Hoi,javaboon schreef op zondag 27 februari 2022 @ 18:20:
Zo, hier ook aangeland inmiddels omdat ik het zat was zelf met de hand steeds in HASS de boel te regelen. Super handig deze NR flows, dank @edterbak, echt top.
Gelijk zit ik ook even te kijken naar een toevoeging. Omdat ik (net als @thehog ) op spotprijs energie zit, is het aantrekkelijk om de DHW flink op te stoken als er energie teruggeleverd wordt door de zonnepanelen. Is er een mogelijkheid om zoiets in te bouwen? Ik zit te denken aan een inputwaarde van bv de P1 poort van de slimme meter, als die meer dan 3kw in de min staat -> starten opwarmen DHW naar 75 graden bijvoorbeeld. Het zou helemaal mooi zijn als dat gecombineerd wordt met de warmtevraag vanuit de woning zodat die voor gaat.
Dank voor reactie.
Wat jij wil kan vast in NR. Zit de meting van je p1 poort al ergens in NR? Zo ja, dan moet je eigenlijk eerst een goede logica bedenken.
Wanneer mag de wp dhw aanzetten.
Wanneer mag de wp dhw niet aanzetten
Bijvoorbeeld, langer dan 10 minuten xxW leveren > dhw modus aan.
Niet alle het te koud is binnen... Dat soort logica moet je dan eigenlijk in een flowdiagram kunnen schrijven. Dan is de vertaling naar NR zo gedaan.
Er is ook een het een en ander al aanwezig in de Panasonic qua zonne functie. Heb je dat al helemaal uitgezocht? Ik weet namelijk zelf niks van deze opties. Misschien kun je dat in een noten dop uitleggen wat de pomp kan.
Beetje NR flows programmeren lukt me wel. Maar de functionaliteiten van de warmtepomp zelf, daar snap ik nog niet heel veel van... Gheheh. Maar samen komen we er wel.