Lijkt me iets zeldzaams toch? Alleen op sommige dvd's te vinden?
Denk aan audio cd's waar een surround mix van gemaakt is, volgens mij.Farabi schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:38:
Lijkt me iets zeldzaams toch? Alleen op sommige dvd's te vinden?
Niet meteen zeldzaam.Alleen niet veel releases. Volgens chatgpt wel dus. 1000 a 2000 releases. Ik herinner mij dat deze heel goedkoop was, ongeveer 1 tientje. Blijkbaar toch collectors items (volgens chatgpt)
[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 07-06-2025 23:46 ]
Ik ben sinds een paar weken ook weer schijven aan het kopen, maar ik vind het ergens een zenuwachtig gedoe geworden, ben bang dat als ik een titel nu niet koop die morgen weg is en niet meer terug komt. Nederlandse ondertitels laat ik sowieso vaker links liggen, omdat titels makkelijker/goedkoper te vinden zijn zonder. Het is niet zoals ik het mij herinner, maar dat zal iedereen hier vast bekend klinken.
En ik heb (nog) niet eens een speler of 4K tv
You look like I need a drink.
Ik vind het "zenuwachtig gedoe" wel meevallen eerlijk gezegd. Het is eerder een kwestie van op het goede moment wachten om iets aan te schaffen, met of zonder NL subs. Er loopt nog steeds een actie bij Bol, 2 voor € 30,-, oftewel € 15,- per titel, de meeste hebben NL subs, maar er zitten er ook bij zonder. Zie :dialMforMike schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:40:
Ik ben sinds een paar weken ook weer schijven aan het kopen, maar ik vind het ergens een zenuwachtig gedoe geworden, ben bang dat als ik een titel nu niet koop die morgen weg is en niet meer terug komt. Nederlandse ondertitels laat ik sowieso vaker links liggen, omdat titels makkelijker/goedkoper te vinden zijn zonder. Het is niet zoals ik het mij herinner, maar dat zal iedereen hier vast bekend klinken.
https://www.bol.com/nl/nl...n/53447+58334/?rating=all
Heb onlangs ook weer een leuk stapeltje gekocht en ga binnenkort weer bestellen, voor dat geld kan je het niet laten liggen....
De kans dat je geen UHD-speler meer kan bemachtigen in de toekomst is groter.dialMforMike schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:40:
Dat maakt het ook wel erg toekomstbestendig...Farabi schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:31:
[...]
De kans dat je geen UHD-speler meer kan bemachtigen is groter.
Ik heb eerlijk gezegd al heel vaak achter het net gevist bij blu-rays (dat die ik zoek nergens meer te koop is, of voor een belachelijk bedrag als 170 euro).
Maar goed, eerste wereldprobleem.
[ Voor 29% gewijzigd door josh-hill op 09-06-2025 14:38 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik kon laatst een sony ubp-x700 voor €50 kopen. Die heb ik maar puur als reserve genomen. Want het ziet er niet goed uit op de UHD-player markt.
Klopt, de meeste modellen zijn alweer meerdere jaren oud en de innovatie is zo goed als dood. Als je er 1 aan kan schaffen voor een leuke prijs, zou ik het zeker doen, al heb ik er op het moment genoeg staanFarabi schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:34:
Ik kon laatst een sony ubp-x700 voor €50 kopen. Die heb ik maar puur als reserve genomen. Want het ziet er niet goed uit op de UHD-player markt.
Wat ook niet helpt aan de fomoFarabi schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:31:
[...]
De kans dat je geen UHD-speler meer kan bemachtigen in de toekomst is groter.
Snel maar even de bekende panasonic besteld.
You look like I need a drink.
Dé 824?dialMforMike schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:53:
[...]
Wat ook niet helpt aan de fomo
Snel maar even de bekende panasonic besteld.
Zolang er niet wordt doorgezet met 8K, worden de huidige (dolby vision) UHD-players erg duur straks op de 2ehands markt zoals de oppo.MasterCypher25 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 14:38:
[...]
Klopt, de meeste modellen zijn alweer meerdere jaren oud en de innovatie is zo goed als dood. Als je er 1 aan kan schaffen voor een leuke prijs, zou ik het zeker doen, al heb ik er op het moment genoeg staan
Mee eens. Zelf denk ik dat het nog wel minimaal een jaartje gaat duren voordat er 8K spelers op de markt komen, misschien wel langer. Een 8K mediaspeler kan je op dit moment al kopen, maar zolang je nog geen 8K kan rippen, heb je daar ook weinig aan....Farabi schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:02:
[...]
Zolang er niet wordt doorgezet met 8K, worden de huidige (dolby vision) UHD-players erg duur straks op de 2ehands markt zoals de oppo.

Ik verwacht eerlijk gezegd geen 8K disc-player meer. Zou me erg verbazen als een groot merk het introduceert.MasterCypher25 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:07:
[...]
Mee eens. Zelf denk ik dat het nog wel minimaal een jaartje gaat duren voordat er 8K spelers op de markt komen, misschien wel langer. Een 8K mediaspeler kan je op dit moment al kopen, maar zolang je nog geen 8K kan rippen, heb je daar ook weinig aan....
Er is wel een native 8K film van a space odyssey in japan zover ik me kan herinneren. Maar ik weet niet of deze op een schijf staat.
De tv's zijn er al, dus het lijkt mij logisch dat er ook spelers op de markt worden gebracht, maar misschien heb je gelijk, maar dan heeft een 8K scherm ook geen nut, buiten de 8K mediaspelers dan.Farabi schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:09:
[...]
Ik verwacht eerlijk gezegd geen 8K disc-player meer. Zou me erg verbazen als een groot merk het introduceert.
Er is wel een native 8K films van a space odyssey in japan zover ik me kan herinneren. Maar ik weet niet of deze op een schijf staat.
8K films kan je beter op een usb stick kwijt, want de film zou dan toch tussen de 200 en 300GB moeten zitten en die schijfjes zijn er, voor zover ik weet, ook nog niet en het idee van 2 bdxl schijven is niet erg aantrekkelijk.
Zit je net lekker in de film, moet je de schijf wisselen...
ze willen ons steeds meer aan abonnementen hangen. we zien het steeds meer in de console en muziekwereld. ik zie het niet anders gebeuren in de filmwereld. ze kunnen meer geld verdienen door licenties in te trekken bij een platform, door het weer aan te bieden bij het andere.MasterCypher25 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:14:
[...]
De tv's zijn er al, dus het lijkt mij logisch dat er ook spelers op de markt worden gebracht, maar misschien heb je gelijk, maar dan heeft een 8K scherm ook geen nut, buiten de 8K mediaspelers dan.
8K films kan je beter op een usb stick kwijt, want de film zou dan toch tussen de 200 en 300GB moeten zitten en die schijfjes zijn er, voor zover ik weet, ook nog niet en het idee van 2 bdxl schijven is niet erg aantrekkelijk.
Zit je net lekker in de film, moet je de schijf wisselen...
De tijd dat entertainment in ons bezit mocht, is langzamerhand verleden tijd.
[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 09-06-2025 15:23 ]
Daar ga ik niet in mee, dat wil mijn ouwe lijf niet!Farabi schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:19:
[...]
ze willen ons steeds meer aan abonnementen hangen. we zien het steeds meer in de console en muziekwereld. ik zie het niet anders gebeuren in de filmwereld.
De tijd dat entertainment in ons bezit mocht, is langzamerhand verleden tijd.
Het is een beetje gokken geworden. Neem je het risico om nog even te wachten met het risico dat de 4K blu-ray nergens meer te koop is of tegen belachelijk hoge prijzen, of koop je tegen full price bij release. Het is een beetje vergelijkbaar met 3D blu-rays destijds. Als je pech had kon je die na een tijdje nergens meer krijgen, of tegen belachelijk hoge prijzen. Ik verzamel al jaren films en series op DVD, blu-ray en 4K blu-ray, maar het is de laatste jaren wel lastiger geworden binnen Nederland en qua verzendkosten een stuk duurder geworden via het buitenland. De 2 voor €30 acties bij Bol komen regelmatig voorbij, maar het aantal nieuwe titels is wel beperkt.MasterCypher25 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:58:
[...]
Ik vind het "zenuwachtig gedoe" wel meevallen eerlijk gezegd. Het is eerder een kwestie van op het goede moment wachten om iets aan te schaffen, met of zonder NL subs. Er loopt nog steeds een actie bij Bol, 2 voor € 30,-, oftewel € 15,- per titel, de meeste hebben NL subs, maar er zitten er ook bij zonder. Zie :
https://www.bol.com/nl/nl...n/53447+58334/?rating=all
Heb onlangs ook weer een leuk stapeltje gekocht en ga binnenkort weer bestellen, voor dat geld kan je het niet laten liggen....
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Die verschrikkelijke stickers zijn echt een no-go voor mij
Dit is toch deel van de j-card en gaat eraf als je de seal opendoet?CryptoNL schreef op maandag 9 juni 2025 @ 16:30:
Die verschrikkelijke stickers zijn echt een no-go voor mij
Als het een steelbook is, dan wel ja, maar ze zitten echt letterlijk op iedere verpakking, dus ook de amaray enz enz.rgeerolf schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:40:
[...]
Dit is toch deel van de j-card en gaat eraf als je de seal opendoet?
Zelf heb ik zo'n 20TB aan (geripte) dvd's liggen en ben ik zo'n 4 jaar geleden met Blu-ray's (1080p en 4K) begonnen. Sinds vorig jaar ben ik echt serieus 4K's gaan kopen en dat gaat aardig. Via het buitenland bestel ik (nog) niet, maar sluit het in de toekomst niet uit. Voorlopig kan ik nog genoeg bestellen bij Bol, Amazon en Boekenvoordeel. Daarnaast vind ik € 40,- wel de top voor een 4K film, het moet echt iets heel bijzonders zijn, wil ik meer uit geven.PatrickC schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:35:
[...]
Het is een beetje gokken geworden. Neem je het risico om nog even te wachten met het risico dat de 4K blu-ray nergens meer te koop is of tegen belachelijk hoge prijzen, of koop je tegen full price bij release. Het is een beetje vergelijkbaar met 3D blu-rays destijds. Als je pech had kon je die na een tijdje nergens meer krijgen, of tegen belachelijk hoge prijzen. Ik verzamel al jaren films en series op DVD, blu-ray en 4K blu-ray, maar het is de laatste jaren wel lastiger geworden binnen Nederland en qua verzendkosten een stuk duurder geworden via het buitenland. De 2 voor €30 acties bij Bol komen regelmatig voorbij, maar het aantal nieuwe titels is wel beperkt.
Het is inderdaad behelpen met het aanbod UHD spelers. En qua prijs natuurlijk al jarenlang erg hoog. Maar heb stille hoop dat met de enorme versnippering van de streaming en de oplopende kosten de markt toch weer een boost krijgt. Ik merk het zelf nu ook wel met series; dit staat hier en dat staat daar. Dan is het toch wel fijn de hele boel op een schijfje te hebben in topkwaliteit.PatrickC schreef op maandag 9 juni 2025 @ 15:35:
[...]
Het is een beetje gokken geworden. Neem je het risico om nog even te wachten met het risico dat de 4K blu-ray nergens meer te koop is of tegen belachelijk hoge prijzen, of koop je tegen full price bij release. Het is een beetje vergelijkbaar met 3D blu-rays destijds. Als je pech had kon je die na een tijdje nergens meer krijgen, of tegen belachelijk hoge prijzen. Ik verzamel al jaren films en series op DVD, blu-ray en 4K blu-ray, maar het is de laatste jaren wel lastiger geworden binnen Nederland en qua verzendkosten een stuk duurder geworden via het buitenland. De 2 voor €30 acties bij Bol komen regelmatig voorbij, maar het aantal nieuwe titels is wel beperkt.
Wat ook uitmaakt is hoe mensen de boel bekijken. Denk dat er stiekem best veel kijken op een smartphone/laptop/tablet. Of even snel een film/serie bekijken. Wil je genieten van UHD dan moet -althans voor mij- het licht gedimd en de 5.1 op enig volume.
En opeens was “Vinyl” ook weer helemaal hip
Yes, 100% akkoord.Deruxian schreef op maandag 9 juni 2025 @ 18:44:
Wil je genieten van UHD dan moet -althans voor mij- het licht gedimd en de 5.1 op enig volume.
En opeens was “Vinyl” ook weer helemaal hip
Begrijp überhaupt niet hoe je dat anders kan kijken.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
Sinds december 2023 zit ik nu op een kleine 200 4K blu-ray titels. Vóór die tijd een kleine 700 blu-rays en 250 DVD’s. Mijn duurste 4K film aankoop was recent… Lawrence of Arabia… €54,99. Maar dat was dan ook echt een uitzondering…MasterCypher25 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 17:52:
[...]
Zelf heb ik zo'n 20TB aan (geripte) dvd's liggen en ben ik zo'n 4 jaar geleden met Blu-ray's (1080p en 4K) begonnen. Sinds vorig jaar ben ik echt serieus 4K's gaan kopen en dat gaat aardig. Via het buitenland bestel ik (nog) niet, maar sluit het in de toekomst niet uit. Voorlopig kan ik nog genoeg bestellen bij Bol, Amazon en Boekenvoordeel. Daarnaast vind ik € 40,- wel de top voor een 4K film, het moet echt iets heel bijzonders zijn, wil ik meer uit geven.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Weet iemand of er bij deze versie Nederlandse ondertiteling zit? Ik heb nooit bii Zavvi besteld en kreeg het online ook niet gevonden:
https://www.zavvi.nl/4k/j...d-steelbook/16622265.html
Zo te zien wel, zie onderstaand linkje :Speculaes schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:26:
Weet iemand of er bij deze versie Nederlandse ondertiteling zit? Ik heb nooit bii Zavvi besteld en kreeg het online ook niet gevonden:
https://www.blu-ray.com/m...rilogy-4K-Blu-ray/387518/
Ah kijk aan! Dank.MasterCypher25 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:41:
[...]
Zo te zien wel, zie onderstaand linkje :
https://www.blu-ray.com/m...rilogy-4K-Blu-ray/387518/
Ik zat op de verkoopsites te zoeken maar zag het niet. Dit is een betere optie
Graag gedaan!Speculaes schreef op maandag 9 juni 2025 @ 21:44:
[...]
Ah kijk aan! Dank.
Ik zat op de verkoopsites te zoeken maar zag het niet. Dit is een betere optie
Die prijs had me bijna over de streep getrokken, maar de kleine €10 verzending houdt me nog tegen 🙂 Bedankt om te delen!
Ik zou ook wel een betere UHD speler willen hebben. Mijn Sony M2 gaat ook heel af en toe op zwart tijdens het afspelen van discs (geluid loopt door). De handmatige schakeling naar DV is bloedirritant.
Mijn PS5 is geen alternatief want die heeft geen bitstreaming optie en al helemaal geen DV.
Ik zag op blu-ray.com een loze kreet over een nieuwe Sony speler (M3) maar ik kan daar verder helemaal niets over vinden.
Het ziet er vooralsnog niet goed uit in UHD speler land....
Mijn PS5 is geen alternatief want die heeft geen bitstreaming optie en al helemaal geen DV.
Ik zag op blu-ray.com een loze kreet over een nieuwe Sony speler (M3) maar ik kan daar verder helemaal niets over vinden.
ik schrik nog steeds van de prijzen. de goedkoopste DV-player kost €270 nieuw en die stamt van 2018 af. waarom wordt de prijs nog kunstmatig hooggehouden?
Mocht Sony met een nieuwe speler komen, dan zullen ze zich uit de markt prijzen. Dus ik denk niet dat een nieuwe speler rendabel zal worden voor ze. Waarschijnlijk zien ze zelf ook wel dat het niet meer hardloopt met de UHD-spelers.
De Panasonic DP-UB450 is toevallig nu in de aanbieding voor €200.
Mocht Sony met een nieuwe speler komen, dan zullen ze zich uit de markt prijzen. Dus ik denk niet dat een nieuwe speler rendabel zal worden voor ze. Waarschijnlijk zien ze zelf ook wel dat het niet meer hardloopt met de UHD-spelers.
De Panasonic DP-UB450 is toevallig nu in de aanbieding voor €200.
[ Voor 34% gewijzigd door Farabi op 10-06-2025 11:43 ]
Turks FruitFarabi schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:09:
zijn er nog goede DVD films die een bluray uitgave nooit hebben gehaald?
Misschien omdat wij maar een klein filmlandje zijn met een onbetekenende filmindustrie? Misschien dat dat veranderd als we zelf onze blu-ray's gaan produceren....CryptoNL schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:26:
Er zijn belachelijk veel goede Nederlandse klassiekers nooit op bluray of 4k verschenen. Geen idee waarom.
Denk dat je onderschat hoe bekend films zijn als Turks Fruit, De Aanslag en Spetters die overigens wel op bluray is verschenen. Sint is in Amerika trouwens erg populairMasterCypher25 schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:32:
[...]
Misschien omdat wij maar een klein filmlandje zijn met een onbetekenende filmindustrie? Misschien dat dat veranderd als we zelf onze blu-ray's gaan produceren....
Flodder 1, 2 en 3 heb je ook op blu-ray, heb ze zelf namelijk, maar er zijn nog zoveel meer goede NL films. Paul Verhoeven is niet voor niets naar Amerika gegaan toen de tijd...CryptoNL schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:44:
[...]
Denk dat je onderschat hoe bekend films zijn als Turks Fruit, De Aanslag en Spetters die overigens wel op bluray is verschenen. Sint is in Amerika trouwens erg populair
De PS5 heeft inderdaad geen DV, maar wel bitstream geluid. Dit kun je aanzetten als je de film afspeelt onder opties. Standaard staat dit pcm en dit kun je op bitstream zetten. Heb je in ieder geval beter geluid.Nyarlathotep schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:28:
Ik zou ook wel een betere UHD speler willen hebben. Mijn Sony M2 gaat ook heel af en toe op zwart tijdens het afspelen van discs (geluid loopt door). De handmatige schakeling naar DV is bloedirritant.
de aanslag kon ik niet op bluray vinden. weet je zeker dat die op bluray is uitgekomen? heb je een pagina die daarheen verwijst? de spetters overigens wel.CryptoNL schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 20:44:
[...]
Denk dat je onderschat hoe bekend films zijn als Turks Fruit, De Aanslag en Spetters die overigens wel op bluray is verschenen. Sint is in Amerika trouwens erg populair
Nee SpettersFarabi schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:28:
[...]
de aanslag kon ik niet op bluray vinden. weet je zeker dat die op bluray is uitgekomen? heb je een pagina die daarheen verwijst? de spetters overigens wel.
Ik zou daar niet snel bestellen. Slechte reviews bij Trustpilot. Schijnbaar klopt de info op hun site niet waarbij ze aangeven een film op voorraad te hebben, maar in werkelijk niet zo blijkt te zijn.McRagefit schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 08:52:
[...]
Die prijs had me bijna over de streep getrokken, maar de kleine €10 verzending houdt me nog tegen 🙂 Bedankt om te delen!
https://de.trustpilot.com/review/shop.plaionpictures.com
Ah ok, bedankt voor de waarschuwing!Campo di Casa schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 07:03:
[...]
Ik zou daar niet snel bestellen. Slechte reviews bij Trustpilot. Schijnbaar klopt de info op hun site niet waarbij ze aangeven een film op voorraad te hebben, maar in werkelijk niet zo blijkt te zijn.
https://de.trustpilot.com/review/shop.plaionpictures.com
Ik zag op Bol dat Lawrence of Arabia 4K steelbook weer beschikbaar zou komen op 31-12-2025 voor €51,99.
Als er bij releasedate 31-12 staat dan is het vrijwel altijd een placeholder datum omdat er nog geen echte datum bekend is. Het kan dus eerder zijn maar ook later of heel soms zelfs nooit (omdat ze geen voorraad kunnen krijgen)PatrickC schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:25:
[...]
Ik zag op Bol dat Lawrence of Arabia 4K steelbook weer beschikbaar zou komen op 31-12-2025 voor €51,99.
Iets om even rekening mee te houden
[ Voor 9% gewijzigd door ReVision. op 11-06-2025 10:12 ]
hoi
Even wat anders. Eindelijk de Nederlandstalige dvd gevonden van Pocahontas 2! Na een zoektocht van 7-8 jaar gevonden voor 2 piek!
Sony launches its first new 4K Blu-ray player in over five years – and it's good and bad newsNyarlathotep schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 11:28:
https://www.whathifi.com/...and-its-good-and-bad-news
DVD of blu ray?CryptoNL schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:47:
Even wat anders. Eindelijk de Nederlandstalige dvd gevonden van Pocahontas 2! Na een zoektocht van 7-8 jaar gevonden voor 2 piek!
DVD maar die is extreem moeilijk te vinden. Zijn er heel weinig van verkocht en is snel uit de handel gehaald. Zo zijn er nog wel een paar meer extreem lastig te vinden Disney films, vooral de echte films zoals Huckleberry Finn, Homeward Bound etc etc.
deze player heeft alleen baat als het cmv4.0 ondersteund. dan moet ik hem hebben. Maar aangezien ze het apparaat nog meer hebben uitgekleed, is die kans erg klein.westers schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:16:
[...]
Sony launches its first new 4K Blu-ray player in over five years – and it's good and bad news
https://www.whathifi.com/...and-its-good-and-bad-news
maar ben wel blij dat deze markt nog een beetje leven heeft gekregen door deze release.
[ Voor 16% gewijzigd door Farabi op 11-06-2025 15:36 ]
De twee blu-rays uit Polen zijn inmiddels binnen.
:strip_exif()/f/image/JfnAktmQAoKRoi7tswvChcnu.jpg?f=fotoalbum_large)
Als het goed is komen drie andere blu-rays ook nog vandaag aan.
De bestelling van RAREWAVES staat echter al 5+ dagen op "niet ontvangen door PostNL" na inklaring. Fijn die BREXIT. Hopelijk gaat dat nog goed,
:strip_exif()/f/image/JfnAktmQAoKRoi7tswvChcnu.jpg?f=fotoalbum_large)
De bestelling van RAREWAVES staat echter al 5+ dagen op "niet ontvangen door PostNL" na inklaring. Fijn die BREXIT. Hopelijk gaat dat nog goed,
Rarewaves is echt verschrikkelijk. Duurde hier 4 weken.josh-hill schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:38:
De twee blu-rays uit Polen zijn inmiddels binnen.
[Afbeelding]
Overigens had ik aan Martin Koolhoven nog gevraagd of er nog wat van zijn werk op bluray gaat verschijnen, maar daar is niets over bekend. Heb wel AMNESIA kunnen scoren van hem via Cult Epics.
Ik heb die lang gehad, maar 100gb discs skipten bij overgang naar derde laag. Online zijn er ongeveer evenveel die erover klagen als die geen probleem hebben, dus ik wens je er veel succes mee!Farabi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:58:
Nieuwe (2hands) aanwinst binnen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Las het al inderdaad. Ik heb nog geen BD100 schijf. Zal het een keer testen. Hoe zag het probleem er precies uit? Ging dat direct met afspelen de fout in?McRagefit schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:10:
[...]
Ik heb die lang gehad, maar 100gb discs skipten bij overgang naar derde laag. Online zijn er ongeveer evenveel die erover klagen als die geen probleem hebben, dus ik wens je er veel succes mee!
Welke player was de oplossing bij jou?
[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 11-06-2025 19:14 ]
De andere drie van vandaag zijn ook binnen... 1 bekende film (omdat die voor een zacht prijsje er nieuw bij kon) en 2 wat zeldzamere Nederlandse blu-rays van films die ik erg goed vind:
:strip_exif()/f/image/pLJVmMwcfIMYuFSETTB9Rn63.jpg?f=fotoalbum_large)
even een gekke vraag. Kan er verschillen zitten op de schijfgrotes van een US of EU versie? dat dezelfde titel bijv. in US 100BD is en in de EU BD66 door extra's die er niet op zitten? iemand ooit meegemaakt of iets over gelezen?
Ik heb een Panasonic nu. Mijn gok is dat die een grotere buffer heeft of zoiets.Farabi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:12:
[...]
Las het al inderdaad. Ik heb nog geen BD100 schijf. Zal het een keer testen. Hoe zag het probleem er precies uit? Ging dat direct met afspelen de fout in?
Welke player was de oplossing bij jou?
Hoe zich dat manifesteerde was dat ergens meer naar het einde toe het beeld en geluid kon bevriezen en dat hij toch vrij lang (10-20s) bleef hangen. Dan speelde hij verder, maar wel een klein stukje gemist. In ieder geval genoeg om me uit de film te halen
Kan zeker, ik weet niet meer bij welke film het was, maar zelf ook al gezien. En blu-ray.com is bij verre de beste bron voor zo info, maar blijft community gedreven, dus kunnen foutjes inzitten.Farabi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:14:
even een gekke vraag. Kan er verschillen zitten op de schijfgrotes van een US of EU versie? dat dezelfde titel bijv. in US 100BD is en in de EU BD66 door extra's die er niet op zitten? iemand ooit meegemaakt of iets over gelezen?
ik wil the matrix (1999) uhd kopen als test. kan iemand hier controleren of deze 3-laags is? volgens bluray.com wel. iemand de NL-versie in bezit?
.Farabi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:48:
ik wil the matrix (1999) uhd kopen als test. kan iemand hier controleren of deze 3-laags is? volgens bluray.com wel. iemand de NL-versie in bezit?
[ Voor 33% gewijzigd door MasterCypher25 op 11-06-2025 21:30 ]
ik kan geen info meer vertrouwen. de beste weg is om het hier iemand te laten controlerenMasterCypher25 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:20:
[...]
Deze vond ik bij Bol en bestaat uit 1x BD66, 1x BD50 en 1x BD25 :
https://www.bol.com/nl/nl...NL-Q.4_44.50.ProductImage
https://www.blu-ray.com/movies/The-Matrix-4K-Blu-ray/231363/
Ok, dan niet, duidelijk...Farabi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:22:
[...]
ik kan geen info meer vertrouwen. de beste weg is om het hier iemand te laten controleren

Heeft niets met jou te maken hoor
Het is beter als iemand de bluray checkt hier. (3 ringen in het midden).
Twee van mijn favoriete films is alleen een Duitse blu-ray van (geen Duitse films overigens), maar ik heb maar een simpele blu-ray speler.
Iemand aanbevelingen qua blu-ray speler (zoeken) waar je zelf subtitles kan toevoegen via usb stick of zo?
Iemand aanbevelingen qua blu-ray speler (zoeken) waar je zelf subtitles kan toevoegen via usb stick of zo?
Helaas kwam het wel zo over. Heb ondertussen even mijn exemplaar nagekeken (ja, ik heb hemFarabi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:37:
[...]
Heeft niets met jou te maken hoorEr is teveel tegenstrijdige info over dit op het net.
Het is beter als iemand de bluray checkt hier. (3 ringen in het midden).
Volgens bluray.com (forum) is het een BD100. In EU dus BD66. Bedankt.MasterCypher25 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 21:58:
[...]
Helaas kwam het wel zo over. Heb ondertussen even mijn exemplaar nagekeken (ja, ik heb hem) en het is inderdaad een BD66 (4K), een BD50 (1080p) en een BD25 (de extra's). Gaf ook gelijk het linkje waar je hem kon bestellen, hij zit in de 2 voor € 30,- bij Bol toevallig
Bij de NL versie zijn de extra's apart, ik denk op de versie waar jij over gelezen hebt niet, dat is het enige wat ik kan bedenken. Hier is het een 3 disc set, de ander waarschijnlijk een 2 disc set, maar dat is een vermoeden en graag gedaan! Afijn, je hebt de linkjes, dus je kan het eventueel nakijken.Farabi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:06:
[...]
Volgens bluray.com (forum) is het een BD100. In EU dus BD66. Bedankt.
Matrix is bd66Farabi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:48:
Reloaded is bd100
Revolutions is bd66
Matrix is een goede full peak brightness test met de construct scenes.
Toevallig krijg ik binnenkort Blade binnen. Normaal een bd66 film met HDR10 behalve een Franse bd100 versie met Dolby Vision.Farabi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:14:
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
Kan jij je nog herinneren welke uhd's deze waren?McRagefit schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:33:
[...]
Ik heb een Panasonic nu. Mijn gok is dat die een grotere buffer heeft of zoiets.
Hoe zich dat manifesteerde was dat ergens meer naar het einde toe het beeld en geluid kon bevriezen en dat hij toch vrij lang (10-20s) bleef hangen. Dan speelde hij verder, maar wel een klein stukje gemist. In ieder geval genoeg om me uit de film te halenHet was niet bij elke 100gb disc, ik heb ook niet zo'n grote collectie, pakweg 7 vd 10 hadden het (op 2 laags nooit een probleem).
Heb jij reloaded NL versie? Die is dus BD100?Gundogan schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:30:
[...]
Matrix is bd66
Reloaded is bd100
Revolutions is bd66
Matrix is een goede full peak brightness test met de construct scenes.
[...]
Toevallig krijg ik binnenkort Blade binnen. Normaal een bd66 film met HDR10 behalve een Franse bd100 versie met Dolby Vision.
Ja is de Benelux versie met NL en FR tekst op de verpakking van Bol.com. Ript naar 73gb, Matrix 56gb en Revolutions 53gb.Farabi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:31:
[...]
Heb jij reloaded NL versie? Die is dus BD100?
Alledrie uitstekend qua beeld en geluid.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
Ik weet zeker nog dat Alien een probleem was. Andere moet ik al eens denken welke het waren, de Harry Potters ook volgens mij.Farabi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:31:
[...]
Kan jij je nog herinneren welke uhd's deze waren?
The matrix heb ik enkel de eerste trouwens
Veel kijkplezier en laat weten wat je ervan vond. Altijd wel leuk om te lezen.
Had je deze instellingen nog geprobeert toen je problemen had? Schijnt het op te lossen bij mensen die het 3-layer probleem hadden. Het is volgens hem geen hardware maar een software-issue.McRagefit schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:44:
[...]
Ik weet zeker nog dat Alien een probleem was. Andere moet ik al eens denken welke het waren, de Harry Potters ook volgens mij.
The matrix heb ik enkel de eerste trouwens
YouTube: Sony 4K Player Freezing & Skipping? Try These Settings | Back to Bas...
:strip_exif()/f/image/Mi4x1MxodZEVq0wreJMILAuk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 12-06-2025 22:12 ]
Ik weet niet meer exact wat, wel dat ik verschillende combinaties van de instellingen geprobeerd heb. Ook het afkuisen van de discs met microvezeldoekje een tijdje gedaanFarabi schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 22:10:
[...]
Had je deze instellingen nog geprobeert toen je problemen had? Schijnt het op te lossen bij mensen die het 3-layer probleem hadden. Het is volgens hem geen hardware maar een software-issue.
YouTube: Sony 4K Player Freezing & Skipping? Try These Settings | Back to Bas...
[Afbeelding]

Op mijn UBP-X800M2 nog nooit aan de hand gehad dat een disc niet speelde of haperde. Waaronder ook Alien.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)
Ja ik spreek puur over mijn ervaring hoor, als die goed werkt bij jou des te beterdaffie82 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:06:
Op mijn UBP-X800M2 nog nooit aan de hand gehad dat een disc niet speelde of haperde. Waaronder ook Alien.
ik hoop dat ze een keer kappen met een 1080p bluraytje erbij te voegen. dan mogen de prijzen ook omlaag. zijn hier mensen die hier gebruik van maken?
waarom zou iemand die voor kwaliteit gaat en een 4K schijf koopt, de moeite nemen om een 1080P discje te bekijken?
waarom zou iemand die voor kwaliteit gaat en een 4K schijf koopt, de moeite nemen om een 1080P discje te bekijken?
[ Voor 34% gewijzigd door Farabi op 13-06-2025 09:20 ]
Geen nl subs toch bij de Final Cut?Campo di Casa schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 06:43:
Gisteren weer 3 titels mogen toevoegen aan de collectie.
[Afbeelding]
@Farabi nee, zit er aan te denken om al die blu ray dubbels te verkopen, maar ja al dat gedoe voor een paar euro…
[ Voor 12% gewijzigd door Deruxian op 13-06-2025 09:19 ]
Het hoesje verwijst naar een bluray, die hoort er ook dan in te zitten vind ik. anders heb je een incomplete filmverzameling. Wegdoen is zonde.Deruxian schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:19:
[...]
Geen nl subs toch bij de Final Cut?
@Farabi nee, zit er aan te denken om al die blu ray dubbels te verkopen, maar ja al dat gedoe voor een paar euro…
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 13-06-2025 09:32 ]
Meestal worden die blu-ray's ook direct gebruikt voor alle extra features en dan dus dan is het wel logisch. Maar inderdaad als je toch de 4K UHD koopt dan ga je natuurlijk niet de blu-ray kijken.Farabi schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:17:
ik hoop dat ze een keer kappen met een 1080p bluraytje erbij te voegen. dan mogen de prijzen ook omlaag. zijn hier mensen die hier gebruik van maken?
Zelf leen ik soms wel eens films uit aan vrienden die bijvoorbeeld enkel een blu-ray speler hebben en dan kan het wel handig zijn maar om daar nou extra voor te betalen is zonde.
Al weet ik zeker dat als uitgevers de blu-ray discs weg zouden laten dat de prijzen als nog niet lager zouden worden dus ja, dan maar die blu-ray erbij
hoi
Dat stadium zijn we inderdaal al voorbij.ReVision. schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:39:
[...]
Al weet ik zeker dat als uitgevers de blu-ray discs weg zouden laten dat de prijzen als nog niet lager zouden worden dus ja, dan maar die blu-ray erbij
Waar heb je Kingdom of Heaven gekocht? Zie nergens mogelijkheden naar NL.Campo di Casa schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 06:43:
Gisteren weer 3 titels mogen toevoegen aan de collectie.
[Afbeelding]
wat is een betrouwbare website om de grootte van de schijf te verifieren? en dan liefst de europese versies. (BD100-BD66)
[ Voor 98% gewijzigd door Farabi op 13-06-2025 12:07 ]
Hij was echt twee maanden lang te pre-orderen bij zavvi.nl maar volgens mij is hij daar inmiddels ook uitverkocht.westers schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:39:
Waar heb je Kingdom of Heaven gekocht? Zie nergens mogelijkheden naar NL.
[ Voor 3% gewijzigd door ReVision. op 13-06-2025 11:14 ]
hoi
Yes, even afwachten tot 'ie terug in stock is dus.ReVision. schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:14:
[...]
Hij was echt twee maanden lang te pre-orderen bij zavvi.nl maar volgens mij is hij daar inmiddels ook uitverkocht.
Ik heb vandaag pakketje van RAREWAVES binnen gekregen.
Het ging om 6 blu-rays en van alle 6 (3 + digipack van 3) heb ik een shipping confirmation gehad. Maar nu zitten er maar 5 blu-rays in (2 + digipack) en ook de bon bevat alleen deze items. Verder is ook alleen dit pakketje in de PostNL app verschenen een tijd geleden.
Vraag me af of ik al contact moet opnemen of gewoon even afwachten. Ik zie wel dat de shipping confirmation mail van de missende blu-ray een ander tijdstip heeft dan de rest, dus zou idd kunnen. Al was die wel eerder. Maar goed.
Iemand ervaring met zoiets bij RAREWAVES?
:strip_exif()/f/image/fpM9hSW22nCCnFxIyJn7z0XW.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik wel The Worst Person In The World dubbel.
Het ging om 6 blu-rays en van alle 6 (3 + digipack van 3) heb ik een shipping confirmation gehad. Maar nu zitten er maar 5 blu-rays in (2 + digipack) en ook de bon bevat alleen deze items. Verder is ook alleen dit pakketje in de PostNL app verschenen een tijd geleden.
Vraag me af of ik al contact moet opnemen of gewoon even afwachten. Ik zie wel dat de shipping confirmation mail van de missende blu-ray een ander tijdstip heeft dan de rest, dus zou idd kunnen. Al was die wel eerder. Maar goed.
:strip_exif()/f/image/fpM9hSW22nCCnFxIyJn7z0XW.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas zelf twee keer ontbrekende items gehad bij Rarewaves, zelf dat ze wel op de bon stonden in de verpakking maar er niet eens in zaten. Gelukkig wel beide keren netjes geld terug gekregen.josh-hill schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:46:
Ik heb vandaag pakketje van RAREWAVES binnen gekregen.
[Afbeelding]
hoi
Ok, de eerste vraag heb je weggehaald, maar toch een antwoord, deze heb ik en er zitten inderdaad 3 discs in, te weten een BD100, een BD50 en een BD25, de info op blu-ray.com klopt dus. De NL-FR editie zit in de Bol 2 voor € 30,- actie, heb hem daar zelf ook besteldFarabi schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:03:
wat is een betrouwbare website om de grootte van de schijf te verifieren? en dan liefst de europese versies. (BD100-BD66)
top. had het antwoord al gevonden. vandaar verwijderd.MasterCypher25 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:31:
[...]
Ok, de eerste vraag heb je weggehaald, maar toch een antwoord, deze heb ik en er zitten inderdaad 3 discs in, te weten een BD100, een BD50 en een BD25, de info op blu-ray.com klopt dus. De NL-FR editie zit in de Bol 2 voor € 30,- actie, heb hem daar zelf ook besteld
Aha, op die manierFarabi schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:09:
[...]
top. had het antwoord al gevonden. vandaar verwijderd.
Prachtige transfer. draait continue op 35mb/s. Het geluid is ook erg goed.
[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 14-06-2025 13:57 ]
Zowaar een tweedehands blu-ray boxset gekocht, een keer wat anders dan al die nieuwe 4K UHD's.
Opgepikt via Marktplaats voor slechts 15 euro dus erg blij mee

Heb Alien en Aliens uiteraard al op 4K UHD maar Alien 3 en Alien Resurrection heb ik nog nooit gezien.
Nu weet ik dat deze twee door veel mensen vrij laag worden beoordeeld, maar wilde ze toch wel eens zien eindelijk.
Maar waar ik de box voornamelijk voor heb gekocht is de 17 uur aan bonus content, waaronder de vier bijna drie uur durende making of documentaires van de films.
Opgepikt via Marktplaats voor slechts 15 euro dus erg blij mee

Heb Alien en Aliens uiteraard al op 4K UHD maar Alien 3 en Alien Resurrection heb ik nog nooit gezien.
Nu weet ik dat deze twee door veel mensen vrij laag worden beoordeeld, maar wilde ze toch wel eens zien eindelijk.
Maar waar ik de box voornamelijk voor heb gekocht is de 17 uur aan bonus content, waaronder de vier bijna drie uur durende making of documentaires van de films.
hoi
Is 16x iets wat je kunt kiezen dan? Als ik de specs lees is het enige wat 16x is is de schrijfsnelheid bij een single layer BD-R. Heb dit ding uitvoering: LG GE20LU10 namelijk nog liggen met usb 2.0 (las ergens 480Mb/s max, wat bij Bluray in ieder geval nog goed is voor 12x speed) en dan kan ik die mooi gebruiken om deze nieuwe in te bouwen. Heb ook al zoiets besteld om achter de hand te hebben: https://nl.aliexpress.com/item/1005007457884791.html (is genoeg ruimte om dat usb 2.0 board hiermee te vervangen)MasterCypher25 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:44:
[...]
Die had ik ook gekocht maar binnen een paar dagen weer teruggestuurd en ja, dat was een Pioneer drive. Ripte traag (4 speed) en na meerdere testen die alle mislukten, heb ik onderstaande gekocht, ript een stuk sneller (x16), maar is wel een interne drive, dat maakt mij niet uit, heb er meerdere testen mee gedaan en gingen allemaal goed.
https://www.amazon.nl/dp/...=operapc-def-sp-co2-nl-21
Prijs is ongeveer gelijk aan de 43888, maar wel een stuk sneller.
/f/image/M2uxedyavcFvSzI7ZAcQjUj1.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 15-06-2025 14:22 ]
kijken jullie alle extra's op de schijven? ik verveel me snel en druk wegReVision. schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:25: