Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24

Yucon

*broem*

Rivanov schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:47:
Haha mooie reactie.
Journalist: “Wat maken die twee uur dan uit?”
Rutte: “Ik zou het niet weten, maar vorige keer hebben we het ook zo gedaan”

Ahhh :+
Die mag op een tegeltje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:34

Dennis1812

Amateur prutser

Rivanov schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:49:
[...]

Haha idem hier. Woon ook gewoon in een dûrpke.
Ik gok ook in mijn buurt aan je werkgever te zien.
Ik mis het wel om laat in de avond een doos bitterballen te halen.
Wel goed voor de lijn.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-09 16:30
psychodude schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:50:
[...]

Het is wel zo eerlijk :+.

Ik kan mij wel indenken dat het verstandig is overigens. Acht uur is en blijft toch de tijd waarin landelijk de meeste supermarkten sluiten. Door in de steden tot bijvoorbeeld 10 - 11 uur open te houden, riskeer je dus dat mensen extra reisbewegingen gaan maken om in deze supermarkt te komen.

En zeg niet dat het niet gebeurd, we hebben tenslotte ook voldoende idioten gezien die 1 - 2 uur afreisde om in het buitenland op een terras te gaan zitten toen het in Nederland niet mocht. Of gingen shoppen over de grens in plaats van bijvoorbeeld online bestellen.
Kerstweek... dan zijn de supermarkten vaak in de kleinste dorpen zelfs nog ruim na de normale openingstijd geopend... :+

Hier is de helft normaal tot 20.00 uur open en de andere helft tot 22.00 uur, maar met kerst allemaal tot minstens 22.00 uur.

[ Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 18-12-2021 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

psychodude schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:50:
[...]

Het is wel zo eerlijk :+.

Ik kan mij wel indenken dat het verstandig is overigens. Acht uur is en blijft toch de tijd waarin landelijk de meeste supermarkten sluiten. Door in de steden tot bijvoorbeeld 10 - 11 uur open te houden, riskeer je dus dat mensen extra reisbewegingen gaan maken om in deze supermarkt te komen.

En zeg niet dat het niet gebeurd, we hebben tenslotte ook voldoende idioten gezien die 1 - 2 uur afreisde om in het buitenland op een terras te gaan zitten toen het in Nederland niet mocht. Of gingen shoppen over de grens in plaats van bijvoorbeeld online bestellen.
Deden mensen dat voorheen ook dan? Die openingstijden wisselden al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:23
vorig jaar al geoefend met mezelf knippen, dit jaar nog een keer mezelf knippen.
wie weet gaat het straks zo goed dat ik nooit meer naar de kapper hoef en voortaan zelf blijf doen, scheelt al gauw toch +/- €200 per jaar d:)b

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 22:50
g0tanks schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:48:
Wat een zwak antwoord op waarom supermarkten slechts tot 20:00 mogen openblijven zeg.
Grote irritatiefactor voor mij. Ook in een dorp zijn de supers vaker tot 22:00 open tegenwoordig. Sluiting om 20:00 is simpelweg raar. Om over oneerlijke concurrentie / disproportionaliteit voor sommigen nog niet te spreken: hier in de deftige stad kom Flink nog tot later bezorgen

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Kol Nedra schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:48:
[...]

1x per jaar zou misschien nog wel ok zijn voor boosteren, maar vaker is gevaarlijk voor je lichaam, dan wordt je immuunsysteem ''lui'' door omdat de booster steeds het werk voor je doet ipv je eigen immuun systeem.
Lees je even in wat een vaccin doet en wat antibiotica doet.. |:( een vaccin simuleert een nieuwe infectie in je lichaam en doet verder niks, je immuum systeem wordt steeds weer ter attentie geroepen. Niks luiheid |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En weer een mafklapper als vraagsteller

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36
Als zelfs Nieuwsuur domme vragen gaat stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
loki504 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:49:
[...]

Wat is lees is dat vanaf 3 maanden een booster kan krijgen en dat je QR code zal vervallen met 9(EU?) En 12(NL). Dit is wat de jonge wou.
Dit is wel interresant.

Als je 2 (of 1 Janssen) vaccinaties hebt is begin volgend jaar jouw Coronapas dus verlopen als je geen booster/3e prik haalt?

Is hier toevallig een overheidsbron voor? Ik vindt enkel nog de oude/huidige situatie op de website van de rijksoverheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 06:41
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:53:
En weer een mafklapper als vraagsteller
Heeft Rutte wel een kans om de vragen die in het hoofd van de gemiddelde reaguurder zitten te beantwoorden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Lanfear89 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:53:
[...]

Lees je even in wat een vaccin doet en wat antibiotica doet.. |:( een vaccin simuleert een nieuwe infectie in je lichaam en doet verder niks, je immuum systeem wordt steeds weer ter attentie geroepen. Niks luiheid |:(
Dit soort mensen als Kol Nedra voeden wel juist al die antivaxxers, ik vind het maar gevaarlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

BeefHazard schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:53:
[...]

Grote irritatiefactor voor mij. Ook in een dorp zijn de supers vaker tot 22:00 open tegenwoordig. Sluiting om 20:00 is simpelweg raar. Om over oneerlijke concurrentie / disproportionaliteit voor sommigen nog niet te spreken: hier in de deftige stad kom Flink nog tot later bezorgen
Goed punt, hoog tijd om een fles Smirnoff Ice bij een vriend te laten bezorgen

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:54:
Als zelfs Nieuwsuur domme vragen gaat stellen...
Domme vragen bestaan niet, alleen domme mensen. Mensen die werkelijk zo naïef zijn om te denken dat een boosterprikje gaat helpen, zelfs nu 90% volledig gevaccineerd is mogen we nog steeds niks. Deze hele persconferentie en maatregelen slaan als een tang op een varken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50

FreakNL

Well do ya punk?

Wie opent er dan ook op 17 november een Horecazaak?

Geen medelijden mee, sorry.

Snap überhaupt niet dat je financiering krijgt. (Als dat van toepassing is).

[ Voor 56% gewijzigd door FreakNL op 18-12-2021 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
_O- Waarom zou je nog journalist willen worden, wanneer je weet dat je in de winter alleen maar achterlijke vragen gaat zitten stellen, over het openen van een restaurant... :+

Lekker niveau weer bij de pers, zijn de echte journalisten al met kerstvakantie? :/

Misschien een optie voor de journalist in kwestie om voor te stellen: Laten we allemaal thuis gaan zitten, dan loop je ook niet het risico om met Corona of gerelateerde maatregelen te maken te krijgen... :')

[ Voor 30% gewijzigd door TIGER1125 op 18-12-2021 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Ook de journalist van mijn krant, het AD, heeft weer een interessante vraag gevonden… zeg meneer Rutte… kunt u even in uw glazen bol kijken wat 2022 voor een jaar wordt?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:48
Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:52:
[...]

Deden mensen dat voorheen ook dan? Die openingstijden wisselden al jaren.
Diezelfde mensen die voorheen ook niet over de grens een terras gingen opzoeken? Diezelfde mensen die voorheen ook niet over de grens gingen shoppen?

Ik zie het ze nog wel doen.

Je probeert het vanuit logica en rationaliteit te bekijken. En dat is het natuurlijk allerminst. Maar veel van het onttrekken aan maatregelen ontgaat natuurlijk diezelfde logica en rationaliteit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
TIGER1125 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:57:
_O- Waarom zou je nog journalist willen worden, wanneer je weet dat je in de winter alleen maar achterlijke vragen over ondernemers gaat zitten stellen... :+

Lekker niveau weer bij de pers, zijn de echte journalisten al met kerstvakantie?
Volgens mij zijn ze dat al vanaf maart 2020 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
FreakNL schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:57:
Wie opent er dan ook op 17 november een Horecazaak?
Misschien in de kelder een crystal meth lab en aan de bovenkant een horeca zaak om het geld ervan wit te wassen, je weet het nooit he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 28-09 06:41
Caayn schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:54:
[...]
Dit is wel interresant.

Als je 2 (of 1 Janssen) vaccinaties hebt is begin volgend jaar jouw Coronapas dus verlopen als je geen booster/3e prik haalt?

Is hier toevallig een overheidsbron voor? Ik vindt enkel nog de oude/huidige situatie op de website van de rijksoverheid.
https://www.rtlnieuws.nl/...aat-corona-reizen-booster
Dat is de 9 maanden. Geen overheid. Maar wel betrouwbare nieuwsbron.
Over die beperking van het binnenlandse certificaat is volgens mij nog niks besloten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

psychodude schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:58:
[...]

Diezelfde mensen die voorheen ook niet over de grens een terras gingen opzoeken? Diezelfde mensen die voorheen ook niet over de grens gingen shoppen?

Je probeert het vanuit logica en rationaliteit te bekijken. En dat is het natuurlijk allerminst. Maar veel van het onttrekken aan maatregelen ontgaat natuurlijk diezelfde logica en rationaliteit.
Voordat ze laat in de avond bij een open appie aankomen is hij dicht door de reistijd :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

_O- Waarom zou je nog journalist willen worden, wanneer je weet dat je in de winter alleen maar achterlijke vragen gaat zitten stellen, over het openen van een restaurant... :+

Misschien een optie: Laten we allemaal thuis gaan zitten, dan loop je ook niet het risico om met Corona of gerelateerde maatregelen te maken te krijgen... :') Lekker niveau weer bij de pers, zijn de echte journalisten al met kerstvakantie? :/
Journalisten hebben net zo weinig toekomstvisie als het kabinet.

Ik hoor geen enkele goeie vraag alleen maar retoriek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lekker niveau weer bij de pers, zijn de echte journalisten al met kerstvakantie? :/

Misschien een optie voor de journalist in kwestie om voor te stellen: Laten we allemaal thuis gaan zitten, dan loop je ook niet het risico om met Corona of gerelateerde maatregelen te maken te krijgen... :')
Nah, dit is gewoon een mooie exercitie om te zien hoe bizar slecht moderne "journalistiek" daadwerkelijk is. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
psychodude schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:58:
[...]

En alle ouders in niet-cruciale beroepen brengen hun kinderen gewoon naar opa en oma voor op te passen want hun moeten ook door vinden ze. Dus dan weet je wel wie de dupe gaan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
RocketKoen schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:59:
[...]

https://www.rtlnieuws.nl/...aat-corona-reizen-booster
Dat is de 9 maanden. Geen overheid. Maar wel betrouwbare nieuwsbron.
Over die beperking van het binnenlandse certificaat is volgens mij nog niks besloten.
Klopt. En de jonge wil dat eigenlijk naar 12 maanden hebben. En verwacht dan ook dat het zal gebeuren. 1 x per 9 a 12 maanden een booster een prima. 1x per maanden wordt wel wat minder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
Man man man :X

De vragen weer... regels voor onderwijs gelden tot 9 januari en voor alle andere sectoren de 14e. Dus de kans is aanwezig meneer de Journalist dat scholen eerder open gaan. Maar ja... je weet het niet hè... Omnikron... :+

Aanvulling:
Ho wacht! 3e Kerstdag?! Waarom ben ik niet "gratis" vrij dan de maandag na kerst dit jaar? :+

Aanvulling 2:
Oh gelukkig, bedankt Mark! Er is helemaal geen 3e kerstdag, alle onduidelijkheid weer uit de lucht. :9B

Werkelijk waar ga anders nog even excuses de wereld in helpen om je niet aan de regels te hoeven houden, -1e kerstdag, 3e, 4e, 5e kerstdag, de aanloop naar oudejaarsdagdag kunnen we niet gewoon een monoloog maken van deze avonden... :F

[ Voor 52% gewijzigd door TIGER1125 op 18-12-2021 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 08:23
pagani schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:37:
[...]

Je hebt door dat een dreumes/peuter max een uurtje of twee slaapt overdag en vaker een uurtje? Met een kind van 6 maanden tot 4 jaar in huis kun je onmogelijk in je eentje thuiswerken.
Dat is dan ook weer niet helemaal zo wat mij betreft, onze jongste was 3,5 jaar en dat ging prima met thuiswerken. Hij zat lekker in de kamer te spelen terwijl ik aan het werk was. Natuurlijk had ik er iets afleiding van, maar ik kon ook prima met headset veel werk verzetten. En ik werkte bijv. 2 uurtjes korter die ik als verlof opnam of 's avonds/in het weekend inhaalde. Voor ons prima te doen in de eerste lockdown waarbij ik ondertussen ook een groep 3'er les moest geven (met een heuse dagstart 's ochtends om de tijden te bespreken van dingen waar hij alleen mee bezig kon en waar hij hulp bij nodig had, zodat dit was afgestemd op mijn Teams afspraken met klanten en leveranciers). Uiteindelijk zit iedereen in hetzelfde schuitje.

Maar goed, de KDV is natuurlijk gewoon open. Dus tot 4 jaar zit je goed los van de eigen keuzes die je als ouder nog wil maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjan90 op 18-12-2021 20:06 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Het uitnodigen van van Dissel voor deze persconferentie vind ik niet zo’n sterke zet… zelfs de journalist net heeft waarschijnlijk zijn antwoord niet begrepen….

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-09 14:02
PatrickC schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:07:
Het uitnodigen van van Dissel voor deze persconferentie vind ik niet zo’n sterke zet… zelfs de journalist net heeft waarschijnlijk zijn antwoord niet begrepen….
Het was een interessante vraag en een in mijn ogen heel duidelijk antwoord.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24

Yucon

*broem*

De Jonge en in mindere mate Rutte zien er vrij beroerd uit. Ergens wel logisch, maar het valt me ook op dat Irma er juist opvallend fris en fruitig uitziet vergeleken met andere keren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TIGER1125
Voor dat laatste is geloof ik niet zo heel veel nodig, heb het gevoel dat er random stagiaires van de redacties zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Vraag me af wie er nog zin heeft de nieuwe minister van VWS te worden. Je bent de nationale kop-van-jut, zou lekker in het bedrijfsleven blijven werken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand een idee of dit nog effect heeft op vliegreizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:39
pagani schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:37:
[...]

Je hebt door dat een dreumes/peuter max een uurtje of twee slaapt overdag en vaker een uurtje? Met een kind van 6 maanden tot 4 jaar in huis kun je onmogelijk in je eentje thuiswerken.
Zo waar, ik vind het zelfs al lastig als mn vriendin er is. Ze vragen toch aandacht en snappen het niet als je het helemaal niet geeft.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Niet online
Wil je daarmee impliceren dat de journalisten de gegeven antwoorden in het verleden wel hebben begrepen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
Lanfear89 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:09:
[...]

Wil je daarmee impliceren dat de journalisten de gegeven antwoorden in het verleden wel hebben begrepen?
Misschien had van Dissel de Powerpoint van de technische briefing mee kunnen nemen. _O-

Ik hoor nu ineens de technische briefing van deze week gewoon weer... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:16
Hij blijft het herhalen die van Dissel. Andere jas en twee vaccinaties herkennen het virus niet een derde beschermt wel, maar hij wijt dat mogelijk (want hij weet het niet...) aan T-cellen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Als ik het gemiddelde niveau van de journalisten tijdens persconferenties hoor weet ik niet of ze überhaupt wel iets snappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
TIGER1125 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:11:
[...]

Misschien had van Dissel de Powerpoint van de technische briefing mee kunnen nemen. _O-

Precies wat ik eigenlijke bedoelde… primaire vaccinatie… t-cellen… etc. etc,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Arjan90 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:05:
[...]

Dat is dan ook weer niet helemaal zo wat mij betreft, onze jongste was 3,5 jaar en dat ging prima met thuiswerken. Hij zat lekker in de kamer te spelen terwijl ik aan het werk was. Natuurlijk had ik er iets afleiding van, maar ik kon ook prima met headset veel werk verzetten. En ik werkte bijv. 2 uurtjes korter die ik als verlof opnam of 's avonds/in het weekend inhaalde. Voor ons prima te doen in de eerste lockdown waarbij ik ondertussen ook een groep 3'er les moest geven (met een heuse dagstart 's ochtends om de tijden te bespreken van dingen waar hij alleen mee bezig kon en waar hij hulp bij nodig had, zodat dit was afgestemd op mijn Teams afspraken met klanten en leveranciers). Uiteindelijk zit iedereen in hetzelfde schuitje.

Maar goed, de KDV is natuurlijk gewoon open. Dus tot 4 jaar zit je goed los van de eigen keuzes die je als ouder nog wil maken.
Hangt van kind af. Die van ons is alleen stil als je dr achter de iPad zet en dat gaan we niet 8 uur per dag doen. Anders staat ze om de 5 minuten aan je mouw te trekken.

Verder echt geen vervelend kind maar ze kan gewoon niet alleen spelen. Al heel dr leven niet…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-09 08:23
@FreakNL Helemaal eens, het ene kind is het ander niet. Dus 1 oplossing werkt niet. Zoals ik al zei in dit topic: maatwerk voor werknemers en werkgevers en met de menselijke maat kijken.

Maar op voorhand uitsluiten door te zeggen dat iets echt niet kan, dat gaat er bij mij niet (meer) in. We zullen met elkaar, dus samen, naar oplossingen moeten zoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door Arjan90 op 18-12-2021 20:15 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Van Dissel met zijn verhaal was allesbehalve overtuigend, als je je niet ingelezen hebt hoor je vooral een hoop moeilijke woorden en twijfelachtige motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:21

Vuvuzela

My spire is forming

Stopt het ook over 4 weken? :X

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-09 08:03

ko9

TIGER1125 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:11:
[...]

Ik heb nooit begrepen waarom ze überhaupt niet met ppt's werken bij die persco's.

Visuele informatie blijft toch veel beter hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Arjan90 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:14:
@FreakNL Helemaal eens, het ene kind is het ander niet. Dus 1 oplossing werkt niet. Zoals ik al zei in dit topic: maatwerk voor werknemers en werkgevers en met de menselijke maat kijken.

Maar op voorhand uitsluiten door te zeggen dat iets echt niet kan, dat gaat er bij mij niet (meer) in. We zullen met elkaar, dus samen, naar oplossingen moeten zoeken.
Ik werk gewoon niet als mijn dochter noodgedwongen thuis is HahA. Maar dat kan niet altijd, ik werk ambulant dus ik MOET soms naar locatie.. Dan zal ze toch naar die (nood)opvang gaan.

Nu alweer anderhalve week niet gewerkt omdat we in quarantaine zitten. Ook niet ziek-gemeld btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
Hmmm de site van overheid is nog niet up to date. Ik vraag mij wel af of de basisscholen nog open mogen aanstaande maandag. Tijdens de persconferentie van dinsdag was besloten dat je mag kiezen voor vrijdag of maandag. Nu lijkt het anders te zijn, wel erg sneu als de school maandag niet open mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Nostordici schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:20:
Hmmm de site van overheid is nog niet up to date. Ik vraag mij wel af of de basisscholen nog open mogen aanstaande maandag. Tijdens de persconferentie van dinsdag was besloten dat je mag kiezen voor vrijdag of maandag. Nu lijkt het anders te zijn, wel erg sneu als de school maandag niet open mag zijn.
Noodopvang is toch gewoon open? Dus lijkt me niet echt uit te maken in deze, en open was toch al bij hoge uitzondering wanneer het niet lukte om maandag al dicht te zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
zacht schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:15:
Van Dissel met zijn verhaal was allesbehalve overtuigend, als je je niet ingelezen hebt hoor je vooral een hoop moeilijke woorden en twijfelachtige motivatie.
Het OMT weet het ook niet, Omikron verspreid zich sneller maar verder blijft het vaag.

Snap gewoon niet waarom een booster na drie maanden zoveel verschil zou maken. Het is dat je anders met de wintersport Oostenrijk niet binnenkomt, anders had ik nog wel een paar maanden gewacht. Voor 2G heb je het in Nederland niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 15:38
TIGER1125 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:22:
[...]

Noodopvang is toch gewoon open? Dus lijkt me niet echt uit te maken in deze, en open was toch al bij hoge uitzondering wanneer het niet lukte om maandag al dicht te zijn.
Wat ik beschreef ging niet over noodopvang, maar over daadwerkelijk open zijn als laatste schooldag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

Cobb schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:11:
Hij blijft het herhalen die van Dissel. Andere jas en twee vaccinaties herkennen het virus niet een derde beschermt wel, maar hij wijt dat mogelijk (want hij weet het niet...) aan T-cellen.
Mijn vrouw had dit er ook uitgepikt: Als de nieuwe buitenkant niet herkend wordt, waarom doet dezelfde derde prik dat dan wel?
Ik: er zijn dan meer antistoffen in het bloed.
Vrouw: maar die passen dan toch ook niet?
Ik: …

Tijd om maar weer eens wat in te gaan lezen hierover.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 23:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Het verschil is dat de andere jas het maakt dat je sneller besmet raakt met deze nieuwe omicron variant. De boost geeft wel een goede oppepper aan je afweer, zodat als het eenmaal binnen is wel weet hoe je het virus moet bestrijden.

Zie het als een controle aan de voordeur die de nieuwe jas niet herkend, maar de opruimingsdienst weet er wel raadt mee.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:59
Nee, maak er maar 4 maanden van, zo gaat het elke keer! }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

FabianGTI schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:28:
[...]

Nee, maak er maar 4 maanden van, zo gaat het elke keer! }:|
Denk eerder 4 jaar.. :|

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Yucon schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:07:
De Jonge en in mindere mate Rutte zien er vrij beroerd uit. Ergens wel logisch, maar het valt me ook op dat Irma er juist opvallend fris en fruitig uitziet vergeleken met andere keren.
offtopic:
Dat wordt uitgewerkt, gewogen, beoordeeld, desnoods bijgewerkt. PR is niet enkel zaak van messaging, ook acte de présence. Over het hele spectrum heen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Nostordici schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:23:
[...]

Wat ik beschreef ging niet over noodopvang, maar over daadwerkelijk op zijn als laatste schooldag.
Ja, en daar ging ik toch op door? Die laatste schooldag op maandag was toch al bij hoge uitzondering, wanneer het echt niet lukte om de school op tijd te sluiten. Dus ik neem aan dat die regels ook nog gelden, aangezien er ook geen uitzondering op de website van de overheid staat anders dan dat al eerder besloten was dat de scholen op de 20e dicht gingen.

Maar goed de school is nog steeds als noodopvang open, dus daar zou je als school nog omheen kunnen werken. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat er nog heel veel (basis)scholen zijn die maandag open gaan, ik denk dat we het over een hand vol hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mfpower schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:24:
[...]

Mijn vrouw had dit er ook uitgepikt: Als de nieuwe buitenkant niet herkend wordt, waarom doet dezelfde derde prik dat dan wel?

Het is de vraag hoe ze passen. Slechte analoog: geen jassen maar shirts: laagjes.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Laatst online: 03:08
Zullen we Van Dissel niet vastpinnen op een stomme analogie als "andere jas"? Het immuunsysteem is nou eenmaal complex en het is best goed denkbaar dat twee vaccins na zes maanden tegen deze variant minder goed werken dan een kersverse booster. Dat kun je met behulp van jassen niet uitleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Dit is mijn hypothese: RoD in "Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Mfpower Daar staat een goed artikel over in het NRC van vandaag.

We weten nu toch: iedereen pakt COVID mee, een klein deel wordt heel ziek en een klein deel gaat dood. De wet van de grote getallen doet de rest.

Kern is dat we met elkaar de vaccinatie naar een nog hoger plan tillen en zsm iedereen een booster toedienen. Ja, dat kan best een terugkerend verschijnsel worden - is de griepprik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nostordici schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:20:
Voor basisscholen en scholen voor speciaal onderwijs verandert er met de aangescherpte maatregelen niet veel. Zij sluiten ook vanaf uiterlijk dinsdag 21 december tot 10 januari 2022.
https://www.poraad.nl/nie...eek-dicht-voor-leerlingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005

orf

Virtuozzo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:30:
[...]

offtopic:
Dat wordt uitgewerkt, gewogen, beoordeeld, desnoods bijgewerkt. PR is niet enkel zaak van messaging, ook acte de présence. Over het hele spectrum heen.
Leg eens uit? Is het slechte slapen (wat Rutte benoemde tijdens de persconferentie) onderdeel van PR? Wordt het uiterlijk verder aangedikt tbv PR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

Prima maar dan passen ze dus wel, maar minder goed /autistmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
tweakduke schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:27:
Het verschil is dat de andere jas het maakt dat je sneller besmet raakt met deze nieuwe omicron variant. De boost geeft wel een goede oppepper aan je afweer, zodat als het eenmaal binnen is wel weet hoe je het virus moet bestrijden.

Zie het als een controle aan de voordeur die de nieuwe jas niet herkend, maar de opruimingsdienst weet er wel raadt mee.
Ook @RoD
Ja zoiets maak ik er ook op uit?
Zou het kunnen dat deze nieuw jas (ja we houden hem er in) moeilijker is te vinden met de sneltesten? Ik snap dat jij dat antwoord ook niet paraat hebt maar ik vroeg het mij af. Ik ken nu een paar gevallen negatief sneltest en positief PCR. Ik neem zelf ook nu de proef op de som. Ben flink neusverkouden met wat andere klachten en heb de afgelopen 3 dagen negatief getest met een sneltest. Ga morgen voor een PCR. Ben benieuwd.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Silent Thunder schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:46:
Wat ik de gevestigde orde wel kwalijk neem is dat ze alweer laat zijn met het verzorgen van de booster prik.
Want ik begrijp dat deze harde maatregelen nodig zijn omdat het gros van de vaccinaties weer ''uitgewerkt'' is en je wilt indekken voor de komende tijd.

Ze zijn zo goed in het bespreken van elk detail ervan maar actie gaan ze pas ondernemen als het 5 voor 12 is en er in landen om ons heen van alles omvalt en dan word men opeens wakker en dan moet er alles op alles worden gezet.
Volgens mij is dit niet helemaal hoe het is gegaan.

Een paar weken terug was Omicron er nog niet en boden de huidige vaccins meer dan voldoende bescherming. Op dat moment was er geen enkele reden om te boosteren en is daar wel al een start mee gemaakt.

Nu is het een beetje de koe in z’n kont kijken. Met kennis van nu was je waarschijnlijk eerder begonnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mfpower schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:40:
[...]

Prima maar dan passen ze dus wel, maar minder goed /autist
Iets specifieker: je maakt een aantal verschillende, en een groot aantal past niet meer. Met een booster wordt alles tig keer vermenigvuldigd, en van het kleine aantal dat nog wel werkte, heb je er dan dus een hoop meer.

Edit: een iets minder stevige binding aan het virus kan ook ,maar dat is in dit geval niet waar mijn hypothese over gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 18-12-2021 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Virtuozzo schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:30:
[...]

offtopic:
Je bedoelt: De Jonge ziet er beroerd uit zodat wij in medelijden zwelgen voor hem? Of denken: die man werkt hard? En zo hopelijk zijn ideeën beter accepteren? Of lees ik het verkeerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 18-12-2021 20:45 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cobb schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:41:
[...]

Ook @RoD
Ja zoiets maak ik er ook op uit?
Zou het kunnen dat deze nieuw jas (ja we houden hem er in) moeilijker is te vinden met de sneltesten? Ik snap dat jij dat antwoord ook niet paraat hebt maar ik vroeg het mij af. Ik ken nu een paar gevallen negatief sneltest en positief PCR. Ik neem zelf ook nu de proef op de som. Ben flink neusverkouden met wat andere klachten en heb de afgelopen 3 dagen negatief getest met een sneltest. Ga morgen voor een PCR. Ben benieuwd.
Dit is wat de WHO daar over zegt:
Effectiveness of current tests: The widely used PCR tests continue to detect infection, including infection with Omicron, as we have seen with other variants as well. Studies are ongoing to determine whether there is any impact on other types of tests, including rapid antigen detection tests.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
tweakduke schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:27:

Mooi verhaal, maar het klopt gewoon niet. Vaccin herkent rode jas. Omicron is paars, en wordt gewoon keihard gemist / niet gezien of herkent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
En dan na de persconferentie switchen naar RTL7 en dan zie je daar een zaal vol met schreeuwende dart fans, waaronder ook best veel Nederlanders. Maar ok… Omikron is niet zo erg in Engeland… oh wacht… 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Sethro schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:41:
[...]

Volgens mij is dit niet helemaal hoe het is gegaan.

Een paar weken terug was Omicron er nog niet en boden de huidige vaccins meer dan voldoende bescherming. Op dat moment was er geen enkele reden om te boosteren en is daar wel al een start mee gemaakt.

Nu is het een beetje de koe in z’n kont kijken. Met kennis van nu was je waarschijnlijk eerder begonnen.
Ze riepen al in september om te gaan boosteren, maar meneer en mevrouw eigenwijs dachten het beter te weten.. Zie hier het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
RoD schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:44:
[...]

Dit is wat de WHO daar over zegt:

[...]
Bedankt voor de quote . Ik verwacht (hoop het niet) dat dit namelijk vies tegenvalt met sneltesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 23:09

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Segafreak83 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:45:
[...]

Mooi verhaal, maar het klopt gewoon niet. Vaccin herkent rode jas. Omicron is paars, en wordt gewoon keihard gemist / niet gezien of herkent.
Ja en dan raak je dus geïnfecteerd / besmet, wat ook de grote zorg onder andere is met deze variant. Daarna is nog stap 2 of de antilichamen nog voldoende zijn om het virus ook op te ruimen.

Zie ook de posts van @RoD

Tweakers Discord

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

[...]

Om die analogie iets te verbeteren. Een virus heeft altijd meerdere jassen aan. Een rode, een blauwe, een paarse, een gele. Het immuunsysteem is getraind op deze kleuren door het vaccin. Nu komt omicron, en die heeft van deze kleuren alleen nog de gele, en de andere jassen zijn bruin, groen en wit. Die bruine, groene en witte herken je dus niet. Alleen geel blijft over. Het is dus zaak om het aantal poortwachters die geel herkennen, te vermenigvuldigen. Dat doe je met de booster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Segafreak83 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:46:
[...]

Ze riepen al in september om te gaan boosteren, maar meneer en mevrouw eigenwijs dachten het beter te weten.. Zie hier het resultaat.
Iedereen kan wat roepen, op basis van wat dan?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 21:53
Zitten we vanaf morgen weer met onze lul in de lockdown. :-(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
Sethro schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:41:
[...]

Op dat moment was er geen enkele reden om te boosteren en is daar wel al een start mee gemaakt.
Tuurlijk wel.

Zelfs voor dat iemand ooit had gehoord van het woord omikron sijpelde er om ons heen al een tijdje geluiden door de kieren dat de huidige vaccinatie toch een bepaalde levensduur had (in veronderstelling wat men destijds dacht dat je met 2 vaccinaties uit de crisis zou zijn). Dat was nog voor de omikron.

Dus boosteren was al essentieel gebleken, alleen had men zoiets van ach ja... er is nog geen vuiltje aan de lucht dus we gaan er eerst maar ff een tijdje over praten en dan zien we wel (typisch politiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Silent Thunder schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:50:
[...]

Tuurlijk wel.

Zelfs voor dat iemand ooit had gehoord van het woord omikron sijpelde er om ons heen al een tijdje geluiden door de kieren dat de huidige vaccinatie toch een bepaalde levensduur had (in veronderstelling wat men destijds dacht dat je met 2 vaccinaties uit de crisis zou zijn). Dat was nog voor de omikron.

Dus boosteren was al essentieel gebleken, alleen had men zoiets van ach ja... er is nog geen vuiltje aan de lucht dus we gaan er eerst maar ff een tijdje over praten en dan zien we wel (typisch politiek).
Tevens waren ze in buurlanden allang bezig, en had de Gezondheidsraad al in september gezegd dat de overheid zich moest gaan voorbereiden… De boostercampagne is gewoon veel te laat begonnen, en nu is er de paniek, terwijl in het VK en Denemarken het leven nog relatief normaal doorgaat(RTL7 Darts, kijk eens hoe vol de zaal is) en België en Duitsland ook voor nu niks aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Silent Thunder schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:50:
[...]

Tuurlijk wel.

Dat de huidige vaccinaties afnemen in effectiviteit is bekend maar die termijn hadden we in sept/okt nog niet bereikt en dus was niet logisch om al te gaan boosteren. Vanuit wetenschappelijk perspectief dan.

Door politieke druk is men toen al wel begonnen maar dat slaat met de kennis van toen nergens op.

[ Voor 7% gewijzigd door Sethro op 18-12-2021 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12
[...]

Ik denk dat van Dissel (op zich begrijppelijk het is een persco, maarja het kan wel voor onbegrip zorgen, dus misschien was iets uitgebreider toch handiger) wat kort door de bocht was op dat punt, totaal niet herkend en totaal geen werkzaamheid van bestaande lichamen lijkt inderdaad niet geheel de realiteit te zijn.
Wel sterk verminderd, waardoor het weer naar veel grotere hoogte stuwen van het aantal antilichamen als nog bij deze variant een aardige uitwerking blijkt te hebben (en hetzelfde met een recente 2 priks vaccinatie, ook dan heb je immers initieel veel antilichamen als het goed is). Niet de hele spike is immers gewijzigd bij deze mutatie, dus er zullen nog aangrijpingspunten zijn, kennelijk helpt snel en overvloedig kunnen aangrijpen op wat er nog wel over is nog behoorlijk goed.

Maar we zouden wel eens tegen het einde kunnen lopen van wat de oude formule van vaccins gebaseerd op de eerste vorm van de spike-eiwitten ons nog kunnen bieden, dus het zou mijn niet verbazen als de ontwikkelde updates nu ook op de markt gaan komen (tot nu toe was het nog niet zo noodzakelijk en kwamen we goed weg met de bestaande), kan wel betekenen dat de volgende booster wellicht wat eerder zal komen dan gehoopt. Zit dan wel weer in dat de gezondheidsraad met haar advies om te wachten tot een geupdate booster indien mogelijk, op zich theoretisch niet zo gek was, behalve dan dat het in de praktijk door verschillende factoren zo niet echt blijkt te werken.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 18-12-2021 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
Sethro schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:55:
[...]

Dat de huidige vaccinaties afnemen in effectiviteit is bekend maar die termijn hadden we in sept/okt nog niet bereikt en dus was niet logisch om al te gaan boosteren. Vanuit wetenschappelijk perspectief dan.

Door politieke druk is men toen al wel begonnen maar dat slaat met de kennis van toen nergens op.
Een kind van 4 kan het ook op een telraam uitrekenen bij wijze van spreken

-Je weet dat de vaccinatie een einddatum heeft en dat je moet gaan boosteren

-Ik heb mijn laatste vaccinatie pas in juli gehad als ''jong en gezond'', maar het gros van de kwetsbare en ouderen in de bevolking is al bijna een jaar geleden voor het laatst gevaccineerd.

-Je weet dat de ernst toeneemt als het winter word

Dus wat doe je dan... ja vooral wachten wachten wachten, want het zal wel overwaaien....

[ Voor 25% gewijzigd door Silent Thunder op 18-12-2021 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Laatst online: 27-09 22:50
Michael_OsGroot schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:56:
[...]

Goed punt, hoog tijd om een fles Smirnoff Ice bij een vriend te laten bezorgen
Mijn dank is groot voor dit idee. Een lichtpunt in donkere dagen

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:12
[...]
Kennelijk heb jij geen broek aan, maar dat dropsleuteltje van je, dat is nog prima herkenbaar :+
of iets minder plastisch, niet de hele spike is gewijzigd, alleen helaas ontbrak dat als onderdeel van de jas-analogie en dat is jammer wat kennelijk denken er een hoop mensen mee.
Helaas zat het volgens mij niet in de vragen reeks van de kennelijk minder meedenkende journalisten, hier hadden ze een goede functie kunnen hebben om een daadwerkelijk verhelderende vraag te stellen (of het van Dissel zou lukken hem gelijk helder te beantwoorden is een tweede, hij is naar mijn mening matig in de improvisatie).

[ Voor 14% gewijzigd door gekkie op 18-12-2021 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:04
P-Rock schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:49:
Zitten we vanaf morgen weer met onze lul in de lockdown. :-(
Gelukkig hoeft de lul zelf niet in lockdown

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Silent Thunder schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:58:
[...]

-Ik heb mijn laatste vaccinatie pas in juli gehad als ''jong en gezond'', maar het gros van de kwetsbare en ouderen in de bevolking is al bijna een jaar geleden voor het laatst gevaccineerd.

Dus wat doe je dan... ja vooral wachten wachten wachten, want het zal wel overwaaien....
Grapjas, een jaar geleden waren we nog niet eens begonnen met vaccineren. De meeste mensen hebben in juni/juli de laatste prik gehad. En de effectiviteit neemt ongeveer 1% per maand af. Nauwelijks dus op bescherming van 90+%

En wat we nu doen is aantal antilichamen weer omhoog pompen in de hoop dat het dan iets doet tegen een variant waar het eigenlijk niet goed tegen werkt.

Op hoop van zegen en bij gebrek aan andere opties.

[ Voor 4% gewijzigd door Sethro op 18-12-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Sethro schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:06:
[...]

Grapjas, een jaar geleden waren we nog niet eens begonnen met vaccineren. De meeste mensen hebben in juni/juli de laatste prik gehad. En de effectiviteit neemt ongeveer 1% af in de eerste 6 maanden. Nauwelijks dus.

En wat we nu doen is aantal antilichamen weer omhoog pompen in de hoop dat het dan iets doet tegen een variant waar het eigenlijk niet goed op werkt.

Bij gebrek aan andere opties.
Nou ja bij benadering dan. Maar de ouderen en kwetsbaren lopen al een tijdje rond met de 2e vaccinatie

Maar in Den Haag geven ze het zelf toch ook toe dat ze alweer eens de plank hadden misgeslagen.

De reden dat ze nu in paniek raken is omdat ''het UK aan het omvallen is''.
''We zien dat het eigenlijk mis gaat in Engeland..''

Dat bewijst weer dat men dus niet vooruitkijkt en geen visie heeft op dit gebied, maar alleen paniekvoetbal aan het spelen is. Het zal wel weer even opgelost raken straks (daar maak ik mij geen zorgen om) maar zoals ik al zei erger ik mij enorm aan de visieloze politiek die niet vooruitkijkt en vooral uitstekend is om op 5 voor 12 paniek te zaaien onder ons.

Ik snap waarom er een lock down moet komen, maar ik denk dat het niet nodig had hoeven te zijn....

[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 18-12-2021 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:59
GAIAjohan schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:55:
[...]

Tevens waren ze in buurlanden allang bezig, en had de Gezondheidsraad al in september gezegd dat de overheid zich moest gaan voorbereiden… De boostercampagne is gewoon veel te laat begonnen, en nu is er de paniek, terwijl in het VK en Denemarken het leven nog relatief normaal doorgaat(RTL7 Darts, kijk eens hoe vol de zaal is) en België en Duitsland ook voor nu niks aankondigen.
Denemarken heeft sinds gisteren vergelijkbare maatregelen als hier, behalve dat ze nog wat horeca toestaan (voor zolang het duurt). In voorbereiding hadden ze het naar mijn mening wel beter voor elkaar, maar effect op de samenleving is dus 'bijna' hetzelfde. Groot Brittannië durf ik wel te wedden dat daar voor de Kerst nog een vorm van lockdown komt .
Misschien hebben wij uiteindelijk zelfs nog wel 'geluk' dat door het slecht voorsorteren op boosteren, de delta variant zo'n hoge piek opleverde dat we hier al een week eerder met maatregelen zijn begonnen, wie zal het zeggen (ja achteraf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Silent Thunder schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:10:
De reden dat ze nu in paniek raken is omdat ''het UK aan het omvallen is''.
''We zien dat het eigenlijk mis gaat in Engeland..''
Wat sowieso een vreemde vergelijking is omdat ze daar 'freedom day' gehad hebben, er zijn vrijwel geen maatregelen.

Nederland is al weken in een milde lockdown, de situatie is niet 1 op 1 vergelijkbaar.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:57:
[...]
Domme vragen bestaan niet, alleen domme mensen. Mensen die werkelijk zo naïef zijn om te denken dat een boosterprikje gaat helpen, zelfs nu 90% volledig gevaccineerd is mogen we nog steeds niks. Deze hele persconferentie en maatregelen slaan als een tang op een varken
De cijfers zijn toch duidelijk. De ziekenhuizen en IC's liggen extreem buiten proportioneel vol met ongevaccineerden. Vaccinatie verlaagt de kans op IC opname met een factor 20, als iedereen die dat medisch kon hebben zich had laten vaccineren, waren we nog niet in de buurt van een situatie waarin lockdowns nodig zijn.

Omdat wij een regering hebben die het recht van mensen om te kiezen voor niet vaccineren hand en tand verdedigt, maar verzuimt om dan ook de gevolgen van die keuze bij die personen neer te leggen en actief helpt om die gevolgen op de hele bevolking af te wentelen, zitten we allemaal in lockdown.

Ik doe niet meer mee! Ik bezoek en ontvang zoveel mensen als ik zelf wil!

Daarbij bezoek ik alleen gevaccineerde mensen en ontvang ik ook alleen gevaccineerden. En de avond voor of ochtend van de afspraak doen we allemaal een zelftest. 1G+1G, statistisch bewezen de meest effectieve strategie, maar door lamzak en co. (Rutte en De jonge, voor wie het nog niet duidelijk is) genegeerd, want dan moeten ze een standpunt innemen en dat kan ze kiezers kosten.

Als de regering eens begint om de gevolgen neer te leggen bij de veroorzakers zal ik weer kijken of ik ze serieus kan nemen en naar ze zal luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is er al wat bekend wat de bouwmarkten gaan doen, weer online reserveren en afhaal op parking zoals een van de vorige lockdowns?

Zou bouwmaat als bouwmarkt of groothandel erkend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

sloth schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:20:
Is er al wat bekend wat de bouwmarkten gaan doen, weer online reserveren en afhaal op parking zoals een van de vorige lockdowns?

Vorige lockdown was Bouwmaat open, maar wel strenger in kijken of je geen geleende pas hebt en maar 1 persoon per pas naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

sloth schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:20:

Sowieso is afhalen overal toegestaan. Dus ook bij de bouwmarkt.

Heb ze niet gehoord over die vreemde 4uur regel die we vorig jaar hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 19:27
orf schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:40:
[...]

Leg eens uit? Is het slechte slapen (wat Rutte benoemde tijdens de persconferentie) onderdeel van PR? Wordt het uiterlijk verder aangedikt tbv PR?
Moedig hem nu alsjeblieft niet aan. Krijg je straks weer een enorm wollig verhaal wat in feite niet veel meer is dan complot-achtige verhalen in een alternatief jasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Dennis1812 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:28:
[...]

Sowieso is afhalen overal toegestaan. Dus ook bij de bouwmarkt.

Heb ze niet gehoord over die vreemde 4uur regel die we vorig jaar hadden.
Is dit expliciet bevestigd? Moet morgen een bed (als pakket) ophalen bij een winkel, zou wel fijn zijn als dat gewoon kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:51
hoevenpe schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:18:
[...]

Wat sowieso een vreemde vergelijking is omdat ze daar 'freedom day' gehad hebben, er zijn vrijwel geen maatregelen.

Nederland is al weken in een milde lockdown, de situatie is niet 1 op 1 vergelijkbaar.
Dan kan het dus alleen maar meevalen. En hoe beter de situatie hoe eerder alles weer open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
jurjen_g schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:16:
[...]

Denemarken heeft sinds gisteren vergelijkbare maatregelen als hier, behalve dat ze nog wat horeca toestaan (voor zolang het duurt). In voorbereiding hadden ze het naar mijn mening wel beter voor elkaar, maar effect op de samenleving is dus 'bijna' hetzelfde. Groot Brittannië durf ik wel te wedden dat daar voor de Kerst nog een vorm van lockdown komt .
Misschien hebben wij uiteindelijk zelfs nog wel 'geluk' dat door het slecht voorsorteren op boosteren, de delta variant zo'n hoge piek opleverde dat we hier al een week eerder met maatregelen zijn begonnen, wie zal het zeggen (ja achteraf).
De horeca is nog tot 23u open daar. Tot 22u met alcohol. Winkels zijn verder nog open met beperking aantal bezoekers.
Wel zijn theaters e.d. dicht. Maar goed.

Bij het VK weet ik niet of ze een lockdown nog durven. Zij hadden immers freedom day al gehad.. dat zou verlies erkennen betekenen, bestaat dat wel in het woordenboek van een Tory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desmond schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:36:
We weten nu toch: iedereen pakt COVID mee, een klein deel wordt heel ziek en een klein deel gaat dood. De wet van de grote getallen doet de rest.
Zullen we het maar op de wet van de grote aantallen houden.

Wat grote getallen hiermee te maken hebben weet ik namelijk niet :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Oon schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:32:
[...]

Is dit expliciet bevestigd? Moet morgen een bed (als pakket) ophalen bij een winkel, zou wel fijn zijn als dat gewoon kan
Staat op de site van de rijksoverheid en Rutte heeft het gezegd. Afhalen mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Silent Thunder schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 20:58:
[...]

Wat dacht je van ongeveer dezelfde datum als de griepprik? Of is dat te simpel gedacht? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:03
Arrne schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:29:
[...]

Moedig hem nu alsjeblieft niet aan. Krijg je straks weer een enorm wollig verhaal wat in feite niet veel meer is dan complot-achtige verhalen in een alternatief jasje.
Mét zeer uitgebreide bronvermelding en literatuurverwijzingen, is toch een verschil met de meeste complottheorieën.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook hier gelden uiteraard de regels uit het beleid, let vooral op het volgende:
- niet op de man spelen
- geen generalisaties/verbasteringen
- onthou je van drogredeneringen en gebruik bronnen
- geen rants, dit is niet de plek voor je persoonlijke frustraties