Nu een week trotse eigenaar.
20 september besteld, 24 oktober in huis.
Bestelprocedure is dus verbeterd, maar als je snel leveren gewend bent, is dit wel een rare.
Ik heb de i7-1260p, geheugen(32Gb) en storage (1Tb) apart besteld in NL.
Ik twijfelde over de stroom adapter, wilde eigenlijk een sterkere multiport, maar toch besloten dat niet te doen, omdat de beschikbare multiports vaak de stekker ineen hebben en daardoor verder weg zitten (de meegeleverde lader is een Gant charger, superklein en lekker lange snoeren).
Geweldig dat je de poorten zelf kan bepalen (unieke feature), echt leuk ook om die goodies uit te pakken en aan te sluiten en volledig vrije keuze.
De doos is volledig van karton, echt geinig hoe slim en duurzaam deze is gemaakt.
Zelden zo snel een laptop in elkaar gezet, wat een eenvoud.
Toetsenbord voelt redelijk vergelijkbaar aan mijn HP elitebook (G6, werk), deze is iets soepeler, maar dit is geen macbook Pro 13" 2014 (kom ik vandaan). Indeling (VS-int) is prima, alle knoppen zitten op de juiste plek. Trackpad is geweldig, heerlijk soepel en groot.
Scherm is mooi, heeft diepere kleuren door de glare laag. Niet zo knap als de Mac, blijf een vlak scherm mooier vinden dan met een bezel erop.
Het scherm wiebelt iets meer dan de mac bij trillijng, verder geen last van.
Fingerprint reader werkt ook geweldig, maakt aanmelden echt fijn.
Dit is voor het eerst een dual opzet windows 11 en Linux (wacht helaas nog op de laatste Elementary, denk dat die het beste past, alleen de kernel van E-6.1 is te laag ivm wifi adapter).
Stroomverbruik op de accu lijkt aardig, maar alleen in huis mee gespeeld.
Ik ben er erg happy mee, was een lange zoektocht, maar deze is zeker zijn geld waard en ga ik veel plezier van hebben!
Helemaal zijn geld waard als de belofte van upgraden over een jaar of 5 ook (financieel) nog haalbaar is, dan wordt het echt een duurzame laptop.
[
Voor 6% gewijzigd door
roelofz op 29-10-2022 11:09
]