voorbij komen. Heeft mij getriggered om deze te kopen. Met 35 euro niet goedkoop, maar ik vond hem nergens goedkoper.
:strip_exif()/f/image/5cNwK0KwkaqPplgZ1injPzZl.jpg?f=fotoalbum_large)
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Zal het laten weten als ik hem gezien heb
Hopelijk vind je het ook wat, ik vond het een topper maar het is echt geen film voor iedereen. Heel traag en karakter en emotie gedreven. Het is een beetje een mix van Ingmar Bergman, Wong Kar-wai en Hirokazu Kore-eda maar dan heel traditioneel en Taiwanees. Als je Past Lives (Celine Song) kan waarderen dan zal deze ook bevallendaffie82 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 19:58:
Snap ik. Ik volg ReVision blindelings in dit geval.
Zal het laten weten als ik hem gezien heb
hoi
Maar ja, heel vaak vind ik de films die 4.5 uit 5 sterren scoren op Letterboxd helemaal niks. Zo heb ik Past Lives ook blind gekocht, maar vond het een enorme tegenvaller. Alleen de laatste scene vond ik echt goed.
Kore-eda is ook zeker een van mijn favorieten, ik moet echter zijn laatste twee films Broker en Monster nog kijken. Shoplifters en Nobody Knows zijn voor mij tot nu toe zijn beste films al is Still Walking inderdaad ook echt top.josh-hill schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:59:
Kore-eda is mijn favoriete regisseur (deze week Still Walking weer gekeken) en ik was al op reddit aan het zoeken of Yi Yi vergelijkbaar was.
Maar ja, heel vaak vind ik de films die 4.5 uit 5 sterren scoren op Letterboxd helemaal niks. Zo heb ik Past Lives ook blind gekocht, maar vond het een enorme tegenvaller. Alleen de laatste scene vond ik echt goed.
hoi
Shoplifters is de eerste Kore-eda film die ik in de bioscoop gezien heb.ReVision. schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 21:03:
[...]
Kore-eda is ook zeker een van mijn favorieten, ik moet echter zijn laatste twee films Broker en Monster nog kijken. Shoplifters en Nobody Knows zijn voor mij tot nu toe zijn beste films al is Still Walking inderdaad ook echt top.
Mijn favoriete films zijn Still Walking en Nobody Knows (deze laatste is de eerste Kore-eda film die ik ooit gezien heb). Like Father, Like Son ook al vaak gezien (vaak op TV geweest ook). Ook een fantastische film.
Dit zijn de 12 films van hem die ik gezien heb (de meeste heb ik ook op blu-ray), gesorteerd:
https://letterboxd.com/jo...rokazu-kore-eda-ranked-1/
Ook de Netflix serie "The Makanai" gezien, maar "Asura" moet ik nog zien. Heb alleen geen Netflix meer en ook geen goesting om weer een abonnement te nemen.
Broker vond ik wat minder (en dus alles daarna in de lijst vond ik niet zo). Velen vinden After Life geweldig, maar ik vond het maar een slap aftreksel. Het is een beetje een kruising tussen The Lobster en Human, welke ik beiden echt enorm veel beter vind.
Monster was alweer een stuk beter, maar deze heeft hij niet zelf geschreven, dus is iets minder een Kore-eda film dan de rest.
Baal wel een beetje dat ik zijn eerste blu-ray boxset niet gekocht heb, maar ik mis daar alleen de film "I Wish" van, dus dat is mij het geld niet waard (nu al helemaal niet meer, het is ooit een poosje in een niet-limited verpakking zonder boekwerk nog best goedkoop geweest, maar op dit moment vragen ze er richting de 200 euro voor).
Heb gelukkig wel de Of Flesh and Blood boxset, welke zo te zien nog steeds te koop is (iig bij Zavvi). Geweldige set, met 3 van zijn allerbeste films, of 4 als je After Life wel geweldig vindt.
Broker is volgens mij zijn enige film waar een 4K UHD Blu-ray van is. Wist niet eens dat die er was.
Sorry voor deze wat offtopic discussie, btw.
[ Voor 25% gewijzigd door josh-hill op 10-07-2025 21:48 ]
Wong Kar-wai is mijn ding niet. De drie films die ik van hem gezien heb, vond ik allemaal erg matig.ReVision. schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 20:52:
[...]
Hopelijk vind je het ook wat, ik vond het een topper maar het is echt geen film voor iedereen. Heel traag en karakter en emotie gedreven. Het is een beetje een mix van Ingmar Bergman, Wong Kar-wai en Hirokazu Kore-eda maar dan heel traditioneel en Taiwanees. Als je Past Lives (Celine Song) kan waarderen dan zal deze ook bevallen
Chungking express bijvoorbeeld deed mij niks. Snap de hype niet.
Van Kore-eda en Bergman heb ik blijkbaar nog niks gezien.
Ben echt benieuwd. Ik ga hem zondag of ten laatste volgende week dinsdag kijken!
Probleem voor mij bij dit soort films is dat mijn vrouw moeite heeft met arthouse etc. Dus de momenten dat je eens wat anders wilt kijken naast het 12 in 1 actie/thriller en ook een poging tot humor Hollywood meuk, moet ik momenten kiezen dat zij er niet is. Ik heb haar al een cursus kantklossen aangeboden, maar kreeg een verbaasde blik terug
Maar dan zal kantklossen ook wel niks zijn.
IDD niks mis met die prijzen.e6r6i6c schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:08:
Wat hebben die Amerikanen toch een mazzel met die deals op Amazon.com, hier op Amazon.nl valt het allemaal maar vies tegen, en dan moet je nog uitkijken ook dat je geen Duitse versie koopt.
The Super Mario Bros. Movie - Power Up Edition 4K Ultra HD + Blu-ray + Digital [4K UHD]
USA Amazon: € 11,11 of -35% $12.99
Bol/MM: € 26,99 Super Mario Bros (4K Ultra HD + Blu-ray)
Echt bizar en irritant. Aanbod op Marktplaats ook laag.