Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Farabi schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:59:

kijken jullie alle extra's op de schijven? ik verveel me snel en druk weg :P
Zeker niet altijd, dat hangt echt van de film af en wat de extra's zijn. De vier making of documentaires van die Alien Anthology boxset schijnen zeer goed en uitgebreid te zijn en blijkbaar ook heel erg open over de minder goede aspecten van Alien 3 en Alien Resurrection door zowel de cast als de crew dus dat lijkt me super interessant.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterCypher25
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 12-09 23:41

MasterCypher25

Miss Patriotic

apis29 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:55:
[...]

Is 16x iets wat je kunt kiezen dan? Als ik de specs lees is het enige wat 16x is is de schrijfsnelheid bij een single layer BD-R. Heb dit ding uitvoering: LG GE20LU10 namelijk nog liggen met usb 2.0 (las ergens 480Mb/s max, wat bij Bluray in ieder geval nog goed is voor 12x speed) en dan kan ik die mooi gebruiken om deze nieuwe in te bouwen. Heb ook al zoiets besteld om achter de hand te hebben: https://nl.aliexpress.com/item/1005007457884791.html (is genoeg ruimte om dat usb 2.0 board hiermee te vervangen)

[Afbeelding]
Ik rip mijn blu-ray's met MakeMKV en die geeft aan met welke snelheid de drive ript. In het begin is het vrij laag, maar loopt de snelheid snel op, na een paar minuten zit hij al op 16 speed, wat met de Verbatim drive niet gehaald wordt, die haalt maximaal 4 speed (bij mij tenminste) met af en toe een uitschieter. Ik gebruik mijn drive dus niet om een blu-ray te branden of af te spelen, enkel om te rippen, schrijfsnelheid heb ik dus niets mee te maken. Verder verwijs jij naar een dvdbrander, dus ik snap niet wat dat met blu-ray's heeft te maken.... ;)

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Farabi schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:59:
[...]

kijken jullie alle extra's op de schijven? ik verveel me snel en druk weg :P
Niet altijd, soms gedeeltelijk en zelden helemaal. Ligt aan de titel of ik het kijken de moeite waard vind. Over het algemeen kan ik zeggen dat ik de extra's niet kijk.

Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Iemand destijds Confessions of a Dangerous Mind (bluray 1080P) voor een prima bedrag kunnen scoren? Wat blijft de film duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:18

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:25:
Zowaar een tweedehands blu-ray boxset gekocht, een keer wat anders dan al die nieuwe 4K UHD's.
Opgepikt via Marktplaats voor slechts 15 euro dus erg blij mee

[Afbeelding]

Heb Alien en Aliens uiteraard al op 4K UHD maar Alien 3 en Alien Resurrection heb ik nog nooit gezien.
Nu weet ik dat deze twee door veel mensen vrij laag worden beoordeeld, maar wilde ze toch wel eens zien eindelijk.

Maar waar ik de box voornamelijk voor heb gekocht is de 17 uur aan bonus content, waaronder de vier bijna drie uur durende making of documentaires van de films.
Nice. Die had ik ook maar al een tijdje terug reeds verkocht net omdat ik 1 en 2 op uhd heb.

3 en 4 zijn wel de moeite om keer gezien te hebben.

Al die extra's wist ik niet eens. Is nu te laat haha :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:39
Naast de recente 4K blu-rays van Alien en Aliens heb ik op blu-ray nog de Anthology box en op DVD de Quadrilogy box. En gisteren kreeg ik de 4K van Alien: Romulus binnen. :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Afbeeldingslocatie: https://static.thcdn.com/images/large/original//productimg/1600/1600/16904854-6035247098118894.jpg

Now we're talking 8)

VHS is duidelijk de superieure versie.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Gundogan ben even niet mee.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Nieuwe release op videoband. :*)

Jammer dat er geen UHD bijzit anders had ik misschien nog wel gehapt. (Hoewel dat waarschijnlijk wel de bd66 versie van Studio Canal zou zijn die ik al heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Komen er echt nog nieuwe VHS uit?
Wist ik niet eens.

Mja, als je ziet dat 75% (weet niet meer precies maar was belachelijk hoog) in de VS nog gewone dvd koopt dan verbaast het mij ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Gundogan schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:36:
[...]

Nieuwe release op videoband. :*)

Jammer dat er geen UHD bijzit anders had ik misschien nog wel gehapt. (Hoewel dat waarschijnlijk wel de bd66 versie van Studio Canal zou zijn die ik al heb)
wtf. waar kan je dan bestellen? ik ben benieuwd naar de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterCypher25

MasterCypher25

Miss Patriotic

Farabi schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:15:
[...]

wtf. waar kan je dan bestellen? ik ben benieuwd naar de prijzen.
Amazon.com, tussen de $ 2,50 en $ 25,-. Heb ze volgens mij ook wel eens gezien bij Amazon.nl

https://www.amazon.com/Re...Masterpiece/dp/B002UOSRAE

Amazon.nl :

https://www.amazon.nl/Bas...s-Published/dp/B006YJ6Z3C

[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 20-06-2025 13:59 . Reden: Referral weggehaald. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MasterCypher25 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 14:15:
[...]

Ik rip mijn blu-ray's met MakeMKV en die geeft aan met welke snelheid de drive ript. In het begin is het vrij laag, maar loopt de snelheid snel op, na een paar minuten zit hij al op 16 speed, wat met de Verbatim drive niet gehaald wordt, die haalt maximaal 4 speed (bij mij tenminste) met af en toe een uitschieter. Ik gebruik mijn drive dus niet om een blu-ray te branden of af te spelen, enkel om te rippen, schrijfsnelheid heb ik dus niets mee te maken. Verder verwijs jij naar een dvdbrander, dus ik snap niet wat dat met blu-ray's heeft te maken.... ;)
Die specs zijn van de Pioneer BDR-211EBK drive in de amazon link die jij zelf hebt gepost https://www.farnell.com/datasheets/2579685.pdf (edit: maar ik lees dat dat waarschijnlijk kunstmatige leessnelheidsbeperkingen zijn waar je via MakeMKV geen last van zou moeten hebben dus? (y) )
Die oude externe dvd brander is enkel wat ik van plan ben om als behuizing te gebruiken voor de drive waar jij naar gelinkt hebt ;) (waarbij je met de usb2.0 aansluiting die het heeft iig nog 12x zou moeten kunnen halen maar waar ik als backup/vervanging die usb 3 sata converter voor heb gehaald [die ik eventueel ook nog in de behuizing zou kunnen plaatsen aangezien er zat ruimte voor is])

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7L9HEKHKrDnXkrkM1rMpVTNAm4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MdNZNQ4TLgdQxJk3yVeIuK7M.png?f=fotoalbum_large

Overigens is de Verbatim die ook is genoemd volgens alle berichten sinds april enkel nog uitgerust met de LG drive (wat ook geen onoverkomelijk 'probleem' is)

[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 15-06-2025 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Arrows 4K UHD release van The Good, The Bad and the Ugly is helaas uitgesteld naar 11 augustus. Jammer maar niets aan te doen. Dan kijk ik zel alle drie wel in augustus ergens :)

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 22:09
@ReVision. had er al een mailtje van ontvangen. Helaas langer wachten op mn preorder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
2 voor 20 incl verz marktplaats :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5U0MdpLo0w3qJscFxNK5Z7rHGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uT790xDNxlrgL8fVnBZb9oim.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Hier ook weer een uitbreiding (geen foto).
Maar dankzij vaderdag Deadpool & Wolverine en Guardians of the Galaxy 3 op UHD-BR.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-az5M83LMUftsTYSYOEzS2xYA74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9T2zGJ04AUxzE2T6LJRYLCNg.jpg?f=fotoalbum_large

Blade BD100 Dolby Vision + Atmos editie ook binnen. *O*

De verpakking zegt niks over Dolby Vision, maar het is gelukkig wel de Franse Metropolitan Films versie. Komt alleen maar met Franse ondertiteling, wat wel vervelend is voor de vampierentaal die niet ingebrand ondertiteld is.

[ Voor 5% gewijzigd door Gundogan op 18-06-2025 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hoe komen digital hd code films? Als voucher? Waar en hoe werkt dit?

[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 19-06-2025 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:08:
Hoe komen digital hd code films? Als voucher? Waar en hoe werkt dit?
Zijn heel vaak Amerikaanse diensten. Zoals movies anywhere.
Heb je als Europeaan an sich niks aan.

Heb ooit eens met VPN een account gemaakt op Moviesanywhere en zo de code (die bij de UHD zat) ingegeven. Dat werkt dan ook (je hebt VPN enkel nodig om account aan te maken).

Maar in praktijk gebruik ik dat nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 11:14
Afgelopen week via marktplaats Tremors, The Blob, Drive, Millenium Actress, Memories Of Murder en The Wailing binnen gekregen (mix van imports), en gisteren bij Concerto nog The Deerhunter en Once Upon A Time In Hollywood gevonden. Daarnaast nog They Live en Porco Rosso op BD.

Daarnaast nog een vraagje: hebben mensen met een panasonic 824 de ervaring dat de ventilator hoorbaar is (als er geen audio speelt), en dus regelmatig aan het werk is?

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:44

QuattroNL

It is I.

dialMforMike schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 17:51:
Daarnaast nog een vraagje: hebben mensen met een panasonic 824 de ervaring dat de ventilator hoorbaar is (als er geen audio speelt), en dus regelmatig aan het werk is?
Pana 824 hier: ja, al moet ik er op letten en is dus alleen enigszins hoorbaar bij stille passages. Tijdens een film met enig geluid valt het me al niet meer op.

Weet niet hoeveel stof zo'n fan hapt. Wellicht een keer schoonmaken?

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Afgezien van de Craig films ook de films met Sean Connery in UHD: link

Heb de grote verzameling al op Blu Ray. Vraag me af of het de moeite waard is. Vond de blu ray op zich prima te bekijken opgeschaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westers
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12-09 13:14
Deruxian schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 12:48:
Afgezien van de Craig films ook de films met Sean Connery in UHD: link

Heb de grote verzameling al op Blu Ray. Vraag me af of het de moeite waard is. Vond de blu ray op zich prima te bekijken opgeschaald
Artikel is nogal verouderd, de films zijn inmiddels in de VS al uit en in het UK de 30e van deze maand. Blu ray reviews zijn ook al overal op YouTube te vinden en hier: https://www.blu-ray.com/m...4K-Blu-ray/385022/#Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westers
westers schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:29:
[...]

Yes, even afwachten tot 'ie terug in stock is dus.
Is inmiddels weer in stock, dus ik heb 'm besteld:https://www.zavvi.nl/4k/kingdom-of-heaven-4k-ultra-hd-includes-blu-ray/16570475.html

Prima prijsje ook, 27,49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

QuattroNL schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:23:
[...]

Pana 824 hier: ja, al moet ik er op letten en is dus alleen enigszins hoorbaar bij stille passages. Tijdens een film met enig geluid valt het me al niet meer op.

Met de UB450 bij mij is het alleen in het begin van de film dat je de speler hoort suizen. Daarna bijna volledig stil.
westers schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 13:36:
[...]

Is inmiddels weer in stock, dus ik heb 'm besteld:https://www.zavvi.nl/4k/kingdom-of-heaven-4k-ultra-hd-includes-blu-ray/16570475.html

Prima prijsje ook, 27,49
En Chungking Express op 4K ook weer terug in stock. Ook maar Lethal Weapon 4K meebesteld met de andere twee. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dialMforMike
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 11:14
QuattroNL schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 18:23:
[...]

Hij staat er net twee weken, dus stof zal wel meevallen, of we moeten echt vaker schoonmaken :) Zal een keertje luisteren of hij na een tijdje stopt met draaien, het valt tijdens de film ook niet op, ik wist alleen niet of het normaal was.

You look like I need a drink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Ik heb al even geen 4K film meer aangeschaft, degene die ik wil heb ik of op blu-ray en geen haast om te upgraden of nog niet uit op 4k. Zou leuk zijn als bol.com bijv ipv 2 voor 30 met een 3 voor 30 of 2 voor 20 actie gaat beginnen, denk dat ik dan redelijk wat films ga upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:31
Mijn eerste Duitse blu-rays, met dus alleen Duitse ondertitels helaas. Maar ja, deze films zijn alleen in Duitsland op blu-ray verschenen (op een na, waar een originele Braziliaanse versie van is, die ik laatst besteld had, maar wat een DVD bleek).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nt08ut8pXYFUNRgoZ7zkxYQKaQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3rBERwa9SLXRdRr1wDxwgjAD.jpg?f=fotoalbum_large

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
josh-hill schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:35:
Mijn eerste Duitse blu-rays, met dus alleen Duitse ondertitels helaas. Maar ja, deze films zijn alleen in Duitsland op blu-ray verschenen (op een na, waar een originele Braziliaanse versie van is, die ik laatst besteld had, maar wat een DVD bleek).

[Afbeelding]
systemsprenger...dat geschreeuw van dat kind, mijn god. alleen dat is al een reden om die film niet hier in huis te halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Farabi schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 22:39:
[...]

systemsprenger...dat geschreeuw van dat kind, mijn god. alleen dat is al een reden om die film niet hier in huis te halen :9
Haha. Ja, dat is wel apart. Maar ik vond het wel goed gedaan. Maar idd minder goed dan de andere drie films.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westers
Veertien14 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 19:40:
Ik heb al even geen 4K film meer aangeschaft, degene die ik wil heb ik of op blu-ray en geen haast om te upgraden of nog niet uit op 4k. Zou leuk zijn als bol.com bijv ipv 2 voor 30 met een 3 voor 30 of 2 voor 20 actie gaat beginnen, denk dat ik dan redelijk wat films ga upgraden.
Denk niet dat die prijzen nog terug gaan komen, om eerlijk te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 18:58
https://us.zavvi.com/blu-...ay-steelbook/13712558.htm
https://www.zavvi.com/blu...PxokpeIvvF0m_mhwjVOD4sV5s

Pre-order steelbook Lawrence of Arabia aan een schappelijke prijs.

[ Voor 46% gewijzigd door stevosmax op 23-06-2025 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 23:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Dat is wat hier laatst nog is besproken… koop je tegen een hogere prijs, of gok je op een nieuwe release… fout gegokt met Lawrence of Arabia dus… you win some… you loose some… :+

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
En inmiddels ook al weer uitverkocht 8)7
Gelukkig heb ik hem al een jaar maar toch wel balen als je hem nu weer misloopt.

Nog wel te pre-orderen via bol.com maar dan een stuk duurder.
Eventueel ook via iMusic.nl maar dan pas gratis verzending vanaf 100 euro

https://imusic.nl/movies/...ion-steelbook-4k-ultra-hd

[ Voor 17% gewijzigd door ReVision. op 23-06-2025 18:49 ]

hoi

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• rgeerolf
  • Laatst online: 12-09 17:23
Vandaag binnen gekomen van Rarewaves (van UK naar customs in Malmö Zweden tot bij mij). Een topfilm ga ik het niet noemen maar wel echt jeugdsentiment voor mij.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qr9Afb3vJrXglq0QBlhnFQgHJ4k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fAyFJ36gWusZE85hrecS4Ykm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPIU8686
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-08 04:03

MPIU8686

.. βΙϵssϵδ by κhαos ..

rgeerolf schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 12:20:
Vandaag binnen gekomen van Rarewaves (van UK naar customs in Malmö Zweden tot bij mij). Een topfilm ga ik het niet noemen maar wel echt jeugdsentiment voor mij.[Afbeelding]
Maar wel allemaal met topacteurs .. 8)

.. vond het vooral een geniale film met John Travolta als een echt "coole" slechterik ..

rιsιng froϻ oμr fαctoriϵs ... Ψϵ ϻμsτ αll ηoω pαrtαke ιn the Τϵchπology οϝ Ρϵαcϵ ... ϻαrchιng forωαrd ιηto oμr fμtμre

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Vandaag binnen gekomen van Rarewaves (van UK naar customs in Malmö Zweden tot bij mij). Een topfilm ga ik het niet noemen maar wel echt jeugdsentiment voor mij.[Afbeelding]
De uitstekende argumenten van Halle Berry waarom Hugh Jackman de klus moet doen op een groot scherm in 4k 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:44

QuattroNL

It is I.

Top deze film!
Wat mij betreft met name vanwege de explosie met de kogeltjes die in het rond vliegen. Dat was op de BR al zeer gaaf maar moet met Atmos (als die track erbij zit) echt mega spectaculair zijn!

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:58

freshy98

Atari

Maar waarom via Rarewaves en niet direct via arrowfilms.com die het versturen vanuit de UK, naar Nederland en niet via Zweden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rgeerolf
  • Laatst online: 12-09 17:23
freshy98 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:10:
Maar waarom via Rarewaves en niet direct via arrowfilms.com die het versturen vanuit de UK, naar Nederland en niet via Zweden?
Was op moment van de preorder de goedkoopste optie met een kortingscode bij Rarewaves naar België. Had vergeleken met Arrow rechtstreeks. Verder niet te veel bij stilgestaan eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Campo di Casa
vd week de Godfather trilogie gekocht op Amazon.it. Voor mij een must-have en een mooie upgrade van de trilogie die ik nog op DVD heb. Normaal zou ik dit op bol hadden besteld, maar kwam de 9 discs versie tegen. En de cover compleet in het Italiaans vind ik bij deze collectie totaal geen probleem :)
Met een beetje geluk komt DHL het dit weekend afleveren.

https://www.amazon.it/dp/...04238771_i_fed_asin_title

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Campo di Casa schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 07:56:
vd week de Godfather trilogie gekocht op Amazon.it. Voor mij een must-have en een mooie upgrade van de trilogie die ik nog op DVD heb. Normaal zou ik dit op bol hadden besteld, maar kwam de 9 discs versie tegen. En de cover compleet in het Italiaans vind ik bij deze collectie totaal geen probleem :)
Met een beetje geluk komt DHL het dit weekend afleveren.

https://www.amazon.it/dp/...04238771_i_fed_asin_title
Mooie boxset is dat, die heb ik ook een lange tijd gehad (de UK versie attans) maar die heb ik inmiddels verkocht en daarvoor in de plaats de drie 4K UHD steelbooks gekocht omdat die er zo tof uitzien :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dJBVw5pJ/IMG-20250626-080752.jpg

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Holy fuck, dat ziet er inderdaad geniaal uit. Prachtig.
Zelden zo een mooie cover gezien. Echt sjiek.

EDIT :
is die Godfather 1 nog ergens te vinden in Steelbook versie? Wat ik zo kan zien, niet :'(

[ Voor 33% gewijzigd door daffie82 op 26-06-2025 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:06:

EDIT :
is die Godfather 1 nog ergens te vinden in Steelbook versie? Wat ik zo kan zien, niet :'(
Niet meer in de aanbieding maar nog wel te koop op Amazon.it. Daar koop ik wel vaker steelbooks

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 14:04:
[...]

Niet meer in de aanbieding maar nog wel te koop op Amazon.it. Daar koop ik wel vaker steelbooks
Thanks.
Heb er ook even David Lynch - "4Kult Prestige Edition" bijgedaan :

https://www.amazon.it/dp/B0DXL84FK9
The Elephant Man in 4K
Dune in 4K
The Straight Story in 4K
Mulholland Drive in 4K
Inland Empire in Blu-Ray

85 euro inclusief verzending. Voor 6 top films. Kan ik mee leven.

De originele Dune en Inland Empire nog nooit gezien trouwens. Mulholland Drive heb ik al wel op UHD, maar die verkoop ik wel weer dan :)

[ Voor 23% gewijzigd door daffie82 op 26-06-2025 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westers
daffie82 schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 09:06:

EDIT :
Die steelbooks komen af en toe op Marktplaats langs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Geen nieuwe 4K steelbooks, wel een boel blu Rays met een mooie slipcover!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2fILLk7s0ATcPCblcBF59Jm4M8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhlDTFYdbd1xN1HXNaG39hN6.jpg?f=fotoalbum_large

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
@ReVision. Daar had ik ook naar gekeken, maar uit eindelijk toch maar gegaan voor deze box. Neemt niet weg dat de losse steelbooks er tof uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Was het bluray tijdperk leuker met mooie extra's, slipcovers, artcovers en steelbooks? Of is dit meer een onderbuikgevoel wat ik zeg?

Het 4K tijdperk voelt zielloos aan. De fysieke uitgaves zijn meestal uitgekleed en een slechte heruitgave van de vorige blurays (fyskek).

Natuurlijk heb je uitzonderingen, maar 80% van de uitgaves doen me niet echt veel.

[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 26-06-2025 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Farabi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:05:
Was het bluray tijdperk leuker met mooie extra's, slipcovers, artcovers en steelbooks? Of is dit meer een onderbuikgevoel wat ik zeg?

Het 4K tijdperk voelt zielloos aan. De fysieke uitgaves zijn meestal uitgekleed en een slechte heruitgave van de vorige blurays (fyskek).

Natuurlijk heb je uitzonderingen, maar 80% van de uitgaves doen me niet echt veel.
Bij dit soort edities twijfel ik toch om nogmaals in de buidel te tasten, ondanks dat ik de film al 2 x heb (blu-ray en 4K blu-ray) en een paar maanden terug nog in de IMAX bioscoop heb gezien. 8) Maar ja, deze film staat dan ook in mijn top 10 allertijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uK--eM7L6SEpE-nJbPsAUXtMzAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mx83ByVmeNtho78Wxw16tSUk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Heb de film net gezien. Kwam erg yellowish over. Mijn vorige kijkbeurt was in de bios, dus ik herinner me niet zoveel. Ik ben benieuwd of de vorige bluray ook zo geel uitzag. Ff een keer reviewtje lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Farabi schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 21:05:

Dat idee heb ik dan weer totaal niet, vrijwel elke film heeft op 4K tegenwoordig wel een luxe special edition en allemaal extra's. Alleen komen ze vaak van boutique labels of worden ze enkel buiten NL uitgegeven.
Je zal ze dus niet zo snel tegenkomen op een bol.com of amazon.nl daarvoor moet je gaan "importeren"

Hier zijn gisteren verder weer wat aankopen binnengekomen ook allemaal van buiten NL.
2x Criterion, 2x Kino Lorber, eentje van Curzon en eentje van Disney

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6dzLVbG/IMG-20250627-095051.jpg

Daarnaast na 5 lange weken wachten dan eindelijk de Kingdom of Heaven steelbook ontvangen.
Man wat duurde dat lang zeg. HIj lag ook al sinds de 14de ofzo bij de douane, om te janken blijven bestellingen uit de UK

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fVJmtBzw/IMG-20250627-101252.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BVGBYsSF/IMG-20250627-101333.jpg

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ReVision. schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 10:23:

Dat idee heb ik dan weer totaal niet, vrijwel elke film heeft op 4K tegenwoordig wel een luxe special edition en allemaal extra's. Alleen komen ze vaak van boutique labels of worden ze enkel buiten NL uitgegeven.
Je zal ze dus niet zo snel tegenkomen op een bol.com of amazon.nl daarvoor moet je gaan "importeren"
Precies dit inderdaad.

snap de opmerking eigenlijk totaal niet. Want dat is gewoon niet zo. Het is zeker niet minder in vergelijking met vroeger de reguliere blurays.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Ik zou zeggen dat met 4K er juist meer en betere speciale edities komen en ook meer boutique uitgaves. Dit komt omdat fysieke media meer niche wordt (hoewel jongeren kennelijk meer en meer fysieke muziek kopen) ten opzichte van streaming. Dan kan je als distributeur je beter richten op speciale limited edities om meer geld binnen te harken. Zeker omdat degene die 4K blurays kopen waarschijnlijk ook wat meer geld te besteden hebben of bereid zijn te betalen. Ze investeren waarschijnlijk immers ook veel (meer) in goed beeld en geluid om fysieke 4K media tot z'n recht te laten komen.

Plus het aanschaffen van fysieke media is ook meer verzamelen geworden dan consumptie gericht streaming, dus waarom ook niet meteen een mooiere versie kopen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
@ReVision. henb je überhaupt tijd om al die films te bekijken? Als ik zie wat je aanschaft, serieuze collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:47
Campo di Casa schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:00:
@ReVision. henb je überhaupt tijd om al die films te bekijken? Als ik zie wat je aanschaft, serieuze collectie.
Ik heb er ook 3500 inmiddels. Vooral de boxsets met series zijn backlog materiaal :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Uiteraard niet direct wanneer ik ze binnen krijg maar ik kijk wel veel films, ik heb nu 73% van mijn gehele collectie gezien (+/- 650 van de 900 films die ik bezit) dat gaat some iets omhoog soms iets omlaag. Ik koop voornamelijk wat ik graag wil zien en wil hebben, af en toe verkoop ik eens wat als ik na het kijken een film niet persee wil houden maar dat gebeurt niet super veel. Ik koop films ook niet met de gedachte dat ik alles binnen een maand moet zien ofzo, als ik een film koop en pas over drie jaar kijk is dat ook prima.

Hoeveel ik kijk verschilt ook echt per week/maand/jaar, in 2024 was het heel veel, dit jaar valt het nog mee.
Ik kijk echter in tegenstelling tot veel andere mensen dan vrijwel nooit series. Ik heb er geloof ik twee of drie gezien dit jaar (allemaal 1 seizoen) vorig jaar volgens mij maar twee seizoenen het hele jaar

Dit zijn de stats van 2024 op Letterboxd haha ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4gdkPP8X/LB.png

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
Bij Barnes and Noble 50% korting op Criterion
https://www.barnesandnobl...erion-collection/_/N-1p0i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Jup hebben ze elk jaar twee keer. Helaas sturen ze niet naar NL maar meestal is er tegelijk ook dezelfde sale op Amazon.com en die versturen wel naar NL

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 13:41
Toch maar weer een 4k besteld: Se7en. Wilde de steelbook, vind de digi mooier, maarja hoe de schijfjes daar in zitten komen er nogal snel krassen op heb ik t idee.

Vraagje over amazon.com, komen er nog extra kosten, zoals die van de douane bij, bij het naar nederland verzenden, naast de standaard verzendkosten? Wil misschien wel Uncut Gems 4k.

[ Voor 3% gewijzigd door Veertien14 op 27-06-2025 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
Veertien14 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:22:
Toch maar weer een 4k besteld: Se7en. Wilde de steelbook, vind de digi mooier, maarja hoe de schijfjes daar in zitten komen er nogal snel krassen op heb ik t idee.

Vraagje over amazon.com, komen er nog extra kosten, zoals die van de douane bij, bij het naar nederland verzenden, naast de standaard verzendkosten? Wil misschien wel Uncut Gems 4k.
Je ziet normaal alle kosten bij het afrekenen dacht ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Malcolm x en wall-e gekocht op Amazon.
70 euro alles inclusief.

Heb er nog 12 monkeys de volledige serie in bluray bijgedaan. Dat was maar 40€ extra. Serie die ik zeker eens ga kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
daffie82 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:28:
Malcolm x en wall-e gekocht op Amazon.
70 euro alles inclusief.

Heb er nog 12 monkeys de volledige serie in bluray bijgedaan. Dat was maar 40€ extra. Serie die ik zeker eens ga kijken.
Ook Malcolm X en Wall-E gescoord, beide Criterion 4K. Ik heb er nog No Country for Old Men (Criterion 4K) en Reservoir Dogs 4K bij gedaan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
De ontbrekende blu-ray van rarewaves is vandaag zoveel weken later als de rest toch nog aangekomen. Had nog geen contact met ze opgenomen, omdat een paar dagen na de rest de PostNL app aangaf dat er weer iets bij de inklaring lag. Volgens de app ligt het er nog, maar goed.

Wel een hele rare afzender. Op pakketje staat wel gewoon rarewaves. Maar goed, mooi dat het toch compleet is.

Vandaag of morgen nog wat blu-rays bij Bol bestellen.

Edit:
Inmiddels besteld. 3 films voor 20 euro en nog eentje die ook nergens meer te streamen is en gelukkig voor een goede prijs nog te vinden was.

[ Voor 14% gewijzigd door josh-hill op 28-06-2025 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 22:29

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik zit inmiddels ook boven de 3500 films exclusief series (+- 50 series), documentaires (+- 50), muziek dvd/blu-ray (+- 75) en cabaret (+- 10)

Ik koop meer dan ik kan kijken. De drang om het te moeten kopen is niet te weerstaan... Ik houd ook exact bij wanneer ik waar iets voor welke bedrag heb gekocht. Daar zit soms jaren tussen kopen en kijken. Ik kijk tussen de 15 en 25 films per maand.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
3500+ is wel lastig om allemaal te kijken inderdaad. Heb zelf enorm veel minder, maar zelfs dan nog zit zeker de helft van mijn blu-rays nog in het cellofaan.

Then again, er zit geen enkele film tussen die ik niet al een keer gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hebben jullie deze koop-neiging ook bij andere spullen? of is het echt alleen bij films?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hier 220 films, waarvan een kleine 100 in UHD.

Wel ook een aardige collectie series daar nog bovenop.

Die Koop neiging is bij mij vooral bij films/series en ook wel muziek (CD).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Ik koop gigantisch veel meer muziek dan films. Maar gelukkig ben ik gestopt met vinyl kopen. Digitale aankopen op bandcamp zijn meestal toch wel een stuk goedkoper dan vinyl of cd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Bandcamp 👍
Ook geregeld al gebruik van gemaakt. Als ik de cd niet vond op discogs voor een schappelijke prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Haha, prijzen op (dis)cogs kunnen behoorlijk uit de hand lopen. Zeker voor zeldzaam vinyl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Voor zeldzaam CD net hetzelfde hoor.

Maar laten we maar stoppen hierover alvorens iemand weer over de rooie gaat wegens off topic.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 28-06-2025 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McRagefit
Farabi schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 20:47:
hebben jullie deze koop-neiging ook bij andere spullen? of is het echt alleen bij films?
Bij mij fluctueert dit wat door de tijd, heb bv ook een zwak voor Nintendo consoles :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Twazerty schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 20:35:
[...]

Ik zit inmiddels ook boven de 3500 films exclusief series (+- 50 series), documentaires (+- 50), muziek dvd/blu-ray (+- 75) en cabaret (+- 10)

Ik koop meer dan ik kan kijken. De drang om het te moeten kopen is niet te weerstaan... Ik houd ook exact bij wanneer ik waar iets voor welke bedrag heb gekocht. Daar zit soms jaren tussen kopen en kijken. Ik kijk tussen de 15 en 25 films per maand.
Ik heb de meeste wel gekeken. Mijn backlog mag niet langer zijn dan 10 paginas op blu-ray.com.

Wel leg ik de focus op DVDs/blurays die in waarde stijgen. Dat doen de meeste blurays niet. Daarom bezit ik vooral heel veel tekenfilms en jeugdseries die echt voor veel geld gaan tegenwoordig zoals;

Spiderman 67
Are you afraid of the dark
Goosebumps
Alles van DC zowel series als films als animated films
Disney series ( allen import )
Disney DVDs ( eerste print NL )
Biker mice from Mars
Dungeons and Dragons
Mask
Thunder cats
He-Man
Darkwing Duck
Count Duckula
Sonic
Mario show

Etc etc etc etc :P

Deel vd collectie staat erop https://www.blu-ray.com/community/collection.php?u=393610

Rest via My movies app

[ Voor 4% gewijzigd door CryptoNL op 28-06-2025 23:57 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
CryptoNL schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:03:

Ik heb er ook 3500 inmiddels. Vooral de boxsets met series zijn backlog materiaal :D
Volgens mij kan ik niet eens 3500 films/series/muziek cd's noemen.
Ik heb ongeveer 500 cd's, waar laat jij die 3500 blurays ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
W1ck1e schreef op zondag 29 juni 2025 @ 09:10:
[...]

Volgens mij kan ik niet eens 3500 films/series/muziek cd's noemen.
Ik heb ongeveer 500 cd's, waar laat jij die 3500 blurays ?
In kasten van de Jysk :D Billy kast van Ikea is een afrader, veel te diep. Jysk heeft kasten die zijn perfect voor blurays enz :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:11
CryptoNL schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:38:
[...]

In kasten van de Jysk :D Billy kast van Ikea is een afrader, veel te diep. Jysk heeft kasten die zijn perfect voor blurays enz :)
Welke raad je dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
De boekenkast heet Jysk Gislinge. Kost €30

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
CryptoNL schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:09:
[...]

De boekenkast heet Jysk Gislinge. Kost €30
Ook even gekeken, maar hoe heb je de blu-ray boxen dan in die kast staan? 5 schappen op 175 cm… dat is dan ergens tussen 30-35cm tussenruimte. Diepte is maar 3cm minder diep dan de Ikea Billy. 25 cm is toch best nog wel veel voor een blu-ray box?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
PatrickC schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:20:
[...]

Ook even gekeken, maar hoe heb je de blu-ray boxen dan in die kast staan? 5 schappen op 175 cm… dat is dan ergens tussen 30-35cm tussenruimte. Diepte is maar 3cm minder diep dan de Ikea Billy. 25 cm is toch best nog wel veel voor een blu-ray box?
Wat bedoel je? Zie foto net gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rv2CsJC3R4aC7XXCZe6XtPCUyy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZP8lxW86J1twEoklgWQPM0rS.jpg?f=fotoalbum_large

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 22:29

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik heb de metalen rekken van cd-rek.nl

Die kun je in CD, DVD en/of blu-ray configuratie zetten. Voor blu-ray is het eigenlijk net niet qua hoogte. Eigenlijk net niet hoog genoeg, maar voor normale blu-ray's prima. Grote voordeel is dat je heel veel kwijt kunt. Ik heb 12 rijen/schappen in 2,28 meter hoogte.Op 75cm breedte passen er 720 blu-ray's in. Je verliest ook heel weinig in de breedte en hoogte doordat het metaal heel dun is.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Twazerty schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:32:
Ik heb de metalen rekken van cd-rek.nl

Die kun je in CD, DVD en/of blu-ray configuratie zetten. Voor blu-ray is het eigenlijk net niet qua hoogte. Eigenlijk net niet hoog genoeg, maar voor normale blu-ray's prima. Grote voordeel is dat je heel veel kwijt kunt. Ik heb 12 rijen/schappen in 2,28 meter hoogte.Op 75cm breedte passen er 720 blu-ray's in. Je verliest ook heel weinig in de breedte en hoogte doordat het metaal heel dun is.
Ik ga nog extra planken maken boven de kasten en anders maar wat verkopen, want kom ruimte tekort :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
CryptoNL schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:24:
[...]

Wat bedoel je? Zie foto net gemaakt:

[Afbeelding]
Precies wat ik dacht, je hebt veel loze ruimte zo boven elke box. Ik heb destijds 2 IKEA Billy’s aangeschaft en kon de planken zo configureren dat een blu-ray box er precies tussen paste. Ik zie bij die Jysk kast niet een standaard optie om meer planken te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
PatrickC schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:47:
[...]

Precies wat ik dacht, je hebt veel loze ruimte zo boven elke box. Ik heb destijds 2 IKEA Billy’s aangeschaft en kon de planken zo configureren dat een blu-ray box er precies tussen paste. Ik zie bij die Jysk kast niet een standaard optie om meer planken te plaatsen.
Billy heeft veel meer loze ruimte want die zijn veel te diep ;) Dan krijg je twee rijen achterelkaar en dat wil ik niet, want dan kan ik de achterste rij niet zien zeg maar. De loze ruimte is ongeveer 10-15cm valt best mee aan de bovenkant van de blurays zeg maar

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
CryptoNL schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:58:
[...]

Billy heeft veel meer loze ruimte want die zijn veel te diep ;) Dan krijg je twee rijen achterelkaar en dat wil ik niet, want dan kan ik de achterste rij niet zien zeg maar. De loze ruimte is ongeveer 10-15cm valt best mee aan de bovenkant van de blurays zeg maar
Volgens de specs heeft de Jysk kast een diepte van 25cm. De Billy die ik heb is 28cm diep. Dat is dan toch maar 3 cm diepte verschil? En ja.. bij 28 cm kun je een dubbele rij plaatsen. Ik heb dat ook gedaan… op de achterste rij staan de DVD’s. Die kijk ik bijna nooit meer. Alles staat ook op alfabetische volgorde, dus ik kan ze makkelijk terugvinden, zelfs op de achterste rij. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
CryptoNL schreef op zondag 29 juni 2025 @ 10:38:
[...]

Ik heb anders wel een Billy, vanwege ruimtegebrek, met extra set legplanken. Omdat ze zo diep zijn, staan/liggen de blu-rays er 2 diep in. Dat past precies. Met de extra set legplanken past het in de hoogte ook met paar cm speling. :)

Alle blu-rays van films die ik uiteindelijk toch niet zo goed vond, zitten in wat kartonnen dozen.

Vind het zonde van de hoesjes, maar wellicht zou ik net als (ben even vergeten wie) iemand hier de blu-rays uit de doosjes moeten halen en dan in bewaarmappen moeten doen. Scheelt enorm veel ruimte. Heb ik ook ooit met wat CDs gedaan.

Voor mijn CDs en vinyl heb ik zelf een kast op maat ontworpen en gebouwd. Past alleen ook niet alles in, want zo groot is het niet.
PatrickC schreef op zondag 29 juni 2025 @ 12:47:
[...]

Precies dat!

[ Voor 21% gewijzigd door josh-hill op 29-06-2025 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

josh-hill schreef op zondag 29 juni 2025 @ 13:21:
Vind het zonde van de hoesjes, maar wellicht zou ik net als (ben even vergeten wie) iemand hier de blu-rays uit de doosjes moeten halen en dan in bewaarmappen moeten doen. Scheelt enorm veel ruimte. Heb ik ook ooit met wat CDs gedaan.
That was me :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPP_hVvdQXah47Fe9fbK7iMLVrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QUdOAWYXW8VMKpa8uZX1XAs5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Oh ja, soort platen bakken van gemaakt idd. Ik vind het echt een sjieke oplossing!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Juiste diepte en niet te veel speling tussen de planken ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Mkm7nVy2/IMG-20250131-084909.jpg

https://www.bol.com/nl/nl...eatureOption#productTitle

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wat doen jullie met de duplicaten blu-ray wanneer je een UHD transfer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
print jij die hoesjes zelf uit? of zijn dat de hoezen van de blurays?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Die kast had ik al een tijdje op een Bol verlanglijstje staan, maar zag wat reviews over slechte kwaliteit en eentje over stinkende (naar vis ruikende) achterplanken. Dus nog niet aangedurfd om deze te kopen. Wat zijn jouw ervaringen in deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:21:
[...]

Die kast had ik al een tijdje op een Bol verlanglijstje staan, maar zag wat reviews over slechte kwaliteit en eentje over stinkende (naar vis ruikende) achterplanken. Dus nog niet aangedurfd om deze te kopen. Wat zijn jouw ervaringen in deze?
ik heb persoonlijk echt helemaal niets van een stinkende of rare geur gemerkt. Kwa kwaliteit is het uiteraard niet zo goed als zo'n kast van 800/1000 euro die je ook wel op internet tegenkomt, maar hij doet niets onder van de meeste ikea kasten die ik heb.

Ik heb sowieso het idee dat veel mensen heel slecht zijn met een kast in elkaar zetten en dingen gewoon scheef hetbben gemonteerd.

hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Ik heb er over zitten denken om mijn blu-rays naar de slaapkamer te verhuizen.

Al mijn CD en vinyl hoezen zijn verkleurd aan de titel kant vanwege het zonlicht hier. Baal ik enorm van. Ik had de meeste al 10-33 jaar toen ik hier kwam wonen, en ze waren nog helemaal mooi, maar binnen een paar maanden verkleurd hier.

Daarom heb ik mijn Billy met blu-rays ook helemaal in een hoek naast de ramen weggestopt. Zo min mogelijk zonlicht er op.

Zou eigenlijk folie op de ramen moeten plakken.

[ Voor 25% gewijzigd door josh-hill op 29-06-2025 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Farabi schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:19:
[...]

print jij die hoesjes zelf uit? of zijn dat de hoezen van de blurays?
Hoezen van de bluray
Deruxian schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:14:
Wat doen jullie met de duplicaten blu-ray wanneer je een UHD transfer hebt?
Verkopen.
PatrickC schreef op zondag 29 juni 2025 @ 14:21:
[...]

Zolang je geen vis erin legt, zal dat wel meevallen ;)

[ Voor 66% gewijzigd door daffie82 op 29-06-2025 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
hoe ziet dat er precies uit? heb je een betere foto? waar koop je die plastic hoezen die precies passen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 09:52
Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste