Ach ik ben altijd al zo geweest en ook zo opgevoed. Mijn vader zei altijd: eerst komt jouw familie, dan jij, daarna een grote hoop stront en dan pas de rest van de wereld.
Ik heb mij laten vaccineren voor mezelf, niet voor iemand anders. Het enige sociale aspect is de ziekenhuis capaciteit. Als teveel mensen met covid in het ziekenhuis liggen vind ik het vervelend als ik of iemand waar ik wel om geef niet terecht kan. Dat is ongeveer zo ver als ik ga qua solidariteit, omdat ik er dan zelf last van heb.
Mensen vinden mij dan een eikel als ik dit soort dingen zeg, maar ik heb altijd het idee dat veel mensen nogal hypocriet zijn. Alles voor de bühne, maar in de tussentijd denken ze ook alleen zichzelf.
Ik ben er tenminste eerlijk over.
Zolang ik niet zeker weet dat ik corona heb gehad, ben ik op zekere hoogte te overtuigen. De eerste 2 prikken heb ik na lang twijfelen laten zetten. De voordelen waren op individueel niveau groter dan de nadelen.
Nu kijk ik het even aan. Ik zeg niet dat ik het absoluut niet zou doen. Maar met de rappe verspreiding van Omikron ga ik er wel van uit dat ik binnen een paar maanden of iig dit jaar wel een keer corona heb opgelopen.
En dan is het daarna wat mij betreft echt klaar mensen. Ik ga me niet vaccineren tegen een ziekte die ik al gehad heb. Daar trek ik wel een harde grens.
Ik vind het maar een rare wereld waarin we beland zijn en ik hoop dat we binnen afzienbare tijd weer terug naar "het oude normaal" gaan. Op een gegeven moment hebben we genoeg weerbaarheid tegen dit virus opgebouwd met z'n allen, door zowel vaccinatie als besmetting.
En dan hoop ik dat alle discussies over vaccinatie plicht, QR codes, en weet ik wat simpelweg verdwijnen en we ons weer met andere (hopelijk leukere) onderwerpen bezighouden.
Long story short: ik heb de eerste twee prikken laten zetten omdat ik er klaar mee was en weer verder wou met mijn leven. Niet om het gevoel te hebben dat ik in een soort Groundhog Day film zit waarin zich alles steeds herhaalt ("er is een nieuwe variant!"

).
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.