MasterCypher25 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 14:15:
[...]
Ik rip mijn blu-ray's met MakeMKV en die geeft aan met welke snelheid de drive ript. In het begin is het vrij laag, maar loopt de snelheid snel op, na een paar minuten zit hij al op 16 speed, wat met de Verbatim drive niet gehaald wordt, die haalt maximaal 4 speed (bij mij tenminste) met af en toe een uitschieter. Ik gebruik mijn drive dus niet om een blu-ray te branden of af te spelen, enkel om te rippen, schrijfsnelheid heb ik dus niets mee te maken. Verder verwijs jij naar een dvdbrander, dus ik snap niet wat dat met blu-ray's heeft te maken....

Die specs zijn van de Pioneer BDR-211EBK drive in de amazon link die jij zelf hebt gepost
https://www.farnell.com/datasheets/2579685.pdf (edit: maar ik lees dat dat waarschijnlijk kunstmatige leessnelheidsbeperkingen zijn waar je via MakeMKV geen last van zou moeten hebben dus?

)
Die oude externe dvd brander is enkel wat ik van plan ben om als behuizing te gebruiken voor de drive waar jij naar gelinkt hebt

(waarbij je met de usb2.0 aansluiting die het heeft iig nog 12x zou moeten kunnen halen maar waar ik als backup/vervanging die usb 3 sata converter voor heb gehaald [die ik eventueel ook nog in de behuizing zou kunnen plaatsen aangezien er zat ruimte voor is])
Overigens is de Verbatim die ook is genoemd volgens alle berichten sinds april enkel nog uitgerust met de LG drive (wat ook geen onoverkomelijk 'probleem' is)
[
Voor 38% gewijzigd door
apis29 op 15-06-2025 14:34
]