• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-01 00:37
ocf81 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 04:08:
Ik had in 2023 al enige tijd van een processor die bleef steken in de temperatuurbeveiligingsmodus na een relatief korte tijd van werk verzetten, en dat werd steeds erger en gebeurde steeds vaker. In oktober 2023 heb ik daar maar eens melding van gemaakt bij Framework. Ik had al een testje gedaan, maar ik moest en zou de test opnieuw in een ondersteunde distributie doen. Ik had destijds Kubuntu geïnstalleerd staan, maar ik moest en zou testen in Ubuntu voordat ze de RMA wilden overwegen. Op zich snap ik wel dat je officieel ondersteunde software aan wil houden, maar het verschil tussen Ubuntu en Kubuntu is nu ook weer niet van dien aard dat je daar wezenlijke verschillen zou verwachten als het om een oververhittende processor gaat.
Een ander ding wat van mij gevraagd werd was om de CPU van nieuwe koelpasta te voorzien. Ik weet niet of dat de standaard is bij Framework, of dat ik zonder dat zelf echt onder het voetlicht te brengen toch op de een of andere manier de indruk heb gewekt dat ik dit wel aan zou kunnen. De gemiddelde helpdeskmedewerker zou je dit niet zo snel vragen. Maar het zijn op zich hele aardige mensen die niet moeilijk doen over een RMA als je daar bewijs voor kan leveren. Uiteindelijk ben ik dus tevreden over de ondersteuning die Framework levert.
En nu is de quizvraag natuurlijk. Hoe is dit opgelost?

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

William_H schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 15:20:
[...]

En nu is de quizvraag natuurlijk. Hoe is dit opgelost?
Vervanging van het moederbord op het initiatief van Framework. Zij zonden een nieuw moederbord op en gaven een verzendbon om het oude moederbord terug te sturen naar een partner in Duitsland.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste