Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stimpy68
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09 11:01
Ik heb inmiddels 3 prikken gehad, 3 "volledige" vaccinaties dus, geen 2 en een booster, waarschijnlijk krijg ik daar binnenkort wat over te horen. 3 vaccinaties vanwege mijn CLL (Chronische Lymfatische Leukemie, nog geen klachten, wait and see beleid), bij leukemie patiënten is inmiddels meerdere malen uit onderzoek gebleken dat deze weinig tot geen antistoffen aanmaken tegen covid vanwege de aandoening en "wij" zijn sowieso al gevoeliger voor infecties en dergelijke. De booster en komende boosters die er wel zullen komen, zal ik nemen.

Vorige maand is mijn schoonvader overleden aan covid, eerste kerstdag nota bene, schoonmoeder ook positief, maar geen klachten. Wel of niet ziek worden lijkt een lot uit de loterij.... niets over te zeggen. Ook een zeer gezonde en sportieve vriendin van mij werd ziek door covid in okt 2020, en is nu nog aan het revalideren.
Het argument van ik ben gezond e.d. is in mijn ogen iets om het goed te praten....

En ja, bijwerkingen en gevolgen op de lange termijn van de vaccins zijn niet bekend, en snap dat veel mensen dit eng vinden en zich daar ongerust over maken, Maar als je gaat nadenken wat er in veel bewerkte voedingsmiddelen zit aan zaken waarvan de lange termijn effecten ook niet van bekend zijn, wat is dan het probleem?
Ik heb respect voor de mensen die niet gevaccineerd willen worden en dit onderbouwen met steekhoudende argumenten, hun eigen keuze en zij nemen het risico. Maar de zogenaamde "strijders" heb ik geen enkel respect voor, die vind ik egoïstisch en kortzichtig, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Voor mij dus wel de booster(s), omdat ik in principe weinig keus heb vanwege CLL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Stimpy68 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:42:
Ik heb inmiddels 3 prikken gehad, 3 "volledige" vaccinaties dus, geen 2 en een booster, waarschijnlijk krijg ik daar binnenkort wat over te horen. 3 vaccinaties vanwege mijn CLL (Chronische Lymfatische Leukemie, nog geen klachten, wait and see beleid), bij leukemie patiënten is inmiddels meerdere malen uit onderzoek gebleken dat deze weinig tot geen antistoffen aanmaken tegen covid vanwege de aandoening en "wij" zijn sowieso al gevoeliger voor infecties en dergelijke. De booster en komende boosters die er wel zullen komen, zal ik nemen.

Vorige maand is mijn schoonvader overleden aan covid, eerste kerstdag nota bene, schoonmoeder ook positief, maar geen klachten. Wel of niet ziek worden lijkt een lot uit de loterij.... niets over te zeggen. Ook een zeer gezonde en sportieve vriendin van mij werd ziek door covid in okt 2020, en is nu nog aan het revalideren.
Het argument van ik ben gezond e.d. is in mijn ogen iets om het goed te praten....

En ja, bijwerkingen en gevolgen op de lange termijn van de vaccins zijn niet bekend, en snap dat veel mensen dit eng vinden en zich daar ongerust over maken, Maar als je gaat nadenken wat er in veel bewerkte voedingsmiddelen zit aan zaken waarvan de lange termijn effecten ook niet van bekend zijn, wat is dan het probleem?
Ik heb respect voor de mensen die niet gevaccineerd willen worden en dit onderbouwen met steekhoudende argumenten, hun eigen keuze en zij nemen het risico. Maar de zogenaamde "strijders" heb ik geen enkel respect voor, die vind ik egoïstisch en kortzichtig, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Voor mij dus wel de booster(s), omdat ik in principe weinig keus heb vanwege CLL
Noot: Als je Pfizer krijgt is er geen verschil tussen de booster en de vaccinatie. Bij Moderna is de booster aan halve dosis vaccin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
pagani schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:50:
[...]

Noot: Als je Pfizer krijgt is er geen verschil tussen de booster en de vaccinatie. Bij Moderna is de booster aan halve dosis vaccin.
Vind het toch jammer dat je niet kunt kiezen. Dat zou voor sommige twijfelaars helpen, maar ook ik had graag niet een derde Pfizer shot gehad maar iets anders. Er zijn indicaties dat mixen meer weerstand oplevert.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:35

DukeBox

loves wheat smoothies

Brazos schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:46:
Ik weet niet hoe groot de kans is op trombose
Of de bronnen helemaal kloppen en betrouwbaar zijn kan ik niet vaststellen maar zover ik begrepen heb is de kans op trombose bij een nomale covid besmetting groter.
https://www.trombosestich...se-en-corona-hoe-zit-dat/

Volgens dezelfde stichting verhoogt de kans op trombose bij het gebruik van 'de pil' ook met 75%.
https://trombosedienst-le.../hormonale-anticonceptie/
Nu klinkt 75% erg hoog maar de kans is hoe dan ook héél erg klein dus 3x zoveel klein blijft nog steeds klein.

Over het algemeen, denk goed na over dingen die je her en der leest, probeer het in concrete feiten/cijfers te zetten met voor en nadelen. Veel nieuws berichten stunten met berichten om mensen binnen te harken en helaas is dat dan ook direct de informatie die blijft hangen.

Berichten met titels als "70% van de mensen heeft last van bijwerkingen", kijk dan naar de daadwerkelijke inhoud, veelal is dat informatie van een subgroep (70% van een groep van 5%) of geheel uit verband getrokken door iets anders.
worldfastest schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:01:
fact check.. meerderheid heeft geen booster gehaald. We zitten op 40% van de mensen die al een vaccinatie hebben gehad.
Dis is een mooi voorbeeld van zo'n percentage dat niet veel zegt. Een deel van de gevaccineerde mensen zit mogelijk nog binnen 3 maanden van een vorige vaccinatie of besmetting. Ook zijn mensen afgelopen weken op vakantie geweest dus die gaan dan later dan waarvoor de eerst mogelijke afspraak mogelijk was.

[ Voor 19% gewijzigd door DukeBox op 06-01-2022 14:04 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

worldfastest schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Laat me de echte cijfers dan maar zien..
Beter dan dat: probeer eens een boosterprik in te plannen. Als je het aan de telefoon doet word je gefilterd op geboortedatum, en als die te recent is wordt je doorverwezen naar het internet waar - afhankelijk van waar je woont - je een afspraak krijgt die niet bepaald in de nabije toekomst is.

Hoe het komt weet ik niet, maar de boosters verlopen niet van harte, ondanks dat dit de derde generale repetitie is van de prikcampagne :)

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:40

Agent47

I always close my contracts.

Ik ben midden twintig en heb vandaag de booster gehad. Ik twijfelde ook een beetje vooral omdat ik ook zoiets heb van " 3-4x per jaar gaat me echt te ver"

Ik haal hem voor mezelf en anderen. Ondanks dat ik het niet leuk vind ( ben niet zo gek op naalden)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:55
Ik vind het persoonlijk ook een lastig dilemma, de initiële vaccinatie meepakt onder het mom van solidariteit. Maar het belangrijkste argument was toentertijd dat we weer terug konden naar 'gewoon' met de winkels open etc.

Momenteel zitten we wederom in een lockdown ondanks een hoge vaccinatie graad. Ook als deze tot 100% gaat verwacht ik niet dat we geen lockdown meer krijgen, omdat deze toezegging immers ook alweer achterhaald is.

De besmettingsgraad van omikron is een stuk hoger, maar het ziektebeeld zelf een stuk minder. Moeten we dan juist niet naar de zogenaamde groeps immuniteit gaan waar in het begin van de pandemie werd gesproken?

Zelf ben ik geen anti vaccinatie persoon, maar als je een vaccinatie meerdere keren moet nemen onder het mom van een booster dan is het vaccin toch niet effectief genoeg?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:57
Agent47 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:09:
Ik ben midden twintig en heb vandaag de booster gehad. Ik twijfelde ook een beetje vooral omdat ik ook zoiets heb van " 3-4x per jaar gaat me echt te ver"

Ik haal hem voor mezelf en anderen. Ondanks dat ik het niet leuk vind ( ben niet zo gek op naalden)
Als jij het doet, dan doe ik het ook :+ (afspraak staat gepland :9 )

Ben ook geen held met naalden. Goed om dat te erkennen - veel mensen zitten met koud zweet in hun handen te wachten op iets wat meestal best meevalt, maar gewoon niet prettig is. En doen het toch, meestal ook nog eens vooral voor hun medemens. Dat, dat is nu een samenleving O+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 16:35

Cybje

First Post!

nst6ldr schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Beter dan dat: probeer eens een boosterprik in te plannen. Als je het aan de telefoon doet word je gefilterd op geboortedatum, en als die te recent is wordt je doorverwezen naar het internet waar - afhankelijk van waar je woont - je een afspraak krijgt die niet bepaald in de nabije toekomst is.
Praktisch iedereen die ik ken kon gewoon binnen een week een booster prik krijgen. Ik kon 'm vorige week zelfs al de volgende dag inplannen, maar dat viel op Oudjaarsdag en dat is niet zo handig (is ongezellig als ik allemaal bijwerkingen heb, zelfs al vierden we het maar met z'n tweetjes).

Als de opties op de site niet gunstig lijken helpt het om het gedurende de dag een paar keer te proberen. Soms komen er ineens allemaal betere (dichterbij/eerder) opties bij.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Jeroenneman schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:08:
[...]

Ah, ik zie inderdaad dat je nog even twee weekjes moet wachten voor de definitieve cijfers.

- Momenteel 4.703.781 mensen met een booster (32%)
- 1.585.413 prikken gepland bij de GGD voor komende week (dat is 10,7%)

Dus over twee weekjes (iets minder zelfs) zitten we al boven de 50%, en dus die meerderheid die jij zo graag ziet. En aangezien de afsprakenslots nog steeds ramvol zitten, gaan we dat makkelijk halen.

Maar ik zie dat je de doelpalen al weer verschoven hebt. Van "muh meerderheid" naar "als alle niet-gevaccineerden een prik halen". Keep it up man. Hopelijk kun je jezelf nog wel serieus nemen ;w
Sorry, maar ik heb hart problemen gekregen door de vaccinatie (bevestigd door een arts dat het door de vaccinatie komt) terwijl ik gezond was, veel aan het sporten was om de "zwakke" te beschermen... En niemand die enige verantwoording wil nemen (overheid, producent)

En ik moet mezelf serieus nemen? Grapjas...

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

NiGeLaToR schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Als jij het doet, dan doe ik het ook :+ (afspraak staat gepland :9 )

Ben ook geen held met naalden. Goed om dat te erkennen - veel mensen zitten met koud zweet in hun handen te wachten op iets wat meestal best meevalt, maar gewoon niet prettig is. En doen het toch, meestal ook nog eens vooral voor hun medemens. Dat, dat is nu een samenleving O+
Mijn ervaring? Ik ben me er van bewust dat ik het mogelijk heb gehad ondanks het thuis werken. Ikzelf heb de eerste prik als hinderlijk ervaren, de tweede niet. Ik ben 1 uur geleden geprikt door iemand van de marechaussee / het leger hier in het Oosten van het land.

3x Pfizer btw. Ik had er totaal geen zin in, maar wanneer ik kon heb ik wel meteen een afspraak ingeschoten. Om er maar vanaf te zijn. Qua dat ondanks tegenzin, brave burger he :+ Ikzelf plan altijd wat voor mezelf in die avond, iets leuks / extra's om " te belonen". Klinkt stom, werkt wel.

Nee zonder gein, ik wil gewoon niet in het ziekenhuis terecht komen ondanks een BMI van 24 en 25 jaar oud.

[ Voor 5% gewijzigd door Agent47 op 06-01-2022 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Cybje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:11:
[...]

Praktisch iedereen die ik ken kon gewoon binnen een week een booster prik krijgen. Ik kon 'm vorige week zelfs al de volgende dag inplannen, maar dat viel op Oudjaarsdag en dat is niet zo handig (is ongezellig als ik allemaal bijwerkingen heb, zelfs al vierden we het maar met z'n tweetjes).

Als de opties op de site niet gunstig lijken helpt het om het gedurende de dag een paar keer te proberen. Soms komen er ineens allemaal betere (dichterbij/eerder) opties bij.
Ik hoef het niet te proberen, ik had de booster medio december al van m'n werkgever. Als ik dan de anderen om me heen hoor, die zijn in februari pas aan de beurt.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik ga vandaag mijn booster halen. Mijn vrouw die weigert.

Persoonlijk denk ik dat het het enige is wat we kunnen doen, dus daarom werk ik mee. Niet omdat ik heel bang ben om dood te gaan van Corona. Maar als ik hoor dat in Frankrijk een booster nog maar 4 maanden geldig is dan is dat ook niet een ontwikkeling waar ik zin in heb. Het is even afwachten wat er hierna gebeurd, of een beter vaccin, of het virus sterft af tot een soort verkoudheid, maar als het de kant op gaat wat Frankrijk doet dan is dit mijn laatste booster.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-09 12:00

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik ga hem halen. Maar alleen omdat ik op skivakantie wil. Mijn ervaring is dat ik 3 weken ongeveer niet vooruit ben te branden. Als ik niet op ski vakantie zou gaan zou ik hem ook niet halen.

En ik zie het nut er ook niet meer van in. Alleen om een geldige QR code te krijgen. Boosteren heeft alleen nut voor oudere of mensen met medische problemen.

We zullen moeten accepteren dat het niet veel beter gaat worden. Ik vond dit wel een goed interview met Mona Keijzer YouTube: Mona Keijzer interview over 2G dat strijdig is met Grondwet, jongere... Ze geeft duidelijk het werkelijke probleem aan.

[ Voor 3% gewijzigd door TheDudez op 06-01-2022 13:24 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 16:33
worldfastest schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:14:
[...]

Sorry, maar ik heb hart problemen gekregen door de vaccinatie (bevestigd door een arts dat het door de vaccinatie komt) terwijl ik gezond was, veel aan het sporten was om de "zwakke" te beschermen... En niemand die enige verantwoording wil nemen (overheid, producent)

En ik moet mezelf serieus nemen? Grapjas...
Dat spijt mij om te horen man! Dappere arts trouwens door dat te bevestigen aangezien dat lastig aan te tonen is.
Maar hoe bot het ook klinkt, er is een klein risico dat je grotere bijwerkingen krijgt. Dat dan net jij de lul bent is bijzonder spijtig. Sterkte man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Ik heb net een paar reacties weggehaald die veel meer over het algemene Corona beleid etc gaan, dan sec over de keus of de booster nou wel of geen goed idee is. Ik snap dat het geen 2 verschillende dingen zijn, maar als dat echt zo door elkaar blijft lopen gaat dit topic dicht, mogen mensen hun persoonlijke overwegingen verder in de kroeg bespreken en kan de rest van de Coronapraat in het algemene topic.

Nu lopen we het risico dat dit gewoon 'nog een Corona topic' wordt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:27

NMH

Moderator General Chat
Hari-Bo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:11:
Zelf ben ik geen anti vaccinatie persoon, maar als je een vaccinatie meerdere keren moet nemen onder het mom van een booster dan is het vaccin toch niet effectief genoeg?
Is op zich niet abnormaal en varieert van ziekte tot ziekte. Als je naar het vaccinatieschema voor kinderen kijkt, zie je dat kinderen bijvoorbeeld 5x gevaccineerd worden tegen difterie, tetanus en polio. De griepprik is zelfs een jaarlijk terugkerend ritueel, onder andere vanwege de verschillende griepvarianten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:41
Mijn eerste reactie in dit topic; ik wil graag iedereen in dit topic even complimenten geven dat er op constructieve wijze gepraat kan worden over de voordelen/nadelen/twijfels rondom de booster prik !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

NMH schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Is op zich niet abnormaal en varieert van ziekte tot ziekte. Als je naar het vaccinatieschema voor kinderen kijkt, zie je dat kinderen bijvoorbeeld 5x gevaccineerd worden tegen difterie, tetanus en polio. De griepprik is zelfs een jaarlijk terugkerend ritueel, onder andere vanwege de verschillende griepvarianten.
Een keer per jaar, of soms twee keer in je leven vs om de vier maanden. Ik vind dat toch niet heel normaal als ik straks drie keer per jaar een booster moet halen. Ik hoop dat ze toch nog wel iets beters uit gaan vinden.

Ik ga hem nu nog wel halen, maar ik ben ook een twijfelaar naar de toekomst.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 06-01-2022 13:43 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:45
TheDudez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:23:
Ik ga hem halen. Maar alleen omdat ik op skivakantie wil. Mijn ervaring is dat ik 3 weken ongeveer niet vooruit ben te branden. Als ik niet op ski vakantie zou gaan zou ik hem ook niet halen.

En ik zie het nut er ook niet meer van in. Alleen om een geldige QR code te krijgen. Boosteren heeft alleen nut voor oudere of mensen met medische problemen.

We zullen moeten accepteren dat het niet veel beter gaat worden. Ik vond dit wel een goed interview met Mona Keijzer YouTube: Mona Keijzer interview over 2G dat strijdig is met Grondwet, jongere... Ze geeft duidelijk het werkelijke probleem aan.
Nee het heeft niet alleen van nut voor ouderen en mensen met medische problemen, het verlaagt voor iedereen de kans op een ernstig ziekteverloop.

Stel nu eens dat die 3 weken lamlendigheid bij het doorlopen van een besmetting en eventueel nasleep dit soort klachten een jaar duren met geen beeld op een einddatum. Wat is dan je afweging ? Risico gaan lopen?

Maar omdat er geskied moet worden is 3 weken lamlendigheid ineens geen probleem maar in het gewone dagelijkse leven buiten de vakantie wel ? Dan zou ik de keuze hebben gemaakt om maar niet te gaan skiën als het echt zo onoverkomelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik ken wel meer mensen die de booster gaan halen voor de QR code hoor. Zo gek is dat ook niet, je kan geen restaurant of cafe meer binnen anders (los van de vakantie). Maar dat is voor mij ook niet de reden, dan doe ik dat inderdaad ook niet. En in periodes dat er minder verspreiding is zullen die qr-code verplichtingen ook weer (al dan niet tijdelijk) opgeschort worden.

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 06-01-2022 13:46 ]

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Marzman schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:45:
Ik ken wel meer mensen die de booster gaan halen voor de QR code hoor. Zo gek is dat ook niet, je kan geen restaurant of cafe meer binnen anders (los van de vakantie).
Ik heb precies hetzelfde. Jaarlijks is prima. Maar 4 keer per jaar gaat mij te ver.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Brent schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Vind het toch jammer dat je niet kunt kiezen. Dat zou voor sommige twijfelaars helpen, maar ook ik had graag niet een derde Pfizer shot gehad maar iets anders. Er zijn indicaties dat mixen meer weerstand oplevert.
Ik vind het lastig met dit soort indicaties dat iedereen viroloog is. Niets ten nadele van jou hoor, het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt. Maar het is voor mij als leek echt niet te doen om dit soort signalen op waarde te schatten.

Er was laatst dat onderzoek van een israeli's universiteit dat stelde dat natuurlijke infecties betere bescherming zou geven dan een vaccin. Dat onderzoek heb ik gelezen en leek in mijn ogen wel solide. Toch was er iemand (kan zn naam even niet vinden) die in het Coronatopic hier heel precies aangaf waarom dat onderzoek onvolledig was.

Zelfde over de signalen dat Omicron milder zou zijn nalv de situatie in Z-Afrika. Maar ik sprak laatst een Neuroloog in opleiding en die zei weer dat dáár weer de kanttekening geplaatst moet worden dat er hogere HIV besmettingen in Z-Afrika zijn (wat iets doet met het immuunsysteem en hoe je op de vaccins reageert), dat de bevolking jonger is, dat daar veel meer van de kwetsbaren reeds overleden zijn. En zo zullen er altijd tig van randvoorwaarden zijn die op het totaalplaatje invloed hebben. Ik kan dat allemaal niet overzien of op waarde schatten. Verder niet echt de diepte in gegaan want het bij elke bijeenkomst weer over Corona hebben begint ook te vermoeien :+

Dat is ook de reden dat ik de booster haal, kennelijk is de consensus van de experts nu dat die booster halen de beste optie is. Ook gezien de onzekerheid. Niets wat ik zelf op kan zoeken zou als leek voldoende zijn om dat onderbouwd te weerleggen.

Ik baal er van dat de booster nodig is, had liever gezien dat het niet nodig was, maar het is niet anders. Ik haal ' m later vandaag

[ Voor 9% gewijzigd door Michael_OsGroot op 06-01-2022 13:51 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

CornermanNL schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Nee het heeft niet alleen van nut voor ouderen en mensen met medische problemen, het verlaagt voor iedereen de kans op een ernstig ziekteverloop.

Stel nu eens dat die 3 weken lamlendigheid bij het doorlopen van een besmetting en eventueel nasleep dit soort klachten een jaar duren met geen beeld op een einddatum. Wat is dan je afweging ? Risico gaan lopen?

Maar omdat er geskied moet worden is 3 weken lamlendigheid ineens geen probleem maar in het gewone dagelijkse leven buiten de vakantie wel ? Dan zou ik de keuze hebben gemaakt om maar niet te gaan skiën als het echt zo onoverkomelijk is.
Dan is het inderdaad geen probleem. Want nu kan ik ook niet echt genieten van het leven. Elke week is het zelfde je maakt nauwelijks wat mee. Ik werk all 2 jaar thuis. En er is geen uitzicht op beter.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:14
TheDudez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:50:
[...]

Dan is het inderdaad geen probleem. Want nu kan ik ook niet echt genieten van het leven. Elke week is het zelfde je maakt nauwelijks wat mee. Ik werk all 2 jaar thuis.
Dat is wat mij steeds opvalt, de mensen die twijfelen danwel weigeren zijn vaak erg uitgesproken over hoe lastig/onnodig/stom ze de maatregelelen vinden. Dat kan ook toeval zijn in mijn observatie, en ik reken het jou ook niet aan ofzo.

Het is eigenlijk heel simpel. Hoe meer mensen zich laten vaccineren/boosteren, hoe minder maatregelen, die jij zo vervelelend vindt, we nodig hebben.

Daarmee is niet beloofd dat er geen maatregelen meer nodig zullen zijn wanneer jij je laat boosteren.
Je bent dan weer afhankelijk van het gedrag van anderen.

Maar heel simpel gezegd, boosteren (of vaccineren) is op elk niveau beter voor jou.

Voor jezelf. Voor de groep. Voor de maatregelen. Die liggen allemaal in het verlengde van elkaar.
Je frustratie over lockdowns of het gedrag van anderen zou je eigen rationele keuze niet in de weg moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
CornermanNL schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Waar het bij mij wringt is dat ook na twee vaccinaties het ziekteverloop in de regel erg mild is voor een gezond individu van mijn leeftijd. Gezien dat ik al twee jaar thuiswerk breng ik denk ik in die zin al genoeg offers naar mijn omgeving die ik gemiddeld werkend Nederland niet zie doen.

Ergo uiteindelijk denken wij om het probleem heen gezien dat het ziekteverloop na vaccinatie immers mild is. De grootste winst die je haalt is dat je de kans dat een ongevaccineerde besmet wordt drastisch terugdringt. De ongevaccineerden hebben geen mild ziektebeeld en derhalve moeten wij de IC beschermen voor hen. Ik heb daar zelf niet veel medelijden mee en vind ook dat de staat hier wat meer sturing in mag nemen (ik weet, politiek standpunt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

smurfinmark schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Dat is wat mij steeds opvalt, de mensen die twijfelen danwel weigeren zijn vaak erg uitgesproken over hoe lastig/onnodig/stom ze de maatregelelen vinden. Dat kan ook toeval zijn in mijn observatie, en ik reken het jou ook niet aan ofzo.

Het is eigenlijk heel simpel. Hoe meer mensen zich laten vaccineren/boosteren, hoe minder maatregelen, die jij zo vervelelend vindt, we nodig hebben.

Daarmee is niet beloofd dat er geen maatregelen meer nodig zullen zijn wanneer jij je laat boosteren.
Je bent dan weer afhankelijk van het gedrag van anderen.

Maar heel simpel gezegd, boosteren (of vaccineren) is op elk niveau beter voor jou.

Voor jezelf. Voor de groep. Voor de maatregelen. Die liggen allemaal in het verlengde van elkaar.
Je frustratie over lockdowns of het gedrag van anderen zou je eigen rationele keuze niet in de weg moeten zitten.
Dat klopt dus niet helemaal. Het ziekenhuis personeel heeft de booster gehad. En krijgen alsnog corona waardoor ze niet kunnen werken. Oftwel de zorgcapaciteit neemt alleen maar af. Er is nog geen eens een CAO! Er wordt helemaal niks gedaan om de zorgcapaciteit te verbeteren. Zie het filmpje van Mona de kijzer. Zolang het werkelijke probleem niet wordt aangepakt. Is dit alleen symptoombestrijding.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

@TheZeroorez Ik ga een verhaaltje vertellen die mijn visie representeert over welke dingen je je kunt bedenken bij de vraagstelling of je je moet laten vaccineren/boosteren.

Ja bij de overheid schort het alweer in een goeie informatiecampagne die zoveel mogelijk mensen bereikt en ik snap dat niet iedereen de informatie op dezelfde manier tot zich neemt. Taalgebruik kan écht zoveel beter, maar ze doen het gewoon niet. Visuele reclame, op de radio/geluidsfragmenten, filmpjes, briefpost, tekeningen...het mag allemaal een stuk beter.
De grootste schuldige is mijns inziens toch echt de overheid, maar wat je ook daarvan vindt/denkt, kijk ook hoe je zelf de juiste informatie kunt ophalen, en dan bedoel ik niet via facebook, willem engel of een viroloog gone rogue.
Kreten als "ik vertrouw op mijn immuunsysteem" of eender welk ander desinformatiesmoesje als argument om je niet te laten vaccineren vervuilen de discussie enorm.

Er zijn gelukkig genoeg ongevaccineerden die oprecht de informatie niet tot zich kunnen nemen om tot een keuze te komen of nog teveel twijfelen, dan dat er wappies zijn. Dát zijn de mensen die open staan voor het opnemen van informatie, dus het is goed dat de TS hier zijn vraag stelt.

Ik snap het argument niet zo wanneer mensen zeggen "kep me 2x laten vaccineren en nu is het wel goed, want er komt maar geen einde aan" of "waarom zou ik nu moeten boosteren", of "ik vertrouw erop genoeg bescherming te hebben". Snap je dan eigenlijk wel waarom je je laat vaccineren?

Waarom is boosteren/vaccineren verstandig? Hier is mijn visie daarop: In 2020 was het allemaal nieuw en we zitten nu in het 2e jaar van de pandemie en elke week komt er nieuwe data binnen.
We kunnen nu gewoon nog niet alles weten en dit is allemaal een kwestie van voortschrijdend inzicht, wat betekent dat we nou eenmaal wel vaker de strategie/plannen moeten wijzigen om verder te komen. We weten nu door voortschrijdend inzicht dat na een dubbele vaccinatie je immuunsysteem na x-maanden niet meer helemaal op peil is. Gevolg: je eerste line-of-defence (antistoffen) zijn te weinig effectief en je second-line-of-defence weten we nu nog niet goed of die stand houdt wanneer je toch geinfecteerd en ziek wordt. We hebben ook gezien dat gevaccineerd-zijn helaas niet ervoor zorgt dat je anderen niet meer kunt besmetten; iets waarvan we van te voren hoopte dat dat niet het geval zou zijn, maar het is helaas anders gebleken. Dat is geen kwestie van onwil of onkunde van wetenschappers, het is ook geen kwestie van een belofte die een minister niet is nagekomen. Het is een kwestie van realiteit en voortschrijdend inzicht.

Dus een booster zorgt er dan voor dat het weer op peil gebracht wordt, zodat je niet/minder ziek wordt wanneer je besmet raakt.

Dus als je zo iemand bent die een beetje principieel is aangelegd en inderdaad een innerlijke terughoudendheid voelt met "wanneer houdt het eens op", probeer dan eens over bovenstaand na te denken en als eerste aan je eigen gezondheid te denken in plaats van loze minister-beloftes over wel/niet schrappen van maatregelen als key-driver voor vaccinatie te gebruiken (niet dat jij dit doet, maar ik gebruik dit even als veelgehoord voorbeeld ;) ). We moeten gewoon leren omgaan met een bepaalde mate van onzekerheid, en dat is inderdaad niet fijn, want het brengt angst met zich mee. We willen immers allemaal dat de pandemie liever gister voorbij was dan vandaag, niemand wilt contactbeperkendemaatregelen, maar we moeten het doen met de informatie die we hebben. Dat wilt zeggen dat er komende tijd altijd een bepaalde mate van onzekerheid is; komen er meer lockdowns, moeten we nog meer prikken halen, kunnen we nog wel veilig reizen etc. Maar als je het vanuit je eigen gezondheid benadert, is het niet zo moeilijk om te begrijpen dat "ik vertrouw op mijn immuunsysteem" gewoon een loze kreet is, want de gezondste persoon ter wereld kan niet voorspellen hoe zijn/haar/hun immuunsysteem reageert. We hebben gezien dat het ziekteverloop één grote russisch roulette kan zijn; immers kan een 34 jarige, kerngezonde hardloper gewoon op de IC terecht komen en zelfs overlijden, waar iemand met flinke obesitas ook net zo goed een kuchje heeft en verder niks. We weten dat na x-maanden de werkzaamheid dusdanig verminderd is dat het risico op een slechter ziekteverloop flink oploopt, dus boosteren is voorlopig de enige manier om het op peil te houden.

Dat is ook de reden dat er (gelukkig) een strategie van meerdere boosters dit jaar en volgend jaar is opgezet, wat laat zien dát we iets doen met voortschrijdend inzicht. In de tussentijd zal steeds meer binnenstromende data ons leren wanneer en hoe we onze prik-strategie moeten aanpassen. Er zal nog een aangepast omikron-vaccin komen, boosters zullen ook daarop aangepast worden en over een half jaar hebben we weer meer data over hoe ons immuunsysteem dán reageert op het virus.
Dus tot de tijd dat er geen vaccin is die echt long-term duurt, moeten we het met deze informatie doen, namelijk accepteren dát er pakketten van maatregelen zullen zijn om verspreiding in te dammen, en dat er daarnaast prik-campagnes lopen waaraan het liefst zoveel mogelijk mensen mee moeten doen, zodát maatregelen niet altijd nodig zijn. Hiermee proberen we mee te gaan in voortschrijdend inzicht om ons immuunsysteem te helpen tegen niet ziekenhuis-ziek worden, totdat de pandemie uitdooft. Uitdoven kan betekenen dat er steeds minder schadelijke mutaties komen (zoals Omikron nu voorzichtig laat zien), zodat uiteindelijk onze 2nd line of defence allemaal dusdanig op orde is dat het ziektebeeld van corona bewezen gedegradeerd is geworden tot een griepje waardoor maatregelen voorgoed weg kunnen blijven. Tot die tijd moeten we het helaas doen met contactbeperkende maatregelen hier en daar om virusverspreiding zo goed als mogelijk in te dammen.

Dát is de informatie die er nu ligt en dáárom is boosteren zo belangrijk.

Focus dáárop en staar je niet teveel blind op de desinformatiekanalen, de media-aandacht die virusontkenners krijgen, de manieren waarop wetenschappers die het hun hele leven uitoefenen gelijk gesteld worden aan Willem Engel en vooral: vereenzelvig je niet zomaar met (ongefundeerde) principes/andermans principes of gedachten waarvan je denkt dat je daar een clevere anti-establishment bijdrage mee levert. Je bent niet één met je gedachtes; bedenk je immers dat het brein aan de lopende band gedachtes produceert die niet altijd feiten zijn en vaak voortkomen uit het survival-mechanisme om je veilig te houden. Het virus trekt zich er in ieder geval geen zak van aan en uiteindelijk heb je Rutte of De Jonge er niet mee door de kont tegen de crib te gooien. Je hebt uiteindelijk alleen jezelf ermee en in het verlengde ook anderen.

Zolang het virus rondwaart en wij zieker worden dan de griep en daarbij ook de zorg overbelasten, moeten we het helaas doen met virus-indammende maatregelen. Er is gewoon niks anders, en bedenk je dat je niet altijd met je eigen principes een andere uitkomst kunt uitonderhandelen dan dat de realiteit ons geeft. Het gaat zich om je eigen gezondheid en die van anderen.

Dat gezegd hebbende; dit is dus mijn visie erop. Ik ben zelf geen viroloog, ik weet niet hoe dat alles werkt, en ik stel ook hier en daar vraagtekens. Sommige krijg ik beantwoord door o.a. de positieve bijdrages die @RoD en ook @JvS leveren, en sommige door zelf e.e.a. op te zoeken. Sommige krijg ik ook helemaal niet beantwoord, maar ik accepteer daarbij dat I cannot (and I need not) solve the equation, because I don't have all the variables ;) . Ook weet ik dat ik desinformatiekanalen als facebook, twitter e.d. het beste kan mijden. Ik heb inmiddels genoeg filmpjes, interviews en wetenschappelijke stukken gezien (die laatste niet altijd even begrijpbaar, maar goed) om tot een voor mij gefundamenteerd genoege conclusie te komen dat vaccinatie gewoon de weg voorwaarts is, waarbij ik accepteer dat ik nooit 100% kan weten wat het vaccin eigenlijk is/doet, ook op de lange termijn. Wat ik wel weet is dat ik absoluut niet mijn smaak/reuk wil verliezen, laat staan op de IC terecht komen. Ik kan niks zeggen over hoe mijn immuunsysteem erop reageert, ookal ben ik verder echt nooit ziek. Conclusie: het risico om ziek te worden, iemand anders ziek te maken of mijn smaak/geur kwijt te raken wil ik niet en ik ben ook niet bereid om 10 jaar lang in isolatie te leven zodat ik de langetermijneffecten kan beoordelen, dus is vaccinatie voor mij een no brainer. FFP2 mondneusmaskers dragen, 1,5m afstandhouden en geen mega crowds op zoeken zijn voor mij weinig moeite kostende maatregelen alsmede een logisch gegeven waar ik niet over hoef na te denken.

[ Voor 8% gewijzigd door Deathchant op 06-01-2022 16:32 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smurfinmark
TheDudez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:07:
[...]

Dat klopt dus niet helemaal. Het ziekenhuis personeel heeft de booster gehad. En krijgen alsnog corona waardoor ze niet kunnen werken. Oftwel de zorgcapaciteit neemt alleen maar af. Er is nog geen eens een CAO! Er wordt helemaal niks gedaan om de zorgcapaciteit te verbeteren. Zie het filmpje van Mona de kijzer. Zolang het werkelijke probleem niet wordt aangepakt. Is dit alleen symptoombestrijding.
Nee dat klopt simpelweg niet.

Een deel krijgt corona, maar dat zijn er minder dan wanneer ze geen booster zouden krijgen.

Het gaat om statistiek, niet om anecdotisch bewijs. Vaccinatie/boosteren leidt tot een kleinere kans op besmetting en een gemiddeld milder ziekteverloop. Simpel.

De beloning/CAO van het zorgpersoneel is een zuiver whataboutism, heeft hier niets mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
Hoiz schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Waar het bij mij wringt is dat ook na twee vaccinaties het ziekteverloop in de regel erg mild is voor een gezond individu van mijn leeftijd. Gezien dat ik al twee jaar thuiswerk breng ik denk ik in die zin al genoeg offers naar mijn omgeving die ik gemiddeld werkend Nederland niet zie doen.

Ergo uiteindelijk denken wij om het probleem heen gezien dat het ziekteverloop na vaccinatie immers mild is. De grootste winst die je haalt is dat je de kans dat een ongevaccineerde besmet wordt drastisch terugdringt. De ongevaccineerden hebben geen mild ziektebeeld en derhalve moeten wij de IC beschermen voor hen. Ik heb daar zelf niet veel medelijden mee en vind ook dat de staat hier wat meer sturing in mag nemen (ik weet, politiek standpunt).
Ik snap dat de irritatie rondom de ongevaccineerden toeneemt, zeker gezien het feit dat ze ook gewoon vooraan staan bij de eerste hulp. Je zou kunnen stellen dat niet vaccineren een keuze mag zijn, maar daar ook consequenties aan moeten zitten, dus pas in aanmerking komen voor zorg als andere mensen met ernstige aandoeningen behandeld zijn. Of deels niet meer meedoen in de maatschappij , geen kroeg, museum enzovoorts.

Buiten dat dat een politieke en gevoelige kwestie kan zijn, alhoewel ik er wel voor ben, we willen nu eenmaal veel individualiteit (gezien het huidige politieke landschap) maar aan keuzes zitten consequenties, kijk ik er anders naar. Ik kan het voor iedereen vergemakkelijken als ik gewoon mijn booster haal. Ik kan namelijk ook zomaar met een ander probleem naar het ziekenhuis moeten en als ik geboosterd ben heb ik er in ieder geval alles aan gedaan. En ja ik doe ook al het andere ben al 2 jaar niet uit mijn thuiskantoor geweest.

Ik kan wel gaan klagen dat anderen iets niet doen, en het dan zelf ook iets niet doen, maar dan ben ik gewoon onderdeel van het probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

CornermanNL schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Ik snap dat de irritatie rondom de ongevaccineerden toeneemt, zeker gezien het feit dat ze ook gewoon vooraan staan bij de eerste hulp. Je zou kunnen stellen dat niet vaccineren een keuze mag zijn, maar daar ook consequenties aan moeten zitten, dus pas in aanmerking komen voor zorg als andere mensen met ernstige aandoeningen behandeld zijn. Of deels niet meer meedoen in de maatschappij , geen kroeg, museum enzovoorts.

Buiten dat dat een politieke en gevoelige kwestie kan zijn, alhoewel ik er wel voor ben, we willen nu eenmaal veel individualiteit (gezien het huidige politieke landschap) maar aan keuzes zitten consequenties, kijk ik er anders naar. Ik kan het voor iedereen vergemakkelijken als ik gewoon mijn booster haal. Ik kan namelijk ook zomaar met een ander probleem naar het ziekenhuis moeten en als ik geboosterd ben heb ik er in ieder geval alles aan gedaan. En ja ik doe ook al het andere ben al 2 jaar niet uit mijn thuiskantoor geweest.

Ik kan wel gaan klagen dat anderen iets niet doen, en het dan zelf ook iets niet doen, maar dan ben ik gewoon onderdeel van het probleem.
Dan moet je ook kijken naar de mensen die ongezond zijn. Want dat is vaak ook een keuze.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

smurfinmark schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:10:
[...]

Nee dat klopt simpelweg niet.

Een deel krijgt corona, maar dat zijn er minder dan wanneer ze geen booster zouden krijgen.

Het gaat om statistiek, niet om anecdotisch bewijs. Vaccinatie/boosteren leidt tot een kleinere kans op besmetting en een gemiddeld milder ziekteverloop. Simpel.

De beloning/CAO van het zorgpersoneel is een zuiver whataboutism, heeft hier niets mee te maken.
Daarom dat de besmettingen zo hoog zijn. Terwijl we in een lockdown zitten. Ja je hebt gelijk de kans is ietjes beter als je een booster hebt gehad dat je niet in het ziekenhuis komt. Maar die kans was al vrij laag bij mensen die twee prikjes hadden. En niet in de risco groep vallen. Val je in de risco groep dan heb je helemaal gelijk en zou ik ook gaan boosteren.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je wel dat sommige mensen (terecht) het eigenbelang voorop stellen? QR-Code, want ik moet nog op vakantie. :') Maar even een spoedkadootje halen voor n nichtje is weer een probleem in de winkel :D (ff peuken halen in Primavera kan niet, 50 mtr verderop bij de COOP kan ik ze gewoon kopen zonder andere boodschappen te doen 8)7

Dáárom laat ik mezelf vaccineren: voor MEZELF, een ander denkt niet aan mij. Die gaat gevaccineerd zuipen in oostenrijk en neemt het mee. Maar volgende week neem ik t mee uit de supermarkt, misschien is er een aanbieding :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2022 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
ralpje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 11:00:
En 'we' bezuinigen niet op de zorg. Er gaat wederom meer geld richting zorg in de begroting dan het jaar / de jaren ervoor.
Meer uitgeven aan de zorg != het niet bezuinigen.

Op het moment dat je een jaarlijkse bevolkingsgroei heb moet je per hoofd van de bevolking x aantal euro uitgeven, laten we zeggen een fictieve 1 euro. Heb je 10 milj. mensen dan geef je dus 10milj uit. Zodra die bevolking naar 20milj mensen groeit en je besluit 90 cent uit te geven per persoon dan zit je dus op 18milj uitgaven.

Je geeft nog steeds meer uit maar bezuinigd wel. Dat is waar oppositie over valt.

Op het moment dat je morele waarden zoals zelfbeschikking opzij wilt zetten door invoering van 2G, dan moet je alles gedaan hebben in je macht om dat te verantwoorden. Je kosten uitgaven verminderen per persoon in de zorg is alleen iets wat je zou kunnen rechtvaardigen in een gezond systeem wat niet onder druk staat tijdens normale omstandigheden. Niet als je bezig bent met een pandemie te bestrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
TheDudez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:18:
[...]

Daarom dat de besmettingen zo hoog zijn. Terwijl we in een lockdown zitten. Ja je hebt gelijk de kans is ietjes beter als je een booster hebt gehad dat je niet in het ziekenhuis komt. Maar die kans was al vrij laag bij mensen die twee prikjes hadden. En niet in de risco groep vallen. Val je in de risco groep dan heb je helemaal gelijk en zou ik ook gaan boosteren.
Dan zijn we het met elkaar eens.

Boosteren geeft een kleinere kans op besmetting, en je wordt gemiddeld minder ziek.

Je verwoordt het alleen wat anders :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Prima om na te denken, maar wat je bij veel mensen die zeggen "ik twijfel op een open manier, ik ben nog geen wappie" toch ziet, is dat er al stelling is genomen. Twee voorbeelden uit dit topic:
TheZeroorez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:36:

Hmm ja ik kijk hier toch andersom tegenaan. Je haalt vaccinaties om jezelf en anderen te beschermen, en er is een punt waarop dat voldoende is gebeurd.
Dat is niet zo blijkbaar, want de bescherming neemt af en de booster laat dat weer (flink) toenemen. Tenzij je bedoelt "ik vind het wel best zo, ik heb een beetje mn best gedaan, dit is goed genoeg zo", dan kan ik daar niet tegenin gaan, want dat is dan jouw mening over je "inzet".

Het feit dat je vaccineren al ziet als "inzet" is al een teken dat de benadering waarschijjnlijk meer vanuit niet dan vanuit welwillendheid is. Dat is niet open en neutraal. Het is je goed recht om niet open en neutraal te zijn, maar wees je ervan bewust :).
Hari-Bo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:11:
Neehoor, poliovaccin (zit in DTP) is behoorlijk effectief (Polio is bijna uitgeroeid op een paar oorlogsgebieden in de 3ewereld na) en die krijg je 5 keer als kind en als je naar een land gaat met een iets hoger risico, nog een keer als de vaccinatie langer dan 10 jaar geleden is.

Op zich is het nieuw en is het vrij menselijk alles te wantrouwen. Maar jammer is het ook.

[ Voor 43% gewijzigd door JvS op 06-01-2022 14:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:55
JvS schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:23:
[...]

Neehoor, poliovaccin (zit in DTP) is behoorlijk effectief (Polio is bijna uitgeroeid op een paar oorlogsgebieden in de 3ewereld na) en die krijg je 5 keer als kind en als je naar een land gaat met een iets hoger risico, nog een keer als de vaccinatie langer dan 10 jaar geleden is.

Op zich is het nieuw en is het vrij menselijk alles te wantrouwen. Maar jammer is het ook.
Maar dat is geen booster elke 3-6 maanden, het interval vind ik opvallend hoog. Een jaarlijkse vaccinatie zou ik normaler vinden.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 23:09
Maart 2020 covid gehad, klachten vergelijkbaar met een zware griep.

Prik 1 geen last
Prik 2 stijve plek rond prikplek voor een dag of 3
Prik 3 m'n shirt niet meer zelfstandig kunnen aan/uittrekken. Afgelopen maandag gehad, we zitten nu op donderdag en merk nog niet dat het afzakt.

Als we nu nog prik 4 of 5 moeten hebben, hou ik mn hart vast hoe ik er dan bij loop. Bij mij dus ook sterk de twijfel of ik na deze booster nog een extra neem.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hari-Bo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:27:
[...]

Maar dat is geen booster elke 3-6 maanden, het interval vind ik opvallend hoog. Een jaarlijkse vaccinatie zou ik normaler vinden.
Tja, dat is natuurlijk enorm arbitrair. Waarom vind je jaarlijks structureel wel goed en na zes maanden in geval van een nieuw vaccin, tegen een virus waar nooit tegen gevaccineerd is en waar nog niet alle kennis voor effeciviteit is niet?

Ik heb het idee dat dat vooral ageren tegen wat nu gekozen is, of willekeur. In plaats van open naar de wetenschappelijke persoonlijke en gemeenschappelijke gezondheidsargumenten kijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

torretje2012 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:28:
Maart 2020 covid gehad, klachten vergelijkbaar met een zware griep.

Prik 1 geen last
Prik 2 stijve plek rond prikplek voor een dag of 3
Prik 3 m'n shirt niet meer zelfstandig kunnen aan/uittrekken. Afgelopen maandag gehad, we zitten nu op donderdag en merk nog niet dat het afzakt.

Als we nu nog prik 4 of 5 moeten hebben, hou ik mn hart vast hoe ik er dan bij loop. Bij mij dus ook sterk de twijfel of ik na deze booster nog een extra neem.
Besef als je hierop je beslissing baseert je dat doet op basis van anekdote. De bron ben je zelf, maar het is anekdotisch. Mooier zou zijn om te onderzoeken of dit inderdaad iets is dat bij het monitoren van bijwerkingen structureel gezien wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
smurfinmark schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:01:

Dat is wat mij steeds opvalt, de mensen die twijfelen danwel weigeren zijn vaak erg uitgesproken over hoe lastig/onnodig/stom ze de maatregelelen vinden.

Juist daarom zou ik me niet laten boosteren. Ik vind het vervelend als de zorg of het onderwijs niet goed functioneert, maar het verplicht thuisblijven, structureel minder samenkomen en geen (verre) vakantie houden is echt ideaal: dit levert zoveel vrije tijd, rust (veel langer slapen wegens geen reistijd naar kantoor), geen oppervlakkige sociale contacten maar verbinding met mensen die er echt toe doen in je leven.

Ik vind het jammer dat corona niet wordt aangegrepen om structureel iets te wijzigen in onze maatschappij. Mijn inziens moet thuiswerken (waar mogelijk) het nieuwe normaal worden, bereiding van eten moet structureel uitbesteed worden ipv van in een restaurant te consumeren, musea moeten hun collectie online en in VR beschikbaar maken, sporttournooien/concerten/kleinkunst zijn altijd zonder publiek zijn en worden gestreamed, enz.

Hierdoor hoeven we veel minder reisbewegingen te maken wat beter voor het milleu, ons veel meer vrije tijd geeft en veel kosten bespaard. De subsidies die nu verstrekt worden om post-corona alles weer naar het oude normaal te laten gaan zijn waanzin in mijn ogen. Daar moeten we mee stoppen.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-09 23:09
JvS schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Besef als je hierop je beslissing baseert je dat doet op basis van anekdote. De bron ben je zelf, maar het is anekdotisch. Mooier zou zijn om te onderzoeken of dit inderdaad iets is dat bij het monitoren van bijwerkingen structureel gezien wordt.
De stijve plek rond de prikplek is een bekende bijwerking, zoveel pijn tot de pols ook al komt die veel minder voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• smurfinmark
ari3 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:33:
[...]

Juist daarom zou ik me niet laten boosteren. Ik vind het vervelend als de zorg of het onderwijs niet goed functioneert, maar het verplicht thuisblijven, structureel minder samenkomen en geen (verre) vakantie houden is echt ideaal: dit levert zoveel vrije tijd, rust (veel langer slapen wegens geen reistijd naar kantoor), geen oppervlakkige sociale contacten maar verbinding met mensen die er echt toe doen in je leven.

Ik vind het jammer dat corona niet wordt aangegrepen om structureel iets te wijzigen in onze maatschappij. Mijn inziens moet thuiswerken (waar mogelijk) het nieuwe normaal worden, bereiding van eten moet structureel uitbesteed worden ipv van in een restaurant te consumeren, musea moeten hun collectie online en in VR beschikbaar maken, sporttournooien/concerten/kleinkunst zijn altijd zonder publiek zijn en worden gestreamed, enz.

Hierdoor hoeven we veel minder reisbewegingen te maken wat beter voor het milleu, ons veel meer vrije tijd geeft en veel kosten bespaard. De subsidies die nu verstrekt worden om post-corona alles weer naar het oude normaal te laten gaan zijn waanzin in mijn ogen. Daar moeten we mee stoppen.
Tja, een deel hiervan heb/had je al zelf in de hand natuurlijk.

Ik wil het niet persoonlijk maken, maar er klinkt heel veel ontevredenheid uit je post, en deze zaken gaan niet door een pandemie, of de consequenties daarvan opgelost worden.

Dat gezegd hebbende, wens ik je veel sterkte en wijsheid toe met deze zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

smurfinmark schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:37:
[...]

Tja, een deel hiervan heb/had je al zelf in de hand natuurlijk.

Ik wil het niet persoonlijk maken, maar er klinkt heel veel ontevredenheid uit je post, en deze zaken gaan niet door een pandemie, of de consequenties daarvan opgelost worden.

Dat gezegd hebbende, wens ik je veel strerkte en wijsheid toe met deze zaken.
Hij heeft wel een punt; het is gewoon ontzettend jammer dat we corona niet aangrijpen (overigens geldt dat niet alleen voor NL) om structureel dingen in de maatschappij te veranderen waar we op pandemisch en ook klimaatgebied vruchten van kunnen plukken. Crisis wasted...

Overigens gaan we wel behoorlijk offtopic; het topic gaat over vaccin/boostertwijfelaars op weg helpen ;)

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

@ari3 , er zijn nog wat andere reden van boosten. De in jouw ogen voordelige maatschappelijke zaken kunnen ook zonder pandemie verder en extreme zorgdruk. De booster helpt daarbij.

Je argumentatie is zeer matig. maar veel wijsheid. Als je veranderingen wilt doen, doe je dat niet door de remming van de pandemie tegen te werken, maar door te pleiten in je omgeving voor de lessen die geleerd kunnen worden en de voordelen die het heeft gegeven.

Als we 1 ding hebben geleerd van de pandemie is dat mensen helemaal geen zin hebben in overtuiging bij twijfel, omdat bevestiging van de bestaande mening via allerlei wegen altijd fijner is. Ik ben niet zo positief ingesteld over de pogingen om een impact te maken op de totale vaccinatiegraad. Er zijn natuurlijk wel wat voorbeeldjes dat mensen overtuigd zijn.

Ik vind het vreemd dat we bij prik 3 ineens in paniek springen: "Niet nog 1" maar als we een 2e Hepatitis prik moeten halen omdat we naar Thailand willen stropen we de mouwtjes zo op. Elk jaar een griepprik voor de ouderen. Iemand van 70 heeft er dan zo al 20 weg laten prikken, zonder problemen.

De substantiele bijwerken komen zo weinig voor. Waarschijnlijk is het autoritje er heen een groter risico.

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 06-01-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Michael_OsGroot schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 13:49:
[...]

Ik vind het lastig met dit soort indicaties dat iedereen viroloog is. Niets ten nadele van jou hoor, het zou heel goed kunnen dat je gelijk hebt. Maar het is voor mij als leek echt niet te doen om dit soort signalen op waarde te schatten.
Ik ga er overigens niet vanuit dat het onomstotelijk vaststaat, er zijn indicaties, niet meer dan dat. Ik zou alleen best de gok willen wagen, aangezien er bij mijn weten geen downside zit aan mixen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-09 08:47

Ik denk dat wij zo te lezen qua voorkeuren hoe we ons leven inrichten best wat op elkaar lijken, en ik zou ook graag zien dat er wat dingen zouden veranderen in onze maatschappij, maar hopen (en er door niet te vaccineren/boosteren aan bijdragen) dat deze pandemie langer duurt is naar mijn mening niet zo'n goede manier om dat te bereiken.

Het is het mij in elk geval niet waard dat mensen ernstig ziek worden en overlijden om die veranderingen te bereiken om nog maar niet te spreken van de veranderingen in zorg en onderwijs die niemand wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
JvS schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:31:
[...]

Das lekker de boel omdraaien, als je bij elke inenting meer last krijgt en je hoort bij de 2% mensen die dat heeft, leuk dat 98% van de mensen dat niet heeft, maar daar heb je zelf zo weinig aan.

Alleen ik moet dit niet als argument gebruiken om geen volgend shot te halen, omdat iemand anders er steeds meer last van krijgt.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Oogje schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:20:
[...]

Das lekker de boel omdraaien, als je bij elke inenting meer last krijgt en je hoort bij de 2% mensen die dat heeft, leuk dat 98% van de mensen dat niet heeft, maar daar heb je zelf zo weinig aan.

Alleen ik moet dit niet als argument gebruiken om geen volgend shot te halen, omdat iemand anders er steeds meer last van krijgt.
Huh? Dat bedoel ik niet met "of het structureel is". Ik bedoel daarmee of het zo is dat sommige mensen dat zodanig hebben dat je er een voorspellende waarde uit kunt halen.

Je gaat uiteraard meer mensen vinden met hetzelfde verhaal. Dat heb je als je iedereen ter wereld vaccineert uiteraard. Alle vormen, toenames, afnames, afwezigheid, alles van bijwerkingen ga je vinden.

De vraag is, is het toeval, of is het te verwachten dat dit de volgende keer toeneemt? Daar kan je wel antwoorden op vinden uit de medische wereld (mijn gok: Geen bewijs voor, niet te verwachten, zeer waarschijnlijk toeval, het is random verdeeld)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:21
Tsja, als je denkt dat je gezondheid uit externe factoren haalt, dan zou ik die booster zeker halen ;)
Er is echter veel meer informatie beschikbaar dan de reguliere media je willen doen geloven.

Vaccinoloog Dr. Geert Vanden Bossche legt in onderstaande video ook e.e.a. over de boosters:
https://www.blckbx.tv/videos/vandenbossche

Feit blijft dat je elk jaar iets van 2 vaccinaties zult moeten blijven halen als je je groene vinkje wilt behouden. En het wordt helemaal lachen als ze je CO2 credits en basisinkomen gaan koppelen aan die app. Klinkt complot-achtig, maar die documenten liggen gewoon op tafel. In deze video legt Arno Wellens e.e.a. prima uit:
https://youtu.be/Ypu9poC4SYg

Ik zal mij er verder niet meer over uitlaten maar je hebt nu nog een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoewel Omicron gelukkig mild lijkt voor de meeste mensen, baart het me toch zorgen dat we deze variant nog maar zo'n 6 weken kennen en onderzoeken. Twee maanden geleden wisten we nog nergens van en er is nog zoveel onduidelijk over long covid etc na Omicron. Mede daarom heb ik ook de booster gehaald, om wat tijd te rekken voordat we meer weten :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:56
JvS schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:23:

Precies wat ik ook vaak bij deze berichten denk:
- Difterie: 3mnd / 5mnd / 11mnd / 4jr
- Kinkhoest: 3mnd / 5mnd / 11mnd / 4jr
- Tetanus: 3mnd / 5mnd / 11mnd / 4jr / 9jr
- Polio: 3mnd / 5mnd / 11mnd / 4jr / 9jr
- (Hib) Influenza: 3mnd / 5mnd / 11mnd
- Hepatitis B: 3mnd / 5mnd / 11mnd
- Pnuemokokken: 3mnd / 5mnd / 11mnd
- Bof: 14mnd / 9jr
- Mazelen: 14mnd / 9jr
- Rodehond: 14mnd / 9jr
- Humaan Papillomavirus: 10jr (2x)
- Meningokokken: 14jr

Ik hoor echt héél weinig mensen twijfelen over het rijksvaccinatie schema. Waarbij de planning van Covid-19 nog altijd heel erg lijkt op de intervallen van de DKTP prikken.

Bij tetanus en polio heb je ook in totaal 5 prikken nodig om goed beschermd te zijn. En dan zijn dat ziektes die redelijk onder controle zijn en goed bekend staan.

Als je bijv. kijkt naar mazelen dan zie je dat het vaccin ook meerdere verbeterslagen heeft gehad tot wat het nu geworden is.
In 1963, John Enders and colleagues transformed their Edmonston-B strain of measles virus into a vaccine and licensed it in the United States. In 1968, an improved and even weaker measles vaccine, developed by Maurice Hilleman and colleagues, began to be distributed. This vaccine, called the Edmonston-Enders (formerly “Moraten”) strain has been the only measles vaccine used in the United States since 1968. Measles vaccine is usually combined with mumps and rubella (MMR), or combined with mumps, rubella and varicella (MMRV). Learn more about measles vaccine.
https://www.cdc.gov/measles/about/history.html

Het zijn nog altijd dezelfde procedures, richtlijnen, wetenschappelijke eisen die aan vaccins worden gesteld en de wetenschap wordt alleen maar beter. Als je het Rijksvaccinatie wel vertrouwd hebt, waarom nu dan niet? Ook in mijn kringen is voor sommige de Covid vaccinatie opeens anders.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 18:58
DedSec85 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:29:
Tsja, als je denkt dat je gezondheid uit externe factoren haalt, dan zou ik die booster zeker halen ;)
Er is echter veel meer informatie beschikbaar dan de reguliere media je willen doen geloven.

Vaccinoloog Dr. Geert Vanden Bossche legt in onderstaande video ook e.e.a. over de boosters:

Feit blijft dat je elk jaar iets van 2 vaccinaties zult moeten blijven halen als je je groene vinkje wilt behouden. En het wordt helemaal lachen als ze je CO2 credits en basisinkomen gaan koppelen aan die app. Klinkt complot-achtig, maar die documenten liggen gewoon op tafel. In deze video legt Arno Wellens e.e.a. prima uit:

Hoe bedoel je je gezondheid uit externe factoren? Dat doen we als samenleven (en mensen) al deccenia. Toen we puur vertrouwede op ons interne systeem (zie de middeleeuwen bijvoorbeeld), werden we niet ouder dan 40-ish jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CornermanNL
TheDudez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Dan moet je ook kijken naar de mensen die ongezond zijn. Want dat is vaak ook een keuze.
Daar zitten ook consequenties aan , alleen komen die mensen qua aantallen niet in grote getale tegelijk aan de poort bij het ziekenhuis. Je hebt als roker iedere dag de kans om te stoppen , en ook hier is er hulp in de zorgverzekering om te stoppen. Er zijn hulpmiddelen, net zoals het vaccin een hulpmiddel is om de kans op een ernstig ziekteverloop tegen te gaan. Vandaar dat het zo’n prima idee is om te doen.

Ik ga ervan uit dat ik bijdraag aan het feit dat iemand met een ernstige ziekte (of hij of zij er nu wat aan kan doen of niet, maar vooruit voor diegene die er niets aan kan doen die mag dan eerst ) kan helpen bij het weer aan een behandeling kunnen beginnen.

En letterlijk het enige wat ik hoef te doen is mijn eigen kans verlagen op ernstig ziekteverloop.

Daar hoef ik niet lang over na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

CornermanNL schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:40:
[...]

Daar zitten ook consequenties aan , alleen komen die mensen qua aantallen niet in grote getale tegelijk aan de poort bij het ziekenhuis. Je hebt als roker iedere dag de kans om te stoppen , en ook hier is er hulp in de zorgverzekering om te stoppen. Er zijn hulpmiddelen, net zoals het vaccin een hulpmiddel is om de kans op een ernstig ziekteverloop tegen te gaan. Vandaar dat het zo’n prima idee is om te doen.

Ik ga ervan uit dat ik bijdraag aan het feit dat iemand met een ernstige ziekte (of hij of zij er nu wat aan kan doen of niet, maar vooruit voor diegene die er niets aan kan doen die mag dan eerst ) kan helpen bij het weer aan een behandeling kunnen beginnen.

En letterlijk het enige wat ik hoef te doen is mijn eigen kans verlagen op ernstig ziekteverloop.

Daar hoef ik niet lang over na te denken.
Dikke mensen zijn ook ongezond en daar liggen er wel veel van op de IC. Het zijn niet alleen de rokers..

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CornermanNL
TheDudez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:46:
[...]

Dikke mensen zijn ook ongezond en daar liggen er wel veel van op de IC. Het zijn niet alleen de rokers..
Rokers haalde ik als voorbeeld aan , ik zal het verduidelijken het gaat om ongezond zijn en andere aandoeningen die daarmee verband houden. Buiten corona. In normale tijden dus.

Dus rokers hebben een verhoogde kans op longkanker, overgewicht hart en vaatziekten (onder andere) . Drinkers lever problemen.

Voor deze ongezond de gewoonten zijn in het zorgstelsel mogelijkheden om daar iets aan te doen. Doe je niets neemt je kans toe op die klachten en dat je een beroep moet doen op medische zorg. Vaak vroeger dan de gezondere mens met andere keuzes. Maar deze zorg is planbare zorg.

Nu met deze pandemie is het grote aantal zorg aanvragen het probleem, het stokt het systeem.

Een vaccinatie zorgt ervoor dat er minder mensen zorg nodig hebben en er ruimte ontstaat

Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is vaccineren.

Ik hoop dat het nu duidelijker is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Brent

Feit blijft dat je elk jaar iets van 2 vaccinaties zult moeten blijven halen als je je groene vinkje wilt behouden.
Ik zal het bizarre complot-theorietje erbuiten laten en hier even op doorgaan: Nederland is een van de weinige landen waar regulier vaccineren een kinder ding is. In de meeste landen gaat dat je hele leven door. De DTP prik krijg je elders bijv. elke 10 of 15 jaar. Niet dat iemand je ervoor achter je broek zit en opsluit als je het niet doet, maar je dokter zal vragen of je hem wil. Girepprik gaat inmiddels ook op veel plekken al zo. De bestrijding van die ziektes is zo dat het geen groot probleem is als je je niet vaccineert, dat maakt het met COVID een beetje anders, maar het idee dat je geen prikken meer hoeft te krijgen na je jeugd is een tamelijk specifiek Nederlandse gang van zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

CurlyMo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Ik hoor echt héél weinig mensen twijfelen over het rijksvaccinatie schema. Waarbij de planning van Covid-19 nog altijd heel erg lijkt op de intervallen van de DKTP prikken.
Dit is juist een al groter worden probleem en de laatste jaren al onderwerp van discussies. We ervaren de ziektes niet meer en nu heb je nieuwe hipster boomknuffelouders die hun kinderen niet meer vaccineren, waardoor we dreigen onder de benodigde vaccinatiegraad te geraken die de maatschappij beschermen tegen de terugkeer van de ziektes.

Datzelfde nu dus ook met covid. Verschil is dat veel boomknuffelouders zelf nog wel gevaccineerd zijn en nu dus ook kunnen kiezen dat nu te doen, wat zorgt voor een nog hoger percentage met ongevaccineerden.

Ja, ik zeg het wat gechargeerd, maar er is gewoon geen goede reden om je niet te houden aan het rijksvaccinatieschema. Alle goedbedoelde argumenten zijn gewoon volledig onderuit geschoffeld.

Door de wereldwijde inzet van de COVID-19 vaccinaties heb je een bulk data. Er is gewoon heel makkelijk vast te stellen dat het vaccineren een goed idee is. Misschien niet als eerste toen het net uit kwam. Toen wilde ik nog wel meegaan in de "twijfel aan de snelheid van ontwikkeling" etc etc., maar nu is die twijfel vooral geen vraag meer, maar een vaste muur waar ze zich achter verschuilen.

mRNA is overigens een rete-onstabiel molecuul by design. Het valt uit elkaar in je bloedbaan. De vaccins zijn nieuw, maar de kennis over mRNA niet. Dus is er fantastsch te voorspellen wat de lange termijn effecten zijn. Als Neslte met een nieuwe reep op de markt komt, stelt ook niemand de vraag naar de lange termijn effecten van het eten van de vernieuwde Lion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:21
Hoe bedoel je je gezondheid uit externe factoren? Dat doen we als samenleven (en mensen) al deccenia. Toen we puur vertrouwede op ons interne systeem (zie de middeleeuwen bijvoorbeeld), werden we niet ouder dan 40-ish jaar.
Men vertrouwt niet meer, of te weinig, op het eigen immuunsysteem. Een vriend van mij is zwaar obees, slikt medicijnen voor zijn hart, is gevaccineerd (ging na z'n vaccinatie meteen 3 bollen ijs halen :+ ) en is dus volgens het systeem 'gezond' en mag gewoon uit eten (nu dan even niet, maar je snapt m'n punt). Terwijl iemand die sport, op voeding let en een goed BMI heeft maar geen vaccinatie heeft niet uit eten mag.

We kunnen het immuunsysteem ook versterken zonder prik. Denk aan voldoende slaap, zorgen voor weinig stress, iets meer beweging, meer naar buiten en zonlicht krijgen en natuurlijk ook voeding (minder voorbewerkt voedsel, biologisch, minder koolhydraten). Momenteel ben ik het boek 'De Wim Hof methode' aan het lezen en ook sinds een week of 3 begonnen met ademhalingsoefeningen en koude douches etc. Ik merk oprecht dat ik meer energie heb, minder gestrest en meer gefocust op werk etc.
Het narratief is een beetje dat de vaccinaties/boosters de enige uitweg zijn, terwijl dat in mijn opzicht niet zo is.

Anyway, qua boeken kan ik het volgende aanraden:Wat je zegt over de middeleeuwen klopt, maar vergeet niet dat we sindsdien ook hygiënischer zijn gaan leven. We kunnen elk moment onder de douche springen, we hebben toiletten dus uitwerpselen liggen niet zomaar meer op straat, gezondheidszorg is beter geworden etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
TheDudez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:14:
[...]

Roken raakt alleen de persoon die rookt en misschien als het een aso is zijn directe omgeving. Een roker ontketent niet persoonlijke een keten van besmettelijkheid met een potentieel dodelijke en zeer besmettelijke ziekte. Een roker overspoeld de zorg niet zoals @CornermanNL al betoogde.

Idem voor dikke mensen, asociale verkeersdeelnemers enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 16:35

Cybje

First Post!

Hann1BaL schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:58:
mRNA is overigens een rete-onstabiel molecuul by design. Het valt uit elkaar in je bloedbaan. De vaccins zijn nieuw, maar de kennis over mRNA niet. Dus is er fantastsch te voorspellen wat de lange termijn effecten zijn. Als Neslte met een nieuwe reep op de markt komt, stelt ook niemand de vraag naar de lange termijn effecten van het eten van de vernieuwde Lion.
Voor iedereen die hier iets meer over wil lezen, ik vond zelf deze blog post van Bert Hubert (ook wel bekend van PowerDNS en een talk op een Tweakers digital meetup in 2020) erg interessant: https://berthub.eu/articl...-biontech-pfizer-vaccine/

mRNA kan volgens mij echt mooie techniek worden. Moderna is er ook druk mee bezig voor (kanker)immunotherapie.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Hann1BaL schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:58:
[...]

Dit is juist een al groter worden probleem en de laatste jaren al onderwerp van discussies.
Klopt, maar wel in een heel andere mate dan nu met ziektes die in een hele ander stadium van controle zitten dan nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
edit; niet goed ge-qoute

[ Voor 200% gewijzigd door smurfinmark op 06-01-2022 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 21:09

Empathy

Extreme Audio

Is die vent wel een beetje betrouwbaar? https://www.vrt.be/vrtnws...immune-escape-door-coron/

En dat blckbx is toch ook een beetje complotterig met die schreeuwerige koppen? Of ben ik dan te kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

CurlyMo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:02:
[...]

Roken raakt alleen de persoon die rookt en misschien als het een aso is zijn directe omgeving. Een roker ontketent niet persoonlijke een keten van besmettelijkheid met een potentieel dodelijke en zeer besmettelijke ziekte. Een roker overspoeld de zorg niet zoals @CornermanNL al betoogde.

Idem voor dikke mensen, asociale verkeersdeelnemers enz.
Ze belasten allemaal de zorg terwijl dat niet nodig is. En dit zijn een hoop mensen. Het heeft niks met de verspreiding te maken.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
DedSec85 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:59:
[...]

Men vertrouwt niet meer, of te weinig, op het eigen immuunsysteem. Een vriend van mij is zwaar obees, slikt medicijnen voor zijn hart, is gevaccineerd (ging na z'n vaccinatie meteen 3 bollen ijs halen :+ ) en is dus volgens het systeem 'gezond' en mag gewoon uit eten (nu dan even niet, maar je snapt m'n punt). Terwijl iemand die sport, op voeding let en een goed BMI heeft maar geen vaccinatie heeft niet uit eten mag.
Helemaal terecht. Omdat die persoon een stuk besmettelijker is, nog steeds kans heeft opgenomen te worden in het ziekenhuis, en nog steeds risico loopt op long covid.

De kans opgenomen te moeten worden is klein, maar een kleine kans op grote getallen is nog steeds een groot probleem.

Long covid is niet alleen voor de persoon zelf jammer, maar drukt ook op het maatschappelijke sociale stelsel wat redelijk goed te voorkomen was geweest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• smurfinmark
[...]

We kunnen het immuunsysteem ook versterken zonder prik. Denk aan voldoende slaap, zorgen voor weinig stress, iets meer beweging, meer naar buiten en zonlicht krijgen en natuurlijk ook voeding (minder voorbewerkt voedsel, biologisch, minder koolhydraten). Momenteel ben ik het boek 'De Wim Hof methode' aan het lezen en ook sinds een week of 3 begonnen met ademhalingsoefeningen en koude douches etc. Ik merk oprecht dat ik meer energie heb, minder gestrest en meer gefocust op werk etc.
Het narratief is een beetje dat de vaccinaties/boosters de enige uitweg zijn, terwijl dat in mijn opzicht niet zo is.

Anyway, qua boeken kan ik het volgende aanraden:Wat je zegt over de middeleeuwen klopt, maar vergeet niet dat we sindsdien ook hygiënischer zijn gaan leven. We kunnen elk moment onder de douche springen, we hebben toiletten dus uitwerpselen liggen niet zomaar meer op straat, gezondheidszorg is beter geworden etc.
Het aardige is dat deze zaken helemaal niet tegenover elkaar staan.

Er wordt niet beweert dat een gezonde levenstijl (laat ik jouw betoog even zo samenvatten) niet helpt tegen Covid of andere ziektes.

Daarnaast kun je je laten vaccineren/boosteren, ben je helemaal top bezig.

Maar niet doen aslof je een keuze tussen die 2 dingen moet maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Men vertrouwt niet meer, of te weinig, op het eigen immuunsysteem.
Ons immuunsysteem heeft helemaal niet zo'n goede track record. Polio, smallpox, allemaal narigheid waar we eeuwenlang last van hebben gehad totdat we begonnen te vaccineren. Corona is geen smallpox, maar laten we ook niet doen alsof een gezond persoon ieder virus wel even aan kan met z'n immuunsysteem.

Bovendien vertrouw je na vaccinatie juist wel op je immuunsysteem, het is geen vervanging ofzo. Iemand met drie prikken heeft een beter getraind immuunsysteem klaar staan dan iemand zonder vaccinatie/besmetting :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
TheDudez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Ze belasten allemaal de zorg terwijl dat niet nodig is. En dit zijn een hoop mensen. Het heeft niks met de verspreiding te maken.
Met die laatste zin geef je aan dat je toch twee jaar lang weinig het nieuws hebt gevolgd. De hele Covid ellende komt juist door de verspreiding.

Het hele feit dat de zorg niet eerder zo vaak zo enorm op het randje (of er al overheen) van bezwijken is geweest is volgens mij voldoende bewijs.

Het probleem voor de rokers met longkanker is nu inderdaad ook héél acuut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
smurfinmark schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Maar niet doen aslof je een keuze tussen 2 dingen moet maken.
Een auto heeft gordels, en stootbalken, en kreukelzones, en etc etc. Gezondheid is inderdaad precies zo'n opstelsom. Je kunt soms componenten wel wat uitwisselen, en aan aanleg waar sommigen mee gezegend zijn en anderen vervloekt valt nog weinig te veranderen, maar in principe is stapelen van maatregelen het devies :)

Het is ook niet of een onderbroek, of een sweatpants; om warm te blijven ga je het best combineren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brent
user109731 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Ons immuunsysteem heeft helemaal niet zo'n goede track record. Polio, smallpox, allemaal narigheid waar we eeuwenlang last van hebben gehad totdat we begonnen te vaccineren. Corona is geen smallpox, maar laten we ook niet doen alsof een gezond persoon ieder virus wel even aan kan met z'n immuunsysteem.

Bovendien vertrouw je na vaccinatie juist wel op je immuunsysteem, het is geen vervanging ofzo. Iemand met drie prikken heeft een beter getraind immuunsysteem klaar staan dan iemand zonder vaccinatie/besmetting :)
Vaccinatie kun je prima als training van je immuunsysteem zien inderdaad. Het is alsof je het op militair trainingskamp stuurt. Doorgaans worden presteren soldaten na het bootcamp een stuk beter dan zonder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

CurlyMo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:10:
[...]

Met die laatste zin geef je aan dat je toch twee jaar lang weinig het nieuws hebt gevolgd. De hele Covid ellende komt juist door de verspreiding.

Het hele feit dat de zorg niet eerder zo vaak zo enorm op het randje (of er al overheen) van bezwijken is geweest is volgens mij voldoende bewijs.

Het probleem voor de rokers met longkanker is nu inderdaad ook héél acuut.
Ja en welke mensen lagen het vaakst op de ic? Juist een hoop mensen met overgewicht! Die verspreiding is nu niet meer te stoppen. Iedereen krijgt corona.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
TheDudez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Ja en welke mensen lagen het vaakst op de ic? Juist een hoop mensen met overgewicht! Die verspreiding is nu niet meer te stoppen. Iedereen krijgt corona.
En hoe is dat een argument in de hele vaccinatie discussie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Laatst online: 22:30
TheDudez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:19:
[...]

Als overgewicht met een prikje op te lossen was had je een punt. Helaas hangt dat met veel meer samen.

En het doel is niet de verspreiding te stoppen maar juist te vertragen.

15 miljoen mensen tegelijk besmet zorgt zelfs met een relatief milde variant dat de ziekenhuizen vol liggen en mensen dood gaan omdat er weinig zorg gegeven kan worden. Zou ook de economie volledig platleggen en enorme schade veroorzaken.

Als je die 15 miljoen besmettingen kan spreiden over een jaar (door maatregelen) is het allemaal nog te doen.

En met een booster zorgen dat er per 1000 besmettingen minder ziekenhuis opnames nodig zijn is ook gewoon een tactische keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22:09

J8S

smurfinmark schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Het aardige is dat deze zaken helemaal niet tegenover elkaar staan.

Er wordt niet beweert dat een gezonde levenstijl (laat ik jouw betoog even zo samenvatten) niet helpt tegen Covid of andere ziektes.

Daarnaast kun je je laten vaccineren/boosteren, ben je helemaal top bezig.

Maar niet doen aslof je een keuze tussen die 2 dingen moet maken.
Maar er wordt wel gedaan alsof er maar één weg uit deze crisis is. Dus terwijl beide goed is, wordt maar één van beide 'beloond'. (Laat ik het krijgen van een vinkje etc. maar even zo noemen)

Volgens mij is het noodzakelijk dat er een veel diversere en meer persoonlijke aanpak komt om uit deze crisis te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door J8S op 06-01-2022 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

CurlyMo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:21:
[...]

En hoe is dat een argument in de hele vaccinatie discussie?
Dat een hoop mensen alleen maar naar andere kijken of ze een prikkie hebben. Terwijl ze waarschijnlijk zelf super ongezond zijn.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik zie geen 'quiz'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
J8S schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:23:
[...]

Maar er wordt wel gedaan alsof er maar één weg uit deze crisis is. Dus terwijl beide goed is, wordt maar één van beide 'beloond'. (Laat ik het krijgen van een vinkje etc. maar even zo noemen)
Als in een bevolking iedereen overgewicht heeft maar wel is gevaccineerd, dan is de zorg minder belast, dan iedereen gezond maar niet gevaccineerd.

Precies omdat verspreiding zo'n belangrijk punt is bij Covid.

Mede @TheDudez

[ Voor 3% gewijzigd door CurlyMo op 06-01-2022 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J8S

J8S

CurlyMo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Als in een bevolking iedereen overgewicht heeft maar wel is gevaccineerd, dan is de zorg minder belast, dan iedereen gezond maar niet gevaccineerd.

Mede @TheDudez
En daarom geef ik ook aan dat er een meer diverse aanpak moet komen om dit probleem op te lossen. Vaccineren voor ouderen, kwetsbaren en iedereen die dat maar wil, prima. Maar om dat nu neer te zetten als de enige weg uit de crisis vind ik altijd zo makkelijk. Problemen vragen om oplossingen en dan ga je toch ook niet stoppen met nadenken over een oplossing als er één potentiele oplossing is gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

init6 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:53:
[...]

We weten allemaal dat natuurlijke doorloop 1 jaar aan antistoffen geeft, waarom dan toch die prikken?
Omdat ook je natuurlijke verloop een mooi langzaam neergaand lijntje aangeeft. Je bouwt hoe dan ook antistoffen op, of dat door een besmetting komt of vaccin. Probleem is dat ze op een gegeven moment niet meer nodig zijn en dan verdwijnen, gerecycled worden. Die hoeveelheid antistoffen begint na 3 maanden steady af te nemen.

Dat is verdedigingslinie 1, waarom boosteren belangrijk is om de hoeveelheid wachters hoog te houden waardoor bish omikron minder kans heeft om ongezien toe te slaan.

Verdedigingslinie 2 blijft veel langer hangen, dat is het spul met geheugenfunctie. Die kunnen bij alarm weer sneller dingen herkennen en gaan vermeerderen, maar duurt ff voordat het op gang komt. Of dat nou met alpha of met omikron is: meer tijd tussen infectie en opbouw antistoffen wil je niet, want meer kans op schade. Daarom linie 1 overeind houden. Doe er je voordeel mee :) Bron: m'n werk, met vandaag boostertje.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
J8S schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:30:
[...]

En daarom geef ik ook aan dat er een meer diverse manier aanpak moet komen om dit probleem op te lossen. Vaccineren voor ouderen, kwetsbaren en iedereen die dat maar wil, prima. Maar om dat nu neer te zetten als de enige weg uit de crisis vind ik altijd zo makkelijk. Problemen vragen om oplossingen en dan ga je toch ook niet stoppen met nadenken over een oplossing als er één potentiele oplossing is gevonden?
Klopt, maar 100% vaccinatiegraad zou het probleem wel héél snel en makkelijk oplossen. Het is dus niet gek om een hiërarchie aan te brengen in de waardering van oplossingen.

Als het nou niet zo'n enorm besmettelijke ziekte was geweest, dan hadden we vast veel meer waardering gehad voor een gezonde levensstijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

[...]

Volgens mij is het noodzakelijk dat er een veel diversere en meer persoonlijke aanpak komt om uit deze crisis te komen.
De beste uitweg van de crisis is ook de vaccinatie. Mensen met overgewicht zijn niet ineens slank of gezond, laat staan dat het al niet eens lukt om iedereen geprikt te krijgen, laat staan dat ze iets op de lange termijn doen.

Er word vaak ook wel even vergeten dat de mensen die niet in het ziekenhuis komen, nog steeds wel een flinke maatschappelijke kost opleveren, de "gezonde" mensen hebben best wat last van long covid.

Gezonde lijfstijl is een maatschappelijk probleem waar je niet zo makkelijk iets tegen doet, de aanpak hiervoor zal ook geen effect hebben op de korte termijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 30-09 13:53
[...]

Waar kun je een afspraak maken bij de GGD om binnen 5 minuten van je obesitas af te komen? Ik weet wel wat mensen die daar interesse in hebben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

CurlyMo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:32:
[...]

Klopt, maar 100% vaccinatiegraad zou het probleem wel héél snel en makkelijk oplossen. Het is dus niet gek om een hiërarchie aan te brengen in de waardering van oplossingen.

Als het nou niet zo'n enorm besmettelijke ziekte was geweest, dan hadden we vast veel meer waardering gehad voor een gezonde levensstijl.
Nope sorry, niet mee eens. Nog altijd, hoewel je in principe wel wat minder besmettelijk schijnt te zijn, het nog steeds verspreiden. Het duurt altijd even voordat je de shit onder controle hebt. Daarom gaan vaccineren/boosteren/leefregels wel hand in hand, met alleen prikken krijgen we de situatie niet onder controle. Zie de huidige explosie in de cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Racing_Reporter schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Nope sorry, niet mee eens. Nog altijd, hoewel je in principe wel wat minder besmettelijk schijnt te zijn, het nog steeds verspreiden. Het duurt altijd even voordat je de shit onder controle hebt. Daarom gaan vaccineren/boosteren/leefregels wel hand in hand, met alleen prikken krijgen we de situatie niet onder controle. Zie de huidige explosie in de cijfers.
Een vaccin beschermd 99.9% tegen ernstige ziekte en overlijden. Als 100% van de bevolking dus gevaccineerd is, dan maakt verspreiding opeens een stuk minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

CurlyMo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:27:
[...]

Mede @TheDudez
Je doet nu net of dik zijn oke is. De verspreiding is niet meer te stoppen iedereen gaat corona krijgen vroeg of laat. Tenzij jezelf opsluit.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S

J8S

RocketKoen schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:34:
[...]

Waar kun je een afspraak maken bij de GGD om binnen 5 minuten van je obesitas af te komen? Ik weet wel wat mensen die daar interesse in hebben.
Zeg ik dan dat niemand zich moet laten vaccineren? Nee. Zoals eerder al aangegeven is het denk ik goed als ouderen, kwetsbaren en andere risicogroepen zich laten vaccineren. Maar ik ben daar niet zo zeker van als het gaat over een anders verder gezonde jongere. Uiteraard ben ik me er van bewust dat óók in die groep covid hard toe kan slaan.

Aan de andere kant hoor ik in mijn directe omgeving van jongeren die gezond zijn en gevaccineerd zijn dat zij nog steeds last hebben van bijwerkingen. Volgens mij moet je oppassen dat je niet één probleem wilt oplossen maar daarbij allerlei andere zaken over het hoofd ziet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Laatst online: 22:30
TheDudez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Je doet nu net of dik zijn oke is.
Waar haal je dit vandaan? Laat die stropoppen lekker liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
TheDudez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Je doet nu net of dik zijn oke is. De verspreiding is niet meer te stoppen iedereen gaat corona krijgen vroeg of laat. Tenzij jezelf opsluit.
Dat doe ik helemaal niet. Ik geef alleen aan waarom de vergelijking of gelijktrekking tussen vaccineren en levensstijl mank gaat in geval van Covid-19.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

TheDudez schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:26:
[...]

Dat een hoop mensen alleen maar naar andere kijken of ze een prikkie hebben. Terwijl ze waarschijnlijk zelf super ongezond zijn.
Het "neerkijken" op obese mensen of op rokers alleen maar omdat jijzelf denkt dat je gezond bent of weet wat goede gezondheid is, siert je niet; we hebben het hier over een dodelijke ziekte, en ook obese mensen en rokers hebben recht op goede zorg.
You don't owe anyone your own health. Dat je een obese persoon veroordeelt over een bolletje ijs en wanneer jij dat bolletje ijs neemt niet veroordeelt, zegt iets hoe jij mensen in je achting hebt. Dat je een punt wilt maken dat juist in deze tijden de zorg extra belast wordt doordat er veel obese/rokende mensen zijn, fine, maar het is niet zo dat zij nu direct zorgoverlast veroorzaken. De enige échte reden waarom de zorg daadwerkelijk overbelast is, zit dieper, maar daar wilt niemand het over hebben, namelijk dat onze regering al decennia lang de zorg aan de markt overlaat en daarbij de verzekeraars vrij spel geeft, en de zorg behandelt als een product voor de mens, terwijl de regering een zorgplicht voor z'n burgers heeft (en die verzaakt).
Leg je frustratie neer bij de échte oorzaak (onze overheid en diens jarenlange bezuinigingsbeleid), niet bij door de overheid gecreeerde zondebokken.

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 06-01-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

CurlyMo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:36:
[...]

Een vaccin beschermd 99.9% tegen ernstige ziekte en overlijden. Als 100% van de bevolking dus gevaccineerd is, dan maakt verspreiding opeens een stuk minder uit.
Kan je dan statistisch onderbouwen in hoeverre de vaccinaties beschermen tegen longcovid? De prikken beschermen goed tegen heel nare situaties, maar dit is nog een station verder.

I'll be honest, de prikken zitten er hier in, maar als ik covid kan skippen, héél graag. Hoe minder kans op restverschijnselen, hoe beter wmb.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurlyMo
Racing_Reporter schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Kan je dan statistisch onderbouwen in hoeverre de vaccinaties beschermen tegen longcovid? De prikken beschermen goed tegen heel nare situaties, maar dit is nog een station verder.

I'll be honest, de prikken zitten er hier in, maar als ik covid kan skippen, héél graag. Hoe minder kans op restverschijnselen, hoe beter wmb.
50% minder kans:
https://www.nytimes.com/l...vid-delta-variant-vaccine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

CurlyMo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:40:
[...]

Dat doe ik helemaal niet. Ik geef alleen aan waarom de vergelijking of gelijktrekking tussen vaccineren en levensstijl mank gaat in geval van Covid-19.
Op zich toch wel. (Flink) overgewicht kan ervoor zorgen dat het beloop ernstiger is als je covid eenmaal hebt, afgezien van de verdere nadelen voor zowel jezelf als de maatschappij. Maar voor een prik kan je kiezen, in het geval van verslaving/geestelijke problematiek en nog veel meer andere oorzaken die van invloed kunnen zijn op overgewicht of roken (om nog iets bekends aan te halen) zit zoveel meer achter dat je niet zomaar kunt stellen dat het allemaal bewuste keuzes zijn die deze ongezond levende mensen maken. That's a slippery slope and a half.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Racing_Reporter schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Op zich toch wel. (Flink) overgewicht kan ervoor zorgen dat het beloop ernstiger is als je covid eenmaal hebt, afgezien van de verdere nadelen voor zowel jezelf als de maatschappij. Maar voor een prik kan je kiezen, in het geval van verslaving/geestelijke problematiek en nog veel meer andere oorzaken die van invloed kunnen zijn op overgewicht of roken (om nog iets bekends aan te halen) zit zoveel meer achter dat je niet zomaar kunt stellen dat het allemaal bewuste keuzes zijn die deze ongezond levende mensen maken. That's a slippery slope and a half.
Waarmee je toch gewoon mijn punt onderschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Deathchant schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:42:
[...]

Het "neerkijken" op obese mensen of op rokers alleen maar omdat jijzelf denkt dat je gezond bent of weet wat goede gezondheid is, siert je niet; we hebben het hier over een dodelijke ziekte, en ook obese mensen en rokers hebben recht op goede zorg.
You don't owe anyone your own health. Dat je een obese persoon veroordeelt over een bolletje ijs en wanneer jij dat bolletje ijs neemt niet veroordeelt, zegt iets hoe jij mensen in je achting hebt. Dat je een punt wilt maken dat juist in deze tijden de zorg extra belast wordt doordat er veel obese/rokende mensen zijn, fine, maar het is niet zo dat zij nu direct zorgoverlast veroorzaken. De enige échte reden waarom de zorg daadwerkelijk overbelast is, zit dieper, maar daar wilt niemand het over hebben, namelijk dat onze regering al decennia lang de zorg aan de markt overlaat en daarbij de verzekeraars vrij spel geeft, en de zorg behandelt als een product voor de mens, terwijl de regering een zorgplicht voor z'n burgers heeft (en die verzaakt).
Leg je frustratie neer bij de oorzaak, niet het gevolg.
Je doet precies het zelfde op mensen die geen prikkie willen halen. Ik veroordeel mensen niet omdat ze dik zijn maar veroordeel dan ook geen mensen die geen prikkie willen halen.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 15:55
[...]

Die dikke maat met 3 ijsbollen die is wel beschermd tegen Covid met zijn vaccins. Daar gaat het ook om.

Ik had gehoopt dat na 1.5 jaar wel duidelijk is geworden dat dik dun niets uitmaakte. Zo heb ik een collega die het lichaam van een atleet heeft die een maand plat lag. En een ander zwaar obesitas in een rolstoel aan zware medicatie en die positief was en er helemaal niets van merkte. Die werkte gewoon door vanuit huis.
Ik zit in een personal trainer groep met een hoop fitte mensen die ook goed ziek werden. Allemaal met een gezond voedingsschema.

Eigenlijk kan er vrijwel niemand uitspraken doen over hun eigen imuunsysteem want ben je daar naar de imonoloog geweest? Heb je jezelf laten testen? Er was een arts op LinkedIn die hierover wat had geschreven. Degene die zeggen dat ze op hun imuunsysteem vertrouwen die baseren dat op hun eigen gevoel.

Ik dacht dat ik vroeger ook een goed weerstand had. Totdat ik kinderen kreeg die naar de opvang gingen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:03
TheZeroorez schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:21:
Ik ben een dertiger en redelijk gezond. Tot nu toe altijd in 'team braaf', maar sinds deze week twijfel ik over de hoeveelheid boosters die we nog kunnen verwachten.

Persoonlijke COVID timeline:
- in de eerste golf twee weken flink ziek thuis gezeten (ademhalingsklachten)
- 2x Pfizer gehaald
- laatst was ik opnieuw besmet, dit keer heel lichte klachten

Dat laatste was voor mij bevestiging dat er behoorlijke immuniteit is ontwikkeld door die eerste drie momenten samen. So far so good. Een booster mag ik nog niet, want recent ziek geweest. Prima, geef maar aan een ander en ik haal er later eentje d:)b

Inmiddels houdt het kabinet rekening met zeker nog drie boosters tot COVID misschien voldoende endemisch is. Nu betrap ik mezelf dus op twijfels:
- Is dit nodig?
- Doen we dit vanaf de tweede of derde boosterronde niet vooral om ongevaccineerden te beschermen?
- Waarom zou ik hier aan meewerken?
- Waarom niet de rest van de wereld eerst volledig vaccineren?
- Ben ik een wappie aan het worden??

Hoe staan jullie hierin? Ik hoor graag waarom jullie vinden dat ik ongelijk heb :).
Ik krijg jaarlijks een griepprik omdat ik tot "een risicogroep" behoor. Voordat ik deze jaarlijks kreeg werd ik gemiddeld in 2 op de 3 winters behoorlijk ziek. Sinds ik deze prik krijg (zo'n 10 jaar nu) nog maar 1 keer een griep gehad in de winter. Kortom: omdat ik goede ervaring heb met jaarlijks vaccineren voor griep, zie ik geen enkel bezwaar om ook jaarlijks, of wellicht 2 a 3 keer per jaar, een coronaprik te moeten halen. Dit zowel om mezelf beter te beschermen, als het totale groeps immuniteit gehalte te verhogen.
Ik verwacht trouwens dat na 2 jaar ofzo, enkel nog "risicogroepen" worden opgeroepen (wat dan wel een stuk grotere groep gaat zijn dan die voor griep schat ik in).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 20:19
Ik heb niet alles gelezen, maar misschien heb je hier iets aan.

Ik heb COVID gehad; geen klachten gehad, maar ik ben er achter gekomen doordat ik (pré vaccinatie) bloedonderzoek heb gedaan naar anti-lichamen in een grote studie die bij mij in het ziekenhuis wordt gedaan.

Vervolgens heb ik in januari 2021 mijn 2 shots gehad met een interval van 3 weken, van het merk Pfizer. In de follow up, bleef ik anti-lichamen houden, maar onbekend hoeveel.

December 2021 heb ik de booster gehad. Vlak voor de booster heb ik opnieuw bloed laten prikken. Deze keer kregen wij de hoeveelheid te zien.

Ik had 220 BAU/ml, dit zou onvoldoende zijn, omdat het minimale om beschermd te zijn 300 BAU/ml is.

Het zou dus kunnen zijn dat ik tussen januari 2021 en december 2022 nooit meer in aanraking ben gekomen met COVID, maar dat lijkt mij sterk. Ik ben werkzaam als verpleegkundige op zowel de IC als SEH. Op de SEH vaak genoeg gehad, dat ik beperkt beschermd contact hebben gehad met een patiënt die toch COVID had.
Ik kan je vertellen dat op zeer hoge piek momenten, wanneer je SEH uit de voegen barst, je minder secuur wordt.

Een maand na mijn booster opnieuw anti lichamen laten prikken....
.... Het resultaat is 9940 BAU/ml. Een 45 keer vervoudiging van voor de booster.

Mijn tip; neem heb gewoon. Stel dat ik niet de booster had genomen, een reeks van 4 nachten had, waarbij is er toevallig 2 slecht had geslapen, waarbij mijn weerstand een flinke dip had. Als ik op dat moment een hogere viral load binnen zou krijgen, zou ik ziek kunnen worden. Had ik dus geen zin in, omdat er voldoende mensen om mij heen klachten hebben gehad, zoals smaakverlies, vermoeidheid, piep in oor, conditieverlies etc.

Nu weet ik dat ik bij een dipje, voldoende antilichamen heb, die mij een handje kunnen helpen. En ja, nu met Omikron. Je gaat het weer krijgen, misschien beperkt ziek, maar je krijgt het weer!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die hele discussie over obesitas is volkomen onzinnig. Ten eerste is dat niet iets dat je tijdens een gezondheidscrisis even oplost, en daarnaast heeft het niets met de beslissing wel/niet vaccineren te maken. Die blijft gelijk onafhankelijk van dik zijn of niet dik zijn.

Daarnaast valt het risico van obesitas in het niet vergeleken met ongevaccineerd zijn. En daarbij komt ook nog eens dat de relatie tussen BMI en risico niet lineair is.

Ja, je doet er goed aan af te vallen en op gezond gewicht te komen. Maar als het gaat om vaccinatie is het gewoon whataboutism.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

CurlyMo schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:35:
[...]

Precies wat ik ook vaak bij deze berichten denk:
- Difterie: 3mnd / 5mnd / 11mnd / 4jr
- Kinkhoest: 3mnd / 5mnd / 11mnd / 4jr
- Tetanus: 3mnd / 5mnd / 11mnd / 4jr / 9jr
- Polio: 3mnd / 5mnd / 11mnd / 4jr / 9jr
- (Hib) Influenza: 3mnd / 5mnd / 11mnd
- Hepatitis B: 3mnd / 5mnd / 11mnd
- Pnuemokokken: 3mnd / 5mnd / 11mnd
- Bof: 14mnd / 9jr
- Mazelen: 14mnd / 9jr
- Rodehond: 14mnd / 9jr
- Humaan Papillomavirus: 10jr (2x)
- Meningokokken: 14jr

Bij tetanus en polio heb je ook in totaal 5 prikken nodig om goed beschermd te zijn. En dan zijn dat ziektes die redelijk onder controle zijn en goed bekend staan.

Als je bijv. kijkt naar mazelen dan zie je dat het vaccin ook meerdere verbeterslagen heeft gehad tot wat het nu geworden is.

[...]

https://www.cdc.gov/measles/about/history.html

Het zijn nog altijd dezelfde procedures, richtlijnen, wetenschappelijke eisen die aan vaccins worden gesteld en de wetenschap wordt alleen maar beter. Als je het Rijksvaccinatie wel vertrouwd hebt, waarom nu dan niet? Ook in mijn kringen is voor sommige de Covid vaccinatie opeens anders.
Geen idee, maar zijn dat ook virussen die vaak muteren? Bij de griep stopt het uiteindelijk ook niet na 5 prikken.

Met de huidige vaccins kun je elk jaar wel 5 prikken nemen. Ik heb daar toch betrekkelijk weinig behoefte naar. Ben jong en val niet in een risicogroep. Heb uiteraard wel de eerste twee prikken zonder twijfel genomen.

En de booster prik nemen om een ander te beschermen vind ik zo'n kul, die ander wordt toch wel besmet nu het virus zo besmettelijk is.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.