gisteren kingdom of heaven bekeken. hele gave transfer, dus mocht je fan zijn..
Is die nu al op de tweedehands markt dan?Farabi schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:13:
gisteren kingdom of heaven bekeken. hele gave transfer, dus mocht je fan zijn..
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
1. kingdom of heaven Director's cut
2. kingdom of heaven Director's Cut - Roadshow versie
Wat is het verschil? Beide zijn DC maar wat is die roadshow versie precies?
Edit:
Note that the Roadshow Version also included here is simply the Director’s Cut with an added musical overture, intermission break, and entr’acte.
Edit:
Note that the Roadshow Version also included here is simply the Director’s Cut with an added musical overture, intermission break, and entr’acte.
[ Voor 32% gewijzigd door daffie82 op 26-05-2025 19:02 ]
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Poeh ik vind de prijs van Kingdom of Heaven toch wel slikken hoor. 56$ is niet niks. Als je goed zoekt kan je daar drie 4K films voor krijgen. Hopelijk laten ze de prijs vrij snel zakken of zorgen ze er in ieder geval voor dat er een "standard edition" wordt uitgebracht.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
€27,49 bij zavvi.nlRazorMaron schreef op maandag 26 mei 2025 @ 19:13:
Poeh ik vind de prijs van Kingdom of Heaven toch wel slikken hoor. 56$ is niet niks. Als je goed zoekt kan je daar drie 4K films voor krijgen. Hopelijk laten ze de prijs vrij snel zakken of zorgen ze er in ieder geval voor dat er een "standard edition" wordt uitgebracht.
https://www.zavvi.com/4k/...des-blu-ray/16570475.html
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Voor die intermezzos hoef je het niet te doen. Die heb ik op de DVDs en zijn niet zo bijzonder.daffie82 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 18:44:
1. kingdom of heaven Director's cut
Edit:
Inmiddels ook maar besteld. Zoveelste film die ik op DVD, bluray en UHD bluray ga hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door Gundogan op 27-05-2025 11:23 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
:strip_exif()/f/image/5fjPobebhCYeFzAQxTg7fw4R.jpg?f=fotoalbum_large)
Was naar San Francisco gegaan om de Nintendo Store te bezoeken. Zag op Google Maps dat ze hier ook een Amoeba Music hadden dus die ook maar gelijk bezocht. Ze hadden zeker een honderdtal 4K UHD’s liggen, nieuw en tweedehands. Verder erg veel blu-Ray’s, dvd’s en VHS.
Ik had met mezelf afgesproken nooit een blind buy te doen, maar Wall-E heb ik al eens gezien toen ik jonger was. Verder is dit ook de ‘definitieve’ versie, aangezien de Criterion variant meer (7 extra) special features, een booklet en een upgrade aan de behuizing zelf natuurlijk. Veel goedkoper dan bij Criterion was ie niet, maar je steunt dan ook een zaak die fysieke media beschikbaar stelt.
Ben benieuwd of we in Nederland ook van zulke zaken hebben. Hier worden ze, in ieder geval in Berkeley/San Francisco, erg actief bezocht. Mensen hier hebben echt weer interesse in vinyls, cd’s, (4k) blu-ray, dvd’s en VHS. Er is zelfs een (kleine) schap aan cassettes.
Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.
Wacht nog steeds op mijn order van Rarewaves. 4 weken inmiddels...
Eergisteren een mooie deal gemaakt op marktplaats, vandaag opgehaald,
Starwars Skywalker Saga 4k Set + Rogue One + Solo
UB820 speler met (knockoff) afstandsbediening van UB9000
Na een beetje onderhandelen voor een totaalprijs: €500
Voor zo'n mooie prijs kon ik dat echt niet laten liggen
Maken jullie nog een beslissing met films kopen op Blu-ray tov digitaal?
Ik vind bijv de Nolan films prachtig op 4K Blu-ray, en heeft ook toegevoegde waarde (volgens mij niet altijd 'IMAX' aspect ratio bij digitale films), maar voor mijn gevoel wordt de kwaliteit van Apple TV (bijvoorbeeld) ook steeds beter + je krijgt gratis upgrades van HD naar 4K vaak.
Voor films als (bijv) Forrest Gump, Shawshank Redemption etc waar de focus meer op het verhaal ligt dan grafisch geweld en overweldigende audio-mixes, zijn vaak voor 5 euro te koop in aanbieding, terwijl een 4k Bluray 15 euro is in de aanbieding. Dus je kan hem letterlijk 3x digitaal kopen mocht Google/Apple/Amazon failliet gaan of je films terugtrekken..
(Jaja ik probeer voor mezelf te goed te praten dat ik films in de aanbieding blijf kopen
)
Ik vind bijv de Nolan films prachtig op 4K Blu-ray, en heeft ook toegevoegde waarde (volgens mij niet altijd 'IMAX' aspect ratio bij digitale films), maar voor mijn gevoel wordt de kwaliteit van Apple TV (bijvoorbeeld) ook steeds beter + je krijgt gratis upgrades van HD naar 4K vaak.
Voor films als (bijv) Forrest Gump, Shawshank Redemption etc waar de focus meer op het verhaal ligt dan grafisch geweld en overweldigende audio-mixes, zijn vaak voor 5 euro te koop in aanbieding, terwijl een 4k Bluray 15 euro is in de aanbieding. Dus je kan hem letterlijk 3x digitaal kopen mocht Google/Apple/Amazon failliet gaan of je films terugtrekken..
(Jaja ik probeer voor mezelf te goed te praten dat ik films in de aanbieding blijf kopen
Ik koop persoonlijk nooit films digitaal en dat zal ik ook nooit doen. Maar goed ik geef sowieso vrij veel geld uit aan films en koop vooral wat ik graag wil en niet zo zeer omdat het in de aanbieding is.
hoi
Ja weet je vaak hoort is 'alleen kopen wat je kent', maar ergens is het natuurlijk zonde als je een film gaat kijken, hem niet direct op de beste kwaliteit te bekijken. Alleen de romcom met de vrouw is wat overdreven op blu-rayReVision. schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:10:
Ik koop persoonlijk nooit films digitaal en dat zal ik ook nooit doen. Maar goed ik geef sowieso vrij veel geld uit aan films en koop vooral wat ik graag wil en niet zo zeer omdat het in de aanbieding is.
Netjes, die set is op internet ook 300 euro zo te zien https://www.zavvi.nl/4k/s...-hd-blu-ray/15301068.htmlPimmetjuuh schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 14:36:
Eergisteren een mooie deal gemaakt op marktplaats, vandaag opgehaald,

Edit: oh gelukkig ook voor de helft op Amazon https://www.amazon.nl/Sta...ker-Blu-ray/dp/B084ZQVSRM
[ Voor 8% gewijzigd door Barryvdh op 29-05-2025 16:23 ]
Ik koop regelmatig films 'digitaal' omdat er nooit een blu-ray van is uitgebracht, deze nergens meer te krijgen is, of omdat die schrikbarend duur is geworden, omdat deze bijna nergens meer te krijgen is.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ik koop zo weinig mogelijk digitaal.Barryvdh schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 15:58:
Maken jullie nog een beslissing met films kopen op Blu-ray tov digitaal?
maar voor mijn gevoel wordt de kwaliteit van Apple TV (bijvoorbeeld) ook steeds beter + je krijgt gratis upgrades van HD naar 4K vaak.
Een 4k digitaal is niet beter dan een 1080p bluray disc.
En de kwaliteit van dolby vision op apple tv laat vaak te wensen over.
En het grootste issue blijft voor mij... Het is niet van jou. Ook niet als je het "koopt". Als de film niet meer in de catalogus zit, gaat hij er gewoon uit.
Ik vind het nog erger als de streamingsdienst ermee ophoud dat je dan alles kwijt bent. Zoals een paar jaar geleden met Sony geloof ik.daffie82 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 16:53:
[...]
En het grootste issue blijft voor mij... Het is niet van jou. Ook niet als je het "koopt". Als de film niet meer in de catalogus zit, gaat hij er gewoon uit.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Dat is inderdaad nog erger.DutchKel schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 17:27:
[...]
Ik vind het nog erger als de streamingsdienst ermee ophoud dat je dan alles kwijt bent. Zoals een paar jaar geleden met Sony geloof ik.
Of wie zegt dat binnen 5 jaar niet alles uit Amerika geblokkeerd is voor ons Europeanen. Ik sluit niks uit.
Als Poetin de internet kabels in de zee doorknipt, kan ik tenminste nog 10 jaar films kijken.
Ik moet een bluray hoesje vervangen enkeldisc van het merk elite. Hoeveel mm zijn deze hoesjes meestal? ik wil exact hetzelfde doosje hebben, waar kan ik het beste kijken?
:strip_exif()/f/image/qJAYdPW4poOw35SCv5XbCHcx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qJAYdPW4poOw35SCv5XbCHcx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O9B9YcbAlQ1KnMijpcIFX6Tx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 30-05-2025 15:13 ]
@Farabi
Hoeveel mm verschilt per regio, US en UK hoesjes zijn bijvoorbeeld dikker dan NL hoesjes. Je kan hem beter even opmeten om het zeker te weten, Ik gok zelf 7 mm op basis van de fotos.
Vervolgens zou je hier eens kunnen kijken:
https://www.walvisproduct...u-ray-boxen-game-doosjes/
Hoeveel mm verschilt per regio, US en UK hoesjes zijn bijvoorbeeld dikker dan NL hoesjes. Je kan hem beter even opmeten om het zeker te weten, Ik gok zelf 7 mm op basis van de fotos.
[ Voor 27% gewijzigd door ReVision. op 30-05-2025 15:37 ]
hoi
Het komt van een NL film. Dus 7mm aanhouden?ReVision. schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:35:
@Farabi
Sowieso eerst opmeten, ik heb ook een paar NL releases die opeens een dikker doosje hadden. Maar normaal zou het 7mm moeten zijn of met uitzondering 11mm.
[ Voor 5% gewijzigd door ReVision. op 30-05-2025 15:54 ]
hoi
wat meet je precies op? de hoogte neem ik aan?ReVision. schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 15:53:
[...]
Sowieso eerst opmeten, ik heb ook een paar NL releases die opeens een dikker doosje hadden. Maar normaal zou het 7mm moeten zijn of met uitzondering 11mm.
De dikte meet je op want die kan verschillen. De lengte en breedte zijn altijd hetzelfde bij bluray doosjes.
hoi
Is al een erg goede versie van in UHD.Campo di Casa schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 18:38:
Dit wordt weer preorderen.![]()
https://www.arrowfilms.co...4k-ultra-hd/16808518.html
Klopt, van Criterion. Alleen de prijzen voor Criterion films houd mij tegen en ik heb geen regio-vrije speler voor de Blu-ray met special features die er bij zit. Dan wordt het echt een dure liefhebberij. Bestel dan liever bij Arrow, scheelt een paar knaken en geen problemen met regio's.
Gisteren ook nog 2 films ontvangen van de bol 2 voor 30.
Twijfelde nog of ik The Crow zou mee bestellen. Heb ik wel op DVD, vond het vroeger een leuke film, maar weet niet of het de tijd heeft doorstaan. Dit weekend maar de Remux bekijken en mss dat ik dan alsnog Bol een exemplaar laat opsturen.
Twijfelde nog of ik The Crow zou mee bestellen. Heb ik wel op DVD, vond het vroeger een leuke film, maar weet niet of het de tijd heeft doorstaan. Dit weekend maar de Remux bekijken en mss dat ik dan alsnog Bol een exemplaar laat opsturen.
:strip_exif()/f/image/p03APkOnD00HbmmC3Dfb41WZ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 53% gewijzigd door Campo di Casa op 31-05-2025 06:07 ]
Pulp Fuction ook via dezelfde aanbieding aangeschaft. Fantastisch beeld. Audio ook dikke prima alleen de dialogen komen net niet helemaal lekker door vind ik; deze vat het goed samen.Campo di Casa schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 06:01:
Klopt, van Criterion. Alleen de prijzen voor Criterion films houd mij tegen en ik heb geen regio-vrije speler voor de Blu-ray met special features die er bij zit. Dan wordt het echt een dure liefhebberij. Bestel dan liever bij Arrow, scheelt een paar knaken en geen problemen met regio's.
[Afbeelding]
Die Hard was oké. Vooral een klassieker natuurlijk. Beeld had ook een blu ray kunnen zijn. Maar dat ligt aan mij denk ik want krijgt overal wel goede recensies
@Deruxian Die Hard is mijn ultieme kerstfilm. Gaat eigenlijk geen jaar voorbij dat ik de film niet zie.
Zolang hier nog geen fatsoenlijke TV staat, laat ik mij niet uit over kwaliteit. Ik vind het prima en moest deze titels in 4K in mijn collectie hebben. Zelfde voor Pulp Fiction, al is dat geen kerstfilm
Zolang hier nog geen fatsoenlijke TV staat, laat ik mij niet uit over kwaliteit. Ik vind het prima en moest deze titels in 4K in mijn collectie hebben. Zelfde voor Pulp Fiction, al is dat geen kerstfilm
Ah nog iemand met smaak. Bij mij gaat ie er ook elke kerst weer in.Campo di Casa schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:25:
@Deruxian Die Hard is mijn ultieme kerstfilm. Gaat eigenlijk geen jaar voorbij dat ik de film niet zie.
De transfer is ok, niet super. Maar de moeite waard als je de DVD of nog helemaal niet hebt.
Standaard met kerst inderdaad en Pulp Fiction bevat ook best wat sneeuw heCampo di Casa schreef op zaterdag 31 mei 2025 @ 15:25:
time is infinite, but each week is ten hours short..
The Fall UHD disc die ik morgen ga afhalen in het DHL punt, is blijkbaar al CMv4.0 straight from disc.
Erg netjes, hopelijk is dat een trend.
Binnenkort rippen en kijken op de Ugoos, cant fucking wait
https://drive.google.com/...C5RDKdfz2f0CfnZ4oMjE/view
Erg netjes, hopelijk is dat een trend.
Binnenkort rippen en kijken op de Ugoos, cant fucking wait

The Da Vinci Code had ik alleen nog maar op DVD. Die andere 2 wel op blu-ray. Die versie met alle drie de films in 4K in één box kende ik nog niet, dus toch maar eens opgezocht op amazon.de. En dan moet je er nog een paar bij vinden om de verzendkosten per 4K blu-ray wat te drukken, dus uiteindelijk hier op uitgekomen.De Nelis schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:12:
Vandaag weer een aanvulling op de collectie binnen gekregen.[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/uzkZBEOgbje5bidhcIb6knGt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YKYyvkCqR5ij2ecdSQJwBaWa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/X8jFuulIMgGsmBPKeRhnw4Y6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8NwDSLUfaBtvVvtQVmZE7Pdu.jpg?f=fotoalbum_large)
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
.De Nelis schreef op maandag 2 juni 2025 @ 17:12:
Vandaag weer een aanvulling op de collectie binnen gekregen.
Wat een mooie set topfilms heb je daar samen ..
.. The Wolf of Wall Street ..

Met DiCaprio & Margot Robbie in de hoofdrol
Maar ook de Tom Hanks trilogie van The Da Vinci Code, Angels & Demons en Inferno.
Heb deze zelf ook op 4K, wel de UK versie, maar komt ook met NL subs.
de frontcover is hierbij iets afwijkend tgv die van jou.
https://static.thcdn.com/...4156-1314453741443966.jpg
(kwam trouwens van ZAVVI .. https://www.zavvi.nl/blu-...7-discs-set/11354156.html )
rιsιng froϻ oμr fαctoriϵs ... Ψϵ ϻμsτ αll ηoω pαrtαke ιn the Τϵchπology οϝ Ρϵαcϵ ... ϻαrchιng forωαrd ιηto oμr fμtμre
Dit topic is slecht voor mijn portemonnee. Bij deze film heb ik ooit mijn eerste biertje gedronken op een feestje bij een vriend. Ik was hem helemaal vergeten. (Op vhs van de Videotheek in Dokkum)
Wie kan mijn vrouw vertellen dat er weer een paar Blu-rays aankomen

[ Voor 3% gewijzigd door Krystman op 03-06-2025 07:19 ]
- Spes consilium non est -
De UHD van FLOW gisteren gekeken.
Prachtige film
Prachtige film
Dat wil niks zeggen... Veel kans dat het gewoon SDR in een HDR container is. Dat is waardeloos.
vond hem al lelijk uitziendaffie82 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:01:
[...]
Dat wil niks zeggen... Veel kans dat het gewoon SDR in een HDR container is. Dat is waardeloos.
Dat is waarschijnlijk de stijl van de film. Heeft an sich niks met HDR/SDR te maken.
ik gok dat je de SDR ook ''lelijk'' vindt?
Dat is hij voor de duidelijkheid niet IMO, is een prachtige film.
dat weet ik. heb even gekeken maar vond de HDR nou niet echt shinen. Overigens met de RPU van reset dolby vision mogelijk. ik heb de film nog niet gezien.daffie82 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:21:
[...]
Dat is waarschijnlijk de stijl van de film. Heeft an sich niks met HDR/SDR te maken.
ik gok dat je de SDR ook ''lelijk'' vindt?
Dat is hij voor de duidelijkheid niet IMO, is een prachtige film.
Zal hem eens omzetten naar DoVi binnenkort - kijken of dat een meerwaarde is.
ik vond het een beetje bleek (style van de film?) overkomen met de rpu. ik heb het gevoel dat een SDR-uitgave beter zal zijn. kijlk maar eens.daffie82 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:25:
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 03-06-2025 11:28 ]
Ik wacht wel netjes op mijn Curzon versie. 

Hoe doe je dat? RTX HDR vind ik niet zo boeiend (RTX upscaling is wel aardig, mits de bron nog redelijk is).daffie82 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:25:
https://github.com/R3S3t9999/DoVi_ScriptsGundogan schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:42:
Hoe doe je dat?
200 nitsdaffie82 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 11:01:
Veel kans dat het gewoon SDR in een HDR container is.
maar blijkbaar is het gemiddelde wel lekker hoog, dus het is zeker niet donker of zo.
wat is normaal gebruikelijk? het beeld vond ik zeker niet donker nee..daffie82 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:40:
[...]
200 nits![]()
maar blijkbaar is het gemiddelde wel lekker hoog, dus het is zeker niet donker of zo.
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 03-06-2025 13:54 ]
Dit is die van The Fall bijvoorbeeld :Farabi schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 13:54:
wat is normaal gebruikelijk? het beeld vond ik zeker niet donker nee..
Hierover gesproken, erg blij met mijn recente aanwinst

DoVi CMv4.0
:strip_exif()/f/image/eaa6Vd9qHLtGwN7AZkmgxyFS.jpg?f=fotoalbum_large)
naar wat moet je precies kijken? maximum of average?daffie82 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:03:
[...]
Dit is die van The Fall bijvoorbeeld :
Hierover gesproken, erg blij met mijn recente aanwinst![]()
DoVi CMv4.0![]()
[Afbeelding]
@Farabi beide uiteraard. Lekker boeiend als je 2 pieken hebt van 3.000 nits en een average van 100 nits 
wat ik nu zeg is een extreem niet bestaand voorbeeld, maar je snapt mijn punt wel.
wat ik nu zeg is een extreem niet bestaand voorbeeld, maar je snapt mijn punt wel.
[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 03-06-2025 14:15 ]
makemkv software
losse bluray drive die extern aan te sluiten is op PC - maar je moet dan eentje hebben die LibreDrive ondersteunt.
ik heb een Pioneer, die gelukkig nog oude firmware had met LibreDrive.
Verder is dat helemaal niet moeilijk...
meer info over welke externe bluray speler je koopt kan je best op makemkv forum kijken.
Maar... als je twijfelt, gewoon een Pioneer kopen want dan komt het sowieso goed in de toekomst :
zie hier voor meer info : https://forum.makemkv.com...iewtopic.php?f=16&t=37848
losse bluray drive die extern aan te sluiten is op PC - maar je moet dan eentje hebben die LibreDrive ondersteunt.
ik heb een Pioneer, die gelukkig nog oude firmware had met LibreDrive.
Verder is dat helemaal niet moeilijk...
meer info over welke externe bluray speler je koopt kan je best op makemkv forum kijken.
Maar... als je twijfelt, gewoon een Pioneer kopen want dan komt het sowieso goed in de toekomst :
zie hier voor meer info : https://forum.makemkv.com...iewtopic.php?f=16&t=37848
Dacht dat er vast al iemand zou zijn die het gepost had maar blijkbaar heeft misschien niet iedereen een annuleringsmail gehad van Bol mbt de Amadeus steelbook? Bij mij is die dus in ieder geval geannuleerd met het excuus dat ze hem niet hebben kunnen inkopen 

:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pSBn1eQoNzbWllBikkSPv9BG.jpg?f=user_large)
[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 03-06-2025 17:10 ]
bij mij staat :apis29 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:46:
Dacht dat er vast al iemand zou zijn die het gepost had maar blijkbaar heeft misschien niet iedereen een annuleringsmail gehad van Bol mbt de Amadeus steelbook? Bij mij is die dus in ieder geval geannuleerd met het excuus dat ze hem niet hebben kunnen inkopen
''Wordt uiterlijk morgen bezorgd''
Waarschijnlijk op volgorde van bestellen en dan val ik buiten de boot qua voorraad zeker. Ik zag de actie hier pas toen die al twee dagen bezig was ...daffie82 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 16:03:
[...]
bij mij staat :
''Wordt uiterlijk morgen bezorgd''
Die klantenservice bot is echt nutteloos om je beklag bij te doen

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 03-06-2025 16:53 ]
Net gecontroleerd maar heb ook de melding dat het morgen wordt geleverd. In ieder geval geen annulering mail gehad
YouTube: Flow 2024 HDR ANALYSIS 4K UHD Blu Ray REVIEW vs 1080p BD SDR 100nits...
Doe mij toch maar de HDR versie hoor
Doe mij toch maar de HDR versie hoor
[ Voor 8% gewijzigd door daffie82 op 03-06-2025 18:23 ]
Verbatim 43888 op Amazon Duitsland kopen.Farabi schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:05:
@daffie82 hoe rip jij je uhd's? met welk programma? ik heb dit nooit geprobeerd eigenlijk, is dat een lastig proces? (voor de beginner)
heb jij een bluraydrive in je pc? of los?
Daar zit een Pioneer in en je moet niks downgraden of flashen. Gewoon USB in pc steken en makemkv installeren.
Heel mijn collectie UHDs zonder problemen geript.
Let wel op want er is ook een versie met een LG ipv Pioneer. Best even op internet zoeken als die versie op Amazon nog steeds met een Pioneer erin is. Een paar maanden geleden was dat alleszins zo.
[ Voor 30% gewijzigd door stevosmax op 03-06-2025 20:17 ]
Die had ik ook gekocht maar binnen een paar dagen weer teruggestuurd en ja, dat was een Pioneer drive. Ripte traag (4 speed) en na meerdere testen die alle mislukten, heb ik onderstaande gekocht, ript een stuk sneller (x16), maar is wel een interne drive, dat maakt mij niet uit, heb er meerdere testen mee gedaan en gingen allemaal goed.stevosmax schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:14:
[...]
Verbatim 43888 op Amazon Duitsland kopen.
Daar zit een Pioneer in en je moet niks downgraden of flashen. Gewoon USB in pc steken en makemkv installeren.
Let wel op want er is ook een versie met een LG ipv Pioneer. Best even op internet zoeken als die versie op Amazon nog steeds met een Pioneer erin is. Een paar maanden geleden was dat alleszins zo.
https://www.amazon.nl/dp/...=operapc-def-sp-co2-nl-21
Prijs is ongeveer gelijk aan de 43888, maar wel een stuk sneller.
Is nooit Politiek Correct geweest, is het nog steeds niet en zal het ook nooit worden...
Ik heb ook een Verbatim 43888, maar alleen nog maar gebruikt om 3D blu-ray’s mee te rippen om te kijken op mijn Quest 3. Rippen gaat niet supersnel, maar dat vind ik niet zo’n probleem… ik zet dat ding aan en ga ondertussen wat anders doen.
Mijn pioneer is ook niet snel. 4x speed.
maar is ook extern, dat vind ik een dikke plus want kan ik weer lekker opbergen.
in mijn minisforum krijg ik ook geen interne gestoken
Blade runner 2049 rippen duurde 1u15 bijv.
maar is ook extern, dat vind ik een dikke plus want kan ik weer lekker opbergen.
in mijn minisforum krijg ik ook geen interne gestoken
Blade runner 2049 rippen duurde 1u15 bijv.
[ Voor 48% gewijzigd door daffie82 op 03-06-2025 21:01 ]
Ik weet niet hoe snel de mijne was maar een UHD film duurde 60 á 90 min afhankelijk van de grootte.
Zal dus 4x speed zijn?
Zal dus 4x speed zijn?
[ Voor 12% gewijzigd door stevosmax op 03-06-2025 21:07 ]
Ik heb de Verbatim 43888 met de LG (dit is een extern model), gekocht via Amazon NL. Die moet je even flashen (instructies op MakeMKV fora) en dan werkt het als een zonnetje. Ben bijna klaar met het rippen van mijn 4K en blu ray verzameling (500 stuks).stevosmax schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 20:14:
[...]
Verbatim 43888 op Amazon Duitsland kopen.
Topsnelheid is 6X. Gemiddelde blu ray 20-30 minuten, een 4K 45-60 minuten. Ik maak er een MKV van zonder menu's en buitenlandse dubs.
Ik heb de Verbatim 43888 van Amazon Germany. Externe speler waarin een Pioneer zit.Farabi schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 22:26:
Wat is het extern model wat jullie gebruiken? Dan zit ik gelijk goed.
Best een Pioneer kopen zoals daffie82 ook al zei.
[ Voor 9% gewijzigd door stevosmax op 04-06-2025 12:48 ]
Dit wil ik ook nog ooit doen. Heb dan ook wel een NAS met veel grotere opslag nodig, maar dat terzijde.westers schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 09:41:
[...]
Ik heb de Verbatim 43888 met de LG (dit is een extern model), gekocht via Amazon NL. Die moet je even flashen (instructies op MakeMKV fora) en dan werkt het als een zonnetje. Ben bijna klaar met het rippen van mijn 4K en blu ray verzameling (500 stuks).
Topsnelheid is 6X. Gemiddelde blu ray 20-30 minuten, een 4K 45-60 minuten. Ik maak er een MKV van zonder menu's en buitenlandse dubs.
Ik bekijk mijn blu-rays niet zo vaak omdat ik niet zo'n fan ben van die menu's en dergelijke. Daarom kijk ik ook best veel op streaming. Denk dat de helft nog in het cellofaan zit.
Overigens deze week Corpus Christi opnieuw gekeken (gekocht via streaming). En ik was nog meer onder de indruk van deze film dan de eerste keer, kon gelukkig ergens de Poolse blu-ray op de kop tikken en die is nu net binnen.
:strip_exif()/f/image/vRfE5avmsxlf1RWkbwZI4TGG.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorige week of zo ook wat blu-rays bij rarewaves besteld. Hopelijk komen die goed aan, want de bezorging is hier een beetje dramatisch (daarom liet ik die enkele blu-ray vandaag ook bij de supermarkt bezorgen).
[ Voor 12% gewijzigd door josh-hill op 04-06-2025 14:19 ]
Die van mij is zojuist bezorgd nadat hij twee keer eerder was uitgesteld via bol.comapis29 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:46:
Verder ook gelijk even de andere aankopen van vorige week erbij op de foto

hoi
maar uhh geldboom ofnie?ReVision. schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:48:
[...]
Die van mij is zojuist bezorgd nadat hij twee keer eerder was uitgesteld via bol.com
[Afbeelding]
heerlijk als ik van dit soort zeldzame 1080P schijfjes zie voorbij komen die ik nooit heb gezien. ik zag ook the fall UHD (2006) hier regelmatig voorbij komen. ben benieuwd hoe deze 2 titels zijn. even op jachtjosh-hill schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 14:18:
[...]
Dit wil ik ook nog ooit doen. Heb dan ook wel een NAS met veel grotere opslag nodig, maar dat terzijde.
Ik bekijk mijn blu-rays niet zo vaak omdat ik niet zo'n fan ben van die menu's en dergelijke. Daarom kijk ik ook best veel op streaming. Denk dat de helft nog in het cellofaan zit.
Overigens deze week Corpus Christi opnieuw gekeken (gekocht via streaming). En ik was nog meer onder de indruk van deze film dan de eerste keer, kon gelukkig ergens de Poolse blu-ray op de kop tikken en die is nu net binnen.
[Afbeelding]
Vorige week of zo ook wat blu-rays bij rarewaves besteld. Hopelijk komen die goed aan, want de bezorging is hier een beetje dramatisch (daarom liet ik die enkele blu-ray vandaag ook bij de supermarkt bezorgen).
same here. Amadeus is vanmiddag afgeleverd, dat terwijl ik ik vanmorgen ook een mailtje heb ontvangen dat de bestelling geannuleerd was.
Heb je je geld dan ook terug gekregen? Haha.Campo di Casa schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 19:00:
same here. Amadeus is vanmiddag afgeleverd, dat terwijl ik ik vanmorgen ook een mailtje heb ontvangen dat de bestelling geannuleerd was.
Zie bij toeval een nieuwtje over een film die in 4K gaat uitkomen en waar ik tot nu toe steeds de reguliere bluray aankoop van heb uitgesteld:
- https://www.reddit.com/r/...ter_and_commander_4k_uhd/
- https://www.blu-ray.com/m...-World-4K-Blu-ray/389325/
[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 04-06-2025 21:03 ]
Release date van gravity 4k nog steeds niet bekend zo te zien?
5 maanden geleden was het mei 2025 maar dat gaat hem dus niet meer worden.
Blijkbaar discussie met de regisseur over de HDR grading?
5 maanden geleden was het mei 2025 maar dat gaat hem dus niet meer worden.
Blijkbaar discussie met de regisseur over de HDR grading?
Volgens de countdown op de webshop zou die over 25 dagen moeten uitkomen?
Zie ook enkele amerikaanse webshops die een steelbook preorder hebben met release datum 4 juli ...
Zie ook enkele amerikaanse webshops die een steelbook preorder hebben met release datum 4 juli ...
[ Voor 41% gewijzigd door apis29 op 04-06-2025 21:31 ]
Daar zat ik ook aan te denken. Maar de status op bol geeft aan dat het wel is afgeleverd. Dus dat gaat helaas niet lukken.josh-hill schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 20:01:
[...]
Heb je je geld dan ook terug gekregen? Haha.
Wat een afzetterij weer
(van 16.66 naar 17.77 is neem ik aan gewoon BTW correctie [al klopt dat eigenlijk al niet met 20% vs 21%, zou ~16.80 moeten worden] dus wat moet die import charge dan nog voorstellen
Edit: van 16.66 naar 17.77 zou zo te zien extra binnenlandse verzendkosten naar het Global Shipping Program kunnen zijn en dan zullen de import charges wel de dubbele BTW heffing zijn
)
:strip_exif()/f/image/spp9kJV7IloNeKGnoX0icWeN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oNVig3keskGakeC0Pb14skHG.png?f=user_large)
58.67 is al zo'n 70 euro (zonder import charges erbovenop zou het tenminste nog ~€54,60 zijn). Deze film is nu overigens ook te krijgen in de 4 voor €50 op duitse amzn ...
De andere actie: Buy 1, get 1 50% off
Edit: van 16.66 naar 17.77 zou zo te zien extra binnenlandse verzendkosten naar het Global Shipping Program kunnen zijn en dan zullen de import charges wel de dubbele BTW heffing zijn

:strip_exif()/f/image/spp9kJV7IloNeKGnoX0icWeN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oNVig3keskGakeC0Pb14skHG.png?f=user_large)
58.67 is al zo'n 70 euro (zonder import charges erbovenop zou het tenminste nog ~€54,60 zijn). Deze film is nu overigens ook te krijgen in de 4 voor €50 op duitse amzn ...
:strip_exif()/f/image/x9WmCiiji1EEAmCyCn2fHs2k.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door apis29 op 04-06-2025 22:23 ]
Was wel goedkoop genoeg tochCampo di Casa schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:32:
[...]
Daar zat ik ook aan te denken. Maar de status op bol geeft aan dat het wel is afgeleverd. Dus dat gaat helaas niet lukken.
De scalpers hadden de aanbieding ook gevonden zo te zien: https://www.marktplaats.nl/q/amadeus+4k/ (sorteer van nieuw naar oud)
[ Voor 6% gewijzigd door westers op 05-06-2025 08:35 ]
heel gek, alsof er een grote vraag is naar fysieke schijven op de 2ehands markt in NL? dat gaat niemand neerleggen. Zelfs ik krijg soms hele goede titels voor een schappelijke prijs moeilijk verkocht.westers schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 08:33:
[...]
Was wel goedkoop genoeg toch![]()
De scalpers hadden de aanbieding ook gevonden zo te zien: https://www.marktplaats.nl/q/amadeus+4k/ (sorteer van nieuw naar oud)
Ah, ik wist niet dat Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring op blu-ray beschikbaar was. Nice!ReVision. schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:48:
[...]
Die van mij is zojuist bezorgd nadat hij twee keer eerder was uitgesteld via bol.com
[Afbeelding]
Wist overigens ook niet dat Australië regio B was. Doh! Wellicht zijn daar dan nog wel meer films die ik zoek te vinden.
Indien je de 4K UHD van The Fall (2006) te duur vind heb ik eventueel de blu-ray nog liggen met NL subs als je die wilt hebben.Farabi schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 18:20:
heerlijk als ik van dit soort zeldzame 1080P schijfjes zie voorbij komen die ik nooit heb gezien. ik zag ook the fall UHD (2006) hier regelmatig voorbij komen. ben benieuwd hoe deze 2 titels zijn. even op jacht
Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring is echt top, ben blij dat die eindelijk op bluray verkrijgbaar was.josh-hill schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 11:39:
Ah, ik wist niet dat Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring op blu-ray beschikbaar was. Nice!
Wist overigens ook niet dat Australië regio B was. Doh! Wellicht zijn daar dan nog wel meer films die ik zoek te vinden.
3-Iron (bin-jip) van dezelfde regisseur is ook echt een aanrader, echter heb ik daar nog geen goede blu-ray van gevonden helaas.
Umbrella zelf heeft sowieso wel meer goede releases, Pulse, JSA en Eyes Without a Face op 4K UHD zijn wat mij betreft ook echt toppers
hoi
BFI komt nu ook met Akira Kurosawa's The Hidden Fortress op 4K UHD met DV/HDR
https://www.blu-ray.com/m...rtress-4K-Blu-ray/389569/
Wederom eentje die in de pre-order gaat
https://www.blu-ray.com/m...rtress-4K-Blu-ray/389569/
Wederom eentje die in de pre-order gaat
hoi
Monthy python and the Holy grail in 4k met Dolby Vision
https://www.avsforum.com/...dition-steelbook.3326392/
https://www.avsforum.com/...dition-steelbook.3326392/
Ik ben zoals altijd weer niet handig met bestellen bij Amazon. 
Had zondag Corpus Christi bij DVDMAX besteld. Deze was met gratis verzenden en kwam ook snel aan. Zo te zien vanuit een Amazon magazijn in Zwolle.
Nu zag ik gisteren een andere goede Poolse film van de regisseur die ik al een keer op Netflix gezien had (waar ik geen abonnement meer op heb) ook via DVDMAX beschikbaar, alleen dit keer met lange levertijd en hoge verzendkosten. Dus maar even gekeken of ze nog een andere blu-ray hadden die ik zocht, maar ze hebben zo'n enorme voorraad dat dat ondoenlijk was. Uiteindelijk alleen de films in de arthouse categorie bekeken, maar daar zat niks tussen.
Dus enkel die blu-ray besteld.
Zag ik vanmorgen een heel oud briefje op mijn bureau liggen van blu-rays die ik een aantal jaren geleden wilde kopen (waarvan ik de meeste nu heb) waar er 1 tussen stond, waarvan ik wist dat die met Engelse ondertiteling toen alleen via Polen te krijgen was. En verhip, DVDMAX had hem nog. Dus nog maar een keer die verzendkosten aftikken.
Dit heb ik al best vaak gehad bij Amazon... dan bestel ik iets en een paar uur later vind ik nog een paar films die ik er nog bij bestel, maar dan 2x of 3x verzendkosten.
Had zondag Corpus Christi bij DVDMAX besteld. Deze was met gratis verzenden en kwam ook snel aan. Zo te zien vanuit een Amazon magazijn in Zwolle.
Nu zag ik gisteren een andere goede Poolse film van de regisseur die ik al een keer op Netflix gezien had (waar ik geen abonnement meer op heb) ook via DVDMAX beschikbaar, alleen dit keer met lange levertijd en hoge verzendkosten. Dus maar even gekeken of ze nog een andere blu-ray hadden die ik zocht, maar ze hebben zo'n enorme voorraad dat dat ondoenlijk was. Uiteindelijk alleen de films in de arthouse categorie bekeken, maar daar zat niks tussen.
Dus enkel die blu-ray besteld.
Zag ik vanmorgen een heel oud briefje op mijn bureau liggen van blu-rays die ik een aantal jaren geleden wilde kopen (waarvan ik de meeste nu heb) waar er 1 tussen stond, waarvan ik wist dat die met Engelse ondertiteling toen alleen via Polen te krijgen was. En verhip, DVDMAX had hem nog. Dus nog maar een keer die verzendkosten aftikken.
Dit heb ik al best vaak gehad bij Amazon... dan bestel ik iets en een paar uur later vind ik nog een paar films die ik er nog bij bestel, maar dan 2x of 3x verzendkosten.
*knip*
[ Voor 98% gewijzigd door tweakduke op 07-06-2025 12:45 . Reden: Off-topic ]
@josh-hill Die Poolse film, was dat Znachor toevallig? Paar maanden terug gekeken op Netflix, echt een prachtige film.
Eh nee, dat was Hejter (The Hater).PatrickC schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:21:
@josh-hill Die Poolse film, was dat Znachor toevallig? Paar maanden terug gekeken op Netflix, echt een prachtige film.
Dus je zegt dat ik er nog een had moeten bestellen!?
Edit:
Ok, daar is dus geen blu-ray van.
[ Voor 6% gewijzigd door josh-hill op 06-06-2025 16:39 ]
Hejter (The Hater) ook op Netflix trouwens.
Dat zei ik al (maar ik heb geen Netflix). En elke keer een maand Netflix nemen als ik de film wil kijken, is ook weer wat.daffie82 schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:38:
Hejter (The Hater) ook op Netflix trouwens.
Heb even gezocht maar kan ‘m zo gauw niet vinden op blu-ray. De westerse titel is Forgotten Love, maar daar vind ik ook niets op. Dus geen extra bestelling nodig!josh-hill schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:36:
[...]
Eh nee, dat was Hejter (The Hater).
Dus je zegt dat ik er nog een had moeten bestellen!?![]()
Ja, ik had het net ook al gecheckt (en voor de zekerheid ook op Amazon).PatrickC schreef op vrijdag 6 juni 2025 @ 16:41:
[...]
Heb even gezocht maar kan ‘m zo gauw niet vinden op blu-ray. De westerse titel is Forgotten Love, maar daar vind ik ook niets op. Dus geen extra bestelling nodig!
@daffie82 Speaking of "horrible raised black"
Enig idee hoe je met redelijke zekerheid kan zeggen of een blu-ray dat heeft, voordat je hem koopt?
Ik heb bijvoorbeeld Frances Ha op Pathe Thuis gekocht ooit, maar die heeft echt enorm lichtgrijze "zwarte" achtergrond.
Had deze op streaming gekocht, omdat de NL blu-ray nergens meer te vinden was, maar nu vroeg ik me af of ik op de een of ander manier er achter kan komen of deze blu-ray wel ok is, als ik hem ooit ergens toch tegen kom.
Een blu-ray is iig geen garantie ten opzichte van streaming, want mijn blu-ray van The Salt of the Earth heeft echt enorm veel last van dit probleem, terwijl het op streaming nog wel meeviel...
Zo vraag ik me ook af welke The Raid blu-ray dit probleem het minst heeft. Wellicht iemand die in zijn verzameling?
Enig idee hoe je met redelijke zekerheid kan zeggen of een blu-ray dat heeft, voordat je hem koopt?
Ik heb bijvoorbeeld Frances Ha op Pathe Thuis gekocht ooit, maar die heeft echt enorm lichtgrijze "zwarte" achtergrond.
Had deze op streaming gekocht, omdat de NL blu-ray nergens meer te vinden was, maar nu vroeg ik me af of ik op de een of ander manier er achter kan komen of deze blu-ray wel ok is, als ik hem ooit ergens toch tegen kom.
Een blu-ray is iig geen garantie ten opzichte van streaming, want mijn blu-ray van The Salt of the Earth heeft echt enorm veel last van dit probleem, terwijl het op streaming nog wel meeviel...
Zo vraag ik me ook af welke The Raid blu-ray dit probleem het minst heeft. Wellicht iemand die in zijn verzameling?
[ Voor 8% gewijzigd door josh-hill op 06-06-2025 17:09 ]
@josh-hill
Voor the Raid zou ik sowieso de 4k UHD kopen. Dat is echt een metamorfose in vergelijking met de gewone bluray. Color grading is ook veel beter bij de 4k.
Hoe je die crushed blacks kan herkennen bij een bluray:
behalve betrouwbare reviews checken op blu-ray.com vrees ik dat er niet veel andere (legale) opties zijn.
Voor the Raid zou ik sowieso de 4k UHD kopen. Dat is echt een metamorfose in vergelijking met de gewone bluray. Color grading is ook veel beter bij de 4k.
Hoe je die crushed blacks kan herkennen bij een bluray:
behalve betrouwbare reviews checken op blu-ray.com vrees ik dat er niet veel andere (legale) opties zijn.
Ok. Ik las op blu-ray.com dat de UK blu-ray van Frances Ha dit ook heeft, ten opzichte van de Criterion blu-ray. Maar ik heb geen regiovrije speler.
Sowieso zou ik liever de NL versie hebben, vanwege de ondertitels.
Gedoe allemaal.
Bedankt voor de tip betreffende The Raid.
Sowieso zou ik liever de NL versie hebben, vanwege de ondertitels.
Gedoe allemaal.
Bedankt voor de tip betreffende The Raid.
Uch, ik had (voor de hoofdprijs) een zeldzame Braziliaanse blu-ray besteld. Moest vanuit Brazilië komen.
Nu kreeg ik het bericht dat het om een DVD gaat.
Nou... dan toch maar niet.
Order van rarewaves is in NL aangekomen (denk ik, als ik postnl app mag geloven). Stond gisteren dat deze vandaag bezorgd zou worden, maar nu staat er dat deze nog niet door postnl ontvangen is... Fingers crossed.
Nu kreeg ik het bericht dat het om een DVD gaat.
Nou... dan toch maar niet.
Order van rarewaves is in NL aangekomen (denk ik, als ik postnl app mag geloven). Stond gisteren dat deze vandaag bezorgd zou worden, maar nu staat er dat deze nog niet door postnl ontvangen is... Fingers crossed.
Ik zie dat de sony ubp-700x geen dvd-audio ondersteund vergeleken met de x800m2.
Wat is dvd-audio precies? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Hij speelt gewoon DVD's toch?
Wat is dvd-audio precies? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Hij speelt gewoon DVD's toch?
Dit bijvoorbeeld.Farabi schreef op zaterdag 7 juni 2025 @ 23:07:
Ik zie dat de sony ubp-700x geen dvd-audio ondersteund vergeleken met de x800m2.