Hallo,nieuw hier
Wat een mooie bakken zie ik voorbij komen, echt insane!
Vroeg mij af of er plek hier of elders is waar ik mijn eerste aquarium kan plaatsen voor feedback :-)
Aanleiding:
Mijn vriendin en ik hebben een 250L vijver in de tuin waar we vorig jaar 2 goudvissen in hebben gedaan, de tuin werd opeens nog leuker en mooier, met hagedissen en kikkers zelfs! Helaas recent een van de twee vissen dood gevonden. Dus nog 1 over, en het werd steeds kouder, we besloten een aquarium te kopen om de vis in te doen tot hij weer met een nieuw maatje de vijver in kon.
Niet wetende dat je dus niet simpelweg een bak met water vult...dus een paar dagen later zijn wij eigenaar van een tweedehands tank van 100Liter met filter pompje en al. Van de dierenzaak hier in de buurt vandaan waar wij regelmatig katten spullen kopen.
Nu hebben wij in onze domme ''hype'' eerst water er in gedaan en wat stenen. Direct zagen wij dat het er niet uit zag lol...dus poging twee: naar de Hornbach, ''driftwood'' kopen en wat stenen, en daar staan we nu.
Helemaal leuk, komen we thuis en lezen we dat het weer niet voorspellend voor vrieskou is, dus voor nu kan de vis gewoon in de tuin blijven....maar we hebben wel een bak staan nu
Ziet er naar uit dat we huismaatjes moeten gaan kopen die bij de scape en aquarium passen
Huidige situatie:
Wat ''scaping'' videos gekeken, tot een resultaat gekomen niet geheel ontevreden (we moeten nog wat mos kopen om aan te kleden) maar weten dat het vast ''lelijk'' kan zijn voor een ervaren scaper. Daarom hopen wij wat hulp of tips te krijgen.
Bijgevoegd heb ik een foto serie van hoe het nu is en waar we nog groen willen toevoegen (aangegev in...groen).
Alvast bedankt en een fijn nieuwjaar!
Voorkant, links plaats voor groene vloer(mos), rechts een doorgang naar achterkant. Bestrating van lavasteen.
Voorbeeld waar we groene vloer willen planten/groeien. Loopt door links naar achter.
Twee fotos va achterkant, daar leek het ons leuk een soort afgesloten rustplek te maken.
That's it! We hebben nog geen idee welke vis we er in willen doen,