Hier ook vandaag een Framework 13 binnengekregen, AMD AI 9 HX 370 met 96 GB ram van Framework zelf, en een eigen 4TB ssd. Verder heb ik ook gelijk de wifi kaart gewisseld voor een Intel AX210. Deze laptop vervangt een bijna 6 jaar oude Lenovo X1 Carbon Extreme gen 2, waarvan de batterij niet meer wil laden.
Werkt prima, openSUSE Tumbleweed draai ik al een tijdje op m'n desktop en was ook op de framework zonder problemen te installeren en te gebruiken. Ik heb nog een poging gedaan om hibernate werkend te krijgen, maar dat is tot nu toe niet gelukt. Sleep werkt wel gewoon prima overigens.
Wat me tot nu toe wel opviel is dat de schermhelderheid wel wat laag is als de laptop start. Pas als het OS is ingeladen sprint de schermhelderheid omhoog naar iets wat een beetje leesbaar is overdag. Maar misschien is dat nog ergens aan te passen.
En de vingerafdruk scanner werkt vrij slecht bij het unlocken, maar of dat aan de hardware of software ligt kan ik niet zeggen. Oh, en de USB A adapter werkte niet in slot linksonder, maar rechtsonder werkt die wel prima. Volgens de compatibility matrix zou hij daar wel goed moeten werken (
https://knowledgebase.fra...-ai-300-series-Hy5SfMRs1l) maar bij mij dus niet. En ik heb (nog) geen flicker problemen gehad.