Ik ben een dertiger en redelijk gezond. Tot nu toe altijd in 'team braaf', maar sinds deze week twijfel ik over de hoeveelheid boosters die we nog kunnen verwachten.
Persoonlijke COVID timeline:
- in de eerste golf twee weken flink ziek thuis gezeten (ademhalingsklachten)
- 2x Pfizer gehaald
- laatst was ik opnieuw besmet, dit keer heel lichte klachten
Dat laatste was voor mij bevestiging dat er behoorlijke immuniteit is ontwikkeld door die eerste drie momenten samen. So far so good. Een booster mag ik nog niet, want recent ziek geweest. Prima, geef maar aan een ander en ik haal er later eentje
Inmiddels houdt het kabinet rekening met zeker nog drie boosters tot COVID misschien voldoende endemisch is. Nu betrap ik mezelf dus op twijfels:
- Is dit nodig?
- Doen we dit vanaf de tweede of derde boosterronde niet vooral om ongevaccineerden te beschermen?
- Waarom zou ik hier aan meewerken?
- Waarom niet de rest van de wereld eerst volledig vaccineren?
- Ben ik een wappie aan het worden??
Hoe staan jullie hierin? Ik hoor graag waarom jullie vinden dat ik ongelijk heb
.
Persoonlijke COVID timeline:
- in de eerste golf twee weken flink ziek thuis gezeten (ademhalingsklachten)
- 2x Pfizer gehaald
- laatst was ik opnieuw besmet, dit keer heel lichte klachten
Dat laatste was voor mij bevestiging dat er behoorlijke immuniteit is ontwikkeld door die eerste drie momenten samen. So far so good. Een booster mag ik nog niet, want recent ziek geweest. Prima, geef maar aan een ander en ik haal er later eentje

Inmiddels houdt het kabinet rekening met zeker nog drie boosters tot COVID misschien voldoende endemisch is. Nu betrap ik mezelf dus op twijfels:
- Is dit nodig?
- Doen we dit vanaf de tweede of derde boosterronde niet vooral om ongevaccineerden te beschermen?
- Waarom zou ik hier aan meewerken?
- Waarom niet de rest van de wereld eerst volledig vaccineren?
- Ben ik een wappie aan het worden??
Hoe staan jullie hierin? Ik hoor graag waarom jullie vinden dat ik ongelijk heb